abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202863313

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_202863320
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik claimde dan ook niet dat er geen onderbouwing was. Ik claimde dat de medische onderbouwing voor MIJ persoonlijk niet goed genoeg was. :) Echt wat anders.
dat zei je pas later in de discussie.
(overigens is dat nog steeds hetzelfde als zeggen dat "voor mij persoonlijk sneeuw zwart is"
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:06:13 #3
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202863325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Het nieuwe normaal :D
Ja zeg. In tegenstelling tot tandenpoetsen heeft een positieve test direct ingrijpende gevolgen voor de rest van je weekplanning en die van de mensen om je heen. Dat levert een onzekere, instabiele situatie op die je niet "normaal" kunt noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iblardi op 28-12-2021 13:12:27 ]
pi_202863327
'Er zitten overigens opvallend veel vee- en dierenartsen in dat OMT.'

Dat kan een verklaring zijn waarom men graag a la minute een lockdown wil: daarmee gaat het stikstof omlaag en wordt de veeteelt ontzien. Afgezien van het feit dat een expert altijd zijn eigen verantwoordelijkheid wil afdekken.

Het is raar dat experts alleen zo worden genoemd in de medisch hoek. Je hebt ook onderwijsexperts, economische experts, die zijn echt niet minder.
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:07:22 #5
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202863339
quote:
Dit is echt hetzelfde als ‘virus-expert Engel’

wtf
Makkelijk eerste
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:07:33 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_202863342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik laat me gewoon KAPOT boosteren als een fitte twintiger.

Waarom? Omdat ik mezelf wil beschermen en solidair ben. Ik wil zo snel mogelijk uit deze crisis. Blijft spijtig dat een groep steeds tegenstribbelt ondanks data toont dat risico op bijwerkingen zeer minimaal is en bescherming uitstekend is.
Want als je gevaccineerd bent en nog maar 0,001% kans hebt om in een ziekenhuis te belanden moeten we met z'n allen in lockdown omdat dit perse 0,0005% moet worden?

Je kunt toch met de beste wil van de wereld dit niet goedpraten voor iedereen die onder de 50 is?
pi_202863379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:07 schreef Blik het volgende:

[..]
Want als je gevaccineerd bent en nog maar 0,001% kans hebt om in een ziekenhuis te belanden moeten we met z'n allen in lockdown omdat dit perse 0,0005% moet worden?

Je kunt toch met de beste wil van de wereld dit niet goedpraten voor iedereen die onder de 50 is?
wat is er mis met je zelf beschermen? al is het niet tegen ziekenhuisopname, dan ben ik alsnog liever niet ziek.
das toch niet zo raar?
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:10:10 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202863393
Leuke tip van Marino.

Doen we verder niks mee.
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:11:06 #9
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202863410
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
wat is er mis met je zelf beschermen? al is het niet tegen ziekenhuisopname, dan ben ik alsnog liever niet ziek.
das toch niet zo raar?
Kom maar liever nooit meer je huis uit en ga alvast in je grafkist liggen, dan bescherm je jezelf tegen het leven.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202863413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik claimde dan ook niet dat er geen onderbouwing was. Ik claimde dat de medische onderbouwing voor MIJ persoonlijk niet goed genoeg was. :) Echt wat anders.
Uhm nee, dat claimde je dus niet:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Risico groepen en ouderen halen die elk jaar idd. Maar nu wordt het bij iedereen opgedrongen, terwijl de medische onderbouwing een beetje mist. Helemaal nu blijkt dat die booster maar een paar weken echt effect geeft.
Dat heeft niets met agree to disagree te maken. Maar je zal het vast later weer kunnen gebruiken om credits te vragen dat je het zo goed zag, als we dan toch persoonlijk gaan worden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:11:26 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_202863415
quote:

[..]
das toch niet zo raar?
Wat is er mis met ziek worden? Die ziekelijke drang dat niemand corona mag krijgen van het gezonde deel van de bevolkingsgroep is echt bizar. Ik heb het gehad ondanks vaccinatie en heb me geen 1 dag hondsberoerd gevoeld. 2 paracetamol erin en het ging prima.
pi_202863417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leuke tip van Marino.

Doen we verder niks mee.
twitter

Reacties genot.
pi_202863432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Blik het volgende:

[..]
Wat is er mis met ziek worden? Die ziekelijke drang dat niemand corona mag krijgen van het gezonde deel van de bevolkingsgroep is echt bizar. Ik heb het gehad ondanks vaccinatie en heb me geen 1 dag hondsberoerd gevoeld. 2 paracetamol erin en het ging prima.
Het gaat niet om 'ik'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202863449
quote:

[..]
das toch niet zo raar?
Dit.
Ik heb mijn kind ook niet naar een mazelenfeestje gebracht. Maar haar gewoon laten vaccineren tegen de mazelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202863466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
[..]
Dat heeft niets met agree to disagree te maken. Maar je zal het vast later weer kunnen gebruiken om credits te vragen dat je het zo goed zag, als we dan toch persoonlijk gaan worden.
Zullen we weer stoppen met die persoonlijke aanvallen, vanaf alle kanten? Neem een abbo en negeer elkaar als je elkaar alleen maar in de haren vliegt.
pi_202863487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Blik het volgende:

[..]
ik ben liever niet ziek, en als het dan toch gebeurd het liefst zo mild mogelijk.
En daar helpt vaccinatie bij, ik vind het fijn dat dat aangeboden wordt.
Moet het verplicht worden? Nee vind ik niet.
maar om nou te zeggen "dat je met de beste wil van de wereld vaccinaties onder de 50 niet kunt verdedigen" is natuurlijk lulkoek.
pi_202863503
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[ twitter ]

Reacties genot.
Ha, wie van jullie is dit? https://twitter.com/JohannesKeuning/status/1475756354124099587
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202863527
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:05 schreef koemleit het volgende:

[..]
dat zei je pas later in de discussie.
(overigens is dat nog steeds hetzelfde als zeggen dat "voor mij persoonlijk sneeuw zwart is"
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Risico groepen en ouderen halen die elk jaar idd. Maar nu wordt het bij iedereen opgedrongen, terwijl de medische onderbouwing een beetje mist. Helemaal nu blijkt dat die booster maar een paar weken echt effect geeft.
Dat was mijn oorspronkelijke bericht. Had ik inderdaad aan moeten vullen met ''in my opinion'', maar ik ging er van uit dat mensen sowieso wel door zouden hebben dat het om een mening ging.

Je vergelijking gaat verder niet op imo. Ik ontken niet dat er een medische onderbouwing te vinden is; voor mij persoonlijk is het alleen niet overtuigend genoeg. Ik snap niet zo waarom het zo'n probleem is dat ik dat vind?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
[..]
Waar ben ik persoonlijk bezig dan? Ik probeer het juist op een vriendelijke wijze af te ronden telkens.
pi_202863531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:11 schreef popje het volgende:

[..]
Kom maar liever nooit meer je huis uit en ga alvast in je grafkist liggen, dan bescherm je jezelf tegen het leven.
onzin, ik bescherm mezelf op een hele eenvoudig manier, en doe verder gewoon alles wat ik wil doen.
Dit is echt de makkelijkste manier om jezelf te beschermen.
pi_202863544
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik ben liever niet ziek, en als het dan toch gebeurd het liefst zo mild mogelijk.
En daar helpt vaccinatie bij, ik vind het fijn dat dat aangeboden wordt.
Moet het verplicht worden? Nee vind ik niet.
maar om nou te zeggen "dat je met de beste wil van de wereld vaccinaties onder de 50 niet kunt verdedigen" is natuurlijk lulkoek.
Ja individuele keuzes versus een paternalistische overheid, dat is nu net het punt dat @Blik nmm probeert te maken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:18:57 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_202863582
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:14 schreef koemleit het volgende:

Nee, dat is geen lulkoek, want bij die vaccinatie komen allerlei vrijheden zoals naar een restaurant mogen, mogen reizen in de EU, etc. Er is geen vrijheid hierin

Ik vind het ook helemaal prima dat een booster wordt aangeraden en beschikbaar is voor iedereen en dat iedereen vrije keuze krijgt hierin. Maar de verkapte vaccinatieplicht die erbij komt vind ik echt niet te verdedigen naar een gezonde bevolkingsgroep toe
pi_202863597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:18 schreef Blik het volgende:

[..]
Nee, dat is geen lulkoek, want bij die vaccinatie komen allerlei vrijheden zoals naar een restaurant mogen, mogen reizen in de EU, etc. Er is geen vrijheid hierin

Ik vind het ook helemaal prima dat een booster wordt aangeraden en beschikbaar is voor iedereen en dat iedereen vrije keuze krijgt hierin. Maar de verkapte vaccinatieplicht die erbij komt vind ik echt niet te verdedigen naar een gezonde bevolkingsgroep toe
ja dat is een hele andere discussie...
pi_202863626
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja individuele keuzes versus een paternalistische overheid, dat is nu net het punt dat @:Blik nmm probeert te maken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja individuele keuzes versus een paternalistische overheid, dat is nu net het punt dat @:Blik nmm probeert te maken.
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.
(de 5 uur sluiting kwam toen we al bijna in code zwart zaten, en nu zijn ze wellicht wat te snel geweest met een lockdown erin gooien, maar die is/was ook gebaseerd op de ziekenhuisvoorspellingen).
pi_202863648
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:
ik heb meer moeite met het weigeren met een frisse blik naar de situatie te kijken dan dat ze de maatregelen genomen hebben.
Dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:24:54 #25
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202863683
Zul je zien dat over een jaar of 30 Marino de nieuwe Jaap is.

Hier zien we Marino in het jaar 2041 na 3 jaar lockdown waarschuwen voor het heropenen van de scholen na de opkomst van het virus NAVID38.
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:26:14 #26
3778 popje
pi_202863717
Ja[quote]7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:

[..]
[..]
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.
(de 5 uur sluiting kwam toen we al bijna in code zwart zaten, en nu zijn ze wellicht wat te snel geweest met een lockdown erin gooien, maar die is/was ook gebaseerd op de ziekenhuisvoorspellingen).
[/quote

Ja voorspeld op basis van een bizar scenario weer
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:26:59 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202863739
Corona-expert @_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:28:07 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202863779
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina :D
pi_202863786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
Corona-expert @:_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??
Ik moet ook eens zo'n foto voor mijn cv laten maken. Beetje in de verte turen terwijl je je je expert-brein zijn gang laat gaan, lekker man.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202863790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
Corona-expert @:_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??
Op het strand zit ik normaal aan een cocktail of bier ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:28:58 #31
3778 popje
pi_202863801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef popje het volgende:
Ja[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
[..]
[/quote

Ja voorspeld op basis van een bizar scenario weer
Zo kan je met elk scenario wel claimen dat het land dicht moet, met zulke bizarre cijfers, 4000 man op de IC half januari...
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:29:16 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_202863809
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:20 schreef koemleit het volgende:

[..]
ja dat is een hele andere discussie...
nee, dat is een discussie die er gewoon bij hoort. Die gaan hand in hand met elkaar. Er worden vrijheden afgepakt van volledig gezonde mensen en die vrijheid kun je terugkrijgen door het nemen van een vaccinatie. Terwijl nu ook al blijkt dat die booster helemaal niet zo effectief is (10 weken bescherming, woohoo), en Omicron helemaal niet zo extreem heftig lijkt te zijn (no shit, sherlock).

Het is gewoon een enorm paardenmiddel voor de bevolkingsgroep onder de 50 jaar.
pi_202863834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef popje het volgende:

[..]
Zo kan je met elk scenario wel claimen dat het land dicht moet, met zulke bizarre cijfers, 4000 man op de IC half januari...
Het was niet dat we nog veel vrije bedden en vooral handen aan die IC-bedden over hadden. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202863861
quote:

[..]
das toch niet zo raar?
Vaccin beschermt je niet tegen ziek worden.

Dat dit nu nog steeds niet bekend is bij iedereen :N
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202863866
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:29 schreef Blik het volgende:

[..]
nee, dat is een discussie die er gewoon bij hoort. Die gaan hand in hand met elkaar. Er worden vrijheden afgepakt van volledig gezonde mensen en die vrijheid kun je terugkrijgen door het nemen van een vaccinatie. Terwijl nu ook al blijkt dat die booster helemaal niet zo effectief is (10 weken bescherming, woohoo), en Omicron helemaal niet zo extreem heftig lijkt te zijn (no shit, sherlock).

Het is gewoon een enorm paardenmiddel voor de bevolkingsgroep onder de 50 jaar.
de discussie of vaccinatie helpt en of er andere regels moeten zijn voor gevaccineerde dan voor ongevaccineerde is niet dezelfde discussie.

Die eerst is eigenlijk geen discussie daar is het antwoord gewoon ja op.
Die tweede is wel een discussie, en daar zijn we het meer met elkaar eens dan je denkt.

Vraag, moeten er wel restricties gelden voor ongevaccineerde 50 plussers?
pi_202863868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina :D
Hey mijn vriendin heeft precies hetzelfde datum gehad per SMS. :D
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:31:47 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_202863874
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit.
Ik heb mijn kind ook niet naar een mazelenfeestje gebracht. Maar haar gewoon laten vaccineren tegen de mazelen.
Ik ook, maar ik weet nu dan ook mijn kind beschermt is tegen de Mazelen. Met deze vaccinatie weet ik dat over een paar maanden wederom niet meer beschermt ben omdat er dan weer een nieuwe variant komt
pi_202863914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Vaccin beschermt je niet tegen ziek worden.

Dat dit nu nog steeds niet bekend is bij iedereen :N
Het vaccin zorgt ervoor dat de ziekte milder verloopt.
Dus het beschermt wel.
Als je zegt "het beschermt alleen tegen ziekenhuisopname" wil dat dus zeggen dat de ziekte milder zal verlopen.
Dat dit nog steeds niet bekent is bij iedereen :N

SPOILER
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:34:26 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202863951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Blik het volgende:

[..]
Ik ook, maar ik weet nu dan ook mijn kind beschermt is tegen de Mazelen. Met deze vaccinatie weet ik dat over een paar maanden wederom niet meer beschermt ben omdat er dan weer een nieuwe variant komt
niet meer volledig lijkt me beter
pi_202863957
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
Er zit nogal een groot gebied tussen "niemand mag ziek worden" en je paternalistisch opstellen hč. Dat de overheid alleen optreedt als het overlopen van de zorg dreigt is een wat wonderlijke stelling; zo weet De Jonge nu al dat een booster noodzakelijk en de facto verplicht is vanaf, grosso modo, maart volgend jaar, terwijl helemaal niet duidelijk is wat dan de bezetting van de zorg zal zijn.
Friedman on Donahue
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:34:55 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202863958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Op het strand zit ik normaal aan een cocktail of bier ;)
Mensen rekenen wel op je!!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:35:27 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202863971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
'Er zitten overigens opvallend veel vee- en dierenartsen in dat OMT.'

Dat kan een verklaring zijn waarom men graag a la minute een lockdown wil: daarmee gaat het stikstof omlaag en wordt de veeteelt ontzien. Afgezien van het feit dat een expert altijd zijn eigen verantwoordelijkheid wil afdekken.

Het is raar dat experts alleen zo worden genoemd in de medisch hoek. Je hebt ook onderwijsexperts, economische experts, die zijn echt niet minder.
De opleiding, ervaring en interesse voor virussen/immunologie en hoe die te bestrijden, begint meestal ook in het dierenrijk. Daar is ook de gelegenheid tot onderzoek en kennis opdoen, een stuk makkelijker.

Wat het dan lastig maakt dat "experts" met die (dier)achtergrond zich - nofi - qua belang net wat minder goed kunnen verplaatsen in (wils)belangen van mensen. Gelukkig zijn er grondwetten die het die experts verbiedt om bv de menselijke populatie echt op te gaan hokken, keiharde vervoersverboden in te stellen en of zelfs te elimineren.

Voor de kennis omtrent virussen, immuniteit, epidemiologie en bestrijding; maakt het geen bal uit uit met welk zoogdier men te maken hebt. Waar het dus mank gaat, met hoe die "experts" in hun gelijk feitelijk denkend in dieren, dan hun ingestudeerde oplossingen (proberen te) vertalen naar menswaardige oplossingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202863993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gelukkig gaan de scriptjes automatisch ;)
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:37:19 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_202864022
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef koemleit het volgende:

[..]
de discussie of vaccinatie helpt en of er andere regels moeten zijn voor gevaccineerde dan voor ongevaccineerde is niet dezelfde discussie.

Die eerst is eigenlijk geen discussie daar is het antwoord gewoon ja op.
Die tweede is wel een discussie, en daar zijn we het meer met elkaar eens dan je denkt.

Vraag, moeten er wel restricties gelden voor ongevaccineerde 50 plussers?
Een griepprik helpt ook (mits ze het juiste virus kiezen in de prik), desondanks neem ik die prik ook niet omdat ik niet in de risicogroep val. Ik vind het niet erg om de griep te krijgen of corona te krijgen. Het is dan ook mijn eigen vrije keuze om die prik te pakken of niet. Die keuzevrijheid heb je nu in feite niet.

En ja, ik vind dat er zwaardere maatregelen mogen komen voor ongevaccineerde 50 plussers bij code rood/zwart in het ziekenhuis.
pi_202864044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:37 schreef Blik het volgende:

[..]
Een griepprik helpt ook (mits ze het juiste virus kiezen in de prik), desondanks neem ik die prik ook niet omdat ik niet in de risicogroep val. Ik vind het niet erg om de griep te krijgen of corona te krijgen. Het is dan ook mijn eigen vrije keuze om die prik te pakken of niet. Die keuzevrijheid heb je nu in feite niet.

En ja, ik vind dat er zwaardere maatregelen mogen komen voor ongevaccineerde 50 plussers bij code rood/zwart in het ziekenhuis.
oke, blijkt dat we het gewoon met elkaar eens zijn.
duurt soms ff.

(ik neem verder zowel de griepprik en de coronspuit, want ik ben liever niet ziek, maar goed)
pi_202864054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen, die op een eigenpijper als van Zelst rekenen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202864074
Die landsadvocaat blijft er maar op hameren dat de maatregelen effect hebben gezien de daling, maar de eisers wijzen haar er maar niet (genoeg) op dat die daling komt door de maatregelen van voor 19 december.
Alpha kenny one
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:40:36 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_202864094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
niet meer volledig lijkt me beter
Dat is helemaal geen garantie, en dat weet je zelf ook. je kunt een BMR-prik dan ook helemaal niet 1op1 vergelijken met een corona-prik qua effectiviteit
pi_202864108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Bang dat je dood omvalt voor die tijd :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 28 december 2021 @ 13:41:14 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202864114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 13:40 schreef Blik het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen garantie, en dat weet je zelf ook. je kunt een BMR-prik dan ook helemaal niet 1op1 vergelijken met een corona-prik qua effectiviteit
niet meer is wel een garantie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')