Dat oproepen om een nieuw normaal te creëren waarin alles is aangepast aan het virus heb ik in buitenlandse media ook nog niet gezien.quote:Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.
Waarom doen wij zo?
In het VK, Australië, NZ, maar ook VS heb ik 't vrij regelmatig voorbij zien komen. In het geval van het VK vanuit SAGE in de meeste gevallen.quote:Op maandag 13 december 2021 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat oproepen om een nieuw normaal te creëren waarin alles is aangepast aan het virus heb ik in buitenlandse media ook nog niet gezien.
Ik denk dat er nog wel een zware lockdown gaat komen. Precedent is al gezet; vorige lockdowns accepteerden we allemaal gewoon. Ze zijn echt niet bang om het weer in te voeren verwacht ik, het volk gaat toch wel overstag. Hell, we stemmen gewoon weer dezelfde partijen het kabinet in.quote:Op maandag 13 december 2021 22:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tja, iedereen is bang een wappie genoemd te worden en iedere demonstratie wordt gekaapt. Alhoewel ik niet denk dat een zware lockdown voor Omikron nog houdbaar gaat zijn.
In de UK gingen vrij aan het begin van de pandemie al stemmen op om ook maatregelen te nemen tegen de griep. Maar daar is volgens mij nooit serieus opvolging aan gegeven.quote:Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK, Australië, NZ, maar ook VS heb ik 't vrij regelmatig voorbij zien komen. In het geval van het VK vanuit SAGE in de meeste gevallen.
Het is een beetje sadomasochistisch. We willen gewoon geneukt worden door de overheid. We slikken gewoon alles. Ben benieuwd hoe ver je kan gaan. Ik denk best ver.quote:Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een zware lockdown gaat komen. Precedent is al gezet; vorige lockdowns accepteerden we allemaal gewoon. Ze zijn echt niet bang om het weer in te voeren verwacht ik, het volk gaat toch wel overstag. Hell, we stemmen gewoon weer dezelfde partijen het kabinet in.
Vertrouw op de onderzoeken rond het onderwerp. Hartklachten moeten zeker onderzocht worden! Maar afgezien van dat is het nog niet zeker dat we vaker een booster nodig hebben. Maar stel dat dit wel zo is, dan is de booster nog steeds kans technisch beter dan Covid zelf!quote:Op maandag 13 december 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou het niet af doen als ''af en toe een cocktailtje'', maar dat ben ik. Jezelf (zelfs als een gezonde twintiger) elke paar maanden laten volspuiten met een middel dat blijkbaar zo goed werkt dat je het een paar maanden later alweer nodig hebt (en zelfs in de tijd dat het vaccin actief is werkt het niet goed genoeg om het virus te stoppen) vind ik best wel eng eigenlijk; helemaal als het een vaccin betreft wat nog wel eens voor hartklachten kan zorgen bij jongeren; dan vraag ik me af of het wel echt proportioneel is.
Ik heb gelukkig nu een harde afspraak staan met een vriend, dat we op het moment dat hier weer een avondklok ingesteld wordt, wij onze thuiswerk locatie verhuizen naar een zonnig oord. We laten ons niet nog een keer opsluiten in ons eigen huis.quote:Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een zware lockdown gaat komen. Precedent is al gezet; vorige lockdowns accepteerden we allemaal gewoon. Ze zijn echt niet bang om het weer in te voeren verwacht ik, het volk gaat toch wel overstag. Hell, we stemmen gewoon weer dezelfde partijen het kabinet in.
Een toespraak vanuit het Torentje hoe kut het is in de zorg. Doe het voor oma, doe het samen.quote:Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het een hoop te maken heeft met het punt dat we virologen enorm veel ruimte geven en het idee geven alsof zij het beleid bepalen met hun doemdenken. Media vindt die mensen dan ook interessant en natuurlijk moet het dan zo negatief mogelijk gebracht worden; want extra clicks en die virologen blijven relevant. Die twee houden elkaar in stand denk ik; de media en de virologen. En de regering reageert vaak dan weer op de media.quote:Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.
Waarom doen wij zo?
Dat is hier ook geweest. Ik heb een tijdje terug een stukje van een uitzending op BNR gehoord. Dat was met een aantal journalisten en daar kwamen de talkshows ter sprake. Dat de manier waarop de talkshows hier werken, dat ze het beleid al ondermijnen voor het beleid doorgevoerd is in veel andere landen echt niet zo gedaan wordt. Dat er direct een veel te grote perverse prikkel is om bij die talkshows te gaan zitten om alsnog je gram te halen.quote:Op maandag 13 december 2021 23:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In de UK gingen vrij aan het begin van de pandemie al stemmen op om ook maatregelen te nemen tegen de griep. Maar daar is volgens mij nooit serieus opvolging aan gegeven.
Kan. Zou heel eerlijk zijn. Maar gewoon automatische boetes zoals in andere landen is veel efficiënter. En geen beelden op het journaal van mensen die het huis uit worden getrokken en gedwongen worden tot prikquote:Op maandag 13 december 2021 22:58 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben niet tegen verplichting of dwang maar dan wel met een open vizier. Laat ze dan ook kleur bekennen, een statement op de TV maken dat vaccineren vanaf 1 januari verplicht is, en ze vanaf 1 februari met prikteams langs de deuren gaan.
Doe het niet via achterdeurtjes, toegangsbewijzen, QR codes en "vaccineren voor je vrijheid anders maken we je leven gewoon zuur", om maar de schijn op te houden dat we niemand willen dwingen.
Ja, een vaccinatiedrang is hard, maar dan ben je wel tenminste integer en je doet tenminste wat je predikt.
Praktisch gezien is er toch ook geen sprake van zo'n samenleving, anders dan op de plekken waar de maatregelen afdwingbaar zijn. Verder is de angst bij "iedereen" allang naar de achtergrond verdwenen.quote:Op maandag 13 december 2021 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie nog altijd niet hoe zo’n samenleving waarin iedereen elkaar als gevaar moet zien zou moeten werken. Waarin altijd alles om het virus draait. Overal afstand, mondkapjes en nog meer maatregelen als nieuw normaal. Een samenleving gebaseerd op angst.
De redelijkheid hiervan gaat in rap tempo door de plee wat mij betreft, aangezien covid voor het leeuwendeel van de bevolking geen enkele bedreiging meer vormt en de maatregelen een enorme wissel trekken op de samenleving. Dus de vraag is of het algemeen belang nog wel gediend is bij maatregelen om de verspreiding te remmen.quote:Op maandag 13 december 2021 23:03 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Punt waar je wel over na moet denken is het volgende: Stel de overheid komt een virus tegen wat een deel van de samenleving zo raakt dat het doden en gewonden oplevert en dus drama. Is het dan onredelijk voor deze overheid om dwingende maatregelen te nemen om het aantal doden en/of gewonden te verkleinen?
Natuurlijk, je vrije leven wordt daarmee aangetast. Dit is waar. Maar de overheid gaat uit van het grotere belang.
Mwah, ligt natuurlijk heel erg aan hoe die Omikron variant gaat uitvallen natuurlijk. Dat valt nu nog heel moeilijk te voorspellen. In sommige landen zoals UK en DK is het nu eerder dan bij ons dominant, komen daar harde lockdowns omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen gaan wij wel volgen ja en dan valt het ook enigszins te verdedigen. Alhoewel de maatschappelijke onrust dan echt tot een kookpunt komt.quote:Op maandag 13 december 2021 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is alleen efficiënter voor het spekken van de staatskas. Of voor het creëren van een schaduwsamenleving waarin de bewust ongevaccineerden dan gaan leven. If being unvaccinated is outlawed, only the outlaws will be unvaccinated.quote:Op maandag 13 december 2021 23:06 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Kan. Zou heel eerlijk zijn. Maar gewoon automatische boetes zoals in andere landen is veel efficiënter. En geen beelden op het journaal van mensen die het huis uit worden getrokken en gedwongen worden tot prik
Ik denk dat dat wel klopt ja. Er waren in november veel mensen die ook zeiden dat we door media en talkshows een lockdown in geluld zijn. Nu werd dat uiteindelijk een avondlockdown, maar soit. Rutte reageerde dat het beleid niet wordt gemaakt aan de talkshowtafels maar ze zijn er wel gevoelig voor, zie nu die scholensluiting weer…quote:Op maandag 13 december 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is hier ook geweest. Ik heb een tijdje terug een stukje van een uitzending op BNR gehoord. Dat was met een aantal journalisten en daar kwamen de talkshows ter sprake. Dat de manier waarop de talkshows hier werken, dat ze het beleid al ondermijnen voor het beleid doorgevoerd is in veel andere landen echt niet zo gedaan wordt. Dat er direct een veel te grote perverse prikkel is om bij die talkshows te gaan zitten om alsnog je gram te halen.
Geloof ik niet zo. Gaat deze overheid het aandurven om medio januari aan versoepelingen te beginnen? Ik zie het niet gebeuren.quote:Op maandag 13 december 2021 23:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gaat Omikron niet de ziekenhuizen laten volstromen dan zijn dit de laatste drie weken (avond)lockdown denk ik.
Ik vind juist dat ze niet stil staan bij het grotere belang; enkel en alleen bij de zorg. Terwijl de maatschappij veel diverser is. Het is niet gek of onredelijk dat ze dwingende maatregelen willen nemen om het aantal doden en opnames te verkleinen, maar niet ten koste van alles. Het was ook prima toen ze dat deden toen het een acuut probleem was; het is nu alleen chronisch geworden; dan mag je gewoon meer gaan verwachten, want als ze tunnel visie blijven houden op de zorg....tja, dan komen we nooit uit deze maatregelencrisis (zoals @_serial_ de huidige crisis mooi verwoorde)quote:Op maandag 13 december 2021 23:03 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Vertrouw op de onderzoeken rond het onderwerp. Hartklachten moeten zeker onderzocht worden! Maar afgezien van dat is het nog niet zeker dat we vaker een booster nodig hebben. Maar stel dat dit wel zo is, dan is de booster nog steeds kans technisch beter dan Covid zelf!
Maar stel dat de booster voor jezelf meer kans op bijwerkingen geeft maar voor de hele samenleving beter zou zijn? Tja dan is het puur aan jou wat je wilt. Die keuze kan ik niet maken![]()
Punt waar je wel over na moet denken is het volgende: Stel de overheid komt een virus tegen wat een deel van de samenleving zo raakt dat het doden en gewonden oplevert en dus drama. Is het dan onredelijk voor deze overheid om dwingende maatregelen te nemen om het aantal doden en/of gewonden te verkleinen?
Natuurlijk, je vrije leven wordt daarmee aangetast. Dit is waar. Maar de overheid gaat uit van het grotere belang.
Gewoon voor de zekerheid verlengen. Ik verwacht pas rond april de eerste grote versoepelingen.quote:Op maandag 13 december 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gellof ik niet zo. Gaat deze overheid het aandurven om medio januari aan versoepelingen te beginnen? Ik zie het niet gebeuren.
Ja hoor. Announce 2G.quote:Op maandag 13 december 2021 23:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Geloof ik niet zo. Gaat deze overheid het aandurven om medio januari aan versoepelingen te beginnen? Ik zie het niet gebeuren.
Nu er een kabinet is zie ik dat nog wel eens sneller gebeuren ja.quote:
Mwah dat vind ik niet. Ik merk vooral dat er een soort taalbarrière is tussen politiek en wetenschap, maar ook tussen veel media en wetenschap.quote:Op maandag 13 december 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Virologen en microbiologen hebben een veel te groot podium gekregen in Nederland terwijl een groot deel voornamelijk onzin lult. Conflicterende belangen als ene reden soms, maar vaak ook omdat ze expertise hebben vanuit één klein gebied maar conclusies trekken die logica volgt waar zij de wetenschappelijke expertise niet voor bezitten.
Ik vind Jaap Goudsmit altijd heel goed, maar die zie je amper meer. Nee, we moeten het doen met twintig keer per maand Ab Osterhaus. Die man is echt zo'n balletje.quote:Op maandag 13 december 2021 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Virologen en microbiologen hebben een veel te groot podium gekregen in Nederland terwijl een groot deel voornamelijk onzin lult. Conflicterende belangen als ene reden soms, maar vaak ook omdat ze expertise hebben vanuit één klein gebied maar conclusies trekken die logica volgt waar zij de wetenschappelijke expertise niet voor bezitten.
Want ChristenUnie gooit binnen één maand de standpunten uit het raam?quote:Op maandag 13 december 2021 23:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nu er een kabinet is zie ik dat nog wel eens sneller gebeuren ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |