SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Terwijl ook de opnames achterblijven in vergelijking met de vorige variant.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo gek ook natuurlijk, maar we moeten waken voor een samenleving die tot stilstand komt omdat jan en alleman in isolatie moet.
Ben het wel eens dat als het echt zo dodelijk is, dat je meer moet doen. Maar deze aangekondigde hongerige tijgert, is niets meer dan een schattig katje wat heel af en toe zijn nagels kan uitzetten.
De hele maatschappij hiervoor vast houden gaat mij echt veel te ver.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ja, dat is het hele idee achter 2G tov 3Gquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
2g introduceren om kwetsbare te beschermen
En doorLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Hier ook uit verschillende kringen, maar op een dagje hoofdpijn na is niemand echt ziek. Omicronquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:13 schreef Momo het volgende:
Ik hoor best veel mensen die positief getest zijn deze week via via
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat is wel de essentie van 2G ten opzichte van 3G.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Oeh dat is wel een mooie spin, we introduceren 2g om ongevaccineerden te beschermen.
Bij 3G ga je ervan uit dat een gevaccineerde minimaal gelijk staat aan een geteste persoon qua verspreiding.
Bij 2G ga je ervan uit dat een gevaccineerde het wel meer verspreid maar minder ziek wordt.
Dus doordat het virus het vaccin beter weet te ontwijken is het risico voor 3G te groot dat er ernstige gevallen gaan ontstaan.
Het alternatief is 1G, iedereen testen, dan ben je weer terug op het risico van 3G op verspreiding, maar is ontzettend duur.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Aantal lui dat echt doordraait wordt met de dag groter, de krantjes staan er vol mee, ben benieuwd hoe dit verder verloopt.![]()
2G voor de kwetsbarenquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En door
En door“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
ik denk het wel omdat dit regeringsbesluit democratisch was, het is door de 2ekamer geaccepteerd, dat betekent niet dat ik het er mee eens ben maar dat is wat anders dan dat het crimineel isquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met de schade die berokkend wordt?
Wet van de grote getallen. Ja, dat is crimineel, op dit moment. Ga ik niet te ver mee.![]()
Alles uit de kast trekken om 2g te introduceren. Prachtig vehicle die qr code om allerlei repressieve maatregelen aan te koppelen in de toekomst.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En door
Moeten we niet willen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het gaat helemaal niet om t beschermen van de kwetsbaren, het gaat om het beschermen van de zorg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:21 schreef Kickinalfa het volgende:
En doorGa fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het is ook nooit goed, als alles weer open kan met 2G zal 95% van je bevolking daar prima mee kunnen leven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles uit de kast trekken om 2g te introduceren. Prachtig vehicle die qr code om allerlei repressieve maatregelen aan te koppelen in de toekomst.
Moeten we niet willen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Klopt, alleen krijg je dan weer het gedoe met halfbakken of geen controles op veel locaties.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed, als alles weer open kan met 2G zal 95% van je bevolking daar prima mee kunnen leven.![]()
Ik heb het over een eventuele verlenging. Het schuurt nu al, als aankomende week de lockdown nog steeds verlengt wordt, dan is het crimineel. Dat is mijn punt. Met alle kennis en alle cijfers welke nu bekend zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk het wel omdat dit regeringsbesluit democratisch was, het is door de 2ekamer geaccepteerd, dat betekent niet dat ik het er mee eens ben maar dat is wat anders dan dat het crimineel is'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
wat wil je dan wel? van lockdown naar we doen gewoon niets gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles uit de kast trekken om 2g te introduceren. Prachtig vehicle die qr code om allerlei repressieve maatregelen aan te koppelen in de toekomst.
Moeten we niet willen.![]()
De aanname is wel dat iedereen het een keer krijgt, het doel is nu dat de kwetsbaren het niet allemaal ineens krijgen in een te korte periode voor de zorg om op te vangen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om t beschermen van de kwetsbaren, het gaat om het beschermen van de zorg.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om t beschermen van de kwetsbaren, het gaat om het beschermen van de zorg.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Omdat het dan toegeven is van het omt dat ze er naast zitten. Ofwel, we wisselen de lockdown voor iets anders belachelijks voor het imago van het omt?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wil je dan wel? van lockdown naar we doen gewoon niets gaat niet gebeuren'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Helaas zijn veel zogenaamd kritische mensen vanaf het begin al tegen elke maatregel, van anderhalve meter afstand en mondkapjes, tot aan vaccins en lockdowns. Dit allemaal uit een soort van grootheidswaanzin of een enorm wantrouwen tegen alles dat beleid maakt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed, als alles weer open kan met 2G zal 95% van je bevolking daar prima mee kunnen leven.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over een eventuele verlenging. Het schuurt nu al, als aankomende week de lockdown nog steeds verlengt wordt, dan is het crimineel. Dat is mijn punt. Met alle kennis en alle cijfers welke nu bekend zijn.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
De aanname is wel dat iedereen het een keer krijgt, het doel is nu dat de kwetsbaren het niet allemaal ineens krijgen in een te korte periode voor de zorg om op te vangen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omicron is idd echt een uitstekende mutatie, precies waar we op zaten te wachten: wel besmettelijker maar veel minder dodelijk zodat de naardere varianten worden weggeconcurreerd en we eindelijk maatregelen kunnen afbouwen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook uit verschillende kringen, maar op een dagje hoofdpijn na is niemand echt ziek. OmicronAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Dat komt omdat er vanuit maatregelen gedacht wordt en niet vanuit handhaving (die zitten ook niet in het OMT natuurlijk). Het is ook niet te doen voor de gewone ondernemer om alles maar te gaan lopen checken, dat kost zoveel extra tijd die je niet hebt dat je het dan maar gewoon z'n beloop laat.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, alleen krijg je dan weer het gedoe met halfbakken of geen controles op veel locaties.![]()
Ja ik ken t verhaal er achter en begin t goed zat te worden. Ik ben het er niet mee eens. Dan vangt de zorg het maar niet op. We zijn er dan iig doorheen. Dat is nu voor de rest van de mensen het belangrijkste.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
De aanname is wel dat iedereen het een keer krijgt, het doel is nu dat de kwetsbaren het niet allemaal ineens krijgen in een te korte periode voor de zorg om op te vangen.
Na 2 jaar is het welletjes geweest.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Accounts als dat zijn vaak ook nep he, dan verwijzen anderen er naar van kijk die verpleegkundige wil geen prik, en die weet daar veel van!quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.![]()
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan regelmatig van die verplegers op twitter raaskallen dat ze niet gevaccineerd willen worden? Allemaal van die voornamelijk van die mammawappies.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is 'crimineel' aan een verlenging dan? Of gebruik je het woord nu om je eigen ongenoegen aan te geven?Terwijl het nu code zwart is in de maatschappij.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met alle informatie die nu beschikbaar is over andere westerse landen?
Met alle modellen die er continu naast zitten?
Met alle berekeningen en verwachtingen die continu fout zijn?
Met een opname afwijking van x3 op het moment?
En dan toch de maatschappij in gijzeling houden. Ja, dat is crimineel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
In deze tijd is alles mogelijk inderdaad. Je zou namelijk verwachten dat als ergens de vaccinatiegraad hoog is dat dat bij zorgmedewerkers is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Accounts als dat zijn vaak ook nep he, dan verwijzen anderen er naar van kijk die verpleegkundige wil geen prik, en die weet daar veel van!Hoe is dat anders dan op foraquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat er vanuit maatregelen gedacht wordt en niet vanuit handhaving (die zitten ook niet in het OMT natuurlijk). Het is ook niet te doen voor de gewone ondernemer om alles maar te gaan lopen checken, dat kost zoveel extra tijd die je niet hebt dat je het dan maar gewoon z'n beloop laat.![]()
Wacht, op het internet staan dingen die niet waar zijn? Mind = blownquote:Op woensdag 12 januari 2022 11:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Twitter is dan ook geen absolute waarheid. Er zijn heel veel mensen op Twitter die zich voordoen als iemand anders om hun punt te kunnen maken.![]()
![]()
0.1% is heel veel 175.000 personen, als die allemaal opgenomen moeten worden met een gemiddelde ligduur van 1 week ben je 250 weken verder met een continu bezetting van 700.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen krijgt het misschien een keer ja. Maar niet iedereen komt in de zorg terecht. 99,99% ziekt het lekker thuis uit. Als het al uitzieken is. Als je het uberhaupt merkt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Beetje zoals met de Spaanse Griep, die ook muteerde tot iets onschuldigs.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omicron is idd echt een uitstekende mutatie, precies waar we op zaten te wachten: wel besmettelijker maar veel minder dodelijk zodat de naardere varianten worden weggeconcurreerd en we eindelijk maatregelen kunnen afbouwen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Heb je niet opgelet sinds december? Andere mutatie is het aan het overnemen. Welke minder ziekmakend is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eh, heb je niet opgelet in de afgelopen 2 jaar? Er kwamen zat mensen op de IC te liggen, en we proberen nu al heel lang te voorkomen dat die aantallen tegelijkertijd te groot worden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heb je het nieuws niet meegekregen? Code zwart telt alleen mee als het om Corona cijfers gaat. De andere neven schade kijken we over een paar jaar wel naar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Terwijl het nu code zwart is in de maatschappij.![]()
Dus dan maar mensen laten creperen, want dan hebben we effe veel doden tegelijk, maar daar heb jij in het dagelijks leven toch niet mee te maken, dus wat maakt het jou uit, toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:32 schreef deedeetee het volgende:
Dan vangt de zorg het maar niet op.
Logistiek gezien niet handig. En wie zegt dat er daarna niet alsnog een nieuwe uitbraak komt?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Precies, ga nou niet de lokale voetbalclub met de handen in het haar laten zitten omdat ze ouders/vrijwilligers moeten gaan zoeken om op zaterdagochtend die anderhalve paardenkop aan de zijlijn te checken. Daar overwin je geen pandemie mee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.![]()
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet sinds december? Andere mutatie is het aan het overnemen. Welke minder ziekmakend is.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Beetje zoals met de Spaanse Griep, die ook muteerde tot iets onschuldigs.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Steeds minder. Of moet het streven volgens jou 0 zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Laat het maar snel zijn.quote:
Moet iets versturen met een luchtkussen enveloppe en die zijn op. Bij Hema click and collect via whatsapp bericht gestuurd vanochtend om 08.00 uur en nog geen reactie. Wil je iets van omzet of niks😂. Click and collect is afschuwelijke farce.![]()
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Steeds minder. Of moet het streven volgens jou 0 zijn?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat was tot voor kort inderdaad de angst, maar vooralsnog is dat niet aan de orde.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De maatschappij na dat aantal jaren:quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet meegekregen? Code zwart telt alleen mee als het om Corona cijfers gaat. De andere neven schade kijken we over een paar jaar wel naar.
De beleidsbepalers:
'owja, shit, we hebben echt iets fout gedaan toen op dat moment'
Je ziet het nu gebeuren, voor je voeten. Beter voorkom je die nu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dus je wil aan de lockdown vast blijven houden tot iedere coronapatient van de ic af is?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En sindsdien lag er niemand meer op de IC?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het probleem begint bij dat ze totaal geen idee hebben op basis van welke criteria je dan plekken voor het wel of niet doen van dat systeem aan moet wijzen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou een 2G/3G systeem dan ook lekker laten voor grotere bijeenkomsten zoals evenementen of sportwedstrijden en er niet de winkeliers etc mee lastig vallen.
Dus zit een winkeltje in kantklossen met 3 bezoekers per uur ook ineens opgescheept met dit soort ellende."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Lijkt mij een enorm risico. Het gevaarlijke virus kan zo muteren dat het toch weer de minder dodelijke verslaat qua besmettelijkheid. En nou heb ik er geen verstand van, maar vraag me af of het überhaupt mogelijk is om zoiets te 'bouwen'. Als het wel kan, dan lijkt het mij evenveel tijd kosten als een vaccin?quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraag me af of het niet een serieuze optie is om bij toekomstige pandemieën zelf zo'n besmettelijkere maar veel minder dodelijke mutatie te bouwen in een viruslab en die (uiteraard met allerlei zwaar beveiligde stappen) uiteindelijk los te laten om zo sneller te bereiken wat anders ook op natuurlijke wijze zou gebeuren.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Je leeft in het (Delta)verleden. De ICs in Omicron-dominante landen lopen allang leeg of stagneren. Zie Denemarken, Londen/UK, Zuid-Afrika, etc. Om nú nog een 2G beleid te gaan invoeren terwijl we eigenlijk in de laatste grote piek zitten (hierna hebben we gewoon groepsimmuniteit) is absurd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Als we allemaal tegelijk corona hebben en er maar een klein deel op de IC beland, is dat een klein deel van 17 miljoen. Dan komen er veel te veel mensen op de IC en loopt de zorg over. Het is geen hogere wiskunde.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: