lolquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Tenzij de persconferentie van 3 januari ons gaat vertellen dat de lockdown klaar is.
Ze hoeven alleen maar te zeggen dat het OMT aanraadde om voorzichtig te zijn en dat ze het met minder maatregelen geprobeerd hebben en de rechter staat gewoon aan hun kant. En anders gaan ze in beroep en dan regelen wat andere rechters het wel even voor ze.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:05 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Een lockdown is toch alleen gegrond als alle andere opties en middelen geprobeerd zijn? Dat is niet het geval. Neemt niet weg dat de uitslag wel te raden is hoor
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.
Volgens mij is de lockdown sowieso tot 14 januari, daar tussenin zullen ze ergens wel bij elkaar komen om onderbouwing te bespreken om de lockdown te verlengen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is er op 3 januari een persconferentie? Ik dacht rond 14 januari? Maar ik denk sowieso niet dat ze de lockdown stoppen. Hooguit de scholen die weer openen omdat andere versoepelingen te gevaarlijk is vanwege de Omicron onzekerheid.
als ze het dan nog niet weten houdt het wel op inderdaad en in principe is 60+ dan ook wel geboosterdquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.
Die onzekerheid is nu ook al wel onderzocht, stopt ze alleen niet om het alsnog op onzekerheid te gooien.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:11 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens mij is de persconferentie op de dinsdag ervoor, dus 11 januari, maar tegen die tijd is alle Omikron onzekerheid wel onderzocht hoor.
Het idee is om 10 januari de scholen weer open te gooien "als het kan".quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is de lockdown sowieso tot 14 januari, daar tussenin zullen ze ergens wel bij elkaar komen om onderbouwing te bespreken om de lockdown te verlengen.
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het idee is om 10 januari de scholen weer open te gooien "als het kan".
Eventjes kijkend naar hoe de cijfers zich momenteel ontwikkelen denk ik dat er een grote kans is dat er gezegd wordt dat het niet kan
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:13 schreef Sfancta het volgende:
Uitnodiging van huisarts gehad om boosterprik te gaan halen (mijn jaartal is niet eens aan de beurt) Maar mag pas eind februari eentje, omdat ik pas corona heb gehadIk wacht ook nog wat langer, half jaartje ofzo, kijken of deze spuit de echte verlossing is na mijn eigen twee spuiten die dat ook meenden te zijn
Het zal alleen nog heel veel verder moeten dalen wil het kabinet over 6 dagen (3 jan is meetmoment) besluiten de scholen weer open te pleuren op 10 jan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:18 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.
Is dat zo? Mijn QR is momenteel geldig tot eind november 2022. Wordt die dan niet ingekort ofzo?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.
Enkel als je je QR-code wil verlengen...quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je corona hebt gehad is het sowieso onzin om een booster te nemen.
De enige reden waarom ik naar de GGD ben gegaan terwijl ik positief was, was zodat ik als genezen verklaard kon worden en zo langer mijn QR code kon gebruiken... Zonder dat was ik niet gegaan en was ik gewoon lekker in bed blijven liggen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:26 schreef Discombobulate het volgende:
Ben benieuwd of ze de QR gaan koppelen aan de booster. Er zijn genoeg mensen die corona hebben gehad zonder herstelbewijs. Tja, als je die QR wil gaan mensen natuurlijk een booster nemen net of een tijdje na een coronabesmetting. Anderen denken weer van ik wacht een half jaartje. Gevolg is dat die booster heel inconsistent genomen wordt en bovendien weten we niet eens het effect daarvan op iemands gezondheid. Dan ben je toch totaal niet meer bezig met volksgezondheid? Totaal niet. Simpelweg door die idiote QR code.
Zie nog wel gebeuren dat herstelbewijzen weer terug naar 6 maanden gaan overigens. /BNWquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:30 schreef Blik het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik naar de GGD ben gegaan terwijl ik positief was, was zodat ik als genezen verklaard kon worden en zo langer mijn QR code kon gebruiken... Zonder dat was ik niet gegaan en was ik gewoon lekker in bed blijven liggen.
Is al zo toch? In ieder geval wel voor de EU, alles voor de booster!quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zie nog wel gebeuren dat herstelbewijzen weer terug naar 6 maanden gaan overigens. /BNW
Dacht dat ze herstelbewijzen voor NL op 1 jaar wilde zetten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Is al zo toch? In ieder geval wel voor de EU, alles voor de booster!
Die is recent naar 1 jaar gegaan, maar als ik me goed herinner willen ze die weer terug naar 6 maanden om gelijk te trekken met de rest van Europa.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat ze herstelbewijzen voor NL op 1 jaar wilde zetten.
Hoezo? Als de aangekondigde stijging niet komt is het ook niet nodig om de lockdown te continueren die ingesteld is omdat er een navenante stijging zou komen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het zal alleen nog heel veel verder moeten dalen wil het kabinet over 6 dagen (3 jan is meetmoment) besluiten de scholen weer open te pleuren op 10 jan.
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:18 schreef popje het volgende:
[..]
Hoezo niet kan? De cijfers dalen qua zowel besmettingen als dalende ziekenhuisbezetting.
Bizar, er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat een coronabesmetting ervoor zorgt dat je nog minder kans hebt om bij een volgende besmetting in het ziekenhuis te komen. Alles voor de prik! Iedereen moet en zal hem nemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die is recent naar 1 jaar gegaan, maar als ik me goed herinner willen ze die weer terug naar 6 maanden om gelijk te trekken met de rest van Europa.
Dat gaat niet gebeuren. Dat kunnen ze toch niet eeuwig blijven doen? Elke keer een of ander kulargument gebruiken om ons langer op te sluiten?quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.
Gommers was volgens mij juist positiever: https://www.bnr.nl/nieuws(...)kenhuis-dan-verwachtquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat Gommers weer een of ander slecht-scenario grafiekje uit zijn hoed tovert waaruit blijkt dat het toch echt nog niet kan. De twee weken daarna worden cruciaal.
quote:Voor Gommers zijn die tekenen hoopgevend. 'We verwachten dat omikron zich nog steeds sterk zal verspreiden, waardoor meer mensen naar de ziekenhuizen en de IC's gaan, maar niet zulke verwachtingen die we niet aankunnen. De verwachting van het aantal patiënten in februari is nu dat we dezelfde aantallen zien als dat we eind-november en begin-december hebben gehad', stelt Gommers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |