Is ook zo. Maar krijg altijd jeuk van die 'typisch Nederlands' uitspraken. Slaat meestal nergens op, maar het klinkt zo leuk hèquote:Op vrijdag 24 december 2021 19:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De halve wereld eet met hun handen, dus het valt allemaal wel mee.
Dank voor deze mooie uitgebreide post.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende:
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.
Sow koekoekquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende:
Het OMT en het kabinet kunnen de tering krijgen. Ik luister niet meer naar ze. Open die rotzooi.
Het is mooi geweest.
Na toiletbezoek is het heel normaal (of dat zou het moeten zijn) dat je je handen met water en zeep wast. Anders ben je 'n viezerik.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er staat niet dat de helft geen handen wast. Er staat met water en zeep. Een significant verschil.
Maar nogmaals, baseer je op meer indicatoren dan enkel dit. Wellicht zijn wij op andere vlakken wel weer veel schoner dan mensen in andere landen.
Luisterde je al dan?quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende:
Het OMT en het kabinet kunnen de tering krijgen. Ik luister niet meer naar ze. Open die rotzooi.
Het is mooi geweest.
Als ze al versoepelen verwacht ik enkel een school opening en wellicht wat versoepelingen rondom sport. Oh, en shoppen op afspraak.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet.
Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
Eens.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zou misdadig zijn.
Het middel is dan erger dan de kwaal.
Wel gewoon lekker jezelf kapot testen dit kerstweekendquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende:
Het is mooi geweest.
Je doet er alleen zo weinig aan als ze sectoren sluiten. Enige waar je controle op hebt is je eigen persoonlijke situatie bij vrienden en familie.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende:
Het is mooi geweest.
Ik spuug iedereen en z'n moeder in het gezicht dit weekendquote:Op vrijdag 24 december 2021 20:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel gewoon lekker jezelf kapot testen dit kerstweekend![]()
We willen geen kerstpiek krijgen
Oh was jij dit? Lekker tuffen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik spuug iedereen en z'n moeder in het gezicht dit weekend
Ben net terug joh.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel gewoon lekker jezelf kapot testen dit kerstweekend![]()
We willen geen kerstpiek krijgen
quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik spuug iedereen en z'n moeder in het gezicht dit weekend
En de reisbewegingen, waar het bij Rutte allemaal om draait.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je doet er alleen zo weinig aan als ze sectoren sluiten. Enige waar je controle op hebt is je eigen persoonlijke situatie bij vrienden en familie.
quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende:
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.
[..]
(1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering).
[..]
(2) Over upticks in misbehaviour
Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning
School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.Ter kennisgeving aangenomen. Doen we niks mee, want de zorg. Doe maar wat grasduinen op Wikipedia. Gewoon een beetje omdenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(3) En over detoriated mental health
[ afbeelding ]
Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids
[..]
Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them
[..]
Groeten,
Mark en Hugo.
Het virus trekt zich niks aan van depressieve kids en jongeren met zelfmoordneigingen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we niks mee, want de zorg. Doe maar wat grasduinen op Wikipedia. Gewoon een beetje omdenken.
Groeten,
Mark en Hugo.
Omdat de zorg het nog ongekend druk heeft, zal bij een griepgolf uiteraard ook ingrepen worden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:40 schreef Mondkapje het volgende:
Krijgen we straks bij elke zware griepgolf ook een lockdown? Gewoon omdat het kan?
We zijn een pandemie aan het bestrijden jongens. Beetje prioriteiten stellen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het virus trekt zich niks aan van depressieve kids en jongeren met zelfmoordneigingen.
Groetjes,
Hugo.
Je wilt je 93-jarige oma met 1.001 ernstige gezondheidsproblemen toch niet besmetten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn een pandemie aan het bestrijden jongens. Beetje prioriteiten stellen.
Vooralsnog wel. Andere landen scherpen aan maar nergens lockdowns.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Mondkapje het volgende:
Zijn wij de enige in de wereld die nu in een lockdown zitten tot half januari?
Maar de gevallen van 7 dagen terug betreffen toch niet enkel de omicronvariant? Ja, hij grijpt snel om zich heen maar delta is niet geelimineerd ofzo.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
Dat is niet 100% omikron.quote:Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |