Nou, als jij al zelfs zo praat dan ben ik wel heel benieuwd naar vrijdag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. In België misschien ook al over de piek heen etc.
Ik zie ook niet echt een manier waarop ze nu nog betekenisvol een lockdown kunnen rechtvaardigen.
Ben ook benieuwd wat het OMT adviseert. De cijfers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen zijn bijna allemaal gunstig. Zelfs nog gunstiger dan toen bekend werd dat omikron minder ziekmakend leek te worden.
Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.
Ja, maar teveel mensen in quarantaine, dus extra reden om de lockdown te verlengen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel ook bijna. Wel nog even met quarantaine voor mensen die besmet zijn geraakt. Maar please, gooi die maatschappij open.
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.quote:Lockdown
Volgens Hackert ligt het niet voor de hand dat het nieuwe kabinet vrijdag tijdens de persconferentie amper versoepelingen aankondigt. De arts infectieziektebestrijding verwacht in ieder geval dat de lockdown niet wordt opgeheven. "Het is een nijpende situatie."
Nu zijn het opeens de besmettingen waar weer op geconcentreerd moet worden. Wedden?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Weer een daling in ALLES
FFP2 mondmaskers NU
Dan heeft die wellicht alleen maar vertragend gewerkt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.
Dit bericht is ook wel een eigen verhaal gaan leiden. Dat is niet iets wat Spanje nu direct invoert. Het is een instrument wat ze maandenlang voorbereid hebben en nu in lijken te willen voeren zodra de situatie zich voordoet als covid daadwerkelijk onder controle is (lees: niet nu).quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Elan het volgende:
Spanje gaat Covid onder de noemer griep scharen
Met zo'n enorm aantal besmettingen de afgelopen 2-3 weken kun je toch onderhand wel concluderen dat het omikron moet zijn (icm boosters). Wel blijf ik het apart vinden dat de groep 60+ zo weinig besmet raakt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.
Gesticht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef deedeetee het volgende:
Nog zo'n idioot
Merkwaardige gedachtegang heeft die man. We moeten vooral in lockdown blijven want als omicron over een paar maanden achter de rug is komt er weer een andere variant.
[..]
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.
Het is nog steeds zo dat er flink wat zorg wordt uitgesteld en lang niet alle ziekenhuizen kritische zorg die binnen 6 weken gegeven zou moeten worden kunnen leveren. Dus als je sec daar naar zou kijken, dan zou je het nog kunnen rechtvaardigen ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het echt niet meer geloofwaardig om nu nog te verlengen onder het mom van ''het is nog veel te druk in de zorg''. Ik snap dat ze dat het daar nog steeds zwaar hebben hoor, maar de cijfers zijn bijna gehalveerd.
Ja als er niet nog een vage variant uit de hoek komt die omikron weet weg te drukken en toch ook leidt tot meer nare complicaties kun je daar denk ik wel van spreken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.
Dit kan overkomen als een persoonlijke aanval, maar zo bedoel ik het absoluut niet: als zelfs jij de lockdown niet meer proportioneel vind dan wil dat wel wat zeggen. Ik bedoel; je bent normaal vrij voorzichtig met vooruit kijken e.d., dus dan wil dit wel wat zeggen. Wederom; geen aanval verder, ik respecteer je kijk altijd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. In België misschien ook al over de piek heen etc.
Ik zie ook niet echt een manier waarop ze nu nog betekenisvol een lockdown kunnen rechtvaardigen.
Ben ook benieuwd wat het OMT adviseert. De cijfers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen zijn bijna allemaal gunstig. Zelfs nog gunstiger dan toen bekend werd dat omikron minder ziekmakend leek te worden.
Moet je je voorstellen dat er straks een nieuwe variant op duikt die kenmerken heeft van Omikron maar net zo ziekmakend is als Delta en dat wij dan ongeveer als enige land ter wereld daar last van krijgen omdat we toen de kans om groepsimmuniteit zich voor deed wij zonodig een rem op de besmettingen moesten gooien door alles op slot te gooien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee, als het met een open maatschappij maar binnen de capaciteit van de zorg blijft heb je nu het liefst zo snel mogelijk zoveel mogelijk besmettingen. Daarna is het voorbij.
Tenzij je zwager FFP2 mondmaskers verkoopt, snap ik dat echt nietquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Weer een daling in ALLES
FFP2 mondmaskers NU
"Zelfs jij"quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, als jij al zelfs zo praat dan ben ik wel heel benieuwd naar vrijdag.
Zit dat ook in CBD capsules? Die slik ik regelmatig en nog geen Corona gehadquote:
Dan is het omt nog steeds in de modus van 'Run to the hills! Take only what you can carry!!'quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik lach me kapot als we hier binnen een week ook over de piek heen zijn.
Eind november hadden we bijna dubbel zoveel opnames en toen was de situatie nijpend. Om dat nu nog steeds vol te houden met de helft van de patiënten...quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef deedeetee het volgende:
Nog zo'n idioot
Merkwaardige gedachtegang heeft die man. We moeten vooral in lockdown blijven want als omicron over een paar maanden achter de rug is komt er weer een andere variant.
[..]
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.
Ben erg benieuwd ja. We staan ook in de top 10 nu qua boosteren dus dat kan ook geen argument meer zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is het omt nog steeds in de modus van 'Run to the hills! Take only what you can carry!!'
Toch zijn ze wel te prijzen met het feit dat ze al bezig zijn met zo'n langetermijn-visie. Zal hier nog wel een jaar of 2 duren voordat we voorzichtig zorgvuldig die kant opgaan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit bericht is ook wel een eigen verhaal gaan leiden. Dat is niet iets wat Spanje nu direct invoert. Het is een instrument wat ze maandenlang voorbereid hebben en nu in lijken te willen voeren zodra de situatie zich voordoet als covid daadwerkelijk onder controle is (lees: niet nu).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |