Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.
quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?
Terwijl het nu code zwart is in de maatschappij.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met alle informatie die nu beschikbaar is over andere westerse landen?
Met alle modellen die er continu naast zitten?
Met alle berekeningen en verwachtingen die continu fout zijn?
Met een opname afwijking van x3 op het moment?
En dan toch de maatschappij in gijzeling houden. Ja, dat is crimineel.
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.
In deze tijd is alles mogelijk inderdaad. Je zou namelijk verwachten dat als ergens de vaccinatiegraad hoog is dat dat bij zorgmedewerkers is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Accounts als dat zijn vaak ook nep he, dan verwijzen anderen er naar van kijk die verpleegkundige wil geen prik, en die weet daar veel van!
Hoe is dat anders dan op foraquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat er vanuit maatregelen gedacht wordt en niet vanuit handhaving (die zitten ook niet in het OMT natuurlijk). Het is ook niet te doen voor de gewone ondernemer om alles maar te gaan lopen checken, dat kost zoveel extra tijd die je niet hebt dat je het dan maar gewoon z'n beloop laat.
Wacht, op het internet staan dingen die niet waar zijn? Mind = blownquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.
0.1% is heel veel 175.000 personen, als die allemaal opgenomen moeten worden met een gemiddelde ligduur van 1 week ben je 250 weken verder met een continu bezetting van 700.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.
Beetje zoals met de Spaanse Griep, die ook muteerde tot iets onschuldigs.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omicron is idd echt een uitstekende mutatie, precies waar we op zaten te wachten: wel besmettelijker maar veel minder dodelijk zodat de naardere varianten worden weggeconcurreerd en we eindelijk maatregelen kunnen afbouwen.
Heb je niet opgelet sinds december? Andere mutatie is het aan het overnemen. Welke minder ziekmakend is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.
Heb je het nieuws niet meegekregen? Code zwart telt alleen mee als het om Corona cijfers gaat. De andere neven schade kijken we over een paar jaar wel naar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Terwijl het nu code zwart is in de maatschappij.
Dus dan maar mensen laten creperen, want dan hebben we effe veel doden tegelijk, maar daar heb jij in het dagelijks leven toch niet mee te maken, dus wat maakt het jou uit, toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef deedeetee het volgende:
Dan vangt de zorg het maar niet op.
Precies, ga nou niet de lokale voetbalclub met de handen in het haar laten zitten omdat ze ouders/vrijwilligers moeten gaan zoeken om op zaterdagochtend die anderhalve paardenkop aan de zijlijn te checken. Daar overwin je geen pandemie mee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet sinds december? Andere mutatie is het aan het overnemen. Welke minder ziekmakend is.
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Beetje zoals met de Spaanse Griep, die ook muteerde tot iets onschuldigs.
Steeds minder. Of moet het streven volgens jou 0 zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?
Laat het maar snel zijn.quote:
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Steeds minder. Of moet het streven volgens jou 0 zijn?
Dat was tot voor kort inderdaad de angst, maar vooralsnog is dat niet aan de orde.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.
De maatschappij na dat aantal jaren:quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet meegekregen? Code zwart telt alleen mee als het om Corona cijfers gaat. De andere neven schade kijken we over een paar jaar wel naar.
Dus je wil aan de lockdown vast blijven houden tot iedere coronapatient van de ic af is?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?
Het probleem begint bij dat ze totaal geen idee hebben op basis van welke criteria je dan plekken voor het wel of niet doen van dat systeem aan moet wijzen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.
Lijkt mij een enorm risico. Het gevaarlijke virus kan zo muteren dat het toch weer de minder dodelijke verslaat qua besmettelijkheid. En nou heb ik er geen verstand van, maar vraag me af of het überhaupt mogelijk is om zoiets te 'bouwen'. Als het wel kan, dan lijkt het mij evenveel tijd kosten als een vaccin?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.
Je leeft in het (Delta)verleden. De ICs in Omicron-dominante landen lopen allang leeg of stagneren. Zie Denemarken, Londen/UK, Zuid-Afrika, etc. Om nú nog een 2G beleid te gaan invoeren terwijl we eigenlijk in de laatste grote piek zitten (hierna hebben we gewoon groepsimmuniteit) is absurd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |