Dus telt genezing ook niet meer mee?quote:Op maandag 3 januari 2022 16:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er viel me wel veel en veel meer op.
- Waar haalt hij die 60% vandaan?
- Wat bedoelde hij met het meenemen van de booster voor het CTB
- Sterker nog, ik dacht dat hij zelfs zij dat het CTB zonder booster waardeloos was (ik ga dit zo terugkijken)
Het omt vindt het wiel altijd opnieuw uit toch? Zorgvuldigheid boven alles.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:09 schreef popje het volgende:
[..]
Wanneer weten we in godesnaam wel iets over Omikron? Alle signalen uit andere landen worden genegeerd?
De grote onzekerheid lijkt mij of de ziekenhuizen een flinke Omikron-golf aankunnen. Dus lekker een oordeel uitstellen, in de tussentijd lopen de ziekenhuizen nog meer leeg is hun idee denk ik.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:09 schreef popje het volgende:
[..]
Wanneer weten we in godesnaam wel iets over Omikron? Alle signalen uit andere landen worden genegeerd?
Als ik de tekst/beeld weer kan vinden lat ik het je wetenquote:Op maandag 3 januari 2022 16:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus telt genezing ook niet meer mee?
Maar binnen dan niet?quote:Op maandag 3 januari 2022 15:41 schreef DonDruiper het volgende:
OMT en kabinet zitten echt zorgwekkend diep in de angst.
Dit is gewoon niet gezond. Maatregelen zijn buiten proportioneel.
Booster 1 is slechts een voorproefje, mid/eind dit jaar Booster 2 en 3.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:54 schreef RipCity het volgende:
Oh het is geen #oppepprik maar een #overbruggingsprik nu
De minister liep er ook op vooruit dat in het tweede kwartaal van dit jaar een nieuwe prikronde wordt opgezet, omdat er dan vaccinaties beschikbaar zijn die zich beter weren tegen nieuwe varianten, zoals omikron. De booster is in dat licht ‘een middel om de tijd te overbruggen'.
Tuurlijk. Alles wat positief is uit het buitenland moet worden heronderzocht of het wel echt echt echt zo is. Daarbij hebben wij genoeg vertragende schijven en mensen die denken ook hun plasje er over te moeten geven. Want gegevens uit het buitenland hebben we natuurlijk niets aan. 'NL is immers een uniek landje'....quote:Op maandag 3 januari 2022 16:09 schreef popje het volgende:
[..]
In GB werd omicron rond 15 december dominant, in andere Europese landen later.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dit. Omikron is al 1,5 maand nieuws en onderzoeken zijn al bekend.
The famous last words : 2 weken later dominant in NL.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In GB werd omicron rond 15 december dominant, in andere Europese landen later.
Vorig jaar naar Zuid-Italie geweest met de auto. Was heerlijk. Maar ik vraag me idd af of dat heel veel klimaatneutraler was. Moet je alleen niet in hoogseizoen willen natuurlijk.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat zal de vergelijking zijn? 200 auto's die 1000km rijden versus 1 vliegtuig, ik heb geen idee welke er dan vervuilender is. Maargoed, dat zat er wel aan te komen. Ook wel voordeel, weinig tot geen QR codes als je met de auto gaat
Ja zeker, de "kan niet" is inmiddels tot kunst verheven 👍quote:Op maandag 3 januari 2022 15:34 schreef Gunner het volgende:
Moest nog even aan een post van @:Wirelessmouse denken over het blijven hangen in de “kan niet” mode. Dat gaat nog wel ff blijven als ik dat zo even tussen de regels doorlees.
Als iedereen in zijn eentje met de auto gaat dan scheelt het niet veel, maar als een gemiddelde auto met 2+ mensen is gevuld dan is de auto wel een stuk minder vervuilend (dan heb ik het alleen over CO2 overigens).quote:Op maandag 3 januari 2022 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat zal de vergelijking zijn? 200 auto's die 1000km rijden versus 1 vliegtuig, ik heb geen idee welke er dan vervuilender is. Maargoed, dat zat er wel aan te komen. Ook wel voordeel, weinig tot geen QR codes als je met de auto gaat
En elk keer dat er een mRNA vaccin aan mannen onder de 40 wordt gegeven neemt de kans op een hartspierontsteking of hartzakjeontsteking toe als bijwerking volgens recent onderzoek van Oxford universiteit. Middel wordt voor die groep zo erger dan de kwaal.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Booster 1 is slechts een voorproefje, mid/eind dit jaar Booster 2 en 3.
Dan begin volgend jaar opmaken voor Vaccin V2 met nogmaals 2 prikken.
Dat zal hopelijk een raketvlucht gaan nemen, de geest is dan eindelijk uit de fles en de fles is kapot 👍quote:Op maandag 3 januari 2022 15:51 schreef capricia het volgende:
Lekker man. De basisscholen open.
Wat zal er met de verspreiding van Omikron gebeuren?
Tja zonder qr kan je niks meer, dus men moet het risico maar nemen.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En elk keer dat er een mRNA vaccin aan mannen onder de 40 wordt gegeven neemt de kans op een hartspierontsteking of hartzakjeontsteking toe als bijwerking volgens recent onderzoek van Oxford universiteit. Middel wordt voor die groep zo erger dan de kwaal.
En met corona zelf?quote:Op maandag 3 januari 2022 16:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En elk keer dat er een mRNA vaccin aan mannen onder de 40 wordt gegeven neemt de kans op een hartspierontsteking of hartzakjeontsteking toe als bijwerking volgens recent onderzoek van Oxford universiteit. Middel wordt voor die groep zo erger dan de kwaal.
Volgens mij maakt de tijd tussen je 2e prik en de booster inderdaad niet uit en kun je op elk moment instappen.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:30 schreef xFriendx het volgende:
Zo'n boosterprik is niet echt een basisprik toch? Dus geen noodzakelijk fundament zoals die eerste twee prikken?
Zou je deze kunnen overslaan en dan wel, als je wil, opeens in augustus boosterprik vier kunnen nemen, die dan eigenlijk pas je derde prik is?
Ik vraag me af, straks na 5 prikken, als een wappie zich bedenkt kan hij dan bij 1 aanvangen of mag hij/zij een paar overslaan?quote:Op maandag 3 januari 2022 16:30 schreef xFriendx het volgende:
Zo'n boosterprik is niet echt een basisprik toch? Dus geen noodzakelijk fundament zoals die eerste twee prikken?
Zou je deze kunnen overslaan en dan wel, als je wil, opeens in augustus boosterprik vier kunnen nemen, die dan eigenlijk pas je derde prik is?
Vanaf de tweede mRNA prik is het risico op een ontsteking hoger bij het vaccin dan bij een besmetting.quote:
quote:"the risk following COVID-19 vaccination was largely restricted to younger males aged less than 40 years, where the risks of myocarditis following vaccination and infection were similar. However, the notable exception was that in younger males receiving a second dose of mRNA-1273 vaccine, the risk of myocarditis was higher following vaccination than infection, with an additional 101 events estimated following a second dose of mRNA-1273 vaccine compared to 7 events following a positive SARS-CoV-2 test.
i.e The second dose of "full strength" Moderna in males 13-40 gives a spike in myocarditis that is markedly higher than the risk of myocarditis from covid infection
nee in 1 klap 5 dosesquote:Op maandag 3 januari 2022 16:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik vraag me af, straks na 5 prikken, als een wappie zich bedenkt kan hij dan bij 1 aanvangen of mag hij/zij een paar overslaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |