abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203122314
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hoe lang nog?
Heb je erg belastend werk?
6 weken en nee, gewoon geen zin of concentratie :')
pi_203122686
Herkenbaar B.ertha. Het interesseert me ook allemaal niet meer. Ik wil gewoon gaan nestelen. En dat is al zo sinds december.
Gelukkig nog maar 11 dagen te gaan (in 2.5 week).
pi_203123706
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:45 schreef B.ertha het volgende:

[..]
6 weken en nee, gewoon geen zin of concentratie :')
Had ik ook :') steeds afdwalende gedachten, niks meer af krijgen.

Ga je met 34 of 36 weken met verlof?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203125943
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Had ik ook :') steeds afdwalende gedachten, niks meer af krijgen.

Ga je met 34 of 36 weken met verlof?
Waarschijnlijk met 34 maar ben nog in overleg met mijn leidinggevende.

Iets heel anders: Ik meen mij te herinneren dat jaren geleden advies werd gevraagd over digitale koortsthermometers en dat toen heel Fok dezelfde aanraadde. Dat was blijkbaar een fantastisch ding. Weet iemand dan welke ik bedoel?

[ Bericht 0% gewijzigd door B.ertha op 12-01-2022 08:17:45 ]
pi_203131050
Oh ik was ook al zo vroeg toe aan verlof deze keer, volgens mij met 20 weken al :'). Heel herkenbaar haha.

Ik was na afgelopen week zo klaar met de drukke week (trouwen en zoon jarig) waardoor ik gisterochtend tegen man zei “als deze visite weg is dan wil ik na vanochtend ook niemand meer zien deze week!”. Stonden er gistermiddag een paar mensen op de stoep om me te verrassen met een high tea en hij wist dat :'). Superlief natuurlijk en totaal niet verwacht.

Ik heb overigens niet veel verschillende mensen gezien maar telkens dezelfde familieleden en door corona over meerdere dagen waardoor ik er wel klaar mee was :P.
pi_203149070
:W vanaf de bank, wakker geworden van de honger, net gegeten en nu totaal niet moe meer :'). Ik blijf het zinloos vinden, dat je van zwanger zijn zo'n kansloos slaappatroon krijgt :P
pi_203149075
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:33 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Waarschijnlijk met 24 maar ben nog in overleg met mijn leidinggevende.

Iets heel anders: Ik meen mij te herinneren dat jaren geleden advies werd gevraagd over digitale koortsthermometers en dat toen heel Fok dezelfde aanraadde. Dat was blijkbaar een fantastisch ding. Weet iemand dan welke ik bedoel?
Withings?
  woensdag 12 januari 2022 @ 07:42:10 #108
208890 June.
Seriously?
pi_203149387
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh ik was ook al zo vroeg toe aan verlof deze keer, volgens mij met 20 weken al :'). Heel herkenbaar haha.

Ik was na afgelopen week zo klaar met de drukke week (trouwen en zoon jarig) waardoor ik gisterochtend tegen man zei “als deze visite weg is dan wil ik na vanochtend ook niemand meer zien deze week!”. Stonden er gistermiddag een paar mensen op de stoep om me te verrassen met een high tea en hij wist dat :'). Superlief natuurlijk en totaal niet verwacht.

Ik heb overigens niet veel verschillende mensen gezien maar telkens dezelfde familieleden en door corona over meerdere dagen waardoor ik er wel klaar mee was :P.
Hahaha, ik heb dat ook en ben bijna 21 weken nu oO< Kan me op sommige dingen echt niet meer zo concentreren. Daarnaast speelt mijn bekken op, erg irritant. Herken ik helemaal niet van de eerste.. Gelukkig kan ik redelijk vaak thuiswerken nu, dus dan kan ik even een halfuurtje gaan liggen op rustige momenten.
Shine bright like a diamond.
pi_203149637
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 21:05 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Haha :D Was 't wel gezellig?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:22 schreef littledrummergirl het volgende:
:W vanaf de bank, wakker geworden van de honger, net gegeten en nu totaal niet moe meer :'). Ik blijf het zinloos vinden, dat je van zwanger zijn zo'n kansloos slaappatroon krijgt :P
:{ alsof je de slaap niet hard genoeg nodig hebt hé... 8)7
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Withings?
Ga ik naar kijken..
pi_203150088
Meld met baby uit buik!

Een mooie (ziekenhuis)bevalling gehad en weer mama mogen worden van een prachtig dochtertje. Ze is net als grote zus klein geboren en ik heb nog steeds een hoge bloeddruk, waardoor we nog in het ziekenhuis moeten blijven.

We zijn ontzettend trots en dankbaar O+
Ze heet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn bevallingsverhaal en de foto's volgen later.
pi_203150186
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:20 schreef CaVaBien het volgende:
Meld met baby uit buik!

Een mooie (ziekenhuis)bevalling gehad en weer mama mogen worden van een prachtig dochtertje. Ze is net als grote zus klein geboren en ik heb nog steeds een hoge bloeddruk, waardoor we nog in het ziekenhuis moeten blijven.

Ze heet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijna dat alles goed is gegaan en hopelijk kunnen jullie snel naar huis.
pi_203150221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 07:42 schreef June. het volgende:

[..]
Hahaha, ik heb dat ook en ben bijna 21 weken nu oO< Kan me op sommige dingen echt niet meer zo concentreren. Daarnaast speelt mijn bekken op, erg irritant. Herken ik helemaal niet van de eerste.. Gelukkig kan ik redelijk vaak thuiswerken nu, dus dan kan ik even een halfuurtje gaan liggen op rustige momenten.
Dat had ik nu ook. Op aanraden van de vk toch maar naar de fysio gegaan en daar bleek mijn stuitje scheef te staan, waarschijnlijk nog van de bevalling. 1 correctie en een paar simpele oefeningen later ben ik niet klachtenvrij maar gaat het een heel stuk beter. Het kan dus geen kwaad om het op tijd even te laten checken.
pi_203150302
Gefeliciteerd CaVaBien! O+
pi_203150689
Gefeliciteerd cava O+ hopelijk kunnen jullie beiden snel naar huis toe!
  woensdag 12 januari 2022 @ 11:01:52 #115
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203151288
Gefeliciteerd Cava! O+ Fijn dat je een mooie bevalling hebt gehad. Hopelijk snel naar huis O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_203155022
O+ van harte gefeliciteerd CaVaBien! Lekker knuffelen nu! 🥰
pi_203155065
Van harte, CaVa! O+
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:48:03 #118
208890 June.
Seriously?
pi_203155753
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:20 schreef CaVaBien het volgende:
Meld met baby uit buik!

Ze heet
SPOILER
Gefeliciteerd!!
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:50:50 #119
208890 June.
Seriously?
pi_203155786
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 09:30 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat had ik nu ook. Op aanraden van de vk toch maar naar de fysio gegaan en daar bleek mijn stuitje scheef te staan, waarschijnlijk nog van de bevalling. 1 correctie en een paar simpele oefeningen later ben ik niet klachtenvrij maar gaat het een heel stuk beter. Het kan dus geen kwaad om het op tijd even te laten checken.
Ja, dat zal bij mij helaas niet zo zijn. Heb een hernia gehad in het voorjaar en was al bij een fysio. Daarna bij een cesartherapeut die ook bekkentherapeut is. Het komt bij mij echt door weker kraakbeen en slappere banden helaas. Meer oefeningen adviseerde ze ook niet, want dat zou nog meer druk op bekkenbodem betekenen en dus nog weer meer rust..
pi_203156435
Gefeliciteerd Cava! Fijn dat het een mooie bevalling was O+
pi_203157647
Cava gefeliciteerd! Prachtige namen voor een prachtig meisje. O+
Ela, jij ook nog gefeliciteerd!! Wat een fijne bevalling weer. En wat een fijne grote zus heeft dit meisje.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_203162583
Gefeliciteerd Cava, wat een prachtige namen O+
En Ela ook nog gefeliciteerd O+
pi_203162783
04-01 ik, 08-01 Ela, 12-01 CaVa…ik zie een patroon! Als we het ritme van elke 4 dagen een verse baby volhouden in dit topic dan hebben we over 8 dagen de januari-geboortes gehad :D
pi_203162844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 23:03 schreef eponine het volgende:
04-01 ik, 08-01 Ela, 12-01 CaVa…ik zie een patroon! Als we het ritme van elke 4 dagen een verse baby volhouden in dit topic dan hebben we over 8 dagen de januari-geboortes gehad :D
Ik zet mn tas vast klaar *O*
pi_203165245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 23:03 schreef eponine het volgende:
Ik zou er inmiddels voor tekenen #klaarmee :')
pi_203167148
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Ik zou er inmiddels voor tekenen #klaarmee :')
+1 kom maar door *O*
pi_203167751
Heb hier een tijdje geleden gepost, maar even niets meer laten horen (al lees ik veel mee :P)
Mijn vriendin zit inmiddels op iets meer dan 39 weken, die is zondag uitgerekend. Ze is er ook klaar mee en Frummel mag nu ook wel komen :D

Dus ook hier zeggen we, kom maar door :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_203170311
Spannend! Ik snap dat ze er klaar mee/voor is, haha.

Wat ziet zo’n buik er bij zwangerschap nummer 2 anders uit dan bij zwangerschap nummer 1 zeg :') . Nou goed, de beginstand was natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde hier :D.
pi_203183383
O+ O+ O+ Ik ben net gebeld door de verloskundigenpraktijk. 1 van de dames volgt een opleiding tot echoscopiste en nu krijgen wij een gratis pretecho O+ O+ O+
pi_203184095
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
Spannend! Ik snap dat ze er klaar mee/voor is, haha.

Wat ziet zo’n buik er bij zwangerschap nummer 2 anders uit dan bij zwangerschap nummer 1 zeg :') . Nou goed, de beginstand was natuurlijk ook niet helemaal hetzelfde hier :D.
Dat was hier ook :') ging voor mn gevoel veel eerder naar standje walvis deze keer.
pi_203184122
Ik heb de 39wk sticker vd gynaecoloog ook weer binnen, beeb doet het prima. Afgesproken dat we met 41 wk gaan inleiden mocht hij er dan nog zitten. Dan vind ik het wel weer mooi geweest :+
pi_203187372
Wat spannend, nog een weekje! Met welke termijn kwam je eerste?
pi_203187775
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 16:00 schreef Smart_ass het volgende:
Wat spannend, nog een weekje! Met welke termijn kwam je eerste?
41.3 :)
pi_203188830
Die had geen haast in elk geval.
pi_203191837
Hey allemaal, mijn vrouw is nu 9 weken zwanger en is echt enorm moe, gammel en futloos. Ze slaapt heel slecht waardoor haar energiepeil heel laag blijft. Iemand tips om sneller in slaap te komen? Of op het gammel zijn? Natuurlijk al wel gegoogled maar ben benieuwd of hier nog tips zijn.
pi_203192597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 20:08 schreef Toiletgebruiker het volgende:
Hey allemaal, mijn vrouw is nu 9 weken zwanger en is echt enorm moe, gammel en futloos. Ze slaapt heel slecht waardoor haar energiepeil heel laag blijft. Iemand tips om sneller in slaap te komen? Of op het gammel zijn? Natuurlijk al wel gegoogled maar ben benieuwd of hier nog tips zijn.
Uitzitten, hoort er de eerste weken helaas een beetje bij. Na het eerste trimester zijn die klachten meestal minder of zelfs helemaal weg.

Eten waar ze zin in heeft en goed drinken. Een middagdutje als dat kan.
pi_203207365
Nog de beloofde plaatjes van ons popje. Vandaag is ze alweer 1 hele week oud! De borstvoeding is goed op gang en ik geniet nog van mijn kraambed. O+

SPOILER
pi_203207922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:30 schreef elamanilo het volgende:
Nog de beloofde plaatjes van ons popje. Vandaag is ze alweer 1 hele week oud! De borstvoeding is goed op gang en ik geniet nog van mijn kraambed. O+

SPOILER
Dat neusje O+ wat een plaatje! Is de bovenste foto ook het geboortekaartje?
pi_203209809
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dat neusje O+ wat een plaatje! Is de bovenste foto ook het geboortekaartje?
O+

Het is niet het kaartje, maar wel de foto die we dan doormailen aan familie en zo die we niet vaak zien.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 21:24:04 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_203210365
Ohh Ela O+ wat een beauty weer!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 januari 2022 @ 14:14:56 #141
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_203236620
Prachtig Ela O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_203237847
Wat mooi Ela!

Na het lange aftellen is hier het besef gekomen dat het echt de laatste keer is. Vorig weekend toch nog even lekker hormonaal gaan shoppen. Misschien in mijn verlof nog een keertje de laatste spulletjes halen.

Ik wilde graag nog een keer met ons drietjes een weekend weg maar ik vrees dat dat er niet meer van gaat komen. Heel misschien als de 25ste wat meer mag. Eind die week begint mijn verlof en is mijn verjaardag, het leek zo'n mooi moment ervoor.

De naam blijft een dingetje. Voor mijn vriend hebben we beslist en ondanks dat het 'mijn' naam is geworden, ga ik nu twijfelen. Niet dat ik een alternatief heb.

Lief dagboek en zo :+

Hoe is het met de laatste loodjes dames?
  maandag 17 januari 2022 @ 22:57:11 #143
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203246557
Laat ik me ook maar eens hier melden. Mijn vriendin is inmiddels 26 weken zwanger, dus we zijn al een aardig eindje op weg. Gaat op zich goed, alleen is haar suiker wat te hoog. Dus goed op ons eten letten nu, voor zover we dat al niet deden vanwege de zwangerschap.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203255560
Ik schuifel ook voorzichtig binnen. Vandaag is mijn NOD, maar ik heb in de afgelopen dagen al 3x een positieve test in handen gehad, waarvan de meest recente gisteren was en een mooie duidelijke tweede streep opleverde.

Zoals de meesten hier ws wel weten heb ik afgelopen juli een miskraam gehad na mijn eerste zwangerschap, dus het is nog erg spannend allemaal. Maar volgens mij draaien er in ongeveer heel Nederland FOK!-duimen voor mij en deze baby, dus ik doe verwoede pogingen om erop te vertrouwen dat het goed komt. O+
pi_203255588
Kleine meid donderdag alweer een maand oud. BOKS OUWE!

SPOILER
pi_203255602
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 10:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik doe echt verwoede pogingen, maar tot nu toe met bar weinig resultaat. :+
Maar het topic loopt wel heel erg leeg zo inderdaad!
_O-
Op 3 januari was deze cyclus mijn eisprong. Mooie timing van bovenstaande post vind ik dat. :D
pi_203255607
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:12 schreef Poepz0r het volgende:
Kleine meid donderdag alweer een maand oud. BOKS OUWE!

SPOILER
Ahh. O+ Ziet eruit alsof het goed gaat met haar!
pi_203255687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:13 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ahh. O+ Ziet eruit alsof het goed gaat met haar!
Zekers. Nog geen krampaanval gehad of niks. ^O^ _O_
pi_203256898
Wat goed om jou in dit topic te zien, @Vaiana O+.

@littledrummergirl gaat bij jou alles nog oke?

Hier morgen alweer 10 weken, gaat rap.

Een vriendinnetje van mij had een echo met 13 weken en ze konden het geslacht zien maar mochten dat niet vertellen omdat het een medische echo is en ‘niet voor de leuk.’ Gebeurt dat vaker? Als ze het geslacht kunnen zien mogen ze dat dan niet vertellen? Vind het persoonlijk een beetje flauwekul eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij :P.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:29:58 #150
208890 June.
Seriously?
pi_203257192
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:09 schreef Smart_ass het volgende:
Wat goed om jou in dit topic te zien, @:Vaiana O+.

@:littledrummergirl gaat bij jou alles nog oke?

Een vriendinnetje van mij had een echo met 13 weken en ze konden het geslacht zien maar mochten dat niet vertellen omdat het een medische echo is en ‘niet voor de leuk.’ Gebeurt dat vaker? Als ze het geslacht kunnen zien mogen ze dat dan niet vertellen? Vind het persoonlijk een beetje flauwekul eigenlijk, maar misschien ligt dat aan mij :P.
Ja dat was bij mij ook zo, ze wilde niets zeggen. Misschien ook omdat het nog een proef is en dat ze niet willen dat zwangeren alleen mee doen omdat ze dan het geslacht weten. 0fzo.

Bij mij was het echt onbenullig, want ze moeten het bovenbeen opmeten. Dan kijk je dus vaak tussen de benen en ik zag duidelijk een piemel :+
Dat zei ik ook, maar daarna ging ze heel krampachtig het gebied vermijden en was het ook meteen klaar :') Vond het echt een beetje flauw dat ze het niet wilde zeggen of bevestigen als jet zo duidelijk is.
pi_203257450
Dat is echt flauw. Bij mij hebben ze niets gezegd en ik kon zelf ook niets duidelijks zien. Dan maar betalen ervoor.
Met de nipt wordt het ook niet gezegd terwijl dat in andere landen wel gedaan wordt.
pi_203257606
Een beetje knullig inderdaad. Ik snap dat het een medische echo is en ze geen moeite gaan doen om het geslacht te bepalen, maar als ze het dan toch zien, dan kunnen ze het net zo goed zeggen lijkt me. Ik ga over 2 weken de nipt laten doen en krijg bij de uitslag inderdaad ook het geslacht te horen. Ben heel benieuwd :D.
pi_203258447
Mooi meisje Ela! O+

Dat is wel flauw inderdaad! Ik ben inmiddels ook wel heel nieuwsgierig naar het geslacht, maar dat mag ook wel een keer na. 38,5 week :'). Ben zo benieuwd wanneer hij/zij komt! Verder weinig te melden, morgen weer naar de vk maar ik verwacht geen bijzonderheden net als de vorige keren :P.
pi_203259148
Bij de NIPT is een geslachtsbepaling in Nederland niet toegestaan. Hoe dat bij de 13 weken echo precies zit weet ik niet maar dat is net als de NIPT een studie en rond dezelfde termijn dus zou logisch zijn als daarvoor dezelfde regels gelden.

Krom vind ik het wel, helemaal als het overduidelijk zichtbaar is.
Als iemand abortus zou willen plegen omdat het geslacht niet aanstaat dan doen ze wel een NIPT in België of een pretecho.

Ik heb de 13weken echo pas met 14week dus ben benieuwd of het dan goed zichtbaar is. Beetje jammer alleen dat man niet mee kan maar we gaan sowieso nog een pretecho doen. Ook om zoontje er wat meer bij te betrekken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Elleska op 18-01-2022 20:30:12 ]
pi_203259805
Plegen er überhaupt (nog) mensen abortus om het geslacht? Ik vraag me dat oprecht af.

Hoe oud is je zoontje, Elleska?

Ik kreeg afgelopen weekend een email van mijn verloskundigepraktijk dat alleen volwassenen en newborns nog mee mogen naar afspraken en echo’s. Maar even een oplossing zoeken voor onze dreumes dus..
pi_203260095
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
Plegen er überhaupt (nog) mensen abortus om het geslacht? Ik vraag me dat oprecht af.
..
Jammer genoeg wel. Ik kwam toevallig eens op een (Amerikaans) forum terecht waar die mensen zitten. Dat deel was gelukkig afgeschermd maar het deel voor mensen die gewoon niet tevreden zijn met het geslacht niet. Vreselijk wat ze over hun eigen kinderen schrijven. Opvallend dat het meestal vrouwen zijn die enkel een pop om mee te tutten dochter willen. En daar zaten ook vrouwen tussen die al eerder een abortus hadden gehad wegens het geslacht.
Ik denk dat het hier wel meevalt maar ik denk niet dat het verzwijgen bij de nipt of 13 weken echo daar een verschil in maakt. Twee weken later kan je een pretecho doen en dan mag abortus ook nog weken.
pi_203260192
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:06 schreef Elleska het volgende:

Ik heb de 13weken echo pas met 14week dus ben benieuwd of het dan goed zichtbaar is. Beetje jammer alleen dat man niet mee kan maar we gaan sowieso nog een pretecho doen. Ook om zoontje er wat meer bij te betrekken.
Dat hebben we ook gedaan maar toen hij merkte dat er geen leuke filmpjes op het scherm kwamen maar enkel een suf zwart-wit beeld, had hij geen enkele interesse. Nu is die van jou wel een stukje oude natuurlijk :)
Hoe reageert hij er nu op?
pi_203260396
Wat een zoetje Ela O+
Gefeliciteerd Vaiana!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:06 schreef Elleska het volgende:
Bij de NIPT is een geslachtsbepaling in Nederland niet toegestaan. Hoe dat bij de 13 weken echo precies zit weet ik niet maar dat is net als de NIPT een studie en rond dezelfde termijn dus zou logisch zijn als daarvoor dezelfde regels gelden.

Krom vind ik het wel, helemaal als het overduidelijk zichtbaar is.
Als iemand abortus zou willen plegen omdat het geslacht niet aanstaat dan doen ze wel een NIPT in België of een pretecho.
Nouja, dat kost wel 600 he, deze echo is gratis.
Het is nou eenmaal de afspraak zolang nipt en de 13-wekenecho nog in onderzoeksfase zijn.
quote:
Ik had mijn 13 weken ook met veertien en ik heb de echoscopiste gevraagd of zij het wel kon zien (los van mij vertellen) en zij gaf aan dat ze het meestal nog te onzeker vond met deze termijn. Ze had wel collega's die het met volle overtuiging zouden beweren maar zij vond dat commercieel en wachtte liever twee weken.
De echoscopiste in het ziekenhuis (paar dagen later) was trouwens volledig overtuigd dat het een jongetje was en ze heeft voorlopig nog gelijk :+
quote:

Dat heb ik ook gevraagd en helaas dus wel ;(

Mijn ventje krijgt minstens zoveel haar als onze oudste, was al zichtbaar op de echo O+ en het is een kleine bokser die het vertikte om zijn gezichtje te laten zien. We hebben alleen de achterkant en zijkant gezien.
Hij lag op zijn vuistje te sabbelen O+
pi_203260444
quote:
Hoe oud is je zoontje, Elleska?
3,5 jaar.

Bij mijn VK mogen kinderen gelukkig wel mee naar de standaard controles. Belangrijke afspraken zoals de intake en termijnecho niet maar bij de eerstvolgende controle gaat hij mee.
Ik kan ook niet voor elke keer oppas regelen en bij de vorige zwangerschap stond ik vaak na een paar minuten weer buiten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat hebben we ook gedaan maar toen hij merkte dat er geen leuke filmpjes op het scherm kwamen maar enkel een suf zwart-wit beeld, had hij geen enkele interesse. Nu is die van jou wel een stukje oude natuurlijk :)
Hoe reageert hij er nu op?
We hebben het hem nog niet verteld. Hij krijgt natuurlijk wel wat dingetjes mee dus het kan zijn dat hij stiekem al wel wat door heeft maar hij laat niets blijken.
pi_203260589
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:07 schreef B.ertha het volgende:
Nouja, dat kost wel 600 he, deze echo is gratis.
Nee joh nog maar de helft. Het is nog minder als je de kosten van de NIPT in Nederland eraf haalt. Je hoeft er tegenwoordig niet eens meer voor naar België te reizen.

Alsnog een verschil met een gratis echo maar dan heb je wel zekerheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 18-01-2022 21:27:29 ]
pi_203260843
Hier mogen alleen huisgenoten mee naar de controles dus ook de kinderen. Wij hebben met 15 weken een pretecho gedaan en ze daarom meegenomen (beide ook 3,5 toen) maar ze snapten er nog weinig van. Zoon mocht laatst wel meehelpen met de bloeddruk opmeten en hij mag altijd het knopje van de doppler aan- en uitdoen met het hartje luisteren. Ik ga sowieso liever alleen zodat ik niet 30x moet zeggen dat ie overal af moet blijven :').
pi_203261289
Intens verdrietig dat mensen abortus plegen om het geslacht zeg, ik kan daar ook echt niet bij. Maar als je echt puur en alleen om het geslacht abortus laat plegen dan moet het je wel heel hoog zitten, dus ik denk inderdaad ook niet dat het verzwijgen van het geslacht tijdens de nipt of 13-weken echo daar veel verschil in maakt. Dan zullen mensen gewoon een extra (pret)echo boeken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:09 schreef Elleska het volgende:

[..]
3,5 jaar.

Bij mijn VK mogen kinderen gelukkig wel mee naar de standaard controles. Belangrijke afspraken zoals de intake en termijnecho niet maar bij de eerstvolgende controle gaat hij mee.
Ik kan ook niet voor elke keer oppas regelen en bij de vorige zwangerschap stond ik vaak na een paar minuten weer buiten.
[..]
We hebben het hem nog niet verteld. Hij krijgt natuurlijk wel wat dingetjes mee dus het kan zijn dat hij stiekem al wel wat door heeft maar hij laat niets blijken.
Ah, dan heeft ie wel de leeftijd dat hij het een beetje snapt als jullie het hem zullen vertellen denk ik? Leuk!
Nou dit inderdaad. Even wegen, bloeddruk meten en bloed afnemen, ik snap niet zo goed waarom ik haar daar niet mee naartoe kan nemen. Ik zal nog wel eens bellen hoe en wat, vind het ook een beetje een vreemde regel dat newborns en volwassenen wel mee mogen maar elke leeftijd daartussen niet. Vraag me af wat daar de reden van is. Misschien veel slechte ervaringen met rondrennende of vervelende kinderen :P.
pi_203261493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:50 schreef Smart_ass het volgende:
Misschien veel slechte ervaringen met rondrennende of vervelende kinderen .
In een buggy kunnen ze weinig kanten op rennen dus misschien zoiets voorstellen?

Dat is tenminste mijn plan als ik zoals LaBelleFleur27 tig keer moet zeggen dat hij overal vanaf moet blijven. Verloskundige zei dat het wel goed komt maar we zullen zien hoe het gaat.
pi_203264692
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:50 schreef Smart_ass het volgende:
Intens verdrietig dat mensen abortus plegen om het geslacht zeg, ik kan daar ook echt niet bij. Maar als je echt puur en alleen om het geslacht abortus laat plegen dan moet het je wel heel hoog zitten, dus ik denk inderdaad ook niet dat het verzwijgen van het geslacht tijdens de nipt of 13-weken echo daar veel verschil in maakt. Dan zullen mensen gewoon een extra (pret)echo boeken.
[..]
Ah, dan heeft ie wel de leeftijd dat hij het een beetje snapt als jullie het hem zullen vertellen denk ik? Leuk!
Nou dit inderdaad. Even wegen, bloeddruk meten en bloed afnemen, ik snap niet zo goed waarom ik haar daar niet mee naartoe kan nemen. Ik zal nog wel eens bellen hoe en wat, vind het ook een beetje een vreemde regel dat newborns en volwassenen wel mee mogen maar elke leeftijd daartussen niet. Vraag me af wat daar de reden van is. Misschien veel slechte ervaringen met rondrennende of vervelende kinderen :P.
Ik ben paar weken geleden bevallen maar daarvoor mocht ik mijn dochter van 1 ook niet meenemen naar de vk en afspraken in het zkh. Ik vermoed dat dit is omdat kleine kinderen vaak verkouden zijn (die van mij iig) en vk met verkoudheidsklachten niet mag werken nu. Om uitval zoveel mogelijk te voorkomen.
Dat newborns wel mogen lijkt me omdat dit dan om een controle afspraak gaat na de bevalling en zij ook nog niet verkouden zijn over t algemeen.
Lastig was het wel om steeds opvang te regelen. Een keer dus ook niet gelukt en toen in overleg in een buggy meegenomen.
pi_203265284
Tijdens mijn vorige zwangerschap (4.5 jr geleden) mochten brusjes al niet mee naar de uitgebreide afspraken ( 20 wk echo ect) bij de verloskundige. Denk dat het inderdaad storend is als er een jonkie tussendoor stuitert.

Hier overigens nog steeds alles rustig :) soms wat gerommel, maar niks wat doorzet nog. Voel me gelukkig lichamelijk best redelijk, dus het is wel vol te houden. Zaterdag is mn uitgerekende datum :Y
pi_203265291
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 16:10 schreef Vaiana het volgende:
Ik schuifel ook voorzichtig binnen. Vandaag is mijn NOD, maar ik heb in de afgelopen dagen al 3x een positieve test in handen gehad, waarvan de meest recente gisteren was en een mooie duidelijke tweede streep opleverde.

Zoals de meesten hier ws wel weten heb ik afgelopen juli een miskraam gehad na mijn eerste zwangerschap, dus het is nog erg spannend allemaal. Maar volgens mij draaien er in ongeveer heel Nederland FOK!-duimen voor mij en deze baby, dus ik doe verwoede pogingen om erop te vertrouwen dat het goed komt. O+
Daar ben je weer O+ goed je hier weer te zien!
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:15:32 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203265396
quote:

Yay! O+ Vind het zo fijn voor je en duim ook heel hard mee *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_203265405
Lief! O+
Vandaag weer getest want ik had ze toch nog liggen, en die was nog weer donkerder dan alle vorige strepen. Dus me nu ook maar weer aangemeld bij de verloskundige, dan kunnen we alvast die eerste echo in gaan plannen.
pi_203265446
quote:

Jeej! Super fijn Vaiana! We duimen.
pi_203265465
Ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu ook :). Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van onze eerste. Op wat ochtendmisselijkheid en een lage bloeddruk na, zijn de afgelopen weken relatief probleemloos gegaan.
pi_203265715
Zo naar het ziekenhuis, waarschijnlijk restje vd vliezen…
pi_203265763
@Vaiana O+ gefeliciteerd!

@elamanilo sterkte en succes, hopelijk valt het mee :*
pi_203265977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:52 schreef elamanilo het volgende:
Aii, wat vervelend. ;( Hopelijk is het snel opgelost en kan je dan weer lekker naar huis.
pi_203266806
Thanks, ik vind het best spannend. Om kwart over 13 is m’n afspraak.
pi_203266844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:22 schreef Zusje123 het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, maar meld me nu ook :). Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van onze eerste. Op wat ochtendmisselijkheid en een lage bloeddruk na, zijn de afgelopen weken relatief probleemloos gegaan.
Welkom *O*
pi_203266851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:52 schreef elamanilo het volgende:
Ah gets, hopelijk is het relatief simpel te verhelpen. Zet m op zometeen :*
pi_203267405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 04:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou hè. Zelfs met pasgeboren baby slaap je beter
pi_203267475
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:09 schreef Smart_ass het volgende:
Wat goed om jou in dit topic te zien, @:Vaiana O+.

@:littledrummergirl gaat bij jou alles nog oke?

Ik ben er niet in thuis maar zou het misschien te maken kunnen hebben met dat het vroeg is?
Wij kregen destijds bij 18 weken nog een geslachtswissel voor de kiezen. J bleek toch geen meisje te zijn :')
Ik was toen nog naarstig op zoek naar een meisjes-naam in het namentopic, kansloos lol.

Hoe eerder in de zwangerschap hoe onzekerder ook wat ze zien, dus hou daar wel rekening mee als je voor 14 weken iets hoort
pi_203267806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nou hè. Zelfs met pasgeboren baby slaap je beter
Ja dat gevoel krijg ik onderhand ook met net zo’n kansloos slaappatroon als ldg :')
pi_203267844
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Ja dat gevoel krijg ik onderhand ook met net zo’n kansloos slaappatroon als ldg :')
Hier is het inmiddels wel weer wat beter (ksst fokwet) als ik geen nachtelijke voorwee taferelen heb slaap ik nu wel redelijk (op 4x plassen na )
pi_203267859
Succes Ela!

Hier toch geen sticker van de vk. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus ze komen morgen even thuis meten. Maar ik had ook een drukke ochtend achter de rug (schoolrun en nesteldrang :')) dus toen ik in de wachtkamer voor t eerst zat sinds het opstaan kon ik dat ook wel merken aan mijn lichaam maar toen was het al te laat :P.
pi_203267886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hier is het inmiddels wel weer wat beter (ksst fokwet) als ik geen nachtelijke voorwee taferelen heb slaap ik nu wel redelijk (op 4x plassen na )
Ah gelukkig! 4x plassen moet ik ook, het is een goede nacht als ik daarna telkens gewoon weer inslaap maar meestal lig ik daarna wakker. Voorweeen heb ik nog niet gehad, evenals harde buiken oid.
pi_203268062
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes Ela!

Hier toch geen sticker van de vk. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus ze komen morgen even thuis meten. Maar ik had ook een drukke ochtend achter de rug (schoolrun en nesteldrang :')) dus toen ik in de wachtkamer voor t eerst zat sinds het opstaan kon ik dat ook wel merken aan mijn lichaam maar toen was het al te laat :P.
Ik had dat ook steeds, was ik net de hele afdeling van het zkh over gehaast, gingen ze meteen mn bloeddruk meten.. te hoog :')

Nu ga ik wat eerder en ga ik niet meteen naar de balie maar eerst even rustig naar het toilet ofzo. Mijn conditie is echt poep :')
pi_203268639
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes Ela!

Vervelend! Mijn VK deed daarom de bloeddruk altijd aan het eind van de afspraak, om dit soort taferelen in ieder geval zoveel mogelijk te coveren (bloeddruk die hoger is door drukte en gehaast).
pi_203268653
Nu had mijn VK-praktijk altijd afspraken van een half uur, dus wellicht is het bij andere praktijken niet haalbaar.
pi_203269529
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ben er niet in thuis maar zou het misschien te maken kunnen hebben met dat het vroeg is?
Wij kregen destijds bij 18 weken nog een geslachtswissel voor de kiezen. J bleek toch geen meisje te zijn :')

Ik was toen nog naarstig op zoek naar een meisjes-naam in het namentopic, kansloos lol.

Hoe eerder in de zwangerschap hoe onzekerder ook wat ze zien, dus hou daar wel rekening mee als je voor 14 weken iets hoort
Ze zei dat het te maken had met het medische aspect van de echo. Ze zei wel dat ze het kon zien, maar 13 weken is inderdaad wel vroeg. Ik heb altijd het idee dat als ze bij dat soort termijn menen het (duidelijk) te kunnen zien, het wel een jongetje moet zijn :P. Oh zo’n geslachtswissel lijkt me ook wel even heftig. Had hier op fok niet iemand pas bij 36 weken ofzo te horen gekregen dat het toch een ander geslacht was? Heel bizar.

Hier overigens standaard last van het wittejasseneffect. Bloeddruk wordt aan het begin, einde, en soms tussendoor opgemeten bij mijn afspraken maar die is standaard veel te hoog. Ik heb thuis een bloeddrukmeter waarmee ik het bij houd, en thuis is ie vrijwel altijd goed.
Wel fijn dat ze dan thuis even bij je langs komen, LaBelleFleur!
pi_203273814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Vervelend! Mijn VK deed daarom de bloeddruk altijd aan het eind van de afspraak, om dit soort taferelen in ieder geval zoveel mogelijk te coveren (bloeddruk die hoger is door drukte en gehaast).
Ze deed m aan het begin en aan het einde nog een keer omdat ie aan t begin te hoog was (10 minuten later gok ik). Maar toen voelde ik me nog steeds niet heel ontspannen of genoeg bijgetrokken van de ochtend althans :P. Ik heb mezelf letterlijk het huis uit gedweild en ben toen weggereden :'). Ben benieuwd hoe het morgen is.
pi_203274170
@LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @elamanilo is!
pi_203274481
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:50 schreef eponine het volgende:
@:LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @:elamanilo is!
Ja dat is ook nog wel een optie als het morgen ook te hoog of op het randje gaat zijn :)
pi_203274610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik had dat ook steeds, was ik net de hele afdeling van het zkh over gehaast, gingen ze meteen mn bloeddruk meten.. te hoog :')

Nu ga ik wat eerder en ga ik niet meteen naar de balie maar eerst even rustig naar het toilet ofzo. Mijn conditie is echt poep :')
Dit vind ik inderdaad ook heel dubbel.

Ik ging met het ov naar het ziekenhuis en moest driekwartier reizen met de metro en bus. De gynaecologie afdeling is helemaal aan de andere kant van het ziekenhuis, dus ik moest ook een hele afstand in het ziekenhuis afleggen.

Kwam ik aan bij de balie en toen werd direct mijn bloeddruk opgemeten :')
pi_203274642
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:50 schreef eponine het volgende:
@:LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @:elamanilo is!
Verwarrend! Ik ben nog in dubio wat nu verder. Er was iig een restje zichtbaar. In de eerste instantie spraken de geboden behandelopties me niet aan (ze zouden beiden niet samen met bv kunnen). Uiteindelijk blijkt dat de ene optie wel met bv kan. Maar ik twijfel tussen toch nog afwachten en de behandeling (curettage). Morgenmiddag belt de gyn op om te horen wat ik dan wil doen.
pi_203280464
Succes met beslissen ela. Vervelend dat het nog niet vanzelf opgelost is.

Welkom Zusje123!

Vervelend van de hoge bloeddruk. Mijne is bij elke meting vrij laag. Kan wel kloppen want ik ben ook heel snel duizelig.

Nog 4 dagen werken! Hoezo aftellen O-)
Gelukkig ook niet heel veel te doen. Wat een verschil met vorige keer. Toen allemaal deadlines en iemand nieuw inwerken. Een en al stress.
pi_203280658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:18 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Verwarrend! Ik ben nog in dubio wat nu verder. Er was iig een restje zichtbaar. In de eerste instantie spraken de geboden behandelopties me niet aan (ze zouden beiden niet samen met bv kunnen). Uiteindelijk blijkt dat de ene optie wel met bv kan. Maar ik twijfel tussen toch nog afwachten en de behandeling (curettage). Morgenmiddag belt de gyn op om te horen wat ik dan wil doen.
Is niets doen eigenlijk ook een optie?

Wel naar dat je alsnog zo'n hele kermis aan je lijf krijgt terwijl je net zo lekker relaxed de kraamvrouw lag te wezen -O-
pi_203281733
Echo staat gepland, 15 februari is het D-Day.
Nog 4 weken duimen draaien tot die tijd. :+
pi_203281747
Lijkt me een lastige keuze Ela. Hebben ze het ook gehad over wat voor problemen dit zou kunnen veroorzaken, en op welke termijn?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:20:48 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299714
Fack fack fack fack fack.

Mijn vriendin wordt komende zondag waarschijnlijk ingeleid, dan is ze 41 weken. Belt mijn schoonvader net dat hij een positieve zelftest heeft... dus die moet voor minimaal 7 dagen in quarantaine. Heel officieel mijn schoonmoeder dan niet, maar ja, voelt toch ergens als een risico.
Dus dit betekent dat als zondag de inleiding doorgaat, mijn schoonouders daarna niet op kraambezoek kunnen komen.
Zij balen enorm, maar mijn vriendin ook echt heel erg natuurlijk. (En ik ook uiteraard)

Weet even niet of we nu iets kunnen doen en zo ja, wat. Enige wat ik me kan bedenken wordt raambezoek i.p.v. kraambezoek.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:28:14 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_203299783
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:20 schreef KaBuf het volgende:
Fack fack fack fack fack.

Mijn vriendin wordt komende zondag waarschijnlijk ingeleid, dan is ze 41 weken. Belt mijn schoonvader net dat hij een positieve zelftest heeft... dus die moet voor minimaal 7 dagen in quarantaine. Heel officieel mijn schoonmoeder dan niet, maar ja, voelt toch ergens als een risico.
Dus dit betekent dat als zondag de inleiding doorgaat, mijn schoonouders daarna niet op kraambezoek kunnen komen.
Zij balen enorm, maar mijn vriendin ook echt heel erg natuurlijk. (En ik ook uiteraard)

Weet even niet of we nu iets kunnen doen en zo ja, wat. Enige wat ik me kan bedenken wordt raambezoek i.p.v. kraambezoek.
Sja, ik snap natuurlijk echt dat jullie enorm balen, maar je doet hier helaas niet zo veel aan. Een inleiding uitstellen wegens een positieve covid test is onverstandig, en daarbij, je hebt geen enkele garantie dat het over een week wel kan.
Dat is ook een beetje shit aan deze periode, iedereen heeft inmiddels corona dus het risico dat je hier mee te dealen krijgt is enorm.
Woord van geruststelling: het zijn maar een paar dagen, en daarna kunnen ze heerlijk met jullie kindje komen knuffelen.
disclaimer
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:32:17 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Sja, ik snap natuurlijk echt dat jullie enorm balen, maar je doet hier helaas niet zo veel aan. Een inleiding uitstellen wegens een positieve covid test is onverstandig, en daarbij, je hebt geen enkele garantie dat het over een week wel kan.
Dat is ook een beetje shit aan deze periode, iedereen heeft inmiddels corona dus het risico dat je hier mee te dealen krijgt is enorm.
Woord van geruststelling: het zijn maar een paar dagen, en daarna kunnen ze heerlijk met jullie kindje komen knuffelen.
Thanks voor je reactie O+

En eens, we zeiden allebei ook al dat we niet eens gaan voorstellen aan het zkh om de inleiding uit te stellen. Het is nu gewoon even kut en niet alleen mijn vriendin, ook ik zit vol emotie dus vandaar dat ik het even hier kwijt wilde sorry :@
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:39:30 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_203299939
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:32 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Thanks voor je reactie O+

En eens, we zeiden allebei ook al dat we niet eens gaan voorstellen aan het zkh om de inleiding uit te stellen. Het is nu gewoon even kut en niet alleen mijn vriendin, ook ik zit vol emotie dus vandaar dat ik het even hier kwijt wilde sorry :@
Nee joh, dat is heel begrijpelijk. En terecht, ook. Spam ze maar met heel veel filmpjes en fotootjes :*
disclaimer
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:27 #200
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299949
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee joh, dat is heel begrijpelijk. En terecht, ook. Spam ze maar met heel veel filmpjes en fotootjes :*
Gaan we zeker doen :D

(Eerst maar eerst vol spanning wachten tot zondag en hopen dat het niet nodig gaat zijn :P)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')