[..] Nederlanders zijn sowieso niet heel hygiënisch. Handen wassen na het pissen en voor je in de schaal met borrelhapjes graait, gebeurt in Nederland weinig ten opzichte van andere landen.
Gebaseerd op je eigen ervaring of heb je ook een fatsoenlijke bron? Ik heb deze ervaring totaal niet, integendeel zelfs.
Het demissionaire kabinet gaat de huidige coronamaatregelen nog niet versoepelen na een tussentijds advies hierover van het Outbreak Management Team (OMT). Ondanks signalen dat de omikronvariant minder besmettelijk lijkt te zijn, vindt het OMT het nog te voorbarig om het maatregelenpakket aan te passen. https://www.nu.nl/coronav(...)aan-maatregelen.html
Er is anders beloofd. Men wil gewoon niet toegeven ernaast te hebben gezeten. 70% minder kans om opgenomen te worden.
Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
[..] Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
Dat de helft na een bezoekje aan de wc de handen niet wast, is in elk geval ranzig. En niet heel erg hygiënisch.
[..] Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
De halve wereld eet met hun handen, dus het valt allemaal wel mee.
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.
quote:
From kindergarten to college, school administrators are working through an array of evolving data on the Omicron variant in an effort to determine whether to keep schools open after the holiday break.
[...]
Nearly two years in, the Covid-19 pandemic has led to significant learning loss (1) among students, upticks in misbehavior (2) and scars from deteriorated mental health (3). Social skills have diminished, gun violence has increased, and fights have multiplied.
(1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering).
quote:
Abstract School closures have been a common tool in the battle against COVID-19. Yet, their costs and benefits remain insufficiently known. We use a natural experiment that occurred as national examinations in The Netherlands took place before and after lockdown to evaluate the impact of school closures on students’ learning. The Netherlands is interesting as a “best-case” scenario, with a short lockdown, equitable school funding, and world-leading rates of broadband access. Despite favorable conditions, we find that students made little or no progress while learning from home. Learning loss was most pronounced among students from disadvantaged homes.
(2) Over upticks in misbehaviour
Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning
School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(3) En over detoriated mental health
Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids
quote:
‘Every day is the exact same. You kind of feel like, what’s the point?’
A year of school shutdowns and family trauma leads to social isolation, stress and mental-health issues
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them
quote:
MONTEREY PARK, Calif.—JR Dzubak was breaking up a fistfight between a group of high-school boys in July when he had a moment of doubt. What if he wasn’t doing enough?
The chief executive of a Boys & Girls Club in Los Angeles County has spent the past 18 months watching the pandemic wreak havoc on the mental health of his club’s children. When more kids returned to the club in person in the spring, many seemed listless and distracted, said Mr. Dzubak, who, at 50, has worked for the Boys & Girls Clubs since he was a 16-year-old counselor in training. Children sat by themselves or in small groups. Some kids acted out, cursing and shoving each other.
The club’s counselors have reported that more children and teens are having suicidal thoughts. A few began cutting themselves.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende: Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens waar worden weggewoven. [..] (1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering). [..] (2) Over upticks in misbehaviour
Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning
School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(3) En over detoriated mental health
Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids [..] Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them [..]
Dat boeit het OMT & co allemaal niet blijkbaar. Dat een stel bejaarden met overgewicht nog een jaar extra kunnen strompelen is belangrijker blijkbaar.
Enerzijds...tja, Rutte had gezegd dat hij als Omicron mee leek te vallen zo snel mogelijk een persconferentie zou geven om te versoepelen; wat nu dus alsnog niet gebeurd (zoals verwacht).
Anderzijds... snap ik het ook wel. En zou ik ook wel commentaar hebben als ze nu opeens weer dingen toe zouden gaan staan; net nadat oa de horeca dicht moest op dagen waar ze vaak nogal veel omzet draaien. Net nadat ze spullen weg hebben kunnen gooien en dergelijke. Dan liever even doorzetten tot januari; cijfers zo laag mogelijk krijgen. Dat we niet openen om vervolgens paar weken later alweer te sluiten.
Dat gezegd hebbende: als blijkt dat de cijfers mid januari nog steeds stabiel zijn of dalen.. en omicron nog steeds minder gevaarlijk lijkt... dan moeten ze wel echt gaan versoepelen en dan heb ik het niet enkel over onderwijs (waar het wel op neer zal komen gok ik).
[..] Enerzijds...tja, Rutte had gezegd dat hij als Omicron mee leek te vallen zo snel mogelijk een persconferentie zou geven om te versoepelen; wat nu dus alsnog niet gebeurd (zoals verwacht).
Anderzijds... snap ik het ook wel. En zou ik ook wel commentaar hebben als ze nu opeens weer dingen toe zouden gaan staan; net nadat oa de horeca dicht moest op dagen waar ze vaak nogal veel omzet draaien. Net nadat ze spullen weg hebben kunnen gooien en dergelijke. Dan liever even doorzetten tot januari; cijfers zo laag mogelijk krijgen. Dat we niet openen om vervolgens paar weken later alweer te sluiten.
Dat gezegd hebbende: als blijkt dat de cijfers mid januari nog steeds stabiel zijn of dalen.. en omicron nog steeds minder gevaarlijk lijkt... dan moeten ze wel echt gaan versoepelen en dan heb ik het niet enkel over onderwijs (waar het wel op neer zal komen gok ik).
Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet. Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
[..] Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet. Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.