abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203153916

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203153925
quote:
Update van 19 december:

- 13.259 nieuw gemelde positieve testen
- 146 nieuwe ziekenhuisopnames
- 26 nieuwe IC-opnames
- 48 nieuwe overlijdens

Er liggen op dit moment 2.323 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 609 op de IC.
pi_203153926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Avondlockdown 5 tot 5 was eerder toch?
Dat was vanaf 28 november al.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:03:48 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203153941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:40 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Wat een cijfers _O_
pi_203153943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Heb je 'm wel even door je keeltje gehaald die swap? ;)
Nee dat niet. Oh ja schijnt met Omikron beter te zijn las ik hier gisteren. Wel tranen in mijn ogen, dus hij zat er diep genoeg in. (That's what she said).
Maar geen klachten, dus het zal allemaal wel.
  Redactie Games woensdag 12 januari 2022 @ 14:04:39 #6
181272 crew  Noppie2000
pi_203153948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Avondlockdown 5 tot 5 was eerder toch?
Ah ja, klopt. Haal het door elkaar. 28 november ging de avondlockdown in.
pi_203153961
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.
Maar dalende besmettingscijfers. UK zelfs gehalveerd sinds vorige week. Ongegrond of voorbarig optimisme moet je mee uit kijken, maar men kan daar toch wel uit concluderen dat het deze keer écht mee gaat vallen?

https://www.independent.c(...)ndemic-b1991297.html
blablablabla
pi_203153962
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:55 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het probleem is juist dat ze het als een feit presenteren dat het erger gaat worden, terwijl het steeds verkeerde voorspellingen blijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak ze zeggen: 'het is een feit dat' en dan komt een voorspelling. Daarmee worden politici gemanipuleerd in feite.
Je bedoelt dat al die gehaaide sprekers in de politiek zich laten manipuleren door een paar medische vakidioten? Dat lijkt me wat naïef.
Bovendien mag je van mensen in de politiek wel verwachten dat ze wel enigszins snappen hoe modellen werken en dat daar altijd een hoge mate van onzekerheid in zit. Jij denkt werkelijk dat Mark en Hugo denken dat de modellen van het RIVM een feitelijk juiste toekomstvoorspelling zijn (nog afgezien van het feit dat die modellen een breed scala aan mogelijke uitkomsten voorspellen)?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203153967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef aartstyle het volgende:
De vraag is of het binnen de capaciteit blijft.
Ben benieuwd wat er gemodelleerd wordt. Vooralsnog lijkt de omikrongolf zich in de meeste landen voornamelijk op de verpleegafdelingen af te spelen. Daar heb je wel wat meer speelruimte lijkt me. En kun je ook makkelijker mensen van buitenaf inzetten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203153968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:02 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Dat was vanaf 28 november al.
In dat geval:

quote:
In totaal zijn er op dit moment 2.642 mensen met corona opgenomen.
https://www.hartvannederl(...)isopnames-28-11-2021

En nu dus 1432. En we zitten in een zwaardere lockdown...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 14:07:23 ]
pi_203153980
Vanaf 19 december heb je dan te maken met een afname van 38,4% op de IC en 38,3% in de kliniek tot vandaag.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:07:48 #12
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203154000
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19u

:D _O- _O-
Dan ga ik volledig op de wappie toer hoor.

Even wat fakkels inslaan.
pi_203154001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar dalende besmettingscijfers. UK zelfs gehalveerd sinds vorige week. Ongegrond of voorbarig optimisme moet je mee uit kijken, maar men kan daar toch wel uit concluderen dat het deze keer écht mee gaat vallen?

Ik ga langzaam naar een juich stemming, maar moet mij inhouden. Heb de UK even niet gevolgd door mijn welverdiende vakantie (klap in het gezicht van de zorg).

Maar als het daar nog maar de helft is qua besmettingen dan is het gewoon bijna voorbij lijkt het. Tenzij er weer een nieuwe variant opduikt die wel weer heviger is natuurlijk.
pi_203154002
twitter
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:08:09 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203154007
quote:

[..]

En nogmaals, besmettingen zijn niet per sé een negatief gegeven. Als maar weinig mensen er ernstig ziek van worden, kun je argumenteren dat het een prima manier is om de individuele weerstand en groepsweerstand tegen coronavirussen te verhogen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203154008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizen
Ik heb dat gevoel ook bijna. Wel nog even met quarantaine voor mensen die besmet zijn geraakt. Maar please, gooi die maatschappij open.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203154011
quote:

[..]

Klopt helemaal. In België misschien ook al over de piek heen etc.

Ik zie ook niet echt een manier waarop ze nu nog betekenisvol een lockdown kunnen rechtvaardigen.

Ben ook benieuwd wat het OMT adviseert. De cijfers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen zijn bijna allemaal gunstig. Zelfs nog gunstiger dan toen bekend werd dat omikron minder ziekmakend leek te worden.

Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203154014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf 19 december heb je dan te maken met een afname van 38,4% op de IC en 38,3% in de kliniek tot vandaag.
Dan is het echt niet meer geloofwaardig om nu nog te verlengen onder het mom van ''het is nog veel te druk in de zorg''. Ik snap dat ze dat het daar nog steeds zwaar hebben hoor, maar de cijfers zijn bijna gehalveerd.
pi_203154015
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:07 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Weer een daling in ALLES

FFP2 mondmaskers NU
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203154020
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.
pi_203154021
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
En nogmaals, besmettingen zijn niet per sé een negatief gegevens. Als maar weinig mensen er ernstig ziek van worden, kun je argumenteren dat het een prima manier is om de individuele en groepsweerstand tegen coronavirussen te verhogen.
Ook dat ja. Spanje gaat Covid onder de noemer griep scharen, nagenoeg alle toonaangevende deskundigen in het VK en US spreken van een endemische fase in de pandemie. Wat doen wij, we verlengen de lockdown 8)7 .
blablablabla
pi_203154023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:07 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dan ga ik volledig op de wappie toer hoor.

Even wat fakkels inslaan.
Jep. Hier ook.
Fakkels en hooivorken
1947-2016
pi_203154027
een avondklok lijkt me wel op zijn plaats nu
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:09:37 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203154028
quote:
Delen van cannabis kunnen corona-infectie voorkomen

Delen van cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen in het lichaam binnendringt. Dat blijkt uit een laboratoriumstudie die de Universiteit van Oregon in de VS heeft uitgevoerd en die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products.

Het gaat om de stoffen CBGA en CBDA. Die bonden zich aan het uitsteeksel van eiwitdelen op het virus en blokkeerden een stof die de ziekteverwekker gebruikt om mensen te infecteren. In het onderzoek is vooral gekeken naar het effect ervan op de alfa- en bètavariant van het coronavirus.

Volgens een van de onderzoekers kunnen deze componenten van hennep verwerkt worden in eten en is het veilig: "Zij hebben het potentieel een infectie door het coronavirus te voorkomen en behandelen."
pi_203154029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
En nogmaals, besmettingen zijn niet per sé een negatief gegevens. Als maar weinig mensen er ernstig ziek van worden, kun je argumenteren dat het een prima manier is om de individuele en groepsweerstand tegen coronavirussen te verhogen.
Nee, als het met een open maatschappij maar binnen de capaciteit van de zorg blijft heb je nu het liefst zo snel mogelijk zoveel mogelijk besmettingen. Daarna is het voorbij.
pi_203154030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie ook niet echt een manier waarop ze nu nog betekenisvol een lockdown kunnen rechtvaardigen.

Ben ook benieuwd wat het OMT adviseert. De cijfers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen zijn bijna allemaal gunstig. Zelfs nog gunstiger dan toen bekend werd dat omikron minder ziekmakend leek te worden.

Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.
Nou, als jij al zelfs zo praat dan ben ik wel heel benieuwd naar vrijdag. :D
pi_203154032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb dat gevoel ook bijna. Wel nog even met quarantaine voor mensen die besmet zijn geraakt. Maar please, gooi die maatschappij open.
Ja, maar teveel mensen in quarantaine, dus extra reden om de lockdown te verlengen.
Aldus het OMT.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:10:01 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203154037
Nog zo'n idioot
Merkwaardige gedachtegang heeft die man. We moeten vooral in lockdown blijven want als omicron over een paar maanden achter de rug is komt er weer een andere variant. 8)7
quote:
Lockdown
Volgens Hackert ligt het niet voor de hand dat het nieuwe kabinet vrijdag tijdens de persconferentie amper versoepelingen aankondigt. De arts infectieziektebestrijding verwacht in ieder geval dat de lockdown niet wordt opgeheven. "Het is een nijpende situatie."
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203154039
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Weer een daling in ALLES

FFP2 mondmaskers NU
Nu zijn het opeens de besmettingen waar weer op geconcentreerd moet worden. Wedden?
1947-2016
pi_203154040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
hoe komt Ernst daar nu bij, leest hij hier mee of zijn assistenten?
pi_203154043
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.
Dan heeft die wellicht alleen maar vertragend gewerkt.
pi_203154044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Elan het volgende:
Spanje gaat Covid onder de noemer griep scharen
Dit bericht is ook wel een eigen verhaal gaan leiden. Dat is niet iets wat Spanje nu direct invoert. Het is een instrument wat ze maandenlang voorbereid hebben en nu in lijken te willen voeren zodra de situatie zich voordoet als covid daadwerkelijk onder controle is (lees: niet nu).
pi_203154049
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Momo het volgende:

[..]

@Coco
pi_203154056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Met zo'n enorm aantal besmettingen de afgelopen 2-3 weken kun je toch onderhand wel concluderen dat het omikron moet zijn (icm boosters). Wel blijf ik het apart vinden dat de groep 60+ zo weinig besmet raakt.
pi_203154057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef deedeetee het volgende:
Nog zo'n idioot
Merkwaardige gedachtegang heeft die man. We moeten vooral in lockdown blijven want als omicron over een paar maanden achter de rug is komt er weer een andere variant. 8)7
[..]
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.
Gesticht.
Daar is ie rijp voor.
1947-2016
pi_203154058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan is het echt niet meer geloofwaardig om nu nog te verlengen onder het mom van ''het is nog veel te druk in de zorg''. Ik snap dat ze dat het daar nog steeds zwaar hebben hoor, maar de cijfers zijn bijna gehalveerd.
Het is nog steeds zo dat er flink wat zorg wordt uitgesteld en lang niet alle ziekenhuizen kritische zorg die binnen 6 weken gegeven zou moeten worden kunnen leveren. Dus als je sec daar naar zou kijken, dan zou je het nog kunnen rechtvaardigen ook.
Het is eerder zo dat zo'n lockdown ook forse consequenties op vele fronten heeft die in mijn ogen ernstiger zijn dan een tijdje wat meer druk op de zorg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203154062
Ik lach me kapot als we hier binnen een week ook over de piek heen zijn.
Tap tap tap
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:11:55 #38
38496 Perrin
pi_203154068
quote:

[..]

Ja als er niet nog een vage variant uit de hoek komt die omikron weet weg te drukken en toch ook leidt tot meer nare complicaties kun je daar denk ik wel van spreken.
pi_203154070
quote:

[..]

Dit kan overkomen als een persoonlijke aanval, maar zo bedoel ik het absoluut niet: als zelfs jij de lockdown niet meer proportioneel vind dan wil dat wel wat zeggen. Ik bedoel; je bent normaal vrij voorzichtig met vooruit kijken e.d., dus dan wil dit wel wat zeggen. Wederom; geen aanval verder, ik respecteer je kijk altijd.
pi_203154074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Nee, als het met een open maatschappij maar binnen de capaciteit van de zorg blijft heb je nu het liefst zo snel mogelijk zoveel mogelijk besmettingen. Daarna is het voorbij.
Moet je je voorstellen dat er straks een nieuwe variant op duikt die kenmerken heeft van Omikron maar net zo ziekmakend is als Delta en dat wij dan ongeveer als enige land ter wereld daar last van krijgen omdat we toen de kans om groepsimmuniteit zich voor deed wij zonodig een rem op de besmettingen moesten gooien door alles op slot te gooien.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:12:34 #41
38496 Perrin
pi_203154077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Weer een daling in ALLES

FFP2 mondmaskers NU
Tenzij je zwager FFP2 mondmaskers verkoopt, snap ik dat echt niet :P
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:12:39 #42
68638 Zwansen
pi_203154080
We zitten inmiddels al 2 weken op zo’n 15.000+ besmettingen en 1 week op ongeveer 25.000+.

Aangezien de opnames nog steeds dalen, wordt dit een prima argument om vanaf zaterdag alles open te gooien.

PS. Wat is met omikron de periode van besmetting tot opname? Nog steeds 1-2 weken?
pi_203154081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou, als jij al zelfs zo praat dan ben ik wel heel benieuwd naar vrijdag. :D
"Zelfs jij"

Ik ben nooit een voorstander geweest van deze lockdown.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:13:08 #44
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203154087
quote:

[..]

Zit dat ook in CBD capsules? Die slik ik regelmatig en nog geen Corona gehad :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203154090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik lach me kapot als we hier binnen een week ook over de piek heen zijn.
Dan is het omt nog steeds in de modus van 'Run to the hills! Take only what you can carry!!'
1947-2016
pi_203154097
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203154100
quote:
Nog zo'n idioot
[..]
Eind november hadden we bijna dubbel zoveel opnames en toen was de situatie nijpend. Om dat nu nog steeds vol te houden met de helft van de patiënten...

Waarmee ik niet wil zeggen dat de zorg het nu makkelijk heeft. Maar het betekent wel dat de lockdown echt niet meer proportioneel is.
pi_203154103
https://www.telegraaf.nl/(...)j_TpUR_h1WqK23-qzKFg

Hoeveel coronagevallen op Jamaica?
Lekker wiet roken mensen.
pi_203154105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan is het omt nog steeds in de modus van 'Run to the hills! Take only what you can carry!!'
Ben erg benieuwd ja. We staan ook in de top 10 nu qua boosteren dus dat kan ook geen argument meer zijn.
Versoepelingen lijken bijna onvermijdelijk.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:14:51 #50
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203154111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit bericht is ook wel een eigen verhaal gaan leiden. Dat is niet iets wat Spanje nu direct invoert. Het is een instrument wat ze maandenlang voorbereid hebben en nu in lijken te willen voeren zodra de situatie zich voordoet als covid daadwerkelijk onder controle is (lees: niet nu).
Toch zijn ze wel te prijzen met het feit dat ze al bezig zijn met zo'n langetermijn-visie. Zal hier nog wel een jaar of 2 duren voordat we voorzichtig zorgvuldig die kant opgaan.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203154115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja als er niet nog een vage variant uit de hoek komt die omikron weet weg te drukken en toch ook leidt tot meer nare complicaties kun je daar denk ik wel van spreken.
Het FOk OMT is eruit geloof ik. Vanaf zaterdag sportclubs (geen kantine en kleedkamers), winkels en contactberoepen weer open (met mondkap). Voetbalstadions voor 50% gevuld

14 dagen later alles open behalve festivals en nachtleven. Eventueel nog met mondkapje voorlopig afhankelijk van de cijfers. Willen de overige FOk OMT leden even hun goedkeuring geven, dan stuur ik het naar Ernst.
pi_203154117
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu zijn het opeens de besmettingen waar weer op geconcentreerd moet worden. Wedden?
''Het zijn nu vooral de jongeren die besmet raken, we willen even twee weken afwachten of het ook bij de ouderen aanslaat''.
pi_203154118
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef Zwansen het volgende:
We zitten inmiddels al 2 weken op zo’n 15.000+ besmettingen en 1 week op ongeveer 25.000+.

Aangezien de opnames nog steeds dalen, wordt dit een prima argument om vanaf zaterdag alles open te gooien.

PS. Wat is met omikron de periode van besmetting tot opname? Nog steeds 1-2 weken?
JaMaAr MiSsChIeN wEl 170.000 BeSmEtTiNgEn Op EeN daAaAaAag!!'

Ja nu wel ja, met een variant die amper ziekmakend is...
1947-2016
pi_203154125
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
als zelfs jij de lockdown niet meer proportioneel vind dan wil dat wel wat zeggen. Ik bedoel; je bent normaal vrij voorzichtig met vooruit kijken
Ik heb deze lockdown nooit proportioneel gevonden.

De reden dat ik hier soms tegengas gegeven heb is niet omdat ik de conclusie niet deel(de) dat deze volledige lockdown disproportioneel was/is.
pi_203154128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
"Zelfs jij"

Ik ben nooit een voorstander geweest van deze lockdown.
Ah, dan heb ik dat gemist. Maar je hebt er meestal een andere kijk op dan een aantal mensen hier.., zeg maar.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:15:47 #56
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203154139
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Caland het volgende:
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.
"We sturen op quarantaine!"
pi_203154142
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met zo'n enorm aantal besmettingen de afgelopen 2-3 weken kun je toch onderhand wel concluderen dat het omikron moet zijn (icm boosters). Wel blijf ik het apart vinden dat de groep 60+ zo weinig besmet raakt.
Misschien is er ooit iets geweest in griepvorm in het verleden waardoor die groep misschien meer bescherming heeft? Ik meen ooit gelezen te hebben dat bij de Spaanse griep (kan ook een ander virus zijn) dat veel mensen dood gingen. Toen ging het (even) weg, de overlevenden likten hun wonden. Maar toen kwam er weer een opleving, maar de overlevenden toen wederom het beter doorstonden dan jongeren (ook al zou je denken dat het via genen wordt doorgegeven) die de vorige golf niet hadden meegemaakt.
pi_203154144
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:14 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het FOk OMT is eruit geloof ik. Vanaf zaterdag sportclubs (geen kantine en kleedkamers), winkels en contactberoepen weer open (met mondkap). Voetbalstadions voor 50% gevuld

14 dagen later alles open behalve festivals en nachtleven. Eventueel nog met mondkapje voorlopig afhankelijk van de cijfers. Willen de overige FOk OMT leden even hun goedkeuring geven, dan stuur ik het naar Ernst.
Ik mis de doorstroom locaties en/of buiten locaties.
pi_203154151
quote:
:')
En een totale maatschappij ontwrichtende lockdown gaat die maatschappelijke ontwrichting voorkomen?

Riiiiiiiiiight 8)7
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:16:32 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203154152
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:14 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)j_TpUR_h1WqK23-qzKFg

Hoeveel coronagevallen op Jamaica?
Lekker wiet roken mensen.
Jamaica is het nieuwe Zweden :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:16:38 #61
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203154154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jep. Hier ook.
Fakkels en hooivorken
..en dorsvlegels.
pi_203154155
twitter
pi_203154158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is nog steeds zo dat er flink wat zorg wordt uitgesteld en lang niet alle ziekenhuizen kritische zorg die binnen 6 weken gegeven zou moeten worden kunnen leveren. Dus als je sec daar naar zou kijken, dan zou je het nog kunnen rechtvaardigen ook.
Het is eerder zo dat zo'n lockdown ook forse consequenties op vele fronten heeft die in mijn ogen ernstiger zijn dan een tijdje wat meer druk op de zorg.
Ik zeg hier letterlijk dat ik ook wel zie dat de zorg het niet opeens makkelijk heeft he :) Maar de cijfers geven wel aan dat een lockdown die inderdaad ook enorm veel nevenschade veroorzaakt niet meer proportioneel is.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:17:00 #64
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203154163
quote:
Precies, als allemaal mensen besmet raken, kunnen ze niet meer werken waardoor allemaal zaken dicht moeten blijven. Dat zou slecht zijn voor de economie. Ik denk dat het dus het beste is om alle zaken dicht te gooien.
Met pijn en moeite derde
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:17:05 #65
38496 Perrin
pi_203154165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die zijn ook helemaal lek geboostered de afgelopen maanden. Inmiddels levensgevaarlijk voor een argeloos coronavirusdeeltje, die bejaarde lijven.
pi_203154166
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:14 schreef Arizona het volgende:

[..]
Toch zijn ze wel te prijzen met het feit dat ze al bezig zijn met zo'n langetermijn-visie. Zal hier nog wel een jaar of 2 duren voordat we voorzichtig zorgvuldig die kant opgaan.
Ik ben het er daar niet mee eens. Vanaf maart 2020 heeft Nederland al geprobeerd dit te beschouwen en te behandelen als een griep. Alleen dat leverde meer problemen op dan het oploste. Juist die nuchtere houding (van zowel het volk als de bestuurders) zorgde ervoor dat het steeds zo uit de hand liep.

Kan nog steeds dat het de beste langetermijnstrategie bleek overigens.
pi_203154178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
''Het zijn nu vooral de jongeren die besmet raken, we willen even twee weken afwachten of het ook bij de ouderen aanslaat''.
Maak me gek en noem me Nancy.

Ja, dit zouden ze zomaar kunnen zeggen inderdaad. Alles uit de kast.
1947-2016
pi_203154184
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
tot zover het OMT fok advies van zojuist. Kan weer de prullenbak in.

Ik zie de bejaarden nu al roepen om maatregen voor de kwetsbaren! Iedereen met een Rollator mag doen wat hij wil. Alles onder de 50 moet zich afschermen.
pi_203154190
quote:
[ twitter ]
Ook hier is denk ik weer belangrijk, met of door? :)
pi_203154192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Want die werken maatschappij ontwrichtend. Dus ja. Ondertussen mag je besmet gewoon bescherm aan het werk in België.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:18:55 #71
38496 Perrin
pi_203154201
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Moet je je voorstellen dat er straks een nieuwe variant op duikt die kenmerken heeft van Omikron maar net zo ziekmakend is als Delta en dat wij dan ongeveer als enige land ter wereld daar last van krijgen omdat we toen de kans om groepsimmuniteit zich voor deed wij zonodig een rem op de besmettingen moesten gooien door alles op slot te gooien.
Vooral voor ongevaccineerden is een variant als omikron echt een uitkomst idd. Die bouwen nu met relatief erg weinig risico toch immuniteit op.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:18:59 #72
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203154202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maak me gek en noem me Nancy.

Ja, dit zouden ze zomaar kunnen zeggen inderdaad. Alles uit de kast.
Rustig aan Nancy. Ga even stofzuigen ofzo, dat kalmeert je altijd wel.
pi_203154214
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:16 schreef kibo het volgende:

[..]
..en dorsvlegels.
Goedendag zeg.
Mag die ook in dat geval? :blauwoog:
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:19:55 #74
38496 Perrin
pi_203154219
quote:
Daarom dus de quarantainemaatregelen versoepelen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:19:56 #75
498282 Scrummie
pi_203154221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Belangrijker vind ik nog wat er op de IC komt. Wat mij betreft mogen opnames best stijgen, vooral de gewone zonder IC opname.
pi_203154225
Ben wel benieuwd hoeveel en vaak je dan moet blowen. Of het al werkt als je dat bijvoorbeeld maar eens in de maand doet of zo.

Ik vraag dit voor een vriend.
pi_203154229
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
En.... liggen ze er een dag of 3 weken?
pi_203154230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vooral voor ongevaccineerden is een variant als omikron echt een uitkomst idd. Die bouwen nu met relatief erg weinig risico toch immuniteit op.
En juist die groep zorgt weer voor overbelasting in de ziekenhuizen. Er was toch al zo'n variant gevonden, op Cyprus niet?
blablablabla
pi_203154234
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Rustig aan Nancy. Ga even stofzuigen ofzo, dat kalmeert je altijd wel.
_O-

*I want to break FREEEeEeEeEeEe!!!!!*
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:21:21 #80
68638 Zwansen
pi_203154243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Belangrijker vind ik nog wat er op de IC komt. Wat mij betreft mogen opnames best stijgen, vooral de gewone zonder IC opname.
Wat is onze maximale opnamecapaciteit dan? Die is natuurlijk ook makkelijker op te schalen, maar hebben we daar recent geen nog problemen mee gehad?
pi_203154245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel en vaak je dan moet blowen. Of het al werkt als je dat bijvoorbeeld maar eens in de maand doet of zo.

Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen
pi_203154256
quote:
[ twitter ]
Het blijft nog steeds de vraag of het nu werkelijk aan omikron ligt of aan het boosterprogramma.

Zie ook:

60+ blijft heel erg achter qua groei bij 60-. Dat kan alleen aan de booster liggen lijkt me. Het zou niet logisch zijn als het aan een vertraging ligt ('eerst jongeren, dan bejaarden'), want in eerdere golven zag je dat ook niet.
pi_203154257
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen
Waarna je opgepakt wordt omdat je verboden middelen bij je hebt :+
pi_203154273
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.
blablablabla
pi_203154274
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat telt dan niet meer natuurlijk.

Alles voor Corona.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:23:10 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203154278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ben het er daar niet mee eens. Vanaf maart 2020 heeft Nederland al geprobeerd dit te beschouwen en te behandelen als een griep. Alleen dat leverde meer problemen op dan het oploste. Juist die nuchtere houding (van zowel het volk als de bestuurders) zorgde ervoor dat het steeds zo uit de hand liep.

Kan nog steeds dat het de beste langetermijnstrategie bleek overigens.
Dan heb ik het beleid de afgelopen twee jaar heel anders ervaren dan jij :) .
We vlogen van het ene uiterste naar het andere, routekaarten werden even snel bij het grofvuil gezet als dat ze gemaakt werden. En ik heb nog steeds niet de indruk dat we proberen te gaan leven met het virus.
pi_203154279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ga je alsnog in quarentaine :)
pi_203154296
quote:

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203154301
quote:

Gotta get high or die!
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:24:45 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203154303
quote:

Zou spacecake ook afdoende zijn?

Ik vraag dit voor een niet meer rokende vriend.

Ikzelf neem dus regelmatig CBD capsules en ben vreselijk benieuwd of ik die nu ook moet gaan hamsteren :D
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:24:50 #91
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.
Over twee maanden is het virus wel klaar met ons. Nu het OMT nog _O-
Met pijn en moeite derde
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:25:09 #92
38496 Perrin
pi_203154311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef Elan het volgende:

[..]
En juist die groep zorgt weer voor overbelasting in de ziekenhuizen. Er was toch al zo'n variant gevonden, op Cyprus niet?
Ook wel te verwachten, omikron zal wel relatief het hardst toeslaan bij de groepen die nog helemaal geen immuniteit hebben verkregen de afgelopen paar jaar. Dat is neem ik aan vooral de groep ongevaccineerden.
pi_203154316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:23 schreef Arizona het volgende:

[..]
We vlogen van het ene uiterste naar het andere, routekaarten werden even snel bij het grofvuil gezet als dat ze gemaakt werden. En ik heb nog steeds niet de indruk dat we proberen te gaan leven met het virus.
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.
pi_203154320
quote:
En waarom je je QR code moet scannen als je wat fruit op de markt koopt.
pi_203154325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:23 schreef Arizona het volgende:

[..]
Tot aan deze lockdown heeft Nederland naast het VK en Zweden het meest liberale beleid van Europa gevoerd. Nederland was steeds het eerste land om te versoepelen (we hadden zelfs de anderhalve meter afgeschaft in september), en dat met cijfers die vele malen hoger lager dan in andere landen, én terwijl we een kleinere buffer hadden in de ziekenhuizen.

Als er één land is dat heeft willen leven met dit virus is het Nederland wel.

Alleen "leren leven met het virus" betekent niet "blind alles open gooien".
pi_203154327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
En waarom je je QR code moet scannen als je wat fruit op de markt koopt.
Hieraan meedoen :')
pi_203154336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Die gaan heus ook wel inzien wat de rest van de wereld een maand geleden al wist. UK is letterlijk van 200k besmettingen naar 100k gegaan in amper een week tijd.

Als ze echt die lockdown verlengen tot einde van de maand word je toch gek :X
blablablabla
pi_203154343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Omikron: Ja jeetje jongens, hier is ook geen lol te behalen. Ik kom hier een beetje stampij trappen, maar bij het minste of geringste gaan die Nederlanders al in lockdown. Daar kan ik toch niets mee? Zo kan ik toch niet fatsoenlijk verspreiden? Laat maar dan hoor, dan kap ik er wel mee, hier heb je je groepsimmuniteit, zeikerds.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:26:59 #99
38496 Perrin
pi_203154345
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het blijft nog steeds de vraag of het nu werkelijk aan omikron ligt of aan het boosterprogramma.

Zie ook: [ afbeelding ]

60+ blijft heel erg achter qua groei bij 60-. Dat kan alleen aan de booster liggen lijkt me. Het zou niet logisch zijn als het aan een vertraging ligt ('eerst jongeren, dan bejaarden'), want in eerdere golven zag je dat ook niet.
Lijkt me erg plausibel ja. Ondanks dat omikron veel minder ziekmakend is, krijg je door de toegenomen besmettelijkheid toch nog een ziekenhuispiek met mensen die nog geen immuniteit hadden en toch de pech hebben dat ze erg ziek worden van omikron.
pi_203154346
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef Arizona het volgende:

[..]
Zou spacecake ook afdoende zijn?

Ik vraag dit voor een niet meer rokende vriend.

Ikzelf neem dus regelmatig CBD capsules en ben vreselijk benieuwd of ik die nu ook moet gaan hamsteren :D
Lijkt mij wel, zitten toch ook die stoffen in.

Maar mijn vraag was eigenlijk wel serieus bedoeld. Ik blow soms wel, maar hoogstens eens per maand of zo. Gewoon omdat ik het lekker vind. Maar vroeg me af of je die stoffen dan ook hebt waar ze het in dat onderzoek over hebben. Zou haast denken van wel. Maar dat is gissen natuurlijk.
pi_203154355
quote:
[ twitter ]
Bij de 50-er's daalt het aantal opnames niet. (stijgt iets, is ook logisch als je kijkt naar de giga aantallen besmettingen daar)
Bij de 50 plussers daalt het lekker.
Dat betekend automatisch dat het percentage 50-ers groter wordt.
De totalen dalen, dat kan bijna alleen maar verklaard worden door de boostercampagne.
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:28:30 #102
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154368
Er lijkt mij in ieder geval geen enkele reden om niet op zijn minst terug te gaan naar de avondlockdown (die op zichzelf al dom was).
Met pijn en moeite derde
pi_203154370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tot aan deze lockdown heeft Nederland naast het VK en Zweden het meest liberale beleid van Europa gevoerd. Nederland was steeds het eerste land om te versoepelen (we hadden zelfs de anderhalve meter afgeschaft in september), en dat met cijfers die vele malen hoger lager dan in andere landen, én terwijl we een kleinere buffer hadden in de ziekenhuizen.

Als er één land is dat heeft willen leven met dit virus is het Nederland wel.

Alleen "leren leven met het virus" betekent niet "blind alles open gooien".
Door in 2020 al de IC capaciteit op te hogen, aangezien deze duidelijk onvoldoende was.
O wacht.
blablablabla
pi_203154372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.
Het enige wat ik weet is dat ik niks weet kunnen ze boven het rivm plaatsen op een plakkaat.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:28:47 #105
38496 Perrin
pi_203154376
quote:
Voor het eerst sinds de crisis heb ik hier ook goede hoop op.

Met als kanttekening dat er altijd nog een vage nieuwe variant kan opduiken, maar die moet dan én erg besmettelijk zijn én de inmiddels forse resistentie omzeilen én tot ernstige complicaties kunnen leiden bij een significant deel van de besmette mensen.
pi_203154378
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
Bij de 50-er's daalt het aantal opnames niet. (stijgt iets, is ook logisch als je kijkt naar de giga aantallen besmettingen daar)
Bij de 50 plussers daalt het lekker.
Dat betekend automatisch dat het percentage 50-ers groter wordt.
De totalen dalen, dat kan bijna alleen maar verklaard worden door de boostercampagne.
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.
Dat staat er ook bij :)
pi_203154383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Voor mij is het het woord ''solidariteit''.
pi_203154393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er lijkt mij in ieder geval geen enkele reden om niet op zijn minst terug te gaan naar de avondlockdown (die op zichzelf al dom was).
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..
pi_203154403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Voor mij is het het woord ''solidariteit''.
Bij mij het woord twee.
pi_203154412
We willen wiet en dan een avondklok!
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:30:31 #111
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203154415
quote:

[..]

Al besproken. Helaas ging niemand in op mijn voorstel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203154419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Lekker lunchen!

Of dinchen van 13.00 tot 17.00,
pi_203154429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor het eerst sinds de crisis heb ik hier ook goede hoop op.

Met als kanttekening dat er altijd nog een vage nieuwe variant kan opduiken, maar die moet dan én erg besmettelijk zijn én de inmiddels forse resistentie omzeilen én tot ernstige complicaties kunnen leiden bij een significant deel van de besmette mensen.
Wellicht die Cyprus-variant, maar de meeste wetenschappers geven daar eigenlijk geen stuiver voor.
blablablabla
pi_203154432
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Bij mij het woord twee.
Enderhelve
pi_203154434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Door in 2020 al de IC capaciteit op te hogen, aangezien deze duidelijk onvoldoende was.
O wacht.
De capaciteit was tien jaar voor de pandemie al onvoldoende. Maar ja, daar had je de handen van de kiezer niet voor op elkaar gekregen. Zorg was al duur genoeg.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:31:47 #116
38496 Perrin
pi_203154439
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

En wanneer de groepsimmuniteit door de snelle verspreiding van omikron steeds meer zijn weerslag op de cijfers krijgt.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:31:53 #117
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203154441
quote:

[..]
Bij mij het woord twee.
Bij mij 'kan niet'...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:32:01 #118
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Naja, voor de winkels, individuele sporten en de koffiezaken, niet voor de restaurants, kroegen en teamsporten. Die hebben de avondsloten keihard nodig.
Met pijn en moeite derde
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:32:29 #119
498282 Scrummie
pi_203154459
quote:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij.
Ik voorspelde dit in December :).
pi_203154461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
En wanneer de groepsimmuniteit door de snelle verspreiding van omikron steeds meer zijn weerslag op de cijfers krijgt.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:32:54 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203154468
quote:

[..]
vroeger deden de stewardessen dat toch gewoon?
pi_203154469
quote:

[..]
Lekker lunchen!

Of dinchen van 13.00 tot 17.00,
Day drinking ftw! :D
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:34:05 #123
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154483
Maar goed, ik heb best zin om zaterdagmiddag weer in mijn vaste kroeg te hangen.
Met pijn en moeite derde
pi_203154485
quote:

[..]
High en high tegelijk.

Win win.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:34:31 #125
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_203154489
geboosterd

Nu hopen dat t de gyms zaterdag open gaan en dan ben ik een gelukkig mens *O*
pi_203154503
Lijkt me echt wel leuk om straks een boek uit te brengen met dit topic. Wordt dan wel een dik boek, maar meerdere delen kan ook. Lijkt me echt super plezant om alles later eens terug te lezen.

Kan de directie van Fok! zoiets niet regelen of in werking zetten. Er moeten ook plaatjes in kunnen.
pi_203154504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De capaciteit was tien jaar voor de pandemie al onvoldoende. Maar ja, daar had je de handen van de kiezer niet voor op elkaar gekregen. Zorg was al duur genoeg.
Wat me vooral heeft gestoord is dat Nederland constant eigenwijs moest zijn. Dus als laatste in lockdown, vervolgens als eerste weer in lockdown terwijl de rest dat niet doet. Ontkennen van mondkapjes, veel te laat beginnen met vaccineren en boosteren etc.

Of dat komt uit een misplaatst gevoel voor superioriteit of gewoon incompetentie weet niemand.
blablablabla
pi_203154508
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220112_19962289

quote:
Buiten op drukke plekken een medisch mondkapje dragen. Is dat niet overdreven? Helemaal niet, zegt viroloog Ab Osterhaus. „Sta je hutjemutje met vijfhonderd mensen en iemand met covid is aan het hoesten, dan kun je echt wel geïnfecteerd raken.”

Komt ie na twee jaar crisis mee, mooi man.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:36:45 #129
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203154523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt me echt wel leuk om straks een boek uit te brengen met dit topic. Wordt dan wel een dik boek, maar meerdere delen kan ook. Lijkt me echt super plezant om alles later eens terug te lezen.

Kan de directie van Fok! zoiets niet regelen of in werking zetten. Er moeten ook plaatjes in kunnen.
Plaatjes van blije honden _O_
Murray Walker
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:36:50 #130
38496 Perrin
pi_203154525
quote:

Misschien lezen archeologen die over een paar duizend jaar leven je posts wel :P
pi_203154537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat me vooral heeft gestoord is dat Nederland constant eigenwijs moest zijn. Dus als laatste in lockdown, vervolgens als eerste weer in lockdown terwijl de rest dat niet doet. Ontkennen van mondkapjes, veel te laat beginnen met vaccineren en boosteren etc.

Of dat komt uit een misplaatst gevoel voor superioriteit of gewoon incompetentie weet niemand.
Combinatie van denk ik. Het in stand houden van heilige huisjes (mensen die hun eigen functie willen waarborgen), maar ook van volstrekt complexe polder systemen. Het is al irritant in het normale leven, laat staan in een crisis.
pi_203154542
Juich niet te vroeg allen.

Het OMT stuurt gelukkig niet op dagkoersen, zij maken een weloverwogen keuze op basis van de inzichten van Jaap en de modellen van Wallinga.
- verwijderd door admin -
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:37:25 #133
38496 Perrin
pi_203154543
quote:

[..]

We zijn op allerlei niveaus een land vol wijsneuzen en betweters :P
pi_203154551
quote:

[..]

Daarover: https://www.groene.nl/artikel/een-politiek-van-gevolgen

quote:
Nederland gaat gebukt onder een vals zelfbeeld van superioriteit bij de bevolking en bij de leidende politicus die bij diezelfde bevolking populair wil blijven. Hierdoor wordt in geval van crises alleen gekeken naar de gevolgen. De oorzaken liggen altijd elders.
quote:
En dat in combinatie met iets anders: Nederland volgde op cruciale punten een afwijkend beleid in vergelijking met de meeste andere Europese landen. Dit patroon van hardvochtigheid gecombineerd met een eigengereide corona-aanpak zou Nederland blijven herhalen. Volgens de premier van het land was dat vooral 'intelligent'. Nederland wist wat het deed, zo verklaarde hij keer op keer, maar begreep het dat ook?
pi_203154552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:07 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Jaja, de instroomcijfers zitten niet meer in categorie ernstig, maar in categorie zorgelijk! *O*
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:38:23 #136
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154559
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ab Oosterhuis is een aandachtsgeile gek. Het is misschien beter om zijn informatie hier niet meer te delen, het wordt enkel in de media gedeeld om het vuurtje op te stoken en er klopt duidelijk helemaal niks van.
Met pijn en moeite derde
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:39:34 #137
Dick Laurent Is Dead
pi_203154583
quote:

Ik zou dan ook graag een soort samenvatting hebben waarin ik een teller zou willen zien hoevaak kreten zijn voorgekomen als:

Alles open!

Op naar de kroeg!

Bron?

Prachtige cijfers!

Erg mooi.

Taart!

Het getal 40-45

en meer van zulks genot :D
pi_203154587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
We zijn op allerlei niveaus een land vol wijsneuzen en betweters :P
Ergens ook wel mooi, maar niet in een pandemie. Denk dat de poldercultuur ons ook wel genekt heeft. Hugo gaf ook toe in OP1 dat de hele opzet voor een regionale aanpak vrij snel een groot fiasco is gebleken vanwege gebrek aan duidelijkheid wie de regie heeft.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:39:55 #139
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203154591
Ik las ergens een mooie vergelijking met sigarettenrook. Dat ruik je ook nog lang nadat de roker is verdwenen en de sigaret is gedoofd. Hetzelfde met virusdeeltjes. Iets om in gedachten te houden. Buiten besmet raken lijkt me niet zo waarschijnlijk maar neem een openbaar toilet waar vijf minuten voor je iemand een paar minuten op de pot zat en waarschijnlijk niet met een mondneusmasker op. Die lucht adem je dan in.
pi_203154596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik zou dan ook graag een soort samenvatting hebben waarin ik een teller zou willen zien hoevaak kreten zijn voorgekomen als:

Alles open!

Op naar de kroeg!

Bron?

Prachtige cijfers!

Erg mooi.

Taart!

Het getal 40-45

Eiersnijder!
blablablabla
pi_203154598
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ab Oosterhuis is een aandachtsgeile gek. Het is misschien beter om zijn informatie hier niet meer te delen, het wordt enkel in de media gedeeld om het vuurtje op te stoken en er klopt duidelijk helemaal niks van.
Ab is een gerenommeerde viroloog hoor, heb je een zuur wijntje op toevallig dat je Ab zo afvalt?
pi_203154610
quote:

[..]
Maar spanje is toch het beloofde land? weet niet of je nog recent een spaans voetbalpotje hebt gezien. Maar iedereen zit of staat daar op de tribune met een mondkapje op. Maar daar voelen wij ons dan weer te groot voor. Het stuk van Direstraits over de arrogante Nederlander klopt wel natuurlijk.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:41:10 #143
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203154612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dit kan niet. Omdat er personeel dreigt thuis te komen moeten we voorzichtig zijn met versoepelen?

Ziekenhuispersoneel hoeft in nood niet eens in quarantaine. Hij moet niet zo janken. Met z'n hoofd.
Lenny is woedend
What can change the nature of a man?
pi_203154618
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef Aventura het volgende:
Ik las ergens een mooie vergelijking met sigarettenrook. Dat ruik je ook nog lang nadat de roker is verdwenen en de sigaret is gedoofd. Hetzelfde met virusdeeltjes. Iets om in gedachten te houden. Buiten besmet raken lijkt me niet zo waarschijnlijk maar neem een openbaar toilet waar vijf minuten voor je iemand een paar minuten op de pot zat en waarschijnlijk niet met een mondneusmasker op. Die lucht adem je dan in.
Niet zo'n goed voorbeeld. Ik houd op een openbaar toilet bij voorbaat al mijn adem in.

Maar zonder flauwekul, weet niet of het zo werkt en hoe lang. Iedereen kan wel van alles opschrijven wat andere mensen lezen.
pi_203154628
Heeft iemand al de quarantaine van Wopke gemeld?

twitter

(die reacties eronder |:( :@ :@ :@ :|W )
Somebody that I used to know
pi_203154630
quote:

Gewoon dagelijks joh, voor de zekerheid. :P
En helpt het niet, onderga je het toch relaxed. :+

Tijd voor een nieuwe hond.
pi_203154633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:40 schreef TheRabbitEars het volgende:

[..]
Ab is een gerenommeerde viroloog hoor, heb je een zuur wijntje op toevallig dat je Ab zo afvalt?
Na de Mexicaanse griep had je die geen seconde spreektijd meer moeten geven. Wat een gek.
blablablabla
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:42:15 #148
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203154641
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Postbus100 het volgende:

[ twitter ]

@ikweethetookniet
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:42:26 #149
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Maar spanje is toch het beloofde land? weet niet of je nog recent een spaans voetbalpotje hebt gezien. Maar iedereen zit of staat daar op de tribune met een mondkapje op. Maar daar voelen wij ons dan weer te groot voor. Het stuk van Direstraits over de arrogante Nederlander klopt wel natuurlijk.
Ik was nog een week geleden in Spanje. Heerlijk gehad daar. Zou onze situatie zo inruilen voor die van hen. Maar bijna niemand liep daar met een mondkapje goed op buiten. Daarnaast slaat het wetenschappelijk gezien gewoon nergens op.
Met pijn en moeite derde
pi_203154648
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Niet zo'n goed voorbeeld. Ik houd op een openbaar toilet bij voorbaat al mijn adem in.
Nou als ik de avond ervoor onbeperkt spareribs gegeten heb dan gaat mij dat niet lukken......
pi_203154675
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Na de Mexicaanse griep had je die geen seconde spreektijd meer moeten geven. Wat een gek.
Dat hij blij was dat hij er geld aan kon verdienen wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.

Dat het moreel niet handig was in een understatement uiteraard.
pi_203154685
quote:

[ twitter ]

Ik heb de reacties niet gelezen, maar als mensen op Twitter posten, moeten ze achteraf ook niet verbaasd zijn als ze een hoop stront over zich heen krijgen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:44:03 #153
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203154686
quote:

[..]

Alles open!

Op naar de kroeg!

Bron?

Prachtige cijfers!

Erg mooi.

Taart!

Het getal 40-45

Klap in het gezicht van..
pi_203154701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dat hij blij was dat hij er geld aan kon verdienen wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.

Dat het moreel niet handig was in een understatement uiteraard.
Hij verdient er nu ook geld aan door te pas en te onpas op tv en in kranten paniek te zaaien. Maar goed, daar hebben er wel meer een handje van.
Voor je het weet ben je minister.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:44:55 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203154708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:42 schreef Coco het volgende:
@:ikweethetookniet
^O^ _O- _O- _O- _O- _O-
Hopelijk blijft hij voorgoed thuis *O*
pi_203154724
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik was nog een week geleden in Spanje. Heerlijk gehad daar. Zou onze situatie zo inruilen voor die van hen. Maar bijna niemand liep daar met een mondkapje goed op buiten. Daarnaast slaat het wetenschappelijk gezien gewoon nergens op.
Het gaat hier om een drukke plek buiten. In een stadion is het druk. Dus ik kan mij er wel iets bij voorstellen.

Overigens in Frankrijk ook bijna geen mondkapjes in het skigebied. 2x qr check gehad. 1x bij lift en 1x bij restaurant.
pi_203154729
quote:
Volgens Hackert ligt het niet voor de hand dat het nieuwe kabinet vrijdag tijdens de persconferentie amper versoepelingen aankondigt. De arts infectieziektebestrijding verwacht in ieder geval dat de lockdown niet wordt opgeheven. "Het is een nijpende situatie."
Ligt het nu wel of niet voor de hand volgens de beste man?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:46:14 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203154731
quote:

[..]
aandachtsgeil is hij wel maar gek natuurlijk niet
pi_203154732
quote:
Buiten op drukke plekken een medisch mondkapje dragen. Is dat niet overdreven? Helemaal niet, zegt viroloog Ab Osterhaus. „Sta je hutjemutje met vijfhonderd mensen en iemand met covid is aan het hoesten, dan kun je echt wel geïnfecteerd raken.”
:') tuurlijk Ab, drink er nog eentje joh mafkees
pi_203154737
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die pakken ook hun moment nu het momentum er is door het rivm. Net als die mislukte modeleur van ze, die marino. Kwam ook klaar over zn beeldscherm toen hij las dat maskers ook aanbevolen zijn in horeca als je zit.

Dwaas.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:46:32 #161
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203154738
dat er mensen geld verdienen aan paniek te zaaien.
pi_203154741
quote:

[ twitter ]

Heeft @ikweethetookniet een mening over Wopke? #dtv
pi_203154742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef Aventura het volgende:
En dan kom ik zeker nooit in aanraking met een virus zo besmettelijk als omikron? Laat mensen lekker besmet raken, de piek is max 1-2 weken weg en daarna hebben gewoon voldoende groepsimmuniteit. Om nu nog te gaan zitten klooien met mondkapjes buiten is compleet onzinnig.
pi_203154748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik heb de reacties niet gelezen, maar als mensen op Twitter posten, moeten ze achteraf ook niet verbaasd zijn als ze een hoop stront over zich heen krijgen.
Maar het is ook gewoon inhoudelijk ontzettend dom. 'huuhhh, waarom moet je in quarantaine? Als je geen klachten hebt, ben je niet besmettelijk' (FOUT. De één of twee dagen voor je klachten krijgt, kan je al anderen besmetten. Gebeurt ook gewoon in de praktijk). 'Hhuuuuh, hele kabinet nu ook in quarantaine' (FOUT. Wopke is zelf nog niet positief getest. Of is het kabinet in aanraking gekomen met Wopkes kind). Etc. etc. etc. Echt, en daar moeten we de oorlog mee winnen :|W :|W
pi_203154751
Welke FOK!ker is dit? :D

https://www.ad.nl/rotterd(...)-naar-haar~a2f5e956/

quote:
Nietsvermoedend ging de 41-jarige Max uit Spijkenisse zaterdag naar de vaccinatielocatie in Rotterdam-Crooswijk voor zijn boostervaccin. Na afloop had hij toch wat kriebels in zijn buik. Het bleek geen bijwerking van de prik, maar wél van de dame die hem vaccineerde.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:47:05 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203154754
twitter
_O_ _O- _O-
pi_203154761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:47:50 #168
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203154767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:46 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Heeft @:ikweethetookniet een mening over Wopke? #dtv
Al besproken
pi_203154788
quote:
Zeer terecht punt. Wat een angsthazerij.
blablablabla
pi_203154799
Groepimmuniteit, het mag weer gezegd worden! Wie had dat gedacht.
pi_203154804
quote:
Wat een mongooltje zeg. En dan heb ik het niet over Wopke.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:49:59 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203154806
quote:
Max zou haar ook wel graag vaccineren.
pi_203154807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
aandachtsgeil is hij wel maar gek natuurlijk niet
Kijk dan ze hebben hem zelfs moeten muilkorven om te voorkomen dat hij de andere gasten bijt, die hondsdolle hangoor!

woensdag 12 januari 2022 @ 14:50:11 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203154810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.
het is maar net hoe je het gebruikt, de incognito's op sociale media vind ik een groter probleem
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:50:16 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203154812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef groenen het volgende:
Juich niet te vroeg allen.

Het OMT stuurt gelukkig niet op dagkoersen, zij maken een weloverwogen keuze op basis van de inzichten van Jaap en de modellen van Wallinga.
Ik gok op dit pareltje:
Andere landen zijn momenteel ook niet aan het versoepelen, dus moeten wij niet gaan denken dat het hier anders zou zijn,
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203154817
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Dwangbuis in een afgesloten ruimte met kussens aan de muur en rvs sanitair.

Maar nee. Op de beeldbuis in een studio met een wijntje... Dat ze deze gek een podium geven.
1947-2016
pi_203154818
quote:
Een eckte fokker had haar geprikt, in de wachtruimte, onder luid gejuich van de toekijkers, terwijl haar vrouwelijke collega's jaloers toekijken.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:51:06 #178
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_203154830
quote:

[..]

Alles open!

Op naar de kroeg!

Bron?

Prachtige cijfers!

Erg mooi.

Taart!

Het getal 40-45

Hoeren open (@Caland)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_203154849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Kijk dan ze hebben hem zelfs moeten muilkorven om te voorkomen dat hij de andere gasten bijt, die hondsdolle hangoor!

[ afbeelding ]
Rode wijn ik drink
pi_203154862
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef Arizona het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van..
Mvg,
X

Rennend de IC af.
1947-2016
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:53:41 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203154874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een eckte fokker had haar geprikt, in de wachtruimte, onder luid gejuich van de toekijkers, terwijl haar vrouwelijke collega's jaloers toekijken.
je moet wel echt een fokker zijn om van een gemaskerde vrouw die je 5 minuten ziet vlinders in je buik te krijgen
pi_203154878
quote:

[..]
Twitter levert altijd pareltjes op
[ twitter ]
pi_203154895
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
je moet wel echt een fokker zijn om van een gemaskerde vrouw die je 5 minuten ziet vlinders in je buik te krijgen
De eerste die wel binnen 1,5m. móet komen he? ;)
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:55:06 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203154898
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:49 schreef Questular het volgende:
Wat een mongooltje zeg. En dan heb ik het niet over Wopke.
Dat klopt want Wopkte heeft goede chromosomen dus is het officieel geen mongool ;)
Bovendien zijn mongolen liev en goud eerlijk
Beide ook niet van toepassing op Wopke
Randdebiel met narcisme omschrijft hem veel beter :7
pi_203154904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Nederland gaat gebukt onder een vals zelfbeeld van superioriteit bij de bevolking en bij de leidende politicus die bij diezelfde bevolking populair wil blijven. Hierdoor wordt in geval van crises alleen gekeken naar de gevolgen. De oorzaken liggen altijd elders.
Wat is toch die obsessie van zichzelf-intellectueel-Nederland-noemend-Nederland met dat vermeende superioriteitsdenken bij de bevolking en de 'elite'. Die nijd bij de vaste columnisten van De Groene, met Ewald voorop, blijft me toch verbazen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_203154911
:lijstje: :lijstje: :lijstje:
pi_203154912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]
De eerste die wel binnen 1,5m. móet komen he? ;)
Wat, binnen 1,5 minuut móet komen? o|O
pi_203154916
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Randdebiel met narcisme omschrijft hem veel beter :7
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:56:40 #189
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203154928
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Haal ik gemakkelijk.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:57:53 #190
14505 OProg
A Life in Music
pi_203154945
quote:
Die vergaarbak moeten ze houden. En zorgen dat die figuren gewoon daar blijven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203154955
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Veul te snel. :{w
Erg jammer. :{
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 14:58:36 #192
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203154961
quote:

[..]
Precies, gewoon Hyves opnieuw invoeren en laten we het daarbij houden.
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:59:31 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203154972
quote:

[..]
Aldus iemand die een account heeft op het FOK!forum.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203154985
"De ziekenhuiscijfers schommelen de afgelopen dagen. Zowel het aantal nieuwe opnames als ook het totale aantal bezette bedden daalt en stijgt, zo blijkt uit cijfers van het Landelijke Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Van maandag op dinsdag nam het aantal patiënten met Covid-19 in de ziekenhuizen ook af, maar de dag ervoor was er juist sprake van een stijging."

Aldus het AD.
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:01:09 #195
474254 GurneyIsBestOke
pi_203154993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
"De ziekenhuiscijfers schommelen de afgelopen dagen. Zowel het aantal nieuwe opnames als ook het totale aantal bezette bedden daalt en stijgt, zo blijkt uit cijfers van het Landelijke Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Van maandag op dinsdag nam het aantal patiënten met Covid-19 in de ziekenhuizen ook af, maar de dag ervoor was er juist sprake van een stijging."

Aldus het AD.
Er was bij mij op de basisschool ook een jochie die niet het verschil tussen een schommel en een glijbaan wist.

Hij had een beperking.
Met pijn en moeite derde
pi_203154995
quote:

Aldus het AD.
Gewaagde analyse wel
pi_203155003
quote:

Aldus het AD.
Is dit niet waarom gemiddelden uitgevonden zijn?
pi_203155005
quote:

Aldus het AD.
Volgens mij hebben die hetzelfde algoritme als die coronamelder. Geen aandacht geven, helaas doet een grote groep dat wel.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:02:29 #199
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203155015
quote:

Aldus het AD.
Maandag stijging.

Goh
pi_203155019
quote:
Interessant ja, die vlieger gaat ook niet alleen op wat betreft de corona-aanpak.
https://kennisopenbaarbes(...)afgehaakt-nederland/
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:03:32 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203155021
twitter

Onee dit hoeft nu niet meer hier he.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:04:12 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203155032
Volgens de site van ons aller Yorick heeft inmiddels ruim 54 procent van alle 18-plussers in Nederland een booster gehaald.
pi_203155037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:03 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Ook hier is Urk oververtegenwoordigd?
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:04:51 #204
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203155043
quote:

Aldus het AD.
Ik dacht, dit is een grapje. Dit had in het AD kunnen staan, maar zo dom zijn ze natuurlijk niet echt. Maar dit stond er dus wel echt, kwam ik net achter... :'(
Murray Walker
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:05:40 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203155057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ook hier is Urk oververtegenwoordigd?
Flinke uitbraak op Vlieland.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:06:42 #206
38496 Perrin
pi_203155070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Waarschijnlijk voor het eerst sinds tijden dat hij weer buitenshuis kwam idd.
pi_203155079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarschijnlijk voor het eerst sinds tijden dat hij weer buitenshuis kwam idd.
En aangeraakt werd door een vrouw zonder dat het geld kost.
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:07:35 #208
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203155084
quote:
[ twitter ]

Oei, de bullshit generator is nog niet geupdatet
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203155117
quote:
Niet strakker handhaven
Minister Dilan Yeşilgöz (Justitie en Veiligheid) liet na afloop van het overleg weten niet van plan te zijn de coronaregels strakker te gaan handhaven, bijvoorbeeld als winkeliers tegen de regels in hun deuren weer openen. "Naleving is meer wat u en ik ervan maken dan dat de politie er rond moet gaan lopen", vindt de VVD'er.

De minister vindt wel dat iedereen zich aan de regels moet houden, maar 'dat is aan de mensen zelf'. "Je doet het ook voor je eigen gezondheid en voor je omgeving."

Winkels open
In verscheidene steden dreigen winkeliers komend weekeinde of zelfs al eerder de deuren gewoon te openen, ook als het kabinet vrijdag besluit de huidige lockdown te verlengen. De minister zegt de 'frustratie' van ondernemers heel goed te begrijpen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-omt-griepje-te

Oké die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.
blablablabla
pi_203155134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Naar goed Nederlands gebruik weer naar adviezen toe?
pi_203155138
quote:

[..]
Dilan zit daar net 2 dagen, die wil natuurlijk punten scoren.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:10:51 #212
Dick Laurent Is Dead
pi_203155141
quote:

[..]
Yep, hier ging ik al vanuit hoor. Erg mooi.
pi_203155142
quote:

[..]
Winkels gaan ook gewoon open, enige manier om gezichtsverlies te voorkomen. Politiek staat namelijk zwaar voor schut wanneer zaterdag alle winkels in Nederland opengaan en er niet gehandhaafd gaat worden.
pi_203155153
quote:

[..]
Topvrouw, die Dilan. ^O^ Maar ik denk niet dat het OMT en Kuipers het hiermee eens zijn.
pi_203155154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoog tijd voor een bruiloft.
pi_203155155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ferd zat er ook nog niet zo lang toen hij punten scoorde met zn bruiloft :P
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:11:50 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203155159
quote:

[..]
Vrij vertaald, dan doe je het toch lekker niet.
pi_203155177
Ik heb me nooit echt zorgen gemaakt over corona maar ik merk dat ik door de nieuwe variant helemaal het idee heb dat het snel goed gaat komen. Misschien iets te positief, we gaan het zien.
pi_203155179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:11 schreef Stridone het volgende:

[..]
Topvrouw, die Dilan. ^O^ Maar ik denk niet dat het OMT en Kuipers het hiermee eens zijn.
Het OMT bikkelt al twee jaar. Respect voor die mensen en hun harde werk en inzet.

Wat mij betreft verdienen ze echt een vakantie. Bijvoorbeeld naar Somalië, Jemen of Afghanistan. Voor een paar jaartjes. Lekker bijkomen in het zand.
pi_203155187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Naar goed Nederlands gebruik weer naar adviezen toe?
Geen idee maar proef bij Kuipers ook wel een andere toon als eerder deze week toen hij nog heel erg negatief was. Er is een specifiek OMT-advies gevraagd over qurantaineversoepelingen, dus ik ben wel positief dat er links of rechtsom versoepeld gaat worden.
blablablabla
pi_203155193
quote:
Minister Dilan Yeşilgöz (Justitie en Veiligheid) liet na afloop van het overleg weten niet van plan te zijn de coronaregels strakker te gaan handhaven, bijvoorbeeld als winkeliers tegen de regels in hun deuren weer openen. "Naleving is meer wat u en ik ervan maken dan dat de politie er rond moet gaan lopen", vindt de VVD'er.

De minister vindt wel dat iedereen zich aan de regels moet houden, maar 'dat is aan de mensen zelf'. "Je doet het ook voor je eigen gezondheid en voor je omgeving."
Eindelijk weer eens een normaal liberaal geluid uit VVD-hoek.
Best pilot in history
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:14:20 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203155197
quote:
[ twitter ]

kijk dat is aanpakken, zo'n iemand heb je nodig om de corona eronder te krijgen
pi_203155199
Wow nieuw record :o :o :o
pi_203155202
quote:

[..]
Of zij weet iets wat wij niet weten, of dit is pure sabotage.
zie email 27 oktober
pi_203155207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Geen idee maar proef bij Kuipers ook wel een andere toon als eerder deze week toen hij nog heel erg negatief was. Er is een specifiek OMT-advies gevraagd over qurantaineversoepelingen, dus ik ben wel positief dat er links of rechtsom versoepeld gaat worden.
Dat heel negatief van Kuipers was toch eergisteravond? En positief eergisterochtend? Wervelwind aan emoties dit ;(
pi_203155211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Winkels gaan ook gewoon open, enige manier om gezichtsverlies te voorkomen. Politiek staat namelijk zwaar voor schut wanneer zaterdag alle winkels in Nederland opengaan en er niet gehandhaafd gaat worden.
Daar is mee gedreigd maar als je vervolgens op voorhand al zegt we gaan niet extra handhaven dan weet je eigenlijk dat er een handreiking aanstaande is.
blablablabla
pi_203155212
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Wow nieuw record :o :o :o
100.000 _O_
pi_203155214
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Eindelijk weer eens een normaal liberaal geluid uit VVD-hoek.
Bruls staat gewoon weer klaar met de knuppel hoor. De minister heeft eigenlijk bar weinig te vertellen over de handhaving.
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:15:14 #229
474254 GurneyIsBestOke
pi_203155215
Prima cijfers, zaterdag naar Feyenoord @Caland @Scrummie @fetX
Met pijn en moeite derde
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:15:23 #230
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203155216
quote:
:@

SPOILER
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:15:25 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203155217
Mooie cijfers. Meer dataverkeer richting kinky.nl!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203155220
twitter
pi_203155221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef Oriente het volgende:

[..]
Het OMT bikkelt al twee jaar. Respect voor die mensen en hun harde werk en inzet.

Wat mij betreft verdienen ze echt een vakantie. Bijvoorbeeld naar Somalië, Jemen of Afghanistan. Voor een paar jaartjes. Lekker bijkomen in het zand.
Wow.
pi_203155226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet je nog, toen je gisteren zei dat niemand uit de kamer nu al het kabinet af zou vallen?

Je had gelijk, het was vak K zelf :P
pi_203155227
- 32.043 nieuw gemelde positieve testen
- 94 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens
pi_203155231
twitter
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:16:36 #237
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203155235
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 32.043 nieuw gemelde positieve testen
- 94 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens
Valt best mee, waar is de R0 van 1.8 naar toe gegaan?
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:16:38 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203155236
dat zijn toch wel goede cijfers qua ziekenhuisopnames.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203155239
twitter
pi_203155240
Groeipercentage daalt verder richting 71% _O_
pi_203155247
Laatste update: 12-01-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 32149

Gemeentes met +5 besmettingen:
2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 Amstelveen
SPOILER
Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
pi_203155249
quote:
Ah kijk aan. Nu wordt het interessant m. Het spel is op de wagen.
zie email 27 oktober
pi_203155251
quote:

[..]
Dit lijkt er meer op ^O^ Ferd zou pleiten voor langere knuppels voor de boa’s en iedereen z’n moeder een aso noemen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:17:38 #244
68638 Zwansen
pi_203155252
32. Niet slecht, maar had liever iets minder gezien. :{
pi_203155256
quote:
Nu kan het kabinet de winkels toch niet meer gesloten houden? Als het zaterdag mag, waarom maandag niet, etc?
pi_203155258
Piek hebben we dus ook alweer gehad.

Ps. 8 overlijdens :{
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:18:02 #247
474254 GurneyIsBestOke
pi_203155262
quote:
Mooi. Handhaven bij de kroegen hoeft ook niet trouwens.
Met pijn en moeite derde
pi_203155263
twitter

twitter
pi_203155267
Hmmm best wel een tegenvaller die cijfers, hopelijk vanaf maandag betere cijfers, als de scholen een week open zijn.
pi_203155270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat heel negatief van Kuipers was toch eergisteravond? En positief eergisterochtend? Wervelwind aan emoties dit ;(
Lijkt FOK! wel.

Zal wel mondjesmaat gaan maar als je de besmettingen en ontwikkelingen in het buitenland kijkt (waar alles open is :') ) kan je deze lockdownpoppenkast niet nog twee weken vol blijven houden.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:19:26 #251
474254 GurneyIsBestOke
pi_203155282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hmmm best wel een tegenvaller die cijfers, hopelijk vanaf maandag betere cijfers, als de scholen een week open zijn.
De beste ziekenhuiscijfers sinds oktober man _O_
Met pijn en moeite derde
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:19:40 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203155289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:17 schreef Zipportal het volgende:

2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 Amstelveen
SPOILER
Daarnaast zijn er:

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Amsterdam heeft de piek dus al gehad?
pi_203155291
quote:
Boeiend.
Zolang de ziekenhuizen maar niet voller raken. Dat lijkt niet het geval, eerder het tegendeel zelfs.
blablablabla
pi_203155292
quote:
Betwijfel of het veel hoger komt met onze testcapaciteit?
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:20:04 #255
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203155296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt FOK! wel.

Zal wel mondjesmaat gaan maar als je de besmettingen en ontwikkelingen in het buitenland kijkt (waar alles open is :') ) kan je deze lockdownpoppenkast niet nog twee weken vol blijven houden.
Als het buitenland afgelopen periode niet heeft versoepeld en ook niet gaat versoepelen, dan kun je toch niet verwachten dat we dat in Nederland dat wel gaan doen?
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:20:13 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203155299
Iedereen ff een snotneusje pakken en dooorrrrrr.
pi_203155307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als het buitenland afgelopen periode niet heeft versoepeld en ook niet gaat versoepelen, dan kun je toch niet verwachten dat we dat in Nederland dat wel gaan doen?
We hebben wel verzwaard toen het buitenland dat niet deed, dus waarom niet?
pi_203155308
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
De beste ziekenhuiscijfers sinds oktober man _O_
Ik doel op het aantal besmettingen, veel te laag.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:21:19 #259
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203155312
quote:
Nee, nee dit kan niet.
pi_203155314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
België heeft na een week toch de bioscopen en theaters alweer opengegooid? Bovendien valt er weinig te versoepelen als er niks dicht is.
blablablabla
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:21:49 #261
38496 Perrin
pi_203155316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik neem aan het eerste, want anders hebben we meteen een relletje.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 15:21:50 #262
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203155317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:17 schreef Zipportal het volgende:

2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 Amstelveen
SPOILER
Daarnaast zijn er:

Amsterdam :')
pi_203155321
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Betwijfel of het veel hoger komt met onze testcapaciteit?
Denk het inderdaad, max zal wel rond de 35K zijn ongeveer.
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:22:39 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203155329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
We hebben wel verzwaard toen het buitenland dat niet deed, dus waarom niet?
Het gaat toch over versoepelingen?
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:22:41 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203155330
twitter

(lol)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:22:52 #266
474254 GurneyIsBestOke
pi_203155333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik doel op het aantal besmettingen, veel te laag.
Ik snap je. Helaas zijn er nog te veel gevaccineerde wappies die zich aan de regels houden door thuis te blijven. Juist nu moeten we zoveel mogelijk afspreken op drukke plekken om zo snel mogelijk elkaar te besmetten. We doen dit samen.
Met pijn en moeite derde
pi_203155334
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:22:54 #268
38496 Perrin
pi_203155335
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Prima cijfers, zaterdag naar Feyenoord @:caland @:scrummie @:fetx
Eindelijk weer samen doorgesnoven brullen op de tribune :P
pi_203155342
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:23:12 #270
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203155343
Deze cijfers zijn toch prima voor een woensdag? Niet veel meer dan op een dinsdag, terwijl dat vorige weken toch echt veel meer stijging betekende... Ten opzichte van vorige week natuurlijk wel veel, maar volgens mij is het aantal in Amsterdam al een aantal dagen stabiel met rond de 2500 besmettingen.

Dat betekent dat de piek al is geweest en we nu dus naar een plateau gaan...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203155344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

(lol)
_O- fantastisch!
pi_203155347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:22 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het gaat toch over versoepelingen?