abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203071603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:41 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat Ollie geen FB in zijn celletje heeft en derhalve die berichten niet kan lezen?

Zuchttttt....
pi_203071611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:44 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Ok maar die sluiten om 08:00
Mis je je kind niet bij het avond eten, krijg je als 14 jarige geen ..om 22:00 moet je thuis zijn?

Of de belangrijke regel die ouders mij mee gaven , maakt niet uit hoe of wat maar ik wil altijd weten waar je bent...
Heb je een punt mee. Helaas vrees ik dat jouw gedachte ouderwets is. Genoeg hangjeugd in de omgeving helaas. Die ouders denken miss dat hun kinderen zijn logeren of zo
pi_203072384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:46 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Omdat Ollie geen FB in zijn celletje heeft en derhalve die berichten niet kan lezen?

Zuchttttt....
Gewone gedetineerde hebben wel degelijk internet (uurtjes)
Of bel(minuten)
En ook tv.
Hoe denk je anders dat ze die aanslagen vanuit de cel kunnen beramen (gisteren nog op tv bij die poging van aanslag op john van de heuvel, dat advocaten juist van het gebruik van internet en mobiele contacten van gedetineerde af willen!!)
Weet niet hoe dat met deze ollie geregeld is, meestal mogen verdachten alleen contact met hun advokaat... die dan ook weer internet heeft (in ieder geval thuis)

[ Bericht 12% gewijzigd door b_engeltje op 07-01-2022 06:08:46 ]
pi_203072394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:47 schreef 09 het volgende:

[..]
Heb je een punt mee. Helaas vrees ik dat jouw gedachte ouderwets is. Genoeg hangjeugd in de omgeving helaas. Die ouders denken miss dat hun kinderen zijn logeren of zo
Misschien ouderwets

Maar ik zie het meer als slechte gematigde ouderschap, je wil toch weten waar je kind uithangt, ik zou geen rust in me kont hebben hoor

Ik heb zelf geen kinderen
Maar ik heb me nichtje geleerd door dat internet daten
Ook al wil je niet dat je ouders het weten, app mij dan en mocht je gevraagd worden in een auto te stappen maak een foto van de persoon en kenteken van de auto
Misschien over bezorgd
Zelf heb ik altijd me gps van me mobiel aanstaan, mocht er wat gebeuren kunen ze in iedergeval tot laatse signaal speuren waar ik was enzo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 januari 2022 @ 09:10:10 #255
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_203073541
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 06:05 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Misschien ouderwets

Maar ik zie het meer als slechte gematigde ouderschap, je wil toch weten waar je kind uithangt, ik zou geen rust in me kont hebben hoor

Ook al wil je niet dat je ouders het weten, app mij dan en mocht je gevraagd worden in een auto te stappen maak een foto van de persoon en kenteken van de auto
Misschien over bezorgd
Zelf heb ik altijd me gps van me mobiel aanstaan, mocht er wat gebeuren kunen ze in iedergeval tot laatse signaal speuren waar ik was enzo
Nou, nou. Je weet bij lange na nog niet eens hoe die avond is verlopen, wanneer het tijdstip van overlijden was, wat er afgesproken was etc.

Goed dat je al wel precies weet dat er sprake is van slecht ouderschap en ze niet hoefden te weten waar hun kind was.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_203073700
Vaak kun je je kind niet eens direct als vermist opgeven. Je moet altijd even wachten, omdat het kind ineens een paar uur later kan opduiken en de tijd was vergeten.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 09:29:05 #257
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203073807
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:47 schreef 09 het volgende:

[..]
Nee hoor. Laten weten waar je bent is juist niet ouderwets maar modern.

Vroeger had je geen mobieltje of smartphone. Als ik toen weg van huis was, was ik gewoon weg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203074256
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 06:05 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Misschien ouderwets

Misschien over bezorgd
Dat van gps heb ik ook (google maps)
Onverwacht bleek dat heel handig toen ik in mijn studententijd een akkefietje had en aangifte ging doen…
En meeste mensen zetten hun porum toch op facebook en zo dus privacy vind ik dan geen argument
pi_203074642
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Nou, nou. Je weet bij lange na nog niet eens hoe die avond is verlopen, wanneer het tijdstip van overlijden was, wat er afgesproken was etc.

Goed dat je al wel precies weet dat er sprake is van slecht ouderschap en ze niet hoefden te weten waar hun kind was.
Ik had het niet specifiek over deze ouders, wat ik ook zeg "kinderen" willen vaak niet dat ouders alles weten

Maar dat je kind niet aanschuift bij het avond eten dat je niet weet waar ze mee bezig zijn al is het van de zijlijn ...bij ouders in het algemeen vind ik gematigde ouderschap ja
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 januari 2022 @ 10:34:36 #260
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_203074912
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:17 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Ik had het niet specifiek over deze ouders, wat ik ook zeg "kinderen" willen vaak niet dat ouders alles weten

Maar dat je kind niet aanschuift bij het avond eten dat je niet weet waar ze mee bezig zijn al is het van de zijlijn ...bij ouders in het algemeen vind ik gematigde ouderschap ja
Ik vind het nogal generaliserend. Je kan precies niks zeggen over zulke situaties. Het ene kind is het andere niet. En al helemaal niet in een situatie als deze.

Om even heel specifiek in te gaan op een van je opmerkingen (al was het een voorbeeld van je): dat je kind niet aanschuift bij het avondeten is zo gek niet. Ergens naar een vriend(in) gegaan en niet over nagedacht om dat te melden, laat staan te melden dat je er blijft eten. Daar sta je als kind lang niet altijd bij stil. En dat is voor de ene ouder gelijk alarm en bij de ander minder vaak: wellicht omdat ze in een dorp wonen en hun kind vaker om de haverklap onverwacht bij vriendjes in het dorp langsgaat (waar iedereen elkaar ‘kent’) en daar blijft eten.

Ik noem maar wat, hoor. Mijn punt blijft: geen situatie is hetzelfde en het is ook enigszins afhankelijk van je kind zelf. Daar zit ook verschil in. En de omgeving, etc etc. Het is te makkelijk om te roepen dat het maar slecht ouderschap is als je niet meteen weet waar je kind is rond avondeten en dat dat meteen betekent dat je ‘niet weet waar ze mee bezig zijn’. Misschien onderschat je ook wel hoe makkelijk het voor kinderen (m.n. tieners) is om dingen geheim te houden voor je ouders. Niet omdat zij slecht ouderschap bedrijven maar omdat het gewoon makkelijk is. Tieners zijn vindingrijk en het is een utopie om te denken dat je altijd maar van de zijlijn weet mee te krijgen wat er speelt.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het niet meekrijgen van de ene zaak niet meteen betekent dat je álle zaken niet meekrijgt.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_203075122
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee hoor. Laten weten waar je bent is juist niet ouderwets maar modern.

Vroeger had je geen mobieltje of smartphone. Als ik toen weg van huis was, was ik gewoon weg.
Ik vraag me af of ze haar mobiel ( nog) bij zich had. Heb er nog niets over gelezen.
Dat zou mogelijk wat meer/ veel duidelijkheid geven.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 11:35:07 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203075891
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:44 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Ok maar die sluiten om 08:00
Mis je je kind niet bij het avond eten, krijg je als 14 jarige geen ..om 22:00 moet je thuis zijn?

Of de belangrijke regel die ouders mij mee gaven , maakt niet uit hoe of wat maar ik wil altijd weten waar je bent...
Rond middernacht is ze als vermist opgegeven.
Dat is niet het allereerste wat je doet, je gaat eerst proberen het kind zelf te bereiken, belt vrienden na e.d. Gaat misschien zelf eerst rondkijken. En daarna pas de politie.

Stel dat er was afgesproken om 20.00 thuis te zijn, dan is om middernacht als vermist opgeven helemaal niet zo raar, dat is redelijk vlot gehandeld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203076029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja Google Maps heeft de marker niet bepaald in de dorpskern liggen, wat noordwestelijker vlak onder Koudekerk aan de Oude Rijn idd.
Koudekerk aan de Oude Rijn?

Mn geboortedorp heet geewoon Koudekerk aan den Rijn :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 7 januari 2022 @ 11:51:35 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203076110
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Fixed :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203076275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 11:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het was toch hazerswoude waar ze sinds kort met haar moeder woonde?
pi_203078524
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:01 schreef 09 het volgende:

[..]
Het was toch hazerswoude waar ze sinds kort met haar moeder woonde?
Yes, zijn 2 hazerswoudes: Rijndijk en Dorp. Rijndijk ligt inderdaad echt aan de Rijn en niet zoals op dat plaatje (dat is al bijna Boskoop)
pi_203078629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Yes, zijn 2 hazerswoudes: Rijndijk en Dorp. Rijndijk ligt inderdaad echt aan de Rijn en niet zoals op dat plaatje (dat is al bijna Boskoop)
Ja klopt en het begint al bij die dierenbegraafplaats achter dat winkelcentrum in zoeterwoude RIINDIJK toch?
pi_203078777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 14:34 schreef 09 het volgende:

[..]
Ja klopt en het begint al bij die dierenbegraafplaats achter dat winkelcentrum in zoeterwoude RIINDIJK toch?
Yes dat is Groenendijk, wat minder bevolkt. Meesten wonen echt tegenover Koudekerk.
En is best fietsbaar allemaal van Leiden naar Hazerswoude en vice versa

Heb verder niets hier over gelezen hoor dus ik doe niet mee met het Fok recherche team maar las toevallig ff Koudekerk :p
  vrijdag 7 januari 2022 @ 20:32:54 #269
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_203084240
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 06:00 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Gewone gedetineerde hebben wel degelijk internet (uurtjes)
Of bel(minuten)
En ook tv.
Hoe denk je anders dat ze die aanslagen vanuit de cel kunnen beramen (gisteren nog op tv bij die poging van aanslag op john van de heuvel, dat advocaten juist van het gebruik van internet en mobiele contacten van gedetineerde af willen!!)
Weet niet hoe dat met deze ollie geregeld is, meestal mogen verdachten alleen contact met hun advokaat... die dan ook weer internet heeft (in ieder geval thuis)
Voorarrest tijdens een onderzoek is wat anders. Dan mag je geen contact hebben met de buitenwereld. Internet lijkt me dus uitgesloten.

Hazerswoude rijndijk naar leiden is prima te fietsen. Wel een stukje, maar zeker met een elektrische fiets heel goed te doen. 25 a 30 minuten denk ik.
Zou het zelf een 14 jarige alleen niet in het donker doen. Maar je weet niet wat de plannen waren. Als ik Esmee was geweest had ik waarschijnlijk sowieso een lulverhaal opgehangen over bij een vriendin slapen. Wellicht zijn de ouders er pas later achter gekomen dat het verhaal niet klopte, en is het balletje toen pas gaan rollen.
En ik denk sowieso ook niet dat dit het moment is om het ouderschap van die mensen in twijfel te trekken.

Denk in ieder geval niet dat ze tegen haar ouders gezegd heeft dat ze een heimelijke romantische (en wellicht abusievelijke) relatie had met haar turnleraar, en dat ze daar even een bezoekje ging brengen voor de gezelligheid.

Ik kom geregeld op alle plekken. Waar ze woonde. Waar ze gevonden is. Waar haar fiets gevonden is. Ik kende het meisje niet. Maar iedere keer als ik in de buurt ben gaan mijn haren overeind staan en grijpt het me bij de strot. Van Riebeeckhof is niet een al te fris buurtje (goedkope anti-kraak woningen geloof ik)... Fietsendiefstal lijkt me niet onwaarschijnlijk, helemaal niet als ze hem bv. niet op slot heeft gezet omdat ze verzwakt was en buiten bewustzijn raakte.

Hoop dat er snel duidelijkheid komt voor de betrokkenen ;(
pi_203084526
Riebeeckhof is tussen de Merenwijk en Noord/Kooi in. Vreselijke omgeving. Ken meerdere mensen zonder geld die toen ze het konden naar Zuid(west) zijn gevlucht
pi_203091746
Nu in het AD een live blog van de begrafenis van Esmee. Das toch best ziek.
pi_203091819
Nog niets bekend over de doodsoorzaak zeker?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 12:09:06 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_203091908
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Nu in het AD een live blog van de begrafenis van Esmee. Das toch best ziek.
Waarom is dat ziek dan?
pi_203091913
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:09 schreef Ericr het volgende:

[..]
Waarom is dat ziek dan?
Zo’n begrafenis is toch privé?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 12:17:44 #275
40566 Ericr
Livewrong
pi_203091983
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zo’n begrafenis is toch privé?
De familie zal er mee ingestemd hebben. Begrijpen de impact en zo kunnen meer mensen het volgen dan nu mogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')