Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
"..the number of people who got microchips inserted under their skin rose: around 6,000 people in Sweden have so far had a chip inserted in their hands."
[..] Ik denk dat de helft van Nederland uberhaupt geen idee heeft wat de regels en adviesen zijn.
Vind je het gek.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
"..the number of people who got microchips inserted under their skin rose: around 6,000 people in Sweden have so far had a chip inserted in their hands."
Wow dit is echt een goed idee Gewoon direct bij de geboorte al doen
Op vrijdag 24 december 2021 18:42 schreef Zwansen het volgende: Vraagje; het aantal besmettingen is al enorm lang hoog. We zitten al 2 maanden lang op 5000+ en sinds 8 november zelfs dagelijks op 10.000+.
Toch daalt het aantal opnames behoorlijk de laatste dagen. Hoe kan dat eigenlijk? Is dat het boostereffect of mogelijk al het effect van omikron?
Op een gegeven moment zijn de risicopatienten wel op.
Op vrijdag 24 december 2021 18:42 schreef Zwansen het volgende: Vraagje; het aantal besmettingen is al enorm lang hoog. We zitten al 2 maanden lang op 5000+ en sinds 8 november zelfs dagelijks op 10.000+.
Toch daalt het aantal opnames behoorlijk de laatste dagen. Hoe kan dat eigenlijk? Is dat het boostereffect of mogelijk al het effect van omikron?
De daling betreft alle leeftijden, dus staat los van boosters.
Meestal zijn ziekenhuis opnames het gevolg van een besmetting 2 weken eerder. Dus als aan de "voordeur" de hoeveelheid besmettingen dalen, dalen ook de ziekenhuisopnames.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
[..] Meestal zijn ziekenhuis opnames het gevolg van een besmetting 2 weken eerder. Dus als aan de "voordeur" de hoeveelheid besmettingen dalen, dalen ook de ziekenhuisopnames.
Dit ligt natuurlijk ook aan de heftigheid van een variant en ook aan wie er besmet raken.
[..] Meestal zijn ziekenhuis opnames het gevolg van een besmetting 2 weken eerder. Dus als aan de "voordeur" de hoeveelheid besmettingen dalen, dalen ook de ziekenhuisopnames.
Kan jij met jouw data gemakkelijk een grafiekje plotten van die twee met twee weken lag ertussen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
Maar twee weken geleden zaten we nog op 20k besmettingen….
[..] Hoe bedoel je die? De besmettingen + opnames?
Ja, besmettingent-2wk versus opnamest. Als wat Zwansen zegt klopt, zou je een discrepantie tussen het verloop van die twee in de loop van de tijd moeten zien toch?
[..] Geen mondkapje, want je zit er met je vingers aan en besmet allerlei dingen/mensen.
Toch?
Nederlanders zijn sowieso niet heel hygiënisch. Handen wassen na het pissen en voor je in de schaal met borrelhapjes graait, gebeurt in Nederland weinig ten opzichte van andere landen.
[..] Ja, besmettingent-2wk versus opnamest. Als wat Zwansen zegt klopt, zou je een discrepantie tussen het verloop van die twee in de loop van de tijd moeten zien toch?
Probleem is alleen dat we geen data van het aantal besmettingen hebben, alleen van het aantal positieve tests. Wat de verhouding tussen het aantal tests en het daadwerkelijk aantal besmette mensen is, is moeilijk precies te bepalen.
[..] Probleem is alleen dat we geen data van het aantal besmettingen hebben, alleen van het aantal positieve tests. Wat de verhouding tussen het aantal tests en het daadwerkelijk aantal besmette mensen is, is moeilijk precies te bepalen.
Maar is er aanleiding om aan te nemen dat die verhouding substantieel is veranderd? Sterker, ik zou eerder aannemen dat mensen zich nu minder snel laten testen (verslapping van urgentiegevoel, minder heftige verschijnselen, "iedereen is verkouden nu", zelftesten zijn gemeengoed) en het aantal niet-opgemerkte besmettingen dus relatief hoger ligt dan in het verleden, wat het effect (relatief minder opnames in verhouding tot het aantal besmettingen) alleen maar nog groter zou maken.
Op vrijdag 24 december 2021 19:18 schreef Kickinalfa het volgende: Iemand ervaring met de 2g plus regel in Duitsland? We dachten een midweek CenterParcs daar maar alle binnen activiteiten zijn met 2g plus.
Is dat een zelftest of moet je een "sneltest" doen bij een officiële locatie?
Dat laatste. Bij sommige locaties kun je ter plekke sneltesten. Binnen paar minuten heb je de uitslag.
Hugo is toch niet Duits? Althans, die maakte kleren.
Thanks. Links is Dansen met Janssen neem ik aan, dus jong, dus nauwelijks opnames en tijdig voorkomen dat het door ging sijpelen naar hogere cohorten. Zomer zal aan de absolute aantallen en schaal liggen dat de twee zo dicht op elkaar liggen, december lijkt logisch?
Deze al langs gekomen? Niet dat ik anders had verwacht, maar wel stiekem een beetje gehoopt.
Ja, Bonten zat gister bij Nieuwsuur dat al te verkondingen. Wat ik niet zo raar vind op dit moment ook.
[..] Thanks. Links is Dansen met Janssen neem ik aan, dus jong, dus nauwelijks opnames en tijdig voorkomen dat het door ging sijpelen naar hogere cohorten. Zomer zal aan de absolute aantallen en schaal liggen dat de twee zo dicht op elkaar liggen, december lijkt logisch?
Ja schaal is wat grof, maar je ziet wel duidelijk de cases vs opnames. Maar wel opvallend dat ze nauwelijks verschoven gelijk lijken te bewegen.
Links is inderdaad dansen met Janssen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 24 december 2021 19:28 schreef josja het volgende: Ook zegt een ziekenhuisopname niet per se iets over de ernst van de ziekte, aldus de experts.
Oh, moeder Maria.
[..] Volgens mij was Hugo de EU er juist voor om centraal af te spreken wat de "inreis" regels waren.
Gezondheid is toch geen EU-dingetje. Doen landen zelf. Kan je wel anders willen, maar ja.
[..] Op een gegeven moment zijn de risicopatienten wel op.
Ja, er werd volgens de prognoses in oktober/november nog ongeveer een Romeins legioen aan IC-patiënten verwacht - ik meen iets van 3500-4800. Daar heb ik sindsdien niets meer over gehoord, en dat eindige getal strookt ook niet helemaal met de verwachtingen t.a.v. een leven met Corona op de lange termijn waarvoor kennelijk plannen worden gemaakt.
[..] Nederlanders zijn sowieso niet heel hygiënisch. Handen wassen na het pissen en voor je in de schaal met borrelhapjes graait, gebeurt in Nederland weinig ten opzichte van andere landen.
Gebaseerd op je eigen ervaring of heb je ook een fatsoenlijke bron? Ik heb deze ervaring totaal niet, integendeel zelfs.
Het demissionaire kabinet gaat de huidige coronamaatregelen nog niet versoepelen na een tussentijds advies hierover van het Outbreak Management Team (OMT). Ondanks signalen dat de omikronvariant minder besmettelijk lijkt te zijn, vindt het OMT het nog te voorbarig om het maatregelenpakket aan te passen. https://www.nu.nl/coronav(...)aan-maatregelen.html
Er is anders beloofd. Men wil gewoon niet toegeven ernaast te hebben gezeten. 70% minder kans om opgenomen te worden.
Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
[..] Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
Dat de helft na een bezoekje aan de wc de handen niet wast, is in elk geval ranzig. En niet heel erg hygiënisch.
[..] Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
De halve wereld eet met hun handen, dus het valt allemaal wel mee.
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.
quote:
From kindergarten to college, school administrators are working through an array of evolving data on the Omicron variant in an effort to determine whether to keep schools open after the holiday break.
[...]
Nearly two years in, the Covid-19 pandemic has led to significant learning loss (1) among students, upticks in misbehavior (2) and scars from deteriorated mental health (3). Social skills have diminished, gun violence has increased, and fights have multiplied.
(1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering).
quote:
Abstract School closures have been a common tool in the battle against COVID-19. Yet, their costs and benefits remain insufficiently known. We use a natural experiment that occurred as national examinations in The Netherlands took place before and after lockdown to evaluate the impact of school closures on students’ learning. The Netherlands is interesting as a “best-case” scenario, with a short lockdown, equitable school funding, and world-leading rates of broadband access. Despite favorable conditions, we find that students made little or no progress while learning from home. Learning loss was most pronounced among students from disadvantaged homes.
(2) Over upticks in misbehaviour
Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning
School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(3) En over detoriated mental health
Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids
quote:
‘Every day is the exact same. You kind of feel like, what’s the point?’
A year of school shutdowns and family trauma leads to social isolation, stress and mental-health issues
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them
quote:
MONTEREY PARK, Calif.—JR Dzubak was breaking up a fistfight between a group of high-school boys in July when he had a moment of doubt. What if he wasn’t doing enough?
The chief executive of a Boys & Girls Club in Los Angeles County has spent the past 18 months watching the pandemic wreak havoc on the mental health of his club’s children. When more kids returned to the club in person in the spring, many seemed listless and distracted, said Mr. Dzubak, who, at 50, has worked for the Boys & Girls Clubs since he was a 16-year-old counselor in training. Children sat by themselves or in small groups. Some kids acted out, cursing and shoving each other.
The club’s counselors have reported that more children and teens are having suicidal thoughts. A few began cutting themselves.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende: Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens waar worden weggewoven. [..] (1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering). [..] (2) Over upticks in misbehaviour
Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning
School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(3) En over detoriated mental health
Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids [..] Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them [..]
Dat boeit het OMT & co allemaal niet blijkbaar. Dat een stel bejaarden met overgewicht nog een jaar extra kunnen strompelen is belangrijker blijkbaar.
Enerzijds...tja, Rutte had gezegd dat hij als Omicron mee leek te vallen zo snel mogelijk een persconferentie zou geven om te versoepelen; wat nu dus alsnog niet gebeurd (zoals verwacht).
Anderzijds... snap ik het ook wel. En zou ik ook wel commentaar hebben als ze nu opeens weer dingen toe zouden gaan staan; net nadat oa de horeca dicht moest op dagen waar ze vaak nogal veel omzet draaien. Net nadat ze spullen weg hebben kunnen gooien en dergelijke. Dan liever even doorzetten tot januari; cijfers zo laag mogelijk krijgen. Dat we niet openen om vervolgens paar weken later alweer te sluiten.
Dat gezegd hebbende: als blijkt dat de cijfers mid januari nog steeds stabiel zijn of dalen.. en omicron nog steeds minder gevaarlijk lijkt... dan moeten ze wel echt gaan versoepelen en dan heb ik het niet enkel over onderwijs (waar het wel op neer zal komen gok ik).
[..] Enerzijds...tja, Rutte had gezegd dat hij als Omicron mee leek te vallen zo snel mogelijk een persconferentie zou geven om te versoepelen; wat nu dus alsnog niet gebeurd (zoals verwacht).
Anderzijds... snap ik het ook wel. En zou ik ook wel commentaar hebben als ze nu opeens weer dingen toe zouden gaan staan; net nadat oa de horeca dicht moest op dagen waar ze vaak nogal veel omzet draaien. Net nadat ze spullen weg hebben kunnen gooien en dergelijke. Dan liever even doorzetten tot januari; cijfers zo laag mogelijk krijgen. Dat we niet openen om vervolgens paar weken later alweer te sluiten.
Dat gezegd hebbende: als blijkt dat de cijfers mid januari nog steeds stabiel zijn of dalen.. en omicron nog steeds minder gevaarlijk lijkt... dan moeten ze wel echt gaan versoepelen en dan heb ik het niet enkel over onderwijs (waar het wel op neer zal komen gok ik).
Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet. Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
[..] Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet. Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende: Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.
Dank voor deze mooie uitgebreide post.
Al had ik het misschien liever niet geweten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende: Het OMT en het kabinet kunnen de tering krijgen. Ik luister niet meer naar ze. Open die rotzooi.
Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende: Het OMT en het kabinet kunnen de tering krijgen. Ik luister niet meer naar ze. Open die rotzooi.
[..] Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet. Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
Als ze al versoepelen verwacht ik enkel een school opening en wellicht wat versoepelingen rondom sport. Oh, en shoppen op afspraak. Want ja, nog steeds ‘veel onzekerheid’ en ‘ja, maar de zorg’.
Restaurants, musea, bioscopen mogen gelukkig zijn als ze in maart of april weer iets mogen imo.
Het is mooi geweest.
Wel gewoon lekker jezelf kapot testen dit kerstweekend
We willen geen kerstpiek krijgen
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Het is mooi geweest.
Je doet er alleen zo weinig aan als ze sectoren sluiten. Enige waar je controle op hebt is je eigen persoonlijke situatie bij vrienden en familie.
[..] Je doet er alleen zo weinig aan als ze sectoren sluiten. Enige waar je controle op hebt is je eigen persoonlijke situatie bij vrienden en familie.
En de reisbewegingen, waar het bij Rutte allemaal om draait.
Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende: Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven. [..] (1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering). [..] (2) Over upticks in misbehaviour
SPOILER
Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids [..] Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them [..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we niks mee, want de zorg. Doe maar wat grasduinen op Wikipedia. Gewoon een beetje omdenken.
Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
Zijn wij de enige in de wereld die nu in een lockdown zitten tot half januari? Ik snap niet dat wij altijd iets anders moeten doen dan de landen om ons heen.
Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Jojoke het volgende: Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
Maar de gevallen van 7 dagen terug betreffen toch niet enkel de omicronvariant? Ja, hij grijpt snel om zich heen maar delta is niet geelimineerd ofzo.
Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Jojoke het volgende: Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
Dat is niet 100% omikron.
Maar goed.
Hoe lang is de ligduur? Hoeveel IC opnames en wat is daar de gemiddelde ligduur?
[..] Maar de gevallen van 7 dagen terug betreffen toch niet enkel de omicronvariant? Ja, hij grijpt snel om zich heen maar delta is niet geelimineerd ofzo.
Tot eind november schommelde het getal rond de 5000, nu 25.000. Zijn er dan 20000 Omikrom gevallen? Geen idee.
Ik denk dat we in 2022 met het mildere omikron, massale uitrol van de veelbelovende coronapil (Paxlovid), omikron-boosters en een VK-mentaliteit qua maatregelen een heel eind kunnen komen. Tot zover mijn langetermijnstrategie.
Op vrijdag 24 december 2021 20:55 schreef galantis het volgende: Ik denk dat we in 2022 met het mildere omikron, massale uitrol van de veelbelovende coronapil (Paxlovid), omikron-boosters en een VK-mentaliteit qua maatregelen een heel eind kunnen komen. Tot zover mijn langetermijnstrategie.
Mee eens, we hebben nu lang genoeg het wiel zelf uitgevonden. Het speelkwartiertje is voorbij.
Die hebben volgens Rutte toch precies hetzelfde pakket op tafel liggen.
Oldschool trance ook wel, kan zo naar Black Hole die kerel. Lekker.
[..] Het veelgeprezen Portugal gaat de eerste week van januari in lockdown. De vaccinaties werken daar blijkbaar ook "uitstekend".
Klopt niet helemaal; er zijn nog steeds zaken die open blijven in die week. Restaurants onder andere. Oorspronkelijk hadden ze puur aangescherpt voor eerste week van januari, maar nu geldt dat vanaf kerst al. Maar veel zaken dus alsnog open.
[..] Vooralsnog wel. Andere landen scherpen aan maar nergens lockdowns.
Ik hoop het niet, maar wat ik verwacht: veel landen die alles op alles zetten om dingen open te houden rond de feestdagen, wetende dat mensen eerder een lockdown accepteren in januari dan tijdens de feestdagen. Zou me dus niks verbazen als veel landen in januari gewoon een lockdown inschieten. Tot maart, waarna veel landen rond april weer langzaam openen vanwege het betere weer en toerisme.
Ik hoop het niet, maar wat ik verwacht: veel landen die alles op alles zetten om dingen open te houden rond de feestdagen, wetende dat mensen eerder een lockdown accepteren in januari dan tijdens de feestdagen. Zou me dus niks verbazen als veel landen in januari gewoon een lockdown inschieten. Tot maart, waarna veel landen rond april weer langzaam openen vanwege het betere weer en toerisme.
Dan moeten ze hier wel hopen dat die ziekenhuiscijfers weer goed gaan stijgen in januari, anders gaat het lastig te verkopen zijn.
Ik ben wel blij dat de cijfers hier aan het dalen zijn. Als ik dat vergelijk met andere Europese landen die momenteel sky high gaan. Hopelijk vallen de ziekenhuisopnamen en andere verdrietige ellende mee in die landen.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Op vrijdag 24 december 2021 21:22 schreef capricia het volgende: Ik ben wel blij dat de cijfers hier aan het dalen zijn. Als ik dat vergelijk met andere Europese landen die momenteel sky high gaan. Hopelijk vallen de ziekenhuisopnamen en andere verdrietige ellende mee in die landen.
Ik heb het idee dat wij qua curve voor lopen op bv Zuid Europa; die dalen over een paar weken ook wel weer verwacht ik.
Ja, iedereen leeft door, je verwacht het niet. Kwam er wel warme lucht uit de afvoer van de afzuigkappen?
[..] Ben ergens wel benieuwd naar de woonkamers van de beleidsmakers, inclusief OMT leden. En hoe ze dat geregeld hebben.
Ja, dat zou ik ook wel eens willen zien. Dat daar nog geen paparazzi op is afgesprongen.
Ideaal zou zijn als we nu in januari de Omrikon golf over ons heen kunnen laten komen zonder hoge ziekenhuiscijfers dankzij de boosters en daarna weer volledig open
Het geeft wel weg wat een domme onzin dat “nieuwe normaal” is. Overal waar het kan gaat men zsm terug naar hoe het was, maar hier gaan we filosoferen over allerlei zaken aanpassen.
[..] Ideaal zou zijn als we nu in januari de Omrikon golf over ons heen kunnen laten komen zonder hoge ziekenhuiscijfers dankzij de boosters en daarna weer volledig open
Om in maart weer op slot te kunnen omdat de boosters alweer zijn uitgewerkt bij de mensen die als eerste aan de beurt waren
[..] Ideaal zou zijn als we nu in januari de Omrikon golf over ons heen kunnen laten komen zonder hoge ziekenhuiscijfers dankzij de boosters en daarna weer volledig open
Juist. Dit lijkt me het beste scenario. En dan zo het voorjaar inrollen.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Op vrijdag 24 december 2021 21:59 schreef Kickinalfa het volgende: Tering wat ben ik zuur. Eindelijk vakantie en dan moeten die droplullen alles wat leuk/plezier is sluiten of verbieden.
Om vervolgens weer maanden thuis te werken voor Jan Lul.
Amen. Woest ben ik hier om.
Op vrijdag 24 december 2021 21:59 schreef Kickinalfa het volgende: Tering wat ben ik zuur. Eindelijk vakantie en dan moeten die droplullen alles wat leuk/plezier is sluiten of verbieden.
Om vervolgens weer maanden thuis te werken voor Jan Lul.
[..] Alleen maar liefde. Zou ook wel eens goed zijn voor Ferd.
Eens kijken of-ie dinsdag bokchagrijnig is.
Ik sta eigenlijk helemaal niet te springen voor die booster. Ik hou het bij die ene, simpelweg omdat bij veel andere vaccins die met boosters werken ook altijd veel maanden tussenzitten. Wie weet leidt dat tot aanzienlijk langere immuniteit (zoals hep B).
Maar daarna, ik ga niet elke zoveel maanden een booster nemen. Wat een onzin. Nee, daar stopt het echt. Ik denk trouwens bij vele andere met mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
[..] Oh. Jij bent meer van het weer dan van de ellende van de ondernemers.
Nee, maar virus verspreiding is van het seizoen afhankelijk en vooral het weer. Daar heeft deze lockdown totaal geen invloed in. Dus daarom vind ik het een onzin kreet om te roepen dat deze lockdown er voor zorgt dat we een mooi voorjaar krijgen.
[..] Nee, maar virus verspreiding is van het seizoen afhankelijk en vooral het weer. Daar heeft deze lockdown totaal geen invloed in. Dus daarom vind ik het een onzin kreet om te roepen dat deze lockdown er voor zorgt dat we een mooi voorjaar krijgen.
Okay man.
[..] Nee, maar virus verspreiding is van het seizoen afhankelijk en vooral het weer. Daar heeft deze lockdown totaal geen invloed in. Dus daarom vind ik het een onzin kreet om te roepen dat deze lockdown er voor zorgt dat we een mooi voorjaar krijgen.
Het gaat er vooral om wat de R dan wordt. En daar heeft deze lockdown inderdaad niets mee te maken.
Ik juist wel, want het brengt juist weer wat vertrouwen terug in dat het dus toch blijkbaar wel zou moeten kunnen. Ondanks dat er nogal wat zure mensen zijn die denken dat je de zorg niet genoeg kunt opschalen om het leven weer normaal door te laten gaan.
[..] Het gaat er vooral om wat de R dan wordt. En daar heeft deze lockdown inderdaad niets mee te maken.
Klopt en als nog is de vraag wat het doet met ziekenhuisopnames want als die laag is dan maakt dat niet zoveel uit. Maar afgelopen zomer met de dansen met janssen piek zag je eigenlijk al dat de verspreiding vooral binnen was. Een festival in Schotland weet ik me nog te herinneren van de zomer wat vooral buiten was waren ook amper besmettingen te vinden. Dus zodra mensen weer meer naar buiten gaan zal de R waarschijnlijk flink dalen.
De cijfers van Italië vandaag zijn ook weer En daar hebben ze altijd een mondkapjesplicht binnen gehad en nu ook weer buiten. In een week tijd +46% meer besmettingen.
MaAr MoNdKaPjeS zIjN hEt StErKsTe WaPeN tEgeN VeRsPreIdiNg!111 (Kan iemand misschien een linkje sturen van een studie naar mondkapjes?)
Landen laten gewoon zelfde patronen zien met of zonder mondkapjes.
Op vrijdag 24 december 2021 22:47 schreef Anton91 het volgende: De cijfers van Italië vandaag zijn ook weer En daar hebben ze altijd een mondkapjesplicht binnen gehad en nu ook weer buiten. In een week tijd +46% meer besmettingen.
MaAr MoNdKaPjeS zIjN hEt StErKsTe WaPeN tEgeN VeRsPreIdiNg!111 (Kan iemand misschien een linkje sturen van een studie naar mondkapjes?)
Spanje zelfde verhaal, ook overal kapjes en alsnog 100% toename.
[..] Spanje zelfde verhaal, ook overal kapjes en alsnog 100% toename.
Alsof die kapjes op straat in de buitenlucht ook maar 0.000000000000001% toevoegen. Ik snap niet dat je een dergelijke maatregel kunt opleggen aan je volk. Pure minachting.
[..] Alsof die kapjes op straat in de buitenlucht ook maar 0.000000000000001% toevoegen. Ik snap niet dat je een dergelijke maatregel kunt opleggen aan je volk. Pure minachting.
Misschien is dat de Zuid-Europese versie van “we moeten iets doen”.
Wij zijn internationaal wel redelijk de uitzondering met dat wij (Nederland) nooit in mondkapjes hebben geloofd.
[..] Alsof die kapjes op straat in de buitenlucht ook maar 0.000000000000001% toevoegen. Ik snap niet dat je een dergelijke maatregel kunt opleggen aan je volk. Pure minachting.
Sense of urgency creëren en dat soort tia-gerelateerde spuisels.
Er is al zoveel onzin voorbij gekomen in deze pandemie theater. Ik weet nog een artikel in de Gaurdian van een paar maanden terug dat handen wassen en een mondkapje virusverspreiding met 57% zou afremmen. Alleen een mondkapje zou 35% geweest zijn. De schattingen voor raakvlakbesmettingen ligt op ongeveer 0.01% of 0,001% van alle besmettingen dus hoe zo ooit aan dat getal gekomen zijn is voor mij een raadsel.
[..] Er is al zoveel onzin voorbij gekomen in deze pandemie theater. Ik weet nog een artikel in de Gaurdian van een paar maanden terug dat handen wassen en een mondkapje virusverspreiding met 57% zou afremmen. Alleen een mondkapje zou 35% geweest zijn. De schattingen voor raakvlakbesmettingen ligt op ongeveer 0.01% of 0,001% van alle besmettingen dus hoe zo ooit aan dat getal gekomen zijn is voor mij een raadsel.
Raakvlakbesmetting -besmetting door aanraking van iets wat door een ander is aangeraakt - is weer wat anders dan besmetting via iemands handen, toch? Verder ben ik wel benieuwd naar je bron. Niet dat ik het er mee oneens ben dat er veel onzin voorbij komt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
[..] Raakvlakbesmetting -besmetting door aanraking van iets wat door een ander is aangeraakt - is weer wat anders dan besmetting via iemands handen, toch?
Klopt maar hoeveel handen heb jij sinds maart 2020 gegeven? Op een paar koppige mensen na zie ik mensen amper nog handen geven. Ik zelf gaf voor corona al amper een hand dus voor mij is het niet lastig moet ik er eerlijk bij zeggen dus ben waarschijnlijk ook geen goed voorbeeld.
[..] Klopt maar hoeveel handen heb jij sinds maart 2020 gegeven? Op een paar koppige mensen na zie ik mensen amper nog handen geven. Ik zelf gaf voor corona al amper een hand dus voor mij is het niet lastig moet ik er eerlijk bij zeggen dus ben waarschijnlijk ook geen goed voorbeeld.
Ligt er toch vooral aan met wie je bent? Als ik met jongeren of collega's ben komt het bijna dagelijks voor, met ouderen minder omdat zij zich er zelf niet prettig bij voelen.
[..] Klopt maar hoeveel handen heb jij sinds maart 2020 gegeven? Op een paar koppige mensen na zie ik mensen amper nog handen geven. Ik zelf gaf voor corona al amper een hand dus voor mij is het niet lastig moet ik er eerlijk bij zeggen dus ben waarschijnlijk ook geen goed voorbeeld.
Ik herinner me geen artikel waar dan ook over handen geven van de afgelopen maanden en vermoed dat je wat dingen door elkaar haalt, maar het zou kunnen dat het ergens, bv The Guardian zoals je aangaf, gepubliceerd is - er worden immers duizenden artikeltjes elke dag gepubliceerd. Tel daarbij de vele duizenden meninkjes en misleidende dingen op die verspreid worden via sociale media en dan kom je echt een heel eind.
Alsnog ben ik wel benieuwd over welk artikel je het had?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
[..] Ik herinner me geen artikel waar dan ook over handen geven van de afgelopen maanden en vermoed dat je wat dingen door elkaar haalt, maar het zou kunnen dat het ergens gepubliceerd is - er worden immers duizenden artikeltjes elke dag gepubliceerd. Tel daarbij de vele duizenden meninkjes en misleidende dingen op die verspreid worden via sociale media en dan kom je echt een heel eind.
Alsnog ben ik wel benieuwd over welk artikel je het had?!
Moet je het Heinsberg onderzoek even google. Dat is een Duits onderzoek geweest aan het begin van de pandemie geweest. Toen zijn onderzoekers bij mensen thuis geweest die corona hadden en hebben letterlijk allerlei voorwerpen geswapt en de virussen die ze daar op aantroffen konden zich niet meer vermenigvuldigden in een cel in een lab setting. Dus eigenlijk inactief virus. Daarvoor waren eigenlijk lab onderzoeken die in de ideale omstandigheid virus lang in leven konden houden. https://degouda.nl/duits-(...)baar-via-voorwerpen/ Volgens mij werd dat ook al snel duidelijk bij dat cruise schip waar veel besmettingen waren dat het vooral via de lucht ging.
[..] Moet je het Heinsberg onderzoek even google. Dat is een Duits onderzoek geweest aan het begin van de pandemie geweest. Toen zijn onderzoekers bij mensen thuis geweest die corona hadden en hebben letterlijk allerlei voorwerpen geswapt en de virussen die ze daar op aantroffen konden zich niet meer vermenigvuldigden in een cel in een lab setting. Dus eigenlijk inactief virus. Daarvoor waren eigenlijk lab onderzoeken die in de ideale omstandigheid virus lang in leven konden houden. https://degouda.nl/duits-(...)baar-via-voorwerpen/ Volgens mij werd dat ook al snel duidelijk bij dat cruise schip waar veel besmettingen waren dat het vooral via de lucht ging.
Klopt die daar was in het begin ook de paniek dat het via raakvlak besmettingen kon. Maar later was toch we de stelling dat het vooral via de lucht ging. Voor de rest heb ik niks tegen goede hand hygiëne hoor. Tegen heel veel infectieziektes werkt dat erg goed in het voorkomen ervan dat je iets oploopt. Maar toen was er behoorlijk wat paniek gecreëerd tot aan mensen die hun groente en fruit in chloor gingen wekken zoals in Amerika bijvoorbeeld. Dan ben je doel behoorlijk voorbij geschoten.
[..] Klopt die daar was in het begin ook de paniek dat het via raakvlak besmettingen kon. Maar later was toch we de stelling dat het vooral via de lucht ging. Voor de rest heb ik niks tegen goede hand hygiëne hoor. Tegen heel veel infectieziektes werkt dat erg goed in het voorkomen ervan dat je iets oploopt. Maar toen was er behoorlijk wat paniek gecreëerd tot aan mensen die hun groente en fruit in chloor gingen wekken zoals in Amerika bijvoorbeeld. Dan ben je doel behoorlijk voorbij geschoten.
Hier toch net zo net het winkelmandjes 'schoonmaken', deurknopje van de trein proberen te openen met je elleboog
[..] Hier toch net zo net het winkelmandjes 'schoonmaken', deurknopje van de trein proberen te openen met je elleboog
Nog steeds zie ik het voorbij komen van mensen die hun complete winkelwagen aan het poetsen zijn. Persoonlijk denk ik dat het weinig zin heeft want daarna kom je in de supermarkt waar Jan en alleman aan de producten heeft gezeten. Zelf denk ik dan doe je boodschappen en als je thuis bent met alles wegzetten was je handen en klaar. Maar voor corona waren bijvoorbeeld genoeg voorbeelden die naar voren kwamen dat in de horeca op rauw eten de E. coli bacterie gevonden werd. Dat komt gewoon door iemand die na het schijten niet gewoon even normaal zijn handen wast.
Op vrijdag 24 december 2021 22:47 schreef Anton91 het volgende: De cijfers van Italië vandaag zijn ook weer En daar hebben ze altijd een mondkapjesplicht binnen gehad en nu ook weer buiten. In een week tijd +46% meer besmettingen.
[..] Raakvlakbesmetting -besmetting door aanraking van iets wat door een ander is aangeraakt - is weer wat anders dan besmetting via iemands handen, toch? Verder ben ik wel benieuwd naar je bron. Niet dat ik het er mee oneens ben dat er veel onzin voorbij komt.
Verplicht handschoentjes dragen gaat ook nog wel gebeuren. U las het hier als eerst.
Ik vind geen handen geven zakelijk zeer ongemakkelijk.
Op vrijdag 24 december 2021 23:12 schreef Jed1Gam het volgende: Mondkapjes werken als je ze smorgens opzet bij het opstaan en dan pas savonds weer afdoet als je naar bed gaat.
Niet als je dat ding 30x keer op en af doet en juist op de momenten dat het wat brengt, aan de eettafel, thuis in de woonkamer niet draagt.
Echt een maatregel die in de theorie geweldig werkt, met mooie theoretisch onderbouwde percentages, maar in de praktijk onmogelijk uitvoerbaar is.
In 2022 een asbest marsmannetje pak verplicht, allemaal eigen zuurstof tank.
Probeer wel te checken of mijn gesprekspartners dan in zijn voor een elleboog of boks, maar meestal is het een beetje afwachten wat de andere partij doet. Het voelt voor mij onnatuurlijk, vind het best een gemis. Ga ook zeker weer handen geven als het weer mag.
Het was hier in Nederland toch ook zo dat in de beginfase van corona mensen die besmet waren iedere dag hun huis moesten schoonmaken om verspreiding tegen te gaan
[..] Probeer wel te checken of mijn gesprekspartners dan in zijn voor een elleboog of boks, maar meestal is het een beetje afwachten wat de andere partij doet. Het voelt voor mij onnatuurlijk, vind het best een gemis. Ga ook zeker weer handen geven als het weer mag.
Vind dat echt een soort pyrus overwinning. Namelijk niet zo belangrijk.
Inderdaad, geloof ook niet dat het heel erg helpt. Nu gaat een groot deel van de mensen gewoon de tijd doden met bezoeken van de winkels die wel open zijn. Ik kom vaak bij slijterijen en ken veel eigenaars, die zaken draaien beter dan ooit. Idem voor de kaasboer en slager (nee, niet alleen nu rond de feestdagen).
[..] Inderdaad, geloof ook niet dat het heel erg helpt. Nu gaat een groot deel van de mensen gewoon de tijd doden met bezoeken van de winkels die wel open zijn. Ik kom vaak bij slijterijen en ken veel eigenaars, die zaken draaien beter dan ooit. Idem voor de kaasboer en slager (nee, niet alleen nu rond de feestdagen).
En al die mensen kunnen gewoon zomaar zonder reden eindeloos allerlei winkels bezoeken? Het begrip Lockdown is kennelijk ook aan inflatie onderhevig.
[..] Ik vind geen handen geven zakelijk zeer ongemakkelijk.
Dit inderdaad. Bij daten vind ik (be)groeten nog ongemakkelijker.
[..] En al die mensen kunnen gewoon zomaar zonder reden eindeloos allerlei winkels bezoeken? Het begrip Lockdown is kennelijk ook aan inflatie onderhevig.
Dat deden die mensen voor de lockdown ook, natuurlijk
* Tijger_m heeft alles lekker laten thuisbezorgen, heeeeeeeeeeeerlijk.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2021 23:58:55 ]
[..] En al die mensen kunnen gewoon zomaar zonder reden eindeloos allerlei winkels bezoeken? Het begrip Lockdown is kennelijk ook aan inflatie onderhevig.
Jup, er zijn hordes mensen die niet zo veel om handen hebben en behoefte aan een praatje of gewoon wat shoppen.
[..] Jup, er zijn hordes mensen die niet zo veel om handen hebben en behoefte aan een praatje of gewoon wat shoppen.
Afgelopen woensdag had ik een paar essentiële afspraken staan in België. Ik was stom verbaast dat het een paar winkels en een restaurant bleken te zijn op locatie.
[..] Lekker man. Doen wij morgen en overmorgen. Merry Christmas
*edit: vandaag en morgen
Morgen Kerstdiner, overmorgen rustig aan want de schoonouders trekken geen 2 grote maaltijden achter elkaar, 80 jarigen eten niet zo veel meer naar het schijnt
[..] Morgen Kerstdiner, overmorgen rustig aan want de schoonouders trekken geen 2 grote maaltijden achter elkaar, 80 jarigen eten niet zo veel meer naar het schijnt
Geen grote kalkoen bestelt? Waar je naar Engels gebruik 3 a 4 dagen van eet en het dan zo zat bent dat je blij bent dat kerstmis maar 1 keer per jaar is.
[..] Morgen Kerstdiner, overmorgen rustig aan want de schoonouders trekken geen 2 grote maaltijden achter elkaar, 80 jarigen eten niet zo veel meer naar het schijnt
[..] Afgelopen woensdag had ik een paar essentiële afspraken staan in België. Ik was stom verbaast dat het een paar winkels en een restaurant bleken te zijn op locatie.
al besproken
[..] Idd. Het merendeel van de winkels inclusief kerstkoor en publiek is hier gewoon open. Lockdown.
Oh ben niet bekend met waar jij woont. Ging uit van Nederland. Hier zijn het alleen drogisterijen en alles wat eten/drinken verkoopt open. Andere winkels, restaurants mag alleen worden afgehaald. Doorstroomlocaties contactberoepen, sport, onderwijs ligt helemaal stil
[..] Er is geen lockdown. Enkel sluiting van bepaalde winkels.
Alle winkels muv een paar specifieke, alle sportlocaties, kantoren, congreszalen, kappers, alle horeca, musea, poppodia, schouwburgen, dierenparken, pretparken, scholen, zwembaden. Ja. Geen lockdown. Paar winkeltjes.
[..] Geen grote kalkoen bestelt? Waar je naar Engels gebruik 3 a 4 dagen van eet en het dan zo zat bent dat je blij bent dat kerstmis maar 1 keer per jaar is.
Schoonouders zijn niet Engels, natuurlijk, maar Welsh en iedereen heeft een hekel aan kalkoen hier
Morgen doen we een Kemper Landhoen en een kogelbiefstuk voor schoonvader.
[..] Geen grote kalkoen bestelt? Waar je naar Engels gebruik 3 a 4 dagen van eet en het dan zo zat bent dat je blij bent dat kerstmis maar 1 keer per jaar is.
Kreeg vanavond nog een foto van een kalkoen doorgestuurd
[..] Oh ben niet bekend met waar jij woont. Ging uit van Nederland. Hier zijn het alleen drogisterijen en alles wat eten/drinken verkoopt open. Andere winkels, restaurants mag alleen worden afgehaald. Doorstroomlocaties contactberoepen, sport, onderwijs ligt helemaal stil
Best ingrijpend voor de mensen
Het is ook ingrijpend. Maar nog genoeg open om een leuk rondje te maken als je je verveeld.
[..] Oh ben niet bekend met waar jij woont. Ging uit van Nederland. Hier zijn het alleen drogisterijen en alles wat eten/drinken verkoopt open. Andere winkels, restaurants mag alleen worden afgehaald. Doorstroomlocaties contactberoepen, sport, onderwijs ligt helemaal stil
Best ingrijpend voor de mensen
Ja.. zit jij in lockdown, in NL? Hell voor je man. Met al die kerstkoren en wijnstalletjes in je lokale winkelstraat.
[..] Alle winkels muv een paar specifieke, alle sportlocaties, kantoren, congreszalen, kappers, alle horeca, musea, poppodia, schouwburgen, dierenparken, pretparken, scholen, zwembaden. Ja. Geen lockdown. Paar winkeltjes.
Wacht even, in de eerste plaats zijn de meeste daarvan geen winkels.
Ten tweede, de supermarkten zijn open. Wat wil je nog meer?
(sorry, moest even lachen; viel uit mijn rol )
[..] Alle winkels muv een paar specifieke, alle sportlocaties, kantoren, congreszalen, kappers, alle horeca, musea, poppodia, schouwburgen, dierenparken, pretparken, scholen, zwembaden. Ja. Geen lockdown. Paar winkeltjes.
De winkelstraten zijn gewoon druk. Welke lockdown?
[..] Schoonouders zijn niet Engels, natuurlijk, maar Welsh en iedereen heeft een hekel aan kalkoen hier
Morgen doen we een Kemper Landhoen en een kogelbiefstuk voor schoonvader.
Sorry, geen grote schaap bestelt? Waar je naar Welsh gebruik 3 a 4 dagen van eet en daarna blij bent dat kerst maar 1 keer per jaar is. (lees dit cynisch aub).
[..] Probeer wel te checken of mijn gesprekspartners dan in zijn voor een elleboog of boks, maar meestal is het een beetje afwachten wat de andere partij doet. Het voelt voor mij onnatuurlijk, vind het best een gemis. Ga ook zeker weer handen geven als het weer mag.
Eerst even zien hoe dat gaat. Het is een beetje een besmette handeling geworden nu alleen wappies en low lifes het doen.
In het begin voelde het heel raar om het niet te doen maar nu sta ik er geen moment meer bij stil.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
[..] De winkelstraten zijn gewoon druk. Welke lockdown?
Die waar de MP zijn betoog mee begon?
Kijk, het is prima dat jij er overduidelijk geen last van hebt, mooi voor jou. Maar het wordt nu wel een beetje zuigen wat je doet, want je weet dondersgoed dat we gewoon in een lockdown zitten, welke semantiek je er ook tegenaan gooit. Snap niet wat voor nut het heeft om dat maar telkens te willen bagatelliseren, helemaal niet van een mod.
Op zaterdag 25 december 2021 00:20 schreef capricia het volgende: De wegrestaurants zijn trouwens ook gewoon open. La Place en de De Brug ieg. Van der Valk wellicht ook.
Klopt, had ik ook wat over gelezen dat die open mochten blijven vooral vanwege truckers. Daarom was er al een stormloop op die restaurants.
[..] Sorry, geen grote schaap bestelt? Waar je naar Welsh gebruik 3 a 4 dagen van eet en daarna blij bent dat kerst maar 1 keer per jaar is. (lees dit cynisch aub).
Heh, da's het geluk van in Nederland zijn, we hoeven geen heel lam te eten
Kijk, het is prima dat jij er overduidelijk geen last van hebt, mooi voor jou. Maar het wordt nu wel een beetje zuigen wat je doet, want je weet dondersgoed dat we gewoon in een lockdown zitten, welke semantiek je er ook tegenaan gooit. Snap niet wat voor nut het heeft om dat maar telkens te willen bagatelliseren, helemaal niet van een mod.
Wat is die lockdown dan precies..of zit jij in een lockdown. Want het is gewoon druk in de winkelstraat. En langs de weg.
Op zaterdag 25 december 2021 00:23 schreef leolinedance het volgende: Het is wel heel klote voor de jongeren die lekker willen stappen en ondernemers die de tent moeten sluiten. Het enige wat ik mis is zaalvoetbal
Ik hoor ze letterlijk nu lallend over straat gaan hier dus blijkbaar is er een grijs circuit voor de jeugd
Op zaterdag 25 december 2021 00:20 schreef capricia het volgende: De wegrestaurants zijn trouwens ook gewoon open. La Place en de De Brug ieg. Van der Valk wellicht ook.
Vd Valk niet. Althans degene die ik vd week probeerde niet. Voor hotelgasten wel neem ik aan.
[..] Heh, da's het geluk van in Nederland zijn, we hoeven geen heel lam te eten
Mha rond pasen heb je in Nederland die zuiglammeren en die zijn erg lekker. Maar wat ze in het VK als lam bestempelen is gewoon al bijna een schaap en daar ben ik ook geen fan van. Zeker niet met die gore muntsaus.
[..] Mha rond pasen heb je in Nederland die zuiglammeren en die zijn erg lekker. Maar wat ze in het VK als lam bestempelen is gewoon al bijna een schaap en daar ben ik ook geen fan van. Zeker niet met die gore muntsaus.
Mintsaus
Ik heb het verbannen van de Kerst tafel...ja, ze hebben het meegebracht
[..] Wat is die lockdown dan precies..of zit jij in een lockdown. Want het is gewoon druk in de winkelstraat. En langs de weg.
Ik hoop maar dat het de wijn van de buitententjes is, veel meer chocola kan ik hier niet van maken.
[..] Toen ik hoorde van iemand dat ie z'n reet afveegde met z'n hand begon ik steeds creatiever met m'n ellebogen te worden.
Dit topic wordt steeds wonderlijker.
Laten we het erop houden dat iedereen een andere definitie heeft van het woord lockdown.
Sommigen vinden iets een lockdown als enkel de restaurants dicht zijn; anderen vinden de huidige situatie een lockdown; anderen wanneer er geen kerst koren te vinden zijn; en weer anderen vinden het pas een lockdown als mensen thuis opgesloten zitten.
Sommigen vinden iets een lockdown als enkel de restaurants dicht zijn; anderen vinden de huidige situatie een lockdown; anderen wanneer er geen kerst koren te vinden zijn; en weer anderen vinden het pas een lockdown als mensen thuis opgesloten zitten.
Ieder zo z’n ding.
Als de action gesloten is. Natuurlijk!
[..] Er werd ook geen QR gevraagd bij de La Place. Die is kennelijk effectief weg.
Hema/Ikea pro-tip: Ga met 3 antivaxxers lunchen. 1 met QR haalt eten voor 4 man, de andere 3 gaan alvast zitten. QR wordt gescand bij de kassa en lekker smullennnn
Het was leuk je gekend te hebben
Ieder zo z’n ding.
Ieder zo z’n ding.
In de buitenlandse kranten werd wel gepubliceerd dat Nederland in lockdown is. Kreeg het te horen van familie uit Zuid Amerika.
Israël stelt start vaccinaties voor vierde dosis coronavirus uit.
De vaccinaties zouden op zondag 26 december beginnen, maar zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld. De Israëlische regering heeft besloten vaccinaties aan banden te leggen na een nieuwe beoordeling dat de Omicron-variant een mildere ziekte veroorzaakt dan andere varianten, hoewel deze zich sneller verspreidt en vaccins beter vermijdt.
De vaccinaties zouden op zondag 26 december beginnen, maar zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld. De Israëlische regering heeft besloten vaccinaties aan banden te leggen na een nieuwe beoordeling dat de Omicron-variant een mildere ziekte veroorzaakt dan andere varianten, hoewel deze zich sneller verspreidt en vaccins beter vermijdt.
[..] Hema/Ikea pro-tip: Ga met 3 antivaxxers lunchen. 1 met QR haalt eten voor 4 man, de andere 3 gaan alvast zitten. QR wordt gescand bij de kassa en lekker smullennnn
Nou, wat een pro-tip. Je kunt nergens binnen gaan zitten eten. Bovendien is de Hema is gesloten en bij Ikea kun je alleen de online bestelde spullen afhalen.