SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 09-01-2022 11:29:06 ]![]()
Dat zei die gast bij die talkshow.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je nu "denkt" aan zal ik mijzelf laten testen, is de kans z'n 30-40% dat je positief bent
Als je al een positieve zelftest hebt, is de kans z'n 90%
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Daarom thuis testen!!!!!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:49 schreef mthecatlover het volgende:
Teststraten, bron van besmetting...~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Superspreadeventsquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:49 schreef mthecatlover het volgende:
Teststraten, bron van besmetting...![]()
Vannacht buikgriep te pakken. Wat is dat een ellende zeg en Jezus wat intens. Nu gewoon nog beetje misselijk, maar doe mij eerlijk gezegd maar corona. 85% is gevaccineerd en geboosterd. Gaan we nou echt zo door blijven gaan met die onzin? Het wordt de hoogste tijd dat we het gaan accepteren, te meer omdat het straks echt wel een keer klaar is en endemisch wordt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Uit BCO is gebleken dat 30% van de Omicron besmettingen als relatie de GGD teststraten hebben.
Gezien het testen steeds minder relevant wordt gezien de snelle verspreiding van de Omicron variant, maar om toch de verspreiding iets verder tegen te gaan, hebben we besloten de GGD teststraten per direct te sluiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Beterschap!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Vannacht buikgriep te pakken. Wat is dat een ellende zeg en Jezus wat intens.![]()
Beterschap kerel!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Vannacht buikgriep te pakken. Wat is dat een ellende zeg en Jezus wat intens. Nu gewoon nog beetje misselijk, maar doe mij eerlijk gezegd maar corona. 85% is gevaccineerd en geboosterd. Gaan we nou echt zo door blijven gaan met die onzin? Het wordt de hoogste tijd dat we het gaan accepteren, te meer omdat het straks echt wel een keer klaar is en endemisch wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Beterschap, maar zeggen dat je liever corona hebt vind ik een rare opmerking. Daar worden ook genoeg mensen heel ziek van. Ook jonge mensen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:56 schreef Discombobulate het volgende:
Vannacht buikgriep te pakken. Wat is dat een ellende zeg en Jezus wat intens. Nu gewoon nog beetje misselijk, maar doe mij eerlijk gezegd maar corona. 85% is gevaccineerd en geboosterd. Gaan we nou echt zo door blijven gaan met die onzin? Het wordt de hoogste tijd dat we het gaan accepteren, te meer omdat het straks echt wel een keer klaar is en endemisch wordt.![]()
Omicron variant afkomstig van muizen?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8702434/Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Tsja, we pielen liever verder met lockdowns toch? En 2G? Alles om de hete aardappel maar niet te hoeven vangen.quote:![]()
Zijn ze al mee bezig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:12 schreef quirina het volgende:
Wanneer gaan ze de over sterfte die nu gaande is eens onderzoeken?
RIVM hoopt in februari eerste onderzoeksresultaten naar oversterfte te delenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Overigens weer perfecte cijfers die aangeven dat het tijd is voor een vaccinatieplicht voor 50+ of 60+ en de rest gewoon met rust te laten.quote:
Maar ja, gaat toch niet gebeuren dus houden we de samenleving nog maar wat maandjes dicht 👍![]()
Gezien bovenstaande gegevens is het toch wel duidelijk dat dat niks uit gaat maken?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:13 schreef quirina het volgende:
Waarom de propaganda op tv om vooral je kinderen te enten? Onderzoek dat eens!![]()
Ja zullen ze ook wel weer eens creatiefs mee doen. Ik geloof de media niet meer.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zijn ze al mee bezig.
RIVM hoopt in februari eerste onderzoeksresultaten naar oversterfte te delen![]()
Vind jij al het wetenschappelijke onderzoek ook al media?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zullen ze ook wel weer eens creatiefs mee doen. Ik geloof de media niet meer.![]()
Dat is uiteraard je goed recht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zullen ze ook wel weer eens creatiefs mee doen. Ik geloof de media niet meer.
De resultaten zullen we een mix zijn van :
- Ouderen die door maatregelen beetje uit de wind zijn gehouden en daardoor een jaartje later alsnog een zetje hebben gekregen
- Gevolgen uitgestelde zorg
- Niet ontdekte kwalen door verminderd huisartsen / bevolkingsonderzoek
- Coronawegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:12 schreef quirina het volgende:
Wanneer gaan ze de over sterfte die nu gaande is eens onderzoeken?
Hier heb al je onderzoek voor augustus toen er ook al oversterfte was.![]()
Nou als je naar deze zou kijken, zou je ook kunnen zeggen dat het vaccineren in de leeftijdgroep 12-17 heeft geholpen want deze groepen zijn gewogen naar de leeftijdsgroep en vaccinatiestatus per 100.000quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Overigens weer perfecte cijfers die aangeven dat het tijd is voor een vaccinatieplicht voor 50+ of 60+ en de rest gewoon met rust te laten.
Maar ja, gaat toch niet gebeuren dus houden we de samenleving nog maar wat maandjes dicht 👍![]()
Ik heb trouwens een serieuze blauwe plek op mijn arm waar ik gevaccineerd ben, ging er een stuk ruwer aan toe allemaal. Anderen ook?![]()
Al zou zeker niet de druk leggen om die kinderen te vaccineren, sterfte en ziekenopname kans zijn nog steeds heel laag. Misschien alleen kinderen met een zwakke gezondheid. Probleem in de ziekenhuizen ligt bij 40/50+![]()
Ik heb ook een blauwe plek daar nu en het is nog steeds gevoelig qua spierpijn en het is nu 2 dagen geleden. Ik vertelde al in boostermeld topic dat die vrouw mijn arm vast pakte en hard die spuit erin drukte. En gevoelde ook een redelijke steek, terwijl ik de eerste 2 keer niks voelde van de prik. Deze vrouw was wel echt hardhandig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:
Ik heb trouwens een serieuze blauwe plek op mijn arm waar ik gevaccineerd ben, ging er een stuk ruwer aan toe allemaal. Anderen ook?![]()
Neuh totaal geen last van gehad.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:
Ik heb trouwens een serieuze blauwe plek op mijn arm waar ik gevaccineerd ben, ging er een stuk ruwer aan toe allemaal. Anderen ook?
Mijn moeder had wel wat meer last van een opgezette prikplek, de vorige keren niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Geen idee, not yet gepricked!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:
Nee, gezonde kinderen komen niet in het ziekenhuis, waarschijnlijk wegens onderliggend lijden niet gevaccineerdquote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou als je naar deze zou kijken, zou je ook kunnen zeggen dat het vaccineren in de leeftijdgroep 12-17 heeft geholpen want deze groepen zijn gewogen naar de leeftijdsgroep en vaccinatiestatus per 100.000![]()
Gelukkig duurt dat nooit heel lang bij mij. 1-2 dagen, maar vannacht waren echt eventjes 6 hours of hell and agony. Zat me nog af te vragen, stel je bent 80 ofzo en niet goed te been, oud, etc. Hoe ingrijpend zo'n buikgriep wel niet kan zijn. Idem voor COVID trouwens. M'n zicht was wazig, rillen tot bijna shock aan toe, kurk en kurkdroge bek, ijskoud, kotsberoerd, etc. Noro is ook echt een paupervirus. Stel dat we die in plaats van corona hadden.quote:
Gelukkig is er voor corona wél een vaccin.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Door het chiptekort moeten ze ook af en toe 4g chips inspuiten, die zijn wat groter.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:
Ik heb trouwens een serieuze blauwe plek op mijn arm waar ik gevaccineerd ben, ging er een stuk ruwer aan toe allemaal. Anderen ook?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik heb denk ik een defensiechip ingespoten gekregen door een militair, moet ik mij nu zorgen maken?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Door het chiptekort moeten ze ook af en toe 4g chips inspuiten, die zijn wat groter.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:15 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja zullen ze ook wel weer eens creatiefs mee doen. Ik geloof de media niet meer.
Jij vraagt wanneer ze het gaan onderzoeken, vervolgens zeggen meerderen dat ze al begonnen zijn, maar dan geloof je het onderzoek ineens niet?
Waarom vraag je dan naar het onderzoek?![]()
Las ook al een andere reactie die het sowieso niet ging geloven als er niet uit kwam dat het door vaccinaties kwamquote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij vraagt wanneer ze het gaan onderzoeken, vervolgens zeggen meerderen dat ze al begonnen zijn, maar dan geloof je het onderzoek ineens niet?
Waarom vraag je dan naar het onderzoek?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ken je die film met Jean Claude van Damme en Dolph Lundgren nog?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb denk ik een defensiechip ingespoten gekregen door een militair, moet ik mij nu zorgen maken?![]()
Zeker, maar het stelt niet veel voor vergeleken bij 65+, of waarschijnlijk 50+ maar dat is niet zo duidelijk gezien de middelste kolommen 18-64 bestrijken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou als je naar deze zou kijken, zou je ook kunnen zeggen dat het vaccineren in de leeftijdgroep 12-17 heeft geholpen want deze groepen zijn gewogen naar de leeftijdsgroep en vaccinatiestatus per 100.000
Laat het bij <50 gewoon optioneel maar behandel deze cijfers ook eens in de persconferenties, misschien dat het mensen overtuigd.![]()
RIP aan de nabestaandenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gelukkig duurt dat nooit heel lang bij mij. 1-2 dagen, maar vannacht waren echt eventjes 6 hours of hell and agony. Zat me nog af te vragen, stel je bent 80 ofzo en niet goed te been, oud, etc. Hoe ingrijpend zo'n buikgriep wel niet kan zijn. Idem voor COVID trouwens. M'n zicht was wazig, rillen tot bijna shock aan toe, kurk en kurkdroge bek, ijskoud, kotsberoerd, etc. Noro is ook echt een paupervirus. Stel dat we die in plaats van corona hadden.
Gelukkig is er voor corona wél een vaccin.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Black Water, zeker.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Jean Claude van Damme en Dolph Lundgren
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vond Universal Soldier toen in de bios fantastisch, laatst zag ik hem nog, prima jaren 90 actie. Dolph met zijn "orenketting"quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ken je die film met Jean Claude van Damme en Dolph Lundgren nog?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb denk ik een defensiechip ingespoten gekregen door een militair, moet ik mij nu zorgen maken?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik had nergens last van en voor mijn gevoel ging het ook een stuk sneller.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:20 schreef chratnox het volgende:
Ik heb trouwens een serieuze blauwe plek op mijn arm waar ik gevaccineerd ben, ging er een stuk ruwer aan toe allemaal. Anderen ook?
Van de eerste 2 had ik alleen een wat beurse arm, voor de rest niks.![]()
Dit klopt niet, deze verhoudingen kloppen niet. Ik zie het direct.quote:
Als ik de briefing van de kamer erbij pak, die van de 21ste. Dan lees ik daarin dat gemiddelt 47% van de ziekenhuis opnames bestaat uit ongevaccineerde mensen. Die verhouding zie ik niet terugkomen in deze grafiek en dat moet wel.
En het aantal ziekenhuisopnames van 0-20 is niet evenhoog als 20-59.
Het lijkt wel of hier het aantal besmettingen op wordt weergegeven, want daar zat inderdaad een piek bij de leeftijdklasse 0-20. Maar het kan niet gebaseerd zijn daarop want bij testen vragen ze niet of je gevaccineerd bent. Dus daar bestaat geen data van.
Bronnen:
- Coronadashbord
- https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Het heeft er alle schijn van dat meneer Marc van Ranst hier even wat desinformatie de wereld in gooit.![]()
Meneer Van Ranst is een Belg, en zal dan ook Belgische cijfers en Belgische methodes hebben gebruikt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:56 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Dit klopt niet, deze verhoudingen kloppen niet. Ik zie het direct.
Als ik de briefing van de kamer erbij pak, die van de 21ste. Dan lees ik daarin dat gemiddelt 47% van de ziekenhuis opnames bestaat uit ongevaccineerde mensen. Die verhouding zie ik niet terugkomen in deze grafiek en dat moet wel.
Het lijkt wel of hier het aantal besmettingen op wordt weergegeven, want daar zat inderdaad een piek bij de leeftijdklasse 0-20. Maar het kan niet gebaseerd zijn daarop want bij testen vragen ze niet of je gevaccineerd bent. Dus daar bestaat geen data van.
Bronnen:
- Coronadashbord
Het heeft er alle schijn van dat meneer Marc van Ranst hier even wat desinformatie de wereld in gooit.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het lijkt er meer op dat jij de grafieken en statistieken niet goed weet te interpreteren.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:56 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Bronnen:
- Coronadashbord
Het heeft er alle schijn van dat meneer Marc van Ranst hier even wat desinformatie de wereld in gooit.
Dat zie ik direct.
Er staat namelijk duidelijk "per 100.000" boven de grafiek.
De 47% betreft de absolute aantallen in de ziekenhuizen. De cijfers hier getoond telt de relatieve aantallen per 100.000, gerelateerd aan de totale groep ongevaccineerden/gevaccineerden.
Overigens hoef je niet naar de Tweede Kamer publicaties te verwijzen voor duiding van de Belgische cijfers."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Im all ears! :dquote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vond Universal Soldier toen in de bios fantastisch, laatst zag ik hem nog, prima jaren 90 actie. Dolph met zijn "orenketting"![]()
INB4 iemand een nieuwe variant roeptIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik had niet gezien dat het Belgisch was.quote:Op zondag 9 januari 2022 00:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op dat jij de grafieken en statistieken niet goed weet te interpreteren.
Dat zie ik direct.
Er staat namelijk duidelijk "per 100.000" boven de grafiek.
De 47% betreft de absolute aantallen in de ziekenhuizen. De cijfers hier getoond telt de relatieve aantallen per 100.000, gerelateerd aan de totale groep ongevaccineerden/gevaccineerden.
Overigens hoef je niet naar de Tweede Kamer publicaties te verwijzen voor duiding van de Belgische cijfers.![]()
Moet zeggen dat ik na een weekje Spanje echt niet kan bevatten dat Nederland in een harde lockdown zit op basis van niet kloppende modellen en hem nog wil verlengen ook. Ik denk dat veel landen veel vergissingen hebben gemaakt de afgelopen twee jaar, en dat Nederland in vergelijking vaak aan de betere kant heeft gezeten. Maar voor deze zelf gecreëerde panieksituatie waarbij alles dicht is, terwijl over de grens alles wel nog mogelijk is (alhoewel vaak enkel voor gevaccineerden), mogen het kabinet en het OMT zich oprecht kapot schamen.Makkelijk eerste![]()
Het wordt steeds minder geloofwaardig inderdaad.quote:Op zondag 9 januari 2022 00:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Moet zeggen dat ik na een weekje Spanje echt niet kan bevatten dat Nederland in een harde lockdown zit op basis van niet kloppende modellen en hem nog wil verlengen ook. Ik denk dat veel landen veel vergissingen hebben gemaakt de afgelopen twee jaar, en dat Nederland in vergelijking vaak aan de betere kant heeft gezeten. Maar voor deze zelf gecreëerde panieksituatie waarbij alles dicht is, terwijl over de grens alles wel nog mogelijk is (alhoewel vaak enkel voor gevaccineerden), mogen het kabinet en het OMT zich oprecht kapot schamen.
3 weken in lockdown, ja oke we remmen de verspreiding wel natuurlijk, maar de rest van europa is de lachende 3ewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zou kunnen. Ik had er ook al iets over gelezen. Het Sars-Cov-2 virus kan inmiddels zoveel dieren besmetten (denk dat onder tussen bijna alles zoogdieren wel de revue gepasseerd zijn) dat het me niet zou verwonderen. Sowieso kunnen coronavirussen meerdere diersoorten besmetten daarom heb ik ook nooit gelooft in het hele zero-covid verhaal omdat je een erg groot natuurlijk reservoir hebt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:08 schreef Monolith het volgende:
Omicron variant afkomstig van muizen?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8702434/![]()
wat kort door de bocht van die gast, hoeveel helpt dat vaccineren nu echt? van vaccineren wordt je nl best ziekquote:![]()
dus je hebt na je booster, buikgriep gekregen? van iemand in de vacc lokatiequote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gelukkig duurt dat nooit heel lang bij mij. 1-2 dagen, maar vannacht waren echt eventjes 6 hours of hell and agony. Zat me nog af te vragen, stel je bent 80 ofzo en niet goed te been, oud, etc. Hoe ingrijpend zo'n buikgriep wel niet kan zijn. Idem voor COVID trouwens. M'n zicht was wazig, rillen tot bijna shock aan toe, kurk en kurkdroge bek, ijskoud, kotsberoerd, etc. Noro is ook echt een paupervirus. Stel dat we die in plaats van corona hadden.
Gelukkig is er voor corona wél een vaccin.![]()
Sluiten die handel.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:49 schreef mthecatlover het volgende:
Teststraten, bron van besmetting...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Nee man.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om de sensatie, niet om de inhoud
De media is louter positief als het gaat om corona nieuws.
Echt hoor!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kut man.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gelukkig is er voor corona wél een vaccin.
Ergste van buikgriep is nog die schrale aars van al dat geveeg...
Sterkte.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 01:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kut man.
Sterkte.![]()
Namens alle beelddenkers in dit topic... bedankt voor deze toevoeging!![]()
![]()
Alstu!quote:Op zondag 9 januari 2022 01:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Namens alle beelddenkers in dit topic... bedankt voor deze toevoeging!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vochtige doekjes to the rescuequote:Op zondag 9 januari 2022 01:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kut man.
Sterkte.
Lang leve babywipesquote:Op zondag 9 januari 2022 01:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kut man.
Sterkte.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gelezen. En nu? Wat boeit het? Nog steeds geen reden om je niet te laten vaccineren.quote:Op zondag 9 januari 2022 02:11 schreef laforest het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)4c95a2bc2a7c8313e07c![]()
Je ziet wel dat het allemaal niet klopt maar na bijna 2 jaar weet je niet dat van Ranst een Belg is. Misschien moet je dan gewoon meeposten ipv zelfs cijfers te posten en gillen dat het allemaal niet klopt. Kennelijk ben je dan niet zo wakker als je zelf denkt.quote:Op zondag 9 januari 2022 00:12 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Ik had niet gezien dat het Belgisch was.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:56 schreef KlaasVermeer het volgende:
[..]
Bronnen:
- Coronadashbord
Het heeft er alle schijn van dat meneer Marc van Ranst hier even wat desinformatie de wereld in gooit.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ziekenhuisbezetting België waar de besmettingcijfers ook door het dak zijn gegaan afgelopen weken en half Nederland op bezoek is geweest:
05-01 1882 (waarvan op de IC 504)
06-01: 1882 (waarvan op de IC 470)
07-01: 1883 (waarvan op de IC 474)
08-01: 1892(waarvan op de IC 464)
09-01: 1858 ( waarvan op de IC 444)![]()
Goede cijfers. Zonder ophokplicht.quote:Op zondag 9 januari 2022 07:39 schreef asco het volgende:
Ziekenhuisbezetting België waar de besmettingcijfers ook door het dak zijn gegaan afgelopen weken en half Nederland op bezoek is geweest:
09-01: 1858 ( waarvan op de IC 444)Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Niet door de plee spoelen na gebruikquote:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Mogen de kappers aub weer open, het wordt een beetje armetierig momenteel
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Scheermesjes FTW.quote:Op zondag 9 januari 2022 08:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Mogen de kappers aub weer open, het wordt een beetje armetierig momenteelZuiger van het FOK!-OMT![]()
Als je scheurtjes hebt door de shitstorm doet dat altijd pijn. Ook met lichte veegjesquote:Op zondag 9 januari 2022 08:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je moet die dan ook niet in je reet proppen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Babybillendoekjes gevoelige huidquote:Op zondag 9 januari 2022 08:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als je scheurtjes hebt door de shitstorm doet dat altijd pijn. Ook met lichte veegjes![]()
![]()
Sudocremquote:Op zondag 9 januari 2022 08:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als je scheurtjes hebt door de shitstorm doet dat altijd pijn. Ook met lichte veegjes
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ja ik ga 'm even een hele schoonheidsbehandeling geven.quote:Het is en blijft een poepgat
Niveautje weer! Ik ga sporten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Onze lockdown werkt zelfs voor Belgiëquote:Op zondag 9 januari 2022 07:39 schreef asco het volgende:
09-01: 1858 ( waarvan op de IC 444)![]()
![]()
Was uw poepgat stukquote:Op zondag 9 januari 2022 08:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja ik ga 'm even een hele schoonheidsbehandeling geven.Het is en blijft een poepgat
Niveautje weer! Ik ga sporten.![]()
Er was van de week nog iemand hier die echt begreep waarom de lockdown er was, volledig terecht zelfs.
Diegene vindt ook dat de steun moet stoppen aan de bedrijven want we (we is vrij ruim. Zij en hullie is het meer) moeten leven met het virus.
Het kan niet anders dan dat @capricia een winkel in België heeft.Go hard or go home![]()
Welke lockdown? Je mag toch nog naar buiten?quote:Op zondag 9 januari 2022 08:48 schreef Noek het volgende:
Er was van de week nog iemand hier die echt begreep waarom de lockdown er was, volledig terecht zelfs.
Diegene vindt ook dat de steun moet stoppen aan de bedrijven want we (we is vrij ruim. Zij en hullie is het meer) moeten leven met het virus.
Het kan niet anders dan dat @:Capricia een winkel in België heeft.![]()
Inderdaad, er is verder niks aan de hand hoor!quote:Op zondag 9 januari 2022 08:53 schreef Flurona het volgende:
[..]
Welke lockdown? Je mag toch nog naar buiten?
- Koos de Cafebaas.![]()
Ik leer wel iedere dag bij in dit topic. Tot vanmorgen wist ik niet dat we in dit topic zoveel alfamannetjes hadden die bij pijn in hun billen babyzalfjes gebruiken.quote:
Ohja en, Bepanthen werkt beter, Sudocrem kan uitdrogen
Ik hou van dit topic
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 09:01:35 ]![]()
Mensen die geen sudocreme in huis hebben neem ik niet meer serieus.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik leer wel iedere dag bij in dit topic. Tot vanmorgen wist ik niet dat we in dit topic zoveel alfamannetjes hadden die bij pijn in hun billen babyzalfjes gebruiken.
Ik hou van dit topic![]()
Prachtig iddquote:Op zondag 9 januari 2022 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik leer wel iedere dag bij in dit topic. Tot vanmorgen wist ik niet dat we in dit topic zoveel alfamannetjes hadden die bij pijn in hun billen babyzalfjes gebruiken.
Ohja en, Bepanthen werkt beter, Sudocrem kan uitdrogen
Ik hou van dit topic![]()
Wel benieuwd wat zij adviseren bij een kapotte neus door snuiten/niezen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hard gelachen trouwens om de desinformatie van Van Ranst post![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vaseline, duh.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Prachtig idd![]()
Wel benieuwd wat zij adviseren bij een kapotte neus door snuiten/niezen![]()
Multifunctioneel voor droge gaatjesquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Correct en er was een kerstkoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 08:53 schreef Flurona het volgende:
[..]
Welke lockdown? Je mag toch nog naar buiten?Go hard or go home![]()
Allebei. Één van de mogelijke symptomen van Corona is diarree dus het is ontopic. En, het is leuker dan ‘nog 2 weken’ ‘de Jonge kan er niets van’ etcquote:Op zondag 9 januari 2022 09:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben ik hier in COR of ben ik in een topic over billen en ontlasting beland?![]()
![]()
En de kinderen spelen in de speeltuinen in Milan. Ook daar is en was niks aan de hand.Go hard or go home![]()
En hier sluit ik me bij aan. Vandaag weer naar huis na weekje Spanje en echt onwerkelijk hoeveel er hier mag i.t.t NL. Grote parades, feesten op straat, kermis, etc. Kijk er nu al naar uit om weer in het bange dichte Nederland aan te komenquote:Op zondag 9 januari 2022 00:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Moet zeggen dat ik na een weekje Spanje echt niet kan bevatten dat Nederland in een harde lockdown zit op basis van niet kloppende modellen en hem nog wil verlengen ook. Ik denk dat veel landen veel vergissingen hebben gemaakt de afgelopen twee jaar, en dat Nederland in vergelijking vaak aan de betere kant heeft gezeten. Maar voor deze zelf gecreëerde panieksituatie waarbij alles dicht is, terwijl over de grens alles wel nog mogelijk is (alhoewel vaak enkel voor gevaccineerden), mogen het kabinet en het OMT zich oprecht kapot schamen.![]()
![]()
Jij vind diarree leuker dan praten over de Jonge en ‘twee weken’?quote:Op zondag 9 januari 2022 09:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Allebei. Één van de mogelijke symptomen van Corona is diarree dus het is ontopic. En, het is leuker dan ‘nog 2 weken’ ‘de Jonge kan er niets van’ etc![]()
![]()
Ja, zonder twijfel.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij vind diarree leuker dan praten over de Jonge en ‘twee weken’?![]()
![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 09:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij vind diarree leuker dan praten over de Jonge en ‘twee weken’?Diarree duurt korter!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Was het maar vast vrijdag, heerlijk aanhoren waarom het hier nog "even" niet kan.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Fantastisch! Maar ook waanzinnig!
Alle emoties tegelijkertijd.
Of zouden ze zelf inmiddels doorhebben dat er wel iets moet gebeuren? Ik begin te twijfelen of ze alles dicht houden... tegen beter weten in...![]()
Grote verschil is wel dat in Spanje de mondkapjes normaal gedragen worden. De Nederlanders haal je er zo uit: die dragen hun mondkapje onder de neus of niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En hier sluit ik me bij aan. Vandaag weer naar huis na weekje Spanje en echt onwerkelijk hoeveel er hier mag i.t.t NL. Grote parades, feesten op straat, kermis, etc. Kijk er nu al naar uit om weer in het bange dichte Nederland aan te komenGeen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Dat is niet mijn ervaring in Spanje. Onder de neus, maar vooral onder de kin kwam daar ook bijzonder veel voor. Toegegeven, dat was wel in 2020, maar ik ga er vanuit dat het niet heel erg veranderd is.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grote verschil is wel dat in Spanje de mondkapjes normaal gedragen worden. De Nederlanders haal je er zo uit: die dragen hun mondkapje onder de neus of niet.![]()
Het is logisch dat de lockdown niet meer begrepen wordt maar men vergeet 1 ding: we hebben de ziekenhuiscapaciteit van een doorsnee Afrikaanse bananenrepubliek.
Ook deze variant leidt tot behoorlijke ziekenhuisopnames, maar andere landen kunnen dat prima opvangen. Wij kunnen ondanks het 'stik-lekker-zelf-thuis'-beleid nog steeds niet genoeg uit de ziekenhuizen houden. Dus reken maar dat ze het niet gaan aandurven.![]()
Totaal niet herkenbaar.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grote verschil is wel dat in Spanje de mondkapjes normaal gedragen worden. De Nederlanders haal je er zo uit: die dragen hun mondkapje onder de neus of niet.Go hard or go home![]()
Lekker weer voor welquote:Op zondag 9 januari 2022 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Daar was net de vraag weer, gaan we naar het bos of naar het strand ?
Lijkt wel steeds alsof alle mooie dagen aan één stuk van af maart 2020 vielen en toen opgebruikt zijn
Wat een schijtweer is het steeds zegOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat hoor je vaker als iemand zijn mondkapje op de correcte manier draagt.quote:Zonder wrijving geen glans![]()
Ja, prachtigquote:Op zondag 9 januari 2022 08:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja ik ga 'm even een hele schoonheidsbehandeling geven.Het is en blijft een poepgat
Niveautje weer! Ik ga sporten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vandaar dat de ziekenhuisbezettiungscijfers al weken zakken....quote:Op zondag 9 januari 2022 09:44 schreef Confetti het volgende:
Het is logisch dat de lockdown niet meer begrepen wordt maar men vergeet 1 ding: we hebben de ziekenhuiscapaciteit van een doorsnee Afrikaanse bananenrepubliek.
Ook deze variant leidt tot behoorlijke ziekenhuisopnames, maar andere landen kunnen dat prima opvangen. Wij kunnen ondanks het 'stik-lekker-zelf-thuis'-beleid nog steeds niet genoeg uit de ziekenhuizen houden. Dus reken maar dat ze het niet gaan aandurven.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Als de landen om ons heen de omicronpiek achter de rug hebben terwijl wij dan nog steeds ermee door sukkelen, gaan we dan niet een soort van verbod krijgen om die landen nog binnen te gaan ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Daar lijkt het wel op ja, voor mijn gevoel is het altijd bewolkt en altijd dreiging van regenquote:Op zondag 9 januari 2022 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker weer voor wel
Lijkt wel steeds alsof alle mooie dagen aan één stuk van af maart 2020 vielen en toen opgebruikt zijn
Wat een schijtweer is het steeds zeg![]()
![]()
Lekker in de modder in het bos, genieten.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Daar was net de vraag weer, gaan we naar het bos of naar het strand ?
Beter ga je lekker de hele dag hamburgers en friet eten terwijl je op de bank hangt, groetjes kwetsbare Bruls.![]()
En nu dip je m in een pot Nutella?quote:Op zondag 9 januari 2022 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik at net een croissant en las de posts van Don over poepgaten..Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet zo janken. De mcdrive is open. Er is helemaal geen lockdown, er zijn gewoon een paar bedrijven dicht. Je kan nog van alles, beetje omdenken.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Lekker in de modder in het bos, genieten.
Beter ga je lekker de hele dag hamburgers en friet eten terwijl je op de bank hangt, groetjes kwetsbare Bruls.
/s![]()
Maar hoe lang gaan we de lockdown nu verlengen? Tot iedereen z’n boostertje heeft gehaald? Daarmee zijn we over een week of 2 ook wel klaar lijkt me.![]()
Het is België, maar dat was inmiddels duidelijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 23:56 schreef KlaasVermeer het volgende:
Belangrijker is het niet begrijpen van cijfers, dus hier een leerzaam filmpje:
De cijfers zijn niet actueel, maar nog wel relevant. En het gaat vooral om het systeem![]()
![]()
Niet als je vindt dat niet genoeg mensen hem gehaald hebben, dan kun je hem nog wel even rekken.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar hoe lang gaan we de lockdown nu verlengen? Tot iedereen z’n boostertje heeft gehaald? Daarmee zijn we over een week of 2 ook wel klaar lijkt me.![]()
Inderdaad, zodat ze weer de schuld bij de burger kunnen neerleggen.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet als je vindt dat niet genoeg mensen hem gehaald hebben, dan kun je hem nog wel even rekken.
Het wordt met de dag ongeloofwaardiger om die lockdown zo in stand te houden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Viel mij inderdaad ook op. En in de supermarkten daar draagt iedereen een mondkapje, gisteren weer naar de AH bij thuiskomst en de helft heeft er schijt aan. Inmiddels gewoon zonder mondkapje of inderdaad ergens om de kin.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grote verschil is wel dat in Spanje de mondkapjes normaal gedragen worden. De Nederlanders haal je er zo uit: die dragen hun mondkapje onder de neus of niet.Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220106_16974794Goed verhaal. Ook inderdaad niet enkel wat betreft corona een probleem, dat tegengeluiden vooral komen van partijen die meteen helemaal naar de andere kant doorslaan.quote:Het geluid van Mona Keijzer wordt in Den Haag gemist | column
Maandag staat het nieuwe kabinet op het bordes en het eerste potentiële probleem dient zich al aan: Mona Keijzer.
Ze was nog maar net weg: eind september werd Keijzer op staande voet ontslagen als staatssecretaris nadat ze in een interview kritiek had geuit op de coronatoegangspas. Eind december vertelde ze er in het Amsterdamse debatcentrum De Balie over. Ze heeft maandenlang geprobeerd het coronabeleid bij te sturen maar is daar niet in geslaagd. En dus zat er niets anders op dan een interview te geven dat haar in de problemen zou brengen. Ze kreeg ontslag en vertrok uit de landelijke politiek.
Deze week waren daar opeens ’bronnen rond het CDA’ die denken dat Keijzer zint op een terugkeer. Bij het CDA komt een zetel vrij als Wopke Hoekstra wederom minister wordt. Keijzer kan die zetel claimen, waarmee meteen de vraag opkomt of ze nog wel bij het CDA in de fractie wil zitten, of ze er überhaupt nog welkom is of dat ze zich liever bij een andere fractie aansluit, bijvoorbeeld die van Pieter Omtzigt. Dan heeft de coalitie vanaf de eerste dag nog maar 76 zetels over.
In De Balie legde Keijzer uit wat haar stoort aan het coronabeleid en waarom ze vindt dat het anders moet. Ze zei iets heel interessants: de bevolking is maandenlang bang gemaakt voor corona en dat maakt dat veel mensen uit angst en conformisme bijna om lockdowns zijn gaan vragen, terwijl die enorme – en steeds grotere – bijeffecten hebben.
Kijk naar de positie van jongeren, mensen in de horeca en de cultuursector. Corona is verreweg het meest gevaarlijk voor specifieke risicogroepen en die moeten beschermd worden. Maar dat kan ook anders dan met lockdowns, die eigenlijk alleen maar nieuwe risicogroepen produceren: failliete ondernemers, radeloze artiesten en depressieve studenten.
Je hoeft het niet eens te zijn met Keijzer om te zien dat dit een belangrijk standpunt is. Het is een genuanceerde variant van de coronakritiek die we al langer op de rechterflank horen. Keijzers standpunt is gematigd, beheerst en onderbouwd met feiten. Ze maakt slechts een andere belangenafweging dan het kabinet. Het heeft er alle schijn van dat de lockdown – de enige in de hele EU – wordt verlengd.
Dit heeft enorme bijeffecten, zet mensen tegen elkaar op en het is maar de vraag of deze met de superbesmettelijke omikronvariant enig effect heeft. Voor de coronatoegangspas geldt iets soortgelijks.
Bij corona is het net als met migratie en de EU. Kritiek op deze thema’s is vaak voorbehouden aan radicaal rechts, maar partijen als PVV en Forum gaan deze problemen niet oplossen. Dat moet door de middenpartijen gebeuren die in staat zijn met nuance voor- en nadelen zorgvuldig af te wegen. Keijzers geluid is in Den Haag hard nodig. Mona, kom terug.![]()
De lockdown handhaven als chantagemiddel om mensen te dwingen een booster te gaan halen zou een regelrechte fuck you zijn naar de mensen die wel netjes zijn komen opdagen. Ik vraag me af of zoiets stand houdt bij de rechter.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet als je vindt dat niet genoeg mensen hem gehaald hebben, dan kun je hem nog wel even rekken.![]()
dat zullen ze ook nooit zo stellen neem ik aanquote:Op zondag 9 januari 2022 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lockdown handhaven als chantagemiddel om mensen te dwingen een booster te gaan halen zou een regelrechte fuck you zijn naar de mensen die wel netjes zijn komen opdagen. Ik vraag me af of zoiets stand houdt bij de rechter.![]()
In augustus werden de versoepelingen uitgesteld (of de maatregelen verlengd, kan ook) omdat we ongevaccineerden moesten beschermen. Terwijl iedereen al een prik had kunnen halen. Kwam qua argumentatie op hetzelfde neer.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zullen ze ook nooit zo stellen neem ik aan![]()
PVV radicaal rechts?quote:Op zondag 9 januari 2022 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220106_16974794
[..]
Goed verhaal. Ook inderdaad niet enkel wat betreft corona een probleem, dat tegengeluiden vooral komen van partijen die meteen helemaal naar de andere kant doorslaan.![]()
![]()
we gaan het zien, mochten ze de lockdown verlengen zie ik geen rechter dat afbreken dus gewoon hopen dat ze met wat beters komen dan datquote:Op zondag 9 januari 2022 10:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In augustus werden de versoepelingen uitgesteld (of de maatregelen verlengd, kan ook) omdat we ongevaccineerden moesten beschermen. Terwijl iedereen al een prik had kunnen halen. Kwam qua argumentatie op hetzelfde neer.![]()
De zevenjarigen zijn nog te weinig gevaccineerd vinden we, dus beter het zekere voor het onzekere.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet als je vindt dat niet genoeg mensen hem gehaald hebben, dan kun je hem nog wel even rekken.
Mevrouw van de schoenenwinkel, ongezien de tyfus.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is ook wel treurig dat in zo’n rechtszaak de landsadvocaat qua argumenten niet verder komt dan “ja maar het OMT” en dat de rechter daar genoegen mee neemt. Daar mogen ze ook wel eens wat kritischer op zijn. Het OMT is bijna een soort profetisch iets geworden terwijl ze er al vaak genoeg naast zaten.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
we gaan het zien, mochten ze de lockdown verlengen zie ik geen rechter dat afbreken dus gewoon hopen dat ze met wat beters komen dan dat![]()
Weet niet waar jullie wonen dan maar ik zie dat hier helemaal niet terugquote:Op zondag 9 januari 2022 10:22 schreef APK het volgende:
[..]
Viel mij inderdaad ook op. En in de supermarkten daar draagt iedereen een mondkapje, gisteren weer naar de AH bij thuiskomst en de helft heeft er schijt aan. Inmiddels gewoon zonder mondkapje of inderdaad ergens om de kin.
Was aantal keer in het buitenland maar zag zelfde gedrag daar als hier. Goh verrassend ook, zelfde diersoortOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is die Forumwatcher toch? Die ook boeken over Baudet heeft geschreven?quote:Op zondag 9 januari 2022 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is Chris Aalberts, in zijn wereld is alles wat rechts is radicaal.![]()
Dit heeft niets meer met pandemiebestrijding te maken. Ze willen gewoon iedereen aan die prik hebben.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
De zevenjarigen zijn nog te weinig gevaccineerd vinden we, dus beter het zekere voor het onzekere.
Mevrouw van de schoenenwinkel, ongezien de tyfus.![]()
Ja, hij is nu bezig met VOLT.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is die Forumwatcher toch? Die ook boeken over Baudet heeft geschreven?![]()
Jaquote:Op zondag 9 januari 2022 10:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is die Forumwatcher toch? Die ook boeken over Baudet heeft geschreven?.
![]()
Zeker tot begin Feb. Let maar op.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar hoe lang gaan we de lockdown nu verlengen? Tot iedereen z’n boostertje heeft gehaald? Daarmee zijn we over een week of 2 ook wel klaar lijkt me.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Statistisch gezien is dat ook gewoon een goed idee. Een voortdurend herhaaldelijke vaccinatiebereidheid van 100% dringt het zorgprobleem misschien wel zo ver terug dat de politiek geen moeielijke keuzes hoeft te maken en zo lang er mensen zijn die er voor kiezen niet te prikken, heb je meteen een concreet aanwijsbare zondebok voor de gevolgen, zodat de schuld minder makkelijk bij het beleid wordt gelegd.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit heeft niets meer met pandemiebestrijding te maken. Ze willen gewoon iedereen aan die prik hebben.
Persoonlijk maak ik die afweging anders en vind ik het vaccin niet zo'n gamechanger dat het proportioneel is het middels dwangmaatregelen als sociale buitensluiting op te leggen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ze willen een verbod op de koran, moskeeën sluiten, mensen die een dubbele nationaliteit hebben stemrecht afnemen.quote:
Ja, dat zou ik toch wel radicaal rechts noemen eigenlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
ik heb die vorige niet echt gevolgd maar een beslissing die door de 2e kamer komt is gewoon moeilijk terug te draaienquote:Op zondag 9 januari 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is ook wel treurig dat in zo’n rechtszaak de landsadvocaat qua argumenten niet verder komt dan “ja maar het OMT” en dat de rechter daar genoegen mee neemt. Daar mogen ze ook wel eens wat kritischer op zijn. Het OMT is bijna een soort profetisch iets geworden terwijl ze er al vaak genoeg naast zaten.![]()
Hebben jullie trouwens gelezen dat de GGD ervan uitgaat dat je in maart je 4e prik moet halen en in mei je 5e prik?
Bron: NOS Liveblog![]()
Booster in de boosterrrrrrrr!!!!!quote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Hebben jullie trouwens gelezen dat de GGD ervan uitgaat dat je in maart je 4e prik moet halen en in mei je 5e prik?
Komt door de marginale en terughoudende toets. Een besluit moet echt volstrekt gestoord zijn om het te vernietingen.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is ook wel treurig dat in zo’n rechtszaak de landsadvocaat qua argumenten niet verder komt dan “ja maar het OMT” en dat de rechter daar genoegen mee neemt. Daar mogen ze ook wel eens wat kritischer op zijn. Het OMT is bijna een soort profetisch iets geworden terwijl ze er al vaak genoeg naast zaten.
Een bizarre, slaafse doctrine die door de hoogste rechters is ontwikkeld. De trias politica werkt niet zonder gelijkwaardigheid tussen de drie machten. In feite heeft de overheid nu vrij spel. In bijvoorbeeld Spanje moet je gewoon naar de rechter om toestemming voor een avondklok in te voeren of sommige noodtoestanden.
Hier zit de Tweede Kamer er zogenaamd tussen maar ook dat is een nep-orgaan gebleken waar de fractiediscipline niet onderdoet voor de Chinese Communistische Partij.![]()
Nu de 3equote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Bron: NOS Liveblog
In mei/juni de 4e en in okt/nov de 5eZonder wrijving geen glans![]()
Heb de blogs van vandaag en gister gelezen, maar dit nergens teruggevonden. Heb je een link?quote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Bron: NOS LiveblogWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Nee, ik had begrepen dat de laatste ontwikkelingen op de eens in de 4 maanden zaten, uiteraard nog eventjes zonder zicht op een einde. Maart, mei lijkt me wel wat kort op elkaar. Maar goed, de GGD kan dit keer maar beter voorbereid zijn. Als de zwakkeren beginnen de wankelen van Omikron+ dan zou je hen wel zsm met een geupdate vaccin willen bijspuiten, zodat wij niet weer per ommegaande de hele zomer in lockdown mogen vertoeven.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Bron: NOS LiveblogSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Weer vrije inloop voor boostervaccin in Alphen
Over een week is het weer mogelijk om boostervaccins zonder afspraak te krijgen in Alphen aan den Rijn. Manager coronabestrijding Pieter Haasbeek van GGD Hollands Midden heeft dat gezegd tegen het lokale nieuwsmedium Studio Alphen. Ook bij andere priklocaties van de GGD Hollands Midden wordt de vrije inloop ingevoerd.
In december was het ook al mogelijk om zonder afspraak een boostervaccin te krijgen in Alphen, Gouda en Leiden. Door grote drukte is toen besloten om de vrije inloop stop te zetten.
De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."
Bron: NOS![]()
Ik stoor me enorm aan linkse oppositie dat ze niet harder zijn geweest tegen Corona beleid van Rutte.
Ze denken alleen maar aan zichzelf, naar rechts luisterde Rutte toch al niet.
Iedereen is gewoon bang voor gezichtsverlies.![]()
En dit wordt ook wel een interessant gegeven: het verschil tussen het aantal opgenomen patiënten met corona en het aantal opgenomen patiënten dat ook is opgenomen vanwege corona.![]()
nee niet gelezen maar zie dat niet gebeuren, laatste cijfers uit VK zijn dat ook de oudjes 3 maanden na de booster nog voor 90% beschermd zijn tegen zwaar ziekteverloopquote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Door onze fantastische lockdown duurt de piek een stuk langer en wordt er juist veel meer pijn geleden en schade aangericht dan als we alles open hadden gehouden. Wat een genieën toch weer bij het OMT.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
In de UK zijn ze al over de piek heen lijkt het, en dat zonder maatregelen.
![]()
![]()
Als linkse stemmer maak ik me daarover niet teveel illusies. Met PvdA en GroenLinks aan het roer hadden we tot 2025 bibberend binnen gezeten.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:53 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me enorm aan linkse oppositie dat ze niet harder zijn geweest tegen Corona beleid van Rutte.
Iedereen is gewoon bang voor gezichtsverlies.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Tuurlijk houdt dat stand bij de rechter, het mag inmiddels toch wel al lang duidelijk zijn dat de rechterlijke macht de regering geen strobreed in de weg zal leggen. We zijn geen Spanje of België...quote:Op zondag 9 januari 2022 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lockdown handhaven als chantagemiddel om mensen te dwingen een booster te gaan halen zou een regelrechte fuck you zijn naar de mensen die wel netjes zijn komen opdagen. Ik vraag me af of zoiets stand houdt bij de rechter.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Tegengeluid is heel onpraktisch voor effectief landsbestuur, dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220106_16974794
[..]
Goed verhaal. Ook inderdaad niet enkel wat betreft corona een probleem, dat tegengeluiden vooral komen van partijen die meteen helemaal naar de andere kant doorslaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
wat ik het grootste probleem van onze oppositie vind is dat ze veel schreeuwen maar eigenlijk nauwelijks met alternatieven komenquote:Op zondag 9 januari 2022 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als linkse stemmer maak ik me daarover niet teveel illusies. Met PvdA en GroenLinks aan het roer hadden we tot 2025 bibberend binnen gezeten.![]()
Het staat er echt, maart & mei de vierde en vijfde prik.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nee, ik had begrepen dat de laatste ontwikkelingen op de eens in de 4 maanden zaten, uiteraard nog eventjes zonder zicht op een einde. Maart, mei lijkt me wel wat kort op elkaar. Maar goed, de GGD kan dit keer maar beter voorbereid zijn. Als de zwakkeren beginnen de wankelen van Omikron+ dan zou je hen wel zsm met een geupdate vaccin willen bijspuiten, zodat wij niet weer per ommegaande de hele zomer in lockdown mogen vertoeven.![]()
Er werd gevraagd om een bronquote:Op zondag 9 januari 2022 11:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het staat er echt, maart & mei de vierde en vijfde prik.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik hoop maar dat dit slechts "we houden rekening met de komst van meer boosters" en wat ongelukkig verwoord of opgeschreven is, en dat dit niet ook de werkelijke bedoeling wordt, want ehm... om de maand prikken? Dan gaan mensen echt afhaken denk ik.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:52 schreef mir1986 het volgende:
De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."
Bron: NOS![]()
Het OMT heeft, net als Rutte, het primaire belang om aan de macht te blijven. Hun wapen is de enorme angstkaart spelen. Zolang de media en genoeg mensen daarvoor vallen, blijven we in een lockdown situatie zitten. De reden dat andere landen dat in mindere mate meemaken, is omdat de angstcultuur in Nederland behoorlijk groot is. Zo is Nederland het meest oververzekerde land ter wereld; men is doodsbang voor risico’s. Een harde lockdown ziet men hier als een soort verzekering. Ook hebben multinationals als Ahold en Amazon hier veel in de melk te brokkelen. Naast amper belasting betalen schrijven zij prima cijfers gedurende een lockdown. Rutte is erg goed voor multinationals.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Door onze fantastische lockdown duurt de piek een stuk langer en wordt er juist veel meer pijn geleden en schade aangericht dan als we alles open hadden gehouden. Wat een genieën toch weer bij het OMT.![]()
Bron NOS en dan mag je het zelf gaan opzoeken op de site. Dat werkt niet voor me.quote:Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die heb ik gegeven, zie NOS:quote:
Weer vrije inloop voor boostervaccin in Alphen
Over een week is het weer mogelijk om boostervaccins zonder afspraak te krijgen in Alphen aan den Rijn. Manager coronabestrijding Pieter Haasbeek van GGD Hollands Midden heeft dat gezegd tegen het lokale nieuwsmedium Studio Alphen. Ook bij andere priklocaties van de GGD Hollands Midden wordt de vrije inloop ingevoerd.
In december was het ook al mogelijk om zonder afspraak een boostervaccin te krijgen in Alphen, Gouda en Leiden. Door grote drukte is toen besloten om de vrije inloop stop te zetten.
De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)feestgangers-op-bootquote:Het staat er zowaar echt, onder het kopje 'Weer vrije inloop voor boostervaccin in Alphen'quote:De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."![]()
![]()
Even los van de omicron ontwikkelingen, in die dramatische persco waarin Jaap ons kleuters les gaf kwam dit ook al naar voren toe. Dat dat het toekomstbeeld zou kunnen zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit slechts "we houden rekening met de komst van meer boosters" en wat ongelukkig verwoord/opgschreven is, en dat dit niet ook de werkelijke bedoeling wordt, want ehm... om de maand prikken? Dan gaan mensen echt afhaken denk ik.
Maar goed, de realiteit haalt ze wel in.![]()
Tegengeluid is niks mis mee maar blijkbaar kon ze haar medebestuurders niet overtuigen op dat moment en dat je dan als 1 front naar buiten moet komen zeker als het impopulaire maatregelen betreft is toch ook wel logisch.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegengeluid is heel onpraktisch voor effectief landsbestuur, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Haar hier nu als een Hannie Schaft te portretteren vind ik ook wel een beetje te ver gaan.![]()
Mona dient gewoon gerehabiliteerd te worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegengeluid is heel onpraktisch voor effectief landsbestuur, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Maar waarschijnlijk wordt ze uitgekotst door de CDA-top omdat ze tegen de stroom in zwemt.![]()
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat de realiteit niet meer zo relevant is voor Jaap en de zijnen?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even los van de omicron ontwikkelingen, in die dramatische persco waarin Jaap ons kleuters les gaf kwam dit ook al naar voren toe. Dat dat het toekomstbeeld zou kunnen zijn.
Maar goed, de realiteit haalt ze wel in.![]()
Ja dat er in Q2 een verbeterde prik zou komen was al bekend toch. Daarom snap ik niet zo goed de noodzaak van nu al boosteren als je <50 bent.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)feestgangers-op-boot
[..]
Het staat er zowaar echt, onder het kopje 'Weer vrije inloop voor boostervaccin in Alphen'VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Delen van het plan van HerstelNL waren een prima alternatief. De bevolking was alleen nog niet klaar voor acceptatie, het kwam te vroeg.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik het grootste probleem van onze oppositie vind is dat ze veel schreeuwen maar eigenlijk nauwelijks met alternatieven komen
Wat dat betreft heeft Mona gelijk: iedereen is zo bang gemaakt dat de bevolking smeekt om lockdowns.![]()
Een verbeterde prik voor het mildere Omikron zie ik persoonlijk ook niet zitten als niet-risicogroep.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat er in Q2 een verbeterde prik zou komen was al bekend toch. Daarom snap ik niet zo goed de noodzaak van nu al boosteren als je <50 bent.![]()
Keijzer is een naar figuur en toen ze uit de school klapte was ontslag de enige logische optie, maar ze legt in dit geval wel de vinger op de zere plek. Zowel inhoudelijk (waar is de belangenafweging? Waarom wordt het gepresenteerd als een vaststaand feit dat ziekenhuisbelangen per definitie voorgaan op de maatschappelijke belangen?) als op politiek vlak, waar de kabinetten-Rutte er toch wel een handje van hebben om vervelend tegengeluid achter het behang te plakken. Dit is echt niet de eerste keer. Het 'tegengeluid' van Wilders krijgt daarentegen alle ruimte, want dat kan niet zo veel kwaad. Althans, voor de belangen van de oppositie.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mona dient gewoon gerehabiliteerd te worden.
Maar waarschijnlijk wordt ze uitgekotst door de CDA-top omdat ze tegen de stroom in zwemt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
ik geloof daar echt niet in maar goed dat angstverhaal doet het wel goed bij iedereen merk ikquote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat dat betreft heeft Mona gelijk: iedereen is zo bang gemaakt dat de bevolking smeekt om lockdowns.![]()
Ja als je heel veel kansloze dingen opsomt zit er vast iets bruikbaars tussen. Dat plan ging echt helemaal nergens over johquote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Delen van het plan van HerstelNL waren een prima alternatief.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Geen maatregelen?quote:Op zondag 9 januari 2022 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
In de UK zijn ze al over de piek heen lijkt het, en dat zonder maatregelen.
England has moved to Plan B in response to the risks of the Omicron variant.
Get vaccinated and get your booster dose
Wear a face covering in most indoor public places and on public transport
Work from home, if you can
https://www.gov.uk/coronavirusOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Als dat het enige isquote:Op zondag 9 januari 2022 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen maatregelen?
https://www.gov.uk/coronavirusVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zou graag ruilen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen maatregelen?
https://www.gov.uk/coronavirus![]()
Stadions zaten gister in de FA Cup nog steeds ramvol. En er zijn voor zover ik weet geen plannen om dat te veranderen. Hier moeten we hopen dat we in maart ergens weer een pilsje kunnen drinken ergens.quote:
Om moedeloos van te worden als je land geleid wordt door angstige broekpoepers onder advies van mediageile adviseurs.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Tegen de tijd dat die prik er is heeft iedereen het ook al gehad denk ikquote:Op zondag 9 januari 2022 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een verbeterde prik voor het mildere Omikron zie ik persoonlijk ook niet zitten als niet-risicogroep.![]()
Maar dan is er helaas al weer een nieuwe engere variant. En moet je weer wachten op het nieuwe vaccin.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat die prik er is heeft iedereen het ook al gehad denk ik![]()
Onze betaald voetbalclubs zien de bui alweer hangen, die mogen straks (weer) alle seizoenkaarthouders gaan terugbetalen wegens meer dan een half seizoen aan gemiste thuiswedstrijden.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Stadions zaten gister in de FA Cup nog steeds ramvol. En er zijn voor zover ik weet geen plannen om dat te veranderen. Hier moeten we hopen dat we in maart ergens weer een pilsje kunnen drinken ergens.
Om moedeloos van te worden als je land geleid wordt door angstige broekpoepers.![]()
Nee dat afschermen van de kwetsbare bevolking was een kutidee.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja als je heel veel kansloze dingen opsomt zit er vast iets bruikbaars tussen. Dat plan ging echt helemaal nergens over joh
Maar ze kwamen wel als een van de eersten met de stelling dat we af moesten van de tunnelvisie op de zorg.![]()
https://www.nu.nl/politie(...)igitaal-beedigd.htmlKlap in het gezicht van het nieuwe kabinet.quote:Kaag positief getest op coronavirus, wordt maandag digitaal beëdigd![]()
Ja daar waren ze toen echt uniek in.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee dat afschermen van de kwetsbare bevolking was een kutidee.
Maar ze kwamen wel als een van de eersten met de stelling dat we af moesten van de tunnelvisie op de zorg.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Toen de cijfers eind september opliepen gingen er al vrij snel stemmen op of we misschien niet naar maatregelen of zelfs lockdowns moesten grijpen. Zelfs toen het kabinet en Jaap nog de rust zelve waren.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik geloof daar echt niet in maar goed dat angstverhaal doet het wel goed bij iedereen merk ik![]()
Is ook zo. Maar het blijven maatregelen.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Yes, komende week weer lekker veel OMT leden in de media, een uitgelekt OMT-advies, uitgelekt kabinetsbesluit en een persconferentie.
Elke dag genieten
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story![]()
Zeker weten.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 11:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)igitaal-beedigd.html
[..]
Klap in het gezicht van het nieuwe kabinet.![]()
![]()
Zijn de OMT-leden al weer begonnen met het bewerken van de talkshows?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:16 schreef MaxC het volgende:
Yes, komende week weer lekker veel OMT leden in de media, een uitgelekt OMT-advies, uitgelekt kabinetsbesluit en een persconferentie.
Elke dag genieten
"Maakt zich zorgen"
"Niet te snel versoepelen"
"Scholen gaan weer open, eerst afwachten"![]()
misschien wel misschien niet, dat je niet eindeloos door kan gaan met je eruit prikken lijkt me evident, tenminste voor iedereen, je moet gewoon een stapje terug doen en dan zeg naar een griepprik strategie gaan, dus alleen de ouderen en zwakkerenquote:Op zondag 9 januari 2022 11:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar dan is er helaas al weer een nieuwe engere variant. En moet je weer wachten op het nieuwe vaccin.![]()
Yup. Dit. Als ze al gedragen worden. Die ‘in het buitenland zijn ze zoveel braver’ comments komen niet echt in de buurt van de realiteit imo.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring in Spanje. Onder de neus, maar vooral onder de kin kwam daar ook bijzonder veel voor. Toegegeven, dat was wel in 2020, maar ik ga er vanuit dat het niet heel erg veranderd is.![]()
Vorige week Bonten bij Nieuwsuur, gister die Hoebe in de krant. Moeilijk, afwachten, we weten het niet enz enz enz.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zijn de OMT-leden al weer begonnen met het bewerken van de talkshows?
"Maakt zich zorgen"
"Niet te snel versoepelen"
"Scholen zijn weer open, eerst afwachten"
Je kan het zo uittekenen.![]()
Heeft ipa vannacht iets over gepost, schijnt een hoax te zijn, iets met gecontamineerde samples.quote:![]()
Ik zie constant media met dit soort clickbait titels, maar nergens zie ik experts erover posten of wetenschappelijk werk erover of dit soort varianten terug komen in Kiemsurveillances van landen.quote:![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 11:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heeft ipa vannacht iets over gepost, schijnt een hoax te zijn, iets met gecontamineerde samples.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wordt wat anders natuurlijk als je je vinkje kwijt raakt.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien wel misschien niet, dat je niet eindeloos door kan gaan met je eruit prikken lijkt me evident, tenminste voor iedereen, je moet gewoon een stapje terug doen en dan zeg naar een griepprik strategie gaan, dus alleen de ouderen en zwakkeren![]()
Dit jaar best wat landen bezocht. De enige plek waar de kapjes echt trouw gedragen werden was Frankrijk. Het is elders weinig anders dan hier. Vooral in Oost-Europa lijkt covid helemaal niet te bestaan.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Dit. Als ze al gedragen worden. Die ‘in het buitenland zijn ze zoveel braver’ comments komen niet echt in de buurt van de realiteit imo.![]()
en dan zitten we met het probleem dat het Ernst z'n eerste wapenfeitje wordt, gaat hij risico nemen of is het van we verlengen met 2 weken, wat zou jij doen op je 2e werkdag?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vorige week Bonten bij Nieuwsuur, gister die Hoebe in de krant. Moeilijk, afwachten, we weten het niet enz enz enz.
Je kan het zo uittekenen.![]()
En dan ook nog eens de balkonscene en de eerste persco van ERNST toch?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:16 schreef MaxC het volgende:
Elke dag genietenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wel mooi dat dit gelijk aangeeft dat G2 niet werktquote:Op zondag 9 januari 2022 11:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)igitaal-beedigd.html
[..]
Klap in het gezicht van het nieuwe kabinet.![]()
![]()
als ze dat aanpassen neem ik aan dat ze de voorwaarden voor het vinkje ook aanpassenquote:Op zondag 9 januari 2022 11:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wordt wat anders natuurlijk als je je vinkje kwijt raakt.![]()
Tja, in hoeverre het iets uitmaakt maar de controle op mondkapjes was in Spanje inderdaad veel beter, tot het lachwekkende aan toe. Kom je net uit een propvolle nachtclub zonder kapje en ga je naar buiten, wordt je aangesproken dat je daar een kapje op moetquote:Op zondag 9 januari 2022 09:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grote verschil is wel dat in Spanje de mondkapjes normaal gedragen worden. De Nederlanders haal je er zo uit: die dragen hun mondkapje onder de neus of niet..
Ik ben niet normaal zo vaak aangesproken op mijn mondkapje. Niet omdat ik recalcitrant was maar gewoon omdat hij dan licht onder mijn neus gleed of omdat ik mijn mobiel unlock om te betalen. Het was een beetje de andere kant van de munt, alhoewel ik dit natuurlijk dat veel liever heb dan Nederland met haar lichte controle maar onzinnige lockdown.Makkelijk eerste![]()
Ik denk dat er weinig tegenin te brengen is.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:53 schreef KingRadler het volgende:
Iedereen is gewoon bang voor gezichtsverlies.
We hebben 1 adviesorgaan wat boven alle twijfel is verheven in Den Haag (het OMT) en waar (naar mijn weten) weinig kritiek op is vanuit andere partijen.
We hoeven van mij geen tweede red team te hebben, maar eens kritisch kijken naar de bronnen, aannames, adviezen en uitwerking/resultaten van de omt adviezen lijkt me prima.![]()
in wat voor zin dan?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wel mooi dat dit gelijk aangeeft dat G2 niet werkt![]()
Eerste wapenfeitje gaat worden waarom hij het belangrijk vind dat ziekenhuispersoneel wel fit moet blijven, maar de rest van Nederland niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dan zitten we met het probleem dat het Ernst z'n eerste wapenfeitje wordt, gaat hij risico nemen of is het van we verlengen met 2 weken, wat zou jij doen op je 2e werkdag?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zouden die kapjes nu werkelijk nog veel uitmaken als je elke dag +200K besmettingen noteert?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tja, in hoeverre het iets uitmaakt maar de controle op mondkapjes was in Spanje inderdaad veel beter, tot het lachwekkende aan toe. Kom je net uit een propvolle nachtclub zonder kapje en ga je naar buiten, wordt je aangesproken dat je daar een kapje op moet.
Ik ben niet normaal zo vaak aangesproken op mijn mondkapje. Niet omdat ik recalcitrant was maar gewoon omdat hij dan licht onder mijn neus gleed of omdat ik mijn mobiel unlock om te betalen. Het was een beetje de andere kant van de munt, alhoewel ik dit natuurlijk dat veel liever heb dan Nederland met haar lichte controle maar onzinnige lockdown.
Sowieso mondkapjes buiten![]()
![]()
Vergeet niet dat een groot deel van de Nederlandse burger zijn informatie haalt uit schreeuwerige Telegraaf/Ad koppen aangevuld met de diarree aan virologen bij op1, Jinek etc.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik geloof daar echt niet in maar goed dat angstverhaal doet het wel goed bij iedereen merk ik![]()
daar is 2G dus niet voor, het gaat erom dat ongevaccineerden het niet krijgen, je weet wel die groep die de IC's overbelast ook al hebben ze de zelftest "ik ben gezond en heb gezond verstand " gedaanquote:Op zondag 9 januari 2022 11:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als je dubbel gevaccineerd + geboosterd bent het nog steeds kun krijgen en verspreiden![]()
Toen wij in Parijs waren in de zomer hadden we nou niet het idee alsof ze het daar echt beter deden, maar misschien dat dat per regio verschilt natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit jaar best wat landen bezocht. De enige plek waar de kapjes echt trouw gedragen werden was Frankrijk. Het is elders weinig anders dan hier. Vooral in Oost-Europa lijkt covid helemaal niet te bestaan.![]()
HerstelNL was onuitvoerbaar maar geen slecht initiatief inderdaad. Het was in mijn ogen een mooie eerste stap om de discussie te openen hoe we met corona konden leven zonder lockdowns, maar het plan is helaas richting het wappiekamp geduwd, helaas ook wel dankzij die Robert Fransman die Corona uiteindelijk erg onderschatte.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Delen van het plan van HerstelNL waren een prima alternatief. De bevolking was alleen nog niet klaar voor acceptatie, het kwam te vroeg.
Wat dat betreft heeft Mona gelijk: iedereen is zo bang gemaakt dat de bevolking smeekt om lockdowns.Makkelijk eerste![]()
De bevolkingquote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Delen van het plan van HerstelNL waren een prima alternatief. De bevolking was alleen nog niet klaar voor acceptatie, het kwam te vroeg.
Wat dat betreft heeft Mona gelijk: iedereen is zo bang gemaakt dat de bevolking smeekt om lockdowns.Ik ken werkelijk niemand die de lockdown wilt.
![]()
Echt joh?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tja, in hoeverre het iets uitmaakt maar de controle op mondkapjes was in Spanje inderdaad veel beter, tot het lachwekkende aan toe. Kom je net uit een propvolle nachtclub zonder kapje en ga je naar buiten, wordt je aangesproken dat je daar een kapje op moet.
Ik ben niet normaal zo vaak aangesproken op mijn mondkapje. Niet omdat ik recalcitrant was maar gewoon omdat hij dan licht onder mijn neus gleed of omdat ik mijn mobiel unlock om te betalen. Het was een beetje de andere kant van de munt, alhoewel ik dit natuurlijk dat veel liever heb dan Nederland met haar lichte controle maar onzinnige lockdown.wij hadden hem vaak genoeg helemaal niet op buiten en zijn nooit aangesproken. Binnen overigens wel gewoon altijd en hele drukke winkelstraten hadden we hem ook op. En we waren niet bepaald de enigen
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 11:35:36 ]![]()
Buiten ben ik nooit aangesproken (wel af en toe als ik naar buiten ging), binnen wel heel vaak (maar dan vaak als hij weggleed).quote:Op zondag 9 januari 2022 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt joh?wij hadden hem vaak genoeg helemaal niet op buiten en zijn nooit aangesproken. Binnen overigens wel gewoon altijd en hele drukke winkelstraten hadden we hem ook op.
Makkelijk eerste![]()
Er is niet eens een lockdown.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:34 schreef Questular het volgende:
[..]
De bevolkingIk ken werkelijk niemand die de lockdown wilt.
Stockholm in het kwadraat GENOT
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Leuk hoor al die anekdotes en verhalen over hoe het in het buitenland gaat qua mondkapjes. De één heeft het als veel strenger ervaren, de ander juist niet. Allemaal N = 1
Onder de streep geloof ik totaal niet dat er ook maar enig significant verschil is in mondkapjes-gedrag tussen landen. Daarom zijn al die discussies dat Nederlanders zo'n ongehoorzaam volkje zijn ook zo vermoeiend.![]()
N=1 maar ik had een aantal collega’s die in oktober het teamuitje wilden cancelen uit solidariteit met de mensen in het ziekenhuis. Die vonden het allemaal maar ongepast.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:34 schreef Questular het volgende:
[..]
De bevolkingIk ken werkelijk niemand die de lockdown wilt.
Ik vraag me af of dat soort mensen dan ook niet op vakantie gaat uit solidariteit met de kindjes in Afrika![]()
![]()
Haha ja, ik herinner me nog een artikel uit de krant van voor de lockdown met de kop "Volle ziekenhuizen of niet, volleybal gaat door" en gewauwel of het wel gepast is om tijdens corona aan recreatie te doen en toen had ik ook al zoiets van: ja, en? Mag je alleen sporten en iets leuks doen als niemand ziek is of anderszins iets onplezierigs ervaart? Je kunt ook doorslaan in solidariteit.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
N=1 maar ik had een aantal collega’s die in oktober het teamuitje wilden cancelen uit solidariteit met de mensen in het ziekenhuis.![]()
Sowieso dat aanpraten van schuldgevoelens omdat er door jouw besmetting misschien honderd schakels verderop in de keten een omaatje van 90 jaar corona krijgtquote:Op zondag 9 januari 2022 11:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Haha ja, ik herinner me nog een artikel uit de krant van voor de lockdown met de kop "Volle ziekenhuizen of niet, volleybal gaat door" en gewauwel of het wel gepast is om tijdens corona aan recreatie te doen en toen had ik ook al zoiets van: ja, en? Mag je alleen sporten en iets leuks doen als niemand ziek is of anderszins iets onplezierigs ervaart? Je kunt ook doorslaan in solidariteit.![]()
![]()
Het elkaar de maat nemen is zo fucking irritant inderdaad.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso dat aanpraten van schuldgevoelens omdat er door jouw besmetting misschien honderd schakels verderop in de keten een omaatje van 90 jaar corona krijgtOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Het enige verschil dat ik heb gemerkt is dat in Duitsland mijn stoffen adidas monkapje een beetje not dun is.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:38 schreef Pistolero het volgende:
Leuk hoor al die anekdotes en verhalen over hoe het in het buitenland gaat qua mondkapjes. De één heeft het als veel strenger ervaren, de ander juist niet. Allemaal N = 1
Onder de streep geloof ik totaal niet dat er ook maar enig significant verschil is in mondkapjes-gedrag tussen landen. Daarom zijn al die discussies dat Nederlanders zo'n ongehoorzaam volkje zijn ook zo vermoeiend.
En dat is nog wel een Duits merk!!!!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is ook nog misplaatst ook, want bij alle andere ziektes kraait er geen haan naar.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso dat aanpraten van schuldgevoelens omdat er door jouw besmetting misschien honderd schakels verderop in de keten een omaatje van 90 jaar corona krijgt
We hebben corona gewoon op een voetstuk geplaatst waar het niet thuishoort. Daar moeten we mee stoppen. Ik bedoel, heeft iemand ooit z’n best gedaan om geen griep op te lopen? En wie maakt zich druk om het dagelijks aantal besmettingen, opnames en sterfgevallen als gevolg van de griep?
En nee ik zeg niet dat covid een griepje is.![]()
Verschilt per deelstaat toch?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Het enige verschil dat ik heb gemerkt is dat in Duitsland mijn stoffen adidas monkapje een beetje not dun is.
En dat is nog wel een Duits merk!!!!![]()
Geen idee, dit was in Berlijn. Werd er in het hotel vriendelijk op gewezen dat mijn mondkapje op de meeste plaatsen wel kon maar niet in het OV en openbare plekken binnen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verschilt per deelstaat toch?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik heb familie in Groesbeek en die gaan regelmatig over de grens in Kleef en Emmerich etc shoppen. Daar kun je gewoon naar binnen met je stoffen kapjes wisten ze mij te vertellen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, dit was in Berlijn. Werd er in het hotel vriendelijk op gewezen dat mijn mondkapje op de meeste plaatsen wel kon maar niet in het OV en openbare plekken binnen.
Maar daar is ook driekwart van de winkelende mensen Nederlander dus die ondernemers zullen het wel prima vinden.![]()
Voor de zekerheid ook altijd een Puma variant meenemen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Het enige verschil dat ik heb gemerkt is dat in Duitsland mijn stoffen adidas monkapje een beetje not dun is.
En dat is nog wel een Duits merk!!!!![]()
Sigrid Kaag test positief op corona en is morgen niet fysiek bij beëdiging nieuw kabinet
D66-leider Sigrid Kaag is positief getest op corona. Daardoor zal ze morgen niet fysiek bij de beëdiging van het nieuwe kabinet zijn, laat ze weten op Twitter.
Kaag zal, omdat ze in quarantaine zit, morgen digitaal beëdigd zal worden tot minister van Financiën. Ook zal ze aansluitend niet op het bordes van Paleis Noordeinde staan voor de traditionele bordesscène.
De D66'er voelt zich verder naar eigen zeggen goed. ‘Het is een iets andere start dan ik had gehoopt, maar ik ga vol energie aan de slag’, laat ze weten.
Kaag zat al sinds begin deze week in quarantaine omdat iemand in haar ‘zeer nabije omgeving’ besmet bleek te zijn met corona. ‘Mijn quarantaine zal dus helaas nog wat langer duren.’![]()
Je bent familie van Rudolf?quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Is ze gevaccineerd?quote:Op zondag 9 januari 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
Sigrid Kaag test positief op corona en is morgen niet fysiek bij beëdiging nieuw kabinet
D66-leider Sigrid Kaag is positief getest op corona. Daardoor zal ze morgen niet fysiek bij de beëdiging van het nieuwe kabinet zijn, laat ze weten op Twitter.
Kaag zal, omdat ze in quarantaine zit, morgen digitaal beëdigd zal worden tot minister van Financiën. Ook zal ze aansluitend niet op het bordes van Paleis Noordeinde staan voor de traditionele bordesscène.
De D66'er voelt zich verder naar eigen zeggen goed. ‘Het is een iets andere start dan ik had gehoopt, maar ik ga vol energie aan de slag’, laat ze weten.
Kaag zat al sinds begin deze week in quarantaine omdat iemand in haar ‘zeer nabije omgeving’ besmet bleek te zijn met corona. ‘Mijn quarantaine zal dus helaas nog wat langer duren.’![]()
Ja, die van Adidas heette ook daadwerkelijk zo.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niks mis mee. Er zijn in Duitsland -dolfen waar je minder graag familie van bent.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Waarschijnlijk wel, waarom zou ze dat niet zijn?quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Haha, FvD.quote:![]()
En toch geloof ik dat dat invullen om het invullen is en een groot deel braaf met mama het prikje is wezen halen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Misschien op zondag gepeild.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:21 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ze hebben de SGP maar bewust niet opgenomen in dit plaatje of wat?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Gelukkig hebben we 2g als oplossing! Hopelijk voelt Sigrid zich gauw beter zodat ze aan het werk kan.quote:
Zuid-Europa wacht met smart.![]()
Zuid Europa heeft te schaften met Hoekstra over een dag.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we 2g als oplossing! Hopelijk voelt Sigrid zich gauw beter zodat ze aan het werk kan.
Zuid-Europa wacht met smart.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
intellectuele_user in NWS / Filipijnse president Duterte wil ongevaccineerden opsluiten
Op de Filipijnen nemen ze het ook wel serieus![]()
Daar mogen ze wel gewoon sportenquote:Op zondag 9 januari 2022 12:26 schreef Momo het volgende:
intellectuele_user in NWS / Filipijnse president Duterte wil ongevaccineerden opsluiten
Op de Filipijnen nemen ze het ook wel serieus
DuterteGodVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat ben ik (vandaag) extra klaar met die lockdown zeg
Midden in een verbouwing, en dan net iets tekort komen om verder te kunnen. Normaal in 2 minuten door de bouwmarkt,nu kan ik het om 15.00 afhalen. Hele dag weer weg![]()
Maar ja, de ziekenhuisopnames als gevolg van een bezoek aan de Praxis gingen ook door het dak natuurlijk![]()
![]()
Je kan er gewoon heen rijden en aan de balie aangeven wat je nodig hebt. Pakken ze het gewoon voor je, zo werkt het overal.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:30 schreef Piles het volgende:
Midden in een verbouwing, en dan net iets tekort komen om verder te kunnen. Normaal in 2 minuten door de bouwmarkt,nu kan ik het om 15.00 afhalen. Hele dag weer weg![]()
Maar ja, de ziekenhuisopnames als gevolg van een bezoek aan de Praxis gingen ook door het dak natuurlijkVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Laten we hopen dat de huidige lockdown over een week verleden tijd is. De vele signalen die uitwijzen dat de lockdown onzinnig en schadelijk is kunnen niet meer genegeerd worden door de regering.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:30 schreef Piles het volgende:
Maar ja, de ziekenhuisopnames als gevolg van een bezoek aan de Praxis gingen ook door het dak natuurlijk![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 12:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de huidige lockdown over een week verleden tijd is. De vele signalen die uitwijzen dat de lockdown onzinnig en schadelijk is kunnen niet meer genegeerd worden door de regering.![]()
![]()
Mja, ik weet niet of ik blij wordt van de zondagmiddag-rij, maar is wellicht een optie.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan er gewoon heen rijden en aan de balie aangeven wat je nodig hebt. Pakken ze het gewoon voor je, zo werkt het overal.
Normaal gesproken had ik mn voorraad allang aangevuld en had ik dit hele probleem niet gehad![]()
![]()
Hoop is uitgestelde teleurstelling.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de huidige lockdown over een week verleden tijd is. De vele signalen die uitwijzen dat de lockdown onzinnig en schadelijk is kunnen niet meer genegeerd worden door de regering.![]()
Dat moet ik eerst nog zien. We weten niet wat voor Ernstigs er nog in de Kuip zit.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
De vele signalen die uitwijzen dat de lockdown onzinnig en schadelijk is kunnen niet meer genegeerd worden door de regering.![]()
Mensen die volledig onvoorbereid gaan klussen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:30 schreef Piles het volgende:
![]()
Tja. Nationale overheid lijkt dezer dagen ziende blind en horende doof dus wellicht idd naïef.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
[ [url=https://images.hive.blog/0x0/https://media.giphy.com/m(...)edium.gif]afbeelding[/url] ]![]()
![]()
Binnenkort kan je weer de Praxis in met een QR code. Dan is het veilig.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:30 schreef Piles het volgende:
Alleen als je je booster hebt gehadquote:Op zondag 9 januari 2022 12:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Binnenkort kan je weer de Praxis in met een QR code. Dan is het veilig.![]()
Hoe is het eigenlijk met de inhaalzorg, loopt dat al weer een beetje?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat lukte ze anders tot nu prima hoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de huidige lockdown over een week verleden tijd is. De vele signalen die uitwijzen dat de lockdown onzinnig en schadelijk is kunnen niet meer genegeerd worden door de regering.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dat zie ik ook nog wel gebeuren. Je mag alleen naar de bios als je de nieuwste booster gehad hebt; ook als je tweede prik nog maar vier of maanden oud is. Mensen chanteren om zo snel mogelijk die booster te halen, zou passen bij de Corona aanpak.quote:![]()
De gigantische media hetze hiertegen hielp ook niet echt meequote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar ga ik niet van uit. Ze zijn nog veelte bang voor omikron.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:43 schreef capricia het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de inhaalzorg, loopt dat al weer een beetje?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Valt me nog mee dat ongevaccineerden niet gewoon doodgeschoten mogen worden zoals drugsdealers en verslaafden.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:26 schreef Momo het volgende:
Op de Filipijnen nemen ze het ook wel serieus![]()
Dat kan zomaar de volgende stap worden bij hem.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ongevaccineerden niet gewoon doodgeschoten mogen worden zoals drugsdealers en verslaafden.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Kan die hele beëdiging voor iedereen niet gewoon digitaal? En de bordesscene dan maar even niet. Als je ook al niet met meer dan 2 buiten mag sporten is dit ook toch een verkeerd signaal (ook al vind ik dat buiten sporten gewoon ongelimiteerd moet kunnen en daarmee ook die bordesscene).quote:Op zondag 9 januari 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
Ik vraag me sowieso af of dit niet in strijd is met het samenscholingsverbod van 2 buiten. Daar zijn volgens mij geen uitzonderingen op.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:51 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Kan die hele beëdiging voor iedereen niet gewoon digitaal? En de bordesscene dan maar even niet. Als je ook al niet met meer dan 2 buiten mag sporten is dit ook toch een verkeerd signaal (ook al vind ik dat buiten sporten gewoon ongelimiteerd moet kunnen en daarmee ook die bordesscene).
Hopelijk staat het arrestatieteam van Ferd klaar.![]()
Ja. Maar daar zal vast wel een uitzondering voor zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af of dit niet in strijd is met het samenscholingsverbod van 2 buiten. Daar zijn volgens mij geen uitzonderingen op.
Hopelijk staat het arrestatieteam van Ferd klaar.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Haha,was er vorig jaar ook niet ergens een festival in de buurt van een ziekenhuis,was ook een klap in het gezicht van de zorg, mensen die plezier makenquote:Op zondag 9 januari 2022 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
N=1 maar ik had een aantal collega’s die in oktober het teamuitje wilden cancelen uit solidariteit met de mensen in het ziekenhuis. Die vonden het allemaal maar ongepast.
Ik vraag me af of dat soort mensen dan ook niet op vakantie gaat uit solidariteit met de kindjes in Afrika![]()
Dat is al bijna een zekerheidje toch?quote:Op zondag 9 januari 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zie ik ook nog wel gebeuren. Je mag alleen naar de bios als je de nieuwste booster gehad hebt; ook als je tweede prik nog maar vier of maanden oud is. Mensen chanteren om zo snel mogelijk die booster te halen, zou passen bij de Corona aanpak.
Maar ga eerst de 40/50+ers die nog 0 keer gevaccineerd zijn eens aandacht geven ( en dan bedoel ik niet dwingen). De dikke oude allochtoon in Amsterdam-west bereik je nu niet (want spreekt niet de taal / bezoekt geen horeca / sport niet etc.).
Ik snap niks van de tactiek om iedereen nu maar aan de booster te krijgen...![]()
Oh man, ik heb het echt he-le-maal gehad met die lockdown. Net als iedereen waarschijnlijk, maar eerst kon ik het makkelijker accepteren. Maar het geduld begint nu wel echt op te raken.![]()
OMT: Hold my beerquote:Op zondag 9 januari 2022 12:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Als ik boa was, ging ik wel even verhaal halen met mn compagnon.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af of dit niet in strijd is met het samenscholingsverbod van 2 buiten. Daar zijn volgens mij geen uitzonderingen op.
Hopelijk staat het arrestatieteam van Ferd klaar.
Machtig mooi.Go hard or go home![]()
Pfizer money +2g(QR maatschappij) het antwoord op elke vraag over hetgeen tegen alle logica in gaat.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is al bijna een zekerheidje toch?
Maar ga eerst de 40/50+ers die nog 0 keer gevaccineerd zijn eens aandacht geven ( en dan bedoel ik niet dwingen). De dikke oude allochtoon in Amsterdam-west bereik je nu niet (want spreekt niet de taal / bezoekt geen horeca / sport niet etc.).
Ik snap niks van de tactiek om iedereen nu maar aan de booster te krijgen...![]()
Ik zou grof geld betalen voor een livestream hiervan.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik boa was, ging ik wel even verhaal halen met mn compagnon.
Machtig mooi.![]()
Terug van weggeweest.https://www.reuters.com/a(...)-covid-idUSKBN2JH14Wquote:Long COVID could become Finland's largest chronic disease, warns minister
“Long COVID”, where symptoms of COVID-19 persist for months after an initial infection, could be emerging as a chronic disease in Finland, Minister of Family Affairs and Social Services Krista Kiuru said on Friday.
Speaking at a news conference, she referred to a Finnish expert panel’s summary of more than 4,000 international studies which showed one in two adults and around 2% of children may experience prolonged symptoms connected to COVID-19.
“There is a threat that Finland will see the emergence of the largest, or one of the largest, new groups of chronic diseases, and that not only too many adults will suffer from a long-term COVID-19, but at worst also children,” Kiuru said.
The Finnish institute of health and welfare considers an illness chronic when it has a major impact on public health and the national economy through lowered working capacity and strains on healthcare.
The summary published by the Ministry of Social Affairs and Health said long COVID was more likely when the initial infection had required hospitalisation, but it might also occur after a mild or asymptomatic infection.
“The virus has been shown to enter the brain through the nose and its effects are also seen on magnetic resonance imaging,” Risto Roine, professor of neurology and chairman of the expert panel, told the same news conference.
“Around 20% see long-term cognitive impairment,” Roine added, warning that the incidence of neurological diseases such as Alzheimer’s or Parkinson’s could increase sharply following a COVID-19 infection.
The Nordic nation of 5.5 million people recorded nearly 10,000 new coronavirus cases on Friday, bringing its tally since the pandemic began to 305,522. Six deaths brought the total in Finland to 1,638.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Boa's zouden dat nooit doen. gaan alleen op de bevolking los.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik boa was, ging ik wel even verhaal halen met mn compagnon.
Machtig mooi.
Je moet een beetje een landverrader zijn om zo'n uniform aan te trekken.![]()
Longcovid is een soort wildcard die je op tafel kunt smijten als de directe dreiging een beetje is weggeebt.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:04 schreef nostra het volgende:
Terug van weggeweest.
[..]
https://www.reuters.com/a(...)-covid-idUSKBN2JH14W![]()
Iedereen weet dat dit gaat komen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zie ik ook nog wel gebeuren. Je mag alleen naar de bios als je de nieuwste booster gehad hebt; ook als je tweede prik nog maar vier of maanden oud is. Mensen chanteren om zo snel mogelijk die booster te halen, zou passen bij de Corona aanpak.![]()
Om met Hugo zijn dvd oplossing te spreken: iedereen vaste plek op dat bordes. Foto per persoon en daarna met photoshop combineren tot een groepsfoto. Geen dank Hugo.![]()
Besmette mensen en ongevaccineerden ruimen als kippen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ongevaccineerden niet gewoon doodgeschoten mogen worden zoals drugsdealers en verslaafden.Go hard or go home![]()
Ze zetten maar een dvd-tje op van een vorige beëdiging.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:07 schreef xFriendx het volgende:
Om met Hugo zijn dvd oplossing te spreken: iedereen vaste plek op dat bordes. Foto per persoon en daarna met photoshop combineren tot een groepsfoto. Geen dank Hugo.![]()
Is gewoon de joker geworden, inderdaad. “Het is nog niet over jongens!”quote:Op zondag 9 januari 2022 13:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Longcovid is een soort wildcard die je op tafel kunt smijten als de directe dreiging een beetje is weggeebt.![]()
ik denk dat dit het enige is waar we het allemaal over eens zijn hierquote:Op zondag 9 januari 2022 12:57 schreef fetX het volgende:
Oh man, ik heb het echt he-le-maal gehad met die lockdown. Net als iedereen waarschijnlijk, maar eerst kon ik het makkelijker accepteren. Maar het geduld begint nu wel echt op te raken.![]()
Daarom moeten we die boosters niet halen. Dat houdt dat hele systeem in stand.quote:
Een meerderheid die zegt fuck it haalt het onderuit.![]()
Maar de persco is dus op vrijdag? Dat impliceert dan sowieso al dat er zaterdag niets spannends gaat gebeuren?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Omdat vrijdag de lockdown afloopt. Dus ze moeten vrijdag wel de verlenging afkondigen.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:16 schreef nostra het volgende:
Maar de persco is dus op vrijdag? Dat impliceert dan sowieso al dat er zaterdag niets spannends gaat gebeuren?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
iik dacht dinsdag, is dat verschoven of was het altijd al vrijdag?quote:Op zondag 9 januari 2022 13:16 schreef nostra het volgende:
Maar de persco is dus op vrijdag? Dat impliceert dan sowieso al dat er zaterdag niets spannends gaat gebeuren?![]()
Ja, dat leek mij dus ook.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:18 schreef Cynicio het volgende:
Persco is toch dinsdag? Ze spreken altijd een paar dagen voordat de maatregelen aflopen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Komend weekend weer files naar Antwerpen dus.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat vrijdag de lockdown afloopt. Dus ze moeten vrijdag wel de verlenging afkondigen.Zonder wrijving geen glans![]()
Nee, het wás dinsdag, maar ik las hier (ergens gisteren) dat het vrijdag zou zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
i
[..]
ik dacht dinsdag, is dat verschoven of was het altijd al vrijdag?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Mijn voorspelling is eigenlijk dat er vrij weinig gaat gebeuren. Dat de scholen weer een soort van openen is al bekend, verder zullen ze niet veel gaan sleutelen. Geen gare verzwaringen als een avondklok (daar is ook niet voor gepushed) maar ook geen verdere versoepelingen want te onzeker, niet genoeg boosters gezet en blablabla. We spreken u februari weer!quote:Op zondag 9 januari 2022 13:16 schreef nostra het volgende:
Maar de persco is dus op vrijdag? Dat impliceert dan sowieso al dat er zaterdag niets spannends gaat gebeuren?![]()
Dit kutring staat altijd vast.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Komend weekend weer files naar Antwerpen dus.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Het zou dinsdag zijn, maar nu is het vrijdagquote:Op zondag 9 januari 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
i
[..]
ik dacht dinsdag, is dat verschoven of was het altijd al vrijdag?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: