abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202861813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat je naar de rechter mag en kan stappen is een kenmerk van de rechtsstaat inderdaad maar je kansen in zo'n rechtszaak nemen niet toe omdat we in een rechtsstaat leven :)
En daarom kan het prima kansloos zijn (als in, je hebt geen kans om te winnen), maar is 't niet figuurlijk ook kansloos (als in: het is een dom idee).
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 11:59:17 #202
5428 crew  miss_sly
pi_202861814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Goed zul je het niet snel doen inderdaad.

En voorheen hadden we ook maling aan dokters die het hadden over vuurwerk, roken, alcohol, overgewicht, etc.. Er is nooit een suikertaks gekomen, sigaretten zijn nog steeds te koop, pas vorig jaar is het stunten met bierprijzen aangepakt, en de oogarts die elke oud en nieuw op TV kwam met zijn oproep om vuurwerk te verbieden is nu 2 jaar werkeloos.

En nu ineens is de stem van de zorg de hoogste autoriteit geworden, dat moet ook weer terug naar een werkbaar normaal.

En de zorg moet grondig hervormd worden, waarom geven wij evenveel uit als Frankrijk en Duitsland relatief maar hebben de boel hier toch niet op orde, hoe kan dat.
Ik vind de voorbeelden van vuurwerk, alcohol, tabak en overgewicht nogal lastig.
Daar was en is wel degelijk aandacht voor. Maar die zaken zijn voor het individu om te bepalen. Hoe betuttelend is het als er wordt gesproken over een suikertaks, of over een verlaging van de BTW op groente en fruit, of een hogere accijns op sigaretten. Laat staan dat het pleziertje vuurwerk weggehaald wordt bij de mensen. Dat kan écht niet.
Dus wordt er al jaren heel voorzichtig, beetje bij beetje, een klein beetje ingeperkt op al die zaken. En de zorgkosten zullen ook beter in de hand te houden zijn als de zorgkosten minder worden vanwege beperkingen op die genoemde zaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202861817
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:56 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Wel constant andere mensen de les lezen die terechte kritiek hebben op de lockdown, en dan zelf met zo'n uitspraak komen. En dan ook nog mensen die gebruik maken van de rechtstaat kansloze aandachtszoekers noemen, man man man.

Wat vind jij nou werkelijk van de huidige lockdown en wanneer moet hij volgens jou afgeschaft worden?
Wie lees ik waar de les?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:00:45 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202861850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
Ik heb mn SMS van de GGD:
[..]
Ik kan 5 januari terecht, dus weekje. Best netjes :)
Kheb die SMS vandaag ook gekregen. Maar ik gok dat mn geboortejaar morgen ook aan de beurt is. Desalniettemin een meevaller, ik had niet verwacht ‘m te krijgen, omdat ik ook niet in de griepprikgroep zit.
pi_202861880
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:00 schreef Tijn het volgende:

[..]
Kheb die SMS vandaag ook gekregen. Maar ik gok dat mn geboortejaar morgen ook aan de beurt is. Desalniettemin een meevaller, ik had niet verwacht ‘m te krijgen, omdat ik ook niet in de griepprikgroep zit.
Ik kreeg het SMSje net ook, maar had al een afspraak gepland omdat mijn geboortejaar sowieso al aan de beurt was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202861881
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:11 schreef xFriendx het volgende:
Vorige keer met die geboortejaar aankondigingen zat ik er wel echt naar te kijken om zo snel mogelijk te plannen, dat gevoel van urgentie heb ik nu echt veel minder. Ben er niet op tegen, ga 'm ook wel halen die booster, maar het voelt toch echt anders dan met die eerste set prikken hier.
Dat heb ik ook heel sterk. Vorige keer is 5 maanden geleden, dus ik kijk wel na half januari of in februari. Als de drukte een beetje weg is (zowel met vaccineren als met mijn eigen leven/werk). Vorige week kon je hier in de sporthal, iedereen tussen 18 en 59. Die dag ook geen tijd en ook geen zin in zo'n massaal iets.

De vorige keer had ik de minuut nadat mijn geboortejaar vrij kwam de afspraak gepland staan.
pi_202861906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
O? Bronnetje van?
Ehh, nee. Er is niet aangetoond dat een booster helpt tegen Omicron, is dat niet iets wat je nodig hebt voordat je begint?
pi_202861907
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de lockdown een panische overreactie is geweest. Op 't moment dat ze die instelden waren de cijfers al te hoog en kon er niet veel meer bijkomen. Was Omikron niet milder geweest dan Delta was die lockdown/die 2 weken hard nodig geweest om te voorkomen dat de zorg bezwijkt.

Persoonlijk denk ik wel dat het opnieuw gewogen moet worden, en dat het OMT nu begint over druk op huisartsen en verzorgingstehuizen terwijl die de afgelopen anderhalf jaar genegeerd zijn qua druk is wat flauw.
Volgens mij is de lockdown JUIST een panische overreactie geweest. Als ze eerder ingegrepen hadden was deze lockdown sowieso niet nodig geweest. Maar ze weigerden tot de laatse dagen in te grijpen. Toen kwam omikron om de hoek kijken en schoot men in paniek.

Hoewel ik daarbij wel wil zeggen dat virussen vrijwel altijd muteren naar een mildere variant en er geen enkele reden was on aan te nemen dat het nu niet zo zou zijn.
pi_202861919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
En daarom kan het prima kansloos zijn (als in, je hebt geen kans om te winnen), maar is 't niet figuurlijk ook kansloos (als in: het is een dom idee).
Nou ja, dat laatste kan best jouw mening zijn, want ook dat mag in een rechtsstaat, het is iig wel de mijne :D
pi_202861923
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de lockdown een panische overreactie is geweest. Op 't moment dat ze die instelden waren de cijfers al te hoog en kon er niet veel meer bijkomen. Was Omikron niet milder geweest dan Delta was die lockdown/die 2 weken hard nodig geweest om te voorkomen dat de zorg bezwijkt.

Persoonlijk denk ik wel dat het opnieuw gewogen moet worden, en dat het OMT nu begint over druk op huisartsen en verzorgingstehuizen terwijl die de afgelopen anderhalf jaar genegeerd zijn qua druk is wat flauw.
Geen enkel ander land kwam met de extreem zwarte modellen aanzetten wat betreft Omikron, en die andere landen hadden nauwelijks tot geen maatregelen op dat moment waar Nederland al in een lichte lockdown zat.

Net als met de avondklok heeft het OMT de plank compleet misgeslagen met zware gevolgen voor velen.
Alpha kenny one
pi_202861927
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom is het (figuurlijk) kansloos? Dit is hoe het werkt in een rechtstaat. Zij vinden dat het op oneigenlijke gronden is gedaan en moeten dus bewijzen dat dat zo is. Als ze dat aannemelijk kunnen maken kan de rechter beslissen daarin mee te gaan, hoewel de kans daarop klein is.
Op papier klinkt dit inderdaad heel mooi, maar in de praktijk is het niets meer dan aandachttrekkerij. Echt, met de beste wil van de wereld kan ik er niets mooiers van maken dan dat.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:04:46 #212
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202861928
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:58 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Misschien beter om er over na te denken hoe dat aan te pakken , maar ja dan moet je rot besluiten maken en dat wil niemand , beter straf je dan 17milj. Mensen met onzinnigheid
De zorg vertienvoudigen kan gewoon niet. Al was het maar omdat we geen anderhalf biljoen per jaar te besteden hebben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202861930
Boris Johnson heeft het hoofd koel gehouden, ook al waren de medische experts panisch en kwamen ze met doemscenario's. Wat besloot Johnson: hij keek uur naar uur naar de data en liet aan de hand daarvan de teugels vieren. Dat vind ik heel mooi, dat een bestuurder dit kan. Hij is blijkbaar iemand die terwijl iedereen om hem heen moord en brand schreeuwt, het overzicht houdt en aan alle mensen in de samenleving denkt.
pi_202861940
Boris Johnson als nieuwe god, het zijn rare tijden.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:05:23 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202861943
Ik laat me gewoon KAPOT boosteren als een fitte twintiger.

Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is.
pi_202861948
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volgens mij is de lockdown JUIST een panische overreactie geweest. Als ze eerder ingegrepen hadden was deze lockdown sowieso niet nodig geweest. Maar ze weigerden tot de laatse dagen in te grijpen. Toen kwam omikron om de hoek kijken en schoot men in paniek.

Hoewel ik daarbij wel wil zeggen dat virussen vrijwel altijd muteren naar een mildere variant en er geen enkele reden was on aan te nemen dat het nu niet zo zou zijn.
Het kan ook best een panische reactie zijn ja, daar heb je wellicht wel gelijk in. Maar ik denk niet omdat er angst was dat 't virus veel heftiger was, maar omdat de ziekenhuizen toen al vol waren. Als je dan een virulentere variant erbij krijgt heb je een probleem, en die 2 weken die je jezelf dan geeft kunnen de rest van de winter maken of breken. Zoals ik zei, ik heb meer moeite met het weigeren met een frisse blik naar de situatie te kijken dan dat ze de maatregelen genomen hebben.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:06:11 #217
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202861960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is dit nou juist een van de grootste mankementen van de huidige tijd: al die mensen die denken na een jaartje internet volgen net zoveel te weten als de experts, en wel weten hoe het werkt.
Nou ja, uiteindelijk heb ik één master in de gedragswetenschappen behaald en het voltallige OMT nul volgens mij. Niet dat dat mij een expert maakt (zeker niet) maar op sommige vlakken in de discussie is mijn woord echt niet minder waard dan de benoemde experts.

De discussie dat ons wetenschappelijk beleid te eenzijdig is deze pandemie mag best gevoerd worden, want dit heeft nu wel als gevolg dat we als enige land van Europa in lockdown zitten en het vertrouwen in de overheid historisch laag is. Beiden zijn dramatisch.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:06:12 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202861961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Boris Johnson als nieuwe god, het zijn rare tijden.
Zolang BoJo zorgt voor een volle dartszaal in Londen is hij tot en met 3 januari mijn God.
pi_202861963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
De zorg vertienvoudigen kan gewoon niet. Al was het maar omdat we geen anderhalf biljoen per jaar te besteden hebben.
Er werkten voor corona kwam al 1.4 miljoen mensen in de zorg. Maar we kunnen natuurlijk gewoon alle andere zaken stop zetten en iedereen opleiden tot zorgpersoneel. What could possibly go wrong?
pi_202861966
Ik ben als bijna 35er waarschijnlijk morgen aan de beurt voor het maken van de boosterafspraak, maar twijfel of ik dat nou echt a la minute wil doen. Zeker omdat we waarschijnlijk in april/mei opnieuw mogen voor de omikroj pfizer prik.. meer mensen dit?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:06:19 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202861968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Op papier klinkt dit inderdaad heel mooi, maar in de praktijk is het niets meer dan aandachttrekkerij. Echt, met de beste wil van de wereld kan ik er niets mooiers van maken dan dat.
eens en weer zonde van het belastinggeld
pi_202861969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Cruciaal verschil: In de praktijk vind jij het niets meer dan aandachttrekkerij. En dat mag je uiteraard vinden ;)
pi_202861972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
Misschien eens bedenken dat we niet iedereen maar eindeloos kunnen “ beschermen “ ten koste van alles?
pi_202861979
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is.
Jezelf maximaal 10 weken beschermen?
Na 3 maanden alweer een nieuwe prik moet? Je nauwelijks kans hebt in het ziekenhuis te komen?Sowieso niet met de veel mildere variant? Het vaccin nauwelijks beschermt tegen transmissie?
pi_202861980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:04 schreef Mondkapje het volgende:
Boris Johnson heeft het hoofd koel gehouden, ook al waren de medische experts panisch en kwamen ze met doemscenario's. Wat besloot Johnson: hij keek uur naar uur naar de data en liet aan de hand daarvan de teugels vieren. Dat vind ik heel mooi, dat een bestuurder dit kan. Hij is blijkbaar iemand die terwijl iedereen om hem heen moord en brand schreeuwt, het overzicht houdt en aan alle mensen in de samenleving denkt.
Boris Johnson ligt zwaar onder vuur in zijn eigen partij waarin de rechtervleugel eiste dat er geen nieuwe maatregelen kwamen, Boris Johnson aanvoeren als een boegbeeld van gezond verstand is het toppunt van cynisme.
pi_202861990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:56 schreef falling_away het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar je hoeft alleen maar over de grens te kijken, en naar onze eigen cijfers om te zien dat de volledige lockdown een panische overreactie is geweest.
Het was geen panische overreactie als je naar de ziekenhuisbezetting kijkt en naar het buitenland kijken heeft de afgelopen twee jaar nog maar weinig opgeleverd.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:08:10 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202862002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Jezelf maximaal 10 weken beschermen?
Na 3 maanden alweer een nieuwe prik moet? Je nauwelijks kans hebt in het ziekenhuis te komen?Sowieso niet met de veel mildere variant? Het vaccin nauwelijks beschermt tegen transmissie?
Bescherming is langer
Nee ik hoef niet na 3 maanden alweer een prik? Waar haal je dit vandaan?
Ja de kans dat ik in ziekenhuis kom is klein maar er kan evt long covid zijn waarmee ik dit beetje afdek
pi_202862013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Cruciaal verschil: In de praktijk vind jij het niets meer dan aandachttrekkerij. En dat mag je uiteraard vinden ;)
Waar het me dan ook exact om ging.
In Southern Sun
pi_202862020
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het was geen panische overreactie als je naar de ziekenhuisbezetting kijkt en naar het buitenland kijken heeft de afgelopen twee jaar nog maar weinig opgeleverd.
Nou ja, het heeft vooral opgeleverd dat ieder land gidsland is geweest voor een dag of wat in de afgelopen 2 jaar :+

We zijn nog nooit zo internationaal georienteerd geweest, geloof ik.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:08:59 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202862023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben als bijna 35er waarschijnlijk morgen aan de beurt voor het maken van de boosterafspraak, maar twijfel of ik dat nou echt a la minute wil doen. Zeker omdat we waarschijnlijk in april/mei opnieuw mogen voor de omikroj pfizer prik.. meer mensen dit?
Ik kan sinds vandaag een afspraak maken maar heb er vooralsnog ook geen haast mee. Later deze week maar even op het gemak kijken wat er mogelijk is en ik hoef echt niet de dag erop al. Ergens half januari of zo is prima.
pi_202862031
quote:

Ik zou die bescherming van een booster prik niet uitstekend noemen als het effect al na 10 weken zoveel minder is. Ik weet dat we dankbaar moeten zijn met wat we hebben, maar een vaccin wat je per jaar eigenlijk meermaals moet ontvangen om iets van werking te zien kan ik niet uitstekend noemen. :@
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:10:07 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202862048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zou die bescherming van een booster prik niet uitstekend noemen als het effect al na 10 weken zoveel minder is. Ik weet dat we dankbaar moeten zijn met wat we hebben, maar een vaccin wat je per jaar eigenlijk meermaals moet ontvangen om iets van werking te zien kan ik niet uitstekend noemen. :@
Tsja, vroeger moest je ook een aantal vaccins nemen om bescherming optimaal te laten worden dus dat is niet perse iets nieuws voor coronavaccin.

Zo'n griepvaccin moet je ook jaarlijks nemen, daar zeurt toch niemand over?
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 12:10:23 #233
5428 crew  miss_sly
pi_202862057
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik één master in de gedragswetenschappen behaald en het voltallige OMT nul volgens mij. Niet dat dat mij een expert maakt (zeker niet) maar op sommige vlakken in de discussie is mijn woord echt niet minder waard dan de benoemde experts.

De discussie dat ons wetenschappelijk beleid te eenzijdig is deze pandemie mag best gevoerd worden, want dit heeft nu wel als gevolg dat we als enige land van Europa in lockdown zitten en het vertrouwen in de overheid historisch laag is. Beiden zijn dramatisch.
Maar dat is een heel andere kwestie.
Het OMT is een groep wetenschappers die op een bepaalde manier naar deze pandemie kijkt. En terecht, want dat is hun vakgebied en opdracht.

Dat het kabinet daarnaast iets had kunnen of moeten optuigen om ook vanuit andere hoeken naar de pandemie en de adviezen te kijken, kan ik me zeker in vinden.

Maar het maakt niet dat 'we' het wel weten, want 'we' hebben vast hier en daar wat nieuwe kennis opgedaan, maar we zijn niet ineens experts geworden op andere gebieden dan die waar we zelf in gestudeerd hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202862064
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Bovendien zijn de experts ook bij dit nieuwe virus, géén experts. Voor hen is dit ook nieuw. Vanuit hun expertise weten ze dat er bij een dodelijk virus snel doden vallen, dat is altijd zo geweest. Nu bij Omicron, zou dat opeens anders zijn. Dat zeggen ze dus NIET vanuit hun expertise, maar omdat het voor hen net zo onbekend is als voor iedereen. Bij HIV, bij de deltavariant, steeds waren er heel snel heel veel doden. Nu niet, dus als expert zou je kunnen beargumenteren: dit virus is niet zo gevaarlijk als die andere.
Dat zij bang waren is begrijpelijk, maar vanuit hun expertise is het eigenlijk best vreemd. Want dan zouden we nu opeens met een virus te maken hebben wat pas na een aantal weken/maanden doden gaat veroorzaken. Het kan, wat nog nooit geweest is, kan nu werkelijkheid worden maar je kunt niet zeggen dat dit vanuit een wetenschappelijke visie is.
pi_202862070
quote:

Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is
Het erge is dat ik na 2 jaar eigenlijk niet meer weet of dit nou sarcasme is of niet. :')
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:12 #236
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202862071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is een heel andere kwestie.
Het OMT is een groep wetenschappers die op een bepaalde manier naar deze pandemie kijkt. En terecht, want dat is hun vakgebied en opdracht.

Dat het kabinet daarnaast iets had kunnen of moeten optuigen om ook vanuit andere hoeken naar de pandemie en de adviezen te kijken, kan ik me zeker in vinden.

Maar het maakt niet dat 'we' het wel weten, want 'we' hebben vast hier en daar wat nieuwe kennis opgedaan, maar we zijn niet ineens experts geworden op andere gebieden dan die waar we zelf in gestudeerd hebben.
Ok, dat ben ik (grotendeels) met je eens :)
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202862074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:49 schreef Blik het volgende:

[..]
laat lekker iedereen zijn eigen keuze maken, zonder dat je een hele lockdown in die persoon zijn schoenen schuift...

ik ga ook geen booster halen (mag ik nu niet eens omdat ik corona had begin december). En het hele toekomstige EU-beleid met QR-codes, beperkte houdbaarheid ervan en boosterpolitiek vind ik echt om te kotsen. Kritisch zijn op het beleid maakt je geen wappie.
Kritisch zijn op het beleid is prima. Sterker nog: noodzakelijk. Die user is echter niet kritisch maar vooral slecht geïnformeerd. Daar kun je kinderlijk eenvoudig wat aan doen.

Als je niet tijdig aan de effectief gebleken boosters meewerkt houd je wel degelijk de Nederlandse lockdown in stand. Dat mag niet alleen maar moet gezegd worden. In de hoop om enigzins die grijze massa aan het werk te zetten.

Ik denk dat iedereen het hele coronaverhaal zum kotsen vindt. Ofja wellicht op de farma bedrijfjes na. Dus wat je daarmee wil 'aantonen' is mij een raadsel.

En in jouw geval is boosteren ook niet noodzakelijk. Dus tja. Onvergelijkbaar.

:s)
pi_202862078
quote:
Ik wacht lekker af totdat ik het echt nodig heb om hier in NL weer als volledig gevaccineerd mee te tellen. Of voor een reis in het voorjaar. Laatste prik was in augustus, dus kan nog wel even vooruit op de huidige.
pi_202862085
quote:
Jup. Ben ouder dus mocht al even maar heb er ook niet zoveel haast mee. Keek gisteren naar de beschikbare mogelijkheden, twee daarvan te ver weg (heb geen auto) en de derde was laat op de avond. Nah, probeer het vanmiddag nog wel een keer. Wil eigenlijk wel voor de 15de, want dan hoop ik weer te mogen werken en was best brak van de tweede prik.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:59 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202862091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:11 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het erge is dat ik na 2 jaar eigenlijk niet meer weet of dit nou sarcasme is of niet. :')
Het erge is dat men na 2 jaar anderen nog moeten overtuigen dat vaccineren helpt.
pi_202862113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:11 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Had je nog een antwoord op mijn vraag na je aantijgingen?
In Southern Sun
pi_202862115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vroeger was dit alleen bij het voetballen zo, die 15 miljoen bondscoaches, nu hebben we 17 miljoen allesweters.
Je bent hopelijk jezelf niet vergeten mee te tellen?
pi_202862123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is het aanbod van de GGD en daar moet je het mee doen, mensen hebben geprobeerd te bellen om een andere afspraak te krijgen, maar dat lukte niet.
klantvriendelijk is het totaal niet.
Je kunt ook gewoon andere postcodes proberen. Ik ging van 'over 2 weken 60 km verderop' naar 'overmorgen 10 kilometer verderop'.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:14:08 #244
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202862136
quote:
Ik wacht het ook even af ja. Heb hem voorlopig toch niet nodig en voor de lockdown maakt het toch geen verschil.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202862144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Je bent hopelijk jezelf niet vergeten mee te tellen?
Waarom zou ik?
In Southern Sun
pi_202862155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Had je nog een antwoord op mijn vraag na je aantijgingen?
De post waar je op reageert, om maar een voorbeeldje te noemen. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Heb het na 1 post ook al weer gehad, had beter moeten weten inmiddels..
pi_202862164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dit is ook verzonnen?
[ twitter ]
Niet verzonnen, maar ook geen bewijs dat een booster helpt, zeker niet voor jonge gezonde mensen. Maar onze regering wil nu eenmaal niet differentiëren naar risico groep, het is 1 size fits all. Iedereen vanaf 12 jaar aan de booster.
pi_202862173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja, vroeger moest je ook een aantal vaccins nemen om bescherming optimaal te laten worden dus dat is niet perse iets nieuws voor coronavaccin.

Zo'n griepvaccin moet je ook jaarlijks nemen, daar zeurt toch niemand over?
Risico groepen en ouderen halen die elk jaar idd. Maar nu wordt het bij iedereen opgedrongen, terwijl de medische onderbouwing een beetje mist. Helemaal nu blijkt dat die booster maar een paar weken echt effect geeft.
pi_202862177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Ehh, nee. Er is niet aangetoond dat een booster helpt tegen Omicron, is dat niet iets wat je nodig hebt voordat je begint?
Hm vreemd. Ik heb intussen al een stuk of 3 in mijn ogen fatsoenlijke onderzoeken gezien die wel degelijk aantonen dat vaccineren (en dus ook tijdig een booster) helpt tegen Omikron.

Als iemand daarna stelt dat dit niet is aangetoond of dat het niet klopt dan hoort daar imo een deftig bronnetje bij.
pi_202862192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het erge is dat men na 2 jaar anderen nog moeten overtuigen dat vaccineren helpt.
Helpt tegen wat precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')