Het is haar schuld. Alles.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zelfs als we aannemen dat het precies naast de mond is, dan straalt dit echt wel meer uit dan alleen een zakelijke kus op de wang.
Sowieso, is een ijsje ook al iets sensueels. Maan speelt zelf ook met de situatie.
Jij heb 't er het drukst mee (het uitleggen van de zoen that is).quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:44 schreef Lienekien het volgende:
Benieuwd wat het volgende is wat ‘geanalyseerd’ gaat worden.
En dan die meiskes op de achtergrond…quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:42 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Echt niet!Die breedbekkikker heeft aan de andere kant van de zichtbare zoen nog minimaal 10 centimeter mond 'over'. Kijkeh mot juh
Onzin.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:46 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Jij heb 't er het drukst mee (het uitleggen van de zoen that is).
Allemaal jaloezie.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:46 schreef Maron het volgende:
[..]
En dan die meiskes op de achtergrond…
Ik wilde het eigenlijk helemaal niet meer over dat stomme filmpje hebben, maar hier moet ik toch even op reageren.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Op dat filmpje zie je niets waaruit blijkt dat de jongedame het ongewenst vindt.
Binnen het beperkte kader van het filmpje lijkt het erop dat ze elkaar kennen en lijkt de jongedame ook vriendelijke en open gebaren te maken in het contact, er lijkt geen spanning te hangen (goed of kwaad).
Er is geen sprake van zomaar even uit het niets, er is geen zichtbare negatieve reactie.
Ik vind de reactie op dit filmpje vooral een achteraf zoeken naar signalen. Wat vrij menselijk is.
We mogen graag denken dat er signalen waren, dat iemand die zus of zo doet zus of zo is. Waardoor we achteraf herinneringen en beelden gaan inkleuren omdat we door een nieuwe bril naar zaken kijken.
Je kan alles achteraf eraan hangen. Is iemand amicaal? Dan is het te amicaal. Houdt iemand juist wat afstand, zie je wel, hij doet te netjes.
Het is de bril waardoor je kijkt die de beelden kleurt. Maar in de werkelijkheid zal de kans dat je de engerd eruit kan vissen op zo’n filmpje (sociale setting, openbaar) verdomd klein zijn. Zijn er bar weinig signalen anders dan in de dynamiek tussen slachtoffer en dader. En zelfs daar is het lastig te duiden als beiden zwijgen.
We willen zo graag dat we iets aan kunnen zien komen, kunnen voorkomen. Maar als het zo simpel was zou misbruik een zeldzaamheid zijn. Net als bij vele andere dingen geld dat die analyse van details, die in gang wordt gezet door ons reptielenbrein (verdediging) soms wat te ver gaat of niet nuttig is.
Het voorkomen van kwetsuren is instinctief erg belangrijk. Maar de drang hiertoe zorgt voor fakkels en hooivorken. Maakt dat we om kwetsuren te voorkomen een tunnelvisie ontwikkelen. Wat tot fakkels en hooivorken kan leiden.
Dan krijg je dat hij raakte haar aan of juist niet, hij keek zus en zo of juist niet. Maakt het eigenlijk niet meer zo uit, er wordt een mogelijke bedreiging gedetecteerd en die moet voorkomen worden of geëlimineerd worden volgens de instinctieve reactie.
Ik kan me goed voorstellen dat Marco Borsato bij een 'nee', boos wordt en naar gedrag gaat vertonen. Onder het vriendelijke en gezellige masker, kan best eens een naar, arrogant en manipulerend mannetje zitten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:55 schreef Dazalbest het volgende:
Marco heeft dit zichzelf toegeëigend als normaal gedrag ... ik ben nu eenmaal zo, ik kan het maken, ik ben de ster.
Stel je nu eens voor dat je Marco direct vraagt, wat als iemand hier niet van gediend is? Ik denk dat hij het zich in eerste instantie niet eens kan voorstellen dat dat bestaat.... maar hij kan het ook niet beantwoorden.
De meest normale reactie zou zijn.... dan moeten ze er iets van zeggen, of er niet in mee gaan.... maar die kans is er niet eens, Marco toetst het niet vooraf omdat hij denkt dat iedereen dit prettig vindt.
Iemand anders zei het al, als een onbekende 50iger zo op een BBQ zou lopen zou iedereen er overheen vallen dit gedrag en ervan walgen....
Mijn zusje logeert vrij vaak bij ons, wij zijn alledrie van ongeveer Borsato's leeftijd, mijn zus iets jonger, maar ook 50+quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn man zo zou omgaan met een meisje van die leeftijd dan zouden we wel even moeten praten...
Overigens ook als hij zo zou omgaan met de buurvrouw.
Heb zelf hierin ook wel wat dingen meegemaakt helaas.... en zo'n reacties grote kans inderdaad..quote:Op dinsdag 21 december 2021 23:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat Marco Borsato bij een 'nee', boos wordt en naar gedrag gaat vertonen. Onder het vriendelijke en gezellige masker, kan best eens een naar, arrogant en manipulerend mannetje zitten.
Bij een begroeting of felicitatie misschien wel, maar niet je kunt dit gratis ijsje krijgen voor een kusje.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een zoen op de wang (of drie) was sociaal breed geaccepteerd, ook tussen familieleden, collega’s, onafhankelijk van leeftijdsverschil.
Ik behoor juist tot het kamp dat het meisje die de aangifte heeft gedaan in eerste instantie geloofd. Geen reden ziet om direct aan haar verhaal te twijfelen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:11 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Erg veel tekst om het wegkijken goed te praten
quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:47 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Allemaal jaloezie.Net als de meesten, inclusief Mick van Weleer en Sjon zonder Heuvel
Het was ook niet echt veel bekeken voor die tijd, dus dat zegt ook niet alles.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat filmpje is al ouder. Nooit is er iemand over gevallen. Nu dit speelt is er ineens een hoop fout/mis.
41 minutenquote:Op woensdag 22 december 2021 00:56 schreef Tengano het volgende:
Heb inmiddels uit een betrouwbare bron vernomen dat binnenkort pikante foto's cq naar buiten komen en bedragen hier en daar geboden worden om de zaak te beinvloeden.
Zeg dat er dan bijquote:Op woensdag 22 december 2021 01:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet je niet zo aanstellen. Staat gewoon in de eerste 7 minuten.
quote:Op woensdag 22 december 2021 00:56 schreef Tengano het volgende:
Heb inmiddels uit een betrouwbare bron vernomen dat binnenkort pikante foto's cq naar buiten komen en bedragen hier en daar geboden worden om de zaak te beinvloeden![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |