Nee, ik had begrepen dat de laatste ontwikkelingen op de eens in de 4 maanden zaten, uiteraard nog eventjes zonder zicht op een einde. Maart, mei lijkt me wel wat kort op elkaar. Maar goed, de GGD kan dit keer maar beter voorbereid zijn. Als de zwakkeren beginnen de wankelen van Omikron+ dan zou je hen wel zsm met een geupdate vaccin willen bijspuiten, zodat wij niet weer per ommegaande de hele zomer in lockdown mogen vertoeven.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Hebben jullie trouwens gelezen dat de GGD ervan uitgaat dat je in maart je 4e prik moet halen en in mei je 5e prik?
Bron: NOS Liveblog
nee niet gelezen maar zie dat niet gebeuren, laatste cijfers uit VK zijn dat ook de oudjes 3 maanden na de booster nog voor 90% beschermd zijn tegen zwaar ziekteverloopquote:Op zondag 9 januari 2022 10:49 schreef mir1986 het volgende:
Hebben jullie trouwens gelezen dat de GGD ervan uitgaat dat je in maart je 4e prik moet halen en in mei je 5e prik?
Bron: NOS Liveblog
Door onze fantastische lockdown duurt de piek een stuk langer en wordt er juist veel meer pijn geleden en schade aangericht dan als we alles open hadden gehouden. Wat een genieën toch weer bij het OMT.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
In de UK zijn ze al over de piek heen lijkt het, en dat zonder maatregelen.
Als linkse stemmer maak ik me daarover niet teveel illusies. Met PvdA en GroenLinks aan het roer hadden we tot 2025 bibberend binnen gezeten.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:53 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me enorm aan linkse oppositie dat ze niet harder zijn geweest tegen Corona beleid van Rutte.
Ze denken alleen maar aan zichzelf, naar rechts luisterde Rutte toch al niet.
Iedereen is gewoon bang voor gezichtsverlies.
Tuurlijk houdt dat stand bij de rechter, het mag inmiddels toch wel al lang duidelijk zijn dat de rechterlijke macht de regering geen strobreed in de weg zal leggen. We zijn geen Spanje of België...quote:Op zondag 9 januari 2022 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lockdown handhaven als chantagemiddel om mensen te dwingen een booster te gaan halen zou een regelrechte fuck you zijn naar de mensen die wel netjes zijn komen opdagen. Ik vraag me af of zoiets stand houdt bij de rechter.
Tegengeluid is heel onpraktisch voor effectief landsbestuur, dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220106_16974794
[..]
Goed verhaal. Ook inderdaad niet enkel wat betreft corona een probleem, dat tegengeluiden vooral komen van partijen die meteen helemaal naar de andere kant doorslaan.
wat ik het grootste probleem van onze oppositie vind is dat ze veel schreeuwen maar eigenlijk nauwelijks met alternatieven komenquote:Op zondag 9 januari 2022 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als linkse stemmer maak ik me daarover niet teveel illusies. Met PvdA en GroenLinks aan het roer hadden we tot 2025 bibberend binnen gezeten.
Het staat er echt, maart & mei de vierde en vijfde prik.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:52 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nee, ik had begrepen dat de laatste ontwikkelingen op de eens in de 4 maanden zaten, uiteraard nog eventjes zonder zicht op een einde. Maart, mei lijkt me wel wat kort op elkaar. Maar goed, de GGD kan dit keer maar beter voorbereid zijn. Als de zwakkeren beginnen de wankelen van Omikron+ dan zou je hen wel zsm met een geupdate vaccin willen bijspuiten, zodat wij niet weer per ommegaande de hele zomer in lockdown mogen vertoeven.
Er werd gevraagd om een bronquote:Op zondag 9 januari 2022 11:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het staat er echt, maart & mei de vierde en vijfde prik.
Ik hoop maar dat dit slechts "we houden rekening met de komst van meer boosters" en wat ongelukkig verwoord of opgeschreven is, en dat dit niet ook de werkelijke bedoeling wordt, want ehm... om de maand prikken? Dan gaan mensen echt afhaken denk ik.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:52 schreef mir1986 het volgende:
De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."
Bron: NOS
Het OMT heeft, net als Rutte, het primaire belang om aan de macht te blijven. Hun wapen is de enorme angstkaart spelen. Zolang de media en genoeg mensen daarvoor vallen, blijven we in een lockdown situatie zitten. De reden dat andere landen dat in mindere mate meemaken, is omdat de angstcultuur in Nederland behoorlijk groot is. Zo is Nederland het meest oververzekerde land ter wereld; men is doodsbang voor risico’s. Een harde lockdown ziet men hier als een soort verzekering. Ook hebben multinationals als Ahold en Amazon hier veel in de melk te brokkelen. Naast amper belasting betalen schrijven zij prima cijfers gedurende een lockdown. Rutte is erg goed voor multinationals.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Door onze fantastische lockdown duurt de piek een stuk langer en wordt er juist veel meer pijn geleden en schade aangericht dan als we alles open hadden gehouden. Wat een genieën toch weer bij het OMT.
Bron NOS en dan mag je het zelf gaan opzoeken op de site. Dat werkt niet voor me.quote:
Die heb ik gegeven, zie NOS:quote:
https://nos.nl/liveblog/2(...)feestgangers-op-bootquote:
Het staat er zowaar echt, onder het kopje 'Weer vrije inloop voor boostervaccin in Alphen'quote:De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."
Even los van de omicron ontwikkelingen, in die dramatische persco waarin Jaap ons kleuters les gaf kwam dit ook al naar voren toe. Dat dat het toekomstbeeld zou kunnen zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat dit slechts "we houden rekening met de komst van meer boosters" en wat ongelukkig verwoord/opgschreven is, en dat dit niet ook de werkelijke bedoeling wordt, want ehm... om de maand prikken? Dan gaan mensen echt afhaken denk ik.
Tegengeluid is niks mis mee maar blijkbaar kon ze haar medebestuurders niet overtuigen op dat moment en dat je dan als 1 front naar buiten moet komen zeker als het impopulaire maatregelen betreft is toch ook wel logisch.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegengeluid is heel onpraktisch voor effectief landsbestuur, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Mona dient gewoon gerehabiliteerd te worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tegengeluid is heel onpraktisch voor effectief landsbestuur, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat de realiteit niet meer zo relevant is voor Jaap en de zijnen?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even los van de omicron ontwikkelingen, in die dramatische persco waarin Jaap ons kleuters les gaf kwam dit ook al naar voren toe. Dat dat het toekomstbeeld zou kunnen zijn.
Maar goed, de realiteit haalt ze wel in.
Ja dat er in Q2 een verbeterde prik zou komen was al bekend toch. Daarom snap ik niet zo goed de noodzaak van nu al boosteren als je <50 bent.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)feestgangers-op-boot
[..]
Het staat er zowaar echt, onder het kopje 'Weer vrije inloop voor boostervaccin in Alphen'
Delen van het plan van HerstelNL waren een prima alternatief. De bevolking was alleen nog niet klaar voor acceptatie, het kwam te vroeg.quote:Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik het grootste probleem van onze oppositie vind is dat ze veel schreeuwen maar eigenlijk nauwelijks met alternatieven komen
Een verbeterde prik voor het mildere Omikron zie ik persoonlijk ook niet zitten als niet-risicogroep.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat er in Q2 een verbeterde prik zou komen was al bekend toch. Daarom snap ik niet zo goed de noodzaak van nu al boosteren als je <50 bent.
Keijzer is een naar figuur en toen ze uit de school klapte was ontslag de enige logische optie, maar ze legt in dit geval wel de vinger op de zere plek. Zowel inhoudelijk (waar is de belangenafweging? Waarom wordt het gepresenteerd als een vaststaand feit dat ziekenhuisbelangen per definitie voorgaan op de maatschappelijke belangen?) als op politiek vlak, waar de kabinetten-Rutte er toch wel een handje van hebben om vervelend tegengeluid achter het behang te plakken. Dit is echt niet de eerste keer. Het 'tegengeluid' van Wilders krijgt daarentegen alle ruimte, want dat kan niet zo veel kwaad. Althans, voor de belangen van de oppositie.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mona dient gewoon gerehabiliteerd te worden.
Maar waarschijnlijk wordt ze uitgekotst door de CDA-top omdat ze tegen de stroom in zwemt.
ik geloof daar echt niet in maar goed dat angstverhaal doet het wel goed bij iedereen merk ikquote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat dat betreft heeft Mona gelijk: iedereen is zo bang gemaakt dat de bevolking smeekt om lockdowns.
Ja als je heel veel kansloze dingen opsomt zit er vast iets bruikbaars tussen. Dat plan ging echt helemaal nergens over johquote:Op zondag 9 januari 2022 11:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Delen van het plan van HerstelNL waren een prima alternatief.
Geen maatregelen?quote:Op zondag 9 januari 2022 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
In de UK zijn ze al over de piek heen lijkt het, en dat zonder maatregelen.
Als dat het enige isquote:Op zondag 9 januari 2022 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen maatregelen?
England has moved to Plan B in response to the risks of the Omicron variant.
Get vaccinated and get your booster dose
Wear a face covering in most indoor public places and on public transport
Work from home, if you can
https://www.gov.uk/coronavirus
Zou graag ruilen.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen maatregelen?
England has moved to Plan B in response to the risks of the Omicron variant.
Get vaccinated and get your booster dose
Wear a face covering in most indoor public places and on public transport
Work from home, if you can
https://www.gov.uk/coronavirus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |