abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203267859
Succes Ela!

Hier toch geen sticker van de vk. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus ze komen morgen even thuis meten. Maar ik had ook een drukke ochtend achter de rug (schoolrun en nesteldrang :')) dus toen ik in de wachtkamer voor t eerst zat sinds het opstaan kon ik dat ook wel merken aan mijn lichaam maar toen was het al te laat :P.
pi_203267886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hier is het inmiddels wel weer wat beter (ksst fokwet) als ik geen nachtelijke voorwee taferelen heb slaap ik nu wel redelijk (op 4x plassen na )
Ah gelukkig! 4x plassen moet ik ook, het is een goede nacht als ik daarna telkens gewoon weer inslaap maar meestal lig ik daarna wakker. Voorweeen heb ik nog niet gehad, evenals harde buiken oid.
pi_203268062
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes Ela!

Hier toch geen sticker van de vk. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus ze komen morgen even thuis meten. Maar ik had ook een drukke ochtend achter de rug (schoolrun en nesteldrang :')) dus toen ik in de wachtkamer voor t eerst zat sinds het opstaan kon ik dat ook wel merken aan mijn lichaam maar toen was het al te laat :P.
Ik had dat ook steeds, was ik net de hele afdeling van het zkh over gehaast, gingen ze meteen mn bloeddruk meten.. te hoog :')

Nu ga ik wat eerder en ga ik niet meteen naar de balie maar eerst even rustig naar het toilet ofzo. Mijn conditie is echt poep :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203268639
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Succes Ela!

Vervelend! Mijn VK deed daarom de bloeddruk altijd aan het eind van de afspraak, om dit soort taferelen in ieder geval zoveel mogelijk te coveren (bloeddruk die hoger is door drukte en gehaast).
pi_203268653
Nu had mijn VK-praktijk altijd afspraken van een half uur, dus wellicht is het bij andere praktijken niet haalbaar.
pi_203269529
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ben er niet in thuis maar zou het misschien te maken kunnen hebben met dat het vroeg is?
Wij kregen destijds bij 18 weken nog een geslachtswissel voor de kiezen. J bleek toch geen meisje te zijn :')

Ik was toen nog naarstig op zoek naar een meisjes-naam in het namentopic, kansloos lol.

Hoe eerder in de zwangerschap hoe onzekerder ook wat ze zien, dus hou daar wel rekening mee als je voor 14 weken iets hoort
Ze zei dat het te maken had met het medische aspect van de echo. Ze zei wel dat ze het kon zien, maar 13 weken is inderdaad wel vroeg. Ik heb altijd het idee dat als ze bij dat soort termijn menen het (duidelijk) te kunnen zien, het wel een jongetje moet zijn :P. Oh zo’n geslachtswissel lijkt me ook wel even heftig. Had hier op fok niet iemand pas bij 36 weken ofzo te horen gekregen dat het toch een ander geslacht was? Heel bizar.

Hier overigens standaard last van het wittejasseneffect. Bloeddruk wordt aan het begin, einde, en soms tussendoor opgemeten bij mijn afspraken maar die is standaard veel te hoog. Ik heb thuis een bloeddrukmeter waarmee ik het bij houd, en thuis is ie vrijwel altijd goed.
Wel fijn dat ze dan thuis even bij je langs komen, LaBelleFleur!
pi_203273814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Vervelend! Mijn VK deed daarom de bloeddruk altijd aan het eind van de afspraak, om dit soort taferelen in ieder geval zoveel mogelijk te coveren (bloeddruk die hoger is door drukte en gehaast).
Ze deed m aan het begin en aan het einde nog een keer omdat ie aan t begin te hoog was (10 minuten later gok ik). Maar toen voelde ik me nog steeds niet heel ontspannen of genoeg bijgetrokken van de ochtend althans :P. Ik heb mezelf letterlijk het huis uit gedweild en ben toen weggereden :'). Ben benieuwd hoe het morgen is.
pi_203274170
@LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @elamanilo is!
pi_203274481
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:50 schreef eponine het volgende:
@:LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @:elamanilo is!
Ja dat is ook nog wel een optie als het morgen ook te hoog of op het randje gaat zijn :)
pi_203274610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik had dat ook steeds, was ik net de hele afdeling van het zkh over gehaast, gingen ze meteen mn bloeddruk meten.. te hoog :')

Nu ga ik wat eerder en ga ik niet meteen naar de balie maar eerst even rustig naar het toilet ofzo. Mijn conditie is echt poep :')
Dit vind ik inderdaad ook heel dubbel.

Ik ging met het ov naar het ziekenhuis en moest driekwartier reizen met de metro en bus. De gynaecologie afdeling is helemaal aan de andere kant van het ziekenhuis, dus ik moest ook een hele afstand in het ziekenhuis afleggen.

Kwam ik aan bij de balie en toen werd direct mijn bloeddruk opgemeten :')
pi_203274642
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:50 schreef eponine het volgende:
@:LaBelleFleur27 is het eventueel een optie om zelf thuis je bloeddruk bij te houden? Dat heb ik de laatste twee weken van m’n zwangerschap gedaan en had telkens keurige waardes, terwijl bij de controles hij elke keer tegen het randje van ‘te hoog’ was.

Verder benieuwd hoe het met @:elamanilo is!
Verwarrend! Ik ben nog in dubio wat nu verder. Er was iig een restje zichtbaar. In de eerste instantie spraken de geboden behandelopties me niet aan (ze zouden beiden niet samen met bv kunnen). Uiteindelijk blijkt dat de ene optie wel met bv kan. Maar ik twijfel tussen toch nog afwachten en de behandeling (curettage). Morgenmiddag belt de gyn op om te horen wat ik dan wil doen.
pi_203280464
Succes met beslissen ela. Vervelend dat het nog niet vanzelf opgelost is.

Welkom Zusje123!

Vervelend van de hoge bloeddruk. Mijne is bij elke meting vrij laag. Kan wel kloppen want ik ben ook heel snel duizelig.

Nog 4 dagen werken! Hoezo aftellen O-)
Gelukkig ook niet heel veel te doen. Wat een verschil met vorige keer. Toen allemaal deadlines en iemand nieuw inwerken. Een en al stress.
pi_203280658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:18 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Verwarrend! Ik ben nog in dubio wat nu verder. Er was iig een restje zichtbaar. In de eerste instantie spraken de geboden behandelopties me niet aan (ze zouden beiden niet samen met bv kunnen). Uiteindelijk blijkt dat de ene optie wel met bv kan. Maar ik twijfel tussen toch nog afwachten en de behandeling (curettage). Morgenmiddag belt de gyn op om te horen wat ik dan wil doen.
Is niets doen eigenlijk ook een optie?

Wel naar dat je alsnog zo'n hele kermis aan je lijf krijgt terwijl je net zo lekker relaxed de kraamvrouw lag te wezen -O-
pi_203281733
Echo staat gepland, 15 februari is het D-Day.
Nog 4 weken duimen draaien tot die tijd. :+
pi_203281747
Lijkt me een lastige keuze Ela. Hebben ze het ook gehad over wat voor problemen dit zou kunnen veroorzaken, en op welke termijn?
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:20:48 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299714
Fack fack fack fack fack.

Mijn vriendin wordt komende zondag waarschijnlijk ingeleid, dan is ze 41 weken. Belt mijn schoonvader net dat hij een positieve zelftest heeft... dus die moet voor minimaal 7 dagen in quarantaine. Heel officieel mijn schoonmoeder dan niet, maar ja, voelt toch ergens als een risico.
Dus dit betekent dat als zondag de inleiding doorgaat, mijn schoonouders daarna niet op kraambezoek kunnen komen.
Zij balen enorm, maar mijn vriendin ook echt heel erg natuurlijk. (En ik ook uiteraard)

Weet even niet of we nu iets kunnen doen en zo ja, wat. Enige wat ik me kan bedenken wordt raambezoek i.p.v. kraambezoek.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:28:14 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_203299783
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:20 schreef KaBuf het volgende:
Fack fack fack fack fack.

Mijn vriendin wordt komende zondag waarschijnlijk ingeleid, dan is ze 41 weken. Belt mijn schoonvader net dat hij een positieve zelftest heeft... dus die moet voor minimaal 7 dagen in quarantaine. Heel officieel mijn schoonmoeder dan niet, maar ja, voelt toch ergens als een risico.
Dus dit betekent dat als zondag de inleiding doorgaat, mijn schoonouders daarna niet op kraambezoek kunnen komen.
Zij balen enorm, maar mijn vriendin ook echt heel erg natuurlijk. (En ik ook uiteraard)

Weet even niet of we nu iets kunnen doen en zo ja, wat. Enige wat ik me kan bedenken wordt raambezoek i.p.v. kraambezoek.
Sja, ik snap natuurlijk echt dat jullie enorm balen, maar je doet hier helaas niet zo veel aan. Een inleiding uitstellen wegens een positieve covid test is onverstandig, en daarbij, je hebt geen enkele garantie dat het over een week wel kan.
Dat is ook een beetje shit aan deze periode, iedereen heeft inmiddels corona dus het risico dat je hier mee te dealen krijgt is enorm.
Woord van geruststelling: het zijn maar een paar dagen, en daarna kunnen ze heerlijk met jullie kindje komen knuffelen.
disclaimer
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:32:17 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Sja, ik snap natuurlijk echt dat jullie enorm balen, maar je doet hier helaas niet zo veel aan. Een inleiding uitstellen wegens een positieve covid test is onverstandig, en daarbij, je hebt geen enkele garantie dat het over een week wel kan.
Dat is ook een beetje shit aan deze periode, iedereen heeft inmiddels corona dus het risico dat je hier mee te dealen krijgt is enorm.
Woord van geruststelling: het zijn maar een paar dagen, en daarna kunnen ze heerlijk met jullie kindje komen knuffelen.
Thanks voor je reactie O+

En eens, we zeiden allebei ook al dat we niet eens gaan voorstellen aan het zkh om de inleiding uit te stellen. Het is nu gewoon even kut en niet alleen mijn vriendin, ook ik zit vol emotie dus vandaar dat ik het even hier kwijt wilde sorry :@
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:39:30 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_203299939
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:32 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Thanks voor je reactie O+

En eens, we zeiden allebei ook al dat we niet eens gaan voorstellen aan het zkh om de inleiding uit te stellen. Het is nu gewoon even kut en niet alleen mijn vriendin, ook ik zit vol emotie dus vandaar dat ik het even hier kwijt wilde sorry :@
Nee joh, dat is heel begrijpelijk. En terecht, ook. Spam ze maar met heel veel filmpjes en fotootjes :*
disclaimer
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:40:27 #200
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_203299949
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee joh, dat is heel begrijpelijk. En terecht, ook. Spam ze maar met heel veel filmpjes en fotootjes :*
Gaan we zeker doen :D

(Eerst maar eerst vol spanning wachten tot zondag en hopen dat het niet nodig gaat zijn :P)
pi_203300098
Wat een vervelende situatie Kabuf!

Jongens, wat is zwanger zijn vermoeiend met een zieke aanhankelijke peuter erbij :O al ruim een week nu, hij mag nu echt wel eens beter worden.

Dinsdag naar het ziekenhuis. Ik zou al alleen gaan maar krijg nu ook bericht dat begeleiders niet welkom zijn.

Bijna 30 weken. De tijd gaat zo hard joh :o we hebben nog zo weinig voorbereid (gaan er ook wel van uit dat we eigenlijk alles al hebben), zijn nog geen steek verder qua naam en hebben ook nog geen geboortekaartje
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:12:53 #202
208890 June.
Seriously?
pi_203301271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:51 schreef B.ertha het volgende:

Jongens, wat is zwanger zijn vermoeiend met een zieke aanhankelijke peuter erbij :O al ruim een week nu, hij mag nu echt wel eens beter worden.

Dinsdag naar het ziekenhuis. Ik zou al alleen gaan maar krijg nu ook bericht dat begeleiders niet welkom zijn.

Bijna 30 weken. De tijd gaat zo hard joh :o we hebben nog zo weinig voorbereid (gaan er ook wel van uit dat we eigenlijk alles al hebben), zijn nog geen steek verder qua naam en hebben ook nog geen geboortekaartje
Echt pittig, ja.. Kan je man/vriend nog beetje bijspringen?

Hier ook nog weinig voor de baby, want 2e jongen en veel hebben we al. Toch moeten moeten we nu wel een beetje een begin gaan maken, vooral aan de kamer waar straks de oudste naartoe gaat. Mijn bekken is na een paar uur veel fysieks doen echt even op, dan moet ik gaan liggen..

Denk niet dat het veel beter gaat worden komende weken dus misschien wel beter om nu wat te gaan doen.
Shine bright like a diamond.
pi_203301711
quote:

Pfoe, dat is idd heel zwaar. Heb je hulp? Hopelijk is hij toch snel beter nu.

Een tweede jongen klinkt dan best makkelijk. Wij hadden op zich ook wel veel dat opnieuw gebruikt kan worden en ze zal het toch moeten doen met een blauwige muur (teal). Ik moet alleen nog veel kleding op vinted gaan zetten (maar daar word ik telkens een beetje emotioneel van). Voor de rest hebben we een aantal dingen gekocht die ons op basis van de vorige ervaringen wel handig leken :)

Wij hebben met 33.5 week ook nog geen naam die 100% vaststaat of een geboortekaartje :X
Mijn vriend wordt er redelijk moe van. Na maanden is hij helemaal om voor mijn favoriete naam en nu ga ik twijfelen :')
pi_203302115
Ja, mijn man helpt goed mee hoor, maar het blijft pittig. En manlief is ook niet helemaal fit, die hikt tegen migraine aan
pi_203311662
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:05 schreef B.ertha het volgende:
Ja, mijn man helpt goed mee hoor, maar het blijft pittig. En manlief is ook niet helemaal fit, die hikt tegen migraine aan
Al met al dus pittig voor het hele gezin. Nog iemand in de sociale cirkel die wat verlichting zou kunnen bieden? (Schoon)familie? Vrienden?
pi_203311857
quote:

Zo ging het bij ons bij de tweede ook _O- " oh joh alles staat klaar in dozen op zolder, kwestie van uitpakken" we hebben pas vorige week (wk39 :') ) het kamertje afgemaakt. Kaartje hebben we uitgezocht maar staat nog niet helemaal kant en klaar klaar (nog niet helemaal de tekst bepaald ect). Maar het komt wel goed, ben er nu zoveel rustiger onder :D vind het wel relaxed.
pi_203311873
Vandaag mn UD :')

pi_203311952
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Vandaag mn UD :')

[ afbeelding ]
Oeh.. spannend. Voel je al iets?
pi_203312170
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:25 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Oeh.. spannend. Voel je al iets?
Er gebeurt weinig :') gisteren was het wat onrustig (drukke baby, erg zwaar gevoel down under, maar geen kramp oid), maar nu is het weer helemaal rustig.

Ik ontdekte net dat vandaag ook ons relatiejubileum is (voor het eerst in 11 jaar straaaal vergeten :@ ) dus ik probeer last minute nog even wat leuks te regelen voor vandaag :D
pi_203316932
Was wel een mooi cadeau geweest, maar wie weet vanavond nog :P.

Hier vandaag 39 weken en wij eten straks toevallig pannenkoeken, was daar ook niet zo’n bakerpraatje van met het opwekken van de bevalling? :') :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')