abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2022 @ 07:26:18 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005067
Uitgerekende data:

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje) -> bevallen O+
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

eind mei: June.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 11% gewijzigd door Lemijn op 04-01-2022 17:33:45 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 3 januari 2022 @ 07:27:42 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203005074
Succes met baby’s maken en laten groeien en baren en verwelkomen in dit nieuwe jaar *; .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203005198
Bedankt voor je topic-volmaakhulp @Lemijn :D
Voor de OK zijn regels idd strenger.

@elamanilo, sta je toch nog bovenaan! En zo bijzonder dat je oudste waarschijnlijk een grote rol mag en kan gaan spelen bij het verwelkomen van haar zusje O+ . Dat is iets dat ze altijd zal onthouden denk ik.
pi_203005329
Ja hoi, hoe kan ik nou weer de hekkensluiter zijn met mijn 3 april? Waar blijven de andere moeders?

En de beste wensen allemaal! Mogen 2022 maar de liefste en gezondste baby's zijn O+
pi_203005827
In mijn ziekenhuis mag de partner gelukkig ook gewoon mee mocht hij positief testen, enkel niet de ok in inderdaad.

Wij zijn als gezin nu ook een beetje in een bubbel aan het leven om de last minute risico's te vermijden. Ik weet ook niet wat we zullen doen met school mochten die weer open gaan vanaf volgende week :{, natuurlijk zou het heerlijk zijn voor de kleuter om weer lekker naar zn vriendjes te kunnen maar of het het waard is om last minute weer zoveel contacten te hebben :X dilemma's.... Ik moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel covid antistoffen een pasgeborene heeft op basis van mijn vaccinaties+booster. Heeft iemand zich daarin verdiept?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203005834
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 08:29 schreef B.ertha het volgende:
Ja hoi, hoe kan ik nou weer de hekkensluiter zijn met mijn 3 april? Waar blijven de andere moeders?

En de beste wensen allemaal! Mogen 2022 maar de liefste en gezondste baby's zijn O+
Er moeten toch meer baby's zijn :o ? Huphup voortplanten iedereen *O*
pi_203006322
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik doe echt verwoede pogingen, maar tot nu toe met bar weinig resultaat. :+
Maar het topic loopt wel heel erg leeg zo inderdaad!
pi_203006641
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:40 schreef littledrummergirl het volgende:
In mijn ziekenhuis mag de partner gelukkig ook gewoon mee mocht hij positief testen, enkel niet de ok in inderdaad.

Wij zijn als gezin nu ook een beetje in een bubbel aan het leven om de last minute risico's te vermijden. Ik weet ook niet wat we zullen doen met school mochten die weer open gaan vanaf volgende week :{, natuurlijk zou het heerlijk zijn voor de kleuter om weer lekker naar zn vriendjes te kunnen maar of het het waard is om last minute weer zoveel contacten te hebben :X dilemma's.... Ik moet zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel covid antistoffen een pasgeborene heeft op basis van mijn vaccinaties+booster. Heeft iemand zich daarin verdiept?
Oeh, lastig dilemma inderdaad. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen in jouw situatie.
Ik heb me niet verdiept in de hoeveelheid antistoffen na vaccinaties (booster mag ik sinds vorige week ergens plannen, maar daar wacht ik nog even mee), misschien weet je vk/gyn dat?

quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Hopelijk kan je snel aansluiten :*
pi_203006657
Ik kwam even spieken of Ela al geworpen heeft O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 3 januari 2022 @ 10:58:42 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_203006682
Ik denk aan jou lieve Ela!
pi_203008232
Mijn uitgerekende datum is 30 januari, maar ik word met uiterlijk 38 weken ingeleid, dus dat moet eigenlijk 16 januari zijn (als ik al niet eerder beval, zoals de vorige keer).

Ik vind het erg spannend en ben best angstig voor de bevalling. De vorige keer liet ik het op mij afkomen, omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Nu weet ik het wel :')
Ik hoop maar dat een tweede bevalling makkelijker gaat en ik er zonder (kleer)scheuren vanaf kom.

Verder staat hier alles inmiddels klaar. Baby komt voorlopig bij ons in de slaapkamer slapen ivm ruimtegebrek. We hebben een zolder waar we een kamer van kunnen maken, maar dat heeft dan een verbouwing nodig. Binnen een jaar willen we dat laten doen, zodat straks ieder kind (stiefdochter, dochter en baby) een eigen kamer heeft.

Ik vond deze zwangerschap enorm pittig. Ook icm een peuter in huis. Ik had HG, was kotsmisselijk, had geen energie en voelde me vooral ellendig. Ik kom dus tot de conclusie dat ik het zwanger zijn niet leuk vind. Wel vind ik het voelen van een baby in mijn buik enorm bijzonder en dat is dan ook het enige wat ik ga missen. Na dit kindje zijn wij compleet. Ik weet nu in ieder geval dat ik geen zwangerschap meer wil meemaken, dus ik moet me even verdiepen in de opties ;)

Ik ben trouwens ook benieuwd naar ela O+
pi_203008271
Lief O+

Ben net bij m’n vroedvrouw geweest. Baby maakt het helemaal goed, ze ligt nog steeds netjes hoofd omlaag en ook al (een poosje) in het bekken. Hartslag is perfect, mijn bloeddruk perfect. En verder is alles ook goed. Ik zit in m’n cocon en doe (voor zover dat nog lukt) allerlei dingetjes in m’n huis, nestelen en zo. Heb de afgelopen dagen veel rust gekregen, er waren telkens heel veel lieve mensen die onze andere kinderen dan weer hier en dan weer daar even onder hun hoede namen. Gisteren de hele middag alleen thuis geweest met mijn liefje. Alles gaat prima dus. Ik houd dit nog wel even vol. ;)

En yes! Ik sta bovenaan!

Opvallend wel inderdaad dat er na 3 april nog geen nieuwe aanwas is… en de komende maanden ook niet super druk bezet zijn. Het was de laatste tijd ook al best rustig in het topic. Lijkt mij ook gezellig als er weer nieuwe zwangeren bijkomen O+
pi_203008332
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:11 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn uitgerekende datum is 30 januari, maar ik word met uiterlijk 38 weken ingeleid, dus dat moet eigenlijk 16 januari zijn (als ik al niet eerder beval, zoals de vorige keer).

Ik vind het erg spannend en ben best angstig voor de bevalling. De vorige keer liet ik het op mij afkomen, omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Nu weet ik het wel :')
Ik hoop maar dat een tweede bevalling makkelijker gaat en ik er zonder (kleer)scheuren vanaf kom.

Verder staat hier alles inmiddels klaar. Baby komt voorlopig bij ons in de slaapkamer slapen ivm ruimtegebrek. We hebben een zolder waar we een kamer van kunnen maken, maar dat heeft dan een verbouwing nodig. Binnen een jaar willen we dat laten doen, zodat straks ieder kind (stiefdochter, dochter en baby) een eigen kamer heeft.

Ik vond deze zwangerschap enorm pittig. Ook icm een peuter in huis. Ik had HG, was kotsmisselijk, had geen energie en voelde me vooral ellendig. Ik kom dus tot de conclusie dat ik het zwanger zijn niet leuk vind. Wel vind ik het voelen van een baby in mijn buik enorm bijzonder en dat is dan ook het enige wat ik ga missen. Na dit kindje zijn wij compleet. Ik weet nu in ieder geval dat ik geen zwangerschap meer wil meemaken, dus ik moet me even verdiepen in de opties ;)

Spannend CaVa, de 16e is al snel! Misschien heb ik het gemist, mag ik vragen naar de reden waarom je eerder ingeleid wordt?

Wat je schrijft over dat je zwanger zijn niet leuk vindt maar het voelen van de baby in je buik wél, dat is hoe ik het ook ervaar (ook al heb ik twee 'makkelijke' zwangerschappen gehad zonder HG of andere ellende, nu de tweede keer heb ik het wel als wat zwaarder ervaren vanwege peuter die al rondloopt). Ik kreeg bij het plannen van de KS de optie om me gelijk te laten steriliseren "als ze dan toch al daar bezig zijn" maar dat heb ik afgehouden. Het overviel me, uiteraard hoefde ik niet op dat moment ja of nee te zeggen, maar ik had die vraag/opmerking niet verwacht. Wel met man erover gesproken. Ook hier is het gezin compleet met deze baby, maar of het anticonceptie voor mij wordt of dat man onder het mes gaat weten we nog niet.

quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:14 schreef elamanilo het volgende:
Lief O+

Ben net bij m’n vroedvrouw geweest. Baby maakt het helemaal goed, ze ligt nog steeds netjes hoofd omlaag en ook al (een poosje) in het bekken. Hartslag is perfect, mijn bloeddruk perfect. En verder is alles ook goed. Ik zit in m’n cocon en doe (voor zover dat nog lukt) allerlei dingetjes in m’n huis, nestelen en zo. Heb de afgelopen dagen veel rust gekregen, er waren telkens heel veel lieve mensen die onze andere kinderen dan weer hier en dan weer daar even onder hun hoede namen. Gisteren de hele middag alleen thuis geweest met mijn liefje. Alles gaat prima dus. Ik houd dit nog wel even vol. ;)

En yes! Ik sta bovenaan!

Opvallend wel inderdaad dat er na 3 april nog geen nieuwe aanwas is… en de komende maanden ook niet super druk bezet zijn. Het was de laatste tijd ook al best rustig in het topic. Lijkt mij ook gezellig als er weer nieuwe zwangeren bijkomen O+
Fijn dat het goed gaat met de baby, Ela! Het klinkt alsof ze nog wel eventjes blijft zitten. En wat lief dat de andere kinderen bezig gehouden worden, dat zal voor jou enorm veel schelen.
pi_203008341
Wow CaVaBien, jij bent ook al echt bij de laatste loodjes aanbeland dus! Klinkt pittig, zo’n zwangerschap met HG :’( :* Kan me voorstellen dat het zo mooi rond is en dat je de zwangerschap(pen) wilt afsluiten.

Ik denk er ook over na om een soort ritueel of zo te doen op een gegeven moment, om het echt af te sluiten. Ik had laatst gehoord dat stiekem iemand een mothers blessing voor me wilde organiseren, maar ze kreeg toen COVID en het lukte niet meer voor de bevalling, maar nu denken we er aan om het misschien een paar weken na de bevalling alsnog te doen.

Bij de tweeling heb ik een sluitingsceremonie gehad, dat was echt heel fijn. Maar het is ook best snel weer ‘vervlogen’ of heeft niet per se iets blijvends achtergelaten. Ik heb iets symbolisch nodig voor mezelf of zo wat ik bij me kan houden.

Na m’n laatste borstvoeding avontuur ga ik wel een tatoeage laten zetten. Misschien dat ik dat ook wel aan elkaar kan koppelen. En/of een borstvoeding sieraad zou ik ook nog wel willen hebben.
pi_203008389
Er zijn nog wel wat verse zwangere die nog niet in het lijstje staan maar er zit een flink gat vanaf april. Sowieso is het erg rustig in dit topic, waar is die corona-babyboom?
Ik wacht de echo eind deze week nog eventjes af.
pi_203008728
Wat leuk en spannend al die ud’s! O+

Ik sluit me aan bij Elleska, ik wacht ook nog even mijn echo af eind deze week voordat ik mee ga posten.
pi_203008919
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:25 schreef Elleska het volgende:
Er zijn nog wel wat verse zwangere die nog niet in het lijstje staan maar er zit een flink gat vanaf april. Sowieso is het erg rustig in dit topic, waar is die corona-babyboom?
Ik wacht de echo eind deze week nog eventjes af.
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:52 schreef Smart_ass het volgende:

Ik sluit me aan bij Elleska, ik wacht ook nog even mijn echo af eind deze week voordat ik mee ga posten.
Spannend O+ ik duim voor jullie *O*
pi_203008948
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:21 schreef eponine het volgende:

[..]
Spannend CaVa, de 16e is al snel! Misschien heb ik het gemist, mag ik vragen naar de reden waarom je eerder ingeleid wordt?

Wat je schrijft over dat je zwanger zijn niet leuk vindt maar het voelen van de baby in je buik wél, dat is hoe ik het ook ervaar (ook al heb ik twee 'makkelijke' zwangerschappen gehad zonder HG of andere ellende, nu de tweede keer heb ik het wel als wat zwaarder ervaren vanwege peuter die al rondloopt). Ik kreeg bij het plannen van de KS de optie om me gelijk te laten steriliseren "als ze dan toch al daar bezig zijn" maar dat heb ik afgehouden. Het overviel me, uiteraard hoefde ik niet op dat moment ja of nee te zeggen, maar ik had die vraag/opmerking niet verwacht. Wel met man erover gesproken. Ook hier is het gezin compleet met deze baby, maar of het anticonceptie voor mij wordt of dat man onder het mes gaat weten we nog niet.
[..]
Fijn dat het goed gaat met de baby, Ela! Het klinkt alsof ze nog wel eventjes blijft zitten. En wat lief dat de andere kinderen bezig gehouden worden, dat zal voor jou enorm veel schelen.
Ik vind het ook wel heel spannend. Vooral een inleiding is eigenlijk niet waar ik op zit te wachten, maar goed. Als het zo is, dan is het zo :)

Ik word ingeleid, omdat ik bij de vorige zwangerschap pre-eclampsie had, met 37 weken ingeleid zou worden, maar uiteindelijk zelf spontaan ben bevallen, nadat mijn vliezen braken met 36+6 weken. Mijn dochter was dysmatuur.

En bij deze zwangerschap ben ik medisch, had ik ook constant een hoge bloeddruk en heb daar medicatie tegen geslikt. Het ziekenhuis vindt het niet verantwoord om me langer dan 38 weken zwanger rond te laten lopen.

Ik kan me voorstellen dat die vraag over sterilisatie je overvalt. Het voelt dan ook wel erg permanent moet ik zeggen. Gelukkig zijn er meer opties :)

Persoonlijk overweeg ik het wel om me te laten steriliseren. Ik heb tijdens de HG momenten vaak genoeg gedacht dat ik de boel wil laten dichtnaaien, zodra deze baby eruit is :')

Zo'n ritueel klinkt wel heel mooi en betekenisvol ela. Ik ben zelf Turkse van oorsprong en wij hebben ook wel vergelijkbare rituelen. Bij de vorige bevalling heb ik het niet gedaan, maar deze keer wil ik het misschien wel als afsluiting.

En ik wil inderdaad ook zo'n tatoeage. Ik zat te denken om een oneindigheidssymbool te laten tatoeëren op mijn pols met de namen van mijn kindjes erin verwerkt.
pi_203008949
Ik ben gegijzeld tijdens mn controleafspraak bij de gyn _O- mn bloeddruk bleek te hoog en ook een iets te hoog eiwitgehalte in mn urine, dus ik zit nu bij de prikpost om mn bloed te laten checken. Eind van de dag krijg ik een telefoontje wbt de uitslagen daarvan.

Ben wel benieuwd, zou er geen moeite mee hebben als er evt eerder ingeleid zal worden, dus maak me niet zo druk :) heb verder ook geen klachten.
pi_203009109
Ahh kijk, gelukkig zijn er nog nieuwe zwangeren in aantocht O+
Succes met de echo's!

Vandaag vertelde m'n vroedvrouw dat er nieuwe protocollen zijn en dat ik ook nu al naar het ziekenhuis zou kunnen voor controle en dan inleiding met 41 weken. Ze zei daarna al vlug: "Niet slaan nu!" ;) :D Oftewel, ik laat me niet (zomaar) inleiden en dat weet zij ook, maar ze is dan volgens de regels weer verplicht om het toch even te melden aan me. Van te voren hadden we sowieso al besloten om geen 'officiële' UD te meten met een termijn echo, zodat we ook nooit in die situatie zouden komen van 'teveel' over tijd of zo. Ik geloof daar niet zo in, dus wil daar zelf niets mee doen en zij staat daar ook achter. Alles gaat ook gewoon goed, dus dat scheelt. :)

Kan me voorstellen dat als er al van alles aan de hand is of dat er ineens complicaties optreden, dat je daar dan anders naar kijkt. Aan de andere kant is een inleiding vaak ook zwaarder voor de baby en voor je eigen lichaam. En komen er ook weer andere interventies bij kijken die invloed hebben op het baarproces. Het is dus wel iets om echt voorzichtig mee te zijn en goed de risico's tegen elkaar af te wegen en goed te voelen wat je gevoel erover zegt, denk ik. Maar dat is dus super persoonlijk en ik ben dus ook heel blij dat mijn vroedvrouw dat ook zo bekijkt en dat er in mijn geval echt voorlopig nog niets anders nodig is. :)
pi_203009325
quote:

+1
pi_203009564
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 13:11 schreef CaVaBien het volgende:

Herkenbaar, ik vond het heerlijk om pluis te voelen en bij me te hebben maar zwanger zijn (ook met Hg) vond ik niet tof.
Ik ben uiteindelijk met 40 weken ingeleid omdat ik niet meer sliep en dat was een prachtige, rustige bevalling met weinig interventies terwijl ik wel een ruggenprik had. En die opluchting van niet meer misselijk zijn. O+
pi_203010259
Zooo ik heb mijn bolle buik gespamt in het buikentopic ;)

Ik dacht eerst dat m'n buik nu wel net zo groot was als bij de tweeling, maar het valt nog een beetje mee. Hij is wel vergelijkbaar bijna, maar m'n vel zit nu gewoon losser. :')
pi_203010354
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 15:47 schreef elamanilo het volgende:
Zooo ik heb mijn bolle buik gespamt in het buikentopic ;)

Ik dacht eerst dat m'n buik nu wel net zo groot was als bij de tweeling, maar het valt nog een beetje mee. Hij is wel vergelijkbaar bijna, maar m'n vel zit nu gewoon losser. :')
Wat zijn jullie een prachtig gezin O+
pi_203010986
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:40 schreef littledrummergirl het volgende:

Aan covid is er nog niet zo heel veel bekend met betrekking tot antistoffen, maar ik heb mij wel ingelezen in kinkhoest omdat voor Anna de 22weken vaccinatie dus niet geldig is :P Daar stuitte ik op een hele onderbouwing, maar let wel op dat dit voor kinkhoest geld. Maar wellicht klopt daar ook wat mee voor covid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203012168
Hele mooie foto’s Ela!

Ik ben wel een beetje klaar met de zwangerschap (36,5 week nu). De kinderen in bad doen en zelf tussendoor douchen zoals net voelt als een marathon tegenwoordig :'). Ik kijk wel uit naar de bevalling om die reden maar net als CaVaBien weet ik nu wel wat me te wachten staat en wil ik eigenlijk ook gewoon niet :').

Lastig met school LDG! Hier hetzelfde maar ik laat ze wel gewoon gaan. Ik hoop maar dat de booster in dit geval zin heeft gehad bij ons allebei :P.

Morgen gaan wij trouwen dus de baby moet nog even blijven zitten vannacht O-).
  FOK!fossiel maandag 3 januari 2022 @ 19:10:41 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203012591
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 18:43 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hele mooie foto’s Ela!

Ik ben wel een beetje klaar met de zwangerschap (36,5 week nu). De kinderen in bad doen en zelf tussendoor douchen zoals net voelt als een marathon tegenwoordig :'). Ik kijk wel uit naar de bevalling om die reden maar net als CaVaBien weet ik nu wel wat me te wachten staat en wil ik eigenlijk ook gewoon niet :').

Lastig met school LDG! Hier hetzelfde maar ik laat ze wel gewoon gaan. Ik hoop maar dat de booster in dit geval zin heeft gehad bij ons allebei :P.

Wat cool dat je zover in je zwangerschap nog trouwt.

Ik had ook een beste buik tijdens ons geregistreerd partnerschap, maar dat was gratis op de maandagochtend met 2 vrienden als getuigen :) Vieren jullie het uitgebreider?
Chick on a mission
pi_203012781
quote:
Hele mooie foto’s Ela!

Gefeliciteerd, wat leuk! En knap dat je het aandurft met bijna 37 weken! Duimen dat de baby nog even blijft zitten :D

Ik ben getrouwd toen ik 20 weken zwanger was bij de vorige zwangerschap. Ik had toen nog een klein buikje, dus ik kon een normale bruidsjurk aan. We hebben het heel uitgebreid gevierd in een grote zaal met muziek en eten en een heleboel mensen. Dat was voor coronatijd :')
pi_203012831
quote:
Hele mooie foto’s Ela!

Gefeliciteerd!
Ik ben getrouwd met 32 weken maar jij maakt het helemaal spannend :D
pi_203013026
@Elleska, @Smart_ass en @Peacefulll, succes en ik duim voor mooie echo's!

@CaVaBien, het klinkt als een heftige zwangerschap. Hopelijk valt de inleiding je mee.

@littledrummergirl, heb je al uitslagen gekregen?

@LaBelleFleur27, alvast een heel mooie dag gewenst morgen O+
pi_203014902
Bedankt! Wij vieren het klein omdat het vanwege corona ook sowieso niet anders kan. De bedoeling is dat we in de zomer een wat groter feestje gaan geven. De termijn was nog wel spannend ja :') maar de notaris schoot niet op en die hadden we wel nodig aangezien wij onder huwelijkse voorwaarden trouwen :P.
pi_203015553
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 14:23 schreef elamanilo het volgende:
Ahh kijk, gelukkig zijn er nog nieuwe zwangeren in aantocht O+
Succes met de echo's!

Vandaag vertelde m'n vroedvrouw dat er nieuwe protocollen zijn en dat ik ook nu al naar het ziekenhuis zou kunnen voor controle en dan inleiding met 41 weken. Ze zei daarna al vlug: "Niet slaan nu!" ;) :D Oftewel, ik laat me niet (zomaar) inleiden en dat weet zij ook, maar ze is dan volgens de regels weer verplicht om het toch even te melden aan me. Van te voren hadden we sowieso al besloten om geen 'officiële' UD te meten met een termijn echo, zodat we ook nooit in die situatie zouden komen van 'teveel' over tijd of zo. Ik geloof daar niet zo in, dus wil daar zelf niets mee doen en zij staat daar ook achter. Alles gaat ook gewoon goed, dus dat scheelt. :)

Kan me voorstellen dat als er al van alles aan de hand is of dat er ineens complicaties optreden, dat je daar dan anders naar kijkt. Aan de andere kant is een inleiding vaak ook zwaarder voor de baby en voor je eigen lichaam. En komen er ook weer andere interventies bij kijken die invloed hebben op het baarproces. Het is dus wel iets om echt voorzichtig mee te zijn en goed de risico's tegen elkaar af te wegen en goed te voelen wat je gevoel erover zegt, denk ik. Maar dat is dus super persoonlijk en ik ben dus ook heel blij dat mijn vroedvrouw dat ook zo bekijkt en dat er in mijn geval echt voorlopig nog niets anders nodig is. :)
Ik ben recentelijk bevallen en kreeg inderdaad na 40w de keuze om met 41w in te leiden of af te wachten tot 42w. Daarbij werd wel gezegd dat uit onderzoek blijkt dat in de groep vrouwen die wachten er meer kindjes overlijden dan in de groep die wordt ingeleid, oa door verslechterde werking placenta. Gaat in beide gevallen om hele kleine percentages maar als ik het me goed herinner scheelde het wel een factor 10.
Ik wist niet dat dit een nieuw protocol was, wellicht is de uitkomst van dat onderzoek de aanleiding geweest.
pi_203015584
@eponine: mijn uitslagen waren gelukkig ok, dus nu gewoon weer over een paar dagen terug voor een bloeddrukcheck en in de tussentijd goed opletten of ik geen symptomen van zwangerschapsvergiftiging ontwikkel.

Keep calm and carry on dus maar weer *O*
pi_203015683
quote:
17s.gif Op maandag 3 januari 2022 16:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Aan covid is er nog niet zo heel veel bekend met betrekking tot antistoffen, maar ik heb mij wel ingelezen in kinkhoest omdat voor Anna de 22weken vaccinatie dus niet geldig is :P Daar stuitte ik op een hele onderbouwing, maar let wel op dat dit voor kinkhoest geld. Maar wellicht klopt daar ook wat mee voor covid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnx :)

Ik vroeg het vandaag aan de gyn, die kon er niet heel veel zinnigs over zeggen behalve dat ik er al het mogelijke aan gedaan heb om baby voldoende afweer mee te geven ( vaccinatie en booster) en dat de combinatie daarvan en borstvoeding de baby een goede veilige basis kan geven.
pi_203015710
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:44 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Bedankt! Wij vieren het klein omdat het vanwege corona ook sowieso niet anders kan. De bedoeling is dat we in de zomer een wat groter feestje gaan geven. De termijn was nog wel spannend ja :') maar de notaris schoot niet op en die hadden we wel nodig aangezien wij onder huwelijkse voorwaarden trouwen :P.
Wat leuk O+ mooie dag gewenst! Hebben de kleintjes ook nog een rol in het geheel?
pi_203015934
Fijn dat de uitslagen vanavond oké waren LittleDrummerGirl :*
  maandag 3 januari 2022 @ 21:52:45 #37
208890 June.
Seriously?
pi_203017412
Even zonder bijlees, maar ik hoor ook nog in de op ;) Eind mei uitgerekend en vrijdag de 20 weken echo O+
Shine bright like a diamond.
pi_203029887
Meld met verse baby! Alles gaat goed, KS is voorspoedig verlopen. O+

SPOILER
pi_203029912
*O* Van Harte gefeliciteerd Eponine! Wat een prachtig gewicht en mooie naam O+ Ik wens je een mooie, fijne kraamtijd toe. En ben heel benieuwd naar je bevalverhaal mocht je dat willen delen!
pi_203029976
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:57 schreef eponine het volgende:

SPOILER
Wat een goed nieuws O+ gefeliciteerd met de kleine meid!!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 15:09:07 #41
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203030108
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd!! O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_203030606
Gefeliciteerd! En mooie naam (kreeg hier een veto) :)
pi_203032014
Gefeliciteerd!!
Ik vind de naam ook heel mooi O+
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:35:42 #44
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203032843
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd, leuke naam ook O+
pi_203033923
Gefeliciteerd eponine!
pi_203034517
We zijn vandaag weer helemaal goedgekeurd bij de VK. Mooi lage bloeddruk, baby heeft nog alle ruimte en de suikertest was negatief. Nog even bloedgeprikt voor Rhesus dus volgende keer zal ik wel een anti-D prik krijgen
pi_203037244
Gefeliciteerd eponine! Veel knuffelen met je vogeltje O+
pi_203040471
Gefeliciteerd! Mooie naam inderdaad O+
pi_203040488
Dank jullie wel allemaal O+

Tot nu toe gaat het super goed met haar. We waren wel erg verrast door haar gewicht, de hele zwangerschap kregen we te horen dat ze waarschijnlijk, net als grote broer, een grote baby zou zijn. Maar ze is juist super gemiddeld en fijntjes. Gelukkig past ze de kleertjes (maat 56) die ik heb meegenomen, want we hebben dus vrijwel niks in maat 50 :D

Ik ben gisteren erg misselijk geweest, heb daar uiteindelijk iets tegen gekregen en voel me sindsdien een stuk beter. De oorzaak was denk ik een combinatie van spanning, vermoeidheid en het morfinepompje |:). Verder vooral opgelucht dat het achter de rug is!
  FOK!fossiel woensdag 5 januari 2022 @ 06:15:08 #50
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203040524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 05:47 schreef eponine het volgende:
Dank jullie wel allemaal O+

Tot nu toe gaat het super goed met haar. We waren wel erg verrast door haar gewicht, de hele zwangerschap kregen we te horen dat ze waarschijnlijk, net als grote broer, een grote baby zou zijn. Maar ze is juist super gemiddeld en fijntjes. Gelukkig past ze de kleertjes (maat 56) die ik heb meegenomen, want we hebben dus vrijwel niks in maat 50 :D

Ik ben gisteren erg misselijk geweest, heb daar uiteindelijk iets tegen gekregen en voel me sindsdien een stuk beter. De oorzaak was denk ik een combinatie van spanning, vermoeidheid en het morfinepompje |:). Verder vooral opgelucht dat het achter de rug is!
Fijn dat het allemaal goed verlopen is. Bij de eerste dachten we ook dat het een grote baby zou worden en die woog nog minder dan jouw dochter.

In alle haast nog extra spullen in maat 50 gekocht :D

SPOILER
Chick on a mission
pi_203040572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:15 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Fijn dat het allemaal goed verlopen is. Bij de eerste dachten we ook dat het een grote baby zou worden en die woog nog minder dan jouw dochter.

In alle haast nog extra spullen in maat 50 gekocht :D

SPOILER
Wat een lief aanbod! Het toeval wil dat mijn nichtje 8 weken geleden is bevallen van een meisje dat net uit maat 50 is gegroeid en volgens mij staat er al een tas met kleding voor ons klaar. Maar als het nodig blijkt dan neem ik het pakketje graag van je over, is het goed als ik voor het weekend even laat weten hoe of wat? We mogen morgen waarschijnlijk naar huis dus dan heb ik ook wat meer zicht op wat er eventueel nodig is.
pi_203042821
Klinkt goed eponine, misselijkheid minder/weg en morgen als het goed is naar huis, in je eigen nestje. En qua gewicht inderdaad heel gemiddeld!

Bij onze eerste had ik dat met kleding maat 50. Ze was zo klein dat ze daar in verdronk en de eerste tijd heeft ze alleen de luiertruitjes gepast die nog van mijn mama en mij geweest waren (wij waren beiden ook klein van stuk). Haar ‘eerste pakje’ droeg ze met 7 weken haha.

Ook onze andere kinderen pasten eerst alleen maar in maat 44. Maar de mini wolletjes lukken ook gelukkig, dus die liggen nu ook weer klaar.

Maar hier zit ze nog steeds cosy inside the belly. Vandaag 41 weken, m’n Franse uitgerekende datum dus! (Daar tellen ze de ud op 41 weken).

Vandaag vind ik wel een mooie dag (die schreef ik op het geboortekaartje), maar ik verwacht in de nacht/vroege ochtend te bevallen ivm de rust in huis die op andere momenten ver te zoeken is. ;) En afgelopen nacht/ochtend dus nog niets. Het kan nog in de avond, maar de laatste tijd is er telkens wat gespook ‘s avonds, dus echt heel rustig is dat voor m’n gevoel niet. Maar goed, misschien heb ik minder rust nodig dan ik denk. M’n oudste zei: ja rond het avondeten lijkt me wel een mooie tijd. Maar ik zei dr al: dat is telkens het drukste moment van de dag zo ongeveer en ik denk echt dat ik meer rust nodig heb om goed te kunnen ontspannen… :D

We zien het wel. Gisteren had ik weer een over-emotionele dag. Er moest al dagen gestofzuigd worden in huis, maar het lukt mij echt gewoon niet meer. Ik had m’n zusje gevraagd te helpen, maar m’n vaders auto begaf het, dus hij leende die van haar en daardoor kon zij niet hierheen komen. C. had het druk met andere dingen regelen en het schoot er bij hem ook telkens in. Anyway, ik trok het niet meer en ging weg gisterenmiddag en heb een tijdje ergens in m’n auto een beetje op m’n telefoon gezeten om wat bij te komen. En veel te huilen en zo. Toen heeft C. toch gestofzuigd voor ik terugkwam. Dat was wel heel fijn. Jammer dat het niet eerder lukte. :’)

Vanmorgen heb ik ook eindelijk uitgeslapen! ik slaap niet zo veel ‘s nachts, want zo rol ik altijd, maar was ook telkens in de ochtend op tijd uit bed met de andere kinderen omdat ik dan toch al wakker was van ze. Maar vandaag pikte C. het snel op en kon ik doorslapen zonder al te wakker te zijn geworden en lukte dat dus. Dat had ik ook wel even nodig denk ik. Verder geen afspraken meer staan voor de kinderen dat ze elders spelen, dus de rustige dagen thuis zijn ook voorbij. Ach ja, we zien wel weer hoe het allemaal loopt.
pi_203051205
@LaBelleFleur27: hoe was jullie dag vandaag O+ ? Baby netjes binnen gebleven ;) ?
pi_203057967
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:41 schreef littledrummergirl het volgende:
@:LaBelleFleur27: hoe was jullie dag vandaag O+ ? Baby netjes binnen gebleven ;) ?
Ja was leuk! En de baby is blijven zitten gelukkig :'). Zaterdag is zoon jarig dus ik hoop dat de baby ook nog even blijft zitten tot na het weekend :P. Hoe gaat het bij jou?
pi_203058911
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:16 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Ja was leuk! En de baby is blijven zitten gelukkig :'). Zaterdag is zoon jarig dus ik hoop dat de baby ook nog even blijft zitten tot na het weekend :P. Hoe gaat het bij jou?
Haha jullie leven lekker op het randje ;) fijn dat het mooi was O+

Ik verveel me mateloos _O- heb straks weer controle van m'n bloeddruk, hopelijk blijft die nog even rustig, want hoewel ik me gruwelijk verveel zit ik ook niet perse te wachten op een zwangerschapsvergiftiging aan het einde ;).
pi_203061650
Gefeliciteerd LaBelleFleur, met jullie trouwen!

Hier is alles nog steeds rustig. Geen 5 januari geworden dus. ;) Ik heb verder ook geen voorkeuren. Ik vind het op zich wel leuk dat de verjaardag van dit kindje zo iets verder van de feestdagen af komt te liggen. Dan hebben we tenminste tijd om de dag ervoor een taart te bakken (dat doen we bij de anderen ook altijd) en cadeautjes te regelen en zo. En dan zijn er ook vast meer mensen die langs kunnen komen. Niet dat ik het erg had gevonden als het middenin of zelfs op een feestdag was geweest, want je maakt het altijd zo leuk als je zelf wilt natuurlijk. Maar praktisch gezien is dit wel prettig denk ik.

LittleDrummerGirl, ik kan me er zo niets bij voorstellen dat je je verveelt! Haha, ik heb echt altijd 1001 dingen die ik leuk vind om te doen. Ik ben nu vooral bezig om het geboortekaartje te tekenen O+ En daarnaast wil ik nog wel affirmaties maken voor m'n kraamtijd en kraamkamer, en andere slingers daar ophangen. En er zijn nog huishoudelijke taken zoals was opvouwen en stofzuigen :') maar dat kan ik zelf eigenlijk niet echt meer doen nu.
Oh en ik wilde nog een birthmap maken, gewoon omdat het kan en omdat ik het leuk vind om daarmee bezig te zijn nu.
pi_203072888
Bedankt allemaal voor de felicitaties O+

Gisteren zijn we thuis gekomen uit het ziekenhuis en vandaag mijn officiële UD. Ondanks dat we er zelf voor gekozen hebben haar (iets) eerder te halen toch wel een bijzondere datum.
De eerste dag en nacht thuis zijn goed gegaan, grote broer is erg onder de indruk van “Baby R.” maar hij wilde haar wel een handkusje geven en ze mocht gisteravond mee luisteren toen ik hem een verhaaltje ging voorlezen. Dat komt vast wel goed dus ;)

Lieve allemaal, heel veel succes met de (voor sommigen) laatste loodjes, eeuwig durende eerste en laatste weken, spanningen, onzekerheden, soms zorgen, maar ik hoop toch ook een boel mooie en fijne momenten met betrekking tot jullie zwangerschappen. Ik blijf voorlopig nog meelezen omdat ik heel erg benieuwd ben naar jullie babies O+
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 09:22:57 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203073710
quote:

Wait whut?! Helemaal gemist dit, gefeliciteerd!! O+ O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203077090
Mag ik in de lijst op 29 Juli ? O+

SPOILER
pi_203083702
Hier ook een goede echo gehad, ud is half augustus.
pi_203092796
Zo, ik heb volgens mij alles geregeld wat ik voor de komende maanden moet regelen.
Nipt is betaald en afspraak gemaakt voor het bloedprikken
13 weken en 20 weken echo ingepland.
Aangemeld bij de kraamzorg en dit ook direct maar doorgegeven bij de zorgverzekering dus kraampakket is ook al aangevraagd.
pi_203092964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:16 schreef Elleska het volgende:
Zo, ik heb volgens mij alles geregeld wat ik voor de komende maanden moet regelen.
Nipt is betaald en afspraak gemaakt voor het bloedprikken
13 weken en 20 weken echo ingepland.
Aangemeld bij de kraamzorg en dit ook direct maar doorgegeven bij de zorgverzekering dus kraampakket is ook al aangevraagd.
Lekker bezig *O*

Ook al georiënteerd en miss aangemeld bij de kinderopvang :X ? Sommige locaties hebben giga wachtlijsten ( als jullie kleintje naar de opvang zal gaan tenminste)
pi_203092967
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:07 schreef Smart_ass het volgende:
Hier ook een goede echo gehad, ud is half augustus.
O+ wat fijn
pi_203092999
@elamanilo: hoe gaat het bij jullie? Kom je nog een beetje aan je rust toe?
pi_203093177
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:30 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Lekker bezig *O*

Ook al georiënteerd en miss aangemeld bij de kinderopvang :X ? Sommige locaties hebben giga wachtlijsten ( als jullie kleintje naar de opvang zal gaan tenminste)
Ik ben thuis dus we hebben geen opvang nodig.
Wel goed dat je het zegt want op sommige plekken zijn de wachtlijsten inderdaad gigantisch en dat wordt door corona alleen maar erger.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 08-01-2022 14:14:47 ]
pi_203093473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:31 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
O+ wat fijn
Yes!

Wij hebben de nipt ondertussen ook ingepland, begin volgende maand met 12 weken.

Hoe voel jij je? Al gerommel? Ik hoop dat je op je ud gaat bevallen, mooie datum en mijn verjaardag O+.
pi_203094478
Zou Ela al aan het knuffelen zijn? *;
pi_203095391
Welkom nieuwe aanwas!
Jeetje, nu al weer baby's voor augustus. Tijd gaat snel :)
pi_203097216
Baby!

SPOILER
  zaterdag 8 januari 2022 @ 18:55:22 #70
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203097270
Gefeliciteerd Ela! *O* Wat fijn dat het allemaal soepel ging en wat tof dat je dochter haar mocht aanpakken! Hoe vond ze dat?
|| justdiggit.org ||
pi_203097345
Wat fijn, ze is er O+ Gefeliciteerd *O*
pi_203097436
Jaaaaa @elamanilo, daar is ze! Van harte gefeliciteerd en wat een mooie namen O+
pi_203097496
Gefeliciteerd Ela!
pi_203097698
Gefeliciteerd Ela O+ O+ !!
pi_203097759
Gefeliciteerd, ela! Geniet van je baby en je gezin, wat een rijkdom!
pi_203097870
Ja ela O+ ze is er! En met een glansrol voor grote zus, wat zal ze trots zijn!

Dat wordt geen baby'tje in maatje 44 deze keer ;) had je de grotere maat ook al klaar liggen?

Genietze!
pi_203097906
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Yes!

Wij hebben de nipt ondertussen ook ingepland, begin volgende maand met 12 weken.

Hoe voel jij je? Al gerommel? Ik hoop dat je op je ud gaat bevallen, mooie datum en mijn verjaardag O+.
Mooie datum wel inderdaad. Twee dagen geleden dacht ik dat het aan het beginnen was, maar dat bleek loos alarm :') sindsdien is alles weer rustig :'(
pi_203097912
Oh shit, ik sta bovenaan het lijstje nu :o _O-
pi_203097926
Gefeliciteerd Ela !!
pi_203098167
Gefeliciteerd, Ela!
pi_203098172
Gefeliciteerd Ela! Mooie naam heeft ze gekregen O+
Wat bijzonder dat haar grote zus haar heeft aangepakt!
pi_203098368
Oh Ela, je hebt t gewoon weer gedaan O+ gefeliciteerd met jullie Ila!
Wat gaaf dat grote zus meegeholpen heeft!
pi_203098764
Gefeliciteerd ela! Wat een prachtige naam O+
  zaterdag 8 januari 2022 @ 20:27:26 #84
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203098880
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 09:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
:W Ik wacht ook nog even de 1e echo af
  zaterdag 8 januari 2022 @ 20:43:35 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203099248
Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! O+ .
pi_203099743
Wat een bijzondere ontmoeting met jullie dochter en zusje Ela. O+ Gefeliciteerd!
pi_203100558
Gefeliciteerd Ela! O+
pi_203101117
Gefeliciteerd ela!
pi_203102491
Gefeliciteerd!
pi_203105419
Gefeliciteerd! O+ Benieuwd hoe de grote broers op hun zusje reageren O+
  zondag 9 januari 2022 @ 11:33:14 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_203107199
Gefeliciteerd Ela O+ Wat een mooie namen heeft ze gekregen!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_203107461
O+

Dankjulliewel allemaal!

Grote zus en grootste broer waren bij mij in bad. Totdat ik moest poepen, toen hield grootste broer het vlug voor gezien. Dappere dochter hielp met opruimen. Ze waren echt heel lief en hebben de hele tijd water over m’n rug gedaan heel zachtjes en gechant dat alles goed was en perfect ging. Het was een droomteam! Mijn lief was voor het eerst niet in bad, maar aan de rand bij mijn hoofd.

Toen de baby bijna kwam heeft m’n dochter het hoofdje ook al geaaid. En daarna heeft ze de baby aangepakt. Terwijl de baby half geboren was, heb ik mij omgedraaid terwijl zij haar vasthield en daarna heb ik haar verder geboren laten worden. Toen haar tussen de navelstreng door gemanoeuvreerd, die zat om haar gek gewikkeld. En toen hebben grote dochter en ik haar samen uit het water getild.

Precies zoals ze had gehoopt O+ Ik ben ook echt ongelooflijk trots op die dochter(s) van mij.

En al mijn mooie mannen stonden rondom het bad. O+

En nu komen er de hele dag grote siblings met haar kroelen 😍
  zondag 9 januari 2022 @ 13:23:42 #93
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203108572
Mooi Ela dat het zo ging als gedacht. Was je verloskundige erbij eigenlijk?
  zondag 9 januari 2022 @ 13:40:10 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203108810
Van harte gefeliciteerd Ela! Wat een mooie bevalling weer! Prachtige hoe jouw oudste het heeft gedaan ook! O+
pi_203109071
Gefeliciteerd ela met jullie dochter en zusje O+. Fijn dat het precies ging zoals gehoopt. Hopelijk vinden jullie snel je draai samen! :*
Venus in pocketformaat
Š loveli
  zondag 9 januari 2022 @ 19:01:17 #96
208890 June.
Seriously?
pi_203113967
Gefeliciteerd ela! Klinkt als een fijne bevalling O+
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 07:46:24 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203119257
Gefeliciteerd Ela! Wat een bijzondere bevalling! Fijn dat alles goed is gegaan O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203119529
Wauw, Ela, bijzonder. O+ Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter/zusje!
Protčge moi de mes désirs.
pi_203121066
Vakantie voorbij, werk weer begonnen -O- Aftellen tot mijn verlof!
pi_203121911
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:31 schreef B.ertha het volgende:
Vakantie voorbij, werk weer begonnen -O- Aftellen tot mijn verlof!
Hoe lang nog?
Heb je erg belastend werk?
pi_203122314
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hoe lang nog?
Heb je erg belastend werk?
6 weken en nee, gewoon geen zin of concentratie :')
pi_203122686
Herkenbaar B.ertha. Het interesseert me ook allemaal niet meer. Ik wil gewoon gaan nestelen. En dat is al zo sinds december.
Gelukkig nog maar 11 dagen te gaan (in 2.5 week).
pi_203123706
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:45 schreef B.ertha het volgende:

[..]
6 weken en nee, gewoon geen zin of concentratie :')
Had ik ook :') steeds afdwalende gedachten, niks meer af krijgen.

Ga je met 34 of 36 weken met verlof?
pi_203125943
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Had ik ook :') steeds afdwalende gedachten, niks meer af krijgen.

Ga je met 34 of 36 weken met verlof?
Waarschijnlijk met 34 maar ben nog in overleg met mijn leidinggevende.

Iets heel anders: Ik meen mij te herinneren dat jaren geleden advies werd gevraagd over digitale koortsthermometers en dat toen heel Fok dezelfde aanraadde. Dat was blijkbaar een fantastisch ding. Weet iemand dan welke ik bedoel?

[ Bericht 0% gewijzigd door B.ertha op 12-01-2022 08:17:45 ]
pi_203131050
Oh ik was ook al zo vroeg toe aan verlof deze keer, volgens mij met 20 weken al :'). Heel herkenbaar haha.

Ik was na afgelopen week zo klaar met de drukke week (trouwen en zoon jarig) waardoor ik gisterochtend tegen man zei “als deze visite weg is dan wil ik na vanochtend ook niemand meer zien deze week!”. Stonden er gistermiddag een paar mensen op de stoep om me te verrassen met een high tea en hij wist dat :'). Superlief natuurlijk en totaal niet verwacht.

Ik heb overigens niet veel verschillende mensen gezien maar telkens dezelfde familieleden en door corona over meerdere dagen waardoor ik er wel klaar mee was :P.
pi_203149070
:W vanaf de bank, wakker geworden van de honger, net gegeten en nu totaal niet moe meer :'). Ik blijf het zinloos vinden, dat je van zwanger zijn zo'n kansloos slaappatroon krijgt :P
pi_203149075
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:33 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Waarschijnlijk met 24 maar ben nog in overleg met mijn leidinggevende.

Iets heel anders: Ik meen mij te herinneren dat jaren geleden advies werd gevraagd over digitale koortsthermometers en dat toen heel Fok dezelfde aanraadde. Dat was blijkbaar een fantastisch ding. Weet iemand dan welke ik bedoel?
Withings?
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:42:10 #108
208890 June.
Seriously?
pi_203149387
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh ik was ook al zo vroeg toe aan verlof deze keer, volgens mij met 20 weken al :'). Heel herkenbaar haha.

Ik was na afgelopen week zo klaar met de drukke week (trouwen en zoon jarig) waardoor ik gisterochtend tegen man zei “als deze visite weg is dan wil ik na vanochtend ook niemand meer zien deze week!”. Stonden er gistermiddag een paar mensen op de stoep om me te verrassen met een high tea en hij wist dat :'). Superlief natuurlijk en totaal niet verwacht.

Ik heb overigens niet veel verschillende mensen gezien maar telkens dezelfde familieleden en door corona over meerdere dagen waardoor ik er wel klaar mee was :P.
Hahaha, ik heb dat ook en ben bijna 21 weken nu oO< Kan me op sommige dingen echt niet meer zo concentreren. Daarnaast speelt mijn bekken op, erg irritant. Herken ik helemaal niet van de eerste.. Gelukkig kan ik redelijk vaak thuiswerken nu, dus dan kan ik even een halfuurtje gaan liggen op rustige momenten.
pi_203149637
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Haha :D Was 't wel gezellig?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:22 schreef littledrummergirl het volgende:
:W vanaf de bank, wakker geworden van de honger, net gegeten en nu totaal niet moe meer :'). Ik blijf het zinloos vinden, dat je van zwanger zijn zo'n kansloos slaappatroon krijgt :P
:{ alsof je de slaap niet hard genoeg nodig hebt hé... 8)7
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Withings?
Ga ik naar kijken..
pi_203150088
Meld met baby uit buik!

Een mooie (ziekenhuis)bevalling gehad en weer mama mogen worden van een prachtig dochtertje. Ze is net als grote zus klein geboren en ik heb nog steeds een hoge bloeddruk, waardoor we nog in het ziekenhuis moeten blijven.

We zijn ontzettend trots en dankbaar O+
Ze heet
SPOILER
Mijn bevallingsverhaal en de foto's volgen later.
pi_203150186
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:20 schreef CaVaBien het volgende:
Meld met baby uit buik!

Een mooie (ziekenhuis)bevalling gehad en weer mama mogen worden van een prachtig dochtertje. Ze is net als grote zus klein geboren en ik heb nog steeds een hoge bloeddruk, waardoor we nog in het ziekenhuis moeten blijven.

Ze heet
SPOILER
Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijna dat alles goed is gegaan en hopelijk kunnen jullie snel naar huis.
pi_203150221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:42 schreef June. het volgende:

[..]
Hahaha, ik heb dat ook en ben bijna 21 weken nu oO< Kan me op sommige dingen echt niet meer zo concentreren. Daarnaast speelt mijn bekken op, erg irritant. Herken ik helemaal niet van de eerste.. Gelukkig kan ik redelijk vaak thuiswerken nu, dus dan kan ik even een halfuurtje gaan liggen op rustige momenten.
Dat had ik nu ook. Op aanraden van de vk toch maar naar de fysio gegaan en daar bleek mijn stuitje scheef te staan, waarschijnlijk nog van de bevalling. 1 correctie en een paar simpele oefeningen later ben ik niet klachtenvrij maar gaat het een heel stuk beter. Het kan dus geen kwaad om het op tijd even te laten checken.
pi_203150302
Gefeliciteerd CaVaBien! O+
pi_203150689
Gefeliciteerd cava O+ hopelijk kunnen jullie beiden snel naar huis toe!
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:01:52 #115
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203151288
Gefeliciteerd Cava! O+ Fijn dat je een mooie bevalling hebt gehad. Hopelijk snel naar huis O+
|| justdiggit.org ||
pi_203155022
O+ van harte gefeliciteerd CaVaBien! Lekker knuffelen nu! 🥰
pi_203155065
Van harte, CaVa! O+
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:48:03 #118
208890 June.
Seriously?
pi_203155753
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:20 schreef CaVaBien het volgende:
Meld met baby uit buik!

Ze heet
SPOILER
Gefeliciteerd!!
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:50:50 #119
208890 June.
Seriously?
pi_203155786
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:30 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat had ik nu ook. Op aanraden van de vk toch maar naar de fysio gegaan en daar bleek mijn stuitje scheef te staan, waarschijnlijk nog van de bevalling. 1 correctie en een paar simpele oefeningen later ben ik niet klachtenvrij maar gaat het een heel stuk beter. Het kan dus geen kwaad om het op tijd even te laten checken.
Ja, dat zal bij mij helaas niet zo zijn. Heb een hernia gehad in het voorjaar en was al bij een fysio. Daarna bij een cesartherapeut die ook bekkentherapeut is. Het komt bij mij echt door weker kraakbeen en slappere banden helaas. Meer oefeningen adviseerde ze ook niet, want dat zou nog meer druk op bekkenbodem betekenen en dus nog weer meer rust..
pi_203156435
Gefeliciteerd Cava! Fijn dat het een mooie bevalling was O+
pi_203157647
Cava gefeliciteerd! Prachtige namen voor een prachtig meisje. O+
Ela, jij ook nog gefeliciteerd!! Wat een fijne bevalling weer. En wat een fijne grote zus heeft dit meisje.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_203162583
Gefeliciteerd Cava, wat een prachtige namen O+
En Ela ook nog gefeliciteerd O+
pi_203162783
04-01 ik, 08-01 Ela, 12-01 CaVa…ik zie een patroon! Als we het ritme van elke 4 dagen een verse baby volhouden in dit topic dan hebben we over 8 dagen de januari-geboortes gehad :D
pi_203162844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 23:03 schreef eponine het volgende:
04-01 ik, 08-01 Ela, 12-01 CaVa…ik zie een patroon! Als we het ritme van elke 4 dagen een verse baby volhouden in dit topic dan hebben we over 8 dagen de januari-geboortes gehad :D
Ik zet mn tas vast klaar *O*
pi_203165245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 23:03 schreef eponine het volgende:
Ik zou er inmiddels voor tekenen #klaarmee :')
pi_203167148
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Ik zou er inmiddels voor tekenen #klaarmee :')
+1 kom maar door *O*
pi_203167751
Heb hier een tijdje geleden gepost, maar even niets meer laten horen (al lees ik veel mee :P)
Mijn vriendin zit inmiddels op iets meer dan 39 weken, die is zondag uitgerekend. Ze is er ook klaar mee en Frummel mag nu ook wel komen :D

Dus ook hier zeggen we, kom maar door :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_203170311
Spannend! Ik snap dat ze er klaar mee/voor is, haha.

Wat ziet zo’n buik er bij zwangerschap nummer 2 anders uit dan bij zwangerschap nummer 1 zeg :') . Nou goed, de beginstand was natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde hier :D.
pi_203183383
O+ O+ O+ Ik ben net gebeld door de verloskundigenpraktijk. 1 van de dames volgt een opleiding tot echoscopiste en nu krijgen wij een gratis pretecho O+ O+ O+
pi_203184095
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
Spannend! Ik snap dat ze er klaar mee/voor is, haha.

Wat ziet zo’n buik er bij zwangerschap nummer 2 anders uit dan bij zwangerschap nummer 1 zeg :') . Nou goed, de beginstand was natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde hier :D.
Dat was hier ook :') ging voor mn gevoel veel eerder naar standje walvis deze keer.
pi_203184122
Ik heb de 39wk sticker vd gynaecoloog ook weer binnen, beeb doet het prima. Afgesproken dat we met 41 wk gaan inleiden mocht hij er dan nog zitten. Dan vind ik het wel weer mooi geweest :+
pi_203187372
Wat spannend, nog een weekje! Met welke termijn kwam je eerste?
pi_203187775
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:00 schreef Smart_ass het volgende:
Wat spannend, nog een weekje! Met welke termijn kwam je eerste?
41.3 :)
pi_203188830
Die had geen haast in elk geval.
pi_203191837
Hey allemaal, mijn vrouw is nu 9 weken zwanger en is echt enorm moe, gammel en futloos. Ze slaapt heel slecht waardoor haar energiepeil heel laag blijft. Iemand tips om sneller in slaap te komen? Of op het gammel zijn? Natuurlijk al wel gegoogled maar ben benieuwd of hier nog tips zijn.
pi_203192597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:08 schreef Toiletgebruiker het volgende:
Hey allemaal, mijn vrouw is nu 9 weken zwanger en is echt enorm moe, gammel en futloos. Ze slaapt heel slecht waardoor haar energiepeil heel laag blijft. Iemand tips om sneller in slaap te komen? Of op het gammel zijn? Natuurlijk al wel gegoogled maar ben benieuwd of hier nog tips zijn.
Uitzitten, hoort er de eerste weken helaas een beetje bij. Na het eerste trimester zijn die klachten meestal minder of zelfs helemaal weg.

Eten waar ze zin in heeft en goed drinken. Een middagdutje als dat kan.
pi_203207365
Nog de beloofde plaatjes van ons popje. Vandaag is ze alweer 1 hele week oud! De borstvoeding is goed op gang en ik geniet nog van mijn kraambed. O+

SPOILER
pi_203207922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:30 schreef elamanilo het volgende:
Nog de beloofde plaatjes van ons popje. Vandaag is ze alweer 1 hele week oud! De borstvoeding is goed op gang en ik geniet nog van mijn kraambed. O+

SPOILER
Dat neusje O+ wat een plaatje! Is de bovenste foto ook het geboortekaartje?
pi_203209809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dat neusje O+ wat een plaatje! Is de bovenste foto ook het geboortekaartje?
O+

Het is niet het kaartje, maar wel de foto die we dan doormailen aan familie en zo die we niet vaak zien.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 21:24:04 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_203210365
Ohh Ela O+ wat een beauty weer!
  maandag 17 januari 2022 @ 14:14:56 #141
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_203236620
Prachtig Ela O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_203237847
Wat mooi Ela!

Na het lange aftellen is hier het besef gekomen dat het echt de laatste keer is. Vorig weekend toch nog even lekker hormonaal gaan shoppen. Misschien in mijn verlof nog een keertje de laatste spulletjes halen.

Ik wilde graag nog een keer met ons drietjes een weekend weg maar ik vrees dat dat er niet meer van gaat komen. Heel misschien als de 25ste wat meer mag. Eind die week begint mijn verlof en is mijn verjaardag, het leek zo'n mooi moment ervoor.

De naam blijft een dingetje. Voor mijn vriend hebben we beslist en ondanks dat het 'mijn' naam is geworden, ga ik nu twijfelen. Niet dat ik een alternatief heb.

Lief dagboek en zo :+

Hoe is het met de laatste loodjes dames?
  maandag 17 januari 2022 @ 22:57:11 #143
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203246557
Laat ik me ook maar eens hier melden. Mijn vriendin is inmiddels 26 weken zwanger, dus we zijn al een aardig eindje op weg. Gaat op zich goed, alleen is haar suiker wat te hoog. Dus goed op ons eten letten nu, voor zover we dat al niet deden vanwege de zwangerschap.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203255560
Ik schuifel ook voorzichtig binnen. Vandaag is mijn NOD, maar ik heb in de afgelopen dagen al 3x een positieve test in handen gehad, waarvan de meest recente gisteren was en een mooie duidelijke tweede streep opleverde.

Zoals de meesten hier ws wel weten heb ik afgelopen juli een miskraam gehad na mijn eerste zwangerschap, dus het is nog erg spannend allemaal. Maar volgens mij draaien er in ongeveer heel Nederland FOK!-duimen voor mij en deze baby, dus ik doe verwoede pogingen om erop te vertrouwen dat het goed komt. O+
pi_203255588
Kleine meid donderdag alweer een maand oud. BOKS OUWE!

SPOILER
pi_203255602
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]
_O-
Op 3 januari was deze cyclus mijn eisprong. Mooie timing van bovenstaande post vind ik dat. :D
pi_203255607
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:12 schreef Poepz0r het volgende:
Kleine meid donderdag alweer een maand oud. BOKS OUWE!

SPOILER
Ahh. O+ Ziet eruit alsof het goed gaat met haar!
pi_203255687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:13 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ahh. O+ Ziet eruit alsof het goed gaat met haar!
Zekers. Nog geen krampaanval gehad of niks. ^O^ _O_
pi_203256898
Wat goed om jou in dit topic te zien, @Vaiana O+.

@littledrummergirl gaat bij jou alles nog oke?

Hier morgen alweer 10 weken, gaat rap.

Een vriendinnetje van mij had een echo met 13 weken en ze konden het geslacht zien maar mochten dat niet vertellen omdat het een medische echo is en ‘niet voor de leuk.’ Gebeurt dat vaker? Als ze het geslacht kunnen zien mogen ze dat dan niet vertellen? Vind het persoonlijk een beetje flauwekul eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij :P.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:29:58 #150
208890 June.
Seriously?
pi_203257192
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:09 schreef Smart_ass het volgende:
Wat goed om jou in dit topic te zien, @:Vaiana O+.

@:littledrummergirl gaat bij jou alles nog oke?

Een vriendinnetje van mij had een echo met 13 weken en ze konden het geslacht zien maar mochten dat niet vertellen omdat het een medische echo is en ‘niet voor de leuk.’ Gebeurt dat vaker? Als ze het geslacht kunnen zien mogen ze dat dan niet vertellen? Vind het persoonlijk een beetje flauwekul eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij :P.
Ja dat was bij mij ook zo, ze wilde niets zeggen. Misschien ook omdat het nog een proef is en dat ze niet willen dat zwangeren alleen mee doen omdat ze dan het geslacht weten. 0fzo.

Bij mij was het echt onbenullig, want ze moeten het bovenbeen opmeten. Dan kijk je dus vaak tussen de benen en ik zag duidelijk een piemel :+
Dat zei ik ook, maar daarna ging ze heel krampachtig het gebied vermijden en was het ook meteen klaar :') Vond het echt een beetje flauw dat ze het niet wilde zeggen of bevestigen als jet zo duidelijk is.
pi_203257450
Dat is echt flauw. Bij mij hebben ze niets gezegd en ik kon zelf ook niets duidelijks zien. Dan maar betalen ervoor.
Met de nipt wordt het ook niet gezegd terwijl dat in andere landen wel gedaan wordt.
pi_203257606
Een beetje knullig inderdaad. Ik snap dat het een medische echo is en ze geen moeite gaan doen om het geslacht te bepalen, maar als ze het dan toch zien, dan kunnen ze het net zo goed zeggen lijkt me. Ik ga over 2 weken de nipt laten doen en krijg bij de uitslag inderdaad ook het geslacht te horen. Ben heel benieuwd :D.
pi_203258447
Mooi meisje Ela! O+

Dat is wel flauw inderdaad! Ik ben inmiddels ook wel heel nieuwsgierig naar het geslacht, maar dat mag ook wel een keer na. 38,5 week :'). Ben zo benieuwd wanneer hij/zij komt! Verder weinig te melden, morgen weer naar de vk maar ik verwacht geen bijzonderheden net als de vorige keren :P.
pi_203259148
Bij de NIPT is een geslachtsbepaling in Nederland niet toegestaan. Hoe dat bij de 13 weken echo precies zit weet ik niet maar dat is net als de NIPT een studie en rond dezelfde termijn dus zou logisch zijn als daarvoor dezelfde regels gelden.

Krom vind ik het wel, helemaal als het overduidelijk zichtbaar is.
Als iemand abortus zou willen plegen omdat het geslacht niet aanstaat dan doen ze wel een NIPT in België of een pretecho.

Ik heb de 13weken echo pas met 14week dus ben benieuwd of het dan goed zichtbaar is. Beetje jammer alleen dat man niet mee kan maar we gaan sowieso nog een pretecho doen. Ook om zoontje er wat meer bij te betrekken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elleska op 18-01-2022 20:30:12 ]
pi_203259805
Plegen er überhaupt (nog) mensen abortus om het geslacht? Ik vraag me dat oprecht af.

Hoe oud is je zoontje, Elleska?

Ik kreeg afgelopen weekend een email van mijn verloskundigepraktijk dat alleen volwassenen en newborns nog mee mogen naar afspraken en echo’s. Maar even een oplossing zoeken voor onze dreumes dus..
pi_203260095
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Plegen er überhaupt (nog) mensen abortus om het geslacht? Ik vraag me dat oprecht af.
..
Jammer genoeg wel. Ik kwam toevallig eens op een (Amerikaans) forum terecht waar die mensen zitten. Dat deel was gelukkig afgeschermd maar het deel voor mensen die gewoon niet tevreden zijn met het geslacht niet. Vreselijk wat ze over hun eigen kinderen schrijven. Opvallend dat het meestal vrouwen zijn die enkel een pop om mee te tutten dochter willen. En daar zaten ook vrouwen tussen die al eerder een abortus hadden gehad wegens het geslacht.
Ik denk dat het hier wel meevalt maar ik denk niet dat het verzwijgen bij de nipt of 13 weken echo daar een verschil in maakt. Twee weken later kan je een pretecho doen en dan mag abortus ook nog weken.
pi_203260192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:06 schreef Elleska het volgende:

Ik heb de 13weken echo pas met 14week dus ben benieuwd of het dan goed zichtbaar is. Beetje jammer alleen dat man niet mee kan maar we gaan sowieso nog een pretecho doen. Ook om zoontje er wat meer bij te betrekken.
Dat hebben we ook gedaan maar toen hij merkte dat er geen leuke filmpjes op het scherm kwamen maar enkel een suf zwart-wit beeld, had hij geen enkele interesse. Nu is die van jou wel een stukje oude natuurlijk :)
Hoe reageert hij er nu op?
pi_203260396
Wat een zoetje Ela O+
Gefeliciteerd Vaiana!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:06 schreef Elleska het volgende:
Bij de NIPT is een geslachtsbepaling in Nederland niet toegestaan. Hoe dat bij de 13 weken echo precies zit weet ik niet maar dat is net als de NIPT een studie en rond dezelfde termijn dus zou logisch zijn als daarvoor dezelfde regels gelden.

Krom vind ik het wel, helemaal als het overduidelijk zichtbaar is.
Als iemand abortus zou willen plegen omdat het geslacht niet aanstaat dan doen ze wel een NIPT in België of een pretecho.
Nouja, dat kost wel 600 he, deze echo is gratis.
Het is nou eenmaal de afspraak zolang nipt en de 13-wekenecho nog in onderzoeksfase zijn.
quote:
Ik had mijn 13 weken ook met veertien en ik heb de echoscopiste gevraagd of zij het wel kon zien (los van mij vertellen) en zij gaf aan dat ze het meestal nog te onzeker vond met deze termijn. Ze had wel collega's die het met volle overtuiging zouden beweren maar zij vond dat commercieel en wachtte liever twee weken.
De echoscopiste in het ziekenhuis (paar dagen later) was trouwens volledig overtuigd dat het een jongetje was en ze heeft voorlopig nog gelijk :+
quote:

Dat heb ik ook gevraagd en helaas dus wel ;(

Mijn ventje krijgt minstens zoveel haar als onze oudste, was al zichtbaar op de echo O+ en het is een kleine bokser die het vertikte om zijn gezichtje te laten zien. We hebben alleen de achterkant en zijkant gezien.
Hij lag op zijn vuistje te sabbelen O+
pi_203260444
quote:
Hoe oud is je zoontje, Elleska?
3,5 jaar.

Bij mijn VK mogen kinderen gelukkig wel mee naar de standaard controles. Belangrijke afspraken zoals de intake en termijnecho niet maar bij de eerstvolgende controle gaat hij mee.
Ik kan ook niet voor elke keer oppas regelen en bij de vorige zwangerschap stond ik vaak na een paar minuten weer buiten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat hebben we ook gedaan maar toen hij merkte dat er geen leuke filmpjes op het scherm kwamen maar enkel een suf zwart-wit beeld, had hij geen enkele interesse. Nu is die van jou wel een stukje oude natuurlijk :)
Hoe reageert hij er nu op?
We hebben het hem nog niet verteld. Hij krijgt natuurlijk wel wat dingetjes mee dus het kan zijn dat hij stiekem al wel wat door heeft maar hij laat niets blijken.
pi_203260589
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Nouja, dat kost wel 600 he, deze echo is gratis.
Nee joh nog maar de helft. Het is nog minder als je de kosten van de NIPT in Nederland eraf haalt. Je hoeft er tegenwoordig niet eens meer voor naar België te reizen.

Alsnog een verschil met een gratis echo maar dan heb je wel zekerheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 18-01-2022 21:27:29 ]
pi_203260843
Hier mogen alleen huisgenoten mee naar de controles dus ook de kinderen. Wij hebben met 15 weken een pretecho gedaan en ze daarom meegenomen (beide ook 3,5 toen) maar ze snapten er nog weinig van. Zoon mocht laatst wel meehelpen met de bloeddruk opmeten en hij mag altijd het knopje van de doppler aan- en uitdoen met het hartje luisteren. Ik ga sowieso liever alleen zodat ik niet 30x moet zeggen dat ie overal af moet blijven :').
pi_203261289
Intens verdrietig dat mensen abortus plegen om het geslacht zeg, ik kan daar ook echt niet bij. Maar als je echt puur en alleen om het geslacht abortus laat plegen dan moet het je wel heel hoog zitten, dus ik denk inderdaad ook niet dat het verzwijgen van het geslacht tijdens de nipt of 13-weken echo daar veel verschil in maakt. Dan zullen mensen gewoon een extra (pret)echo boeken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:09 schreef Elleska het volgende:

[..]
3,5 jaar.

Bij mijn VK mogen kinderen gelukkig wel mee naar de standaard controles. Belangrijke afspraken zoals de intake en termijnecho niet maar bij de eerstvolgende controle gaat hij mee.
Ik kan ook niet voor elke keer oppas regelen en bij de vorige zwangerschap stond ik vaak na een paar minuten weer buiten.
[..]
We hebben het hem nog niet verteld. Hij krijgt natuurlijk wel wat dingetjes mee dus het kan zijn dat hij stiekem al wel wat door heeft maar hij laat niets blijken.
Ah, dan heeft ie wel de leeftijd dat hij het een beetje snapt als jullie het hem zullen vertellen denk ik? Leuk!
Nou dit inderdaad. Even wegen, bloeddruk meten en bloed afnemen, ik snap niet zo goed waarom ik haar daar niet mee naartoe kan nemen. Ik zal nog wel eens bellen hoe en wat, vind het ook een beetje een vreemde regel dat newborns en volwassenen wel mee mogen maar elke leeftijd daartussen niet. Vraag me af wat daar de reden van is. Misschien veel slechte ervaringen met rondrennende of vervelende kinderen :P.
pi_203261493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:50 schreef Smart_ass het volgende:
Misschien veel slechte ervaringen met rondrennende of vervelende kinderen .
In een buggy kunnen ze weinig kanten op rennen dus misschien zoiets voorstellen?

Dat is tenminste mijn plan als ik zoals LaBelleFleur27 tig keer moet zeggen dat hij overal vanaf moet blijven. Verloskundige zei dat het wel goed komt maar we zullen zien hoe het gaat.
pi_203264692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:50 schreef Smart_ass het volgende:
Intens verdrietig dat mensen abortus plegen om het geslacht zeg, ik kan daar ook echt niet bij. Maar als je echt puur en alleen om het geslacht abortus laat plegen dan moet het je wel heel hoog zitten, dus ik denk inderdaad ook niet dat het verzwijgen van het geslacht tijdens de nipt of 13-weken echo daar veel verschil in maakt. Dan zullen mensen gewoon een extra (pret)echo boeken.
[..]
Ah, dan heeft ie wel de leeftijd dat hij het een beetje snapt als jullie het hem zullen vertellen denk ik? Leuk!
Nou dit inderdaad. Even wegen, bloeddruk meten en bloed afnemen, ik snap niet zo goed waarom ik haar daar niet mee naartoe kan nemen. Ik zal nog wel eens bellen hoe en wat, vind het ook een beetje een vreemde regel dat newborns en volwassenen wel mee mogen maar elke leeftijd daartussen niet. Vraag me af wat daar de reden van is. Misschien veel slechte ervaringen met rondrennende of vervelende kinderen :P.
Ik ben paar weken geleden bevallen maar daarvoor mocht ik mijn dochter van 1 ook niet meenemen naar de vk en afspraken in het zkh. Ik vermoed dat dit is omdat kleine kinderen vaak verkouden zijn (die van mij iig) en vk met verkoudheidsklachten niet mag werken nu. Om uitval zoveel mogelijk te voorkomen.
Dat newborns wel mogen lijkt me omdat dit dan om een controle afspraak gaat na de bevalling en zij ook nog niet verkouden zijn over t algemeen.
Lastig was het wel om steeds opvang te regelen. Een keer dus ook niet gelukt en toen in overleg in een buggy meegenomen.
pi_203265284
Tijdens mijn vorige zwangerschap (4.5 jr geleden) mochten brusjes al niet mee naar de uitgebreide afspraken ( 20 wk echo ect) bij de verloskundige. Denk dat het inderdaad storend is als er een jonkie tussendoor stuitert.

Hier overigens nog steeds alles rustig :) soms wat gerommel, maar niks wat doorzet nog. Voel me gelukkig lichamelijk best redelijk, dus het is wel vol te houden. Zaterdag is mn uitgerekende datum :Y
pi_203265291
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:10 schreef Vaiana het volgende:
Ik schuifel ook voorzichtig binnen. Vandaag is mijn NOD, maar ik heb in de afgelopen dagen al 3x een positieve test in handen gehad, waarvan de meest recente gisteren was en een mooie duidelijke tweede streep opleverde.

Zoals de meesten hier ws wel weten heb ik afgelopen juli een miskraam gehad na mijn eerste zwangerschap, dus het is nog erg spannend allemaal. Maar volgens mij draaien er in ongeveer heel Nederland FOK!-duimen voor mij en deze baby, dus ik doe verwoede pogingen om erop te vertrouwen dat het goed komt. O+
Daar ben je weer O+ goed je hier weer te zien!
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:15:32 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203265396
quote:

Yay! O+ Vind het zo fijn voor je en duim ook heel hard mee *O*
|| justdiggit.org ||
pi_203265405
Lief! O+
Vandaag weer getest want ik had ze toch nog liggen, en die was nog weer donkerder dan alle vorige strepen. Dus me nu ook maar weer aangemeld bij de verloskundige, dan kunnen we alvast die eerste echo in gaan plannen.
pi_203265446
quote:

Jeej! Super fijn Vaiana! We duimen.
pi_203265465
Ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu ook :). Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van onze eerste. Op wat ochtendmisselijkheid en een lage bloeddruk na, zijn de afgelopen weken relatief probleemloos gegaan.
pi_203265715
Zo naar het ziekenhuis, waarschijnlijk restje vd vliezen…
pi_203265763
@Vaiana O+ gefeliciteerd!

@elamanilo sterkte en succes, hopelijk valt het mee :*
pi_203265977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:52 schreef elamanilo het volgende:
Aii, wat vervelend. ;( Hopelijk is het snel opgelost en kan je dan weer lekker naar huis.
pi_203266806
Thanks, ik vind het best spannend. Om kwart over 13 is m’n afspraak.
pi_203266844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:22 schreef Zusje123 het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu ook :). Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van onze eerste. Op wat ochtendmisselijkheid en een lage bloeddruk na, zijn de afgelopen weken relatief probleemloos gegaan.
Welkom *O*
pi_203266851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:52 schreef elamanilo het volgende:
Ah gets, hopelijk is het relatief simpel te verhelpen. Zet m op zometeen :*
pi_203267405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou hč. Zelfs met pasgeboren baby slaap je beter
pi_203267475
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:09 schreef Smart_ass het volgende:
Wat goed om jou in dit topic te zien, @:Vaiana O+.

@:littledrummergirl gaat bij jou alles nog oke?

Ik ben er niet in thuis maar zou het misschien te maken kunnen hebben met dat het vroeg is?
Wij kregen destijds bij 18 weken nog een geslachtswissel voor de kiezen. J bleek toch geen meisje te zijn :')
Ik was toen nog naarstig op zoek naar een meisjes-naam in het namentopic, kansloos lol.

Hoe eerder in de zwangerschap hoe onzekerder ook wat ze zien, dus hou daar wel rekening mee als je voor 14 weken iets hoort
pi_203267806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nou hč. Zelfs met pasgeboren baby slaap je beter
Ja dat gevoel krijg ik onderhand ook met net zo’n kansloos slaappatroon als ldg :')
pi_203267844
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Ja dat gevoel krijg ik onderhand ook met net zo’n kansloos slaappatroon als ldg :')
Hier is het inmiddels wel weer wat beter (ksst fokwet) als ik geen nachtelijke voorwee taferelen heb slaap ik nu wel redelijk (op 4x plassen na )
pi_203267859
Succes Ela!

Hier toch geen sticker van de vk. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus ze komen morgen even thuis meten. Maar ik had ook een drukke ochtend achter de rug (schoolrun en nesteldrang :')) dus toen ik in de wachtkamer voor t eerst zat sinds het opstaan kon ik dat ook wel merken aan mijn lichaam maar toen was het al te laat :P.
pi_203267886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hier is het inmiddels wel weer wat beter (ksst fokwet) als ik geen nachtelijke voorwee taferelen heb slaap ik nu wel redelijk (op 4x plassen na )
Ah gelukkig! 4x plassen moet ik ook, het is een goede nacht als ik daarna telkens gewoon weer inslaap maar meestal lig ik daarna wakker. Voorweeen heb ik nog niet gehad, evenals harde buiken oid.
pi_203268062
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes Ela!

Hier toch geen sticker van de vk. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus ze komen morgen even thuis meten. Maar ik had ook een drukke ochtend achter de rug (schoolrun en nesteldrang :')) dus toen ik in de wachtkamer voor t eerst zat sinds het opstaan kon ik dat ook wel merken aan mijn lichaam maar toen was het al te laat :P.
Ik had dat ook steeds, was ik net de hele afdeling van het zkh over gehaast, gingen ze meteen mn bloeddruk meten.. te hoog :')

Nu ga ik wat eerder en ga ik niet meteen naar de balie maar eerst even rustig naar het toilet ofzo. Mijn conditie is echt poep :')
pi_203268639
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes Ela!

Vervelend! Mijn VK deed daarom de bloeddruk altijd aan het eind van de afspraak, om dit soort taferelen in ieder geval zoveel mogelijk te coveren (bloeddruk die hoger is door drukte en gehaast).
pi_203268653
Nu had mijn VK-praktijk altijd afspraken van een half uur, dus wellicht is het bij andere praktijken niet haalbaar.
pi_203269529
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ben er niet in thuis maar zou het misschien te maken kunnen hebben met dat het vroeg is?
Wij kregen destijds bij 18 weken nog een geslachtswissel voor de kiezen. J bleek toch geen meisje te zijn :')

Ik was toen nog naarstig op zoek naar een meisjes-naam in het namentopic, kansloos lol.

Hoe eerder in de zwangerschap hoe onzekerder ook wat ze zien, dus hou daar wel rekening mee als je voor 14 weken iets hoort
Ze zei dat het te maken had met het medische aspect van de echo. Ze zei wel dat ze het kon zien, maar 13 weken is inderdaad wel vroeg. Ik heb altijd het idee dat als ze bij dat soort termijn menen het (duidelijk) te kunnen zien, het wel een jongetje moet zijn :P. Oh zo’n geslachtswissel lijkt me ook wel even heftig. Had hier op fok niet iemand pas bij 36 weken ofzo te horen gekregen dat het toch een ander geslacht was? Heel bizar.

Hier overigens standaard last van het wittejasseneffect. Bloeddruk wordt aan het begin, einde, en soms tussendoor opgemeten bij mijn afspraken maar die is standaard veel te hoog. Ik heb thuis een bloeddrukmeter waarmee ik het bij houd, en thuis is ie vrijwel altijd goed.
Wel fijn dat ze dan thuis even bij je langs komen, LaBelleFleur!
pi_203273814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Vervelend! Mijn VK deed daarom de bloeddruk altijd aan het eind van de afspraak, om dit soort taferelen in ieder geval zoveel mogelijk te coveren (bloeddruk die hoger is door drukte en gehaast).
Ze deed m aan het begin en aan het einde nog een keer omdat ie aan t begin te hoog was (10 minuten later gok ik). Maar toen voelde ik me nog steeds niet heel ontspannen of genoeg bijgetrokken van de ochtend althans :P. Ik heb mezelf letterlijk het huis uit gedweild en ben toen weggereden :'). Ben benieuwd hoe het morgen is.
pi_203274170
@LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @elamanilo is!
pi_203274481
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:50 schreef eponine het volgende:
@:LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @:elamanilo is!
Ja dat is ook nog wel een optie als het morgen ook te hoog of op het randje gaat zijn :)
pi_203274610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik had dat ook steeds, was ik net de hele afdeling van het zkh over gehaast, gingen ze meteen mn bloeddruk meten.. te hoog :')

Nu ga ik wat eerder en ga ik niet meteen naar de balie maar eerst even rustig naar het toilet ofzo. Mijn conditie is echt poep :')
Dit vind ik inderdaad ook heel dubbel.

Ik ging met het ov naar het ziekenhuis en moest driekwartier reizen met de metro en bus. De gynaecologie afdeling is helemaal aan de andere kant van het ziekenhuis, dus ik moest ook een hele afstand in het ziekenhuis afleggen.

Kwam ik aan bij de balie en toen werd direct mijn bloeddruk opgemeten :')
pi_203274642
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:50 schreef eponine het volgende:
@:LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @:elamanilo is!
Verwarrend! Ik ben nog in dubio wat nu verder. Er was iig een restje zichtbaar. In de eerste instantie spraken de geboden behandelopties me niet aan (ze zouden beiden niet samen met bv kunnen). Uiteindelijk blijkt dat de ene optie wel met bv kan. Maar ik twijfel tussen toch nog afwachten en de behandeling (curettage). Morgenmiddag belt de gyn op om te horen wat ik dan wil doen.
pi_203280464
Succes met beslissen ela. Vervelend dat het nog niet vanzelf opgelost is.

Welkom Zusje123!

Vervelend van de hoge bloeddruk. Mijne is bij elke meting vrij laag. Kan wel kloppen want ik ben ook heel snel duizelig.

Nog 4 dagen werken! Hoezo aftellen O-)
Gelukkig ook niet heel veel te doen. Wat een verschil met vorige keer. Toen allemaal deadlines en iemand nieuw inwerken. Een en al stress.
pi_203280658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:18 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Verwarrend! Ik ben nog in dubio wat nu verder. Er was iig een restje zichtbaar. In de eerste instantie spraken de geboden behandelopties me niet aan (ze zouden beiden niet samen met bv kunnen). Uiteindelijk blijkt dat de ene optie wel met bv kan. Maar ik twijfel tussen toch nog afwachten en de behandeling (curettage). Morgenmiddag belt de gyn op om te horen wat ik dan wil doen.
Is niets doen eigenlijk ook een optie?

Wel naar dat je alsnog zo'n hele kermis aan je lijf krijgt terwijl je net zo lekker relaxed de kraamvrouw lag te wezen -O-
pi_203281733
Echo staat gepland, 15 februari is het D-Day.
Nog 4 weken duimen draaien tot die tijd. :+
pi_203281747
Lijkt me een lastige keuze Ela. Hebben ze het ook gehad over wat voor problemen dit zou kunnen veroorzaken, en op welke termijn?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:20:48 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299714
Fack fack fack fack fack.

Mijn vriendin wordt komende zondag waarschijnlijk ingeleid, dan is ze 41 weken. Belt mijn schoonvader net dat hij een positieve zelftest heeft... dus die moet voor minimaal 7 dagen in quarantaine. Heel officieel mijn schoonmoeder dan niet, maar ja, voelt toch ergens als een risico.
Dus dit betekent dat als zondag de inleiding doorgaat, mijn schoonouders daarna niet op kraambezoek kunnen komen.
Zij balen enorm, maar mijn vriendin ook echt heel erg natuurlijk. (En ik ook uiteraard)

Weet even niet of we nu iets kunnen doen en zo ja, wat. Enige wat ik me kan bedenken wordt raambezoek i.p.v. kraambezoek.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:28:14 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_203299783
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:20 schreef KaBuf het volgende:
Fack fack fack fack fack.

Mijn vriendin wordt komende zondag waarschijnlijk ingeleid, dan is ze 41 weken. Belt mijn schoonvader net dat hij een positieve zelftest heeft... dus die moet voor minimaal 7 dagen in quarantaine. Heel officieel mijn schoonmoeder dan niet, maar ja, voelt toch ergens als een risico.
Dus dit betekent dat als zondag de inleiding doorgaat, mijn schoonouders daarna niet op kraambezoek kunnen komen.
Zij balen enorm, maar mijn vriendin ook echt heel erg natuurlijk. (En ik ook uiteraard)

Weet even niet of we nu iets kunnen doen en zo ja, wat. Enige wat ik me kan bedenken wordt raambezoek i.p.v. kraambezoek.
Sja, ik snap natuurlijk echt dat jullie enorm balen, maar je doet hier helaas niet zo veel aan. Een inleiding uitstellen wegens een positieve covid test is onverstandig, en daarbij, je hebt geen enkele garantie dat het over een week wel kan.
Dat is ook een beetje shit aan deze periode, iedereen heeft inmiddels corona dus het risico dat je hier mee te dealen krijgt is enorm.
Woord van geruststelling: het zijn maar een paar dagen, en daarna kunnen ze heerlijk met jullie kindje komen knuffelen.
disclaimer
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:32:17 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Sja, ik snap natuurlijk echt dat jullie enorm balen, maar je doet hier helaas niet zo veel aan. Een inleiding uitstellen wegens een positieve covid test is onverstandig, en daarbij, je hebt geen enkele garantie dat het over een week wel kan.
Dat is ook een beetje shit aan deze periode, iedereen heeft inmiddels corona dus het risico dat je hier mee te dealen krijgt is enorm.
Woord van geruststelling: het zijn maar een paar dagen, en daarna kunnen ze heerlijk met jullie kindje komen knuffelen.
Thanks voor je reactie O+

En eens, we zeiden allebei ook al dat we niet eens gaan voorstellen aan het zkh om de inleiding uit te stellen. Het is nu gewoon even kut en niet alleen mijn vriendin, ook ik zit vol emotie dus vandaar dat ik het even hier kwijt wilde sorry :@
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:39:30 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_203299939
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:32 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Thanks voor je reactie O+

En eens, we zeiden allebei ook al dat we niet eens gaan voorstellen aan het zkh om de inleiding uit te stellen. Het is nu gewoon even kut en niet alleen mijn vriendin, ook ik zit vol emotie dus vandaar dat ik het even hier kwijt wilde sorry :@
Nee joh, dat is heel begrijpelijk. En terecht, ook. Spam ze maar met heel veel filmpjes en fotootjes :*
disclaimer
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:27 #200
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299949
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee joh, dat is heel begrijpelijk. En terecht, ook. Spam ze maar met heel veel filmpjes en fotootjes :*
Gaan we zeker doen :D

(Eerst maar eerst vol spanning wachten tot zondag en hopen dat het niet nodig gaat zijn :P)
pi_203300098
Wat een vervelende situatie Kabuf!

Jongens, wat is zwanger zijn vermoeiend met een zieke aanhankelijke peuter erbij :O al ruim een week nu, hij mag nu echt wel eens beter worden.

Dinsdag naar het ziekenhuis. Ik zou al alleen gaan maar krijg nu ook bericht dat begeleiders niet welkom zijn.

Bijna 30 weken. De tijd gaat zo hard joh :o we hebben nog zo weinig voorbereid (gaan er ook wel van uit dat we eigenlijk alles al hebben), zijn nog geen steek verder qua naam en hebben ook nog geen geboortekaartje
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:12:53 #202
208890 June.
Seriously?
pi_203301271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:51 schreef B.ertha het volgende:

Jongens, wat is zwanger zijn vermoeiend met een zieke aanhankelijke peuter erbij :O al ruim een week nu, hij mag nu echt wel eens beter worden.

Dinsdag naar het ziekenhuis. Ik zou al alleen gaan maar krijg nu ook bericht dat begeleiders niet welkom zijn.

Bijna 30 weken. De tijd gaat zo hard joh :o we hebben nog zo weinig voorbereid (gaan er ook wel van uit dat we eigenlijk alles al hebben), zijn nog geen steek verder qua naam en hebben ook nog geen geboortekaartje
Echt pittig, ja.. Kan je man/vriend nog beetje bijspringen?

Hier ook nog weinig voor de baby, want 2e jongen en veel hebben we al. Toch moeten moeten we nu wel een beetje een begin gaan maken, vooral aan de kamer waar straks de oudste naartoe gaat. Mijn bekken is na een paar uur veel fysieks doen echt even op, dan moet ik gaan liggen..

Denk niet dat het veel beter gaat worden komende weken dus misschien wel beter om nu wat te gaan doen.
pi_203301711
quote:

Pfoe, dat is idd heel zwaar. Heb je hulp? Hopelijk is hij toch snel beter nu.

Een tweede jongen klinkt dan best makkelijk. Wij hadden op zich ook wel veel dat opnieuw gebruikt kan worden en ze zal het toch moeten doen met een blauwige muur (teal). Ik moet alleen nog veel kleding op vinted gaan zetten (maar daar word ik telkens een beetje emotioneel van). Voor de rest hebben we een aantal dingen gekocht die ons op basis van de vorige ervaringen wel handig leken :)

Wij hebben met 33.5 week ook nog geen naam die 100% vaststaat of een geboortekaartje :X
Mijn vriend wordt er redelijk moe van. Na maanden is hij helemaal om voor mijn favoriete naam en nu ga ik twijfelen :')
pi_203302115
Ja, mijn man helpt goed mee hoor, maar het blijft pittig. En manlief is ook niet helemaal fit, die hikt tegen migraine aan
pi_203311662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:05 schreef B.ertha het volgende:
Ja, mijn man helpt goed mee hoor, maar het blijft pittig. En manlief is ook niet helemaal fit, die hikt tegen migraine aan
Al met al dus pittig voor het hele gezin. Nog iemand in de sociale cirkel die wat verlichting zou kunnen bieden? (Schoon)familie? Vrienden?
pi_203311857
quote:

Zo ging het bij ons bij de tweede ook _O- " oh joh alles staat klaar in dozen op zolder, kwestie van uitpakken" we hebben pas vorige week (wk39 :') ) het kamertje afgemaakt. Kaartje hebben we uitgezocht maar staat nog niet helemaal kant en klaar klaar (nog niet helemaal de tekst bepaald ect). Maar het komt wel goed, ben er nu zoveel rustiger onder :D vind het wel relaxed.
pi_203311873
Vandaag mn UD :')

pi_203311952
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Vandaag mn UD :')

[ afbeelding ]
Oeh.. spannend. Voel je al iets?
pi_203312170
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:25 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Oeh.. spannend. Voel je al iets?
Er gebeurt weinig :') gisteren was het wat onrustig (drukke baby, erg zwaar gevoel down under, maar geen kramp oid), maar nu is het weer helemaal rustig.

Ik ontdekte net dat vandaag ook ons relatiejubileum is (voor het eerst in 11 jaar straaaal vergeten :@ ) dus ik probeer last minute nog even wat leuks te regelen voor vandaag :D
pi_203316932
Was wel een mooi cadeau geweest, maar wie weet vanavond nog :P.

Hier vandaag 39 weken en wij eten straks toevallig pannenkoeken, was daar ook niet zo’n bakerpraatje van met het opwekken van de bevalling? :') :Y)
pi_203317374
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:28 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Was wel een mooi cadeau geweest, maar wie weet vanavond nog :P.

Hier vandaag 39 weken en wij eten straks toevallig pannenkoeken, was daar ook niet zo’n bakerpraatje van met het opwekken van de bevalling? :') :Y)
N=1 voor de pannenkoeken, bevalling van de jongste is enkele uren na de pannenkoeken begonnen ^O^ :Y) :%
pi_203318714
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:09 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
N=1 voor de pannenkoeken, bevalling van de jongste is enkele uren na de pannenkoeken begonnen ^O^ :Y) :%
Het is nu nog rustig, wie weet straks! :P
pi_203318745
Ah shit, had ik nou maar pannenkoeken gegeten :') :D
pi_203319162
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 18:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Ah shit, had ik nou maar pannenkoeken gegeten :') :D
Het kan toch nog?

:Y)

:%
pi_203319290
Hopelijk werken de pannenkoeken :Y)

Herkennen jullie dit? Ik heb soms zeurende rugpijn tussen mijn schouderbladen maar dat valt vaak samen met maagpijn / lucht in mijn maag. Liggen of heel netjes rechtop zitten verlicht het een beetje, soms helpt een boer wat.
pi_203320354
Ik kom hier héél voorzichtig om het hoekje kijken en probeer alvast wat mee te lezen 😊

Nog wel eng en spannend enzo…

Maar die misselijkheid geeft een rustiger gevoel dan wanneer die wegblijft 😬 dan voelt het alsof t niet goed zit. Van mij mag t nog wel een paar weken zo blijven ook al vraagt het weer t andere uiterste van mij.
pi_203322466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:20 schreef B.ertha het volgende:

Herkennen jullie dit? Ik heb soms zeurende rugpijn tussen mijn schouderbladen maar dat valt vaak samen met maagpijn / lucht in mijn maag. Liggen of heel netjes rechtop zitten verlicht het een beetje, soms helpt een boer wat.
Ja herken ik ook, een keer of 8 gehad deze zwangerschap. Duurde een uurtje en was dan ook weer over hier. Ik vond het telkens maar een vaag iets :')

Welkom mini!
pi_203323378
Maagzuur kan doorstralen naar tussen de schouderbladen. In combi met de rest van de omschrijving denk ik daar als eerste aan maar zou het wel even melden bij de verloskundige.

Maagzuur is een bitch trouwens. Bij zwangerschap van L ook de enige echte zwangerschapsklacht geweest en ook nu liggen de rennies alweer in het nachtkastje. Gelukkig alleen last van bij het inslapen en nog maar af en toe een avond maar dat gaat vast weer vaker worden.
pi_203323643
Ik leef op rennies, sowieso voor het slapen en soms ook tijdens de nacht. En gedurende de dag meestal ook wel minstens twee.

Ik ben halverwege het tweede megapak (90 stuks ofzo :') ) inmiddels

Moet zeggen dat ik ook niet echt op eten/drinken let, dat zou best kunnen schelen :P
pi_203324222
Toen ik meerdere rennies per nacht nodig had om een beetje te kunnen slapen kreeg ik gelukkig van de verloskundige de tip dat omeprazol veilig is tijdens de zwangerschap en toen kon ik weer nachten doorslapen.
pi_203324766
Overigens raak je van veel Rennies verstopt ontdekte ik :') dus wellicht is omeprazol prettiger (al moet ik daar altijd een tijdje van "ontwennen" en wordt het maagzuur na het stoppen eerst een tijdje erger voordat het weg gaat.)
pi_203325604
Verstopt raken klinkt niet als een heel goed plan zo aan het einde.
Ik heb de vorige keer niet hoeven afbouwen want na de bevalling waren de maagzuurklachten plotsklaps over. Dusse bevallen helpt ook ;)
  zondag 23 januari 2022 @ 07:20:51 #223
208890 June.
Seriously?
pi_203327304
Ik heb voor mijn zwangerschap al af en toe omeprazol dus nu zeker ook. Eerste zwangerschap moest ik rennies proberen van verloskundige, maar na 5 tabletten nog geen verbetering gelukkig wél omeprazol. Wat een verademing. Dat brandende is zo naar, helemaal als het de slokdarm inkomt.

Nu neem ik 2-3x per week een omeprazol en heb nagenoeg nergens last meer van :o Kan zelfs chocola en citrusvruchten eten haha.
pi_203327730
Sinds de beeb is ingedaald een aantal weken geleden is mn maagzuur een stuk minder *O* dus geen verstoppingen hier :P
pi_203327942
quote:

Klinkt als tekstboek zuurbranden. Als je het s nachts hebt kun je proberen of je dmv kussens iets meer rechtop kunt slapen. Of hoofdeinde schuin zetten
pi_203328444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:12 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik kom hier héél voorzichtig om het hoekje kijken en probeer alvast wat mee te lezen 😊

Nog wel eng en spannend enzo…

Maar die misselijkheid geeft een rustiger gevoel dan wanneer die wegblijft 😬 dan voelt het alsof t niet goed zit. Van mij mag t nog wel een paar weken zo blijven ook al vraagt het weer t andere uiterste van mij.
Herkenbaar wel dit. Ik zit elke keer te hopen op symptomen want die vind ik zo geruststellend. :')
pi_203329026
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:24 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Herkenbaar wel dit. Ik zit elke keer te hopen op symptomen want die vind ik zo geruststellend. :')
Fijn dat ik niet alleen ben ;)

En na ieder toiletbezoek doe ik ook toiletpapiertjesonderzoek 🙈

Merk wel dat als ik iets actiever ben op een dag de klachten wat toenemen dan wanneer ik een volledige rustdag heb op de bank met series oid.

De weken kruipen echt voorbij he?

Volgens mij lopen wij aardig gelijk op.
pi_203329320
quote:

Ik herken t ook wel gedeeltelijk.
Het voelt bij mij soms alsof ik een baksteen in mijn maag heb liggen…
Kan soms best zeer doen. En dan is liggen ook het enige wat helpt of een boer idd.

Het komt ook steeds na het eten weer terug.

Hopelijk trekt t snel wat weg bij je.
pi_203329646
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:15 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Fijn dat ik niet alleen ben ;)

En na ieder toiletbezoek doe ik ook toiletpapiertjesonderzoek 🙈

Merk wel dat als ik iets actiever ben op een dag de klachten wat toenemen dan wanneer ik een volledige rustdag heb op de bank met series oid.

De weken kruipen echt voorbij he?

Volgens mij lopen wij aardig gelijk op.
Ik had de vorige keer een missed abortion zonder ooit 1 druppel spontaan bloed, dus ik merk dat ik voor bloed eigenlijk niet zo bang ben. Maar de afwezigheid ervan geeft ook niet meer de geruststelling die ik toen wel had.

Symptomen heb ik consequent ‘s avonds meer dan ‘s ochtends op het moment, misschien dat het inderdaad te maken heeft met hoe actief ik ben geweest. Maargoed, ik tik ook morgen pas de 5 weken aan dus het is helemaal niet raar dat ik nauwelijks klachten heb. Alleen die onrust die dat oplevert is wel sip.

Ja aan de ene kant gaat het best snel, aan de andere kant is nog 3 weken tot een echo best lang. :+
pi_203329794
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:04 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik had de vorige keer een missed abortion zonder ooit 1 druppel spontaan bloed, dus ik merk dat ik voor bloed eigenlijk niet zo bang ben. Maar de afwezigheid ervan geeft ook niet meer de geruststelling die ik toen wel had.

Symptomen heb ik consequent ‘s avonds meer dan ‘s ochtends op het moment, misschien dat het inderdaad te maken heeft met hoe actief ik ben geweest. Maargoed, ik tik ook morgen pas de 5 weken aan dus het is helemaal niet raar dat ik nauwelijks klachten heb. Alleen die onrust die dat oplevert is wel sip.

Ja aan de ene kant gaat het best snel, aan de andere kant is nog 3 weken tot een echo best lang. :+
Oh ja dat snap ik. Ja na een miskraam is geen enkele zwangerschap meer onbezorgd ;(

Ik ben morgen ook 5 weken. Gerekend vanuit de 5 daagse cryo die ik teruggeplaatst heb gekregen.

Haha oh nee ik kijk echt de tijd weg 😬
Blij dat ik maandag weer kan werken. Dan gaan de dagen sowieso iets sneller.
pi_203333203
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:16 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Oh ja dat snap ik. Ja na een miskraam is geen enkele zwangerschap meer onbezorgd ;(

Ik ben morgen ook 5 weken. Gerekend vanuit de 5 daagse cryo die ik teruggeplaatst heb gekregen.

Haha oh nee ik kijk echt de tijd weg 😬
Blij dat ik maandag weer kan werken. Dan gaan de dagen sowieso iets sneller.
Oeh dan gaan we echt heel erg gelijk op, haha.

Ja aan de ene kant vind ik het minder spannend dan de vorige keer omdat ik nu ervaren heb dat ik daar ook doorheen kom, en ik nu zeker weet dat wij samen zwanger kunnen worden. Aan de andere kant is het totaal niet onbezorgd idd, en zit ik dus echt met smart te wachten op meer symptomen. :')

Ja werken helpt een hoop, dan gaat de tijd zoveel sneller!
pi_203333819
Benieuwd of iemand dit herkent.

Ik heb echt pijn bij mijn maag, net onder het middenrif ofzo. Voelt echt naar en onprettig.
Ik lig nu op de bank maar het trekt niet weg.
Is dit herkenbaar?
Alsof er een baksteen dwarszit. Ben licht misselijk en laat redelijk wat boertjes. Maar die pijn…
Als ik wat drink gaat het even kort weg maar na een paar seconde komt t weer net zo hard terug.
  zondag 23 januari 2022 @ 16:36:42 #233
426379 elamanilo
elämänilo
pi_203334245
De eerste prille weken had ik ook alleen nog echt hele lichte symptomen, vanaf week 6 werd het duidelijker. En dan ook vooral ‘avondmisselijkheid’ ipv ochtendmisselijkheid. Ik voelde me vooral weeiig rond het avondeten en had nergens trek in dan!

Rennies, ik had geen maagzuur, maar zo’n behoefte aan een bepaalde structuur in m’n mond (ik likte zelfs aan de muren) dat ik daarom toch rennies at (die hebben nog de beste structuur die ik kon vinden). Ik heb er nooit constipatie van gehad, terwijl ik, zeker bij de tweeling, echt behoorlijke hoeveelheden weg af… 🙈
  zondag 23 januari 2022 @ 16:38:33 #234
426379 elamanilo
elämänilo
pi_203334298
Mini, echt pijn herken ik niet per se, maar ik herinner me wel een soort strak of trekkend gevoel rondom m’n middenrif/maag.
pi_203334538
Ah godver -O- de kleuter heeft waarschijnlijk corona.. dat gaat vast veel gedoe opleveren met kraamzorg ect :%

Dinsdag was er een plekje voor een test, dan ben ik inmiddels 40.3 wk

Dit is zo zo zo onhandig qua timing :'(
pi_203334618
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Ah godver -O- de kleuter heeft waarschijnlijk corona.. dat gaat vast veel gedoe opleveren met kraamzorg ect :%

Ohhh nee van alle momenten dat de kleuter het kan krijgen! Wat rot zeg. ;(

quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:36 schreef elamanilo het volgende:
De eerste prille weken had ik ook alleen nog echt hele lichte symptomen, vanaf week 6 werd het duidelijker. En dan ook vooral ‘avondmisselijkheid’ ipv ochtendmisselijkheid. Ik voelde me vooral weeiig rond het avondeten en had nergens trek in dan!

Rennies, ik had geen maagzuur, maar zo’n behoefte aan een bepaalde structuur in m’n mond (ik likte zelfs aan de muren) dat ik daarom toch rennies at (die hebben nog de beste structuur die ik kon vinden). Ik heb er nooit constipatie van gehad, terwijl ik, zeker bij de tweeling, echt behoorlijke hoeveelheden weg af… 🙈
Aan de muren likken. :D

Ik kan me van de vorige zwangerschap vaag herinneren dat de klachten daar ook niet heel lang onderweg waren voordat het mis ging, plus toen wist ik pas een paar dagen na mijn NOD dat het raak was ipv zoals nu 4 dagen ervoor. Dus ik probeer maar te waarderen dat ik nu nog geen klachten heb, ipv me er druk om maken. :+
pi_203334849
quote:

Ahh wat vervelend! Hoe voel jij je zelf? Gaat dat nog veel gedoe geven met je bevalling an sich, mocht je positief testen?

Vervelend van die buikpijn mini! Ik herken het niet.
Mijn zwangerschap tot nu toe loopt eigenlijk precies zo als mijn vorige, op (af en toe extreme) vermoeidheid na klachtvrij. Maagzuur had ik ook extreem last van afgelopen zwangerschap (volgens mij slikte ik daar lansoprazol voor), maar dat begon pas later. Dus nu op en top genieten van geen brandend maagzuur :D.
pi_203334883
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ahh wat vervelend! Hoe voel jij je zelf? Gaat dat nog veel gedoe geven met je bevalling an sich, mocht je positief testen?

Vervelend van die buikpijn mini! Ik herken het niet.
Mijn zwangerschap tot nu toe loopt eigenlijk precies zo als mijn vorige, op (af en toe extreme) vermoeidheid na klachtvrij. Maagzuur had ik ook extreem last van afgelopen zwangerschap (volgens mij slikte ik daar lansoprazol voor), maar dat begon pas later. Dus nu op en top genieten van geen brandend maagzuur :D.
Partner en ik hebben nergens last van en zijn ook geboosterd dus hoeven in principe niet eens in quarantaine. Als ik positief test zijn we wel gewoon welkom in het ziekenhuis maar moet het personeel in volle bescherming. En daarna minimale kraamzorg thuis.
pi_203335608
quote:

Oh wat een rotte timing…
pi_203335979
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Partner en ik hebben nergens last van en zijn ook geboosterd dus hoeven in principe niet eens in quarantaine. Als ik positief test zijn we wel gewoon welkom in het ziekenhuis maar moet het personeel in volle bescherming. En daarna minimale kraamzorg thuis.
Voornamelijk rot mbt de kraamzorg dan inderdaad.. hopen op het beste dan maar!
pi_203336062
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:34 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Voornamelijk rot mbt de kraamzorg dan inderdaad.. hopen op het beste dan maar!
En mbt de oppas voor de kleuter bedenk ik me net :X we hadden een heel logeerplan voor tijdens de bevalling mja even kijken of dat nog kan.. :{
pi_203336251
Ja super vervelende timing vooral zeg, als het nou een paar weekjes eerder was geweest!
pi_203337443
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:16 schreef MiNi1981 het volgende:
Benieuwd of iemand dit herkent.

Ik heb echt pijn bij mijn maag, net onder het middenrif ofzo. Voelt echt naar en onprettig.
Ik lig nu op de bank maar het trekt niet weg.
Is dit herkenbaar?
Alsof er een baksteen dwarszit. Ben licht misselijk en laat redelijk wat boertjes. Maar die pijn…
Als ik wat drink gaat het even kort weg maar na een paar seconde komt t weer net zo hard terug.
Ik! Heb tot ongeveer 16 weken hele erge last van m'n maag gehad.
Het deed echt hele erge zeer en m'n maag was constant opgezet, precies daar onder t middenrif.
Waarschijnlijk toch maagzuur geweest wat niet omhoog kwam maar wel voor veel pijn zorgde in de maag.
Ik heb me toen geholpen met omeprazol, zonder was soms echt geen doen.

Oh nee LDG wat een kut timing ;(
Niks aan te doen helaas, het vliegt nu van alle kanten om de oren.
pi_203338135
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:18 schreef Flav het volgende:

[..]
Ik! Heb tot ongeveer 16 weken hele erge last van m'n maag gehad.
Het deed echt hele erge zeer en m'n maag was constant opgezet, precies daar onder t middenrif.
Waarschijnlijk toch maagzuur geweest wat niet omhoog kwam maar wel voor veel pijn zorgde in de maag.
Ik heb me toen geholpen met omeprazol, zonder was soms echt geen doen.

Oh nee LDG wat een kut timing ;(
Niks aan te doen helaas, het vliegt nu van alle kanten om de oren.
Dank voor je verhaal. Ik ben bij de huisartsenpost geweest want deed echt te veel pijn.
Heb nu ook Omeprazol gekregen. Even voor 3 dagen aankijken. En als het terugkomt kan ik via de eigen huisarts kijken hoe verder.
Deze huisarts zei idd ook dat t wrs toch iets met maagzuur zal zijn.
pi_203341081
Ik heb vorige week getest en inmiddels de NOD overleefd, dus ik kom ook voorzichtig aanschuiven. O+

Merk dat ik wel vreselijk zenuwachtig ben of het allemaal wel goed zit. Ik had ook twee keer een bruin sliertje bij het afvegen, maar de testen lopen nog op en ik voel me beroerd, dus het zal misschien niet zo erg zijn? Maar word wel heel onzeker van de kleinste dingen. :')

Ik ga straks het ziekenhuis bellen om te bespreken hoe nu verder (ben met een letrozol cyclus zwanger geworden).
  maandag 24 januari 2022 @ 08:21:06 #246
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203341148
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 08:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb vorige week getest en inmiddels de NOD overleefd, dus ik kom ook voorzichtig aanschuiven. O+

Merk dat ik wel vreselijk zenuwachtig ben of het allemaal wel goed zit. Ik had ook twee keer een bruin sliertje bij het afvegen, maar de testen lopen nog op en ik voel me beroerd, dus het zal misschien niet zo erg zijn? Maar word wel heel onzeker van de kleinste dingen. :')

Ik ga straks het ziekenhuis bellen om te bespreken hoe nu verder (ben met een letrozol cyclus zwanger geworden).
Echt zo leuk O+

Bruin sliertje hoeft niets te betekenen. Kan nog van de innesteling zijn. Had zelf met 6 weken bloedverlies, omdat ik me zorgen maakte mocht ik voor echo maar er was niks aan de hand. Als je je zorgen maakt kan je het altijd bespreken met verloskundige of de gynaecoloog waar je onder behandeling bent (geweest).
|| justdiggit.org ||
  maandag 24 januari 2022 @ 08:40:38 #247
208890 June.
Seriously?
pi_203341256
quote:

Ja ik weet hoe je je voelt. Ik heb de eerste week rond NOD en daarna enorm veel bloedverlies gehad (zeg maar menstruatie hoeveelheden). En ook dat is goed gekomen, had een week geleden een mooie 20 weken echo O+
pi_203341372
Bedankt voor de geruststellende woorden. O+

Het ziekenhuis zei ook dat het waarschijnlijk geen probleem is, bij zulke kleine hoeveelheden misschien gewoon een bloedvaatje geknapt.
Op 16 februari staat de eerste echo gepland *O*
pi_203341531
quote:

Welkom *O* O+
pi_203341539
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 21:07 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Dank voor je verhaal. Ik ben bij de huisartsenpost geweest want deed echt te veel pijn.
Heb nu ook Omeprazol gekregen. Even voor 3 dagen aankijken. En als het terugkomt kan ik via de eigen huisarts kijken hoe verder.
Deze huisarts zei idd ook dat t wrs toch iets met maagzuur zal zijn.
Goed dat je het even hebt laten checken, merk je al verschil met de medicatie?
pi_203341798
Welkom Lokasenna!

Balen ldg, ik hoop dat ze toch negatief test. Wat een timing.

Succes iedereen met die eerste weken. Ik vond die ook vreselijk langzaam gaan en een eerder miskraam maakt het er niet makkelijker op. Wel of geen bloed wil niet altijd wat zeggen, ik heb het drie keer heel verschillend gehad:
ZW 1: alleen bloed in het begin (kan ook door IVF medicatie komen) -> MA
ZW 2: meerdere keren bloed, dat het bij 9,5 weken zelfs over mijn benen stroomde -> baby
ZW 3: geen bloed, misschien 1 druppel bruin bij afvegen ondanks dat er op de eerste echo's bloed te zien was (en waar ik heel zenuwachtig om ben geweest, maar bij 13 weken was het verdwenen) -> morgen 34 weken.
pi_203341860
Ik zit echt de tijd vooruit te kijken naar dagen/weken met meer symptomen. :') Heb vanochtend de laatste test die ik nog in huis had gedaan en daar is de teststreep iig minstens net zo donker als de controlestreep, so that's something.

Welkom Loka. O+ We kunnen iig mooi samen stressen voor onze echo's, want daar zit maar 1 dag tussen. :+
pi_203342172
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:43 schreef Vaiana het volgende:
Ik zit echt de tijd vooruit te kijken naar dagen/weken met meer symptomen. :') Heb vanochtend de laatste test die ik nog in huis had gedaan en daar is de teststreep iig minstens net zo donker als de controlestreep, so that's something.

Welkom Loka. O+ We kunnen iig mooi samen stressen voor onze echo's, want daar zit maar 1 dag tussen. :+
Kunnen we elkaar een beetje de komende weken door slepen :D
Wachten is te moeilijk :P

Ik had gerekend op pas later symptomen, maar voel me al een paar dagen steeds beroerder :')
Ik voel me een soort wagenziek, zeurende buikkrampen, rommelende darmen en licht in mijn hoofd bij het overeind komen.
pi_203342195
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Kunnen we elkaar een beetje de komende weken door slepen :D
Wachten is te moeilijk :P

Ik had gerekend op pas later symptomen, maar voel me al een paar dagen steeds beroerder :')
Ik voel me een soort wagenziek, zeurende buikkrampen, rommelende darmen en licht in mijn hoofd bij het overeind komen.
Buikkrampen en moeilijke darmen had ik vorige week ook idd. Nu lijkt alles weer wat meer gestabiliseerd te zijn. Al had ik zondag wel bij mijn schoonouders dat het avondeten vrij belabberd viel, dus er gebeurt heus wel iets. :D _O-

Nog maar 3 weken wachten. :+
pi_203342379
quote:

Welkom en gefeliciteerd! Lopen we met zn 3en gelijk op @Vaiana.

Ellendig he die onzekerheid en het lange wachten. Hopelijk mag je snel voor een echo gaan. Snel is in deze wachtweken natuurlijk relatief… ik kijk de tijd vooruit naar 10 feb maar het schiet niet echt op :P
pi_203342398
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:13 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Goed dat je het even hebt laten checken, merk je al verschil met de medicatie?
Nee… het is iets minder pijnlijk maar nog steeds erg onprettig…
Iets wat liggend helpt wel wat maar ook niet genoeg.
Doet gewoon pijn met eten en drinken.
Mag straks nog even naar mijn eigen huisarts. Wil ook niet in de avond ermee gaan zitten.

Lief dat je het vraagt.
pi_203357261
Vanochtend intake in het ziekenhuis gehad. Helemaal goedgekeurd en even snel binnen spieken met 3D functie O+ O+

SPOILER
pi_203357806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:23 schreef B.ertha het volgende:
Vanochtend intake in het ziekenhuis gehad. Helemaal goedgekeurd en even snel binnen spieken met 3D functie O+ O+

SPOILER
Mnoh. O+ Dat neusje,en dan een glimlachje eronder. Zo zoet!
pi_203358131
Mocht er iemand op zoek zijn, ik zie net in de folder van de lidl dat er daar tens apparaten in de aanbieding zijn (25¤) die kun je gebruiken tijdens het opvangen van je weeën.

(Overigens kun je ze soms ook vergoed krijgen door je zorgverzekering, daar kun je ook even naar kijken).

Ik heb er een tijdens mn eerste bevalling gebruikt, vond het wel nice, geeft een soort afleiding/regie.
pi_203358313
Ik ga weer de andere kant opschuiven ;(
pi_203358470
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:42 schreef MiNi1981 het volgende:
Ah nee, wat verdrietig ;( :* sterkte en hopelijk weer tot ziens hier.
pi_203358478
quote:
Oh nee. :'( Wat ontzettend klote. ;(
Sterkte. :*
  dinsdag 25 januari 2022 @ 14:08:06 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203358647
quote:
Ah wat kut ;( Sterkte :*
|| justdiggit.org ||
pi_203358822
quote:
:{ wat verschrikkelijk..
Veel sterkte mini :*
pi_203358841
Nee toch ;(
pi_203358894
Sterkte mini ;(
  dinsdag 25 januari 2022 @ 14:33:34 #267
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203358919
quote:
Wat klote :*
pi_203359652
Oh nee mini, wat vreselijk verdrietig en oneerlijk weer ;(

Heel erg veel sterkte :*
pi_203359678
Wat vreselijk naar en oneerlijk.
Heel veel sterkte Mini.
pi_203381316
@littledrummergirl hoe gaat het met de coronaperikelen?
pi_203381667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:33 schreef B.ertha het volgende:
@:littledrummergirl hoe gaat het met de coronaperikelen?
Vriend en kleuter zijn positief -O- ,ik niet. Vriend is er erg ziek van (hoge koorts en erg moe, ondanks vax en booster). Dus ik ben thuis voor beiden aan het zorgen en aan het hopen dat baby nog even binnen blijft, in ieder geval tot vriend beter genoeg is om bij de bevalling te kunnen zijn. Hij mag er wel bij als hij besmet is, maar hij is nu echt te ziek om de deur uit te gaan. Dus hopen dat de mannen snel opknappen en dat ik nog even kan uitzingen tot de geplande inleiding :X
pi_203383994
Damn, dat is echt zuur. En dat jij dan op je laatste benen nog voor twee man moet zorgen..
:{
pi_203384629
Wat waardeloos, zeker op het einde. Dat ze maar snel beter worden en jij gespaard blijft.

Ik heb verlof *O*
Hopelijk wordt peuter niet ziek want ik wil nestelen en wasjes doen. Oh ja en slapen :Z
pi_203387603
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat waardeloos, zeker op het einde. Dat ze maar snel beter worden en jij gespaard blijft.

Ik heb verlof *O*
Hopelijk wordt peuter niet ziek want ik wil nestelen en wasjes doen. Oh ja en slapen :Z
*O* Verlof lijkt me echt heerlijk. O+

Mijn lijf heeft volgens mij de aan-knop van mijn hormonen/klachten gevonden. :') Moest vanochtend bijna huilen van een instagram filmpje, had nergens zin in (behalve iets pizza-achtigs) qua lunch en ben al een uur lang wat weeīg/misselijk. :+
pi_203387717
Ik meet net 38 graden bij de peuter. Is dit nu die fokwet? :')

Ik had morgen een heel andere verjaardag gepland dan dit. Happy fokking birthday. Meh
pi_203387737
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:28 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik meet net 38 graden bij de peuter. Is dit nu die fokwet? :')

Ik had morgen een heel andere verjaardag gepland dan dit. Happy fokking birthday. Meh
Neeeeeeee. Wat kut. :(
pi_203389355
Nou eehm, de baby bleef niet meer zitten :+ gisteravond rond elf uur popten mijn vliezen. En om vijf uur was onze kleine man er O+.

Vriend kon gelukkig wel mee maar is ook erg ziek geweest in het ziekenhuis. Heeft het gelukkig wel enigszins bewust meegemaakt allemaal O+ (maar is nu wel echt een wrak ;( )

Anyway, we zijn sinds vanochtend alweer lekker thuis. Kleine Tob.i.a.s is een tevreden pruttelend kleintje die lekker eet en slaapt. O+

Zoveel makkelijker en natuurlijker zo'n tweede :o love it.
pi_203389514
Gefeliciteerd LDG! *O*
Hopelijk knapt je vriend snel op zodat jullie samen kunnen genieten van jullie kleintje.
pi_203389516
:o Nouja zeg! Fijn dat vriend erbij kon zijn, hopelijk knapt hij snel op. :*
En gefeliciteerd! Leuke naam ook. O+
pi_203389552
LDG gefeliciteerd! Fantastische naam ook O+
pi_203389632
Gefeliciteerd! Hele mooie naam.
pi_203389635
Gefeliciteerd LDG! Hopelijk kunnen je andere mannen snel meegenieten!
pi_203389642
Gefeliciteerd ldg! Dat is vlot gegaan.

Hele mooie naam, stond op onze shortlist voor een jongen.

Oh en jouw laatste zin is heel fijn om te lezen :)
pi_203389666
Gefeliciteerd!!

In deze situatie kan ik me zo voostellen dat het extra fijn is dat het de 2e is en niet de eerste. Klinkt tenminste goed dat het makkelijker en natuurlijker is.
pi_203389705
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou eehm, de baby bleef niet meer zitten :+ gisteravond rond elf uur popten mijn vliezen. En om vijf uur was onze kleine man er O+.

Vriend kon gelukkig wel mee maar is ook erg ziek geweest in het ziekenhuis. Heeft het gelukkig wel enigszins bewust meegemaakt allemaal O+ (maar is nu wel echt een wrak ;( )

Anyway, we zijn sinds vanochtend alweer lekker thuis. Kleine Tob.i.a.s is een tevreden pruttelend kleintje die lekker eet en slaapt. O+

Gefeliciteerd, wat een leuke naam. O+
pi_203389815
Gefeliciteerd!! Ik zocht even terug en je post was ook echt van tien voor elf :D

Nu lekker genieten O+
pi_203390038
Dankjulliewel O+
pi_203390041
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:17 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd!! Ik zocht even terug en je post was ook echt van tien voor elf :D

Nu lekker genieten O+
Haha little did i know :') :D
pi_203390431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:46 schreef littledrummergirl het volgende:

Gefeliciteerd! En online shoptherapie is dus echt gevaarlijk :P :D
pi_203390754
Gefeliciteerd!! O+ Wat vlot gegaan ook! Wel wat minder dat je man zo ziek was.. nu genieten! En hele mooie naam inderdaad, stond ook op mijn lijstje :D.
  donderdag 27 januari 2022 @ 18:02:57 #291
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203391075
Gefeliciteerd ldg! *O* Wat een leuke naam! O+
|| justdiggit.org ||
  donderdag 27 januari 2022 @ 19:05:51 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203391860
Gefeliciteerd LDG! En fijn dat het achter de rug is , dan hoef je je over de bevalling geen zorgen met te maken. Hoe gaat het nu met de kraamzorg?
pi_203391874
Gefeliciteerd LDG! Leuke naam O+
pi_203391957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:05 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd LDG! En fijn dat het achter de rug is , dan hoef je je over de bevalling geen zorgen met te maken. Hoe gaat het nu met de kraamzorg?
Thnx :)

Kraamzorg is heel beperkt, drie uurtjes op een dag en echt alleen zorg voor mij en de kleine.

Vandaag waren ze al bijna niet gekomen omdat degene die zou komen covid had _O- nu is er even iemand gekomen voor een uurtje om te helpen opstarten, was op zich wel prima :)
  donderdag 27 januari 2022 @ 20:08:11 #295
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_203393261
Gefeliciteerd! Hoe had je het nu met kleuter gedaan? Kon hij lekker blijven slapen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_203394289
Gefeliciteerd LDG! O+
pi_203394937
Gefeliciteerd LDG. En wat fijn dat een 2e zoveel natuurlijker voelt. Ik hoop dat dat hier tzt ook zo is O+
pi_203397579
quote:

Van harte meis!
pi_203398914
Gefeliciteerd, ldg! Hopelijk zijn je vriend en andere zoon ook snel opgeknapt. Geniet van je gezin!
pi_203399106
quote:

Van harte LDG, Man en kapitein! <3
pi_203405349
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')