abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:09:58 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_202864938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Haags het volgende:

[..]
Tenzij de persconferentie van 3 januari ons gaat vertellen dat de lockdown klaar is.
lol
pi_202864973
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoor :D
Ze hoeven alleen maar te zeggen dat het OMT aanraadde om voorzichtig te zijn en dat ze het met minder maatregelen geprobeerd hebben en de rechter staat gewoon aan hun kant. En anders gaan ze in beroep en dan regelen wat andere rechters het wel even voor ze. :P
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:11:35 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202864976
wanneer wordt de opvolger van Hugo bekend gemaakt?
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:11:45 #104
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202864978
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202864986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.
Volgens mij is de lockdown sowieso tot 14 januari, daar tussenin zullen ze ergens wel bij elkaar komen om onderbouwing te bespreken om de lockdown te verlengen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202865007
Uitnodiging van huisarts gehad om boosterprik te gaan halen (mijn jaartal is niet eens aan de beurt) Maar mag pas eind februari eentje, omdat ik pas corona heb gehad :') Ik wacht ook nog wat langer, half jaartje ofzo, kijken of deze spuit de echte verlossing is na mijn eigen twee spuiten die dat ook meenden te zijn :')
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:14:22 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202865034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef popje het volgende:

[..]
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.
als ze het dan nog niet weten houdt het wel op inderdaad en in principe is 60+ dan ook wel geboosterd
pi_202865055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef popje het volgende:

[..]
Die onzekerheid is nu ook al wel onderzocht, stopt ze alleen niet om het alsnog op onzekerheid te gooien.
pi_202865093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Volgens mij is de lockdown sowieso tot 14 januari, daar tussenin zullen ze ergens wel bij elkaar komen om onderbouwing te bespreken om de lockdown te verlengen.
Het idee is om 10 januari de scholen weer open te gooien "als het kan".

Eventjes kijkend naar hoe de cijfers zich momenteel ontwikkelen denk ik dat er een grote kans is dat er gezegd wordt dat het niet kan :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:18:39 #110
3778 popje
pi_202865154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het idee is om 10 januari de scholen weer open te gooien "als het kan".

Eventjes kijkend naar hoe de cijfers zich momenteel ontwikkelen denk ik dat er een grote kans is dat er gezegd wordt dat het niet kan :P
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.
pi_202865290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:13 schreef Sfancta het volgende:
Uitnodiging van huisarts gehad om boosterprik te gaan halen (mijn jaartal is niet eens aan de beurt) Maar mag pas eind februari eentje, omdat ik pas corona heb gehad :') Ik wacht ook nog wat langer, half jaartje ofzo, kijken of deze spuit de echte verlossing is na mijn eigen twee spuiten die dat ook meenden te zijn :')
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202865339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:18 schreef popje het volgende:

[..]
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.
Het zal alleen nog heel veel verder moeten dalen wil het kabinet over 6 dagen (3 jan is meetmoment) besluiten de scholen weer open te pleuren op 10 jan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_202865393
Ben benieuwd of ze de QR gaan koppelen aan de booster. Er zijn genoeg mensen die corona hebben gehad zonder herstelbewijs. Tja, als je die QR wil gaan mensen natuurlijk een booster nemen net of een tijdje na een coronabesmetting. Anderen denken weer van ik wacht een half jaartje. Gevolg is dat die booster heel inconsistent genomen wordt en bovendien weten we niet eens het effect daarvan op iemands gezondheid. Dan ben je toch totaal niet meer bezig met volksgezondheid? Totaal niet. Simpelweg door die idiote QR code.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202865428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is dat zo? Mijn QR is momenteel geldig tot eind november 2022. Wordt die dan niet ingekort ofzo?

Mocht dat zo zijn, hoef ik die zooi natuurlijk niet. Mijn lichaam en gesteldheid is niet meer wat het was voor de spuiten, doel op veel vaker ziek zijn, enorme hoofdpijn af en toe, zwak.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:28:28 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_202865474
quote:

[..]
Enkel als je je QR-code wil verlengen... :{w
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:30:09 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_202865506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:26 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd of ze de QR gaan koppelen aan de booster. Er zijn genoeg mensen die corona hebben gehad zonder herstelbewijs. Tja, als je die QR wil gaan mensen natuurlijk een booster nemen net of een tijdje na een coronabesmetting. Anderen denken weer van ik wacht een half jaartje. Gevolg is dat die booster heel inconsistent genomen wordt en bovendien weten we niet eens het effect daarvan op iemands gezondheid. Dan ben je toch totaal niet meer bezig met volksgezondheid? Totaal niet. Simpelweg door die idiote QR code.
De enige reden waarom ik naar de GGD ben gegaan terwijl ik positief was, was zodat ik als genezen verklaard kon worden en zo langer mijn QR code kon gebruiken... Zonder dat was ik niet gegaan en was ik gewoon lekker in bed blijven liggen.

Geeft ook wel aan hoe pervers dit beleid is. Bewust mensen met corona-besmetting naar buiten sturen en laten testen bij een test-site, zodat ze hun QR code kunnen behouden :|W
pi_202865529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:30 schreef Blik het volgende:

[..]
De enige reden waarom ik naar de GGD ben gegaan terwijl ik positief was, was zodat ik als genezen verklaard kon worden en zo langer mijn QR code kon gebruiken... Zonder dat was ik niet gegaan en was ik gewoon lekker in bed blijven liggen.
Zie nog wel gebeuren dat herstelbewijzen weer terug naar 6 maanden gaan overigens. /BNW
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:31:57 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_202865549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zie nog wel gebeuren dat herstelbewijzen weer terug naar 6 maanden gaan overigens. /BNW
Is al zo toch? In ieder geval wel voor de EU, alles voor de booster!
pi_202865560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:31 schreef Blik het volgende:

[..]
Is al zo toch? In ieder geval wel voor de EU, alles voor de booster!
Dacht dat ze herstelbewijzen voor NL op 1 jaar wilde zetten.
pi_202865586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dacht dat ze herstelbewijzen voor NL op 1 jaar wilde zetten.
Die is recent naar 1 jaar gegaan, maar als ik me goed herinner willen ze die weer terug naar 6 maanden om gelijk te trekken met de rest van Europa.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:33:30 #121
3778 popje
pi_202865594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het zal alleen nog heel veel verder moeten dalen wil het kabinet over 6 dagen (3 jan is meetmoment) besluiten de scholen weer open te pleuren op 10 jan.
Hoezo? Als de aangekondigde stijging niet komt is het ook niet nodig om de lockdown te continueren die ingesteld is omdat er een navenante stijging zou komen.
pi_202865624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:18 schreef popje het volgende:

[..]
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.
Alpha kenny one
pi_202865655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die is recent naar 1 jaar gegaan, maar als ik me goed herinner willen ze die weer terug naar 6 maanden om gelijk te trekken met de rest van Europa.
Bizar, er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat een coronabesmetting ervoor zorgt dat je nog minder kans hebt om bij een volgende besmetting in het ziekenhuis te komen. Alles voor de prik! Iedereen moet en zal hem nemen.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:35:50 #124
3778 popje
pi_202865682
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:34 schreef falling_away het volgende:

[..]
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?
pi_202865715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:34 schreef falling_away het volgende:

[..]
Gommers was volgens mij juist positiever: https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwacht

quote:
Voor Gommers zijn die tekenen hoopgevend. 'We verwachten dat omikron zich nog steeds sterk zal verspreiden, waardoor meer mensen naar de ziekenhuizen en de IC's gaan, maar niet zulke verwachtingen die we niet aankunnen. De verwachting van het aantal patiënten in februari is nu dat we dezelfde aantallen zien als dat we eind-november en begin-december hebben gehad', stelt Gommers.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:36:41 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_202865724
quote:

[..]
Hoezo?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202865725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:35 schreef popje het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?
Tuurlijk wel.. Dat kunnen ze wel, dat hebben ze nu ook al gedaan.
pi_202865755
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Gommers was volgens mij juist positiever: https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwacht
[..]

Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.
pi_202865759
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:35 schreef popje het volgende:

[..]
Helaas. de meerderheid in dit land slikt alles voor zoete koek. Ik zie het in mijn eigen omgeving ook, en dat zal niet zo snel veranderen.
Alpha kenny one
pi_202865800
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat hebben we ook wel eens vaker gezien toch? Om een paar dagen later 180 graden te draaien.
Maar hoop zeker dat hij eens geen extra negatieve scenario's uit de hoed tovert.
Uiteraard, maar dit is van vandaag. Dus op dit moment is ie positief :P
pi_202865803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:33 schreef popje het volgende:

[..]
Hoezo? Als de aangekondigde stijging niet komt is het ook niet nodig om de lockdown te continueren die ingesteld is omdat er een navenante stijging zou komen.
De vorige keer (oktober-november) kostte het een maand om van 5k besmettingen naar 23k besmettingen te gaan. En dat was voor omikron. Dus ik gok dat ze niet op 10 januari de boel weer grotendeels opengooien om op 10 februari te concluderen "dat er te vroeg versoepeld is".

Zo tegen het einde van de boostercampagne verwacht ik pas weer significante versoepelingen.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:41:41 #132
3778 popje
pi_202865860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De vorige keer (oktober-november) kostte het een maand om van 5k besmettingen naar 23k besmettingen te gaan. En dat was voor omikron. Dus ik gok dat ze niet op 10 januari de boel weer grotendeels opengooien om op 10 februari te concluderen "dat er te vroeg versoepeld is".

Zo tegen het einde van de boostercampagne verwacht ik pas weer significante versoepelingen.
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.
pi_202865880
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dit is van vandaag. Dus op dit moment is ie positief :P
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:42:51 #134
3778 popje
pi_202865900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Mwah, hij zegt min of meer dat de allerzwartste scenario's de kast wel weer in kunnen maar het beeld wat schetst geeft verder geen reden tot feest.
Jij bent ook lekker positief hoor.
pi_202865902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:41 schreef popje het volgende:

[..]
De boostercampagne is in de laatste week januari afgelopen. Maar dan zal het wel weer zijn 'er is niet genoeg geprikt dus we moeten wachten op de mensen die zich nog niet hebben laten prikken'.
Dan moeten we maar hopen dat genoeg mensen zich willen laten prikken :T
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:43:44 #136
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202865929
quote:

[..]
Paradoxaal genoeg zou dat wel eens de snelste uitweg kunnen zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202865940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Heb je de vorige modellen gezien? Daar kwam 't erop neer dat zelfs met deze maatregelen de ziekenhuizen tot over hun nek vol zouden zijn, met tot 4000 patiënten op de IC en dergelijken. De opmerking "niet zulke verwachtingen die we niet aan kunnen" is in die context gewoon positief. Feest is dan wel weer 't andere uiterste.
pi_202865955
twitter

Graag 150 Pieter’s in het parlement.

Goed om te zien dat ook een voorstander van coronamaatregelen eens een keer door die wens tot almacht heen prikt.
zie email 27 oktober
pi_202865957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:42 schreef popje het volgende:

[..]
Jij bent ook lekker positief hoor.
Ik ben niet wanhopig op zoek naar elk stukje info wat ik positief kan framen zodat ik hier kan roepen dat we er over een paar weken vanaf zijn nee. :P
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:44:45 #140
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202865959
Wij gaan het enige land zijn dat van een lockdown naar een verlengde lockdown zal gaan tot maart zeker
pi_202865962
quote:

[..]
Tegen die tijd jagen ze 2G erdoorheen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202865970
Ze mogen overigens wel wat duidelijker zijn over die booster.

Krijg een appje van een familielid dat je tot uiterlijk 7 januari een afspraak kunt maken.

Ok :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202865986
Gommers is dan wel positief, maar het is dan maar net wie ze kiezen om te volgen qua verwachtingen/beleid. Volgens mij wel vaker zo geweest dat Kuipers positief was en Gommers negatief en dan Gommers volgen. Morgen hoor je Kuipers vooral negatieve verwachtingen hebben en dan volgt het kabinet Kuipers. Zo is er altijd wel iemand die hel en verdoemenis predikt waar je nog een zootje maatregelen aan kan hangen of verlengen.
pi_202865999
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Hij kan nu ook wel roepen dat het wat positiever is allemaal, maar dan toch met de conclusie komen dat het nog niet zo goed gaat dat we kunnen versoepelen. Wel toegeven dat Omicron mee valt, maar niet toegeven dat die lockdown dan misschien eens opgeheven moet worden omdat die in stand is gekomen gebaseerd op onzekerheid rondom Omicron. Nu die onzekerheid er niet meer is en nu hij heeft toegegeven dat het mee valt zouden we gewoon terug moeten naar de situatie van vóór de lockdown (dus lichte avond lockdown zeg maar), maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
pi_202866006
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoor :D
Nee? Geef eens aan waar dat zo omschreven staat want dat lijkt mij nogal vergezocht. En sowieso, wat zijn dan de andere opties en middelen die geen lockdown zijn? Want volgens mij kent het begrip lockdown niet eens een vaste definitie.
pi_202866007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Heb je de vorige modellen gezien? Daar kwam 't erop neer dat zelfs met deze maatregelen de ziekenhuizen tot over hun nek vol zouden zijn, met tot 4000 patiënten op de IC en dergelijken. De opmerking "niet zulke verwachtingen die we niet aan kunnen" is in die context gewoon positief. Feest is dan wel weer 't andere uiterste.
De allerzwartste scenario's ja.

Die kunnen gelukkig de kast in, maar het is niet alsof het over een maandje business as usual is in de zorg. Dan zal het nog steeds alle hens aan dek zijn en de reguliere zorg maximaal afgeschaald.
  dinsdag 28 december 2021 @ 14:48:01 #147
3778 popje
pi_202866057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij kan nu ook wel roepen dat het wat positiever is allemaal, maar dan toch met de conclusie komen dat het nog niet zo goed gaat dat we kunnen versoepelen. Wel toegeven dat Omicron mee valt, maar niet toegeven dat die lockdown dan misschien eens opgeheven moet worden omdat die in stand is gekomen gebaseerd op onzekerheid rondom Omicron. Nu die onzekerheid er niet meer is en nu hij heeft toegegeven dat het mee valt zouden we gewoon terug moeten naar de situatie van vóór de lockdown (dus lichte avond lockdown zeg maar), maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
Ja zo gaat het meestal. Iets wordt ingevoerd door een potentieel iets dat gaat gebeuren, en als dat niet gebeurt, moet het alsnog in stand blijven voor het geval dat er iets anders gebeurt of omdat er ineens 'nog teveel patienten in het ziekenhuis liggen'.
pi_202866060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:44 schreef Sureahcamidd het volgende:
Wij gaan het enige land zijn dat van een lockdown naar een verlengde lockdown zal gaan tot maart zeker
Gidsland Nederland. Zie ons eens daadkrachtig zijn deze keer :P

Ben wel blij dat het er nog niet op lijkt dat andere landen massaal mee gaan in de gekte.
pi_202866064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De allerzwartste scenario's ja.

Die kunnen gelukkig de kast in, maar het is niet alsof het over een maandje business as usual is in de zorg. Dan zal het nog steeds alle hens aan dek zijn en de reguliere zorg maximaal afgeschaald.
Ik zeg toch ook nergens dat dat het geval is? Ik zeg dat Gommers positief is over de ontwikkelingen, vooral omdat dat zwarte scenario niet uit lijkt te komen. Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen?
pi_202866073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef Tarado het volgende:
wanneer wordt de opvolger van Hugo bekend gemaakt?
Als de formateur klaar is, vermoedelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')