https://www.ad.nl/alphen/(...)e-opgepakt~a5265f0c/quote:Een 14-jarig meisje uit Hazerswoude-Rijndijk dat al een paar dagen werd vermist, is dood aangetroffen in Leiden. De politie heeft een 32-jarige man uit Leiden aangehouden als verdachte..
De man zit in beperkingen. Dat betekent dat hij met niemand anders contact mag hebben dan met zijn advocaat.
Uit onderzoek, zo zegt de politie zondagavond, is inmiddels gebleken dat het meisje door een misdrijf om het leven kwam, de rol van de nu aangehouden Leidenaar wordt onderzocht.
Het slachtoffer was donderdagavond 30 december rond middernacht als vermist opgegeven. Hierop werd door de politie een onderzoek begonnen en is op verschillende plekken tevergeefs naar het meisje gezocht. Op oudejaarsdag kwam rond 09.20 uur de melding dat een groepje sporters in een speelparkje aan de Melchior Treublaan in Leiden het slachtoffer had gevonden. Het meisje was toen al overleden.
Want indien het niet zo is dan zou dit geval minder afschuwelijk zijnquote:Op zondag 2 januari 2022 19:16 schreef Mintymintyy het volgende:
Is er al meer bekend over de aanleiding en de relatie tot de verdachte? Ik hoop niet dat dit meisje gegroomed is.
Nee maar het is wel verdacht toch 14 jarige die wordt omgebracht door een 32 jarige man?quote:Op zondag 2 januari 2022 19:20 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Want indien het niet zo is dan zou dit geval minder afschuwelijk zijn
Het slachtoffer heet Esmee en komt uit een klein dorp waar vrijwel 98% een roomblanke huidskleur heeft.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De etniciteit van de verdachte is zeker niet bekend gemaakt?
TBS? levenslang! TBS'ers komen vaak weer vrij en gaan weer lekker verder met moorden en verkrachten.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:17 schreef laforest het volgende:
Arme meisje en familie.
Als dir gast het heeft gedaan, dan TBS voor die gast. Hard aanpakken.
TBS is noodzakelijk met zo'n zieke geest. Kan best levenslang duren.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:34 schreef dexamfetamine het volgende:
[..]
TBS? levenslang! TBS'ers komen vaak weer vrij en gaan weer lekker verder met moorden en verkrachten.
Ja, maar dat is in Leiden niet het geval.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:31 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Het slachtoffer heet Esmee en komt uit een klein dorp waar vrijwel 98% een roomblanke huidskleur heeft.
TBS is het tegenovergestelde van "hard aanpakken".quote:Op zondag 2 januari 2022 19:17 schreef laforest het volgende:
Arme meisje en familie.
Als dir gast het heeft gedaan, dan TBS voor die gast. Hard aanpakken.
Zieke geesten horen in TBS, criminelen in een gevangenis.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
TBS is het tegenovergestelde van "hard aanpakken".
De dader, die dan als slachtoffer van zijn aandoening wordt gezien, krijgt in dat geval keurige dure behandeling, op kosten van de staat.
En als een crimineel een zieke geest heeft?quote:Op zondag 2 januari 2022 20:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Zieke geesten horen in TBS, criminelen in een gevangenis.
Criminally insane moet je medisch behandelen.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
En als een crimineel een zieke geest heeft?
Maakt het gebruik van buitenlandse words een zin better readable?quote:Op zondag 2 januari 2022 20:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Criminally insane moet je medisch behandelen.
Sometimes.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Maakt het gebruik van buitenlandse words een zin better readable?
Esmee dood gevonden in Leiden; turnleraar Olivier van de G. aangehoudenquote:Op zondag 2 januari 2022 20:58 schreef Knudde het volgende:
Volgens bronnen heet de dader Olivier van G. en zou hij haar turnleraar zijn
Typisch. Altijd weer Olivier, Diederick of Roderick. Waarom tolereren we dat volk hier?quote:Op zondag 2 januari 2022 20:58 schreef Knudde het volgende:
Vermoorden is imo niet noodzakelijk juridische moord. Kan ook doodslag of noodweer zijn (of zelfs dood door schuld/mishandeling met de dood tot gevolg) Je zou denk ik moeten zeggen 'om het leven gebracht'.quote:
Vooralsnog de verdachte. Of het de dader is moet nog worden vastgesteld.quote:Op zondag 2 januari 2022 20:58 schreef Knudde het volgende:
Die van Adriaan. Waren wel deugnieten indertijd.quote:
Triest verhaal dit.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:42 schreef Bart2002 het volgende:
Maar in principe geen grappen over dit.![]()
Hij komt me toch enigszins bekend voor qua gezicht maarrr okay. Weet het niet zeker allemaal, sowieso niet iemand die ik ken voorbij het gezicht.quote:Op zondag 2 januari 2022 21:24 schreef Mrmime het volgende:
Haar 32 jarige turnleraar van de plaatselijke sportschool. Verschrikkelijk.
Ja het heeft dezelfde kop als Thijs Hermans. Denk dat je daar die herkenning aan hebt.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij komt me toch enigszins bekend voor qua gezicht maarrr okay. Weet het niet zeker allemaal, sowieso niet iemand die ik ken voorbij het gezicht.
Vind ik 'm niet echt op lijken. Dat is meer het jonge broertje van Baudet qua uiterlijk.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja het heeft dezelfde kop als Thijs Hermans. Denk dat je daar die herkenning aan hebt.
Ja je hebt gelijk. Misschien waren ze samen aan het trainen, freestyle turnen.quote:Op maandag 3 januari 2022 05:17 schreef raptorix het volgende:
Hoeft ook geen moord te zijn, wellicht samen drugs, overdosis en dan in paniek dat meisje daar weggewerkt.
Syriërs hebben geen ander kleurtje.quote:Op zondag 2 januari 2022 22:58 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ach flikker toch een eind op. Het gaat jullie nooit om het slachtoffer, eerder te bashen vanuit ziekelijke haat op mensen van een ander kleurtje
Ziet er niet uit als een typische psychopaat ofzoquote:
Sommige mensen vinden elkaar ongeacht leeftijdsverschil, dat gezwets over groomen meteen.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:16 schreef Mintymintyy het volgende:
Is er al meer bekend over de aanleiding en de relatie tot de verdachte? Ik hoop niet dat dit meisje gegroomed is.
Wat zet je jezelf enorm voor paal jezus zeg. Snel verwoed uit blinde haat een bericht tikken zodat je weer een groep weg kan zetten als slecht.quote:Op zondag 2 januari 2022 22:04 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Sorry ik had alleen het begin bericht gelezen.
In dit geval neem ik m'n woorden terug.
Je vraagt je inderdaad af wat er in hemelsnaam voor kortsluiting bij zo'n gast heeft plaatsgevonden dat je een 14-jarig meisje van het leven beroofd.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als een typische psychopaat ofzo
Goed man, mensen exposen terwijl er nog niks bekent is.quote:
M.b.t. vet gedrukte: het is vrijwel direct duidelijk geweest dat het gaat om dood door een misdrijf.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef Gia het volgende:
Komt best veel voor dat meisjes van 14 dwepen met een leraar, trainer e.d. of er verliefd op zijn. Zeker als ze nog zo jong zijn of er jonger uitzien. De ene 32-jarige is de andere niet.
Misschien hadden ze afgesproken en wilde hij over haar grenzen gaan, wat leidde tot haar dood. Hoe of waarom zal het onderzoek uit moeten wijzen.
Misschien is ze gevallen, hoofd gestoten. Misschien dreigde ze hem aan de schandpaal te nagelen omdat hij te ver ging/wilde gaan.
Hoe dan ook, verschrikkelijk.
Ze deden aan Free style turnen, de kans is groot dat ze gewoon aan het trainen waren.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:07 schreef Gia het volgende:
Komt best veel voor dat meisjes van 14 dwepen met een leraar, trainer e.d. of er verliefd op zijn. Zeker als ze nog zo jong zijn of er jonger uitzien. De ene 32-jarige is de andere niet.
Misschien hadden ze afgesproken en wilde hij over haar grenzen gaan, wat leidde tot haar dood. Hoe of waarom zal het onderzoek uit moeten wijzen.
Misschien is ze gevallen, hoofd gestoten. Misschien dreigde ze hem aan de schandpaal te nagelen omdat hij te ver ging/wilde gaan.
Hoe dan ook, verschrikkelijk.
In de OP:quote:Op maandag 3 januari 2022 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze deden aan Free style turnen, de kans is groot dat ze gewoon aan het trainen waren.
quote:Uit onderzoek, zo zegt de politie zondagavond, is inmiddels gebleken dat het meisje door een misdrijf om het leven kwam
In 't donker?quote:Op maandag 3 januari 2022 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze deden aan Free style turnen, de kans is groot dat ze gewoon aan het trainen waren.
Dit ja.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:35 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
M.b.t. vet gedrukte: het is vrijwel direct duidelijk geweest dat het gaat om dood door een misdrijf.
Bij een val of stoten van het hoofd zouden ze langer over de autopsie hebben gedaan (of in elk geval het woord 'misdrijf' niet zo snel hebben laten vallen).
Ik denk daarom eerder aan: messteken, wurging of schotwond.
In dat park is een voetbalveld, een basketbalveld en wat kindertoestellen, glijbaan, wip, schommel e.d. Lijkt me niet een plek om hiervoor te trainen.quote:Op maandag 3 januari 2022 12:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moeilijk voor te stellen dat deze normaal ogende man een meisje van 14 gedood zou hebben. Wat is het verhaal hierachter?quote:
Ook niet als iemand van 32 jaar ....quote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als 32-jarige een "relatie" hebben met een kind van 14.... en het was blijkbaar geen geheim.quote:Volgens vriendinnen van het slachtoffer zouden de twee een relatie hebben gehad.
Maar dat youtubefilmpje staat nog online .....quote:Op maandag 3 januari 2022 14:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://sleutelstad.nl/20(...)ij-overlijden-esmee/
[..]
Ja, hij zit in beperking en heeft nog geen tijd gehad om zijn sporen te wissen. Ergens vind ik het ook moeilijk voor te stellen. Misschien is hij totaal onschuldig en hebben ze de verkeerde te pakken.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:53 schreef maily het volgende:
[..]
Maar dat youtubefilmpje staat nog online .....
Je zou denken dat die sportschool dan de boel wist?quote:Op maandag 3 januari 2022 14:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, hij zit in beperking en heeft nog geen tijd gehad om zijn sporen te wissen. Ergens vind ik het ook moeilijk voor te stellen. Misschien is hij totaal onschuldig en hebben ze de verkeerde te pakken.
Daarvoor zullen zij bij YouTube moeten zijn, want het staat onder zijn eigen account het account van een andere organisatie sleutelstad.nl.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:58 schreef maily het volgende:
[..]
Je zou denken dat die sportschool dan de boel wist?
Ik ken die locatie wel. Je kunt daar prima wandelen of eventueel hardlopen. Er zit ook een park vlakbij en op dezelfde route waarbij je rustig kunt recreëren. Als het met voorbedachte rade was geweest, dan zou je het lichaam eerder in dat park verwachten en niet open en bloot bij huizen en mensen. Die locatie en ook de zittende positie van het lichaam zijn merkwaardig.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
In dat park is een voetbalveld, een basketbalveld en wat kindertoestellen, glijbaan, wip, schommel e.d. Lijkt me niet een plek om hiervoor te trainen.
Ik ook man. Wandel daar ieder weekend.quote:Op maandag 3 januari 2022 15:30 schreef Leonos het volgende:
Woon hier drie straten vandaan, komt zo wel heel dichtbij![]()
Triest verhaal.
Het meisje zat zo te lezen ook op een middelbare school waar je tijdelijk extra ondersteuning krijgt. Dus die Olivier papte graag met kwetsbare meisjes aan, blijkbaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 14:56 schreef maily het volgende:
Uitvaart met paarden en witte koets voor 14-jarige Esmee
Dat zien ze er meestal niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, het is niet waarschijnlijk dat dit zijn eerste meisje zou zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 16:46 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Als dit door die turnleraar is gedaan dan zou ik maar snel die sportschool / traningsklas goed doorlichten.
Iedere school brengt wel extra ondersteuning aan als er zoiets verschrikkelijks met een school/klasgenootje is gebeurdquote:Op maandag 3 januari 2022 15:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het meisje zat zo te lezen ook op een middelbare school waar je tijdelijk extra ondersteuning krijgt. Dus die Olivier papte graag met kwetsbare meisjes aan, blijkbaar.
.. hmz............quote:
quote:LEIDEN - Olivier van de G., de man die is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van de 14-jarige Esmee uit Hazerswoude-Rijndijk, wordt door het Openbaar Ministerie (OM) verdacht van 'moord dan wel doodslag' en 'ontucht'. Dat heeft het OM maandag aan het einde van de middag bekendgemaakt. De rechter-commissaris heeft besloten om het voorarrest van de 32-jarige Leidenaar met veertien dagen te verlengen.
Dat de voorlopige hechtenis van Van de G. met twee weken wordt verlengd, is in dit stadium van het onderzoek het maximaal aantal dagen. Elke verdachte die vast zit moet uiterlijk drie dagen na zijn aanhouding voorgeleid worden aan de rechter-commissaris. Die kan het voorarrest met maximaal veertien dagen verlengen.
Na die twee weken wordt de verdachte wederom voorgeleid. In dat geval kan gekozen worden om de arrestant gedurende het onderzoek - naast vrijlating - nog eens dertig, zestig of negentig dagen in de gevangenis vast te houden. En die vraag komt telkens weer terug aan het einde van het termijn, totdat de rechter uitspraak heeft gedaan in de rechtszaak.
Misdrijf
De verdachte werd op oudejaarsdag aangehouden door de politie. De man zit in beperkingen. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat.
Het levenloze lichaam van Esmee is afgelopen vrijdag aangetroffen in de bosjes langs de Melchior Treublaan in Leiden. De politie heeft bekendgemaakt dat de tiener door een misdrijf om het leven is gebracht.
https://www.omroepwest.nl(...)van-moord-en-ontucht
Dat is normaler dan je zou denken. Kan me nog goed herinneren dat er users hier waren die itoen zijn vrouw en dochtertjes * vermist * waren stug volhielden dat deze man er écht niet uitzag als een moordenaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar en niet waar. Goede vrienden van mij werken in de reclassering. Oa. met veroordeelde moordenaars en dat soort delictplegers.quote:
quote:Op maandag 3 januari 2022 19:30 schreef Saboo het volgende:
[..]
Waar en niet waar. Goede vrienden van mij werken in de reclassering. Oa. met veroordeelde moordenaars en dat soort delictplegers.
Dit is echt verre van hun "typische client". Meeste zijn verslaafd, en/of emotioneel en mentaal te beperkt om hun emoties te kunnen uiten, en plegen op die manier vaak vanuit onmacht een misdrijf. Zoals moord, geweldpleging etc.
De Ted Bundies, de slimme weldenkende psychopaten, van deze wereld zijn toch echt vrij schaars gezaaid gelukkig.
Buurtbewoner die ik wel eens hallo en doei zei is dit jaar opgepakt voor een gruwelijk (vergelijkbaar) misdrijf met een meisje van 24. En hoewel ik dat toch echt niet verwacht had van hem, kun je op de gemiddelde foto van hem toch echt wel vrij duidelijk zien dat ze toch wel behoorlijk in ploegendienst werken bij hem.
Deze Olivier ziet er op het filmpje toch echt best verzorgd, gezond en welbespraakt uit. Geen laag begaafd en verslaafd uitschot dat zichzelf niet kan redden. Dat is toch echt wel uitzonderlijk in deze categorie criminaliteit.
Maargoed, zelfs de criminelen die begeleid worden door mijn maten zijn over het algemeen geen mannen die 14-jarige meisjes uitkiezen om om te leggen.
Daar heeft zelfs de meest verslaafde, schizofrene, gek vaak nog wel een mening over. Dus in dat opzicht is het delict ook wel uitzonderlijk, en is een uitzonderlijke dader ook weer niet zo heel ver gezocht.
Klopt mijn ouders waren 31 toen ik 14 wasquote:Op maandag 3 januari 2022 19:16 schreef CaVaBien het volgende:
Verschrikkelijk zeg. Ik kan niet bevatten dat een man van 32 jaar interesse toont in een meisje van 14 jaar. Met een beetje moeite zou het bijna zijn dochter kunnen zijn.
Walgelijk.
Inderdaad. De meesten zien er in het dagelijks leven waarschijnlijk zeer normaal uit (mugshot dus niet meegerekend). Natuurlijk heb je de typisch crimineel en de "verwarde" persoon, maar een psychopaat is denk ik met enige regelmaat iemand met een vrij normaal leven. Het hoeft ook geen psychopaat te zijn verder. Ook sterke empaten kunnen risicogevallen zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 19:08 schreef Cupfighter het volgende:
Hoe moet een moordenaar en ontuchtpleger er uit zien, het kan toch gewoon je buurman zijn?
Vrij veel meiden hebben rond hun 14-jarige leeftijd een (semi-) volwassen en vrouwelijk figuur. Daarnaast tonen ze (seksuele) interesse in (oudere) mannen. Zo onbegrijpelijk is het dus niet, vanuit een natuurlijk oogpunt bekeken. Vanuit een hedendaags sociaal-maatschappelijk oogpunt wellicht minder begrijpelijk, maar zeg nou zelf, hoeveel mensen houden zich aan sociale normen en regels als er niemand kijkt? Veel mensen brullen dat wel vanaf de zijlijn in bijzijn van anderen, maar weinig houden zich eraan wanneer het hun (verborgen) interesses aangaatquote:Op maandag 3 januari 2022 19:16 schreef CaVaBien het volgende:
Verschrikkelijk zeg. Ik kan niet bevatten dat een man van 32 jaar interesse toont in een meisje van 14 jaar. Met een beetje moeite zou het bijna zijn dochter kunnen zijn.
Walgelijk.
Dat het meisje interesse heeft, kan ik nog wel snappen. Ik snap alleen niet dat een volwassen man van 32 jaar interesse toont in een meisje van 14 jaar. Het is niet dat hij haar leeftijd niet weet, aangezien het om haar turnleraar gaat. Wat bezielt hem om een (seksuele) relatie met haar aan te gaan. Hij had beter moeten weten.quote:Op maandag 3 januari 2022 19:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vrij veel meiden hebben rond hun 14-jarige leeftijd een (semi-) volwassen en vrouwelijk figuur. Daarnaast tonen ze (seksuele) interesse in (oudere) mannen. Zo onbegrijpelijk is het dus niet, vanuit een natuurlijk oogpunt bekeken. Vanuit een hedendaags sociaal-maatschappelijk oogpunt wellicht minder begrijpelijk, maar zeg nou zelf, hoeveel mensen houden zich aan sociale normen en regels als er niemand kijkt? Veel mensen brullen dat wel vanaf de zijlijn in bijzijn van anderen, maar weinig houden zich eraan wanneer het hun (verborgen) interesses aangaat
Maar dan hebben we het in dit geval alleen over seksuele interesse en andere vormen van intimiteit. Deze man (of iemand anders) gaat nog een stapje verder en doodt haar. Daar is weinig natuurlijks aan, voor zover ik weet.
Een nekschot voor de daadwerkelijke dader is ook het enige wenselijke vervolg wat mij betreft.
Waar baseer je op dat 14 jarige meisjes interesse in (oudere) mannen hebben? Geldt dat niet hetzelfde voor 14 jarige jongens? Sommige hebben ook al een baard, zal ik ze dan ook maar benaderen?quote:Op maandag 3 januari 2022 19:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vrij veel meiden hebben rond hun 14-jarige leeftijd een (semi-) volwassen en vrouwelijk figuur. Daarnaast tonen ze (seksuele) interesse in (oudere) mannen. Zo onbegrijpelijk is het dus niet, vanuit een natuurlijk oogpunt bekeken. Vanuit een hedendaags sociaal-maatschappelijk oogpunt wellicht minder begrijpelijk, maar zeg nou zelf, hoeveel mensen houden zich aan sociale normen en regels als er niemand kijkt? Veel mensen brullen dat wel vanaf de zijlijn in bijzijn van anderen, maar weinig houden zich eraan wanneer het hun (verborgen) interesses aangaat
Maar dan hebben we het in dit geval alleen over seksuele interesse en andere vormen van intimiteit. Deze man (of iemand anders) gaat nog een stapje verder en doodt haar. Daar is weinig natuurlijks aan, voor zover ik weet.
Een nekschot voor de daadwerkelijke dader is ook het enige wenselijke vervolg wat mij betreft.
Mja... kweet allemaal niet hoorquote:Op maandag 3 januari 2022 20:23 schreef CaVaBien het volgende:
Ik vermoed dat er een onenigheid was en dat zij hem heeft bedreigd met de relatie bekend te maken.
Hij gedraagt zich iig als een zestienjarige.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:17 schreef praadje het volgende:
Hallo, ik ben Olivier, maar Ollie of Oli4 is ook goed.
Zo ziet hij er bijna nog uit ook.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich iig als een zestienjarige.
Klinkt als de redactie van Geenstijlquote:Op maandag 3 januari 2022 21:17 schreef praadje het volgende:
Hallo, ik ben Olivier, maar Ollie of Oli4 is ook goed. Ik ben dit jaar voor de 8ste keer 23 geworden, wat betekent dat ik officieel 31 ben. Al is mijn hoofd (en lijf) het daar nog niet mee eens.
Ik heb verder geen humor, maar mijn brein maakt overuren rondom het bedenken van woordgrapjes. Verder vul in mijn vrije tijd op met turn- en acro trucjes, het bedenken van nutteloze feitjes (vraag daar gerust een keer naar),
jongleren, piano spelen, series kijken (netflix/disney+) en uitslapen. Maar nooit tegelijkertijd!
Qua biertjes ga ik standaard voor Hertog Jan (de enige hertog met een sixpack). Als ik fancy wil doen gaat een La Chouffe of Kwak biertje er zeker ook in, al zal ik die Baco of Rum Cola ook zeker niet afslaan (als jij hem aanbied). Van Tequila ben ik absoluut geen fan, al drink ik het vaker dan ik zou willen, omdat ik geen nee kan zeggen.
Als ik je voor het eerst tegen kom wil ik sowieso weten of je een katten of een honden persoon bent! Ik heb nu zelf twee katten, maar moet op straat altijd de honden die langs lopen minimaal aanwijzen en het liefst even aaien.
Mijn slechtste eigenschap is dat ik bizar goed ben ik dingen uitstellen, waardoor het soms nog wel eens last minute werk wordt. Mijn levensmotto is daardoor ook, maak keuzes en ga daar vol voor, dan kan de ervaring alleen maar leerzaam zijn.
Van mensen die mijn grapjes snappen (en leuk vinden) word ik mega enthousiast, maar van mensen die bewegen of gezellig zijn net zo. Enthousiast dansen in de club is daarom zeker een goede manier om je beter te leren kennen.
Als je mij ziet, mag je mij altijd vragen naar mijn geheime talent. Dat is namelijk het verliezen van mijn eigen nummer, dus mag ik die van jou?
Bron; Boevennieuws.pro
Olivier is geen rekenwonder.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:17 schreef praadje het volgende:
(...)
Ik ben dit jaar voor de 8ste keer 23 geworden, wat betekent dat ik officieel 31 ben.
(...)
Waarschijnlijk jaagt hij op meiden die dit toch niet narekenen.quote:
Blijkbaar wel. Hij zat in het bestuur van een studentenvereniging en daar stellen ze zichzelf voor. Zijn profiel is daar nu verwijderd maar iemand heeft het gekopieerd en onder de comments bij Boevennieuws neergezet. Als je op Boevennieuws opzoekt staat ook de naam van de studentenvereniging erbij maar die ga ik zelf niet plaatsen hier.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:35 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Klinkt als de redactie van GeenstijlZijn dit echt zijn eigen woorden?
Had je dit stukje info niet even gewoon bij betreffende post kunnen zetten? Maakt het wat duidelijkerquote:Op maandag 3 januari 2022 21:45 schreef praadje het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Hij zat in het bestuur van een studentenvereniging en daar stellen ze zichzelf voor. Zijn profiel is daar nu verwijderd maar iemand heeft het gekopieerd en onder de comments bij Boevennieuws neergezet. Als je op Boevennieuws opzoekt staat ook de naam van de studentenvereniging erbij maar die ga ik zelf niet plaatsen hier.
Niet bij nagedacht. Ik zette alleen de bron neer totdat ik ging googlen en toen pas bij die studentenvereniging uitkwam.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had je dit stukje info niet even gewoon bij betreffende post kunnen zetten? Maakt het wat duidelijker
Die zal wel spoedig dichtgaan, zodra zijn familie en/of advocaat de boel een beetje georganiseerd krijgt.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:51 schreef praadje het volgende:
Dat is dus de studentenvereniging
Edit; de naam op de foto hierboven is ook zijn Instanaam. Staat gewoon open.
Zou wel beter zijn. Op FB gaat het nog erger tekeer.quote:Op maandag 3 januari 2022 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zal wel spoedig dichtgaan, zodra zijn familie en/of advocaat de boel een beetje georganiseerd krijgt.
Ik lees alleen maar een verhaal van iemand die haar eigen egocentrische wereldbeeld poneert. Het tegendeel wordt regelmatig bewezen.quote:Op maandag 3 januari 2022 20:26 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat 14 jarige meisjes interesse in (oudere) mannen hebben? Geldt dat niet hetzelfde voor 14 jarige jongens? Sommige hebben ook al een baard, zal ik ze dan ook maar benaderen?
Toen ik een 14 jarig meisje was had ik echt geen interesse in mannen die mijn vader konden zijn.ik vond jongens van 18-19 wel heel interessant maar dat zijn zelf nog pubers.
Waar in godsnaam ontmoette jouw vriendinnen die?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef Strijder_ het volgende:
[..]
Op mijn school niet hoor. Veel vriendinnen van mij in de leeftijd 15/16 die een 'relatie' hadden met jongens tussen de 20 en 30 jaar oud.
Als 15/16 jarige is het niet gebruikelijk om met een 30 jarige te gaan. Er zullen vast uitzonderingen zijn maar ik zie het (gelukkig) niet in mijn omgeving.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef Strijder_ het volgende:
[..]
Op mijn school niet hoor. Veel vriendinnen van mij in de leeftijd 15/16 die een 'relatie' hadden met jongens tussen de 20 en 30 jaar oud.
Dan loop je wel een beetje tegen het einde aan lijkt me. Volgens mij zijn je complete "jaarlagen" tegen die tijd weggevaagd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:16 schreef Tegan het volgende:
Hoe gebruikelijk is het dat je als 30+-er nog bij een studentenvereniging zit?
Ik kan mij wel herinneren dat ik als 15 jarige veel aandacht kreeg van 25+ mannen. Maar andersom was er geen interesse/behoefte.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hou gewoon op met je bubbel van onwetendheid en naïviteit. Zwart-wit denker.
Ik had juist toendertijd (16-18) veel interesse in de categorie 23-28quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:18 schreef Mintymintyy het volgende:
[..]
Ik kan mij wel herinneren dat ik als 15 jarige veel aandacht kreeg van 25+ mannen. Maar andersom was er geen interesse/behoefte.
Als... 17-21 jarige klinkt 30 gewoon als fossiel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:32 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik had juist toendertijd (16-18) veel interesse in de categorie 23-28, 16-22 vond ik veel te kinderachtig. En deze groep kwam ik gewoon tegen in de kroeg.
Het is absoluut een rand die ik opzocht, maar 14 en een leraar vind ik wel iets anders.
Ik heb nu als dertiger inderdaad 0 interesse in tieners, maar goed, niet helemaal eerlijk want ik val nog steeds op 'ouder'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als... 17-21 jarige klinkt 30 gewoon als fossiel.
Nu ik tegen de 30 aanloop zou me dat de andere kant op echt geen ruk meer interesseren.
Maar mijn vermoeden is dat je wat raakvlakken mist maar de wereld is kleurrijker dan stereotypes.
En allicht gaat het je om andere zaken als je elkaar tegenkomt in de kroeg.
Het gaat dan ook niet om excuses maken. Betekent niet dat er geen oorzaken/redenen bestaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:42 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik heb nu als dertiger inderdaad 0 interesse in tieners, maar goed, niet helemaal eerlijk want ik val nog steeds op 'ouder'.
Ik wil het absoluut niet goedpraten verder dus ik zal dat niet doen, van beide kanten niet.
Persoonlijke aanval inzetten is niet nodig toch?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hou gewoon op met je bubbel van onwetendheid en naïviteit. Zwart-wit denker.
Als je niet leest wat ik schrijf, waarom reageer je er dan op?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Persoonlijke aanval inzetten is niet nodig toch?
Ik begrijp namelijk wel waarom user vraagt/zegt dat je een man bent. Je bent zelf uiterst stellig in het gegeven dat voor tieners dit een soort maatstaf is en dat het de normaalste zaak van de wereld is dat een tiener date met een twintiger/dertiger. Alsook dat het gros de sociale normen niet naleeft als niemand kijkt.
Dat is wat mij betreft geen uiting van feitelijke kennis en bewijs dat jij niet in een bubbel zit, maar vooral een oordeel op basis van je eigen ervaringen en zoiets als "hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten".
Jongens?quote:Op maandag 3 januari 2022 23:04 schreef Strijder_ het volgende:
[..]
Misschien overleden aangetroffen na bijv drugsgebruik in zijn huis en in paniek daar gedumpt?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:47 schreef myShizzle het volgende:
Hij zag meteen dat het foute boel was. ,,Ze zat in een onnatuurlijke houding met uitgestrekte benen tegen een boom”, vertelt Lars. ,,Ik trok de capuchon naar achteren en zag dat er geen leven meer in haar gezicht zat. De klant stond achter me en deed van schrik tien stappen naar achteren. Ik schrok ook toen ik zag dat er geen leven meer in haar zat, maar ik wilde zo snel mogelijk hulp halen. Ik wiebelde aan haar arm, ze was koud en stijf en lag er duidelijk al een tijd. Het leek of iemand haar tegen de boom aan had gezet. Haar benen waren compleet uitgestrekt, maar haar hoofd was onderuit gezakt en zat bijna in haar lichaam.”
Lars kon geen sporen van geweld zien. ,,Ze had een dikke jas aan en witte schoentjes. Ik kon wel een markering op haar enkels zien, maar dat zegt niks. Ze was niet zichtbaar gestoken of gewurgd.” Esmee’s ID-kaart en treinkaart lagen naast haar op de grond. Lars belde 112 en binnen een mum van tijd was de politie ter plaatse.
https://www.destentor.nl/(...)hulp-halen~a2394d21/
Tenzij Lars naast personal trainer ook een patholoog-anatoom is, zegt bovenstaande natuurlijk 0,0quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:47 schreef myShizzle het volgende:
Lars kon geen sporen van geweld zien. ,,Ze had een dikke jas aan en witte schoentjes. Ik kon wel een markering op haar enkels zien, maar dat zegt niks. Ze was niet zichtbaar gestoken of gewurgd.”
Je zit duidelijk in je aanvalsmodus en daar heb ik geen zin in. Zeker niet in een gevoelig topic als dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je niet leest wat ik schrijf, waarom reageer je er dan op?
Quote letterlijk waar ik zeg dat het normaal is dat tieners met dertigers DATEN?
Waarom vertelt die dude dit, aandacht te kort ofzoquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:47 schreef myShizzle het volgende:
Best gruwelijk relaas in DeStentor:
Lars vond overleden Esmee (14) in het park: ‘Ik wilde zo snel mogelijk hulp halen’
Personal trainer Lars Meesters was vrijdagochtend met twee klanten aan het sporten aan de Melchior Treublaan in Leiden toen hij het lichaam van de 14-jarige Esmee vond. ,,Je schrikt als je dat gezicht ziet waar geen leven meer in zit, maar toen wilde ik zo snel mogelijk hulp halen.”
Het was eigenlijk toevallig dat Lars vrijdag in het park aan het trainen was, omdat hij daar met zijn klanten normaal op maandagen komt. Het groepje zat op een stoepje, toen iemand met een hond hen benaderde. ,,Hij vroeg: ‘mag ik iets vragen, het is een beetje een rare vraag, maar er zit daar iemand tegen een boom en die reageert niet, ook niet als de hond blaft, willen jullie gaan kijken wat er aan de hand is?’” Lars stond onmiddellijk op. ,,Ik dacht er geen seconde over na en liep er direct naartoe.”
Tegen een boom gezet
Hij zag meteen dat het foute boel was. ,,Ze zat in een onnatuurlijke houding met uitgestrekte benen tegen een boom”, vertelt Lars. ,,Ik trok de capuchon naar achteren en zag dat er geen leven meer in haar gezicht zat. De klant stond achter me en deed van schrik tien stappen naar achteren. Ik schrok ook toen ik zag dat er geen leven meer in haar zat, maar ik wilde zo snel mogelijk hulp halen. Ik wiebelde aan haar arm, ze was koud en stijf en lag er duidelijk al een tijd. Het leek of iemand haar tegen de boom aan had gezet. Haar benen waren compleet uitgestrekt, maar haar hoofd was onderuit gezakt en zat bijna in haar lichaam.”
Lars kon geen sporen van geweld zien. ,,Ze had een dikke jas aan en witte schoentjes. Ik kon wel een markering op haar enkels zien, maar dat zegt niks. Ze was niet zichtbaar gestoken of gewurgd.” Esmee’s ID-kaart en treinkaart lagen naast haar op de grond. Lars belde 112 en binnen een mum van tijd was de politie ter plaatse.
https://www.destentor.nl/(...)hulp-halen~a2394d21/
Mijn gedachte ook ja...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom vertelt die dude dit, aandacht te kort ofzo
Ik vind het ook nogal gedetailleerd. Laat je verklaring zo lekker bij de politie liggen ipv het nóg eens te herhalen in de krant.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hij geeft zo veel mogelijk informatie, wat verstandig is in dit geval. Hij was daar immers met getuigen, dus zijn naam zou via de sociale media sowieso in het nieuws kunnen komen en worden gekoppeld aan het slachtoffer. Door zoveel mogelijk openheid te geven, pleit hij zichzelf vrij van betrokkenheid. Zeker niet overbodig nu blijkt dat hij hetzelfde beroep heeft als de huidige verdachte.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hij geeft zo veel mogelijk informatie, wat verstandig is in dit geval. Hij was daar immers met getuigen, dus zijn naam zou via de sociale media sowieso in het nieuws kunnen komen en worden gekoppeld aan het slachtoffer. Door zoveel mogelijk openheid te geven, pleit hij zichzelf vrij van betrokkenheid. Zeker niet overbodig nu blijkt dat hij hetzelfde beroep heeft als de huidige verdachte.
Ik begrijp dat deze volkomen redelijke en nuchtere reactie reden is geweest voor allerlei onterechte bagger. Vreemd, want het klopt gewoon wat hier staat.quote:Op maandag 3 januari 2022 19:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vind ik ook opmerkelijk ...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
De relatie tussen dader en slachtoffer was bij vriendinnen bekend.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:18 schreef maily het volgende:
[..]
Vind ik ook opmerkelijk ...
Hoe zijn ze trouwens op het spoor van Ollie gekomen?
Ja de relatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De relatie tussen dader en slachtoffer was bij vriendinnen bekend.
Ik vermoed omdat bekend was dat hij de laatste persoon was in wiens gezelschap ze verkeerde voor haar overlijden en dat al snel, bijvoorbeeld door zijn gedrag of verklaring, duidelijk was dat hij met het overlijden te maken heeft.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:21 schreef maily het volgende:
[..]
Ja de relatie.
Maar waarom hebben ze hem gearresteerd? Blijkbaar was er genoeg bewijs dat hij de dader is?
Wat ik begrijp zat hij in het bestuur en was hij mede actief in het organiseren van activiteiten op het gebied van sport. Het is een sportopleiding.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 00:16 schreef Tegan het volgende:
Hoe gebruikelijk is het dat je als 30+-er nog bij een studentenvereniging zit?
Wanneer een man van 32 jaar een "relatie" heeft met een kind van 14, dan is dit sowieso al strafbaar. Als dit kind door een misdrijf is overleden, dan is er alle reden om hem als eerste verdachte aan te merken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:21 schreef maily het volgende:
[..]
Ja de relatie.
Maar waarom hebben ze hem gearresteerd? Blijkbaar was er genoeg bewijs dat hij de dader is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door maily op 04-01-2022 11:16:17 ]
Nou nou nou. Lijkt me sterk. Hier spreekt een paardenmeisje.... En ik was echt een flinke laatbloeier. En had vriendinnen in vele variëteiten als het aankomt op seksualiteit. Al die lulverhalen ook over orgasmes in het zadel (needless to say, maar nee. Die kloppen niet)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Toen ik zelf 16-17 jaar was, heb ik verschillende "paardenmeisjes" als vriendin gehad. Deze meisjes waren seksueel allemaal veel actiever dan hun leeftijdgenoten (die niet paard reden).
Ik heb me altijd afgevraagd of dit toeval was of niet. Stimuleert het paardrijden de seksuele ontwikkeling?
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:09 schreef maily het volgende:
Opvallend dat familie Esmee haar woede zo uitspreekt
Video: verslaggever Marcel Vink vertelt wat er bekend is.Ik kan nergens een bericht of iets dergelijks vinden waarin de familie haar woede uitspreekt. Is dat op Facebook? Zijn insta?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het intrigeert me wel. Wat doet hij in het bestuur van die studentenclub? 32 is wel bizar oud om bij een studentenvereniging te zitten. En wat een slecht geschreven tekstHoop voor het bevredigen van mijn eigen ziekelijke nieuwsgierigheid dat we nog eens wat horen over wat er is gebeurd. Misschien dat Bootcamp Lars nog een interview geeft, want hij scheen hem te kennen..
Komt vanavond een item over in opsporing verzocht, ze zoeken haar fiets nog. Misschien was er een persmoment met de familierechercheur.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik kan nergens een bericht of iets dergelijks vinden waarin de familie haar woede uitspreekt. Is dat op Facebook? Zijn insta?
Het intrigeert me wel. Wat doet hij in het bestuur van die studentenclub? 32 is wel bizar oud om bij een studentenvereniging te zitten. En wat een slecht geschreven tekstHoop voor het bevredigen van mijn eigen ziekelijke nieuwsgierigheid dat we nog eens wat horen over wat er is gebeurd. Misschien dat Bootcamp Lars nog een interview geeft, want hij scheen hem te kennen..
Inderdaad. Als je in youtube zoekt naar esmee leiden, dan vind je zelfs twee verschillende filmpjes waarin deze man met draaiende ogen en een wrange glimlach op zijn gezicht bijna verlekkerd verslag doet van zijn vondst. Wellicht moet de politie hem zekerheidshalve bij het onderzoek betrekken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:40 schreef leukerdje het volgende:
Ik heb een filmpje gezien van de man die haar heeft gevonden. Hij vertelde precies zoals hier boven gepost is hoe hij haar gevonden heeft. Echt ik kreeg een heel naar gevoel bij hem, misschien dat hij in shock was of zo, maar die ogen bleven maar draaien..
Ah thank you!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Komt vanavond een item over in opsporing verzocht, ze zoeken haar fiets nog. Misschien was er een persmoment met de familierechercheur.
verlekkerd????? Hij is een vrIend van mijn vriendin en is er helemaal kapot van , ga weg met je stomme insinuatiesquote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je in youtube zoekt naar esmee leiden, dan vind je zelfs twee verschillende filmpjes waarin deze man met draaiende ogen en een wrange glimlach op zijn gezicht bijna verlekkerd verslag doet van zijn vondst. Wellicht moet de politie hem zekerheidshalve bij het onderzoek betrekken.
Hij kijkt raar, dat kun je niet ontkennen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef N.icka het volgende:
[..]
verlekkerd????? Hij is een vrIend van mijn vriendin en is er helemaal kapot van , ga weg met je stomme insinuaties
Fiets? Er was toch ook een treinkaartje? Dat lijkt dubbel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Komt vanavond een item over in opsporing verzocht, ze zoeken haar fiets nog. Misschien was er een persmoment met de familierechercheur.
In het filmpje in mijn link, vanaf 4.35quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik kan nergens een bericht of iets dergelijks vinden waarin de familie haar woede uitspreekt. Is dat op Facebook? Zijn insta?
Ik had ook vreemde vibes bij die kerel, maar je moet niet vergeten dat het zien van een dood iemand veel met je kan doen. Als er dan ook nog eens een camera op je snufferd word gericht dan snap ik wel dat je er wat zenuwachtig bijstaat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:40 schreef leukerdje het volgende:
Ik heb een filmpje gezien van de man die haar heeft gevonden. Hij vertelde precies zoals hier boven gepost is hoe hij haar gevonden heeft. Echt ik kreeg een heel naar gevoel bij hem, misschien dat hij in shock was of zo, maar die ogen bleven maar draaien..
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220104_81934700quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Fiets? Er was toch ook een treinkaartje? Dat lijkt dubbel.
Anderhalf jaar eerder zat ze waarschijnlijk nog op de basisschool.quote:
Ja, dat filmpje heb ik gezien, maar daarin werd niet genoemd wáár ze hun woede hebben geuit of wat ze hebben gezegd, anders dan dat ze boos zijn op de dader (logisch). Het zal social media zijn geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:35 schreef maily het volgende:
[..]
In het filmpje in mijn link, vanaf 4.35
En er wordt gesproken over social media, maar ik weet niet welke.
Joh ik kom ook iedere dag bekenden tegen op straat. Als je als sportleraar in meerdere sportscholen werkt of hebt gewerkt ken je sowieso een aanzienlijk gedeelte van de populatie, iig van gezicht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Leiden is een grote stad met meer dan 100.000 inwoners. Het slachtoffer wordt bij toeval gevonden door een man die later verklaart dat hij de naderhand opgepakte verdachte kent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en neemt dan ook nog de tijd ondanks dat hij gezien kon worden om der treinkaartje en id naast haar neer te leggen??quote:Op dinsdag 4 januari 2022 22:16 schreef Perrin het volgende:
Om eens wat in het wilde weg te speculeren: slachtoffer fietste naar dader, dader gooit (te veel) ghb in haar drankje, zet vervolgens in paniek bewusteloos of reeds overleden slachtoffer buiten tegen de boom.
Vreemd feit idd. Wie weet is ze bijna bewusteloos daar terechtgekomen en had ze die in handen. Of is er iemand anders geweest die haar in een later stadium ook nog heeft geprobeerd te beroven en heeft die de rest van portemonnee meegenomen en die twee dingen laten liggen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:21 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
en neemt dan ook nog de tijd ondanks dat hij gezien kon worden om der treinkaartje en id naast haar neer te leggen??
Kwam ook in mij op. Wat als er een ander scenario is dan algemeen gedacht? Wie weet is Ollie wel onschuldig aan moord?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd feit idd. Wie weet is ze bijna bewusteloos daar terechtgekomen en had ze die in handen. Of is er iemand anders geweest die haar in een later stadium ook nog heeft geprobeerd te beroven en heeft die de rest van portemonnee meegenomen en die twee dingen laten liggen.
portomonee neem je mee en die roof je leeg met snelheid en geweld ook dan leg je niet een iden een treinkaartje neerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd feit idd. Wie weet is ze bijna bewusteloos daar terechtgekomen en had ze die in handen. Of is er iemand anders geweest die haar in een later stadium ook nog heeft geprobeerd te beroven en heeft die de rest van portemonnee meegenomen en die twee dingen laten liggen.
zie mijn spoilerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:32 schreef Kupelu het volgende:
[..]
Kwam ook in mij op. Wat als er een ander scenario is dan algemeen gedacht? Wie weet is Ollie wel onschuldig aan moord?
Ja dat zag ik.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:36 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
zie mijn spoiler
Dat denk ik dus ook
En die vermissing van die fiets is niet raar in deze buurt als leg je er 3 sloten om electrische fiets word binnen 3 sec ingeladen
Waar hij ook staat
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:20 schreef b_engeltje het volgende:
Kan het niet zijn dat ze nog niet overleden was toen ze tegen de boom is gezet of is gaan zitten?
Ik vind het naast leggen van de id en vooral het treinkaartje zo raar
Als je die in haar zak had gestop had men dat ook gevonden
In eerder genomen intervieuw zegt men dat het tussen hand en heup lag zou ze deze niet zelf uit der hand hebben laten vallen
Speculatie:Volgens de beschrijving zat ze met haar benen languit en verder ineen gezakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is geen waarschijnlijke houding als iemand nog een beetje bij bewustzijn is geweest. Laat meer denken aan iemand die is gesleept en geplaatst.
Als iemand nog gedeeltelijk bij bewustzijn is is het waarschijnlijker dat de benen opgetrokken zijn. Gebogen zijn iig. Met de benen languit en met de kin op de borst is onwaarschijnlijk.
Nu heb ik de houding niet gezien (en wil dat ook niet), maar ik acht het minder geloofwaardig dat ze zelf daar zo is gaan zitten, zelfs niet als het om het laatste beetje bewustzijn ging.Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
Ja die bestaan nogquote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Bestaan er nog treinkaartjes? Zo ja, wat was de bestemming?
In een ander bericht hebben ze het over een foetus houdingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Volgens de beschrijving zat ze met haar benen languit en verder ineen gezakt.
Dat is geen waarschijnlijke houding als iemand nog een beetje bij bewustzijn is geweest. Laat meer denken aan iemand die is gesleept en geplaatst.
Als iemand nog gedeeltelijk bij bewustzijn is is het waarschijnlijker dat de benen opgetrokken zijn. Gebogen zijn iig. Met de benen languit en met de kin op de borst is onwaarschijnlijk.
Nu heb ik de houding niet gezien (en wil dat ook niet), maar ik acht het minder geloofwaardig dat ze zelf daar zo is gaan zitten, zelfs niet als het om het laatste beetje bewustzijn ging.
Nee hoor, hetgeen je ook door leden uit die doelgroep is verteld.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik begrijp dat deze volkomen redelijke en nuchtere reactie reden is geweest voor allerlei onterechte bagger. Vreemd, want het klopt gewoon wat hier staat.
Gelukkig weet ik het fijne niet van houdingen als je sterft.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:04 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
In een ander bericht hebben ze het over een foetus houding
Maar bij overlijden verslapt je lichaam eerst dus kunnen de benen wegglijden
Dat zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:22 schreef N.icka het volgende:
[..]
verlekkerd????? Hij is een vrIend van mijn vriendin en is er helemaal kapot van , ga weg met je stomme insinuaties
quote:Op woensdag 5 januari 2022 01:55 schreef Eigenwhys het volgende:
Moeder heeft overlijdenskaart op FB gedeeld:
Zie je me boeie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 01:55 schreef Eigenwhys het volgende:
Moeder heeft overlijdenskaart op FB gedeeld:
ja, boeie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 05-01-2022 10:11:44 ]
Gezien het treinkaartje waar sprake van is, zou je zeggen dat ie ergens bij een station staat. Maar wie weet bij het huis van de dader in de buurt, of gedumpt in het water, of gejat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 06:54 schreef NoXia het volgende:
Fiets:
Esmee's fiets is nog niet teruggevonden. Het betreft een matzwarte, elektrische Cortina damesfiets; model E-U4 transport met framenummer Co0001251294.
De fiets is voorzien van een grote, rieten mand met deksel en bruine gespen. Daarnaast had de fiets geen snelbinders, maar wel een insteek-kettingslot met rode letters van fietsenmaker Van Rossum. Van diezelfde fietsenmaker zat achter op het spatbord een sticker.
[ afbeelding ]
Onzin. Logisch redeneren, dat is het enige wat ik doe hier.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
De insinuaties van Sjoukje hier zijn echt heel eng.
Ik zou hem bij onderzoek betrekken, beetje verlekkerd op zoek naar profiel van dader. Je ziet wel vaker dat de dader dichtbij in buurt blijft.
On a serious note: Het zou goed zijn als moderatie hier wat scherper op zit. Het is te genant voor woorden.
De rouwende ouders en naasten zitten zo in hun bubbel met het overleden meisje. Alles eromheen bestaat niet meer momenteel.quote:
Wil je even kopiëren en plakken? Is een abbo artikel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:18 schreef Kim-Holland het volgende:
..Omdat ik het meisje meermaals bij het huis van de verdachte heb gezien..
https://www.destentor.nl/(...)d-esmee-14~afa3f572/
Vast iets wat ze vaak zei, betekent natuurlijk zoiets als "Alsof het mij wat uitmaakt"quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wat betekent de tekst "Zie je me boeie?"
https://www.ensie.nl/woordenboek-van-populair-taalgebruik/boeienquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vast iets wat ze vaak zei, betekent natuurlijk zoiets als "Alsof het mij wat uitmaakt"
Ja logisch, je vergeet dat ze omgekomen is door een misdrijf en er ontucht is gepleegd en dat er een verdachte is opgepakt die ze in beperking heeft gezet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:25 schreef Perrin het volgende:
Meer speculatie: ze was die nacht te voet op weg naar huis en kwam er achter dat ze te laat was voor de laatste trein van Lammenschans naar Alphen (waar haar fiets staat?). Onder invloed van iets is ze tegen die boom gaan zitten en daar bewusteloos geraakt en uiteindelijk overleden.
Te voet naar huis lijkt me geen optie, dat is 3 uur lopen door een donkere polder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:25 schreef Perrin het volgende:
Meer speculatie: ze was die nacht te voet op weg naar huis en kwam er achter dat ze te laat was voor de laatste trein van Lammenschans naar Alphen (waar haar fiets staat?). Onder invloed van iets is ze tegen die boom gaan zitten en daar bewusteloos geraakt en uiteindelijk overleden.
Mogelijk ontucht toch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja logisch, je vergeet dat ze omgekomen is door een misdrijf en er ontucht is gepleegd en dat er een verdachte is opgepakt die ze in beperking heeft gezet.
Dat laatste doet de politie natuurlijk zomaar, zonder enige reden. Gewoon omdat het kan. Ofzo.
_!
Mijn speculaties sluiten dat toch helemaal niet uit? Een minderjarige bijvoorbeeld een hoge dosis GHB geven en ontuchtige handelingen plegen, lijkt mij eigenlijk best een scenario dat aan alle bekend gemaakte feiten voldoet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja logisch, je vergeet dat ze omgekomen is door een misdrijf en er ontucht is gepleegd en dat er een verdachte is opgepakt die ze in beperking heeft gezet.
Dat laatste doet de politie natuurlijk zomaar, zonder enige reden. Gewoon omdat het kan. Ofzo.
_!
Vermoedelijk was ze van plan de trein te pakken maar kwam ze erachter dat de laatste trein naar Alphen al vertrokken was?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Te voet naar huis lijkt me geen optie, dat is 3 uur lopen door een donkere polder.
Een vriend van mij is helaas ooit onschuldig 2 weken in beperking geplaatst. Hij was verdacht van moord, had er niets mee te maken, had het slachtoffer zelfs nog nooit gezien. Hij kreeg nog net: excuses.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
_!
Abbo artikelen mag je niet kopiëren en plakken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Wil je even kopiëren en plakken? Is een abbo artikel.
Niet wanneer het onderzoek al klaar is. Waarschijnlijk was de doodsoorzaak al snel gevonden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:44 schreef Tegan het volgende:
De uitvaart is zaterdag, is dat niet bizar snel voor het lichaam om al vrijgegeven te zijn aan de familie?
Grote kans dat deze apart van deze zaak gejat isquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien het treinkaartje waar sprake van is, zou je zeggen dat ie ergens bij een station staat. Maar wie weet bij het huis van de dader in de buurt, of gedumpt in het water, of gejat?
Dan is het fiets verhaal zo onduidelijkquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vermoedelijk was ze van plan de trein te pakken maar kwam ze erachter dat de laatste trein naar Alphen al vertrokken was?
Bij de term door misdrijf om het leven gekomen denk je vaak wel aan geweld ook verwurging valt onder geweldquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn speculaties sluiten dat toch helemaal niet uit? Een minderjarige bijvoorbeeld een hoge dosis GHB geven en ontuchtige handelingen plegen, lijkt mij eigenlijk best een scenario dat aan alle bekend gemaakte feiten voldoet.
Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen bekend dat ze door geweld om het leven is gekomen, denk je dat dat wel waarschijnlijk is?
Nee ze is door een misdrijf om het leven gebracht ...quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
_!
Maar zels als er wel een sexuele relatie was en zelfs als dit met instemming van de 14 jarige is word dit voor de wet gezien als ontuchtquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Mogelijk ontucht toch?
Bekend was bij haar vriendinnen dat ze een "relatie" had met de verdachte. Dat gegeven alleen al is voldoende reden voor een verdenking van ontucht, aangenomen dat de "relatie" er niet uit bestond dat ze samen legpuzzels maakten.
Ook de buren bevestigen dat ze het slachtoffer verschillende keren bij de woning van de verdachte hadden gezien, wat het vermoeden van een "relatie" zou kunnen ondersteunen. Dit vermoeden in combinatie met de niet-natuurlijke dood is ook voldoende voor de aanhouding en de beperking.
Dit alles betekent nog helemaal niet dat de verdachte ook schuldig is. Het is nog niet bewezen dat er inderdaad sprake was van een "relatie". Het feit dat vriendinnen dit denken, is geen bewijs.
Noodweer lijkt me heel sterk, dat is vaak maar 1 klap/stomp en dan ren je weg, bij wijze van spreken.quote:Op zondag 2 januari 2022 22:49 schreef jakosi het volgende:
[..]
Vermoorden is imo niet noodzakelijk juridische moord. Kan ook doodslag of noodweer zijn (of zelfs dood door schuld/mishandeling met de dood tot gevolg) Je zou denk ik moeten zeggen 'om het leven gebracht'.
Maar hoe dan ook, verschrikkelijk.
Moet er dan nog iets van bewezen worden of hij seksueel contact met haar heeft gehad? Of is het voldoende met het feit dat ze regelmatig bij hem kwam?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:44 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Nee ze is door een misdrijf om het leven gebracht ...
De verdachte is beschuldigd van ontucht...
Dat kan mogenlijk los van elkaar staan.
Maar een relatie van iemand van 32 met iemand van 14 word ook gezien als ontucht zelfs als dit met medewerking van de minderjarige is
Waarschijnlijk kwestie van beide telefoons uitpluizen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Moet er dan nog iets van bewezen worden of hij seksueel contact met haar heeft gehad? Of is het voldoende met het feit dat ze regelmatig bij hem kwam?
Beetje vreemde tekst maar gemaakt in een periode van extreme emoties. Waarschijnlijk passend bij het meisje.quote:
Zet een TR als het je niet bevalt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
De insinuaties van Sjoukje hier zijn echt heel eng.
Ik zou hem bij onderzoek betrekken, beetje verlekkerd op zoek naar profiel van dader. Je ziet wel vaker dat de dader dichtbij in buurt blijft.
On a serious note: Het zou goed zijn als moderatie hier wat scherper op zit. Het is te genant voor woorden.
Nee, je uit in diverse topics vooral je eigen seksuele fantasieën en poneert dit als 'waarheid' of als daadwerkelijke ervaring (wat ik betwijfel).quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Onzin. Logisch redeneren, dat is het enige wat ik doe hier.
En dat dagelijks herhaaldelijk doen?quote:
Niet alle mods lezen alles meequote:Op woensdag 5 januari 2022 12:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
En dat dagelijks herhaaldelijk doen?
Kom op, mods zien dit zelf toch ook wel of moet echt eerst een andere user een melding maken voordat iets als ongepast wordt gezien?
Doe normaal. Ik uit hier nooit enige seksuele fantasie. Hou op met die laster.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:26 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee, je uit in diverse topics vooral je eigen seksuele fantasieën en poneert dit als 'waarheid' of als daadwerkelijke ervaring (wat ik betwijfel).
Het is veelal offtopic en nog vaker ongepast en ik word er persoonlijk misselijk van en sla inmiddels bepaalde topics over vanwege je vele vieze posts.
Ik onderschrijf dan ook de post van een andere user. Ik hoop dat de mods er wat scherper op gaan letten.
Is geen laster. Kijk anders je eigen notes en verwijderde posts even na ...quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Doe normaal. Ik uit hier nooit enige seksuele fantasie. Hou op met die laster.
Ik heb alles hier nog even nagelopen, maar ik heb niet één post kunnen ontdekken waarin ook maar in de verste verte iets staat over een seksuele fantasie. Je zal me met iemand anders verwarren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Is geen laster. Kijk anders je eigen notes en verwijderde posts even na ...
Zal vast om deze post gaan (gok ik):quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik heb alles hier nog even nagelopen, maar ik heb niet één post kunnen ontdekken waarin ook maar in de verste verte iets staat over een seksuele fantasie. Je zal me met iemand anders verwarren.
Dat is geen fantasie maar geheel naar waarheid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:51 schreef NoXia het volgende:
[..]
Zal vast om deze post gaan (gok ik):
[ afbeelding ]
Ik dacht dat ze in Hazerswoude-Rijndijk woonde. Dan heeft een fietstocht naar Alphen toch geen nut als je naar Leiden wil? Haar woonplaats ligt ruwweg halverwege tussen Leiden en Alphen. Er zijn geen andere treinstations tussen Alphen en Leiden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vermoedelijk was ze van plan de trein te pakken maar kwam ze erachter dat de laatste trein naar Alphen al vertrokken was?
Gerechterlijke dwaling komt helaas vaker voor. Zie bijvoorbeeld de Puttense moordzaak. Die twee mannen hebben zelfs vele jaren in detentie gezeten voor een moord waarvan achteraf werd bewezen dat deze door een geheel andere dader was gepleegd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:25 schreef Kupelu het volgende:
[..]
Een vriend van mij is helaas ooit onschuldig 2 weken in beperking geplaatst. Hij was verdacht van moord, had er niets mee te maken, had het slachtoffer zelfs nog nooit gezien. Hij kreeg nog net: excuses.
Het zal niet vaak gebeuren, maar een enkele keer is het verhaal toch anders.
Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Gerechterlijke dwaling komt helaas vaker voor. Zie bijvoorbeeld de Puttense moordzaak. Die twee mannen hebben zelfs vele jaren in detentie gezeten voor een moord waarvan achteraf werd bewezen dat deze door een geheel andere dader was gepleegd.
Naar station Alphen is vanuit Hazerswoude-Rijndijk 3km.. naar Leiden Lammenschans 12km. Scheelt toch weer 9 km fietsen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze in Hazerswoude-Rijndijk woonde. Dan heeft een fietstocht naar Alphen toch geen nut als je naar Leiden wil? Haar woonplaats ligt ruwweg halverwege tussen Leiden en Alphen. Er zijn geen andere treinstations tussen Alphen en Leiden.
O, zou kunnen. Zo goed ken ik die locatie niet. Het hangt er vanaf waar ze precies woonde.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naar station Alphen is vanuit Hazerswoude-Rijndijk 3km.. naar Leiden Lammenschans 12km. Scheelt toch weer 9 km fietsen.
Hoor ik verwar het nietquote:Op woensdag 5 januari 2022 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Naar station Alphen is vanuit Hazerswoude-Rijndijk 3km.. naar Leiden Lammenschans 12km. Scheelt toch weer 9 km fietsen.
[ afbeelding ]
Hazerswoude-Rijndijk ligt veel dichter bij Alphen a/d Rijn dan Hazerswoude-Dorp (waar je het misschien mee verwart)..
Nee ontucht heeft te maken met sexuele handelingen, volgens mij zelfs intiem zoenenquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Moet er dan nog iets van bewezen worden of hij seksueel contact met haar heeft gehad? Of is het voldoende met het feit dat ze regelmatig bij hem kwam?
Haalt niet uit zelfs bij instemming van de minderjarige blijft het ontuchtquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:59 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kwestie van beide telefoons uitpluizen.
Deze kaart klopt niet volgens mij. Dat dorpje heet toch niet voor niets Hazerswoude-rijndijk? Het ligt op de dijk van de Rijn, niet midden in een weilandengebied ergens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hazerswoude-Rijndijk ligt veel dichter bij Alphen a/d Rijn dan Hazerswoude-Dorp (waar je het misschien mee verwart)..
Ja Google Maps heeft de marker niet bepaald in de dorpskern liggen, wat noordwestelijker vlak onder Koudekerk aan de Rijn, wat aan de Oude Rijn ligt idd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Deze kaart klopt niet volgens mij. Dat dorpje heet toch niet voor niets Hazerswoude-rijndijk? Het ligt op de dijk van de Rijn, niet midden in een weilandengebied ergens.
Correct..ik fiets er zo nu en dan doorheen en het ligt aan de Oude Rijn waar de N209 begintquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Deze kaart klopt niet volgens mij. Dat dorpje heet toch niet voor niets Hazerswoude-rijndijk? Het ligt op de dijk van de Rijn, niet midden in een weilandengebied ergens.
Hij wordt verdacht van moord of doodslag en hij wordt ook verdacht van ontucht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:44 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Nee ze is door een misdrijf om het leven gebracht ...
De verdachte is beschuldigd van ontucht...
Dat kan mogenlijk los van elkaar staan.
Maar een relatie van iemand van 32 met iemand van 14 word ook gezien als ontucht zelfs als dit met medewerking van de minderjarige is
Joh heeft geen zin om te reageren. Boel users in dit topic waar hun fantasie behoorlijk van op hol is geslagenquote:Op woensdag 5 januari 2022 20:13 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hij wordt verdacht van moord of doodslag en hij wordt ook verdacht van ontucht.
Ik zal de laatste zijn die een dader zal verdedigen..quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:13 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Hij wordt verdacht van moord of doodslag en hij wordt ook verdacht van ontucht.
Dat heeft ze zelf gedaan denk ik, door een relatie aan te gaan met een 32 jarige manquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef Majoraan het volgende:
Een meisje dat nog maar net (november) 14 is geworden, die soms al wordt vergeleken met seksende puber.
Krap 2 maanden geleden was dit kind nog maar 13.
Meisjes van 13/14 zijn tegenwoordig geen meisjes van 13/14 meerquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef Majoraan het volgende:
Een meisje dat nog maar net (november) 14 is geworden, die soms al wordt vergeleken met seksende puber.
Op die leeftijd sloegen mijn hormonen al aardig op hol, wellicht dat jij een laatbloeier bentquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef Majoraan het volgende:
Maar de fiets is toch binnen een complex aangetroffen en later verplaatst naar buiten?quote:De elektrische fiets van de vrijdag om het leven gebrachte Esmee Kortekaas is vanavond gevonden in de Van Riebeeckhof in Leiden Noord. “Dankzij de vele tips is de fiets van Esmee vanavond op straat aangetroffen”, zo laat de politie weten.
Is dat de woning van Ollie Van de G?quote:De politie heeft woensdagavond de elektrische fiets van de gedode Esmee Kortekaas gevonden. De elektrische fiets stond voor een woning in de Van Riebeeckhof in Leiden. Die straat ligt in een buurt op ruime afstand van de plaats waar Esmee werd gevonden.
Lijkt me sterk, dan hadden ze die fiets wel sneller gevonden?quote:
?????quote:Op donderdag 6 januari 2022 02:21 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Meisjes van 13/14 zijn tegenwoordig geen meisjes van 13/14 meer
Ze deed groepsspringen en paardrijden, beide in Leiden. Daarnaast was ze die dag gezien in een winkelcentrum waar alleen de AH, Lidl, Etos, Kruidvat en Polenwinkel Słoneczko open waren.quote:Op donderdag 6 januari 2022 02:23 schreef b_engeltje het volgende:
Wat ik mis , of misschien niet heb mee gekregen
Wat zou ze die dag gaan doen?
Is niemand die kan vertellen waarom ze in Leiden was?
Wasrom ze daar 's avonds was
Waarom heer ouders pas om middernacht de vermissing aangeven..
Hoort een meisje van 14 niet dan allang thuis te zijn?
Dat is makkelijk medeplichtigen vinden zeg hey... Manmanman.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:07 schreef RapaNui het volgende:
Ik vermoed dat de fiets binnen is gezet (veilig gesteld door de politie?) nadat die eerder door iemand op straat was gespot.
De elektrische fiets van de overleden Esmee uit Hazerswoude-Rijndijk is gevonden. De politie laat weten dat de tweewieler 'dankzij de vele tips' woensdagavond in de Van Riebeeckhof in Leiden is aangetroffen. 'Heeft iemand gezien wie de fiets daar geplaatst heeft?', is nog wel een vraag die de politie heeft.
https://www.omroepwest.nl(...)uggevonden-in-leiden
Ruime afstand.. Beetje understatement...quote:Op donderdag 6 januari 2022 06:22 schreef NoXia het volgende:
Weird.
[..]
Maar de fiets is toch binnen een complex aangetroffen en later verplaatst naar buiten?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Filmpje: https://www.instagram.com/tv/CYXUZtsFQz-/
Edit:
[..]
Is dat de woning van Ollie Van de G?
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:24 schreef 09 het volgende:
Ik heb me trouwens wel verwonderd om die sociale media links die geenstijl heeft vrijgegeven. Zijn mensen zo dom dat ze écht denken dat iemand die in de cel zit zich gekwetst kan voelen om wat zij op Facebook zetten?
Ok maar die sluiten om 08:00quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:23 schreef 09 het volgende:
[..]
Ze deed groepsspringen en paardrijden, beide in Leiden. Daarnaast was ze die dag gezien in een winkelcentrum waar alleen de AH, Lidl, Etos, Kruidvat en Polenwinkel Słoneczko open waren.
Verplaats door degene die het onderzoek leidenquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ruime afstand.. Beetje understatement...
Dat is geen loopafstand meer en fietsen duurt ook een minuut of 15-20 tussen die plekken.
Alsof je in de cel zomaar ff internetminuten krijgt… laat staan dat Ootje dan op Facebook gaat zitten kijken ipv whatsapp of het coronanieuwsquote:
Omdat Ollie geen FB in zijn celletje heeft en derhalve die berichten niet kan lezen?quote:
Heb je een punt mee. Helaas vrees ik dat jouw gedachte ouderwets is. Genoeg hangjeugd in de omgeving helaas. Die ouders denken miss dat hun kinderen zijn logeren of zoquote:Op donderdag 6 januari 2022 23:44 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ok maar die sluiten om 08:00
Mis je je kind niet bij het avond eten, krijg je als 14 jarige geen ..om 22:00 moet je thuis zijn?
Of de belangrijke regel die ouders mij mee gaven , maakt niet uit hoe of wat maar ik wil altijd weten waar je bent...
Gewone gedetineerde hebben wel degelijk internet (uurtjes)quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omdat Ollie geen FB in zijn celletje heeft en derhalve die berichten niet kan lezen?
Zuchttttt....
Misschien ouderwetsquote:Op donderdag 6 januari 2022 23:47 schreef 09 het volgende:
[..]
Heb je een punt mee. Helaas vrees ik dat jouw gedachte ouderwets is. Genoeg hangjeugd in de omgeving helaas. Die ouders denken miss dat hun kinderen zijn logeren of zo
Nou, nou. Je weet bij lange na nog niet eens hoe die avond is verlopen, wanneer het tijdstip van overlijden was, wat er afgesproken was etc.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 06:05 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Misschien ouderwets
Maar ik zie het meer als slechte gematigde ouderschap, je wil toch weten waar je kind uithangt, ik zou geen rust in me kont hebben hoor
Ik heb zelf geen kinderen
Maar ik heb me nichtje geleerd door dat internet daten
Ook al wil je niet dat je ouders het weten, app mij dan en mocht je gevraagd worden in een auto te stappen maak een foto van de persoon en kenteken van de auto
Misschien over bezorgd
Zelf heb ik altijd me gps van me mobiel aanstaan, mocht er wat gebeuren kunen ze in iedergeval tot laatse signaal speuren waar ik was enzo
Nee hoor. Laten weten waar je bent is juist niet ouderwets maar modern.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:47 schreef 09 het volgende:
[..]
Heb je een punt mee. Helaas vrees ik dat jouw gedachte ouderwets is. Genoeg hangjeugd in de omgeving helaas. Die ouders denken miss dat hun kinderen zijn logeren of zo
Dat van gps heb ik ook (google maps)quote:Op vrijdag 7 januari 2022 06:05 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Misschien ouderwets
Maar ik zie het meer als slechte gematigde ouderschap, je wil toch weten waar je kind uithangt, ik zou geen rust in me kont hebben hoor
Ik heb zelf geen kinderen
Maar ik heb me nichtje geleerd door dat internet daten
Ook al wil je niet dat je ouders het weten, app mij dan en mocht je gevraagd worden in een auto te stappen maak een foto van de persoon en kenteken van de auto
Misschien over bezorgd
Zelf heb ik altijd me gps van me mobiel aanstaan, mocht er wat gebeuren kunen ze in iedergeval tot laatse signaal speuren waar ik was enzo
Ik had het niet specifiek over deze ouders, wat ik ook zeg "kinderen" willen vaak niet dat ouders alles wetenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:10 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou, nou. Je weet bij lange na nog niet eens hoe die avond is verlopen, wanneer het tijdstip van overlijden was, wat er afgesproken was etc.
Goed dat je al wel precies weet dat er sprake is van slecht ouderschap en ze niet hoefden te weten waar hun kind was.
Ik vind het nogal generaliserend. Je kan precies niks zeggen over zulke situaties. Het ene kind is het andere niet. En al helemaal niet in een situatie als deze.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:17 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over deze ouders, wat ik ook zeg "kinderen" willen vaak niet dat ouders alles weten
Maar dat je kind niet aanschuift bij het avond eten dat je niet weet waar ze mee bezig zijn al is het van de zijlijn ...bij ouders in het algemeen vind ik gematigde ouderschap ja
Ik vraag me af of ze haar mobiel ( nog) bij zich had. Heb er nog niets over gelezen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee hoor. Laten weten waar je bent is juist niet ouderwets maar modern.
Vroeger had je geen mobieltje of smartphone. Als ik toen weg van huis was, was ik gewoon weg.
Rond middernacht is ze als vermist opgegeven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:44 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ok maar die sluiten om 08:00
Mis je je kind niet bij het avond eten, krijg je als 14 jarige geen ..om 22:00 moet je thuis zijn?
Of de belangrijke regel die ouders mij mee gaven , maakt niet uit hoe of wat maar ik wil altijd weten waar je bent...
Koudekerk aan de Oude Rijn?quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Google Maps heeft de marker niet bepaald in de dorpskern liggen, wat noordwestelijker vlak onder Koudekerk aan de Oude Rijn idd.
Fixedquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Koudekerk aan de Oude Rijn?
Mn geboortedorp heet geewoon Koudekerk aan den Rijn
Het was toch hazerswoude waar ze sinds kort met haar moeder woonde?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Koudekerk aan de Oude Rijn?
Mn geboortedorp heet geewoon Koudekerk aan den Rijn
Yes, zijn 2 hazerswoudes: Rijndijk en Dorp. Rijndijk ligt inderdaad echt aan de Rijn en niet zoals op dat plaatje (dat is al bijna Boskoop)quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:01 schreef 09 het volgende:
[..]
Het was toch hazerswoude waar ze sinds kort met haar moeder woonde?
Ja klopt en het begint al bij die dierenbegraafplaats achter dat winkelcentrum in zoeterwoude RIINDIJK toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Yes, zijn 2 hazerswoudes: Rijndijk en Dorp. Rijndijk ligt inderdaad echt aan de Rijn en niet zoals op dat plaatje (dat is al bijna Boskoop)
Yes dat is Groenendijk, wat minder bevolkt. Meesten wonen echt tegenover Koudekerk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:34 schreef 09 het volgende:
[..]
Ja klopt en het begint al bij die dierenbegraafplaats achter dat winkelcentrum in zoeterwoude RIINDIJK toch?
Voorarrest tijdens een onderzoek is wat anders. Dan mag je geen contact hebben met de buitenwereld. Internet lijkt me dus uitgesloten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 06:00 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Gewone gedetineerde hebben wel degelijk internet (uurtjes)
Of bel(minuten)
En ook tv.
Hoe denk je anders dat ze die aanslagen vanuit de cel kunnen beramen (gisteren nog op tv bij die poging van aanslag op john van de heuvel, dat advocaten juist van het gebruik van internet en mobiele contacten van gedetineerde af willen!!)
Weet niet hoe dat met deze ollie geregeld is, meestal mogen verdachten alleen contact met hun advokaat... die dan ook weer internet heeft (in ieder geval thuis)
Waarom is dat ziek dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Nu in het AD een live blog van de begrafenis van Esmee. Das toch best ziek.
De familie zal er mee ingestemd hebben. Begrijpen de impact en zo kunnen meer mensen het volgen dan nu mogelijk is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo’n begrafenis is toch privé?
je zou ook op de fiets ernaar toe kunnen gaan want ze hebben tot in detail de gegevens vrijgegevenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Tja dat heeft ook 2 kanten.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Daaraan kun je de sociale klasse waaruit ze afkomstig was afleiden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
nou dit vind ik wel treurig om te zeggen, al begrijp ik wat je bedoeld en heb je miss gelijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Daaraan kun je de sociale klasse waaruit ze afkomstig was afleiden.
lol same. sws begrafenissen. straks staan allemaal mensen waar je geen fuck mee had of waar je zelfs ruzie mee had voor je graf. als ik me wil laten begraven doe ik het wel lekker anoniem ver weg ergens in het buitenland.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:54 schreef Saboo het volgende:
[..]
Tja dat heeft ook 2 kanten.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken. Ik vind het feit dat er mensen op mn begrafenis die ik langer dan een jaar niet gezien heb zouden komen al kut en hypocriet, want ik wil helemaal niet dat mn echte dierbaren en naasten voor die mensen moeten gaan betalen.
In de betere kringen vinden uitvaarten doorgaans in relatieve stilte plaats.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:08 schreef 09 het volgende:
[..]
nou dit vind ik wel treurig om te zeggen, al begrijp ik wat je bedoeld en heb je miss gelijk.
ze zat miss wel op een OPDC/vmbo met extra veel LWOO maar paardrijden en groepsspringen lijken me niet echt trash hobby's
dat is wel waarquote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In de betere kringen vinden uitvaarten doorgaans in relatieve stilte plaats.
Wat een bullshit. Ik wilde tegenargumenten gaan noemen.quote:Daaraan kun je de sociale klasse waaruit ze afkomstig was afleiden.
Ja, precies net zo'n sociale klasse als lady Di en Pim Fortuin bijvoorbeeld..quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wat een complete nonsens weer. Dat kind is al van de wereld af gegrepen voordat ze überhaupt in de bloei van haar leven stond.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
“Zie je me boeien “ dat zegt alweer genoeg toch?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In welke fantasieland leef jij eigenlijk? Is haast een gave, steeds met debiele opmerkingen en vergelijkingen komen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het AD is dan ook een verschrikkelijk naar vies vuil voor sensatiezuchtig gedrochtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Is leuk voor mensen die elkaar taggen op facebook en verder nietquote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Het AD is dan ook een verschrikkelijk naar vies vuil voor sensatiezuchtig gedrochtwalgelijk gewoon!
Diana en Fortuyn waren publieke figuren, in welk geval een publiek afscheid logisch is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:54 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ja, precies net zo'n sociale klasse als lady Di en Pim Fortuin bijvoorbeeld..
En er zijn andere meisjes die vermoord zijn in dit land, op dezelfde manier geëerd en naar hun laatste rustplaats gebracht.
Laat de mensen die hier behoefte aan hebben, het op hun manier doen. Je bent niet verplicht het te volgen. Het is al erg genoeg dat ze hun dierbare moeten missen. De impact en het meeleven is groot.
Sorry hoor, maar ik heb toevallig beroepshalve veel ervaring in de uitvaartbranche.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 14:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In welke fantasieland leef jij eigenlijk? Is haast een gave, steeds met debiele opmerkingen en vergelijkingen komen.
Ja dus. Zelfs als dat zo is en er daadwerkelijk een trend is waarbij hoogopgeleide mensen een bescheidenere uitvaart hebben dan laagopgeleide.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb toevallig beroepshalve veel ervaring in de uitvaartbranche.
Mijn dag is weer goed.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:42 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ja dus. Zelfs als dat zo is en er daadwerkelijk een trend is waarbij hoogopgeleide mensen een bescheidenere uitvaart hebben dan laagopgeleide.
Ik heb een paard gehad toen ik studeerde. Dat paard kostte mij per maand meer dan mijn (redelijk royale) studentenkamer en boodschappen. Derhalve waren mijn stalgenootjes ook doorgaans ook allemaal blanke studerende blonde meisjes met rijke ouders.
Dus op basis van de informatie die we hebben zou je net zo goed kunnen zeggen dat ze uit een zeer goed milieu kwam als een tokkiemilieu (als het waar is wat jij zegt). Geen idee. En uiteindelijk doet het er niet eens toe.
Echt hoor. Mijn vader zei vroeger altijd " als je je verveelt moet je gewoon tegen mensen in gaan. Dan heb je altijd de hele avond een goed gesprek". Daar doe jij me altijd aandenken met je insinuaties. En hoewel ik je reacties soms best amusant vind, vind ik ze met dit onderwerp echt zeer ongepast en schadelijk.
Stel je voor dat die ouders ooit gaan google'en op de naam van hun dochter om te kijken of ze nog iets over hun dochter kunnen vinden. Of omdat ze krantenartikelen op willen zoeken en ze komen dit topic tegen waarin ze al matig tot slecht ouderschap wordt verweten (we hebben werkelijk idee wat er heeft plaatsgevonden en wat de ouders wel of niet gedaan hebben. Laat staan of ze goede of slechte ouders zijn.), geimpliceerd is dat ze tokkies zouden zijn... En weet ik veel wat.
Echt, houd op.
Als zij hun pijn willen delen met de rest van Nederland omdat zij daar troost uithalen en het willen streamen. Laat ze. Ik moet er niet aan denken. Maar wat ik leuk vind is echt 0,000 relevant in deze discussie.
Een vermoord meisje niet dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 15:02 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Diana en Fortuyn waren publieke figuren, in welk geval een publiek afscheid logisch is.
Nog niet publiekelijk... de familie/vrienden weten het wel.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nog niets bekend over de doodsoorzaak zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |