abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203153795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.
Nou is 'we weten het niet' gewoon een vrij valide opvatting in deze situatie dus ik zie het probleem niet. Het is ook precies die politiek die de beleidskeuzes maakt. Dus ik weet niet waarom je denkt dat 'de politiek moet optreden tegen het RIVM'. Het OMT adviseert de politiek. Het is aan de politiek om daarmee te doen wat ze willen. Je ziet echter wel dat Hugo en Mark de schaapjes vrij effectief hebben weten te overtuigen van het misplaatste idee dat RIVM of OMT het beleid zouden bepalen in dit land en daarmee hun eigen straatje handig hebben schoongeveegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:54:23 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203153797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?
In geval van omikron zou je besmettingen bijna moeten toejuichen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203153798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Eentje ligt in bed met een grieperig gevoel (niet gevaccineerd), eentje is gewoon aan het werk (buiten) en de andere twee wat verkouden (wel gevaccineerd).
Oh ja, en die buiten aan het werk is en dat dus fysiek blijkbaar gewoon kan is een 59-jarige wappie (niet gevaccineerd dus), die ook nog eens een paar pondjes te zwaar is.
pi_203153802
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Vallen ook regelmatig dood neer.
:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203153804
quote:
8s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef Elan het volgende:
Kan hij niet beter naar landen kijken waar Omikron al langer aan de gang is
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203153805
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vind dat de politiek onderhand echt wel eens mag optreden tegen het RIVM dat telkens maar "we weten het niet, het zou nog erger kunnen worden"-kaart blijft trekken terwijl de trends gewoon radicaal anders lijken te lopen.
Ze zijn gewoon te bang om wéér het commentaar te krijgen dat ze te laat ingrepen of te vroeg waren met versoepelingen waardoor ze nu doorslaan naar de andere kant.
pi_203153814
Daarnaast mag je ook wel een beetje vertrouwen hebben in het boosteren zo langzamerhand. Hoeveel is het percentage eigenlijk van 50+?
pi_203153820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef Oriente het volgende:

[..]
Hoe lang is de incubatietijd nou eigk?
Ik geloof dat Omikron al binnen max 2 dagen tot klachten leidt, dan heb je al de helft minder incubatietijd dan bij Delta
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203153826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou is 'we weten het niet' gewoon een vrij valide opvatting in deze situatie dus ik zie het probleem niet. Het is ook precies die politiek die de beleidskeuzes maakt. Dus ik weet niet waarom je denkt dat 'de politiek moet optreden tegen het RIVM'. Het OMT adviseert de politiek. Het is aan de politiek om daarmee te doen wat ze willen. Je ziet echter wel dat Hugo en Mark de schaapjes vrij effectief hebben weten te overtuigen van het misplaatste idee dat RIVM of OMT het beleid zouden bepalen in dit land en daarmee hun eigen straatje handig hebben schoongeveegd.
Het probleem is juist dat ze het als een feit presenteren dat het erger gaat worden, terwijl het steeds verkeerde voorspellingen blijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak ze zeggen: 'het is een feit dat' en dan komt een voorspelling. Daarmee worden politici gemanipuleerd in feite.
pi_203153827
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
En ondertussen de ene besmetting na de andere om mij heen. Vier mensen, afzonderlijk van elkaar deze week al positief getest. Heb ze allemaal de afgelopen week gezien, maar ik voel me keigoed.
Als ze allemaal om je heen positief testen, ben jij de asymptomatische superspreader? :P
pi_203153830
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik geloof dat Omikron al binnen max 2 dagen tot klachten leidt, dan heb je al de helft minder incubatietijd dan bij Delta
Dat is wel heel snel ja, ik had 5 in mijn hoofd
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:56:34 #287
38496 Perrin
pi_203153833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Men lijkt nu de kaart te spelen dat de quarantaines die met besmettingen samen hangen ontwrichtend zijn. Wat simpel op te lossen valt door die quarantainetijd voor mensen die in contact zijn geweest maar geen klachten hebben verder in te korten, maar dan zullen er even wat pampers voor het OMT besteld moeten worden want kans op angstsproeipoep.
Ja we lijken de grens gepasseerd dat de maatregelen ontwrichtender werken dan het virus zelf. Dus opheffen die lockdown en quarantainemaatregelen. Zo lang dat niet leidt tot overvolle IC's, gaan met die banaan.
pi_203153836
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:56:58 #289
14505 OProg
A Life in Music
pi_203153838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
We sturen toch op de ziekenhuiscijfers? Of zijn we weer gewisseld?
Ze zijn de doelpalen kwijt sinds ze aan het schaken zijn.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203153839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dit kan niet. Omdat er personeel dreigt thuis te komen moeten we voorzichtig zijn met versoepelen?

Ziekenhuispersoneel hoeft in nood niet eens in quarantaine. Hij moet niet zo janken. Met z'n hoofd.
pi_203153857
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als ze allemaal om je heen positief testen, ben jij de asymptomatische superspreader? :P
Haha, zou je haast gaan denken he. Wie weet. Heb net wel een zelftest gedaan voor de Italiaanse les vanavond, dat wilden ze graag en gezien al deze gevallen heb ik het maar even gedaan. En die was negatief. Maar ja, die dingen zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als de pest.

Straks wordt het gezegde "zo onbetrouwbaar als de corona".
pi_203153858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op hoeveel opnames zaten we trouwens op het moment van het ingaan van die avond lockdown? Toen werd er al gesproken over te weinig ruimte en code zwart, maar het aantal opnames ligt nu toch wel een paar honderd lager? En zelfs nu is het te druk om uit een volledige lockdown te gaan?
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizen
pi_203153862
Aangezien Testen voor Toegang niet genoeg geld bij het kartel in het laatje brengt op dit moment mogen ze opeens de GGD gaan helpen. Zo doorzichtig.
pi_203153865
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.
De vraag is of het binnen de capaciteit blijft. En hoever is de maatschappij daar open? En wat is het vaccinatie percentage of natuurlijke immuniteit percentage door eerdere besmetting.

Bijna iedereen in Nederland zou nou toch wel iets van immuniteit moeten hebben lijkt me. Is het niet door besmetting of vaccinatie, danwel door een eerdere verkoudheid zoals we weten sinds begin deze week.

Wel interessant om daar eens een steekproef van te doen welk percentage die verhoogde T cel immuniteit heeft.
pi_203153866
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Welke datum was dit?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203153869
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Haha, zou je haast gaan denken he. Wie weet. Heb net wel een zelftest gedaan voor de Italiaanse les vanavond, dat wilden ze graag en gezien al deze gevallen heb ik het maar even gedaan. En die was negatief. Maar ja, die dingen zijn natuurlijk ook zo onbetrouwbaar als de pest.

Straks wordt het gezegde "zo onbetrouwbaar als de corona".
Heb je 'm wel even door je keeltje gehaald die swap? ;)
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:59:18 #297
38496 Perrin
pi_203153870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizen
Ja ik heb die indruk inmiddels ook.
pi_203153874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:53 schreef Elan het volgende:
Als dat nog verder oploopt, dreigt de samenleving te ontwrichten omdat veel personeel dan besmet of in quarantaine thuis zit.
Nu is de complete maatschappij tot stilstand. Dan misschien de helft. Toch 50% winst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Games woensdag 12 januari 2022 @ 13:59:51 #299
181272 crew  Noppie2000
pi_203153883
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Welke datum was dit?
Week voor Kerst, 18de geloof ik.
pi_203153886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Welke datum was dit?
18 december persco en 19 december ingang lockdown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')