abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202792137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Alsof die kapjes op straat in de buitenlucht ook maar 0.000000000000001% toevoegen.
Ik snap niet dat je een dergelijke maatregel kunt opleggen aan je volk. Pure minachting.
Er is al zoveel onzin voorbij gekomen in deze pandemie theater. Ik weet nog een artikel in de Gaurdian van een paar maanden terug dat handen wassen en een mondkapje virusverspreiding met 57% zou afremmen. Alleen een mondkapje zou 35% geweest zijn. De schattingen voor raakvlakbesmettingen ligt op ongeveer 0.01% of 0,001% van alle besmettingen dus hoe zo ooit aan dat getal gekomen zijn is voor mij een raadsel.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 22:56:46 #177
236264 crew  capricia
pi_202792159
Liever een Nederlandse vorm van lockdown 😂 dan buiten mondkapjes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202792234
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er is al zoveel onzin voorbij gekomen in deze pandemie theater. Ik weet nog een artikel in de Gaurdian van een paar maanden terug dat handen wassen en een mondkapje virusverspreiding met 57% zou afremmen. Alleen een mondkapje zou 35% geweest zijn. De schattingen voor raakvlakbesmettingen ligt op ongeveer 0.01% of 0,001% van alle besmettingen dus hoe zo ooit aan dat getal gekomen zijn is voor mij een raadsel.
Raakvlakbesmetting -besmetting door aanraking van iets wat door een ander is aangeraakt - is weer wat anders dan besmetting via iemands handen, toch? Verder ben ik wel benieuwd naar je bron. Niet dat ik het er mee oneens ben dat er veel onzin voorbij komt.
pi_202792311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Raakvlakbesmetting -besmetting door aanraking van iets wat door een ander is aangeraakt - is weer wat anders dan besmetting via iemands handen, toch?
Klopt maar hoeveel handen heb jij sinds maart 2020 gegeven? Op een paar koppige mensen na zie ik mensen amper nog handen geven. Ik zelf gaf voor corona al amper een hand dus voor mij is het niet lastig moet ik er eerlijk bij zeggen dus ben waarschijnlijk ook geen goed voorbeeld.
pi_202792313
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:56 schreef capricia het volgende:
Liever een Nederlandse vorm van lockdown 😂 dan buiten mondkapjes.
Nou, ze waren wel populair bij fietsers de laatste dagen, blijkbaar houden ze de kou tegen B-)
pi_202792354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt maar hoeveel handen heb jij sinds maart 2020 gegeven? Op een paar koppige mensen na zie ik mensen amper nog handen geven. Ik zelf gaf voor corona al amper een hand dus voor mij is het niet lastig moet ik er eerlijk bij zeggen dus ben waarschijnlijk ook geen goed voorbeeld.
Ligt er toch vooral aan met wie je bent? Als ik met jongeren of collega's ben komt het bijna dagelijks voor, met ouderen minder omdat zij zich er zelf niet prettig bij voelen.
pi_202792366
quote:

[..]
Ik herinner me geen artikel waar dan ook over handen geven van de afgelopen maanden en vermoed dat je wat dingen door elkaar haalt, maar het zou kunnen dat het ergens, bv The Guardian zoals je aangaf, gepubliceerd is - er worden immers duizenden artikeltjes elke dag gepubliceerd. Tel daarbij de vele duizenden meninkjes en misleidende dingen op die verspreid worden via sociale media en dan kom je echt een heel eind.

Alsnog ben ik wel benieuwd over welk artikel je het had?!
pi_202792449
Mondkapjes werken als je ze smorgens opzet bij het opstaan en dan pas savonds weer afdoet als je naar bed gaat.

Niet als je dat ding 30x keer op en af doet en juist op de momenten dat het wat brengt, aan de eettafel, thuis in de woonkamer niet draagt.

Echt een maatregel die in de theorie geweldig werkt, met mooie theoretisch onderbouwde percentages, maar in de praktijk onmogelijk uitvoerbaar is.
pi_202792499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik herinner me geen artikel waar dan ook over handen geven van de afgelopen maanden en vermoed dat je wat dingen door elkaar haalt, maar het zou kunnen dat het ergens gepubliceerd is - er worden immers duizenden artikeltjes elke dag gepubliceerd. Tel daarbij de vele duizenden meninkjes en misleidende dingen op die verspreid worden via sociale media en dan kom je echt een heel eind.

Alsnog ben ik wel benieuwd over welk artikel je het had?!
Moet je het Heinsberg onderzoek even google. Dat is een Duits onderzoek geweest aan het begin van de pandemie geweest. Toen zijn onderzoekers bij mensen thuis geweest die corona hadden en hebben letterlijk allerlei voorwerpen geswapt en de virussen die ze daar op aantroffen konden zich niet meer vermenigvuldigden in een cel in een lab setting. Dus eigenlijk inactief virus. Daarvoor waren eigenlijk lab onderzoeken die in de ideale omstandigheid virus lang in leven konden houden.
https://degouda.nl/duits-(...)baar-via-voorwerpen/
Volgens mij werd dat ook al snel duidelijk bij dat cruise schip waar veel besmettingen waren dat het vooral via de lucht ging.
pi_202792515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Moet je het Heinsberg onderzoek even google. Dat is een Duits onderzoek geweest aan het begin van de pandemie geweest. Toen zijn onderzoekers bij mensen thuis geweest die corona hadden en hebben letterlijk allerlei voorwerpen geswapt en de virussen die ze daar op aantroffen konden zich niet meer vermenigvuldigden in een cel in een lab setting. Dus eigenlijk inactief virus. Daarvoor waren eigenlijk lab onderzoeken die in de ideale omstandigheid virus lang in leven konden houden.
https://degouda.nl/duits-(...)baar-via-voorwerpen/
Volgens mij werd dat ook al snel duidelijk bij dat cruise schip waar veel besmettingen waren dat het vooral via de lucht ging.
Diamond princess?
pi_202792620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Diamond princess?
Klopt die daar was in het begin ook de paniek dat het via raakvlak besmettingen kon. Maar later was toch we de stelling dat het vooral via de lucht ging. Voor de rest heb ik niks tegen goede hand hygiëne hoor. Tegen heel veel infectieziektes werkt dat erg goed in het voorkomen ervan dat je iets oploopt. Maar toen was er behoorlijk wat paniek gecreëerd tot aan mensen die hun groente en fruit in chloor gingen wekken zoals in Amerika bijvoorbeeld. Dan ben je doel behoorlijk voorbij geschoten.
pi_202792710
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:23 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt die daar was in het begin ook de paniek dat het via raakvlak besmettingen kon. Maar later was toch we de stelling dat het vooral via de lucht ging. Voor de rest heb ik niks tegen goede hand hygiëne hoor. Tegen heel veel infectieziektes werkt dat erg goed in het voorkomen ervan dat je iets oploopt. Maar toen was er behoorlijk wat paniek gecreëerd tot aan mensen die hun groente en fruit in chloor gingen wekken zoals in Amerika bijvoorbeeld. Dan ben je doel behoorlijk voorbij geschoten.
Hier toch net zo net het winkelmandjes 'schoonmaken', deurknopje van de trein proberen te openen met je elleboog
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202792864
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Hier toch net zo net het winkelmandjes 'schoonmaken', deurknopje van de trein proberen te openen met je elleboog
Nog steeds zie ik het voorbij komen van mensen die hun complete winkelwagen aan het poetsen zijn. Persoonlijk denk ik dat het weinig zin heeft want daarna kom je in de supermarkt waar Jan en alleman aan de producten heeft gezeten. Zelf denk ik dan doe je boodschappen en als je thuis bent met alles wegzetten was je handen en klaar. Maar voor corona waren bijvoorbeeld genoeg voorbeelden die naar voren kwamen dat in de horeca op rauw eten de E. coli bacterie gevonden werd. Dat komt gewoon door iemand die na het schijten niet gewoon even normaal zijn handen wast.
  vrijdag 24 december 2021 @ 23:39:23 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202792906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:47 schreef Anton91 het volgende:
De cijfers van Italië vandaag zijn ook weer :') En daar hebben ze altijd een mondkapjesplicht binnen gehad en nu ook weer buiten. In een week tijd +46% meer besmettingen.

MaAr MoNdKaPjeS zIjN hEt StErKsTe WaPeN tEgeN VeRsPreIdiNg!111 (Kan iemand misschien een linkje sturen van een studie naar mondkapjes?)

Landen laten gewoon zelfde patronen zien met of zonder mondkapjes.
Je moet er ook 2 over elkaar dragen!
  vrijdag 24 december 2021 @ 23:40:41 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202792931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zoals V Dissel ooit eens zei, omliggende landen in Europa laten geen beter beeld zien (toen zij een mondkapjesplicht hadden en wij niet).
En Hugo zei eens

vrijdag 24 december 2021 @ 23:42:25 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202792963
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Raakvlakbesmetting -besmetting door aanraking van iets wat door een ander is aangeraakt - is weer wat anders dan besmetting via iemands handen, toch? Verder ben ik wel benieuwd naar je bron. Niet dat ik het er mee oneens ben dat er veel onzin voorbij komt.
Verplicht handschoentjes dragen gaat ook nog wel gebeuren. U las het hier als eerst.
  vrijdag 24 december 2021 @ 23:43:30 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202792985
quote:

[..]
Ik vind geen handen geven zakelijk zeer ongemakkelijk.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 23:44:13 #193
236264 crew  capricia
pi_202793000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zoals V Dissel ooit eens zei, omliggende landen in Europa laten geen beter beeld zien (toen zij een mondkapjesplicht hadden en wij niet).
Was dat bij de wuhan of de alfa variant?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 23:44:33 #194
236264 crew  capricia
pi_202793009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202793012
Het afstand houden is begin januari wel _O_
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202793016
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:27 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat tweede deed ik voor Corona al :')
Tap tap tap
pi_202793017
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat kan maar daarom zei ik ook dat ik zelf een slecht voorbeeld ben.
pi_202793055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dat tweede deed ik voor Corona al :')
En wat is daar nu het praktisch nut van?
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202793068
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
En wat is daar nu het praktisch nut van?
Geen bah aan m'n vingers.
Tap tap tap
pi_202793082
Al doe ik dat met een knokkel ipv elleboog.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')