abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202924538

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_202924549
Ik lees weinig in het nieuws over de files naar Antwerpen.
pi_202924550
De ziekenhuiscijfers zijn wel weer erg mooi.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:12:13 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202924562
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:11 schreef Oriente het volgende:
Behalve in Harderwijk :o :o :o
pi_202924574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En dat je overal zomaar kan worden onderworpen aan gezondheidschecks. Dat vind ik toch ook wel een pittige.
Ik mis de tijd dat je gezond was tenzij anders bewezen. Nu komt het meer neer op ''ziek tenzij anders bewezen''.
pi_202924593
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik mis de tijd dat je gezond was tenzij anders bewezen. Nu komt het meer neer op ''ziek tenzij anders bewezen''.
We hadden nooit met die QR-codes moeten beginnen.
pi_202924631
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:11 schreef Mondkapje het volgende:
Ik lees weinig in het nieuws over de files naar Antwerpen.
Ook niet over volle treinen.

De Intercity Brussel is een ontzettend kutproduct maar kennelijk is de nood hoog.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:16:34 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202924683
Hele volksstammen gaan shoppen in Antwerpen maar in Nederland kun je nog niet eens met een mondkapje op naar de kapper :')
  donderdag 30 december 2021 @ 13:17:04 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202924695
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:08 schreef Questular het volgende:
Die mensen worden gewoon om hun mening gevraagd, dat die mening jullie niet aan staat dat kan.
de FOK virologen zijn er allang uit dat het niet meer dan een zware verkoudheid is dat omicron, deze man loopt achter die feiten aan
  donderdag 30 december 2021 @ 13:18:35 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202924749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hele volksstammen gaan shoppen in Antwerpen maar in Nederland kun je nog niet eens met een mondkapje op naar de kapper :')
Logisch! Die kappers zijn broeinesten waar gevaarlijke varianten ontstaan. Schijnt dat Ebola bij een lokale kapper in Sudan ontstaan is :o De pest door ratten verspreid? Vergeet het maar! De rondreizende scharenslijper annex kapper! Wat ik je brom
pi_202924796
Lijken me prima tijden voor een kapper dit. Beetje zwart werken en steun krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202924805
Later praten de mensen erover: Was jij erbij, in Antwerpen? Toen België al bevrijd was maar Nederland nog niet?
pi_202924825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:19 schreef Caland het volgende:
Lijken me prima tijden voor een kapper dit. Beetje zwart werken en steun krijgen.
Totdat je erbij genaaid wordt door een nsb'er.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 13:21:11 #14
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202924833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:11 schreef Oriente het volgende:
Je bent zelf erg mooi.
What can change the nature of a man?
pi_202924861
Heel misschien zegt massaal shoppen in het buitenland ook wel wat over het nog aanwezige draagvlak.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:22:45 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202924878
Te meer mijn jaartal dichterbij komt, te meer ik me in kan leven in de rare gedachtekronkels van antivaxxers _O-

Ik ben echt oprecht benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van zo gehaast iedereen van na 1990 boosteren, terwijl die groep amper 4 maanden geleden pas gevaccineerd is. Dat verkooppraatje is allemaal leuk en aardig, maar ik wil gewoon precies weten wat het nut is. De kans dat ik nu nog op de volle 100% zit is vrij groot, en ik wil niet het risico lopen dat mijn immuunsysteem straks lui wordt en afhankelijk wordt van een booster.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202924904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
Te meer mijn jaartal dichterbij komt, te meer ik me in kan leven in de rare gedachtekronkels van antivaxxers _O-

Ik ben echt oprecht benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van zo gehaast iedereen van na 1990 boosteren, terwijl die groep amper 4 maanden geleden pas gevaccineerd is. Dat verkooppraatje is allemaal leuk en aardig, maar ik wil gewoon precies weten wat het nut is. De kans dat ik nu nog op de volle 100% zit is vrij groot, en ik wil niet het risico lopen dat mijn immuunsysteem straks lui wordt en afhankelijk wordt van een booster.
Tsktsk, gewoon die prik halen wappie.
pi_202924909
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Heel misschien zegt massaal shoppen in het buitenland ook wel wat over het nog aanwezige draagvlak.
Zijn incidenten, de meeste mensen zitten braaf thuis op de bank.
pi_202924942
quote:

Ga hem ook pas een keer rond de zomer halen, en hoor dat wel meer om me heen. Benieuwd hoe groot de bereidheid uiteindelijk gaat worden onder 40- zo ongeveer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202924945
quote:
3s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:15 schreef Tijn het volgende:
Ik zag deze gisteren voorbij komen op Twitter:

[ twitter ]

Bioscopen in Tokio zijn niet dicht, maar deze heeft wel een luchtverversingssysteem geïnstalleerd en je kunt als bezoeker de luchtkwaliteit monitoren in elke zaal.

Mooi hoor.
Dit is toch gewoon een co2 meter? Dat de ventilatie op orde is geloof ik best, maar ik zie hier niet echt in hoe je ook maar iets kunt zeggen over Covid. Dat gaat overigens niet zozeer over jouw opmerking, maar meer over het "airborne" van die twitteraar.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:25:08 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202924955
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tsktsk, gewoon die prik halen wappie.
Ik haal hem zodra het nodig is voor een qr code of als er bescherming tegen omikron bij zit, doe daar niet zo moelijk over. Ik zie alleen de noodzaak niet in, terwijl ik wel een nadeel zie van jezelf helemaal lek laten prikken met al die boosters.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202924957
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja, ik dacht dat het na de oproep van Rutte zou stoppen. Maar helaas.
- verwijderd door admin -
pi_202925000
quote:
quote:
Het draagvlak in de laatste meetronde varieert van 60,2% voor ‘ontvang maximaal aantal bezoekers’ tot 89,8% voor ‘ventileer de woning’.

De naleving in de laatste meetronde (7 - 13 december) van de gedragsregels varieert van 26,6% voor ‘ventileert de woning’ tot 96,6% :') voor het ‘ontvangen van maximaal 4 bezoekers’
Dus de regel met het meeste dragvlak wordt het minste nageleefd en vice versa. Hmmm.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202925004
quote:
De kans dat ik nu nog op de volle 100% zit is vrij groot, en ik wil niet het risico lopen dat mijn immuunsysteem straks lui wordt en afhankelijk wordt van een booster.
Ik denk dat je immuunsysteem lui wordt als het nooit een vijand tegenkomt.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:27:43 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202925031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:19 schreef Caland het volgende:
In mijn kapperszaak vertelde een kapster dat ze vorig jaar in de lockdown aan werd gesproken door twee agenten toen ze met haar kindje van 3 aan het wandelen was. Haar zoontje was namelijk fris geknipt, dus of ze even wilde verklikken welke kapper er stiekem aan het werk was aan het dorp 8)7
  donderdag 30 december 2021 @ 13:28:08 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202925041
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon een co2 meter? Dat de ventilatie op orde is geloof ik best, maar ik zie hier niet echt in hoe je ook maar iets kunt zeggen over Covid. Dat gaat overigens niet zozeer over jouw opmerking, maar meer over het "airborne" van die twitteraar.
Is niet het idee dat een lage hoeveelheid CO2 bewijst dat er voldoende ventilatie is, wat betekent dat de kans kleiner is dat je virusdeeltjes van anderen inademt?
  donderdag 30 december 2021 @ 13:28:17 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202925046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Ga hem ook pas een keer rond de zomer halen, en hoor dat wel meer om me heen. Benieuwd hoe groot de bereidheid uiteindelijk gaat worden onder 40- zo ongeveer.
Ik ga deze booster nog halen volgende week maar een eventuele volgende schuif ik ook zo lang mogelijk voor me uit.
pi_202925049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:25 schreef groenen het volgende:

[..]
Ja, ik dacht dat het na de oproep van Rutte zou stoppen. Maar helaas.
De geloofwaardigheid van Mark Rutte is al jaren geleden door het putje gegaan en ligt ergens op het kerkhof, samen met ¤1000, geen cent meer naar de Grieken, Omtzigt functie elders en al die andere leugens en schandalen van hem.
pi_202925051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Net als je fysiek eigenlijk. Daarom is het ook aan te raden om je spieren te blijven trainen, en dus regelmatig een voorbijganger in elkander te slaan.
pi_202925059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ga deze booster nog halen volgende week maar een eventuele volgende schuif ik ook zo lang mogelijk voor me uit.
Ik zie juist van deze niet echt het nut in, kan je beter even wachten tot die betere booster in Q2 uitkomt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202925071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
de FOK virologen zijn er allang uit dat het niet meer dan een zware verkoudheid is dat omicron, deze man loopt achter die feiten aan
Zelfs de ubervoorzichtige Van Ranst zei gisteren dat Nederland te voorzichtig is.
Alpha kenny one
pi_202925078
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Net als je fysiek eigenlijk. Daarom is het ook aan te raden om je spieren te blijven trainen, en dus regelmatig een voorbijganger in elkander te slaan.
Een onschuldige?
pi_202925086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De geloofwaardigheid van Mark Rutte is al jaren geleden door het putje gegaan en ligt ergens op het kerkhof, samen met ¤1000, geen cent meer naar de Grieken, Omtzigt functie elders en al die andere leugens en schandalen van hem.
Al die andere landen in lockdown bijvoorbeeld. Omdat boosters niet werken maar toch wel heel snel nodig zijn.

Ooit was er een user die er een mooi lijstje van had.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:30:25 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:26 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Een gezond immuunsysteem houdt de antistoffen heel lang op 100%. Naarmate je ouder wordt, neemt ook die werking af en dat is waarom ouderen nu geboosterd moeten worden en waarom ze ook jaarlijks de griepprik geven. Wij zijn ook nog gewoon immuun tegen ziektes die op een vaccinatie als kind na nooit zijn tegengekomen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202925114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Al die andere landen in lockdown bijvoorbeeld. Omdat boosters niet werken maar toch wel heel snel nodig zijn.

Ooit was er een user die er een mooi lijstje van had.
Misschien kan het lijstje in een spoiler in de OP, dan hoef ik hem niet steeds op te graven :P
pi_202925135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In mijn kapperszaak vertelde een kapster dat ze vorig jaar in de lockdown aan werd gesproken door twee agenten toen ze met haar kindje van 3 aan het wandelen was. Haar zoontje was namelijk fris geknipt, dus of ze even wilde verklikken welke kapper er stiekem aan het werk was aan het dorp 8)7
twitter
pi_202925146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een gezond immuunsysteem houdt de antistoffen heel lang op 100%. Naarmate je ouder wordt, neemt ook die werking af en dat is waarom ouderen nu geboosterd moeten worden en waarom ze ook jaarlijks de griepprik geven. Wij zijn ook nog gewoon immuun tegen ziektes die op een vaccinatie als kind na nooit zijn tegengekomen.
Alleen heeft ons immuunsysteem deze vijand nog niet eerder gezien dus is de kans dat ie het niet herkent en dat je ziek wordt.
Net als dat je bijv. op een datingsite zit, iemand vertrouwt maar je belazerd wordt, je had er nog niet eerder mee te maken gehad. De volgende keer zijn je hersens gewaarschuwd, geeft je gevoel eerder een seintje dat het niet in de haak is.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:32:32 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202925150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zie juist van deze niet echt het nut in, kan je beter even wachten tot die betere booster in Q2 uitkomt.
Ze zullen elke booster wel verkopen als 'beter'. Ik doe het vanaf nu sowieso puur voor vinkjes en reizen, niet omdat ik het idee heb dat het voor mijn gezondheid nog veel nut heeft.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:33:12 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202925164
quote:

Wat ik er van begrijp is die booster alleen nodig om infectie tegen te gaan wat tijdelijk is (week of 10) en ook een tijdelijke rem op besmettelijkheid. Tegen ernstige ziekte zijn die 2 vaccinaties die je al gehad hebt voldoende dus de kans om in het ziekenhuis belanden is vrij gering.

Dus dat ze nu jonge gezonde mensen die 3e prik willen geven is voornamelijk om die eerste 2 redenen, voor ouderen/zwakkeren is die booster wel (meer) nodig omdat hun immuunsysteem zwakker is.

Dat lui worden van je immuunsysteem, is dat serieus?
pi_202925224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik doe het vanaf nu sowieso puur voor vinkjes en reizen, niet omdat ik het idee heb dat het voor mijn gezondheid nog veel nut heeft.
Vooralsnog alleen Oostenrijk toch?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202925240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat ik er van begrijp is die booster alleen nodig om infectie tegen te gaan wat tijdelijk is (week of 10) en ook een tijdelijke rem op besmettelijkheid. Tegen ernstige ziekte zijn die 2 vaccinaties die je al gehad hebt voldoende dus de kans om in het ziekenhuis belanden is vrij gering.

Dus dat ze nu jonge gezonde mensen die 3e prik willen geven is voornamelijk om die eerste 2 redenen, voor ouderen/zwakkeren is die booster wel (meer) nodig omdat hun immuunsysteem zwakker is.

Dat lui worden van je immuunsysteem, is dat serieus?
Nee, je immuunsysteem wordt alleen maar alerter. Het is een nieuwe vijand, je helpt je immuunsysteem een handje met een vaccin en een booster, wat eigenlijk hetzelfde is.
pi_202925246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op een of andere manier denk ik toch altijd dat dit soort verhalen uit een grote duim zijn gezogen. Of heel erg verdraaid.
pi_202925254
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is niet het idee dat een lage hoeveelheid CO2 bewijst dat er voldoende ventilatie is, wat betekent dat de kans kleiner is dat je virusdeeltjes van anderen inademt?
Hm oke, zo zou je 't kunnen verklaren ja. Dan snap ik 't idee erachter wel. Vraag is natuurlijk wel of dat hier ook echt op gaat. De rijen voor en achter je hoest je gewoon onder :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 13:36:19 ]
  donderdag 30 december 2021 @ 13:36:23 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202925268
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, maar dat kan natuurlijk zomaar weer veranderen. Sowieso volgend jaar de landen uitzoeken waar je de minste hinder ondervindt van allerlei (onzin)regeltjes en verplichtingen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:36:27 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:32 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Alleen heeft ons immuunsysteem deze vijand nog niet eerder gezien dus is de kans dat ie het niet herkent en dat je ziek wordt.
Net als dat je bijv. op een datingsite zit, iemand vertrouwt maar je belazerd wordt, je had er nog niet eerder mee te maken gehad. De volgende keer zijn je hersens gewaarschuwd, geeft je gevoel eerder een seintje dat het niet in de haak is.
De booster is precies hetzelfde als het vaccin dat ik in augustus heb gehad, dus dat gaat hier niet helemaal op.

Zoals ik net al zei; een nieuw vaccin zou ik zonder twijfel nemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202925301
Nou boys. Nog 1x dan, om het af te leren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de betreffende landen in lockdown even op een rijtje gezet.

1. Nederland
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

:')

pi_202925329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De booster is precies hetzelfde als het vaccin dat ik in augustus heb gehad, dus dat gaat hier niet helemaal op.

Zoals ik net al zei; een nieuw vaccin zou ik zonder twijfel nemen.
De reden om als jong mens met twee vaccins een booster te nemen, is denk ik vooral om te voorkomen dat je het virus verder verspreidt, want met een booster zal je lichaam sneller reageren en voorkom je dat je veel virusdeeltjes met je meedraagt en het weer kan verspreiden.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:39:47 #48
14505 OProg
A Life in Music
pi_202925365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ze zullen elke booster wel verkopen als 'beter'. Ik doe het vanaf nu sowieso puur voor vinkjes en reizen, niet omdat ik het idee heb dat het voor mijn gezondheid nog veel nut heeft.
Mijn 2e prik is net 5 maanden geleden. Dus ik doe het rustig aan met inplannen want ik heb ik feite nog 4 maanden en ik weet nu al dat als ik nu ga plannen ik nog in de knoop kom met de vakantie van volgend jaar. :') En ook de komende weken maar eens de status van die aangepaste vaccins in de gaten houden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 30 december 2021 @ 13:40:22 #49
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202925379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Frankrijk vereist ook een booster. Nu al voor 60+ en vanaf 15 januari iedereen. En vanaf 1 februari kan je alleen nog in de EU reizen zonder test als je laatste vaccinatie niet ouder is dan 9 maanden. Het kan ook korter zijn, zo houdt Frankrijk 7 maanden aan. En sommige landen vereisen sowieso een test, zoals Portugal. Snapt u het nog? :+
  donderdag 30 december 2021 @ 13:40:35 #50
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202925387
quote:

Heb een zoon die eind augustus de 2 e prik kreeg. Die zegt dat hij nu echt niet nog eens gaat voor een prik. Hij deed t alleen voor de QR code en daar heeft tot nu toe nog niemand hem naar gevraagd, ook niet in Duitsland.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_202925394
quote:
In Italië worden daarnaast de quarantaineregels versoepeld voor mensen die gevaccineerd of hersteld zijn. Zij hoeven in principe niet meer in zelfisolatie als ze nauw in contact zijn geweest met iemand die positief is getest. Wel moeten ze tien dagen een FFP2-masker dragen als ze hun huis uitgaan.
https://www.tubantia.nl/b(...)or-booster~af6ed968/
Huh maar dat werkte toch niet? We moesten toch juist de quarantaine uitbreiden?
zie email 27 oktober
pi_202925403
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:

[..]
Frankrijk vereist ook een booster. Nu al voor 60+ en vanaf 15 januari iedereen. En vanaf 1 februari kan je alleen nog in de EU reizen zonder test als je laatste vaccinatie niet ouder is dan 9 maanden. Het kan ook korter zijn, zo houdt Frankrijk 7 maanden aan. En sommige landen vereisen sowieso een test, zoals Portugal. Snapt u het nog? :+
Positie DCC: functie elders.
zie email 27 oktober
pi_202925413
quote:

Mijn tweede prik is nu inderdaad amper 4 maanden geleden en ik neem de booster pas wanneer ik hem ook echt nodig heb omdat ik anders niet meer de dingen kan doen die ik wil doen. Ik zie het nut niet zo om me alweer zo snel na de vorige prik te laten vaccineren als gezonde begin dertiger. Helemaal als ik hoor dat de werking van die booster na tien weken alweer in elkaar gestort is. Absoluut geen anti vaxxer, maar ik zie het nut gewoon niet. Niet proportioneel.
pi_202925419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)or-booster~af6ed968/
Huh maar dat werkte toch niet? We moesten toch juist de quarantaine uitbreiden?
Dat wordt lastig als je samenleving lam komt te liggen omdat er miljoenen mensen in quarantaine zitten.
pi_202925424
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat alle landen 9 maanden hadden afgesproken.

In ga in februari en maart naar het buitenland, benieuwd hoeveel er dan alweer veranderd is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202925434
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De reden om als jong mens met twee vaccins een booster te nemen, is denk ik vooral om te voorkomen dat je het virus verder verspreidt, want met een booster zal je lichaam sneller reageren en voorkom je dat je veel virusdeeltjes met je meedraagt en het weer kan verspreiden.
Ok
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202925458
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat wordt lastig als je samenleving lam komt te liggen omdat er miljoenen mensen in quarantaine zitten.
Onze vrienden van het RijksInstituut Voor Maatregelgekte denken daar anders over.
zie email 27 oktober
  donderdag 30 december 2021 @ 13:44:17 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202925483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:42 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh ik dacht dat alle landen 9 maanden hadden afgesproken.

In ga in februari en maart naar het buitenland, benieuwd hoeveel er dan alweer veranderd is.
Nee, er is afgesproken dat het niet langer dan 9 maanden mag zijn. Sommige landen houden een kortere termijn aan.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:45:00 #59
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202925508
quote:

A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and older

Maar goed, wat weet Pfizer nou van hun vaccin |:(

Bescherming tegen infectie wordt lager, maar bescherming tegen ziekenhuis en IC blijft gewoon hoog (90% ofzo).
En de kans dat iemand op de IC belandt is ueberhaupt klein natuurlijk.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:45:48 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202925544
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:45 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat zei Robin Fransman ook.
pi_202925559
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onze vrienden van het RijksInstituut Voor Maatregelgekte denken daar anders over.
Als wij straks ook met 80-100k cases per dag zitten wordt het vanzelf onhoudbaar.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:47:45 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925621
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:33 schreef Tarado het volgende:
Dus het is allemaal desinformatie dat de wereld wordt ingeslingerd, ben ook niets anders gewend van dat zooitje ongeregeld in Den Haag.

En ja, is serieus. Het afweersysteem werkt in twee stappen, en maar één van de twee gebruikt antistoffen. Met lui bedoel ik dus dat het afweersysteem te veel gaat bouwen op de stap zonder antistoffen en dus minder heftig reageert met antistoffen. Ik heb er ook ooit iets over gelezen, maar kan het zo gauw niet meer vinden.

Waarmee ik overigens niet ontken dat het probleem waarschijnlijk nihil is, daar niet van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:48:36 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Want 100% antistoffen ipv 99% maakt echt een verschil _O_

De uitleg die ik hierboven las is alleen voor de korte termijn, wat het eigenlijk volkomen zinloos maakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202925661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als wij straks ook met 80-100k cases per dag zitten wordt het vanzelf onhoudbaar.
23k is hier de max en capaciteit wordt lager in januari
  donderdag 30 december 2021 @ 13:49:45 #65
28167 matthijst
pi_202925687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Nee, je immuunsysteem wordt alleen maar alerter. Het is een nieuwe vijand, je helpt je immuunsysteem een handje met een vaccin en een booster, wat eigenlijk hetzelfde is.
Tot een bepaald punt....

Repeatedly stimulating the body’s defenses can also lead to a phenomenon called “immune exhaustion. [...] There’s obviously some risk in continuously trying to ramp up an immune response. [...] If we get into this cycle of boosting every six months, it’s possible that this could work against us.

En:
Kan het ook gevaarlijk zijn te snel te boosteren?

Op basis van de ervaring met andere vaccinaties waarschuwen virologen dat een te vroege herhaalprik het risico op bijwerkingen kan vergroten. Maar of en hoe sterk dit ook bij de coronavaccinatie speelt, is nog niet bekend, daar is nog geen ervaring mee.

Van Baarle denkt dat inkorting van het prikinterval met een paar weken of zelfs maanden niet veel zal uitmaken: „Maar je kunt niet blijven boosteren, want als je dat doet loop je het risico dat het afweersysteem niet meer goed gaat reageren. Dat zien we bijvoorbeeld bij chronische virusinfecties zoals hiv die voortdurend de afweer blijven prikkelen. Op een gegeven moment raakt de T-celreactie uitgeput – en dat zijn nou juist de cellen die we nu hard nodig hebben.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:52:30 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925782
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:45 schreef matthijst het volgende:

[..]
A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and older

Maar goed, wat weet Pfizer nou van hun vaccin |:(

Bescherming tegen infectie wordt lager, maar bescherming tegen ziekenhuis en IC blijft gewoon hoog (90% ofzo).
Godverdomme, dat wist ik nog niet eens _O-

Ja, dan is het al helemaal zinloos.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 30 december 2021 @ 13:52:55 #67
28167 matthijst
pi_202925797
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
OK, zal even happen :Z
Ongevaccinneerd ja.
Als je nu volledig gevaccineerd bent voorkom je met die booster hooguit dat je de omicron snotneus krijgt :N

Als de regering écht wat wil doen, dan moeten ze ongevaccineerde 60+-ers aanpakken, dat zijn de grootste ziekenhuisbezetters. 40-45 was er niks bij :+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 13:54:14 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925832
Ben benieuwd welk excuus de overheid gaat gebruiken als blijkt dat die booster uiteindelijk geen reet uit maakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 30 december 2021 @ 13:55:09 #69
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202925864
Zijn er al ziekenhuiscijfers bekend? Heb ik die gemist?
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 30 december 2021 @ 13:55:12 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202925868
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:48 schreef Nattekat het volgende:
De uitleg die ik hierboven las is alleen voor de korte termijn, wat het eigenlijk volkomen zinloos maakt.
misschien zinloos voor jezelf in directe zin maar tijdelijk minder besmettelijk zijn helpt wel om die golf milder te maken, wat dan weer kan leiden tot geen of minder strenge maatregelen.

Voor mij is het makkelijker, ik zit op een leeftijd dat ik niet ga gokken of het allemaal wel goed zit of niet
pi_202925880
quote:

Je immuunsysteem wordt niet lui of afhankelijk van een booster.

twitter
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 30 december 2021 @ 13:56:32 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202925899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd welk excuus de overheid gaat gebruiken als blijkt dat die booster uiteindelijk geen reet uit maakt.
'Baat het niet, schaadt het niet'
  donderdag 30 december 2021 @ 13:56:48 #73
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202925907
quote:
2s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maakt het niet minder waar natuurlijk.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:57:17 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202925921
quote:
natuurlijk gaat die wel uitmaken zeker als 60+ hem al gehad heeft
pi_202925924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[ twitter ]
Toch zijn er diverse berichten waarin gezegd wordt dat het een slecht idee is om te vaak boosters toe te passen, zie ook een paar posts hierboven. Denk niet dat je lichaam lui wordt, maar de kans op bijwerkingen wordt wel groter.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:59:08 #76
28167 matthijst
pi_202925956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[ twitter ]
Post hierboven net twee quotes waarin gezegd wordt dat het wel kan.
Maar zou kunnen dat huisdoktertim op twitter betrouwbaarder is dan NY Times natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 14:01:26 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:00:22 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202925981
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Baat het niet, schaadt het niet'
Totdat er een nieuw vaccin op de markt komt over 2 maanden die ik nog niet mag omdat de vorige booster pas een maand daarvoor gezet is :')

Ik zie heel deze boostercampagne eerder als pure paniek van de overheid dan als een noodzakelijk iets. Ze hadden eerst alles op alles moeten zetten om alle 60+'ers naar begin januari te verhuizen. Het is echt totaal niet uit te leggen dat die nu in sommige gevallen nog 3 weken moeten wachten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:01:25 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
natuurlijk gaat die wel uitmaken zeker als 60+ hem al gehad heeft
Ja, die groep. En over 3 maanden begint het hele circus weer van voor af aan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202926021
quote:
''Pak de volgende booster'', die geeft je dan weer een boost!
En daarna de booster daarna.
Etc.
pi_202926027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niemand claimt toch dat die booster jarenlange bescherming biedt?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_202926032
quote:
Mooie cijfers weer *O*
  donderdag 30 december 2021 @ 14:02:25 #83
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202926033
quote:
En wij verlengen de lockdown nog even hoor.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202926050
quote:
_O_
pi_202926061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
''Pak de volgende booster'', die geeft je dan weer een boost!
En daarna de booster daarna.
Etc.
3 per jaar komende 2 jaar. Is toch n eitje. Is maar n prikje _O-
pi_202926065
quote:
Gooi alles open
pi_202926075
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:59 schreef matthijst het volgende:

[..]
Post hierboven net twee quotes waarin gezegd wordt dat het wel kan.
Maar zou kunnen dat huisdoktertim op twitter betrouwbaarder is dan NY Times natuurlijk.
NY Times? Waar?
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:04:31 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niemand claimt toch dat die booster jarenlange bescherming biedt?!
Er is ook niemand die claimt dat een vaccin zijn werking verliest binnen 3 maanden. Dit is een politieke beslissing, geen wetenschappelijke.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202926087
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:02 schreef popje het volgende:

[..]
Lijkt me goed, cijfers nog verder naar beneden voor omikron hier verder om zich heen gaat grijpen :).
In Southern Sun
pi_202926091
toch mooie cijfers ondanks dat alle mensen gewoon kerst hebben gevierd
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_202926101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toch zijn er diverse berichten waarin gezegd wordt dat het een slecht idee is om te vaak boosters toe te passen, zie ook een paar posts hierboven. Denk niet dat je lichaam lui wordt, maar de kans op bijwerkingen wordt wel groter.
Toch zijn er verschillende onderzoeken die aantonen dat je na een booster wel een verbeterde T-cel respons krijgt. Maar als je de data van Denemarken ziet is het eigenlijk belangrijker om de Robin Fransmannen van deze wereld te vaccineren dan bijvoorbeeld een 30er of 40er een booster te geven.
twitter
pi_202926104
Ik zie zelf het nut nog niet voor een booster. Ik haal m wel als ik m nodig heb voor vakantie of voor uit eten als dat ooit weer mag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:06:05 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926109
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Lijkt me goed, cijfers nog verder naar beneden voor omikron hier verder om zich heen gaat grijpen :).
Je weet dat de lockdown tot de 14e duurt hè?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 14:07:59 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202926112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oh dat zou zeker kunnen. Je kans op ziekenhuisopname en op het besmetten van een ander ook als je het niet doet.
In Southern Sun
pi_202926121
Laagste IC instroom sinds 19 oktober 2021 _O_
pi_202926129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je weet dat de lockdown tot de 14e duurt hè? :')
Dus?
In Southern Sun
pi_202926141
quote:
Als dit zo doorgaat hebben Mark, Hugo en Jaap een hele lastige persconferentie volgende keer.
pi_202926147
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Toch zijn er verschillende onderzoeken die aantonen dat je na een booster wel een verbeterde T-cel respons krijgt. Maar als je de data van Denemarken ziet is het eigenlijk belangrijker om de Robin Fransmannen van deze wereld te vaccineren dan bijvoorbeeld een 30er of 40er een booster te geven.
[ twitter ]
Je T-cel respons wordt beter? Dat is de enige die ik eigenlijk niet verwacht had. Ik had verwacht dat de hoeveelheid antistoffen in je bloed lfink toe zou nemen, misschien tot niveau's hoger dan na de tweede prik, maar een betere T-cel respons is wel interessant. Sneller oid?
  donderdag 30 december 2021 @ 14:07:37 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202926156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Totdat er een nieuw vaccin op de markt komt over 2 maanden die ik nog niet mag omdat de vorige booster pas een maand daarvoor gezet is :')

Ik zie heel deze boostercampagne eerder als pure paniek van de overheid dan als een noodzakelijk iets. Ze hadden eerst alles op alles moeten zetten om alle 60+'ers naar begin januari te verhuizen. Het is echt totaal niet uit te leggen dat die nu in sommige gevallen nog 3 weken moeten wachten.
beetje paniek zit er wel bij maar het/hun doel is het besmettingsverloop minder steil te maken waardoor de ziekenhuizen het kunnen behappen als een % van de besmette personen daar belandt.
pi_202926163
quote:

[..]
Lijkt me goed, cijfers nog verder naar beneden voor omikron hier verder om zich heen gaat grijpen .
Ja joh, gewoon nog even ten kosten van alle kinderen en ondernemers de lockdown verlengen om de cijfers zo laag mogelijk te krijgen. Waarom niet?

Hoe laag moeten de cijfers worden voordat het acceptabel is om de lockdown op te heffen? Er zijn nooit harde grenzen genoemd door Mark, Hugo en het OMT, dus zo blijven we bezig.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:07:49 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926164
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dus?
Een verlenging zou dus betekenen vanaf nu nog een maand in lockdown. Dat is gewoon achterlijk in elk opzicht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 14:08:55 #102
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202926198
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:03 schreef Oriente het volgende:

[..]
Gooi alles open
Kroegen ook?
pi_202926200
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ja joh, gewoon nog even ten kosten van alle kinderen en ondernemers de lockdown verlengen om de cijfers zo laag mogelijk te krijgen. Waarom niet?

Hoe laag moeten de cijfers worden voordat het acceptabel is om de lockdown op te heffen? Er zijn nooit harde grenzen genoemd door Mark, Hugo en het OMT.
Gelijk hebben ze, want dat remt ze in bijsturen wanneer nodig. Want als ze dat doen als ze harde grenzen hebben genoemd is het land (lees: Fok!) weer te klein.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:09:17 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
beetje paniek zit er wel bij maar het/hun doel is het besmettingsverloop minder steil te maken waardoor de ziekenhuizen het kunnen behappen als een % van de besmette personen daar belandt.
Dus iedereen lekker boosteren voor de korte termijn. Sorry hoor, maar dat slaat echt he-le-maal n ergens op. Sterker nog, hiermee versterk je de antivaxxers juist in hun religie. En juist die groep wil je aan de prik krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202926229
Mooie daling weer! Hopelijk zet het nog effe door :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202926245
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een verlenging zou dus betekenen vanaf nu nog een maand in lockdown. Dat is gewoon achterlijk in elk opzicht.
Ik zou niet zo snel ergens het woord achterlijk aan willen hangen, maar voel je vrij. Er is verder helemaal niets bekend, maar laten we alvast heel boos worden.
In Southern Sun
  donderdag 30 december 2021 @ 14:10:16 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202926247
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
dat hangt helemaal van die golf af, ik ga er wel vanuit dat we de omicron piek dan wel weer gehad hebben en boosters dus niet direct nodig zijn, dat ze ze inkopen betekent nog niet dat gebruikt moeten worden maar als je ze niet inkoopt kan je ze ook niet gebruiken indien nodig.
pi_202926255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Hoe laag moeten de cijfers worden voordat het acceptabel is om de lockdown op te heffen? Er zijn nooit harde grenzen genoemd door Mark, Hugo en het OMT.
De grootste reden om die lockdown in te gaan was de grote onduidelijkheid rondom Omicron. Dat was zoals het gebracht werd. Nu die onzekerheid weg is en het enigszins positief uit valt (en de ziekenhuizen ook nog steeds dalen) zouden ze die lockdown gewoon terug moeten draaien (helemaal als de zorg cijfers blijven dalen). Maar het zal vast aankijken en aankijken worden; nog steeds teveel onzekerheid waardoor veel sectoren in maart of april pas weer fatsoenlijk open kunnen. Of eerder mits we akkoord gaan met 2G natuurlijk.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 14:11:05 #109
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202926267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:05 schreef Predator40 het volgende:
toch mooie cijfers ondanks dat alle mensen gewoon kerst hebben gevierd
Denk nog eens goed na.
pi_202926272
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus iedereen lekker boosteren voor de korte termijn. Sorry hoor, maar dat slaat echt he-le-maal n ergens op. Sterker nog, hiermee versterk je de antivaxxers juist in hun religie. En juist die groep wil je aan de prik krijgen.
Wat vond je van de uitleg van de huisarts die ik postte?
In Southern Sun
pi_202926278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nu die onzekerheid weg is
Oh?
In Southern Sun
pi_202926281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:08 schreef Coco het volgende:

[..]
Kroegen ook?
Ja en de benen
pi_202926290
Fijne daling in het ziekenhuis *O*
pi_202926324
quote:

[..]
Klinkt bijna sekte achtig , waarbij je mensen aan de heroine gaat zetten _O-
  donderdag 30 december 2021 @ 14:12:55 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202926327
quote:

[..]
Heb jij een betere strategie dan?

Antivaxxers krijg je toch niet meer aan de prik, er is nog wel een groep non vaxxers die je er aan kan krijgen.
pi_202926347
quote:

[..]
De grootste reden om die lockdown in te gaan was de grote onduidelijkheid rondom Omicron. Dat was zoals het gebracht werd. Nu die onzekerheid weg is en het enigszins positief uit valt (en de ziekenhuizen ook nog steeds dalen) zouden ze die lockdown gewoon terug moeten draaien (helemaal als de zorg cijfers blijven dalen). Maar het zal vast aankijken en aankijken worden; nog steeds teveel onzekerheid waardoor veel sectoren in maart of april pas weer fatsoenlijk open kunnen. Of eerder mits we akkoord gaan met 2G natuurlijk.
En wéér is de lock down zinloos geweest, en wéér wordt dat niet ingezien.

Je zou toch minimaal bewijs willen hebben dat het effect heeft allemaal maar in België gebeurt qua virus precies hetzelfde zonder lock down.

En Italië en Spanje gingen finaal naar de klote mét lock down.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202926369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Oh?
De lockdown werd ingesteld vanwege de aanname dat Omicron ook wel eens veel gevaarlijker zou kunnen zijn (bovenop de grotere besmettelijkheid) en dat ze dat af wilden wachten. Ondertussen is het wel bekend dat dat allemaal erg mee valt en dat het juist een stap in de goede richting is. De hoge besmettelijkheid dien je natuurlijk niet te vergeten; maar terug naar de avondlockdown zou imo wel terecht zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:14:50 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
Heb jij een betere strategie dan?

Antivaxxers krijg je toch niet meer aan de prik, er is nog wel een groep non vaxxers die je er aan kan krijgen.
Volgens mij zitten we nu in een lockdown tegen verspreiding.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 14:14:52 #119
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202926381
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
En wéér is de lock down zinloos geweest, en wéér wordt dat niet ingezien.

Je zou toch minimaal bewijs willen hebben dat het effect heeft allemaal maar in België gebeurt qua virus precies hetzelfde zonder lock down.

En Italië en Spanje gingen finaal naar de klote mét lock down.
Er zijn genoeg hier die stellig blijven beweren dat deze daling komt door de lockdown.
pi_202926391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Gelijk hebben ze, want dat remt ze in bijsturen wanneer nodig. Want als ze dat doen als ze harde grenzen hebben genoemd is het land (lees: Fok!) weer te klein.
Niemand heeft problemen met routekaarten met harde grenzen waarbij je bij bijvoorbeeld een x-aantal mensen in de ziekenhuizen of opnames vooraf bepaalde maatregelen neemt. Dan weet iedereen namelijk waar ze aan toe zijn, dat is een stuk beter dan dit krankzinnige ad-hoc beleid.

Alleen moeten ze dan natuurlijk ook bereid zijn gaandeweg die routekaarten aan te passen wanneer er nieuwe informatie beschikbaar komt over bijvoorbeeld Omicron. En de grenzen moeten logisch en verantwoord zijn, en niet zo onrealistisch laag dat je altijd maatregelen nodig hebt.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik zou niet zo snel ergens het woord achterlijk aan willen hangen, maar voel je vrij. Er is verder helemaal niets bekend, maar laten we alvast heel boos worden.
De huidige lockdown ís volkomen achterlijk, en een verlenging zou nog achterlijker zijn. Wil je dat nou serieus gaan ontkennen ja? Mijn god.
pi_202926402
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:14 schreef Coco het volgende:

[..]
Er zijn genoeg hier die stellig blijven beweren dat deze daling komt door de lockdown.
Je kan natuurlijk nooit vóór allerhande maatregelen zijn als je niet sterk geloofd dat het zinvol is.

Maar met die mondkapjes wordt het helemaal absurd, je blaast dwars door een mondkap heen, maar het virusdeeltje blijft wel effe hangen in het mondkapje.

Een chirurg gaat ook niet opereren als die ziek is, ook al draagt die een mondkapje, ja grote virale lading middels speeksel hou je tegen, maar wie zit elkaar in de nek te spugen in de supermarkt / andere binnenplaatsen waar je mondkap op moet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 30 december 2021 @ 14:17:06 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202926447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:14 schreef Coco het volgende:

[..]
het eerste effect van die lockdown zou je nu toch pas kunnen zien?
  donderdag 30 december 2021 @ 14:17:17 #123
22565 asco
Los in deze tent
pi_202926453
Ff 2 dagen gefeest in Herne Duitsland. Ver weg van de hordes Nederlanders. Wat Een Genot. _O_ B:)B
pi_202926461
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De lockdown werd ingesteld vanwege de aanname dat Omicron ook wel eens veel gevaarlijker zou kunnen zijn (bovenop de grotere besmettelijkheid) en dat ze dat af wilden wachten. Ondertussen is het wel bekend dat dat allemaal erg mee valt en dat het juist een stap in de goede richting is. De hoge besmettelijkheid dien je natuurlijk niet te vergeten; maar terug naar de avondlockdown zou imo wel terecht zijn.
Dat mag je uiteraard vinden, maar het is helemaal niet al wel bekend dat dat allemaal erg meevalt. Dus waarom zou je dat zo stellig roepen?
In Southern Sun
pi_202926466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je T-cel respons wordt beter? Dat is de enige die ik eigenlijk niet verwacht had. Ik had verwacht dat de hoeveelheid antistoffen in je bloed lfink toe zou nemen, misschien tot niveau's hoger dan na de tweede prik, maar een betere T-cel respons is wel interessant. Sneller oid?
Anti-stoffen groeien ook flink maar de vraag is of die nog wel voldoende zich binden aan het virus. Maar na een booster heb je ook een betere T-cel respons die nog wat beter het virus herkent. Uiteindelijk zullen de T-cellen het belangrijkste worden om uit deze crisis te komen.
Een mooi twitterdraadje over hoe goed je T-cellen na vaccinatie of besmetting omicron nog steeds herkennen.
twitter
pi_202926488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:15 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Niemand heeft problemen met routekaarten met harde grenzen waarbij je bij bijvoorbeeld een x-aantal mensen in de ziekenhuizen of opnames vooraf bepaalde maatregelen neemt. Dan weet iedereen namelijk waar ze aan toe zijn, dat is een stuk beter dan dit krankzinnige ad-hoc beleid.

Alleen moeten ze dan natuurlijk ook bereid zijn gaandeweg die routekaarten aan te passen wanneer er nieuwe informatie beschikbaar komt over bijvoorbeeld Omicron. En de bepaalde grenzen moeten logisch en verantwoord zijn.
Precies! En dan is het land weer te klein want we zouden toch zus en zo doen?!
quote:
[..]
De huidige lockdown ís volkomen achterlijk, en een verlenging zou nog achterlijker zijn. Wil je dat nou serieus gaan ontkennen ja? Mijn god.
Doe maar weer rustig hoor :).
In Southern Sun
pi_202926506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk nooit vóór allerhande maatregelen zijn als je niet sterk geloofd dat het zinvol is.

Maar met die mondkapjes wordt het helemaal absurd, je blaast dwars door een mondkap heen, maar het virusdeeltje blijft wel effe hangen in het mondkapje.

Een chirurg gaat ook niet opereren als die ziek is, ook al draagt die een mondkapje, ja grote virale lading middels speeksel hou je tegen, maar wie zit elkaar in de nek te spugen in de supermarkt / andere binnenplaatsen waar je mondkap op moet?
_O-

Door dit soort 'kennis' zitten we nog in deze crisis.
pi_202926517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef XSbig het volgende:

[..]
Als dit zo doorgaat hebben Mark, Hugo en Jaap een hele lastige persconferentie volgende keer.
Helaas is de media alles behalve kritisch over het beleid tenzij ze vinden dat het eigenlijk nog strenger moet. Heb ze nog nooit betrapt op een kritische noot over het te strenge beleid (bijv. rondom de avondklok).

Zelfs de NOS heeft gisteren de kop van hun artikel over de opmerking van Van Ranst gewijzigd.

De kop was eerst: "Belgische viroloog Van Ranst: coronamaatregelen in Nederland te voorzichtig"
en nu is het plotseling: "Viroloog Van Ranst: Nederland kiest nu voor te voorzichtig, in plaats van net te laat"

Terwijl de eerste koop beter aansluit bij zijn opmerking. Ze zullen bij de NOS wel ervan langs hebben gekregen van hun baas dat ze het volk niet "te optimistisch" mogen maken.
Alpha kenny one
pi_202926530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef XSbig het volgende:

[..]
ze zaten er maar een beetje naast.................hahaha
pi_202926548
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:20 schreef falling_away het volgende:

[..]
Helaas is de media alles behalve kritisch over het beleid tenzij ze vinden dat het eigenlijk nog strenger moet. Heb ze nog nooit betrapt op een kritische noot over het te strenge beleid (bijv. rondom de avondklok).

Zelfs de NOS heeft gisteren de kop van hun artikel over de opmerking van Van Ranst gewijzigd.

De kop was eerst: "Belgische viroloog Van Ranst: coronamaatregelen in Nederland te voorzichtig"
en nu is het plotseling: "Viroloog Van Ranst: Nederland kiest nu voor te voorzichtig, in plaats van net te laat"

Terwijl de eerste koop beter aansluit bij zijn opmerking. Ze zullen bij de NOS wel ervan langs hebben gekregen van hun baas dat ze het volk niet "te optimistisch" mogen maken.
Ja dat zal het zijn, en niet dat de kop feitelijk onjuist was.
Of tellen sensatiekoppen niet als het in jouw straatje valt?
In Southern Sun
pi_202926553
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:17 schreef asco het volgende:
Ff 2 dagen gefeest in Herne Duitsland. Ver weg van de hordes Nederlanders. Wat Een Genot. _O_ B:)B
Klap in het gezicht van Robert Koch :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202926562
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja dat zal het zijn, en niet dat de kop feitelijk onjuist was.
Of tellen sensatiekoppen niet als het in jouw straatje valt?
Heb je het artikel gelezen?
Alpha kenny one
pi_202926565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
_O-

Door dit soort 'kennis' zitten we nog in deze crisis.
Geen idee waar je het nu over hebt. Waarom zou het uitmaken of men gelooft of niet in iets dat niet werkt.
pi_202926570
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:21 schreef falling_away het volgende:

[..]
Heb je het artikel gelezen?
Ik wel, jij ook?
In Southern Sun
pi_202926584
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat mag je uiteraard vinden, maar het is helemaal niet al wel bekend dat dat allemaal erg meevalt. Dus waarom zou je dat zo stellig roepen?
De meerderheid van de onderzoeken geven dat in ieder geval aan. Je kan inderdaad ook rekening blijven houden met de experts die wat anders roepen, maar dan zit je over vijf maanden nog steeds in een lockdown omdat er nog steeds onzekerheid is. Ze zullen het nooit allemaal eens worden.
pi_202926591
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies! En dan is het land weer te klein want we zouden toch zus en zo doen?!
Waar heb jij het nou weer over? Hoezo zou het land te klein zijn wanneer er een logische en verantwoorde routekaart voor de lange termijn wordt opgesteld en die ook wordt nageleefd?

En voordat je er over begint, die routekaarten die er een jaar geleden waren(en ook vrij snel weer de prullenbak in geflikkerd werden) waren totaal onrealistisch. Vandaar de nadruk op een logische en verantwoorde routekaart.
pi_202926600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen idee waar je het nu over hebt. Waarom zou het uitmaken of men gelooft in iets dat niet werkt of niet.
Er zijn hele industrieën gebaseerd op het principe dat het alleen werkt als je er in gelooft. Worden miljarden in verdiend.
pi_202926601
quote:

[..]
Op dit moment slaat het wel ergens op, namelijk een betere bescherming door de gehele bevolking tegen omikron.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202926626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De meerderheid van de onderzoeken geven dat in ieder geval aan. Je kan inderdaad ook rekening blijven houden met de experts die wat anders roepen, maar dan zit je over vijf maanden nog steeds in een lockdown omdat er nog steeds onzekerheid is. Ze zullen het nooit allemaal eens worden.
En dan als het toch weer allemaal anders blijkt te zijn de regering verwijten dat ze niet voorzichtig genoeg waren. Het is zo voorspelbaar allemaal.
In Southern Sun
pi_202926640
quote:

[..]
Die onzekerheid is toch helemaal nog niet weg? Er komt steeds meer infomatie beschikbaar, maar om te stellen dat er geen onzekerheid meer is en dat alles bekend is rondom omikron lijkt me een brug te ver.
pi_202926647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het was 1.5 jaar geleden al duidelijk dat als je zorg ingesteld is op "kan het net bolwerken" en je dipt het in een klein beetje angst saus, dat de prognose "we gaan er misschien overheen!!" zo een beetje altijd wel opgaat.

En als dat voldoende is voor een lock down kom je er dus ook nooit uit, ook al zijn de maatregelen extreem duur en weinig effectief... "jaa anders waren we code zwart in gehobbeld!" totaal niet te bewijzen... Maar okay...

En ondertussen is er minder ziekenhuis capaciteit,terwijl de threshold die we accepteren om zonder maatregelen te leven eigenlijk is verlaagd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:25:01 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op dit moment slaat het wel ergens op, namelijk een betere bescherming door de gehele bevolking tegen omikron.
Dat is het sprookje van Hugo ja. De wetenschap is dat het helemaal niets veranderd en dat we gewoon een nieuwe versie van het vaccin nodig hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202926665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Er zijn hele industrieën gebaseerd op het principe dat het alleen werkt als je er in gelooft. Worden miljarden in verdiend.
Placebo effect.

Gewoon massaal mensen laten geloven dat een glas water drinken in de ochtend helpt tegen een corona besmetting en het gaat snel beter!
pi_202926674
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over? Hoezo zou het land te klein zijn wanneer er een logische en verantwoorde routekaart voor de lange termijn wordt opgesteld en die ook wordt nageleefd?

En voordat je er over begint, die routekaarten die er een jaar geleden waren(en ook vrij snel weer de prullenbak in geflikkerd werden) waren totaal onrealistisch. Vandaar de nadruk op een logische en verantwoorde routekaart.
Dat is het precies; alles wat gedaan wordt, is direct onrealistisch. Zoals een andere user hier zou stellen: kan niet, mag niet. We weten het allemaal zo goed.
In Southern Sun
pi_202926687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En dan als het toch weer allemaal anders blijkt te zijn de regering verwijten dat ze niet voorzichtig genoeg waren. Het is zo voorspelbaar allemaal.
Ik zal niet zo snel zeggen dat de regering teveel versoepeld.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 14:27:13 ]
pi_202926689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik wel, jij ook?
Yep:

quote:
De viroloog heeft daarom begrip voor de maatregelen in Nederland, al noemt hij ze "te voorzichtig". "Rekenmodellen gaven een bijzonder hoge IC-belasting aan. Daar zal men van geschrokken zijn. Ik denk dat het kabinet ook een trendbreuk wilde maken. Want ze kregen al vaak het commentaar: jullie zijn te laat."
De titel was dus eerlijker zoals die was. Van Ranst vindt de maatregelen te voorzichtig. punt. Daarna zegt hij dat de regering vaak het commentaar heeft kregen te laat te zijn, maar dat slaat dus niet op deze nieuwe golf, we zouden niet 'te laat' zijn geweest en dan geldt al helemaal niet met de kennis van nu.

Dat de lockdown nog steeds wordt aangehouden is gewoon een schande. -knip-

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 30-12-2021 14:35:03 ]
Alpha kenny one
pi_202926706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die onzekerheid is toch helemaal nog niet weg? Er komt steeds meer infomatie beschikbaar, maar om te stellen dat er geen onzekerheid meer is en dat alles bekend is rondom omikron lijkt me een brug te ver.
Niet helemaal weg nee, maar wel genoeg om die lockdown terug te draaien imo.
  donderdag 30 december 2021 @ 14:27:07 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202926727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is het sprookje van Hugo ja. De wetenschap is dat het helemaal niets veranderd en dat we gewoon een nieuwe versie van het vaccin nodig hebben.
dat is jouw sprookje dan weer, de waarheid ligt ergens in het midden nou ja wat dichter tegen het sprookje van Hugo aan
pi_202926729
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Mij part stop je vooral - als het nodig gaat worden - de superspread events, die zijn relatief goedkoop per voorkomen besmetting.

Al het overige lijkt het me stug dat de kosten/baten afweging ooooit positief kan worden, tenzij code-zwart scenario misschien.

Maar dan nog is eerder beginnen met die superspreaders altijd de betere oplossing. - Is mijn idee.
En als de capaciteit afdoende is zou er nooit een maatregel moeten bestaan, met de maatregelen vertragen we alleen maar effectief, er zal geen besmetting minder door voorkomen.
pi_202926731
1870 coronapatiënten in het ziekenhuis, aantal licht gedaald
In de ziekenhuizen zijn 137 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 19 nieuwe patiënten bij.

In de ziekenhuizen nam de bezetting af. Er liggen nu 1870 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1978)

Kan iemand mij uitleggen waarom NOS een netto daling van 108 opnames als "licht gedaald" ziet?
pi_202926739
twitter

Italië gooit er nog een schepje bovenop.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202926786
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Anti-stoffen groeien ook flink maar de vraag is of die nog wel voldoende zich binden aan het virus. Maar na een booster heb je ook een betere T-cel respons die nog wat beter het virus herkent. Uiteindelijk zullen de T-cellen het belangrijkste worden om uit deze crisis te komen.
Een mooi twitterdraadje over hoe goed je T-cellen na vaccinatie of besmetting omicron nog steeds herkennen.
[ twitter ]
  donderdag 30 december 2021 @ 14:29:00 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202926795
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Kunnen wij straks weer dat land financieel overeind houden omdat allerlei mensen hun baan zijn kwijtgeraakt door de torren in het hoofd van de politici daar.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:29:21 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is jouw sprookje dan weer, de waarheid ligt ergens in het midden nou ja wat dichter tegen het sprookje van Hugo aan
Als het oude vaccin voor 70% werkt, en hij werkt minder goed na verloop van tijd, dan heb je een booster nodig om weer terug naar 70% te gaan. Het maakt echt geen ene flikker uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202926858
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als het oude vaccin voor 70% werkt, en hij werkt minder goed na verloop van tijd, dan heb je een booster nodig om weer terug naar 70% te gaan. Het maakt echt geen ene flikker uit.
Griep raakt hetzelfde aantal mensen ieder jaar besmet, moeten we dan gaan concluderen dat de antistoffen maar 0% effectief zijn?

Ik vind het een matige parameter, het is gewoon geen vaccin met steriele immuniteit en dat hadden we ook nooit hoeven verwachten, ik denk dat veel mensen het wel zijn gaan verwachten dat er wél steriele immuniteit zou gaan bestaan.

Die mensen voelen zich allicht bedonderd.
  donderdag 30 december 2021 @ 14:31:33 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202926880
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
wat? :D
  donderdag 30 december 2021 @ 14:31:33 #157
14505 OProg
A Life in Music
pi_202926881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kunnen wij straks weer dat land financieel overeind houden omdat allerlei mensen hun baan zijn kwijtgeraakt door de torren in het hoofd van de politici daar.
Dat is omdat we het in Europa samen doen. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_202926932
prima nieuws vandaag:

Grapperhaus en Hugo niet in de nieuwe regering *O*
pi_202926956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:33 schreef Predator40 het volgende:
prima nieuws vandaag:

Zou het wat uitmaken?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 december 2021 @ 14:33:55 #160
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202926957
quote:
prima nieuws vandaag:

Hugo wel toch?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202926961
quote:
prima nieuws vandaag:

Jawel hoor.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:34:12 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202926977
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat? :D
Dat het complete bullshit is van Hugo. Er is helemaal geen bonusbescherming tegen de nieuwe variant, dat vaccin is nog 100% identiek aan de versie van afgelopen zomer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202927019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ze zijn ontzettend sluw. Na de 1e golf deden ze alsof Italie het zwaarst getroffen was en dat wij ze dus moesten helpen.

In de tussentijd hadden wij op basis van statistieken net zo'n golf te verwerken als Bergamo. Onze regering heeft dat echter beter kunnen verhullen waardoor de indruk is ontstaan dat wij zwaarder getroffen landen hielpen uit solidariteit.
  donderdag 30 december 2021 @ 14:37:01 #164
28167 matthijst
pi_202927069
  donderdag 30 december 2021 @ 14:38:33 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202927120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat het complete bullshit is van Hugo. Er is helemaal geen bonusbescherming tegen de nieuwe variant, dat vaccin is nog 100% identiek aan de versie van afgelopen zomer.
dus ze rollen een boostercampagne uit alleen voor de grote Hugo show, we zijn eruit
pi_202927151
quote:
.
en het daalt maar als een baksteen, maar de zogenaamde experts willen te voorzichtig zijn, SCHOLEN OPEN!!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:39:46 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202927172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]
.
en het daalt maar als een baksteen, maar de zogenaamde experts willen te voorzichtig zijn, SCHOLEN OPEN!!
Het is kerstvakantie
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202927179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:
1870 coronapatiënten in het ziekenhuis, aantal licht gedaald
In de ziekenhuizen zijn 137 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 19 nieuwe patiënten bij.

In de ziekenhuizen nam de bezetting af. Er liggen nu 1870 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1978)

Kan iemand mij uitleggen waarom NOS een netto daling van 108 opnames als "licht gedaald" ziet?
Haha tsja toen het gister tot onder de 2.000 daalde was het aantal 'ongeveer gelijk gebleven', een omschrijving die ik bij een stijging van tientallen echter nog niet gezien heb in de laatste anderhalve jaar.
pi_202927193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is kerstvakantie
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202927375
twitter

Het blijft lachen met de ZeroCovid/mondkapjes brigade.
pi_202927455
even wat anders.
waarom het volle pond(E25) blijven betalen als die vaccins niet goed werken??
fuck you Pfizer!
pi_202927478
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:27 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Deden ze dat hier maar. En dan wel alles open natuurlijk, net als in Italië.
pi_202927498
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef THEFXR het volgende:
even wat anders.
fuck you Pfizer!
Kapitalisme baby!
pi_202927607
twitter

Bizar, Italië gaat steeds verder. We mogen geen vergelijkingen maken, maar er is iets mis in heel veel landen.
  donderdag 30 december 2021 @ 14:53:11 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202927608
quote:
even wat anders.
fuck you Pfizer!
de IC's werken ook niet goed, er gaan mensen dood dus eigenlijk hebben we er daar ook teveel van
pi_202927628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Deden ze dat hier maar. En dan wel alles open natuurlijk, net als in Italië.
Ja joh, mensen uitsluiten vanwege een prik die niet eens goed genoeg werkt. En sowieso niet tegen transmissie werkt. 🤮
pi_202927650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:53 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Bizar, Italië gaat steeds verder. We mogen geen vergelijkingen maken, maar er is iets mis in heel veel landen.
Omdat die vergelijking nog steeds debiel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202927682
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat die vergelijking nog steeds debiel is.
En wanneer mogen deze mensen wel weer reizen? Of de rest van hun leven als paria leven?
pi_202927683
quote:

[..]
En sowieso niet tegen transmissie werkt. 🤮
Oh nu dit weer.
In Southern Sun
pi_202927684
quote:

[..]
Ja joh, mensen uitsluiten vanwege een prik die niet eens goed genoeg werkt. En sowieso niet tegen transmissie werkt. 🤮
Dat doet het wel. Maar ja, sommigen krijg je dat niet aan hun "verstand" gepeuterd, zelfs niet met feiten en cijfers.
pi_202927696
quote:
[ twitter ]

Dit is toch ook 2G?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202927702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En wanneer mogen deze mensen wel weer reizen? Of de rest van hun leven als paria leven?
Tot ze hun spuit gaan halen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:56:14 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202927712
quote:
[ twitter ]

Helden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202927746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Als ze zich laten vaccineren of de maatregelen opgeheven worden. Duh.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 30 december 2021 @ 14:57:19 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202927751
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:56 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Tot ze hun spuit gaan halen.
OV prik
pi_202927756
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is toch ook 2G?
Ongevaccineerden gewoon volledig uitsluiten van openbaar vervoer gaat wel behoorlijk ver
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202927773
quote:
[ twitter ]

Ze willen gewoon de hoop houden dat we van het virus kunnen winnen. Nu kunnen we het nog gooien op de ongevaccineerden; dat het allemaal goed komt als die zich ook allemaal laten vaccineren. Het zal vast wat helpen, maar het is een illusie om te denken dat de zorg het wereldwijd dan wel opeens makkelijk aan kan en dat er geen lockdowns meer nodig zijn.
pi_202927811
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Ongevaccineerden gewoon volledig uitsluiten van openbaar vervoer gaat wel behoorlijk ver
Waarom? OV is meer een bemettingshaard dan bijvoorbeeld de restaurants. Ze hebben daar toch ook 2G op de werkplek. Misschien haalt het de laatste weigeraars over de brug. Overigens vorige maand op Sicilië veel Italianen gesproken, daar is vaccineren eigenlijk helemaal geen issue. Iedereen wil dat graag doen. Een paar uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 14:59:42 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202927813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ze willen gewoon de hoop houden dat we van het virus kunnen winnen. Nu kunnen we het nog gooien op de ongevaccineerden; dat het allemaal goed komt als die zich ook allemaal laten vaccineren. Het zal vast wat helpen, maar het is een illusie om te denken dat de zorg het wereldwijd dan wel opeens makkelijk aan kan en dat er geen lockdowns meer nodig zijn.
Het helpt natuurlijk al een hoop als je de helft minder aan IC-patienten hebt doordat wappies nergens meer binnen komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202927836
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Waarom? OV is meer een bemettingshaard dan bijvoorbeeld de restaurants.
Ja goede vergelijking zeg
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202927861
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:57 schreef Caland het volgende:

[..]
Is in Italië nu al met lange afstand treinen en bussen. Maar dan 3G.
Ben dus benieuwd of dit voor alle OV gaat gelden, of waar 3G nu ook al is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202927877
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja goede vergelijking zeg
Waarom niet? Staan allebei in het lijstje.
pi_202927906
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Waarom niet? Staan allebei in het lijstje.
Je kan in je leven behoorlijk afhankelijk zijn van het openbaar vervoer, dat is natuurlijk niet van toepassing op restaurants
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 30 december 2021 @ 15:03:14 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202927917
Kan dat WO2-geneuzel niet ophouden, we weten het nu wel. Dat Italië er verder een puinhoop van maakt staat daar los van.
pi_202927930
Ik zie het probleem niet nee. Dan maar een monster. Maar ben het gezeik van die wappies met hun "gezond eten is de weg uit deze crisis" onderhand wel beu.
pi_202927960
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Je kan in je leven behoorlijk afhankelijk zijn van het openbaar vervoer, dat is natuurlijk niet van toepassing op restaurants
Ze moeten op hun werk ook al gevaccineerd zijn of pas corona hebben gehad. Dus om er te komen moet dan ook geen probleem zijn. Zo moeilijk doen ze er daar niet over.
pi_202927966
Als ik het zo lees, gaat alles wat nu 3G is naar 2G in Italië.
Super greenpass.
https://community.italiapass.com/feed/italy-travel-updates
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202927969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan dat WO2-geneuzel niet ophouden, we weten het nu wel. Dat Italië er verder een puinhoop van maakt staat daar los van.
Altijd een fout land geweest, ook toen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202927979
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
Super greenpass.
Top! Ook niet meer dat stomme testen dan.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:06:12 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202928007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Top! Ook niet meer dat stomme testen dan.
Alleen gaat 2G ook niet werken, geloven mensen nou echt nog in dat fabeltje.
pi_202928029
:lijstje: :M
pi_202928036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja. Als er meer mensen zijn die zich laten vaccineren daardoor, betekent dat ook minder mensen op de IC. Dat is toch waar het om gaat. Niet de besmettingen.
pi_202928039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb andere ideeën bij monsters, zeker in dit topic.
Of we zijn gewoon allemaal geen monsters of wappies of boomers, of whatever. Mensen denken alleen anders; dat kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2021 15:07:31 ]
  donderdag 30 december 2021 @ 15:07:21 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202928043
twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 15:07:21 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202928044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het gaat wel werken, maar het werkt op een andere manier dan antivaxxers denken dat het werkt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202928086
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Of we zijn gewoon allemaal geen monsters of wappies of boomers, of whatever. Mensen denken alleen anders; dat kan.
zolang ze allemaal gewoon in leven mogen blijven ^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202928097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:07 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Het inmasseren is begonnen.
In Southern Sun
pi_202928168
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
Super greenpass.
En alsnog een lagere vaccinatiegraad dan Nederland. Stupide land
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202928176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het gaat wel werken, maar het werkt op een andere manier dan antivaxxers denken dat het werkt.
Leg eens uit..voor mij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202928203
quote:
[ twitter ]
quote:
''We komen in de buurt van het hebben van data om te bepalen of de huidige lockdown nodig is. De eerste data zijn gunstig.''
Deze quote is zowel hilarisch als dieptriest. Wat. een. land _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 15:11:14 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202928205
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Leg eens uit..voor mij.
Door de kwetsbaren overal uit te sluiten, verklein je de kans dat ze in aanraking komen met het virus. Hoe minder kwetsbaren in aanraking komen met het virus, hoe minder van hen op de IC komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 30 december 2021 @ 15:11:26 #212
14505 OProg
A Life in Music
pi_202928211
quote:
[ twitter ]
Te beginnen met mensen zo snel mogelijk weer georganiseerd te kunnen sporten lijkt me een goed begin een gezondheidscrisis.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:11:47 #213
498282 Scrummie
pi_202928222
Present
  donderdag 30 december 2021 @ 15:11:50 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202928227
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
het effect is iig dat er non vaxxers zijn die dan toch aan de prik gaan, de echte anti moet je gewoon maar vergeten
pi_202928230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Door de kwetsbaren overal uit te sluiten, verklein je de kans dat ze in aanraking komen met het virus. Hoe minder kwetsbaren in aanraking komen met het virus, hoe minder van hen op de IC komen.
Ah zo.
Ja. Eens. Tot de circulatie van het virus weer wat lager is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 december 2021 @ 15:12:29 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202928245
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:11 schreef Pistolero het volgende:

[..]
[..]
Deze quote is zowel hilarisch als dieptriest. Wat. een. land _O-
wat is er dieptriest aan?
  donderdag 30 december 2021 @ 15:13:20 #217
3778 popje
pi_202928267
quote:
quote:

[..]
Na 14 januari hoop ik toch niet meer.
pi_202928283
quote:
11s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:11 schreef OProg het volgende:

[..]
Te beginnen met mensen zo snel mogelijk weer georganiseerd te kunnen sporten lijkt me een goed begin een gezondheidscrisis.
Eerst scholen :Y
pi_202928314
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:13 schreef popje het volgende:

[..]
[..]
Na 14 januari hoop ik toch niet meer.
Je spreekt jezelf wat tegen in deze post?
In Southern Sun
pi_202928320
Ik ken wel bewust ongevaccineerden in Italië. Ouderen vooral.
Maar die hebben ook nooit een test gedaan. Dus van 3G naar 2G zal ze niet veel uitmaken. Die leven gewoon in hun dorpje. Op dezelfde manier als voorheen.

Alleen (die paar die ik sprak dan) zijn ze wel boos op de regering Draghi. Maar ja. Dat is ook wel standaard zo, daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202928329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:06 schreef Zipportal het volgende:
Amsterdamned, deel 2??
pi_202928339
Mooie cijfers

Hoeren open
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202928341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Amsterdamned, deel 2??
Vast wel.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:15:31 #224
14505 OProg
A Life in Music
pi_202928347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eerst scholen :Y
Volgens mij was het een aan de voorkant verlengde kerstvakantie dus dat lijkt me in feite logisch.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:15:36 #225
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202928348
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202928356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat is er dieptriest aan?
Je kan echt niet zo'n zware en destructieve maatregel als een lockdown invoeren, en pas daarna gaan kijken of hij wel daadwerkelijk nodig was. Een lockdown is absoluut niet een middel dat je zo maar even 'voor de zekerheid' instelt.
pi_202928382
twitter
  Redactie Frontpage donderdag 30 december 2021 @ 15:16:47 #229
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202928389
25,5% 8)7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202928415
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef OProg het volgende:

[..]
Volgens mij was het een aan de voorkant verlengde kerstvakantie dus dat lijkt me in feite logisch.
Dat is zeker nog niet zo. Er zou worden gekeken of de scholen na het reguliere einde van de kerstvakantie weer open zouden gaan.
pi_202928437
twitter

twitter
pi_202928457
URKED 15.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:19:01 #233
498282 Scrummie
pi_202928459
Prima cijfers *O*

Op naar het grote herstel.
pi_202928467
quote:
11s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:11 schreef OProg het volgende:

[..]
Hoezo georganiseerd... sporten kun je overal en altijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202928473
914 A'dam.
pi_202928480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:19 schreef Scrummie het volgende:
Prima cijfers *O*

Op naar het grote herstel.
FRANSMANNED.
pi_202928484
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
25,5% 8)7
Boeiend, totaal irrelevant cijfer. Helemaal met al die thuistesten.
pi_202928494
twitter

Tot nu toe kleine stijging van 10% betreft de besmettingen t.o.v. vorige week.
pi_202928498
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:19 schreef Zipportal het volgende:

[..]
FRANSMANNED.
waarom moet ik om zo een soort dingen lachen.... wat maakt me dit?
  donderdag 30 december 2021 @ 15:20:48 #240
498282 Scrummie
pi_202928520
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:20 schreef Questular het volgende:

[..]
waarom moet ik om zo een soort dingen lachen.... wat maakt me dit?
Humorloos.
pi_202928524
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Je kan echt niet zo'n zware en destructieve maatregel als een lockdown invoeren, en pas daarna gaan kijken of hij wel daadwerkelijk nodig was. Een lockdown is absoluut niet een middel dat je zo maar even 'voor de zekerheid' instelt.
Rutte:

pi_202928527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Dus Omicron is coming home
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202928538
twitter

Amsterdam daalt alweer, u kunt rustig slapen.

Het FOK OMT! waakt over u.

@Zipportal @Lenny_Leonard
  donderdag 30 december 2021 @ 15:21:42 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202928554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dus Omicron is coming home
Genot.
pi_202928567
Mooie cijfers, tijd om de lockdown op te heffen.
pi_202928575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Moeten we al naar onze schuilkelders?
pi_202928610
Iedereen een pilletje met Omikron opsturen ipv een gratis zelftest.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:24:54 #248
445514 DonDruiper
pi_202928620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoezo georganiseerd... sporten kun je overal en altijd.
Dit vind ik te kort door de bocht.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 30 december 2021 @ 15:25:27 #249
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202928637
Topcijfers, veel besmettingen, daling ziekenhuisopnames. ^O^
  donderdag 30 december 2021 @ 15:26:46 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202928679
quote:
Mooie ziekenhuis- en IC-cijfers. Dat blijft gestaag dalen ^O^
pi_202928706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Moeten we al naar onze schuilkelders?
Jazeker. Omikron komt ons slopen _O_
  donderdag 30 december 2021 @ 15:27:54 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202928711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:24 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dit vind ik te kort door de bocht.
Het is ook dom gelul dat hier elke paar dagen weer wordt herhaald.

Bewegen en sporten zijn namelijk niet twee dezelfde dingen.
pi_202928717
Cijfers vandaag in Denemarken:

twitter
  donderdag 30 december 2021 @ 15:29:52 #254
3778 popje
pi_202928776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je spreekt jezelf wat tegen in deze post?
Was sarcastisch
pi_202928789
Dus Omicron valt mee. Kijkend naar de dalende ziekenhuis cijfers in Denemarken
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202928821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:29 schreef popje het volgende:

[..]
Was sarcastisch
Goh.
In Southern Sun
pi_202928826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:28 schreef Oliver23 het volgende:
Cijfers vandaag in Denemarken:

[ twitter ]
Omicron mag wel wat beter zijn best gaan doen, erg matig dit.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:32:25 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202928854
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Jij komt al tot de conclusie dat het niet nodig was en die kan je dus niet trekken.

Dit staat los van mijn mening dat een lockdown veel te ver gaat in wat voor geval dan ook.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:33:22 #259
445514 DonDruiper
pi_202928892
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Naja ik probeer het netjes te houden.

Anders wordt het weggehaald.

Er is hier maar 1 user die alles mag.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202928902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat laatste is absoluut waar. Toch kun je letterlijk overal sporten. Wil niet zeggen dat je dan ook elke sport overal kunt doen, maar fit blijven zonder sportschool is geen enkele probleem.
pi_202928912
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dus Omicron valt mee. Kijkend naar de dalende ziekenhuis cijfers in Denemarken
Komt allemaal door hun lockdown.

Oh, wacht.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 15:34:23 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202928917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat laatste is absoluut waar. Toch kun je letterlijk overal sporten. Wil niet zeggen dat je dan ook elke sport overal kunt doen, maar fit blijven zonder sportschool is geen enkele probleem.
Ik heb een beetje moeite met mijn zwemconditie op peil houden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202928940
quote:
even wat anders.
fuck you Pfizer!
Nederland heeft het recht de bestelde vaccins om te zetten in een aan de nieuwe variant(en) aangepast vaccin om te zetten en Pfizer de 'plicht' die ook daadwerkelijk te ontwikkelen als het bestaande vaccin onvoldoende (definitie onbekend) werkt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 30 december 2021 @ 15:35:28 #264
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202928956
Ben nu in een Albert Heijn in Amsterdam en zie veel meer mensen zonder mondkapjes (en zelfs personeel) dan bij mijn ‘eigen’ Albert Heijn.

Van God los hiero.
pi_202928957
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb een beetje moeite met mijn zwemconditie op peil houden.
Wetsuit kopen en niet mieten. Hoe denk je dat triathleten trainen?
  donderdag 30 december 2021 @ 15:35:55 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202928971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het zijn 2 dingen die in elkaars verlengde liggen. Natuurlijk kun je fit blijven door te gaan lopen of fietsen, maar als jij b.v. volleybal of een andere teamsport op niveau beoefent, dan zijn er gewoon een boel specifieke trainingselementen die je niet fatsoenlijk kunt uitoefenen momenteel.

Nog los van bepaalde spiergroepen die je voor bepaalde sporten juist extra wilt trainen en wat niet zomaar is opgelost door even op de fiets te stappen of een stukje te gaan hardhollen.
pi_202928975
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
Jij komt al tot de conclusie dat het niet nodig was en die kan je dus niet trekken.

Dit staat los van mijn mening dat een lockdown veel te ver gaat in wat voor geval dan ook.
Complete idioterie. Laat die Omikron z'n ding doen en je bent over een half jaar van Corona af. Sowieso komt die golf hoe dan ook, wat is het nut om hem in februari/maart te krijgen?
blablablabla
pi_202929047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het zijn 2 dingen die in elkaars verlengde liggen. Natuurlijk kun je fit blijven door te gaan lopen of fietsen, maar als jij b.v. volleybal of een andere teamsport op niveau beoefent, dan zijn er gewoon een boel specifieke trainingselementen die je niet fatsoenlijk kunt uitoefenen momenteel.
Het punt is dat dat 'niet mogen sporten' vaak wordt geroepen in combinatie met het argument dat een gezond lijf geen corona krijgt of er beter tegen kan vechten. Los van de zin/onzin van die discussie, maakt het voor covid19 weinig uit of jij je sprongservice wel of niet onderhoud.
pi_202929049
quote:

[..]
Het is winterstop.
In Southern Sun
pi_202929058
quote:

[..]
Sport is wel wat meer dan alleen fit blijven.
pi_202929061
quote:

[..

Nog los van bepaalde spiergroepen die je voor bepaalde sporten juist extra wilt trainen en wat niet zomaar is opgelost door even op de fiets te stappen of een stukje te gaan hardhollen.
Je kunt elke spiergroep trainen zonder sportschool. Nee, niet op bodybuild niveau tenzij je zwaar wilt investeren. Maar goed genoeg voor een amateursporter.
pi_202929070
quote:

[..]

Dat geldt dus voor alles en iedereen met deze totaal uit de lucht gegrepen en nutteloze lockdown.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 december 2021 @ 15:39:20 #273
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202929073
quote:

[..]
True, heb vanaf aanvang van deze crisis: handgrippers, dumbells, hardloopschoenen en een nieuwe mountainbike aangeschaft.
Dit om andere sporten te compenseren die niet meer mogelijk zijn.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:40:04 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202929097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Komt allemaal door hun lockdown.

Oh, wacht.
Op 17 december werden nieuwe lockdown regels voorgesteld. Of die door het parlement goedgekeurd zijn weet ik niet.
quote:
Denmark Proposes New Lockdown Measures Amid World Omicron Spread

Danish Prime Minister Mette Frederiksen said at a news conference the restrictions, which need parliamentary approval, would include crowd limits in stores, the closure of theaters, other entertainment venues and conference centers, and a mandatory mask requirement in most public places.
https://www.voanews.com/a(...)spread-/6359300.html
are we infinite or am I alone
  donderdag 30 december 2021 @ 15:40:06 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202929102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is winterstop.
Zat teams die op niveau spelen die gewoon doortrainen hoor, of die normaliter maar een korte winterbreak hebben. Ik heb het niet alleen maar over bierteams in het veldvoetbal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 december 2021 @ 15:40:55 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202929118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wetsuit kopen en niet mieten. Hoe denk je dat triathleten trainen?
Niet in de winter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202929127
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:35 schreef Zwansen het volgende:
Ben nu in een Albert Heijn in Amsterdam en zie veel meer mensen zonder mondkapjes (en zelfs personeel) dan bij mijn ‘eigen’ Albert Heijn.

Van God los hiero.
Lol, ik woon in Amsterdam. Worden die dingen elders echt goed gedragen?
  donderdag 30 december 2021 @ 15:41:42 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202929139
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:39 schreef tja77 het volgende:

[..]
True, heb vanaf aanvang van deze crisis: handgrippers, dumbells, hardloopschoenen en een nieuwe mountainbike aangeschaft.
Dit om andere sporten te compenseren die niet meer mogelijk zijn.
Dat is leuk, maar daar heeft lang niet iedereen de financiele middelen voor natuurlijk.
pi_202929140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zat teams die op niveau spelen die gewoon doortrainen hoor, of die normaliter maar een korte winterbreak hebben.
Ja dan heb je het wel over de topamateurs. Die zullen inderdaad even wat creatiever moeten zijn in het fit blijven. Maar een paar weken zonder gerichte training overleven die ook wel weer, in de zomerstop worden ze ook geacht zelf fit te blijven.
In Southern Sun
pi_202929146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Sport is wel wat meer dan alleen fit blijven.
Mensen vergeten bijvoorbeeld voor het gemak even dat er ook een heel groot sociaal aspect aan sport en sportclubs hangt.
  donderdag 30 december 2021 @ 15:42:14 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202929158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Complete idioterie. Laat die Omikron z'n ding doen en je bent over een half jaar van Corona af. Sowieso komt die golf hoe dan ook, wat is het nut om hem in februari/maart te krijgen?
Die eerste lockdown kon ik nog wel enigszins begrijpen omdat we toen nog niet echt wisten waar we mee te maken hadden en er nog geen vaccins waren, ik denk dat het wel levens heeft gered.

Nu de bevolking grotendeels is gevaccineerd heb ik er toch wel moeite mee, dit heeft gewoon teveel impact op de hele samenleving en staat niet meer in verhouding met de paar honderd mensen wiens leven je gaat redden.
pi_202929165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:41 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Mensen vergeten bijvoorbeeld voor het gemak even dat er ook een heel groot sociaal aspect aan sport en sportclubs hangt.
Nee hoor; er wordt alleen gemeld dat dat bij andere sectoren net zo goed is. Ofwel: werkelijk iedereen is de lul met dit zwalkend beleid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202929166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet in de winter.
Ik zie anders dagelijks zwemmers in de zee.
In Southern Sun
  donderdag 30 december 2021 @ 15:43:09 #284
12221 Tijn