abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2021 @ 23:23:44 #201
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608483
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:22 schreef groenen het volgende:

[..]
Want ChristenUnie gooit binnen één maand de standpunten uit het raam?
Voor een extra staatssecretaris en kerken uit de wind houden…
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202608500
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:23 schreef zalkc het volgende:

[..]
Voor een extra staatssecretaris en kerken uit de wind houden…
Precies wat een beetje handjeklap niet kan doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202608504
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is een beetje sadomasochistisch. We willen gewoon geneukt worden door de overheid. We slikken gewoon alles. Ben benieuwd hoe ver je kan gaan. Ik denk best ver.
Wat is dit nou weer :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202608524
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.

Waarom doen wij zo?
Het is een hele eigenaardige vorm van zelfkastijding. Op zich wel voer voor sociologen.
I'll give you something to do
  maandag 13 december 2021 @ 23:28:38 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608545
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:26 schreef galantis het volgende:

[..]
Het is een hele eigenaardige vorm van zelfkastijding. Op zich wel voer voor sociologen.
Calvinisme zit heel sterk in de volksaard.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202608561
Calvinisme is ook echt zoiets idioots.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202608565
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mwah dat vind ik niet. Ik merk vooral dat er een soort taalbarrière is tussen politiek en wetenschap, maar ook tussen veel media en wetenschap.

Als een viroloog zegt: "Gelet op de huidige groei is het aannemelijk dat deze variant over 2 weken dominant is" en "Omdat er zoveel wijzigingen op de spike in deze variant zijn is het aannemelijk dat de vaccins minder goed werken" staat een uur later in de media: "BREAKING: New variant that escapes vaccines will be dominant in 2 weeks"

Alle onzekerheid, aannames en wegingen die in de uitspraken van een wetenschapper zitten raak je kwijt in dat soort berichten.
Of ze maken er gewoon de kop 'Koopmans: omikron besmettelijker, huidige maatregelen onvoldoende'. Niets aannames, geen breaking, gewoon een quote.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202608629
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 15:40 schreef OProg het volgende:
Dit weekeinde in Keulen geweest. Mondkapjes op drukke plekken, ook op straat en 2G in combinatie met legitimatie zelfs in winkels.

Maar dan kan je tenminste wel gewoon alles doen.
Ik was dit weekend in Münster. Overal mondkapjes in het centrum. Soms moet je je legitimatie laten zien, maar ze hebben slechts 1 keer mijn QR-code gescand, terwijl dat vier keer gemoeten/gekund had :P

Ook ongevaccineerden hadden naar die kerstmarkt gekund, zolang je maar niet naar een café gaat.
pi_202608672
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Of ze maken er gewoon de kop 'Koopmans: omikron besmettelijker, huidige maatregelen onvoldoende'. Niets aannames, geen breaking, gewoon een quote.
Oh zeker, maar er komen regelmatig pareltjes voorbij. Toegegeven, de T is vaak de T, maar die hebben nog steeds veel lezers :)

Daarmee zeg ik overigens niet dat het alleen de T is, maar die steekt er wel met kop en schouders bovenuit.
  maandag 13 december 2021 @ 23:41:28 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_202608676
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het interessante is dat in bv in de UK en andere landen dat smeken om maatregelen totaal niet aan de orde is in de media.

Waarom doen wij zo?
De UK is een slecht voorbeeld omdat de media gerund wordt door rechtse populisten. De andere landen komt het wel voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 december 2021 @ 23:42:39 #211
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202608683
Het voordeel is wel dat de correlatie aantal besmettingen en ziekenhuisinstroom al een tijdje dalende is terwijl de leeftijdsdemografie van besmettingen en het seizoenseffect daar geen aanleiding tot toe geven (zoals bij de dansen met janssen piek).

Simpel gezegd de risicogroep om in het ziekenhuis te belanden is (ook door de boosters) nu kleiner aan het worden. Grote vraag lijkt mij of Omicron een ‘nieuwe risicogroep’ gaat bereiken om in het ziekenhuis te komen die dat niet was voor de Deltavariant.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_202608693
Het is dus het OMT dat over het naar voren halen van de kerstvakantie begint. Eigenlijk is hun rol best dubieus. Zij brengen dus advies uit, maar wat is het doel van dat advies?
pi_202608710
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:44 schreef galantis het volgende:
Het is dus het OMT dat over het naar voren halen van de kerstvakantie begint. Eigenlijk is hun rol best dubieus. Zij brengen dus advies uit, maar wat is het doel van dat advies?
Ja en als hun advies niet gehonoreerd wordt, blijven ze net zolang zeuren in de media tot het wel zo is.
Snappen we het nog ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202608775
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja en als hun advies niet gehonoreerd wordt, blijven ze net zolang zeuren in de media tot het wel zo is.
Snappen we het nog ?
Maar is dat omdat de huidige cijfers hen niet naar het zin zijn? Wat zit erachter?
'De scholen eerder sluiten om besmettingen bij opa's en oma's te voorkomen' is toch extreme willekeur? Dit zijn toch geen knoppen waar je naar believen maar aan draait.
pi_202608776
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als je in 2019 zou hebben geroepen in wat voor wereld we nu leven zou je echt keihard uitgelachen worden; dat zou ik ook gewoon hebben weggezet als een gekke dystopie.
Ik moet zeggen, hele goeie post... Meen dat we een poos geleden wel een discussie hebben gehad op een nette en beleefde wijze. Het jammere is dat de shit nog veel gekker gaat worden ben ik bang :( Heb altijd gehoopt het fout te hebben in alles.
Lach met een schone bips
pi_202608779
quote:
OMT leden zijn eigenlijk vleesetende planten en hebben het voorzien op onze kinderen, wist je dat niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 december 2021 @ 23:55:44 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202608793
quote:
Ik vermoed dat een paar leden goedkoper op vakantie willen en de week voor de kerstvakantie hebben geboekt, maar nu de kids niet vrij kunnen krijgen op school ;)
pi_202608839
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 23:55 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vermoed dat een paar leden goedkoper op vakantie willen en de week voor de kerstvakantie hebben geboekt, maar nu de kids niet vrij kunnen krijgen op school ;)
Wij van het OMT adviseren een week eerder vakantie om de reisbranche een impuls te geven, om goed te maken nadat we ze meerdere malen genaaid hebben. Zoiets?
pi_202608849
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 23:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
OMT leden zijn eigenlijk vleesetende planten en hebben het voorzien op onze kinderen, wist je dat niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:13:06 #220
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_202608886
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Of……

Je kijkt gewoon niet meer naar dat soort drek. Geen aandacht geven aan de fearmongers.

Fuck em.
Life’s too short. :)
DIT. Helemaal klaar mee.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:14:06 #221
472044 Ghost_Buster
pi_202608890
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef Emmerdeur het volgende:
Fijn hoor die omicron(voor pfizer dan iig)
En booster samen met pil en dan ook eerder de 4e
En dan herziening voor nieuw vaccin
Dat wordt een lang feest -O-
[..]
https://www.independent.c(...)micron-b1972621.html
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss.... :)
pi_202608904
Even een samenvatting van hoe ik het zie, zijn er veel 60- overleden aan dit virus in bijna 2 jaar? Ik geloof het niet als je kijkt naar de bevolking, degenen die ziek worden en in ziekenhuis belanden over het algemeen zijn 60+ en degenen die sterven gemiddeld 70+ toch? Dat is in ieder geval wat ik uit de cijfers haal die ik kan vinden en tuurlijk liggen er ook wat jongere mensen in ziekenhuis en de IC wat bij iedere uitbraak van een virus gebeurt toch?

De ziekenhuizen lopen over roepen ze? Ik weet niet hoe het in de ziekenhuizen precies is qua personeelsbezetting maar begreep de grote thuiszorg organisaties zitten met 25% ziekteverzuim en niet vanwege Covid...

Zijn er geen heel andere dingen aan de hand dan Covid?

De wereld op slot gooien voor een virus waarvan we nu weten welke leeftijdsgroepen of risico groepen een gevaar lopen?

Ja is kut als je in die groep zit, maar voor we het wisten hielden we een grote groep gevangen om een kleine groep te beschermen. Is het niet eens tijd dat die kleine groep zich gaan beschermen na 2 jaar zodat de wereld weer kan adememen? Of is dat juist niet wat de grote macht wil?

Ik zie het zo, democratie is toch vrijheid voor de grootste groep?
Lach met een schone bips
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:17:40 #223
472044 Ghost_Buster
pi_202608913
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:07 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]

@:tijger_m @:trein2000
Aha, die Marion Koopmans weer. één van de OMT-leden die nu multimiljonair is sinds vorig jaar, door aandelen en patenten op o.a. de pcr-test. Maar verder totaal geen belangenverstrengeling hoor, neeeee.... :|W
_O-
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:20:32 #224
472044 Ghost_Buster
pi_202608926
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:07 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]

@:tijger_m @:trein2000
Maar die "grote gevolgen"zullen vermoedelijk uitblijven, omdat de belangen te groot zijn. Alleen het patent van de PCR-test zelf is al goed voor 200 miljard euro. Kun je nagaan wat de patenten van de vaccins opleveren en de aandelen pharma.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:04 #225
472044 Ghost_Buster
pi_202608938
dubbel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')