Je hont is weggejaagd uit de spoiler in de OP.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik zit klaar.
[ afbeelding ]
Ik moest lachen. Die kijken vooral naar het OMT en het OMT wil relevant en bang blijven.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi.
Zouden dit soort berichten ook bij het kabinet aankomen? En dan daar omikron conclusies uit trekken?
Red de aardbol, verplicht doodspuiten van mensen, want het zijn wandelende gevaarlijke infectiecontainers!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:10 schreef THEFXR het volgende:
red de kinderen, verplicht de griepspuit, want het zijn wandelde virusstammen!
Please don't; dan gaat het OMT daar een lockdown voor aankondigen aanraden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zullen we komend jaar iedereen gaan testen op Influenza en die cijfers even hijgerig naar buiten brengen?
Maar doodgaan is ook eng zo duister enzo. wees bang en huiver de modellen liegen niet hoorquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Die kijken vooral naar het OMT en het OMT wil relevant en bang blijven.
Nu niet meerquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hont is weggejaagd uit de spoiler in de OP.
Erg jammer.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20220108_2740268quote:Winkeliers Bussumse Spiegelstraat zijn de regels beu en gooien de deuren open. ’We vonden dat we geluid moesten maken. Het is klaar nu.’ ’Ze maken alles kapot’
ik blijf lachen op deze manierquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar doodgaan is ook eng zo duister enzo. wees bang en huiver de modellen liegen niet hoor
Ach er gaan al stemmen op om bepaalde maatregelen aan te houden tegen de griep.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Please don't; dan gaat het OMT daar een lockdown voor aankondigen aanraden.
Dat sowieso ja. Maar ik heb de hoop al opgegeven dat dat gaat gebeuren; ik zie de rol van het OMT en virologen in het algemeen alleen maar groter worden de komende jaren. Ze zijn relevant geweest, dat gaan ze niet opgeven. En nee, dan heb ik het niet over ALLE virologen wereldwijd. En ja, enigszins cynische kijk op de wereld als het op Corona aankomt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ach er gaan al stemmen op om bepaalde maatregelen aan te houden tegen de griep.
Het wordt tijd om het OMT te bedanken voor de bewezen diensten en af te stappen van de crisisstructuur. We moeten af van alles alleen maar door de medische bril bekijken. Er is meer in het leven dan niet ziek worden.
OMT = Outbreak Management Teamquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het wordt tijd om het OMT te bedanken voor de bewezen diensten en af te stappen van de crisisstructuur. We moeten af van alles alleen maar door de medische bril bekijken. Er is meer in het leven dan niet ziek worden.
Wat dat betreft zou het wel slim zijn als Kuipers sommige maatregelen afschaalt. Onder 't mom van: de Jonge was verantwoordelijk voor de pandemische fase, ik ben verantwoordelijk voor wat daarna komt.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
OMT = Outbreak Management Team
De fase is allang voorbij een outbreak.
Ik zeg tijd voor het FOK!LMC team
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou het wel slim zijn als Kuipers sommige maatregelen afschaalt. Onder 't mom van: de Jonge was verantwoordelijk voor de pandemische fase, ik ben verantwoordelijk voor wat daarna komt.
Griep is wel wat ernstiger dan Omicron, dat wordt een lange lockdown.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zullen we komend jaar iedereen gaan testen op Influenza en die cijfers even hijgerig naar buiten brengen?
Het is niet eens een medische bril , het zijn virologen geen doctors.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mooi.quote:100.000 demonstranten de straat op in Frankrijk
Ruim 100.000 mensen hebben in Frankrijk gedemonstreerd tegen het coronabeleid om het land. Alleen al in Parijs zijn circa 18.000 mensen de straat op gegaan.
Aanleiding voor het massale protest is de opmerking van president Macron eerder deze week. In een vraaggesprek met Le Parisien zei hij dat hij ongevaccineerden wil dwarszitten om hen toch over de streep te trekken een vaccin te gaan halen. "Ongevaccineerden wil ik echt op hun zenuwen werken, tot het eind aan toe. Dat is de strategie", zei hij in het dagblad. De woorden van Macron leidden tot een storm van kritiek.
Hoewel de vaccinatiegraad in Frankrijk hoog ligt (90 procent), is het aantal positieve tests de afgelopen weken fors gestegen. Woensdag registreerde het land een recordaantal positieve tests: meer dan 330.000.
In Frankrijk geldt geen lockdown; alleen de nachtclubs zijn gesloten. Wel moeten mensen op straat in stadscentra een mondmasker op. Verder geldt een 3G-beleid in het land: mensen die gevaccineerd, hersteld of negatief getest zijn mogen naar de horeca en culturele instellingen zoals theaters en musea.
Macron wil deze regels verscherpen naar een 2G-beleid. Een negatieve test is dan niet meer geldig voor de pass sanitaire. Het wetsvoorstel om 2G in te voeren is deze week door het parlement goedgekeurd, volgende week stemt de Senaat erover.
De NOS is ineens vergeten dat vaccineren je niet immuun voor besmetting maakt ofzo?quote:Hoewel de vaccinatiegraad in Frankrijk hoog ligt (90 procent), is het aantal positieve tests de afgelopen weken fors gestegen.
Helemaal mee eens, begin in elk geval met het terugdraaien naar de vorige pre-lockdown fase.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou het wel slim zijn als Kuipers sommige maatregelen afschaalt. Onder 't mom van: de Jonge was verantwoordelijk voor de pandemische fase, ik ben verantwoordelijk voor wat daarna komt.
Dat riedeltje gebruiken ze iedere keer maar weer, zo vermoeiend.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mooi.
[..]
De NOS is ineens vergeten dat vaccineren je niet immuun voor besmetting maakt ofzo?
Past prima in dit politieke kartelquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef mthecatlover het volgende:
Kuipers, glad hoofd gladde praatjes...
dat is toch op de man spelen of geldt het als een algemene stelling?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef mthecatlover het volgende:
He daar ken ik er nog 1 van , iets met een bruiloft en grappenhauserquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef mthecatlover het volgende:
Er bestaat geen recht op niet ziek worden. Als dat wel zo zou zijn, dan moet de Staat per direct alle infectieziekten volledig uitbannen. Kansloos.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is niet eens een medische bril , het zijn virologen geen doctors.
En over niet ziek worden, hugo zei dat ik een recht heb om niet ziek te worden en ik geloof hem onvoorwaardelijk, hij spreekt altijd de waarheid.
Jammer alleen dat het ze weinig uitmaakt of wij er klaar mee zijn; ze leven in een hele andere realiteit. Rutte die dat onderzoek over het draagvlak in NL niet geloofde bijvoorbeeld (vorige persconferentie). Die gaan gewoon rustig verlengen en verlengen. Alles voor de zorg. Koste wat kost.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef Spablauw214 het volgende:
De nevenschade komt wel steeds duidelijker in beeld. Ondernemers waarbij de koek echt op is enzo. Iedereen lijkt er klaar mee te zijn, de hele instelling van “schouders eronder” die er aanvankelijk was, daar is - in ieder geval in mijn omgeving - weinig meer van over. En voor de lockdown is ook amper draagvlak meer.
De fransen staken/demonstreren tegen alles wat ze maar even niet aanstaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het goede van Fransen is dat ze echt strijden tegen het onrecht wat hen aangedaan wordt.
Wij Nederlanders pikken alles maar.
Ik heb niet de verwachting dat ze ineens van strategie zullen wijzigen nee. We gaan gewoon door met het micromanagement en de maakbare samenleving.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het ze weinig uitmaakt of wij er klaar mee zijn; ze leven in een hele andere realiteit. Rutte die dat onderzoek over het draagvlak in NL niet geloofde bijvoorbeeld (vorige persconferentie). Die gaan gewoon rustig verlengen en verlengen.
Zo snel is de incubatietijd nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gisteren en eergisteren in een volle nachtclub geweest. Al meerdere mensen nu positief getest, zometeen zelftesten, wordt leuk.
Niemand trouwens klachten die te onderscheiden zijn van een ouderwetse kater
Ah neequote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:12 schreef crystal_meth het volgende:
Snow leopard at Illinois zoo dies after contracting Covid-19
[ afbeelding ]
RIP
Komende week is cruciaal. Vrijdag persco.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We verzinnen elke keer wat nieuws. Opnames, besmettingscijfers, doden, dan hebben we nog long covid, en nu weer een hoop geneuzel over mogelijke schade bij kinderen.
Het is nog niet voorbij jongens! Volhouden!
Ik hoor 't ook vaak bij reisorganisaties. "Bij ons kun je veilig op vakantie'quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Die kut pop-up van Robert ten Brink
“Alleen nog even testen” alsof het de normaalste zaak van de wereld is
Dinsdag gaat cruciaal worden. Dan is het iets meer dan twee na kerst.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:35 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Komende week is cruciaal. Vrijdag persco.
was je kerstpiek stukquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dinsdag gaat cruciaal worden. Dan is het iets meer dan twee na kerst.
Alsof op vakantie gaan hiervoor niet veilig was, ofzo.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoor 't ook vaak bij reisorganisaties. "Bij ons kun je veilig op vakantie'
Vooral uit de buurt blijven van teststraten dus.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof op vakantie gaan hiervoor niet veilig was, ofzo.
Lijkt me vooral kut als je op bestemming positief test, verder zie ik het risico eerlijk gezegd niet zo…
Mwah dat lag ook wel aan de bestemming.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsof op vakantie gaan hiervoor niet veilig was, ofzo.
Het verbaast me tot op de dag van vandaag hoe snel we al die gezondheidschecks normaal zijn gaan vinden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral uit de buurt blijven van teststraten dus.
Het zijn niet eens gezondheidschecks, het draait alleen maar om een rood of groen Covid vinkje de rest interesseert ze geen fuckquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het verbaast me tot op de dag van vandaag hoe snel we al die gezondheidschecks normaal zijn gaan vinden.
Maar je weet nu al dat dit nog jaren gerekt gaat worden.
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd welk land als eerste stopt met het massaal PCR testen van iedereen en zijn / haar moeder.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het verbaast me tot op de dag van vandaag hoe snel we al die gezondheidschecks normaal zijn gaan vinden.
Maar je weet nu al dat dit nog jaren gerekt gaat worden.
Degene voor je of achter je of jijzelf zou besmet kunnen zijn!1!!quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral uit de buurt blijven van teststraten dus.
UK denk ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd welk land als eerste stopt met het massaal PCR testen van iedereen en zijn / haar moeder.
Als je nu "denkt" aan zal ik mijzelf laten testen, is de kans z'n 30-40% dat je positief bentquote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:45 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Degene voor je of achter je of jijzelf zou besmet kunnen zijn!1!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |