abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 19:46:12 #51
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202789574
quote:
Nou. Zullen we het maar helemaal goed doen dan? Voortaan iedereen verplicht zo boodschappen laten doen:

pi_202789577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:29 schreef Jed1Gam het volgende:
2G+ wordt de nieuwe strategie om iedereen aan de booster te krijgen.
Dan zullen ze toch aardig wat sectoren weer open moeten doen.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:47:42 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nederlanders zijn sowieso niet heel hygiënisch. Handen wassen na het pissen en voor je in de schaal met borrelhapjes graait, gebeurt in Nederland weinig ten opzichte van andere landen.
Gebaseerd op je eigen ervaring of heb je ook een fatsoenlijke bron? Ik heb deze ervaring totaal niet, integendeel zelfs.
pi_202789594
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nou. Zullen we het maar helemaal goed doen dan? Voortaan iedereen verplicht zo boodschappen laten doen:

[ afbeelding ]
Lijkt me niet echt een prettig pak als je de vorige avond bijvoorbeeld bruine bonen hebt gegeten.
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:49:39 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789610
quote:
Haha ik heb dit een paar maanden geleden regelmatig als grap gebruikt om bepaalde maatregelen in het absurde te trekken. Dit kan echt niet _O-
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:50:30 #56
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202789619
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Rutte komt aan bij Catshuisoverleg na 523e OMT-advies, verwacht "een moeilijke boodschap"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202789641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Gebaseerd op je eigen ervaring of heb je ook een fatsoenlijke bron? Ik heb deze ervaring totaal niet, integendeel zelfs.
Zie: https://www.statista.com/(...)er-using-the-toilet/
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:52:29 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Née.
Ow is dat veranderd, werd een tijd geleden wel beweerd in ieder geval.
pi_202789650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:46 schreef groenen het volgende:

[..]
Dan zullen ze toch aardig wat sectoren weer open moeten doen.
Alle tijd tussen april en oktober.
pi_202789652
Het demissionaire kabinet gaat de huidige coronamaatregelen nog niet versoepelen na een tussentijds advies hierover van het Outbreak Management Team (OMT). Ondanks signalen dat de omikronvariant minder besmettelijk lijkt te zijn, vindt het OMT het nog te voorbarig om het maatregelenpakket aan te passen.
https://www.nu.nl/coronav(...)aan-maatregelen.html

Er is anders beloofd.
Men wil gewoon niet toegeven ernaast te hebben gezeten.
70% minder kans om opgenomen te worden.
pi_202789664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ow is dat veranderd, werd een tijd geleden wel beweerd in ieder geval.
Wel heeel lang geleden
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202789666
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Haha ik heb dit een paar maanden geleden regelmatig als grap gebruikt om bepaalde maatregelen in het absurde te trekken. Dit kan echt niet _O-
De waarheid heeft de Speld al ingehaald. Bij sommige artikelen moet ik ook 3x checken of het een persiflage is of echt nieuws.
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:55:40 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789684
quote:
Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
pi_202789698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Daar staat niets over borrelhapjes. Ik ga ervan uit dat mensen dan wél hun handen wassen Overigens is het nogal kort door de bocht om Nederlanders onhygiënisch te vinden op basis van één indicator.
Dat de helft na een bezoekje aan de wc de handen niet wast, is in elk geval ranzig. En niet heel erg hygiënisch.
pi_202789703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
De halve wereld eet met hun handen, dus het valt allemaal wel mee.
pi_202789732
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ja, dat gebeurd de laatste tijd wel vaker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202789749
Het OMT weet het beter dan die van Denemarken, Zuid-Afrika en VK bij elkaar.
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:03:20 #68
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202789763
OMT vergadering; oke jongens, Omikron is 70% minder ziekmakend. Wat gaan we doen?

Zullen we de quarantaine regels aanscherpen?

UITSTEKEND IDEE.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202789764
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.

quote:
From kindergarten to college, school administrators are working through an array of evolving data on the Omicron variant in an effort to determine whether to keep schools open after the holiday break.

[...]

Nearly two years in, the Covid-19 pandemic has led to significant learning loss (1) among students, upticks in misbehavior (2) and scars from deteriorated mental health (3). Social skills have diminished, gun violence has increased, and fights have multiplied.
(1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering).

quote:
Abstract
School closures have been a common tool in the battle against COVID-19. Yet, their costs and benefits remain insufficiently known. We use a natural experiment that occurred as national examinations in The Netherlands took place before and after lockdown to evaluate the impact of school closures on students’ learning. The Netherlands is interesting as a “best-case” scenario, with a short lockdown, equitable school funding, and world-leading rates of broadband access. Despite favorable conditions, we find that students made little or no progress while learning from home. Learning loss was most pronounced among students from disadvantaged homes.
(2) Over upticks in misbehaviour

Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning

School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(3) En over detoriated mental health

Artikel 1: Loneliness, Anxiety and Loss: the Covid's toll oin kids

quote:
‘Every day is the exact same.
You kind of feel like, what’s the point?’

A year of school shutdowns and family trauma leads to social isolation, stress and mental-health issues
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them
quote:
MONTEREY PARK, Calif.—JR Dzubak was breaking up a fistfight between a group of high-school boys in July when he had a moment of doubt. What if he wasn’t doing enough?

The chief executive of a Boys & Girls Club in Los Angeles County has spent the past 18 months watching the pandemic wreak havoc on the mental health of his club’s children. When more kids returned to the club in person in the spring, many seemed listless and distracted, said Mr. Dzubak, who, at 50, has worked for the Boys & Girls Clubs since he was a 16-year-old counselor in training. Children sat by themselves or in small groups. Some kids acted out, cursing and shoving each other.

The club’s counselors have reported that more children and teens are having suicidal thoughts. A few began cutting themselves.
SPOILER
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202789776
Ik word een beetje onpasselijk van het woord 'voorbarig'.
pi_202789780
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:03 schreef nostra het volgende:
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens waar worden weggewoven.
[..]
(1) Over signficant learning loss, een studie naar de Nederlandse situatie, die qua omstandigheden "ideaal", d.w.z. het minst invastief, zou horen te zijn (korte lockdown, goede toegang tot internet, goede publieke financiering).
[..]

Schools Confront a Wave of Student Misbehavior, Driven by Months of Remote Learning

School districts across the U.S. say they are seeing a surge of student misbehavior in the return to in-person learning, after months of closures and disruptions due to the pandemic.

SPOILER

[ afbeelding ]

[..]
Artikel 2: Kids Head Back to School—and Bring Covid-19’s Mental-Health Scars With Them
[..]

Dat boeit het OMT & co allemaal niet blijkbaar. Dat een stel bejaarden met overgewicht nog een jaar extra kunnen strompelen is belangrijker blijkbaar.
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:05:13 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat de helft na een bezoekje aan de wc de handen niet wast, is in elk geval ranzig. En niet heel erg hygiënisch.
Er staat niet dat de helft geen handen wast. Er staat met water en zeep. Een significant verschil.

Maar nogmaals, baseer je op meer indicatoren dan enkel dit. Wellicht zijn wij op andere vlakken wel weer veel schoner dan mensen in andere landen.
pi_202789784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:33 schreef _serial_ het volgende:
OMT adviseert om huidige coronamaatregelen nog niet aan te passen

Zijn ze toch nog stiekem bij elkaar gekomen?
Enerzijds...tja, Rutte had gezegd dat hij als Omicron mee leek te vallen zo snel mogelijk een persconferentie zou geven om te versoepelen; wat nu dus alsnog niet gebeurd (zoals verwacht).

Anderzijds... snap ik het ook wel. En zou ik ook wel commentaar hebben als ze nu opeens weer dingen toe zouden gaan staan; net nadat oa de horeca dicht moest op dagen waar ze vaak nogal veel omzet draaien. Net nadat ze spullen weg hebben kunnen gooien en dergelijke. Dan liever even doorzetten tot januari; cijfers zo laag mogelijk krijgen. Dat we niet openen om vervolgens paar weken later alweer te sluiten.

Dat gezegd hebbende: als blijkt dat de cijfers mid januari nog steeds stabiel zijn of dalen.. en omicron nog steeds minder gevaarlijk lijkt... dan moeten ze wel echt gaan versoepelen en dan heb ik het niet enkel over onderwijs (waar het wel op neer zal komen gok ik).
pi_202789805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Enerzijds...tja, Rutte had gezegd dat hij als Omicron mee leek te vallen zo snel mogelijk een persconferentie zou geven om te versoepelen; wat nu dus alsnog niet gebeurd (zoals verwacht).

Anderzijds... snap ik het ook wel. En zou ik ook wel commentaar hebben als ze nu opeens weer dingen toe zouden gaan staan; net nadat oa de horeca dicht moest op dagen waar ze vaak nogal veel omzet draaien. Net nadat ze spullen weg hebben kunnen gooien en dergelijke. Dan liever even doorzetten tot januari; cijfers zo laag mogelijk krijgen. Dat we niet openen om vervolgens paar weken later alweer te sluiten.

Dat gezegd hebbende: als blijkt dat de cijfers mid januari nog steeds stabiel zijn of dalen.. en omicron nog steeds minder gevaarlijk lijkt... dan moeten ze wel echt gaan versoepelen en dan heb ik het niet enkel over onderwijs (waar het wel op neer zal komen gok ik).
Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet.
Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:07:55 #75
445514 DonDruiper
pi_202789815
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Dat zou meteen gezichtsverlies zijn, en dat willen ze natuurlijk niet.
Ze gaan gewoon vasthouden aan het schema, of verlengen. Een andere scenario komt niet in de routekaart voor van het OMT.
Dat zou misdadig zijn.

Het middel is dan erger dan de kwaal.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:09:24 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De halve wereld eet met hun handen, dus het valt allemaal wel mee.
Is ook zo. Maar krijg altijd jeuk van die 'typisch Nederlands' uitspraken. Slaat meestal nergens op, maar het klinkt zo leuk hè ;)
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:13:35 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202789851
quote:
Over wat er verder kapot gaat in het onderwijs had de WSJ vandaag een aardige samenvatting met daarin verweven uitgebreide artikelen op de specifieke onderwerpen. Nogal wat leesvoer, maar ik schrok er wel van, ondanks dat de algemene lijnen natuurlijk gevoeglijk bekend zijn, maar toch telkens maar worden weggewoven.
Dank voor deze mooie uitgebreide post.

Al had ik het misschien liever niet geweten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:13:45 #78
445514 DonDruiper
pi_202789852
Het OMT en het kabinet kunnen de tering krijgen. Ik luister niet meer naar ze. Open die rotzooi.

Het is mooi geweest.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:16:37 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202789884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende:
Het OMT en het kabinet kunnen de tering krijgen. Ik luister niet meer naar ze. Open die rotzooi.

Het is mooi geweest.
Sow koekoek
pi_202789891
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er staat niet dat de helft geen handen wast. Er staat met water en zeep. Een significant verschil.

Maar nogmaals, baseer je op meer indicatoren dan enkel dit. Wellicht zijn wij op andere vlakken wel weer veel schoner dan mensen in andere landen.
Na toiletbezoek is het heel normaal (of dat zou het moeten zijn) dat je je handen met water en zeep wast. Anders ben je 'n viezerik.
pi_202789897
quote:

Het is mooi geweest.
Luisterde je al dan?
pi_202789906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als ze al versoepelen verwacht ik enkel een school opening en wellicht wat versoepelingen rondom sport. Oh, en shoppen op afspraak.
Want ja, nog steeds ‘veel onzekerheid’ en ‘ja, maar de zorg’.

Restaurants, musea, bioscopen mogen gelukkig zijn als ze in maart of april weer iets mogen imo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dat zou misdadig zijn.

Het middel is dan erger dan de kwaal.
Eens.

Maar de zorg he.
pi_202789918
quote:

Het is mooi geweest.
Wel gewoon lekker jezelf kapot testen dit kerstweekend :+

We willen geen kerstpiek krijgen ~:)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202789920
quote:

Het is mooi geweest.
Je doet er alleen zo weinig aan als ze sectoren sluiten. Enige waar je controle op hebt is je eigen persoonlijke situatie bij vrienden en familie.
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:23:12 #85
445514 DonDruiper
pi_202789960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik spuug iedereen en z'n moeder in het gezicht dit weekend
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202789977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:23 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Oh was jij dit? Lekker tuffen.

https://www.telegraaf.nl/(...)d-door-boostereisers
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:25:00 #87
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202789978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ben net terug joh.

Was niet druk trouwens, 2 voor mij, 0 achter mij.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 20:26:45 #88
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202789995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:23 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
pi_202790060
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je doet er alleen zo weinig aan als ze sectoren sluiten. Enige waar je controle op hebt is je eigen persoonlijke situatie bij vrienden en familie.
En de reisbewegingen, waar het bij Rutte allemaal om draait.
pi_202790111
quote:
[..]
[..]

SPOILER

[ afbeelding ]

[..]
[..]

Ter kennisgeving aangenomen. Doen we niks mee, want de zorg. Doe maar wat grasduinen op Wikipedia. Gewoon een beetje omdenken.

Groeten,
Mark en Hugo.
pi_202790143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we niks mee, want de zorg. Doe maar wat grasduinen op Wikipedia. Gewoon een beetje omdenken.

Groeten,
Mark en Hugo.
Het virus trekt zich niks aan van depressieve kids en jongeren met zelfmoordneigingen.

Groetjes,

Hugo.
pi_202790146
Krijgen we straks bij elke zware griepgolf ook een lockdown? Gewoon omdat het kan?
pi_202790157
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:40 schreef Mondkapje het volgende:
Krijgen we straks bij elke zware griepgolf ook een lockdown? Gewoon omdat het kan?
Omdat de zorg het nog ongekend druk heeft, zal bij een griepgolf uiteraard ook ingrepen worden.

Fijne Feestdagen,
OMT
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202790179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het virus trekt zich niks aan van depressieve kids en jongeren met zelfmoordneigingen.

Groetjes,

Hugo.
We zijn een pandemie aan het bestrijden jongens. Beetje prioriteiten stellen.
pi_202790197
Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
pi_202790198
Zijn wij de enige in de wereld die nu in een lockdown zitten tot half januari? Ik snap niet dat wij altijd iets anders moeten doen dan de landen om ons heen.
pi_202790199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zijn een pandemie aan het bestrijden jongens. Beetje prioriteiten stellen.
Je wilt je 93-jarige oma met 1.001 ernstige gezondheidsproblemen toch niet besmetten.
pi_202790210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Mondkapje het volgende:
Zijn wij de enige in de wereld die nu in een lockdown zitten tot half januari?
Vooralsnog wel. Andere landen scherpen aan maar nergens lockdowns.
pi_202790215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Als je naar London kijkt, dan krijg je een aardige schatting van de ziekenhuisopnames als je de positieve testen van 7 dagen geleden * 0,015 doet. Ofwel 1,5% ziekenhuisopnames. Delta had 2% ziekenhuisopnames. Kortom, ik begrijp dat het OMT de vlag nog niet uithangt.
Maar de gevallen van 7 dagen terug betreffen toch niet enkel de omicronvariant? Ja, hij grijpt snel om zich heen maar delta is niet geelimineerd ofzo.
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:48:42 #100
445514 DonDruiper
pi_202790231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 20:45 schreef Jojoke het volgende:
Dat is niet 100% omikron.

Maar goed.

Hoe lang is de ligduur? Hoeveel IC opnames en wat is daar de gemiddelde ligduur?
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')