Ik kan het ook niet helemaal overzien, maar zou wel gaaf zijn als we zo vuur met vuur konden bestrijden (parallel aan een vaccinatieprogramma uiteraard).quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lijkt mij een enorm risico. Het gevaarlijke virus kan zo muteren dat het toch weer de minder dodelijke verslaat qua besmettelijkheid. En nou heb ik er geen verstand van, maar vraag me af of het überhaupt mogelijk is om zoiets te 'bouwen'. Als het wel kan, dan lijkt het mij evenveel tijd kosten als een vaccin?
Onrealistisch.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
Als we allemaal tegelijk corona hebben
Neem een Select abo bij bol.com en het is vanavond binnen…quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:40 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Laat het maar snel zijn.
Moet iets versturen met een luchtkussen enveloppe en die zijn op. Bij Hema click and collect via whatsapp bericht gestuurd vanochtend om 08.00 uur en nog geen reactie. Wil je iets van omzet of niks😂. Click and collect is afschuwelijke farce.
Je moet sowieso stoppen met elke losse besmetting te willen voorkomen. Pak daarom alleen de plekken waarvan je weet dat er echt heel veel mensen gedurende langere tijd intensief met elkaar contact hebben / in de buurt zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem begint bij dat ze totaal geen idee hebben op basis van welke criteria je dan plekken voor het wel of niet doen van dat systeem aan moet wijzen.
Dus zit een winkeltje in kantklossen met 3 bezoekers per uur ook ineens opgescheept met dit soort ellende.
Er is zelfs een theorie dat Omicron al op deze manier ontstaan is. Er is bewijs dat deze variant hoogstwaarschijnlijk in een muis ontstaan is, wat nou toevallig net het dier is dat wij massaal gebruiken voor medisch onderzoek.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.
Er is ook een theorie dat er een 5g-chip in vaccins zit, je moet niet alles wat je leest serieus nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef Stridone het volgende:
[..]
Er is zelfs een theorie dat Omicron al op deze manier ontstaan is. Er is bewijs dat deze variant hoogstwaarschijnlijk in een muis ontstaan is, wat nou toevallig net het dier is dat wij massaal gebruiken voor medisch onderzoek.
Het is maar een theorie, maar geinig om over na te denken.
Yep. Maar ik heb het idee dat ook een deel van het OMT nog in de illusie zit dat mensen daadwerkelijk nog op de hoogte zijn van het thuisbezoek-advies en zolang er lockdown is ze in hun eentje thuis zitten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet sowieso stoppen met elke losse besmetting te willen voorkomen. Pak daarom alleen de plekken waarvan je weet dat er echt heel veel mensen gedurende langere tijd intensief met elkaar contact hebben / in de buurt zijn.
Zo werkt het om heel veel redenen niet maar één daarvan is dat een groot deel van de mensen die het meest vatbaar waren voor het virus (ongevaccineerde kwetsbare ouderen) al meegenomen zijn met de deltagolf (+boosters). Dat maakt de immuniteit in de bevolking veel hoger, en zelfs al is Omikron besmettelijker voor de groep minder kwetsbaren, omdat het virus ook minder ziekmakend is komen die ook bijna niet op de IC.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.
Zó gek is dit ook weer niet. Er zijn zat laboratoria wereldwijd die zich bezighouden met virale gain-of-function research, en omicron is wel opvallend ideaal (belachelijk hoge besmettingspotentie met lage schadelijkheid) om deze pandemie te beëindigen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Er is ook een theorie dat er een 5g-chip in vaccins zit, je moet niet alles wat je leest serieus nemen.
En vleermuisvirus dat na een intiem moment met een pangolin over sloeg naar mensen om daarna te muteren in een muis.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef Stridone het volgende:
[..]
Er is zelfs een theorie dat Omicron al op deze manier ontstaan is. Er is bewijs dat deze variant hoogstwaarschijnlijk in een muis ontstaan is, wat nou toevallig net het dier is dat wij massaal gebruiken voor medisch onderzoek.
Het is maar een theorie, maar geinig om over na te denken.
Er liggen nu de helft van de mensen op de IC vergeleken met vorig jaar. Ik heb het idee dat ze de lockdown echt niet meer met goed fatsoen kunnen verlengen. In de Volkskrant ook een stuk dat benadrukte dat in NL de trend echt niet zoveel anders mbt de landen om ons heen die niet in lockdown zitten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.
Het mensen niet kunnen helpen speelt allang een flinke rol. Het zijn niet alleen de covid patiënten die zorg nodig hebben hé. De mensen die er niet aan lijden vangen vaker bot als ze ook zorg nodig hebben. Covid patiënten worden nog steeds voorgetrokken. Dat veegt men hier wat al te vaak onder de tafel, maar het is wel zo.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus dan maar mensen laten creperen, want dan hebben we effe veel doden tegelijk, maar daar heb jij in het dagelijks leven toch niet mee te maken, dus wat maakt het jou uit, toch?
Logistiek gezien niet handig. En wie zegt dat er daarna niet alsnog een nieuwe uitbraak komt?
Ik heb niet heel vaak gezien dat een user als autoritaire bron werd aangehaaldquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
In deze tijd is alles mogelijk inderdaad. Je zou namelijk verwachten dat als ergens de vaccinatiegraad hoog is dat dat bij zorgmedewerkers is.
[..]
Hoe is dat anders dan op fora
ik zie dat helemaal niet zo, een beetje empathie mag ook wel, criminelen, imagoschade, je draaft doorquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het dan toegeven is van het omt dat ze er naast zitten. Ofwel, we wisselen de lockdown voor iets anders belachelijks voor het imago van het omt?
Dit stukje is wel heel veelzeggend. Ze sturen de brief naar het OMT. Waarom? De besluiten worden gemaakt door het kabinet, toch? De vraag of scholen open of dicht moeten zou beantwoord moeten worden door het kabinet. Het is de taak van het kabinet om alle factoren mee te nemen; nu komt het toch steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT op bepaalde vlakken. We leven in een democratisch land, maar deze verkiezingen heb ik toch gemistquote:Het hoger onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs moeten weer zo snel mogelijk fysiek plaatsvinden. Hiervoor pleit de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie samen met studentenbonden en onderwijsinstellingen woensdag in een brief aan het Outbreak Management Team (OMT).
We krijgen allemaal niet meer tegelijk Corona en het grootste gedeelte van de bevolking is gevaccineerd en heeft dus veel minder kans om op de IC terecht te komen. Het scenario dat jij schetst is nu verder dan ooit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:44 schreef Stridone het volgende:
[..]
Je leeft in het (Delta)verleden. De ICs in Omicron-dominante landen lopen allang leeg of stagneren. Zie Denemarken, Londen/UK, Zuid-Afrika, etc. Om nú nog een 2G beleid te gaan invoeren terwijl we eigenlijk in de laatste grote piek zitten (hierna hebben we gewoon groepsimmuniteit) is absurd.
Denken dat we nu gewoon helemaal open kunnen ook.quote:
Want 17 miljoen mensen krijgen allemaal tegelijk corona?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?
We krijgen het niet allemaal tegelijk en daarbij blijkt ook met honderdduizenden besmettingen per week de zorg vooralsnog niet extra onder druk te komen. (ook al duurt dat richting ziekenhuis vaak 1-2 weken).quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar wat denk jij zelf? Als we nu allemaal tegelijk Corona krijgen, loopt de IC dan leeg of komen er dan toch meer mensen op de IC?
Allemaal tegelijk Corona, terwijl de helft het al heeft gehadquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is ook niet ter sprake, het gaat om stapsgewijs de boel weer openen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Denken dat we nu gewoon helemaal open kunnen ook.
Het virus werkt aan een prototype van een volgende variant om dit mogelijk te maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want 17 miljoen mensen krijgen allemaal tegelijk corona?
Ja, ik heb al een paar jaar een hele zieke vrouw, die inderdaad vertraging in de hulp heeft gekregen door corona. Dan nog konden we al die tijd ook niet alles loslaten zodat de zorg overloopt. Ondanks de vervelende situatie voor mijn vrouw, vinden we nog steeds dat veel wappies de coronasituatie compleet onderschatten en je zou kunnen helpen door je gewoon te laten vaccineren. Zo'n lichtere mutatie kan ook makkelijk komen doordat mensen gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het mensen niet kunnen helpen speelt allang een flinke rol. Het zijn niet alleen de covid patiënten die zorg nodig hebben hé. De mensen die er niet aan lijden vangen vaker bot als ze ook zorg nodig hebben. Covid patiënten worden nog steeds voorgetrokken. Dat veegt men hier wat al te vaak onder de tafel, maar het is wel zo.
We moeten nu na 2 jaar achter de feiten aanlopen eens ophouden met te denken dat we nog ff moeten volhouden. Virus gaat gewoon zijn gang en dat moeten wij ook eens gaan doen.
Want als we de scholen dichtgooien worden die mensen nooit meer ziek? Het zieleheil ook echt, alsof ze een keer geen Chupa Chups krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
Gisteren in OP1 kwam weer het aloude argument naar voren dat maar een fractie van de mensen die COVID krijgt ernstig ziek wordt, *dus* dat de maatregelen disproportioneel zijn. Maar die mensen kunnen niet rekenen. 0,1% van de Nederlandse bevolking zijn meer dan 17.000 mensen. Gaan we die opgeven voor het zieleheil van schoolkinderen?
Welke reacties? Elke individuele lockdown kost meer levensjaren dan we kunnen redden met die lockdowns. Nog los van alle andere schade van lockdowns.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
Gisteren in OP1 kwam weer het aloude argument naar voren dat maar een fractie van de mensen die COVID krijgt ernstig ziek wordt, *dus* dat de maatregelen disproportioneel zijn. Maar die mensen kunnen niet rekenen. 0,1% van de Nederlandse bevolking zijn meer dan 17.000 mensen. Gaan we die opgeven voor het zieleheil van schoolkinderen? En zelfs wie niet ernstig ziek wordt kan toch "long COVID" oplopen, een akelige kwaal aar ze misschien nooit meer van af komen. het adagium van juristen is dat het kind altijd voorgaat, maar als je daarvoor letterlijk over lijken moet gaan is het minder simpel het beleid te bepalen.
Dit soort reacties; we laten toch niet zomaar mensen doorgaan? En wat over long covid? Kinderen moeten niet zo zeiken..., de lockdown is echt nog nodig, want anders worden ongevaccineerde mensen ziek!
echt kansloos dit soort reacties.
Als je nu alle maatregelen opheft, kan het zomaar zijn dat er veel menen tegelijk corona krijgen en het aantal op de IC toch weer groeit. Kunnen we allemaal gaan doen alsof dat een doemscenario is, maar het is toch gewoon logisch? Als er nu nog een klein aantal op de IC komt tijdens de lockdown tijdens een mildere variant, dan kan dat aantal weer omhoog gaan als we weer terug naar normaal gaan. Het is geen hogere wiskunde en ja ook ik wil terug naar het normale.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:05 schreef popje het volgende:
[..]
We krijgen allemaal niet meer tegelijk Corona en het grootste gedeelte van de bevolking is gevaccineerd en heeft dus veel minder kans om op de IC terecht te komen. Het scenario dat jij schetst is nu verder dan ooit.
Moeten ze maar een vaccin nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
Gisteren in OP1 kwam weer het aloude argument naar voren dat maar een fractie van de mensen die COVID krijgt ernstig ziek wordt, *dus* dat de maatregelen disproportioneel zijn. Maar die mensen kunnen niet rekenen. 0,1% van de Nederlandse bevolking zijn meer dan 17.000 mensen. Gaan we die opgeven voor het zieleheil van schoolkinderen? En zelfs wie niet ernstig ziek wordt kan toch "long COVID" oplopen, een akelige kwaal aar ze misschien nooit meer van af komen. het adagium van juristen is dat het kind altijd voorgaat, maar als je daarvoor letterlijk over lijken moet gaan is het minder simpel het beleid te bepalen.
Dit soort reacties; we laten toch niet zomaar mensen doorgaan? En wat over long covid? Kinderen moeten niet zo zeiken..., de lockdown is echt nog nodig, want anders worden ongevaccineerde mensen ziek!
Ik ken genoeg mensen die twee keer corona hebben gehad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Allemaal tegelijk Corona, terwijl de helft het al heeft gehad
Het eerste gedeelte van mijn reactie was een gekopieerde reactie van een ander forum.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:15 schreef groenen het volgende:
[..]
Welke reacties? Elke individuele lockdown kost meer levensjaren dan we kunnen redden met die lockdowns. Nog los van alle andere schade van lockdowns.
daarom ook bijzonder jammer dat ze die 2G discussie weer voor zich uit hebben geschovenquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook niet ter sprake, het gaat om stapsgewijs de boel weer openen.
Dat maakt nog niet dat 17 miljoen mensen dat tegelijk krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die twee keer corona hebben gehad.
Men denkt daar niet over na, want men krijgt er niet mee te maken en dan is het niet waar of de ver weg van mijn bed show. Het gaat al 2 jaar over de zorg ontlasten, maar sommige mensen blijven maar doen alsof het om doden gaat of om 'heel ziek zijn'.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:11 schreef popje het volgende:
Wanneer wordt dit behandeld? Als ze dat niet snel een keer doen kun je het net zo goed de prullenbak in mikken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ook bijzonder jammer dat ze die 2G discussie weer voor zich uit hebben geschoven
Waarom die preek over wappies en vaccineren tegen mij ?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, ik heb al een paar jaar een hele zieke vrouw, die inderdaad vertraging in de hulp heeft gekregen door corona. Dan nog konden we al die tijd ook niet alles loslaten zodat de zorg overloopt. Ondanks de vervelende situatie voor mijn vrouw, vinden we nog steeds dat veel wappies de coronasituatie compleet onderschatten en je zou kunnen helpen door je gewoon te laten vaccineren. Zo'n lichtere mutatie kan ook makkelijk komen doordat mensen gevaccineerd zijn.
Er zijn er helaas zat die lopen te mekkeren over de zorg, en vervolgens het minste wat ze kunnen doen om te helpen (vaccin nemen) weigeren om allerlei drogredenen. Ook dat is natuurlijk vreselijk voor al die mensen die nu zorg mislopen.
dat zouden ze na de lockdown doen meen ikquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wanneer wordt dit behandeld? Als ze dat niet snel een keer doen kun je het net zo goed de prullenbak in mikken.
Die hele QR code is een gedrocht eerste klas, idem voor 2g.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, alleen krijg je dan weer het gedoe met halfbakken of geen controles op veel locaties.
Na de lockdown?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zouden ze na de lockdown doen meen ik
Waar baseer je dit op? Engeland, Denemarken, België, Zuid-Afrika hebben vrijwel geen toenames (zelfs dalingen) op de IC gezien ondanks enorme besmettingspieken en weinig maatregelen. De IC gaat simpelweg geen significante toenames meer zien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je nu alle maatregelen opheft, kan het zomaar zijn dat er veel menen tegelijk corona krijgen en het aantal op de IC toch weer groeit. Kunnen we allemaal gaan doen alsof dat een doemscenario is, maar het is toch gewoon logisch? Als er nu nog een klein aantal op de IC komt tijdens de lockdown tijdens een mildere variant, dan kan dat aantal weer omhoog gaan als we weer terug naar normaal gaan. Het is geen hogere wiskunde en ja ook ik wil terug naar het normale.
En die komen allemaal voor de 2e keer in het ziekenhuis te liggen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die twee keer corona hebben gehad.
'Simpsons Southpark already did it!!'quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:54 schreef OProg het volgende:
[..]
En vleermuisvirus dat na een intiem moment met een pangolin over sloeg naar mensen om daarna te muteren in een muis.
Hollywood maar eens inschakelen met ideeen voor een film.
eens maar dat is de politiek hèquote:Op woensdag 12 januari 2022 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na de lockdown?
Dit moet je toch gewoon klaar hebben liggen (of niet) voor het moment dat je lockdown klaar is? Of gaan we straks wederom achter de feiten aan marcheren.
quote:Kamer bespreekt pas over twee weken 2G en uitbreiding 3G
De Kamer debatteert op zijn vroegst op maandag 17 januari over de wetsvoorstellen over het omstreden 2G-beleid en de uitbreiding van 3G. Volgens het 2G-beleid wordt alleen toegang gegeven aan mensen die gevaccineerd zijn of recent genazen van een coronabesmetting. Bij een 3G-beleid wordt ook toegang verschaft aan mensen met bewijs van een negatieve test.
De Kamer heeft op verzoek van de PVV besloten de behandeling van de voorstellen uit te stellen, omdat het ministerie van Volksgezondheid eind volgende week met meer informatie over onder meer de omikronvariant komt. Bovendien zit Nederland zeker tot 14 januari in lockdown, en het kabinet wil 2G en het uitgebreide 3G pas inzetten als meer zaken de deuren kunnen openen.
Staat genoteerd, want dat kun je echt nog niet weten. Ondanks dat het aantal terugloopt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:24 schreef Stridone het volgende:
De IC gaat simpelweg geen significante toenames meer zien.
Iedereen tegelijk besmet en ziek.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Denken dat we nu gewoon helemaal open kunnen ook.
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 12:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
En die komen allemaal voor de 2e keer in het ziekenhuis te liggen?
Je komt wel op een punt dat eerst individueel belang ondergeschikt is aan de meerderheid.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?
Nee, zoals ik al eerder zei, komt er maar een klein gedeelte op de IC. Dus nee, niet allemaal. Je kan ook gewoon even lezen wat ik schrijf ipv de laatste comment pakken en de rest negeren. Is niet verplicht, maar het maakt het wel makkelijker.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |