abonnement Unibet Coolblue
pi_202716251



quote:
Aangifte van seksueel misbruik tegen Marco Borsato

AMSTERDAM - Een jonge vrouw (22), die zegt vanaf haar vijftiende seksueel te zijn misbruikt door Marco Borsato, heeft maandag officieel aangifte gedaan bij de zedenpolitie in de regio Midden-Nederland.

Met de aangifte verzoekt de vrouw om strafrechtelijke vervolging voor het delict aanranding. Ze stelt in haar aangifte dat gedurende een aantal jaren sprake is geweest van het plegen van ontuchtige handelingen. Bij aanranding gaat het dan om ongewenst aanraken van geslachtsdelen, billen en borsten. De politie heeft bewijsmateriaal in beslag genomen, dat de aangifte kan ondersteunen.

Het is voor het eerst dat officieel aangifte volgt tegen Borsato, die al geruime tijd onder vuur ligt vanwege geruchten van grensoverschrijdend gedrag.

Het Openbaar Ministerie zegt in een reactie: ,,We hebben vandaag een aangifte van onzedelijke betastingen tegen hem ontvangen. Onderzoek zal moeten uitwijzen of er sprake is van bewijsbare strafbare feiten. Een verdere toelichting kunnen we op dit moment niet geven."

Het advocatenechtpaar Knoops, dat Borsato bijstaat, blijft bij een vorige week uitgegeven verklaring dat het Openbaar Ministerie om een 'onafhankelijk onderzoek' is verzocht en dat verder geen vragen worden beantwoord. Borsato zelf laat weten 'kennis te hebben genomen van het feit dat aangifte jegens mij is gedaan.'
https://www.telegraaf.nl/(...)-tegen-marco-borsato

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:35 schreef Mylene het volgende:
Dochter van werkneemster zanger zegt aangerand te zijn (meisje met het dagboek). Het misbruik duurde volgens de aangeefster van 2014 tot in 2019. Hij zat volgens haar talloze malen aan borsten, billen en en gleed met zijn handen onder haar rokje om tussen benen te strelen. (Telegraaf Premium).
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Mylene het volgende:
In het premium artikel staat ook dat Borsato volgens de aangifte aanwezig was tijdens sessies met psychologen en huilend zijn verontschuldigen aanbood.
Na het overlijden vader, zou Borsato zich hebben opgeworpen als een pleegvader.
twitter


SPOILER: Artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:11 schreef JourneyBlue het volgende:
Tijdlijn:

In 2019 heeft de moeder van de vrouw een dagboek ontdekt waarin het seksueel misbruik gedetailleerd is beschreven.

Op 4 juli 2019 confronteerde de moeder van het slachtoffer Marco op kantoor met de gevonden info uit het dagboek.
Op die dag zou er dus ook een geluidsopname zijn gemaakt. Het vermeende slachtoffer heeft daarna therapie gevolgd, waarbij de zanger ook aanwezig zou zijn geweest. Borsato zou daar huilend zijn excuses hebben aangeboden

- In september 2019 heeft moeder de samenwerking met MB beëindigd en verklaart in Story week 49/2021: ‘Ik heb Marco al twee jaar niet gezien of gesproken!.' (https://www.tijdschrift.n(...)rondom-marco-borsato). Wanneer waren die sessies bij de psycholoog dan?

- In januari 2020 kwam naar buiten dat Marco mogelijk het seizoen van TVK niet af zou maken: https://www.telegraaf.nl/(...)ids-mogelijk-niet-af

- februari 2020: Marco en Leontine gaan scheiden

- maart 2020: Ilse vervangt Marco bij de finale van TVK:
https://www.televizier.nl(...)e-van-the-voice-kids

- maart 2020 Evert Santegoeds zou door moeder zijn benaderd ("Er zouden (toen ook al) dagboekaantekeningen en een bandopname zijn, maar men kwam niet met bewijs over de brug”(https://www.mediacourant.(...)al-sinds-maart-2020/)

- juni 2020: Marco keert niet terug bij TVK:
https://www.televizier.nl(...)co-borsato-op-straat

- (Reeds) medio 2020 is door de heer Marco Borsato aan Knoops' Advocaten NV verzocht om een onderzoek in te stellen naar een aantal insinuaties verband houdend met de aantijging dat hij grensoverschrijdend seksueel gedrag zou hebben vertoond met minderjarige meisjes.

- juni 2021: Marco en Leontine weer samen

- 24-11-2021 (en eerder): RoddelPraat beweert dat MB aan jonge meisjes heeft gezeten

- rond 20-08-2021: Yvonne zegt contact te hebben met een slachtoffer. En is 14-12 trots op "haar 2 leeuwinnen"

-25-11-2021: Fawry van RUMAG TV/De Roddelloog: “Nu heb ik vorige week met een hele goede bron gebeld en die heeft mij dus verteld dat er op dit moment drie meiden zijn die een aanklacht tegen hem gaan indienen. Er komt dus binnenkort een rechtszaak tegen Marco over dit hele gebeuren. Hij ziet het al aankomen, want wat ik ook heb gehoord is dat hij ergens in Italië een stukje grond heeft gekocht

- 09-12-2021: Knoops' Advocaten maakt donderdagavond om 19.00 uur bekend dat ze het Openbaar Ministerie hebben gevraagd een onderzoek in te stellen naar de oorsprong van de geruchten van mogelijk grensoverschrijdend gedrag door de zanger. Omdat de geruchten blijven aanhouden en dat schadelijk is voor zijn ,,persoonlijke integriteit en reputatie", zo stellen de advocaten. Geert-Jan voegt daar aan toe: ,,En voor een ieder die het bericht nog steeds niet begrijpt..: dhr. Borsato ontkent dus de insinuaties."

- 13-12-2021: Volgens de 22-jarige vrouw zou Marco Borsato haar al vanaf haar vijftiende seksueel hebben misbruikt, tot ze twintig jaar was. "In de aangifte, die maandag bij zedenrechercheurs van de politie-eenheid Midden-Nederland is gedaan, verklaart de vrouw dat Borsato talloze malen aan haar borsten en billen zat en met zijn handen onder haar rokje gleed en tussen haar benen streelde"

- 14-12-2021: John van den Heuvel heeft samen met Mick van Wely (al in het voorjaar van 2021 contact met moeder en dochter) en Martin Groenewold een half jaar gewerkt aan deze zaak, heeft nu blijkbaar wel het dagboek+ondersteunend bewijs. Roept mogelijke andere slachtoffers op zich (bij hem/politie) te melden.
Twee mensen zouden zich hebben gemeld en die zaken gaan Mick en John nader onderzoeken.

- MB stelt via Knoops (medio 2020 ingeschakeld) tot vandaag (14-12-2021) niet te hebben geweten waar de geruchten vandaan kwamen.

Tijdlijn van alle affaires en beschuldigingen rondom Marco Borsato
quote:
OM: zaak Marco Borsato krijgt voorrang op andere zaken 'vanwege de enorme maatschappelijke impact'

16-12-2021 13:14

OM: zaak Marco Borsato krijgt voorrang op andere zaken 'vanwege de enorme maatschappelijke impact'
Marco Borsato

De aangifte tegen Marco Borsato krijgt voorrang op andere zaken, waardoor die langer moeten wachten voor ze behandeld worden. Dat zegt het OM Midden-Nederland.

Onlangs meldden we nog dat ruim 800 zedenzaken door een gebrek aan personeel nog altijd op de plank liggen, sommigen zelfs jarenlang. Toch gaat de aangifte tegen Marco Borsato van 'onzedelijke betastingen' die maandag werd ingediend dus voor.

Voorpaginanieuws

"Het is altijd een dilemma welke zaken voorrang krijgen en bij zedenzaken is dat nog lastiger", zegt persvoorlichter Ties Kortmann. Hij vertelt dat bij de afweging gekeken wordt naar de ernst van de feiten en hoe lang geleden ze zijn gepleegd. "Omdat deze feiten niet recent zouden zijn gepleegd zou dat reden kunnen zijn om de zaak geen voorrang te geven."

Dat de aangifte tegen Borsato nu toch snel wordt opgepakt komt volgens de persvoorlichter door de 'geschokte rechtsorde'. Hij doelt daarmee op de 'enorme maatschappelijke impact' en het feit dat de aangifte voorpaginanieuws was. "Het weegt ook mee dat de identiteit van de betrokkenen in ieder geval deels op straat ligt", zegt de persvoorlichter.

Vertraging voor anderen

"Elke dag dat het langer onduidelijk blijft, neemt de schade toe voor zowel de aangeefster als degene tegen wie aangifte is gedaan. Daarom is de afweging zeer bewust gemaakt om voorrang te geven aan de zaak", vertelt Kortmann.

Dat is volgens hem geen standaardprocedure, maar wordt per zaak bekeken. Dat de aangifte tegen Borsato nu voorrang heeft gekregen, heeft wel gevolgen voor andere zaken. "Als je bepaalde zaken voorrang geeft, dan weet je dat anderen weer wat langer moeten blijven zitten."

'Heel erg om te horen'

Advocate Nelleke Stolk die veel zedenzaken behandelt, reageert geschokt: "Ik vind het heel erg om te horen. Het stuit me echt tegen de borst, want nu blijven andere zaken nog langer liggen."

"En de slachtoffers die nu zitten te wachten, voelen zich hierdoor niet serieus genomen. Ik vind het schandalig."

Eva wacht al 1,5 jaar

Eva Peters deed anderhalf jaar geleden aangifte van een ernstig zedendelict, maar de verdachte in haar zaak is nog steeds niet verhoord. Ze benadrukt nog eens dat er meer dan 800 soortgelijke zedenzaken op de plank liggen: "Al die zaken hebben evenveel recht op een snel onderzoek. Ik voel mij echt een tweederangsburger."

Het stoort haar enorm dat het Openbaar Ministerie in de zaak Borsato zegt meteen in actie te komen: "Ik heb respect voor de vrouw die de aangifte heeft aangedurfd, want ik weet als geen ander dat dat niet zomaar een gesprekje is. Maar nu lijkt het erop dat het OM snel handelt bij zedenzaken en dat is een schijnvertoning. De werkelijkheid is dat er honderden zaken op de plank liggen."

https://eenvandaag.avrotr(...)schappelijke-impact/
SPOILER: vorige OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Marco Borsato doet aangifte wegens smaad en laster tegen de vrouw die hem aanklaagt

Marco Borsato heeft de vrouw aangeklaagd die hem eerder deze week aanklaagde wegens seksueel overschrijdend gedrag. Borsato deed aangifte voor het doen van een valse aangifte, smaad, laster en het doen van een lasterlijke aanklacht.

Hij klaagt ook de moeder van de vrouw aan, wegens uitlokking en medeplichtigheid.
Dat bevestigen de advocaten van Borsato en het Openbaar Ministerie aan RTL Nieuws.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uw-die-hem-aanklaagt
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 20 december 2021 @ 10:44:40 #2
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202716259
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:38 schreef Tengano het volgende:
Bijgaand artikel geeft een mooi overzicht in een tijdlijn van wat zich zoal heeft voorgedaan. Zou voor sommige mensen handig kunnen zijn en misschien redelijk goed passen in de OP.

https://www.flaironline.n(...)we-tot-nu-toe-weten/

En dit stukje viel me eigenlijk op, omdat dat filmpje over de BBQ hier net passeerde.
[..]
Dat twitterbericht waarover hier wordt geschreven is inmiddels verwijderd.
De link naar dat Flair artikel staat al in de OP.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 20 december 2021 @ 10:44:49 #3
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_202716261
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:39 schreef quirina het volgende:
Mathilde mocht niks zeggen op Twitter vanwege contract.
Maar ja een kind kan om de kleinste dingen al iemand haten ook.
Ik haatte vroeger de wiskundeleraar omdat ik de pest aan wiskunde had. Terwijl die man mij gewoon wat probeerde te leren.
Jaja, ik denk dat hij iets heel anders bedoelde bij aftrekken :9~ ;) .
pi_202716292
Wie is Mathilde?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 20 december 2021 @ 10:47:56 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202716307
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:39 schreef quirina het volgende:
Mathilde mocht niks zeggen op Twitter vanwege contract.
En wie hebben er dan nog meer een contract gekregen waarin ze geen ontboezemingen mogen doen over ervaringen en ontmoetingen met Marco vraag ik me dan af. Heb je een bepaalde zwijgplicht vanuit een contract met een mogelijk forse boete als je rept over hoe jij je in het contact met Marco hebt gevoeld? Zat daar ook al een soort intimidatie clausule in zoals nu ook tegen de aangifte van Marco van smaad en laster wordt aangekeken?

Dat zou wellicht ook kunnen maken dat sommige meisjes geen aangifte durven te doen.

Maar Mick noemde dus dat er twee personen zich gemeld hebben die namens andere slachtoffers (meervoud) spreken. Wie weet hebben die allemaal zo'n contract met precies dezelfde clausule die Mathilde Santing had.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 20-12-2021 10:58:48 ]
pi_202716343
Ik zie geen overschrijdend gedrag in dat filmpje.
pi_202716382
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:50 schreef -river- het volgende:
Ik zie geen overschrijdend gedrag in dat filmpje.
Het is dan ook volslagen belachelijk om oude filmpjes op deze manier te bekijken en te analyseren. Het is niet het slachtoffer dus hou die mensen er buiten. :') :N
  maandag 20 december 2021 @ 10:56:52 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202716423
Mathilde had geen clausule, haar leerlinge die de uitspraak deed over de bbq wel.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 december 2021 @ 11:00:00 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202716471
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 10:56 schreef Lienekien het volgende:
Mathilde had geen clausule, haar leerlinge die de uitspraak deed over de bbq wel.
Dat vind ik dan eigenlijk wel een soort Kim Yong Un policy als je zo'n soort uitlating niet mag doen.

Best wel eng eigenlijk, en voor sommige mensen of jonge meisjes dus misschien best wel intimiderend.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 20-12-2021 11:06:48 ]
  maandag 20 december 2021 @ 11:01:48 #10
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202716500
Heel eng wat er nu allemaal boven komt drijven. Brrr. Dat filmpje vind ik heel creepy nu.
  maandag 20 december 2021 @ 11:04:07 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202716535
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 10:50 schreef -river- het volgende:
Ik zie geen overschrijdend gedrag in dat filmpje.
Totaal nul idd

Ja als hij die meid eerder heel naar heeft behandeld etc etc dan is het daar in die context wél grensoverschrijdend maar in het algemeen is dit een doodnormaal filmpje man.

Aanraking is hartstikke normaal menselijk gedrag. De context en intentie van aanraking maakt alle verschil
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 december 2021 @ 11:08:28 #12
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202716577
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Totaal nul idd

Ja als hij die meid eerder heel naar heeft behandeld etc etc dan is het daar in die context wél grensoverschrijdend maar in het algemeen is dit een doodnormaal filmpje man.

Aanraking is hartstikke normaal menselijk gedrag. De context en intentie van aanraking maakt alle verschil
Brrr dat mensen het maar gewoon normaal vinden als een of andere engnek een nietsvermoedend meisje die met de rug naar hem toe zit begint te betasten. :r Wat een waanzin.
  maandag 20 december 2021 @ 11:11:17 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202716622
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Brrr dat mensen het maar gewoon normaal vinden als een of andere engnek een nietsvermoedend meisje die met de rug naar hem toe zit begint te betasten. :r Wat een waanzin.
Betasten nog wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202716636
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 10:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het is dan ook volslagen belachelijk om oude filmpjes op deze manier te bekijken en te analyseren. Het is niet het slachtoffer dus hou die mensen er buiten. :') :N
Zou sowieso de grap van de eeuw zijn als in een filmpje dat bewust ter promotie werd gemaakt grensoverschrijdend gedrag te zien zou zijn.

Verder een beetje geschrokken van de commotie eind vorig topic. Het is een forum en geen slachtbank hier! Leven en laten leven… tjeezus :N

[ Bericht 1% gewijzigd door Lievert op 20-12-2021 11:20:41 (.)(.) ]
People who reply to my sarcasm with sarcasm are my favourite :')
  maandag 20 december 2021 @ 11:12:58 #15
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202716652
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Totaal nul idd

Ja als hij die meid eerder heel naar heeft behandeld etc etc dan is het daar in die context wél grensoverschrijdend maar in het algemeen is dit een doodnormaal filmpje man.

Aanraking is hartstikke normaal menselijk gedrag. De context en intentie van aanraking maakt alle verschil
Iemands hals aanraken terwijl je achter die persoon zit vind ik geen normale aanraking.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202716674
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:12 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Iemands hals aanraken terwijl je achter die persoon zit vind ik geen normale aanraking.
Sowieso, er zijn daar superveel mensen, maar hij gaat gericht naar haar toe en gaat achter haar zitten en haar hals aanraken. Dat is gewoon heel raar als je geen partners van elkaar bent of elkaar heul goed kent. Kijk een omhelzing als je elkaar begroet ofzo, dat snap ik nog (ook al is hij daar wat klef mee), maar dit is gewoon echt een heel onnodige intimiteit en laat wel zien hoe vrij/grenzeloos hij zichzelf voelt bij meisjes en jonge vrouwen.
Koel en donker bewaren
  maandag 20 december 2021 @ 11:17:06 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202716698
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Brrr dat mensen het maar gewoon normaal vinden als een of andere engnek een nietsvermoedend meisje die met de rug naar hem toe zit begint te betasten. :r Wat een waanzin.
Rare actie inderdaad, tenzij het z'n dochter is ofzo?
Hij loopt er van een afstand speciaal naartoe.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 20 december 2021 @ 11:19:36 #18
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202716726
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Sowieso, er zijn daar superveel mensen, maar hij gaat gericht naar haar toe en gaat achter haar zitten en haar hals aanraken. Dat is gewoon heel raar als je geen partners van elkaar bent of elkaar heul goed kent. Kijk een omhelzing als je elkaar begroet ofzo, dat snap ik nog (ook al is hij daar wat klef mee), maar dit is gewoon echt een heel onnodige intimiteit en laat wel zien hoe vrij/grenzeloos hij zichzelf voelt bij meisjes en jonge vrouwen.
En dit terwijl hij gefilmd wordt en hier ook bewust van is.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator maandag 20 december 2021 @ 11:20:50 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202716740
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Sowieso, er zijn daar superveel mensen, maar hij gaat gericht naar haar toe en gaat achter haar zitten en haar hals aanraken. Dat is gewoon heel raar als je geen partners van elkaar bent of elkaar heul goed kent. Kijk een omhelzing als je elkaar begroet ofzo, dat snap ik nog (ook al is hij daar wat klef mee), maar dit is gewoon echt een heel onnodige intimiteit en laat wel zien hoe vrij/grenzeloos hij zichzelf voelt bij meisjes en jonge vrouwen.
Ja persoonlijk vind ik dat ook wel raar overkomen, tenzij dat meisje Marco echt heeel goed kent als een dochter of iemand die daar elke week over de vloer komt. Hoeft niet te betekenen dat dat seksueel meteen is. Maar ik had dat als 15-jarige zeker niet fijn gevonden als een man zo aan mij zou gaan zitten.
  maandag 20 december 2021 @ 11:21:38 #20
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202716754
Het is ronduit misselijkmakend om te lezen dat dit soort betastingen gewoon goedgepraat worden hier. Dat meisje moet zich maar niet aanstellen en zich laten bevoelen alsof ze een stuk paardenvlees is. Stuitend.
pi_202716788
Ik zou dit als ik een tienermeisje was (en nu ook trouwens) echt niet prettig en erg ongemakkelijk vinden, sowieso omdat hij achter haar staat, maar ook omdat het een volwassen kerel is.
Maar dit filmpje laat imo geen Marco zien die over de scheef gaat, hij is hier wel erg van het aanraken, maar dat zijn zoveel mensen.
Wetende nu van de aanklacht snap ik wel dat mensen gaan denken bij dit filmpje 'zie je wel, hartstikke schuldig'.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_202716807
De manier van ‘benaderen’ doet me een beetje denken aan al die foto’s en filmpjes die de ronde doen over “creepy” Joe Biden..😏
pi_202716819
Het zal ook niet seksueel bedoeld zijn, de kans is heel groot dat Marco zich van geen kwaad bewust is en het allemaal alleen maar gezellig vindt. Lekker met iedereen knuffelen en alles moet maar kunnen daar op die barbecue. Maar hij beseft niet dat hij grenzen overgaat, zeker in de positie die hij heeft.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe het precies zit met de aanklacht(en) tegen hem. We kunnen op dit soort filmpjes allemaal zien dat hij heel vrij en aanrakerig is op een onschuldige bedoelde (!) manier, maar als hij 1 op 1 verder is gegaan en ook aan andere lichaamsdelen heeft gezeten... Dan is het toch weer een heel andere situatie en geen kwestie van teveel gezellige aanhankelijkheid.
Koel en donker bewaren
  maandag 20 december 2021 @ 11:29:24 #24
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202716880
Er valt natuurlijk ook iets te zeggen over onze ief. Die nu dus dit filmpje deelt als een soort van semi- bewijsmateriaal. Wat een soort van trial by public begint te worden. Fascinerend dit.
pi_202716906
Maar Marco kende dat meisje (en haar moeder/zus van whatever fanclubshizzle) toch al een tijdje, dus ze waren iets intiemer dan 'normaal'?

Edit: Ik had de Spoiler-inhoud van Yvonne nog niet gelezen :)

[ Bericht 38% gewijzigd door Het_Bokje op 20-12-2021 11:34:00 (lezen lul) ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202716923
Die filmpjes laten wat mij betreft alleen maar zien dat hij zich nogal onaantastbaar waant, aanrakerig is en zich van geen kwaad bewust is.

Daadwerkelijk 1 op 1 misbruik (intieme lichaamsdelen) van een meisje dat hij persoonlijk goed kent vind ik weer een heel andere situatie.

Denk niet dat je het een kunt gebruiken als een soort semi-bewijs voor het andere.
Koel en donker bewaren
  maandag 20 december 2021 @ 11:32:42 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202716931
Eerst zwaait hij en groet hij de camera waarmee hij zich kenbaar maakt wat overigens ongebruikelijk is als je daarna een ongepaste sexuele gedraging wilt inzetten. Een mooi intiem muziekje van Eugene speelt live op de achtergrond.

Dan legt hij zijn handen op haar schouders in de ambience van het feest, waar verbondenheid en gezelligheid heerst, als een vorm van begroeting en het maken van een verbinding. Weinig mis mee. Ik zie dat als een intieme ontmoeting waarbij iemand aangeeft dat je om de ander geeft.

Het meisje kijkt op en ziet dat Marco het is. Ze lacht daarbij en maakt de indruk dat ze het gebaar van Marco kan waarderen. Daarna koestert hij haar nog iets meer door haar hals te pakken of eigenlijk meer teder aan te raken. Ik zie het dan ook meer als een koestering. Als iemand dat bij mij zou doen die ik vertrouw, dan zie ik dat meer als een teken van genegenheid dan een sexuele aanraking of overschrijding.

Het had anders geweest als hij daarna in haar blouse was gegleden en haar borsten had betast maar niets van dat alles dus.

Marco maakt in dit filmpje op mij de indruk dat het een vriendelijke warme man is, die het goed met zijn fans voor heeft.
pi_202716948
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:23 schreef Poppejans het volgende:
Ik zou dit als ik een tienermeisje was (en nu ook trouwens) echt niet prettig en erg ongemakkelijk vinden, sowieso omdat hij achter haar staat, maar ook omdat het een volwassen kerel is.
Maar dit filmpje laat imo geen Marco zien die over de scheef gaat, hij is hier wel erg van het aanraken, maar dat zijn zoveel mensen.
Wetende nu van de aanklacht snap ik wel dat mensen gaan denken bij dit filmpje 'zie je wel, hartstikke schuldig'.
Nou, ik zou het best dom vinden als mensen conclusies trekken op basis van dit filmpje.
pi_202716949
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:32 schreef Guanabana het volgende:
Die filmpjes laten wat mij betreft alleen maar zien dat hij zich nogal onaantastbaar waant, aanrakerig is en zich van geen kwaad bewust is.

Daadwerkelijk 1 op 1 misbruik (intieme lichaamsdelen) van een meisje dat hij persoonlijk goed kent vind ik weer een heel andere situatie.

Denk niet dat je het een kunt gebruiken als een soort semi-bewijs voor het andere.
Eens.
Tails tell tales
pi_202717010
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:32 schreef Guanabana het volgende:
Die filmpjes laten wat mij betreft alleen maar zien dat hij zich nogal onaantastbaar waant, aanrakerig is en zich van geen kwaad bewust is.

Daadwerkelijk 1 op 1 misbruik (intieme lichaamsdelen) van een meisje dat hij persoonlijk goed kent vind ik weer een heel andere situatie.

Denk niet dat je het een kunt gebruiken als een soort semi-bewijs voor het andere.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het misbruik niet gebeurd is, want ik geloof het slachtoffer verder wel.

En waarmee ik ook niet wil zeggen dat wat er op die barbecue gebeurt helemaal in de haak is, want dat vind ik ook niet, ben het hier:

quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:32 schreef Tengano het volgende:
Eerst zwaait hij en groet hij de camera waarmee hij zich kenbaar maakt wat overigens ongebruikelijk is als je daarna een ongepaste sexuele gedraging wilt inzetten. Een mooi intiem muziekje van Eugene speelt live op de achtergrond.

Dan legt hij zijn handen op haar schouders in de ambience van het feest, waar verbondenheid en gezelligheid heerst, als een vorm van begroeting en het maken van een verbinding. Weinig mis mee. Ik zie dat als een intieme ontmoeting waarbij iemand aangeeft dat je om de ander geeft.

Het meisje kijkt op en ziet dat Marco het is. Ze lacht daarbij en maakt de indruk dat ze het gebaar van Marco kan waarderen. Daarna koestert hij haar nog iets meer door haar hals te pakken of eigenlijk meer teder aan te raken. Ik zie het dan ook meer als een koestering. Als iemand dat bij mij zou doen die ik vertrouw, dan zie ik dat meer als een teken van genegenheid dan een sexuele aanraking of overschrijding.

Het had anders geweest als hij daarna in haar blouse was gegleden en haar borsten had betast maar niets van dat alles dus.

Marco maakt in dit filmpje op mij de indruk dat het een vriendelijke warme man is, die het goed met zijn fans voor heeft.
dus niet mee eens. De aanvankelijke reactie van het meisje in kwestie zegt ook niets. Marco moet gewoon met zijn vriendelijke warme tengels van meisjes afblijven.
Koel en donker bewaren
pi_202717023
Absolute onzin... dit is behoorlijk overdreven intiem en dat hij dat mag is omdat hij Marco Borsato is. Het is toch niet zijn dochter?

Akelige man.
pi_202717045
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Waarmee ik niet wil zeggen dat het misbruik niet gebeurd is, want ik geloof het slachtoffer verder wel.

En waarmee ik ook niet wil zeggen dat wat er op die barbecue gebeurt helemaal in de haak is, want dat vind ik ook niet (...).
En ook hier mee eens.
Tails tell tales
  maandag 20 december 2021 @ 11:45:34 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202717122
POLL
Dat moment is te bekijken op 2:54 van dit filmpje.



[ Bericht 36% gewijzigd door Tengano op 20-12-2021 11:58:50 ]
pi_202717228
Het maakt niet uit wat wij ervan vinden. Als Marco en dat meisje er allebei ok mee zijn maakt het toch verder niet uit? Want dat kan natuurlijk ook gewoon. Marco is zich van geen kwaad bewust anders ga je zoiets niet voor een draaiende camera doen lijkt me.
  maandag 20 december 2021 @ 11:55:54 #35
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_202717280
Zijn jullie nu een filmpje aan het analyseren en op basis daarvan aan het kijken of een aanraking in de nek al dan niet gaat zeggen of Marco schuldig is aan misbruik?

Zal ik dit nog even herhalen?

quote:
De vrouw verklaart dat Marco meermaals aan haar borsten en billen zat en met zijn handen onder haar rokje gleed en tussen haar benen streelde.
Hier draait het om. Niet om één of ander filmpje van een BBQ van zes jaar terug. Dit moet wel of niet bewezen worden en dat is aan de advocaten en officier van justitie.
  maandag 20 december 2021 @ 11:57:33 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202717314
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:45 schreef Tengano het volgende:
[poll=3281]
Er missen wat opties.
  maandag 20 december 2021 @ 12:00:12 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202717358
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Er missen wat opties.
Zet even de goede poll op zou ik zeggen.
  maandag 20 december 2021 @ 12:02:04 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202717381
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zet even de goede poll op zou ik zeggen.
Neuh
pi_202717413
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 11:39 schreef Xan21 het volgende:
en dat hij dat mag is omdat hij Marco Borsato is.
Dit is wel waar het op neerkomt ja. Stel jezelf voor op zo'n bijeenkomst, ga je dan bij iemand die je niet heel goed kent (ga ik nu even vanuit, we weten niet wie dat meisje is toch?) iemand op die manier aanraken?
Zou je vader of broer of collega zoiets doen bij een jonge vrouw die niet hun partner of misschien dochter is, op een of andere barbecue van het werk? Als je het in die context ziet wordt het toch al wat aparter.
Koel en donker bewaren
  maandag 20 december 2021 @ 12:06:04 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202717447
Ik zit nu pas de krant van zaterdag te lezen, dus oud nieuws :+

Maar dit is dan wel weer opvallend, vooral de onderste helft van het bericht:



Dus de advocaat heeft 9 december bij het OM een verzoek tot onderzoek naar de bron ingediend maar begon tegelijkertijd met het opstellen en het voorzien van aanvullende bewijsstukken van de aangifte tegen de 22-jarige en haar moeder wegens smaad en laster?

Hoezo heb je dan nog een onderzoek van het OM naar de bron nodig, als je de 22-jarige en haar moeder sowieso al ging aanklagen wegens smaad en laster?
En hoe weet je dan dat je hen moest aanklagen, als je nog een onderzoek van het OM nodig had?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 december 2021 @ 12:12:16 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202717519
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:06 schreef Leandra het volgende:
Ik zit nu pas de krant van zaterdag te lezen, dus oud nieuws :+

Maar dit is dan wel weer opvallend, vooral de onderste helft van het bericht:

[ afbeelding ]

Dus de advocaat heeft 9 december bij het OM een verzoek tot onderzoek naar de bron ingediend maar begon tegelijkertijd met het opstellen en het voorzien van aanvullende bewijsstukken van de aangifte tegen de 22-jarige en haar moeder wegens smaad en laster?

Hoezo heb je dan nog een onderzoek van het OM naar de bron nodig, als je de 22-jarige en haar moeder sowieso al ging aanklagen wegens smaad en laster?
En hoe weet je dan dat je hen moest aanklagen, als je nog een onderzoek van het OM nodig had?
We hebben bij het AD overigens al meer dingen gezien die niet klopten in de berichtgeving.
pi_202717535
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het maakt niet uit wat wij ervan vinden. Als Marco en dat meisje er allebei ok mee zijn maakt het toch verder niet uit? Want dat kan natuurlijk ook gewoon. Marco is zich van geen kwaad bewust anders ga je zoiets niet voor een draaiende camera doen lijkt me.
Of juist wél….(om te laten zien van..’kijk eens wat ik, de grote M.B. allemaal kan en mag doen zonder dat er iets van gezegd wordt’) in your face…
  maandag 20 december 2021 @ 12:17:41 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202717591
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:12 schreef Tengano het volgende:

[..]
We hebben bij het AD overigens al meer dingen gezien die niet klopten in de berichtgeving.
Dan is de vraag wat er exact in het persbericht van Knoops van vrijdagavond 17 december stond.
Dit lijkt een rechtstreekse quote uit het persbericht.

Overigens staat hier hetzelfde:
https://m.gva.be/cnt/dmf20211217_97084701
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 december 2021 @ 12:20:24 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202717624
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan is de vraag wat er exact in het persbericht van Knoops van vrijdagavond 17 december stond.
Dit lijkt een rechtstreekse quote uit het persbericht.
Maar tegelijkertijd twijfelachtig dat alleen het AD dan over deze informatie beschikt, of zou beschikken of ik heb het in andere berichten gemist. Ik neem het daarom met een korrel zout op dit moment zeker vanwege hun fantasierijke berichtgeving eerder.

Maar ik ben idd wel benieuwd naar een eventueel persbericht idd, want je vraagtekens vind ik wel terecht als dit waar is.
  maandag 20 december 2021 @ 12:22:33 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202717658
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maar tegelijkertijd twijfelachtig dat alleen het AD dan over deze informatie beschikt, of zou beschikken of ik heb het in andere berichten gemist. Ik neem het daarom met een korrel zout op dit moment zeker vanwege hun fantasierijke berichtgeving eerder.

Maar ik ben idd wel benieuwd naar een eventueel persbericht idd, want je vraagtekens vind ik wel terecht als dit waar is.
Zelfde: https://m.gva.be/cnt/dmf20211217_97084701
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202717660
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:06 schreef Leandra het volgende:
Ik zit nu pas de krant van zaterdag te lezen, dus oud nieuws :+

Maar dit is dan wel weer opvallend, vooral de onderste helft van het bericht:

[ afbeelding ]

Dus de advocaat heeft 9 december bij het OM een verzoek tot onderzoek naar de bron ingediend maar begon tegelijkertijd met het opstellen en het voorzien van aanvullende bewijsstukken van de aangifte tegen de 22-jarige en haar moeder wegens smaad en laster?

Hoezo heb je dan nog een onderzoek van het OM naar de bron nodig, als je de 22-jarige en haar moeder sowieso al ging aanklagen wegens smaad en laster?
En hoe weet je dan dat je hen moest aanklagen, als je nog een onderzoek van het OM nodig had?
quote:
De advocaat van Borsato zegt dat specifiek voor deze weg is gekozen. “Het onderzoek dat we hebben aangevraagd naar de bron biedt ons in processueel opzicht voordelen. Maar dat maken we nu niet bekend.”
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_202717665
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Brrr dat mensen het maar gewoon normaal vinden als een of andere engnek een nietsvermoedend meisje die met de rug naar hem toe zit begint te betasten. :r Wat een waanzin.
Het is apengedrag. Marco is de hoofdaap en hij laat zien dat hij alle vrouwtjes in zijn "harem" kan betasten wanneer hij daar zin in heeft. De vrouwtjes laten dat onderdanig toe.
  maandag 20 december 2021 @ 12:27:50 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202717734
quote:
Dat is mijn punt niet: als ze al op 9 december bezig waren de aangifte tegen de 22-jarige en haar moeder voor te bereiden wegens smaad en laster dan wisten ze dus wat de bron was, het gaat "processueel" echt geen voordeel opleveren als je tegelijkertijd het OM om een onderzoek naar de bron hebt gedaan.
Eerder het tegenovergestelde zelfs, want dan poog je het OM iets te laten achterhalen wat je zelf al weet en waarover je al een aanklacht aan het voorbereiden bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202717738
En verder bizar dat MB nog niet eens een verdachte is,
maar door velen onder aanvoering van zeer twijfelachtige Juice-kanalen die laster en smaad tot verdienmodel hebben gemaakt, is veroordeeld.
pi_202717766
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is mijn punt niet: als ze al op 9 december bezig waren de aangifte tegen de 22-jarige en haar moeder voor te bereiden wegens smaad en laster dan wisten ze dus wat de bron was, het gaat "processueel" echt geen voordeel opleveren als je tegelijkertijd het OM om een onderzoek naar de bron hebt gedaan.
Eerder het tegenovergestelde zelfs, want dan poog je het OM iets te laten achterhalen wat je zelf al weet en waarover je al een aanklacht aan het voorbereiden bent.
Dus de moeder+dochter zijn de enige bron? Je hebt niet alle feiten, dus je weet niet wat het voordeel is.
pi_202717788
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het maakt niet uit wat wij ervan vinden. Als Marco en dat meisje er allebei ok mee zijn maakt het toch verder niet uit? Want dat kan natuurlijk ook gewoon. Marco is zich van geen kwaad bewust anders ga je zoiets niet voor een draaiende camera doen lijkt me.
Tuurlijk doen ze dat wel want zo palmen ze je in door die grens te verleggen. Wij hadden ook zo'n iemand in de kennissen kring.🤢
  maandag 20 december 2021 @ 12:33:01 #52
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202717802
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:55 schreef Piperidine het volgende:
Zijn jullie nu een filmpje aan het analyseren en op basis daarvan aan het kijken of een aanraking in de nek al dan niet gaat zeggen of Marco schuldig is aan misbruik?

Zal ik dit nog even herhalen?
[..]
Hier draait het om. Niet om één of ander filmpje van een BBQ van zes jaar terug. Dit moet wel of niet bewezen worden en dat is aan de advocaten en officier van justitie.
OK. Topic kan dicht Leontien ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 20 december 2021 @ 12:48:16 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202717977
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:30 schreef JourneyBlue het volgende:

[..]
Dus de moeder+dochter zijn de enige bron? Je hebt niet alle feiten, dus je weet niet wat het voordeel is.
Als het alleen om dit meisje gaat dan moet zij (en/of haar moeder) de bron wel zijn...
Maar als het om meerdere vrouwen gaat dan snap ik dat het lastig wordt om een bron aan te wijzen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 december 2021 @ 12:50:41 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202718004
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is mijn punt niet: als ze al op 9 december bezig waren de aangifte tegen de 22-jarige en haar moeder voor te bereiden wegens smaad en laster dan wisten ze dus wat de bron was, het gaat "processueel" echt geen voordeel opleveren als je tegelijkertijd het OM om een onderzoek naar de bron hebt gedaan.
Eerder het tegenovergestelde zelfs, want dan poog je het OM iets te laten achterhalen wat je zelf al weet en waarover je al een aanklacht aan het voorbereiden bent.
Het levert wel een voordeel op als dat openlijke verzoek aan het OM eraan bijdraagt dat de aangifte tegen Borsato wordt ingediend. Die aangifte is natuurlijk heel concreet materiaal om de aangifte wegens smaad en laster op te baseren.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 december 2021 @ 12:53:18 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202718043
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het levert wel een voordeel op als dat openlijke verzoek aan het OM eraan bijdraagt dat de aangifte tegen Borsato wordt ingediend. Die aangifte is natuurlijk heel concreet materiaal om de aangifte wegens smaad en laster op te baseren.
Dan zou dat onderzoek verzocht zijn om de aangifte tegen Borsato te bespoedigen? Want ook de aangifte tegen Borsato was al in voorbereiding volgens John vd Heuvel, en geen reactie op het verzoek van Knoops aan het OM.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 december 2021 @ 12:57:51 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202718113
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan zou dat onderzoek verzocht zijn om de aangifte tegen Borsato te bespoedigen? Want ook de aangifte tegen Borsato was al in voorbereiding volgens John vd Heuvel, en geen reactie op het verzoek van Knoops aan het OM.
Het zou imo goed kunnen. Partijen hadden er ook geen baat bij om het geroddel maar door te laten etteren. Nu is het spel op de wagen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202718239
Het fragment in het filmpje zegt op zichzelf niet heel veel over z'n schuld in de aanklacht, maar als hij dit bij mijn dochter zou doen, ook al kenden ze elkaar al eventjes, had ik wel even naar 'm toegelopen en 'm vriendelijk gevraagd of ie even met z'n grijpgrage handjes van mijn dochter wilde blijven.

Totaal ongepaste handeling, ook ben je een "aanrakerig" type. En over het "out in the open doen": Jimmy Saville zat live op televisie aan slachtoffers, dus dat is niet echt een argument voor misbruikers.
pi_202718251
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:06 schreef Bugno3 het volgende:
Het fragment in het filmpje zegt op zichzelf niet heel veel over z'n schuld in de aanklacht, maar als hij dit bij mijn dochter zou doen, ook al kenden ze elkaar al eventjes, had ik wel even naar 'm toegelopen en 'm vriendelijk gevraagd of ie even met z'n grijpgrage handjes van mijn dochter wilde blijven.

Totaal ongepaste handeling, ook ben je een "aanrakerig" type. En over het "out in the open doen": Jimmy Saville zat live op televisie aan slachtoffers, dus dat is niet echt een argument voor misbruikers.
Ik las Bunga3 en dacht "hey we hebben een insider"

:')
pi_202718298
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:32 schreef Guanabana het volgende:
Die filmpjes laten wat mij betreft alleen maar zien dat hij zich nogal onaantastbaar waant, aanrakerig is en zich van geen kwaad bewust is.

Daadwerkelijk 1 op 1 misbruik (intieme lichaamsdelen) van een meisje dat hij persoonlijk goed kent vind ik weer een heel andere situatie.

Denk niet dat je het een kunt gebruiken als een soort semi-bewijs voor het andere.
Eens. Het is apengedrag, wat een ander ook al schreef. Maar ondanks dat het zeker niet prettig is voor een gemiddeld tienermeisje dat een middelbare vent in je nek zit te strelen, dit is geen misbuik en geen seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Dit soort filmpjes zou hij zelfs als verdediging kunnen gebruiken: "Kijk ik ben gewoon wat aanrakerig! Dat heeft ze vast verkeerd geïnterpreteerd!".
pi_202718557
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:11 schreef Pippalena het volgende:

[..]
Eens. Het is apengedrag, wat een ander ook al schreef. Maar ondanks dat het zeker niet prettig is voor een gemiddeld tienermeisje dat een middelbare vent in je nek zit te strelen, dit is geen misbuik en geen seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Dit soort filmpjes zou hij zelfs als verdediging kunnen gebruiken: "Kijk ik ben gewoon wat aanrakerig! Dat heeft ze vast verkeerd geïnterpreteerd!".
Is dat verhaal van die jankpartij bij de psych na te trekken door OM/Recherche? -als dat waar is- Ik neem aan dat een psych zich op een beroepsgeheim mag beroepen? (of werkt dat niet zo? Of moet er dan eerst een rechter aan te pas komen? Geen idee :? )

Sorry Pippalena, ik quootte je per ongeluk :@

[ Bericht 6% gewijzigd door Het_Bokje op 20-12-2021 13:30:41 (errorquote) ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202718705
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:29 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Is dat verhaal van die jankpartij bij de psych na te trekken door OM/Recherche? -als dat waar is- Ik neem aan dat een psych zich op een beroepsgeheim mag beroepen? (of werkt dat niet zo? Of moet er dan eerst een rechter aan te pas komen? Geen idee :? )

Sorry Pippalena, ik quootte je per ongeluk :@
Ik neem aan dat het beroepsgeheim geldt met betrekking tot de cliënt, niet tot een derde. Het meisje was de cliënt. Maar als ik Marco was zou ik zo'n psych wel een geheimhoudingsclausule of iets laten tekenen. Maar of zoiets rechtsgeldig is? Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat je als vermeende dader een bekentenis gaat zitten afleggen bij de psych van het slachtoffer. Dan ben je toch dom?
Maar volgens mij is Borsato ook echt niet slim.
pi_202718734
Marco heeft wel een mooi groot tuin.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202718751
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 13:40 schreef superniger het volgende:
Marco heeft wel een mooi groot tuin.
Ja, om geld te verdienen hoef je niet slim te zijn. Dat bewijst het complete panel van Shownieuws.
  maandag 20 december 2021 @ 13:46:15 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202718803
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 13:40 schreef superniger het volgende:
Marco heeft wel een mooi groot tuin.
En hij houdt het ook wel netjes bij, zo wat ik er van zag.
pi_202718810
Het filmpje zegt niet zoveel.
Met alles wat gaande is, geeft het wel wat Michael Jackson vibraties. Die was ook altijd zo knussig met zn kleinste fans op film.
Go hard or go home
pi_202718871
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 13:37 schreef Pippalena het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het beroepsgeheim geldt met betrekking tot de cliënt, niet tot een derde. Het meisje was de cliënt. Maar als ik Marco was zou ik zo'n psych wel een geheimhoudingsclausule of iets laten tekenen. Maar of zoiets rechtsgeldig is? Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat je als vermeende dader een bekentenis gaat zitten afleggen bij de psych van het slachtoffer. Dan ben je toch dom?
Maar volgens mij is Borsato ook echt niet slim.
Het lijkt mij dat het wel juridisch dichtgetimmerd is als hij echt mee is gegaan naar die therapeut. Zijn eigen therapeut was toch ook aanwezig begreep ik uit het verhaal? Dan zal Marco ongetwijfeld eerst met zijn advocaat overlegd hebben? En sowieso is er geen sprake van een bekentenis maar meer van enige ‘herkenning; oid zei die Mick toch op tv?
  maandag 20 december 2021 @ 13:58:44 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202718946
Richard Groenendijk wil in deze gate ook even een graantje meepikken de shine pakken.

Boodschap Richard Groenendijk:
quote:
“Ik ben gewoon een heel empathisch mens”
Richard vult zijn empathische boodschap ook nog even aan met een open sollicitatie.
quote:
"Als ik Hello Goodbye zou presenteren, wat ik graag zou willen, zou dat ineens een programma worden waarin de presentator de hele uitzending staat te huilen."
https://www.mediacourant.(...)deren-marco-borsato/
  maandag 20 december 2021 @ 14:02:48 #68
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202718994
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:12 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Iemands hals aanraken terwijl je achter die persoon zit vind ik geen normale aanraking.
Ik heb zeer mijn twijfels bij Marco, het zou me niet verbazen als hij schuldig is. Maar op dat specifieke filmpje zie ik echt niets verkeerds.

Ik kan er dingen bij bedenken die de situatie anders maken, maar dat is puur invullen. Wat ik daar zie is niet grens overschrijdend.
Pas als er een verbale of non verbale nee valt zou doorgaan ermee grensoverschrijdend zijn. De handeling opzich is vrij normaal menselijk contact.

Mensen zijn groepsdieren, willen met anderen in contact staan. Kijken, aanraken, praten. Het is heel normaal.
Pas als men vermoed of weet dat de ander dat misschien niet wil kan je spreken over grens overschrijding. En zeker in een lossere situatie zoals deze (men is geen vreemde voor elkaar) is een zekere mate van contact (een gewone aanraking) de normale gang van zaken.

De situatie die bij de aanklacht beschreven wordt is compleet anders. Je troost iemand niet met één hand tussen de benen. Of beter gezegd, daar ben je terug houdend mee, zelfs bij leeftijdsgenoten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202719100
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 13:58 schreef Tengano het volgende:
Richard Groenendijk wil in deze gate ook even een graantje meepikken de shine pakken.

Boodschap Richard Groenendijk:
[..]
Richard vult zijn empathische boodschap ook nog even aan met een open sollicitatie.
[..]
https://www.mediacourant.(...)deren-marco-borsato/
Oh de meneer (van het volk) die vertelde zich kapot te lachen als kinderen een dwarslaesie oplopen als ze van een schommel klappen als hij SBS Lachen om Home Videos kijkt (Zijn woorden) is nu opeens enorm emo incontinent en begaan met een andere celebrity zijn kinderen. Wat schattig en oprecht.
pi_202719110
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:45 schreef Tengano het volgende:
[poll=3281]
Dat moment is te bekijken op 2:54 van dit filmpje.



[ Bericht 8% gewijzigd door Dotteke op 20-12-2021 14:34:48 ]
pi_202719114
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik heb zeer mijn twijfels bij Marco, het zou me niet verbazen als hij schuldig is. Maar op dat specifieke filmpje zie ik echt niets verkeerds.

Ik kan er dingen bij bedenken die de situatie anders maken, maar dat is puur invullen. Wat ik daar zie is niet grens overschrijdend.
Pas als er een verbale of non verbale nee valt zou doorgaan ermee grensoverschrijdend zijn. De handeling opzich is vrij normaal menselijk contact.

Mensen zijn groepsdieren, willen met anderen in contact staan. Kijken, aanraken, praten. Het is heel normaal.
Pas als men vermoed of weet dat de ander dat misschien niet wil kan je spreken over grens overschrijding. En zeker in een lossere situatie zoals deze (men is geen vreemde voor elkaar) is een zekere mate van contact (een gewone aanraking) de normale gang van zaken.

De situatie die bij de aanklacht beschreven wordt is compleet anders. Je troost iemand niet met één hand tussen de benen. Of beter gezegd, daar ben je terug houdend mee, zelfs bij leeftijdsgenoten.
Eens over het feit dat dit niets over de aanklacht zegt, maar zeer oneens over het feit dat het hier "vrij normaal menselijk contact", "een gewone aanraking" en "de normale gang van zaken" betreft. Zeker niet in het geval, zoals hier, als het gaat om een oudere vent met een jong meisje.
Tails tell tales
pi_202719156
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:10 schreef Forbry het volgende:

[..]
Eens over het feit dat dit niets over de aanklacht zegt, maar zeer oneens over het feit dat het hier "vrij normaal menselijk contact", "een gewone aanraking" en "de normale gang van zaken" betreft.
Inderdaad.

Persoonlijk zie en ervaar ik aanrakingen in de hals als zeer erotisch.
Als een wildvreemde dat bij mij op die leeftijd had gedaan, dan zou ik in als in een reflex een flinke mep naar achteren hebben gegeven. :@
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_202719207
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:13 schreef tiki het volgende:

[..]
Inderdaad.

Persoonlijk zie en ervaar ik aanrakingen in de hals als zeer erotisch.
Als een wildvreemde dat bij mij op die leeftijd had gedaan, dan zou ik in als in een reflex een flinke mep naar achteren hebben gegeven. :@
Ik hoogstwaarschijnlijk ook! Ik had het in ieder geval als zeer ongewenst en zeer ongepast ervaren. Ook als volwassene nog, overigens! De hals is niet te vergelijken met borsten, billen en tussen de benen, maar de hals is inderdaad ook een erogene zone voor velen. Ook voor mij. Maar ook dat even strijken door haar haar vind ik persoonlijk echt een veels te intieme handeling.
Tails tell tales
pi_202719255
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:12 schreef Tengano het volgende:

[..]
We hebben bij het AD overigens al meer dingen gezien die niet klopten in de berichtgeving.
Daarom boycot de Mol deze krant ook.
  maandag 20 december 2021 @ 14:24:46 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202719262
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:10 schreef Forbry het volgende:

[..]
Eens over het feit dat dit niets over de aanklacht zegt, maar zeer oneens over het feit dat het hier "vrij normaal menselijk contact", "een gewone aanraking" en "de normale gang van zaken" betreft. Zeker niet in het geval, zoals hier, als het gaat om een oudere vent met een jong meisje.
Waarom dat verschil tussen tiener meisje en oudere man?

Verreweg de meeste (eigenlijk vrijwel allemaal) mannen kunnen heel prima verschil maken tussen normaal/amicaal en grens overschrijdend.
Ik ken zat mensen die even plagen bij een verlegen meisje(of jongen), maar die nooit grensoverschrijdend zijn. Nooit een verdere bedoeling hebben of na een nee nog door zouden gaan. Het heel erg zouden vinden als de ander het als naar ervaart.
Aanraken, praten, knipogen en doen, het is normaal menselijk contact. De een is meer van het aanraken, de ander van met een knipoog het lichter proberen te maken. Maar om het grens overschrijdend te maken is er of die grens nodig die de ander aangeeft, of weten dat je niet zonder toestemming/aansporing verder kan.

Iemand die zoals op het filmpje doet wordt beoordeeld op meer dan dat filmpje.
Met de zaak in het achterhoofd voel ik ook de neiging om mwaw te zeggen. Maar dat maakt niet dat het abnormaal is, duidt op negatieve zaken.
In een andere context zou ik het anders beschouwen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202719293
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 13:40 schreef superniger het volgende:
Marco heeft wel een mooi groot tuin.
Had.
pi_202719378
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:06 schreef Leandra het volgende:
Ik zit nu pas de krant van zaterdag te lezen, dus oud nieuws :+

Maar dit is dan wel weer opvallend, vooral de onderste helft van het bericht:

[ afbeelding ]

<knip></knip>
Ik dacht dat je de allerlaatste regels van de pagina bedoelde :D :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202719391
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2021 11:01 schreef Draak31 het volgende:
Heel eng wat er nu allemaal boven komt drijven. Brrr. Dat filmpje vind ik heel creepy nu.
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Brrr dat mensen het maar gewoon normaal vinden als een of andere engnek een nietsvermoedend meisje die met de rug naar hem toe zit begint te betasten. :r Wat een waanzin.
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 11:21 schreef Draak31 het volgende:
Het is ronduit misselijkmakend om te lezen dat dit soort betastingen gewoon goedgepraat worden hier. Dat meisje moet zich maar niet aanstellen en zich laten bevoelen alsof ze een stuk paardenvlees is. Stuitend.
:') _O-

Vind je eerder "brrrr" en een "engnek" als ik je reacties lees dan wat Borsato in dat betreffende filmpje deed. Weleens van liefde, plezier en geluk gehoord en dat willen delen met anderen door ze even aan te raken? Hij raakt even haar nek aan en zwaait, nota bene samen met haar, naar de camera en raakt ook een andere meisje naast haar even aan. "Engnekken" zijn imo mensen die daar kwaad achter zien. Als ik dit soort overdreven reacties lees begin ik eerder te geloven in zijn onschuld dan andersom.
pi_202719421
Het is gewoon creepy... als je lekker onnozel in een droomwereld wil leven dan moet je dat lekker blijven doen. Wij kenden alleen al 4 pedo's in onze oude regio. Het barst van die viezerikken...
pi_202719472
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:41 schreef Xan21 het volgende:
Het is gewoon creepy... als je lekker onnozel in een droomwereld wil leven dan moet je dat lekker blijven doen. Wij kenden alleen al 4 pedo's in onze oude regio. Het barst van die viezerikken...
Alleen is er bij Marco vooralsnog geen sprake van pedofilie of geruchten daarover.
pi_202719486
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Waarom dat verschil tussen tiener meisje en oudere man?

Verreweg de meeste (eigenlijk vrijwel allemaal) mannen kunnen heel prima verschil maken tussen normaal/amicaal en grens overschrijdend.
Ik ken zat mensen die even plagen bij een verlegen meisje(of jongen), maar die nooit grensoverschrijdend zijn. Nooit een verdere bedoeling hebben of na een nee nog door zouden gaan. Het heel erg zouden vinden als de ander het als naar ervaart.
Aanraken, praten, knipogen en doen, het is normaal menselijk contact. De een is meer van het aanraken, de ander van met een knipoog het lichter proberen te maken. Maar om het grens overschrijdend te maken is er of die grens nodig die de ander aangeeft, of weten dat je niet zonder toestemming/aansporing verder kan.

Iemand die zoals op het filmpje doet wordt beoordeeld op meer dan dat filmpje.
Met de zaak in het achterhoofd voel ik ook de neiging om mwaw te zeggen. Maar dat maakt niet dat het abnormaal is, duidt op negatieve zaken.
In een andere context zou ik het anders beschouwen.
Waarom? Omdat ik het "te intiem" gedrag vind en in dat geval dus nóg ongepaster/ongewenster als je het hebt over een oudere man en een jong meisje.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen dat inderdaad goed weten, maar - blijkbaar - is meneer Borsato niet één van die mannen! In mijn ogen, maar zie bijvoorbeeld ook de poll: verreweg de meesten vinden dat het hier om ongepast gedrag gaat.
Ik snap niet waarom jij het criterium "bij nee gaat iemand niet verder" lijkt te hanteren als het gaat om wel/niet grensoverschrijdend. Sommige dingen doe je gewoon niet. Dan is er niet eerst een "nee" van de 'ontvanger' voor nodig om het als grensoverschrijdend te bestempelen.
Ik weet van mijzelf dat ik niet het 'aanrakerige' type ben, maar ik weet vrijwel zeker dat de meesten in mijn omgeving - ook de 'wél-aanrakerige' lieden - dat wat in het filmpje te zien is, niet 'normaal' (zouden) vinden.
Tails tell tales
pi_202719527
En dat alles staat echt helemaal los van de aanklacht die er ligt en ook van eventueel ander júridisch relevant grensoverschrijdend gedrag (want daarvan is in mijn ogen in dat filmpje geen sprake).
Tails tell tales
  maandag 20 december 2021 @ 14:55:25 #83
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202719553
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:38 schreef Eenheid het volgende:

[..]
[..]
[..]
:') _O-

Vind je eerder "brrrr" en een "engnek" als ik je reacties lees dan wat Borsato in dat betreffende filmpje deed. Weleens van liefde, plezier en geluk gehoord en dat willen delen met anderen door ze even aan te raken? Hij raakt even haar nek aan en zwaait, nota bene samen met haar, naar de camera en raakt ook een andere meisje naast haar even aan. "Engnekken" zijn imo mensen die daar kwaad achter zien. Als ik dit soort overdreven reacties lees begin ik eerder te geloven in zijn onschuld dan andersom.
:r wat een gekke ideetjes heb jij zeg. Lekker door een of andere oude vent laten bepalen wanneer een jong meisje aangeraakt dient te worden en waar. :r Brrr Viesnekken hier :r
  maandag 20 december 2021 @ 14:56:23 #84
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202719565
Nou Marco kan ook helemaal geen goed meer doen -O-

Zal wel een gezellige verjaardag worden morgen :{
pi_202719627
OEPS wrong quote

[ Bericht 98% gewijzigd door Het_Bokje op 20-12-2021 15:03:08 (????) ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 20 december 2021 @ 15:07:50 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202719676
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:46 schreef Forbry het volgende:

[..]
Waarom? Omdat ik het "te intiem" gedrag vind en in dat geval dus nóg ongepaster/ongewenster als je het hebt over een oudere man en een jong meisje.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen dat inderdaad goed weten, maar - blijkbaar - is meneer Borsato niet één van die mannen! In mijn ogen, maar zie bijvoorbeeld ook de poll: verreweg de meesten vinden dat het hier om ongepast gedrag gaat.
Ik snap niet waarom jij het criterium "bij nee gaat iemand niet verder" lijkt te hanteren als het gaat om wel/niet grensoverschrijdend. Sommige dingen doe je gewoon niet. Dan is er niet eerst een "nee" van de 'ontvanger' voor nodig om het als grensoverschrijdend te bestempelen.
Ik weet van mijzelf dat ik niet het 'aanrakerige' type ben, maar ik weet vrijwel zeker dat de meesten in mijn omgeving - ook de 'wél-aanrakerige' lieden - dat wat in het filmpje te zien is, niet 'normaal' (zouden) vinden.
Wacht even. Ik hanteer niet enkel de nee, maar ook het had beter moeten weten.
We verschillen enkel van mening als het gaat om aanrakingen buiten de bekende erogene zones.

Als iemand een hand op mijn schouder legt, op dat moment voor mij te amicaal is, vind ik dat ik dat aan moet geven. Dan ben ik het die het scala aan normaal menselijk contact niet blief.

Voor de duidelijkheid, wel in context. Openbaar, non verbaal wordt ook op gereageerd. Amicaal zijn is geen misdaad. Het is soms onhandig, maar andersom geld dat ook.
Als ik om bepaalde redenen verder normaal contact ongemakkelijk vind dan geef ik de ander die het niet slecht bedoelde ook eventjes een minder gevoel door nee te zeggen/te doen. Maar normaal gesproken blijft het daarbij, blijft het bij goh, niet slecht bedoeld van beide kanten (niet uitgesproken meestal).

Zelf zit ik aan de kant van niet aan me zitten zonder duidelijke toestemming. Maar ben ik me bewust dat er best veel mensen zijn die amicaler zijn. Die niet zo nadenken over een aanraking.
Ik kan me vele momenten voor de geest houden waarin mensen (m/v) vanuit gewone vriendelijkheid me aan hebben geraakt. Een hand in mijn zij terwijl ik net bukte om wat te pakken, een voor mij iets te enthousiaste begroeting, teveel aankijken tijdens een gesprek, teveel complimenten of wat dan ook.
Ik ben ik en zij zijn zij.

We kennen algemene grenzen. Daaroverheen gaan is fout. Maar buiten dat is er het grijze gebied van wat vindt de ander prettig of onprettig en daar ligt een stukje aangeven wat voor jou werkt of niet. Als het goed is zal de ander geen overdreven duidelijke nee nodig hebben, maar reageren op jouw reactie/suggestie. Gebeurd dat niet dan is het grensoverschrijdend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202719719
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:56 schreef Tengano het volgende:
Nou Marco kan ook helemaal geen goed meer doen -O-

Zal wel een gezellige verjaardag worden morgen :{
Nou daar maakten we ons ook echt druk om. Gefeliciteerd je bent ooit geboren net als iedereen.
pi_202719727
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:56 schreef Tengano het volgende:
Nou Marco kan ook helemaal geen goed meer doen -O-

Zal wel een gezellige verjaardag worden morgen :{
Za is van de partij hoor en die is alvast een ABC'tje aan het voorbereiden.
  maandag 20 december 2021 @ 15:15:27 #89
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202719781
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Wacht even. Ik hanteer niet enkel de nee, maar ook het had beter moeten weten.
We verschillen enkel van mening als het gaat om aanrakingen buiten de bekende erogene zones.

Als iemand een hand op mijn schouder legt, op dat moment voor mij te amicaal is, vind ik dat ik dat aan moet geven. Dan ben ik het die het scala aan normaal menselijk contact niet blief.

Voor de duidelijkheid, wel in context. Openbaar, non verbaal wordt ook op gereageerd. Amicaal zijn is geen misdaad. Het is soms onhandig, maar andersom geld dat ook.
Als ik om bepaalde redenen verder normaal contact ongemakkelijk vind dan geef ik de ander die het niet slecht bedoelde ook eventjes een minder gevoel door nee te zeggen/te doen. Maar normaal gesproken blijft het daarbij, blijft het bij goh, niet slecht bedoeld van beide kanten (niet uitgesproken meestal).

Zelf zit ik aan de kant van niet aan me zitten zonder duidelijke toestemming. Maar ben ik me bewust dat er best veel mensen zijn die amicaler zijn. Die niet zo nadenken over een aanraking.
Ik kan me vele momenten voor de geest houden waarin mensen (m/v) vanuit gewone vriendelijkheid me aan hebben geraakt. Een hand in mijn zij terwijl ik net bukte om wat te pakken, een voor mij iets te enthousiaste begroeting, teveel aankijken tijdens een gesprek, teveel complimenten of wat dan ook.
Ik ben ik en zij zijn zij.

We kennen algemene grenzen. Daaroverheen gaan is fout. Maar buiten dat is er het grijze gebied van wat vindt de ander prettig of onprettig en daar ligt een stukje aangeven wat voor jou werkt of niet. Als het goed is zal de ander geen overdreven duidelijke nee nodig hebben, maar reageren op jouw reactie/suggestie. Gebeurd dat niet dan is het grensoverschrijdend.
Niet iedereen is in staat meteen nee te zeggen of aan te geven dat het niet als prettig wordt ervaren. Wanneer je iets als onprettig ervaart, kan je zelfs denken dat je het verkeerd hebt opgevat of niet moet zeuren want die persoon is nu eenmaal zo.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202719826
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Wacht even. Ik hanteer niet enkel de nee, maar ook het had beter moeten weten.
We verschillen enkel van mening als het gaat om aanrakingen buiten de bekende erogene zones.

Als iemand een hand op mijn schouder legt, op dat moment voor mij te amicaal is, vind ik dat ik dat aan moet geven. Dan ben ik het die het scala aan normaal menselijk contact niet blief.

Voor de duidelijkheid, wel in context. Openbaar, non verbaal wordt ook op gereageerd. Amicaal zijn is geen misdaad. Het is soms onhandig, maar andersom geld dat ook.
Als ik om bepaalde redenen verder normaal contact ongemakkelijk vind dan geef ik de ander die het niet slecht bedoelde ook eventjes een minder gevoel door nee te zeggen/te doen. Maar normaal gesproken blijft het daarbij, blijft het bij goh, niet slecht bedoeld van beide kanten (niet uitgesproken meestal).

Zelf zit ik aan de kant van niet aan me zitten zonder duidelijke toestemming. Maar ben ik me bewust dat er best veel mensen zijn die amicaler zijn. Die niet zo nadenken over een aanraking.
Ik kan me vele momenten voor de geest houden waarin mensen (m/v) vanuit gewone vriendelijkheid me aan hebben geraakt. Een hand in mijn zij terwijl ik net bukte om wat te pakken, een voor mij iets te enthousiaste begroeting, teveel aankijken tijdens een gesprek, teveel complimenten of wat dan ook.
Ik ben ik en zij zijn zij.

We kennen algemene grenzen. Daaroverheen gaan is fout. Maar buiten dat is er het grijze gebied van wat vindt de ander prettig of onprettig en daar ligt een stukje aangeven wat voor jou werkt of niet. Als het goed is zal de ander geen overdreven duidelijke nee nodig hebben, maar reageren op jouw reactie/suggestie. Gebeurd dat niet dan is het grensoverschrijdend.
Helemaal eens met alles wat je hier schrijft, behalve op het punt van "normaal menselijk contact". Jij ziet de handeling van Marco in het filmpje blijkbaar als zodanig, ik persoonlijk echter niet. Laat het echter duidelijk zijn dat ik, puur op basis van dit filmpje bekeken dan, niet van mening ben dat hij hier slechte (seksuele) intenties heeft hoor, want dat is niet het geval.
Tails tell tales
  maandag 20 december 2021 @ 15:28:14 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202719962
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2021 13:46 schreef Noek het volgende:
Het filmpje zegt niet zoveel.
Met alles wat gaande is, geeft het wel wat Michael Jackson vibraties. Die was ook altijd zo knussig met zn kleinste fans op film.
Inderdaad ja, ook freaky, alleen was die geloof ik niet zo dom om het jankend, liggend op de grond, aan een psycholoog toe te geven :N
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 20 december 2021 @ 15:28:52 #92
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202719973
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 15:15 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Niet iedereen is in staat meteen nee te zeggen of aan te geven dat het niet als prettig wordt ervaren. Wanneer je iets als onprettig ervaart, kan je zelfs denken dat je het verkeerd hebt opgevat of niet moet zeuren want die persoon is nu eenmaal zo.
En ik sta aan die kant, ben zo iemand.

Naast dat ik een introvert ben heb ik ook nog een paar slechte ervaringen, 1 ervan zeer serieus. Als iemand me zo maar even aanraakt (hand op de schouder) kan dat zelfs nu nog een reactie veroorzaken. Duidelijker gezegd, een aanraking kan voor mij slecht vallen.
Maar wat ik geleerd heb is dat bij mij ligt, dat er een verschil is tussen gewoon een aanraking en verdere (slechte, als in wat jij wil doet er niet toe) bedoelingen. Dat heeft mij iig verder geholpen, om die nuance te zien. Om te weten wat van mij is en wat niet van mij is.

Ik raak graag mensen aan als er die connectiemis, ben niet wars van gewoon contact. Maar door wat me is overkomen ben ik wel erg van de ja of nee. Maar dat ben ik, dankzij in dit geval. Iemand die gewoon aardig wil zijn reken ik daar niet op af. Wel geef ik mijn grenzen aan en kan ik prima zien wanneer algemene grenzen worden overschreden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 december 2021 @ 15:32:24 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202720016
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:18 schreef Forbry het volgende:

[..]
Helemaal eens met alles wat je hier schrijft, behalve op het punt van "normaal menselijk contact". Jij ziet de handeling van Marco in het filmpje blijkbaar als zodanig, ik persoonlijk echter niet. Laat het echter duidelijk zijn dat ik, puur op basis van dit filmpje bekeken dan, niet van mening ben dat hij hier slechte (seksuele) intenties heeft hoor, want dat is niet het geval.
Hand op iemand (buiten erogene zones of ‘vragend’ daarna) zie ik idd als zodanig.
Maar dat is context, dat valt lastig in een filmpje te vatten. Bij dat ‘normale’ contact is er geen gevoel van moeten ondergaan, kan er op een lichte wijze ‘nee’ gezegd worden (met woord, knipoog of daad, is een subtiele verwijzing voldoende).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202720207
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Hand op iemand (buiten erogene zones of ‘vragend’ daarna) zie ik idd als zodanig.
Maar dat is context, dat valt lastig in een filmpje te vatten. Bij dat ‘normale’ contact is er geen gevoel van moeten ondergaan, kan er op een lichte wijze ‘nee’ gezegd worden (met woord, knipoog of daad, is een subtiele verwijzing voldoende).
Allemaal prima als je je grenzen kunt aangeven als volwassene, maar de jongvolwassenen of minderjarigen, zoals op dat filmpje bijvoorbeeld, kunnen dat vaak nog niet…
Zeker de kinderen die blij/ gelukkig zijn met de aandacht die ze van de grote ster krijgen, zullen niet zo assertief zijn…ze verkeren bijna allemaal in de waan om echt ontdekt te worden en een grote zanger/zangeres te worden..
  maandag 20 december 2021 @ 15:52:54 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202720259
We hebben toch geen idee wie het meisje is in het filmpje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202720284

De beelden van de bewuste Borsato BBQ.

Doet mij denken aan de South Park aflevering met Michael Jefferson :D

pi_202720301
Al gepost, maar goed er lekken nu beelden uit blijkbaar
  maandag 20 december 2021 @ 15:57:00 #98
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202720313
Blijf gewoon van een ander af. Simpel.
  maandag 20 december 2021 @ 15:57:37 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202720319
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:56 schreef Duiveltja het volgende:
Al gepost, maar goed er lekken nu beelden uit blijkbaar
Dit zijn toch geen beelden die uitlekken? Dat filmpje staat daar gewoon al sinds 2015.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 december 2021 @ 15:58:39 #100
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202720328
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:56 schreef Duiveltja het volgende:
Al gepost, maar goed er lekken nu beelden uit blijkbaar
Brrr die beelden.
pi_202720375
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit zijn toch geen beelden die uitlekken? Dat filmpje staat daar gewoon al sinds 2015.
True, maar nu met nieuwe context.
pi_202720462
Die 2015 BBQ is toch het standaard 'grote activiteit' die je als rijke PV het eerst doet? BBQ en speeldingen. Makkelijk te regelen, weinig zooi, much fun. Die vergelijking met MJ gaat natuurlijk niet op. Op de MarcoBBQ waren iets teveel volwassenen. :) Wel knap, van presentatiemodus naar predator modus in 5 seconden, Marco kan ALLES!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202720487
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 15:52 schreef Lienekien het volgende:
We hebben toch geen idee wie het meisje is in het filmpje?
Ik herken de dames van O'gene.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202720982
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 13:37 schreef Pippalena het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het beroepsgeheim geldt met betrekking tot de cliënt, niet tot een derde. Het meisje was de cliënt. Maar als ik Marco was zou ik zo'n psych wel een geheimhoudingsclausule of iets laten tekenen. Maar of zoiets rechtsgeldig is? Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat je als vermeende dader een bekentenis gaat zitten afleggen bij de psych van het slachtoffer. Dan ben je toch dom?
Maar volgens mij is Borsato ook echt niet slim.
Ten eerste mocht hij meegedaan hebben dan is hij ook client.
Ten tweede een ieder die deelgenomen heeft aan het gesprek valt onder het beroepsgeheim
Ten derde die knakker van de telegraaf heeft bij rtl dit verhaal heel erg gedownplayed.
speak only if it improves the silence.
pi_202721380
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 15:18 schreef Forbry het volgende:

[..]
Helemaal eens met alles wat je hier schrijft, behalve op het punt van "normaal menselijk contact". Jij ziet de handeling van Marco in het filmpje blijkbaar als zodanig, ik persoonlijk echter niet. Laat het echter duidelijk zijn dat ik, puur op basis van dit filmpje bekeken dan, niet van mening ben dat hij hier slechte (seksuele) intenties heeft hoor, want dat is niet het geval.
Nou, dat meisje doet anders wel gewillig haar mondje open.
  maandag 20 december 2021 @ 17:22:57 #106
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_202721478
Niemand kan dat filmpje nu kijken zonder de info wat we nu weten...

En volgens mij weet niemand wie ze is en wat haar relatie met Marco B daar is....

Maar ik denk wel dat we allemaal kunnen zien dat er geen enkel tiener meisje op zo'n moment van haar af gaat slaan en Marco B op zijn plek zou zetten. Het feit dat dat ze dat niet kan op dat moment is het probleem....

Wat ik bij Marco zie is dat hij zo is, dat maakt het niet opeens goed en voor iedereen te accepteren....

Ik zie een zeer scheve verhouding. Marco de ster en een meisje dat dit gewoon moet ondergaan. En dat zou een volwassen man gewoon niet moeten doen.

Het zegt wellicht niks over de aangifte en andere aantijgingen.

Maar hierdoor ga ik me dus wel afvragen wat Marco B zijn grenzen zijn want hij lijkt geen rekening te houden met iemand anders zijn grenzen. Er is namelijk geen ruimte voor het geven toestemming om hem te laten doen wat hij doet.
  maandag 20 december 2021 @ 17:23:42 #107
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202721488
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nou, dat meisje doet anders wel gewillig haar mondje open.
Nu je het zegt, bah. Vieze bende daar. :r
pi_202721712
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het alleen om dit meisje gaat dan moet zij (en/of haar moeder) de bron wel zijn...
Maar als het om meerdere vrouwen gaat dan snap ik dat het lastig wordt om een bron aan te wijzen.
Nee, ook als dit slechts om de nu bekende moeder en dochter gaat,
waren en zijn er meerdere bronnen die (samen met dit duo) de insinuaties hebben verspreid en vrolijk blijven verspreiden. Maar daar kunnen we nog wel een civiele zaak over verwachten.
Knoops heeft niet zonder reden om een oriënterend feitenonderzoek gevraagd.
  maandag 20 december 2021 @ 17:41:51 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202721736
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:40 schreef JourneyBlue het volgende:

[..]
Nee, ook als dit slechts om de nu bekende moeder en dochter gaat,
waren en zijn er meerdere bronnen die (samen met dit duo) de insinuaties hebben verspreid en vrolijk blijven verspreiden. Maar daar kunnen we nog wel een civiele zaak over verwachten.
Knoops heeft niet zonder reden om een oriënterend feitenonderzoek gevraagd.
Dat oriënterende feitenonderzoek wat hij het OM gevraagd heeft is natuurlijk vooral voor de show, het OM is zijn schoothondje niet.
Je verzoekt het OM niet zonder aangifte feiten te gaan onderzoeken, dat verzoek an sich is al gewoon bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202721750
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat oriënterende feitenonderzoek wat hij het OM gevraagd heeft is natuurlijk vooral voor de show, het OM is zijn schoothondje niet.
Je verzoekt het OM niet zonder aangifte feiten te gaan onderzoeken, dat verzoek an sich is al gewoon bizar.
https://www.shownieuws.nl(...)t-persverklaring-toe
quote:
Insiders in het strafrecht weten dat in gevoelige zaken in bepaalde gevallen niet direct aangifte wordt gedaan maar eerst een zogeheten "oriënterend onderzoek" kan worden verricht alvorens dit om te zetten in een formeel strafrechtelijk onderzoek
Godzijdank hebben we geen juryrechtspraak in Nederland.

[ Bericht 6% gewijzigd door JourneyBlue op 20-12-2021 18:33:32 ]
  maandag 20 december 2021 @ 17:49:08 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202721846
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:42 schreef JourneyBlue het volgende:

[..]
[..]
Godzijdank hebben we geen juryrechtspraak in Nederland.
Ja, in bepaalde zaken.... een gevalletje smaad en laster valt daar niet snel onder, ook niet als het om Marco Borsato gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 december 2021 @ 17:51:17 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202721878
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 16:12 schreef superniger het volgende:

[..]
Ik herken de dames van O'gene.
Het gaat om de dame die de handen op haar schouders krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 december 2021 @ 17:54:34 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202721920
Voor de geïnteresseerden hier de uitslag. Schokkend resultaat vind ik zelf. Heeft vermoedelijk heel veel te maken met de overtuiging van John van den Heuvel. Dat is iig waar ik me vooral op verlaten heb.

POLL
pi_202722024
Niks schokkends aan die poll.

[ Bericht 20% gewijzigd door Xan21 op 20-12-2021 18:32:29 ]
  maandag 20 december 2021 @ 18:14:24 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_202722149
Jongens ik ben scheel en dom. Over welk filmpje hebben we het?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 december 2021 @ 18:14:58 #116
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202722156
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 15:58 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Brrr die beelden.
Ik zie niks raars.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 20 december 2021 @ 18:15:46 #117
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202722166
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens ik ben scheel en dom. Over welk filmpje hebben we het?
Duiveltja in SHO / [#BorsaToo gate #23] BBQ feestje.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202722170
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:14 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik zie niks raars.
Is ook niks raars aan. Jesus een boel mensen die het leuk hebben.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 december 2021 @ 18:18:38 #119
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202722205
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:16 schreef Soury het volgende:

[..]
Is ook niks raars aan. Jesus een boel mensen die het leuk hebben.
Dat idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202722209
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:54 schreef Tengano het volgende:
Voor de geïnteresseerden hier de uitslag. Schokkend resultaat vind ik zelf. Heeft vermoedelijk heel veel te maken met de overtuiging van John van den Heuvel. Dat is iig waar ik me vooral op verlaten heb.

[poll=3271]

Ik zou hiervan maken:

Marco is schuldig aan onzedelijke handelingen..... waartegen het meisje, en vele andere meisjes met haar, geen enkel bezwaar heeft gemaakt.
pi_202722231
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:16 schreef Soury het volgende:

[..]
Is ook niks raars aan. Jesus een boel mensen die het leuk hebben.
Het gaat erom dat Marco meisjes van achteren besluipt en ongevraagd betast, onder meer in de hals en op het hoofd. Ik ben blij dat mijn dochter daar niet was.
pi_202722292
Is er nog eens opheldering aan die turnster gevraagd?
Go hard or go home
  maandag 20 december 2021 @ 18:27:38 #123
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202722296
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Het gaat erom dat Marco meisjes van achteren besluipt en ongevraagd betast, onder meer in de hals en op het hoofd. Ik ben blij dat mijn dochter daar niet was.
Dit dus. Dat mensen dit soort engnekkerij goedpraten is verschrikkelijk in mijn ogen. Genoeg meiden die geen woord durven zeggen in die situatie, maar het wel hartstikke naar vinden. En dit was MET camera. Ik vind het goedpraten erg zorgelijk. Blijf met je vieze handen van een ander af
pi_202722337
Bijzonder dat schreeuwmokkel Yvonne geld vraagt voor een filmpje wat publiekelijk op YouTube staat en totaal niet relevant is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 december 2021 @ 18:32:12 #125
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202722362
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bijzonder dat schreeuwmokkel Yvonne geld vraagt voor een filmpje wat publiekelijk op YouTube staat en totaal niet relevant is.
Ik vind het bijzonder dat YouTube dat verschrikkelijke engnekken filmpje nog niet offline heeft gehaald.
pi_202722392
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2021 18:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vind het bijzonder dat YouTube dat verschrikkelijke engnekken filmpje nog niet offline heeft gehaald.
Zal niet lang meer duren
pi_202722408
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2021 18:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vind het bijzonder dat YouTube dat verschrikkelijke engnekken filmpje nog niet off-line heeft gehaald.
Je zal het filmpje bedoelen wat eerder in dit topic is gezet. Waarom moet dat weg? het vermeende slachtoffer heeft al haar content met de stadionzanger niet weggehaald.
Als je 't filmpje van het vloggende kind bedoelt, mee eens. Youtube zou de minimale leeftijd wat hoger kunnen zetten. maar niet zozeer vanwege de waarde die Yvonne het toekent.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202722431
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, in bepaalde zaken.... een gevalletje smaad en laster valt daar niet snel onder, ook niet als het om Marco Borsato gaat.
:?
pi_202722447
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 17:54 schreef Tengano het volgende:
Voor de geïnteresseerden hier de uitslag. Schokkend resultaat vind ik zelf. Heeft vermoedelijk heel veel te maken met de overtuiging van John van den Heuvel. Dat is iig waar ik me vooral op verlaten heb.

[poll=3271]

Dat + de acties van Borsato sinds de geruchtenstroom opgang kwam.
Het ligt aan de instanties zelf
  Moderator / Miss SHO maandag 20 december 2021 @ 18:39:24 #130
22592 crew  Ole
pi_202722463
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:27 schreef Noek het volgende:
Is er nog eens opheldering aan die turnster gevraagd?
misschien weet @tong80 meer?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 maandag 20 december 2021 @ 18:42:07 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_202722504
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:39 schreef Ole het volgende:

[..]
misschien weet @:tong80 meer?
Neuken ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Miss SHO maandag 20 december 2021 @ 18:49:51 #132
22592 crew  Ole
pi_202722585
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:42 schreef tong80 het volgende:

[..]
Neuken ?

:T
:D Heb je met haar geneukt? Of in elk geval haar filmpjes bekeken?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Spellchecker maandag 20 december 2021 @ 18:58:28 #133
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202722691
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bijzonder dat schreeuwmokkel Yvonne geld vraagt voor een filmpje wat publiekelijk op YouTube staat en totaal niet relevant is.
Bijzonder dat mensen daarvoor betaald hebben terwijl het gratis op youtube te zien is.
pi_202722707
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 18:58 schreef maily het volgende:

[..]
Bijzonder dat mensen daarvoor betaald hebben terwijl het gratis op youtube te zien is.
Hier het filmpje, wat bij Yvonne achter een betaalmuur zit:


[ Bericht 16% gewijzigd door spectrumanalyser op 20-12-2021 19:11:31 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 december 2021 @ 19:03:20 #135
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_202722757
Ik reageer nooit in deze topics,

Maar ik vind het zo bizar hoe normaal iedereen die handeling van Marco vindt :D
Nav de reactie had ik een schouderklopje en iets te uitvoerige kroel over de bol verwacht.

Dit ziet er voor mij niet per se uit als misbruik, maar wel als puur geflirt wat behoorlijk vies is gezien de leeftijd :D
Zo'n handeling die een gozer op een date verricht om te kijken of je er wel of niet in meegaat, en als ie dan geen duw krijgt kijkt hij een stapje verder mag gaan.

Misschien ben ik heel wat tekort gekomen in mijn leven, maar buiten mijn (bijna)bedpartners ben ik denk ik echt nooit door iemand zo aangehaald/benaderd :o Van mijn ouders zou ik dit ook niet moeten.
Nouja. Verder zegt het ook niet veel. En illegaal is het ook niet. Maar normaal vind ik het allerminst. :@ En behoorlijk vies ook. Ik zou hier als tiener heeel zenuwachtig van geworden zijn.

Wel interessant om de reacties op het filmpje te zien :P Marco heeft wat over is van zijn fanclub nog even aangejaagd denk ik.
  maandag 20 december 2021 @ 19:09:44 #136
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202722807
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 18:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Hier het filmpje, wat bij Yvonne achter een betaalmuur zit:

Getsie zeg dat 1e filmpje. Brrr.
pi_202722979
Was dit al voorbij gekomen? Lange Frans lijkt Marco direct aan te spreken.

https://twitter.com/Verzi(...)887726261288961?s=20
pi_202723058
Ben blij dat we nog rechters hebben in Nederland. Anders had het volk hem allang verhangen.
Ben niet pro of anti Borsato maar heb nu het idee dat er een heksenjacht gaande is.
Laten we gewoon afwachten zonder aannames
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Spellchecker maandag 20 december 2021 @ 19:31:55 #139
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202723091
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2021 19:09 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Getsie zeg dat 1e filmpje. Brrr.
De 1e foto vind ik niet oke.
  maandag 20 december 2021 @ 19:42:27 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202723303
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 19:30 schreef Draaksel het volgende:
Laten we gewoon afwachten zonder aannames
Dank voor je voorstel. Doen we niks mee.
pi_202723332
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 14:24 schreef quirina het volgende:

[..]
Daarom boycot de Mol deze krant ook.
Haha dat is niet de reden hè. Dan waren ze natuurlijk al veel langer aan het boycotten.
  Moderator / Miss SHO maandag 20 december 2021 @ 19:48:26 #142
22592 crew  Ole
pi_202723435
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 19:25 schreef NothingHappened het volgende:
Was dit al voorbij gekomen? Lange Frans lijkt Marco direct aan te spreken.

https://twitter.com/Verzi(...)887726261288961?s=20
tja daar noem je ook iemand zeg...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_202723675
Is er nog iemand die enige waarde hecht aan het gelul van Frans Frederiks?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202723946
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2021 19:09 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Getsie zeg dat 1e filmpje. Brrr.
Ja, bizar dat mensen dit normaal vinden.

Bij 1:01 zie ik dat blonde meisje van een jaar of 13 duidelijke pijpbewegingen maken (fellatio).

Bij 3:30 houdt Borsato zijn hoofd nadrukkelijk op een afstand van 2 tot 3 cm van het gezicht van het andere kind dat ook niet veel ouder dan een jaar of 12 kan zijn.

Borsato weet natuurlijk dat hij ze niet echt mag pakken totdat ze 18 jaar zijn, maar je zou dit wel kunnen zien als de voorbereidingen daartoe.
  maandag 20 december 2021 @ 20:16:32 #145
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_202724228
quote:
Dank je!

Wat een kutmuziek maakt Ogene.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_202724361
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 19:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dank voor je voorstel. Doen we niks mee.
Túurlijk, want de uitkomst van dit volksgericht is uiteraard al bepaald. Eng.
Alle speculatie - waar sommigen een dagtaak aan lijken te hebben - zal grappig genoeg nog wel eens in het voordeel van MB kunnen werken indien het tot een zaak komt en hij daarin schuldig mocht worden bevonden (door een echte rechtbank).
  maandag 20 december 2021 @ 20:27:10 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202724503
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:20 schreef JourneyBlue het volgende:

[..]
Túurlijk, want de uitkomst van dit volksgericht is uiteraard al bepaald. Eng.
Alle speculatie - waar sommigen een dagtaak aan lijken te hebben - zal grappig genoeg nog wel eens in het voordeel van MB kunnen werken indien het tot een zaak komt en hij daarin schuldig mocht worden bevonden (door een echte rechtbank).
De vermoedens van het volk zijn inmiddels bepaald. Dat is iets anders.

Oordeel en waarheidsvinding is niet aan ons en ik denk dat praktisch iedereen hoopt dat John er naast zat en het niet waar blijkt. Voor zowel dat meisje alsook voor Marco.

Dat hoop ik in ieder geval.

Ik heb liever dat John het boetekleed aan moet doen dan Marco. En dan weet je iig zeker dat we weer een goed album krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 20-12-2021 20:41:29 ]
  Moderator / Miss SHO maandag 20 december 2021 @ 20:28:39 #148
22592 crew  Ole
pi_202724531
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Dank je!

Wat een kutmuziek maakt Ogene.
Ohw dat wist je nog niet?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_202724545
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
De vermoedens van het volk zijn inmiddels bepaald. Dat is iets anders.

Oordeel en waarheidsvinding is niet aan ons en ik denk dat praktisch iedereen hoopt dat John er naast zat en het niet waar blijkt. Voor zowel dat meisje alsook voor Marco.

Dat hoop ik in ieder geval.
Als niet waar blijkt dan mag dat meisje ook gewoon wegrotten in de cel en moet iedereen hier openlijk zijn excuses aanbieden richting Marco.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_202724569
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 19:30 schreef Draaksel het volgende:
Laten we gewoon afwachten zonder aannames
Maar dat is toch niet leuk? Lekker dan, je hele leven afwachten zonder aannames (verwachtingen?) Ben geen afrikaan die in de rij staat voor rijst ofzo.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 20 december 2021 @ 20:38:42 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_202724752
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:28 schreef Ole het volgende:

[..]
Ohw dat wist je nog niet?
Ïk ontloop die confrontatie al jaren, overwegend met succes,
Nu kwam het weer even als een klap in mijn gezicht aan. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 december 2021 @ 20:40:00 #152
264694 blanket
its human nature
pi_202724770
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:30 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet leuk? Lekker dan, je hele leven afwachten zonder aannames (verwachtingen?) Ben geen afrikaan die in de rij staat voor rijst ofzo.
_O- _O-
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
  maandag 20 december 2021 @ 20:44:32 #153
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202724854
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Tengano op 20-12-2021 21:21:15 ]
pi_202725423
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:29 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Als niet waar blijkt dan mag dat meisje ook gewoon wegrotten in de cel en moet iedereen hier openlijk zijn excuses aanbieden richting Marco.
Het probleem is hier dat er waarschijnlijk niet één waarheid is, maar minimaal twee.

Het vaststellen van dé waarheid is na zoveel jaren waarschijnlijk niet mogelijk, aangenomen dat er geen video- en geluidsopnamen van het "misbruik" zijn.

Er komt wel een uitspraak, maar dat is dat niet veel meer dat de toevallige mening van een toevallige rechter.
  Vis een optie? maandag 20 december 2021 @ 21:14:25 #156
70532 loveli
N
pi_202725597
Eén waarheid, twee belevingen, 17 miljoen meningen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 20 december 2021 @ 21:15:11 #157
70532 loveli
N
pi_202725610
Billy Graham was slimmer, die zorgde ervoor dat hij niet in dergelijke situaties terecht kwam.
crap in = crap out
pi_202725874
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Het probleem is hier dat er waarschijnlijk niet één waarheid is, maar minimaal twee.

Het vaststellen van dé waarheid is na zoveel jaren waarschijnlijk niet mogelijk, aangenomen dat er geen video- en geluidsopnamen van het "misbruik" zijn.

Er komt wel een uitspraak, maar dat is dat niet veel meer dat de toevallige mening van een toevallige rechter.
Idd. En ik blijf t gewoon raar vinden dat t jaaren verborgen zou blijven (lees: bek niet open trekken)
Ja, ik begrijp schaamte etc. bij indien waar, maar de wijze waarop t nu aan t licht is gekomen, is ook niet fris.

Ik heb moeite met de onpartijdigheid van vd Heuvel. Alles voor de kliks/likes.

Ik hoop voor iedereen dat t niet waar is, maar dan zou mijn 'vertrouwen' in vrouwen een klein krasje oplopen.

Ach, wat boeit het. Popcorn d'r bij! Gewoon lopen over vuurwater Marco, omdat t kan. Duizend spiegels aan diggelen, maar dat kan wellicht ook op het conto van Leontien geschreven worden. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202726514
apart dat Panorama een verhaaltje overneemt van schreeuwmeisje Yvonne.

sinds bekend werd dat haar 'unieke sieradenlijn' rechtstreeks van AliExpress kwam is dat grietje zo verzuurd dat andermans leven kapotmaken haar levensdoel is geworden. er is weinig overgebleven van 'life of yvonne'.

nu vraagt ze ook al geld voor publieke YouTube-filmpjes met Sorbato erin.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202726518
Ik ben benieuwd naar de rechter in zake…
Man of Vrouw…
pi_202726662
Dat Panorama artikeltje is idd compleet gebaseerd op Yvonnes verhaal, maar dat verhullen ze ook niet. Van Panorama hoef je geen hoor- en wederhoor te verwachten.

(en ik was vergeten dat yvonne zo zuur was)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202726753
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
apart dat Panorama een verhaaltje overneemt van schreeuwmeisje Yvonne.

sinds bekend werd dat haar 'unieke sieradenlijn' rechtstreeks van AliExpress kwam is dat grietje zo verzuurd dat andermans leven kapotmaken haar levensdoel is geworden. er is weinig overgebleven van 'life of yvonne'.

nu vraagt ze ook al geld voor publieke YouTube-filmpjes met Sorbato erin.
Wie is Yvonne?
pi_202726933
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wie is Yvonne?
@yvonne
Iemand wil duiding.
Go hard or go home
  maandag 20 december 2021 @ 22:02:54 #164
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202726962
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, bizar dat mensen dit normaal vinden.

Bij 1:01 zie ik dat blonde meisje van een jaar of 13 duidelijke pijpbewegingen maken (fellatio).

Bij 3:30 houdt Borsato zijn hoofd nadrukkelijk op een afstand van 2 tot 3 cm van het gezicht van het andere kind dat ook niet veel ouder dan een jaar of 12 kan zijn.

Borsato weet natuurlijk dat hij ze niet echt mag pakken totdat ze 18 jaar zijn, maar je zou dit wel kunnen zien als de voorbereidingen daartoe.
Echt bizar ja. Pijpbewegingen... ik had het nog niet eens gezien. Bizar. Ronduit bizar.
pi_202727051
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:56 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wie is Yvonne?
Yvonne Coldeweijer, een 35-jarige hysterische vrouw die recent in een filmpje schreeuwde dat je haar niet moest tegenkomen als je een bepaalde mening had over de stadionzanger-situatie.
ze probeert op wat dubieuze manieren geld te verdienen.

heeft ooit meegedaan aan First Dates. zong ooit kinderliedjes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202727204
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:24 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Idd. En ik blijf t gewoon raar vinden dat t jaaren verborgen zou blijven (lees: bek niet open trekken)
Ja, ik begrijp schaamte etc. bij indien waar, maar de wijze waarop t nu aan t licht is gekomen, is ook niet fris.

Ik heb moeite met de onpartijdigheid van vd Heuvel. Alles voor de kliks/likes.

Ik hoop voor iedereen dat t niet waar is, maar dan zou mijn 'vertrouwen' in vrouwen een klein krasje oplopen.

Ach, wat boeit het. Popcorn d'r bij! Gewoon lopen over vuurwater Marco, omdat t kan. Duizend spiegels aan diggelen, maar dat kan wellicht ook op het conto van Leontien geschreven worden. :)
Je vindt John onpartijdig en daar heb je moeite mee??
  Spellchecker maandag 20 december 2021 @ 22:14:33 #167
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202727350
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:05 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Yvonne Coldeweijer, een 35-jarige hysterische vrouw die recent in een filmpje schreeuwde dat je haar niet moest tegenkomen als je een bepaalde mening had over de stadionzanger-situatie.
ze probeert op wat dubieuze manieren geld te verdienen.

heeft ooit meegedaan aan First Dates. zong ooit kinderliedjes.
Dat dit na zoveel topics nog uitgelegd moet worden hier 8)7
pi_202727580
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 22:14 schreef maily het volgende:

[..]
Dat dit na zoveel topics nog uitgelegd moet worden hier 8)7
Dat weet hij/zij heus wel :)
pi_202728350
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:10 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Je vindt John onpartijdig en daar heb je moeite mee??
Verkeerd verwoord. Moeite met de vermeende onpartijdigheid. Een basisje waarop sommige mensen concluderen dat t wel waar moet zijn, want vd Heuvel bemoeit zich er mee. Alsof het een automatisme is. (vd Heuvel=boeman/schurk schuldig) Goed recht van vd Heuvel om zich er mee te bemoeien, en hij is niet de minste als t om speurwerk gaat, dat geef ik toe. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 20 december 2021 @ 22:50:20 #170
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202728528
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 22:43 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Verkeerd verwoord. Moeite met de vermeende onpartijdigheid. Een basisje waarop sommige mensen concluderen dat t wel waar moet zijn, want vd Heuvel bemoeit zich er mee. Alsof het een automatisme is. (vd Heuvel=boeman/schurk schuldig) Goed recht van vd Heuvel om zich er mee te bemoeien, en hij is niet de minste als t om speurwerk gaat, dat geef ik toe. :)
Je kunt ook kiezen voor de onpartijdigheid van Bram Moscowicz. Die schetst de situatie voor Marco een stuk rooskleuriger en legt je graag uit hoe het waarschijnlijk zit.

Kijk nog eens goed naar wat er gebeurt als hij op 0:42 heel stellig claimt dat er, tot zijn grote verbazing, door het 'vermeende slachtoffer' NIET met de politie is gesproken. En waarna de jongens van de straat hem daarna even bijpraten. Let eens op hoe hij zich daarna corrigeert door op 1:03 te zeggen: "Oh sorry, dat wist ik niet. Dan zat ik er naast." :+



[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 00:20:26 ]
pi_202729211
quote:
3s.gif Op maandag 20 december 2021 22:50 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je kunt ook kiezen voor de onpartijdigheid van Bram Moscowicz. Die schetst de situatie voor Marco een stuk rooskleuriger en legt je graag uit hoe het waarschijnlijk zit.
Ja, das waar. Hij had ergens op TV al een keer uitgelegd hoe het zat. (zal wel bij Boulevard geweest zijn, haha)

(advocaat van de Duivel:) Jamaar Moscowicz is RTL gelieerd, dus Marco gelieerd. Bram heeft toch geen reputatie te verliezen, hij geeft gewoon geen neuk om wat allerlei mensen van hem denken.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202729314
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:14 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, das waar. Hij had ergens op TV al een keer uitgelegd hoe het zat. (zal wel bij Boulevard geweest zijn, haha)

(advocaat van de Duivel:) Jamaar Moscowicz is RTL gelieerd, dus Marco gelieerd. Bram heeft toch geen reputatie te verliezen, hij geeft gewoon geen neuk om wat allerlei mensen van hem denken.
Eh het was Shownieuws, is hier al uitgebreid besproken en RTL is niet zijn enige link met Marco :)

Ook toevallig dat hij Lil Kleine altijd een beetje in bescherming neemt. Wiens advocate Brams partner is en wiens manager Brams zoon is.
pi_202729483
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:18 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Eh het was Shownieuws, is hier al uitgebreid besproken en RTL is niet zijn enige link met Marco :)

Ook toevallig dat hij Lil Kleine altijd een beetje in bescherming neemt. Wiens advocate Brams partner is en wiens manager Brams zoon is.
Lil Kleine, heb ik ergens overheen gelezen :? Heeft ie daar ook aan gezeten? :{

Edit: " Wiens advocate Brams partner is en wiens manager Brams zoon is."
Ik ben een beetje stoned, en ik heb moeite met deze zin :') :7

[ Bericht 14% gewijzigd door Het_Bokje op 20-12-2021 23:31:38 (circklejerkfam) ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202729752
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:26 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Lil Kleine, heb ik ergens overheen gelezen :? Heeft ie daar ook aan gezeten? :{

Edit: " Wiens advocate Brams partner is en wiens manager Brams zoon is."
Ik ben een beetje stoned, en ik heb moeite met deze zin :') :7
Nee, ik probeer alleen je stelling dat Bram niks te verliezen heeft iets te nuanceren aangezien hij opvallend mild is over MB en Lil Kleine. Jorik heeft Brams zoon als manager en Brams vriendin als advocate.
pi_202729908
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:43 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Nee, ik probeer alleen je stelling dat Bram niks te verliezen heeft iets te nuanceren aangezien hij opvallend mild is over MB en Lil Kleine. Jorik heeft Brams zoon als manager en Brams vriendin als advocate.
Ohja, dat gelazer met Lil kleine was ik al weer vergeten... Ohnee, dat was die Bilal Whib ofzo. :r Ehh... Help me even, wat was het verhaal met Lil Kleine ook alweer? :?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 21 december 2021 @ 00:00:07 #176
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202730005
  dinsdag 21 december 2021 @ 00:01:58 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202730033
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 23:53 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ohja, dat gelazer met Lil kleine was ik al weer vergeten... Ohnee, dat was die Bilal Whib ofzo. :r Ehh... Help me even, wat was het verhaal met Lil Kleine ook alweer? :?
Die had Jamie Vaes alweer klappen gegeven, dit keer in een hotel op Ibiza.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? dinsdag 21 december 2021 @ 00:10:21 #178
70532 loveli
N
pi_202730137
quote:
3s.gif Op maandag 20 december 2021 22:50 schreef Tengano het volgende:
Let eens op hoe hij zich daarna corrigeert door op 1:03 te zeggen: "Oh sorry, dat wist ik niet. Dan zat ik er naast."

Zo dan, ik weet dat we op Fok zitten, maar ook hier gaan we er vanuit dat als er aanhalingstekens worden gebruikt, het een woordelijke quote is.

De woorden "Dan zat ik ernaast" heeft Bram niet gezegd.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 21 december 2021 @ 00:12:27 #179
70532 loveli
N
pi_202730156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 00:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die had Jamie Vaes alweer klappen gegeven, dit keer in een hotel op Ibiza.
Gelukkig is 'ie eigenlijk niet zo.
crap in = crap out
pi_202730368
Probeer positief te blijven
  Tettenkoning dinsdag 21 december 2021 @ 07:21:39 #181
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202730890
quote:
4s.gif Op maandag 20 december 2021 22:02 schreef Draak31 het volgende:
Echt bizar ja. Pijpbewegingen... ik had het nog niet eens gezien. Bizar. Ronduit bizar.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_202731191
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, bizar dat mensen dit normaal vinden.

Bij 1:01 zie ik dat blonde meisje van een jaar of 13 duidelijke pijpbewegingen maken (fellatio).

Bij 3:30 houdt Borsato zijn hoofd nadrukkelijk op een afstand van 2 tot 3 cm van het gezicht van het andere kind dat ook niet veel ouder dan een jaar of 12 kan zijn.

Borsato weet natuurlijk dat hij ze niet echt mag pakken totdat ze 18 jaar zijn, maar je zou dit wel kunnen zien als de voorbereidingen daartoe.
:') Doe normaal. Dat meisje wil even stoer doen met haar donut in haar handen. Tenminste, dat zie ik.
pi_202731430
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 08:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:') Doe normaal. Dat meisje wil even stoer doen met haar donut in haar handen. Tenminste, dat zie ik.
Beroepsdeformatie, na 14 jaar (Zeg 'ns Aaa)

[ Bericht 3% gewijzigd door JourneyBlue op 21-12-2021 08:57:40 ]
pi_202731474
doe eens normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Ole op 21-12-2021 10:50:16 ]
pi_202731501
quote weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Ole op 21-12-2021 13:03:12 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 08:57:55 #186
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202731550
Mensen die een donut niet als pijpmateriaal zien :')
pi_202731559
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 december 2021 08:57 schreef Tengano het volgende:
Mensen die een donut niet als pijpmateriaal zien :')
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn mond gaat niet zo ver open hoor :7
pi_202731565
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jij bent niet goed wijs man. Als je zelfs een donut als pijpmateriaal ziet, ben jij hier degene die een probleem heeft.
Het gaat niet om de donut, maar om de beweging van de hand, richting de mond, en de houding van de mond zelf. Het is vrij bekend gebaar, hoewel je het niet vaak ziet bij zó jonge meisjes.
pi_202731606
De kwestie is dat er bij die feestjes blijkbaar een seksueel geladen sfeer hing, waarin het ongevraagd betasten, vol op de mond zoenen van meisjes, en seksuele gebaren blijkbaar normaal werden gevonden. Er wordt geen enkele wet overtreden, maar het is allemaal wel erg klef en tegen het ranzige aan.
pi_202731620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 08:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jij bent niet goed wijs man. Als je zelfs een donut als pijpmateriaal ziet, ben jij hier degene die een probleem heeft.
Inderdaad.
pi_202731637
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:24 schreef Het_Bokje het volgende:

Ik hoop voor iedereen dat t niet waar is, maar dan zou mijn 'vertrouwen' in vrouwen een klein krasje oplopen. .
En als het wel waar is, zou mijn vertrouwen in mannen een deuk krijgen? Wat een bullshit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202731683
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 21:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Er komt wel een uitspraak, maar dat is dat niet veel meer dat de toevallige mening van een toevallige rechter.
Nee, dat is het niet. De rechter kijkt naar de feiten, past de wet toe, houdt rekening met jurisprudentie en is onafhankelijk. Rechters kunnen een verkeerd oordeel vellen - iedereen is feilbaar - maar dat betekent niet dat hun oordeel niet meer is dan een toevallige mening.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:28 #193
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_202731757
quote:
Marco Borsato bezig met leegmaken Instagram: wat stond er op de foto's?

Marco Borsato laat zich nadat er aangifte tegen hem is gedaan, niet meer in het openbaar zien. Ondertussen is hij wel bezig met social media, want het is volgers opgevallen dat de zanger zijn Instagram aan het leegmaken is. Wat stond er op de verwijderde foto’s en waarom mogen wij het niet zien?

De zanger zou zich momenteel schuilhouden in zijn penthouse in Alkmaar. Alleen via zijn advocaat, Gert-Jan Knoops, komen verklaringen van Marco naar buiten. Zo deed hij afgelopen week een tegenaangifte en beschuldigt hij de vrouw die aangifte heeft gedaan van smaad en laster.

‘Zaterdag nog foto’s met meisjes’
Marco laat zich sinds er aangifte tegen hem is gedaan, niet meer in het openbaar zien. Ook op social media blijft het stil, maar Yvonne Coldeweijer is erachter gekomen dat Marco Borsato vorige week plotseling vijf foto’s heeft verwijderd. Ook volgers is het opgevallen. Hoewel niemand de foto’s in bezit lijkt te hebben, weet één volger wel wat er op de verwijderde beelden stond.

,,Eén filmpje met een klein meisje met een wit jurkje. Een foto met met zijn dochter en drie klasgenootjes”, aldus de volger die ervan baalt geen screenshot gemaakt te hebben van de beelden. ,,Er stonden zaterdag nog mega veel foto’s met meisjes. Zo balen dit.”
bron



  roze dinsdag 21 december 2021 @ 10:03:46 #194
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_202732283
quote:
Yvonne :r
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:09:35 #195
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_202732349
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Yvonne :r
Idd.

Kwam er van de week pas achter dat ze Keet speelde :')

pi_202732367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 09:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. De rechter kijkt naar de feiten, past de wet toe, houdt rekening met jurisprudentie en is onafhankelijk. Rechters kunnen een verkeerd oordeel vellen - iedereen is feilbaar - maar dat betekent niet dat hun oordeel niet meer is dan een toevallige mening.
Welterusten.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 10:23:53 #197
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202732546
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Yvonne :r
Walgelijk wijf.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:29:58 #198
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202732673
quote:
Hier gebeurt een heleboel engnekkerij achter de schermen. Brr.
pi_202732796
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:29 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Hier gebeurt een heleboel engnekkerij achter de schermen. Brr.
Ik kan me best voorstellen dat je die foto's weghaalt, omdat je niet wilt dat die mensen er ook bij betrokken worden. Je ziet wat er gebeurt met een filmpje uit 2015. Het kan zelfs nog een verzoek zijn geweest van de ouders van de mensen die op de foto stonden.
pi_202732883
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 19:03 schreef Saboo het volgende:
Ik reageer nooit in deze topics,

Maar ik vind het zo bizar hoe normaal iedereen die handeling van Marco vindt :D
Nav de reactie had ik een schouderklopje en iets te uitvoerige kroel over de bol verwacht.

Dit ziet er voor mij niet per se uit als misbruik, maar wel als puur geflirt wat behoorlijk vies is gezien de leeftijd :D
Zo'n handeling die een gozer op een date verricht om te kijken of je er wel of niet in meegaat, en als ie dan geen duw krijgt kijkt hij een stapje verder mag gaan.

Misschien ben ik heel wat tekort gekomen in mijn leven, maar buiten mijn (bijna)bedpartners ben ik denk ik echt nooit door iemand zo aangehaald/benaderd :o Van mijn ouders zou ik dit ook niet moeten.
Nouja. Verder zegt het ook niet veel. En illegaal is het ook niet. Maar normaal vind ik het allerminst. :@ En behoorlijk vies ook. Ik zou hier als tiener heeel zenuwachtig van geworden zijn.

Wel interessant om de reacties op het filmpje te zien :P Marco heeft wat over is van zijn fanclub nog even aangejaagd denk ik.
Iedereen? Hier op FOK! bedoel je? Ik zie een aantal users die het idd normaal vinden, maar de méésten - zeker als je naar de poll kijkt! - vinden dat níet (net als jij en ik)?

Ik ben zeker geen aandacht tekort gekomen, maar ook ik ben nog nooit door iemand zo benaderd tenzij het om (potentiële) "lovers" ging. En dat had zeker ook niet anders moeten zijn! En inderdaad, ook van mijn ouders zou ik zo'n aanraking echt niet waarderen!
'Heeel zenuwachtig' zou ik hier zelf als tiener niet van zijn geworden, maar wel ongemakkelijk en ik zou vooral hebben gedacht van "WTF? Wat ben jij voor iemand dan dat je mij op deze manier aanraakt (zeker indien oudere vent)?". Ik had mogelijk zelfs een hengst uitgedeeld (al dan niet uit reflex) en in ieder geval laten merken het niet op prijs te stellen en daarna heel bewust voortaan fysieke en emotionele afstand van die persoon genomen.

Maar goed, ik houd op over dat filmpje. Voor de aanklacht is het verder niet zo relevant.
Tails tell tales
pi_202732945
quote weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Ole op 21-12-2021 10:50:54 ]
Tails tell tales
pi_202733105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:43 schreef Forbry het volgende:

[..]
Iedereen? Hier op FOK! bedoel je? Ik zie een aantal users die het idd normaal vinden, maar de méésten - zeker als je naar de poll kijkt! - vinden dat níet (net als jij en ik)?

Ik ben zeker geen aandacht tekort gekomen, maar ook ik ben nog nooit door iemand zo benaderd tenzij het om (potentiële) "lovers" ging. En dat had zeker ook niet anders moeten zijn! En inderdaad, ook van mijn ouders zou ik zo'n aanraking echt niet waarderen!
'Heeel zenuwachtig' zou ik hier zelf als tiener niet van zijn geworden, maar wel ongemakkelijk en ik zou vooral hebben gedacht van "WTF? Wat ben jij voor iemand dan dat je mij op deze manier aanraakt (zeker indien oudere vent)?". Ik had mogelijk zelfs een hengst uitgedeeld (al dan niet uit reflex) en in ieder geval laten merken het niet op prijs te stellen en daarna heel bewust voortaan fysieke en emotionele afstand van die persoon genomen.

Maar goed, ik houd op over dat filmpje. Voor de aanklacht is het verder niet zo relevant.
tja borsato lijkt een ouderwetse groomer te zijn en zo stapje voor stapje dichterbij de jonge vrouwen te komen. Zover dat ze denken dat ze het misbruik misschien in eerste instante niet als zodanig zien.

Let's see waar het naartoe gaat. Volgens de misdaadverslaggevers die ermee bezig zijn is een veroordeling echt wel mogelijk. Dan is het wel echt mis.
  dinsdag 21 december 2021 @ 11:13:29 #203
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202733335


Ik vermoed dat we vandaag geen nieuwe items meer krijgen uit de media, met een uitzondering van FOK! dan en wellicht nog wat andere pulpkanalen.

Dit in verband met het respect dat men vermoedelijk zal opbrengen voor Marco's verjaardag en hem even een rustmoment gunt. Het blijft immers ook een collega en het moet ook een beetje menselijk blijven. Gedragsnormen die op FOK! dan weer wat minder gangbaar zijn.

Clip van vandaag: Marco and Leo having a good time



[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 11:58:22 ]
pi_202733455
Wat een wagelijk wijf die Yvonne :r
Hoe kunnen we die kapot maken? Oh nee, dat doet ze zelf wel :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 11:58:50 #205
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202733932
Zag er gewoon gezellig uit die barbecue’s van Marco. Niks mis mee. Wel een beetje Neverland-vibes. Maar dat hoeft niet alles te zeggen

[ Bericht 1% gewijzigd door ChevyCaprice op 21-12-2021 12:23:23 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202734369
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zag er gewoon gezellig uit die barbecue’s van Marco. Niks mis mee. Wel een beetje Neverland-vibes. Maar dat hoeft niet alles te zeggen
Ja? Je vindt het normaal als een oude man een meisje van achteren ongevraagd aan haar nek begint te betasten met 2 handen?

Dat is niet normaal.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 12:30:21 #207
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202734382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 12:29 schreef Xan21 het volgende:

[..]
Ja? Je vindt het normaal als een oude man een meisje van achteren ongevraagd aan haar nek begint te betasten met 2 handen?

Dat is niet normaal.
Haar nek nog wel

Heftig zeg
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 21 december 2021 @ 12:37:14 #208
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202734481
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 12:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Haar nek nog wel

Heftig zeg
:D
pi_202734900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 12:29 schreef Xan21 het volgende:

[..]
Ja? Je vindt het normaal als een oude man een meisje van achteren ongevraagd aan haar nek begint te betasten met 2 handen?

Dat is niet normaal.
Welk meisje is dat dan misschien zijn dochter?
Twinning = boring
  Spellchecker dinsdag 21 december 2021 @ 13:20:59 #210
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202735076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:07 schreef Inca het volgende:

[..]
Welk meisje is dat dan misschien zijn dochter?
Dan zou er geen ophef over zijn.
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:24:48 #211
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202735139
POLL

Twee derde van de stemmers vindt dit gedrag blijkbaar toch ongepast. Ik zie het zelf niet zo, maar de meerderheid dus wel.

Ik heb zelf wat ervaring in hoe het er in sektes aan toe gaat. Een groep die zijn leider adoreert en groepsleden die weer hunkeren naar de erkenning van hun geïdealiseerde leider. Je hoopt in zo'n omgeving eigenlijk dat de leider, die jij zo fantastisch en aantrekkelijk vindt, ook jou als iemand ziet die bijzonder is. Er hangt in dat soort omgevingen dan ook vaak een heel apart sfeertje waarin mensen ook hun best doen en hopen op de erkenning van de leider.

En als je die erkenning dan publiekelijk krijgt dan geeft dat ook wel een bepaalde uitstraling naar je rest van de groep dat jij blijkbaar toch wel bijzonder bent omdat je leider dat heeft bevestigd.

Het is eigenlijk een beetje een betoverd sfeertje wat zich op een wat hoger en meer zweverig niveau afspeelt en wat maakt dat de deur voor misbruik dan ook gemakkelijk open staat. Veel volgers staan er zelfs voor open en de leider kan ook zwichten voor zijn lusten en zaken die wat minder betamelijk. Normale reguliere grenzen zijn dus behoorlijk vervaagd in zo'n situatie.

Zoals ik het zie betekent dat dat aanrakingen en gedragingen die in normale omstandigheden ongepast zijn, in een dergelijke omgeving eigenlijk heel onschuldig zijn, en gewoon meer passen bij de situatie. Het is een soort van wederzijdse acceptatie en iets wat ik zelf meende te zien in dat filmpje.

Maar als ik zoiets in een kantooromgeving zou waarnemen dan zou ik dat toch heel anders typeren.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 13:35:31 #212
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202735302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:24 schreef Tengano het volgende:
[poll=3281]

Twee derde van de stemmers vindt dit gedrag blijkbaar toch ongepast. Ik zie het zelf niet zo, maar de meerderheid dus wel.

Ik heb zelf wat ervaring in hoe het er in sektes aan toe gaat. Een groep die zijn leider adoreert en groepsleden die weer hunkeren naar de erkenning van hun geïdealiseerde leider. Je hoopt in zo'n omgeving eigenlijk dat de leider, die jij zo fantastisch en aantrekkelijk vindt, ook jou als iemand ziet die bijzonder is. Er hangt in dat soort omgevingen dan ook vaak een heel apart sfeertje waarin mensen ook hun best doen en hopen op de erkenning van de leider.

En als je die erkenning dan publiekelijk krijgt dan geeft dat ook wel een bepaalde uitstraling naar je rest van de groep dat jij blijkbaar toch wel bijzonder bent omdat je leider dat heeft bevestigd.

Het is eigenlijk een beetje een betoverd sfeertje wat zich op een wat hoger en meer zweverig niveau afspeelt en wat maakt dat de deur voor misbruik dan ook gemakkelijk open staat. Veel volgers staan er zelfs voor open en de leider kan ook zwichten voor zijn lusten en zaken die wat minder betamelijk. Normale reguliere grenzen zijn dus behoorlijk vervaagd in zo'n situatie.

Zoals ik het zie betekent dat dat aanrakingen en gedragingen die in normale omstandigheden ongepast zijn, in een dergelijke omgeving eigenlijk heel onschuldig zijn, en gewoon meer passen bij de situatie. Het is een soort van wederzijdse acceptatie en iets wat ik zelf meende te zien in dat filmpje.

Maar als ik zoiets in een kantooromgeving zou waarnemen dan zou ik dat toch heel anders typeren.
Ik vind dat jij maar rare polls maakt met een hoop aannames.
ik doe niet mee met deze onzin.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202735353
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:20 schreef maily het volgende:

[..]
Dan zou er geen ophef over zijn.
Ik zie hier ook niets kwaads in
Twinning = boring
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:44:25 #214
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202735488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:35 schreef puzziepie het volgende:
Ik vind dat jij maar rare polls maakt met een hoop aannames.
ik doe niet mee met deze onzin.
Ik vind het interessant om te weten hoe mensen denken en hoe de meningen verdeeld zijn. En in plaats van hier de hele tijd heen en weer te hakketakken, wat toch wel gebeurt, kunnen we ook zien hoe de meningen hier verdeeld zijn in plaats van te zien wie hier het hardste schreeuwt.

En niet iedereen hoeft ook dezelfde mening te hebben en al helemaal niemand is verplicht om mee te doen aan een poll.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 15:46:42 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 13:46:14 #215
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202735529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:44 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vind het interessant over hoe mensen denken en hoe de meningen verdeeld zijn. En in plaats van hier de hele tijd heen en weer te hakketakken, wat toch wel gebeurt, kunnen we ook zien hoe de mensen hier verdeeld zijn en wat dus gangbaar is. En niet iedereen hoeft ook dezelfde mening te hebben en al helemaal niemand is verplicht mee te doen aan een poll.
Dit zijn gewoon rare polls , die niet kloppen , en inspeelt op nog meer foute aannames .
Dus nee ik doe niet mee.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_202735712
Marco heeft corona

Hij ligt met een snot neus in bed _O- _O- _O-

1geintje


[ Bericht 21% gewijzigd door Inca op 21-12-2021 14:09:40 ]
Twinning = boring
  dinsdag 21 december 2021 @ 13:53:59 #217
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202735715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:46 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dit zijn gewoon rare polls , die niet kloppen , en inspeelt op nog meer foute aannames .
Dus nee ik doe niet mee.
Ik vind hier ook wel wat van ja.
  Spellchecker dinsdag 21 december 2021 @ 13:57:19 #218
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202735770
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:53 schreef Inca het volgende:
Marco heeft corona

Hij ligt met een snot neus in bed _O- _O- _O-
:X
pi_202735783
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:53 schreef Inca het volgende:
Marco heeft corona

Hij ligt met een snot neus in bed _O- _O- _O-
Met een 'snotneus' als in... ? O-)
Tails tell tales
pi_202735827
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 12:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Haar nek nog wel

Heftig zeg
Hij had haar bijna dood gewurgd.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:00:33 #221
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202735828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:53 schreef Inca het volgende:
Marco heeft corona

Hij ligt met een snot neus in bed _O- _O- _O-
Whoops
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 21 december 2021 @ 14:02:32 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202735867
Zou het wel waar zijn? Ik krijg niet de indruk dat Marco zich de laatste tijd veel onder de (Omikron) meningte begeeft.

Als iemand zich aan de lockdown houdt, dan is het Marco wel.

[ Bericht 30% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 16:02:04 ]
pi_202735869
Corona geeft geen neuk, kutmuziek, al-dan-niet semi-depo, pafferige kop >> hiero!

Edit: [wilde speculatie] Marco heeft Cornona opgelopen toen hij dat lapje grond in Italie regelde bij de makelaar. Kon natuurlijk niet online, want de Maffia is nog ouderwets (een Trojan komt gewoon in je nest, ipv C: ). Er moest natuurlijk beveiliging bij.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202735924
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:02 schreef Tengano het volgende:
Zou het wel waar zijn? Ik krijg niet de indruk dat Marco zich de laatste tijd veel onder de (Omikron) meningte begeeft.

Als iemand zich aan de lockdown houdt, dan is het Marco wel.
was geintje
Twinning = boring
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 14:12:07 #225
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202736017
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:00 schreef Eenheid het volgende:

[..]
Hij had haar bijna dood gewurgd.
En zo ontstaan roddels idd :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Puzzie op 21-12-2021 14:33:22 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:01:48 #226
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202737637
https://www.mediacourant.(...)-is-onze-bill-cosby/

https://www.mediacourant.(...)ik-heb-john-gemaild/

Ik meen in deze reeks gelezen te hebben dat Mathilde trouwens ook een spreekverbod had.
quote:
Mathilde Santing heeft er vertrouwen in dat journalisten onderzoek doen naar de geruchten over Marco Borsato. "Wacht maar af. Het misbruik komt allemaal boven water", zegt de zangcoach.

Mathilde heeft haar tweet over de ervaringen van haar leerling met Marco en zijn Voice-barbecue weer verwijderd. Dat heeft volgens haar te maken met een zogeheten non-disclosure agreement (NDA), oftewel een geheimhoudingsverklaring die door deze voormalige kandidate van The Voice Kids is getekend.

Dit meisje mag niet zomaar haar ervaringen met Marco delen, legt Mathilde uit. "Het is zo dat in de contracten altijd een NDA staat met forse financiële repercussies bij schending van deze afspraak. Het heeft me als 'door de wol geverfde' zangeres altijd verontrust en verwonderd dat ouders ze zo goedgelovig ondertekenen en kun kinderen overleveren aan een ijskoud commercieel circus."

Het stoort Mathilde enorm dat eventuele slachtoffers zich gehinderd kunnen voelen door deze geheimhoudingsverklaringen. "Gepleegde strafbare feiten zijn voor slachtoffers vaak moeilijk te melden. NDA's dwingen stilte van 'getuigen' af."

Mathilde verwacht dat Marco wil gaan schikken, zodat er niets naar buiten komt. "Er zal geprobeerd worden om te schikken. Met een NDA. Dus radio-stilte. Natuurlijk kan Borsato gechanteerd worden met een tape. Zeker als die al in verkeerde handen is."

"Ik ben het met Yvonne Coldeweijer eens. We wachten wat de meisjes willen en wat journalisten kunnen vinden. (...) We wachten op feiten."

https://www.mediacourant.(...)et-komt-boven-water/
Voor mensen die dit verhaal van Mathilde niet kennen. Haar leerlinge was uitgenodigd op een barbecue en kwam terug waarna ze furieus zei Marco te haten. Mathilde had hiervan een tweet uitgedaan en deze daarna weer verwijderd om niet in de problemen te komen.

Mathilde is volgens mij dan de eerste en enige BN'er die het dan heeft aangedurfd om zo'n stellige bewering te uiten: "Dat het misbruik allemaal boven water komt." Het is nogal wat. En het lijkt me dat je niet zomaar zoiets in de ether roeptoetert.
Zeker niet als jij zelf ook zo'n clausule hebt lopen. Daarnaast heb ik van Mathilde Santing niet het beeld dat het een fanatieke roddeltante is, anders hadden we wel vaker van haar gehoord. Je moet het maar durven.

En ook dit lijkt me dan een serieuze bron waar het team Knoops naar op zoek was en verdient deze wellicht ook een aangifte van smaad en laster dan.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 17:39:50 ]
pi_202737806
Och Jezus, Derksen weer door de bocht :') Nou gaan we het beleven hoor! Derksen: Zo hypocriet en zo vol van de hypocrisie van een ander, dat hij niet meer weet wat dat betekent. Maarja, waarom zou hij een neuk geven? Voetbal-adjecent minnend NL slikt t als warme sperma. Heel lekker/inzichtvol is t niet, maar je moet toch wat.

Maargoed, het gaat hier niet over Derksen... (alsof Derksen ook maar enig idee heeft wat/hoe de verhoudingen tussen Talpa en DPG zijn, simpele voetballul)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Tettenkoning dinsdag 21 december 2021 @ 16:43:56 #228
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202738401
"Gepleegde strafbare feiten zijn voor slachtoffers vaak moeilijk te melden. NDA's dwingen stilte van 'getuigen' af."

Als er strafbare feiten worden of zijn gepleegd, in hoe verre houdt zo'n NDA dan stand in de rechtbank?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_202738953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:35 schreef puzziepie het volgende:

ik doe niet mee met deze onzin.
Zonder hashtag heeft dit statement geen enkele waarde.
Go hard or go home
pi_202739024
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:43 schreef Nine. het volgende:
"Gepleegde strafbare feiten zijn voor slachtoffers vaak moeilijk te melden. NDA's dwingen stilte van 'getuigen' af."

Als er strafbare feiten worden of zijn gepleegd, in hoe verre houdt zo'n NDA dan stand in de rechtbank?
Niet, want zo'n NDA omhelst natuurlijk niet het geheimhouden van strafbare feiten. Lijkt me gek als er in zo'n NDA staat: "Als Marco je betast, aanrand, verkracht, mag je dit niet publiekelijk maken. Ook niet als hij je drugs verkoopt, of als jij getuige bent van een moord die hij pleegt..."

Is dus onzin wat die Mathilde roept.
  Tettenkoning dinsdag 21 december 2021 @ 17:28:49 #231
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_202739177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:18 schreef Eenheid het volgende:
Niet, want zo'n NDA omhelst natuurlijk niet het geheimhouden van strafbare feiten. Lijkt me gek als er in zo'n NDA staat: "Als Marco je betast, aanrand, verkracht, mag je dit niet publiekelijk maken. Ook niet als hij je drugs verkoopt, of als jij getuige bent van een moord die hij pleegt..."

Is dus onzin wat die Mathilde roept.
Dat dacht ik al, vond het zelf dus ook maar een vaag verhaal van die Mathilde...
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:46:51 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202739470
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:28 schreef Nine. het volgende:

[..]
Dat dacht ik al, vond het zelf dus ook maar een vaag verhaal van die Mathilde...
Daar ging dat NDA-verhaal van Mathilde dan ook niet over.

Mathilde deed een tweet dat een (oud-)leerling van haar en deelnemer aan TVK na een BBQ had geroepen dat ze Marco haatte, ze had nu met alle ophef de moeder van dat meisje gebeld en die had gezegd dat ze dacht ze niet verbaasd zouden zijn als het klopte.

Vervolgens belt een hoernalist Mathilde en eist min of meer de contactgegevens van (oud-)leerling en haar moeder en Mathilde heeft die hoernalist vervolgens uitgelegd dat er dingen als NDA's bestaan en dat ze daarom de gegevens van (oud-)leerling en haar moeder niet aan die hoernalist gaat geven.

Wat mij betreft heeft ze al teveel moeite gedaan die NDA's te noemen, want waarom zou ze de gegevens van (oud-)leerling en/of moeder überhaupt aan een roddelhoernalist geven.

Maar goed, dat NDA-verhaal is een eigen leven gaan leiden en als de (oud-)leerling van Mathilde daar niets strafbaars heeft meegemaakt of gezien, maar dingen die ze wel zag (of meemaakte) wel onprettig vond dan zal het idd onder de NDA vallen, zeker als het haarzelf niet betrof.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202739652
Even buiten wat Mathilde eventueel tegen een journalist verteld heeft en hoe deze daarmee aan de haal is gegaan; ik denk dat een NDA zeker wel een dusdanige drempel kan zijn om seksueel grensoverschrijdend gedrag aanhangig te maken. Zeker als je kinderen te maken hebt. Die zijn snel onder de indruk en kan dus prima gebruikt worden om zwijgen af te dwingen. Helemaal als je het belangrijk en geheimzinnig maakt.

“Je weet dat je hier met niemand over mag praten he Merel…dat staat in het contract dat papa en mama getekend hebben. Anders moeten we de samenwerking stoppen en zo wordt je nooit beroemd natuurlijk en dat zou zonde zijn, want je hebt zoveel talent.”

Ok, een hoop fantasie, maar heel denkbaar.
  dinsdag 21 december 2021 @ 18:03:35 #234
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202739721
Nog even over Mathilde + NDA's:

quote:
Mathilde Santing over Borsato-rel: ‘Wacht maar, het komt boven water’
Mathilde Santing heeft er vertrouwen in dat journalisten onderzoek doen naar de geruchten over Marco Borsato. “Wacht maar af. Het misbruik komt allemaal boven water”, zegt de zangcoach.

Het is buitengewoon merkwaardig hoe lang Marco Borsato de bizarre geruchten aan zijn adres laat doorsudderen. Volgens de kijkcijferhit RoddelPraat heeft hij zich grensoverschrijdend gedragen tegen meisjes van 13 en 15 jaar oud. Na anderhalve week wachten heeft hij aan Boulevard laten weten dat hij met een verklaring komt. “Als het hem uitkomt.”

‘Wat naar voor haar’
De bekende zangcoach Mathilde Santing, die vroeger een hit had met Wonderful Life, gooide gisteren een behoorlijke steen in de vijver door de ervaring van een van haar jonge leerlingen te delen. Dat meisje is ook een keer naar zo’n Voice-barbecue van Marco gegaan en ‘haatte‘ de zanger daarna, zegt ze.

“Wat naar voor haar…”, merkt GTST-bekendheid Babette van Veen op. Mathilde vervolgens: “Dit was een exceptioneel slim en weerbaar meiske, hoor. Er is haar zeker zelf niks overkomen. Maar het is me altijd bijgebleven die bijtende opmerking. Dus checkte ik of zij wat had gemerkt en kreeg toen deze reactie.”

Geheimhouding
Mathilde heeft haar tweet over de ervaringen van haar leerling met Marco en zijn Voice-barbecue weer verwijderd. Dat heeft volgens haar te maken met een zogeheten non-disclosure agreement (NDA), oftewel een geheimhoudingsverklaring die door deze voormalige kandidate van The Voice Kids is getekend.

Dit meisje mag niet zomaar haar ervaringen met Marco delen, legt Mathilde uit. “Het is zo dat in de contracten altijd een NDA staat met forse financiële repercussies bij schending van deze afspraak. Het heeft me als ‘door de wol geverfde’ zangeres altijd verontrust en verwonderd dat ouders ze zo goedgelovig ondertekenen en kun kinderen overleveren aan een ijskoud commercieel circus.”


‘Komt boven water!’
Het stoort Mathilde enorm dat eventuele slachtoffers zich gehinderd kunnen voelen door deze geheimhoudingsverklaringen. “Gepleegde strafbare feiten zijn voor slachtoffers vaak moeilijk te melden. NDA’s dwingen stilte van ‘getuigen’ af.”


Ze denkt dat journalisten het uiteindelijk wel boven water krijgen. “Wacht maar af. Het misbruik komt allemaal boven water. In Hollywood, in de Katholieke kerk, danswereld, conservatoria, toneel- en kleinkunst-opleidingen, turnsters en een Chinese tennis-ster is zoek na onthulling. Het is bij de wilde spinnen af.”

‘Marco wil schikken’
Mathilde verwacht dat Marco wil gaan schikken, zodat er niets naar buiten komt. “Er zal geprobeerd worden om te schikken. Met een NDA. Dus radio-stilte. Natuurlijk kan Borsato gechanteerd worden met een tape. Zeker als die al in verkeerde handen is.”

“Ik ben het met Yvonne Coldeweijer eens. We wachten wat de meisjes willen en wat journalisten kunnen vinden. (…) We wachten op feiten.”
https://www.mediacourant.(...)et-komt-boven-water/

twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202740020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 18:03 schreef AgnesGru het volgende:
Nog even over Mathilde + NDA's:
[..]
https://www.mediacourant.(...)et-komt-boven-water/

[ twitter ]
En wat is de rol van John de Mol. Die gaat over die NDA van de voice. :)
  dinsdag 21 december 2021 @ 18:32:00 #236
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202740143
Grote kans dat die Mathilde Santing, net als die chinese tennisster, dus voor de jaarwisseling nog verdwijnt.

#KimYongUn#JohnDeMol
#HansKlok

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 19:04:14 ]
pi_202740374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:00 schreef Eenheid het volgende:

[..]
Hij had haar bijna dood gewurgd.
Dat krijg je met die wurgcontracten.
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:13:11 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202742000
Bram Moszkowicz blijkt nu zelf ’abject en infaam’

Er ging een halve week ophef overheen om Bram Moszkowicz na zijn bizarre optreden in Shownieuws vervolgens niet tot inkeer te laten komen. Liever wreef hij nog verder in zijn vlek toen hij afgelopen vrijdag met zijn eigen beweringen werd geconfronteerd in Veronica Inside.

Maar laten we bij het begin beginnen. Moszkowicz had namelijk een week geleden in Shownieuws verteld – na de aangifte van seksueel misbruik van een 22-jarige vrouw tegen Marco Borsato – dat hij „zich had laten inlichten door een bron die dichtbij staat dat het vanuit de fanclub komt van Marco Borsato en dat dit een wraakactie zou zijn.” Hij wist niet „of dat zo is”, maar het kwam wel van een bron die hij vertrouwt, benadrukte hij.

Anouk Smulders, die ook aan tafel zat, ging hier nog overheen door te benadrukken dat ze vanuit haar moederhart niet kon begrijpen dat je niet ’meteen aangifte doet’ en eerst met een krant praat in plaats van met de politie. Een bewering die behalve smerig, ook nog eens feitelijk onjuist bleek.

Therapeuten

Smulders keerde op haar schreden terug nadat naar eigen zeggen slachtoffers en therapeuten haar hadden gecontacteerd en verteld dat het helemaal niet ongewoon is om met een aangifte te wachten, aangezien er bij seksueel misbruik andere emoties meespelen zoals schaamte en angst. Excuses bleven uit, maar in een latere aflevering zei ze ’primair en emotioneel’ te hebben gereageerd. Niets van dat bij Moszkowicz toen collega Valentijn Driessen hem in Veronica Inside aansprak op zijn optreden en hij ontplofte door de suggestie van vriendjespolitiek.

Maar het was niet enkel kommer en kwel in de week van de aangifte tegen Borsato. Nederland blijkt, ondanks de aanhoudende kritiek op de #metoobeweging die ervoor zou zorgen ’dat je tegenwoordig heuleemaal niks meer mag zeggen tegen vrouwen’, toch flink wat te hebben opgestoken van deze beweging. Het land bleek namelijk te klein na de opmerkingen van Smulders en Moszkowicz. Victim blaming is een begrip dat inmiddels van links tot rechts is ingeburgerd en mensen terecht tot woede drijft.

Rijk en beroemd

Wat de waarheid is, moet inderdaad blijken. En Borsato is inderdaad onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Maar de seksistische clichés die decennialang luidkeels te horen waren wanneer elke vrouw die haar mond opendeed tegen een bekend persoon per definitie uit was op ’geld, roem en wraak’, is met de nieuwe bewustwording over dit soort gevoelige zaken gelukkig op de afvalplaats gedumpt. Logisch, want het is alleen al te bewijzen door het simpele feit dat er toch weinig vrouwen te noemen zijn die rijk en beroemd zijn geworden van een aangifte van seksueel misbruik.

Zelf kan ik me de hoogtijdagen van Bram Moszkowicz nog goed herinneren. Als hij weer eens ergens als advocaat deftig stond te brullen dat iets of iemand ’abject en infaam’ was. Geschopt tot arm candy van Eva Jinek, waarbij Bram nog de catch was van de twee.

Das war einmal. Nu krijgen we regelmatig zijn lauwe, over de datum geserveerde prak voorgeschoteld in roddelprogramma’s met dit soort valse insinuaties als er een belang van dezen of genen valt te verdedigen. ’Abject en infaam’, er zijn geen woorden die inmiddels beter van toepassing zijn op Moszkowicz zelf. _O_ _O_

https://www.telegraaf.nl/(...)elf-abject-en-infaam

Bram duidelijk nou :?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 21 december 2021 @ 20:13:20 #239
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202742005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:18 schreef Eenheid het volgende:

[..]
Niet, want zo'n NDA omhelst natuurlijk niet het geheimhouden van strafbare feiten. Lijkt me gek als er in zo'n NDA staat: "Als Marco je betast, aanrand, verkracht, mag je dit niet publiekelijk maken. Ook niet als hij je drugs verkoopt, of als jij getuige bent van een moord die hij pleegt..."

Is dus onzin wat die Mathilde roept.
Ik las het helemaal niet als ‘door de NDA kan je niks meer met je misbruikverhaal bij de popo want je hebt immers zo’n contract’. Ik lees het als een contract dat in zoverre indruk maakt of angst creëert voor financiële gevolgen dat je je mond wel houdt. Als leek weet je misschien niet goed wat wel en niet binnen zo’n NDA valt en waar de scheidslijn ligt. Daardoor dwingt het soort van verkapt stilte af over dit soort zaken. Zo lees ik die zin dan wel de intentie.

Maar of ze echt wordt geciteerd weet ik niet. Misschien is het geparafraseerd of zelfs verzonnen door de roddeljournalist.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202742258
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 14:00 schreef Eenheid het volgende:

[..]
Hij had haar bijna dood gewurgd.
Nou als een vreemde dat bij je dochter zou doen zou je dit volledig normaal vinden? Freaaaaaaak.
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:27:07 #241
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_202742402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 13:53 schreef Inca het volgende:
Marco heeft corona

Hij ligt met een snotneus in bed _O- _O- _O-
[ code verwijderd ]

Is dat het nieuwe woord voor een druiper?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_202742418
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 12:30 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Haar nek nog wel

Heftig zeg
Zit nog een heel verschil tussen nek en hals…
De hals is een erogene zone…
Vind de onverwachte manier van aanraken dan ook een beetje vreemd..
  Spellchecker dinsdag 21 december 2021 @ 20:29:17 #243
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202742471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:27 schreef Maron het volgende:

[..]
Zit nog een heel verschil tussen nek en hals…
De hals is een erogene zone…
Vind de onverwachte manier van aanraken dan ook een beetje vreemd..
Veel mensen weten het verschil tussen nek (achter) en hals (voor) niet ....
  Spellchecker dinsdag 21 december 2021 @ 20:30:19 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202742501
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:27 schreef Andromache het volgende:

[..]
Is dat het nieuwe woord voor een druiper?
Eh nee een verwijzing ..... ;)
pi_202742829
Beetje de Popie Jopie uithangen op de “grote” MBBBQ…🤢
Hij is zó vol van zichzelf dat er amper plek is voor een ander…🤢
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 20:50:07 #246
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_202743042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:27 schreef Maron het volgende:

[..]
Zit nog een heel verschil tussen nek en hals…
De hals is een erogene zone…
Vind de onverwachte manier van aanraken dan ook een beetje vreemd..
Sommige mensen vinden het gewoon fijn om iemand even aan te raken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_202743261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:42 schreef Maron het volgende:
Beetje de Popie Jopie uithangen op de “grote” MBBBQ…🤢
Hij is zó vol van zichzelf dat er amper plek is voor een ander…🤢
Plek zat bij hem nog blijkbaar als ik al die verhalen lees.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 21:09:44 #248
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202743636
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 12:29 schreef Xan21 het volgende:

[..]
Ja? Je vindt het normaal als een oude man een meisje van achteren ongevraagd aan haar nek begint te betasten met 2 handen?

Dat is niet normaal.
Waar dan :?
Ik heb dat filmpje nu al drie keer bekeken maar ik zie het niet ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 21 december 2021 @ 21:10:16 #249
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202743656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden het gewoon fijn om iemand even aan te raken.
Dat is het probleem, toch? Want leuk dat ‘sommige mensen’ dat willen, maar wil de ander dat ook?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202743876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 20:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden het gewoon fijn om iemand even aan te raken.
Ja natuurlijk, en daar is ook helemaal niets mis mee..
Alleen de manier waarop, en bij wie je dat doet is discutabel…
Het lijkt mij niet prettig als ik zo “verrast” zou worden, ook al is dat iemand die ik bewonder…
Ik zou dat alleen door mijn man, mijn kinderen, of mijn kleinkinderen waarderen…en andersom zou ik dat alleen bij mijn man doen…
En dan kan je aankomen met: ja… maar hij is een aanrakerig type, hij heeft Italiaans bloed, hij is nou eenmaal zo…
De hele artiestenwereld hangt aan elkaar met klef gedoe…ze vinden elkaar allemaal zó lief..( totdat ze weer uit beeld zijn;)
Ik heb geen hekel aan MB, en vind/vond sommige liedje/ teksten van hem wel pakkend en goed, maar ik heb een nare na-smaak gekregen door hoe hij zich profileert…
Je hebt geen claimgedrag te tonen bij kinderen, of zoals iemand al eerder de rake opmerking van “apengedrag” plaatste..
Hij is op z’n minst fout bezig…ik hoop voor hem dat het met een sisser afloopt, maar ik denk het niet…
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 21:17:49 #251
388664 crew  Dotteke
pi_202743882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:09 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Waar dan :?
Ik heb dat filmpje nu al drie keer bekeken maar ik zie het niet ;(
Ik zie ook niets raars. Hij zwaait nog naar de camera dus weet dat er gefilmd wordt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 21 december 2021 @ 21:19:27 #252
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202743931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:17 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik zie ook niets raars. Hij zwaait nog naar de camera dus weet dat er gefilmd wordt.
Ik heb dat filmpje echt een paar keer bekeken en ik zie gewoon helemaal niets raars, zelfs geen aanraking van hem. Op die boom na dan :+
Ik zie het gewoon niet :?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 21:22:26 #253
388664 crew  Dotteke
pi_202744042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:19 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik heb dat filmpje echt een paar keer bekeken en ik zie gewoon helemaal niets raars, zelfs geen aanraking van hem. Op die boom na dan :+
Ik zie het gewoon niet :?
Hij gaat op een gegeven moment achter een meisje op zijn hurken zitten. Pakt haar wel vast bij de nek/ hals. Maar zwaait ook naar de camera. Het lijkt mij toch dat je geen verkeerde intensie hebt bij wat je doet als je weet dat het gefilmd wordt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202744088
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:17 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik zie ook niets raars. Hij zwaait nog naar de camera dus weet dat er gefilmd wordt.
Misschien omdat ie een bekende en dus ‘betrouwbare’ kop heeft? Het is gewoon ongepast.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_202744468
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:23 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Misschien omdat ie een bekende en dus ‘betrouwbare’ kop heeft? Het is gewoon ongepast.
Claimgedrag…
  dinsdag 21 december 2021 @ 21:41:49 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202744601
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:22 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Hij gaat op een gegeven moment achter een meisje op zijn hurken zitten. Pakt haar wel vast bij de nek/ hals. Maar zwaait ook naar de camera. Het lijkt mij toch dat je geen verkeerde intensie hebt bij wat je doet als je weet dat het gefilmd wordt.
Als hij dit al doet terwijl hij zich heel bewust is dat er gefilmd wordt, en dit ook nog eens normaal lijkt te vinden, hoe ver gaat hij dan als er niet gefilmd wordt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 december 2021 @ 21:46:30 #257
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202744720
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Dat is het probleem, toch? Want leuk dat ‘sommige mensen’ dat willen, maar wil de ander dat ook?
Op dat filmpje zie je niets waaruit blijkt dat de jongedame het ongewenst vindt.
Binnen het beperkte kader van het filmpje lijkt het erop dat ze elkaar kennen en lijkt de jongedame ook vriendelijke en open gebaren te maken in het contact, er lijkt geen spanning te hangen (goed of kwaad).
Er is geen sprake van zomaar even uit het niets, er is geen zichtbare negatieve reactie.

Ik vind de reactie op dit filmpje vooral een achteraf zoeken naar signalen. Wat vrij menselijk is.
We mogen graag denken dat er signalen waren, dat iemand die zus of zo doet zus of zo is. Waardoor we achteraf herinneringen en beelden gaan inkleuren omdat we door een nieuwe bril naar zaken kijken.

Je kan alles achteraf eraan hangen. Is iemand amicaal? Dan is het te amicaal. Houdt iemand juist wat afstand, zie je wel, hij doet te netjes.
Het is de bril waardoor je kijkt die de beelden kleurt. Maar in de werkelijkheid zal de kans dat je de engerd eruit kan vissen op zo’n filmpje (sociale setting, openbaar) verdomd klein zijn. Zijn er bar weinig signalen anders dan in de dynamiek tussen slachtoffer en dader. En zelfs daar is het lastig te duiden als beiden zwijgen.

We willen zo graag dat we iets aan kunnen zien komen, kunnen voorkomen. Maar als het zo simpel was zou misbruik een zeldzaamheid zijn. Net als bij vele andere dingen geld dat die analyse van details, die in gang wordt gezet door ons reptielenbrein (verdediging) soms wat te ver gaat of niet nuttig is.
Het voorkomen van kwetsuren is instinctief erg belangrijk. Maar de drang hiertoe zorgt voor fakkels en hooivorken. Maakt dat we om kwetsuren te voorkomen een tunnelvisie ontwikkelen. Wat tot fakkels en hooivorken kan leiden.
Dan krijg je dat hij raakte haar aan of juist niet, hij keek zus en zo of juist niet. Maakt het eigenlijk niet meer zo uit, er wordt een mogelijke bedreiging gedetecteerd en die moet voorkomen worden of geëlimineerd worden volgens de instinctieve reactie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202744941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Op dat filmpje zie je niets waaruit blijkt dat de jongedame het ongewenst vindt.
Binnen het beperkte kader van het filmpje lijkt het erop dat ze elkaar kennen en lijkt de jongedame ook vriendelijke en open gebaren te maken in het contact, er lijkt geen spanning te hangen (goed of kwaad).
Er is geen sprake van zomaar even uit het niets, er is geen zichtbare negatieve reactie.
Dat die kinderen dit toestaan, of zelfs leuk vinden, komt omdat Marco Borsato een 'ster' en bekendheid is.

Als een normale vijftiger dit bij hen zou doen, zouden ze het veel minder kunnen waarderen.
  dinsdag 21 december 2021 @ 21:53:40 #259
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202744950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
We willen zo graag dat we iets aan kunnen zien komen, kunnen voorkomen. Maar als het zo simpel was zou misbruik een zeldzaamheid zijn. Net als bij vele andere dingen geld dat die analyse van details, die in gang wordt gezet door ons reptielenbrein (verdediging) soms wat te ver gaat of niet nuttig is.
Het voorkomen van kwetsuren is instinctief erg belangrijk. Maar de drang hiertoe zorgt voor fakkels en hooivorken. Maakt dat we om kwetsuren te voorkomen een tunnelvisie ontwikkelen. Wat tot fakkels en hooivorken kan leiden.
Dan krijg je dat hij raakte haar aan of juist niet, hij keek zus en zo of juist niet. Maakt het eigenlijk niet meer zo uit, er wordt een mogelijke bedreiging gedetecteerd en die moet voorkomen worden of geëlimineerd worden volgens de instinctieve reactie.
Mooie post ^O^ Het gevaar van invullen dus en hoe je daarmee je eigen leven en dat van anderen vergiftigt.

De prijs die je betaalt om je veilig te voelen in je eigen gevangenis van angsten, projecties en vooroordelen en dat alles altijd aan de ander ligt.

#Nivea

[ Bericht 14% gewijzigd door Tengano op 21-12-2021 22:03:28 ]
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 21:54:18 #260
388664 crew  Dotteke
pi_202744973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als hij dit al doet terwijl hij zich heel bewust is dat er gefilmd wordt, en dit ook nog eens normaal lijkt te vinden, hoe ver gaat hij dan als er niet gefilmd wordt?
Dat filmpje is al ouder. Nooit is er iemand over gevallen. Nu dit speelt is er ineens een hoop fout/mis.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_202745030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als hij dit al doet terwijl hij zich heel bewust is dat er gefilmd wordt, en dit ook nog eens normaal lijkt te vinden, hoe ver gaat hij dan als er niet gefilmd wordt?
Ik zie er ook wel wat problematisch in. Want zulk contact, het knuffelen 'huggen' en iemand van achteren bij de nek beetpakken is een onderdeel van het versierspel. En niet iets dat helemaal in het begin van het spel zit.

Grenzen vervagen op die manier, vooral omdat Marco (als ster) niet tegengesproken wordt. Als Marco Borsato bij stap één al met huggen en 'de nek beetpakken' bezig is. Dan zit hij binnen één of twee stappen al in iemands onderbroekje...
pi_202745310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:22 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Hij gaat op een gegeven moment achter een meisje op zijn hurken zitten. Pakt haar wel vast bij de nek/ hals. Maar zwaait ook naar de camera. Het lijkt mij toch dat je geen verkeerde intensie hebt bij wat je doet als je weet dat het gefilmd wordt.
Kijk eens wat ik durf te doen…
Kijk eens hoe “close” ik ben met mijn pupillen..
Kijk eens hoe ver ik kan gaan..(en niemand die iets zegt) 🤢
pi_202745459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Op dat filmpje zie je niets waaruit blijkt dat de jongedame het ongewenst vindt.
Binnen het beperkte kader van het filmpje lijkt het erop dat ze elkaar kennen en lijkt de jongedame ook vriendelijke en open gebaren te maken in het contact, er lijkt geen spanning te hangen (goed of kwaad).
Er is geen sprake van zomaar even uit het niets, er is geen zichtbare negatieve reactie.

Ik vind de reactie op dit filmpje vooral een achteraf zoeken naar signalen. Wat vrij menselijk is.
We mogen graag denken dat er signalen waren, dat iemand die zus of zo doet zus of zo is. Waardoor we achteraf herinneringen en beelden gaan inkleuren omdat we door een nieuwe bril naar zaken kijken.

Je kan alles achteraf eraan hangen. Is iemand amicaal? Dan is het te amicaal. Houdt iemand juist wat afstand, zie je wel, hij doet te netjes.
Het is de bril waardoor je kijkt die de beelden kleurt. Maar in de werkelijkheid zal de kans dat je de engerd eruit kan vissen op zo’n filmpje (sociale setting, openbaar) verdomd klein zijn. Zijn er bar weinig signalen anders dan in de dynamiek tussen slachtoffer en dader. En zelfs daar is het lastig te duiden als beiden zwijgen.

We willen zo graag dat we iets aan kunnen zien komen, kunnen voorkomen. Maar als het zo simpel was zou misbruik een zeldzaamheid zijn. Net als bij vele andere dingen geld dat die analyse van details, die in gang wordt gezet door ons reptielenbrein (verdediging) soms wat te ver gaat of niet nuttig is.
Het voorkomen van kwetsuren is instinctief erg belangrijk. Maar de drang hiertoe zorgt voor fakkels en hooivorken. Maakt dat we om kwetsuren te voorkomen een tunnelvisie ontwikkelen. Wat tot fakkels en hooivorken kan leiden.
Dan krijg je dat hij raakte haar aan of juist niet, hij keek zus en zo of juist niet. Maakt het eigenlijk niet meer zo uit, er wordt een mogelijke bedreiging gedetecteerd en die moet voorkomen worden of geëlimineerd worden volgens de instinctieve reactie.
Erg veel tekst om het wegkijken goed te praten
Het ligt aan de instanties zelf
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:15:36 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202745538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zie er ook wel wat problematisch in. Want zulk contact, het knuffelen 'huggen' en iemand van achteren bij de nek beetpakken is een onderdeel van het versierspel. En niet iets dat helemaal in het begin van het spel zit.
Als mijn man zo zou omgaan met een meisje van die leeftijd dan zouden we wel even moeten praten...

Overigens ook als hij zo zou omgaan met de buurvrouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202745560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:05 schreef Maron het volgende:

[..]
Kijk eens wat ik durf te doen…
Kijk eens hoe “close” ik ben met mijn pupillen..
Kijk eens hoe ver ik kan gaan..(en niemand die iets zegt) 🤢
Ik denk niet dat hij er zoveel bij nadenkt. Hij vindt zichzelf gewoon erg leuk en goed. De BBQ draagt niet voor niets de naam 'Marco Borsato BBQ' en hij zegt dingen als 'hier wil je toch bij zijn?'.

Marco Borsato wordt al jaren overladen met complimenten en prijzen. Daarbij zal hij natuurlijk geen echt kritische geluiden meer om hem heen hebben. Dan zie je jezelf niet meer als normaal of doorsnee.

En dan pakt hij jonge meiden beet en knuffelt ze. En de meisjes vinden dat leuk of laten het toe omdat Marco de grote ster is. Daarbij denken veel meisjes ook dat ze zelf zangeres of actrice kunnen worden en dat Marco daarvoor gaat zorgen.
pi_202745608
Op 36 seconden zie je dat Marco Borsato een ijsje aan Maan geeft, en Maan Marco op de mond (of vlak naast de mond) kust. Dat vind ik ook geen normaal gedrag.

  dinsdag 21 december 2021 @ 22:22:19 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202745672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:19 schreef luxerobots het volgende:
Op 36 seconden zie je dat Marco Borsato een ijsje aan Maan geeft, en Maan Marco op de mond (of vlak naast de mond) kust. Dat vind ik ook geen normaal gedrag.

Een zoen op de wang.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202745696
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij er zoveel bij nadenkt. Hij vindt zichzelf gewoon erg leuk en goed. De BBQ draagt niet voor niets de naam 'Marco Borsato BBQ' en hij zegt dingen als 'hier wil je toch bij zijn?'.

Marco Borsato wordt al jaren overladen met complimenten en prijzen. Daarbij zal hij natuurlijk geen echt kritische geluiden meer om hem heen hebben. Dan zie je jezelf niet meer als normaal of doorsnee.

En dan pakt hij jonge meiden beet en knuffelt ze. En de meisjes vinden dat leuk of laten het toe omdat Marco de grote ster is. Daarbij denken veel meisjes ook dat ze zelf zangeres of actrice kunnen worden en dat Marco daarvoor gaat zorgen.
Juist dat… wat dat betreft kan hij (bijna) doen wat hij wil…
pi_202745814
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een zoen op de wang.
Toen ik het voor het eerst zag, dacht ik een kus op de mond. Maar inderdaad, op het eind wordt er vlak naast de mond gezoend.

Ik vind het in ieder geval, gezien het leeftijdsverschil, vreemd en ongepast gedrag.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:31:58 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202745919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Toen ik het voor het eerst zag, dacht ik een kus op de mond. Maar inderdaad, op het eind wordt er vlak naast de mond gezoend.

Ik vind het in ieder geval, gezien het leeftijdsverschil, vreemd en ongepast gedrag.
Een zoen op de wang (of drie) was sociaal breed geaccepteerd, ook tussen familieleden, collega’s, onafhankelijk van leeftijdsverschil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202746157
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een zoen op de wang (of drie) was sociaal breed geaccepteerd, ook tussen familieleden, collega’s, onafhankelijk van leeftijdsverschil.
Dit is niet het sociaal geaccepteerde zoenen in de lucht.

  dinsdag 21 december 2021 @ 22:41:36 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202746207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is niet het sociaal geaccepteerde zoenen in de lucht.

[ afbeelding ]
Gewoon, zoenen op de wang. Niet zoenen in de lucht.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:42:06 #273
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_202746219
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een zoen op de wang.
Echt niet! :{w Die breedbekkikker heeft aan de andere kant van de zichtbare zoen nog minimaal 10 centimeter mond 'over'. Kijkeh mot juh :9
love & heet
pi_202746254
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:42 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Echt niet! :{w Die breedbekkikker heeft aan de andere kant van de zichtbare zoen nog minimaal 10 centimeter mond 'over'. Kijkeh mot juh :9
Zelfs als we aannemen dat het precies naast de mond is, dan straalt dit echt wel meer uit dan alleen een zakelijke kus op de wang.

Sowieso, is een ijsje ook al iets sensueels. Maan speelt zelf ook met de situatie.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:44:53 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202746299
Benieuwd wat het volgende is wat ‘geanalyseerd’ gaat worden. :')
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:45:00 #276
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_202746305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zelfs als we aannemen dat het precies naast de mond is, dan straalt dit echt wel meer uit dan alleen een zakelijke kus op de wang.

Sowieso, is een ijsje ook al iets sensueels. Maan speelt zelf ook met de situatie.
Het is haar schuld. Alles.
love & heet
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:46:00 #277
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_202746333
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:44 schreef Lienekien het volgende:
Benieuwd wat het volgende is wat ‘geanalyseerd’ gaat worden. :')
Jij heb 't er het drukst mee (het uitleggen van de zoen that is). ;)
love & heet
pi_202746337
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:42 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Echt niet! :{w Die breedbekkikker heeft aan de andere kant van de zichtbare zoen nog minimaal 10 centimeter mond 'over'. Kijkeh mot juh :9
En dan die meiskes op de achtergrond…
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:46:49 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202746362
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:46 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Jij heb 't er het drukst mee (het uitleggen van de zoen that is). ;)
Onzin.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:47:38 #280
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_202746396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:46 schreef Maron het volgende:

[..]
En dan die meiskes op de achtergrond…
Allemaal jaloezie. :{w Net als de meesten, inclusief Mick van Weleer en Sjon zonder Heuvel
love & heet
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:48:29 #281
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_202746414
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Onzin.
Tel je posts à decharge :Y)
love & heet
pi_202746547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Op dat filmpje zie je niets waaruit blijkt dat de jongedame het ongewenst vindt.
Binnen het beperkte kader van het filmpje lijkt het erop dat ze elkaar kennen en lijkt de jongedame ook vriendelijke en open gebaren te maken in het contact, er lijkt geen spanning te hangen (goed of kwaad).
Er is geen sprake van zomaar even uit het niets, er is geen zichtbare negatieve reactie.

Ik vind de reactie op dit filmpje vooral een achteraf zoeken naar signalen. Wat vrij menselijk is.
We mogen graag denken dat er signalen waren, dat iemand die zus of zo doet zus of zo is. Waardoor we achteraf herinneringen en beelden gaan inkleuren omdat we door een nieuwe bril naar zaken kijken.

Je kan alles achteraf eraan hangen. Is iemand amicaal? Dan is het te amicaal. Houdt iemand juist wat afstand, zie je wel, hij doet te netjes.
Het is de bril waardoor je kijkt die de beelden kleurt. Maar in de werkelijkheid zal de kans dat je de engerd eruit kan vissen op zo’n filmpje (sociale setting, openbaar) verdomd klein zijn. Zijn er bar weinig signalen anders dan in de dynamiek tussen slachtoffer en dader. En zelfs daar is het lastig te duiden als beiden zwijgen.

We willen zo graag dat we iets aan kunnen zien komen, kunnen voorkomen. Maar als het zo simpel was zou misbruik een zeldzaamheid zijn. Net als bij vele andere dingen geld dat die analyse van details, die in gang wordt gezet door ons reptielenbrein (verdediging) soms wat te ver gaat of niet nuttig is.
Het voorkomen van kwetsuren is instinctief erg belangrijk. Maar de drang hiertoe zorgt voor fakkels en hooivorken. Maakt dat we om kwetsuren te voorkomen een tunnelvisie ontwikkelen. Wat tot fakkels en hooivorken kan leiden.
Dan krijg je dat hij raakte haar aan of juist niet, hij keek zus en zo of juist niet. Maakt het eigenlijk niet meer zo uit, er wordt een mogelijke bedreiging gedetecteerd en die moet voorkomen worden of geëlimineerd worden volgens de instinctieve reactie.
Ik wilde het eigenlijk helemaal niet meer over dat stomme filmpje hebben, maar hier moet ik toch even op reageren.

Ik weet dat je het niet slecht bedoelt, maar ik vind dit best wel een vervelende post.

Waar je post namelijk eigenlijk op neerkomt is dat JIJ vindt dat het hier om ‘normaal sociaal gedrag’ gaat en dat een ieder die daar een andere mening over heeft, die mening alleen maar heeft vanwege een gekleurde bril...

Heus, er zijn mensen die dit a) prima van de aanklacht kunnen scheiden, b) geen ander doel hadden dan gewoon puur hun mening over het filmpje te geven en c) die dit gewoon oprecht niet onder ‘normaal sociaal contact’ vinden vallen...

Dat dat meisje het - inderdaad - niet erg lijkt te vinden doet daar helemaal niets aan af.
Tails tell tales
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:55:02 #283
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_202746613
Marco heeft dit zichzelf toegeëigend als normaal gedrag ... ik ben nu eenmaal zo, ik kan het maken, ik ben de ster.

Stel je nu eens voor dat je Marco direct vraagt, wat als iemand hier niet van gediend is? Ik denk dat hij het zich in eerste instantie niet eens kan voorstellen dat dat bestaat.... maar hij kan het ook niet beantwoorden.

De meest normale reactie zou zijn.... dan moeten ze er iets van zeggen, of er niet in mee gaan.... maar die kans is er niet eens, Marco toetst het niet vooraf omdat hij denkt dat iedereen dit prettig vindt.

Iemand anders zei het al, als een onbekende 50iger zo op een BBQ zou lopen zou iedereen er overheen vallen dit gedrag en ervan walgen....
pi_202746730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:55 schreef Dazalbest het volgende:
Marco heeft dit zichzelf toegeëigend als normaal gedrag ... ik ben nu eenmaal zo, ik kan het maken, ik ben de ster.

Stel je nu eens voor dat je Marco direct vraagt, wat als iemand hier niet van gediend is? Ik denk dat hij het zich in eerste instantie niet eens kan voorstellen dat dat bestaat.... maar hij kan het ook niet beantwoorden.

De meest normale reactie zou zijn.... dan moeten ze er iets van zeggen, of er niet in mee gaan.... maar die kans is er niet eens, Marco toetst het niet vooraf omdat hij denkt dat iedereen dit prettig vindt.

Iemand anders zei het al, als een onbekende 50iger zo op een BBQ zou lopen zou iedereen er overheen vallen dit gedrag en ervan walgen....
Ik kan me goed voorstellen dat Marco Borsato bij een 'nee', boos wordt en naar gedrag gaat vertonen. Onder het vriendelijke en gezellige masker, kan best eens een naar, arrogant en manipulerend mannetje zitten.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:07:00 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202746838
Ik zat nog even over deze post te denken:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als mijn man zo zou omgaan met een meisje van die leeftijd dan zouden we wel even moeten praten...

Overigens ook als hij zo zou omgaan met de buurvrouw.
Mijn zusje logeert vrij vaak bij ons, wij zijn alledrie van ongeveer Borsato's leeftijd, mijn zus iets jonger, maar ook 50+
Mijn man en zus gaan 's morgens vaak wandelen, soms gaat onze zoon mee, soms niet.
Ik heb me daar nog nooit een seconde druk om gemaakt.

Zou mijn man echter mijn zus zo over haar hals/nek gaan lopen aaien dan zou ik dat op z'n minst dubieus vinden.
En ik weet dat ze het echt heel goed kunnen vinden, maar zo'n aanraking zouden we allemaal ongepast vinden.
Zodra een van hen dat niet meer zou vinden speelt er echt wel meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:10:36 #286
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_202746890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 23:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik kan me goed voorstellen dat Marco Borsato bij een 'nee', boos wordt en naar gedrag gaat vertonen. Onder het vriendelijke en gezellige masker, kan best eens een naar, arrogant en manipulerend mannetje zitten.
Heb zelf hierin ook wel wat dingen meegemaakt helaas.... en zo'n reacties grote kans inderdaad..
pi_202747032
verwijderd
pi_202747181
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een zoen op de wang (of drie) was sociaal breed geaccepteerd, ook tussen familieleden, collega’s, onafhankelijk van leeftijdsverschil.
Bij een begroeting of felicitatie misschien wel, maar niet je kunt dit gratis ijsje krijgen voor een kusje.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:28:43 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202747230
Dus kun je het ook zien als flirtgedrag van de heer Prostato.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:35:56 #290
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202747357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:11 schreef Poefbank het volgende:

[..]
Erg veel tekst om het wegkijken goed te praten
Ik behoor juist tot het kamp dat het meisje die de aangifte heeft gedaan in eerste instantie geloofd. Geen reden ziet om direct aan haar verhaal te twijfelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 21 december 2021 @ 23:58:15 #291
264694 blanket
its human nature
pi_202747597
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:47 schreef sly-nl het volgende:

[..]
Allemaal jaloezie. :{w Net als de meesten, inclusief Mick van Weleer en Sjon zonder Heuvel
_O- _O- _O-
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_202747641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:54 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat filmpje is al ouder. Nooit is er iemand over gevallen. Nu dit speelt is er ineens een hoop fout/mis.
Het was ook niet echt veel bekeken voor die tijd, dus dat zegt ook niet alles.
pi_202747783
-

[ Bericht 34% gewijzigd door Majoraan op 22-12-2021 00:47:31 ]
  woensdag 22 december 2021 @ 00:56:06 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202747822
Heb inmiddels uit een betrouwbare bron vernomen dat binnenkort pikante foto's cq naar buiten komen en bedragen hier en daar geboden worden om de zaak te beinvloeden }:|

pi_202747829
Natuurlijk is het vreemd als er ineens oude foto’s verdwijnen. Logisch als de ouders dat gevraagd hebben.

Maar dan nog? Blijkbaar hadden ze er eerder geen probleem mee.

Mister Big is gewoon af nu, hier kijken er gelukkig zeden rechercheurs naar.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 22 december 2021 @ 00:59:37 #297
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202747830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 00:56 schreef Tengano het volgende:
Heb inmiddels uit een betrouwbare bron vernomen dat binnenkort pikante foto's cq naar buiten komen en bedragen hier en daar geboden worden om de zaak te beinvloeden.

41 minuten :+
Dat trek ik niet _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 22 december 2021 @ 01:00:25 #298
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202747833
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 00:59 schreef puzziepie het volgende:
41 minuten :+
Dat trek ik niet _O-
Je moet je niet zo aanstellen. Staat gewoon in de eerste 7 minuten.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 22 december 2021 @ 01:00:52 #299
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202747838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 01:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je moet je niet zo aanstellen. Staat gewoon in de eerste 7 minuten.
Zeg dat er dan bij :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 22 december 2021 @ 01:02:49 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202747844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 00:56 schreef Tengano het volgende:
Heb inmiddels uit een betrouwbare bron vernomen dat binnenkort pikante foto's cq naar buiten komen en bedragen hier en daar geboden worden om de zaak te beinvloeden }:|

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 22 december 2021 @ 01:12:33 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202747866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Natuurlijk is het vreemd als er ineens oude foto’s verdwijnen. Logisch als de ouders dat gevraagd hebben.

Maar dan nog? Blijkbaar hadden ze er eerder geen probleem mee.

Mister Big is gewoon af nu, hier kijken er gelukkig zeden rechercheurs naar.
Is hier een apart topic over trouwens?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')