SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat zei je pas later in de discussie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik claimde dan ook niet dat er geen onderbouwing was. Ik claimde dat de medische onderbouwing voor MIJ persoonlijk niet goed genoeg was.Echt wat anders.
(overigens is dat nog steeds hetzelfde als zeggen dat "voor mij persoonlijk sneeuw zwart is"![]()
Ja zeg. In tegenstelling tot tandenpoetsen heeft een positieve test direct ingrijpende gevolgen voor de rest van je weekplanning en die van de mensen om je heen. Dat levert een onzekere, instabiele situatie op die je niet "normaal" kunt noemen.quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door Iblardi op 28-12-2021 13:12:27 ]![]()
'Er zitten overigens opvallend veel vee- en dierenartsen in dat OMT.'
Dat kan een verklaring zijn waarom men graag a la minute een lockdown wil: daarmee gaat het stikstof omlaag en wordt de veeteelt ontzien. Afgezien van het feit dat een expert altijd zijn eigen verantwoordelijkheid wil afdekken.
Het is raar dat experts alleen zo worden genoemd in de medisch hoek. Je hebt ook onderwijsexperts, economische experts, die zijn echt niet minder.![]()
Dit is echt hetzelfde als ‘virus-expert Engel’quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:43 schreef Jor_Dii het volgende: https://eenvandaag.avrotr(...)ieuwe-tandenpoetsen/
![]()
wtfMakkelijk eerste![]()
Want als je gevaccineerd bent en nog maar 0,001% kans hebt om in een ziekenhuis te belanden moeten we met z'n allen in lockdown omdat dit perse 0,0005% moet worden?quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik laat me gewoon KAPOT boosteren als een fitte twintiger.
Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is.
Je kunt toch met de beste wil van de wereld dit niet goedpraten voor iedereen die onder de 50 is?![]()
wat is er mis met je zelf beschermen? al is het niet tegen ziekenhuisopname, dan ben ik alsnog liever niet ziek.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Want als je gevaccineerd bent en nog maar 0,001% kans hebt om in een ziekenhuis te belanden moeten we met z'n allen in lockdown omdat dit perse 0,0005% moet worden?
Je kunt toch met de beste wil van de wereld dit niet goedpraten voor iedereen die onder de 50 is?
das toch niet zo raar?![]()
Kom maar liever nooit meer je huis uit en ga alvast in je grafkist liggen, dan bescherm je jezelf tegen het leven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat is er mis met je zelf beschermen? al is het niet tegen ziekenhuisopname, dan ben ik alsnog liever niet ziek.
das toch niet zo raar?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Uhm nee, dat claimde je dus niet:quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik claimde dan ook niet dat er geen onderbouwing was. Ik claimde dat de medische onderbouwing voor MIJ persoonlijk niet goed genoeg was.Echt wat anders.
Dat heeft niets met agree to disagree te maken. Maar je zal het vast later weer kunnen gebruiken om credits te vragen dat je het zo goed zag, als we dan toch persoonlijk gaan worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Risico groepen en ouderen halen die elk jaar idd. Maar nu wordt het bij iedereen opgedrongen, terwijl de medische onderbouwing een beetje mist. Helemaal nu blijkt dat die booster maar een paar weken echt effect geeft.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Wat is er mis met ziek worden? Die ziekelijke drang dat niemand corona mag krijgen van het gezonde deel van de bevolkingsgroep is echt bizar. Ik heb het gehad ondanks vaccinatie en heb me geen 1 dag hondsberoerd gevoeld. 2 paracetamol erin en het ging prima.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat is er mis met je zelf beschermen? al is het niet tegen ziekenhuisopname, dan ben ik alsnog liever niet ziek.
das toch niet zo raar?![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leuke tip van Marino.
Doen we verder niks mee.
Reacties genot.![]()
Het gaat niet om 'ik'.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is er mis met ziek worden? Die ziekelijke drang dat niemand corona mag krijgen van het gezonde deel van de bevolkingsgroep is echt bizar. Ik heb het gehad ondanks vaccinatie en heb me geen 1 dag hondsberoerd gevoeld. 2 paracetamol erin en het ging prima.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
das toch niet zo raar?
Ik heb mijn kind ook niet naar een mazelenfeestje gebracht. Maar haar gewoon laten vaccineren tegen de mazelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zullen we weer stoppen met die persoonlijke aanvallen, vanaf alle kanten? Neem een abbo en negeer elkaar als je elkaar alleen maar in de haren vliegt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Uhm nee, dat claimde je dus niet:
[..]
Dat heeft niets met agree to disagree te maken. Maar je zal het vast later weer kunnen gebruiken om credits te vragen dat je het zo goed zag, als we dan toch persoonlijk gaan worden.![]()
ik ben liever niet ziek, en als het dan toch gebeurd het liefst zo mild mogelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is er mis met ziek worden? Die ziekelijke drang dat niemand corona mag krijgen van het gezonde deel van de bevolkingsgroep is echt bizar. Ik heb het gehad ondanks vaccinatie en heb me geen 1 dag hondsberoerd gevoeld. 2 paracetamol erin en het ging prima.
En daar helpt vaccinatie bij, ik vind het fijn dat dat aangeboden wordt.
Moet het verplicht worden? Nee vind ik niet.
maar om nou te zeggen "dat je met de beste wil van de wereld vaccinaties onder de 50 niet kunt verdedigen" is natuurlijk lulkoek.![]()
Ha, wie van jullie is dit? https://twitter.com/JohannesKeuning/status/1475756354124099587quote:Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:05 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat zei je pas later in de discussie.
(overigens is dat nog steeds hetzelfde als zeggen dat "voor mij persoonlijk sneeuw zwart is"Dat was mijn oorspronkelijke bericht. Had ik inderdaad aan moeten vullen met ''in my opinion'', maar ik ging er van uit dat mensen sowieso wel door zouden hebben dat het om een mening ging.quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Risico groepen en ouderen halen die elk jaar idd. Maar nu wordt het bij iedereen opgedrongen, terwijl de medische onderbouwing een beetje mist. Helemaal nu blijkt dat die booster maar een paar weken echt effect geeft.
Je vergelijking gaat verder niet op imo. Ik ontken niet dat er een medische onderbouwing te vinden is; voor mij persoonlijk is het alleen niet overtuigend genoeg. Ik snap niet zo waarom het zo'n probleem is dat ik dat vind?Waar ben ik persoonlijk bezig dan? Ik probeer het juist op een vriendelijke wijze af te ronden telkens.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Uhm nee, dat claimde je dus niet:
[..]
Dat heeft niets met agree to disagree te maken. Maar je zal het vast later weer kunnen gebruiken om credits te vragen dat je het zo goed zag, als we dan toch persoonlijk gaan worden.![]()
onzin, ik bescherm mezelf op een hele eenvoudig manier, en doe verder gewoon alles wat ik wil doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef popje het volgende:
[..]
Kom maar liever nooit meer je huis uit en ga alvast in je grafkist liggen, dan bescherm je jezelf tegen het leven.
Dit is echt de makkelijkste manier om jezelf te beschermen.![]()
Ja individuele keuzes versus een paternalistische overheid, dat is nu net het punt dat @Blik nmm probeert te maken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik ben liever niet ziek, en als het dan toch gebeurd het liefst zo mild mogelijk.
En daar helpt vaccinatie bij, ik vind het fijn dat dat aangeboden wordt.
Moet het verplicht worden? Nee vind ik niet.
maar om nou te zeggen "dat je met de beste wil van de wereld vaccinaties onder de 50 niet kunt verdedigen" is natuurlijk lulkoek.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nee, dat is geen lulkoek, want bij die vaccinatie komen allerlei vrijheden zoals naar een restaurant mogen, mogen reizen in de EU, etc. Er is geen vrijheid hierinquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:14 schreef koemleit het volgende:
maar om nou te zeggen "dat je met de beste wil van de wereld vaccinaties onder de 50 niet kunt verdedigen" is natuurlijk lulkoek.
Ik vind het ook helemaal prima dat een booster wordt aangeraden en beschikbaar is voor iedereen en dat iedereen vrije keuze krijgt hierin. Maar de verkapte vaccinatieplicht die erbij komt vind ik echt niet te verdedigen naar een gezonde bevolkingsgroep toe![]()
ja dat is een hele andere discussie...quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat is geen lulkoek, want bij die vaccinatie komen allerlei vrijheden zoals naar een restaurant mogen, mogen reizen in de EU, etc. Er is geen vrijheid hierin
Ik vind het ook helemaal prima dat een booster wordt aangeraden en beschikbaar is voor iedereen en dat iedereen vrije keuze krijgt hierin. Maar de verkapte vaccinatieplicht die erbij komt vind ik echt niet te verdedigen naar een gezonde bevolkingsgroep toe![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja individuele keuzes versus een paternalistische overheid, dat is nu net het punt dat @:Blik nmm probeert te maken.wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja individuele keuzes versus een paternalistische overheid, dat is nu net het punt dat @:Blik nmm probeert te maken.
(de 5 uur sluiting kwam toen we al bijna in code zwart zaten, en nu zijn ze wellicht wat te snel geweest met een lockdown erin gooien, maar die is/was ook gebaseerd op de ziekenhuisvoorspellingen).![]()
Dit.quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:
ik heb meer moeite met het weigeren met een frisse blik naar de situatie te kijken dan dat ze de maatregelen genomen hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zul je zien dat over een jaar of 30 Marino de nieuwe Jaap is.
Hier zien we Marino in het jaar 2041 na 3 jaar lockdown waarschuwen voor het heropenen van de scholen na de opkomst van het virus NAVID38.![]()
Ja[quote]Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
[..]
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.
(de 5 uur sluiting kwam toen we al bijna in code zwart zaten, en nu zijn ze wellicht wat te snel geweest met een lockdown erin gooien, maar die is/was ook gebaseerd op de ziekenhuisvoorspellingen).
[/quote
Ja voorspeld op basis van een bizar scenario weerHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Corona-expert @_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina![]()
![]()
Ik moet ook eens zo'n foto voor mijn cv laten maken. Beetje in de verte turen terwijl je je je expert-brein zijn gang laat gaan, lekker man.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
Corona-expert @:_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Op het strand zit ik normaal aan een cocktail of bierquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
Corona-expert @:_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zo kan je met elk scenario wel claimen dat het land dicht moet, met zulke bizarre cijfers, 4000 man op de IC half januari...quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef popje het volgende:
Ja[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
[..]
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.
(de 5 uur sluiting kwam toen we al bijna in code zwart zaten, en nu zijn ze wellicht wat te snel geweest met een lockdown erin gooien, maar die is/was ook gebaseerd op de ziekenhuisvoorspellingen).
[/quote
Ja voorspeld op basis van een bizar scenario weerHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
nee, dat is een discussie die er gewoon bij hoort. Die gaan hand in hand met elkaar. Er worden vrijheden afgepakt van volledig gezonde mensen en die vrijheid kun je terugkrijgen door het nemen van een vaccinatie. Terwijl nu ook al blijkt dat die booster helemaal niet zo effectief is (10 weken bescherming, woohoo), en Omicron helemaal niet zo extreem heftig lijkt te zijn (no shit, sherlock).quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dat is een hele andere discussie...
Het is gewoon een enorm paardenmiddel voor de bevolkingsgroep onder de 50 jaar.![]()
Het was niet dat we nog veel vrije bedden en vooral handen aan die IC-bedden over hadden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef popje het volgende:
[..]
Zo kan je met elk scenario wel claimen dat het land dicht moet, met zulke bizarre cijfers, 4000 man op de IC half januari...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vaccin beschermt je niet tegen ziek worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
das toch niet zo raar?
Dat dit nu nog steeds niet bekend is bij iedereen
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
de discussie of vaccinatie helpt en of er andere regels moeten zijn voor gevaccineerde dan voor ongevaccineerde is niet dezelfde discussie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:29 schreef Blik het volgende:
[..]
nee, dat is een discussie die er gewoon bij hoort. Die gaan hand in hand met elkaar. Er worden vrijheden afgepakt van volledig gezonde mensen en die vrijheid kun je terugkrijgen door het nemen van een vaccinatie. Terwijl nu ook al blijkt dat die booster helemaal niet zo effectief is (10 weken bescherming, woohoo), en Omicron helemaal niet zo extreem heftig lijkt te zijn (no shit, sherlock).
Het is gewoon een enorm paardenmiddel voor de bevolkingsgroep onder de 50 jaar.
Die eerst is eigenlijk geen discussie daar is het antwoord gewoon ja op.
Die tweede is wel een discussie, en daar zijn we het meer met elkaar eens dan je denkt.
Vraag, moeten er wel restricties gelden voor ongevaccineerde 50 plussers?![]()
Hey mijn vriendin heeft precies hetzelfde datum gehad per SMS.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina
Zonder wrijving geen glans![]()
Ik ook, maar ik weet nu dan ook mijn kind beschermt is tegen de Mazelen. Met deze vaccinatie weet ik dat over een paar maanden wederom niet meer beschermt ben omdat er dan weer een nieuwe variant komtquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb mijn kind ook niet naar een mazelenfeestje gebracht. Maar haar gewoon laten vaccineren tegen de mazelen.![]()
Het vaccin zorgt ervoor dat de ziekte milder verloopt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vaccin beschermt je niet tegen ziek worden.
Dat dit nu nog steeds niet bekend is bij iedereen
Dus het beschermt wel.
Als je zegt "het beschermt alleen tegen ziekenhuisopname" wil dat dus zeggen dat de ziekte milder zal verlopen.
Dat dit nog steeds niet bekent is bij iedereenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
niet meer volledig lijkt me beterquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik weet nu dan ook mijn kind beschermt is tegen de Mazelen. Met deze vaccinatie weet ik dat over een paar maanden wederom niet meer beschermt ben omdat er dan weer een nieuwe variant komt![]()
Er zit nogal een groot gebied tussen "niemand mag ziek worden" en je paternalistisch opstellen hè. Dat de overheid alleen optreedt als het overlopen van de zorg dreigt is een wat wonderlijke stelling; zo weet De Jonge nu al dat een booster noodzakelijk en de facto verplicht is vanaf, grosso modo, maart volgend jaar, terwijl helemaal niet duidelijk is wat dan de bezetting van de zorg zal zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Mensen rekenen wel op je!!quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op het strand zit ik normaal aan een cocktail of bierLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
De opleiding, ervaring en interesse voor virussen/immunologie en hoe die te bestrijden, begint meestal ook in het dierenrijk. Daar is ook de gelegenheid tot onderzoek en kennis opdoen, een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
Dat kan een verklaring zijn waarom men graag a la minute een lockdown wil: daarmee gaat het stikstof omlaag en wordt de veeteelt ontzien. Afgezien van het feit dat een expert altijd zijn eigen verantwoordelijkheid wil afdekken.
Het is raar dat experts alleen zo worden genoemd in de medisch hoek. Je hebt ook onderwijsexperts, economische experts, die zijn echt niet minder.
Wat het dan lastig maakt dat "experts" met die (dier)achtergrond zich - nofi - qua belang net wat minder goed kunnen verplaatsen in (wils)belangen van mensen. Gelukkig zijn er grondwetten die het die experts verbiedt om bv de menselijke populatie echt op te gaan hokken, keiharde vervoersverboden in te stellen en of zelfs te elimineren.
Voor de kennis omtrent virussen, immuniteit, epidemiologie en bestrijding; maakt het geen bal uit uit met welk zoogdier men te maken hebt. Waar het dus mank gaat, met hoe die "experts" in hun gelijk feitelijk denkend in dieren, dan hun ingestudeerde oplossingen (proberen te) vertalen naar menswaardige oplossingen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Gelukkig gaan de scriptjes automatischquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een griepprik helpt ook (mits ze het juiste virus kiezen in de prik), desondanks neem ik die prik ook niet omdat ik niet in de risicogroep val. Ik vind het niet erg om de griep te krijgen of corona te krijgen. Het is dan ook mijn eigen vrije keuze om die prik te pakken of niet. Die keuzevrijheid heb je nu in feite niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
de discussie of vaccinatie helpt en of er andere regels moeten zijn voor gevaccineerde dan voor ongevaccineerde is niet dezelfde discussie.
Die eerst is eigenlijk geen discussie daar is het antwoord gewoon ja op.
Die tweede is wel een discussie, en daar zijn we het meer met elkaar eens dan je denkt.
Vraag, moeten er wel restricties gelden voor ongevaccineerde 50 plussers?
En ja, ik vind dat er zwaardere maatregelen mogen komen voor ongevaccineerde 50 plussers bij code rood/zwart in het ziekenhuis.![]()
oke, blijkt dat we het gewoon met elkaar eens zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Een griepprik helpt ook (mits ze het juiste virus kiezen in de prik), desondanks neem ik die prik ook niet omdat ik niet in de risicogroep val. Ik vind het niet erg om de griep te krijgen of corona te krijgen. Het is dan ook mijn eigen vrije keuze om die prik te pakken of niet. Die keuzevrijheid heb je nu in feite niet.
En ja, ik vind dat er zwaardere maatregelen mogen komen voor ongevaccineerde 50 plussers bij code rood/zwart in het ziekenhuis.
duurt soms ff.
(ik neem verder zowel de griepprik en de coronspuit, want ik ben liever niet ziek, maar goed)![]()
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen, die op een eigenpijper als van Zelst rekenen?quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Die landsadvocaat blijft er maar op hameren dat de maatregelen effect hebben gezien de daling, maar de eisers wijzen haar er maar niet (genoeg) op dat die daling komt door de maatregelen van voor 19 december.Alpha kenny one![]()
Dat is helemaal geen garantie, en dat weet je zelf ook. je kunt een BMR-prik dan ook helemaal niet 1op1 vergelijken met een corona-prik qua effectiviteitquote:![]()
Bang dat je dood omvalt voor die tijdquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
niet meer is wel een garantie?quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen garantie, en dat weet je zelf ook. je kunt een BMR-prik dan ook helemaal niet 1op1 vergelijken met een corona-prik qua effectiviteit![]()
![]()
Marinootje vanavond bij EenVandaag: ''Als het aan mij ligt wordt testen het nieuwe tandenpoetsen''![]()
Nieuwsuur en NOS?quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen, die op een eigenpijper als van Zelst rekenen?![]()
Ik was te laat, excuses @Zipportalquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:41 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Marinootje vanavond bij EenVandaag: ''Als het aan mij ligt wordt testen het nieuwe tandenpoetsen''
Wanneer komt EenVandaag eens langs bij het FOK! OMT![]()
uitspraak pas woensdag 4 januari.. maar toen de avondklok werd afgeschaft had de overheid geregeld dat een uitspraak nog dezelde avond er kwam?Alpha kenny one![]()
Hadden ze beter iemand van ons prachtige FOK! OMT team kunnen vragen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:39 schreef falling_away het volgende:
Die landsadvocaat blijft er maar op hameren dat de maatregelen effect hebben gezien de daling, maar de eisers wijzen haar er maar niet (genoeg) op dat die daling komt door de maatregelen van voor 19 december.![]()
Ik heb toch voor 6 januari een afspraak kunnen maken. Bij World Forum.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Hey mijn vriendin heeft precies hetzelfde datum gehad per SMS.![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat de ziekte milder verloopt.
Dus het beschermt wel.
Als je zegt "het beschermt alleen tegen ziekenhuisopname" wil dat dus zeggen dat de ziekte milder zal verlopen.
Dat dit nog steeds niet bekent is bij iedereenBetekent het dan dat mensen die het virus zonder te merken hebben gehad (waarschijnlijk de meerderheid) dan opeens superkrachten krijgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
https://www.nu.nl/283603/(...)dheid-voorkomen.html
OMG nu.nl maakt ons nu ook al bang voor een verkoudheid. 'in deze onzekere tijden ben je liever niet aan het snotteren'Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
@Lenny_Leonard kijkt NU in de agenda.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:42 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik was te laat, excuses @:Zipportal
Wanneer komt EenVandaag eens langs bij het FOK! OMT![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:43 schreef Zipportal het volgende:
[..]
@:lenny_leonard kijkt NU in de agenda.
Als je Marino aan deze tweet herinnerd, wordt je gelijk geblokkeerd![]()
![]()
Oh dat is lekker snel al, netjes. Wij gaan vanavond wel even kijken. Moet wel wat mogelijk zijn. Hoop weer om de hoek hier in het oude jkz.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb toch voor 6 januari een afspraak kunnen maken. Bij World Forum.Zonder wrijving geen glans![]()
Nou, dat snap ik eigenlijk wel. Niet vanwege de verkoudheid. Ik was vorige week mijn stem helemaal kwijt en klonk alsof ik net een verkoudheid had gehad, ik heb zo vaak reacties gehad "Of ik wel negatief getest was"quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:43 schreef popje het volgende:
OMG nu.nl maakt ons nu ook al bang voor een verkoudheid. 'in deze onzekere tijden ben je liever niet aan het snotteren'![]()
ze denken van welquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Betekent het dan dat mensen die het virus zonder te merken hebben gehad (waarschijnlijk de meerderheid) dan opeens superkrachten krijgen?![]()
Gewoon.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je Marino aan deze tweet herinnerd wordt je gelijk geblokkeerd![]()
Wat is hier nou weer bang maken aanquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:43 schreef popje het volgende:
OMG nu.nl maakt ons nu ook al bang voor een verkoudheid. 'in deze onzekere tijden ben je liever niet aan het snotteren'?
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
De meeste andere locaties in de regio waren ergens tussen 15 en 30 januari de eerste optie, maar waarschijnlijk moet je ook net geluk hebben dat er een plaats vrij komt ergens.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Oh dat is lekker snel al, netjes. Wij gaan vanavond wel even kijken. Moet wel wat mogelijk zijn. Hoop weer om de hoek hier in het oude jkz.![]()
Nog geen sms ontvangen voor de uitnodiging maken. Ik twijfel of ik de booster wil halenFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
moet je hem wel eerst volgenquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je Marino aan deze tweet herinnerd, wordt je gelijk geblokkeerd![]()
Veel last gehad de vorige keer?quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog geen sms ontvangen voor de uitnodiging maken. Ik twijfel of ik de booster wil halen![]()
Ja, maar ik heb in maart een onderzoek in het ziekenhuis waarbij ik een roesje krijg. Dus beetje tricky qua planning van het boosteren.quote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Waarom niet vaccineren in je eigen regio? Mensen moeten onderhand het halve land rondreizen.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Één van de vragen die je krijgt bij het maken van een afspraak is of je in de komende tijd een operatie onder verdoving hebt, in de komende 2 of 3 weken geloof ik.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb in maart een onderzoek in het ziekenhuis waarbij een roesje krijg. Dus beetje tricky qua planning van het boosteren.![]()
Bij een virus dat zich evolueert zoals een influenze-virus is het een garantie dat je vaccin minder beschermt over de tijd. Daarom zijn je BMR-prikken voldoende ter bescherming voor mazelen en een jaarlijkse griepprik nietquote:![]()
Volgens mij mag je 2 weken voor en na vaccinatie toch geen narcose nemen ? Ik zag dat in Friesland de meeste mensen al binnen 2/3 dagen een prik konden halen bij een locatie. Dus dat moet lukken voor eind januari sowieso wel waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb in maart een onderzoek in het ziekenhuis waarbij een roesje krijg. Dus beetje tricky qua planning van het boosteren.![]()
Gezien hoe mijn lichaam reageert op een verkoudheid (een week lang enkel willen slapen - wat juist ironisch gezien niet lukt vanwege dichte neus - koppijn erbij en nergens de energie voor) kan ik wel concluderen dat ik al bang genoeg ben voor een verkoudheidquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:43 schreef popje het volgende:
OMG nu.nl maakt ons nu ook al bang voor een verkoudheid. 'in deze onzekere tijden ben je liever niet aan het snotteren'Tips om een verkoudheid te voorkomen zijn mooi meegenomen
![]()
![]()
Is het echt weken of toch niet maanden?quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Één van de vragen die je krijgt bij het maken van een afspraak is of je in de komende tijd een operatie onder verdoving hebt, in de komende 2 of 3 weken geloof ik.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
en als straf een torenhoge boete die niemand anders voor die kapper gaat betalenquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:52 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Kappers gaan uit protest op 30 december open![]()
Voordat je de booster afspraak kan inplannen vragen ze erna, het is 2 weken daar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is het echt weken of toch niet maanden?![]()
Er zitten veel dierenartsen in het OMT omdat de epidemiologie als wetenschapsgebied uit de diergeneeskunde is ontstaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
Het is raar dat experts alleen zo worden genoemd in de medisch hoek. Je hebt ook onderwijsexperts, economische experts, die zijn echt niet minder.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Kort geding: ‘Stop direct met lockdown, mensen willen door met hun leven’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-hun-leven~accbe304/
(lol)![]()
maar dat geldt dus voor corona ook, garanties zijn er niet maar dan nog is er een verschil tussen niet meer en niet meer volledigquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij een virus dat zich evolueert zoals een influenze-virus is het een garantie dat je vaccin minder beschermt over de tijd. Daarom zijn je BMR-prikken voldoende ter bescherming voor mazelen en een jaarlijkse griepprik niet![]()
Even dreigen dat ze uit protest open gaan om het daarna toch maar niet te doen. Had de horeca ook een handje van.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:52 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Kappers gaan uit protest op 30 december open![]()
![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Uitspraak 4 januari 2022quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:57 schreef Zipportal het volgende:
Kort geding: ‘Stop direct met lockdown, mensen willen door met hun leven’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-hun-leven~accbe304/
(lol)![]()
Hoger beroep vindt ergens in februari plaats waarschijnlijk.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
De staat stelt ook dat het kabinet zich baseert op het ‘medisch-epidemiologisch advies van het OMT, terwijl de eisers conclusies trekken uit cijfers waarin ze niet deskundig zijn’. ,,Het is echt nog veel te vroeg om te zeggen dat allemaal wel meevalt met de omikronbesmettingen, veel is juist nog onzeker.”
Ja en hierop zullen ze zich blijven beroepen... het blijft onzeker, ja we kunnen maar beter nog even dichtblijven... kansloosHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
We kunnen de uitslag al wel raden; de rechter gaat enkel kijken of de overheid in zijn recht stond om een lockdown in te voeren. Antwoord: ja.quote:![]()
![]()
Meeste recente bevolkingspiramide van Nederland, opvallend de grootste groep nu 51 jaar is. Ook opvallend veel 75-jarigen (babyboom).![]()
Mijn thuiskapster had zichzelf aangeboden op Nextdoor. Inclusief voor- en achternaam en foto. "DM voor adres, want dit mag eigenlijk niet". Niveautje hoor. Benieuwd hoeveel rechtgeaarde burgers hun Plicht hebben gedaan.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dit klinkt heel erg als die vlaamse kapster die happy endings aan ging bieden want kappers waren dicht maar sekswerkers mocht welquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:02 schreef nostra het volgende:
Mijn thuiskapster had zichzelf aangeboden op Nextdoor. Inclusief voor- en achternaam en foto. "DM voor adres, want dit mag eigenlijk niet". Niveautje hoor. Benieuwd hoeveel rechtgeaarde burgers hun Plicht hebben gedaan.
"zichzelf aangeboden"![]()
![]()
Sms griepprik groep nog niet binnen en mijn geboortejaar wordt toch wel over 3 dagen uitgenodigdquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Voordat je de booster afspraak kan inplannen vragen ze erna, het is 2 weken daar.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Tenzij de persconferentie van 3 januari ons gaat vertellen dat de lockdown klaar is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We kunnen de uitslag al wel raden; de rechter gaat enkel kijken of de overheid in zijn recht stond om een lockdown in te voeren. Antwoord: ja.Zonder wrijving geen glans![]()
het is ook meer een kerstboomquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Meeste recente bevolkingspiramide van Nederland, opvallend de grootste groep nu 51 jaar is. Ook opvallend veel 75-jarigen (babyboom).![]()
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoorquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We kunnen de uitslag al wel raden; de rechter gaat enkel kijken of de overheid in zijn recht stond om een lockdown in te voeren. Antwoord: ja.![]()
![]()
Apart, ik heb het precies andersom. Ga overmorgen een weekje op vakantie, maar de enige afspraken die me aangeboden worden zijn binnen die week. Luxeprobleempje.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat sommige locaties al zo vol zitten johThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Tenzij de persconferentie van 3 januari ons gaat vertellen dat de lockdown klaar is.![]()
lolquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Tenzij de persconferentie van 3 januari ons gaat vertellen dat de lockdown klaar is.![]()
Ze hoeven alleen maar te zeggen dat het OMT aanraadde om voorzichtig te zijn en dat ze het met minder maatregelen geprobeerd hebben en de rechter staat gewoon aan hun kant. En anders gaan ze in beroep en dan regelen wat andere rechters het wel even voor ze.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoor![]()
![]()
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Volgens mij is de lockdown sowieso tot 14 januari, daar tussenin zullen ze ergens wel bij elkaar komen om onderbouwing te bespreken om de lockdown te verlengen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Uitnodiging van huisarts gehad om boosterprik te gaan halen (mijn jaartal is niet eens aan de beurt) Maar mag pas eind februari eentje, omdat ik pas corona heb gehadIk wacht ook nog wat langer, half jaartje ofzo, kijken of deze spuit de echte verlossing is na mijn eigen twee spuiten die dat ook meenden te zijn
![]()
![]()
als ze het dan nog niet weten houdt het wel op inderdaad en in principe is 60+ dan ook wel geboosterdquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.![]()
Die onzekerheid is nu ook al wel onderzocht, stopt ze alleen niet om het alsnog op onzekerheid te gooien.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.![]()
Het idee is om 10 januari de scholen weer open te gooien "als het kan".quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is de lockdown sowieso tot 14 januari, daar tussenin zullen ze ergens wel bij elkaar komen om onderbouwing te bespreken om de lockdown te verlengen.
Eventjes kijkend naar hoe de cijfers zich momenteel ontwikkelen denk ik dat er een grote kans is dat er gezegd wordt dat het niet kan
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het idee is om 10 januari de scholen weer open te gooien "als het kan".
Eventjes kijkend naar hoe de cijfers zich momenteel ontwikkelen denk ik dat er een grote kans is dat er gezegd wordt dat het niet kanHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:13 schreef Sfancta het volgende:
Uitnodiging van huisarts gehad om boosterprik te gaan halen (mijn jaartal is niet eens aan de beurt) Maar mag pas eind februari eentje, omdat ik pas corona heb gehadIk wacht ook nog wat langer, half jaartje ofzo, kijken of deze spuit de echte verlossing is na mijn eigen twee spuiten die dat ook meenden te zijn
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het zal alleen nog heel veel verder moeten dalen wil het kabinet over 6 dagen (3 jan is meetmoment) besluiten de scholen weer open te pleuren op 10 jan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:18 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ben benieuwd of ze de QR gaan koppelen aan de booster. Er zijn genoeg mensen die corona hebben gehad zonder herstelbewijs. Tja, als je die QR wil gaan mensen natuurlijk een booster nemen net of een tijdje na een coronabesmetting. Anderen denken weer van ik wacht een half jaartje. Gevolg is dat die booster heel inconsistent genomen wordt en bovendien weten we niet eens het effect daarvan op iemands gezondheid. Dan ben je toch totaal niet meer bezig met volksgezondheid? Totaal niet. Simpelweg door die idiote QR code.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is dat zo? Mijn QR is momenteel geldig tot eind november 2022. Wordt die dan niet ingekort ofzo?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.
Mocht dat zo zijn, hoef ik die zooi natuurlijk niet. Mijn lichaam en gesteldheid is niet meer wat het was voor de spuiten, doel op veel vaker ziek zijn, enorme hoofdpijn af en toe, zwak.![]()
Enkel als je je QR-code wil verlengen...quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.![]()
![]()
De enige reden waarom ik naar de GGD ben gegaan terwijl ik positief was, was zodat ik als genezen verklaard kon worden en zo langer mijn QR code kon gebruiken... Zonder dat was ik niet gegaan en was ik gewoon lekker in bed blijven liggen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:26 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd of ze de QR gaan koppelen aan de booster. Er zijn genoeg mensen die corona hebben gehad zonder herstelbewijs. Tja, als je die QR wil gaan mensen natuurlijk een booster nemen net of een tijdje na een coronabesmetting. Anderen denken weer van ik wacht een half jaartje. Gevolg is dat die booster heel inconsistent genomen wordt en bovendien weten we niet eens het effect daarvan op iemands gezondheid. Dan ben je toch totaal niet meer bezig met volksgezondheid? Totaal niet. Simpelweg door die idiote QR code.
Geeft ook wel aan hoe pervers dit beleid is. Bewust mensen met corona-besmetting naar buiten sturen en laten testen bij een test-site, zodat ze hun QR code kunnen behouden![]()
![]()
Zie nog wel gebeuren dat herstelbewijzen weer terug naar 6 maanden gaan overigens. /BNWquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:30 schreef Blik het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik naar de GGD ben gegaan terwijl ik positief was, was zodat ik als genezen verklaard kon worden en zo langer mijn QR code kon gebruiken... Zonder dat was ik niet gegaan en was ik gewoon lekker in bed blijven liggen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is al zo toch? In ieder geval wel voor de EU, alles voor de booster!quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zie nog wel gebeuren dat herstelbewijzen weer terug naar 6 maanden gaan overigens. /BNW![]()
Dacht dat ze herstelbewijzen voor NL op 1 jaar wilde zetten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Is al zo toch? In ieder geval wel voor de EU, alles voor de booster!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die is recent naar 1 jaar gegaan, maar als ik me goed herinner willen ze die weer terug naar 6 maanden om gelijk te trekken met de rest van Europa.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat ze herstelbewijzen voor NL op 1 jaar wilde zetten.![]()
Hoezo? Als de aangekondigde stijging niet komt is het ook niet nodig om de lockdown te continueren die ingesteld is omdat er een navenante stijging zou komen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zal alleen nog heel veel verder moeten dalen wil het kabinet over 6 dagen (3 jan is meetmoment) besluiten de scholen weer open te pleuren op 10 jan.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:18 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.Alpha kenny one![]()
Bizar, er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat een coronabesmetting ervoor zorgt dat je nog minder kans hebt om bij een volgende besmetting in het ziekenhuis te komen. Alles voor de prik! Iedereen moet en zal hem nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die is recent naar 1 jaar gegaan, maar als ik me goed herinner willen ze die weer terug naar 6 maanden om gelijk te trekken met de rest van Europa.![]()
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Gommers was volgens mij juist positiever: https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwachtquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.quote:Voor Gommers zijn die tekenen hoopgevend. 'We verwachten dat omikron zich nog steeds sterk zal verspreiden, waardoor meer mensen naar de ziekenhuizen en de IC's gaan, maar niet zulke verwachtingen die we niet aankunnen. De verwachting van het aantal patiënten in februari is nu dat we dezelfde aantallen zien als dat we eind-november en begin-december hebben gehad', stelt Gommers.![]()
Hoezo?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Tuurlijk wel.. Dat kunnen ze wel, dat hebben ze nu ook al gedaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?![]()
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gommers was volgens mij juist positiever: https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwacht
[..]
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Helaas. de meerderheid in dit land slikt alles voor zoete koek. Ik zie het in mijn eigen omgeving ook, en dat zal niet zo snel veranderen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?Alpha kenny one![]()
Uiteraard, maar dit is van vandaag. Dus op dit moment is ie positiefquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.![]()
![]()
De vorige keer (oktober-november) kostte het een maand om van 5k besmettingen naar 23k besmettingen te gaan. En dat was voor omikron. Dus ik gok dat ze niet op 10 januari de boel weer grotendeels opengooien om op 10 februari te concluderen "dat er te vroeg versoepeld is".quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:33 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo? Als de aangekondigde stijging niet komt is het ook niet nodig om de lockdown te continueren die ingesteld is omdat er een navenante stijging zou komen.
Zo tegen het einde van de boostercampagne verwacht ik pas weer significante versoepelingen."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De vorige keer (oktober-november) kostte het een maand om van 5k besmettingen naar 23k besmettingen te gaan. En dat was voor omikron. Dus ik gok dat ze niet op 10 januari de boel weer grotendeels opengooien om op 10 februari te concluderen "dat er te vroeg versoepeld is".
Zo tegen het einde van de boostercampagne verwacht ik pas weer significante versoepelingen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dit is van vandaag. Dus op dit moment is ie positief"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Jij bent ook lekker positief hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dan moeten we maar hopen dat genoeg mensen zich willen laten prikkenquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Paradoxaal genoeg zou dat wel eens de snelste uitweg kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Heb je de vorige modellen gezien? Daar kwam 't erop neer dat zelfs met deze maatregelen de ziekenhuizen tot over hun nek vol zouden zijn, met tot 4000 patiënten op de IC en dergelijken. De opmerking "niet zulke verwachtingen die we niet aan kunnen" is in die context gewoon positief. Feest is dan wel weer 't andere uiterste.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.![]()
![]()
Graag 150 Pieter’s in het parlement.
Goed om te zien dat ook een voorstander van coronamaatregelen eens een keer door die wens tot almacht heen prikt.zie email 27 oktober![]()
Ik ben niet wanhopig op zoek naar elk stukje info wat ik positief kan framen zodat ik hier kan roepen dat we er over een paar weken vanaf zijn nee.quote:
Wij gaan het enige land zijn dat van een lockdown naar een verlengde lockdown zal gaan tot maart zeker![]()
Tegen die tijd jagen ze 2G erdoorheen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ze mogen overigens wel wat duidelijker zijn over die booster.
Krijg een appje van een familielid dat je tot uiterlijk 7 januari een afspraak kunt maken.
Ok
Gommers is dan wel positief, maar het is dan maar net wie ze kiezen om te volgen qua verwachtingen/beleid. Volgens mij wel vaker zo geweest dat Kuipers positief was en Gommers negatief en dan Gommers volgen. Morgen hoor je Kuipers vooral negatieve verwachtingen hebben en dan volgt het kabinet Kuipers. Zo is er altijd wel iemand die hel en verdoemenis predikt waar je nog een zootje maatregelen aan kan hangen of verlengen.![]()
Hij kan nu ook wel roepen dat het wat positiever is allemaal, maar dan toch met de conclusie komen dat het nog niet zo goed gaat dat we kunnen versoepelen. Wel toegeven dat Omicron mee valt, maar niet toegeven dat die lockdown dan misschien eens opgeheven moet worden omdat die in stand is gekomen gebaseerd op onzekerheid rondom Omicron. Nu die onzekerheid er niet meer is en nu hij heeft toegegeven dat het mee valt zouden we gewoon terug moeten naar de situatie van vóór de lockdown (dus lichte avond lockdown zeg maar), maar dat gaat never nooit niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.![]()
Nee? Geef eens aan waar dat zo omschreven staat want dat lijkt mij nogal vergezocht. En sowieso, wat zijn dan de andere opties en middelen die geen lockdown zijn? Want volgens mij kent het begrip lockdown niet eens een vaste definitie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoor![]()
De allerzwartste scenario's ja.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je de vorige modellen gezien? Daar kwam 't erop neer dat zelfs met deze maatregelen de ziekenhuizen tot over hun nek vol zouden zijn, met tot 4000 patiënten op de IC en dergelijken. De opmerking "niet zulke verwachtingen die we niet aan kunnen" is in die context gewoon positief. Feest is dan wel weer 't andere uiterste.
Die kunnen gelukkig de kast in, maar het is niet alsof het over een maandje business as usual is in de zorg. Dan zal het nog steeds alle hens aan dek zijn en de reguliere zorg maximaal afgeschaald."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ja zo gaat het meestal. Iets wordt ingevoerd door een potentieel iets dat gaat gebeuren, en als dat niet gebeurt, moet het alsnog in stand blijven voor het geval dat er iets anders gebeurt of omdat er ineens 'nog teveel patienten in het ziekenhuis liggen'.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan nu ook wel roepen dat het wat positiever is allemaal, maar dan toch met de conclusie komen dat het nog niet zo goed gaat dat we kunnen versoepelen. Wel toegeven dat Omicron mee valt, maar niet toegeven dat die lockdown dan misschien eens opgeheven moet worden omdat die in stand is gekomen gebaseerd op onzekerheid rondom Omicron. Nu die onzekerheid er niet meer is en nu hij heeft toegegeven dat het mee valt zouden we gewoon terug moeten naar de situatie van vóór de lockdown (dus lichte avond lockdown zeg maar), maar dat gaat never nooit niet gebeuren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Gidsland Nederland. Zie ons eens daadkrachtig zijn deze keerquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef Sureahcamidd het volgende:
Wij gaan het enige land zijn dat van een lockdown naar een verlengde lockdown zal gaan tot maart zeker![]()
Ben wel blij dat het er nog niet op lijkt dat andere landen massaal mee gaan in de gekte.![]()
Ik zeg toch ook nergens dat dat het geval is? Ik zeg dat Gommers positief is over de ontwikkelingen, vooral omdat dat zwarte scenario niet uit lijkt te komen. Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De allerzwartste scenario's ja.
Die kunnen gelukkig de kast in, maar het is niet alsof het over een maandje business as usual is in de zorg. Dan zal het nog steeds alle hens aan dek zijn en de reguliere zorg maximaal afgeschaald.![]()
Als de formateur klaar is, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef Tarado het volgende:
wanneer wordt de opvolger van Hugo bekend gemaakt?![]()
Wie of wat moet dan duidelijker zijn over die boosters?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ze mogen overigens wel wat duidelijker zijn over die booster.
Krijg een appje van een familielid dat je tot uiterlijk 7 januari een afspraak kunt maken.
OkAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Geeft ook wel aan dat Nederland niet zo heel relevant is als het op gidsen aankomt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gidsland Nederland. Zie ons eens daadkrachtig zijn deze keer![]()
Ben wel blij dat het er nog niet op lijkt dat andere landen massaal mee gaan in de gekte.![]()
Ik heb het de afgelopen jaren meermaals gelezen, weet het zo even niet terug te vinden en ook geen zin in te zoeken op mobiel eerlijk gezegd. Zodra ik het vind hoor je het. Zijn wel regels voor iig.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? Geef eens aan waar dat zo omschreven staat want dat lijkt mij nogal vergezocht. En sowieso, wat zijn dan de andere opties en middelen die geen lockdown zijn? Want volgens mij kent het begrip lockdown niet eens een vaste definitie.![]()
en zoniet? dan hef je je acc op?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef Sureahcamidd het volgende:
Ligt eraan of je mee wilt doen in de qr-maatschappij.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.![]()
Ik verwacht dat wij in het meest gunstige geval per 15 januari teruggaan naar de set maatregelen van voor 19 december.![]()
Er wordt al wel langzaam weer opgeschaald, de bezetting non-covid op IC neemt langzaam weer toe (+100 met een maand geleden), waar de covid bezetting afneemt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De allerzwartste scenario's ja.
Die kunnen gelukkig de kast in, maar het is niet alsof het over een maandje business as usual is in de zorg. Dan zal het nog steeds alle hens aan dek zijn en de reguliere zorg maximaal afgeschaald.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Goed draadje , idd meer pieters nodigquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Graag 150 Pieter’s in het parlement.
Goed om te zien dat ook een voorstander van coronamaatregelen eens een keer door die wens tot almacht heen prikt.![]()
En ik heb echt wel begrip voor hun lastige positie; het is ze vaak genoeg kwalijk genomen dat ze er te laat bij waren. Dus ik snap dat ze in een tijd van onzekerheid deze keer het risico niet wilden lopen. En dan dus overcompenseren. Kan ik zelfs wel respect voor opbrengen; maar vooral als ze dan ook toe kunnen geven dat ze de situatie te negatief hebben ingeschat en er dan dus ook geen reden meer is om de lockdown (gebaseerd op die onzekerheid) in stand te houden. In plaats daarvan gaan ze het waarschijnlijk gewoon rekken; nog steeds gebaseerd op de onzekerheid; terwijl er nu imo wel bewezen is dat Omicron mee valt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja zo gaat het meestal. Iets wordt ingevoerd door een potentieel iets dat gaat gebeuren, en als dat niet gebeurt, moet het alsnog in stand blijven voor het geval dat er iets anders gebeurt of omdat er ineens 'nog teveel patienten in het ziekenhuis liggen'.![]()
Over twee weken is dat zeker wel bewezen, dat is het moment van de persco. Het OMT heeft zelf gezegd dat ze begin januari uiterlijk duidelijkheid zouden hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ik heb echt wel begrip voor hun lastige positie; het is ze vaak genoeg kwalijk genomen dat ze er te laat bij waren. Dus ik snap dat ze in een tijd van onzekerheid deze keer het risico niet wilden lopen. En dan dus overcompenseren. Kan ik zelfs wel respect voor opbrengen; maar vooral als ze dan ook toe kunnen geven dat ze de situatie te negatief hebben ingeschat en er dan dus ook geen reden meer is om de lockdown (gebaseerd op die onzekerheid) in stand te houden. In plaats daarvan gaan ze het waarschijnlijk gewoon rekken; nog steeds gebaseerd op de onzekerheid; terwijl er nu imo wel bewezen is dat Omicron mee valt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja en dat is precies het grote probleem. Ik snap niet dat het daar amper over gaat.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ligt eraan of je mee wilt doen in de qr-maatschappij.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Er zijn een aantal voorwaarden maar de Nederlandse Grondwet verplicht de overheid zelfs om maatregelen te nemen tegen epidemieen wat dan weer afgewogen moet worden tegenover andere grondrechten en wetten, uiteraard. Maar goed, dit epistel van het College voor de Rechten van de Mens geeft de situatie aardig weer, denk ik:quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:49 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ik heb het de afgelopen jaren meermaals gelezen, weet het zo even niet terug te vinden en ook geen zin in te zoeken op mobiel eerlijk gezegd. Zodra ik het vind hoor je het. Zijn wel regels voor iig.
https://mensenrechten.nl/nl/coronavirus-en-mensenrechten
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2021 14:55:52 ]![]()
Herstelbewijs is niks waard in sommige landen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja en dat is precies het grote probleem. Ik snap niet dat het daar amper over gaat.
3 groene vinkjes van A-merk vaccin moet je voor gaan.![]()
Maar 4 dagen later als dat er eerst gemeld werdquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:55 schreef nattermann het volgende:
SMS rolt net binnen. Goed geregeld Hugo.
We zijn wel wat verwend geraakt, er worden nu 3-4 jaartallen per dag vrijgegeven, als je dat vergelijkt met de situatie vorig jaar april dan gaat dit echt in zeer hoog tempo.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211228_8921574quote:Hilversumse zwemschool hoeft niet te controleren op coronapas
Zwemschool De Winter Sport in Hilversum hoeft voorlopig niet te controleren op coronatoegangsbewijzen voor ouders die meegaan naar zwemles van hun kinderen.
Die uitspraak deed de voorzieningenrechter Midden-Nederland dinsdag.
De rechter oordeelt dat zwemles valt onder onderwijs en dat de zwemschool daarmee geen binnensportlocatie is. Het controleren van coronatoegangsbewijzen is daarom niet verplicht.
De eigenaar van de zwemschool wil niet de coronatoegangsbewijzen controleren van ouders die hun kinderen naar zwemles komen brengen en ophalen om hen om te kleden.
De Hilversumse burgemeester verplichtte het zwembad daarop het bad alleen open stellen voor publiek vanaf 18 jaar met een geldig coronatoegangsbewijs, onder een dwangsom van 2500 euro per overtreding, met een maximum van 10.000 euro. De zwemschool tekende daartegen bezwaar aan en stapte naar de rechter.
De rechter schorst de opgelegde verplichting van de gemeente en de daarbij behorende dwangsom. Tot een beslissing is genomen over het bezwaar dat de zwemschool heeft aangetekend, hoeven ouders niet hun coronapas te laten zien.![]()
Push genot, Omnicron dominant in Nederland
Naar de schuilkelders!wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er waren al meer dan 5 miljoen boosters voorraad, en dat was de grootste bottleneck. Nu was het tijdelijk even het aantal prikkers.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar 4 dagen later als dat er eerst gemeld werd
We zijn wel wat verwend geraakt, er worden nu 3-4 jaartallen per dag vrijgegeven, als je dat vergelijkt met de situatie vorig jaar april dan gaat dit echt in zeer hoog tempo.
Ik zie zelf dat ik overmorge 25km kan reizen voor een booster, of anders over 11 dagen in mijn eigen plaats.Géén kloon van tvlxd!![]()
Nou ja, wel eerst zien wanneer de laatste (die willen dan en nu meteen een afspraak maken) geprikt zijn. Slots open gooien is 1, maar daadwerkelijk de prik zetten is 2. Maar goed, zelfs dan lijkt gezien hoe snel mensen terecht kunnen na open gooien van een jaartal de snelheid er wel goed in te zitten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar 4 dagen later als dat er eerst gemeld werd
We zijn wel wat verwend geraakt, er worden nu 3-4 jaartallen per dag vrijgegeven, als je dat vergelijkt met de situatie vorig jaar april dan gaat dit echt in zeer hoog tempo.![]()
Het ergste is voorbij.' Dat heeft professor Sir John Bell in een interview met de BBC radio gezegd. Bell is professor of medicine van Oxford University en een van de meest vooraanstaande wetenschappers in Europa. Volgens hem is Omikron zo mild, dat we geen massale sterfgevallen meer gaan zien.
Bell is het dan ook helemaal eens met premier Boris Johnson, die geen lockdown heeft afgekondigd toen Omikron toesloeg. Volgens Bell zijn de infectiecijfers van Omikron drie keer hoger dan bij Delta vorig jaar met kerst. Toch daalt het aantal ernstig zieke patiënten. Nu ligt de helft zoveel mensen in het ziekenhuis als eind december 2021.
Overvolle ziekenhuizen zijn volgens Bell 'geschiedenis'. Ernstige ziekte en dood zijn volgens hem niet door vaccins afgenomen, maar wel door deze mutatie. Wel blijft het volgens hem belangrijk om de regels in acht te nemen en vooral niet te veel mensen bij elkaar te brengen op één plek.
Gisteren lagen 8.474 patiënten met Covid in Britse ziekenhuizen, tegen 19.277 op dezelfde dag vorig jaar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)b9&ocid=winp1taskbar
Sir John Bell GOAT![]()
Hoorde vanochtend op de radio ongeveer het zelfde. Vrij zwemmen mag niet, zwemles geven wel. Dus was er een zwembad die zwemles gafquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211228_8921574
[..]![]()
![]()
4 januari is deze boi voorzien van een ververst groen vinkjequote:Op dinsdag 28 december 2021 14:55 schreef nattermann het volgende:
SMS rolt net binnen. Goed geregeld Hugo.
Tics van je petten.![]()
ik raad iedereen in NL aan om een infuus met zoutoplossing aan te schaffen, jullie gaan het nodig hebben![]()
![]()
Pushmelding genot iddquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:59 schreef _serial_ het volgende:
Naar de schuilkelders!
OMICRON IS DOMIMANT![]()
![]()
So it beginsquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Ontstoken infuus in je arm is niet grappig. Ik heb ervaring meequote:Op dinsdag 28 december 2021 15:04 schreef THEFXR het volgende:
ik raad iedereen in NL aan om een infuus met zoutoplossing aan te schaffen, jullie gaan het nodig hebbenFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
JAAA ALLES OPEN NUquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:59 schreef _serial_ het volgende:
Naar de schuilkelders!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Mooie uitspraak.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20211228_8921574
[..]zie email 27 oktober![]()
wel door een verpleegkundige laten zetten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ontstoken infuus in je arm is niet grappig. Ik heb ervaring mee![]()
![]()
Moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik sinds de start van dit hele pandemietje om me heen nog nooit zoveel meldingen heb gehad van bekenden die besmet zijn of recent waren. Wel allemaal met milde klachten, meestal een kort weekje. Ik heb het geluk nog niet mogen hebben.MEN VATTE ZE NIE @Lenny_Leonard
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit keer weer binnen 24uur een spoedwet om dit gat te dichten?quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verwacht dat de snelle verspreiding van de omikronvariant ,,de komende tijd tot extra besmettingen zal leiden, waardoor ook het aantal ziekenhuisopnames weer zal toenemen".wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Even quoten voor degenen die achter de paniekaanpak van het OMT blijven staanquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:01 schreef Oriente het volgende:
Het ergste is voorbij.' Dat heeft professor Sir John Bell in een interview met de BBC radio gezegd. Bell is professor of medicine van Oxford University en een van de meest vooraanstaande wetenschappers in Europa. Volgens hem is Omikron zo mild, dat we geen massale sterfgevallen meer gaan zien.
Bell is het dan ook helemaal eens met premier Boris Johnson, die geen lockdown heeft afgekondigd toen Omikron toesloeg. Volgens Bell zijn de infectiecijfers van Omikron drie keer hoger dan bij Delta vorig jaar met kerst. Toch daalt het aantal ernstig zieke patiënten. Nu ligt de helft zoveel mensen in het ziekenhuis als eind december 2021.
Overvolle ziekenhuizen zijn volgens Bell 'geschiedenis'. Ernstige ziekte en dood zijn volgens hem niet door vaccins afgenomen, maar wel door deze mutatie. Wel blijft het volgens hem belangrijk om de regels in acht te nemen en vooral niet te veel mensen bij elkaar te brengen op één plek.
Gisteren lagen 8.474 patiënten met Covid in Britse ziekenhuizen, tegen 19.277 op dezelfde dag vorig jaar.
https://www.msn.com/nl-nl(...)b9&ocid=winp1taskbar
Sir John Bell GOATAlpha kenny one![]()
Deze laatste golf hoor ik juist van geen enkele bekende dat hij of zij corona heeft. Al was dat in eerdere golven ook maar sporadisch.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:08 schreef Caland het volgende:
Moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik sinds de start van dit hele pandemietje om me heen nog nooit zoveel meldingen heb gehad van bekenden die besmet zijn of recent waren. Wel allemaal met milde klachten, meestal een kort weekje. Ik heb het geluk nog niet mogen hebben.MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Pavlov reactie is het enige wetenschappelijke in dat statement.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik juist zelden tot nooit en nu toch best veel al.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:10 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Deze laatste golf hoor ik juist van geen enkele bekende dat hij of zij corona heeft. Al was dat in eerdere golven ook maar sporadisch.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Uiteraard. Het laatste OMT advies zat al in die richting.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat grond gaat zijn om de lockdown te gaan rekken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
iedereen komt aan de beurt, vrees niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:08 schreef Caland het volgende:
Moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik sinds de start van dit hele pandemietje om me heen nog nooit zoveel meldingen heb gehad van bekenden die besmet zijn of recent waren. Wel allemaal met milde klachten, meestal een kort weekje. Ik heb het geluk nog niet mogen hebben.MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 28-12-2021 15:12:55 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Betwijfel het. Dit is geen groot lek en ook niet zo prominent in de mediaquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit keer weer binnen 24uur een spoedwet om dit gat te dichten?
zie email 27 oktober![]()
Mogen ze wel eens opschieten, heb toch goed mijn best gedaan om het op te lopen inmiddels. Op de laatste dag nog in een volle voetbalkantine, regelmatig de grens over. NIKS werkt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen komt aan de beurt, vrees niet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wie weet heb je het al gehad, zonder enige symptomen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Mogen ze wel eens opschieten, heb toch goed mijn best gedaan om het op te lopen inmiddels. Op de laatste dag nog in een volle voetbalkantine, regelmatig de grens over. NIKS werkt.
Murray Walker![]()
Even ouderwets aanwezig
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik ga voor een feestdagentestdip van 9,5K vandaag
Gisteren zaten ze nog op 2% dus hou jezelf voor de gek en niet het volk.quote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik sta ook echt te springen om die booster te mogen ontvangen, toch weer 10 weekjes ietwat extra beschermdquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik vind BOOST eigenlijk een te machtig woord voor iets wat maar tien weken werkt![]()
![]()
Marino is druk met zijn 1vandaag interview?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Storing?quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik ga voor een feestdagentestdip van 9,5K vandaagJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
vis halen in Urk?quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Mogen ze wel eens opschieten, heb toch goed mijn best gedaan om het op te lopen inmiddels. Op de laatste dag nog in een volle voetbalkantine, regelmatig de grens over. NIKS werkt.![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die booster helpt dus niks of hij is een watje![]()
![]()
Matig, alles openquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.111 positieve testen
207 ziekenhuisopnames
32 IC-opnames
75 overlijdens![]()
![]()
Topcijfers, op naar t darten.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik ben toch op veel plaatsen geweest waar ik had het kunnen oplopen:quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen komt aan de beurt, vrees niet.
- Levensgevaarlijke nachtclubs die dagclubs waren geworden in oktober met ADE
- Levensgevaarlijke zwembaden
- Levensgevaarlijke sportscholen
- Niet-essentiële winkels
- Superspread event Disney Land Parijs
- Vakantie
Gelukkig nog niet aan de beurt geweest, en dat hoop ik voorlopig gewoon zo te houden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zoveel doden😮quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
9.111 positieve testen
207 ziekenhuisopnames
32 IC-opnames
75 overlijdens
Aantal positieve tests is zeker een storingFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Laatste update: 28-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 9213
Gemeentes met +5 besmettingen:
604 Amsterdam
355 Rotterdam
331 Utrecht
259 's-Gravenhage
125 Eindhoven
119 Groningen
95 Enschede
94 Almere
93 Amersfoort
92 Tilburg
84 Arnhem
84 Breda
82 Leiden
82 Apeldoorn
81 Haarlemmermeer
77 Emmen
75 Lelystad
72 Alkmaar
71 Delft
71 Leeuwarden
69 Zaanstad
66 Nijmegen
65 Zwolle
64 Hilversum
64 MaastrichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
6 gemeentes met 1 besmettingen
21 gemeentes met 2-4 besmettingen
12 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Uiteraard een storing.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
WAT KAN DE ICT WEL GOED DOEN? Elke dag wel ergens een storing.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nou ja, feestdagentestdip of storing, ik zat toch dichtbij met mijn 9,5Kquote:
Marino bepaalt dat het een storing isquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Of je hebt het gehad zonder symptomen te hebben gehadquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben toch op veel plaatsen geweest waar ik had het kunnen oplopen:
- Levensgevaarlijke nachtclubs die dagclubs waren geworden in oktober met ADE
- Levensgevaarlijke zwembaden
- Levensgevaarlijke sportscholen
- Niet-essentiële winkels
- Superspread event Disney Land Parijs
- Vakantie
Gelukkig nog niet aan de beurt geweest, en dat hoop ik voorlopig gewoon zo te houden.
Hier ook nog niet de klos geweest, maar famous last words natuurlijk.![]()
![]()
Blijft ongelofelijk dat we na bijna 2 jaar nog steeds geen stabiel cijfertjessysteem hebben.
Murray Walker![]()
Het werkt wel langer dan 10 weken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik vind BOOST eigenlijk een te machtig woord voor iets wat maar tien weken werkt
Ik denk dat het gevaarlijk om misinformatie te herhalen, ook al is het grappig bedoelt.Géén kloon van tvlxd!![]()
![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Hij zei 10 weken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Het werkt wel langer dan 10 dagen.
Ik denk dat het gevaarlijk om misinformatie te herhalen, ook al is het grappig bedoelt.![]()
Dan moet het wel heel erg asymptomatisch zijn geweest, maar het zou kunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of je hebt het gehad zonder symptomen te hebben gehad
Hier ook nog niet de klos geweest, maar famous last words natuurlijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Morgen weer 14K+ genot dus."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
24/12quote:
2.126 (-95)
25/12
1.978 (-148)
26/12
1.983 (+5)
27/12
1.997 (+14)
28/12
1.992 (-5)
4 dagen stabiel.![]()
Ho eens, laat @_serial_ en mij hier eens buiten, waar wij verantwoordelijk voor zijn werkt gewoonquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:17 schreef popje het volgende:
WAT KAN DE ICT WEL GOED DOEN? Elke dag wel ergens een storing.![]()
![]()
Zal zo even kijken hoeveel DPL er ongeveer mist, maar ik denk niet veel.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zei 10 weken. Wil je mij a.u.b. niet beschuldigen van misinformatie.....quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Het werkt wel langer dan 10 dagen.
Ik denk dat het gevaarlijk om misinformatie te herhalen, ook al is het grappig bedoelt.![]()
@Zipportal @Lenny_Leonard![]()
Het is ook niet maar 10 weken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik zei 10 weken. Wil je mij a.u.b. niet beschuldigen van misinformatie.....
@:Zipportal @:Lenny_LeonardGéén kloon van tvlxd!![]()
Ik zal jou eens even oppeppen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
staan geen van beide in de online VanDale dus gewoon geen Nederlands, oppepperGo hard or go home![]()
Ik blijf erbij dat oppepprik een subtiele middelvinger is naar iedereen die Rutte en de Jonge Peppi en Kokki noemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
staan geen van beide in de online VanDale dus gewoon geen Nederlands, oppepper![]()
Kan die Lulhannes het volk niet even een schouderklopje komen geven?
Hou vol, goed bezig!Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dat is wel de gedachte momenteel: https://www.popsci.com/sc(...)ainst-omicron-drops/quote:
Let wel, dit gaat over milde symptomen, niet over ziekenhuis/IC-opname.![]()
Precies, ziekenhuisopname is de veel belangrijkere graadmeter.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel de gedachte momenteel: https://www.popsci.com/sc(...)ainst-omicron-drops/
Let wel, dit gaat over milde symptomen, niet over ziekenhuis/IC-opname.Géén kloon van tvlxd!![]()
Er is nog maar weinig bekend over of de booster überhaupt nodig is om veel ziekenhuisopnames te voorkomen onder de lagere leeftijdsgroepen. Op dit moment willen ze dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn om de verspreiding zoveel mogelijk te remmen, dan zijn milde symptomen ook een belangrijke graadmeter.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Precies, ziekenhuisopname is de veel belangrijkere graadmeter.![]()
Alles daalt, als het de komende week niet navenant gaat stijgen is Omikron een storm in een glas water. Dat bewijzen andere landen ook maar eens des te meer waar het al dominant is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Einde van de QR-plicht bij zwembaden?https://nos.nl/artikel/24(...)oronapas-bij-zwemlesquote:Rechter: Hilversums zwembad hoeft ouders niet te controleren op coronapas bij zwemles
Het Hilversumse zwembad 't Gooische Bad hoeft ouders die meegaan naar de zwemles van hun kinderen voorlopig niet te controleren op een coronapas. De voorzieningenrechter Midden-Nederland oordeelt dat zwemles onder onderwijs valt; het zwembad is daarom geen binnensportlocatie waar het controleren op een coronapas verplicht is.![]()
Nee. Einde van de QR-plicht bij zwemscholen. Toch wel een verschilletje.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
Einde van de QR-plicht bij zwembaden?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)oronapas-bij-zwemleszie email 27 oktober![]()
Vorige week maandag toch exact hetzelfde geval?quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zal zo even kijken hoeveel DPL er ongeveer mist, maar ik denk niet veel.![]()
Alles open. Nu!quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
Laagste aantal sinds 3 november
OMICRON GENOT![]()
het is ook maar een half einde want zonder QR mag je dus niet als toeschouwer blijven of lees ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Einde van de QR-plicht bij zwemscholen. Toch wel een verschilletje.![]()
Ik lees hem als ‘je mag op dit moment geen toeschouwers toelaten’. Wat ik dan weer vreemd vind, want als je net hebt bepaald dat dit geen sport is. Waar is dat verbod dan op gebaseerd?quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook maar een half einde want zonder QR mag je dus niet als toeschouwer blijven of lees ik dat verkeerd?
Edit: hh. locaties, met bijbehorende kleedkamers, uitsluitend voor de volgende functies en indien de beheerder er zorg voor draagt dat geen toeschouwers worden toegelaten, waar:
1°. topsporters sport beoefenen;
2°. zwemles voor het A-, B- of C-diploma of schoolzwemmen plaatsvindt, mits gesloten voor publiek tussen 17.00 uur en 05.00 uur;zie email 27 oktober![]()
Ja, dat is waar. Al is zwemles natuurlijk wel een significant deel van de activiteit in een zwembad. Ik kan me voorstellen dat dit de werkwijze verandert en tot gevolg heeft dat het overige publiek ook minder gecontroleerd gaat worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Einde van de QR-plicht bij zwemscholen. Toch wel een verschilletje.![]()
Dus dan mag je ook niet kijken als ze afzwemmen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees hem als ‘je mag op dit moment geen toeschouwers toelaten’. Wat ik dan weer vreemd vind, want als je net hebt bepaald dat dit geen sport is. Waar is dat verbod dan op gebaseerd?
Edit: hh. locaties, met bijbehorende kleedkamers, uitsluitend voor de volgende functies en indien de beheerder er zorg voor draagt dat geen toeschouwers worden toegelaten, waar:
1°. topsporters sport beoefenen;
2°. zwemles voor het A-, B- of C-diploma of schoolzwemmen plaatsvindt, mits gesloten voor publiek tussen 17.00 uur en 05.00 uur;Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kijk die R.. iets hoger deze week op basis van positieve testen. Maar lager op basis van ziekenhuisopnamen.quote:
Precies wat je met Omikron verwacht."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Lees de uitspraak even. Ik denk niet dat dit voor algemene zwembaden geldt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Al is zwemles natuurlijk wel een significant deel van de activiteit in een zwembad. Ik kan me voorstellen dat dit de werkwijze verandert en tot gevolg heeft dat het overige publiek ook minder gecontroleerd gaat worden.
Dit gaat om een zwembad van een zwemschool waar (bijna) uitsluitend zwemles gegeven wordt. Wat volgens deze rechter geen sport is. En dus is dat zwembad geen sportlocatie en dus geen CTB.
Maar voor algemene zwembaden ligt dat toch wel anders. Daar is sport toch wel (een) hoofdactiviteit.zie email 27 oktober![]()
Ook vóór Corona lagen zulke plannen er al wel bij sommigen; de crisis gaf ze een mooi excuus om het er doorheen te drukkenquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat hele QR-systeem is een grote poppenkast die ons niks verder gaat brengen.En nu het eenmaal is ingevoerd gaan ze het ook niet zomaar opheffen.
![]()
Je kan beter naar het buitenland gaan voor je Omikron booster, daar is alles open.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Mogen ze wel eens opschieten, heb toch goed mijn best gedaan om het op te lopen inmiddels. Op de laatste dag nog in een volle voetbalkantine, regelmatig de grens over. NIKS werkt.Makkelijk eerste![]()
Ik verwachtte pics van mooie dames. Niet weer die saaie sheets van Jaap.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
Het is mooi dat de ziekenhuisbezetting daalt, maar vergeet de modellen niet, he
[ afbeelding ]
De vraag is dus wat er in de loop van januari gaat gebeuren.![]()
Jaap is meer opgewonden van deze sheet van van wat in KPD te vinden is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwachtte pics van mooie dames. Niet weer die saaie sheets van Jaap."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik ga nu nog niet BOOSTEN. Nog niet verplicht voor reizen en heb in augustus pas mijn tweede vaccinatie gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je kan beter naar het buitenland gaan voor je Omikron booster, daar is alles open.
Pak hem wel in de zomer ofzo als het dan nog nodig is.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja en dan Febr Maart April. Wij blijven maar in hetzelfde cirkeltje ronddraaien. Open die winkels en horeca!quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
De vraag is dus wat er in de loop van januari gaat gebeuren.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Heb je zo'n model met meerdere scenario's en onzekerheidsmarges van hier tot Tokio, en nog krijgen we het voor elkaar om binnen amper een maand bijna buiten die onzekerheidsmarges te geraken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
De vraag is dus wat er in de loop van januari gaat gebeuren.![]()
![]()
jong zou ik me ook niet zo druk maken, zoon is omicroned en had er amper last vanquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga nu nog niet BOOSTEN. Nog niet verplicht voor reizen en heb in augustus pas mijn tweede vaccinatie gehad.
Pak hem wel in de zomer ofzo als het dan nog nodig is.![]()
Oh veel sneller nog, want dit model is van 18 december. Maar het is wel belangrijk om mee te nemen dat dit model uitgaat van een latere lockdown dan in werkelijkheid heeft plaatsgevonden, dus dat we nu onder de waarden van het model zitten is op zich niet zo raar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Heb je zo'n model met meerdere scenario's en onzekerheidsmarges van hier tot Tokio, en nog krijgen we het voor elkaar om binnen amper een maand bijna buiten die onzekerheidsmarges te geraken.![]()
Het mooiste van Jaap zijn grafieken is toch altijd dat er 1 scenario boven de max van de y-as uit schiet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Er missen z'n 1500-2000 meldingen er vanuit gaande dat de testbereidheid gisteren net zo hoog was als op 2e kerstdag.
Dan komen we rond de 11500-12000 meldingen uit.
Het kan ook iets lager zijn, omdat meeste mensen natuurlijk getest en al de kerstdagen wilden ingaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar Omicron is dus bewezen een stuk milder
Dan is het gewoon bijna klaar makkers, nu echtalleen het OMT hoeft dat nog te beseffen.
Makkelijk eerste![]()
Ja precies, wacht nog een paar maanden en je hebt waarschijnlijk een booster van betere kwaliteit. Kan zomaar dat de mensen die nu gaan boosteren die ook weer moeten/kunnen nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
jong zou ik me ook niet zo druk maken, zoon is omicroned en had er amper last van
Nu al vooraan de rij gaan staan heeft voor mij echt geen enkel voordeel.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik hoop het! Dat zou heel positief nieuws zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dan is het gewoon bijna klaar makkers, nu echtalleen het OMT hoeft dat nog te beseffen.
![]()
We komen bij u terug in 2024.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
![]()
Kan COR opgedoekt worden en kunnen we weer nuttige dingen gaan doen met z'n allen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop het! Dat zou heel positief nieuws zijn.![]()
![]()
het zal die golf wat milder maken omdat de besmettelijkheid ook tijdelijk vermindert maar dat is het dan ookquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja precies, wacht nog een paar maanden en je hebt waarschijnlijk een booster van betere kwaliteit. Kan zomaar dat de mensen die nu gaan boosteren die ook weer moeten/kunnen nemen.
Nu al vooraan de rij gaan staan heeft voor mij echt geen enkel voordeel.![]()
Ik heb niet echt de indruk dat dat ene weekje extra lockdown voor de kerstvakantie nou heel veel verschil heeft gemaakt qua cijfers eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh veel sneller nog, want dit model is van 18 december. Maar het is wel belangrijk om mee te nemen dat dit model uitgaat van een latere lockdown dan in werkelijkheid heeft plaatsgevonden, dus dat we nu onder de waarden van het model zitten is op zich niet zo raar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: