SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Update van 19 december:
- 13.259 nieuw gemelde positieve testen
- 146 nieuwe ziekenhuisopnames
- 26 nieuwe IC-opnames
- 48 nieuwe overlijdens
Er liggen op dit moment 2.323 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 609 op de IC.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat was vanaf 28 november al.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Avondlockdown 5 tot 5 was eerder toch?![]()
Nee dat niet. Oh ja schijnt met Omikron beter te zijn las ik hier gisteren. Wel tranen in mijn ogen, dus hij zat er diep genoeg in. (That's what she said).quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heb je 'm wel even door je keeltje gehaald die swap?
Maar geen klachten, dus het zal allemaal wel.![]()
Ah ja, klopt. Haal het door elkaar. 28 november ging de avondlockdown in.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Avondlockdown 5 tot 5 was eerder toch?![]()
Maar dalende besmettingscijfers. UK zelfs gehalveerd sinds vorige week. Ongegrond of voorbarig optimisme moet je mee uit kijken, maar men kan daar toch wel uit concluderen dat het deze keer cht mee gaat vallen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De cijfers uit andere landen zeggen niet ondubbelzinnig dat het wel meevalt. Veel landen die al langer met omikron te maken hebben hebben nog steeds relatief hoge ziekenhuiscijfers.
https://www.independent.c(...)ndemic-b1991297.htmlblablablabla![]()
Je bedoelt dat al die gehaaide sprekers in de politiek zich laten manipuleren door een paar medische vakidioten? Dat lijkt me wat naef.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:55 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ze het als een feit presenteren dat het erger gaat worden, terwijl het steeds verkeerde voorspellingen blijken te zijn. Let maar eens op hoe vaak ze zeggen: 'het is een feit dat' en dan komt een voorspelling. Daarmee worden politici gemanipuleerd in feite.
Bovendien mag je van mensen in de politiek wel verwachten dat ze wel enigszins snappen hoe modellen werken en dat daar altijd een hoge mate van onzekerheid in zit. Jij denkt werkelijk dat Mark en Hugo denken dat de modellen van het RIVM een feitelijk juiste toekomstvoorspelling zijn (nog afgezien van het feit dat die modellen een breed scala aan mogelijke uitkomsten voorspellen)?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ben benieuwd wat er gemodelleerd wordt. Vooralsnog lijkt de omikrongolf zich in de meeste landen voornamelijk op de verpleegafdelingen af te spelen. Daar heb je wel wat meer speelruimte lijkt me. En kun je ook makkelijker mensen van buitenaf inzetten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef aartstyle het volgende:
De vraag is of het binnen de capaciteit blijft.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
In dat geval:quote:https://www.hartvannederl(...)isopnames-28-11-2021quote:In totaal zijn er op dit moment 2.642 mensen met corona opgenomen.
En nu dus 1432. En we zitten in een zwaardere lockdown...
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2022 14:07:23 ]![]()
Vanaf 19 december heb je dan te maken met een afname van 38,4% op de IC en 38,3% in de kliniek tot vandaag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dan ga ik volledig op de wappie toer hoor.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stel je voor dat we zometeen een pushmelding krijgen: lockdown lijkt te werken, kabinet zet door met invoering avondklok vanaf 19u![]()
![]()
Even wat fakkels inslaan.![]()
Ik ga langzaam naar een juich stemming, maar moet mij inhouden. Heb de UK even niet gevolgd door mijn welverdiende vakantie (klap in het gezicht van de zorg).quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dalende besmettingscijfers. UK zelfs gehalveerd sinds vorige week. Ongegrond of voorbarig optimisme moet je mee uit kijken, maar men kan daar toch wel uit concluderen dat het deze keer cht mee gaat vallen?
https://www.independent.c(...)ndemic-b1991297.html
Maar als het daar nog maar de helft is qua besmettingen dan is het gewoon bijna voorbij lijkt het. Tenzij er weer een nieuwe variant opduikt die wel weer heviger is natuurlijk.![]()
En nogmaals, besmettingen zijn niet per s een negatief gegeven. Als maar weinig mensen er ernstig ziek van worden, kun je argumenteren dat het een prima manier is om de individuele weerstand en groepsweerstand tegen coronavirussen te verhogen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dalende besmettingscijfers. UK zelfs gehalveerd sinds vorige week. Ongegrond of voorbarig optimisme moet je mee uit kijken, maar men kan daar toch wel uit concluderen dat het deze keer cht mee gaat vallen?
https://www.independent.c(...)ndemic-b1991297.htmlAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ik heb dat gevoel ook bijna. Wel nog even met quarantaine voor mensen die besmet zijn geraakt. Maar please, gooi die maatschappij open.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik durf vanaf mijn zolderkamertje wel te beweren dat zelfs al zou je nu alles zonder maatregelen opengooien we nooit meer op het niveau van Code Zwart gaan komen in de ziekenhuizen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Klopt helemaal. In Belgi misschien ook al over de piek heen etc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.independent.c(...)ndemic-b1991297.html
Ik zie ook niet echt een manier waarop ze nu nog betekenisvol een lockdown kunnen rechtvaardigen.
Ben ook benieuwd wat het OMT adviseert. De cijfers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen zijn bijna allemaal gunstig. Zelfs nog gunstiger dan toen bekend werd dat omikron minder ziekmakend leek te worden.
Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dan is het echt niet meer geloofwaardig om nu nog te verlengen onder het mom van ''het is nog veel te druk in de zorg''. Ik snap dat ze dat het daar nog steeds zwaar hebben hoor, maar de cijfers zijn bijna gehalveerd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf 19 december heb je dan te maken met een afname van 38,4% op de IC en 38,3% in de kliniek tot vandaag.![]()
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.![]()
Ook dat ja. Spanje gaat Covid onder de noemer griep scharen, nagenoeg alle toonaangevende deskundigen in het VK en US spreken van een endemische fase in de pandemie. Wat doen wij, we verlengen de lockdownquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
En nogmaals, besmettingen zijn niet per s een negatief gegevens. Als maar weinig mensen er ernstig ziek van worden, kun je argumenteren dat het een prima manier is om de individuele en groepsweerstand tegen coronavirussen te verhogen..
blablablabla![]()
Jep. Hier ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan ga ik volledig op de wappie toer hoor.
Even wat fakkels inslaan.
Fakkels en hooivorken'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Delen van cannabis kunnen corona-infectie voorkomen
Delen van cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen in het lichaam binnendringt. Dat blijkt uit een laboratoriumstudie die de Universiteit van Oregon in de VS heeft uitgevoerd en die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products.
Het gaat om de stoffen CBGA en CBDA. Die bonden zich aan het uitsteeksel van eiwitdelen op het virus en blokkeerden een stof die de ziekteverwekker gebruikt om mensen te infecteren. In het onderzoek is vooral gekeken naar het effect ervan op de alfa- en btavariant van het coronavirus.
Volgens een van de onderzoekers kunnen deze componenten van hennep verwerkt worden in eten en is het veilig: "Zij hebben het potentieel een infectie door het coronavirus te voorkomen en behandelen."![]()
Nee, als het met een open maatschappij maar binnen de capaciteit van de zorg blijft heb je nu het liefst zo snel mogelijk zoveel mogelijk besmettingen. Daarna is het voorbij.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
En nogmaals, besmettingen zijn niet per s een negatief gegevens. Als maar weinig mensen er ernstig ziek van worden, kun je argumenteren dat het een prima manier is om de individuele en groepsweerstand tegen coronavirussen te verhogen.![]()
Nou, als jij al zelfs zo praat dan ben ik wel heel benieuwd naar vrijdag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. In Belgi misschien ook al over de piek heen etc.
Ik zie ook niet echt een manier waarop ze nu nog betekenisvol een lockdown kunnen rechtvaardigen.
Ben ook benieuwd wat het OMT adviseert. De cijfers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen zijn bijna allemaal gunstig. Zelfs nog gunstiger dan toen bekend werd dat omikron minder ziekmakend leek te worden.
Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.![]()
![]()
Ja, maar teveel mensen in quarantaine, dus extra reden om de lockdown te verlengen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel ook bijna. Wel nog even met quarantaine voor mensen die besmet zijn geraakt. Maar please, gooi die maatschappij open.
Aldus het OMT.![]()
Nog zo'n idioot
Merkwaardige gedachtegang heeft die man. We moeten vooral in lockdown blijven want als omicron over een paar maanden achter de rug is komt er weer een andere variant.
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.quote:Lockdown
Volgens Hackert ligt het niet voor de hand dat het nieuwe kabinet vrijdag tijdens de persconferentie amper versoepelingen aankondigt. De arts infectieziektebestrijding verwacht in ieder geval dat de lockdown niet wordt opgeheven. "Het is een nijpende situatie."Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Nu zijn het opeens de besmettingen waar weer op geconcentreerd moet worden. Wedden?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Weer een daling in ALLES
FFP2 mondmaskers NU'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan heeft die wellicht alleen maar vertragend gewerkt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.![]()
Dit bericht is ook wel een eigen verhaal gaan leiden. Dat is niet iets wat Spanje nu direct invoert. Het is een instrument wat ze maandenlang voorbereid hebben en nu in lijken te willen voeren zodra de situatie zich voordoet als covid daadwerkelijk onder controle is (lees: niet nu).quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Elan het volgende:
Spanje gaat Covid onder de noemer griep scharenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Met zo'n enorm aantal besmettingen de afgelopen 2-3 weken kun je toch onderhand wel concluderen dat het omikron moet zijn (icm boosters). Wel blijf ik het apart vinden dat de groep 60+ zo weinig besmet raakt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef xFriendx het volgende:
Dan volgt alleen de discussie of de afname komt door de lockdown, deels door de lockdown of dat het gewoon ligt aan Omikron. Daarbij moet je dan wel kijken naar het buitenland. Als die, met geen of milde lockdowns dezelfde afname vertonen dan is duidelijk dat onze lockdown niets bijdraagt. Maar zelfs als afname=100, lockdown draagt er zeg 10-15 procent aan bij, dan nog is de lockdown als middel veel te zwaar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gesticht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef deedeetee het volgende:
Nog zo'n idioot
Merkwaardige gedachtegang heeft die man. We moeten vooral in lockdown blijven want als omicron over een paar maanden achter de rug is komt er weer een andere variant.
[..]
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.
Daar is ie rijp voor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het is nog steeds zo dat er flink wat zorg wordt uitgesteld en lang niet alle ziekenhuizen kritische zorg die binnen 6 weken gegeven zou moeten worden kunnen leveren. Dus als je sec daar naar zou kijken, dan zou je het nog kunnen rechtvaardigen ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan is het echt niet meer geloofwaardig om nu nog te verlengen onder het mom van ''het is nog veel te druk in de zorg''. Ik snap dat ze dat het daar nog steeds zwaar hebben hoor, maar de cijfers zijn bijna gehalveerd.
Het is eerder zo dat zo'n lockdown ook forse consequenties op vele fronten heeft die in mijn ogen ernstiger zijn dan een tijdje wat meer druk op de zorg.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja als er niet nog een vage variant uit de hoek komt die omikron weet weg te drukken en toch ook leidt tot meer nare complicaties kun je daar denk ik wel van spreken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.And what rough beast, its hour come round at last,
Dit kan overkomen als een persoonlijke aanval, maar zo bedoel ik het absoluut niet: als zelfs jij de lockdown niet meer proportioneel vind dan wil dat wel wat zeggen. Ik bedoel; je bent normaal vrij voorzichtig met vooruit kijken e.d., dus dan wil dit wel wat zeggen. Wederom; geen aanval verder, ik respecteer je kijk altijd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. In Belgi misschien ook al over de piek heen etc.
Omikron lijkt bijna net zo'n grote game changer te worden als de introductie van de vaccinaties.![]()
Moet je je voorstellen dat er straks een nieuwe variant op duikt die kenmerken heeft van Omikron maar net zo ziekmakend is als Delta en dat wij dan ongeveer als enige land ter wereld daar last van krijgen omdat we toen de kans om groepsimmuniteit zich voor deed wij zonodig een rem op de besmettingen moesten gooien door alles op slot te gooien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee, als het met een open maatschappij maar binnen de capaciteit van de zorg blijft heb je nu het liefst zo snel mogelijk zoveel mogelijk besmettingen. Daarna is het voorbij.blablablabla![]()
Tenzij je zwager FFP2 mondmaskers verkoopt, snap ik dat echt nietquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Weer een daling in ALLES
FFP2 mondmaskers NU
And what rough beast, its hour come round at last,
We zitten inmiddels al 2 weken op zo’n 15.000+ besmettingen en 1 week op ongeveer 25.000+.
Aangezien de opnames nog steeds dalen, wordt dit een prima argument om vanaf zaterdag alles open te gooien.
PS. Wat is met omikron de periode van besmetting tot opname? Nog steeds 1-2 weken?![]()
"Zelfs jij"quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, als jij al zelfs zo praat dan ben ik wel heel benieuwd naar vrijdag.
Ik ben nooit een voorstander geweest van deze lockdown.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zit dat ook in CBD capsules? Die slik ik regelmatig en nog geen Corona gehadquote:
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dan is het omt nog steeds in de modus van 'Run to the hills! Take only what you can carry!!'quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik lach me kapot als we hier binnen een week ook over de piek heen zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Eind november hadden we bijna dubbel zoveel opnames en toen was de situatie nijpend. Om dat nu nog steeds vol te houden met de helft van de patinten...quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef deedeetee het volgende:
Nog zo'n idioot
[..]
Hoezo nijpende situatie ? De ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Die man is niet goed snik.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de zorg het nu makkelijk heeft. Maar het betekent wel dat de lockdown echt niet meer proportioneel is.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)j_TpUR_h1WqK23-qzKFg
Hoeveel coronagevallen op Jamaica?
Lekker wiet roken mensen.![]()
Ben erg benieuwd ja. We staan ook in de top 10 nu qua boosteren dus dat kan ook geen argument meer zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is het omt nog steeds in de modus van 'Run to the hills! Take only what you can carry!!'
Versoepelingen lijken bijna onvermijdelijk.blablablabla![]()
Toch zijn ze wel te prijzen met het feit dat ze al bezig zijn met zo'n langetermijn-visie. Zal hier nog wel een jaar of 2 duren voordat we voorzichtig zorgvuldig die kant opgaan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit bericht is ook wel een eigen verhaal gaan leiden. Dat is niet iets wat Spanje nu direct invoert. Het is een instrument wat ze maandenlang voorbereid hebben en nu in lijken te willen voeren zodra de situatie zich voordoet als covid daadwerkelijk onder controle is (lees: niet nu).You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Het FOk OMT is eruit geloof ik. Vanaf zaterdag sportclubs (geen kantine en kleedkamers), winkels en contactberoepen weer open (met mondkap). Voetbalstadions voor 50% gevuldquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja als er niet nog een vage variant uit de hoek komt die omikron weet weg te drukken en toch ook leidt tot meer nare complicaties kun je daar denk ik wel van spreken.
14 dagen later alles open behalve festivals en nachtleven. Eventueel nog met mondkapje voorlopig afhankelijk van de cijfers. Willen de overige FOk OMT leden even hun goedkeuring geven, dan stuur ik het naar Ernst.![]()
''Het zijn nu vooral de jongeren die besmet raken, we willen even twee weken afwachten of het ook bij de ouderen aanslaat''.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu zijn het opeens de besmettingen waar weer op geconcentreerd moet worden. Wedden?![]()
JaMaAr MiSsChIeN wEl 170.000 BeSmEtTiNgEn Op EeN daAaAaAag!!'quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef Zwansen het volgende:
We zitten inmiddels al 2 weken op zo’n 15.000+ besmettingen en 1 week op ongeveer 25.000+.
Aangezien de opnames nog steeds dalen, wordt dit een prima argument om vanaf zaterdag alles open te gooien.
PS. Wat is met omikron de periode van besmetting tot opname? Nog steeds 1-2 weken?
Ja nu wel ja, met een variant die amper ziekmakend is...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik heb deze lockdown nooit proportioneel gevonden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
als zelfs jij de lockdown niet meer proportioneel vind dan wil dat wel wat zeggen. Ik bedoel; je bent normaal vrij voorzichtig met vooruit kijken
De reden dat ik hier soms tegengas gegeven heb is niet omdat ik de conclusie niet deel(de) dat deze volledige lockdown disproportioneel was/is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ah, dan heb ik dat gemist. Maar je hebt er meestal een andere kijk op dan een aantal mensen hier.., zeg maar.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"Zelfs jij"
Ik ben nooit een voorstander geweest van deze lockdown.![]()
"We sturen op quarantaine!"quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Caland het volgende:
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Misschien is er ooit iets geweest in griepvorm in het verleden waardoor die groep misschien meer bescherming heeft? Ik meen ooit gelezen te hebben dat bij de Spaanse griep (kan ook een ander virus zijn) dat veel mensen dood gingen. Toen ging het (even) weg, de overlevenden likten hun wonden. Maar toen kwam er weer een opleving, maar de overlevenden toen wederom het beter doorstonden dan jongeren (ook al zou je denken dat het via genen wordt doorgegeven) die de vorige golf niet hadden meegemaakt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met zo'n enorm aantal besmettingen de afgelopen 2-3 weken kun je toch onderhand wel concluderen dat het omikron moet zijn (icm boosters). Wel blijf ik het apart vinden dat de groep 60+ zo weinig besmet raakt.![]()
Ik mis de doorstroom locaties en/of buiten locaties.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:14 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het FOk OMT is eruit geloof ik. Vanaf zaterdag sportclubs (geen kantine en kleedkamers), winkels en contactberoepen weer open (met mondkap). Voetbalstadions voor 50% gevuld
14 dagen later alles open behalve festivals en nachtleven. Eventueel nog met mondkapje voorlopig afhankelijk van de cijfers. Willen de overige FOk OMT leden even hun goedkeuring geven, dan stuur ik het naar Ernst.![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Caland het volgende:
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.
En een totale maatschappij ontwrichtende lockdown gaat die maatschappelijke ontwrichting voorkomen?
Riiiiiiiiiight
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jamaica is het nieuwe Zwedenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:14 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)j_TpUR_h1WqK23-qzKFg
Hoeveel coronagevallen op Jamaica?
Lekker wiet roken mensen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
..en dorsvlegels.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep. Hier ook.
Fakkels en hooivorken![]()
Ik zeg hier letterlijk dat ik ook wel zie dat de zorg het niet opeens makkelijk heeft hequote:Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is nog steeds zo dat er flink wat zorg wordt uitgesteld en lang niet alle ziekenhuizen kritische zorg die binnen 6 weken gegeven zou moeten worden kunnen leveren. Dus als je sec daar naar zou kijken, dan zou je het nog kunnen rechtvaardigen ook.
Het is eerder zo dat zo'n lockdown ook forse consequenties op vele fronten heeft die in mijn ogen ernstiger zijn dan een tijdje wat meer druk op de zorg.Maar de cijfers geven wel aan dat een lockdown die inderdaad ook enorm veel nevenschade veroorzaakt niet meer proportioneel is.
![]()
Precies, als allemaal mensen besmet raken, kunnen ze niet meer werken waardoor allemaal zaken dicht moeten blijven. Dat zou slecht zijn voor de economie. Ik denk dat het dus het beste is om alle zaken dicht te gooien.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Caland het volgende:
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.Met pijn en moeite derde![]()
Die zijn ook helemaal lek geboostered de afgelopen maanden. Inmiddels levensgevaarlijk voor een argeloos coronavirusdeeltje, die bejaarde lijven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met zo'n enorm aantal besmettingen de afgelopen 2-3 weken kun je toch onderhand wel concluderen dat het omikron moet zijn (icm boosters). Wel blijf ik het apart vinden dat de groep 60+ zo weinig besmet raakt.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik ben het er daar niet mee eens. Vanaf maart 2020 heeft Nederland al geprobeerd dit te beschouwen en te behandelen als een griep. Alleen dat leverde meer problemen op dan het oploste. Juist die nuchtere houding (van zowel het volk als de bestuurders) zorgde ervoor dat het steeds zo uit de hand liep.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
Toch zijn ze wel te prijzen met het feit dat ze al bezig zijn met zo'n langetermijn-visie. Zal hier nog wel een jaar of 2 duren voordat we voorzichtig zorgvuldig die kant opgaan.
Kan nog steeds dat het de beste langetermijnstrategie bleek overigens.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maak me gek en noem me Nancy.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Het zijn nu vooral de jongeren die besmet raken, we willen even twee weken afwachten of het ook bij de ouderen aanslaat''.
Ja, dit zouden ze zomaar kunnen zeggen inderdaad. Alles uit de kast.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
tot zover het OMT fok advies van zojuist. Kan weer de prullenbak in.quote:
Ik zie de bejaarden nu al roepen om maatregen voor de kwetsbaren! Iedereen met een Rollator mag doen wat hij wil. Alles onder de 50 moet zich afschermen.![]()
Want die werken maatschappij ontwrichtend. Dus ja. Ondertussen mag je besmet gewoon bescherm aan het werk in Belgi.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu zijn het opeens de besmettingen waar weer op geconcentreerd moet worden. Wedden?blablablabla![]()
Vooral voor ongevaccineerden is een variant als omikron echt een uitkomst idd. Die bouwen nu met relatief erg weinig risico toch immuniteit op.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat er straks een nieuwe variant op duikt die kenmerken heeft van Omikron maar net zo ziekmakend is als Delta en dat wij dan ongeveer als enige land ter wereld daar last van krijgen omdat we toen de kans om groepsimmuniteit zich voor deed wij zonodig een rem op de besmettingen moesten gooien door alles op slot te gooien.And what rough beast, its hour come round at last,
Rustig aan Nancy. Ga even stofzuigen ofzo, dat kalmeert je altijd wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maak me gek en noem me Nancy.
Ja, dit zouden ze zomaar kunnen zeggen inderdaad. Alles uit de kast.![]()
Goedendag zeg.quote:
Mag die ook in dat geval?
1947-2016![]()
Daarom dus de quarantainemaatregelen versoepelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:13 schreef Caland het volgende:
Mensen die nu besmet raken moeten thuis blijven en ontwrichten daarmee de maatschappij. Dat moeten we niet vergeten jongens.And what rough beast, its hour come round at last,
Belangrijker vind ik nog wat er op de IC komt. Wat mij betreft mogen opnames best stijgen, vooral de gewone zonder IC opname.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook hier is denk ik weer belangrijk, met of door?![]()
Ben wel benieuwd hoeveel en vaak je dan moet blowen. Of het al werkt als je dat bijvoorbeeld maar eens in de maand doet of zo.
Ik vraag dit voor een vriend.![]()
En.... liggen ze er een dag of 3 weken?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook hier is denk ik weer belangrijk, met of door?![]()
En juist die groep zorgt weer voor overbelasting in de ziekenhuizen. Er was toch al zo'n variant gevonden, op Cyprus niet?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooral voor ongevaccineerden is een variant als omikron echt een uitkomst idd. Die bouwen nu met relatief erg weinig risico toch immuniteit op.blablablabla![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Rustig aan Nancy. Ga even stofzuigen ofzo, dat kalmeert je altijd wel.![]()
*I want to break FREEEeEeEeEeEe!!!!!*'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat is onze maximale opnamecapaciteit dan? Die is natuurlijk ook makkelijker op te schalen, maar hebben we daar recent geen nog problemen mee gehad?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Belangrijker vind ik nog wat er op de IC komt. Wat mij betreft mogen opnames best stijgen, vooral de gewone zonder IC opname.![]()
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel en vaak je dan moet blowen. Of het al werkt als je dat bijvoorbeeld maar eens in de maand doet of zo.
Het blijft nog steeds de vraag of het nu werkelijk aan omikron ligt of aan het boosterprogramma.quote:
Zie ook:
60+ blijft heel erg achter qua groei bij 60-. Dat kan alleen aan de booster liggen lijkt me. Het zou niet logisch zijn als het aan een vertraging ligt ('eerst jongeren, dan bejaarden'), want in eerdere golven zag je dat ook niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarna je opgepakt wordt omdat je verboden middelen bij je hebtquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen![]()
![]()
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.blablablabla![]()
Dat telt dan niet meer natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarna je opgepakt wordt omdat je verboden middelen bij je hebt
Alles voor Corona.![]()
Dan heb ik het beleid de afgelopen twee jaar heel anders ervaren dan jijquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben het er daar niet mee eens. Vanaf maart 2020 heeft Nederland al geprobeerd dit te beschouwen en te behandelen als een griep. Alleen dat leverde meer problemen op dan het oploste. Juist die nuchtere houding (van zowel het volk als de bestuurders) zorgde ervoor dat het steeds zo uit de hand liep.
Kan nog steeds dat het de beste langetermijnstrategie bleek overigens..
We vlogen van het ene uiterste naar het andere, routekaarten werden even snel bij het grofvuil gezet als dat ze gemaakt werden. En ik heb nog steeds niet de indruk dat we proberen te gaan leven met het virus.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ga je alsnog in quarentainequote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarna je opgepakt wordt omdat je verboden middelen bij je hebt![]()
![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag dit voor een vriend.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Gotta get high or die!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Zou spacecake ook afdoende zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik vraag dit voor een niet meer rokende vriend.
Ikzelf neem dus regelmatig CBD capsules en ben vreselijk benieuwd of ik die nu ook moet gaan hamsteren
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Over twee maanden is het virus wel klaar met ons. Nu het OMT nogquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.
Met pijn en moeite derde![]()
Ook wel te verwachten, omikron zal wel relatief het hardst toeslaan bij de groepen die nog helemaal geen immuniteit hebben verkregen de afgelopen paar jaar. Dat is neem ik aan vooral de groep ongevaccineerden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
En juist die groep zorgt weer voor overbelasting in de ziekenhuizen. Er was toch al zo'n variant gevonden, op Cyprus niet?And what rough beast, its hour come round at last,
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan heb ik het beleid de afgelopen twee jaar heel anders ervaren dan jij.
We vlogen van het ene uiterste naar het andere, routekaarten werden even snel bij het grofvuil gezet als dat ze gemaakt werden. En ik heb nog steeds niet de indruk dat we proberen te gaan leven met het virus.![]()
En waarom je je QR code moet scannen als je wat fruit op de markt koopt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.![]()
Tot aan deze lockdown heeft Nederland naast het VK en Zweden het meest liberale beleid van Europa gevoerd. Nederland was steeds het eerste land om te versoepelen (we hadden zelfs de anderhalve meter afgeschaft in september), en dat met cijfers die vele malen hoger lager dan in andere landen, n terwijl we een kleinere buffer hadden in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan heb ik het beleid de afgelopen twee jaar heel anders ervaren dan jij.
We vlogen van het ene uiterste naar het andere, routekaarten werden even snel bij het grofvuil gezet als dat ze gemaakt werden. En ik heb nog steeds niet de indruk dat we proberen te gaan leven met het virus.
Als er n land is dat heeft willen leven met dit virus is het Nederland wel.
Alleen "leren leven met het virus" betekent niet "blind alles open gooien".Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hieraan meedoenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En waarom je je QR code moet scannen als je wat fruit op de markt koopt.![]()
![]()
Die gaan heus ook wel inzien wat de rest van de wereld een maand geleden al wist. UK is letterlijk van 200k besmettingen naar 100k gegaan in amper een week tijd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee maanden is het virus wel klaar met ons. Nu het OMT nog
Als ze echt die lockdown verlengen tot einde van de maand word je toch gek
blablablabla![]()
Omikron: Ja jeetje jongens, hier is ook geen lol te behalen. Ik kom hier een beetje stampij trappen, maar bij het minste of geringste gaan die Nederlanders al in lockdown. Daar kan ik toch niets mee? Zo kan ik toch niet fatsoenlijk verspreiden? Laat maar dan hoor, dan kap ik er wel mee, hier heb je je groepsimmuniteit, zeikerds.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee maanden is het virus wel klaar met ons. Nu het OMT nog![]()
Lijkt me erg plausibel ja. Ondanks dat omikron veel minder ziekmakend is, krijg je door de toegenomen besmettelijkheid toch nog een ziekenhuispiek met mensen die nog geen immuniteit hadden en toch de pech hebben dat ze erg ziek worden van omikron.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het blijft nog steeds de vraag of het nu werkelijk aan omikron ligt of aan het boosterprogramma.
Zie ook: [ afbeelding ]
60+ blijft heel erg achter qua groei bij 60-. Dat kan alleen aan de booster liggen lijkt me. Het zou niet logisch zijn als het aan een vertraging ligt ('eerst jongeren, dan bejaarden'), want in eerdere golven zag je dat ook niet.And what rough beast, its hour come round at last,
Lijkt mij wel, zitten toch ook die stoffen in.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zou spacecake ook afdoende zijn?
Ik vraag dit voor een niet meer rokende vriend.
Ikzelf neem dus regelmatig CBD capsules en ben vreselijk benieuwd of ik die nu ook moet gaan hamsteren
Maar mijn vraag was eigenlijk wel serieus bedoeld. Ik blow soms wel, maar hoogstens eens per maand of zo. Gewoon omdat ik het lekker vind. Maar vroeg me af of je die stoffen dan ook hebt waar ze het in dat onderzoek over hebben. Zou haast denken van wel. Maar dat is gissen natuurlijk.![]()
Bij de 50-er's daalt het aantal opnames niet. (stijgt iets, is ook logisch als je kijkt naar de giga aantallen besmettingen daar)quote:
Bij de 50 plussers daalt het lekker.
Dat betekend automatisch dat het percentage 50-ers groter wordt.
De totalen dalen, dat kan bijna alleen maar verklaard worden door de boostercampagne.
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.![]()
Er lijkt mij in ieder geval geen enkele reden om niet op zijn minst terug te gaan naar de avondlockdown (die op zichzelf al dom was).Met pijn en moeite derde![]()
Door in 2020 al de IC capaciteit op te hogen, aangezien deze duidelijk onvoldoende was.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tot aan deze lockdown heeft Nederland naast het VK en Zweden het meest liberale beleid van Europa gevoerd. Nederland was steeds het eerste land om te versoepelen (we hadden zelfs de anderhalve meter afgeschaft in september), en dat met cijfers die vele malen hoger lager dan in andere landen, n terwijl we een kleinere buffer hadden in de ziekenhuizen.
Als er n land is dat heeft willen leven met dit virus is het Nederland wel.
Alleen "leren leven met het virus" betekent niet "blind alles open gooien".
O wacht.blablablabla![]()
Het enige wat ik weet is dat ik niks weet kunnen ze boven het rivm plaatsen op een plakkaat.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.![]()
Voor het eerst sinds de crisis heb ik hier ook goede hoop op.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij. Kunnen we ons weer gaan verbazen waarom de kapper en het biertje nou eigenlijk zo tyfusduur zijn geworden.
Met als kanttekening dat er altijd nog een vage nieuwe variant kan opduiken, maar die moet dan n erg besmettelijk zijn n de inmiddels forse resistentie omzeilen n tot ernstige complicaties kunnen leiden bij een significant deel van de besmette mensen.And what rough beast, its hour come round at last,
Dat staat er ook bijquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Bij de 50-er's daalt het aantal opnames niet. (stijgt iets, is ook logisch als je kijkt naar de giga aantallen besmettingen daar)
Bij de 50 plussers daalt het lekker.
Dat betekend automatisch dat het percentage 50-ers groter wordt.
De totalen dalen, dat kan bijna alleen maar verklaard worden door de boostercampagne.
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Voor mij is het het woord ''solidariteit''.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die routekaarten kwamen er alleen omdat iedereen vroeg om perspectief. Alleen kon men geen perspectief geven omdat men het ook niet wist. Alleen dat kan je als leiders van dit land (zeker in het begin) ook weer niet zeggen. Perspectief is wel het woord waar ik het meeste hekel aan heb sinds deze pandemie.![]()
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er lijkt mij in ieder geval geen enkele reden om niet op zijn minst terug te gaan naar de avondlockdown (die op zichzelf al dom was).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bij mij het woord twee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij is het het woord ''solidariteit''.![]()
Al besproken. Helaas ging niemand in op mijn voorstel.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Lekker lunchen!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..
Of dinchen van 13.00 tot 17.00,![]()
Wellicht die Cyprus-variant, maar de meeste wetenschappers geven daar eigenlijk geen stuiver voor.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds de crisis heb ik hier ook goede hoop op.
Met als kanttekening dat er altijd nog een vage nieuwe variant kan opduiken, maar die moet dan n erg besmettelijk zijn n de inmiddels forse resistentie omzeilen n tot ernstige complicaties kunnen leiden bij een significant deel van de besmette mensen.blablablabla![]()
De capaciteit was tien jaar voor de pandemie al onvoldoende. Maar ja, daar had je de handen van de kiezer niet voor op elkaar gekregen. Zorg was al duur genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Door in 2020 al de IC capaciteit op te hogen, aangezien deze duidelijk onvoldoende was.
O wacht.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En wanneer de groepsimmuniteit door de snelle verspreiding van omikron steeds meer zijn weerslag op de cijfers krijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dus als over een week of 3 ook de boosters bij de 50-ers aan beginnen te slaan, dan ziet het er gunstig uit.And what rough beast, its hour come round at last,
Bij mij 'kan niet'...quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Naja, voor de winkels, individuele sporten en de koffiezaken, niet voor de restaurants, kroegen en teamsporten. Die hebben de avondsloten keihard nodig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens. Van 5 tot 5 zou al enorm veel lucht geven..Met pijn en moeite derde![]()
Ik voorspelde dit in Decemberquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:22 schreef Elan het volgende:
Nog een maandje of twee dan is deze puinhoop voorbij..
![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wanneer de groepsimmuniteit door de snelle verspreiding van omikron steeds meer zijn weerslag op de cijfers krijgt.![]()
vroeger deden de stewardessen dat toch gewoon?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen![]()
Day drinking ftw!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker lunchen!
Of dinchen van 13.00 tot 17.00,
1947-2016![]()
Maar goed, ik heb best zin om zaterdagmiddag weer in mijn vaste kroeg te hangen.Met pijn en moeite derde![]()
High en high tegelijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Brekend nieuws: booster niet meer noodzakelijk voor vliegreizen als je bereid bent om bij de check-in balie minimaal vijf minuten flink te blowen
Win win.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lijkt me echt wel leuk om straks een boek uit te brengen met dit topic. Wordt dan wel een dik boek, maar meerdere delen kan ook. Lijkt me echt super plezant om alles later eens terug te lezen.
Kan de directie van Fok! zoiets niet regelen of in werking zetten. Er moeten ook plaatjes in kunnen.![]()
Wat me vooral heeft gestoord is dat Nederland constant eigenwijs moest zijn. Dus als laatste in lockdown, vervolgens als eerste weer in lockdown terwijl de rest dat niet doet. Ontkennen van mondkapjes, veel te laat beginnen met vaccineren en boosteren etc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De capaciteit was tien jaar voor de pandemie al onvoldoende. Maar ja, daar had je de handen van de kiezer niet voor op elkaar gekregen. Zorg was al duur genoeg.
Of dat komt uit een misplaatst gevoel voor superioriteit of gewoon incompetentie weet niemand.blablablabla![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220112_19962289Komt ie na twee jaar crisis mee, mooi man.quote:Buiten op drukke plekken een medisch mondkapje dragen. Is dat niet overdreven? Helemaal niet, zegt viroloog Ab Osterhaus. „Sta je hutjemutje met vijfhonderd mensen en iemand met covid is aan het hoesten, dan kun je echt wel genfecteerd raken.”![]()
Plaatjes van blije hondenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt me echt wel leuk om straks een boek uit te brengen met dit topic. Wordt dan wel een dik boek, maar meerdere delen kan ook. Lijkt me echt super plezant om alles later eens terug te lezen.
Kan de directie van Fok! zoiets niet regelen of in werking zetten. Er moeten ook plaatjes in kunnen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Misschien lezen archeologen die over een paar duizend jaar leven je posts welquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan de directie van Fok! zoiets niet regelen of in werking zetten. Er moeten ook plaatjes in kunnen.
Combinatie van denk ik. Het in stand houden van heilige huisjes (mensen die hun eigen functie willen waarborgen), maar ook van volstrekt complexe polder systemen. Het is al irritant in het normale leven, laat staan in een crisis.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat me vooral heeft gestoord is dat Nederland constant eigenwijs moest zijn. Dus als laatste in lockdown, vervolgens als eerste weer in lockdown terwijl de rest dat niet doet. Ontkennen van mondkapjes, veel te laat beginnen met vaccineren en boosteren etc.
Of dat komt uit een misplaatst gevoel voor superioriteit of gewoon incompetentie weet niemand.![]()
Juich niet te vroeg allen.
Het OMT stuurt gelukkig niet op dagkoersen, zij maken een weloverwogen keuze op basis van de inzichten van Jaap en de modellen van Wallinga.- verwijderd door admin -![]()
We zijn op allerlei niveaus een land vol wijsneuzen en betwetersquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat me vooral heeft gestoord is dat Nederland constant eigenwijs moest zijn. Dus als laatste in lockdown, vervolgens als eerste weer in lockdown terwijl de rest dat niet doet. Ontkennen van mondkapjes, veel te laat beginnen met vaccineren en boosteren etc.
Of dat komt uit een misplaatst gevoel voor superioriteit of gewoon incompetentie weet niemand.
Daarover: https://www.groene.nl/artikel/een-politiek-van-gevolgenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Of dat komt uit een misplaatst gevoel voor superioriteit of gewoon incompetentie weet niemand.quote:Nederland gaat gebukt onder een vals zelfbeeld van superioriteit bij de bevolking en bij de leidende politicus die bij diezelfde bevolking populair wil blijven. Hierdoor wordt in geval van crises alleen gekeken naar de gevolgen. De oorzaken liggen altijd elders.quote:En dat in combinatie met iets anders: Nederland volgde op cruciale punten een afwijkend beleid in vergelijking met de meeste andere Europese landen. Dit patroon van hardvochtigheid gecombineerd met een eigengereide corona-aanpak zou Nederland blijven herhalen. Volgens de premier van het land was dat vooral 'intelligent'. Nederland wist wat het deed, zo verklaarde hij keer op keer, maar begreep het dat ook?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ab Oosterhuis is een aandachtsgeile gek. Het is misschien beter om zijn informatie hier niet meer te delen, het wordt enkel in de media gedeeld om het vuurtje op te stoken en er klopt duidelijk helemaal niks van.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220112_19962289
[..]
Komt ie na twee jaar crisis mee, mooi man.Met pijn en moeite derde![]()
Ik zou dan ook graag een soort samenvatting hebben waarin ik een teller zou willen zien hoevaak kreten zijn voorgekomen als:quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Alles open!
Op naar de kroeg!
Bron?
Prachtige cijfers!
Erg mooi.
Taart!
Het getal 40-45
en meer van zulks genot![]()
![]()
Ergens ook wel mooi, maar niet in een pandemie. Denk dat de poldercultuur ons ook wel genekt heeft. Hugo gaf ook toe in OP1 dat de hele opzet voor een regionale aanpak vrij snel een groot fiasco is gebleken vanwege gebrek aan duidelijkheid wie de regie heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zijn op allerlei niveaus een land vol wijsneuzen en betwetersblablablabla![]()
Ik las ergens een mooie vergelijking met sigarettenrook. Dat ruik je ook nog lang nadat de roker is verdwenen en de sigaret is gedoofd. Hetzelfde met virusdeeltjes. Iets om in gedachten te houden. Buiten besmet raken lijkt me niet zo waarschijnlijk maar neem een openbaar toilet waar vijf minuten voor je iemand een paar minuten op de pot zat en waarschijnlijk niet met een mondneusmasker op. Die lucht adem je dan in.![]()
Eiersnijder!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou dan ook graag een soort samenvatting hebben waarin ik een teller zou willen zien hoevaak kreten zijn voorgekomen als:
Alles open!
Op naar de kroeg!
Bron?
Prachtige cijfers!
Erg mooi.
Taart!
Het getal 40-45
en meer van zulks genotblablablabla![]()
Ab is een gerenommeerde viroloog hoor, heb je een zuur wijntje op toevallig dat je Ab zo afvalt?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ab Oosterhuis is een aandachtsgeile gek. Het is misschien beter om zijn informatie hier niet meer te delen, het wordt enkel in de media gedeeld om het vuurtje op te stoken en er klopt duidelijk helemaal niks van.![]()
Maar spanje is toch het beloofde land? weet niet of je nog recent een spaans voetbalpotje hebt gezien. Maar iedereen zit of staat daar op de tribune met een mondkapje op. Maar daar voelen wij ons dan weer te groot voor. Het stuk van Direstraits over de arrogante Nederlander klopt wel natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ab Oosterhuis is een aandachtsgeile gek. Het is misschien beter om zijn informatie hier niet meer te delen, het wordt enkel in de media gedeeld om het vuurtje op te stoken en er klopt duidelijk helemaal niks van.![]()
Lenny is woedendquote:Op woensdag 12 januari 2022 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit kan niet. Omdat er personeel dreigt thuis te komen moeten we voorzichtig zijn met versoepelen?
Ziekenhuispersoneel hoeft in nood niet eens in quarantaine. Hij moet niet zo janken. Met z'n hoofd.What can change the nature of a man?![]()
Niet zo'n goed voorbeeld. Ik houd op een openbaar toilet bij voorbaat al mijn adem in.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef Aventura het volgende:
Ik las ergens een mooie vergelijking met sigarettenrook. Dat ruik je ook nog lang nadat de roker is verdwenen en de sigaret is gedoofd. Hetzelfde met virusdeeltjes. Iets om in gedachten te houden. Buiten besmet raken lijkt me niet zo waarschijnlijk maar neem een openbaar toilet waar vijf minuten voor je iemand een paar minuten op de pot zat en waarschijnlijk niet met een mondneusmasker op. Die lucht adem je dan in.
Maar zonder flauwekul, weet niet of het zo werkt en hoe lang. Iedereen kan wel van alles opschrijven wat andere mensen lezen.![]()
Heeft iemand al de quarantaine van Wopke gemeld?
(die reacties eronder![]()
![]()
![]()
![]()
)
Somebody that I used to know![]()
Gewoon dagelijks joh, voor de zekerheid.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
En helpt het niet, onderga je het toch relaxed.![]()
Tijd voor een nieuwe hond.![]()
![]()
Na de Mexicaanse griep had je die geen seconde spreektijd meer moeten geven. Wat een gek.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:40 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Ab is een gerenommeerde viroloog hoor, heb je een zuur wijntje op toevallig dat je Ab zo afvalt?blablablabla![]()
@ikweethetooknietquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Postbus100 het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
)
What can change the nature of a man?![]()
Ik was nog een week geleden in Spanje. Heerlijk gehad daar. Zou onze situatie zo inruilen voor die van hen. Maar bijna niemand liep daar met een mondkapje goed op buiten. Daarnaast slaat het wetenschappelijk gezien gewoon nergens op.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar spanje is toch het beloofde land? weet niet of je nog recent een spaans voetbalpotje hebt gezien. Maar iedereen zit of staat daar op de tribune met een mondkapje op. Maar daar voelen wij ons dan weer te groot voor. Het stuk van Direstraits over de arrogante Nederlander klopt wel natuurlijk.Met pijn en moeite derde![]()
Nou als ik de avond ervoor onbeperkt spareribs gegeten heb dan gaat mij dat niet lukken......quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet zo'n goed voorbeeld. Ik houd op een openbaar toilet bij voorbaat al mijn adem in.![]()
Dat hij blij was dat hij er geld aan kon verdienen wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Na de Mexicaanse griep had je die geen seconde spreektijd meer moeten geven. Wat een gek.
Dat het moreel niet handig was in een understatement uiteraard.![]()
Ik heb de reacties niet gelezen, maar als mensen op Twitter posten, moeten ze achteraf ook niet verbaasd zijn als ze een hoop stront over zich heen krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Postbus100 het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
)
![]()
Klap in het gezicht van..quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou dan ook graag een soort samenvatting hebben waarin ik een teller zou willen zien hoevaak kreten zijn voorgekomen als:
Alles open!
Op naar de kroeg!
Bron?
Prachtige cijfers!
Erg mooi.
Taart!
Het getal 40-45
en meer van zulks genotYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hij verdient er nu ook geld aan door te pas en te onpas op tv en in kranten paniek te zaaien. Maar goed, daar hebben er wel meer een handje van.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat hij blij was dat hij er geld aan kon verdienen wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.
Dat het moreel niet handig was in een understatement uiteraard.
Voor je het weet ben je minister.blablablabla![]()
Het gaat hier om een drukke plek buiten. In een stadion is het druk. Dus ik kan mij er wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik was nog een week geleden in Spanje. Heerlijk gehad daar. Zou onze situatie zo inruilen voor die van hen. Maar bijna niemand liep daar met een mondkapje goed op buiten. Daarnaast slaat het wetenschappelijk gezien gewoon nergens op.
Overigens in Frankrijk ook bijna geen mondkapjes in het skigebied. 2x qr check gehad. 1x bij lift en 1x bij restaurant.![]()
Ligt het nu wel of niet voor de hand volgens de beste man?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:10 schreef deedeetee het volgende:
Volgens Hackert ligt het niet voor de hand dat het nieuwe kabinet vrijdag tijdens de persconferentie amper versoepelingen aankondigt. De arts infectieziektebestrijding verwacht in ieder geval dat de lockdown niet wordt opgeheven. "Het is een nijpende situatie."When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
aandachtsgeil is hij wel maar gek natuurlijk nietquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
quote:Buiten op drukke plekken een medisch mondkapje dragen. Is dat niet overdreven? Helemaal niet, zegt viroloog Ab Osterhaus. „Sta je hutjemutje met vijfhonderd mensen en iemand met covid is aan het hoesten, dan kun je echt wel genfecteerd raken.”tuurlijk Ab, drink er nog eentje joh mafkees
![]()
Die pakken ook hun moment nu het momentum er is door het rivm. Net als die mislukte modeleur van ze, die marino. Kwam ook klaar over zn beeldscherm toen hij las dat maskers ook aanbevolen zijn in horeca als je zit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220112_19962289
[..]
Komt ie na twee jaar crisis mee, mooi man.
Dwaas.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heeft @ikweethetookniet een mening over Wopke? #dtvquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Postbus100 het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
![]()
)
![]()
En dan kom ik zeker nooit in aanraking met een virus zo besmettelijk als omikron? Laat mensen lekker besmet raken, de piek is max 1-2 weken weg en daarna hebben gewoon voldoende groepsimmuniteit. Om nu nog te gaan zitten klooien met mondkapjes buiten is compleet onzinnig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef Aventura het volgende:
Ik las ergens een mooie vergelijking met sigarettenrook. Dat ruik je ook nog lang nadat de roker is verdwenen en de sigaret is gedoofd. Hetzelfde met virusdeeltjes. Iets om in gedachten te houden. Buiten besmet raken lijkt me niet zo waarschijnlijk maar neem een openbaar toilet waar vijf minuten voor je iemand een paar minuten op de pot zat en waarschijnlijk niet met een mondneusmasker op. Die lucht adem je dan in.![]()
Maar het is ook gewoon inhoudelijk ontzettend dom. 'huuhhh, waarom moet je in quarantaine? Als je geen klachten hebt, ben je niet besmettelijk' (FOUT. De n of twee dagen voor je klachten krijgt, kan je al anderen besmetten. Gebeurt ook gewoon in de praktijk). 'Hhuuuuh, hele kabinet nu ook in quarantaine' (FOUT. Wopke is zelf nog niet positief getest. Of is het kabinet in aanraking gekomen met Wopkes kind). Etc. etc. etc. Echt, en daar moeten we de oorlog mee winnenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb de reacties niet gelezen, maar als mensen op Twitter posten, moeten ze achteraf ook niet verbaasd zijn als ze een hoop stront over zich heen krijgen.![]()
Welke FOK!ker is dit?
https://www.ad.nl/rotterd(...)-naar-haar~a2f5e956/quote:Nietsvermoedend ging de 41-jarige Max uit Spijkenisse zaterdag naar de vaccinatielocatie in Rotterdam-Crooswijk voor zijn boostervaccin. Na afloop had hij toch wat kriebels in zijn buik. Het bleek geen bijwerking van de prik, maar wl van de dame die hem vaccineerde.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb de reacties niet gelezen, maar als mensen op Twitter posten, moeten ze achteraf ook niet verbaasd zijn als ze een hoop stront over zich heen krijgen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Al besprokenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:46 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heeft @:ikweethetookniet een mening over Wopke? #dtvWhat can change the nature of a man?![]()
Max zou haar ook wel graag vaccineren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke FOK!ker is dit?
https://www.ad.nl/rotterd(...)-naar-haar~a2f5e956/
[..]![]()
Kijk dan ze hebben hem zelfs moeten muilkorven om te voorkomen dat hij de andere gasten bijt, die hondsdolle hangoor!quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
aandachtsgeil is hij wel maar gek natuurlijk niet![]()
![]()
het is maar net hoe je het gebruikt, de incognito's op sociale media vind ik een groter probleemquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.![]()
Ik gok op dit pareltje:quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef groenen het volgende:
Juich niet te vroeg allen.
Het OMT stuurt gelukkig niet op dagkoersen, zij maken een weloverwogen keuze op basis van de inzichten van Jaap en de modellen van Wallinga.
Andere landen zijn momenteel ook niet aan het versoepelen, dus moeten wij niet gaan denken dat het hier anders zou zijn,Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dwangbuis in een afgesloten ruimte met kussens aan de muur en rvs sanitair.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Na de Mexicaanse griep had je die geen seconde spreektijd meer moeten geven. Wat een gek.
Maar nee. Op de beeldbuis in een studio met een wijntje... Dat ze deze gek een podium geven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Een eckte fokker had haar geprikt, in de wachtruimte, onder luid gejuich van de toekijkers, terwijl haar vrouwelijke collega's jaloers toekijken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke FOK!ker is dit?
[..]![]()
Hoeren open (@Caland)quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alles open!
Op naar de kroeg!
Bron?
Prachtige cijfers!
Erg mooi.
Taart!
Het getal 40-45
en meer van zulks genot´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Rode wijn ik drinkquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kijk dan ze hebben hem zelfs moeten muilkorven om te voorkomen dat hij de andere gasten bijt, die hondsdolle hangoor!
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mvg,quote:
X
Rennend de IC af.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
je moet wel echt een fokker zijn om van een gemaskerde vrouw die je 5 minuten ziet vlinders in je buik te krijgenquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een eckte fokker had haar geprikt, in de wachtruimte, onder luid gejuich van de toekijkers, terwijl haar vrouwelijke collega's jaloers toekijken.![]()
Twitter levert altijd pareltjes opquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.
[ twitter ]![]()
De eerste die wel binnen 1,5m. met komen he?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet wel echt een fokker zijn om van een gemaskerde vrouw die je 5 minuten ziet vlinders in je buik te krijgen![]()
![]()
Dat klopt want Wopkte heeft goede chromosomen dus is het officieel geen mongoolquote:Op woensdag 12 januari 2022 14:49 schreef Questular het volgende:
Wat een mongooltje zeg. En dan heb ik het niet over Wopke.
Bovendien zijn mongolen liev en goud eerlijk
Beide ook niet van toepassing op Wopke
Randdebiel met narcisme omschrijft hem veel beter![]()
![]()
Wat is toch die obsessie van zichzelf-intellectueel-Nederland-noemend-Nederland met dat vermeende superioriteitsdenken bij de bevolking en de 'elite'. Die nijd bij de vaste columnisten van De Groene, met Ewald voorop, blijft me toch verbazen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Nederland gaat gebukt onder een vals zelfbeeld van superioriteit bij de bevolking en bij de leidende politicus die bij diezelfde bevolking populair wil blijven. Hierdoor wordt in geval van crises alleen gekeken naar de gevolgen. De oorzaken liggen altijd elders.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wat, binnen 1,5 minuut met komen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De eerste die wel binnen 1,5m. met komen he?
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Randdebiel met narcisme omschrijft hem veel beter![]()
![]()
Haal ik gemakkelijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat, binnen 1,5 minuut met komen?What can change the nature of a man?![]()
Die vergaarbak moeten ze houden. En zorgen dat die figuren gewoon daar blijven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Veul te snel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat, binnen 1,5 minuut met komen?![]()
Erg jammer.![]()
![]()
Precies, gewoon Hyves opnieuw invoeren en laten we het daarbij houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.What can change the nature of a man?![]()
Aldus iemand die een account heeft op het FOK!forum.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Twitter moeten ze sowieso opdoeken. Ga eens nuttige dingen doen in je leven. 90% van Twitter zijn gewoon volwassenen die een beetje ruzie aan het maken zijn met elkaar. Kinderachtig gedoe zeg. Slechtste uitvinding ooit.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
"De ziekenhuiscijfers schommelen de afgelopen dagen. Zowel het aantal nieuwe opnames als ook het totale aantal bezette bedden daalt en stijgt, zo blijkt uit cijfers van het Landelijke Cordinatiecentrum Patinten Spreiding.
Van maandag op dinsdag nam het aantal patinten met Covid-19 in de ziekenhuizen ook af, maar de dag ervoor was er juist sprake van een stijging."
Aldus het AD.![]()
Er was bij mij op de basisschool ook een jochie die niet het verschil tussen een schommel en een glijbaan wist.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
"De ziekenhuiscijfers schommelen de afgelopen dagen. Zowel het aantal nieuwe opnames als ook het totale aantal bezette bedden daalt en stijgt, zo blijkt uit cijfers van het Landelijke Cordinatiecentrum Patinten Spreiding.
Van maandag op dinsdag nam het aantal patinten met Covid-19 in de ziekenhuizen ook af, maar de dag ervoor was er juist sprake van een stijging."
Aldus het AD.
Hij had een beperking.Met pijn en moeite derde![]()
Gewaagde analyse welquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Aldus het AD.![]()
Is dit niet waarom gemiddelden uitgevonden zijn?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Aldus het AD.![]()
Volgens mij hebben die hetzelfde algoritme als die coronamelder. Geen aandacht geven, helaas doet een grote groep dat wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Aldus het AD.![]()
Maandag stijging.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Aldus het AD.
GohWhat can change the nature of a man?![]()
Interessant ja, die vlieger gaat ook niet alleen op wat betreft de corona-aanpak.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarover: https://www.groene.nl/artikel/een-politiek-van-gevolgen
[..]
[..]
https://kennisopenbaarbes(...)afgehaakt-nederland/blablablabla![]()
Volgens de site van ons aller Yorick heeft inmiddels ruim 54 procent van alle 18-plussers in Nederland een booster gehaald.![]()
Ook hier is Urk oververtegenwoordigd?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:03 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Onee dit hoeft nu niet meer hier he.![]()
Ik dacht, dit is een grapje. Dit had in het AD kunnen staan, maar zo dom zijn ze natuurlijk niet echt. Maar dit stond er dus wel echt, kwam ik net achter...quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Aldus het AD.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Flinke uitbraak op Vlieland.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook hier is Urk oververtegenwoordigd?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Waarschijnlijk voor het eerst sinds tijden dat hij weer buitenshuis kwam idd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet wel echt een fokker zijn om van een gemaskerde vrouw die je 5 minuten ziet vlinders in je buik te krijgenAnd what rough beast, its hour come round at last,
En aangeraakt werd door een vrouw zonder dat het geld kost.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voor het eerst sinds tijden dat hij weer buitenshuis kwam idd.![]()
Oei, de bullshit generator is nog niet geupdatetquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:03 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Onee dit hoeft nu niet meer hier he.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.quote:Niet strakker handhaven
Minister Dilan Yeşilgz (Justitie en Veiligheid) liet na afloop van het overleg weten niet van plan te zijn de coronaregels strakker te gaan handhaven, bijvoorbeeld als winkeliers tegen de regels in hun deuren weer openen. "Naleving is meer wat u en ik ervan maken dan dat de politie er rond moet gaan lopen", vindt de VVD'er.
De minister vindt wel dat iedereen zich aan de regels moet houden, maar 'dat is aan de mensen zelf'. "Je doet het ook voor je eigen gezondheid en voor je omgeving."
Winkels open
In verscheidene steden dreigen winkeliers komend weekeinde of zelfs al eerder de deuren gewoon te openen, ook als het kabinet vrijdag besluit de huidige lockdown te verlengen. De minister zegt de 'frustratie' van ondernemers heel goed te begrijpen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-omt-griepje-teblablablabla![]()
Naar goed Nederlands gebruik weer naar adviezen toe?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.![]()
Dilan zit daar net 2 dagen, die wil natuurlijk punten scoren.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Yep, hier ging ik al vanuit hoor. Erg mooi.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Winkels gaan ook gewoon open, enige manier om gezichtsverlies te voorkomen. Politiek staat namelijk zwaar voor schut wanneer zaterdag alle winkels in Nederland opengaan en er niet gehandhaafd gaat worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Topvrouw, die Dilan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.Maar ik denk niet dat het OMT en Kuipers het hiermee eens zijn.
![]()
Hoog tijd voor een bruiloft.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dilan zit daar net 2 dagen, die wil natuurlijk punten scoren.![]()
Ferd zat er ook nog niet zo lang toen hij punten scoorde met zn bruiloftquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dilan zit daar net 2 dagen, die wil natuurlijk punten scoren.![]()
![]()
Vrij vertaald, dan doe je het toch lekker niet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik heb me nooit echt zorgen gemaakt over corona maar ik merk dat ik door de nieuwe variant helemaal het idee heb dat het snel goed gaat komen. Misschien iets te positief, we gaan het zien.![]()
Het OMT bikkelt al twee jaar. Respect voor die mensen en hun harde werk en inzet.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:11 schreef Stridone het volgende:
[..]
Topvrouw, die Dilan.Maar ik denk niet dat het OMT en Kuipers het hiermee eens zijn.
Wat mij betreft verdienen ze echt een vakantie. Bijvoorbeeld naar Somali, Jemen of Afghanistan. Voor een paar jaartjes. Lekker bijkomen in het zand.![]()
Geen idee maar proef bij Kuipers ook wel een andere toon als eerder deze week toen hij nog heel erg negatief was. Er is een specifiek OMT-advies gevraagd over qurantaineversoepelingen, dus ik ben wel positief dat er links of rechtsom versoepeld gaat worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Naar goed Nederlands gebruik weer naar adviezen toe?blablablabla![]()
Eindelijk weer eens een normaal liberaal geluid uit VVD-hoek.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
Minister Dilan Yeşilgz (Justitie en Veiligheid) liet na afloop van het overleg weten niet van plan te zijn de coronaregels strakker te gaan handhaven, bijvoorbeeld als winkeliers tegen de regels in hun deuren weer openen. "Naleving is meer wat u en ik ervan maken dan dat de politie er rond moet gaan lopen", vindt de VVD'er.
De minister vindt wel dat iedereen zich aan de regels moet houden, maar 'dat is aan de mensen zelf'. "Je doet het ook voor je eigen gezondheid en voor je omgeving."When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
kijk dat is aanpakken, zo'n iemand heb je nodig om de corona eronder te krijgenquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:03 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Onee dit hoeft nu niet meer hier he.![]()
Of zij weet iets wat wij niet weten, of dit is pure sabotage.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.zie email 27 oktober![]()
Dat heel negatief van Kuipers was toch eergisteravond? En positief eergisterochtend? Wervelwind aan emoties ditquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar proef bij Kuipers ook wel een andere toon als eerder deze week toen hij nog heel erg negatief was. Er is een specifiek OMT-advies gevraagd over qurantaineversoepelingen, dus ik ben wel positief dat er links of rechtsom versoepeld gaat worden.![]()
![]()
Daar is mee gedreigd maar als je vervolgens op voorhand al zegt we gaan niet extra handhaven dan weet je eigenlijk dat er een handreiking aanstaande is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Winkels gaan ook gewoon open, enige manier om gezichtsverlies te voorkomen. Politiek staat namelijk zwaar voor schut wanneer zaterdag alle winkels in Nederland opengaan en er niet gehandhaafd gaat worden.blablablabla![]()
Bruls staat gewoon weer klaar met de knuppel hoor. De minister heeft eigenlijk bar weinig te vertellen over de handhaving.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens een normaal liberaal geluid uit VVD-hoek.![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke FOK!ker is dit?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Wow.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:13 schreef Oriente het volgende:
[..]
Het OMT bikkelt al twee jaar. Respect voor die mensen en hun harde werk en inzet.
Wat mij betreft verdienen ze echt een vakantie. Bijvoorbeeld naar Somali, Jemen of Afghanistan. Voor een paar jaartjes. Lekker bijkomen in het zand.![]()
Weet je nog, toen je gisteren zei dat niemand uit de kamer nu al het kabinet af zou vallen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zij weet iets wat wij niet weten, of dit is pure sabotage.
Je had gelijk, het was vak K zelf![]()
![]()
- 32.043 nieuw gemelde positieve testen
- 94 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Valt best mee, waar is de R0 van 1.8 naar toe gegaan?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 32.043 nieuw gemelde positieve testen
- 94 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 8 nieuwe overlijdensJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
dat zijn toch wel goede cijfers qua ziekenhuisopnames.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Laatste update: 12-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 32149
Gemeentes met +5 besmettingen:
2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 AmstelveenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
Dit lijkt er meer opquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok die volledige lockdown is wel klaar dus, anders zeg je niet zoiets.Ferd zou pleiten voor langere knuppels voor de boa’s en iedereen z’n moeder een aso noemen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Nu kan het kabinet de winkels toch niet meer gesloten houden? Als het zaterdag mag, waarom maandag niet, etc?quote:![]()
Hmmm best wel een tegenvaller die cijfers, hopelijk vanaf maandag betere cijfers, als de scholen een week open zijn.![]()
Lijkt FOK! wel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heel negatief van Kuipers was toch eergisteravond? En positief eergisterochtend? Wervelwind aan emoties dit
Zal wel mondjesmaat gaan maar als je de besmettingen en ontwikkelingen in het buitenland kijkt (waar alles open is) kan je deze lockdownpoppenkast niet nog twee weken vol blijven houden.
blablablabla![]()
De beste ziekenhuiscijfers sinds oktober manquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hmmm best wel een tegenvaller die cijfers, hopelijk vanaf maandag betere cijfers, als de scholen een week open zijn.
Met pijn en moeite derde![]()
quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:17 schreef Zipportal het volgende:
2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 AmstelveenAmsterdam heeft de piek dus al gehad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
Boeiend.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hmmm best wel een tegenvaller die cijfers, hopelijk vanaf maandag betere cijfers, als de scholen een week open zijn.
Zolang de ziekenhuizen maar niet voller raken. Dat lijkt niet het geval, eerder het tegendeel zelfs.blablablabla![]()
Betwijfel of het veel hoger komt met onze testcapaciteit?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hmmm best wel een tegenvaller die cijfers, hopelijk vanaf maandag betere cijfers, als de scholen een week open zijn.![]()
Als het buitenland afgelopen periode niet heeft versoepeld en ook niet gaat versoepelen, dan kun je toch niet verwachten dat we dat in Nederland dat wel gaan doen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt FOK! wel.
Zal wel mondjesmaat gaan maar als je de besmettingen en ontwikkelingen in het buitenland kijkt (waar alles open is) kan je deze lockdownpoppenkast niet nog twee weken vol blijven houden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
We hebben wel verzwaard toen het buitenland dat niet deed, dus waarom niet?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als het buitenland afgelopen periode niet heeft versoepeld en ook niet gaat versoepelen, dan kun je toch niet verwachten dat we dat in Nederland dat wel gaan doen?![]()
Ik doel op het aantal besmettingen, veel te laag.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De beste ziekenhuiscijfers sinds oktober man![]()
Belgi heeft na een week toch de bioscopen en theaters alweer opengegooid? Bovendien valt er weinig te versoepelen als er niks dicht is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als het buitenland afgelopen periode niet heeft versoepeld en ook niet gaat versoepelen, dan kun je toch niet verwachten dat we dat in Nederland dat wel gaan doen?blablablabla![]()
Ik neem aan het eerste, want anders hebben we meteen een relletje.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of zij weet iets wat wij niet weten, of dit is pure sabotage.And what rough beast, its hour come round at last,
2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 AmstelveenAmsterdamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
What can change the nature of a man?![]()
Denk het inderdaad, max zal wel rond de 35K zijn ongeveer.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Betwijfel of het veel hoger komt met onze testcapaciteit?![]()
Het gaat toch over versoepelingen?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben wel verzwaard toen het buitenland dat niet deed, dus waarom niet?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik snap je. Helaas zijn er nog te veel gevaccineerde wappies die zich aan de regels houden door thuis te blijven. Juist nu moeten we zoveel mogelijk afspreken op drukke plekken om zo snel mogelijk elkaar te besmetten. We doen dit samen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik doel op het aantal besmettingen, veel te laag.Met pijn en moeite derde![]()
Eindelijk weer samen doorgesnoven brullen op de tribunequote:Op woensdag 12 januari 2022 15:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Prima cijfers, zaterdag naar Feyenoord @:caland @:scrummie @:fetx
Deze cijfers zijn toch prima voor een woensdag? Niet veel meer dan op een dinsdag, terwijl dat vorige weken toch echt veel meer stijging betekende... Ten opzichte van vorige week natuurlijk wel veel, maar volgens mij is het aantal in Amsterdam al een aantal dagen stabiel met rond de 2500 besmettingen.
Dat betekent dat de piek al is geweest en we nu dus naar een plateau gaan...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
32k betekent toch nog een groeipercentage van rond de 70%, dat is niet weinig natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Valt best mee, waar is de R0 van 1.8 naar toe gegaan?![]()
![]()
als er in de stad een kroeg opengaat ga ik er wel heen, het moet wel te fietsen zijnquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooi. Handhaven bij de kroegen hoeft ook niet trouwens.![]()
Maar wel al de 2e dag op rij een daling. Kan te maken hebben met capaciteit natuurlijk.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
32k betekent toch nog een groeipercentage van rond de 70%, dat is niet weinig natuurlijk.
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar dat is week op week, de cyclus van Omikron is 3 dagen, met 1.8 zou dat + 225% betekenenquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
32k betekent toch nog een groeipercentage van rond de 70%, dat is niet weinig natuurlijk.
[ afbeelding ]Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Posities worden ingenomen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah kijk aan. Nu wordt het interessant m. Het spel is op de wagen.And what rough beast, its hour come round at last,
Ben wel benieuwd hoor. Zal het weer zo'n avondlockdown worden? Eigenlijk is/was dat ook maar een achterlijk concept
blablablabla![]()
Het is sowieso een beetje een zooitje geweest, met storingen etc. Maar los daarvan lijkt me een groeipercentage van 80% of hoger ook niet vol te houden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar wel al de 2e dag op rij een daling. Kan te maken hebben met capaciteit natuurlijk.![]()
Maar nog steeds NIKS uitgelekt.
Bleek HuGOD gewoon al die tijd het lek. Who would have thought.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Misschien toch het effect van de lockdownquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar dat is week op week, de cyclus van Omikron is 3 dagen, met 1.8 zou dat + 225% betekenen![]()
![]()
Uiteraard niet, ik vind het al heel wat dat het niet verder lijkt te stijgen momenteel en we rond de 30k blijven hangen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso een beetje een zooitje geweest, met storingen etc. Maar los daarvan lijkt me een groeipercentage van 80% of hoger ook niet vol te houden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh, dear god.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Aldus het AD.![]()
Ze zijn ook pas een half uur aan het vergaderen toch?quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:26 schreef Caland het volgende:
Maar nog steeds NIKS uitgelekt.
Bleek HuGOD gewoon al die tijd het lek. Who would have thought.blablablabla![]()
De revolutie is begonnen.quote:
Oh, ik dacht vanmorgen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zijn ook pas een half uur aan het vergaderen toch?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Geen enkel groeipercentage is vol te houden wat dat betreft. Maar we zien vaak golf bewegingen die een aantal weken doorloop hebben, we zitten nu in het steilste deel, als we straks alweer de top hebben zal de golf nooit een probleem worden. Als het nog 10 weken met 80% blijft stijgen dan is het wel bal inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso een beetje een zooitje geweest, met storingen etc. Maar los daarvan lijkt me een groeipercentage van 80% of hoger ook niet vol te houden.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
2521 Amsterdam
1548 Rotterdam
1441 's-Gravenhage
901 Utrecht
541 Eindhoven
502 Breda
453 Almere
445 Groningen
374 Haarlem
356 Tilburg
345 Haarlemmermeer
321 Arnhem
294 Leiden
280 's-Hertogenbosch
272 Delft
262 Nijmegen
258 Apeldoorn
254 Maastricht
245 Amersfoort
236 Enschede
232 Zaanstad
231 Gouda
223 Westland
216 Alphen aan den Rijn
200 AmstelveenEde in de spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Tap tap tap
Forum Opties Forumhop: Hop naar: