Zal inderdaad kansloos zijn omdat de rechter niet naar de cijfers van het aantal ziekenhuisopenames zal kijken of naar het paniekvoetbal van het OMT, maar puur of de wet gevolgd is.. Het kabinet heeft zich wat dat betreft goed ingedekt.quote:
Mogen we ergens inzetten op een uitslagquote:
Ook in figuurlijke zin kansloos.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:35 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zal inderdaad kansloos zijn omdat de rechter niet naar de cijfers van het aantal ziekenhuisopenames zal kijken of naar het paniekvoetbal van het OMT, maar puur of de wet gevolgd is.. Het kabinet heeft zich wat dat betreft goed ingedekt.
Als je om gezondheidsredenen niet kan vaccineren dan is er gewoon niets aan te doen. Geen schuld wat dat betreft. Uiteraardquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Grappig, ben je dubbel gevaccineerd en zo uit het niks onderdeel van de maatschappij gijzelende anti vaxers als je niet door iedere booster huppel springt omdat Hugo het zegt.
Mensen die onlangs besmet zijn en niet gevaccineerd kunnen worden hoiden zeker ook deze lockdown in stand?
De regering houdt deze lockdown in stand trouwens.
Nee dat niet, het land moet weer open nu ook uit de cijfers blijkt dat er paniekvoetbal is gespeeld.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook in figuurlijke zin kansloos.
Dat mag je vinden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee dat niet, het land moet weer open nu ook uit de cijfers blijkt dat er paniekvoetbal is gespeeld.
je refereert nu aan de anti vaxxers? De zelfverklaarde virologen en internetartsen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er is wel meer stuitend.
Die mensen hebben met hun wereldvreemde gestuntel en tunnelvisie een hoop onnodig leegd veroorzaakt.
Nee je moet het vooral niet doen vanwege een paar aannames, da's een stuk beter.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Grappig, ben je dubbel gevaccineerd en zo uit het niks onderdeel van de maatschappij gijzelende anti vaxers als je niet door iedere booster huppel springt omdat Hugo het zegt.
Mensen die onlangs besmet zijn en niet gevaccineerd kunnen worden hoiden zeker ook deze lockdown in stand?
De regering houdt deze lockdown in stand trouwens.
Ergens heb ik er ook wel wat moeite mee, ik heb nu een afspraak voor morgen staan met bouwjaar 1981 en verder geen onderliggende problemen. Dat komt alleen maar omdat ik handiger ben met dit soort afspraaksystemen als de gemiddelde persoon. Aan de andere kant maken kwetsbare personen nu afspraken in de 2e week van januari omdat ze de trucjes met de postcode en een beetje op het juiste moment timen niet kennen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Nog voor de jaarwisseling dertigers aan de beurt.
Dit soort zelfoverschattingquote:
Ik kan ook gewoon een afspraak maken voor morgen, zonder ergens extra handig voor te doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ergens heb ik er ook wel wat moeite mee, ik heb nu een afspraak voor morgen staan met bouwjaar 1981 en verder geen onderliggende problemen. Dat komt alleen maar omdat ik handiger ben met dit soort afspraaksystemen als de gemiddelde persoon. Aan de andere kant maken kwetsbare personen nu afspraken in de 2e week van januari omdat ze de trucjes met de postcode en een beetje op het juiste moment timen niet kennen.
Ik zie hier een evolutionair voordeel voor de homo digitalis.
Ik heb al menig expert op TV uitspraken horen doen over onderwerpen waar ik ook wat van afweet waaruit blijkt dat ze geen idee hebben en hooguit een managementsamenvatting hebben gelezen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien moet het fenomeen 'expert' eens nader bekeken worden. We zijn na twee jaar allemaal experts en dat is geen grapje. Onderwijsmensen zijn expert op hun gebied. Het is tijd voor een helikopterview. De ene expert is niet belangrijker dan de andere expert.
Wat voegt een virusexpert nog toe? We kennen de riedeltjes nu wel. We weten hoe het werkt. Het gaat nu om de juiste aanpak. Regeren we vanuit angst? Vanuit data? Vanuit verschillende expertgebieden?
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ergens heb ik er ook wel wat moeite mee, ik heb nu een afspraak voor morgen staan met bouwjaar 1981 en verder geen onderliggende problemen. Dat komt alleen maar omdat ik handiger ben met dit soort afspraaksystemen als de gemiddelde persoon. Aan de andere kant maken kwetsbare personen nu afspraken in de 2e week van januari omdat ze de trucjes met de postcode en een beetje op het juiste moment timen niet kennen.
Ik zie hier een evolutionair voordeel voor de homo digitalis.
Volgens mij is dit nou juist een van de grootste mankementen van de huidige tijd: al die mensen die denken na een jaartje internet volgen net zoveel te weten als de experts, en wel weten hoe het werkt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:38 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien moet het fenomeen 'expert' eens nader bekeken worden. We zijn na twee jaar allemaal experts en dat is geen grapje. Onderwijsmensen zijn expert op hun gebied. Het is tijd voor een helikopterview. De ene expert is niet belangrijker dan de andere expert.
Wat voegt een virusexpert nog toe? We kennen de riedeltjes nu wel. We weten hoe het werkt. Het gaat nu om de juiste aanpak. Regeren we vanuit angst? Vanuit data? Vanuit verschillende expertgebieden?
Een virusexpert zal altijd alles op slot willen, want daarmee heeft hij zijn verantwoordelijkheid als virusexpert afgedekt.
Dat is voor het geheel niet wenselijk dus moeten andere experts op andere gebieden ook een stem krijgen.
De groep die geen risico loopt extra vaccineren met een booster die niet aantoonbaar werkt tegen deze "gevaarlijke" variant.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Nog voor de jaarwisseling dertigers aan de beurt.
O? Bronnetje van?quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:43 schreef zoost het volgende:
[..]
De groep die geen risico loopt extra vaccineren met een booster die niet aantoonbaar werkt tegen deze "gevaarlijke" variant.
Waar zijn ze nou mee bezig?
Bij mij was het vandaag toevallig ook de eerste keer raak, maar daarvoor wiebelde ik wel wat met de postcode. En anders kijk ik in gebieden waar er minder animo is zoals Urk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon een afspraak maken voor morgen, zonder ergens extra handig voor te doen.
Ziekenhuispersoneel en virusexperts zullen altijd alles op slot willen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nou juist een van de grootste mankementen van de huidige tijd: al die mensen die denken na een jaartje internet volgen net zoveel te weten als de experts, en wel weten hoe het werkt.
Dit is ook verzonnen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:43 schreef zoost het volgende:
[..]
De groep die geen risico loopt extra vaccineren met een booster die niet aantoonbaar werkt tegen deze "gevaarlijke" variant.
Idd. Aan mijn lijf geen booster polonaise.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:43 schreef zoost het volgende:
[..]
Een pandemie bestrijden.quote:
Ik vraag me af op welke basis jij het OK vindt dat we nog steeds in een lockdown zitten?quote:
Ik kan 5 januari terecht, dus weekje. Best netjesquote:Op basis van medische gronden bent u bij vorige vaccinaties eerder uitgenodigd. Daarom mag u nu al online een afspraak maken voor een booster via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Let op: op de vaccinatielocatie moet u deze sms kunnen tonen. Groet, GGD GHOR NL. PS: als u al een booster heeft gekregen of al een afspraak heeft gemaakt, kunt u dit bericht negeren
Ik kon morgen, maar heb de vorige keer twee dagen op bed gelegen van de bijwerkingen. Dus heb ik voor volgende week gekozen, omdat ik met O&N liever niet ziek ben.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bij mij was het vandaag toevallig ook de eerste keer raak, maar daarvoor wiebelde ik wel wat met de postcode. En anders kijk ik in gebieden waar er minder animo is zoals Urk.
En toch lees ik hele volksstammen hier die pas in januari terecht kunnen.
laat lekker iedereen zijn eigen keuze maken, zonder dat je een hele lockdown in die persoon zijn schoenen schuift...quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:37 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als je om gezondheidsredenen niet kan vaccineren dan is er gewoon niets aan te doen. Geen schuld wat dat betreft. Uiteraard![]()
Door de hoepel van Hugo springen is wappietaal. En je lijkt een soort moreel recht veroverd te hebben omdat je toch al 2x heeel gehoorzaam bent geweest.
Zo werkt het niet. Je doet dit allemaal niet voor Hugo. Eigenlijk was je gewoon al een schuilwappie, aan je redenering te zien.
Ik zie liever een onderzoek naar ethiek , integriteit , en onpartijdigheid/belangenverstrengeling van experts onderzoekers politici en medici etc. Dat is een groter probleem tegenwoordig lijkt het welquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:38 schreef Mondkapje het volgende:
Een virusexpert zal altijd alles op slot willen, want daarmee heeft hij zijn verantwoordelijkheid als virusexpert afgedekt.
Dat is voor het geheel niet wenselijk dus moeten andere experts op andere gebieden ook een stem krijgen.
De basis is dat toen we vorige keer gingen versoepelen omdat dat wel kon en vervolgens te laat waren met maatregelen het weer uit de klauwen liep, en het commentaar was dat Hugo en Mark te weinig voorzichtig waren geweest.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik vraag me af op welke basis jij het OK vindt dat we nog steeds in een lockdown zitten?
We komen om in de onderzoeken, voegt niks toe en kost alleen maar tijd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:49 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ik zie liever een onderzoek naar ethiek , integriteit , en onpartijdigheid/belangenverstrengeling van experts onderzoekers politici en medici etc. Dat is een groter probleem tegenwoordig lijkt het wel
Ik rooster sowieso de dag na de prik vrij want de vorige 2 keren begon ik na 24 uur redelijk beroerd te worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kon morgen, maar heb de vorige keer twee dagen op bed gelegen van de bijwerkingen. Dus heb ik voor volgende week gekozen, omdat ik met O&N liever niet ziek ben.
Hoor ik in mijn omgeving ook wel meer, die het over O&N heen tillen.
Goed zul je het niet snel doen inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:45 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ziekenhuis personeel en virusexperts zullen altijd alles op slot willen.
Je luistert naar hen en je denkt, ja, dat klinkt logisch.
Luister je naar een onderwijsexpert, die zegt: de scholen moeten open. Je luistert en je denkt: ja, dat klinkt logisch.
Je ziet een horecaonderneemster huilen en je denkt: ja, dat kan zo niet langer.
Als je steeds de virusexpert het voor het zeggen geeft, geef je hen voorrang, zij worden daarmee meer dictators dan dat je een democratie dient.
Wat is het meest wijs? Wat UK doet, regeren vanuit data, niet vanuit angst.
Nee klopt wel denk ik, maar 15x tot 30x minder van minder dan 1% kans blijft weinig natuurlijk.quote:
De dalingen die we nu zien worden veroorzaakt door de maatregelen van voor 19 december, dat was voldoende.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De basis is dat toen we vorige keer gingen versoepelen omdat dat wel kon en vervolgens te laat waren met maatregelen het weer uit de klauwen liep, en het commentaar was dat Hugo en Mark te weinig voorzichtig waren geweest.
Blij dat ze daar van geleerd hebben. Eerst komende weken aankijken nu.
Of ik het ok vind is helemaal niet relevant. Dat de overheid voor strenge maatregelen kiest omdat de zorg toch al zeer zwaar zo niet overbelast is en er een nieuwe variant in omloop is die sowieso een besmettingsgolf met zich meebrengt kan ik niet ok vinden, ik heb geen land te besturen. Een rechtszaak daar tegen aanspannen is letterlijk en figuurlijk kansloos. Maar goed, hebben die mensen ook weer een beetje aandacht.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik vraag me af op welke basis jij het OK vindt dat we nog steeds in een lockdown zitten?
Ja veel onderzoeken zijn nutteloos. Laten we de wetenschap maar afschaffen! Kunnen we mooi in het klimaat stoppen…… oh wacht dat moet ook onderzocht wordenquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:50 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
We komen om in de onderzoeken, voegt niks toe en kost alleen maar tijd.
Kansloos is een eufemistische omschrijving, denk ik.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mogen we ergens inzetten op een uitslag
Dat betekent toch niet dat 'we' het wel weten en de experts niet nodig hebben of dat deze onzin verkopen? Maar ja, een expert heeft natuurlijk zijn mening over hetgeen hij/zij expert is. Het zou vooral vreemd zijn als een onderwijsexpert gaat vertellen dat het met het virus echt wel meevalt dus alles weer open kan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:45 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ziekenhuispersoneel en virusexperts zullen altijd alles op slot willen.
Je luistert naar hen en je denkt, ja, dat klinkt logisch.
Luister je naar een onderwijsexpert, die zegt: de scholen moeten open. Je luistert en je denkt: ja, dat klinkt logisch.
Je ziet een horecaonderneemster huilen en je denkt: ja, dat kan zo niet langer.
Als je steeds de virusexpert het voor het zeggen geeft, geef je hen voorrang, zij worden daarmee meer dictators dan dat je een democratie dient.
Wat is het meest wijs? Wat VK doet, regeren vanuit data, niet vanuit angst.
En nu voor Omicron... En ook voor wel gevaccineerd zonder booster vs gevaccineerd met booster. Want dat vind ik allemaal nog niet zo overtuigend. Iedereen die gevaccineerd is heeft sowieso al een veel lagere kans om in het ziekenhuis te komen, hoeveel beter wordt het door een booster. En gaat het dan van een 0,001% kans naar een 0,0005% kans?quote:
Waarom is het (figuurlijk) kansloos? Dit is hoe het werkt in een rechtstaat. Zij vinden dat het op oneigenlijke gronden is gedaan en moeten dus bewijzen dat dat zo is. Als ze dat aannemelijk kunnen maken kan de rechter beslissen daarin mee te gaan, hoewel de kans daarop klein is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of ik het ok vind is helemaal niet relevant. Dat de overheid voor strenge maatregelen kiest omdat de zorg toch al zeer zwaar zo niet overbelast is en er een nieuwe variant in omloop is die sowieso een besmettingsgolf met zich meebrengt kan ik niet ok vinden, ik heb geen land te besturen. Een rechtszaak daar tegen aanspannen is letterlijk en figuurlijk kansloos. Maar goed, hebben die mensen ook weer een beetje aandacht.
Vroeger was dit alleen bij het voetballen zo, die 15 miljoen bondscoaches, nu hebben we 17 miljoen allesweters.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat 'we' het wel weten en de experts niet nodig hebben of dat deze onzin verkopen? Maar ja, een expert heeft natuurlijk zijn mening over hetgeen hij/zij expert is. Het zou vooral vreemd zijn als een onderwijsexpert gaat vertellen dat het met het virus echt wel meevalt dus alles weer open kan.
Zoals er dus heel veel mensen zijn die vinden dat ze het allemaal wel weten. Terwijl mensen die jaren gestudeerd hebben, onderzoeken hebben gedaan, artikelen gepubliceerd, andere artikelen hebben beoordeeld, etc., er dan niet genoeg vanaf weten?
Precies. Daar hou ik ook rekening mee.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik rooster sowieso de dag na de prik vrij want de vorige 2 keren begon ik na 24 uur redelijk beroerd te worden.
Ligt aan je capaciteit. op de bevolking is 180.000 of 12.000 nogal een verschil.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:51 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Nee klopt wel denk ik, maar 15x tot 30x minder van minder dan 1% kans blijft weinig natuurlijk.
Alleen maar goed dat er tegendruk komt en de wet getoetst wordt in dezen. Ik zal geen geld geven aan de crowdfundingactie want de uitslag is nu wel al duidelijk, maar dat anderen die zeer zwaar geraakt worden hier wel energie in steken is op zich goed en niet kansloos.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of ik het ok vind is helemaal niet relevant. Dat de overheid voor strenge maatregelen kiest omdat de zorg toch al zeer zwaar zo niet overbelast is en er een nieuwe variant in omloop is die sowieso een besmettingsgolf met zich meebrengt kan ik niet ok vinden, ik heb geen land te besturen. Een rechtszaak daar tegen aanspannen is letterlijk en figuurlijk kansloos. Maar goed, hebben die mensen ook weer een beetje aandacht.
Ik denk dat de virusexperts in Nederland iets te veel op het paard gehesen worden, terwijl die voor een groot deel meningen verkondigen. En, zij zullen altijd alles liever dicht hebben omdat ze daarmee hun eigen verantwoordelijkheid als expert afgedekt hebben. Koopmans heeft dat zelf een keer toegegeven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet dat 'we' het wel weten en de experts niet nodig hebben of dat deze onzin verkopen? Maar ja, een expert heeft natuurlijk zijn mening over hetgeen hij/zij expert is. Het zou vooral vreemd zijn als een onderwijsexpert gaat vertellen dat het met het virus echt wel meevalt dus alles weer open kan.
Zoals er dus heel veel mensen zijn die vinden dat ze het allemaal wel weten. Terwijl mensen die jaren gestudeerd hebben, onderzoeken hebben gedaan, artikelen gepubliceerd, andere artikelen hebben beoordeeld, etc., er dan niet genoeg vanaf weten?
Natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar je hoeft alleen maar over de grens te kijken, en naar onze eigen cijfers om te zien dat de volledige lockdown een panische overreactie is geweest.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vroeger was dit alleen bij het voetballen zo, die 15 miljoen bondscoaches, nu hebben we 17 miljoen allesweters.
Dat je naar de rechter mag en kan stappen is een kenmerk van de rechtsstaat inderdaad maar je kansen in zo'n rechtszaak nemen niet toe omdat we in een rechtsstaat levenquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is het (figuurlijk) kansloos? Dit is hoe het werkt in een rechtstaat. Zij vinden dat het op oneigenlijke gronden is gedaan en moeten dus bewijzen dat dat zo is. Als ze dat aannemelijk kunnen maken kan de rechter beslissen daarin mee te gaan, hoewel de kans daarop klein is.
Ik denk niet dat de lockdown een panische overreactie is geweest. Op 't moment dat ze die instelden waren de cijfers al te hoog en kon er niet veel meer bijkomen. Was Omikron niet milder geweest dan Delta was die lockdown/die 2 weken hard nodig geweest om te voorkomen dat de zorg bezwijkt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 11:56 schreef falling_away het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar je hoeft alleen maar over de grens te kijken, en naar onze eigen cijfers om te zien dat de volledige lockdown een panische overreactie is geweest.
Misschien beter om er over na te denken hoe dat aan te pakken , maar ja dan moet je rot besluiten maken en dat wil niemand , beter straf je dan 17milj. Mensen met onzinnigheidquote:Op dinsdag 28 december 2021 11:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ligt aan je capaciteit. op de bevolking is 180.000 of 12.000 nogal een verschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |