Bij de 50-er's daalt het aantal opnames niet. (stijgt iets, is ook logisch als je kijkt naar de giga aantallen besmettingen daar)quote:
Door in 2020 al de IC capaciteit op te hogen, aangezien deze duidelijk onvoldoende was.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tot aan deze lockdown heeft Nederland naast het VK en Zweden het meest liberale beleid van Europa gevoerd. Nederland was steeds het eerste land om te versoepelen (we hadden zelfs de anderhalve meter afgeschaft in september), en dat met cijfers die vele malen hoger lager dan in andere landen, én terwijl we een kleinere buffer hadden in de ziekenhuizen.
Als er één land is dat heeft willen leven met dit virus is het Nederland wel.
Alleen "leren leven met het virus" betekent niet "blind alles open gooien".
Het enige wat ik weet is dat ik niks weet kunnen ze boven het rivm plaatsen op een plakkaat.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.
Voor het eerst sinds de crisis heb ik hier ook goede hoop op.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.
Dat staat er ook bijquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Bij de 50-er's daalt het aantal opnames niet. (stijgt iets, is ook logisch als je kijkt naar de giga aantallen besmettingen daar)
Bij de 50 plussers daalt het lekker.
Dat betekend automatisch dat het percentage 50-ers groter wordt.
De totalen dalen, dat kan bijna alleen maar verklaard worden door de boostercampagne.
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.
Voor mij is het het woord ''solidariteit''.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er lijkt mij in ieder geval geen enkele reden om niet op zijn minst terug te gaan naar de avondlockdown (die op zichzelf al dom was).
Bij mij het woord twee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij is het het woord ''solidariteit''.
Al besproken. Helaas ging niemand in op mijn voorstel.quote:
Lekker lunchen!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..
Wellicht die Cyprus-variant, maar de meeste wetenschappers geven daar eigenlijk geen stuiver voor.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds de crisis heb ik hier ook goede hoop op.
Met als kanttekening dat er altijd nog een vage nieuwe variant kan opduiken, maar die moet dan én erg besmettelijk zijn én de inmiddels forse resistentie omzeilen én tot ernstige complicaties kunnen leiden bij een significant deel van de besmette mensen.
De capaciteit was tien jaar voor de pandemie al onvoldoende. Maar ja, daar had je de handen van de kiezer niet voor op elkaar gekregen. Zorg was al duur genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Door in 2020 al de IC capaciteit op te hogen, aangezien deze duidelijk onvoldoende was.
O wacht.
En wanneer de groepsimmuniteit door de snelle verspreiding van omikron steeds meer zijn weerslag op de cijfers krijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.
Bij mij 'kan niet'...quote:
Naja, voor de winkels, individuele sporten en de koffiezaken, niet voor de restaurants, kroegen en teamsporten. Die hebben de avondsloten keihard nodig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..
Ik voorspelde dit in Decemberquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wanneer de groepsimmuniteit door de snelle verspreiding van omikron steeds meer zijn weerslag op de cijfers krijgt.
vroeger deden de stewardessen dat toch gewoon?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen
Day drinking ftw!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker lunchen!
Of dinchen van 13.00 tot 17.00,
High en high tegelijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |