Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
Ik moet ook eens zo'n foto voor mijn cv laten maken. Beetje in de verte turen terwijl je je je expert-brein zijn gang laat gaan, lekker man.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
Corona-expert @:_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??
Op het strand zit ik normaal aan een cocktail of bierquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
Corona-expert @:_serial_ ben jij ook op het strand bezig met je scriptjes??
Zo kan je met elk scenario wel claimen dat het land dicht moet, met zulke bizarre cijfers, 4000 man op de IC half januari...quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:26 schreef popje het volgende:
Ja[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
[..]
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.
(de 5 uur sluiting kwam toen we al bijna in code zwart zaten, en nu zijn ze wellicht wat te snel geweest met een lockdown erin gooien, maar die is/was ook gebaseerd op de ziekenhuisvoorspellingen).
[/quote
Ja voorspeld op basis van een bizar scenario weer
nee, dat is een discussie die er gewoon bij hoort. Die gaan hand in hand met elkaar. Er worden vrijheden afgepakt van volledig gezonde mensen en die vrijheid kun je terugkrijgen door het nemen van een vaccinatie. Terwijl nu ook al blijkt dat die booster helemaal niet zo effectief is (10 weken bescherming, woohoo), en Omicron helemaal niet zo extreem heftig lijkt te zijn (no shit, sherlock).quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dat is een hele andere discussie...
Het was niet dat we nog veel vrije bedden en vooral handen aan die IC-bedden over hadden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef popje het volgende:
[..]
Zo kan je met elk scenario wel claimen dat het land dicht moet, met zulke bizarre cijfers, 4000 man op de IC half januari...
Vaccin beschermt je niet tegen ziek worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat is er mis met je zelf beschermen? al is het niet tegen ziekenhuisopname, dan ben ik alsnog liever niet ziek.
das toch niet zo raar?
de discussie of vaccinatie helpt en of er andere regels moeten zijn voor gevaccineerde dan voor ongevaccineerde is niet dezelfde discussie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:29 schreef Blik het volgende:
[..]
nee, dat is een discussie die er gewoon bij hoort. Die gaan hand in hand met elkaar. Er worden vrijheden afgepakt van volledig gezonde mensen en die vrijheid kun je terugkrijgen door het nemen van een vaccinatie. Terwijl nu ook al blijkt dat die booster helemaal niet zo effectief is (10 weken bescherming, woohoo), en Omicron helemaal niet zo extreem heftig lijkt te zijn (no shit, sherlock).
Het is gewoon een enorm paardenmiddel voor de bevolkingsgroep onder de 50 jaar.
Hey mijn vriendin heeft precies hetzelfde datum gehad per SMS.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina
Ik ook, maar ik weet nu dan ook mijn kind beschermt is tegen de Mazelen. Met deze vaccinatie weet ik dat over een paar maanden wederom niet meer beschermt ben omdat er dan weer een nieuwe variant komtquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb mijn kind ook niet naar een mazelenfeestje gebracht. Maar haar gewoon laten vaccineren tegen de mazelen.
Het vaccin zorgt ervoor dat de ziekte milder verloopt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vaccin beschermt je niet tegen ziek worden.
Dat dit nu nog steeds niet bekend is bij iedereen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet meer volledig lijkt me beterquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik weet nu dan ook mijn kind beschermt is tegen de Mazelen. Met deze vaccinatie weet ik dat over een paar maanden wederom niet meer beschermt ben omdat er dan weer een nieuwe variant komt
Er zit nogal een groot gebied tussen "niemand mag ziek worden" en je paternalistisch opstellen hč. Dat de overheid alleen optreedt als het overlopen van de zorg dreigt is een wat wonderlijke stelling; zo weet De Jonge nu al dat een booster noodzakelijk en de facto verplicht is vanaf, grosso modo, maart volgend jaar, terwijl helemaal niet duidelijk is wat dan de bezetting van de zorg zal zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:21 schreef koemleit het volgende:
wat een gezwam joh, er is niemand (ook bij de overheid) die stelt dat er niemand ziek mag worden of besmet mag raken, de overheid treed alleen op als het overlopen van de zorg dreigt.
Mensen rekenen wel op je!!quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op het strand zit ik normaal aan een cocktail of bier
De opleiding, ervaring en interesse voor virussen/immunologie en hoe die te bestrijden, begint meestal ook in het dierenrijk. Daar is ook de gelegenheid tot onderzoek en kennis opdoen, een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
'Er zitten overigens opvallend veel vee- en dierenartsen in dat OMT.'
Dat kan een verklaring zijn waarom men graag a la minute een lockdown wil: daarmee gaat het stikstof omlaag en wordt de veeteelt ontzien. Afgezien van het feit dat een expert altijd zijn eigen verantwoordelijkheid wil afdekken.
Het is raar dat experts alleen zo worden genoemd in de medisch hoek. Je hebt ook onderwijsexperts, economische experts, die zijn echt niet minder.
Gelukkig gaan de scriptjes automatischquote:
Een griepprik helpt ook (mits ze het juiste virus kiezen in de prik), desondanks neem ik die prik ook niet omdat ik niet in de risicogroep val. Ik vind het niet erg om de griep te krijgen of corona te krijgen. Het is dan ook mijn eigen vrije keuze om die prik te pakken of niet. Die keuzevrijheid heb je nu in feite niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
de discussie of vaccinatie helpt en of er andere regels moeten zijn voor gevaccineerde dan voor ongevaccineerde is niet dezelfde discussie.
Die eerst is eigenlijk geen discussie daar is het antwoord gewoon ja op.
Die tweede is wel een discussie, en daar zijn we het meer met elkaar eens dan je denkt.
Vraag, moeten er wel restricties gelden voor ongevaccineerde 50 plussers?
oke, blijkt dat we het gewoon met elkaar eens zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Een griepprik helpt ook (mits ze het juiste virus kiezen in de prik), desondanks neem ik die prik ook niet omdat ik niet in de risicogroep val. Ik vind het niet erg om de griep te krijgen of corona te krijgen. Het is dan ook mijn eigen vrije keuze om die prik te pakken of niet. Die keuzevrijheid heb je nu in feite niet.
En ja, ik vind dat er zwaardere maatregelen mogen komen voor ongevaccineerde 50 plussers bij code rood/zwart in het ziekenhuis.
Wat zijn dat eigenlijk voor mensen, die op een eigenpijper als van Zelst rekenen?quote:
Dat is helemaal geen garantie, en dat weet je zelf ook. je kunt een BMR-prik dan ook helemaal niet 1op1 vergelijken met een corona-prik qua effectiviteitquote:
Bang dat je dood omvalt voor die tijdquote:Op dinsdag 28 december 2021 13:28 schreef Momo het volgende:
Ook SMS gekregen van griepprikgroep, eerste optie die hij geeft is 19 januari, maar even gaan verversen die pagina
niet meer is wel een garantie?quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen garantie, en dat weet je zelf ook. je kunt een BMR-prik dan ook helemaal niet 1op1 vergelijken met een corona-prik qua effectiviteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |