https://www.tubantia.nl/b(...)or-booster~af6ed968/quote:In Italië worden daarnaast de quarantaineregels versoepeld voor mensen die gevaccineerd of hersteld zijn. Zij hoeven in principe niet meer in zelfisolatie als ze nauw in contact zijn geweest met iemand die positief is getest. Wel moeten ze tien dagen een FFP2-masker dragen als ze hun huis uitgaan.
Positie DCC: functie elders.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Frankrijk vereist ook een booster. Nu al voor 60+ en vanaf 15 januari iedereen. En vanaf 1 februari kan je alleen nog in de EU reizen zonder test als je laatste vaccinatie niet ouder is dan 9 maanden. Het kan ook korter zijn, zo houdt Frankrijk 7 maanden aan. En sommige landen vereisen sowieso een test, zoals Portugal. Snapt u het nog?
Mijn tweede prik is nu inderdaad amper 4 maanden geleden en ik neem de booster pas wanneer ik hem ook echt nodig heb omdat ik anders niet meer de dingen kan doen die ik wil doen. Ik zie het nut niet zo om me alweer zo snel na de vorige prik te laten vaccineren als gezonde begin dertiger. Helemaal als ik hoor dat de werking van die booster na tien weken alweer in elkaar gestort is. Absoluut geen anti vaxxer, maar ik zie het nut gewoon niet. Niet proportioneel.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
Te meer mijn jaartal dichterbij komt, te meer ik me in kan leven in de rare gedachtekronkels van antivaxxers
Ik ben echt oprecht benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van zo gehaast iedereen van na 1990 boosteren, terwijl die groep amper 4 maanden geleden pas gevaccineerd is. Dat verkooppraatje is allemaal leuk en aardig, maar ik wil gewoon precies weten wat het nut is. De kans dat ik nu nog op de volle 100% zit is vrij groot, en ik wil niet het risico lopen dat mijn immuunsysteem straks lui wordt en afhankelijk wordt van een booster.
Dat wordt lastig als je samenleving lam komt te liggen omdat er miljoenen mensen in quarantaine zitten.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)or-booster~af6ed968/
Huh maar dat werkte toch niet? We moesten toch juist de quarantaine uitbreiden?
Oh ik dacht dat alle landen 9 maanden hadden afgesproken.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Frankrijk vereist ook een booster. Nu al voor 60+ en vanaf 15 januari iedereen. En vanaf 1 februari kan je alleen nog in de EU reizen zonder test als je laatste vaccinatie niet ouder is dan 9 maanden. Het kan ook korter zijn, zo houdt Frankrijk 7 maanden aan. En sommige landen vereisen sowieso een test, zoals Portugal. Snapt u het nog?
Okquote:Op donderdag 30 december 2021 13:38 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De reden om als jong mens met twee vaccins een booster te nemen, is denk ik vooral om te voorkomen dat je het virus verder verspreidt, want met een booster zal je lichaam sneller reageren en voorkom je dat je veel virusdeeltjes met je meedraagt en het weer kan verspreiden.
Onze vrienden van het RijksInstituut Voor Maatregelgekte denken daar anders over.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als je samenleving lam komt te liggen omdat er miljoenen mensen in quarantaine zitten.
Nee, er is afgesproken dat het niet langer dan 9 maanden mag zijn. Sommige landen houden een kortere termijn aan.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat alle landen 9 maanden hadden afgesproken.
In ga in februari en maart naar het buitenland, benieuwd hoeveel er dan alweer veranderd is.
A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and olderquote:Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
Te meer mijn jaartal dichterbij komt, te meer ik me in kan leven in de rare gedachtekronkels van antivaxxers
Ik ben echt oprecht benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van zo gehaast iedereen van na 1990 boosteren, terwijl die groep amper 4 maanden geleden pas gevaccineerd is. Dat verkooppraatje is allemaal leuk en aardig, maar ik wil gewoon precies weten wat het nut is. De kans dat ik nu nog op de volle 100% zit is vrij groot, en ik wil niet het risico lopen dat mijn immuunsysteem straks lui wordt en afhankelijk wordt van een booster.
Dat zei Robin Fransman ook.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
En de kans dat iemand op de IC belandt is ueberhaupt klein natuurlijk.
Als wij straks ook met 80-100k cases per dag zitten wordt het vanzelf onhoudbaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onze vrienden van het RijksInstituut Voor Maatregelgekte denken daar anders over.
Dus het is allemaal desinformatie dat de wereld wordt ingeslingerd, ben ook niets anders gewend van dat zooitje ongeregeld in Den Haag.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:33 schreef Tarado het volgende:
Wat ik er van begrijp is die booster alleen nodig om infectie tegen te gaan wat tijdelijk is (week of 10) en ook een tijdelijke rem op besmettelijkheid. Tegen ernstige ziekte zijn die 2 vaccinaties die je al gehad hebt voldoende dus de kans om in het ziekenhuis belanden is vrij gering.
Want 100% antistoffen ipv 99% maakt echt een verschilquote:Op donderdag 30 december 2021 13:38 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
De reden om als jong mens met twee vaccins een booster te nemen, is denk ik vooral om te voorkomen dat je het virus verder verspreidt, want met een booster zal je lichaam sneller reageren en voorkom je dat je veel virusdeeltjes met je meedraagt en het weer kan verspreiden.
23k is hier de max en capaciteit wordt lager in januariquote:Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als wij straks ook met 80-100k cases per dag zitten wordt het vanzelf onhoudbaar.
Tot een bepaald punt....quote:Op donderdag 30 december 2021 13:35 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee, je immuunsysteem wordt alleen maar alerter. Het is een nieuwe vijand, je helpt je immuunsysteem een handje met een vaccin en een booster, wat eigenlijk hetzelfde is.
Godverdomme, dat wist ik nog niet eensquote:Op donderdag 30 december 2021 13:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
A single booster dose of the vaccine may be administered at least 6 months after completion of a primary series to individuals 18 years of age and older
Maar goed, wat weet Pfizer nou van hun vaccin![]()
Bescherming tegen infectie wordt lager, maar bescherming tegen ziekenhuis en IC blijft gewoon hoog (90% ofzo).
En de kans dat iemand op de IC belandt is ueberhaupt klein natuurlijk.
OK, zal even happenquote:
misschien zinloos voor jezelf in directe zin maar tijdelijk minder besmettelijk zijn helpt wel om die golf milder te maken, wat dan weer kan leiden tot geen of minder strenge maatregelen.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:48 schreef Nattekat het volgende:
De uitleg die ik hierboven las is alleen voor de korte termijn, wat het eigenlijk volkomen zinloos maakt.
Je immuunsysteem wordt niet lui of afhankelijk van een booster.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
'Baat het niet, schaadt het niet'quote:Op donderdag 30 december 2021 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd welk excuus de overheid gaat gebruiken als blijkt dat die booster uiteindelijk geen reet uit maakt.
natuurlijk gaat die wel uitmaken zeker als 60+ hem al gehad heeftquote:Op donderdag 30 december 2021 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Ben benieuwd welk excuus de overheid gaat gebruiken als blijkt dat die booster uiteindelijk geen reet uit maakt.
Toch zijn er diverse berichten waarin gezegd wordt dat het een slecht idee is om te vaak boosters toe te passen, zie ook een paar posts hierboven. Denk niet dat je lichaam lui wordt, maar de kans op bijwerkingen wordt wel groter.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je immuunsysteem wordt niet lui of afhankelijk van een booster.
[ twitter ]
Post hierboven net twee quotes waarin gezegd wordt dat het wel kan.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je immuunsysteem wordt niet lui of afhankelijk van een booster.
[ twitter ]
Totdat er een nieuw vaccin op de markt komt over 2 maanden die ik nog niet mag omdat de vorige booster pas een maand daarvoor gezet isquote:Op donderdag 30 december 2021 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Baat het niet, schaadt het niet'
Ja, die groep. En over 3 maanden begint het hele circus weer van voor af aan.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk gaat die wel uitmaken zeker als 60+ hem al gehad heeft
''Pak de volgende booster'', die geeft je dan weer een boost!quote:Op donderdag 30 december 2021 13:54 schreef Nattekat het volgende:
Niemand claimt toch dat die booster jarenlange bescherming biedt?!quote:Op donderdag 30 december 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die groep. En over 3 maanden begint het hele circus weer van voor af aan.
En wij verlengen de lockdown nog even hoor.quote:
3 per jaar komende 2 jaar. Is toch n eitje. Is maar n prikjequote:Op donderdag 30 december 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Pak de volgende booster'', die geeft je dan weer een boost!
En daarna de booster daarna.
Etc.
NY Times? Waar?quote:Op donderdag 30 december 2021 13:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Post hierboven net twee quotes waarin gezegd wordt dat het wel kan.
Maar zou kunnen dat huisdoktertim op twitter betrouwbaarder is dan NY Times natuurlijk.
Er is ook niemand die claimt dat een vaccin zijn werking verliest binnen 3 maanden. Dit is een politieke beslissing, geen wetenschappelijke.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niemand claimt toch dat die booster jarenlange bescherming biedt?!
Lijkt me goed, cijfers nog verder naar beneden voor omikron hier verder om zich heen gaat grijpenquote:Op donderdag 30 december 2021 14:02 schreef popje het volgende:
[..]
En wij verlengen de lockdown nog even hoor.
Toch zijn er verschillende onderzoeken die aantonen dat je na een booster wel een verbeterde T-cel respons krijgt. Maar als je de data van Denemarken ziet is het eigenlijk belangrijker om de Robin Fransmannen van deze wereld te vaccineren dan bijvoorbeeld een 30er of 40er een booster te geven.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch zijn er diverse berichten waarin gezegd wordt dat het een slecht idee is om te vaak boosters toe te passen, zie ook een paar posts hierboven. Denk niet dat je lichaam lui wordt, maar de kans op bijwerkingen wordt wel groter.
Je weet dat de lockdown tot de 14e duurt hè?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me goed, cijfers nog verder naar beneden voor omikron hier verder om zich heen gaat grijpen.
Oh dat zou zeker kunnen. Je kans op ziekenhuisopname en op het besmetten van een ander ook als je het niet doet.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch zijn er diverse berichten waarin gezegd wordt dat het een slecht idee is om te vaak boosters toe te passen, zie ook een paar posts hierboven. Denk niet dat je lichaam lui wordt, maar de kans op bijwerkingen wordt wel groter.
Dus?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de lockdown tot de 14e duurt hè?
Je T-cel respons wordt beter? Dat is de enige die ik eigenlijk niet verwacht had. Ik had verwacht dat de hoeveelheid antistoffen in je bloed lfink toe zou nemen, misschien tot niveau's hoger dan na de tweede prik, maar een betere T-cel respons is wel interessant. Sneller oid?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Toch zijn er verschillende onderzoeken die aantonen dat je na een booster wel een verbeterde T-cel respons krijgt. Maar als je de data van Denemarken ziet is het eigenlijk belangrijker om de Robin Fransmannen van deze wereld te vaccineren dan bijvoorbeeld een 30er of 40er een booster te geven.
[ twitter ]
beetje paniek zit er wel bij maar het/hun doel is het besmettingsverloop minder steil te maken waardoor de ziekenhuizen het kunnen behappen als een % van de besmette personen daar belandt.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Totdat er een nieuw vaccin op de markt komt over 2 maanden die ik nog niet mag omdat de vorige booster pas een maand daarvoor gezet is
Ik zie heel deze boostercampagne eerder als pure paniek van de overheid dan als een noodzakelijk iets. Ze hadden eerst alles op alles moeten zetten om alle 60+'ers naar begin januari te verhuizen. Het is echt totaal niet uit te leggen dat die nu in sommige gevallen nog 3 weken moeten wachten.
Ja joh, gewoon nog even ten kosten van alle kinderen en ondernemers de lockdown verlengen om de cijfers zo laag mogelijk te krijgen. Waarom niet?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me goed, cijfers nog verder naar beneden voor omikron hier verder om zich heen gaat grijpen .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |