Hoezo?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.
Tuurlijk wel.. Dat kunnen ze wel, dat hebben ze nu ook al gedaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gommers was volgens mij juist positiever: https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwacht
[..]
Helaas. de meerderheid in dit land slikt alles voor zoete koek. Ik zie het in mijn eigen omgeving ook, en dat zal niet zo snel veranderen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?
Uiteraard, maar dit is van vandaag. Dus op dit moment is ie positiefquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.
De vorige keer (oktober-november) kostte het een maand om van 5k besmettingen naar 23k besmettingen te gaan. En dat was voor omikron. Dus ik gok dat ze niet op 10 januari de boel weer grotendeels opengooien om op 10 februari te concluderen "dat er te vroeg versoepeld is".quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:33 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo? Als de aangekondigde stijging niet komt is het ook niet nodig om de lockdown te continueren die ingesteld is omdat er een navenante stijging zou komen.
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De vorige keer (oktober-november) kostte het een maand om van 5k besmettingen naar 23k besmettingen te gaan. En dat was voor omikron. Dus ik gok dat ze niet op 10 januari de boel weer grotendeels opengooien om op 10 februari te concluderen "dat er te vroeg versoepeld is".
Zo tegen het einde van de boostercampagne verwacht ik pas weer significante versoepelingen.
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dit is van vandaag. Dus op dit moment is ie positief
Jij bent ook lekker positief hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.
Dan moeten we maar hopen dat genoeg mensen zich willen laten prikkenquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.
Paradoxaal genoeg zou dat wel eens de snelste uitweg kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.
Heb je de vorige modellen gezien? Daar kwam 't erop neer dat zelfs met deze maatregelen de ziekenhuizen tot over hun nek vol zouden zijn, met tot 4000 patiënten op de IC en dergelijken. De opmerking "niet zulke verwachtingen die we niet aan kunnen" is in die context gewoon positief. Feest is dan wel weer 't andere uiterste.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.
Ik ben niet wanhopig op zoek naar elk stukje info wat ik positief kan framen zodat ik hier kan roepen dat we er over een paar weken vanaf zijn nee.quote:
Tegen die tijd jagen ze 2G erdoorheen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:
[..]
Hij kan nu ook wel roepen dat het wat positiever is allemaal, maar dan toch met de conclusie komen dat het nog niet zo goed gaat dat we kunnen versoepelen. Wel toegeven dat Omicron mee valt, maar niet toegeven dat die lockdown dan misschien eens opgeheven moet worden omdat die in stand is gekomen gebaseerd op onzekerheid rondom Omicron. Nu die onzekerheid er niet meer is en nu hij heeft toegegeven dat het mee valt zouden we gewoon terug moeten naar de situatie van vóór de lockdown (dus lichte avond lockdown zeg maar), maar dat gaat never nooit niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.
Nee? Geef eens aan waar dat zo omschreven staat want dat lijkt mij nogal vergezocht. En sowieso, wat zijn dan de andere opties en middelen die geen lockdown zijn? Want volgens mij kent het begrip lockdown niet eens een vaste definitie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoor
De allerzwartste scenario's ja.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je de vorige modellen gezien? Daar kwam 't erop neer dat zelfs met deze maatregelen de ziekenhuizen tot over hun nek vol zouden zijn, met tot 4000 patiënten op de IC en dergelijken. De opmerking "niet zulke verwachtingen die we niet aan kunnen" is in die context gewoon positief. Feest is dan wel weer 't andere uiterste.
Ja zo gaat het meestal. Iets wordt ingevoerd door een potentieel iets dat gaat gebeuren, en als dat niet gebeurt, moet het alsnog in stand blijven voor het geval dat er iets anders gebeurt of omdat er ineens 'nog teveel patienten in het ziekenhuis liggen'.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij kan nu ook wel roepen dat het wat positiever is allemaal, maar dan toch met de conclusie komen dat het nog niet zo goed gaat dat we kunnen versoepelen. Wel toegeven dat Omicron mee valt, maar niet toegeven dat die lockdown dan misschien eens opgeheven moet worden omdat die in stand is gekomen gebaseerd op onzekerheid rondom Omicron. Nu die onzekerheid er niet meer is en nu hij heeft toegegeven dat het mee valt zouden we gewoon terug moeten naar de situatie van vóór de lockdown (dus lichte avond lockdown zeg maar), maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
Gidsland Nederland. Zie ons eens daadkrachtig zijn deze keerquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef Sureahcamidd het volgende:
Wij gaan het enige land zijn dat van een lockdown naar een verlengde lockdown zal gaan tot maart zeker
Ik zeg toch ook nergens dat dat het geval is? Ik zeg dat Gommers positief is over de ontwikkelingen, vooral omdat dat zwarte scenario niet uit lijkt te komen. Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De allerzwartste scenario's ja.
Die kunnen gelukkig de kast in, maar het is niet alsof het over een maandje business as usual is in de zorg. Dan zal het nog steeds alle hens aan dek zijn en de reguliere zorg maximaal afgeschaald.
Als de formateur klaar is, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef Tarado het volgende:
wanneer wordt de opvolger van Hugo bekend gemaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |