abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202861990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:56 schreef falling_away het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft iedereen een mening. Maar je hoeft alleen maar over de grens te kijken, en naar onze eigen cijfers om te zien dat de volledige lockdown een panische overreactie is geweest.
Het was geen panische overreactie als je naar de ziekenhuisbezetting kijkt en naar het buitenland kijken heeft de afgelopen twee jaar nog maar weinig opgeleverd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:08:10 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202862002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Jezelf maximaal 10 weken beschermen?
Na 3 maanden alweer een nieuwe prik moet? Je nauwelijks kans hebt in het ziekenhuis te komen?Sowieso niet met de veel mildere variant? Het vaccin nauwelijks beschermt tegen transmissie?
Bescherming is langer
Nee ik hoef niet na 3 maanden alweer een prik? Waar haal je dit vandaan?
Ja de kans dat ik in ziekenhuis kom is klein maar er kan evt long covid zijn waarmee ik dit beetje afdek
pi_202862013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Cruciaal verschil: In de praktijk vind jij het niets meer dan aandachttrekkerij. En dat mag je uiteraard vinden ;)
Waar het me dan ook exact om ging.
In Southern Sun
pi_202862020
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het was geen panische overreactie als je naar de ziekenhuisbezetting kijkt en naar het buitenland kijken heeft de afgelopen twee jaar nog maar weinig opgeleverd.
Nou ja, het heeft vooral opgeleverd dat ieder land gidsland is geweest voor een dag of wat in de afgelopen 2 jaar :+

We zijn nog nooit zo internationaal georienteerd geweest, geloof ik.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:08:59 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202862023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben als bijna 35er waarschijnlijk morgen aan de beurt voor het maken van de boosterafspraak, maar twijfel of ik dat nou echt a la minute wil doen. Zeker omdat we waarschijnlijk in april/mei opnieuw mogen voor de omikroj pfizer prik.. meer mensen dit?
Ik kan sinds vandaag een afspraak maken maar heb er vooralsnog ook geen haast mee. Later deze week maar even op het gemak kijken wat er mogelijk is en ik hoef echt niet de dag erop al. Ergens half januari of zo is prima.
pi_202862031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik laat me gewoon KAPOT boosteren als een fitte twintiger.

Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is.
Ik zou die bescherming van een booster prik niet uitstekend noemen als het effect al na 10 weken zoveel minder is. Ik weet dat we dankbaar moeten zijn met wat we hebben, maar een vaccin wat je per jaar eigenlijk meermaals moet ontvangen om iets van werking te zien kan ik niet uitstekend noemen. :@
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:10:07 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202862048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zou die bescherming van een booster prik niet uitstekend noemen als het effect al na 10 weken zoveel minder is. Ik weet dat we dankbaar moeten zijn met wat we hebben, maar een vaccin wat je per jaar eigenlijk meermaals moet ontvangen om iets van werking te zien kan ik niet uitstekend noemen. :@
Tsja, vroeger moest je ook een aantal vaccins nemen om bescherming optimaal te laten worden dus dat is niet perse iets nieuws voor coronavaccin.

Zo'n griepvaccin moet je ook jaarlijks nemen, daar zeurt toch niemand over?
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 12:10:23 #233
5428 crew  miss_sly
pi_202862057
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik één master in de gedragswetenschappen behaald en het voltallige OMT nul volgens mij. Niet dat dat mij een expert maakt (zeker niet) maar op sommige vlakken in de discussie is mijn woord echt niet minder waard dan de benoemde experts.

De discussie dat ons wetenschappelijk beleid te eenzijdig is deze pandemie mag best gevoerd worden, want dit heeft nu wel als gevolg dat we als enige land van Europa in lockdown zitten en het vertrouwen in de overheid historisch laag is. Beiden zijn dramatisch.
Maar dat is een heel andere kwestie.
Het OMT is een groep wetenschappers die op een bepaalde manier naar deze pandemie kijkt. En terecht, want dat is hun vakgebied en opdracht.

Dat het kabinet daarnaast iets had kunnen of moeten optuigen om ook vanuit andere hoeken naar de pandemie en de adviezen te kijken, kan ik me zeker in vinden.

Maar het maakt niet dat 'we' het wel weten, want 'we' hebben vast hier en daar wat nieuwe kennis opgedaan, maar we zijn niet ineens experts geworden op andere gebieden dan die waar we zelf in gestudeerd hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202862064
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik één master in de gedragswetenschappen behaald en het voltallige OMT nul volgens mij. Niet dat dat mij een expert maakt (zeker niet) maar op sommige vlakken in de discussie is mijn woord echt niet minder waard dan de benoemde experts.

De discussie dat ons wetenschappelijk beleid te eenzijdig is deze pandemie mag best gevoerd worden, want dit heeft nu wel als gevolg dat we als enige land van Europa in lockdown zitten en het vertrouwen in de overheid historisch laag is. Beiden zijn dramatisch.
Bovendien zijn de experts ook bij dit nieuwe virus, géén experts. Voor hen is dit ook nieuw. Vanuit hun expertise weten ze dat er bij een dodelijk virus snel doden vallen, dat is altijd zo geweest. Nu bij Omicron, zou dat opeens anders zijn. Dat zeggen ze dus NIET vanuit hun expertise, maar omdat het voor hen net zo onbekend is als voor iedereen. Bij HIV, bij de deltavariant, steeds waren er heel snel heel veel doden. Nu niet, dus als expert zou je kunnen beargumenteren: dit virus is niet zo gevaarlijk als die andere.
Dat zij bang waren is begrijpelijk, maar vanuit hun expertise is het eigenlijk best vreemd. Want dan zouden we nu opeens met een virus te maken hebben wat pas na een aantal weken/maanden doden gaat veroorzaken. Het kan, wat nog nooit geweest is, kan nu werkelijkheid worden maar je kunt niet zeggen dat dit vanuit een wetenschappelijke visie is.
pi_202862070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik laat me gewoon KAPOT boosteren als een fitte twintiger.

Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is
Het erge is dat ik na 2 jaar eigenlijk niet meer weet of dit nou sarcasme is of niet. :')
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:12 #236
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202862071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is een heel andere kwestie.
Het OMT is een groep wetenschappers die op een bepaalde manier naar deze pandemie kijkt. En terecht, want dat is hun vakgebied en opdracht.

Dat het kabinet daarnaast iets had kunnen of moeten optuigen om ook vanuit andere hoeken naar de pandemie en de adviezen te kijken, kan ik me zeker in vinden.

Maar het maakt niet dat 'we' het wel weten, want 'we' hebben vast hier en daar wat nieuwe kennis opgedaan, maar we zijn niet ineens experts geworden op andere gebieden dan die waar we zelf in gestudeerd hebben.
Ok, dat ben ik (grotendeels) met je eens :)
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202862074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:49 schreef Blik het volgende:

[..]
laat lekker iedereen zijn eigen keuze maken, zonder dat je een hele lockdown in die persoon zijn schoenen schuift...

ik ga ook geen booster halen (mag ik nu niet eens omdat ik corona had begin december). En het hele toekomstige EU-beleid met QR-codes, beperkte houdbaarheid ervan en boosterpolitiek vind ik echt om te kotsen. Kritisch zijn op het beleid maakt je geen wappie.
Kritisch zijn op het beleid is prima. Sterker nog: noodzakelijk. Die user is echter niet kritisch maar vooral slecht geïnformeerd. Daar kun je kinderlijk eenvoudig wat aan doen.

Als je niet tijdig aan de effectief gebleken boosters meewerkt houd je wel degelijk de Nederlandse lockdown in stand. Dat mag niet alleen maar moet gezegd worden. In de hoop om enigzins die grijze massa aan het werk te zetten.

Ik denk dat iedereen het hele coronaverhaal zum kotsen vindt. Ofja wellicht op de farma bedrijfjes na. Dus wat je daarmee wil 'aantonen' is mij een raadsel.

En in jouw geval is boosteren ook niet noodzakelijk. Dus tja. Onvergelijkbaar.

:s)
pi_202862078
quote:
Ik ben als bijna 35er waarschijnlijk morgen aan de beurt voor het maken van de boosterafspraak, maar twijfel of ik dat nou echt a la minute wil doen. Zeker omdat we waarschijnlijk in april/mei opnieuw mogen voor de omikroj pfizer prik.. meer mensen dit?
Ik wacht lekker af totdat ik het echt nodig heb om hier in NL weer als volledig gevaccineerd mee te tellen. Of voor een reis in het voorjaar. Laatste prik was in augustus, dus kan nog wel even vooruit op de huidige.
pi_202862085
quote:
Jup. Ben ouder dus mocht al even maar heb er ook niet zoveel haast mee. Keek gisteren naar de beschikbare mogelijkheden, twee daarvan te ver weg (heb geen auto) en de derde was laat op de avond. Nah, probeer het vanmiddag nog wel een keer. Wil eigenlijk wel voor de 15de, want dan hoop ik weer te mogen werken en was best brak van de tweede prik.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:59 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202862091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:11 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het erge is dat ik na 2 jaar eigenlijk niet meer weet of dit nou sarcasme is of niet. :')
Het erge is dat men na 2 jaar anderen nog moeten overtuigen dat vaccineren helpt.
pi_202862113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:11 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Had je nog een antwoord op mijn vraag na je aantijgingen?
In Southern Sun
pi_202862115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vroeger was dit alleen bij het voetballen zo, die 15 miljoen bondscoaches, nu hebben we 17 miljoen allesweters.
Je bent hopelijk jezelf niet vergeten mee te tellen?
pi_202862123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is het aanbod van de GGD en daar moet je het mee doen, mensen hebben geprobeerd te bellen om een andere afspraak te krijgen, maar dat lukte niet.
klantvriendelijk is het totaal niet.
Je kunt ook gewoon andere postcodes proberen. Ik ging van 'over 2 weken 60 km verderop' naar 'overmorgen 10 kilometer verderop'.
  dinsdag 28 december 2021 @ 12:14:08 #244
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202862136
quote:
Ik wacht het ook even af ja. Heb hem voorlopig toch niet nodig en voor de lockdown maakt het toch geen verschil.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202862144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Je bent hopelijk jezelf niet vergeten mee te tellen?
Waarom zou ik?
In Southern Sun
pi_202862155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Had je nog een antwoord op mijn vraag na je aantijgingen?
De post waar je op reageert, om maar een voorbeeldje te noemen. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Heb het na 1 post ook al weer gehad, had beter moeten weten inmiddels..
pi_202862164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dit is ook verzonnen?
[ twitter ]
Niet verzonnen, maar ook geen bewijs dat een booster helpt, zeker niet voor jonge gezonde mensen. Maar onze regering wil nu eenmaal niet differentiëren naar risico groep, het is 1 size fits all. Iedereen vanaf 12 jaar aan de booster.
pi_202862173
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja, vroeger moest je ook een aantal vaccins nemen om bescherming optimaal te laten worden dus dat is niet perse iets nieuws voor coronavaccin.

Zo'n griepvaccin moet je ook jaarlijks nemen, daar zeurt toch niemand over?
Risico groepen en ouderen halen die elk jaar idd. Maar nu wordt het bij iedereen opgedrongen, terwijl de medische onderbouwing een beetje mist. Helemaal nu blijkt dat die booster maar een paar weken echt effect geeft.
pi_202862177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:03 schreef zoost het volgende:

[..]
Ehh, nee. Er is niet aangetoond dat een booster helpt tegen Omicron, is dat niet iets wat je nodig hebt voordat je begint?
Hm vreemd. Ik heb intussen al een stuk of 3 in mijn ogen fatsoenlijke onderzoeken gezien die wel degelijk aantonen dat vaccineren (en dus ook tijdig een booster) helpt tegen Omikron.

Als iemand daarna stelt dat dit niet is aangetoond of dat het niet klopt dan hoort daar imo een deftig bronnetje bij.
pi_202862192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het erge is dat men na 2 jaar anderen nog moeten overtuigen dat vaccineren helpt.
Helpt tegen wat precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')