SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 22:13:20 ]![]()
Principes principes.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om het principe. Er zijn nog steeds dingen dicht, ook in Oostenrijk. De apres-ski hoort officieel nog steeds gesloten te zijn (omdat mensen daar over het algemeen dicht op elkaar staan). Maar meneer gaat hier wel even met zijn maten in een zithoek dicht op elkaar gepropt in een berghut zitten. Ondanks dat dit volgens de regeltjes misschien zou mogen geef je er een gewoon een slecht signaal mee af en bewijs je geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel te hebben m.b.t. je voorbeeldfunctie.
Maar het past natuurlijk wel mooi in het rijtje van Grapperhaus zijn bruiloft, een koning die doodleuk naar Griekenland op vakantie gaat ondanks een advies om vooral in eigen land te blijven, een aantal Britse kamerleden die doodleuk een kerstborrel houden terwijl de rest van het land in lockdown zit.
Als het gewoon volgens de geldende regels gaat, dan heeft niemand iets te zeiken.
De grootste pandemie op dit moment is dat veel mensen nu denken het recht te hebben om anderen de maat te nemen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zijn die normen eigenlijk al eens aangepast naar aanleiding van de opkomst van de besmettelijker maar minder gevaarlijke variant?quote:![]()
Je kan tot in het oneindige 2 weken zeggen, maar die komen er niet. We wachten op iets wat niet gaat komen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ziekenhuisopnamens vanuit 99% omicron Damsco? Wanneer komt die piek dan behalve over 2 weken?
Er zijn zorgen en angst over iets wat niet gaat komen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik denk dat we nog jaren bezig zijn om de angst uit de samenleving te krijgen, dit is al heel lang niet meer gezond.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Ja dankzij de lockdown natuurlijk!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je kan tot in het oneindige 2 weken zeggen, maar die komen er niet. We wachten op iets wat niet gaat komen.
Er zijn zorgen en angst over iets wat niet gaat komen.![]()
Welke angst? De angst is allang weg.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:23 schreef R-woud93 het volgende:
Ik denk dat we nog jaren bezig zijn om de angst uit de samenleving te krijgen, dit is al heel lang niet meer gezond.
Wat daarvoor in de plaats is gekomen is een wantrouwen richting de overheid.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Angst? Ik denk dat momenteel slechts weinigen nog bang zijn om besmet te raken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:23 schreef R-woud93 het volgende:
Ik denk dat we nog jaren bezig zijn om de angst uit de samenleving te krijgen, dit is al heel lang niet meer gezond.are we infinite or am I alone![]()
Naja gezien de hoge besmettingscijfers zou ik het verstandig vinden om alles voor een paar weken dicht te gooien. Behalve de essentiële winkels natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja dankzij de lockdown natuurlijk!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Welke angst er is geen angst.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:23 schreef R-woud93 het volgende:
Ik denk dat we nog jaren bezig zijn om de angst uit de samenleving te krijgen, dit is al heel lang niet meer gezond.
Mensen moeten gewoon door gaan met hun leven.
Dan merk je niks van Covid.
Het is dan net of het niet bestaat.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)n-en-wil-aan-de-slag
Kuipers heeft geen tijd om eerst te praten, want hij moet deze week onmiddellijk aan de slag met het wel of niet verlengen van de huidige lockdown. Aanstaande vrijdag geven premier Rutte en de nieuwe minister hierover een persconferentie. Hij toonde begrip voor de coronamoeheid in Nederland. "Maar covid gaat niet meer weg."
De griep ook niet...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Politici voorop!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De grootste pandemie op dit moment is dat veel mensen nu denken het recht te hebben om anderen de maat te nemen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
TubbergenGodenquote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Natuurlijk met mondkapje en anderhalve meterquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:29 schreef Kickinalfa het volgende:
Gelukkig hadden ze in Den Haag gewoon hun introductie feestje vandaag.![]()
![]()
Wat een kut artikel.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:32 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)n-en-wil-aan-de-slag
Kuipers heeft geen tijd om eerst te praten, want hij moet deze week onmiddellijk aan de slag met het wel of niet verlengen van de huidige lockdown. Aanstaande vrijdag geven premier Rutte en de nieuwe minister hierover een persconferentie. Hij toonde begrip voor de coronamoeheid in Nederland. "Maar covid gaat niet meer weg."
De griep ook niet...
"Aan de slag"
"Aan de slag"
"Zin in deze klus"
"Aan de slag"
Er zijn duizenden ondernemers die er ook heel erg veel zin in hebben.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
niet hier en toch voorspeld dat het gaat gebeuren. het RIVM is zo traag als stroopquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zijn die normen eigenlijk al eens aangepast naar aanleiding van de opkomst van de besmettelijker maar minder gevaarlijke variant?![]()
Het is wel grappig om te zien dat de daadwerkelijke meldingen al dagen op 22K+ zaten, tov de gemelde aantallen.
Dit is niets nieuws, maar het gevolg van datavertraging die als sinds het begin van de crisis nooit weggeweest is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik wordt echt gek van die Marion Koopmans types, die op 28 nov zeggen we moeten ongeveer 2 weken onderzoeken wat omikron betekent en kan doen, dat is nu dus 5 weken geleden en ze weet nog niks,quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je kan tot in het oneindige 2 weken zeggen, maar die komen er niet. We wachten op iets wat niet gaat komen.
Er zijn zorgen en angst over iets wat niet gaat komen.
gooi jezelf toch weg, joh!![]()
Kerst was 2 weken geleden, dus al we nu niets zien dan is het er niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ziekenhuisopnamens vanuit 99% omicron Damsco? Wanneer komt die piek dan behalve over 2 weken?![]()
Het aftrappartijtje vindt uiteraard gewoon fysiek plaats?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Uiteraard.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:43 schreef nostra het volgende:
Het aftrappartijtje vindt uiteraard gewoon fysiek plaats?
Do as I say, don’t do as I do.![]()
De directeur van Pfizer zei dit ook precies op of rond die datum. 2 maanden later en ze weten nog steeds geen ene flikker. Ze lullen maar een eind weg.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wordt echt gek van die Marion Koopmans types, die op 28 nov zeggen we moeten ongeveer 2 weken onderzoeken wat omikron betekent en kan doen, dat is nu dus 5 weken geleden en ze weet nog niks,
gooi jezelf toch weg, joh!
Het is iedere keer gewoon afwachten wat er gebeurt. Al die derderangs virologen (pleonasme) kunnen er niets van. Ze weten nog steeds niet hoe de verspreiding gaat, of mondkapjes echt werken, wat de ideale afstand is (de 1.5 meter hebben ze overgenomen van de Spaanse Griep) etc. In ieder ander vakgebied was je volledig uitgelachen als je zo weinig weet.![]()
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:43 schreef nostra het volgende:
Het aftrappartijtje vindt uiteraard gewoon fysiek plaats?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Persoonlijk houd ik maandag aan als ijkpunt. Als de cijfers dan nog steeds zakken is het voor mij 100% duidelijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Kerst was 2 weken geleden, dus al we nu niets zien dan is het er niet.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Werkt prima, tot je voor een dichte winkel, sportclub of kroeg staatquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:30 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Welke angst er is geen angst.
Het is dan net of het niet bestaat.![]()
![]()
Ze weten echt helemaal niets mbt omicron:quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
De directeur van Pfizer zei dit ook precies op of rond die datum. 2 maanden later en ze weten nog steeds geen ene flikker. Ze lullen maar een eind weg.
Het is iedere keer gewoon afwachten wat er gebeurt. Al die derderangs virologen (pleonasme) kunnen er niets van. Ze weten nog steeds niet hoe de verspreiding gaat, of mondkapjes echt werken, wat de ideale afstand is (de 1.5 meter hebben ze overgenomen van de Spaanse Griep) etc. In ieder ander vakgebied was je volledig uitgelachen als je zo weinig weet.
- het ziekteverloop bij ongevaccineerden.
- het ziekteverloop bij gevaccineerden.
- het ziekteverloop bij geboosterden
Geen idee.![]()
https://www.1limburg.nl/m(...)en?context=section-1
Goede zaak hoop dat er veel meer winkels gaan volgen.
Ik ben in t voorjaar op afspraak bij Bormans geweest om sneakers te kopen en die man was toen al totaal kapot van ellende. Al het spaargeld op gegaan in de lockdown van toen. Hij heeft wrs niks meer te verliezen. Het is gewoon onmenselijk dat de winkels niet open mogen.![]()
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Maandag is altijd een ziekenhuisstijging, dat wordt de bunkers opzoekenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Persoonlijk houd ik maandag aan als ijkpunt. Als de cijfers dan nog steeds zakken is het voor mij 100% duidelijk.- verwijderd door admin -![]()
Paar dagen terug nog 2 dames die helemaal bezig waren met een doekje bij de winkelwagenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Angst? Ik denk dat momenteel slechts weinigen nog bang zijn om besmet te raken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, ben ook blij dat er niemand meer test bij een kuchje of snotneusquote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:30 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Welke angst er is geen angst.
Het is dan net of het niet bestaat.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ook triest dat een gemeente de actie wel snapt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:48 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben in t voorjaar op afspraak bij Bormans geweest om sneakers te kopen en die man was toen al totaal kapot van ellende. Al het spaargeld op gegaan in de lockdown van toen. Hij heeft wrs niks meer te verliezen. Het is gewoon onmenselijk dat de winkels niet open mogen.![]()
Iedereen staat met de handen in de lucht en is machteloos terwijl er gewoon iets aan gedaan kan worden.
Over 20 jaar komen de verhalen dat de kapsters ondergronds gingen knippen omdat er 16 doden waren op een dag en dat een gros dat een goede zaak vond en volledig terecht dat mensen zonder steun moesten kappen met hun zaak waarbij er geen enkele recruiter belde.Go hard or go home![]()
Perobleem is dat heel wat data (risico op besmetting bvb) niet rechtstreeks kan gemeten worden omdat experimenten waarin proefpersonen blootgesteld worden verboden zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
De directeur van Pfizer zei dit ook precies op of rond die datum. 2 maanden later en ze weten nog steeds geen ene flikker. Ze lullen maar een eind weg.
Het is iedere keer gewoon afwachten wat er gebeurt. Al die derderangs virologen (pleonasme) kunnen er niets van. Ze weten nog steeds niet hoe de verspreiding gaat, of mondkapjes echt werken, wat de ideale afstand is (de 1.5 meter hebben ze overgenomen van de Spaanse Griep) etc. In ieder ander vakgebied was je volledig uitgelachen als je zo weinig weet.are we infinite or am I alone![]()
Heel internet / Fok! OMT wist al dat corona zich via de lucht kon verspreiden. Het duurde ongeveer een jaar voordat van Dissel / RIVM zich dit ook realiseerden. En nog steeds niet van harte. Veel wetenschappers zitten vast in hun Dogma's die ze hebben geleerd uit hun boekje over de Spaanse Griep. Er is weinig lerend vermogen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Perobleem is dat heel wat data (risico op besmetting bvb) niet rechtstreeks kan gemeten worden omdat experimenten waarin proefpersonen blootgesteld worden verboden zijn.![]()
Het hele sentiment dat wordt gecreëerd rondom ongevaccineerden is natuurlijk ronduit walgelijk.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ik was vandaag in de supermarkt en ineens was ik helemaal klaar met die klotekapjes en al dat spastische gedoe.
Maar toen daalde het besef in dat we waarschijnlijk nog wel een paar jaar aan deze poppenkast vastzitten dankzij een stel virologen en doodsbange politici![]()
![]()
Ja, prima. Paar kilometer verderop scheppen ze geld in België, omdat in Nederland bijna alles dicht is. Deze onzin gaat net zo lang door als dat mensen er aan mee doen. Mooi dus dat er winkels open gaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:48 schreef deedeetee het volgende:
![]()
Volgens mij proberen ze hun geloofwaardigheid inmiddels te redden. Het is moeilijk om toe te geven dat je het land voor niks op slot hebt gegooid en onwetenschappelijk angst heb zitten zaaien.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wordt echt gek van die Marion Koopmans types, die op 28 nov zeggen we moeten ongeveer 2 weken onderzoeken wat omikron betekent en kan doen, dat is nu dus 5 weken geleden en ze weet nog niks,
gooi jezelf toch weg, joh!![]()
En de schapen die er aan mee blijven doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik was vandaag in de supermarkt en ineens was ik helemaal klaar met die klotekapjes en al dat spastische gedoe.
Maar toen daalde het besef in dat we waarschijnlijk nog wel een paar jaar aan deze poppenkast vastzitten dankzij een stel virologen en doodsbange politici
Een clown kan ook alleen maar de clown uit blijven hangen in het circus zolang er mensen een toegangskaartje kopen.![]()
Wat ik zeg is dat de kans op ontstaan allicht hoger is in unvacced gebied maar dat die dominant wordt overal is wel degelijk op het spike proteïne.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Grappig dat zo'n variant dan ontstaan is in gebieden waar er nauwelijks selectiedruk is vanwege een zeer lage vaccinatiegraad. Als vaccinatie zoveel selectiedruk zou opleggen dat er allerlei vaccinontwijkende varianten zouden ontstaan dan zou je die juist verwachten in landen met een hoge vaccinatiegraad aangezien de selectiedruk daar veruit het grootst is.
De hele wereld staat in connectie, iedere vorige variant was ook overal natuurlijk.
En er zal wel degelijk overlap zijn tussen natuurlijke antistoffen en vaccin antistof spike.
Dusseh de mutatie is voor beide groepen weer besmettelijker (niet perse gevaarlijker).
Maar we zien nu ook met omicron dat het dominant wordt en dat het aardig naar de gevaccineerden schuift.
Kans dat dat virus op dit tempo dominant zou worden over Delta lijkt me toch echt lager.
We doen maar steeds alsof het virus steeds besmettelijker wordt, maar het lijkt me veel aannemelijker dat de toepasselijkheid van de immuniteit afneemt bij die mutaties wat voor de increases zorgt.
Overigens is dat interactieeffect tussen de virus varianten onderling reuze interessant.
Een dominant maar ongevaarlijke variant die een submissief maar gevaarlijke variant verdringt. Klinkt gewoon als Airborne vaccin."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik mag toch hopen dat we vrij snel van die kapjes af zijn. Zo niet, dan ben ik er vanaf.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar toen daalde het besef in dat we waarschijnlijk nog wel een paar jaar aan deze poppenkast vastzitten dankzij een stel virologen en doodsbange politiciOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zolang de kappers en kroegen maar open gaan. De rest interesseert me geen fuck.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:50 schreef KingRadler het volgende:
Maak me toch wel Ernstig zorgen om de Persco![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:48 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben in t voorjaar op afspraak bij Bormans geweest om sneakers te kopen en die man was toen al totaal kapot van ellende. Al het spaargeld op gegaan in de lockdown van toen. Hij heeft wrs niks meer te verliezen. Het is gewoon onmenselijk dat de winkels niet open mogen.
Waarom is dat opvallend? Als je dan toch tegen het verbod in open gaat kun je al het andere micromanagement ook net zo goed meteen overboord flikkeren.quote:Opvallend is wel dat er in de winkel geen mondkapjes gedragen worden, niet door het personeel en ook niet door klanten. Bovendien wordt er ook geen afstand gehouden.![]()
Ik las dat alles open gaat behalve de kapper en de kroeg.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zolang de kappers en kroegen maar open gaan. De rest interesseert me geen fuck.![]()
Dat is mijn angst:quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Heel internet / Fok! OMT wist al dat corona zich via de lucht kon verspreiden. Het duurde ongeveer een jaar voordat van Dissel / RIVM zich dit ook realiseerden. En nog steeds niet van harte. Veel wetenschappers zitten vast in hun Dogma's die ze hebben geleerd uit hun boekje over de Spaanse Griep. Er is weinig lerend vermogen.
mensen met macht, die te eigenwijs zijn om iets van hun collega's aan te nemen en alles maar zelf willen onderzoeken terwijl ze bij bosjes om vielen in de verpleegtehuizen. Na 2 jaar nog niks geleerd en zij besturen nu het hele land!![]()
Dit is niet leuk. Er komen tribunalen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las dat alles open gaat behalve de kapper en de kroeg.![]()
Beter openen ze die hier gewoon weer in het ziekenhuis. Die proleet van een Kuipers laat zijn personeel ook nog gewoon van de sportschool gebruikmaken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:06 schreef Noek het volgende:
Heel veel kappers zijn ook gewoon in bizz.
Beter wat meer respect voor de zorghelden.![]()
En het Willem II Stadion, ook wel het Theater van de Lach genoemd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zolang de kappers en kroegen maar open gaan. De rest interesseert me geen fuck.![]()
Als het getal ten opzichte van gisteren flink daalt gaan we ineens wel per week vergelijken.quote:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 28.003 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 6908 minder dan gisteren, toen was er sprake van veel nagekomen meldingen vanwege een storing op donderdag.
Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests. In de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 23.245 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 71 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.![]()
Vandaag weer een heel betoog over het nieuwe normaal, in NRC. Dat sociale onthouding en mondkapjes here to stay zijn.
Stuk bleek uiteindelijk van een epidemioloog
Wat is dat toch met die neiging om alles maar aan te willen passen aan het virus? Sowieso vraag ik me af waarom we maatregelen zouden moeten hebben zodra de zorg niet meer overbelast raakt. “Het virus gaat niet weg”. Nou en? Er gaan zoveel ziektes rond.
Zo’n “nieuw normaal” zou imo niets anders dan politieke onwil zijn.![]()
Dit seizoen niet echtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En het Willem II Stadion, ook wel het Theater van de Lach genoemd.
Rechtstreeks naar de KKD!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Onnatuurlijk, gaat over een langere termijn dus niet gebeuren.quote:
Diverse van die lui lijken de grip met de werkelijkheid een beetje kwijt geraakt zijn.![]()
Ik weiger het "nieuwe normaal" als normaal te erkennen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Vandaag weer een heel betoog over het nieuwe normaal, in NRC. Dat sociale onthouding en mondkapjes here to stay zijn.
Wat is dat toch met die neiging om alles maar aan te willen passen aan het virus? Sowieso vraag ik me af waarom we maatregelen zouden moeten hebben zodra de zorg niet meer overbelast raakt. “Het virus gaat niet weg”. Nou en? Er gaan zoveel ziektes rond.
Zo’n “nieuw normaal” zou imo niets anders dan politieke onwil zijn.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik heb vooral moeite met het normaliseren van zaken als afstand houden, sociale onthouding en overal mondkapjes. Het streven moet imo zijn dat we hier zsm mee kappen, in plaats van deze bullshit tot “nieuw normaal” te verheffen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik weiger het "nieuwe normaal" als normaal te erkennen.![]()
Het is ook zinloos zodra je de risicogroep hebt gevaccineerd/geboosterd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het normaliseren van zaken als afstand houden, sociale onthouding en overal mondkapjes. Het streven moet imo zijn dat we hier zsm mee kappen, in plaats van deze bullshit tot “nieuw normaal” te verheffen.![]()
Ach, dat wordt toch een papieren werkelijkheid.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het normaliseren van zaken als afstand houden, sociale onthouding en overal mondkapjes. Het streven moet imo zijn dat we hier zsm mee kappen, in plaats van deze bullshit tot “nieuw normaal” te verheffen.
Ik hou nergens meer afstand.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Is dat beroepsdeformatie of waar komen die antisociale neigingen van al die virologen en epidemiologen toch vandaan?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Zo’n “nieuw normaal” zou imo niets anders dan politieke onwil zijn.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan doe je ze toch niet op. Nooit gedaan, geen hont die er iets van zegt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat we vrij snel van die kapjes af zijn. Zo niet, dan ben ik er vanaf.![]()
Kan in veel winkels ook amper. Ja, in de megastore van de Gamma, maar die is dicht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach, dat wordt toch een papieren werkelijkheid.
Ik hou nergens meer afstand.![]()
Het wordt geen papieren werkelijkheid, want op basis van die regels zijn er eigenlijk geen concerten/evenementen/etc meer mogelijk op een rendabele manier.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ach, dat wordt toch een papieren werkelijkheid.
Ik hou nergens meer afstand.
Dus we moeten er absoluut van af.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Als er één ding is wat duidelijk is geworden deze crisis, dan is het dat de overgrote meerderheid van de virologen en epidemiologen(er zijn gelukkig een paar uitzonderingen) echt gevaarlijk wereldvreemd zijn. Ik wil best geloven dat ze het beste met het land voorhebben, maar ze zitten gewoon veel te veel vast in hun eigen tunnelvisie waardoor ze simpelweg niet inzien wat voor gevolgen hun voorstellen hebben.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:11 schreef Spablauw214 het volgende:
Zo’n “nieuw normaal” zou imo niets anders dan politieke onwil zijn.![]()
Met de delta variant snapte ik het nog. Als het straks weer los gelaten wordt, gaat die bij mij niet meer op.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan doe je ze toch niet op. Nooit gedaan, geen hont die er iets van zegt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg jammer dat @:Lenny_Leonard mijn grapjes niet kan waarderen.![]()
![]()
Ik snap ook niet waarom we naar een samenleving toe zouden moeten waarin iedereen bang voor elkaar is en waarin alles draait om niet ziek worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als er één ding is wat duidelijk is geworden deze crisis, dan is het dat de overgrote meerderheid van de virologen en epidemiologen(er zijn gelukkig een paar uitzonderingen) echt gevaarlijk wereldvreemd zijn. Ik wil best geloven dat ze het beste met het land voorhebben, maar ze zitten gewoon veel te veel vast in hun eigen tunnelvisie waardoor ze simpelweg niet inzien wat voor gevolgen hun voorstellen hebben.
Lijkt me psychisch ook lastig op te brengen, altijd en overal die angst.![]()
Het dragen van mondkapjes tijdens epidemieën was in Azië reeds voor covid vrij gewoon. Zou me niet verbazen als het in Europa ook normaal wordt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als er één ding is wat duidelijk is geworden deze crisis, dan is het dat de overgrote meerderheid van de virologen en epidemiologen(er zijn gelukkig een paar uitzonderingen) echt gevaarlijk wereldvreemd zijn. Ik wil best geloven dat ze het beste met het land voorhebben, maar ze zitten gewoon veel te veel vast in hun eigen tunnelvisie waardoor ze simpelweg niet inzien wat voor gevolgen hun voorstellen hebben.are we infinite or am I alone![]()
Dikke prima als mensen vanaf nu altijd een mondkapje willen dragen in winkels of het OV. Moeten ze helemaal zelf weten. Zolang het maar vrijblijvend is en geen verplichting.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het dragen van mondkapjes tijdens epidemieën was in Azië reeds voor covid vrij gewoon. Zou me niet verbazen als het in Europa ook normaal wordt.![]()
Waarom zouden we dat moeten willen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het dragen van mondkapjes tijdens epidemieën was in Azië reeds voor covid vrij gewoon. Zou me niet verbazen als het in Europa ook normaal wordt.![]()
Mwah, is toch wel een wezenlijk andere cultuur daar. Gevoelsmatig vind ik het hier minder passen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mondkapjes in 2022 zijn gewoon een keuze, niemand die er iets aan doet of wat van zegt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar toen daalde het besef in dat we waarschijnlijk nog wel een paar jaar aan deze poppenkast vastzitten dankzij een stel virologen en doodsbange politici![]()
Soms zie je nu ook mensen op de fiets of alleen in de auto met zo'n maandverband op hun tronie.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dikke prima als mensen vanaf nu altijd een mondkapje willen dragen in winkels of het OV. Moeten ze helemaal zelf weten. Zolang het maar vrijblijvend is en geen verplichting.![]()
![]()
Tsja. Ze eten daar soms ook met stokjes. Moeten we dat hier dan ook maar gaan doen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik geef enkel aan dat het idee misschien niet zo "wereldvreemd" is als sommigen denken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja. Ze eten daar soms ook met stokjes. Moeten we dat hier dan ook maar gaan doen?are we infinite or am I alone![]()
Het wordt in de oorspronkelijke brandhaarden net zo dominant hoor. Ja het helpt natuurlijk als je R relatief gezien nog hoger ligt dan een andere variant omdat die een lagere effectieve R heeft door vaccins, maar vooralsnog lijkt het er niet op alsof het in landen met een lage vaccinatiegraad anders verloopt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat de kans op ontstaan allicht hoger is in unvacced gebied maar dat die dominant wordt overal is wel degelijk op het spike proteïne.
De hele wereld staat in connectie, iedere vorige variant was ook overal natuurlijk.
En er zal wel degelijk overlap zijn tussen natuurlijke antistoffen en vaccin antistof spike.
Dusseh de mutatie is voor beide groepen weer besmettelijker (niet perse gevaarlijker).
Maar we zien nu ook met omicron dat het dominant wordt en dat het aardig naar de gevaccineerden schuift.
Kans dat dat virus op dit tempo dominant zou worden over Delta lijkt me toch echt lager.
We doen maar steeds alsof het virus steeds besmettelijker wordt, maar het lijkt me veel aannemelijker dat de toepasselijkheid van de immuniteit afneemt bij die mutaties wat voor de increases zorgt.
Overigens is dat interactieeffect tussen de virus varianten onderling reuze interessant.
Een dominant maar ongevaarlijke variant die een submissief maar gevaarlijke variant verdringt. Klinkt gewoon als Airborne vaccin.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
En dat voor een maatregel die ooit bedoeld was om van de discussie af te zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik geef enkel aan dat het idee misschien niet zo "wereldvreemd" is als sommigen denken.![]()
![]()
Volgens mij waren mondkapjes, in ieder geval voor corona, in geen enkel land in Azië verplicht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik geef enkel aan dat het idee misschien niet zo "wereldvreemd" is als sommigen denken.
Het gaat niet zo zeer over mondkapjes zelf, maar het is vooral de verplichting die mensen tegen het zere been stoot.![]()
Als ze in Azië nou eens stoppen met alles eten wat ooit heeft geleefd (of in hele aparte gevallen iets wat nog leeft) dan hebben we die mondkapjes misschien helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lockdown gaat gewoon voortgezet worden. Ze zijn volgens mij nog steeds bang voor die Omikron (ook al lijkt het er steeds meer op dat die hele milde klachten geeft) en de hoge cijfers.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:50 schreef KingRadler het volgende:
Maak me toch wel Ernstig zorgen om de Persco![]()
Lekker pangolin smikkelen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze in Azië nou eens stoppen met alles eten wat ooit heeft bewogen (of in hele aparte gevallen iets wat nog beweegt) dan hebben we die mondkapjes misschien helemaal niet nodig.![]()
Wacht even, mensen zijn voorzichtigquote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom we naar een samenleving toe zouden moeten waarin iedereen bang voor elkaar is en waarin alles draait om niet ziek worden.
Lijkt me psychisch ook lastig op te brengen, altijd en overal die angst.![]()
Heb begrepen van een aantal mensen hier dat angst niet bestaat, maar mensen zijn gewoon heel voorzichtig. Dat is alles.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
"Geen idee, maar dat is wat we vorige keer ook gedaan hebben."quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:53 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Lockdown gaat gewoon voortgezet worden. Ze zijn volgens mij nog steeds bang voor die Omikron (ook al lijkt het er steeds meer op dat die hele milde klachten geeft) en de hoge cijfers.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Zo voorzichtig dat zodra Rutte zegt dat mondkapjes niet meer verplicht zijn je er niemand meer mee ziet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wacht even, mensen zijn voorzichtig![]()
Heb begrepen van een aantal mensen hier dat angst niet bestaat, maar mensen zijn gewoon heel voorzichtig. Dat is alles.![]()
![]()
er komen steeds meer bijwerkingen naar boven, logisch dat sommige mensen huiverig zijn.Plaats hier uw advertentie![]()
Vandaar dat ik niet meer menstrueer sinds afgelopen donderdag, al heb ik dat al 38 jaar niet gedaan bedenk ik me nu.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
er komen steeds meer bijwerkingen naar boven, logisch dat sommige mensen huiverig zijn.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
En Israël stijgt dus dus dat betekend dat wij net als Israël binnenkort een nieuwe booster krijgen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:57 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk ons goed bezig zijn.![]()
Ach. We gaan echt wel weer terug naar normaal.
In de dagelijkse omgang merk ik er ook steeds minder van. Mondkapjes op je kin en gaan maar!
De druk om de lockdown te beëindigen wordt ook steeds groter. Bij iedereen is al lang het besef ingedaald dat we het gewoon moeten accepteren, tis een statistisch risico dingetje."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Als 2G is ingevoerd kunnen we weer normaal doenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ach. We gaan echt wel weer terug naar normaal.
In de dagelijkse omgang merk ik er ook steeds minder van. Mondkapjes op je kin en gaan maar!
De druk om de lockdown te beëindigen wordt ook steeds groter. Bij iedereen is al lang het besef ingedaald dat we het gewoon moeten accepteren, tis een statistisch risico dingetje.
Plaats hier uw advertentie![]()
Maar ze eisen nogsteeds een negatieve covid test van maximaal 24/48u oud want stel je voor dat je corona meebrengtquote:![]()
Om 19:00 is mijn afspraak voor de pcr test![]()
![]()
Er zijn nog maar weinig mensen écht bang voor het virus, de meesten houden hun schouders op voor het virus. Probleem voor de overheid is natuurlijk dat zij bang zijn voor het beeld dat er overreactie is geweest op het virus. Iedereen nog een paar prikrondes om te onderstrepen dat het VACCIN de uitweg was en niet omicron. Duurt nog wel half jaartje."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Groot onderzoek: vaccin heeft miniem effect op menstruatiecyclus - https://nos.nl/l/2412321#UPDATE-container-58486786quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
er komen steeds meer bijwerkingen naar boven, logisch dat sommige mensen huiverig zijn.
"Klinisch niet relevant"."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
ja dat testen is wel zinloos gewordenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ze eisen nogsteeds een negatieve covid test van maximaal 24/48u oud want stel je voor dat je corona meebrengt![]()
Om 19:00 is mijn afspraak voor de pcr test![]()
Inderdaad... Negatief testen en dan omicronned worden in het vliegtuigquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat testen is wel zinloos geworden![]()
![]()
Klopt, dat is de informatie tot dusver.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Groot onderzoek: vaccin heeft miniem effect op menstruatiecyclus - https://nos.nl/l/2412321#UPDATE-container-58486786
"Klinisch niet relevant".
Maar we zien een tendens dat hoe verder de tijd verstrijkt de werkzaamheid van vaccins overschat zijn, en de bijwerkingen onderschat. Mensen worden steeds huiveriger."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ken werkelijk helemaal niemand die huiveriger is gewordenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, dat is de informatie tot dusver.
Maar we zien een tendens dat hoe verder de tijd verstrijkt de werkzaamheid van vaccins overschat zijn, en de bijwerkingen onderschat. Mensen worden steeds huiveriger.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
welke mensen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
Maar we zien een tendens dat hoe verder de tijd verstrijkt de werkzaamheid van vaccins overschat zijn, en de bijwerkingen onderschat. Mensen worden steeds huiveriger.![]()
De steeds huiverigder wordende?quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Nou het is wel een beetje de reden waarom ik wacht met de 3e prik. Prik 1 en 2 heb ik wel genomen, omdat ik voor mezelf het gevoel had dat die toch de belangrijkste waren en die heb ik toen best snel gehaald. Maar nu met die 3e twijfel ik gewoon meer en zeker als er nog meerdere volgen. Ik ga niet bezig blijven met prikken terwijl het misschien achteraf niet heel nodig is geweest.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken werkelijk helemaal niemand die huiveriger is geworden![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken werkelijk helemaal niemand die huiveriger is gewordenquote:Vooral vrouwen die zwakker zijn/willen worden, die lezen ook de berichten waarin gezegd wordt dat er geen risico's zijn, maar nu artikelen lezen dat het wel degelijk - doch minimaal - de menstruatiecyclus verstoord. Verhalen over myocarditis.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken werkelijk helemaal niemand die huiveriger is geworden
De bakens en grenzen worden steeds verder opgeschoven."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
* naarmate de tijd verstrekt wordt er steeds meer desinformatie over vaccins verspreidt waardoor mensen huiveriger worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, dat is de informatie tot dusver.
Maar we zien een tendens dat hoe verder de tijd verstrijkt de werkzaamheid van vaccins overschat zijn, en de bijwerkingen onderschat. Mensen worden steeds huiveriger.![]()
Dat wordt wel weg gecensureerd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:15 schreef Gehrman het volgende:
[..]
* naarmate de tijd verstrekt wordt er steeds meer desinformatie over vaccins verspreidt waardoor mensen huiveriger worden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
daar kan ik best wel inkomen even afhankelijk van je leeftijd, als je jong bent is het meer voor het algemene belang dan je eigen, tenzij je op vakantie wil naar een land met booster als eisquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:14 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Nou het is wel een beetje de reden waarom ik wacht met de 3e prik. Prik 1 en 2 heb ik wel genomen, omdat ik voor mezelf het gevoel had dat die toch de belangrijkste waren en die heb ik toen best snel gehaald. Maar nu met die 3e twijfel ik gewoon meer en zeker als er nog meerdere volgen. Ik ga niet bezig blijven met prikken terwijl het misschien achteraf niet heel nodig is geweest.![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken werkelijk helemaal niemand die huiveriger is gewordenPlaats hier uw advertentie![]()
Twijfelen aan het nut van een booster voor jou persoonlijk is niet hetzelfde als huiveriger worden he?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:14 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Nou het is wel een beetje de reden waarom ik wacht met de 3e prik. Prik 1 en 2 heb ik wel genomen, omdat ik voor mezelf het gevoel had dat die toch de belangrijkste waren en die heb ik toen best snel gehaald. Maar nu met die 3e twijfel ik gewoon meer en zeker als er nog meerdere volgen. Ik ga niet bezig blijven met prikken terwijl het misschien achteraf niet heel nodig is geweest.
Beleidsmakers: we krijgen virus niet onder controle omdat kinderen niet zijn gevaccineerd.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ook het nut niet inzien van een covid-vaccinatie voor kinderen is niet gelijk aan huiveriger worden.quote:
Dat er daarnaast nog wat ongeïnformeerden en wappies hebben gereageerd is te verwachten bij een programma als Hart van Nederland."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
quote:quote:Op maandag 3 januari 2022 16:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En elk keer dat er een mRNA vaccin aan mannen onder de 40 wordt gegeven neemt de kans op een hartspierontsteking of hartzakjeontsteking toe als bijwerking volgens recent onderzoek van Oxford universiteit. Middel wordt voor die groep zo erger dan de kwaal.![]()
![]()
Maar dat heeft dus niets te maken met er huiveriger voor wordenquote:
Welke verbeteringen zijn te verwachten als we kinderen vaccineren en welke risico's zijn dan gemitigeerd? En hoe weeg jij de (mogelijke) baten ten opzichte van de (mogelijke) risico's? Oprecht benieuwdquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook het nut niet inzien van een covid-vaccinatie voor kinderen is niet gelijk aan huiveriger worden.
Dat er daarnaast nog wat ongeïnformeerden en wappies hebben gereageerd is te verwachten bij een programma als Hart van Nederland.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ergens het nut niet van inzien is niet hetzelfde als er huiverig voor zijn.quote:"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het ging erover of mensen er huiveriger voor zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke verbeteringen zijn te verwachten als we kinderen vaccineren en welke risico's zijn dan gemitigeerd? En hoe weeg jij de (mogelijke) baten ten opzichte van de (mogelijke) risico's? Oprecht benieuwd
NIET of ze het nut er van inzien.
Maar leuk geprobeerd."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Nou jij verdedigt (fel) een post waarin scepsis wordt geuit voor het vaccineren van kinderen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het ging erover of mensen er huiveriger voor zijn.
NIET of ze het nut er van inzien."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Kinderen vaccineren slaat HELEMAAL nergens op.
Voor de kinderen zelf niet (veel meer dan een snotneus lopen ze toch niet op) en voor besmettingen haalt het ook niks uit. Scholen zijn dicht, horeca is dicht, 87% is gevaccineerd en besmettingen zijn sky high…![]()
die vraag hoef je alleen als ouder(s) van zo'n kind te stellenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke verbeteringen zijn te verwachten als we kinderen vaccineren en welke risico's zijn dan gemitigeerd? En hoe weeg jij de (mogelijke) baten ten opzichte van de (mogelijke) risico's? Oprecht benieuwd![]()
Nope, dat deed ik niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou jij verdedigt (fel) een post waarin scepsis wordt geuit voor het vaccineren van kinderen.
Wederom leuk geprobeerd."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Is dat zo? De rol van ouders bij de wijze en opzet van een medische behandeling voor kinderen is doorgaans niet zo groot, of eigenlijk is er gewoonweg helemaal geen rol. Zie deze doc van zembla.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
die vraag hoef je alleen als ouder(s) van zo'n kind te stellen
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/geen-chemo-voor-felix"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
die inderdaad, die keer op keer met wappelonische spraakverwarringen komenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De zogenaamde "zelf denkende" mensen die vooral excelleren in het napraten van anderen?![]()
Lees anders even (rustig) terugquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, dat deed ik niet.
Wederom leuk geprobeerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Waar ik steeds minder over kan is dat gemiereneuk.. loop hier, loop daar, denk om elkaar, mondkapjes verplicht, winkel veilig etcquote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:51 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens mij waren mondkapjes, in ieder geval voor corona, in geen enkel land in Azië verplicht.
Het gaat niet zo zeer over mondkapjes zelf, maar het is vooral de verplichting die mensen tegen het zere been stoot.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Toch vraag ik me af hoe groot de kans nou echt is om in een vliegtuig besmet te raken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inderdaad... Negatief testen en dan omicronned worden in het vliegtuig
Er zijn tienduizenden vluchten per dag maar echte haarden lijken het niet te zijn.![]()
Die gaat ik stelen "wappelonisch"quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
die inderdaad, die keer op keer met wappelonische spraakverwarringen komen![]()
![]()
![]()
Er worden doelpalen verzet + de discussie een totaal andere draai gegeven en mensen gaan er gewoon in mee..![]()
CDC heeft net gemeld dat covid bij kinderen het risico op diabetes lijkt te verhogen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:28 schreef tja77 het volgende:
Kinderen vaccineren slaat HELEMAAL nergens op.
Voor de kinderen zelf niet (veel meer dan een snotneus lopen ze toch niet op) en voor besmettingen haalt het ook niks uit. Scholen zijn dicht, horeca is dicht, 87% is gevaccineerd en besmettingen zijn sky high…
https://thehill.com/blogs(...)hildren-may-increaseare we infinite or am I alone![]()
Ik zou jou dat aanraden. Er is weinig dubbel te interpreteren aan mijn posts.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees anders even (rustig) terug
Dat jij de dielpalen probeert te verzetten en de proberrt de discussie een andere wending te geven is daarentegen overduidelijk
veel vliegtuigen zijn ook leeg hequote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe groot de kans nou echt is om in een vliegtuig besmet te raken.
Er zijn tienduizenden vluchten per dag maar echte haarden lijken het niet te zijn.
Plaats hier uw advertentie![]()
Klopt. En als je in een auto rijdt dan kun je tegen een paal aan rijden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
CDC heeft net gemeld dat covid bij kinderen het risico op diabetes lijkt te verhogen.
https://thehill.com/blogs(...)hildren-may-increaseZuiger van het FOK!-OMT![]()
Sommige mensen krijgen daar een prettig gevoel bij en vinden het blijkbaar voor zichzelf nodig al die adviezen en verplichtingen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar ik steeds minder over kan is dat gemiereneuk.. loop hier, loop daar, denk om elkaar, mondkapjes verplicht, winkel veilig etc"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Eens. Op een gegeven moment moeten we gewoon een keer accepteren dat dit het is, en weer normaal gaan doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar ik steeds minder over kan is dat gemiereneuk.. loop hier, loop daar, denk om elkaar, mondkapjes verplicht, winkel veilig etc![]()
Kinderen, die amper tot geen last van covid hebben, inenten ter compensatie omdat er onder de 50+ risicogroepers nogal wat verstokte antivaxxers zijn. Mwah...quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Is ook allemaal een doorgedraaide grap. 2 jaar geduurd om toe te geven dat winkelkarretjes ontsmetten 0 zin heeft.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Ach, al dat micromanagement. En bullshitmaatregelen als het ontsmetten van menukaarten of bibliotheekboeken 3 dagen in quarantaine leggen. Het heeft vermoedelijk 0 besmettingen voorkomen en slechts een hoop ergernis opgeleverd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is ook allemaal een doorgedraaide grap. 2 jaar geduurd om toe te geven dat winkelkarretjes ontsmetten 0 zin heeft.
Het is allang bekend dat je de bulk van de besmettingen voorkomt met afstand houden en thuisblijven bij klachten. Al het andere is gerommel in de marge.![]()
Ik denk dat het CDC zich beter bezig kan houden met al die plastic en suiker prefabzooi waar Amerikaanse kinderen mee volgepropt worden...quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
CDC heeft net gemeld dat covid bij kinderen het risico op diabetes lijkt te verhogen.
https://thehill.com/blogs(...)hildren-may-increase“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan moet ik het gaan kijken maar wat was de uitkomst?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat zo? De rol van ouders bij de wijze en opzet van een medische behandeling voor kinderen is doorgaans niet zo groot, of eigenlijk is er gewoonweg helemaal geen rol. Zie deze doc van zembla.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/geen-chemo-voor-felix
En denk je dat vaccinatie gedwongen gaat worden voor kinderen want dat bedoel je dus eigenlijk?![]()
Volgens mij ben jij zelf de persoon die mij ervan beticht de doelpalen te verzetten en dat ik de discussie een andere wending zou willen geven.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou je op willen houden met dat soort onzinnige insinuaties waarbij je op de man (vrouw) speelt? Dank alvast.
Maar ik zal niet meer op deze reeks posts van jou reageren."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Grofweg: kind heeft kanker en arts wil behandelen op manier X, ouders willen wijze Y en worden geconfronteerd met jeugdzorg etc.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan moet ik het gaan kijken maar wat was de uitkomst?
En denk je dat vaccinatie gedwongen gaat worden voor kinderen want dat bedoel je dus eigenlijk?
Waar het omgaat is dat als het gaat om medische behandelingen dat het eigenlijk niet de keuze van ouders zou moeten zijn, zeker als het gaat om een vaccin waarin nieuwe (veel belovende) technologie in zit waar wij mogelijk risicos op de lange termijn niet kennen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Bizarre vergelijking.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klopt. En als je in een auto rijdt dan kun je tegen een paal aan rijden.are we infinite or am I alone![]()
Ik zat al te wachten tot er iemand mee komt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 16:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/blogs(...)hildren-may-increase
Tijd om weer een nieuw paniek artikel te zoeken.![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat testen is wel zinloos gewordenInteressant. Ik vond het stukje financial disclosure ook heel interessant, staat onder author information.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Groot onderzoek: vaccin heeft miniem effect op menstruatiecyclus - https://nos.nl/l/2412321#UPDATE-container-58486786
"Klinisch niet relevant".ess![]()
Ik ken iemand die het daar niet mee eens.quote:
Geld voor niets
een leuke, dus volwassenen die niet willen vaccineren hoeven niet naar de medische wetenschap te luisteren maar ouders die hun kind wel willen laten vaccineren moeten wel naar die wetenschap luisteren, tenminste als die wetenschap het maar afraadt?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grofweg: kind heeft kanker en arts wil behandelen op manier X, ouders willen wijze Y en worden geconfronteerd met jeugdzorg etc.
Waar het omgaat is dat als het gaat om medische behandelingen dat het eigenlijk niet de keuze van ouders zou moeten zijn, zeker als het gaat om een vaccin waarin nieuwe (veel belovende) technologie in zit waar wij mogelijk risicos op de lange termijn niet kennen.![]()
Nou, wat we vooral niet moeten willen is dat de ouders voor het kind bepalen om tot vaccinatie over te gaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
een leuke, dus volwassenen die niet willen vaccineren hoeven niet naar de medische wetenschap te luisteren maar ouders die hun kind wel willen laten vaccineren moeten wel naar die wetenschap luisteren, tenminste als die wetenschap het maar afraadt?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik geef toe dat er alternatieve verklaringen voor het resultaat te bedenken zijn (bvb dat kinderen met covid meer medische onderzoeken ondergingen, waardoor diabetes eerder gediagnoseerd werd). Maar ik zou het vreemd vinden dat ouders die wel rekening houden met "onbekende lange-termijn effecten" van het vaccin, zo'n potentieel lange-termijn effect van covid negeren.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten tot er iemand mee komt.
[ twitter ]
Tijd om weer een nieuw paniek artikel te zoeken.are we infinite or am I alone![]()
Kinderen hoeven geen vaccinatie. Er zijn zelfs artsen op tv geweest die aangaven dat kinderen geen vaccin nodig hebben tegen Corona omdat ze geen last hebben van de ziekte.
Kinderen vaccineren tegen Corona is je reinste kul want ook gevaccineerd kunnen ze net als gevaccineerde volwassen gewoon anderen besmetten met Corona.
Bovendien heel veel jongvolwassenen krijgen last van een ontstoken hartzakje na vaccinatie. Dat zal bij kinderen niet anders zijn.
Vraag je zelf af wil je je kindje daaraan blootstellen?
Wil je dat je kind sterft aan een vaccinatie die hij/zij eigenlijk niet nodig heeft?
Of blijft lijden aan een verzwakt hart door de ontsteking die het vaccin veroorzaakt?![]()
kortom vrijheid is prima zolang de keuze maar de jouwe isquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, wat we vooral niet moeten willen is dat de ouders voor het kind bepalen om tot vaccinatie over te gaan.![]()
![]()
Laatste stuiptrekkingen van het mediageile OMT genootschap.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-ontwrichten
Kijk. Denken in problemen ziet er zo uit.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gebeurt in alle landen momenteel. De UK houdt rekening met een uitval van 25% van de onderwijzers, in België bereidt men noodplannen voor industrie en overheidsdiensten voor (met oa inzetten van het leger in rusthuizen)...quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
Kijk. Denken in problemen ziet er zo uit.are we infinite or am I alone![]()
1 jaar voor aerosolenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is ook allemaal een doorgedraaide grap. 2 jaar geduurd om toe te geven dat winkelkarretjes ontsmetten 0 zin heeft.
1.5 jaar voor ventileren
heel dat RIVM is een shitshowwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
De maatschappij is al ontwricht Hans. Door maatregelen die jullie hebben voorgesteld.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
Kijk. Denken in problemen ziet er zo uit.
Echt, in wat voor werkelijkheid leven deze mensen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 08-01-2022 19:25:49 ]![]()
Wat een prachtig beest.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
Snow leopard at Illinois zoo dies after contracting Covid-19
[ afbeelding ]
RIPWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Eerste symptomen al op 20 november, taai beestje.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIP
![]()
![]()
Dat was toch dezelfde vent die het kabinet uitkotste toen ze de scholen dichtgooiden vorig jaar, laf besluit, kinderen spelen geen enkele rol, yadayada? Ach ja.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:13 schreef Pistolero het volgende:
De maatschappij is al ontwricht Hans. Door maatregelen die jullie hebben voorgesteld.
Echt, in wat voor werkelijkheid leven deze mens.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
😢quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIPOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
tijden veranderen he......vaccinaties, andere varianten, economie etc etcquote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was toch dezelfde vent die het kabinet uitkotste toen ze de scholen dichtgooiden vorig jaar, laf besluit, kinderen spelen geen enkele rol, yadayada? Ach ja.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
De maatregelen maken meer kapot dan je lief is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gebeurt in alle landen momenteel. De UK houdt rekening met een uitval van 25% van de onderwijzers, in België bereidt men noodplannen voor industrie en overheidsdiensten voor (met oa inzetten van het leger in rusthuizen)...Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ja, het "tijden veranderen" is wel het favoriete argument van velen die op het moment van doen van uitspraken een pak minder genuanceerd waren.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tijden veranderen he......vaccinaties, andere varianten, economie etc etcWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Wat een mooierd. Die staartquote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIPZielig.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
vrijdagquote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:25 schreef summer2bird het volgende:
Wanneer is de nieuwe persco eigenlijk?![]()
Zouden die mensen zelf er allemaal nog zo in geloven? Gewoon als in dat zij zelf ook wel weten dat het giswerk is met al die maatregelen of ze werken, continu modellen aanpassen, wat roepen her en der.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was toch dezelfde vent die het kabinet uitkotste toen ze de scholen dichtgooiden vorig jaar, laf besluit, kinderen spelen geen enkele rol, yadayada? Ach ja."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
gelul natuurlijk......tijden zijn zeker veranderd en dan veranderen meningen en gevoelens ook gewoonquote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, het "tijden veranderen" is wel het favoriete argument van velen die op het moment van doen van uitspraken een pak minder genuanceerd waren.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Arm kadjequote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIP![]()
Oh, ok, dus stoppen we met het Rijksvaccinatie programma totdat de kinderen volwassen zijn en zelf mogen beslissen. Lijkt mij een top idee.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, wat we vooral niet moeten willen is dat de ouders voor het kind bepalen om tot vaccinatie over te gaan.![]()
tot dat alle dieren in de wereld zijn gevaccineerd zijn we niet veilig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIPPlaats hier uw advertentie![]()
Dat zijn allemaal virusvectorvaccins die de kinderen krijgen, en de meeste van die vaccins zijn al lang, maar dan ook allang onvoorwaardelijk toegelaten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, dus stoppen we met het Rijksvaccinatie programma totdat de kinderen volwassen zijn en zelf mogen beslissen. Lijkt mij een top idee."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Meh, jammer.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIP
Dus de Sneeuwluipaarden zijn kwetsbaarder dan tijgers en de nijlpaarden hadden een snotneus.
Gek hoe dat werkt, of niet, geen idee.Go hard or go home![]()
Het punt is een beetje dat vanuit allerlei hoeken en gaten OMT-leden, of nog lager op de ladder geplaatste experts, het nodig achten om hun overtuiging in allerlei hyperbolen met de samenleving te delen, terwijl het helemaal niet vanzelfsprekend is dat die ook daadwerkelijk gaan plaatsvinden. Dan is het inderdaad paniekzaaien, of aandacht vragen als je het wat vriendelijker wil verwoorden, en als je dan op een later tijdstip 180 graden bent gedraaid en je enige argument is "met de tijd veranderen mijn meningen en gevoelens" is dat allemaal wel heel erg simpel. Sowieso deel je je meningen en gevoelens maar lekker met je therapeut in plaats van in de T.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelul natuurlijk......tijden zijn zeker veranderd en dan veranderen meningen en gevoelens ook gewoonWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Vroeggeboren kinderen ook niet in de couveuse. Eerst maar wachten tot ze 18 zijn toch? Daarna mogen ze wel kiezen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, dus stoppen we met het Rijksvaccinatie programma totdat de kinderen volwassen zijn en zelf mogen beslissen. Lijkt mij een top idee.![]()
De scholen gaan snel weer open. Fuck het vaccinatieprogramma. Het probleem lost zichzelf wel op. Ze waren al aardig onderweg.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, dus stoppen we met het Rijksvaccinatie programma totdat de kinderen volwassen zijn en zelf mogen beslissen. Lijkt mij een top idee.Go hard or go home![]()
grapjas........quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is een beetje dat vanuit allerlei hoeken en gaten OMT-leden, of nog lager op de ladder geplaatste experts, het nodig achten om hun overtuiging in allerlei hyperbolen met de samenleving te delen, terwijl het helemaal niet vanzelfsprekend is dat die ook daadwerkelijk gaan plaatsvinden. Dan is het inderdaad paniekzaaien, of aandacht vragen als je het wat vriendelijker wil verwoorden, en als je dan op een later tijdstip 180 graden bent gedraaid en je enige argument is "met de tijd veranderen mijn meningen en gevoelens" is dat allemaal wel heel erg simpel. Sowieso deel je je meningen en gevoelens maar lekker met je therapeut in plaats van in de T.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
scholen open nadat half nederland erop uit is geweest afgelopen week, word hopelijk een topshow !quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:36 schreef Noek het volgende:
[..]
De scholen gaan snel weer open. Fuck het vaccinatieprogramma. Het probleem lost zichzelf wel op. Ze waren al aardig onderweg.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Als een infectie je permanent immuun zou maken mischien.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:36 schreef Noek het volgende:
[..]
De scholen gaan snel weer open. Fuck het vaccinatieprogramma. Het probleem lost zichzelf wel op. Ze waren al aardig onderweg.![]()
Een vaccinatie maakt je ook niet immuun dus..quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als een infectie je permanent immuun zou maken mischien.![]()
Ze moeten deelnemen aan t vaccinatieprogramma van jou met een vaccin wat allesbehalve permanent immuun maakt, zo blijkt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als een infectie je permanent immuun zou maken mischien.
Dat is een beetje gek.
Ze zouden eens wat antistoffen moeten testen bij die doelgroep. Halve klassen zaten al thuis terwijl het nu pas doorsijpelt bij bedrijven waar teveel personeel uitvalt.Go hard or go home![]()
En hij heeft ergens nog gelijk ook. Door die onbekookte lock down in december is de maatschappij idd ontwricht.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
Kijk. Denken in problemen ziet er zo uit.
Ik heb het helemaal gehad met experts en wetenschappers en dat hele - ik heb er verstand van - clubje dat zich zelf en hun persoonlijke mening nu heul errug belangrijk voordoen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
De maatschappij is idd al ontwricht, wat extra ontwrichting door een overvloed aan Omikron kan er dan ook nog wel bij. En dan doel ik met name op dat er een groot gedeelte van de bevolking thuis moet zitten in quarantaine en niet een overvol ziekenhuis.![]()
UK:Denken ze dat een tweede booster voor 80+ geen zin heeft, of vrezen ze dat een tweede booster het moeilijker zou maken om mensen die nog niet gevaccineerd of geboosterd zijn te overtuigen?quote:the Joint Committee on Vaccination and Immunisation has advised against giving a second booster, or a fourth dose, of the vaccine to care home residents and people aged 80-plus after figures showed it was 90% effective at preventing hospital admission.
Instead, experts want to prioritise the rollout of the first booster dose and encourage those who are still unvaccinated to have first and second doses.are we infinite or am I alone![]()
Ze krijgen ook een groot podium van de media en het volk. Want dat zijn de 'deskundigen' en we moeten ons door hun laten leiden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt is een beetje dat vanuit allerlei hoeken en gaten OMT-leden, of nog lager op de ladder geplaatste experts, het nodig achten om hun overtuiging in allerlei hyperbolen met de samenleving te delen, terwijl het helemaal niet vanzelfsprekend is dat die ook daadwerkelijk gaan plaatsvinden. Dan is het inderdaad paniekzaaien, of aandacht vragen als je het wat vriendelijker wil verwoorden, en als je dan op een later tijdstip 180 graden bent gedraaid en je enige argument is "met de tijd veranderen mijn meningen en gevoelens" is dat allemaal wel heel erg simpel. Sowieso deel je je meningen en gevoelens maar lekker met je therapeut in plaats van in de T.
De gewone man en vrouw moet zich langzamerhand afvragen of er niet een meer vijandiger klimaat moet worden gecreëerd voor idiote deskundigen die van alles en nog wat roepen om hun eigen fantasieën over controle en rampen werkelijkheid te laten worden. Stop ze terug in hun kooi.![]()
NOS journaal begint met een verhaal dat kinderen maar beter gevaccineerd kunnen worden, want zeldzame gevallen die erg ziek worden, tot nu toe 200 keer in NL.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
Kijk. Denken in problemen ziet er zo uit.quote:de extreme besmettelijkheid kan ertoe leiden dat ook in het ziekenhuis personeel massaal ziek wordt, of in quarantaine moet na een infectie in het gezin. En dat scenario loert overal. Caissières, vuilnismannen en buschauffeurs: het virus kan overal toeslaan en zou het land in zekere mate kunnen ontwrichten.![]()
Wat wel een issue is, en ook zou moeten worden aangepast, is de quarantaine duur. Met de snelle cyclus van omicron is dat ook niet meer dan logisch.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je zou toch verwachten dat qua hospital intake het slechter zou moeten gaan in low vaxxed countries..quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het wordt in de oorspronkelijke brandhaarden net zo dominant hoor. Ja het helpt natuurlijk als je R relatief gezien nog hoger ligt dan een andere variant omdat die een lagere effectieve R heeft door vaccins, maar vooralsnog lijkt het er niet op alsof het in landen met een lage vaccinatiegraad anders verloopt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Idd doen ze in andere landen ook.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat wel een issue is, en ook zou moeten worden aangepast, is de quarantaine duur. Met de snelle cyclus van omicron is dat ook niet meer dan logisch.![]()
Mwoah, dat ligt aan heel veel zaken. Registratie is al een ding, maar verder zit je met toegang tot zorg, bevolkingssamenstelling en ga zo maar door. Met de natte vinger wat kijken naar landen zegt vrij weinig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat qua hospital intake het slechter zou moeten gaan in low vaxxed countries..Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Sport graag.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 17:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zolang de kappers en kroegen maar open gaan. De rest interesseert me geen fuck.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De Deutscher Fernsehfunk was minder een propagandakanaap voor het overheidsbeleid van de DDR dan de NOS voor de regering.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:04 schreef zalkc het volgende:
NOS journaal begint met een verhaal dat kinderen maar beter gevaccineerd kunnen worden, want zeldzame gevallen die erg ziek worden, tot nu toe 200 keer in NL.
Echt schandalige berichtgeving soms.![]()
Ook Beleidsmakers : er zijn te weinig kinderen gevaccineerd, dus we kunnen een volgende scholensluiting niet langer uitsluiten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beleidsmakers: we krijgen virus niet onder controle omdat kinderen niet zijn gevaccineerd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja en nog erger "het is te druk" - we sluiten de boel.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waar ik steeds minder over kan is dat gemiereneuk.. loop hier, loop daar, denk om elkaar, mondkapjes verplicht, winkel veilig etcwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Met 25 dagen is het wel klaar dus daar. Lekker bezig.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk alweer boven de 300K.
Die scoren gewoon in 3,5 dag een miljoen besmettingen. Gidsland.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Om de schrik erin te houden, kijk eens hoe erg het is?????quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?![]()
Input voor de modellen, we moeten die virologen op een of andere manier toch aan het werk houden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Voornamelijk trendmonitoring en quarantaine/isolatie faciliteren.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Dat wordt een steeds interessantere vraag.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?
Gezien de enorme aantallen, kan het antwoord niet langer zijn om zicht op het virus te houden, het is toch al overal.
Nog los van dat er enorm veel geld in omgaat (labs, leveranciers plastics, personeel, transport)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Dat gaat wel een excuus worden vrees ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook Beleidsmakers : er zijn te weinig kinderen gevaccineerd, dus we kunnen een volgende scholensluiting niet langer uitsluiten.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Groene vinkjes scoren.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?- verwijderd door admin -![]()
Extra vinkje in de coronacheck app, was voor mij de enige reden om te testen bij de ggd na een positieve zelftest nadat mijn zoon positief was getest.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Gewoon geld verdienen. En anders blijft die lijn op die grafiek op nul staan, dat is ook zo saai.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Zodat ze lockdown kunnen invoeren al wijzend naar de testcijfers.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:53 schreef halfway het volgende:
Wat is nu eigenlijk het nut van al dat getest?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Corona testen is een essentiële tak geworden in de economie, dat kan je niet zomaar opdoeken, duizenden banen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat wordt een steeds interessantere vraag.
Gezien de enorme aantallen, kan het antwoord niet langer zijn om zicht op het virus te houden, het is toch al overal.
Nog los van dat er enorm veel geld in omgaat (labs, leveranciers plastics, personeel, transport)![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Maar die mensen kunnen aan de bedden staan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Corona testen is een essentiële tak geworden in de economie, dat kan je niet zomaar opdoeken, duizenden banen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
In het collectieve denken van mensen is het testen een maatregelen. Van laag tot hoogopgeleid laten mensen zich testen, daarmee wordt verondersteld dat ze "iets" doen tegen het virus.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat wordt een steeds interessantere vraag.
Nog los van dat er enorm veel geld in omgaat (labs, leveranciers plastics, personeel, transport)"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
En dat voor een zaterdag (dus feitelijk vrijdag cijfer)quote:
Alles open en snel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee dat kan niet, kost geld.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar die mensen kunnen aan de bedden staan.![]()
Het bekende persoonlijk aanspreken, inspelen op zorgen van ouders door ernstige ziektes te benadrukken waarbij het percentage groter is dan het getal de praktijk voorstelt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 18:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten tot er iemand mee komt.
[ twitter ]
Tijd om weer een nieuw paniek artikel te zoeken.
Vooral van het woordje "kan" dat mensen moet aanspreken en overtuigen, krijg ik ondertussenbraakneigingen. prima om kwetsbare kinderen gericht op hun eigen aandoening in te enten met whatever maar niet die kans/zorg dan projecteren op de rest van de goegemeente.
Kinderen lopen hoegenaamd geen kans op gevolggevend orgaanaandoeningen tgv van een Covid19 infectie die voor hun verloopt als een ordinaire verkoudheid. Dan in de media, o.a. NOS en een aangezochte kinderarts als muts, stipuleren en benadrukken dat vaccinatie dus wenselijk is omdat het in uitzonderlijke gevallen 1:5000 kinderen kan treffen. Er zijn iets van 650.000 kinderen (4-12) in NL waarvan er dus ca 130 mogelijk die gerelateerde aandoening ontwikkelen. En dan nog komen met allerlei vage - uit verband gehaalde Franse - onderzoeken dat zou moeten bewijzen dat vaccinatie de orgaanaandoening voor 80% zou kunnen voorkomen.
Om dus - onbewijsbaar - 100 kinderen te redden, moeten 650.000 andere jonge kinderen minimaal (ws ook nog's jaarlijks) twee keer geprikt worden. En dan nog `s met een middels waar totaal van onbekend is of en wat dat op de lange termijn voor andere bijwerkingen kan zorgen. Je moet het als arts maar durven te verkondigen. Dat het niet mag worden ontkend, met het oog op de Tuchtraad, begrijp ik ook maar hou dan als praktiserend medicus gewoon je mond.
Ik ken effectievere methoden om jonge(re) kinderen meer kansen te bieden op (geestelijke) gezondheid door ze bv veilig naar school, op sport/spel en vakantie met hun ouders te laten gaan. Of desnoods in de jeugdzorg kinderen een veilig thuis te geven zodat ze niet zonder eten naar school gaan of thuiskomen om daar in de misère te komen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Mooi.quote:
Zouden dit soort berichten ook bij het kabinet aankomen? En dan daar omikron conclusies uit trekken?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Yes, mensen angstig maken, zodat ze de kinderen ook gaan laten vaccineren. Heel erg hoe de media hun rol hierin heeft.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het bekende persoonlijk aanspreken, inspelen op zorgen van ouders door ernstige ziektes te benadrukken waarbij het percentage groter is dan het getal de praktijk voorstelt.
Vooral van het woordje "kan" dat mensen moet aanspreken en overtuigen, krijg ik ondertussenbraakneigingen. prima om kwetsbare kinderen gericht op hun eigen aandoening in te enten met whatever maar niet die kans/zorg dan projecteren op de rest van de goegemeente.
Kinderen lopen hoegenaamd geen kans op gevolggevend orgaanaandoeningen tgv van een Covid19 infectie die voor hun verloopt als een ordinaire verkoudheid. Dan in de media, o.a. NOS en een aangezochte kinderarts als muts, stipuleren en benadrukken dat vaccinatie dus wenselijk is omdat het in uitzonderlijke gevallen 1:5000 kinderen kan treffen. Er zijn iets van 650.000 kinderen (4-12) in NL waarvan er dus ca 130 mogelijk die gerelateerde aandoening ontwikkelen. En dan nog komen met allerlei vage - uit verband gehaalde Franse - onderzoeken dat zou moeten bewijzen dat vaccinatie de orgaanaandoening voor 80% zou kunnen voorkomen.
Om dus - onbewijsbaar - 100 kinderen te redden, moeten 650.000 andere jonge kinderen minimaal (ws ook nog's jaarlijks) twee keer geprikt worden. En dan nog `s met een middels waar totaal van onbekend is of en wat dat op de lange termijn voor andere bijwerkingen kan zorgen. Je moet het als arts maar durven te verkondigen. Dat het niet mag worden ontkend, met het oog op de Tuchtraad, begrijp ik ook maar hou dan als praktiserend medicus gewoon je mond.
Ik ken effectievere methoden om jonge(re) kinderen meer kansen te bieden op (geestelijke) gezondheid door ze bv veilig naar school, op sport/spel en vakantie met hun ouders te laten gaan. Of desnoods in de jeugdzorg kinderen een veilig thuis te geven zodat ze niet zonder eten naar school gaan of thuiskomen om daar in de misère te komen.![]()
Paniekzaaien!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:58 schreef leolinedance het volgende:
Die klote Beau.."we moeten het er toch even over hebben, we hebben een corona record"![]()
Kut media![]()
Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om de sensatie, niet om de inhoudquote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:58 schreef leolinedance het volgende:
Die klote Beau.."we moeten het er toch even over hebben, we hebben een corona record"![]()
Kut media~FEYENOORD~
We zijn allemaal klaar met mekaar.quote:
Tijd voor leuke dingen!
Zoals kroegen in, concerten bezoeken, tanzen, sporten en alles wat die fundi’s haten.
Go hard or go home![]()
Vaccinatie voor/tegen Covid19 is geen vaccin, laat staan duurzaam zoals die voor andere virussen wordt toegepast in RVP. Hier appels vergelijken met verrotte peren is vooral willen desinformeren.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ok, dus stoppen we met het Rijksvaccinatie programma totdat de kinderen volwassen zijn en zelf mogen beslissen. Lijkt mij een top idee.
De in het RVP gebruikte vaccins bieden itt die voor Corona wat naast een totaal ander virustype is, wel bescherming tegene infectie, replicatie en transmissie; die zo de kans op ernstige gevolgen aantoonbaar verminderen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat is al langer gaande, die hijgerigheid waarmee ze cijfers brengen. Alsof het gaat om de tussenstand van hoeveel er binnen gebracht is voor een of andere inzameling.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:58 schreef leolinedance het volgende:
Kut media![]()
![]()
Zullen we komend jaar iedereen gaan testen op Influenza en die cijfers even hijgerig naar buiten brengen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is al langer gaande, die hijgerigheid waarmee ze cijfers brengen. Alsof het gaat om de tussenstand van hoeveel er binnen gebracht is voor een of andere inzameling.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze kijken nog naar Omicron met Delta ogen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is al langer gaande, die hijgerigheid waarmee ze cijfers brengen. Alsof het gaat om de tussenstand van hoeveel er binnen gebracht is voor een of andere inzameling.
In werkelijkheid is het heel anders![]()
Zolang dat niet gepaard gaat met lockdowns, vind ik het prima.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zullen we komend jaar iedereen gaan testen op Influenza en die cijfers even hijgerig naar buiten brengen?![]()
Ik zit klaar.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zullen we komend jaar iedereen gaan testen op Influenza en die cijfers even hijgerig naar buiten brengen?![]()
![]()
Dat is niet prima, het is niet normaalquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang dat niet gepaard gaat met lockdowns, vind ik het prima.~FEYENOORD~
Ja maar de zorg, de ziekenhuizen die volstromen, 20 artikelen per dag in de media die vertellen hoe erg het wel niet is. Ben je gek ofzo , je kan zomaar sterven van influenza en flurona of Omicron, nee dan beter nog wat langer de lockdowns aanhouden das veiliger.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang dat niet gepaard gaat met lockdowns, vind ik het prima.
There is only one religion![]()
Je hont is weggejaagd uit de spoiler in de OP.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik zit klaar.
[ afbeelding ]
Erg jammer.![]()
Ik moest lachen. Die kijken vooral naar het OMT en het OMT wil relevant en bang blijven.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi.
Zouden dit soort berichten ook bij het kabinet aankomen? En dan daar omikron conclusies uit trekken?![]()
Red de aardbol, verplicht doodspuiten van mensen, want het zijn wandelende gevaarlijke infectiecontainers!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:10 schreef THEFXR het volgende:
red de kinderen, verplicht de griepspuit, want het zijn wandelde virusstammen!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Please don't; dan gaat het OMT daar een lockdown voor aankondigen aanraden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar doodgaan is ook eng zo duister enzo. wees bang en huiver de modellen liegen niet hoorquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Die kijken vooral naar het OMT en het OMT wil relevant en bang blijven.There is only one religion![]()
Nu niet meerquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hont is weggejaagd uit de spoiler in de OP.
Erg jammer.![]()
![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220108_2740268quote:Winkeliers Bussumse Spiegelstraat zijn de regels beu en gooien de deuren open. ’We vonden dat we geluid moesten maken. Het is klaar nu.’ ’Ze maken alles kapot’![]()
ik blijf lachen op deze manierquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar doodgaan is ook eng zo duister enzo. wees bang en huiver de modellen liegen niet hoor![]()
![]()
Ach er gaan al stemmen op om bepaalde maatregelen aan te houden tegen de griep.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Please don't; dan gaat het OMT daar een lockdown voor aankondigen aanraden.
Het wordt tijd om het OMT te bedanken voor de bewezen diensten en af te stappen van de crisisstructuur. We moeten af van alles alleen maar door de medische bril bekijken. Er is meer in het leven dan niet ziek worden.![]()
Dat sowieso ja. Maar ik heb de hoop al opgegeven dat dat gaat gebeuren; ik zie de rol van het OMT en virologen in het algemeen alleen maar groter worden de komende jaren. Ze zijn relevant geweest, dat gaan ze niet opgeven. En nee, dan heb ik het niet over ALLE virologen wereldwijd. En ja, enigszins cynische kijk op de wereld als het op Corona aankomt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach er gaan al stemmen op om bepaalde maatregelen aan te houden tegen de griep.
Het wordt tijd om het OMT te bedanken voor de bewezen diensten en af te stappen van de crisisstructuur. We moeten af van alles alleen maar door de medische bril bekijken. Er is meer in het leven dan niet ziek worden.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 22:19:55 ]![]()
OMT = Outbreak Management Teamquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het wordt tijd om het OMT te bedanken voor de bewezen diensten en af te stappen van de crisisstructuur. We moeten af van alles alleen maar door de medische bril bekijken. Er is meer in het leven dan niet ziek worden.
De fase is allang voorbij een outbreak.
Ik zeg tijd voor het FOK!LMC teamwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat dat betreft zou het wel slim zijn als Kuipers sommige maatregelen afschaalt. Onder 't mom van: de Jonge was verantwoordelijk voor de pandemische fase, ik ben verantwoordelijk voor wat daarna komt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
OMT = Outbreak Management Team
De fase is allang voorbij een outbreak.
Ik zeg tijd voor het FOK!LMC team![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou het wel slim zijn als Kuipers sommige maatregelen afschaalt. Onder 't mom van: de Jonge was verantwoordelijk voor de pandemische fase, ik ben verantwoordelijk voor wat daarna komt.![]()
![]()
Griep is wel wat ernstiger dan Omicron, dat wordt een lange lockdown.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet eens een medische bril , het zijn virologen geen doctors.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En over niet ziek worden, hugo zei dat ik een recht heb om niet ziek te worden en ik geloof hem onvoorwaardelijk, hij spreekt altijd de waarheid.There is only one religion![]()
Mooi.quote:100.000 demonstranten de straat op in Frankrijk
Ruim 100.000 mensen hebben in Frankrijk gedemonstreerd tegen het coronabeleid om het land. Alleen al in Parijs zijn circa 18.000 mensen de straat op gegaan.
Aanleiding voor het massale protest is de opmerking van president Macron eerder deze week. In een vraaggesprek met Le Parisien zei hij dat hij ongevaccineerden wil dwarszitten om hen toch over de streep te trekken een vaccin te gaan halen. "Ongevaccineerden wil ik echt op hun zenuwen werken, tot het eind aan toe. Dat is de strategie", zei hij in het dagblad. De woorden van Macron leidden tot een storm van kritiek.
Hoewel de vaccinatiegraad in Frankrijk hoog ligt (90 procent), is het aantal positieve tests de afgelopen weken fors gestegen. Woensdag registreerde het land een recordaantal positieve tests: meer dan 330.000.
In Frankrijk geldt geen lockdown; alleen de nachtclubs zijn gesloten. Wel moeten mensen op straat in stadscentra een mondmasker op. Verder geldt een 3G-beleid in het land: mensen die gevaccineerd, hersteld of negatief getest zijn mogen naar de horeca en culturele instellingen zoals theaters en musea.
Macron wil deze regels verscherpen naar een 2G-beleid. Een negatieve test is dan niet meer geldig voor de pass sanitaire. Het wetsvoorstel om 2G in te voeren is deze week door het parlement goedgekeurd, volgende week stemt de Senaat erover.De NOS is ineens vergeten dat vaccineren je niet immuun voor besmetting maakt ofzo?quote:Hoewel de vaccinatiegraad in Frankrijk hoog ligt (90 procent), is het aantal positieve tests de afgelopen weken fors gestegen.![]()
Helemaal mee eens, begin in elk geval met het terugdraaien naar de vorige pre-lockdown fase.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou het wel slim zijn als Kuipers sommige maatregelen afschaalt. Onder 't mom van: de Jonge was verantwoordelijk voor de pandemische fase, ik ben verantwoordelijk voor wat daarna komt.
Niet te lang blijven hangen in deze modus lijkt mij goed.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De nevenschade komt wel steeds duidelijker in beeld. Ondernemers waarbij de koek echt op is enzo. Iedereen lijkt er klaar mee te zijn, de hele instelling van “schouders eronder” die er aanvankelijk was, daar is - in ieder geval in mijn omgeving - weinig meer van over. En voor de lockdown is ook amper draagvlak meer.![]()
Dat riedeltje gebruiken ze iedere keer maar weer, zo vermoeiend.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mooi.
[..]
De NOS is ineens vergeten dat vaccineren je niet immuun voor besmetting maakt ofzo?~FEYENOORD~
Past prima in dit politieke kartelquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef mthecatlover het volgende:
Kuipers, glad hoofd gladde praatjes...~FEYENOORD~
Gisteren en eergisteren in een volle nachtclub geweest. Al meerdere mensen nu positief getest, zometeen zelftesten, wordt leuk.
Niemand trouwens klachten die te onderscheiden zijn van een ouderwetse katerMakkelijk eerste![]()
dat is toch op de man spelen of geldt het als een algemene stelling?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef mthecatlover het volgende:
Kuipers, glad hoofd gladde praatjes...![]()
He daar ken ik er nog 1 van , iets met een bruiloft en grappenhauserquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef mthecatlover het volgende:
Kuipers, glad hoofd gladde praatjes...There is only one religion![]()
Er bestaat geen recht op niet ziek worden. Als dat wel zo zou zijn, dan moet de Staat per direct alle infectieziekten volledig uitbannen. Kansloos.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is niet eens een medische bril , het zijn virologen geen doctors.
En over niet ziek worden, hugo zei dat ik een recht heb om niet ziek te worden en ik geloof hem onvoorwaardelijk, hij spreekt altijd de waarheid.![]()
Het goede van Fransen is dat ze echt strijden tegen het onrecht wat hen aangedaan wordt.
Wij Nederlanders pikken alles maar.![]()
Jammer alleen dat het ze weinig uitmaakt of wij er klaar mee zijn; ze leven in een hele andere realiteit. Rutte die dat onderzoek over het draagvlak in NL niet geloofde bijvoorbeeld (vorige persconferentie). Die gaan gewoon rustig verlengen en verlengen. Alles voor de zorg. Koste wat kost.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
De nevenschade komt wel steeds duidelijker in beeld. Ondernemers waarbij de koek echt op is enzo. Iedereen lijkt er klaar mee te zijn, de hele instelling van “schouders eronder” die er aanvankelijk was, daar is - in ieder geval in mijn omgeving - weinig meer van over. En voor de lockdown is ook amper draagvlak meer.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2022 22:30:10 ]![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
De fransen staken/demonstreren tegen alles wat ze maar even niet aanstaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het goede van Fransen is dat ze echt strijden tegen het onrecht wat hen aangedaan wordt.
Wij Nederlanders pikken alles maar.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik heb niet de verwachting dat ze ineens van strategie zullen wijzigen nee. We gaan gewoon door met het micromanagement en de maakbare samenleving.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het ze weinig uitmaakt of wij er klaar mee zijn; ze leven in een hele andere realiteit. Rutte die dat onderzoek over het draagvlak in NL niet geloofde bijvoorbeeld (vorige persconferentie). Die gaan gewoon rustig verlengen en verlengen.![]()
Zo snel is de incubatietijd nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gisteren en eergisteren in een volle nachtclub geweest. Al meerdere mensen nu positief getest, zometeen zelftesten, wordt leuk.
Niemand trouwens klachten die te onderscheiden zijn van een ouderwetse katerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah neequote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
RIP.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Die kut pop-up van Robert ten Brink
“Alleen nog even testen” alsof het de normaalste zaak van de wereld is![]()
![]()
Komende week is cruciaal. Vrijdag persco.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We verzinnen elke keer wat nieuws. Opnames, besmettingscijfers, doden, dan hebben we nog long covid, en nu weer een hoop geneuzel over mogelijke schade bij kinderen.
Het is nog niet voorbij jongens! Volhouden!Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik hoor 't ook vaak bij reisorganisaties. "Bij ons kun je veilig op vakantie'quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Die kut pop-up van Robert ten Brink
“Alleen nog even testen” alsof het de normaalste zaak van de wereld is![]()
![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Dinsdag gaat cruciaal worden. Dan is het iets meer dan twee na kerst.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Komende week is cruciaal. Vrijdag persco.
was je kerstpiek stukquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dinsdag gaat cruciaal worden. Dan is het iets meer dan twee na kerst.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Alsof op vakantie gaan hiervoor niet veilig was, ofzo.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoor 't ook vaak bij reisorganisaties. "Bij ons kun je veilig op vakantie'
Lijkt me vooral kut als je op bestemming positief test, verder zie ik het risico eerlijk gezegd niet zo…![]()
Vooral uit de buurt blijven van teststraten dus.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof op vakantie gaan hiervoor niet veilig was, ofzo.
Lijkt me vooral kut als je op bestemming positief test, verder zie ik het risico eerlijk gezegd niet zo…wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mwah dat lag ook wel aan de bestemming.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof op vakantie gaan hiervoor niet veilig was, ofzo.![]()
Het verbaast me tot op de dag van vandaag hoe snel we al die gezondheidschecks normaal zijn gaan vinden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral uit de buurt blijven van teststraten dus.
Maar je weet nu al dat dit nog jaren gerekt gaat worden.![]()
Het zijn niet eens gezondheidschecks, het draait alleen maar om een rood of groen Covid vinkje de rest interesseert ze geen fuckquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het verbaast me tot op de dag van vandaag hoe snel we al die gezondheidschecks normaal zijn gaan vinden.
Maar je weet nu al dat dit nog jaren gerekt gaat worden.![]()
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd welk land als eerste stopt met het massaal PCR testen van iedereen en zijn / haar moeder.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het verbaast me tot op de dag van vandaag hoe snel we al die gezondheidschecks normaal zijn gaan vinden.
Maar je weet nu al dat dit nog jaren gerekt gaat worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Degene voor je of achter je of jijzelf zou besmet kunnen zijn!1!!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral uit de buurt blijven van teststraten dus.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
UK denk ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd welk land als eerste stopt met het massaal PCR testen van iedereen en zijn / haar moeder.![]()
Als je nu "denkt" aan zal ik mijzelf laten testen, is de kans z'n 30-40% dat je positief bentquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:45 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Degene voor je of achter je of jijzelf zou besmet kunnen zijn!1!!
Als je al een positieve zelftest hebt, is de kans z'n 90%wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: