SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Terwijl ook de opnames achterblijven in vergelijking met de vorige variant.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo gek ook natuurlijk, maar we moeten waken voor een samenleving die tot stilstand komt omdat jan en alleman in isolatie moet.
Ben het wel eens dat als het echt zo dodelijk is, dat je meer moet doen. Maar deze aangekondigde hongerige tijgert, is niets meer dan een schattig katje wat heel af en toe zijn nagels kan uitzetten.
De hele maatschappij hiervoor vast houden gaat mij echt veel te ver.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja, dat is het hele idee achter 2G tov 3Gquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
2g introduceren om kwetsbare te beschermen
En doorLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Hier ook uit verschillende kringen, maar op een dagje hoofdpijn na is niemand echt ziek. Omicronquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:13 schreef Momo het volgende:
Ik hoor best veel mensen die positief getest zijn deze week via via
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat is wel de essentie van 2G ten opzichte van 3G.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Oeh dat is wel een mooie spin, we introduceren 2g om ongevaccineerden te beschermen.
Bij 3G ga je ervan uit dat een gevaccineerde minimaal gelijk staat aan een geteste persoon qua verspreiding.
Bij 2G ga je ervan uit dat een gevaccineerde het wel meer verspreid maar minder ziek wordt.
Dus doordat het virus het vaccin beter weet te ontwijken is het risico voor 3G te groot dat er ernstige gevallen gaan ontstaan.
Het alternatief is 1G, iedereen testen, dan ben je weer terug op het risico van 3G op verspreiding, maar is ontzettend duur.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Aantal lui dat echt doordraait wordt met de dag groter, de krantjes staan er vol mee, ben benieuwd hoe dit verder verloopt.![]()
2G voor de kwetsbarenquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En door
En door“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
ik denk het wel omdat dit regeringsbesluit democratisch was, het is door de 2ekamer geaccepteerd, dat betekent niet dat ik het er mee eens ben maar dat is wat anders dan dat het crimineel isquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de schade die berokkend wordt?
Wet van de grote getallen. Ja, dat is crimineel, op dit moment. Ga ik niet te ver mee.![]()
Alles uit de kast trekken om 2g te introduceren. Prachtig vehicle die qr code om allerlei repressieve maatregelen aan te koppelen in de toekomst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En door
Moeten we niet willen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het gaat helemaal niet om t beschermen van de kwetsbaren, het gaat om het beschermen van de zorg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En doorGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het is ook nooit goed, als alles weer open kan met 2G zal 95% van je bevolking daar prima mee kunnen leven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles uit de kast trekken om 2g te introduceren. Prachtig vehicle die qr code om allerlei repressieve maatregelen aan te koppelen in de toekomst.
Moeten we niet willen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Klopt, alleen krijg je dan weer het gedoe met halfbakken of geen controles op veel locaties.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed, als alles weer open kan met 2G zal 95% van je bevolking daar prima mee kunnen leven.![]()
Ik heb het over een eventuele verlenging. Het schuurt nu al, als aankomende week de lockdown nog steeds verlengt wordt, dan is het crimineel. Dat is mijn punt. Met alle kennis en alle cijfers welke nu bekend zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk het wel omdat dit regeringsbesluit democratisch was, het is door de 2ekamer geaccepteerd, dat betekent niet dat ik het er mee eens ben maar dat is wat anders dan dat het crimineel is'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
wat wil je dan wel? van lockdown naar we doen gewoon niets gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles uit de kast trekken om 2g te introduceren. Prachtig vehicle die qr code om allerlei repressieve maatregelen aan te koppelen in de toekomst.
Moeten we niet willen.![]()
De aanname is wel dat iedereen het een keer krijgt, het doel is nu dat de kwetsbaren het niet allemaal ineens krijgen in een te korte periode voor de zorg om op te vangen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om t beschermen van de kwetsbaren, het gaat om het beschermen van de zorg.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om t beschermen van de kwetsbaren, het gaat om het beschermen van de zorg.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Omdat het dan toegeven is van het omt dat ze er naast zitten. Ofwel, we wisselen de lockdown voor iets anders belachelijks voor het imago van het omt?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wil je dan wel? van lockdown naar we doen gewoon niets gaat niet gebeuren'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Helaas zijn veel zogenaamd kritische mensen vanaf het begin al tegen elke maatregel, van anderhalve meter afstand en mondkapjes, tot aan vaccins en lockdowns. Dit allemaal uit een soort van grootheidswaanzin of een enorm wantrouwen tegen alles dat beleid maakt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed, als alles weer open kan met 2G zal 95% van je bevolking daar prima mee kunnen leven.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over een eventuele verlenging. Het schuurt nu al, als aankomende week de lockdown nog steeds verlengt wordt, dan is het crimineel. Dat is mijn punt. Met alle kennis en alle cijfers welke nu bekend zijn.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
De aanname is wel dat iedereen het een keer krijgt, het doel is nu dat de kwetsbaren het niet allemaal ineens krijgen in een te korte periode voor de zorg om op te vangen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omicron is idd echt een uitstekende mutatie, precies waar we op zaten te wachten: wel besmettelijker maar veel minder dodelijk zodat de naardere varianten worden weggeconcurreerd en we eindelijk maatregelen kunnen afbouwen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook uit verschillende kringen, maar op een dagje hoofdpijn na is niemand echt ziek. OmicronAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Dat komt omdat er vanuit maatregelen gedacht wordt en niet vanuit handhaving (die zitten ook niet in het OMT natuurlijk). Het is ook niet te doen voor de gewone ondernemer om alles maar te gaan lopen checken, dat kost zoveel extra tijd die je niet hebt dat je het dan maar gewoon z'n beloop laat.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, alleen krijg je dan weer het gedoe met halfbakken of geen controles op veel locaties.![]()
Ja ik ken t verhaal er achter en begin t goed zat te worden. Ik ben het er niet mee eens. Dan vangt de zorg het maar niet op. We zijn er dan iig doorheen. Dat is nu voor de rest van de mensen het belangrijkste.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
De aanname is wel dat iedereen het een keer krijgt, het doel is nu dat de kwetsbaren het niet allemaal ineens krijgen in een te korte periode voor de zorg om op te vangen.
Na 2 jaar is het welletjes geweest.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Accounts als dat zijn vaak ook nep he, dan verwijzen anderen er naar van kijk die verpleegkundige wil geen prik, en die weet daar veel van!quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.![]()
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?Terwijl het nu code zwart is in de maatschappij.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met alle informatie die nu beschikbaar is over andere westerse landen?
Met alle modellen die er continu naast zitten?
Met alle berekeningen en verwachtingen die continu fout zijn?
Met een opname afwijking van x3 op het moment?
En dan toch de maatschappij in gijzeling houden. Ja, dat is crimineel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
In deze tijd is alles mogelijk inderdaad. Je zou namelijk verwachten dat als ergens de vaccinatiegraad hoog is dat dat bij zorgmedewerkers is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Accounts als dat zijn vaak ook nep he, dan verwijzen anderen er naar van kijk die verpleegkundige wil geen prik, en die weet daar veel van!Hoe is dat anders dan op foraquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat er vanuit maatregelen gedacht wordt en niet vanuit handhaving (die zitten ook niet in het OMT natuurlijk). Het is ook niet te doen voor de gewone ondernemer om alles maar te gaan lopen checken, dat kost zoveel extra tijd die je niet hebt dat je het dan maar gewoon z'n beloop laat.![]()
Wacht, op het internet staan dingen die niet waar zijn? Mind = blownquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.![]()
![]()
0.1% is heel veel 175.000 personen, als die allemaal opgenomen moeten worden met een gemiddelde ligduur van 1 week ben je 250 weken verder met een continu bezetting van 700.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Beetje zoals met de Spaanse Griep, die ook muteerde tot iets onschuldigs.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omicron is idd echt een uitstekende mutatie, precies waar we op zaten te wachten: wel besmettelijker maar veel minder dodelijk zodat de naardere varianten worden weggeconcurreerd en we eindelijk maatregelen kunnen afbouwen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Heb je niet opgelet sinds december? Andere mutatie is het aan het overnemen. Welke minder ziekmakend is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heb je het nieuws niet meegekregen? Code zwart telt alleen mee als het om Corona cijfers gaat. De andere neven schade kijken we over een paar jaar wel naar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Terwijl het nu code zwart is in de maatschappij.![]()
Dus dan maar mensen laten creperen, want dan hebben we effe veel doden tegelijk, maar daar heb jij in het dagelijks leven toch niet mee te maken, dus wat maakt het jou uit, toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef deedeetee het volgende:
Dan vangt de zorg het maar niet op.
Logistiek gezien niet handig. En wie zegt dat er daarna niet alsnog een nieuwe uitbraak komt?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Precies, ga nou niet de lokale voetbalclub met de handen in het haar laten zitten omdat ze ouders/vrijwilligers moeten gaan zoeken om op zaterdagochtend die anderhalve paardenkop aan de zijlijn te checken. Daar overwin je geen pandemie mee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.![]()
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet sinds december? Andere mutatie is het aan het overnemen. Welke minder ziekmakend is.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Beetje zoals met de Spaanse Griep, die ook muteerde tot iets onschuldigs.And what rough beast, its hour come round at last,
Steeds minder. Of moet het streven volgens jou 0 zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Laat het maar snel zijn.quote:
Moet iets versturen met een luchtkussen enveloppe en die zijn op. Bij Hema click and collect via whatsapp bericht gestuurd vanochtend om 08.00 uur en nog geen reactie. Wil je iets van omzet of niks😂. Click and collect is afschuwelijke farce.![]()
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Steeds minder. Of moet het streven volgens jou 0 zijn?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat was tot voor kort inderdaad de angst, maar vooralsnog is dat niet aan de orde.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De maatschappij na dat aantal jaren:quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet meegekregen? Code zwart telt alleen mee als het om Corona cijfers gaat. De andere neven schade kijken we over een paar jaar wel naar.
De beleidsbepalers:
'owja, shit, we hebben echt iets fout gedaan toen op dat moment'
Je ziet het nu gebeuren, voor je voeten. Beter voorkom je die nu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dus je wil aan de lockdown vast blijven houden tot iedere coronapatient van de ic af is?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het probleem begint bij dat ze totaal geen idee hebben op basis van welke criteria je dan plekken voor het wel of niet doen van dat systeem aan moet wijzen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.
Dus zit een winkeltje in kantklossen met 3 bezoekers per uur ook ineens opgescheept met dit soort ellende."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Lijkt mij een enorm risico. Het gevaarlijke virus kan zo muteren dat het toch weer de minder dodelijke verslaat qua besmettelijkheid. En nou heb ik er geen verstand van, maar vraag me af of het überhaupt mogelijk is om zoiets te 'bouwen'. Als het wel kan, dan lijkt het mij evenveel tijd kosten als een vaccin?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Je leeft in het (Delta)verleden. De ICs in Omicron-dominante landen lopen allang leeg of stagneren. Zie Denemarken, Londen/UK, Zuid-Afrika, etc. Om nú nog een 2G beleid te gaan invoeren terwijl we eigenlijk in de laatste grote piek zitten (hierna hebben we gewoon groepsimmuniteit) is absurd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.![]()
Ik kan het ook niet helemaal overzien, maar zou wel gaaf zijn als we zo vuur met vuur konden bestrijden (parallel aan een vaccinatieprogramma uiteraard).quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lijkt mij een enorm risico. Het gevaarlijke virus kan zo muteren dat het toch weer de minder dodelijke verslaat qua besmettelijkheid. En nou heb ik er geen verstand van, maar vraag me af of het überhaupt mogelijk is om zoiets te 'bouwen'. Als het wel kan, dan lijkt het mij evenveel tijd kosten als een vaccin?And what rough beast, its hour come round at last,
Onrealistisch.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
Als we allemaal tegelijk corona hebben'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Neem een Select abo bij bol.com en het is vanavond binnen…quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:40 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Laat het maar snel zijn.
Moet iets versturen met een luchtkussen enveloppe en die zijn op. Bij Hema click and collect via whatsapp bericht gestuurd vanochtend om 08.00 uur en nog geen reactie. Wil je iets van omzet of niks😂. Click and collect is afschuwelijke farce.![]()
Je moet sowieso stoppen met elke losse besmetting te willen voorkomen. Pak daarom alleen de plekken waarvan je weet dat er echt heel veel mensen gedurende langere tijd intensief met elkaar contact hebben / in de buurt zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem begint bij dat ze totaal geen idee hebben op basis van welke criteria je dan plekken voor het wel of niet doen van dat systeem aan moet wijzen.
Dus zit een winkeltje in kantklossen met 3 bezoekers per uur ook ineens opgescheept met dit soort ellende.![]()
Er is zelfs een theorie dat Omicron al op deze manier ontstaan is. Er is bewijs dat deze variant hoogstwaarschijnlijk in een muis ontstaan is, wat nou toevallig net het dier is dat wij massaal gebruiken voor medisch onderzoek.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.
Het is maar een theorie, maar geinig om over na te denken.![]()
Er is ook een theorie dat er een 5g-chip in vaccins zit, je moet niet alles wat je leest serieus nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef Stridone het volgende:
[..]
Er is zelfs een theorie dat Omicron al op deze manier ontstaan is. Er is bewijs dat deze variant hoogstwaarschijnlijk in een muis ontstaan is, wat nou toevallig net het dier is dat wij massaal gebruiken voor medisch onderzoek.
Het is maar een theorie, maar geinig om over na te denken.![]()
Yep. Maar ik heb het idee dat ook een deel van het OMT nog in de illusie zit dat mensen daadwerkelijk nog op de hoogte zijn van het thuisbezoek-advies en zolang er lockdown is ze in hun eentje thuis zitten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet sowieso stoppen met elke losse besmetting te willen voorkomen. Pak daarom alleen de plekken waarvan je weet dat er echt heel veel mensen gedurende langere tijd intensief met elkaar contact hebben / in de buurt zijn.
Dat als tegenstelling van elkaar wel tegen komen. Terwijl de werkelijkheid gewoon is dat een groot deel van de mensen elkaar toch wel ziet. Alleen nu niet op het sportveld maar met een biertje thuis.
Gaan we naar de maatregelen kijken dat moet er een realistische vergelijking met de echte werkelijkheid zijn en niet met de papieren versie daarvan."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zo werkt het om heel veel redenen niet maar één daarvan is dat een groot deel van de mensen die het meest vatbaar waren voor het virus (ongevaccineerde kwetsbare ouderen) al meegenomen zijn met de deltagolf (+boosters). Dat maakt de immuniteit in de bevolking veel hoger, en zelfs al is Omikron besmettelijker voor de groep minder kwetsbaren, omdat het virus ook minder ziekmakend is komen die ook bijna niet op de IC.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.
Per saldo is de groep 'vatbaar voor de IC' deze golf heel klein. Nog een stuk kleiner zelfs dan in landen die nog geen deltagolf hebben gehad.Makkelijk eerste![]()
Zó gek is dit ook weer niet. Er zijn zat laboratoria wereldwijd die zich bezighouden met virale gain-of-function research, en omicron is wel opvallend ideaal (belachelijk hoge besmettingspotentie met lage schadelijkheid) om deze pandemie te beëindigen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Er is ook een theorie dat er een 5g-chip in vaccins zit, je moet niet alles wat je leest serieus nemen.
Ik schat de kans hoger in dat het een natuurlijk ontstane variant is, maar het is echt niet onmogelijk om een dergelijke variant doelgericht te ontwikkelen.![]()
En vleermuisvirus dat na een intiem moment met een pangolin over sloeg naar mensen om daarna te muteren in een muis.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef Stridone het volgende:
[..]
Er is zelfs een theorie dat Omicron al op deze manier ontstaan is. Er is bewijs dat deze variant hoogstwaarschijnlijk in een muis ontstaan is, wat nou toevallig net het dier is dat wij massaal gebruiken voor medisch onderzoek.
Het is maar een theorie, maar geinig om over na te denken.
Hollywood maar eens inschakelen met ideeen voor een film."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Er liggen nu de helft van de mensen op de IC vergeleken met vorig jaar. Ik heb het idee dat ze de lockdown echt niet meer met goed fatsoen kunnen verlengen. In de Volkskrant ook een stuk dat benadrukte dat in NL de trend echt niet zoveel anders mbt de landen om ons heen die niet in lockdown zitten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het mensen niet kunnen helpen speelt allang een flinke rol. Het zijn niet alleen de covid patiënten die zorg nodig hebben hé. De mensen die er niet aan lijden vangen vaker bot als ze ook zorg nodig hebben. Covid patiënten worden nog steeds voorgetrokken. Dat veegt men hier wat al te vaak onder de tafel, maar het is wel zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus dan maar mensen laten creperen, want dan hebben we effe veel doden tegelijk, maar daar heb jij in het dagelijks leven toch niet mee te maken, dus wat maakt het jou uit, toch?
Logistiek gezien niet handig. En wie zegt dat er daarna niet alsnog een nieuwe uitbraak komt?
We moeten nu na 2 jaar achter de feiten aanlopen eens ophouden met te denken dat we nog ff moeten volhouden. Virus gaat gewoon zijn gang en dat moeten wij ook eens gaan doen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik heb niet heel vaak gezien dat een user als autoritaire bron werd aangehaaldquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
In deze tijd is alles mogelijk inderdaad. Je zou namelijk verwachten dat als ergens de vaccinatiegraad hoog is dat dat bij zorgmedewerkers is.
[..]
Hoe is dat anders dan op fora
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
ik zie dat helemaal niet zo, een beetje empathie mag ook wel, criminelen, imagoschade, je draaft doorquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het dan toegeven is van het omt dat ze er naast zitten. Ofwel, we wisselen de lockdown voor iets anders belachelijks voor het imago van het omt?![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)ychische-schade.htmlDit stukje is wel heel veelzeggend. Ze sturen de brief naar het OMT. Waarom? De besluiten worden gemaakt door het kabinet, toch? De vraag of scholen open of dicht moeten zou beantwoord moeten worden door het kabinet. Het is de taak van het kabinet om alle factoren mee te nemen; nu komt het toch steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT op bepaalde vlakken. We leven in een democratisch land, maar deze verkiezingen heb ik toch gemistquote:Het hoger onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs moeten weer zo snel mogelijk fysiek plaatsvinden. Hiervoor pleit de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie samen met studentenbonden en onderwijsinstellingen woensdag in een brief aan het Outbreak Management Team (OMT).![]()
![]()
We krijgen allemaal niet meer tegelijk Corona en het grootste gedeelte van de bevolking is gevaccineerd en heeft dus veel minder kans om op de IC terecht te komen. Het scenario dat jij schetst is nu verder dan ooit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Een twitterdraadje over Omicron en kinderen in de UK.
Het klopt dat de ziekenhuisopnames wat hoger zijn.
Maar het komt nog totaal niet in de buurt van RSV.![]()
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:44 schreef Stridone het volgende:
[..]
Je leeft in het (Delta)verleden. De ICs in Omicron-dominante landen lopen allang leeg of stagneren. Zie Denemarken, Londen/UK, Zuid-Afrika, etc. Om nú nog een 2G beleid te gaan invoeren terwijl we eigenlijk in de laatste grote piek zitten (hierna hebben we gewoon groepsimmuniteit) is absurd.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Denken dat we nu gewoon helemaal open kunnen ook.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Want 17 miljoen mensen krijgen allemaal tegelijk corona?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?![]()
We krijgen het niet allemaal tegelijk en daarbij blijkt ook met honderdduizenden besmettingen per week de zorg vooralsnog niet extra onder druk te komen. (ook al duurt dat richting ziekenhuis vaak 1-2 weken).quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Allemaal tegelijk Corona, terwijl de helft het al heeft gehadquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is ook niet ter sprake, het gaat om stapsgewijs de boel weer openen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Denken dat we nu gewoon helemaal open kunnen ook.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het virus werkt aan een prototype van een volgende variant om dit mogelijk te maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want 17 miljoen mensen krijgen allemaal tegelijk corona?
Zo wel lekker zijn, ben je met 1 klap van alle ellende af."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Gisteren in OP1 kwam weer het aloude argument naar voren dat maar een fractie van de mensen die COVID krijgt ernstig ziek wordt, *dus* dat de maatregelen disproportioneel zijn. Maar die mensen kunnen niet rekenen. 0,1% van de Nederlandse bevolking zijn meer dan 17.000 mensen. Gaan we die opgeven voor het zieleheil van schoolkinderen? En zelfs wie niet ernstig ziek wordt kan toch "long COVID" oplopen, een akelige kwaal aar ze misschien nooit meer van af komen. het adagium van juristen is dat het kind altijd voorgaat, maar als je daarvoor letterlijk over lijken moet gaan is het minder simpel het beleid te bepalen.
Dit soort reacties; we laten toch niet zomaar mensen doorgaan? En wat over long covid? Kinderen moeten niet zo zeiken..., de lockdown is echt nog nodig, want anders worden ongevaccineerde mensen ziek!
echt kansloos dit soort reacties.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, ik heb al een paar jaar een hele zieke vrouw, die inderdaad vertraging in de hulp heeft gekregen door corona. Dan nog konden we al die tijd ook niet alles loslaten zodat de zorg overloopt. Ondanks de vervelende situatie voor mijn vrouw, vinden we nog steeds dat veel wappies de coronasituatie compleet onderschatten en je zou kunnen helpen door je gewoon te laten vaccineren. Zo'n lichtere mutatie kan ook makkelijk komen doordat mensen gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het mensen niet kunnen helpen speelt allang een flinke rol. Het zijn niet alleen de covid patiënten die zorg nodig hebben hé. De mensen die er niet aan lijden vangen vaker bot als ze ook zorg nodig hebben. Covid patiënten worden nog steeds voorgetrokken. Dat veegt men hier wat al te vaak onder de tafel, maar het is wel zo.
We moeten nu na 2 jaar achter de feiten aanlopen eens ophouden met te denken dat we nog ff moeten volhouden. Virus gaat gewoon zijn gang en dat moeten wij ook eens gaan doen.
Er zijn er helaas zat die lopen te mekkeren over de zorg, en vervolgens het minste wat ze kunnen doen om te helpen (vaccin nemen) weigeren om allerlei drogredenen. Ook dat is natuurlijk vreselijk voor al die mensen die nu zorg mislopen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Want als we de scholen dichtgooien worden die mensen nooit meer ziek? Het zieleheil ook echt, alsof ze een keer geen Chupa Chups krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
Gisteren in OP1 kwam weer het aloude argument naar voren dat maar een fractie van de mensen die COVID krijgt ernstig ziek wordt, *dus* dat de maatregelen disproportioneel zijn. Maar die mensen kunnen niet rekenen. 0,1% van de Nederlandse bevolking zijn meer dan 17.000 mensen. Gaan we die opgeven voor het zieleheil van schoolkinderen?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Welke reacties? Elke individuele lockdown kost meer levensjaren dan we kunnen redden met die lockdowns. Nog los van alle andere schade van lockdowns.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
Gisteren in OP1 kwam weer het aloude argument naar voren dat maar een fractie van de mensen die COVID krijgt ernstig ziek wordt, *dus* dat de maatregelen disproportioneel zijn. Maar die mensen kunnen niet rekenen. 0,1% van de Nederlandse bevolking zijn meer dan 17.000 mensen. Gaan we die opgeven voor het zieleheil van schoolkinderen? En zelfs wie niet ernstig ziek wordt kan toch "long COVID" oplopen, een akelige kwaal aar ze misschien nooit meer van af komen. het adagium van juristen is dat het kind altijd voorgaat, maar als je daarvoor letterlijk over lijken moet gaan is het minder simpel het beleid te bepalen.
Dit soort reacties; we laten toch niet zomaar mensen doorgaan? En wat over long covid? Kinderen moeten niet zo zeiken..., de lockdown is echt nog nodig, want anders worden ongevaccineerde mensen ziek!
echt kansloos dit soort reacties.- verwijderd door admin -![]()
Als je nu alle maatregelen opheft, kan het zomaar zijn dat er veel menen tegelijk corona krijgen en het aantal op de IC toch weer groeit. Kunnen we allemaal gaan doen alsof dat een doemscenario is, maar het is toch gewoon logisch? Als er nu nog een klein aantal op de IC komt tijdens de lockdown tijdens een mildere variant, dan kan dat aantal weer omhoog gaan als we weer terug naar normaal gaan. Het is geen hogere wiskunde en ja ook ik wil terug naar het normale.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:05 schreef popje het volgende:
[..]
We krijgen allemaal niet meer tegelijk Corona en het grootste gedeelte van de bevolking is gevaccineerd en heeft dus veel minder kans om op de IC terecht te komen. Het scenario dat jij schetst is nu verder dan ooit.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Moeten ze maar een vaccin nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
echt kansloos dit soort reacties.![]()
Ik ken genoeg mensen die twee keer corona hebben gehad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Allemaal tegelijk Corona, terwijl de helft het al heeft gehadHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Het eerste gedeelte van mijn reactie was een gekopieerde reactie van een ander forum.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:15 schreef groenen het volgende:
[..]
Welke reacties? Elke individuele lockdown kost meer levensjaren dan we kunnen redden met die lockdowns. Nog los van alle andere schade van lockdowns.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
daarom ook bijzonder jammer dat ze die 2G discussie weer voor zich uit hebben geschovenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook niet ter sprake, het gaat om stapsgewijs de boel weer openen.![]()
Dat maakt nog niet dat 17 miljoen mensen dat tegelijk krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die twee keer corona hebben gehad.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Men denkt daar niet over na, want men krijgt er niet mee te maken en dan is het niet waar of de ver weg van mijn bed show. Het gaat al 2 jaar over de zorg ontlasten, maar sommige mensen blijven maar doen alsof het om doden gaat of om 'heel ziek zijn'.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
echt kansloos dit soort reacties.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Wanneer wordt dit behandeld? Als ze dat niet snel een keer doen kun je het net zo goed de prullenbak in mikken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ook bijzonder jammer dat ze die 2G discussie weer voor zich uit hebben geschoven![]()
Waarom die preek over wappies en vaccineren tegen mij ?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik heb al een paar jaar een hele zieke vrouw, die inderdaad vertraging in de hulp heeft gekregen door corona. Dan nog konden we al die tijd ook niet alles loslaten zodat de zorg overloopt. Ondanks de vervelende situatie voor mijn vrouw, vinden we nog steeds dat veel wappies de coronasituatie compleet onderschatten en je zou kunnen helpen door je gewoon te laten vaccineren. Zo'n lichtere mutatie kan ook makkelijk komen doordat mensen gevaccineerd zijn.
Er zijn er helaas zat die lopen te mekkeren over de zorg, en vervolgens het minste wat ze kunnen doen om te helpen (vaccin nemen) weigeren om allerlei drogredenen. Ook dat is natuurlijk vreselijk voor al die mensen die nu zorg mislopen.
Niet iedereen die het huidige beleid niet meer ziet zitten is een vaccinatie weigerende wappie hoor.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
dat zouden ze na de lockdown doen meen ikquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wanneer wordt dit behandeld? Als ze dat niet snel een keer doen kun je het net zo goed de prullenbak in mikken.![]()
Die hele QR code is een gedrocht eerste klas, idem voor 2g.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, alleen krijg je dan weer het gedoe met halfbakken of geen controles op veel locaties.
Maar nu nog de hele samenleving in een lockdown stoppen omdat er mensen in het ziekenhuis belanden ook, dus moet je de risicogroepen weg houden bij de rest.
En als 2g daarvoor de oplossing is so be it.![]()
Na de lockdown?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zouden ze na de lockdown doen meen ik
Dit moet je toch gewoon klaar hebben liggen (of niet) voor het moment dat je lockdown klaar is? Of gaan we straks wederom achter de feiten aan marcheren.![]()
Waar baseer je dit op? Engeland, Denemarken, België, Zuid-Afrika hebben vrijwel geen toenames (zelfs dalingen) op de IC gezien ondanks enorme besmettingspieken en weinig maatregelen. De IC gaat simpelweg geen significante toenames meer zien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je nu alle maatregelen opheft, kan het zomaar zijn dat er veel menen tegelijk corona krijgen en het aantal op de IC toch weer groeit. Kunnen we allemaal gaan doen alsof dat een doemscenario is, maar het is toch gewoon logisch? Als er nu nog een klein aantal op de IC komt tijdens de lockdown tijdens een mildere variant, dan kan dat aantal weer omhoog gaan als we weer terug naar normaal gaan. Het is geen hogere wiskunde en ja ook ik wil terug naar het normale.![]()
En die komen allemaal voor de 2e keer in het ziekenhuis te liggen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die twee keer corona hebben gehad.![]()
'Simpsons Southpark already did it!!'quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:54 schreef OProg het volgende:
[..]
En vleermuisvirus dat na een intiem moment met een pangolin over sloeg naar mensen om daarna te muteren in een muis.
Hollywood maar eens inschakelen met ideeen voor een film.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
eens maar dat is de politiek hèquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na de lockdown?
Dit moet je toch gewoon klaar hebben liggen (of niet) voor het moment dat je lockdown klaar is? Of gaan we straks wederom achter de feiten aan marcheren.quote:Kamer bespreekt pas over twee weken 2G en uitbreiding 3G
De Kamer debatteert op zijn vroegst op maandag 17 januari over de wetsvoorstellen over het omstreden 2G-beleid en de uitbreiding van 3G. Volgens het 2G-beleid wordt alleen toegang gegeven aan mensen die gevaccineerd zijn of recent genazen van een coronabesmetting. Bij een 3G-beleid wordt ook toegang verschaft aan mensen met bewijs van een negatieve test.
De Kamer heeft op verzoek van de PVV besloten de behandeling van de voorstellen uit te stellen, omdat het ministerie van Volksgezondheid eind volgende week met meer informatie over onder meer de omikronvariant komt. Bovendien zit Nederland zeker tot 14 januari in lockdown, en het kabinet wil 2G en het uitgebreide 3G pas inzetten als meer zaken de deuren kunnen openen.![]()
Staat genoteerd, want dat kun je echt nog niet weten. Ondanks dat het aantal terugloopt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:24 schreef Stridone het volgende:
De IC gaat simpelweg geen significante toenames meer zien.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Iedereen tegelijk besmet en ziek.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Denken dat we nu gewoon helemaal open kunnen ook.
Hou op hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
En die komen allemaal voor de 2e keer in het ziekenhuis te liggen?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Je komt wel op een punt dat eerst individueel belang ondergeschikt is aan de meerderheid.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?
En vervolgens dat een meerderheid ook rekening moet houden met een minderheid.
Maar inmiddels is de balans wel zoek dat de meerderheid enorm inlevert tegen een minuscule minderheid.![]()
Nee, zoals ik al eerder zei, komt er maar een klein gedeelte op de IC. Dus nee, niet allemaal. Je kan ook gewoon even lezen wat ik schrijf ipv de laatste comment pakken en de rest negeren. Is niet verplicht, maar het maakt het wel makkelijker.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Sorry maar ik ga niet het hele topic doorlezenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al eerder zei, komt er maar een klein gedeelte op de IC. Dus nee, niet allemaal. Je kan ook gewoon even lezen wat ik schrijf ipv de laatste comment pakken en de rest negeren. Is niet verplicht, maar het maakt het wel makkelijker.![]()
Moet je zelf weten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga niet het hele topic doorlezenHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oportioneel-a4077975
Steeds meer kranten zijn het niet per se meer eens met een lockdown.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ze voeren het gewoon in de lente pas in, wanneer de cijfers al dalende zijn. Kunnen ze het mooi op 2G gooien waardoor dat een excuus wordt om er na de zomer ook gewoon mee door te gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na de lockdown?
Dit moet je toch gewoon klaar hebben liggen (of niet) voor het moment dat je lockdown klaar is? Of gaan we straks wederom achter de feiten aan marcheren.![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ook bijzonder jammer dat ze die 2G discussie weer voor zich uit hebben geschoven
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Echt he.quote:
Ik heb liever geen 2G/3G whatever als het niet perse nodig is, maar het tempo waarmee alles in Nederland gaat is toch schrijnend elke keer weer.![]()
Ja want in ieder ander willekeurig land zonder lockdown puilen de IC’s uit en sterven mensen op de stoep van het ziekenhuis. Sla eens een krant openquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je nu alle maatregelen opheft, kan het zomaar zijn dat er veel menen tegelijk corona krijgen en het aantal op de IC toch weer groeit. Kunnen we allemaal gaan doen alsof dat een doemscenario is, maar het is toch gewoon logisch? Als er nu nog een klein aantal op de IC komt tijdens de lockdown tijdens een mildere variant, dan kan dat aantal weer omhoog gaan als we weer terug naar normaal gaan. Het is geen hogere wiskunde en ja ook ik wil terug naar het normale.
Straks hebben ze ons gewoon in het ootje genomen met strengere maatregelen zoals type2 masker en gaat vrijdag alles open![]()
Gruwelijke PR-stunt van Mark en Ernst“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Jij rookt goed spul.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Straks hebben ze ons gewoon in het ootje genomen met strengere maatregelen zoals type2 masker en gaat vrijdag alles open
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Nee, dat zal niet gebeuren. Wat je echter wel vaker ziet is dat het in de week ervoor enorm opgeblazen wordt, waarna er dan bij het besluit en informeren wat ‘korting’ gegeven kan worden. Iedereen weer blijquote:
"we gaan iets heel spannends doen"quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet gebeuren. Wat je echter wel vaker ziet is dat het in de week ervoor enorm opgeblazen wordt, waarna er dan bij het besluit en informeren wat ‘korting’ gegeven kan worden. Iedereen weer blij
Oftewel de Blokker mag open tot 5.![]()
Over goed spul roken gesproken.quote:https://www.telegraaf.nl/(...)a-infectie-voorkomenquote:PORTLAND - Componenten in cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen binnendringt, blijkt uit een laboratoriumstudie die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products. Twee stoffen in hennep, CBGA en CBDA, kunnen het virus volgens onderzoekers van de Universiteit van Oregon tegengaan.![]()
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet gebeuren. Wat je echter wel vaker ziet is dat het in de week ervoor enorm opgeblazen wordt, waarna er dan bij het besluit en informeren wat ‘korting’ gegeven kan worden. Iedereen weer blij![]()
Je had net op BNR 'BNR Breekt', ging over de lockdown. De stelling was "de lockdown moet vrijdag eindigen". 90% van de mensen die gestemd hadden was voor. Yorick Bleijenberg zat bij de host en had het over de impact door quarantaines. Één van de vragen die aan 'm gesteld werd was: "Ja, wat nu als we stoppen met die quarantaines en het gaan behandelen als griep?"quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:32 schreef popje het volgende:
Steeds meer kranten zijn het niet per se meer eens met een lockdown.
Krekels...![]()
![]()
We varen in dicht mist op een onstuimige zee, we konden nooit verder dan 2 weken kijken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.
Althans, dat las ik altijd hier als je over een langetermijnvisie begon.![]()
2G kan handig zijn als je op die manier de maatschappij wel open kan houden op een moment dat het anders niet zou kunnen. Een beetje wat je ziet in bepaalde andere landen. Maar daar is alles ook mee gezegd. Als ze het enkel inzetten op momenten dat de cijfers toch al dalende zijn en je eigenlijk ook open zou kunnen zonder 2G dan moet je zoiets gewoon niet willen. En dat is precies wat het kabinet van plan is imo; gewoon inzetten in de lente wanneer het niet nodig is; de dalende cijfers linken aan 2G zodat ze het permanent kunnen maken en het QR bewijs uit kunnen gaan breidenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he.
Ik heb liever geen 2G/3G whatever als het niet perse nodig is, maar het tempo waarmee alles in Nederland gaat is toch schrijnend elke keer weer.Laatste is BNW, maar ik denk dat het gewoon uit komt.
![]()
Ik vind het vooral bizar dat andere landen spreken over het aankomende einde van de pandemie, dat we in de laatste maanden zitten, dat er maatregelen afgeschaald worden, of dat ze het virus willen gaan behandelen als griep en wij hier een discussie hebben over wel of geen medisch mondkapje maar dat er verder echt geen ruimte is om te versoepelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.
Zijn al die andere landen dan zo gek, of zijn wij 't?![]()
Het is net als met al dat andere micromanagement en zeker in deze fase na vaccinaties en boosters: als het nauwelijks nog winst oplevert, blijf er dan van weg. Het wekt alleen maar weer extra irritatie op bij mensen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat andere landen spreken over het aankomende einde van de pandemie, dat we in de laatste maanden zitten, dat er maatregelen afgeschaald worden, of dat ze het virus willen gaan behandelen als griep en wij hier een discussie hebben over wel of geen medisch mondkapje maar dat er verder echt geen ruimte is om te versoepelen.
Nou ja, wij niet, het OMT en de regering vermoedelijk welquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat andere landen spreken over het aankomende einde van de pandemie, dat we in de laatste maanden zitten, dat er maatregelen afgeschaald worden, of dat ze het virus willen gaan behandelen als griep en wij hier een discussie hebben over wel of geen medisch mondkapje maar dat er verder echt geen ruimte is om te versoepelen.
Zijn al die andere landen dan zo gek, of zijn wij 't?
Liever een ander mondmasker dan een 2G-maatregel die door 16 -jarige koters gehandhaaft moet wordenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind het wel ergerlijk dat ze na bijna 2 jaar pandemie, drie lockdowns en op een punt waarbij het nu echt moet gaan over dingen openen (en open houden) ze komen aanzetten met adviezen/richtlijnen voor andere mondmaskers, terwijl discussies over b.v. 2G weer op de lange baan worden geschoven.![]()
In Duitsland hebben ze en FFP2 maskers, en 2G en elke winkel wordt gecontroleerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Liever een ander mondmasker dan een 2G-maatregel die door 16 -jarige koters gehandhaaft moet worden
Maar alles is wel open.
Ik weet niet of dat een optie voor hier is."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
"Je kunt niet volhouden dat de hele wereld het verkeerd ziet, behalve Nederland. "quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:32 schreef popje het volgende:
Steeds meer kranten zijn het niet per se meer eens met een lockdown.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Regering is er meermaals te laat bij geweest en nu durven ze niks meer. Het OMT is natuurlijk ook doorgeslagen in voorzichtigheid/angst (maar net hoe je het wil noemen) dus perfecte combinatie. In andere landen doen ze tenminste een poging om te leren leven met het virus. Die experimenteren tenminste met wat er wel kan. Pakt dat goed uit? Geen idee. Maar alles wijst er op dat Omicron richting een normale griep gaat, dus ik zou inderdaad eerder de weg volgen van andere landen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever beiden niet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Liever een ander mondmasker dan een 2G-maatregel die door 16 -jarige koters gehandhaaft moet worden
Het gaat niet eens zozeer over dat andere kapje/lapje opzetten maar het staat gewoon symbool voor het hele proces bij OMT/RIVM/regering en de ongekende stroperigheid.![]()
Ik ben van mening dat alle nieuwe ministers en staatssecretarissen eerst psychologisch onderzocht worden voor dat ze aan het werk kunnen, want in het politiek moet je heel psychologisch aan kunnen zodat het ook goede beslissingen moeten kunnen nemen. En je ziet ook in het verleden dat ze vaak verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent bestrijding van het coronavirus. Zeker kan je als minister ook nooit altijd goed doen wat je ook graag gewild hebben, zeker moet je als minister echt belangen van het land of onze gezondheid behartigenHumor, serieus en vrolijk!![]()
Ik ga iets heel geks zeggen, maar het doel zou nog steeds moeten zijn dat we terug gaan naar het oude normaal. Geen QR codes, geen verplichte mondkapjes, geen domme micro manage regeltjes, etc. Als Omicron inderdaad richting een normale griep gaat is er geen enkele reden meer om zo spastisch te doen over Corona.quote:![]()
Er vanuit gaande dat ministers nieuw op die plek komen zit er een best wel strenge screening aan vast. Daar zit voor zover ik weet geen volledige psychologische evaluatie aan vast, maar er komt wel heel veel naar boven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:57 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben van mening dat alle nieuwe ministers en staatssecretarissen eerst psychologisch onderzocht worden voor dat ze aan het werk kunnen, want in het politiek moet je heel psychologisch aan kunnen zodat het ook goede beslissingen moeten kunnen nemen. En je ziet ook in het verleden dat ze vaak verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent bestrijding van het coronavirus. Zeker kan je als minister ook nooit altijd goed doen wat je ook graag gewild hebben, zeker moet je als minister echt belangen van het land of onze gezondheid behartigen![]()
Liever alles open zonder 2g en mondkapjes.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze en FFP2 maskers, en 2G en elke winkel wordt gecontroleerd.
Maar alles is wel open.
Ik weet niet of dat een optie voor hier is.
En al wel, voor 50+ graag.![]()
Ik neem het mee naar de vergadering Ferry!quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:57 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben van mening dat alle nieuwe ministers en staatssecretarissen eerst psychologisch onderzocht worden voor dat ze aan het werk kunnen, want in het politiek moet je heel psychologisch aan kunnen zodat het ook goede beslissingen moeten kunnen nemen. En je ziet ook in het verleden dat ze vaak verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent bestrijding van het coronavirus. Zeker kan je als minister ook nooit altijd goed doen wat je ook graag gewild hebben, zeker moet je als minister echt belangen van het land of onze gezondheid behartigenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Top, dan hoef ik het niet meer in te brengen. Je kunt agendapunt 17.4 gebruiken, dank!quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik neem het mee naar de vergadering Ferry!![]()
In de praktijk nogal een wassen neus daar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze en FFP2 maskersVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Graag gedaan Victorquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Top, dan hoef ik het niet meer in te brengen. Je kunt agendapunt 17.4 gebruiken, dank!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze knallen daar ook (+/- 100.000) ook inmiddels 80K cases per dag aan, mét FFP2 maskersquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
In de praktijk nogal een wassen neus daar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zonder was het nog véél erger geweest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze knallen daar ook (+/- 100.000) ook inmiddels 80K cases per dag aan, mét FFP2 maskers![]()
- Ja, maar de zorg!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zonder was het nog véél erger geweest.
- Zonder maatregelen was het nog veel erger geweest
- Ja, maar long-covid
Wie bied meer voor gevleugelde uitspraken uit 2021
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Aankomende 2 weken worden cruciaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Ja, maar de zorg!
- Ja, maar long-covid
Wie bied meer voor gevleugelde uitspraken uit 2021![]()
Komt allemaal door die winkelende kut-Nederlanders die hun masker verkeerd dragen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zonder was het nog véél erger geweest.![]()
- Weegmoment over 2 wekenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer voor gevleugelde uitspraken uit 2021wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt, maar in de toekomst moet je ook als premier en anderen goed kijken of de beoogde minister goed past op zijn of haar ministerie met vakkennis en ervaring op welke gebied dan ook. Wat ik ook zie in Kaag als minister van Financiën is ook geen goede voorbeeld, want ze heeft echt geen financiële kennis of ervaring op gebied van beheer financiën., haar voorganger Wopke Hoekstra had het wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ministers nieuw op die plek komen zit er een best wel strenge screening aan vast. Daar zit voor zover ik weet geen volledige psychologische evaluatie aan vast, maar er komt wel heel veel naar boven.
Over coronabestrijding gesproken had Hugo de Jonge als zorgminister veel fouten gemaakt zowel hij geen echte kennis had op zorglandschap, wel was hij van beroep onderwijzer geweest. Dat heeft ook namelijk voor vele chaos gezorgd op vele gebieden van vaccins, maatregelen en etc.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ik ben er net 4 dagen geweest en iedereen droeg ze. Hoezo wassen neus?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
In de praktijk nogal een wassen neus daar."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Code zwart komt er aan op 26 November.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Ja, maar de zorg!
- Ja, maar long-covid
Wie bied meer voor gevleugelde uitspraken uit 2021
Oh nee, toch 26 December.
Nee, nee, Januari.
Zonder boosters voor 50 minners was het nog veel erger geweest.
Zonder 2G was het nog veel erger geweest.
Zonder vaccinatieplicht was het nog veel erger geweest.
(en ja, die drie vallen gedeeltelijk al onder ''zonder maatregelen was het nog veel erger geweest)![]()
![]()
Hubert kan daar maar beter een dagelijkse gewoonte van maken.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
In het buitenland zijn ze veel braver, daarom gaat het daar zo goed ja!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komt allemaal door die winkelende kut-Nederlanders die hun masker verkeerd dragen.![]()
Ik vond dat in Berlijn nogal meevallen, veelal die iets minder strakke dingen en eigenlijk ook alleen maar goed nageleefd in het OV.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ben er net 4 dagen geweest en iedereen droeg ze. Hoezo wassen neus?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hier gaat gemod worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Hubert kan daar maar beter een dagelijkse gewoonte van maken.![]()
Misschien ligt het aan de deelstaat, maar in Keulen wordt het streng nageleefd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond dat in Berlijn nogal meevallen, veelal die iets minder strakke dingen en eigenlijk ook alleen maar goed nageleefd in het OV."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Mee eens! als we zekerheid hebben moeten alle regels er direct vanaf en de QR maatschappij voorop. Iedereen weer gelijk. Je kan het systeem wel klaar houden voor het geval dat....... Of sterker nog, vast blijven doorontwikkelen want er zaten nogal wat haken en ogen (en bugs) aan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga iets heel geks zeggen, maar het doel zou nog steeds moeten zijn dat we terug gaan naar het oude normaal. Geen QR codes, geen verplichte mondkapjes, geen domme micro manage regeltjes, etc. Als Omicron inderdaad richting een normale griep gaat is er geen enkele reden meer om zo spastisch te doen over Corona.![]()
Ben benieuwd of in navolging van lekken 2.0 (mondkapjes) ze nu ook het OMT advies eerst gaan lekken, in plaats van de ouderwetse perslek.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar nu is Spanje het beloofde land. Dus even niet naar Duitsland kijken aub.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze knallen daar ook (+/- 100.000) ook inmiddels 80K cases per dag aan, mét FFP2 maskers![]()
Mooi dat van Ranst vandaag ook nog even bevestigd dat het virus zich richting een griep aan het bewegen is. Zou echt een joke zijn als we vrijdag met dezelfde lockdown verder gaan.![]()
OMT overleg zal zo'n beetje klaar zijn lijkt me, weet niet of het advies schriftelijk ook meteen gereed is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:08 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd of in navolging van lekken 2.0 (mondkapjes) ze nu ook het OMT advies eerst gaan lekken, in plaats van de ouderwetse perslek.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat kan Van Ranst nu wel zeggen maar de komende 2 weken zijn cruciaal ivm doorsijpelen van omikron naar de oudere generatiesquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Simmertje het volgende:
Mooi dat van Ranst vandaag ook nog even bevestigd dat het virus zich richting een griep aan het bewegen is. Zou echt een joke zijn als we vrijdag met dezelfde lockdown verder gaan.![]()
![]()
Een klein pakketje versoepelingen kunnen we denk ik wel verwachten, zeker gezien het sentiment in de samenleving.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Simmertje het volgende:
Mooi dat van Ranst vandaag ook nog even bevestigd dat het virus zich richting een griep aan het bewegen is. Zou echt een joke zijn als we vrijdag met dezelfde lockdown verder gaan.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vanavond bij Beau, Op1, Nieuwsuur e.d. weten we wel meer. Als er OMT leden zitten die vinden dat het zwaarder moet wordt er versoepeld. Zitten er OMT leden die vinden dat het soepeler moet wordt er niet versoepeldquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
OMT overleg zal zo'n beetje klaar zijn lijkt me, weet niet of het advies schriftelijk ook meteen gereed is.(als in, dan is dat het advies van het OMT).
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 13:13:12 ]![]()
Aan de andere kant zullen we nooit weten of het klopt toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Code zwart komt er aan op 26 November.
Oh nee, toch 26 December.
Nee, nee, Januari.
Zonder boosters voor 50 minners was het nog veel erger geweest.
Zonder 2G was het nog veel erger geweest.
Zonder vaccinatieplicht was het nog veel erger geweest.
(en ja, die drie vallen gedeeltelijk al onder ''zonder maatregelen was het nog veel erger geweest)
Stel m&h (nu M&E) hadden alles losgelaten en het was wel volledig fout gegaan. Dan hadden we hier ook met z'n allen moord en brand geroepen (behalve degene die het met die beslissing eens waren, die waren dan onvindbaar geweest).
Maar als je zelf de verantwoordelijkheid hebt dan is het toch niet zo gek dat ze aan het balanceren zijn en het zoveel mogelijk iedereen naar de zin proberen te maken. Ik heb ook mijn twijfels over een aantal beslissingen, maar ik besef mij terdege dat ik uit de krochten van het fok forum kom en niet op de stoel van Mark en Hugo zit. Dan hebben wij makkelijk praten.
Het zou overigens wel beter uitgepakt hebben als ze het FOK OMT hadden gevolgd. Maar dat is achteraf praten en zonder enig risico voor het FOK OMT.![]()
Ja en ik lees net dat men nog een flinke toename in het aantal ziekenhuisopnamen verwacht, en dat Kuipers verwacht dat we de trends die we in het buitenland zien niet zo kunnen doorvertalen naar Nederland, dus dat we eerst twee weken moeten wachten wat de stijging in de ziekenhuizen gaat doen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan Van Ranst nu wel zeggen maar de komende 2 weken zijn cruciaal ivm doorsijpelen van omikron naar de oudere generaties
Dus over 2 weken weten we meer.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
''De bevolking is er nu aan gewend en er is zoveel geld in gaan zitten, zonde om er nu mee te stoppen, het is toch wel gemakkelijk en wacht maar tot de volgende functie wordt toegevoegd!''.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mee eens! als we zekerheid hebben moeten alle regels er direct vanaf en de QR maatschappij voorop. Iedereen weer gelijk. Je kan het systeem wel klaar houden voor het geval dat....... Of sterker nog, vast blijven doorontwikkelen want er zaten nogal wat haken en ogen (en bugs) aan.
Zoiets zal het wel worden.![]()
Ik gok dat ze grotendeels verlengen, maar wel winkelen op afspraak mogelijk maken. Wellicht nog meer onderwijs. Misschien wat sport toevoegingen. Om net genoeg te doen om niet steeds meer commentaar te krijgen. Maar de cultuur en horeca sectoren zullen wel weer moeten wachten tot maart/april of zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:10 schreef Simmertje het volgende:
ADquote:Nederland is opgeklommen naar de tiende plaats in de Europese ranglijst van boostercampagnes. Bijna 47 procent van alle volwassenen in ons land heeft een 'oppepprik' ontvangen. Op de ranglijst van eind vorige week stonden we twaalfde en een week geleden was Nederland nog zeventiende.
IJsland voert de ranglijst, met bijna 70 procent geboosterde volwassenen, nog steeds aan. Daarna volgen Malta (64,4 procent), Denemarken (63,4 procent), Ierland (62,2), België (57), Oostenrijk (55,9), Frankrijk (54,3), Duitsland (51,5) en Luxemburg (47,1). Nederland passeerde de afgelopen dagen Cyprus en Griekenland.
Helemaal onderaan staan Roemenië (8 procent) en Bulgarije (7 procent). Een paar weken geleden stond Nederland ook op dat niveau. In Nederland hebben vorige week 1,86 miljoen mensen een boosterprik tegen het coronavirus gekregen. Nog nooit zijn er in een week tijd zo veel mensen ingeënt.
In bijna alle provincies kunnen mensen nu of binnenkort zonder afspraak terecht voor een boosterprik. Alleen in de provincie Utrecht heeft de GGD nog niet aangekondigd oppepprikken zonder afspraak te gaan zetten. In Amsterdam kunnen alleen zestigplussers zonder afspraak terecht in de XXL-priklocatie in de RAI.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
klopt niet helemaal. De aivd screent bijvoorbeeld ministers niet standaard omdat zij niet op een vertrouwensfunctie zitten. Vaak laten ze het aan de partij zelf over en zal de betreffende persoon een VOG moeten overleggen. Pas bij bedenkingen kan de aivd worden ingeschakeld maar dat is dus niet standaard.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ministers nieuw op die plek komen zit er een best wel strenge screening aan vast. Daar zit voor zover ik weet geen volledige psychologische evaluatie aan vast , maar er komt wel heel veel naar boven.![]()
Het is natuurlijk ongehoord triest dat hier wel een kern van waarheid in zit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanavond bij Beau, Op1, Nieuwsuur e.d. weten we wel meer. Als er OMT leden zitten die vinden dat het zwaarder moet wordt er versoepeld. Zitten er OMT leden die vinden dat het soepeler moet wordt er niet versoepeld(als in, dan is dat het advies van het OMT).
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Kappers open graag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een klein pakketje versoepelingen kunnen we denk ik wel verwachten, zeker gezien het sentiment in de samenleving.![]()
Laat ze eerder eens het hele systeem in crisistijd eens onder de loep nemen. Want dat had veel beter gekund door een paar heilige huisjes over te slaan. Ook moet er geleerd worden van de invulling van het OMT. Daar mogen ook best wat meer mensen bij met een economische/maatschappelijke achtergrond.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''De bevolking is er nu aan gewend en er is zoveel geld in gaan zitten, zonde om er nu mee te stoppen, het is toch wel gemakkelijk en wacht maar tot de volgende functie wordt toegevoegd!''.
Zoiets zal het wel worden.
Want dat er meer pandemieen gaan volgen is zeer waarschijnlijk en dikke kans dat het wederom de kwetsbaren het meeste gaat treffen. Eens kijken of we daar een betere oplossing voor kunnen bedenken en de overigen wat meer ruimte kunnen geven.![]()
Het is toch wel vreemd dat er zo'n sentiment is aangezien we massaal meegroeiden met de maatregelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
...zeker gezien het sentiment in de samenleving."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
daar is iedereen het toch wel mee eens maar dat duurt nog wel even, zie die QR nationaal niet verdwijnen voor voorjaar/zomer 2023 als alles meezitquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mee eens! als we zekerheid hebben moeten alle regels er direct vanaf en de QR maatschappij voorop. Iedereen weer gelijk. Je kan het systeem wel klaar houden voor het geval dat....... Of sterker nog, vast blijven doorontwikkelen want er zaten nogal wat haken en ogen (en bugs) aan.![]()
Die line-up zal toch wel al geboekt zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanavond bij Beau, Op1, Nieuwsuur e.d. weten we wel meer. Als er OMT leden zitten die vinden dat het zwaarder moet wordt er versoepeld. Zitten er OMT leden die vinden dat het soepeler moet wordt er niet versoepeld(als in, dan is dat het advies van het OMT).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Mwah, als Omikron echt de final chapter is en we er in april vanaf zijn dan zie ik van de zomer eigenlijk wel tijdelijk die QR maatschappij verdwijnen. Die wellicht dan in q3 weer ingevoerd gaat worden mocht het toch weer opkomen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar is iedereen het toch wel mee eens maar dat duurt nog wel even, zie die QR nationaal niet verdwijnen voor voorjaar/zomer 2023 als alles meezit![]()
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.![]()
Het sentiment wordt dan ook bepaald door de landen om ons heen en de mogelijkheden die ze ons bieden om massaal de grens over te trekken. Heel begrijpelijk dat de ondernemer daar woest over is..quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is toch wel vreemd dat er zo'n sentiment is aangezien we massaal meegroeiden met de maatregelen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het nadeel is dat er telkens aangenomen wordt dat er geen negatieve gevolgen zijn aan het verlengen van maatregelen. Dat grotere plaatje wordt steeds belangrijker, maar wordt nog steeds telkens genegeerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aan de andere kant zullen we nooit weten of het klopt toch?
Stel m&h (nu M&E) hadden alles losgelaten en het was wel volledig fout gegaan. Dan hadden we hier ook met z'n allen moord en brand geroepen (behalve degene die het met die beslissing eens waren, die waren dan onvindbaar geweest).
Maar als je zelf de verantwoordelijkheid hebt dan is het toch niet zo gek dat ze aan het balanceren zijn en het zoveel mogelijk iedereen naar de zin proberen te maken. Ik heb ook mijn twijfels over een aantal beslissingen, maar ik besef mij terdege dat ik uit de krochten van het fok forum kom en niet op de stoel van Mark en Hugo zit. Dan hebben wij makkelijk praten.
Het zou overigens wel beter uitgepakt hebben als ze het FOK OMT hadden gevolgd. Maar dat is achteraf praten en zonder enig risico voor het FOK OMT.
Overigens, ik denk niet dat het met wat het Fok! OMT voorstelde goed zou komen, aangezien ik denk dat die gok/risico te groot was![]()
![]()
Ja zoiets. Nachtleven en festivals zie ik niet voor mei gebeuren trouwens.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.![]()
Niemand die inderdaad in de alternatieve tijdslijn kan kijken. Geen idee of het dan goed was uitgepakt of niet. Maar na twee jaar in de crisis vind ik wel dat ze zich teveel verstoppen achter de ''ja, maar zonder die maatregelen/2G/boosters was het nog véél erger geweest''. Want ook dat valt niet te controleren, maar de discussie is dan wel meteen dood. Het is zelfs de grootste reden waarom ze door gaan met maatregelen; zelfs als we in andere landen zien dat ze gewoon hetzelfde patroon volgen; met minder maatregelen. We willen graag dat maatregelen proportioneel zijn, want dan is het niet voor niets geweest en dan kunnen we de illusie hebben dat we grip kunnen hebben op het virus, maar het virus doet uiteindelijk wat het virus doet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Aan de andere kant zullen we nooit weten of het klopt toch?
Het zou overigens wel beter uitgepakt hebben als ze het FOK OMT hadden gevolgd. Maar dat is achteraf praten en zonder enig risico voor het FOK OMT.
Overigens ben ik iemand die al sinds het begin van de crisis roept dat we wat meer naar acceptatie toe moeten (helemaal na najaar 2020), dus als ze daarvoor hadden gekozen (net als andere landen) had ik dat gesteund. Ook als dan zou blijken dat de zorg toch overspoelt zou raken. Ik weet dat je het niet over mij had overigens, maar ik zou gewoon nog steeds te vinden zijn geweest in deze reeks en ik zou nog steeds achter het besluit staan. Ook als het inderdaad over code zwart heen was gegaan. We zitten nu immers ook al maandenlang in een code zwart binnen de maatschappij. Ik vind zelf dat die balans beter moet.![]()
Alleen dansscholen blijven nog even dicht...quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen.![]()
Sowieso ga je op veel locaties weer gebrekkige QR-controle krijgen. In onze voetbalcompetitie werd afgelopen najaar in driekwart van de kantines niet gecontroleerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mwah, als Omikron echt de final chapter is en we er in april vanaf zijn dan zie ik van de zomer eigenlijk wel tijdelijk die QR maatschappij verdwijnen. Die wellicht dan in q3 weer ingevoerd gaat worden mocht het toch weer opkomen.![]()
Niet allemaal, maar V&J, Financiën, AZ, BiZa, BuZa e.d. sowieso wel. Ik dacht dat degenen die dat niet hebben maar een kleine groep is toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:17 schreef rogueeq het volgende:
[..]
klopt niet helemaal. De aivd screent bijvoorbeeld ministers niet standaard omdat zij niet op een vertrouwensfunctie zitten. Vaak laten ze het aan de partij zelf over en zal de betreffende persoon een VOG moeten overleggen. Pas bij bedenkingen kan de aivd worden ingeschakeld maar dat is dus niet standaard.![]()
Dan is het toch niet verdwijnen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mwah, als Omikron echt de final chapter is en we er in april vanaf zijn dan zie ik van de zomer eigenlijk wel tijdelijk die QR maatschappij verdwijnen. Die wellicht dan in q3 weer ingevoerd gaat worden mocht het toch weer opkomen.![]()
Het zou wel goed zijn wanneer ze dus zouden zeggen:quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.
ABC open per 15 januari, blijft het goed gaan dan DEF open per (bijvoorbeeld) 29 januari.
Dan bied je tenminste wat perspectief aan de burger.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoe weet je dit?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Den Haag laat deze mensen niet stikken...![]()
We kunnen toch best weer terug gaan naar de open tot 17.00 u maatregel ? De situatie op dit moment laat dat zonder meer toe. De situatie over 2 weken is ONBEKEND. Dus geef de maatschappij een kans om weer ff te ademen.
Er zijn heel erg veel meer corona slachtoffers buiten het ziekenhuis dan er in.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het zal wel weer halfbakken gaan gebeuren, met winkelen op afspraak, sporten in viertallen tot 2000 en contactberoepen op reservering en met FPP2 maskers.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Klopt, vooral omdat hier nog een discussie is qua QR code. Maar zie echt geen reden om nu nog de eerste drie genoemde sectoren dicht te houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja zoiets. Nachtleven en festivals zie ik niet voor mei gebeuren trouwens.![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:21 schreef Simmertje het volgende:
Sporten, winkels en contactberoepen gewoon weer volledig openen. Komende twee weken gebruiken om te bepalen of we de horeca/evenementen weer voorzichtig kunnen openen.
Marc Bonten says no..."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Eens. Alleen heeft het directe verlies van mensen levens nu eenmaal meer impact dan indirecte mensenlevens die ongelukkig worden door maatschappelijke/economische problemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand die inderdaad in de alternatieve tijdslijn kan kijken. Geen idee of het dan goed was uitgepakt of niet. Maar na twee jaar in de crisis vind ik wel dat ze zich teveel verstoppen achter de ''ja, maar zonder die maatregelen/2G/boosters was het nog véél erger geweest''. Want ook dat valt niet te controleren, maar de discussie is dan wel meteen dood. Het is zelfs de grootste reden waarom ze door gaan met maatregelen; zelfs als we in andere landen zien dat ze gewoon hetzelfde patroon volgen; met minder maatregelen. We willen graag dat maatregelen proportioneel zijn, want dan is het niet voor niets geweest en dan kunnen we de illusie hebben dat we grip kunnen hebben op het virus, maar het virus doet uiteindelijk wat het virus doet.
Overigens ben ik iemand die al sinds het begin van de crisis roept dat we wat meer naar acceptatie toe moeten (helemaal na najaar 2020), dus als ze daarvoor hadden gekozen (net als andere landen) had ik dat gesteund. Ook als dan zou blijken dat de zorg toch overspoelt zou raken. Ik weet dat je het niet over mij had overigens, maar ik zou gewoon nog steeds te vinden zijn geweest in deze reeks en ik zou nog steeds achter het besluit staan. Ook als het inderdaad over code zwart heen was gegaan. We zitten nu immers ook al maandenlang in een code zwart binnen de maatschappij. Ik vind zelf dat die balans beter moet.
Mark wordt minder snel voor moordenaar uitgemaakt als mensen het leven laten door economische problemen die voortkomen uit de Corona crisis. Maar als er iemand aan Corona overlijdt omdat hij de zorg niet kon krijgen die hij nodig had, dan wordt hij voor moordenaar uitgemaakt.
Is meer een probleem van de huidige maatschappij (en de kortzichtigheid van de huidige mens).![]()
Misschien moeten ze eens een document ontwikkelen waarop de verschillende risiconiveaus weergeven worden en aan de hand daarvan geef je weer welke maatregelen te verwachten zijn. Dan kan je het routekaart noemen ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou wel goed zijn wanneer ze dus zouden zeggen:
ABC open per 15 januari, blijft het goed gaan dan DEF open per (bijvoorbeeld) 29 januari.
Dan bied je tenminste wat perspectief aan de burger.![]()
![]()
Eigenlijk is het vreemd dat we in deze fase nog een OMT hebben die zich alleen bezighoudt met virusbestrijding en deze tegenover de "trojka" (economische zaken etc) wordt geplaatst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:18 schreef aartstyle het volgende:
e slaan. Ook moet er geleerd worden van de invulling van het OMT. Daar mogen ook best wat meer mensen bij met een econ
Zeker omdat het OMT (onterecht) boven alle twijfel is verheven en alle verantwoordelijkheid van zich afschuift.![]()
Nee de standaard is juist niet screenen. Dit zegt de dienst er zelf over:quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet allemaal, maar V&J, Financiën, AZ, BiZa, BuZa e.d. sowieso wel. Ik dacht dat degenen die dat niet hebben maar een kleine groep is toch?
De AIVD kan geen veiligheidsonderzoek instellen naar een kandidaat-Kamerlid voor de Tweede Kamer, omdat veiligheidsonderzoeken alleen gedaan worden naar personen die voor een zogeheten 'vertrouwensfunctie' in aanmerking willen komen. Het Kamerlidmaatschap kan vanwege grondwettelijke beperkingen niet als vertrouwensfunctie worden aangewezen.![]()
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan bied je tenminste wat perspectief aan de burger.
Begin met het sporten zonder wedstrijden en de niet-essentiële winkels zou ik zeggen.
Doe je weinig kwaad mee me dunkt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kan ik nog wat cannabis voor iemand meenemen?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ze kunnen beter stoppen en opnieuw beginnen na coronaquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:24 schreef deedeetee het volgende:
We kunnen toch best weer terug gaan naar de open tot 17.00 u maatregel ? De situatie op dit moment laat dat zonder meer toe. De situatie over 2 weken is ONBEKEND. Dus geef de maatschappij een kans om weer ff te ademen.
Er zijn heel erg veel meer corona slachtoffers buiten het ziekenhuis dan er in.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Oh jeetje, je hebt gelijk. Ministerschap wordt niet gezien als een vertrouwensfunctie. Ik ga even in 't hoekje van mn kamer facepalmen, zo terugquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:28 schreef rogueeq het volgende:
[..]
Nee de standaard is juist niet screenen. Dit zegt de dienst er zelf over:
De AIVD kan geen veiligheidsonderzoek instellen naar een kandidaat-Kamerlid voor de Tweede Kamer, omdat veiligheidsonderzoeken alleen gedaan worden naar personen die voor een zogeheten 'vertrouwensfunctie' in aanmerking willen komen. Het Kamerlidmaatschap kan vanwege grondwettelijke beperkingen niet als vertrouwensfunctie worden aangewezen.![]()
![]()
Dat is bizar eigenlijk zegquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:28 schreef rogueeq het volgende:
[..]
Nee de standaard is juist niet screenen. Dit zegt de dienst er zelf over:
De AIVD kan geen veiligheidsonderzoek instellen naar een kandidaat-Kamerlid voor de Tweede Kamer, omdat veiligheidsonderzoeken alleen gedaan worden naar personen die voor een zogeheten 'vertrouwensfunctie' in aanmerking willen komen. Het Kamerlidmaatschap kan vanwege grondwettelijke beperkingen niet als vertrouwensfunctie worden aangewezen.
Krijg je straks nog een neef van Taghi op juridische zaken ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zat met tranen in de ogen naar dat filmpje te kijken, bedankt voor het plaatsen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:24 schreef deedeetee het volgende:
Er zijn heel erg veel meer corona slachtoffers buiten het ziekenhuis dan er in.
Zo sneu voor de ondernemers, en ik kan er echt boos om worden dat die ''code zwart'' aan de kant geschoven wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 13:35:07 ]![]()
Een soort routekaart?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef _serial_ het volgende:
it inderdaad.
Begin met het sporten zonder wedstrijden en de niet-essentiële winkels zou ik zeggen.
Doe je weinig kwaad mee me dunkt.
Been there done that.![]()
Had jij ze al in je mail?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer. @:oliver23![]()
Aan die maskers zitten we waarschijnlijk ook weer tot ergens in de zomer vast.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:25 schreef popje het volgende:
[..]
Het zal wel weer halfbakken gaan gebeuren, met winkelen op afspraak, sporten in viertallen tot 2000 en contactberoepen op reservering en met FPP2 maskers.![]()
Haha ach je bent virtueel viroloog zie ik dus zo lang je dat maar goed doet 😉quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh jeetje, je hebt gelijk. Ministerschap wordt niet gezien als een vertrouwensfunctie. Ik ga even in 't hoekje van mn kamer facepalmen, zo terug![]()
Dan zou het wel fijn zijn als ze ''blijft het goed gaan'' wat meer inhoud geven. Want dat is nogal subjectief. Wanneer ''gaat het goed'' en wanneer niet? Wat zijn de graadmeters? Etc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan bied je tenminste wat perspectief aan de burger.![]()
Er is geen na corona want het virus is een blijvertje.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze kunnen beter stoppen en opnieuw beginnen na coronaGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Digitaal, ik doe veel met virussen op computersquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:34 schreef rogueeq het volgende:
[..]
Haha ach je bent virtueel viroloog zie ik dus zo lang je dat maar goed doet 😉![]()
![]()
gelukkig moeten ze een VOG overleggen, dat gaat vast helpenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is bizar eigenlijk zeg
Krijg je straks nog een neef van Taghi op juridische zaken ofzo![]()
Mee eens, maar geef hoop op verbetering aub!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan zou het wel fijn zijn als ze ''blijft het goed gaan'' wat meer inhoud geven. Want dat is nogal subjectief. Wanneer ''gaat het goed'' en wanneer niet? Wat zijn de graadmeters? Etc.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh shit ik dacht jij bent de bestrijder van corona vanuit huis haha, maar ook tof!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Digitaal, ik doe veel met virussen op computers![]()
We wachten met smartquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Graag, staan nog niet in LCPS datafeed![]()
![]()
Welnee joh, dat gaat nóóit gebeuren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''De bevolking is er nu aan gewend en er is zoveel geld in gaan zitten, zonde om er nu mee te stoppen, het is toch wel gemakkelijk en wacht maar tot de volgende functie wordt toegevoegd!''.
Zoiets zal het wel worden.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Nette instroom zeg."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Na al deze nonsens nog steeds niet doorhebben dat de complete covid scam flauwekul was.
Het was altijd al een misbruikte griep.![]()
Is dit de bruto- of de netto-instroom?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 375
IC Duitsland 3
Kliniek instroom 94
Kliniek bezetting 1057
@:oliver23Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 375
IC Duitsland 3
Kliniek instroom 94
Kliniek bezetting 1057
@:oliver23![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 375
IC Duitsland 3
Kliniek instroom 94
Kliniek bezetting 1057
Ja. @Cocoquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dit de bruto- of de netto-instroom?![]()
LLenny van Zelst Godquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 375
IC Duitsland 3
Kliniek instroom 94
Kliniek bezetting 1057
Ben benieuwd in hoeverre de ziekenhuisdaling komt door omikron en in hoeverre door de boosters.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Voor de zekerheid avondklokje?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Scrummie het volgende:
Duidelijk tijd voor een extra harde lockdown.![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef DrDarwin het volgende:
Na al deze nonsens nog steeds niet doorhebben dat de complete covid scam flauwekul was.
Het was altijd al een misbruikte griep.![]()
![]()
Kritiek op Duitse politie vanwege misbruik COVID-app om getuigen te tracerenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Scrummie het volgende:
Duidelijk tijd voor een extra harde lockdown.What can change the nature of a man?![]()
Mogen we al conclusies trekken mbt de kerstpiek of is het nog te vroeg?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 375
IC Duitsland 3
Kliniek instroom 94
Kliniek bezetting 1057
Bruto natuurlijk, gezien de cijfers.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dit de bruto- of de netto-instroom?![]()
Komt wel op een lekker moment.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
Laagste Kliniek instroom sinds 25 oktober 2021
Laagste IC instroom sinds 13 oktober 2021
Op naar de kroeg.![]()
Duurt nog zeker een week toch voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen qua aantallen? Wat is de situatie in het VK eigenlijk, loopt het daar al uit de hand?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Record aantal besmettingen en alweer een flinke daling. Wat willen we nog meer.blablablabla![]()
Benieuwd hoe de media dit gaat brengen. Nog steeds focussen op ''kleine dalingen'' en ''de daling neemt af''?quote:![]()
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19uquote:![]()
![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eigenlijk veel meer benieuwd naar de ontwikkelingen in landen die voor op ons lopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben benieuwd in hoeverre de ziekenhuisdaling komt door omikron en in hoeverre door de boosters.
Daar kan je hele interessante analyses op los laten en daaruit voortvloeiend berekeningen maken die voor ons van toepassing zijn.![]()
Heel benieuwd hoe dit gespind gaat wordenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
Laagste Kliniek instroom sinds 25 oktober 2021
Laagste IC instroom sinds 13 oktober 2021
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Dat het OMT wordt opgeheven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Record aantal besmettingen en alweer een flinke daling. Wat willen we nog meer.![]()
Vrij stabiel in de zorg las ik hier gister. In Denemarken dalen de zorg cijfers ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt nog zeker een week toch voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen qua aantallen? Wat is de situatie in het VK eigenlijk, loopt het daar al uit de hand?![]()
Dan worden de fakkels en hooivorken van stal gehaald.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19u![]()
![]()
![]()
Daar zijn de minste bedden bezit in januari sinds 2017.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Duurt nog zeker een week toch voor we er wat zinnigs over kunnen zeggen qua aantallen? Wat is de situatie in het VK eigenlijk, loopt het daar al uit de hand?![]()
Ik kijk nergens meer van op momenteel. Maar even serieus, deze lockdown is niet meer te rechtvaardigen. Ik heb regelmatig het beleid verdedigd of ik kon er enigszins begrip voor opbrengen. Maar de huidige lockdown is niet meer uit te leggen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19u![]()
![]()
![]()
Als in de UK de daling is ingezet dan kan je hier een berekening maken van de piekbelasting in de ziekenhuizen met een maatschappij die zover open is als in de UK nu. Dan kan je nog iets marge houden in je beslissing. Maar ik denk dat we dan aardig ver open kunnen (blijven).quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij stabiel in de zorg las ik hier gister. In Denemarken dalen de zorg cijfers ook.![]()
Als je jezelf maar blijft wijsmaken dat de media op een dergelijke manier berichten, dan ga je het vast vanzelf geloven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Benieuwd hoe de media dit gaat brengen. Nog steeds focussen op ''kleine dalingen'' en ''de daling neemt af''?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
![]()
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Gezien de kortere incubatietijd van Omikron en de theorie dat mensen een week na de eerste klachten in het ziekenhuis komen lijkt me dat we nu toch onderhand wel wat hadden moeten merken van Omikron-stijgingen in het ziekenhuis (na max 9 dagen ipv 12-13 dagen van besmetting tot opname)Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Ok.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je jezelf maar blijft wijsmaken dat de media op een dergelijke manier berichten, dan ga je het vast vanzelf geloven.![]()
Toch kijken we het voor de zekerheid nog af tot het einde van de maand. De komende twee weken zijn cruciaal. Laten we niet op de zaken vooruit lopen met de haven in zicht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op momenteel. Maar even serieus, deze lockdown is niet meer te rechtvaardigen. Ik heb regelmatig het beleid verdedigd of ik kon er enigszins begrip voor op brengen. Maar de huidige lockdown is niet meer uit te leggen.![]()
Ben het helemaal met je eens. Ik blijf van mening dat het afkondigen van de lockdown ruim 3 weken geleden geheel te begrijpen was gezien de onzekerheid, maar nu moet je gewoon concluderen dat het niet heeft gebracht waar men voor vreesde. Dat kunnen ze spinnen als zijnde; ja de lockdown remt en doet z'n werk, maar dat argument is niet meer houdbaar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik kijk nergens meer van op momenteel. Maar even serieus, deze lockdown is niet meer te rechtvaardigen. Ik heb regelmatig het beleid verdedigd of ik kon er enigszins begrip voor op brengen. Maar de huidige lockdown is niet meer uit te leggen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jip het ziet er goed uit. En als dadelijk die Pillen ook nog in grote getallen aanwezig zijn dan kunnen we gewoon los!quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Gezien de kortere incubatietijd van Omikron en de theorie dat mensen een week na de eerste klachten in het ziekenhuis komen lijkt me dat we nu toch onderhand wel wat hadden moeten merken van Omikron-stijgingen in het ziekenhuis (na max 9 dagen ipv 12-13 dagen van besmetting tot opname)![]()
Echt goedquote:
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Het zou stom zijn om nu te versoepelen. Dan zijn we weer terug bij af. Komende weken zijn cruciaal.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ja joh, avondklok omdat het virus 's avonds het meest actief is.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En volgens Kuipers is er nog steeds geen ruimte voor versoepelingen zolang de besmettingen hoog blijven. Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is, voor hij ons weer met een miljarden kostende samenleving ontwrichtende verlenging van deze lockdown op zadelt....quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij stabiel in de zorg las ik hier gister. In Denemarken dalen de zorg cijfers ook.blablablabla![]()
Het had Rutte een hoop opgeleverd als hij zich aan zijn woorden had gehouden door bij ons terug te komen met versoepelingen op het moment dat het duidelijk was dat Omicron enigszins mee viel en de modellen niet uit zouden komen. In plaats daarvan verschuiven de doelpalen zich wéér.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Ik blijf van mening dat het afkondigen van de lockdown ruim 3 weken geleden geheel te begrijpen was gezien de onzekerheid, maar nu moet je gewoon concluderen dat het niet heeft gebracht waar men voor vreesde. Dat kunnen ze spinnen als zijnde; ja de lockdown remt en doet z'n werk, maar dat argument is niet meer houdbaar.![]()
En ondertussen de ene besmetting na de andere om mij heen. Vier mensen, afzonderlijk van elkaar deze week al positief getest. Heb ze allemaal de afgelopen week gezien, maar ik voel me keigoed.![]()
De mensen in kwestie zelf klachten?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
En ondertussen de ene besmetting na de andere om mij heen. Vier mensen, afzonderlijk van elkaar deze week al positief getest. Heb ze allemaal de afgelopen week gezien, maar ik voel me keigoed.![]()
Lijkt me ook dat dit gewoon door te rekenen valt ja Zal dus wel verlenging worden, wellicht met een uitzondering voor de sport om het gepeupel tevreden te houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als in de UK de daling is ingezet dan kan je hier een berekening maken van de piekbelasting in de ziekenhuizen met een maatschappij die zover open is als in de UK nu. Dan kan je nog iets marge houden in je beslissing. Maar ik denk dat we dan aardig ver open kunnen (blijven).blablablabla![]()
Die besmettingen lijken me juist positief als ze niet of nauwelijks leiden tot massale ziekenhuisopnames. Zie ze als een extra booster voor iedereen, ook de antivaxxersquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
En volgens Kuipers is er nog steeds geen ruimte voor versoepelingen zolang de besmettingen hoog blijven. Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is, voor hij ons weer met een miljarden kostende samenleving ontwrichtende verlenging van deze lockdown op zadelt....
And what rough beast, its hour come round at last,
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
En volgens Kuipers is er nog steeds geen ruimte voor versoepelingen zolang de besmettingen hoog blijven. Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is, voor hij ons weer met een miljarden kostende samenleving ontwrichtende verlenging van deze lockdown op zadelt....![]()
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het had Rutte een hoop opgeleverd als hij zich aan zijn woorden had gehouden door bij ons terug te komen met versoepelingen op het moment dat het duidelijk was dat Omicron enigszins mee viel en de modellen niet uit zouden komen. In plaats daarvan verschuiven de doelpalen zich wéér.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat Omikron stelt niet veel meer voor. Kijk eens naar die voetballers, massaal besmet, maar ze staan ook binnen een week allemaal weer fit op het veld. Het is dus 5 dagen quarentaine en weer aan de bak. Dat was met Delta en daarvoor wel anders.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan heb je het juist over de waarschijnlijk meest fitte doelgroep in onze samenleving, 20ers en 30ers die dag in dag uit met sport bezig zijn..quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat Omikron stelt niet veel meer voor. Kijk eens naar die voetballers, massaal besmet, maar ze staan ook binnen een week allemaal weer fit op het veld. Het is dus 5 dagen quarentaine en weer aan de bak. Dat was met Delta en daarvoor wel anders.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik hoor het ook veel om me heen nu, alleen zo goed als iedereen merkt nauwelijks wat behalve misschien een dagje of twee iets van een brak gevoel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
En ondertussen de ene besmetting na de andere om mij heen. Vier mensen, afzonderlijk van elkaar deze week al positief getest. Heb ze allemaal de afgelopen week gezien, maar ik voel me keigoed.And what rough beast, its hour come round at last,
Angst en oogkleppen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je had net op BNR 'BNR Breekt', ging over de lockdown. De stelling was "de lockdown moet vrijdag eindigen". 90% van de mensen die gestemd hadden was voor. Yorick Bleijenberg zat bij de host en had het over de impact door quarantaines. Één van de vragen die aan 'm gesteld werd was: "Ja, wat nu als we stoppen met die quarantaines en het gaan behandelen als griep?"
Krekels...
En ze zien hun moment of fame aan zich voorbij gaan. Moet ook pijn doen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eentje ligt in bed met een grieperig gevoel (niet gevaccineerd), eentje is gewoon aan het werk (buiten) en de andere twee wat verkouden (wel gevaccineerd).quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef xFriendx het volgende:
[..]
De mensen in kwestie zelf klachten?![]()
Vallen ook regelmatig dood neer.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je het juist over de waarschijnlijk meest fitte doelgroep in onze samenleving, 20ers en 30ers die dag in dag uit met sport bezig zijn..Tap tap tap![]()
Men lijkt nu de kaart te spelen dat de quarantaines die met besmettingen samen hangen ontwrichtend zijn. Wat simpel op te lossen valt door die quarantainetijd voor mensen die in contact zijn geweest maar geen klachten hebben verder in te korten, maar dan zullen er even wat pampers voor het OMT besteld moeten worden want kans op angstsproeipoep.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die besmettingen lijken me juist positief als ze niet of nauwelijks leiden tot massale ziekenhuisopnames. Zie ze als een extra booster voor iedereen, ook de antivaxxersOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Eh ja, maar er waren eerder toch best wat voetballers die er een hele tijd uit lagen door Corona. Nu eigenlijk niemand meer zover ik weet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je het juist over de waarschijnlijk meest fitte doelgroep in onze samenleving, 20ers en 30ers die dag in dag uit met sport bezig zijn..![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?quote:De nieuwe minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) toonde zich vanavond sceptisch over het loslaten van de lockdown (net als zijn voorganger vorige week al). ,,Er is nu heel weinig ruimte om veel te versoepelen”, zei Kuipers kort na de beëdiging van de nieuwe ministers in gesprek met journalisten. ,,Het aantal besmettingen is hoog.” Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit.
blablablabla![]()
We sturen nu op quarantainecijfers als ik het nieuws van de afgelopen dagen mag gelovenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?
Hoe lang is de incubatietijd nou eigk?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:47 schreef TheVulture het volgende:
Gezien de kortere incubatietijd van Omikron en de theorie dat mensen een week na de eerste klachten in het ziekenhuis komen lijkt me dat we nu toch onderhand wel wat hadden moeten merken van Omikron-stijgingen in het ziekenhuis (na max 9 dagen ipv 12-13 dagen van besmetting tot opname)![]()
Nou is 'we weten het niet' gewoon een vrij valide opvatting in deze situatie dus ik zie het probleem niet. Het is ook precies die politiek die de beleidskeuzes maakt. Dus ik weet niet waarom je denkt dat 'de politiek moet optreden tegen het RIVM'. Het OMT adviseert de politiek. Het is aan de politiek om daarmee te doen wat ze willen. Je ziet echter wel dat Hugo en Mark de schaapjes vrij effectief hebben weten te overtuigen van het misplaatste idee dat RIVM of OMT het beleid zouden bepalen in dit land en daarmee hun eigen straatje handig hebben schoongeveegd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
In geval van omikron zou je besmettingen bijna moeten toejuichen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?And what rough beast, its hour come round at last,
Oh ja, en die buiten aan het werk is en dat dus fysiek blijkbaar gewoon kan is een 59-jarige wappie (niet gevaccineerd dus), die ook nog eens een paar pondjes te zwaar is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eentje ligt in bed met een grieperig gevoel (niet gevaccineerd), eentje is gewoon aan het werk (buiten) en de andere twee wat verkouden (wel gevaccineerd).![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vallen ook regelmatig dood neer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang isCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ze zijn gewoon te bang om wéér het commentaar te krijgen dat ze te laat ingrepen of te vroeg waren met versoepelingen waardoor ze nu doorslaan naar de andere kant.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.![]()
Daarnaast mag je ook wel een beetje vertrouwen hebben in het boosteren zo langzamerhand. Hoeveel is het percentage eigenlijk van 50+?![]()
Ik geloof dat Omikron al binnen max 2 dagen tot klachten leidt, dan heb je al de helft minder incubatietijd dan bij Deltaquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef Oriente het volgende:
[..]
Hoe lang is de incubatietijd nou eigk?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het probleem is juist dat ze het als een feit presenteren dat het erger gaat worden, terwijl het steeds verkeerde voorspellingen blijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak ze zeggen: 'het is een feit dat' en dan komt een voorspelling. Daarmee worden politici gemanipuleerd in feite.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou is 'we weten het niet' gewoon een vrij valide opvatting in deze situatie dus ik zie het probleem niet. Het is ook precies die politiek die de beleidskeuzes maakt. Dus ik weet niet waarom je denkt dat 'de politiek moet optreden tegen het RIVM'. Het OMT adviseert de politiek. Het is aan de politiek om daarmee te doen wat ze willen. Je ziet echter wel dat Hugo en Mark de schaapjes vrij effectief hebben weten te overtuigen van het misplaatste idee dat RIVM of OMT het beleid zouden bepalen in dit land en daarmee hun eigen straatje handig hebben schoongeveegd.![]()
Als ze allemaal om je heen positief testen, ben jij de asymptomatische superspreader?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
![]()
Dat is wel heel snel ja, ik had 5 in mijn hoofdquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof dat Omikron al binnen max 2 dagen tot klachten leidt, dan heb je al de helft minder incubatietijd dan bij Delta![]()
Ja we lijken de grens gepasseerd dat de maatregelen ontwrichtender werken dan het virus zelf. Dus opheffen die lockdown en quarantainemaatregelen. Zo lang dat niet leidt tot overvolle IC's, gaan met die banaan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Men lijkt nu de kaart te spelen dat de quarantaines die met besmettingen samen hangen ontwrichtend zijn. Wat simpel op te lossen valt door die quarantainetijd voor mensen die in contact zijn geweest maar geen klachten hebben verder in te korten, maar dan zullen er even wat pampers voor het OMT besteld moeten worden want kans op angstsproeipoep.And what rough beast, its hour come round at last,
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?![]()
Ze zijn de doelpalen kwijt sinds ze aan het schaken zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dit kan niet. Omdat er personeel dreigt thuis te komen moeten we voorzichtig zijn met versoepelen?quote:
Ziekenhuispersoneel hoeft in nood niet eens in quarantaine. Hij moet niet zo janken. Met z'n hoofd.![]()
Haha, zou je haast gaan denken he. Wie weet. Heb net wel een zelftest gedaan voor de Italiaanse les vanavond, dat wilden ze graag en gezien al deze gevallen heb ik het maar even gedaan. En die was negatief. Maar ja, die dingen zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als de pest.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze allemaal om je heen positief testen, ben jij de asymptomatische superspreader?
Straks wordt het gezegde "zo onbetrouwbaar als de corona".![]()
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizenquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Aangezien Testen voor Toegang niet genoeg geld bij het kartel in het laatje brengt op dit moment mogen ze opeens de GGD gaan helpen. Zo doorzichtig.![]()
De vraag is of het binnen de capaciteit blijft. En hoever is de maatschappij daar open? En wat is het vaccinatie percentage of natuurlijke immuniteit percentage door eerdere besmetting.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.
Bijna iedereen in Nederland zou nou toch wel iets van immuniteit moeten hebben lijkt me. Is het niet door besmetting of vaccinatie, danwel door een eerdere verkoudheid zoals we weten sinds begin deze week.
Wel interessant om daar eens een steekproef van te doen welk percentage die verhoogde T cel immuniteit heeft.![]()
Welke datum was dit?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Heb je 'm wel even door je keeltje gehaald die swap?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, zou je haast gaan denken he. Wie weet. Heb net wel een zelftest gedaan voor de Italiaanse les vanavond, dat wilden ze graag en gezien al deze gevallen heb ik het maar even gedaan. En die was negatief. Maar ja, die dingen zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als de pest.
Straks wordt het gezegde "zo onbetrouwbaar als de corona".
Ja ik heb die indruk inmiddels ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Nu is de complete maatschappij tot stilstand. Dan misschien de helft. Toch 50% winst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef Elan het volgende:
Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Avondlockdown 5 tot 5 was eerder toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:59 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Week voor Kerst, 18de geloof ik.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: