Nee hoor, die beperkende maatregelen werken juist ook prima vóór het voorkomen van RS.quote:Op maandag 13 december 2021 22:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wellicht een van de belangrijkste redenen dat we zsm moeten stoppen met beperkende maatregelen, op veel andere vlakken kan het veel nevenschade hebben.
RS is daar een voorbeeld van, maar ook van niet ontdekte kanker bijvoorbeeld.
Waarom is af en toe een cocktailtje vaccin geen oplossing? Ik vind het goed als de wetenschap blijft vechten voor middelen die de IC's leeg houden. En ja dat is kut ten opzichte van 3 jaar geleden maar nu is nu en dit is waar we in zit6en.quote:Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
don't get me wrong, maar wanneer gaan we inzien dat die boosters ook niet de oplossing gaan zijn?
Elk dingetje heeft ook weer z'n nadeel dus, maar lijkt me dat er nog wel een boel aankomt voor hele kleine kinderen, want die social distancing is nog lang niet klaar.quote:Op maandag 13 december 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.
Als dat voor 50+ als de griepprik jaarlijks aangeboden werd prima.quote:Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Waarom is af en toe een cocktailtje vaccin geen oplossing? Ik vind het goed als de wetenschap blijft vechten voor middelen die de IC's leeg houden. En ja dat is kut ten opzichte van 3 jaar geleden maar nu is nu en dit is waar we in zit6en.
Ik merk dat het continue dreigen met maatregelen en de o zo gevaarlijke omikron wel weer mentaal klote is. Niet eens meer de afleiding van kunnen sporten of een avondje kroeg, niks leuks of mentaal gezonds mag meer want alles moet maar gaan over de te drukke ziekenhuizen en het tegenhouden van besmettingen. Terwijl het op maatschappelijk niveau gewoon allang niet meer houdbaar is dit allemaal.quote:Op maandag 13 december 2021 22:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor iets waar de meerderheid helemaal geen last van heeft. Meer mensen die geraakt worden door alle maatregelen en stress die erbij komt kijken. Maar dat doet er niet toe - het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
Mja crisis. Snelle beslissingen. Onzekerheid. Allemaal waar maar dat betekent niet dat we op weg zijn naar het nieuwe China. Slaat nergens op. Ja de overheid was meer aanwezig. Ja er werden meer dingen afgedwongen. Dat is een klein iets vergeleken bij bv China en heel goed uit te leggen. Waarom zou ik dit doortrekken naar doomscenario's? Ja wat als. Ja wat als Rusland binnen valt.... Angst is een slechte raadgever.quote:Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je in 2019 zou hebben geroepen in wat voor wereld we nu leven zou je echt keihard uitgelachen worden; dat zou ik ook gewoon hebben weggezet als een gekke dystopie.
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.htmlquote:Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee hoor, die beperkende maatregelen werken juist ook prima vóór het voorkomen van RS.
En dan de griep. En de verkoudheid. Gewoon méér, méér, méér beperkingen tot iedereen in een luchtdichte telefooncel woont.
De Westerse mens is maakbaar en steriel met dank aan Pfizer.
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.quote:Op dit moment krijgen alleen de kwetsbaarste baby's preventief een middel tegen het RS-virus. Dit middel maakt de kans dat een infectie ernstig verloopt kleiner. Een belangrijke reden dat het middel weinig wordt gebruikt, is dat het iedere maand moet worden ingespoten en dat de kosten relatief hoog zijn.
Wat zijn "De pleidooien"?quote:Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De pleidooien voor het anders inrichten van de samenleving en alles aanpassen aan corona gemist?
Goede post. Het is ook niet meer houdbaar. Maar het wordt wel allemaal geaccepteerd. En dus gaan we door met de maatregelen. Doel heiligt de middelen.quote:Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik merk dat het continue dreigen met maatregelen en de o zo gevaarlijke omikron wel weer mentaal klote is. Niet eens meer de afleiding van kunnen sporten of een avondje kroeg, niks leuks of mentaal gezonds mag meer want alles moet maar gaan over de te drukke ziekenhuizen en het tegenhouden van besmettingen. Terwijl het op maatschappelijk niveau gewoon allang niet meer houdbaar is dit allemaal.
Ik zou het niet af doen als ''af en toe een cocktailtje'', maar dat ben ik. Jezelf (zelfs als een gezonde twintiger) elke paar maanden laten volspuiten met een middel dat blijkbaar zo goed werkt dat je het een paar maanden later alweer nodig hebt (en zelfs in de tijd dat het vaccin actief is werkt het niet goed genoeg om het virus te stoppen) vind ik best wel eng eigenlijk; helemaal als het een vaccin betreft wat nog wel eens voor hartklachten kan zorgen bij jongeren; dan vraag ik me af of het wel echt proportioneel is.quote:Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Waarom is af en toe een cocktailtje vaccin geen oplossing? Ik vind het goed als de wetenschap blijft vechten voor middelen die de IC's leeg houden. En ja dat is kut ten opzichte van 3 jaar geleden maar nu is nu en dit is waar we in zit6en.
Maatschappelijke gevolgen zijn een lange termijn probleem, daar doet het kabinet niet aan. Enkel de zorg telt ja.quote:Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik merk dat het continue dreigen met maatregelen en de o zo gevaarlijke omikron wel weer mentaal klote is. Niet eens meer de afleiding van kunnen sporten of een avondje kroeg, niks leuks of mentaal gezonds mag meer want alles moet maar gaan over de te drukke ziekenhuizen en het tegenhouden van besmettingen. Terwijl het op maatschappelijk niveau gewoon allang niet meer houdbaar is dit allemaal.
Totdat er ergens in een paar andere landen de vlam in de pan slaat omdat bepaalde bevolkingsgroepen dat niet meer pikken. En dan hoeft er nog maar weinig te gebeuren voordat je WO3 aan de gang hebt.quote:Op maandag 13 december 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou mij niets verbazen als we hier eindigen: Iedereen elke 9 maanden booster voor toegang tot openbare leven, want perverse controledrang. Dus gewoon permanent repressieve dingen want eigenlijk kunnen we er tot een bepaald niveau niets meer tegen doen. En dit alles in Europees verband.
Er valt natuurlijk ook niet veel te accepteren. Ondernemers moeten om 5 uur dicht anders krijgen ze een boete. Wel of niet accepteren is dan ook niet aan de orde.quote:Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede post. Het is ook niet meer houdbaar. Maar het wordt wel allemaal geaccepteerd. En dus gaan we door met de maatregelen. Doel heiligt de middelen.
Dit stuk bijvoorbeeld.quote:
Als je zou zeggen tegen mij "Wil je het zonder of met dwang" dan is de keuze uiteraard logisch. Maar als weigeraars tig procenten van de IC raken dan wordt in mijn hoofd dwang een optie. Dat kan niet zomaar maar boetes uitdelen kan wel. Ik vind het verdedigbaar dat we de non-vaxxers automatisch boetes gaan gevenquote:Op maandag 13 december 2021 22:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als dat voor 50+ als de griepprik jaarlijks aangeboden werd prima.
Maar dan zonder verlapte dwang, onzin maatregelen voor 50 min, symboolpolitiek en qr samenleving.
Tja, iedereen is bang een wappie genoemd te worden en iedere demonstratie wordt gekaapt. Alhoewel ik niet denk dat een zware lockdown voor Omikron nog houdbaar gaat zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede post. Het is ook niet meer houdbaar. Maar het wordt wel allemaal geaccepteerd. En dus gaan we door met de maatregelen. Doel heiligt de middelen.
Hell, de media smeekt vrij consistent om meer maatregelen. Niet alle media, maar als ik die vragen zo hoor bij persconferenties.... en al die angst artikelen telkens. Waardoor het kabinet ook kan gaan denken dat het volk het ook echt wil.quote:Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, maar ik doelde meer op dat er diverse keren is gezegd dat er een opstand zou komen, de pleuris zou uitbreken, mondkapjes zou niemand meer aan meedoen enz enz. Maar uiteindelijk wordt alles puntje bij paaltje gewoon geaccepteerd.quote:Op maandag 13 december 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er valt natuurlijk ook niet veel te accepteren. Ondernemers moeten om 5 uur dicht anders krijgen ze een boete. Wel of niet accepteren is dan ook niet aan de orde.
Voorlopig valt er nog te veel te verliezen voor ondernemers. Zodra het infuus wegvalt is dat klaar natuurlijk.quote:Op maandag 13 december 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er valt natuurlijk ook niet veel te accepteren. Ondernemers moeten om 5 uur dicht anders krijgen ze een boete. Wel of niet accepteren is dan ook niet aan de orde.
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.quote:Op maandag 13 december 2021 22:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hell, de media smeekt vrij consistent om meer maatregelen.
Ik ben niet tegen verplichting of dwang maar dan wel met een open vizier. Laat ze dan ook kleur bekennen, een statement op de TV maken dat vaccineren vanaf 1 januari verplicht is, en ze vanaf 1 februari met prikteams langs de deuren gaan.quote:Op maandag 13 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Als je zou zeggen tegen mij "Wil je het zonder of met dwang" dan is de keuze uiteraard logisch.
Ook op het moment dat dat inhoudt dat jij beperkt wordt in je bewegingsvrijheid om dat te kunnen doen? Je QR code wanneer je de trein in stapt, je QR code wanneer je naar kantoor gaat, wanneer je naar de supermarkt gaat, ga zo maar door? Met daarbij het risico dat je QR code over 2,5 maand niet meer voldoende is tenzij je ook die boosterprik gehaald hebt, die je hoogstwaarschijnlijk nog niet hebt kunnen halen, jonge god als Thierry is.quote:Op maandag 13 december 2021 22:55 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Als je zou zeggen tegen mij "Wil je het zonder of met dwang" dan is de keuze uiteraard logisch. Maar als weigeraars tig procenten van de IC raken dan wordt in mijn hoofd dwang een optie. Dat kan niet zomaar maar boetes uitdelen kan wel. Ik vind het verdedigbaar dat we de non-vaxxers automatisch boetes gaan geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |