abonnement Unibet Coolblue
pi_203062744


**Komen nog wat plaatjes en voorbeelden van bordspellen **

Enkele handige sites

http://boardgamegeek.com/ --> Per categorie worden spellen beoordeeld, handig om nieuwe pareltjes te ontdekken.

http://www.brettspielwelt.de/ --> Bij tijdelijk gebrek aan medespelers kun je via deze site (en via een programmaatje) online bordspellen spelen met andere eenzame spelletjesfanaten.

http://www.shutupandsitdown.com/ --> Reviews, artikelen, podcasts over boardgames

http://www.merz-verlag.com/ --> Website van SPIEL, de grootste bordspellen beurs ter wereld

http://www.bordspelmania.eu/
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203062818
Ik speel zelf de laatste tijd veel My City trouwens.

Mijn vriendin en ik hebben nog geboorteverlof. Als onze dochters slapen dan is het een ideaal spel voor tussendoor. 30 minuten per potje. Maar het is legacy dus je borduurt wel voor op eerdere spellen.

Kost maar 2 tientjes. Als je het met 2 personen speelt kun je 2x de legacy doen. Dan heb je zo'n 24 uur spelplezier. :)
  Spellchecker donderdag 6 januari 2022 @ 14:26:23 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_203062995


Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag. :)

Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
pi_203063291
Wat is dat Harry potterspel rechts onder?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203063398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]

Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag. :)

Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
Denk op basis van je games dat je Concordia (Venus) wel tof zou vinden. Beetje de 'non-random' variant van Catan. Een van mijn all-time favorites.

Met kerst m'n vriendin Raiders of Scythia cadeau gedaan. Zelfde designer als Architects of the West Kingdom. Nog niet gespeeld maar ben heel benieuwd.
pi_203063477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]

Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag. :)

Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
Leuke collectie! Telkens bedenk ik o dit vindt ie ook wel leuk en dan heb je hem al.
Reef is trouwens wel leuk als je Azul leuk vindt, is best cheap en leuk met 2 en 4 vooral.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_203063500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat is dat Harry potterspel rechts onder?
https://boardgamegeek.com(...)tter-hogwarts-battle

Inclusief de 2 uitbreidingen. Alles 1x gespeeld (totdat we gewonnen hadden), maar prima mee vermaakt. Laatste uitbreiding vond ik minder. Toen werd het echt te veel.
pi_203063531
quote:
11s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:52 schreef AMDB het volgende:

[..]
Denk op basis van je games dat je Concordia (Venus) wel tof zou vinden. Beetje de 'non-random' variant van Catan. Een van mijn all-time favorites.

Met kerst m'n vriendin Raiders of Scythia cadeau gedaan. Zelfde designer als Architects of the West Kingdom. Nog niet gespeeld maar ben heel benieuwd.
Dank je. Die eerste staat toevallig al op m'n wishlist. De tweede ken ik niet. Die ga ik eens opzoeken. :)
pi_203063569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Leuke collectie! Telkens bedenk ik o dit vindt ie ook wel leuk en dan heb je hem al.
Reef is trouwens wel leuk als je Azul leuk vindt, is best cheap en leuk met 2 en 4 vooral.
Dank je. Reef ken ik nog niet. Die ga ik ook even opzoeken. :)
pi_203065181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
https://boardgamegeek.com(...)tter-hogwarts-battle

Inclusief de 2 uitbreidingen. Alles 1x gespeeld (totdat we gewonnen hadden), maar prima mee vermaakt. Laatste uitbreiding vond ik minder. Toen werd het echt te veel.
Ah ja een beetje te vergelijken met dominion ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 januari 2022 @ 16:56:20 #12
192683 AMDB
Visionair.
pi_203065271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dank je. Die eerste staat toevallig al op m'n wishlist. De tweede ken ik niet. Die ga ik eens opzoeken. :)
De winkel vertelde me dat het eigenlijk een combinatie van Raiders of the North Sea is inclusief alle uitbreidingen en een aantal verbeteringen en een ander theme. Krijgt goede reviews.
pi_203065444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]

Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag. :)

Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
Brass (Birmingham of Lancashire), Great Western Trail en Burgen von Burgund heb je vast al afgeschreven of op een lijstje staan, maar kan ik wel aanraden.

Iets minder bekend: Schotten Totten, 2 speler spel, bevalt hier goed naast 7W duel, patchwork, splendor
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_203066130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ah ja een beetje te vergelijken met dominion ofzo?
Niet echt. Het is wel een deckbuilder, maar het is een co-op. Dat vind ik altijd wel erg leuk met z'n tweeën.
pi_203066187
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:09 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Brass (Birmingham of Lancashire), Great Western Trail en Burgen von Burgund heb je vast al afgeschreven of op een lijstje staan, maar kan ik wel aanraden.

Iets minder bekend: Schotten Totten, 2 speler spel, bevalt hier goed naast 7W duel, patchwork, splendor
Ja, één van mijn beste vrienden is ook behoorlijk van de bordspellen. We zorgen dat we zelden dubbele hebben. Uitzonderingen daar (terra mystica en kwakzalvers bijvoorbeeld).

Hij is van de iets zwaardere spellen. Hij heeft bijvoorbeeld Maracaibo, Spirit Island, Brass. Maar ook spellen als Burgen vond Burgund en Taveernen van de oude stad (die ik ook erg leuk vind :) ).

Great western trail hebben we beide nog niet. Bijzonder eigenlijk. Die krijgt zoveel lof. Volgens mij was daar nu een mooie reprint van toch?

Schotten Totten nog nooit van gehoord. Even opzoeken ook.


We gaan binnenkort weer een order plaatsen. Voornamelijk voor Ark Nova. Ik kwam nog niet verder dan een uitbreiding van Five Tribes. Zocht daar al jaren naar. Ineens is er een reprint geweest. :)
Dank voor al jullie suggesties. Ik ga eens uitzoeken of er iets voor mij bij zit.
pi_203069698
Ik hoop snel mijn backer versie van Epic Tiny Dungeons binnen te krijgen! Het wachten duurde lang, maar ik hoop dat het het waard gaat zijn!
  vrijdag 7 januari 2022 @ 19:55:56 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203083475
Jeuhhh Dark Souls binnen! Oogt echt genoeg. Ga een tweede bestellen, want zit mooi in shrinkwrap, en dan gaat er 1 op zolder en de ander ga ik uitpakken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 20:51:05 #18
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_203084595
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:55 schreef Tyr80 het volgende:
Jeuhhh Dark Souls binnen! Oogt echt genoeg. Ga een tweede bestellen, want zit mooi in shrinkwrap, en dan gaat er 1 op zolder en de ander ga ik uitpakken.
een boardgame van DS?

Wat moet je dan doen? :~ idee klinkt nice. Zag dat er ook een bloodborne boardgame was maar die had zoveel uitbriedingen enzo, en alles draait om die poppetjes -O-
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 7 januari 2022 @ 21:56:31 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203085707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:51 schreef Jimbo het volgende:

[..]
een boardgame van DS?

Wat moet je dan doen? :~ idee klinkt nice. Zag dat er ook een bloodborne boardgame was maar die had zoveel uitbriedingen enzo, en alles draait om die poppetjes -O-
Ja DS ook veel uitbreidingen, kunt wel 4-500 euro eraan uitgeven als je graag wil denk ik. Dungeon crawler, kamers met encounters, stats, wapens, en uiteindelijk een boss. Kan ook single player, voor mensen zonder frienden (Y). Basispakket is wel vrij compleet al, 4 pupkes, hoop vijanden, 6 bosses.

Staan op Youtube filmpjes van LobosJr en denk ook wel van andere bekende streamers die het spelen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203113558
Dit weekend gespeeld:
1856 (online versie)
2x Terraforming Mars
3x Mint Towns
Rovers van de Noordzee

Allemaal verloren _O-
  Moderator zondag 9 januari 2022 @ 22:25:03 #21
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_203117086
Hier het weekend aan regenwormen en pandemic verloren, blijven wel leuke games.

Moet wel zeggen dat pandamic, als echt puur op het zoeken van de cures speelt wel een stuk makkelijker wordt
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 10 januari 2022 @ 07:26:21 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_203119188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]

Hier trouwens mijn collectie. Als iemand op basis hiervan nog tips heeft, dan hoor ik het graag. :)

Op de foto weinig uitbreidingen trouwens. Dat komt omdat ik de meeste uitbreidingen in de basisdozen heb verwerkt. 3D inserts geprint waardoor het meestal wel past.
Photosynthesis :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_203140158
Gisteren het idee opgevat met een vriend (grafisch designer/kunstenaar) om samen een spel te gaan ontwikkelen. Erg! veel zin!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2022 15:18:51 ]
pi_203140352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hij is van de iets zwaardere spellen. Hij heeft bijvoorbeeld Maracaibo, Spirit Island, Brass. Maar ook spellen als Burgen vond Burgund en Taveernen van de oude stad (die ik ook erg leuk vind :) ).

Ik vind Castles of Burgundy helemaal niet zo heavy eerlijk gezegd, dat kun je aan een Catan speler ook wel uitleggen in een kwartiertje. Ik wilde die stiekem ook aanraden, heb dat helemaal grijs gespeeld dus moet misschien maar eens voor de afwisseling naar Castles of Tuscany (die nog veel lichter is).


Zit ff tijdelijk in quarantaine dankzij omikron dus hier ook wat meer gespeeld.. Mn vriendin vindt spellen iets minder leuk (collectie vooral opgebouwd met mn ex) dus dan zit je eerder aan de Ticket to Ride, Sushi Go etc te denken. Langzaamaan maar opbouwen maar is nog knap lastig. Misschien binnenkort wat games lozen.. Iemand interesse in Amon Ra? :P


PS: koopjesalert:
https://www.bookspot.nl/d(...)egabox-8720289471415

[ Bericht 13% gewijzigd door ThePlaneteer op 12-01-2022 10:21:28 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_203198267
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:17 schreef babylon het volgende:
Gisteren het idee opgevat met een vriend (grafisch designer/kunstenaar) om samen een spel te gaan ontwikkelen. Erg! veel zin!
Ik ben benieuwd met wat je komt

Vandaag kijken of de Kwakzalvers van Kakelburg megabox wel compleet is. De eerste doos was incompleet waardoor ik het basisspel niet kon spelen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203198271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ik vind Castles of Burgundy helemaal niet zo heavy eerlijk gezegd, dat kun je aan een Catan speler ook wel uitleggen in een kwartiertje. Ik wilde die stiekem ook aanraden, heb dat helemaal grijs gespeeld dus moet misschien maar eens voor de afwisseling naar Castles of Tuscany (die nog veel lichter is).

Zit ff tijdelijk in quarantaine dankzij omikron dus hier ook wat meer gespeeld.. Mn vriendin vindt spellen iets minder leuk (collectie vooral opgebouwd met mn ex) dus dan zit je eerder aan de Ticket to Ride, Sushi Go etc te denken. Langzaamaan maar opbouwen maar is nog knap lastig. Misschien binnenkort wat games lozen.. Iemand interesse in Amon Ra? :P

PS: koopjesalert:
https://www.bookspot.nl/d(...)egabox-8720289471415
Wow :o , die is goedkoop :o
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203198506
Toch jammer dat ik de gewone editie al heb.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 15 januari 2022 @ 12:01:51 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203200845
Hoi! Ik lees al een tijdje mee..
Ik woon zelf in het buitenland en ben vooral op zoek naar engelstalige spellen.. iemand tips?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203202021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:01 schreef Barreltje het volgende:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee..
Ik woon zelf in het buitenland en ben vooral op zoek naar engelstalige spellen.. iemand tips?
Het gros van de spellen dat hier voorbij komt is er ook gewoon in Engelstalige variant (voor zover het al niet van oorsprong Engelstalig is). ;)
Heb je nog concrete voorkeuren zoals bijvoorbeeld tegen elkaar spelen of juist cooperatief, aantal spelers, simpel en kort of uitgebreid en lang?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203205988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 12:01 schreef Barreltje het volgende:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee..
Ik woon zelf in het buitenland en ben vooral op zoek naar engelstalige spellen.. iemand tips?
Meeste spellen die hier genoemd worden heb ik in het engels. Maar het is idd maar net wat je leuk vind :)
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 20:17:26 #31
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_203208370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:17 schreef babylon het volgende:
Gisteren het idee opgevat met een vriend (grafisch designer/kunstenaar) om samen een spel te gaan ontwikkelen. Erg! veel zin!
review copy's voor gam toch wel? :9
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_203208654
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 20:17 schreef Jimbo het volgende:

[..]
review copy's voor gam toch wel? :9
Ja, ik ga hier wel vragen ja.
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 13:26:55 #33
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_203219445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 20:28 schreef babylon het volgende:

[..]
Ja, ik ga hier wel vragen ja.
De DM staat open :+

Ik heb een tijd terug ook een spelletje laten produceren (kaartspel) en zit nu nog in de sample fase. Uiteindelijk 10 copy's laten maken die nu bij verschillende mensen liggen. Wel leuk om de reacties te zien maar uiteindelijk wel besloten een complete overhaul te doen om het leuker te maken en dan gaan sample 2 de deur uit
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 17:32:56 #34
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_203419496

Robin hood zojuist binnen gehad *O* was met 2x 20% korting (totaal 22 eur) te krijgen bij 999 games *O*
Erg benieuwd hoe het spel is, ga hem samen met m'n vriendin proberen te spelen

Mocht iemand anders hem nog met 20% willen hebben, er is bij 999 een coop sale. https://www.999games.nl/actie-korting-coop-spellen
De 2e 20% kan je krijgen als je een code in je mail had voor de preorder van deze game (of even creatief zoeken op pepper / budgetgaming)

Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 00:16:59 #35
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_203667438
https://www.bol.com/nl/nl(...)wMGFGWg.5_8.9.Banner

bij bol nu op veel bordspellen 7.50 korting als select memeber, zie er veel leuke titels tussen
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 12:19:54 #36
446930 crew  ESF1Gamer
pi_205091087
3 bordspellen gebacked op kickstarter

Septima:
https://www.kickstarter.c(...)a?ref=profile_backed

Cheese Factory:
https://www.kickstarter.c(...)actory?ref=user_menu

Aeons end Past and Future:
https://www.kickstarter.c(...)future?ref=user_menu
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205108706
Een tip voor dnd-spelers, Hexplore it is een openworld rpg boardgame dat omschreven wordt als een dnd-campaign in 1 sessie van 4-6u. https://gamefound.com/projects/hexploreit/vol4

De late pledge is net gesloten maar ze zullen binnen nu en een jaar deel 5 online gooien op gamefound/kickstarter.

Ik heb het gebacked omdat het me erg leuk lijkt om van de vele mogelijkheden een karakter te maken, hiermee de wereld/quests te ontdekken en samen als team de grote bad guy (elk deel heeft er 1) te verslaan. De game is coop maar je hebt elk een eigen personage die je levelt.
Ook kan je veel aan de game tweaken, dit is gedaan omdat de maker van nature meer een dnd-speler is dan een boardgamer. Zo zou je bijvoorbeeld een dm-rol kunnen nemen door quests achter een dm scherm te houden en alles te vertellen aan de groep, dit zal wel wat meer werk vergen maar het lijkt mij persoonlijk leuk.

Als je volgend jaar gaat backen dan zou ik voor deel 4 gaan, domain of Mirza Noctis aangezien deze gestreamlined is en dus een goed instapmoment heeft.

Deel 1 (valley of the dead king) heeft ook een campaign boek van 500 pagina's gekregen waarmee je het spel dus ook als een campaign kan spelen. De bedoeling is dat andere delen ook een campaign boek krijgen bij voldoende animo.
pi_206921630
999games en Whit Goblin Games hebben weer de adventskalender
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206921726
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
999games en Whit Goblin Games hebben weer de adventskalender
Bedankt voor de tip O+
pi_206972259
Ik heb deze besteld:



+ gratis jaarkalender van 999games uit de adventskalender
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206993395


Wingspan Azië binnen + 999games jaarkalender
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206994131
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]

Wingspan Azië binnen + 999games jaarkalender
Lijkt me ook leuk om te doen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_207001832
Nice! Ben heel benieuwd naar de duet variant.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_207707133
Even een bump

Wat gebruiken jullie als playmat?

Ik zoek eigenlijk een 90x90 ongeveer (voor x-wing bijv), lekker dik (onze houten tafel is niet 100% overal even vlak).
Maar heb ook weer geen zin om richting de 50 euro te gaan betalen.

Zijn er goed bruikbare alternatieven? Yogamatten, vilt?
pi_207728817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:24 schreef ikheetmartijn het volgende:
Even een bump

Wat gebruiken jullie als playmat?

Ik zoek eigenlijk een 90x90 ongeveer (voor x-wing bijv), lekker dik (onze houten tafel is niet 100% overal even vlak).
Maar heb ook weer geen zin om richting de 50 euro te gaan betalen.

Zijn er goed bruikbare alternatieven? Yogamatten, vilt?
Een bureaublad onderlegger is misschien wat?

Of zoiets
https://www.bol.com/nl/nl(...)ff/9300000038471293/
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_207746419
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_207907612
Ikheb vorige week Galaxy Trucker gekregen en gespeeld, wat een leuk spel is dat :D Het is een vernieuwde versie van een spel wat al een tijdje bestaat geloof ik. Het is er nog nirt van gekomen om het vaker te spelen, maar de eerste indruk was goed. Lekker chaotisch en erg grappig spel :D
pi_207963317
Ik heb ook maar weer eens een start gemaakt. Speel nu weer Galaxy Defenders wat ooit mijn fav bordspel was. Maar ik heb toch meer iets met wargames zoals Warfighter ww2 etc.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 12:16:30 #49
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208203991
Gisteren Clever gekocht bij de Ako op station Utrecht Centraal
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208204179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren Clever gekocht bij de Ako op station Utrecht Centraal
Leuk!! Ik vind het altijd wel een leuk spel om te spelen met mensen die niet vaak spelen. Enerzijds is het snel uitgelegd maar zit er altijd wel genoeg doordenken in.

Aanstaande zaterdag staat Ark Nova op de planning! Wordt de derde keer dat ik het speel, benieuwd of de speeltijd wat korter wordt :s)
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 27 maart 2023 @ 11:43:08 #51
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_208553175
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:



Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).

De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.

Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...

Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  Moderator vrijdag 31 maart 2023 @ 13:02:53 #52
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208601511
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:38 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
Leuk!! Ik vind het altijd wel een leuk spel om te spelen met mensen die niet vaak spelen. Enerzijds is het snel uitgelegd maar zit er altijd wel genoeg doordenken in.

Aanstaande zaterdag staat Ark Nova op de planning! Wordt de derde keer dat ik het speel, benieuwd of de speeltijd wat korter wordt :s)
Ark Nova wil ik ook eens proberen. Ik weet dat op de spellenvereniging waarvan ik lid ben dat spel heeft
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:46:54 #53
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208605275
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:43 schreef DoomCow het volgende:
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:

[ afbeelding ]

Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).

De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.

Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...

Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
Volg het al een tijdje op youtube. Erg leuk.
Denk dat ik niet genoeg mensen ken die hiervoor open zouden staan, anders had ik het zeker geprobeerd.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_208653487
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:02 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ark Nova wil ik ook eens proberen. Ik weet dat op de spellenvereniging waarvan ik lid ben dat spel heeft
Doen! Ik vind het een aanrader. Het is wel even een lange zit de eerste keer, maar hij wordt iedere keer leuker om te spelen eigenlijk.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 08:28:53 #55
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208700863
Vorige week zondag Familiar Tales gespeeld. Het is story driven bordspel, waarbij je een baby prinses probeert te beschermen tegen het kwaad. Het kwaad vecht je met skill en item cards. Je krijgt meer skill en item cards door hout en voedsel te verzamelen. Leuk spel.

Ook nog Clever de standaard editie. Leuk dobbelspel waarbij je tactisch moet denken en iets uitdagender dan Qwixx het dobbelspel.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 10 april 2023 @ 18:12:28 #56
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208728722
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeën?

Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 20:38:27 #57
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208731039
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 18:12 schreef Meke het volgende:
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeën?

Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn :D
Machi Koro Legacy sowieso. Familiar Tales kan ook, maar dat is een vrij duur bordspel.

King's Dilemma.

Verder kijk eens op deze site:

https://gamecows.com/nl/beste-legacy-bordspellen/

Vooral zoeken op coöperatieve / legacy spellen.

Is er een gespecialiseerde spellenwinkel bij je in de buurt, dan kan je daarnaar toe en daar vragen wat ze je aanraden

[ Bericht 10% gewijzigd door ESF1Gamer op 10-04-2023 20:43:59 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 17:22:40 #58
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208934651


Mijn eerste gebacked kickstarter is binnen *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 1 mei 2023 @ 23:23:22 #59
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_208974581
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Volg het al een tijdje op youtube. Erg leuk.
Denk dat ik niet genoeg mensen ken die hiervoor open zouden staan, anders had ik het zeker geprobeerd.
Afgelopen vrijdag hebben we het weer gespeeld, maar met slechts 7 spelers (en een storyteller), wat het eigenlijk net iets te kort maakt (zeker voor het Bad Moon Rising script wat we gedaan hebben). Maar de planning is om het een maandelijks event te maken in de GameForce (te Eindhoven), dus als iemand het eens zou willen proberen ben je welkom om eens langs te komen.
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:21:57 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208991507
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 23:23 schreef DoomCow het volgende:

[..]
Afgelopen vrijdag hebben we het weer gespeeld, maar met slechts 7 spelers (en een storyteller), wat het eigenlijk net iets te kort maakt (zeker voor het Bad Moon Rising script wat we gedaan hebben). Maar de planning is om het een maandelijks event te maken in de GameForce (te Eindhoven), dus als iemand het eens zou willen proberen ben je welkom om eens langs te komen.
Eindhoven is veel en veel te ver voor mij, maar dank je.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 3 mei 2023 @ 21:05:12 #61
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208994606
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:43 schreef DoomCow het volgende:
Afgelopen vrijdag hebben we deze een paar keer gespeeld:

[ afbeelding ]

Het is een social deduction spel (zoals weerwolven), maar leuker. Er is 1 Demon, en een aantal Miniions die het opnemen tegen het dorp (die allemaal een unieke rol hebben met een eigen vaardigheid) . Als de Demon dood gaat is het afgelopen. Spelers worden aangeraden om privé gesprekken te hebben met 2 of 3 gedurende de dag, en een dode speler blijft meespelen tot het einde. Ook is er een goede kans dat er valse informatie in het spel is. (De Fortune Teller bijvoorbeeld mag 's nachts 2 mensen aanwijzen en krijgt dan te horen of daar de Demon tussen zit. Maar 1 goede speler voelt ook aan als Demon) De Demon krijgt 3 rollen te zien die niet in het spel zitten, en dus veilig zijn om mee te bluffen, en hij kan deze ook doorgeven aan zijn Minion(s).

De storyteller (spelleider) heeft ook een behoorlijke invloed op het spel en kan wat sturen om de 2 zijdes in balans te houden.

Het spel werkt ook met enkele scenario's (scripts) die ieder met hun eigen rollen komen, en er zijn ook nog speciale rollen te gebruiken voor als er een speler later binnenkomt, of juist eerder weg moet gaan...

Al met al was het een leuke avond, en zeker voor herhaling vatbaar
@superkimmi iets voor jou?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 09:47:56 #62
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209311193
Net Villianous en Wingspan + uitbreidingen besteld op bol.com :@
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 28 mei 2023 @ 09:48:29 #63
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_209311200
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net Villianous en Wingspan + uitbreidingen besteld op bol.com :@
Wingspan *O*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 09:49:40 #64
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209311216
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:48 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Wingspan *O*
Ik heb al de Azië uitbreiding. Het basisspel heb ik ontzettend vaak gespeeld. Ik heb Wingspan zelfs op steam aangeschaft en tig keer gespeeld.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209349021
Iemand nog wat leuks gescoord bij de sale van White Goblin Games?

Ik heb zelf Khora en Imperial Settlers besteld, zijn nu onderweg als het goed is *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:26:02 #66
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_209350006
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb al de Azië uitbreiding. Het basisspel heb ik ontzettend vaak gespeeld. Ik heb Wingspan zelfs op steam aangeschaft en tig keer gespeeld.
We hebben alle uitbreidingen van Wingspan 8-)
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator zaterdag 24 juni 2023 @ 07:50:48 #67
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209626109
Vandaag een spellenbeurs in Leeuwarden

https://www.speelwarden.nl/
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209626164
Hallo allemaal, zijn er hier toevallig ook mensen in (of rond) Nunspeet die wel eens bij elkaar komen om bordspellen te spelen? 🙂 Of die het leuk vinden dat te gaan doen? Vorige maand ben ik verhuisd naar Nunspeet en het lijkt me leuk hier in de buurt regelmatig bordspellen te spelen en om wat mensen te leren kennen.

Ik ben zelf in voor vrijwel alle spellen: van de klassiekers als Risk en Catan tot nieuwere spellen, en ook coöp-spellen als Pandemic.
pi_209693455
@Sdivad Op bordspelmania.eu staan op het forum onder het kopje samenspel wel wat topics over spellenclubs.
Misschien is daar iets te vinden voor je regio?
Of is er een spellenwinkel in de buurt? Daar kun je vaak ook spellen spelen of misschien kennen ze wel wat bordspelgroepjes.

Edit: ik zag dat ze er in ieder geval een D&D groep hebben die ook reguliere spellen speelt.

[ Bericht 28% gewijzigd door LeNeHe op 29-06-2023 16:42:28 ]
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Moderator zondag 2 juli 2023 @ 21:15:03 #70
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209738832
Splendor duel gespeeld. Het is 2-speler variant van Splendor. Ik vind hem beter dan de gewone splendor, want je bent tactischer bezig. Echt een aanrader als 2-speler spel.

Azul mini gespeeld. Ook leuk spel. Het is hetzelfde spel als de gewone Azul, maar goedkoper in prijs en handig mee te nemen op vakantie.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209756484
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:16 schreef LeNeHe het volgende:
@:Sdivad Op bordspelmania.eu staan op het forum onder het kopje samenspel wel wat topics over spellenclubs.
Misschien is daar iets te vinden voor je regio?
Of is er een spellenwinkel in de buurt? Daar kun je vaak ook spellen spelen of misschien kennen ze wel wat bordspelgroepjes.

Edit: ik zag dat ze er in ieder geval een D&D groep hebben die ook reguliere spellen speelt.
Dank voor je reactie, wel wat mensen via Facebook gevonden, maar dat komt ook nog niet van de grond.

De D&D-groep heb ik contact mee gehad, maar die spelen op het moment enkel dat, geen reguliere spellen meer.

Tot zover geen succes dus, ik blijf zoeken...
pi_209757233
Ah jammer zeg. Hopelijk vindt je snel wat medespelers. Is toch leuker dan altijd de solo variant van een spel moeten doen -O-
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 22:07:07 #73
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209871150
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:

It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 00:07:09 #74
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209924266
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 13:13 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
Doen! Ik vind het een aanrader. Het is wel even een lange zit de eerste keer, maar hij wordt iedere keer leuker om te spelen eigenlijk.
Ik heb hem vandaag voor het eerst gespeeld en hij is leuk
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209943280
Dit solospel is heel erg vet:

pi_209963224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:

[ afbeelding ]
Dat spel ziet er leuk uit.
pi_210461285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren deze kickstarter bordspel binnen gekregen:

[ afbeelding ]
Door deze post heb ik deze ook gekocht omdat ie er zo leuk uit ziet :D Gisteren gespeeld, tof spel!
pi_210462707
Ik heb nog geen tijd gehad om het spel te spelen :@
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210649839
Gisteravond heb ik applejack gespeeld. Normaal ben ik niet zo fan van tegel leg spellen, maar bij deze moet je echt tactisch spelen. Diegene die spel mee had genomen had heel handige fiches bakjes mee:



Nu heb ik deze bakjes besteld + ark nova bordspel + handige insert voor ark nova
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210713492
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:57 schreef Aure het volgende:
Ikheb vorige week Galaxy Trucker gekregen en gespeeld, wat een leuk spel is dat :D Het is een vernieuwde versie van een spel wat al een tijdje bestaat geloof ik. Het is er nog nirt van gekomen om het vaker te spelen, maar de eerste indruk was goed. Lekker chaotisch en erg grappig spel :D
Dan vind je Fit to Print ook leuk! Nog even wachten voor hij uitkomt, vrienden van mij hebben de Kickstarter onlangs binnen gemeten maar hij komt ook gewoon in de winkels.
pi_210713506
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 18:12 schreef Meke het volgende:
Hoi! Hebben mensen hier een leuke tip voor een spel dat je in meerdere etappes/rondes/avonden kan spelen met z'n tweeën?

Zoiets als Pandemic Legacy - die ken ik al, maar vraag me af of er meer zijn :D
De legacy’s waar wij heel veel plezier mee hebben gehad zijn Charterstone (ik vind het art work ook echt heel schattig :D ) en The Rise of Queensdale. Voor de laatste wel heel veel moeite moeten doen om een Engelse versie te vinden, is al lang niet meer in print blijkbaar. Duitse versies worden meer aangeboden maar gezien de hoeveelheid tekst en verhaal bij een goede legacy, hadden we daar echt geen zin in :')

We wachten nu op Ticket to Ride Legacy wegens gebrek aan andere goede legacy games :D
pi_210745503
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 23:08 schreef Aure het volgende:

[..]
Door deze post heb ik deze ook gekocht omdat ie er zo leuk uit ziet :D Gisteren gespeeld, tof spel!
Ik heb hem afgelopen vrijdag gespeeld en hij is idd leuk
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210861924
Volgende Kickstarter bordspel is binnen: Septima. Vandaag al de componenten in de juiste tray krijgen. Verder ziet het spel vrij complex uit.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210862221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Volgende Kickstarter bordspel is binnen: Septima. Vandaag al de componenten in de juiste tray krijgen. Verder ziet het spel vrij complex uit.
De foto’s zien er heel tof uit! Heb je al gepland om hem te spelen ?

Ik heb gisteren the Fox experiment voor het eerst gespeeld, erg leuk. Mooi artwork en toffe dobbelstenen doen ook wel wat O+ snel te begrijpen en ik kijk uit naar een tweede potje
pi_210862374
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:25 schreef Serinde het volgende:

[..]
De foto’s zien er heel tof uit! Heb je al gepland om hem te spelen ?

Ik heb gisteren the Fox experiment voor het eerst gespeeld, erg leuk. Mooi artwork en toffe dobbelstenen doen ook wel wat O+ snel te begrijpen en ik kijk uit naar een tweede potje
Ik hoop hem over 2 weken te kunnen spelen bij de spellenvereniging waar van ik lid ben. Anders ga ik een keer in het weekend de solomode uitproberen.

Als alles netjes in de trays zitten dan ga ik foto's maken. Gisteren na een dag cursus volgen, heb ik het pakket opgehaald. Toen heb ik hem uitgepakt en liggen alle onderdelen over mijn thuiswerkbureau verspreid. _O- :@
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210862442
The Fox Experiment ziet er idd mooi uit
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210865964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 10:36 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
de spellenvereniging
Waar is dat? :)
pi_210865993
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:53 schreef Serinde het volgende:

[..]
Waar is dat? :)
In Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou in de buurt is
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210866033
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:54 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
In Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou in de buurt is
Nee helaas :'( anders was ik een kijkje komen nemen!
Heb er wel een paar jaar gewoond (en er vlakbij opgegroeid) maar ben in 2005 vertrokken. Woon nu bij Utrecht.
pi_210866054
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:56 schreef Serinde het volgende:

[..]
Nee helaas :'( anders was ik een kijkje komen nemen!
Heb er wel een paar jaar gewoond (en er vlakbij opgegroeid) maar ben in 2005 vertrokken. Woon nu bij Utrecht.
In Utrecht zal toch bordspellenverenigingen hebben?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210866071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 15:57 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
In Utrecht zal toch bordspellenverenigingen hebben?
Ja hoor, zat. Maar ik had het wel leuk gevonden ;) ik ga bijna nooit meer naar de vereniging. Speel sowieso iedere dinsdag bij vrienden en vaak vr/za/zo nog een keer. Dus in mijn behoefte wordt aardig voorzien :+
  zaterdag 4 november 2023 @ 17:02:24 #92
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211191829
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2023 07:56 schreef Serinde het volgende:

[..]
De legacy’s waar wij heel veel plezier mee hebben gehad zijn Charterstone (ik vind het art work ook echt heel schattig :D ) en The Rise of Queensdale. Voor de laatste wel heel veel moeite moeten doen om een Engelse versie te vinden, is al lang niet meer in print blijkbaar. Duitse versies worden meer aangeboden maar gezien de hoeveelheid tekst en verhaal bij een goede legacy, hadden we daar echt geen zin in :')

We wachten nu op Ticket to Ride Legacy wegens gebrek aan andere goede legacy games :D
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 4 november 2023 @ 17:17:34 #93
403253 Meke
after all this time? always.
pi_211191949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:02 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
*schrijft mee voor de kerstman ~:)

Wij zijn nu halverwege met Pandemic Legacy, bevalt erg goed *G*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_211192313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:02 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Heb je machi koro legacy al gedaan?
Wij wachten ook op ticket to ride legacy.
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
pi_211192329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:17 schreef Meke het volgende:

[..]
*schrijft mee voor de kerstman ~:)

Wij zijn nu halverwege met Pandemic Legacy, bevalt erg goed *G*
die vriend van me is niet leuk bij coöperatieve spellen dus Pandemic valt voor ons af. Ik was er wel benieuwd naar. Misschien dat ik ooit mijn man zo ver krijg :')
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:31:14 #96
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211192648
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:01 schreef Serinde het volgende:

[..]
die vriend van me is niet leuk bij coöperatieve spellen dus Pandemic valt voor ons af. Ik was er wel benieuwd naar. Misschien dat ik ooit mijn man zo ver krijg :')
Pandemic legacy vind ik echt leuk!
En ik heb samen met @superkimmi één seizoen pandemic legacy in een weekend gespeeld :o

We hebben nu Sleeping Gods, daar moet ik echt nog aan wennen. Al zaten @Sharuun01 en @superkimmi daar dan wel weer lekker snel in :P
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:32:03 #97
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211192657
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Serinde het volgende:

[..]
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
Ik heb die niet gespeeld. Ik ga het kim voor je vragen, die heeft het er steeds over. En die haat overheersende dobbelspellen…
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_211192688
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Serinde het volgende:

[..]
Nee want ik vind de dobbelsteen in Machi Koro teveel bepalen. Is het veel leuker dan de gewone?
Ik vond legacy leuk om te doen, maar het dobbelstenen element is niet anders bij legacy dan bij gewone machi koro helaas. Ik ben idd ook niet zo van de spelletjes waarbij je hele tactiek om zeep geholpen kan worden door 6 slechte worpen :')

Het moet of 90% om tactiek gaan, of puur om geluk (dan maakt t me niks uit, zoals bij Yahtzee) Maar niet een tussenweg
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 07:28:12 #99
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211198651
Zijn mensen die naar spellen spektakel zijn geweest?

Verder ben ik wel benieuwd naar ticket to ride legacy en Ark nova uitbreiding

[ Bericht 0% gewijzigd door ESF1Gamer op 05-11-2023 08:44:21 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211198740
Wij zijn ook echt fan van de Pandemic Legacy spellen. Is Ticket to Ride Legacy ook leuk voor 2 personen?
  zondag 5 november 2023 @ 08:30:27 #101
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_211198770
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:18 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn ook echt fan van de Pandemic Legacy spellen. Is Ticket to Ride Legacy ook leuk voor 2 personen?
Hoop het wel, maar die komt pas februari uit geloof ik
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_211198782
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 08:30 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Hoop het wel, maar die komt pas februari uit geloof ik
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Deze is het dus niet? Want die lijkt nu al leverbaar.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 08:34:49 #103
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211198786
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Deze is het dus niet? Want die lijkt nu al leverbaar.
Zal de Engelse of Duitse versie zijn. Het spel is net uit en hij was op Spiel binnen een dag uitverkocht.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 5 november 2023 @ 08:34:58 #104
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_211198787
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Deze is het dus niet? Want die lijkt nu al leverbaar.
Die is t geloof ik wel :o in mijn hoofd zat echt februari pas
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 5 november 2023 @ 08:36:37 #105
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_211198795
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 08:34 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Die is t geloof ik wel :o in mijn hoofd zat echt februari pas
Dat is m dus wel :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_211198797
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:34 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zal de Engelse of Duitse versie zijn. Het spel is net uit en hij was op Spiel binnen een dag uitverkocht.
Hmmm Engels zou niet zo'n probleem zijn. Duits iets meer :+
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 08:38:06 #107
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211198801
Jammer dat je met de zoom functie niet het kaartje kan lezen op de tweede afbeelding, dan kun je zien welke taal het is
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 08:41:41 #108
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211198811
Blijkt de link van @Sarabi wel te kloppen dat het de Nederlandse editie is. Release date volgens Google is 3 november.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 5 november 2023 @ 08:41:53 #109
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_211198812
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:38 schreef ESF1Gamer het volgende:
Jammer dat je met de zoom functie niet het kaartje kan lezen op de tweede afbeelding, dan kun je zien welke taal het is
Het is de nederlandse versie. Staat duidelijk als je zoekt op ticket to ride legacy wanneer het een andere taal is op bol.

Maar als je twijfelt: morgen kan ik je met zekerheid alles zeggen, want heb m net besteld :+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 08:43:44 #110
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211198820
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 08:41 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Het is de nederlandse versie. Staat duidelijk als je zoekt op ticket to ride legacy wanneer het een andere taal is op bol.

Maar als je twijfelt: morgen kan ik je met zekerheid alles zeggen, want heb m net besteld :+
Vertel ook even hier hoe spel is. :+

Ik wil hem mogelijk aanschaffen. (Ook al heb ik weer teveel geld uitgegeven aan bordspellen op Kickstarter :@ )
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211210100
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 07:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn mensen die naar spellen spektakel zijn geweest?

Verder ben ik wel benieuwd naar ticket to ride legacy en Ark nova uitbreiding
Check! was weer leuk, paar spelletjes mee kunnen nemen waaronder Wolven (een van de spellen die ik wel wou halen).
Eerst even de demo gespeeld maar die is inderdaad zo leuk als wat ik wel verwacht had na het kijken van de playthrough
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 10:25:20 #112
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211210189
quote:
18s.gif Op maandag 6 november 2023 10:13 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Check! was weer leuk, paar spelletjes mee kunnen nemen waaronder Wolven (een van de spellen die ik wel wou halen).
Eerst even de demo gespeeld maar die is inderdaad zo leuk als wat ik wel verwacht had na het kijken van de playthrough
Hopelijk ga ik er volgend jaar er heen. Wolven was vorig jaar op Spiel in 1 dag uitverkocht.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 6 november 2023 @ 10:30:57 #113
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_211210227
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 07:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zijn mensen die naar spellen spektakel zijn geweest?

Verder ben ik wel benieuwd naar ticket to ride legacy en Ark nova uitbreiding
Jep, was leuk maar valt toch wel in het niet bij Spiel (waar ik 3 dagen was).
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 10:33:25 #114
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211210247
quote:
99s.gif Op maandag 6 november 2023 10:30 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Jep, was leuk maar valt toch wel in het niet bij Spiel (waar ik 3 dagen was).
Als je 1 keer Spiel bent geweest, dan ben je verwend op het gebied van spellen beurzen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 6 november 2023 @ 10:41:52 #115
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_211210294
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Als je 1 keer Spiel bent geweest, dan ben je verwend op het gebied van spellen beurzen.
Jep :P Maar spellenspektakel is ook leuk. Meer aanbiedingen van wat oudere spellen ook voor mijn gevoel. En een vriend was een nieuw zelfgemaakt spel aan het uitproberen op het publiek, ook leuk dat dat kan.
  maandag 6 november 2023 @ 10:41:54 #116
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211210295
Voor Covid regelmatig op Spiel geweest, maar daarna niet meer. Dit jaar niet doordat het samenviel met een conferentie waar ik heen was.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_211211102
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:25 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Hopelijk ga ik er volgend jaar er heen. Wolven was vorig jaar op Spiel in 1 dag uitverkocht.
Ja dat was het nu ook, rond een uur of 2 heb ik die gekocht toen waren er nog 8, hij was dat aan iemand uit aan het leggen toen ik en een ander iemand er een kochten, en die verkoper er stond zo van, uhmm ja er zijn er nog 6, wil je? :D
  dinsdag 7 november 2023 @ 20:09:39 #118
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_211227226


Gisteren al binnen, maar we gaan nu beginnen *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 7 november 2023 @ 21:53:23 #119
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_211228712
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Vertel ook even hier hoe spel is. :+

Ik wil hem mogelijk aanschaffen. (Ook al heb ik weer teveel geld uitgegeven aan bordspellen op Kickstarter :@ )
2 campagnes gespeeld. Wij zijn echt superenthousiast! Als je ticket to ride en legacy spellen kent, is het een supermakkelijke start met echt weinig lastige regels. Gelijk na het eerste spel krijg je de eerste leuke twists (ik ga niks spoilen) waardoor je verder wil :D
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 7 november 2023 @ 22:36:42 #120
403253 Meke
after all this time? always.
pi_211229366
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 21:53 schreef superkimmi het volgende:

[..]
2 campagnes gespeeld. Wij zijn echt superenthousiast! Als je ticket to ride en legacy spellen kent, is het een supermakkelijke start met echt weinig lastige regels. Gelijk na het eerste spel krijg je de eerste leuke twists (ik ga niks spoilen) waardoor je verder wil :D
Oeh tof :D Kan dus met z'n tweeën? En is het coöperatief of competitief? :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 8 november 2023 @ 10:31:37 #121
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_211232045
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 22:36 schreef Meke het volgende:

[..]
Oeh tof :D Kan dus met z'n tweeën? En is het coöperatief of competitief? :P
Kan met zn tweetjes. En is competitief. En gedurende de campagnes kunnen er evt ook andere mensen meedoen. Aan het einde van alle 12 spellen hou je een speelbare versie over.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_211482207
Wij hebben Ticket To Ride Legacy af! Vonden het echt een heel leuk spel en de nieuwe regels met elke toevoeging waren goed te volgen.

Wel is het zo dat naarmate het spel vordert, je elkaar eigenlijk weinig meer in de weg hoeft te zitten als je met 2 speelt. Dat maakt het iets minder spannend is en ben je meer je eigen spel aan het spelen.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_211482915
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 23:46 schreef superkimmi het volgende:
Wij hebben Ticket To Ride Legacy af! Vonden het echt een heel leuk spel en de nieuwe regels met elke toevoeging waren goed te volgen.

Wel is het zo dat naarmate het spel vordert, je elkaar eigenlijk weinig meer in de weg hoeft te zitten als je met 2 speelt. Dat maakt het iets minder spannend is en ben je meer je eigen spel aan het spelen.
Leuk te lezen! Wij doen legacy’s met zijn drieën dus ben benieuwd naar onze ervaring. Nog niet gestart ivm ziekte perikelen en nu moet Bark Avenue eerst nog een keer op tafel komen O+ (die heb ik met man zondag gespeeld, kwam eindelijk binnen)
  Moderator vrijdag 1 december 2023 @ 09:01:29 #124
446930 crew  ESF1Gamer
pi_211483287
999 Games Adventkalender is er weer *O*

en natuurlijk van White Goblin

[ Bericht 13% gewijzigd door ESF1Gamer op 01-12-2023 09:08:34 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211498704
Toch gisteren gestart met TTR, konden niet wachten. Twee potjes gedaan. Leuk O+

Vanavond Bark Avenue
pi_211498730
Bij White Goblin Games is vandaag de deluxe versie van Flamecraft in de aanbieding. Jammer, want ik heb de gewone versie vorig jaar voor 35 euro gekocht op Spiel.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211616935
Dit is wel een origineel cadeau

Thunder Magnetic Chess


Als je geen knikkers meer hebt, heb je gewonnen.
pi_211618023
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 19:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Bij White Goblin Games is vandaag de deluxe versie van Flamecraft in de aanbieding. Jammer, want ik heb de gewone versie vorig jaar voor 35 euro gekocht op Spiel.
Ik vergeet de hele tijd de adventskalender van WGG en 999 te checken :{
pi_211637293
quote:
7s.gif Op donderdag 14 december 2023 15:32 schreef Serinde het volgende:

[..]
Ik vergeet de hele tijd de adventskalender van WGG en 999 te checken :{
Oh godver. Ik vergeet dat ook steeds.

Kan ik ergens zien wat ik tot nu toe al gemist heb van WGG? |:)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_211637636
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Oh godver. Ik vergeet dat ook steeds.

Kan ik ergens zien wat ik tot nu toe al gemist heb van WGG? |:)
Op hun eigen site in ieder geval niet. Misschien ook goed dat ik het niet weet :{w
pi_211945037
Vandaag brood en bier gespeeld, leuk en makkelijk te snappen 2 spelers spel :) duurt ook precies lang genoeg :D
pi_211946727
Gisteren het laatste potje TTR Legacy gespeeld :D Was erg leuk!
Komende week dus weer tijd voor andere spellen, denk hete dat Darwin’s Journey wordt, hebben we alle drie zin in.

Brood en bier heb ik nog niet gespeeld, weet wel wat het bij mijn vrienden op de wenslijst staat. Makkelijk te snappen en toch diepgang is fijn voor 2 spelers. Ik heb bijvoorbeeld Fika, kaartspel voor 2. Weinig kaarten, eenvoudig te begrijpen maar wat een hersenbreker :Y
pi_211968046
Dat Fika ziet er ook uit als een leuk spel!
pi_211989786
De ark nova uitbreiding gisteren binnengekregen *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_212002492
Ben benieuwd hoe die je bevalt!

Ik heb m’n handen nog vol aan de gewone versie, die ga ik zondag weer eens een keer spelen. Komt ook omdat ik hem maar met 2 mensen uit mijn omgeving kan spelen (heb weinig spelfanaten in mijn kennissenkring ;( )
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_212077297
FF een TVP'tje, aangezien we hier de "laatste tijd" aan het bordspellen zijn geslagen :+ Het is begonnen met D&D, waardoor we een game-tafel (GeeknSon Archie) gekocht, met een game-tafel kan je ook bordspellen spelen, dus de D&D spellen gekocht (3 moeten nog binnenkomen). Toen nog meer gekocht en nu zijn we regelmatig aan het spelen :')....

Momenteel is het actieve spel Clank Legacy. We spelen deze op een dusdanige manier dat het niet permanent gewijzigd wordt, zodat we kunnen herspelen. Maw; stickers ingescand & uitgeprint op een stickervel, "vernietigde" kaarten apart houden, een plastic cover over het speelveld :+. Is tot nu toe erg leuk, maar komt óók omdat ik groot fan van Acquisitions Incorporated ben. Ga dus hoogste waarschijnlijk CLANK! Legacy 2: Acquisitions Incorporated — Darkest Magic ook kopen. KS 'net' gemist, met een maand of 2.

Verder hebben we soort van Pandemic Legacy die we aan het spelen zijn, maar da's alleen mijn vrouw en ik samen. Dat gaat een stuk langzamer. Ook zijn we bezig met de Wrath of Ashardalan en Castle Ravenloft.

Dus, dit topic is wss wel slim om in de gaten te houden... Helemaal omdat we nog een paar spellen "in het archief" hebben liggen. Waar onder Endless Winter.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 11:01:46 #137
370431 drakin
vurig typje
pi_213017747
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_213018981
Heeft iemand de net uitgekomen Wyrmspan? Is het wat?



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')