abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202607538
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
Is het niet aannemelijk dat wij straks nog meer omikrons laten ontstaan in de populatie doordat we zo massaal aan het vaccineren zijn, dwz selectiedruk toepassen? Je hoort hier nooit iemand over, maar lijkt me toch best mogelijk? Dit is toch geen gek idee?
Er staat hierboven een link naar een Trouw artikel daarover.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 22:22:48 #127
236264 crew  capricia
pi_202607567
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat klinkt vooral als een ander maatschappelijk probleem, namelijk overlast gevende jongeren (al dan niet aangepakt onder de mantel van corona in dit geval. Minderjarigen die zich buiten bevinden lijken me geen erg groot risico mbt het virus.
Ik doelde meer dat regels die tegen corona bedoeld waren, nu dus maar voor allerlei andere zaken ingesteld worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202607575
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
Is het niet aannemelijk dat wij straks nog meer omikrons laten ontstaan in de populatie doordat we zo massaal aan het vaccineren zijn, dwz selectiedruk toepassen? Je hoort hier nooit iemand over, maar lijkt me toch best mogelijk? Dit is toch geen gek idee?
Als je mensen op natuurlijke wijze immuun laat worden dan pas je in feite dezelfde selectiedruk toe. Ik zie niet zoveel verschil.
I'll give you something to do
pi_202607579
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Er staat hierboven een link naar een Trouw artikel daarover.
Dus? Dan zou het alternatief zijn om niet te vaccineren, en het virus juist zo veel mogelijk zijn gang te laten gaan?

Als we onbeperkte zorgcapaciteit hadden, dan was dat realistisch geweest.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202607600
quote:
People may need a fourth COVID-19 shot sooner than expected, Pfizer’s CEO said on Wednesday.
Verdienmodelletje hoor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_202607624
quote:
Ja, dit is echt een issue. Het kindje van een bekende van ons (anderhalve week oud) heeft RS en ligt in het ziekenhuis, tegen neonatale IC aan. Elke 3 uur alles leegpompen en via een slangetje in haar neus voeden. Ze waren bang dat ze de IC op moest, maar in het lokale ziekenhuis is geen plek, dan zou ze naar een ziekenhuis in 't oosten van het land moeten. Maar dan mag er maar één ouder mee.

Ik ben er bang voor dat er nog veel meer van dit soort berichten gaan komen met andere virussen.
pi_202607626
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:17 schreef capricia het volgende:
Frankrijk..geen idee of dit pre-corona ook gebruikelijk was.
[..]
https://www.sudouest.fr/f(...)r#Echobox=1639420607
De voorsteden van Parijs, Lyon en Marseille staan straks gewoon weer in de fik want daar durft de politie niet eens te komen. Symboolpolitiek.
pi_202607803
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:03 schreef Spablauw214 het volgende:
We worden nu een soort koude oorlog 2.0 ingeluld. Altijd alert zijn voor de vijand die elk moment kan toeslaan. Altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd. Iedereen moet zich daar maar bij neerleggen en aan aanpassen. Ofzo.

Denken dat een samenleving zo kan functioneren. Man man man. Alsof het een fucking rattenkooi is.
Voor iets waar de meerderheid helemaal geen last van heeft. Meer mensen die geraakt worden door alle maatregelen en stress die erbij komt kijken. Maar dat doet er niet toe - het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
pi_202607809
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 13 december 2021 @ 22:39:52 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202607825
quote:
quote:
Vertaald uit het Engels-The New American is een extreemrechts gedrukt en digitaal tijdschrift dat twee keer per maand wordt gepubliceerd door American Opinion Publishing Inc., een volledige dochteronderneming van de John Birch Society, een extreemrechtse organisatie
pi_202607833
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dit is echt een issue. Het kindje van een bekende van ons (anderhalve week oud) heeft RS en ligt in het ziekenhuis, tegen neonatale IC aan. Elke 3 uur alles leegpompen en via een slangetje in haar neus voeden. Ze waren bang dat ze de IC op moest, maar in het lokale ziekenhuis is geen plek, dan zou ze naar een ziekenhuis in 't oosten van het land moeten. Maar dan mag er maar één ouder mee.

Ik ben er bang voor dat er nog veel meer van dit soort berichten gaan komen met andere virussen.
Waarom gebeurd dat nu ineens wel en voorgaande jaren niet? Of is dit er altijd gewoon al en is het meer gewoon een media dingetje?
pi_202607844
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2021 22:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
Daar wordt elke discussie al maandenlang mee doodgeslagen in NL
"Ja maar de zorg"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202607849
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:39 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]

Altijd dit soort dingen weer.
pi_202607861
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 22:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Verdienmodelletje hoor.
Eindeloos verhaal wordt dat. Prut vaccin ook als je je wel elke paar maanden bij moet laten spuiten. Beter dan niets hoor, don't get me wrong, maar wanneer gaan we inzien dat die boosters ook niet de oplossing gaan zijn?
pi_202607865
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2021 22:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Voor iets waar de meerderheid helemaal geen last van heeft. Meer mensen die geraakt worden door alle maatregelen en stress die erbij komt kijken. Maar dat doet er niet toe - het gaat enkel en alleen om de zorg en de bezorgde virologen.
Ik zie nog altijd niet hoe zo’n samenleving waarin iedereen elkaar als gevaar moet zien zou moeten werken. Waarin altijd alles om het virus draait. Overal afstand, mondkapjes en nog meer maatregelen als nieuw normaal. Een samenleving gebaseerd op angst.

Alsof de samenleving een excelsheet is. Maar steeds meer wat erop wijst dat het wel gewoon echt de kant van een totale dystopie op gaat. Onnavolgbaar.
pi_202607869
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Alleen voor ongevaccineerden.
Hoe wil je dat controleren? Of moeten de buren maar gaan verraden?
pi_202607884
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom gebeurd dat nu ineens wel en voorgaande jaren niet? Of is dit er altijd gewoon al en is het meer gewoon een media dingetje?
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Wat ik van RS begrepen heb hebben (in dit geval) de moeders het tijdens de zwangerschap niet gehad waardoor ze geen antistoffen doorgeven. Dat zorgt ervoor dat het ziektebeeld veel heftiger is voor de baby.
  maandag 13 december 2021 @ 22:45:29 #143
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202607923
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Hoe wil je dat controleren? Of moeten de buren maar gaan verraden?
Naja, QR code laten zien als je buiten bent :P
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202607924
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eindeloos verhaal wordt dat. Prut vaccin ook als je je wel elke paar maanden bij moet laten spuiten. Beter dan niets hoor, don't get me wrong, maar wanneer gaan we inzien dat die boosters ook niet de oplossing gaan zijn?
Dankzij de één tweetjes met Israel en de politici/virologen met belangen in Pfizer tekenen de EMA en de gezondheidsraad braaf bij het kruisje.

Pfizer is als het COA onder de virusbestrijding. Het zal nooit genoeg zijn of stoppen.
Binnenkort vast ook voor huisdieren of rechtstreeks de foetus in.

En als het je niet bevalt wordt je groene vinkje afgepakt.
Daarom moeten ze niet dat middel hebben en moet het niet gehandhaafd en genormaliseerd worden.
pi_202607926
Gaat goed hier met het plaatsen van betrouwbare bronnen ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202607940
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Wellicht een van de belangrijkste redenen dat we zsm moeten stoppen met beperkende maatregelen, op veel andere vlakken kan het veel nevenschade hebben.

RS is daar een voorbeeld van, maar ook van niet ontdekte kanker bijvoorbeeld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202607941
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar steeds meer wat erop wijst dat het wel gewoon echt de kant van een totale dystopie op gaat. Onnavolgbaar.
Ach wat een onzin. Overdrijven is ook een vak. Er zijn zoveel landen waar je dat voor kunt stellen maar Nederland is daar in de verste verte geen voorbeeld van.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202607952
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Naja, QR code laten zien als je buiten bent :P
Boa's die heel voldaan om je Ausweis vragen als je de hond aan het uitlaten bent.
pi_202607962
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:46 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ach wat een onzin. Overdrijven is ook een vak. Er zijn zoveel landen waar je dat voor kunt stellen maar Nederland is daar in de verste verte geen voorbeeld van.
Als je in 2019 zou hebben geroepen in wat voor wereld we nu leven zou je echt keihard uitgelachen worden; dat zou ik ook gewoon hebben weggezet als een gekke dystopie.
pi_202607966
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 22:46 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
De pleidooien voor het anders inrichten van de samenleving en alles aanpassen aan corona gemist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')