abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2021 @ 23:23:44 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608483
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:22 schreef groenen het volgende:

[..]
Want ChristenUnie gooit binnen één maand de standpunten uit het raam?
Voor een extra staatssecretaris en kerken uit de wind houden…
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202608500
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Voor een extra staatssecretaris en kerken uit de wind houden…
Precies wat een beetje handjeklap niet kan doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202608504
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is een beetje sadomasochistisch. We willen gewoon geneukt worden door de overheid. We slikken gewoon alles. Ben benieuwd hoe ver je kan gaan. Ik denk best ver.
Wat is dit nou weer :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202608524
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.

Waarom doen wij zo?
Het is een hele eigenaardige vorm van zelfkastijding. Op zich wel voer voor sociologen.
I'll give you something to do
  maandag 13 december 2021 @ 23:28:38 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608545
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:26 schreef galantis het volgende:

[..]
Het is een hele eigenaardige vorm van zelfkastijding. Op zich wel voer voor sociologen.
Calvinisme zit heel sterk in de volksaard.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202608561
Calvinisme is ook echt zoiets idioots.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202608565
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mwah dat vind ik niet. Ik merk vooral dat er een soort taalbarrière is tussen politiek en wetenschap, maar ook tussen veel media en wetenschap.

Als een viroloog zegt: "Gelet op de huidige groei is het aannemelijk dat deze variant over 2 weken dominant is" en "Omdat er zoveel wijzigingen op de spike in deze variant zijn is het aannemelijk dat de vaccins minder goed werken" staat een uur later in de media: "BREAKING: New variant that escapes vaccines will be dominant in 2 weeks"

Alle onzekerheid, aannames en wegingen die in de uitspraken van een wetenschapper zitten raak je kwijt in dat soort berichten.
Of ze maken er gewoon de kop 'Koopmans: omikron besmettelijker, huidige maatregelen onvoldoende'. Niets aannames, geen breaking, gewoon een quote.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202608629
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 15:40 schreef OProg het volgende:
Dit weekeinde in Keulen geweest. Mondkapjes op drukke plekken, ook op straat en 2G in combinatie met legitimatie zelfs in winkels.

Maar dan kan je tenminste wel gewoon alles doen.
Ik was dit weekend in Münster. Overal mondkapjes in het centrum. Soms moet je je legitimatie laten zien, maar ze hebben slechts 1 keer mijn QR-code gescand, terwijl dat vier keer gemoeten/gekund had :P

Ook ongevaccineerden hadden naar die kerstmarkt gekund, zolang je maar niet naar een café gaat.
pi_202608672
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Of ze maken er gewoon de kop 'Koopmans: omikron besmettelijker, huidige maatregelen onvoldoende'. Niets aannames, geen breaking, gewoon een quote.
Oh zeker, maar er komen regelmatig pareltjes voorbij. Toegegeven, de T is vaak de T, maar die hebben nog steeds veel lezers :)

Daarmee zeg ik overigens niet dat het alleen de T is, maar die steekt er wel met kop en schouders bovenuit.
  maandag 13 december 2021 @ 23:41:28 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_202608676
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.

Waarom doen wij zo?
De UK is een slecht voorbeeld omdat de media gerund wordt door rechtse populisten. De andere landen komt het wel voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 december 2021 @ 23:42:39 #211
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202608683
Het voordeel is wel dat de correlatie aantal besmettingen en ziekenhuisinstroom al een tijdje dalende is terwijl de leeftijdsdemografie van besmettingen en het seizoenseffect daar geen aanleiding tot toe geven (zoals bij de dansen met janssen piek).

Simpel gezegd de risicogroep om in het ziekenhuis te belanden is (ook door de boosters) nu kleiner aan het worden. Grote vraag lijkt mij of Omicron een ‘nieuwe risicogroep’ gaat bereiken om in het ziekenhuis te komen die dat niet was voor de Deltavariant.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202608693
Het is dus het OMT dat over het naar voren halen van de kerstvakantie begint. Eigenlijk is hun rol best dubieus. Zij brengen dus advies uit, maar wat is het doel van dat advies?
pi_202608710
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:44 schreef galantis het volgende:
Het is dus het OMT dat over het naar voren halen van de kerstvakantie begint. Eigenlijk is hun rol best dubieus. Zij brengen dus advies uit, maar wat is het doel van dat advies?
Ja en als hun advies niet gehonoreerd wordt, blijven ze net zolang zeuren in de media tot het wel zo is.
Snappen we het nog ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202608775
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja en als hun advies niet gehonoreerd wordt, blijven ze net zolang zeuren in de media tot het wel zo is.
Snappen we het nog ?
Maar is dat omdat de huidige cijfers hen niet naar het zin zijn? Wat zit erachter?
'De scholen eerder sluiten om besmettingen bij opa's en oma's te voorkomen' is toch extreme willekeur? Dit zijn toch geen knoppen waar je naar believen maar aan draait.
pi_202608776
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als je in 2019 zou hebben geroepen in wat voor wereld we nu leven zou je echt keihard uitgelachen worden; dat zou ik ook gewoon hebben weggezet als een gekke dystopie.
Ik moet zeggen, hele goeie post... Meen dat we een poos geleden wel een discussie hebben gehad op een nette en beleefde wijze. Het jammere is dat de shit nog veel gekker gaat worden ben ik bang :( Heb altijd gehoopt het fout te hebben in alles.
Lach met een schone bips
pi_202608779
quote:
OMT leden zijn eigenlijk vleesetende planten en hebben het voorzien op onze kinderen, wist je dat niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 december 2021 @ 23:55:44 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608793
quote:
Ik vermoed dat een paar leden goedkoper op vakantie willen en de week voor de kerstvakantie hebben geboekt, maar nu de kids niet vrij kunnen krijgen op school ;)
pi_202608839
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:55 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vermoed dat een paar leden goedkoper op vakantie willen en de week voor de kerstvakantie hebben geboekt, maar nu de kids niet vrij kunnen krijgen op school ;)
Wij van het OMT adviseren een week eerder vakantie om de reisbranche een impuls te geven, om goed te maken nadat we ze meerdere malen genaaid hebben. Zoiets?
pi_202608849
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 23:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
OMT leden zijn eigenlijk vleesetende planten en hebben het voorzien op onze kinderen, wist je dat niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:13:06 #220
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202608886
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Of……

Je kijkt gewoon niet meer naar dat soort drek. Geen aandacht geven aan de fearmongers.

Fuck em.
Life’s too short. :)
DIT. Helemaal klaar mee.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:14:06 #221
472044 Ghost_Buster
pi_202608890
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef Emmerdeur het volgende:
Fijn hoor die omicron(voor pfizer dan iig)
En booster samen met pil en dan ook eerder de 4e
En dan herziening voor nieuw vaccin
Dat wordt een lang feest -O-
[..]
https://www.independent.c(...)micron-b1972621.html
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss.... :)
pi_202608904
Even een samenvatting van hoe ik het zie, zijn er veel 60- overleden aan dit virus in bijna 2 jaar? Ik geloof het niet als je kijkt naar de bevolking, degenen die ziek worden en in ziekenhuis belanden over het algemeen zijn 60+ en degenen die sterven gemiddeld 70+ toch? Dat is in ieder geval wat ik uit de cijfers haal die ik kan vinden en tuurlijk liggen er ook wat jongere mensen in ziekenhuis en de IC wat bij iedere uitbraak van een virus gebeurt toch?

De ziekenhuizen lopen over roepen ze? Ik weet niet hoe het in de ziekenhuizen precies is qua personeelsbezetting maar begreep de grote thuiszorg organisaties zitten met 25% ziekteverzuim en niet vanwege Covid...

Zijn er geen heel andere dingen aan de hand dan Covid?

De wereld op slot gooien voor een virus waarvan we nu weten welke leeftijdsgroepen of risico groepen een gevaar lopen?

Ja is kut als je in die groep zit, maar voor we het wisten hielden we een grote groep gevangen om een kleine groep te beschermen. Is het niet eens tijd dat die kleine groep zich gaan beschermen na 2 jaar zodat de wereld weer kan adememen? Of is dat juist niet wat de grote macht wil?

Ik zie het zo, democratie is toch vrijheid voor de grootste groep?
Lach met een schone bips
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:17:40 #223
472044 Ghost_Buster
pi_202608913
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:07 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]

@:tijger_m @:trein2000
Aha, die Marion Koopmans weer. één van de OMT-leden die nu multimiljonair is sinds vorig jaar, door aandelen en patenten op o.a. de pcr-test. Maar verder totaal geen belangenverstrengeling hoor, neeeee.... :|W
_O-
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:20:32 #224
472044 Ghost_Buster
pi_202608926
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:07 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]

@:tijger_m @:trein2000
Maar die "grote gevolgen"zullen vermoedelijk uitblijven, omdat de belangen te groot zijn. Alleen het patent van de PCR-test zelf is al goed voor 200 miljard euro. Kun je nagaan wat de patenten van de vaccins opleveren en de aandelen pharma.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:04 #225
472044 Ghost_Buster
pi_202608938
dubbel
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:46 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202608940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:04 schreef galantis het volgende:

[..]
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
Besmettingen worden niet voorkomen, hooguit uitgesteld.

Het doel van maatregelen komt uit het boekje van de opleiding in 1950 dat zegt dat een epidemie kan worden tegengehouden door mensen thuis te houden. Iets dat geldig is voor virussen die zich niet via e lucht(weg) verspreiden.

Ik blijf mij verbazen over de resulterende stupiditeit op grond van argumentatie die experts uitbrengen. Experts die een resultaat verwachten maar dat verder niet kunnen onderbouwen om van nut te zijn om te dienen als voorspelling. Maar goed, wel vaker gemerkt dat mensen graag onder de bezielende indruk raken van experts... want in het slechtste geval kunnen die verweten worden dat ze ongelijk hadden, zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor de eigen (beleids)beslissingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202608943
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Wat ik van RS begrepen heb hebben (in dit geval) de moeders het tijdens de zwangerschap niet gehad waardoor ze geen antistoffen doorgeven. Dat zorgt ervoor dat het ziektebeeld veel heftiger is voor de baby.
Klopt groepsimmuniteit is van meerdere dingen afhankelijk hoe groot de immuniteit is in de bevolking zodat we het minder snel door geven, seizoen effect en gedrag. Groepsimmuniteit is niet dat een virus verdwijnt maar meer dat het zich langzamer verspreid en eigenlijk dat het voor de zorg behapbaar is. Voor RSV zijn vooral baby's en kleine kinderen de risicogroepen. Baby's hebben normaal gesproken vaak een pakketje anti-stoffen van de moeder gekregen die tijdens de zwangerschap een keer besmet is geraakt wat nu niet gebeurt is. Toen er in de zomer al een enorme piek was met RSV wist je eigenlijk al dat het in de winter erger zou worden. Maar omdat de focus eigenlijk maar op 1 ding gericht is deze crisis lopen steeds meer virussen uit hun groepsimmuniteit en dan heb ik het nog niet eens over alle andere nevenschade.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:25:48 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202608947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:14 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss.... :)
SARS-Cov-2 is sws niet dodelijk... wat dodelijk is dat het virus bij reeds zieke mensen de cellulaire 'zuurstofbalans' verder verstoort en hun al overwerkte immuunsysteem, de schade van infectie niet kan bolwerken.
Water is ook niet dodelijk tenzij je verzuipt... wat komt omdat je niet (meer) kan zwemmen om adem te kunnen halen.
pi_202609006
Interessante cijfers uit Omicron rapportage Denemarken:

Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.

Dan begrijp ik het boosteren ook wat beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Za op 14-12-2021 00:49:49 ]
pi_202609008
Pdf bovenstaande rapportage:

https://t.co/ZstMAZZ2bd

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 14-12-2021 00:53:56 ]
pi_202609055
twitter

Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.

En als het straks misgaat is de burger weer schuld zeker…
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:13:12 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202609070
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.

Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.

Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:15:19 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202609075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.

Vanaf volgend jaar wordt kinderopvang gratis...... zo begrijp ik.
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
pi_202609092
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:13 schreef Vallon het volgende:

Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.
Er is geen keuze denk ik.

quote:
Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
Eens het gros gevaccineerd of ongevaccineerd heeft vooralsnog gelukkig milde symptomen.

Dat het aantal besmettingen onder gevaccineerden zoveel hoger ligt is wel opmerkelijk, het wordt ook in de VS waargenomen (80% van de Omicron besmettingen betreft volledig gevaccineerden volgens het CDC) .

Weet jij btw of een volledig gevaccineerden na besmetting met Omicron alsnog natuurlijke mucosale immuniteit kan verkrijgen?
pi_202609409
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
pi_202609426
quote:
[ twitter ]

Weer gefopt, hehe. :') Bedenk wel de volgende 2 weken worden kritisch.
pi_202609455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 06:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
We zijn al 2 jaar bezig om de kwetsbare groep te beschermen ten koste van de rest.
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:04:43 #238
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202609477
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.html
[..]
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.
Ja nu ik dit lees. Krom allemaal zeg.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202609645
quote:
[ twitter ]

Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:55:49 #240
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202609736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 07:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
Wat een slechte vergelijking.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:07 #241
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202609765
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.

Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.

Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!

Waar zijn we mee bezig :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202609780
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
pi_202609793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
pi_202609804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
pi_202609810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zolang de beloofde besmettelijkheid maar wordt waargemaakt ben ik tevreden 👍
pi_202609827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zodat je kunt genieten van code zwart in de zorg?
pi_202609840
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:00 schreef DonDruiper het volgende:
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.

Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.

Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!

Waar zijn we mee bezig :'(
Waanzin als je hoort dat kinderen naar huis worden gestuurd omdat ze wat aan het hoesten zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:13:55 #248
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202609855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zo kun je het bekijken, een golf die je niet kunt tegenhouden, verhoogt de kans op een soort fatalistische acceptatie. Alhoewel het niet voorbij onze (nieuwe) regering is om dan iedereen toch in eigen huis op te sluiten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202609866
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
Dat kun je het ook wat makkelijker dichtgooien.
pi_202609919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
Ah ok, ik snap ‘t. Nouja, we gaan ‘t wel zien.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:55:34 #251
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202610191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat kun je het ook wat makkelijker dichtgooien.
Haha ja, zo had ik het nog niet eens bekeken.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202610238
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind juist dat ze niet stil staan bij het grotere belang; enkel en alleen bij de zorg. Terwijl de maatschappij veel diverser is. Het is niet gek of onredelijk dat ze dwingende maatregelen willen nemen om het aantal doden en opnames te verkleinen, maar niet ten koste van alles. Het was ook prima toen ze dat deden toen het een acuut probleem was; het is nu alleen chronisch geworden; dan mag je gewoon meer gaan verwachten, want als ze tunnel visie blijven houden op de zorg....tja, dan komen we nooit uit deze maatregelencrisis (zoals @:_serial_ de huidige crisis mooi verwoorde)
Goed punt. Goed punt. Het beleid is soms wat lastig uit te leggen. Slecht verdedigbaar ook. Helemaal mee eens.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202610248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zodat je kunt genieten van code zwart in de zorg?
Genieten niet echt hoor, maar geef mij maar een 'exit golf' in plaats van al dat gerommel in de marge, sluitingen, boosters en QR codes.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:06:24 #254
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202610251
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:15 schreef Vallon het volgende:
Voor lage inkomens. reken je nog niet rijk zou ik zeggen.

aangezien we hier op Fok allemaal 3x modaal binnenharken p.p zal niemand er hier van profiteren.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_202610259
quote:

Er komen tribunalen!!!!
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:08:27 #256
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Genieten niet echt hoor, maar geef mij maar een 'exit golf' in plaats van al dat gerommel in de marge, sluitingen, boosters en QR codes.
Hoe langer het duurt hoe meer ik er van overtuigd raak dat we in de zomer niet hadden moeten ingrijpen na dansen met Jansen.
pi_202610265
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:03 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Goed punt. Goed punt. Het beleid is soms wat lastig uit te leggen. Slecht verdedigbaar ook. Helemaal mee eens.
Zaken die zoden aan de dijk zouden kunnen zetten worden "in de ijskast gezet" vanwege teveel tegengestelde belangen. Dus dan krijg je weer dat scholen dicht gaan omdat opa en oma komen gourmetten, the easy way out.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:09:37 #258
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202610270
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
Voor lage inkomens. reken je nog niet rijk zou ik zeggen.

aangezien we hier op Fok allemaal 3x modaal binnenharken p.p zal niemand er hier van profiteren.
- De gemiddelde FOK!er heeft een pener van minimaal 35 cm.
- Verdiend minimaal 3X modaal.
- Heeft een killer body
- Een bruisend sociaal leven met tientallen vrienden/vriendinnen die elke dag klaar staan voor een feessie
- Minimaal 3 auto's waarvan één cabrio uiteraard.
- Kast van een huis met een lap grond erbij

Beetje dit type dus:

pi_202610276
De grote vraag lijkt me: blijven scholen ook na 9 januari dicht?
pi_202610291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe langer het duurt hoe meer ik er van overtuigd raak dat we in de zomer niet hadden moeten ingrijpen na dansen met Jansen.
Dat denk ik ook. Komende zomer zouden ze vanaf 1 mei alle maatregelen moeten laten varen, en niet meer ingrijpen. Gewoon door en accepteren wat er komt.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:12:57 #261
5428 crew  miss_sly
pi_202610300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me niet. Dat is alweer lang genoeg ook na de jaarwisseling om eventuele gevolgen al in de kiem gesmoord te hebben ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202610303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Dat is alweer lang genoeg ook na de jaarwisseling om eventuele gevolgen al in de kiem gesmoord te hebben ^O^
Ik denk dat Omicron roet in het eten gaat gooien..
pi_202610308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar zat ik gisteren aan te denken inderdaad.

- Omicron grijpt om zich heen -> scholen blijven dicht
- Omicron hangt nog als een dreiging boven de samenleving -> scholen blijven dicht
- Cijfers dalen niet genoeg -> scholen voor de zekerheid dicht

Dus tsja...
pi_202610309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het is verre van zeker dat dit een 'exit golf' is. En een zware exit golf beschadigt de zorg maar alle waarschijnlijkheid zo ernstig dat we daar nog jaren last van houden en maatregelen nodig blijven.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:28 #265
5428 crew  miss_sly
pi_202610320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk dat Omicron roet in het eten gaat gooien..
We hebben dan ook vast al kunnen zien of het tot grote aantallen opnames gaat leiden. Zo niet, is er niets aan de hand met omicron.
pi_202610324
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

- Omicron hangt nog als een dreiging boven de samenleving -> scholen blijven dicht

Dus tsja...
Precies, wat er nu gaande is met die nieuwe variant (of die nu wel of niet voor een nieuwe golf gaat zorgen in het midden latende), er is giga veel onzekerheid over en dat vertaald zich inderdaad in deze scenario's waarbij ze geneigd zullen zijn het voor de zekerheid maar dicht te houden.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:54 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610326
quote:

[..]
ik denk dat mensen die voor een andere reden dan corona in het ziekenhuis opgenomen moeten of hadden moeten worden het daar niet mee eens zijn
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:55 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610327
Maar wanneer wordt de sociale dienstplicht ingevoerd die alle 18 jarigen een jaar in de zorg laat werken?
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:16:33 #269
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_202610331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:15 schreef zalkc het volgende:
Maar wanneer wordt de sociale dienstplicht ingevoerd die alle 18 jarigen een jaar in de zorg laat werken?
Waarom siwtch je niet zelf van baan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:43 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610351
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom siwtch je niet zelf van baan?
Ik werk al corona gerelateerd ;)
Dankzij mijn noeste arbeid kan oa de TVL worden aangevraagd.

Maar wat is er mis met een generatie bloot te stellen aan dwangarbeid?
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:18:52 #271
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_202610352
Wel mooi om te zien dat uit de gelekte punten van het regeringsakkoord er.. nouja, nog niets is terug te lezen over de zorg.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:19:45 #272
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_202610361
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:18 schreef zalkc het volgende:

[..]

^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202610376
Het RS virus was ook voor corona wel een ding. Exact 3 jaar geleden lag mijn nichtje ermee op de IC. In het lastste vrije Nederlandse kinder IC bed, anders had ze naar Duitsland gemoeten.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:21:26 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:18 schreef Scrummie het volgende:
Wel mooi om te zien dat uit de gelekte punten van het regeringsakkoord er.. nouja, nog niets is terug te lezen over de zorg.
Zolang je niet de organisatie aanpakt waarbij je zelf weer de regie terugpakt als overheid is er weinig aan te veranderen.

Wat mij betreft moet er weer een centralisatie slag worden gemaakt zodat alle kleine koninkrijkjes en 10x het wiel opnieuw willen uitvinden worden uitgebannen.
pi_202610389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dus tsja...
”nu de basisscholen dicht zijn, blijkt dat het vooral nog rondgaat op middelbare scholen” -> ook maar voor de zekerheid dicht
pi_202610405
Benieuwd wat men gaat zeggen over de booster campagne vanavond. Ik denk dat men in gaat zetten op iedereen die dat wil een booster voor 31 januari.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:25:37 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Zolang je niet de organisatie aanpakt waarbij je zelf weer de regie terugpakt als overheid is er weinig aan te veranderen.

Wat mij betreft moet er weer een centralisatie slag worden gemaakt zodat alle kleine koninkrijkjes en 10x het wiel opnieuw willen uitvinden worden uitgebannen.
blijft inderdaad vreemd, zo'n klein landje met al die bv'tjes
pi_202610412
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:22 schreef Arizona het volgende:

[..]
”nu de basisscholen dicht zijn, blijkt dat het vooral nog rondgaat op middelbare scholen” -> ook maar voor de zekerheid dicht
Onmicron biedt veel onderzekerheid, daarom stellen we ook maar weer de avondklok in, en mag er ook overdag niet meer gesport worden en moeten de winkels over op click & collect. Thaise massagesalons moeten ook dicht.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:28:01 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd wat men gaat zeggen over de booster campagne vanavond. Ik denk dat men in gaat zetten op iedereen die dat wil een booster voor 31 januari.
als ze dat redden, wordt het deze keer ook bijgehouden hoeveel prikken per week?
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:28:17 #280
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202610433
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.html
[..]
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.
Zeg je hier nou dat 5 tot 12 jarigen moeten worden ingeënt omdat ouderen dat niet willen?

Is dat de reden?
To BG or not to BG!
pi_202610437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is verre van zeker dat dit een 'exit golf' is. En een zware exit golf beschadigt de zorg maar alle waarschijnlijkheid zo ernstig dat we daar nog jaren last van houden en maatregelen nodig blijven.
Hoe is dat anders dan het huidige scenario? Daarvan weet je zeker dat we nog aan gaan prutsen met booster 4 (en 5, 6 etc) QR codes en beperkingen.

Dan maar een dikke golf waarbij de kans bestaat dat dit het wel op gaat lossen.
pi_202610440
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
- De gemiddelde FOK!er heeft een pener van minimaal 35 cm.
- Verdiend minimaal 3X modaal.
- Heeft een killer body
- Een bruisend sociaal leven met tientallen vrienden/vriendinnen die elke dag klaar staan voor een feessie
- Minimaal 3 auto's waarvan één cabrio uiteraard.
- Kast van een huis met een lap grond erbij

Beetje dit type dus:

[ afbeelding ]
ik mis het broodje frikandel :D
pi_202610459
quote:

[..]
Eens, achteraf had je toen al maar het virus moeten laten rond gaan, dan was de klap in deze maanden op de zorg al veel minder hoog geweest...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:32:13 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Hoe is dat anders dan het huidige scenario? Daarvan weet je zeker dat we nog aan gaan prutsen met booster 4 (en 5, 6 etc) QR codes en beperkingen.

Dan maar een dikke golf waarbij de kans bestaat dat dit het wel op gaat lossen.
we weten het snel genoeg, nou ja wij, in Denemarken en het VK houden ze dat beter bij en daar heb je iedere 1,6 dag een verdubbeling van omicron
pi_202610480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat een dubieuze aanname.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:33:12 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202610481
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Moeten ze wel die bureaucratische nonsens van minimaal 6 maanden opzij zetten.
pi_202610493
quote:

[..]

Het is natuurlijk erg gemakkelijk om dit achter je computertje te roepen omdat je er alleen anderen mee hebt.

Dit soort mensen zijn niet serieus te nemen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:35:20 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef dycto het volgende:

[..]
Wat een dubieuze aanname.
eens, dat last houden kan natuurlijk wel omdat er zorg ingehaald moet worden maar maatregelen tegen verspreiding zijn dan niet meer nodig lijkt me
pi_202610510
Ik ben de weg een beetje kwijt met betrekking tot Omikron, wordt er nu niet weer heel veel paniek gezaaid dat dit een golf des doods gaat worden, terwijl we het simpelweg niet weten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_202610512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Moeten ze wel die bureaucratische nonsens van minimaal 6 maanden opzij zetten.
Goed punt, ik hoop dat ze dit samen pakken in het besluit. De noodzaak om zsm te boosteren (met name 50+) is hoog.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:37:57 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben de weg een beetje kwijt met betrekking tot Omikron, wordt er nu niet weer heel veel paniek gezaaid dat dit een golf des doods gaat worden, terwijl we het simpelweg niet weten...
Als je het niet weet kun je ook niet automatisch ervan uit gaan dat het mee valt.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:38:36 #292
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202610526
quote:

[..]

zie dikgedrukt.
Tics van je petten.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 09:39:18 #293
5428 crew  miss_sly
pi_202610532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
we weten het snel genoeg, nou ja wij, in Denemarken en het VK houden ze dat beter bij en daar heb je iedere 1,6 dag een verdubbeling van omicron
Johnson zei gisteren dat het vandaag, dinsdag, dominant zou zijn, dus dat meer dan 50% van de positief geteste personen omicron zou zijn.
pi_202610537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Johnson zei gisteren dat het vandaag, dinsdag, dominant zou zijn, dus dat meer dan 50% van de positief geteste personen omicron zou zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:40:31 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202610538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:38 schreef nattermann het volgende:

[..]
zie dikgedrukt.
Niks mis met dienstplicht toch? Anders krijgen we nooit verlichting in de zorg. Als het de mensen echt alleen om het geld zou gaan zouden ze nu massaal ZZP'er zijn geworden, dikke doekoe valt daarmee te verdienen.
pi_202610557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk dat mensen die voor een andere reden dan corona in het ziekenhuis opgenomen moeten of hadden moeten worden het daar niet mee eens zijn
Dat weet je niet. Een echte ziekenhuisgolf was het nog niet. De R was met name hoog onder jongeren.
Een zeker aantal opnames gaat hoe dan ook komen dus waarom zou je ze opsparen voor de winter?
pi_202610567
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:36 schreef TheVulture het volgende:
Waar zie jij dat er paniek gezaaid wordt?

Al is dat natuurlijk wel een uitspraak die bijna 2 jaar geleden al best uitgekauwd was dus het zegt wel wat als je dat anno december 2021 nog volhoudt.
pi_202610569
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:28 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zeg je hier nou dat 5 tot 12 jarigen moeten worden ingeënt omdat ouderen dat niet willen?

Is dat de reden?
Het is natuurlijk niet de formele reden, maar als alle mensen in de risicogroepen gevaccineerd waren had het vaccineren van 5-11 (denk ik) niet nodig geweest. De gezondheidsraad zegt ook dit:
quote:
Het belangrijkste voordeel van vaccinatie is dat aannemelijk is dat dit voorkomt dat een kleine groep kinderen ernstige COVID-19 krijgt of een ernstige ontstekingsreactie in de vitale organen (MIS-C) waarvoor ziekenhuis- of zelfs ic-opname nodig is. Om hoeveel kinderen dit precies gaat is niet te zeggen, maar de raad schat dat het kan gaan om 100 tot 150 gevallen van MIS-C. Verder ondervinden kinderen indirect gezondheidsnadeel door de pandemie: beperkte toegang tot bijvoorbeeld school, sport en sociale contacten kan leiden tot een slechtere (mentale) gezondheid en sociaal-emotionele ontwikkeling en tot leerachterstanden. Vaccinatie kan dit deels voorkomen, al is niet te zeggen in welke mate.
Het argument dat vaccinatie van kleine kinderen de toegang tot school, sport, sociale contacten, mentale gezondheid en dergelijken verbeterd is wat mij betreft niets meer dan emotionele chantage.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:42:58 #299
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202610571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Niks mis met dienstplicht toch? Anders krijgen we nooit verlichting in de zorg. Als het de mensen echt alleen om het geld zou gaan zouden ze nu massaal ZZP'er zijn geworden, dikke doekoe valt daarmee te verdienen.
Ik vind heel veel mis met een dienstplicht.
Tics van je petten.
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:09 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202610572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
ja daar kan je over discussiëren maar als je uitgaat van 18 maanden zoals het vroeger was dan komen die dienstplichtigen niet veel verder dan bloedruk opmeten en af toe de gang dweilen in het ziekenhuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')