abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2021 @ 19:55:45 #1
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202604668

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  maandag 13 december 2021 @ 19:56:16 #2
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202604682
Sorry Galantis voor de kaap, het duurde mij te lang. :@ wees niet boos op mij hiervoor. :@
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202604683
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende: Maar dit hadden ze gewoon twee weken terug moeten aankondigen. Die kinderen overleven wel een weekje extra vakantie, maar om het zo kort van te voren te droppen (als het door gaat) is voornamelijk onhandig voor de ouders.
Ze hadden gewoon moeten aankondigen dat ze het niet gaat doen ipv allemaal onzin te verkopen. Of een stukje eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. Ik kan wel allerlei argumentatie hier zetten maar als het kabinet een stuk onbenullen zijn met allerlei kul argumenten kan ik volstaan met het argument dat het een stel onbetrouwbare kneuzen zijn.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 19:56:27 #4
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202604687
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:52 schreef galantis het volgende:

[..]
Na al 20 maanden deze drek aan te horen zou nu toch iedereen wel met een :')-gezicht voor RTL zitten.
Of……

Je kijkt gewoon niet meer naar dat soort drek. Geen aandacht geven aan de fearmongers.

Fuck em.
Life’s too short. :)
  maandag 13 december 2021 @ 19:57:14 #5
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202604706
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Huh, is dat sinds Omikron dan?
De exacte context weet ik niet.

Ze vond het wel lekker om even te benoemen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202604745
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat vind ik het lastige eraan. Er wordt alles aan gedaan om kerst voor de ene groep ‘leuk’ te laten zijn, door kerst voor de andere groep effectief te cancelen.
Hopelijk herinneren mensen zich dit als ze weer op de VVD willen stemmen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202604779
Hetgene wat ik het slechtst kan verkroppen is dat dit nergens voor nodig was geweest als die boostercampagne een beetje peper in de billen had. Dan waren alle opa’s en oma’s allang geweest voor de booster.
pi_202604780
Fijn hoor die omicron(voor pfizer dan iig)
En booster samen met pil en dan ook eerder de 4e
En dan herziening voor nieuw vaccin
Dat wordt een lang feest -O-

quote:
“A third dose will give very good protection I believe,” Mr Bourla said, adding that treatments such as Pfizer’s oral antiviral pill Paxlovid will help prevent hospitalisations and control Covid during winter.

He had said even earlier that a fourth shot may be needed, but estimated that it would be required only around a year after the third dose. But now, he said that it could be needed sooner.

“With omicron, we need to wait and see because we have very little information. We may need it faster,” he said.

Mr Bourla added that the company was evaluating whether any adjustments were needed to the current vaccine to provide better protection against the omicron variant or other future variants, or whether an entirely different vaccine would be needed to target it.

https://www.independent.c(...)micron-b1972621.html
pi_202604794
twitter

De spreiding van patienten lijkt niet geheel ''eerlijk'' te verlopen door het LCPS. Regio Brabant heeft 53 patiënten teveel in de ziekenhuizen liggen, terwijl Regio Oost nog ruimte heeft voor 52 patiënten.

@Lenny_Leonard
weet jij wie deze interne cijfers heeft kunnen lekken? En het lijkt mij een duidelijke zaak dat het FOK! OMT dit eventjes wereldkundig maakt _O-
pi_202604799
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef PinkLow het volgende:
Sorry Galantis voor de kaap, het duurde mij te lang. :@ wees niet boos op mij hiervoor. :@
Nee juist dankbaar! Ik klikte hem per ongeluk weg dus was hem kwijt en dacht dat ik het halve forum had gesloopt.
I'll give you something to do
  maandag 13 december 2021 @ 20:01:19 #11
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202604807
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Mijn kind groeit op met het idee dat een mondkapje normaal is. Bah.
pi_202604820
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze hadden gewoon moeten aankondigen dat ze het niet gaat doen ipv allemaal onzin te verkopen. Of een stukje eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. Ik kan wel allerlei argumentatie hier zetten maar als het kabinet een stuk onbenullen zijn met allerlei kul argumenten kan ik volstaan met het argument dat het een stel onbetrouwbare kneuzen zijn.
Laat ik het erop houden dat ik het zwaar vervelend vind voor de ouders die nu zo kort van te voren alsnog verrast worden. Terwijl dat ook twee weken terug gedaan had kunnen worden. Maar de schoolsluiting (van een weekje) op zich snap ik wel als ze zich zorgen maken om het oplaaien van een nieuwe variant; helemaal met kerst in het vizier.
  maandag 13 december 2021 @ 20:02:54 #13
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202604844
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef galantis het volgende:

[..]
Nee juist dankbaar! Ik klikte hem per ongeluk weg dus was hem kwijt en dacht dat ik het halve forum had gesloopt.
Lief! Maar ik heb liever dat corona sloopt ipv het forum _O-
  maandag 13 december 2021 @ 20:04:35 #14
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202604880
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Laat ik het erop houden dat ik het zwaar vervelend vind voor de ouders die nu zo kort van te voren alsnog verrast worden. Terwijl dat ook twee weken terug gedaan had kunnen worden. Maar de schoolsluiting (van een weekje) op zich snap ik wel als ze zich zorgen maken om het oplaaien van een nieuwe variant; helemaal met kerst in het vizier.
Ja, maar je mag kerst maar met plus 4 vieren. Dus aan de opa's en oma's geldt vast het dringende verzoek om het dit jaar over te slaan.

Maar wie weet is dit wel hun laatste kerst. Denk trouwens dat veel mensen toch gewoon kerst vieren zoals ze dit voor corona deden.
pi_202604927
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Of……

Je kijkt gewoon niet meer naar dat soort drek. Geen aandacht geven aan de fearmongers.

Fuck em.
Als het over corona gaat zap ik hem steevast weg hoor. Beter voor mijn bloeddruk. Dat dogmatische gelul in de ruimte :r Hier op COR heb je tenminste een common sense dat meegroeit.
pi_202604938
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202604941
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
De exacte context weet ik niet.

Ze vond het wel lekker om even te benoemen.
En net op dit moment, nu men de scholen graag wat eerder wil sluiten enzo. Wat puur toevallig..
pi_202604965
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:07 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]

@:tijger_m @:trein2000
Bron?
zie email 27 oktober
pi_202604986
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:04 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ja, maar je mag kerst maar met plus 4 vieren. Dus aan de opa's en oma's geldt vast het dringende verzoek om het dit jaar over te slaan.

Maar wie weet is dit wel hun laatste kerst. Denk trouwens dat veel mensen toch gewoon kerst vieren zoals ze dit voor corona deden.
En daar ligt het probleem. Die kinderen worden er zelf niet heel ziek van, maar nemen het wel mee. En opa en oma komen wel gewoon rustig langs (niet elke opa en oma FYI - ik weet dat er ook een hoop zijn die wel hun verantwoordelijkheid pakken) ondanks de recente persconferentie. Wordt ook niet altijd een zelftest gedaan. Overheid weet prima dat dat gebeurd en dat ze daar niks aan kunnen veranderen. Dus dan maar ingrijpen bij de kinderen.
pi_202605029
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bron?
De Andere Krant :') (zie ik nu - wist niet dat die geprinte uitgave hebben), maar lees nu ook hier:

https://www.vanityfair.co(...)us-research-in-wuhan

https://nypost.com/2021/1(...)is-repeated-denials/

Al van even terug overigens
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 13 december 2021 @ 20:11:38 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202605057
Maar er kan toch niemand verbaasd zijn over de zoveelste draai in Den Haag? Dit ad hoc beleid zien we nu al 22 maanden, elke keer weer is men 'overvallen' door de ontwikkelingen, zelfs als die met 200 per uur, neonlichten en getelefoneerd onze kant op komen.
pi_202605067
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bron?
Martijn Bloem?
De Andere Krant. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202605091
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie dus helemaal niets in die preventieve maatregelen. Wat hoopt men daarmee te bereiken? De boel vertragen met welgeteld 1 dag ofzo? Nu zou omikron reden zijn om scholen te sluiten, terwijl ze in januari gewoon weer open zijn? Ik volg dit niet. Als omikron een echt gevaar is dan slaat dit nog geen deuk in een pakje boter. En als het dat niet is dan is een sluiting ook nergens voor nodig.
pi_202605107
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Martijn Bloem?
De Andere Krant. :')
Dat is toch die wappiebode?
zie email 27 oktober
pi_202605112
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar er kan toch niemand verbaasd zijn over de zoveelste draai in Den Haag? Dit ad hoc beleid zien we nu al 22 maanden, elke keer weer is men 'overvallen' door de ontwikkelingen, zelfs als die met 200 per uur, neonlichten en getelefoneerd onze kant op komen.
Totaal niet, neemt niet weg dat het wel weer enorm ergeniswekkend is.
pi_202605114
quote:
[..]
Wij van WC eend...

Voor jonge gezonde mensen is het echt wel klaar na een eventuele booster. Wat maakt het uit als je wat ziek wordt en niet in het ziekenhuis komt?

Het moet straks gewoon net zoals de griepprik, maar ga niet voor ieder individu het zo doen. En bovendien daar repressief mee gaan doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202605115
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2021 20:10 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De Andere Krant :') (zie ik nu - wist niet dat die geprinte uitgave hebben), maar lees nu ook hier:

https://www.vanityfair.co(...)us-research-in-wuhan

https://nypost.com/2021/1(...)is-repeated-denials/

Al van even terug overigens
En de pleuris is nog niet uitgebroken en fauci zit nog op post. Ook weer klaar.
zie email 27 oktober
pi_202605166
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Nu zou omikron reden zijn om scholen te sluiten, terwijl ze in januari gewoon weer open zijn?
"Een weekje eerder dicht" wordt natuurlijk weer langzaam opgerekt naar "we houden ze met deze stijgende/te hoge/niet ver genoeg gedaalde cijfers toch nog even twee weekjes langer dicht", en dan nog iets langer, en uiteindelijk missen kinderen weer maanden school.
pi_202605193
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wij van WC eend...

Voor jonge gezonde mensen is het echt wel klaar na een eventuele booster. Wat maakt het uit als je wat ziek wordt en niet in het ziekenhuis komt?

Het moet straks gewoon net zoals de griepprik, maar ga niet voor ieder individu het zo doen. En bovendien daar repressief mee gaan doen.
Na 0 prikken was het eigenlijk al klaar voor 'jonge gezonde mensen'. Door de overheidspropaganda, de leugens van Pfizer en vele witte jassen is hun wijs gemaakt dat ze het voor 'anderen' moeten doen.

Nu blijkt dat die vaccins geen ene bal of verwaarloosbaar verschil uitmaken voor de verspreiding. Maar de Staat blijft je in een hoek duwen met einddata voor QR-codes. Ook als je 20 bent.

Pure kwaadaardigheid.
pi_202605219
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Confetti het volgende:

[..]
Na 0 prikken was het eigenlijk al klaar voor 'jonge gezonde mensen'. Door de overheidspropaganda, de leugens van Pfizer en vele witte jassen is hun wijs gemaakt dat ze het voor 'anderen' moeten doen.

Nu blijkt dat die vaccins geen ene bal of verwaarloosbaar verschil uitmaken voor de verspreiding. Maar de Staat blijft je in een hoek duwen met einddata voor QR-codes. Ook als je 20 bent.

Pure kwaadaardigheid.
Ja, daar heb je ook gelijk in, al had dat wel iets meer damage gegeven. Maar het idee van vier of vijf of zes boosters voor jan en alleman is echt totale onzin.
  maandag 13 december 2021 @ 20:22:00 #31
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202605255
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
"Een weekje eerder dicht" wordt natuurlijk weer langzaam opgerekt naar "we houden ze met deze stijgende/te hoge/niet ver genoeg gedaalde cijfers toch nog even twee weekjes langer dicht", en dan nog iets langer, en uiteindelijk missen kinderen weer maanden school.
Denk je echt? Thuisonderwijs is dan de uitkomst. Maar liever fysiek onderwijs.
  maandag 13 december 2021 @ 20:22:02 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202605256
twitter

Deze is ook wel mooi
  maandag 13 december 2021 @ 20:22:36 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202605263
quote:
10s.gif Op maandag 13 december 2021 20:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Deze is ook wel mooi
Erg mooi
pi_202605283
quote:
[ twitter ]
Deze is ook wel mooi
Bijzonder. Is een boosterdosis anders dan een 1e of 2e prik?
pi_202605285
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Pure kwaadaardigheid.
Het geforceerde "we doen het met zijn allen" is wel een enorme irritatie geworden ja als blijkt dat het gros van de maatregelen de pijn bij de niet risicogroep legt. Vanmiddag zag ik op de matrix borden ook al weer de "Blijf zoveel mogelijk thuis, samen tegen corona" mededeling, om te kotsen.

Begin eerst eens met een vaccinatieplicht voor 50+ als je wat wil bereiken.
pi_202605314
quote:
[ twitter ]
Deze is ook wel mooi
Het zou om te lachen zijn als het niet zo treurig was.
zie email 27 oktober
pi_202605317
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:22 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Denk je echt? Thuisonderwijs is dan de uitkomst. Maar liever fysiek onderwijs.
Thuisonderwijs is een aanfluiting voor het basisonderwijs.
pi_202605323
quote:
[ twitter ]
Deze is ook wel mooi
Een ‘boosterprik’ is toch gewoon een normale vaccinatie met een andere naam? Ipv sluiten kunnen ze daar ook die boosterprik gaan aanbieden, blijkbaar is er veel vraag naar?
  maandag 13 december 2021 @ 20:27:04 #39
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202605327
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:23 schreef galantis het volgende:

[..]
Alleen administratief. _O-

Dit gebeurt er als je een land laat besturen door bureaucraten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202605335
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:13 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik zie dus helemaal niets in die preventieve maatregelen. Wat hoopt men daarmee te bereiken? De boel vertragen met welgeteld 1 dag ofzo? Nu zou omikron reden zijn om scholen te sluiten, terwijl ze in januari gewoon weer open zijn? Ik volg dit niet. Als omikron een echt gevaar is dan slaat dit nog geen deuk in een pakje boter. En als het dat niet is dan is een sluiting ook nergens voor nodig.
Maar dat geldt natuurlijk voor de gehele maatschappij; alle maatregelen eigenlijk.
pi_202605344
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een ‘boosterprik’ is toch gewoon een normale vaccinatie met een andere naam? Ipv sluiten kunnen ze daar ook die boosterprik gaan aanbieden, blijkbaar is er veel vraag naar?
Dat lijkt me niet heel zorgvuldig.
pi_202605346
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:23 schreef galantis het volgende:

[..]
Je zou bijna denken van wel. Echt een gevalletje "computer says no" dit. Altijd in Nederland.
pi_202605399
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Je schrijft ‘bezigheidstherapie’ verkeerd.
zie email 27 oktober
pi_202605408
quote:

[..]
Zeg, dat is niet zorgvuldig hè? En bovendien not invented here.
zie email 27 oktober
  maandag 13 december 2021 @ 20:31:34 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202605430
quote:

[..]
Nee, dat kan niet. En nu weer doorlopen graag.
pi_202605475
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee, dat kan niet. En nu weer doorlopen graag.
Oh sorry, ik ga mn hoek wel in ;(
pi_202605484
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wij van WC eend...

Ik hoop dat je gelijk hebt ;)
pi_202605523
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

Klik anders even op Emmanuel André.
Done. Aan wat precies wat hij schrijft hecht je waarde?
pi_202605616
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:35 schreef Za het volgende:

[..]
Done. Aan wat precies wat hij schrijft hecht je waarde?
Snap niet zo goed wat jouw probleem is.. Marc van Ranst post het ook vanavond dat België inmiddels 3% Omicron detecteert en het zeer snel groeiende is (10 dagen geleden nog maar 0,3%). Heb je nog meer bronnen nodig die binnen je straatje passen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 december 2021 @ 20:41:30 #50
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202605620
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ligt helemaal aan de docent en de groep. Een groep 8 is makkelijker online les te geven dan een 3
pi_202605737
Dit dus.

quote:
Corona blijft, nu is het tijd voor het echte debat

Burgers en bedrijven moeten er serieus rekening mee houden dat corona voor langere tijd het leven blijft beheersen. Het is aan de politiek om te komen met een plan voor de lange termijn dat de moeilijke vragen niet uit de weg gaat. 'Het is een maatschappelijke crisis met een gezondheidscomponent, en niet andersom.'

Van de vijf scenario's voor het verdere verloop van de coronapandemie, die wetenschappers van de WRR en de KNAW in september nog presenteerden, kan het kabinet er één alvast wegstrepen: dat op korte termijn het virus wordt uitgebannen en de samenleving terugkeert naar normaal.

Dat besef is inmiddels ook neergedaald in Den Haag. Dinsdag komt demissionair zorgminister Hugo de Jonge met een brief aan de Tweede Kamer over de aanpak van de coronacrisis komende winter én daarna. Ondertussen praten de sociale partners met het kabinet over virusbeheersing zonder lockdowns.

Dat werd eens tijd, vinden critici binnen én buiten de Kamer. Al sinds vorig voorjaar klinkt de roep om een visie voor de lange termijn. Bijna twintig maanden slingert Nederland tussen versoepeling en lockdown en steeds zou de regering zich weer hebben laten verrassen door het virus.
SPOILER
https://fd.nl/politiek/14(...)t-komen-uml1cahSFojV
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202605750
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:41 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ligt helemaal aan de docent en de groep. Een groep 8 is makkelijker online les te geven dan een 3
Groep 8 zal wel een tikkie beter gaan dan de lagere groepen. Het blijft echter een slap aftreksel van fysiek onderwijs.
pi_202605779
quote:
Afgehaakt bij camera’s met gezichtsherkenning. :')
zie email 27 oktober
pi_202605795
quote:
En dat mag van de Maastrichtse hoogleraar best ver gaan. Bijvoorbeeld door camera's met gezichtsherkenning op te hangen in uitgaansgelegenheden, die bij een uitbraak worden uitgelezen om aanwezigen te kunnen opgespoord en hen te manen zich te laten testen of isoleren. Groot: 'Uiteraard met allerlei waarborgen voor de privacy. Maar uiteindelijk zullen zulke ingrepen nodig zijn om het virus onder controle te krijgen en de impact op de samenleving zo klein mogelijk te houden.'
Nope, doei.
pi_202605829
quote:
Ik krijg echt de rillingen over mijn rug van dit soort teksten:
quote:
En dat mag van de Maastrichtse hoogleraar best ver gaan. Bijvoorbeeld door camera's met gezichtsherkenning op te hangen in uitgaansgelegenheden, die bij een uitbraak worden uitgelezen om aanwezigen te kunnen opgespoord en hen te manen zich te laten testen of isoleren. Groot: 'Uiteraard met allerlei waarborgen voor de privacy. Maar uiteindelijk zullen zulke ingrepen nodig zijn om het virus onder controle te krijgen en de impact op de samenleving zo klein mogelijk te houden.'
pi_202605836
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat klopt, ze citeren een hele waaier van meningen en aangedragen oplossingen; daar lijkt me niet zoveel mis mee. Dat die denkrichting überhaupt bestaat vind ik tegelijkertijd verschrikkelijk eng.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 13 december 2021 @ 20:51:18 #57
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202605841
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Groep 8 zal wel een tikkie beter gaan dan de lagere groepen. Het blijft echter een slap aftreksel van fysiek onderwijs.
In mijn geval (even opscheppen haha) ging het heel goed, deden de kinderen het fantastisch (op een enkeling na, maar die deed in de klas ook niet goed mee) en waren de ouders ook enthousiast. Sommige werden echt beter. Was een drukke klas en nu had iedereen de rust. (Was inderdaad een hogere groep) maar dit zal absoluut niet overal zo zijn.
pi_202605915
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef PinkLow het volgende:

[..]
In mijn geval (even opscheppen haha) ging het heel goed, deden de kinderen het fantastisch (op een enkeling na, maar die deed in de klas ook niet goed mee) en waren de ouders ook enthousiast. Sommige werden echt beter. Was een drukke klas en nu had iedereen de rust. (Was inderdaad een hogere groep) maar dit zal absoluut niet overal zo zijn.
Hier ook hoor.
Alles is omhoog gegaan tijdens de vorige schoolsluiting.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 december 2021 @ 20:54:38 #59
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202605946
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier ook hoor.
Alles is omhoog gegaan tijdens de vorige schoolsluiting.
Maar diegene die niet goed meededen, zakte wel heel snel en hard in niveau. Bij jullie ook?
pi_202605951
quote:

[..]
quote:
13s.gif Op maandag 13 december 2021 20:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nope, doei.
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik krijg echt de rillingen over mijn rug van dit soort teksten:
[..]

Drie keer is scheepsrecht :D
zie email 27 oktober
pi_202605955
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:47 schreef DonDruiper het volgende:
Koopmans heeft het over long covid en ernstige complicaties bij jonge kinderen op RTL nieuws.

Wanneer. Stopt. De. Fearporn.
De 1500 pop was op, die moest weer bijgevuld worden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202605959
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat klopt, ze citeren een hele waaier van meningen en aangedragen oplossingen; daar lijkt me niet zoveel mis mee. Dat die denkrichting überhaupt bestaat vind ik tegelijkertijd verschrikkelijk eng.
Zeker als je het gaat combineren. eID voor je vaccinatiebewijs, QR code automatisch onbruikbaar maken en hop, kan niets anders meer dan testen.

Dan ga je ‘s avonds stappen, volgende dag blijf je thuis en kom je bij, ga ja naar je werk en doet je QR code het niet meer.

Tel daarbij op dat gezichtsherkenning racistisch is (onbedoeld, maar het herkend mensen met een donkere huid veel slechter). Gezichtsherkenning klinkt heel hip, maar het staat echt nog in de kinderschoenen. Ik mis AI, Machine Learning, NLP en Big Data nog als onderdeel van de voorstellen om de pandemie te bestrijden.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2021 20:57:22 ]
  maandag 13 december 2021 @ 20:55:25 #63
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202605966
Oke fijne avond nog, ik duik mijn bed in. Wekker gaat om 0600 (zucht).
pi_202606037
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zeker als je het gaat combineren. eID voor je vaccinatiebewijs, QR code automatisch onbruikbaar maken en hop, kan niets anders meer dan testen.

Dan ga je ‘s avonds stappen, volgende dag blijf je thuis en kom je bij, ga ja naar je werk en doet je QR code het niet meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202606042
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:54 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Maar diegene die niet goed meededen, zakte wel heel snel en hard in niveau. Bij jullie ook?
Die zijn vaker naar school geroepen en hebben ook online extra ondersteuning gekregen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202606060
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Precies dat. Ik ben echt heel benieuwd naar de discussie die onvermijdelijk volgen gaat en welke beleidskeuzes er, nu er ook eindelijk een kabinet is, gemaakt gaan worden. Benieuwd, maar ergens ook gewoon bang.
Friedman on Donahue
pi_202606062
quote:

[..]
Toen volgde ik het ook niet meer. Uitgaansgelegenheden? Wat zijn dat?
pi_202606064
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef PinkLow het volgende:
Slaap goed!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202606084
quote:
Truste! Zes uur opstaan in deze periode is geen pretje!
Friedman on Donahue
pi_202606108
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat gezichtsherkenning racistisch is (onbedoeld, maar het herkend mensen met een donkere huid veel slechter). Gezichtsherkenning klinkt heel hip, maar het staat echt nog in de kinderschoenen. Ik mis AI, Machine Learning, NLP en Big Data nog als onderdeel van de voorstellen om de pandemie te bestrijden.
Zo'n hele opgetuigde infrastructuur krijgt je ook amper meer weg als het er eenmaal is, ook een kwestie van tijd dan tot een Ivo of Ferd-achtige op Justitie z'n kans grijpt om (al dan niet heimelijk) de technologie voor andere zaken te gebruiken. Nooit aan beginnen.
pi_202606128
quote:
Sterkte!
pi_202606139
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zo'n hele opgetuigde infrastructuur krijgt je ook amper meer weg als het er eenmaal is, ook een kwestie van tijd dan tot een Ivo of Ferd-achtige op Justitie z'n kans grijpt om (al dan niet heimelijk) de technologie voor andere zaken te gebruiken. Nooit aan beginnen.
Maar u bent toch ook voor het aanpakken van kinderverkrachters en terroristen?
Of de belastingdienst, ANPR zegt u niets?
zie email 27 oktober
pi_202606167
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is een prima voorbeeld inderdaad.

"de camera's worden niet voor andere doeleinden gebruikt"
"haha, doen we toch"
pi_202606188
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat is een prima voorbeeld inderdaad.

"de camera's worden niet voor andere doeleinden gebruikt"
"haha, doen we toch"
Maar u bent toch ook voor aanpak van belastingfraude?
zie email 27 oktober
pi_202606231
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:

Snap niet zo goed wat jouw probleem is.. Marc van Ranst post het ook vanavond dat België inmiddels 3% Omicron detecteert en het zeer snel groeiende is (10 dagen geleden nog maar 0,3%). Heb je nog meer bronnen nodig die binnen je straatje passen?
Ik heb geen probleem.
Dat verhaal klopt gewoon niet, dat zijn speculaties en gewoonweg ONMOGELIJK wanneer je nagaat hoeveel Delta er nog rondgaat.
Wat moet ik met al deze fantasten?

Omicron dominant met kerst, no way, see you in 12 dagen.
pi_202606237
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hebben we gezien hoe goed dat werkte met de toeslagenaffaire. Vroeg of laat gaat het mis met dit soort dingen en dan heb je een berg shit waar je u tegen zegt. Dit is gewoon wind in de zeilen voor de populistische partijen.
pi_202606241
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat geldt trouwens ook voor corona.
pi_202606272
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb geen probleem.
Dat verhaal klopt gewoon niet, dat zijn speculaties en gewoonweg ONMOGELIJK wanneer je nagaat hoeveel Delta er nog rondgaat.

Het klopt niet dat Omicron 3% van de besmettingen is in België momenteel? En in Denemarken klopt het ook niet dat het deze week dominant wordt? Allemaal gestoeld op onderbuikgevoel en gespeculeer?
pi_202606312
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar u bent toch ook voor het aanpakken van kinderverkrachters en terroristen?
Andersom hè.

Oh je bent er geen voorstander van? Bent u een sympathisant van terroristen? Bent u er zelf één? Maar even goed in de gaten houden!
pi_202606336
Kun je eigenlijk door Delta en Omikron tegelijkertijd besmet worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202606342
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is toch die wappiebode?
Ik zie dat ik niet meer op deze mention hoef te reageren ;)
pi_202606348
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:08 schreef Jor_Dii het volgende:

Het klopt niet dat Omicron 3% van de besmettingen is in België momenteel?
Nee.

quote:
En in Denemarken klopt het ook niet dat het deze week dominant wordt?
Nee klopt ook niet.

quote:
Allemaal gestoeld op onderbuikgevoel en gespeculeer?
Gewoon BS zou ik zeggen.
pi_202606355
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:12 schreef capricia het volgende:
In theorie mischien wel, in de praktijk lijkt mij dat extreem onwaarschijnlijk.
pi_202606399
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:12 schreef capricia het volgende:

Die kans is zeer gering, zo goed als 0.
pi_202606437
quote:
6s.gif Op maandag 13 december 2021 20:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Truste! Zes uur opstaan in deze periode is geen pretje!
Is perfect!
De dag stopt toch praktisch om 17:00u
De overheid zorgt goed voor u.
Go hard or go home
pi_202606441
https://www.trouw.nl/opin(...)&utm_source=facebook

Lees dit eens voordat je je “oppepprikje” gaat halen.
pi_202606459
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat geldt trouwens ook voor corona.
Ah. U sympathiseert met fraudeurs! Dus u bent fraudeur!

Mvg,
Ferd
zie email 27 oktober
pi_202606460
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb geen probleem.
Wat moet ik met al deze fantasten?

Kom je over 12 dagen wel rapport uitbrengen?
Go hard or go home
  maandag 13 december 2021 @ 21:21:16 #89
445514 DonDruiper
pi_202606477
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:18 schreef quirina het volgende:

Ja daag.

Ik moet wel op wintersport kunnen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202606536
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:18 schreef quirina het volgende:

Het begint me te duizelen allemaal, maar het lijkt me dat gevaccineerden geen natuurlijke immuniteit kunnen opbouwen wanneer besmet door de milde Omicron variant, en dat is zonde.
  maandag 13 december 2021 @ 21:28:37 #91
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202606557
GGD-GHOR benadrukt dat de selectie zorgvuldig moet gebeuren, vanwege wet- en regelgeving. "Je moet wel kijken of mensen bevoegd en bekwaam zijn om aan de slag te gaan", zegt een woordvoerder.

"Het gaat om medische handelingen, maar daarnaast om privacygevoelige gegevens. Daar moet je voorzichtig mee zijn." Bovendien moeten de vraag en het aanbod in de verschillende regio's met elkaar overeenkomen. Daarom worden nu gesprekken gevoerd tussen lokale en regionale organisaties en de regionale GGD's.

Alleen deze tekst al over het inzetten van alle vrijwilligers die willen meeprikken met de boosters. Eerst gaan allerlei organisaties met elkaar in gesprek over de inzet en worden alle mensen geselecteerd, en in maart kunnen ze eens aan de slag??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202606572
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 21:19 schreef Noek het volgende:

Kom je over 12 dagen wel rapport uitbrengen?
De krantenkoppen 'Omicron nu dominant in Nederland!!!' zullen we vanzelf tegemoet zien over 12 dagen als ik Jor_Dii moet geloven.

Dus daar hoef ik geen rapport over uit te brengen (logisch gezien is het onmogelijk Noek).
  maandag 13 december 2021 @ 21:31:47 #93
3778 popje
pi_202606608
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:29 schreef Za het volgende:

[..]
De krantenkoppen 'Omicron nu dominant in Nederland!!!' zullen we vanzelf tegemoet zien over 12 dagen als ik Jor_Dii moet geloven.

Dus daar hoef ik geen rapport over uit te brengen (logisch gezien is het onmogelijk Noek).
De vraag is of het wat betekent als Omikron dominant is. Als heel veel mensen Corona hebben maar het aantal zieken niet navenant toeneemt... is er niks aan het handje.
pi_202606617
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:29 schreef Za het volgende:

[..]

We hadden het over België en Denemarken
pi_202606765
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:

We hadden het over België en Denemarken
Nee dat hadden we niet.

[/url]

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 13-12-2021 21:46:46 ]
pi_202606813
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:41 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dat hadden we niet.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je haalt vanalles door elkaar. Het ging om de berichtgeving over België die 3% Omicron melden waarvan jij zegt dat het onmogelijk waar kan zijn. Het is me wel duidelijk wat je probeert te doen.
pi_202606954
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:

Je haalt vanalles door elkaar. Het ging om de berichtgeving over België die 3% Omicron melden waarvan jij zegt dat het onmogelijk waar kan zijn. Het is me wel duidelijk wat je probeert te doen.
De discussie ging over Omicron die hier dominant zou zijn met Kerstmis.
Ik zei eerder medio-eind januari.

Toen kwam jij met: Waarom zouden wij sterk afwijken van Denemarken en de UK?
Vervolgens haal je België erbij, een grote warboel van deflectie van je eerste uitspraak.
Al je posts zijn nog na te lezen.

Wat is nu eigenlijk je standpunt, en over welk land precies?
  maandag 13 december 2021 @ 21:54:44 #98
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202607035
twitter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_202607049
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:54 schreef jcdragon het volgende:
[ twitter ]
Keep the fear running.
pi_202607062
quote:
[ twitter ]
En daar gaan we weer, fearporn is coming, avondklok is coming na oud en nieuw.
pi_202607096
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:

Het ging om de berichtgeving over België die 3% Omicron melden waarvan jij zegt dat het onmogelijk waar kan zijn.
Daar ging het niet om, daar kwam je opeens mee als "voorbeeldje": COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2391 #cancelcorona

En ook dat klopt niet nee.
pi_202607120
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Avondklok genot
- verwijderd door admin -
pi_202607126
quote:
Er wordt in dit stuk gedaan alsof de deur naar het oude normaal achter ons is dichtgevallen, maar het is helemaal geen gegeven dat we ons voor altijd zullen moeten aanpassen aan het virus. Dat is voorbarig geneuzel.

Social distancing staat eenvoudigweg te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Niet alles is maakbaar. Dát moeten we eens gaan accepteren. Niet een of ander nieuw normaal waarin camera’s in de kroeg beoordelen of je in quarantaine moet. Orwell belde…
pi_202607153
pi_202607170
quote:
[ twitter ]
We hebben sowieso wel een probleem tot maart dus who cares. Misschien wel tot mei. :')
Go hard or go home
  maandag 13 december 2021 @ 22:01:25 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202607178
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:59 schreef groenen het volgende:

[..]
Avondklok genot
Die komt er gewoon weer inderdaad in januari, ze hebben niet eens een reden nodig, ze verzinnen er wel eentje.
pi_202607197
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die komt er gewoon weer inderdaad in januari, ze hebben niet eens een reden nodig, ze verzinnen er wel eentje.
Die reden is omnicron en achterblijvende vaccinaties, let maar op.
pi_202607227
We worden nu een soort koude oorlog 2.0 ingeluld. Altijd alert zijn voor de vijand die elk moment kan toeslaan. Altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd. Iedereen moet zich daar maar bij neerleggen en aan aanpassen. Ofzo.

Denken dat een samenleving zo kan functioneren. Man man man. Alsof het een fucking rattenkooi is.
pi_202607239
Tijd om een hond te kopen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_202607247
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:03 schreef Spablauw214 het volgende:
We worden nu een soort koude oorlog 2.0 ingeluld. Altijd alert zijn voor de vijand die elk moment kan toeslaan. Altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd. Iedereen moet zich daar maar bij neerleggen en aan aanpassen. Ofzo.

Denken dat een samenleving zo kan functioneren. Man man man. Alsof het een fucking rattenkooi is.
Bij mij zijn de meest bange mensen er ook al klaar mee, gaan ook gewoon weer naar feestjes. Dit blijft niet jaren duren. Niet als het niet veel dodelijker wordt.
pi_202607248
quote:
Alleen de covid teller telt, rest is niet boeiend voor de bühne.
pi_202607278
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er wordt in dit stuk gedaan alsof de deur naar het oude normaal achter ons is dichtgevallen, maar het is helemaal geen gegeven dat we ons voor altijd zullen moeten aanpassen aan het virus. Dat is voorbarig geneuzel.

Social distancing staat eenvoudigweg te ver af van het natuurlijk gedrag van de mens. Niet alles is maakbaar. Dát moeten we eens gaan accepteren. Niet een of ander nieuw normaal waarin camera’s in de kroeg beoordelen of je in quarantaine moet. Orwell belde…
2 jaar and counting. De mens evolueert mee.
pi_202607314
We groeien nog niet erg mee in de maatregelen, dat proef ik wel dus er is nog werk aan de winkel.
Go hard or go home
pi_202607324
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:04 schreef tesssssssss het volgende:
Tijd om een hond te kopen.
Adopt, don’t shop
Go hard or go home
pi_202607325
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Alsof een avondklok echt de 'genadeklap' gaat brengen als alles na 17:00 toch al dicht is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202607373
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Alsof een avondklok echt de 'genadeklap' gaat brengen als alles na 17:00 toch al dicht is.
Pak je alleen de talloze huisfeestjes mee aan die nu in het geniep plaatsvinden.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 13 december 2021 @ 22:11:32 #117
3778 popje
pi_202607375
Als dat gedrocht van een maatregel terugkomt... avondklok is op geen enkele manier gerechtvaardigd.
pi_202607387
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:11 schreef Haags het volgende:

[..]
Pak je alleen de talloze huisfeestjes mee aan die nu in het geniep plaatsvinden.
Ja, want dat maakte bij de vorige avondklok ook al zo enorm veel verschil.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202607452
Er is vooralsnog toch niemand die het over een avondklok heeft, ook weer niet meteen papieren.
Friedman on Donahue
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 22:17:56 #120
236264 crew  capricia
pi_202607466
Frankrijk..geen idee of dit pre-corona ook gebruikelijk was.

quote:
Minderjarigen onder de zestien jaar zonder begeleiding van een van hun ouders of een vertegenwoordiger van het ouderlijk gezag zullen op nieuwjaarsnacht tussen 22:00 en 06:00 uur een avondklok krijgen, bepaalt een decreet
https://www.sudouest.fr/f(...)r#Echobox=1639420607
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202607497
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Alleen voor ongevaccineerden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202607501
De avondklok heeft uiteindelijk 0,0 verschil gemaakt. Dat zei zelfs het omt toch? Dus je gebruikt een paardenmiddel voor niks en het werkt niet en zou het nogmaals gebruiken omdat?

Ik ben wel klaar met die dystopische route onzin. Alsof we voor eeuwig verdoemd zijn net het virus en alleen de QR maatschappij vol maatregelen ons kan redden.

Toon maar een keer visie en maak een echt plan ipv continue improviseren met symboolmaatregelen of ik Famke Louise qua participatie.
pi_202607510
Is het niet aannemelijk dat wij straks nog meer omikrons laten ontstaan in de populatie doordat we zo massaal aan het vaccineren zijn, dwz selectiedruk toepassen? Je hoort hier nooit iemand over, maar lijkt me toch best mogelijk? Dit is toch geen gek idee?
pi_202607512
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

In zeker opzicht is corona en het mens-zijn onverenigbaar inderdaad. Wie weet is de R van omikron op geen enkele manier onder de 1 te krijgen. Dat worden zware tijden voor iedereen en in het bijzonder voor alle maakbaarheidsdenkers.
pi_202607529
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klinkt vooral als een ander maatschappelijk probleem, namelijk overlast gevende jongeren (al dan niet aangepakt onder de mantel van corona in dit geval). Minderjarigen die zich buiten bevinden lijken me geen erg groot risico mbt het virus.
pi_202607538
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
Is het niet aannemelijk dat wij straks nog meer omikrons laten ontstaan in de populatie doordat we zo massaal aan het vaccineren zijn, dwz selectiedruk toepassen? Je hoort hier nooit iemand over, maar lijkt me toch best mogelijk? Dit is toch geen gek idee?
Er staat hierboven een link naar een Trouw artikel daarover.
Friedman on Donahue
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 22:22:48 #127
236264 crew  capricia
pi_202607567
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat klinkt vooral als een ander maatschappelijk probleem, namelijk overlast gevende jongeren (al dan niet aangepakt onder de mantel van corona in dit geval. Minderjarigen die zich buiten bevinden lijken me geen erg groot risico mbt het virus.
Ik doelde meer dat regels die tegen corona bedoeld waren, nu dus maar voor allerlei andere zaken ingesteld worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202607575
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
Als je mensen op natuurlijke wijze immuun laat worden dan pas je in feite dezelfde selectiedruk toe. Ik zie niet zoveel verschil.
pi_202607579
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Er staat hierboven een link naar een Trouw artikel daarover.
Dus? Dan zou het alternatief zijn om niet te vaccineren, en het virus juist zo veel mogelijk zijn gang te laten gaan?

Als we onbeperkte zorgcapaciteit hadden, dan was dat realistisch geweest.
pi_202607600
quote:
People may need a fourth COVID-19 shot sooner than expected, Pfizer’s CEO said on Wednesday.
Verdienmodelletje hoor.
Friedman on Donahue
pi_202607624
quote:
Ja, dit is echt een issue. Het kindje van een bekende van ons (anderhalve week oud) heeft RS en ligt in het ziekenhuis, tegen neonatale IC aan. Elke 3 uur alles leegpompen en via een slangetje in haar neus voeden. Ze waren bang dat ze de IC op moest, maar in het lokale ziekenhuis is geen plek, dan zou ze naar een ziekenhuis in 't oosten van het land moeten. Maar dan mag er maar één ouder mee.

Ik ben er bang voor dat er nog veel meer van dit soort berichten gaan komen met andere virussen.
pi_202607626
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
De voorsteden van Parijs, Lyon en Marseille staan straks gewoon weer in de fik want daar durft de politie niet eens te komen. Symboolpolitiek.
pi_202607803
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:03 schreef Spablauw214 het volgende:

Voor iets waar de meerderheid helemaal geen last van heeft. Meer mensen die geraakt worden door alle maatregelen en stress die erbij komt kijken. Maar dat doet er niet toe - het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
pi_202607809
  maandag 13 december 2021 @ 22:39:52 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202607825
quote:
quote:
Vertaald uit het Engels-The New American is een extreemrechts gedrukt en digitaal tijdschrift dat twee keer per maand wordt gepubliceerd door American Opinion Publishing Inc., een volledige dochteronderneming van de John Birch Society, een extreemrechtse organisatie
pi_202607833
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dit is echt een issue. Het kindje van een bekende van ons (anderhalve week oud) heeft RS en ligt in het ziekenhuis, tegen neonatale IC aan. Elke 3 uur alles leegpompen en via een slangetje in haar neus voeden. Ze waren bang dat ze de IC op moest, maar in het lokale ziekenhuis is geen plek, dan zou ze naar een ziekenhuis in 't oosten van het land moeten. Maar dan mag er maar één ouder mee.

Ik ben er bang voor dat er nog veel meer van dit soort berichten gaan komen met andere virussen.
Waarom gebeurd dat nu ineens wel en voorgaande jaren niet? Of is dit er altijd gewoon al en is het meer gewoon een media dingetje?
pi_202607844
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2021 22:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
Daar wordt elke discussie al maandenlang mee doodgeslagen in NL
"Ja maar de zorg"
pi_202607849
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:39 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]

Altijd dit soort dingen weer.
pi_202607861
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Verdienmodelletje hoor.
Eindeloos verhaal wordt dat. Prut vaccin ook als je je wel elke paar maanden bij moet laten spuiten. Beter dan niets hoor, don't get me wrong, maar wanneer gaan we inzien dat die boosters ook niet de oplossing gaan zijn?
pi_202607865
quote:

[..]
Voor iets waar de meerderheid helemaal geen last van heeft. Meer mensen die geraakt worden door alle maatregelen en stress die erbij komt kijken. Maar dat doet er niet toe - het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
Ik zie nog altijd niet hoe zo’n samenleving waarin iedereen elkaar als gevaar moet zien zou moeten werken. Waarin altijd alles om het virus draait. Overal afstand, mondkapjes en nog meer maatregelen als nieuw normaal. Een samenleving gebaseerd op angst.

Alsof de samenleving een excelsheet is. Maar steeds meer wat erop wijst dat het wel gewoon echt de kant van een totale dystopie op gaat. Onnavolgbaar.
pi_202607869
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Alleen voor ongevaccineerden.
Hoe wil je dat controleren? Of moeten de buren maar gaan verraden?
pi_202607884
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom gebeurd dat nu ineens wel en voorgaande jaren niet? Of is dit er altijd gewoon al en is het meer gewoon een media dingetje?
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Wat ik van RS begrepen heb hebben (in dit geval) de moeders het tijdens de zwangerschap niet gehad waardoor ze geen antistoffen doorgeven. Dat zorgt ervoor dat het ziektebeeld veel heftiger is voor de baby.
  maandag 13 december 2021 @ 22:45:29 #143
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202607923
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoe wil je dat controleren? Of moeten de buren maar gaan verraden?
Naja, QR code laten zien als je buiten bent :P
Makkelijk eerste
pi_202607924
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eindeloos verhaal wordt dat. Prut vaccin ook als je je wel elke paar maanden bij moet laten spuiten. Beter dan niets hoor, don't get me wrong, maar wanneer gaan we inzien dat die boosters ook niet de oplossing gaan zijn?
Dankzij de één tweetjes met Israel en de politici/virologen met belangen in Pfizer tekenen de EMA en de gezondheidsraad braaf bij het kruisje.

Pfizer is als het COA onder de virusbestrijding. Het zal nooit genoeg zijn of stoppen.
Binnenkort vast ook voor huisdieren of rechtstreeks de foetus in.

En als het je niet bevalt wordt je groene vinkje afgepakt.
Daarom moeten ze niet dat middel hebben en moet het niet gehandhaafd en genormaliseerd worden.
pi_202607926
Gaat goed hier met het plaatsen van betrouwbare bronnen ^O^
pi_202607940
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Wellicht een van de belangrijkste redenen dat we zsm moeten stoppen met beperkende maatregelen, op veel andere vlakken kan het veel nevenschade hebben.

RS is daar een voorbeeld van, maar ook van niet ontdekte kanker bijvoorbeeld.
pi_202607941
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar steeds meer wat erop wijst dat het wel gewoon echt de kant van een totale dystopie op gaat. Onnavolgbaar.
Ach wat een onzin. Overdrijven is ook een vak. Er zijn zoveel landen waar je dat voor kunt stellen maar Nederland is daar in de verste verte geen voorbeeld van.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202607952
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Naja, QR code laten zien als je buiten bent :P
Boa's die heel voldaan om je Ausweis vragen als je de hond aan het uitlaten bent.
pi_202607962
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:46 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ach wat een onzin. Overdrijven is ook een vak. Er zijn zoveel landen waar je dat voor kunt stellen maar Nederland is daar in de verste verte geen voorbeeld van.
Als je in 2019 zou hebben geroepen in wat voor wereld we nu leven zou je echt keihard uitgelachen worden; dat zou ik ook gewoon hebben weggezet als een gekke dystopie.
pi_202607966
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:46 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
De pleidooien voor het anders inrichten van de samenleving en alles aanpassen aan corona gemist?
pi_202607969
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Wellicht een van de belangrijkste redenen dat we zsm moeten stoppen met beperkende maatregelen, op veel andere vlakken kan het veel nevenschade hebben.

RS is daar een voorbeeld van, maar ook van niet ontdekte kanker bijvoorbeeld.
Nee hoor, die beperkende maatregelen werken juist ook prima vóór het voorkomen van RS.

En dan de griep. En de verkoudheid. Gewoon méér, méér, méér beperkingen tot iedereen in een luchtdichte telefooncel woont.

De Westerse mens is maakbaar en steriel met dank aan Pfizer.
pi_202607972
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
don't get me wrong, maar wanneer gaan we inzien dat die boosters ook niet de oplossing gaan zijn?
Waarom is af en toe een cocktailtje vaccin geen oplossing? Ik vind het goed als de wetenschap blijft vechten voor middelen die de IC's leeg houden. En ja dat is kut ten opzichte van 3 jaar geleden maar nu is nu en dit is waar we in zit6en.
pi_202608002
quote:

[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Elk dingetje heeft ook weer z'n nadeel dus, maar lijkt me dat er nog wel een boel aankomt voor hele kleine kinderen, want die social distancing is nog lang niet klaar.
pi_202608009
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Waarom is af en toe een cocktailtje vaccin geen oplossing? Ik vind het goed als de wetenschap blijft vechten voor middelen die de IC's leeg houden. En ja dat is kut ten opzichte van 3 jaar geleden maar nu is nu en dit is waar we in zit6en.
Als dat voor 50+ als de griepprik jaarlijks aangeboden werd prima.
Maar dan zonder verlapte dwang, onzin maatregelen voor 50 min, symboolpolitiek en qr samenleving.
  maandag 13 december 2021 @ 22:50:57 #155
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608021
quote:

[..]
Ik merk dat het continue dreigen met maatregelen en de o zo gevaarlijke omikron wel weer mentaal klote is. Niet eens meer de afleiding van kunnen sporten of een avondje kroeg, niks leuks of mentaal gezonds mag meer want alles moet maar gaan over de te drukke ziekenhuizen en het tegenhouden van besmettingen. Terwijl het op maatschappelijk niveau gewoon allang niet meer houdbaar is dit allemaal.
Makkelijk eerste
pi_202608032
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als je in 2019 zou hebben geroepen in wat voor wereld we nu leven zou je echt keihard uitgelachen worden; dat zou ik ook gewoon hebben weggezet als een gekke dystopie.
Mja crisis. Snelle beslissingen. Onzekerheid. Allemaal waar maar dat betekent niet dat we op weg zijn naar het nieuwe China. Slaat nergens op. Ja de overheid was meer aanwezig. Ja er werden meer dingen afgedwongen. Dat is een klein iets vergeleken bij bv China en heel goed uit te leggen. Waarom zou ik dit doortrekken naar doomscenario's? Ja wat als. Ja wat als Rusland binnen valt.... Angst is een slechte raadgever.
pi_202608046
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nee hoor, die beperkende maatregelen werken juist ook prima vóór het voorkomen van RS.

En dan de griep. En de verkoudheid. Gewoon méér, méér, méér beperkingen tot iedereen in een luchtdichte telefooncel woont.

De Westerse mens is maakbaar en steriel met dank aan Pfizer.
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.html

quote:
Op dit moment krijgen alleen de kwetsbaarste baby's preventief een middel tegen het RS-virus. Dit middel maakt de kans dat een infectie ernstig verloopt kleiner. Een belangrijke reden dat het middel weinig wordt gebruikt, is dat het iedere maand moet worden ingespoten en dat de kosten relatief hoog zijn.
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.
pi_202608052
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De pleidooien voor het anders inrichten van de samenleving en alles aanpassen aan corona gemist?
Wat zijn "De pleidooien"?
pi_202608065
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik merk dat het continue dreigen met maatregelen en de o zo gevaarlijke omikron wel weer mentaal klote is. Niet eens meer de afleiding van kunnen sporten of een avondje kroeg, niks leuks of mentaal gezonds mag meer want alles moet maar gaan over de te drukke ziekenhuizen en het tegenhouden van besmettingen. Terwijl het op maatschappelijk niveau gewoon allang niet meer houdbaar is dit allemaal.
Goede post. Het is ook niet meer houdbaar. Maar het wordt wel allemaal geaccepteerd. En dus gaan we door met de maatregelen. Doel heiligt de middelen.
pi_202608073
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ik zou het niet af doen als ''af en toe een cocktailtje'', maar dat ben ik. Jezelf (zelfs als een gezonde twintiger) elke paar maanden laten volspuiten met een middel dat blijkbaar zo goed werkt dat je het een paar maanden later alweer nodig hebt (en zelfs in de tijd dat het vaccin actief is werkt het niet goed genoeg om het virus te stoppen) vind ik best wel eng eigenlijk; helemaal als het een vaccin betreft wat nog wel eens voor hartklachten kan zorgen bij jongeren; dan vraag ik me af of het wel echt proportioneel is.
pi_202608079
Het zou mij niets verbazen als we hier eindigen: Iedereen elke 9 maanden booster voor toegang tot openbare leven, want perverse controledrang. Dus gewoon permanent repressieve dingen want eigenlijk kunnen we er tot een bepaald niveau niets meer tegen doen. En dit alles in Europees verband.
pi_202608092
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Maatschappelijke gevolgen zijn een lange termijn probleem, daar doet het kabinet niet aan. Enkel de zorg telt ja.
pi_202608100
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou mij niets verbazen als we hier eindigen: Iedereen elke 9 maanden booster voor toegang tot openbare leven, want perverse controledrang. Dus gewoon permanent repressieve dingen want eigenlijk kunnen we er tot een bepaald niveau niets meer tegen doen. En dit alles in Europees verband.
Totdat er ergens in een paar andere landen de vlam in de pan slaat omdat bepaalde bevolkingsgroepen dat niet meer pikken. En dan hoeft er nog maar weinig te gebeuren voordat je WO3 aan de gang hebt.
pi_202608101
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Goede post. Het is ook niet meer houdbaar. Maar het wordt wel allemaal geaccepteerd. En dus gaan we door met de maatregelen. Doel heiligt de middelen.
Er valt natuurlijk ook niet veel te accepteren. Ondernemers moeten om 5 uur dicht anders krijgen ze een boete. Wel of niet accepteren is dan ook niet aan de orde.
pi_202608102
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Wat zijn "De pleidooien"?
Dit stuk bijvoorbeeld.
https://www.volkskrant.nl(...)van-corona~b62bd5e9/

Dat stuk uit het FD wat vanavond is gepost en er is de afgelopen tijd wel meer soortgelijks voorbij gekomen.
pi_202608113
pi_202608114
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als dat voor 50+ als de griepprik jaarlijks aangeboden werd prima.
Maar dan zonder verlapte dwang, onzin maatregelen voor 50 min, symboolpolitiek en qr samenleving.
Als je zou zeggen tegen mij "Wil je het zonder of met dwang" dan is de keuze uiteraard logisch. Maar als weigeraars tig procenten van de IC raken dan wordt in mijn hoofd dwang een optie. Dat kan niet zomaar maar boetes uitdelen kan wel. Ik vind het verdedigbaar dat we de non-vaxxers automatisch boetes gaan geven :)
  maandag 13 december 2021 @ 22:56:04 #168
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608123
quote:

[..]
Tja, iedereen is bang een wappie genoemd te worden en iedere demonstratie wordt gekaapt. Alhoewel ik niet denk dat een zware lockdown voor Omikron nog houdbaar gaat zijn.
Makkelijk eerste
pi_202608133
quote:

[..]
Hell, de media smeekt vrij consistent om meer maatregelen. Niet alle media, maar als ik die vragen zo hoor bij persconferenties.... en al die angst artikelen telkens. Waardoor het kabinet ook kan gaan denken dat het volk het ook echt wil.
pi_202608135
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er valt natuurlijk ook niet veel te accepteren. Ondernemers moeten om 5 uur dicht anders krijgen ze een boete. Wel of niet accepteren is dan ook niet aan de orde.
Ja dat begrijp ik, maar ik doelde meer op dat er diverse keren is gezegd dat er een opstand zou komen, de pleuris zou uitbreken, mondkapjes zou niemand meer aan meedoen enz enz. Maar uiteindelijk wordt alles puntje bij paaltje gewoon geaccepteerd.

Zelf had ik ook verwacht dat het gebrek aan draagvlak zo langzamerhand meer aan de oppervlakte zou komen eerlijk gezegd.
  maandag 13 december 2021 @ 22:57:21 #171
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608144
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voorlopig valt er nog te veel te verliezen voor ondernemers. Zodra het infuus wegvalt is dat klaar natuurlijk.
Makkelijk eerste
pi_202608149
Is er dit jaar ook alweer griep trouwens? Die zou toch dubbel zo hard toeslaan? Ab?
pi_202608150
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hell, de media smeekt vrij consistent om meer maatregelen.
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.

Waarom doen wij zo?
pi_202608155
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Als je zou zeggen tegen mij "Wil je het zonder of met dwang" dan is de keuze uiteraard logisch.
Ik ben niet tegen verplichting of dwang maar dan wel met een open vizier. Laat ze dan ook kleur bekennen, een statement op de TV maken dat vaccineren vanaf 1 januari verplicht is, en ze vanaf 1 februari met prikteams langs de deuren gaan.

Doe het niet via achterdeurtjes, toegangsbewijzen, QR codes en "vaccineren voor je vrijheid anders maken we je leven gewoon zuur", om maar de schijn op te houden dat we niemand willen dwingen.

Ja, een vaccinatiedrang is hard, maar dan ben je wel tenminste integer en je doet tenminste wat je predikt.
pi_202608160
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Als je zou zeggen tegen mij "Wil je het zonder of met dwang" dan is de keuze uiteraard logisch. Maar als weigeraars tig procenten van de IC raken dan wordt in mijn hoofd dwang een optie. Dat kan niet zomaar maar boetes uitdelen kan wel. Ik vind het verdedigbaar dat we de non-vaxxers automatisch boetes gaan geven :)
Ook op het moment dat dat inhoudt dat jij beperkt wordt in je bewegingsvrijheid om dat te kunnen doen? Je QR code wanneer je de trein in stapt, je QR code wanneer je naar kantoor gaat, wanneer je naar de supermarkt gaat, ga zo maar door? Met daarbij het risico dat je QR code over 2,5 maand niet meer voldoende is tenzij je ook die boosterprik gehaald hebt, die je hoogstwaarschijnlijk nog niet hebt kunnen halen, jonge god als Thierry is.

Dan heeft de regering je dus een beperking opgelegd waar je onmogelijk aan kunt voldoen en heb je geen toegang tot bepaalde delen van de samenleving. Niet omdat je daarvoor gekozen hebt, maar omdat je mogelijkerwijs een virus onder de leden hebt waar bijna 90% van de bevolking tegen gevaccineerd is.
pi_202608176
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.

Waarom doen wij zo?
Dat oproepen om een nieuw normaal te creëren waarin alles is aangepast aan het virus heb ik in buitenlandse media ook nog niet gezien.
pi_202608191
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat oproepen om een nieuw normaal te creëren waarin alles is aangepast aan het virus heb ik in buitenlandse media ook nog niet gezien.
In het VK, Australië, NZ, maar ook VS heb ik 't vrij regelmatig voorbij zien komen. In het geval van het VK vanuit SAGE in de meeste gevallen.
pi_202608194
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Tja, iedereen is bang een wappie genoemd te worden en iedere demonstratie wordt gekaapt. Alhoewel ik niet denk dat een zware lockdown voor Omikron nog houdbaar gaat zijn.
Ik denk dat er nog wel een zware lockdown gaat komen. Precedent is al gezet; vorige lockdowns accepteerden we allemaal gewoon. Ze zijn echt niet bang om het weer in te voeren verwacht ik, het volk gaat toch wel overstag. Hell, we stemmen gewoon weer dezelfde partijen het kabinet in.
pi_202608224
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
In het VK, Australië, NZ, maar ook VS heb ik 't vrij regelmatig voorbij zien komen. In het geval van het VK vanuit SAGE in de meeste gevallen.
In de UK gingen vrij aan het begin van de pandemie al stemmen op om ook maatregelen te nemen tegen de griep. Maar daar is volgens mij nooit serieus opvolging aan gegeven.
pi_202608225
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat er nog wel een zware lockdown gaat komen. Precedent is al gezet; vorige lockdowns accepteerden we allemaal gewoon. Ze zijn echt niet bang om het weer in te voeren verwacht ik, het volk gaat toch wel overstag. Hell, we stemmen gewoon weer dezelfde partijen het kabinet in.
Het is een beetje sadomasochistisch. We willen gewoon geneukt worden door de overheid. We slikken gewoon alles. Ben benieuwd hoe ver je kan gaan. Ik denk best ver.
pi_202608238
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou het niet af doen als ''af en toe een cocktailtje'', maar dat ben ik. Jezelf (zelfs als een gezonde twintiger) elke paar maanden laten volspuiten met een middel dat blijkbaar zo goed werkt dat je het een paar maanden later alweer nodig hebt (en zelfs in de tijd dat het vaccin actief is werkt het niet goed genoeg om het virus te stoppen) vind ik best wel eng eigenlijk; helemaal als het een vaccin betreft wat nog wel eens voor hartklachten kan zorgen bij jongeren; dan vraag ik me af of het wel echt proportioneel is.
Vertrouw op de onderzoeken rond het onderwerp. Hartklachten moeten zeker onderzocht worden! Maar afgezien van dat is het nog niet zeker dat we vaker een booster nodig hebben. Maar stel dat dit wel zo is, dan is de booster nog steeds kans technisch beter dan Covid zelf!

Maar stel dat de booster voor jezelf meer kans op bijwerkingen geeft maar voor de hele samenleving beter zou zijn? Tja dan is het puur aan jou wat je wilt. Die keuze kan ik niet maken :)

Punt waar je wel over na moet denken is het volgende: Stel de overheid komt een virus tegen wat een deel van de samenleving zo raakt dat het doden en gewonden oplevert en dus drama. Is het dan onredelijk voor deze overheid om dwingende maatregelen te nemen om het aantal doden en/of gewonden te verkleinen?

Natuurlijk, je vrije leven wordt daarmee aangetast. Dit is waar. Maar de overheid gaat uit van het grotere belang. :)
pi_202608243
quote:

[..]
Ik heb gelukkig nu een harde afspraak staan met een vriend, dat we op het moment dat hier weer een avondklok ingesteld wordt, wij onze thuiswerk locatie verhuizen naar een zonnig oord. We laten ons niet nog een keer opsluiten in ons eigen huis.

Hoop dat het niet nodig is.
pi_202608248
quote:

[..]
Een toespraak vanuit het Torentje hoe kut het is in de zorg. Doe het voor oma, doe het samen.
pi_202608266
quote:

[..]

Waarom doen wij zo?
Ik denk dat het een hoop te maken heeft met het punt dat we virologen enorm veel ruimte geven en het idee geven alsof zij het beleid bepalen met hun doemdenken. Media vindt die mensen dan ook interessant en natuurlijk moet het dan zo negatief mogelijk gebracht worden; want extra clicks en die virologen blijven relevant. Die twee houden elkaar in stand denk ik; de media en de virologen. En de regering reageert vaak dan weer op de media.
pi_202608268
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In de UK gingen vrij aan het begin van de pandemie al stemmen op om ook maatregelen te nemen tegen de griep. Maar daar is volgens mij nooit serieus opvolging aan gegeven.
Dat is hier ook geweest. Ik heb een tijdje terug een stukje van een uitzending op BNR gehoord. Dat was met een aantal journalisten en daar kwamen de talkshows ter sprake. Dat de manier waarop de talkshows hier werken, dat ze het beleid al ondermijnen voor het beleid doorgevoerd is in veel andere landen echt niet zo gedaan wordt. Dat er direct een veel te grote perverse prikkel is om bij die talkshows te gaan zitten om alsnog je gram te halen.
pi_202608287
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:58 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben niet tegen verplichting of dwang maar dan wel met een open vizier. Laat ze dan ook kleur bekennen, een statement op de TV maken dat vaccineren vanaf 1 januari verplicht is, en ze vanaf 1 februari met prikteams langs de deuren gaan.

Doe het niet via achterdeurtjes, toegangsbewijzen, QR codes en "vaccineren voor je vrijheid anders maken we je leven gewoon zuur", om maar de schijn op te houden dat we niemand willen dwingen.

Ja, een vaccinatiedrang is hard, maar dan ben je wel tenminste integer en je doet tenminste wat je predikt.
Kan. Zou heel eerlijk zijn. Maar gewoon automatische boetes zoals in andere landen is veel efficiënter. En geen beelden op het journaal van mensen die het huis uit worden getrokken en gedwongen worden tot prik
pi_202608300
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie nog altijd niet hoe zo’n samenleving waarin iedereen elkaar als gevaar moet zien zou moeten werken. Waarin altijd alles om het virus draait. Overal afstand, mondkapjes en nog meer maatregelen als nieuw normaal. Een samenleving gebaseerd op angst.
Praktisch gezien is er toch ook geen sprake van zo'n samenleving, anders dan op de plekken waar de maatregelen afdwingbaar zijn. Verder is de angst bij "iedereen" allang naar de achtergrond verdwenen.
Friedman on Donahue
pi_202608305
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 23:03 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]

Punt waar je wel over na moet denken is het volgende: Stel de overheid komt een virus tegen wat een deel van de samenleving zo raakt dat het doden en gewonden oplevert en dus drama. Is het dan onredelijk voor deze overheid om dwingende maatregelen te nemen om het aantal doden en/of gewonden te verkleinen?

Natuurlijk, je vrije leven wordt daarmee aangetast. Dit is waar. Maar de overheid gaat uit van het grotere belang. :)
De redelijkheid hiervan gaat in rap tempo door de plee wat mij betreft, aangezien covid voor het leeuwendeel van de bevolking geen enkele bedreiging meer vormt en de maatregelen een enorme wissel trekken op de samenleving. Dus de vraag is of het algemeen belang nog wel gediend is bij maatregelen om de verspreiding te remmen.

Het moet een keer stoppen.
  maandag 13 december 2021 @ 23:07:34 #189
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608308
quote:

[..]
Mwah, ligt natuurlijk heel erg aan hoe die Omikron variant gaat uitvallen natuurlijk. Dat valt nu nog heel moeilijk te voorspellen. In sommige landen zoals UK en DK is het nu eerder dan bij ons dominant, komen daar harde lockdowns omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen gaan wij wel volgen ja en dan valt het ook enigszins te verdedigen. Alhoewel de maatschappelijke onrust dan echt tot een kookpunt komt.

Gaat Omikron niet de ziekenhuizen laten volstromen dan zijn dit de laatste drie weken (avond)lockdown denk ik.
Makkelijk eerste
pi_202608324
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 23:06 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Kan. Zou heel eerlijk zijn. Maar gewoon automatische boetes zoals in andere landen is veel efficiënter. En geen beelden op het journaal van mensen die het huis uit worden getrokken en gedwongen worden tot prik
Dat is alleen efficiënter voor het spekken van de staatskas. Of voor het creëren van een schaduwsamenleving waarin de bewust ongevaccineerden dan gaan leven. If being unvaccinated is outlawed, only the outlaws will be unvaccinated.

Wil je echt zorgen dat mensen verplicht gevaccineerd worden, dan zul je dat echt moeten opvolgen met een bezoekje van een politieauto met 2 agenten en een verpleegkundige.
pi_202608333
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is hier ook geweest. Ik heb een tijdje terug een stukje van een uitzending op BNR gehoord. Dat was met een aantal journalisten en daar kwamen de talkshows ter sprake. Dat de manier waarop de talkshows hier werken, dat ze het beleid al ondermijnen voor het beleid doorgevoerd is in veel andere landen echt niet zo gedaan wordt. Dat er direct een veel te grote perverse prikkel is om bij die talkshows te gaan zitten om alsnog je gram te halen.
Ik denk dat dat wel klopt ja. Er waren in november veel mensen die ook zeiden dat we door media en talkshows een lockdown in geluld zijn. Nu werd dat uiteindelijk een avondlockdown, maar soit. Rutte reageerde dat het beleid niet wordt gemaakt aan de talkshowtafels maar ze zijn er wel gevoelig voor, zie nu die scholensluiting weer…
pi_202608348
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Gaat Omikron niet de ziekenhuizen laten volstromen dan zijn dit de laatste drie weken (avond)lockdown denk ik.
Geloof ik niet zo. Gaat deze overheid het aandurven om medio januari aan versoepelingen te beginnen? Ik zie het niet gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 13-12-2021 23:16:13 ]
pi_202608349
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 23:03 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Vertrouw op de onderzoeken rond het onderwerp. Hartklachten moeten zeker onderzocht worden! Maar afgezien van dat is het nog niet zeker dat we vaker een booster nodig hebben. Maar stel dat dit wel zo is, dan is de booster nog steeds kans technisch beter dan Covid zelf!

Maar stel dat de booster voor jezelf meer kans op bijwerkingen geeft maar voor de hele samenleving beter zou zijn? Tja dan is het puur aan jou wat je wilt. Die keuze kan ik niet maken :)

Ik vind juist dat ze niet stil staan bij het grotere belang; enkel en alleen bij de zorg. Terwijl de maatschappij veel diverser is. Het is niet gek of onredelijk dat ze dwingende maatregelen willen nemen om het aantal doden en opnames te verkleinen, maar niet ten koste van alles. Het was ook prima toen ze dat deden toen het een acuut probleem was; het is nu alleen chronisch geworden; dan mag je gewoon meer gaan verwachten, want als ze tunnel visie blijven houden op de zorg....tja, dan komen we nooit uit deze maatregelencrisis (zoals @_serial_ de huidige crisis mooi verwoorde)
pi_202608390
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Gellof ik niet zo. Gaat deze overheid het aandurven om medio januari aan versoepelingen te beginnen? Ik zie het niet gebeuren.
Gewoon voor de zekerheid verlengen. Ik verwacht pas rond april de eerste grote versoepelingen.
  maandag 13 december 2021 @ 23:16:08 #195
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608399
Virologen en microbiologen hebben een veel te groot podium gekregen in Nederland terwijl een groot deel voornamelijk onzin lult. Conflicterende belangen als ene reden soms, maar vaak ook omdat ze expertise hebben vanuit één klein gebied maar conclusies trekken die logica volgt waar zij de wetenschappelijke expertise niet voor bezitten.
Makkelijk eerste
  maandag 13 december 2021 @ 23:19:04 #196
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608433
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Geloof ik niet zo. Gaat deze overheid het aandurven om medio januari aan versoepelingen te beginnen? Ik zie het niet gebeuren.
Ja hoor. Announce 2G.
Makkelijk eerste
pi_202608441
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ja hoor. Announce 2G.
Nu er een kabinet is zie ik dat nog wel eens sneller gebeuren ja.
pi_202608454
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Virologen en microbiologen hebben een veel te groot podium gekregen in Nederland terwijl een groot deel voornamelijk onzin lult. Conflicterende belangen als ene reden soms, maar vaak ook omdat ze expertise hebben vanuit één klein gebied maar conclusies trekken die logica volgt waar zij de wetenschappelijke expertise niet voor bezitten.
Mwah dat vind ik niet. Ik merk vooral dat er een soort taalbarrière is tussen politiek en wetenschap, maar ook tussen veel media en wetenschap.

Als een viroloog zegt: "Gelet op de huidige groei is het aannemelijk dat deze variant over 2 weken dominant is" en "Omdat er zoveel wijzigingen op de spike in deze variant zijn is het aannemelijk dat de vaccins minder goed werken" staat een uur later in de media: "BREAKING: New variant that escapes vaccines will be dominant in 2 weeks"

Alle onzekerheid, aannames en wegingen die in de uitspraken van een wetenschapper zitten raak je kwijt in dat soort berichten.
pi_202608455
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind Jaap Goudsmit altijd heel goed, maar die zie je amper meer. Nee, we moeten het doen met twintig keer per maand Ab Osterhaus. Die man is echt zo'n balletje.
pi_202608468
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nu er een kabinet is zie ik dat nog wel eens sneller gebeuren ja.
Want ChristenUnie gooit binnen één maand de standpunten uit het raam?
- verwijderd door admin -
  maandag 13 december 2021 @ 23:23:44 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608483
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:22 schreef groenen het volgende:

[..]
Want ChristenUnie gooit binnen één maand de standpunten uit het raam?
Voor een extra staatssecretaris en kerken uit de wind houden…
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202608500
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Voor een extra staatssecretaris en kerken uit de wind houden…
Precies wat een beetje handjeklap niet kan doen.
pi_202608504
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is een beetje sadomasochistisch. We willen gewoon geneukt worden door de overheid. We slikken gewoon alles. Ben benieuwd hoe ver je kan gaan. Ik denk best ver.
Wat is dit nou weer :').
In Southern Sun
pi_202608524
quote:

[..]

Waarom doen wij zo?
Het is een hele eigenaardige vorm van zelfkastijding. Op zich wel voer voor sociologen.
  maandag 13 december 2021 @ 23:28:38 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608545
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:26 schreef galantis het volgende:

[..]
Het is een hele eigenaardige vorm van zelfkastijding. Op zich wel voer voor sociologen.
Calvinisme zit heel sterk in de volksaard.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202608561
Calvinisme is ook echt zoiets idioots.
pi_202608565
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mwah dat vind ik niet. Ik merk vooral dat er een soort taalbarrière is tussen politiek en wetenschap, maar ook tussen veel media en wetenschap.

Als een viroloog zegt: "Gelet op de huidige groei is het aannemelijk dat deze variant over 2 weken dominant is" en "Omdat er zoveel wijzigingen op de spike in deze variant zijn is het aannemelijk dat de vaccins minder goed werken" staat een uur later in de media: "BREAKING: New variant that escapes vaccines will be dominant in 2 weeks"

Alle onzekerheid, aannames en wegingen die in de uitspraken van een wetenschapper zitten raak je kwijt in dat soort berichten.
Of ze maken er gewoon de kop 'Koopmans: omikron besmettelijker, huidige maatregelen onvoldoende'. Niets aannames, geen breaking, gewoon een quote.
In Southern Sun
pi_202608629
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 15:40 schreef OProg het volgende:
Dit weekeinde in Keulen geweest. Mondkapjes op drukke plekken, ook op straat en 2G in combinatie met legitimatie zelfs in winkels.

Maar dan kan je tenminste wel gewoon alles doen.
Ik was dit weekend in Münster. Overal mondkapjes in het centrum. Soms moet je je legitimatie laten zien, maar ze hebben slechts 1 keer mijn QR-code gescand, terwijl dat vier keer gemoeten/gekund had :P

Ook ongevaccineerden hadden naar die kerstmarkt gekund, zolang je maar niet naar een café gaat.
pi_202608672
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Of ze maken er gewoon de kop 'Koopmans: omikron besmettelijker, huidige maatregelen onvoldoende'. Niets aannames, geen breaking, gewoon een quote.
Oh zeker, maar er komen regelmatig pareltjes voorbij. Toegegeven, de T is vaak de T, maar die hebben nog steeds veel lezers :)

Daarmee zeg ik overigens niet dat het alleen de T is, maar die steekt er wel met kop en schouders bovenuit.
  maandag 13 december 2021 @ 23:41:28 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_202608676
quote:

[..]

Waarom doen wij zo?
De UK is een slecht voorbeeld omdat de media gerund wordt door rechtse populisten. De andere landen komt het wel voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 december 2021 @ 23:42:39 #211
474254 GurneyIsBestOke
pi_202608683
Het voordeel is wel dat de correlatie aantal besmettingen en ziekenhuisinstroom al een tijdje dalende is terwijl de leeftijdsdemografie van besmettingen en het seizoenseffect daar geen aanleiding tot toe geven (zoals bij de dansen met janssen piek).

Simpel gezegd de risicogroep om in het ziekenhuis te belanden is (ook door de boosters) nu kleiner aan het worden. Grote vraag lijkt mij of Omicron een ‘nieuwe risicogroep’ gaat bereiken om in het ziekenhuis te komen die dat niet was voor de Deltavariant.
Makkelijk eerste
pi_202608693
Het is dus het OMT dat over het naar voren halen van de kerstvakantie begint. Eigenlijk is hun rol best dubieus. Zij brengen dus advies uit, maar wat is het doel van dat advies?
pi_202608710
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:44 schreef galantis het volgende:
Het is dus het OMT dat over het naar voren halen van de kerstvakantie begint. Eigenlijk is hun rol best dubieus. Zij brengen dus advies uit, maar wat is het doel van dat advies?
Ja en als hun advies niet gehonoreerd wordt, blijven ze net zolang zeuren in de media tot het wel zo is.
Snappen we het nog ?
pi_202608775
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja en als hun advies niet gehonoreerd wordt, blijven ze net zolang zeuren in de media tot het wel zo is.
Snappen we het nog ?
Maar is dat omdat de huidige cijfers hen niet naar het zin zijn? Wat zit erachter?
'De scholen eerder sluiten om besmettingen bij opa's en oma's te voorkomen' is toch extreme willekeur? Dit zijn toch geen knoppen waar je naar believen maar aan draait.
pi_202608776
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik moet zeggen, hele goeie post... Meen dat we een poos geleden wel een discussie hebben gehad op een nette en beleefde wijze. Het jammere is dat de shit nog veel gekker gaat worden ben ik bang :( Heb altijd gehoopt het fout te hebben in alles.
Lach met een schone bips
pi_202608779
quote:
OMT leden zijn eigenlijk vleesetende planten en hebben het voorzien op onze kinderen, wist je dat niet?

SPOILER
  maandag 13 december 2021 @ 23:55:44 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608793
quote:
Ik vermoed dat een paar leden goedkoper op vakantie willen en de week voor de kerstvakantie hebben geboekt, maar nu de kids niet vrij kunnen krijgen op school ;)
pi_202608839
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:55 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vermoed dat een paar leden goedkoper op vakantie willen en de week voor de kerstvakantie hebben geboekt, maar nu de kids niet vrij kunnen krijgen op school ;)
Wij van het OMT adviseren een week eerder vakantie om de reisbranche een impuls te geven, om goed te maken nadat we ze meerdere malen genaaid hebben. Zoiets?
pi_202608849
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 23:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
OMT leden zijn eigenlijk vleesetende planten en hebben het voorzien op onze kinderen, wist je dat niet?

SPOILER
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:13:06 #220
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202608886
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Of……

Fuck em.
DIT. Helemaal klaar mee.
Gevaccineerd.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:14:06 #221
472044 Ghost_Buster
pi_202608890
quote:
[..]
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss.... :)
Gevaccineerd.
pi_202608904
Even een samenvatting van hoe ik het zie, zijn er veel 60- overleden aan dit virus in bijna 2 jaar? Ik geloof het niet als je kijkt naar de bevolking, degenen die ziek worden en in ziekenhuis belanden over het algemeen zijn 60+ en degenen die sterven gemiddeld 70+ toch? Dat is in ieder geval wat ik uit de cijfers haal die ik kan vinden en tuurlijk liggen er ook wat jongere mensen in ziekenhuis en de IC wat bij iedere uitbraak van een virus gebeurt toch?

De ziekenhuizen lopen over roepen ze? Ik weet niet hoe het in de ziekenhuizen precies is qua personeelsbezetting maar begreep de grote thuiszorg organisaties zitten met 25% ziekteverzuim en niet vanwege Covid...

Zijn er geen heel andere dingen aan de hand dan Covid?

De wereld op slot gooien voor een virus waarvan we nu weten welke leeftijdsgroepen of risico groepen een gevaar lopen?

Ja is kut als je in die groep zit, maar voor we het wisten hielden we een grote groep gevangen om een kleine groep te beschermen. Is het niet eens tijd dat die kleine groep zich gaan beschermen na 2 jaar zodat de wereld weer kan adememen? Of is dat juist niet wat de grote macht wil?

Ik zie het zo, democratie is toch vrijheid voor de grootste groep?
Lach met een schone bips
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:17:40 #223
472044 Ghost_Buster
pi_202608913
quote:
[ afbeelding ]

Aha, die Marion Koopmans weer. één van de OMT-leden die nu multimiljonair is sinds vorig jaar, door aandelen en patenten op o.a. de pcr-test. Maar verder totaal geen belangenverstrengeling hoor, neeeee.... :|W
_O-
Gevaccineerd.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:20:32 #224
472044 Ghost_Buster
pi_202608926
quote:
[ afbeelding ]

Maar die "grote gevolgen"zullen vermoedelijk uitblijven, omdat de belangen te groot zijn. Alleen het patent van de PCR-test zelf is al goed voor 200 miljard euro. Kun je nagaan wat de patenten van de vaccins opleveren en de aandelen pharma.
Gevaccineerd.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:04 #225
472044 Ghost_Buster
pi_202608938
dubbel
Gevaccineerd.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:46 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202608940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:04 schreef galantis het volgende:

[..]
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
Besmettingen worden niet voorkomen, hooguit uitgesteld.

Het doel van maatregelen komt uit het boekje van de opleiding in 1950 dat zegt dat een epidemie kan worden tegengehouden door mensen thuis te houden. Iets dat geldig is voor virussen die zich niet via e lucht(weg) verspreiden.

Ik blijf mij verbazen over de resulterende stupiditeit op grond van argumentatie die experts uitbrengen. Experts die een resultaat verwachten maar dat verder niet kunnen onderbouwen om van nut te zijn om te dienen als voorspelling. Maar goed, wel vaker gemerkt dat mensen graag onder de bezielende indruk raken van experts... want in het slechtste geval kunnen die verweten worden dat ze ongelijk hadden, zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor de eigen (beleids)beslissingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202608943
quote:

[..]

Wat ik van RS begrepen heb hebben (in dit geval) de moeders het tijdens de zwangerschap niet gehad waardoor ze geen antistoffen doorgeven. Dat zorgt ervoor dat het ziektebeeld veel heftiger is voor de baby.
Klopt groepsimmuniteit is van meerdere dingen afhankelijk hoe groot de immuniteit is in de bevolking zodat we het minder snel door geven, seizoen effect en gedrag. Groepsimmuniteit is niet dat een virus verdwijnt maar meer dat het zich langzamer verspreid en eigenlijk dat het voor de zorg behapbaar is. Voor RSV zijn vooral baby's en kleine kinderen de risicogroepen. Baby's hebben normaal gesproken vaak een pakketje anti-stoffen van de moeder gekregen die tijdens de zwangerschap een keer besmet is geraakt wat nu niet gebeurt is. Toen er in de zomer al een enorme piek was met RSV wist je eigenlijk al dat het in de winter erger zou worden. Maar omdat de focus eigenlijk maar op 1 ding gericht is deze crisis lopen steeds meer virussen uit hun groepsimmuniteit en dan heb ik het nog niet eens over alle andere nevenschade.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:25:48 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202608947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:14 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss.... :)
SARS-Cov-2 is sws niet dodelijk... wat dodelijk is dat het virus bij reeds zieke mensen de cellulaire 'zuurstofbalans' verder verstoort en hun al overwerkte immuunsysteem, de schade van infectie niet kan bolwerken.
Water is ook niet dodelijk tenzij je verzuipt... wat komt omdat je niet (meer) kan zwemmen om adem te kunnen halen.
pi_202609006
Interessante cijfers uit Omicron rapportage Denemarken:

Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.

Dan begrijp ik het boosteren ook wat beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Za op 14-12-2021 00:49:49 ]
pi_202609008
Pdf bovenstaande rapportage:

https://t.co/ZstMAZZ2bd

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 14-12-2021 00:53:56 ]
pi_202609055
twitter

Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.

En als het straks misgaat is de burger weer schuld zeker…
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:13:12 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202609070
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.

Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.

Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:15:19 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202609075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.

Vanaf volgend jaar wordt kinderopvang gratis...... zo begrijp ik.
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
pi_202609092
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:13 schreef Vallon het volgende:

Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.
Er is geen keuze denk ik.

quote:
Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
Eens het gros gevaccineerd of ongevaccineerd heeft vooralsnog gelukkig milde symptomen.

Dat het aantal besmettingen onder gevaccineerden zoveel hoger ligt is wel opmerkelijk, het wordt ook in de VS waargenomen (80% van de Omicron besmettingen betreft volledig gevaccineerden volgens het CDC) .

Weet jij btw of een volledig gevaccineerden na besmetting met Omicron alsnog natuurlijke mucosale immuniteit kan verkrijgen?
pi_202609409
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
pi_202609426
quote:
[ twitter ]

Weer gefopt, hehe. :') Bedenk wel de volgende 2 weken worden kritisch.
pi_202609455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 06:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
We zijn al 2 jaar bezig om de kwetsbare groep te beschermen ten koste van de rest.
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:04:43 #238
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202609477
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.html
[..]
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.
Ja nu ik dit lees. Krom allemaal zeg.
pi_202609645
quote:
[ twitter ]

Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:55:49 #240
445514 DonDruiper
pi_202609736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 07:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
Wat een slechte vergelijking.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:07 #241
445514 DonDruiper
pi_202609765
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.

Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.

Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!

Waar zijn we mee bezig :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202609780
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
pi_202609793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
pi_202609804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
pi_202609810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zolang de beloofde besmettelijkheid maar wordt waargemaakt ben ik tevreden 👍
pi_202609827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zodat je kunt genieten van code zwart in de zorg?
pi_202609840
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:00 schreef DonDruiper het volgende:
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.

Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.

Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!

Waar zijn we mee bezig :'(
Waanzin als je hoort dat kinderen naar huis worden gestuurd omdat ze wat aan het hoesten zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:13:55 #248
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202609855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zo kun je het bekijken, een golf die je niet kunt tegenhouden, verhoogt de kans op een soort fatalistische acceptatie. Alhoewel het niet voorbij onze (nieuwe) regering is om dan iedereen toch in eigen huis op te sluiten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202609866
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
Dat kun je het ook wat makkelijker dichtgooien.
pi_202609919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
Ah ok, ik snap ‘t. Nouja, we gaan ‘t wel zien.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:55:34 #251
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202610191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat kun je het ook wat makkelijker dichtgooien.
Haha ja, zo had ik het nog niet eens bekeken.
pi_202610238
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind juist dat ze niet stil staan bij het grotere belang; enkel en alleen bij de zorg. Terwijl de maatschappij veel diverser is. Het is niet gek of onredelijk dat ze dwingende maatregelen willen nemen om het aantal doden en opnames te verkleinen, maar niet ten koste van alles. Het was ook prima toen ze dat deden toen het een acuut probleem was; het is nu alleen chronisch geworden; dan mag je gewoon meer gaan verwachten, want als ze tunnel visie blijven houden op de zorg....tja, dan komen we nooit uit deze maatregelencrisis (zoals @:_serial_ de huidige crisis mooi verwoorde)
Goed punt. Goed punt. Het beleid is soms wat lastig uit te leggen. Slecht verdedigbaar ook. Helemaal mee eens.
pi_202610248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zodat je kunt genieten van code zwart in de zorg?
Genieten niet echt hoor, maar geef mij maar een 'exit golf' in plaats van al dat gerommel in de marge, sluitingen, boosters en QR codes.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:24 #254
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202610251
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:15 schreef Vallon het volgende:
Voor lage inkomens. reken je nog niet rijk zou ik zeggen.

aangezien we hier op Fok allemaal 3x modaal binnenharken p.p zal niemand er hier van profiteren.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202610259
quote:

Er komen tribunalen!!!!
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:08:27 #256
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Genieten niet echt hoor, maar geef mij maar een 'exit golf' in plaats van al dat gerommel in de marge, sluitingen, boosters en QR codes.
Hoe langer het duurt hoe meer ik er van overtuigd raak dat we in de zomer niet hadden moeten ingrijpen na dansen met Jansen.
pi_202610265
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:03 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Goed punt. Goed punt. Het beleid is soms wat lastig uit te leggen. Slecht verdedigbaar ook. Helemaal mee eens.
Zaken die zoden aan de dijk zouden kunnen zetten worden "in de ijskast gezet" vanwege teveel tegengestelde belangen. Dus dan krijg je weer dat scholen dicht gaan omdat opa en oma komen gourmetten, the easy way out.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:09:37 #258
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202610270
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
Voor lage inkomens. reken je nog niet rijk zou ik zeggen.

aangezien we hier op Fok allemaal 3x modaal binnenharken p.p zal niemand er hier van profiteren.
- De gemiddelde FOK!er heeft een pener van minimaal 35 cm.
- Verdiend minimaal 3X modaal.
- Heeft een killer body
- Een bruisend sociaal leven met tientallen vrienden/vriendinnen die elke dag klaar staan voor een feessie
- Minimaal 3 auto's waarvan één cabrio uiteraard.
- Kast van een huis met een lap grond erbij

Beetje dit type dus:

pi_202610276
De grote vraag lijkt me: blijven scholen ook na 9 januari dicht?
pi_202610291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe langer het duurt hoe meer ik er van overtuigd raak dat we in de zomer niet hadden moeten ingrijpen na dansen met Jansen.
Dat denk ik ook. Komende zomer zouden ze vanaf 1 mei alle maatregelen moeten laten varen, en niet meer ingrijpen. Gewoon door en accepteren wat er komt.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:12:57 #261
5428 crew  miss_sly
pi_202610300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me niet. Dat is alweer lang genoeg ook na de jaarwisseling om eventuele gevolgen al in de kiem gesmoord te hebben ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202610303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Dat is alweer lang genoeg ook na de jaarwisseling om eventuele gevolgen al in de kiem gesmoord te hebben ^O^
Ik denk dat Omicron roet in het eten gaat gooien..
pi_202610308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar zat ik gisteren aan te denken inderdaad.

- Omicron grijpt om zich heen -> scholen blijven dicht
- Omicron hangt nog als een dreiging boven de samenleving -> scholen blijven dicht
- Cijfers dalen niet genoeg -> scholen voor de zekerheid dicht

Dus tsja...
pi_202610309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het is verre van zeker dat dit een 'exit golf' is. En een zware exit golf beschadigt de zorg maar alle waarschijnlijkheid zo ernstig dat we daar nog jaren last van houden en maatregelen nodig blijven.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:28 #265
5428 crew  miss_sly
pi_202610320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk dat Omicron roet in het eten gaat gooien..
We hebben dan ook vast al kunnen zien of het tot grote aantallen opnames gaat leiden. Zo niet, is er niets aan de hand met omicron.
pi_202610324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

- Omicron hangt nog als een dreiging boven de samenleving -> scholen blijven dicht

Dus tsja...
Precies, wat er nu gaande is met die nieuwe variant (of die nu wel of niet voor een nieuwe golf gaat zorgen in het midden latende), er is giga veel onzekerheid over en dat vertaald zich inderdaad in deze scenario's waarbij ze geneigd zullen zijn het voor de zekerheid maar dicht te houden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:54 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610326
quote:

[..]
ik denk dat mensen die voor een andere reden dan corona in het ziekenhuis opgenomen moeten of hadden moeten worden het daar niet mee eens zijn
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:55 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610327
Maar wanneer wordt de sociale dienstplicht ingevoerd die alle 18 jarigen een jaar in de zorg laat werken?
pi_202610331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:15 schreef zalkc het volgende:
Maar wanneer wordt de sociale dienstplicht ingevoerd die alle 18 jarigen een jaar in de zorg laat werken?
Waarom siwtch je niet zelf van baan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:43 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610351
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom siwtch je niet zelf van baan?
Ik werk al corona gerelateerd ;)
Dankzij mijn noeste arbeid kan oa de TVL worden aangevraagd.

Maar wat is er mis met een generatie bloot te stellen aan dwangarbeid?
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:52 #271
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202610352
Wel mooi om te zien dat uit de gelekte punten van het regeringsakkoord er.. nouja, nog niets is terug te lezen over de zorg.
pi_202610361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:21:26 #273
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202610376
Het RS virus was ook voor corona wel een ding. Exact 3 jaar geleden lag mijn nichtje ermee op de IC. In het lastste vrije Nederlandse kinder IC bed, anders had ze naar Duitsland gemoeten.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:21:26 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:18 schreef Scrummie het volgende:
Wel mooi om te zien dat uit de gelekte punten van het regeringsakkoord er.. nouja, nog niets is terug te lezen over de zorg.
Zolang je niet de organisatie aanpakt waarbij je zelf weer de regie terugpakt als overheid is er weinig aan te veranderen.

Wat mij betreft moet er weer een centralisatie slag worden gemaakt zodat alle kleine koninkrijkjes en 10x het wiel opnieuw willen uitvinden worden uitgebannen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:22:43 #275
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202610389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dus tsja...
”nu de basisscholen dicht zijn, blijkt dat het vooral nog rondgaat op middelbare scholen” -> ook maar voor de zekerheid dicht
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_202610405
Benieuwd wat men gaat zeggen over de booster campagne vanavond. Ik denk dat men in gaat zetten op iedereen die dat wil een booster voor 31 januari.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:25:37 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zolang je niet de organisatie aanpakt waarbij je zelf weer de regie terugpakt als overheid is er weinig aan te veranderen.

Wat mij betreft moet er weer een centralisatie slag worden gemaakt zodat alle kleine koninkrijkjes en 10x het wiel opnieuw willen uitvinden worden uitgebannen.
blijft inderdaad vreemd, zo'n klein landje met al die bv'tjes
pi_202610412
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:22 schreef Arizona het volgende:

[..]
”nu de basisscholen dicht zijn, blijkt dat het vooral nog rondgaat op middelbare scholen” -> ook maar voor de zekerheid dicht
Onmicron biedt veel onderzekerheid, daarom stellen we ook maar weer de avondklok in, en mag er ook overdag niet meer gesport worden en moeten de winkels over op click & collect. Thaise massagesalons moeten ook dicht.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:28:01 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd wat men gaat zeggen over de booster campagne vanavond. Ik denk dat men in gaat zetten op iedereen die dat wil een booster voor 31 januari.
als ze dat redden, wordt het deze keer ook bijgehouden hoeveel prikken per week?
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:28:17 #280
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202610433
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Zeg je hier nou dat 5 tot 12 jarigen moeten worden ingeënt omdat ouderen dat niet willen?

Is dat de reden?
To BG or not to BG!
pi_202610437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is verre van zeker dat dit een 'exit golf' is. En een zware exit golf beschadigt de zorg maar alle waarschijnlijkheid zo ernstig dat we daar nog jaren last van houden en maatregelen nodig blijven.
Hoe is dat anders dan het huidige scenario? Daarvan weet je zeker dat we nog aan gaan prutsen met booster 4 (en 5, 6 etc) QR codes en beperkingen.

Dan maar een dikke golf waarbij de kans bestaat dat dit het wel op gaat lossen.
pi_202610440
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
- De gemiddelde FOK!er heeft een pener van minimaal 35 cm.
- Verdiend minimaal 3X modaal.
- Heeft een killer body
- Een bruisend sociaal leven met tientallen vrienden/vriendinnen die elke dag klaar staan voor een feessie
- Minimaal 3 auto's waarvan één cabrio uiteraard.
- Kast van een huis met een lap grond erbij

Beetje dit type dus:

[ afbeelding ]
ik mis het broodje frikandel :D
pi_202610459
quote:

[..]
Eens, achteraf had je toen al maar het virus moeten laten rond gaan, dan was de klap in deze maanden op de zorg al veel minder hoog geweest...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:13 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hoe is dat anders dan het huidige scenario? Daarvan weet je zeker dat we nog aan gaan prutsen met booster 4 (en 5, 6 etc) QR codes en beperkingen.

Dan maar een dikke golf waarbij de kans bestaat dat dit het wel op gaat lossen.
we weten het snel genoeg, nou ja wij, in Denemarken en het VK houden ze dat beter bij en daar heb je iedere 1,6 dag een verdubbeling van omicron
pi_202610480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat een dubieuze aanname.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:33:12 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202610481
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Moeten ze wel die bureaucratische nonsens van minimaal 6 maanden opzij zetten.
pi_202610493
quote:

[..]

Het is natuurlijk erg gemakkelijk om dit achter je computertje te roepen omdat je er alleen anderen mee hebt.

Dit soort mensen zijn niet serieus te nemen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:35:20 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef dycto het volgende:

[..]
Wat een dubieuze aanname.
eens, dat last houden kan natuurlijk wel omdat er zorg ingehaald moet worden maar maatregelen tegen verspreiding zijn dan niet meer nodig lijkt me
pi_202610510
Ik ben de weg een beetje kwijt met betrekking tot Omikron, wordt er nu niet weer heel veel paniek gezaaid dat dit een golf des doods gaat worden, terwijl we het simpelweg niet weten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202610512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Moeten ze wel die bureaucratische nonsens van minimaal 6 maanden opzij zetten.
Goed punt, ik hoop dat ze dit samen pakken in het besluit. De noodzaak om zsm te boosteren (met name 50+) is hoog.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:37:57 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben de weg een beetje kwijt met betrekking tot Omikron, wordt er nu niet weer heel veel paniek gezaaid dat dit een golf des doods gaat worden, terwijl we het simpelweg niet weten...
Als je het niet weet kun je ook niet automatisch ervan uit gaan dat het mee valt.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:38:36 #292
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202610526
quote:

[..]

zie dikgedrukt.
Tics van je petten.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:39:18 #293
5428 crew  miss_sly
pi_202610532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
we weten het snel genoeg, nou ja wij, in Denemarken en het VK houden ze dat beter bij en daar heb je iedere 1,6 dag een verdubbeling van omicron
Johnson zei gisteren dat het vandaag, dinsdag, dominant zou zijn, dus dat meer dan 50% van de positief geteste personen omicron zou zijn.
pi_202610537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Johnson zei gisteren dat het vandaag, dinsdag, dominant zou zijn, dus dat meer dan 50% van de positief geteste personen omicron zou zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:40:31 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:38 schreef nattermann het volgende:

[..]
zie dikgedrukt.
Niks mis met dienstplicht toch? Anders krijgen we nooit verlichting in de zorg. Als het de mensen echt alleen om het geld zou gaan zouden ze nu massaal ZZP'er zijn geworden, dikke doekoe valt daarmee te verdienen.
pi_202610557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk dat mensen die voor een andere reden dan corona in het ziekenhuis opgenomen moeten of hadden moeten worden het daar niet mee eens zijn
Dat weet je niet. Een echte ziekenhuisgolf was het nog niet. De R was met name hoog onder jongeren.
Een zeker aantal opnames gaat hoe dan ook komen dus waarom zou je ze opsparen voor de winter?
pi_202610567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:36 schreef TheVulture het volgende:
Waar zie jij dat er paniek gezaaid wordt?

Al is dat natuurlijk wel een uitspraak die bijna 2 jaar geleden al best uitgekauwd was dus het zegt wel wat als je dat anno december 2021 nog volhoudt.
pi_202610569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:28 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zeg je hier nou dat 5 tot 12 jarigen moeten worden ingeënt omdat ouderen dat niet willen?

Is dat de reden?
Het is natuurlijk niet de formele reden, maar als alle mensen in de risicogroepen gevaccineerd waren had het vaccineren van 5-11 (denk ik) niet nodig geweest. De gezondheidsraad zegt ook dit:
quote:
Het belangrijkste voordeel van vaccinatie is dat aannemelijk is dat dit voorkomt dat een kleine groep kinderen ernstige COVID-19 krijgt of een ernstige ontstekingsreactie in de vitale organen (MIS-C) waarvoor ziekenhuis- of zelfs ic-opname nodig is. Om hoeveel kinderen dit precies gaat is niet te zeggen, maar de raad schat dat het kan gaan om 100 tot 150 gevallen van MIS-C. Verder ondervinden kinderen indirect gezondheidsnadeel door de pandemie: beperkte toegang tot bijvoorbeeld school, sport en sociale contacten kan leiden tot een slechtere (mentale) gezondheid en sociaal-emotionele ontwikkeling en tot leerachterstanden. Vaccinatie kan dit deels voorkomen, al is niet te zeggen in welke mate.
Het argument dat vaccinatie van kleine kinderen de toegang tot school, sport, sociale contacten, mentale gezondheid en dergelijken verbeterd is wat mij betreft niets meer dan emotionele chantage.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:42:58 #299
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202610571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Niks mis met dienstplicht toch? Anders krijgen we nooit verlichting in de zorg. Als het de mensen echt alleen om het geld zou gaan zouden ze nu massaal ZZP'er zijn geworden, dikke doekoe valt daarmee te verdienen.
Ik vind heel veel mis met een dienstplicht.
Tics van je petten.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:09 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610572
quote:

[..]
ja daar kan je over discussiëren maar als je uitgaat van 18 maanden zoals het vroeger was dan komen die dienstplichtigen niet veel verder dan bloedruk opmeten en af toe de gang dweilen in het ziekenhuis
pi_202610574
quote:

[..]
Nogmaals, meld jezelf vooral als eerste aan als vrijwilliger in de zorg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')