Ja. Ik hoop met je mee. Het is niet dat de ziekenhuizen al leeg gestroomd zijn namelijk.quote:Op maandag 13 december 2021 15:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is wel de vraag wat voor reikwijdte Omikron nog heeft zo kort op een gigantische deltapiek en als bijna iedereen boven de 60 net een booster heeft gehad (tegen die tijd). Bijna alle risicogroepen voor Corona zijn de afgelopen periode wel ermee in aanraking gekomen. Het lijkt mij niet aannemelijk dat Omikron mensen opnieuw ziek maakt die het net hebben gehad dus laten we duimen.
En dan rond oud en nieuw:quote:Op maandag 13 december 2021 15:28 schreef capricia het volgende:
Ik las ergens van de week dat rond kerst Omikron het hier over gaat nemen.
Delta heeft nu een R van 0,8. Omikron 2 of zo.
Er is wel redelijk bewijs tegen met het verloop in België en Duitsland die een gelijktijdige golf en piek hadden. Die hebben de ommekeer gehad met mildere maatregelen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar is geen enkel bewijs voor (ook niet tegen overigens). Tegen griep nemen we ook geen maatregelen en dat stijgt ook niet oneindig door. Waarmee ik niet wil zeggen dat maatregelen zinloos zijn maar ik doe niks anders nu eigenlijk dan voor de maatregelen.
Een R van 2 bij het huidige pakket maatregelen? Then we're fucked.quote:Op maandag 13 december 2021 15:28 schreef capricia het volgende:
Ik las ergens van de week dat rond kerst Omikron het hier over gaat nemen.
Delta heeft nu een R van 0,8. Omikron 2 of zo.
Duitsland mildere maatregelen? Die hebben toch 2G op de kerstmarkt enzo.quote:Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er is wel redelijk bewijs tegen met het verloop in België en Duitsland die een gelijktijdige golf en piek hadden. Die hebben de ommekeer gehad met mildere maatregelen.
En zou dat helpen denk je?quote:Op maandag 13 december 2021 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsland mindere maatregelen? Die hebben toch 2G op de kerstmarkt enzo.
Maar die hebben wel maatregelen getroffen toch?quote:Op maandag 13 december 2021 15:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Doet het toch ook niet? Duitsland en België hebben exact dezelfde kentering en die hebben geen avondlockdown nodig gehad
Dat was de vraag niet. Iemand noemde dat mildere maatregelen.. 2G vind ik persoonlijk nogal een heftige maatregel. Waar dan ook.quote:Op maandag 13 december 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En zou dat helpen denk je?
quote:Op maandag 13 december 2021 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onzin.
O schijnt een hoop minder ziekmakend te zijn volgens de initiële berichten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)maand-tijd~ab747924/quote:12:50
De Britse premier Boris Johnson heeft zojuist bekendgemaakt dat de eerste omikronpatiënt in het Verenigd Koninkrijk is overleden, meldt Sky News. Johnson deed zijn uitspraak tijdens een bezoek aan ziekenhuis in Paddington, in het westen van Londen. ,,Helaas zorgt omikron voor ziekenhuisopnames en helaas is bevestigd dat tenminste één patiënt eraan is overleden'', sprak de premier.
,,Ik denk dat het idee dat het op een of andere manier om een mildere versie van het virus gaat iets is dat we opzij moeten zetten en gewoon moeten erkennen dat het zich met een enorme snelheid onder de bevolking verspreidt. Het beste dat we kunnen doen is allemaal onze booster halen.''
Johnson bekendmaking volgt op een verklaring van zorgminister Sajid Javid, die tegen Sky News vertelde dat er 'ongeveer tien' met de omikronvariant besmette personen in een ziekenhuis liggen. De Britse gezondheidsdienst meldde gisteren 1239 nieuwe omikrongevallen, bijna een verdubbeling van een dag eerder. In totaal staat het aantal besmettingen met de virusvariant in het Verenigd Koninkrijk nu op 3137.
Je ziet de laatste week duidelijk een daling, waar we wekenlang boven de 20k per dag zaten, zitten we er nu al een tijdje onder en vandaag zelfs onder de 15k.quote:Op maandag 13 december 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We noteren alsnog 120k besmettingen deze week.. die daling is er wel, maar veels te traag.
Maar je kan er wel nog wel naar de horeca na 17:00 (geloof ik) en ook naar stadions. En nog meer verschillen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar die hebben wel maatregelen getroffen toch?
Of kun jij in België nog boodschappen doen zonder mondkapje?
Ik denk dat in de UK het ook nog niet heeft overgenomen over 12 dagen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zouden wij sterk afwijken van Denemarken en UK?
Het is nog erger dan de vorige golvenquote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit is het beeld op de IC over de regio's:
[ afbeelding ]
Volgens deze fair share verdeling liggen er bijvoorbeeld in Euregio 8 te weinig en in West 5 teveel. Lijkt weinig, maar dit geeft behoorlijke druk op de regio's waar het in korte tijd drukker is geworden
Er wordt niks vrijgegeven. Niemand kan overnemen. LCPSED
En dan presenteer ik nu het pronkstuk van de LCPS, de kliniek:
[ afbeelding ]
Boooh, kijk het goed verdeeld zijn dan52 klinische patiënten te weinig in Oost en 53 teveel in Brabant. Topsysteem dit.
LCPSGoden. Misschien moeten we die gast van het LCPS minister maken ofzo. Wat een held.
Alleen gaat die er wel zijn. Als die nieuwe variant zich niets aantrekt van 'immunteit' zal het een droom blijven.quote:Op maandag 13 december 2021 15:25 schreef zalkc het volgende:
Als we straks ook een duidelijke daling in N-Limburg gaan zien is het wel zeker dat de groepsimmuniteit niet onbereikbaar is. Ik meen het al in Urk en Staphorst te zien de laatste week/
Breek me de bek niet open. Mijn thuistribune stortte in van het aanmoedigen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wel een Max piek over 2 weken. Zeer intiem geweest gister. Tot aan aanraking aan toe. Ratel was stuk.
Ja. Toevallig net toen bekend gemaakt werd dat je ook best thuis kunt testen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je ziet de laatste week duidelijk een daling, waar we wekenlang boven de 20k per dag zaten, zitten we er nu al een tijdje onder en vandaag zelfs onder de 15k.
Ben er van het weekend geweest, mijn conclusie (n=1). Dat helpt geen ene zak. Er wordt meer gesproken over controle dan dat het plaats vind.quote:Op maandag 13 december 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En zou dat helpen denk je?
En de ziekenhuisopnames? Stijgen die nog steeds of zijn mensen thuis doktertje aan het spelen?quote:Op maandag 13 december 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Toevallig net toen bekend gemaakt werd dat je ook best thuis kunt testen.
En uiteindelijk denk ik toch dat het de basismaatregelen zijn die wij Nederlanders pas weer gaan naleven als de kantine om 17:00 dicht moet. En dat je niet meer langs de kant van het veld mag staan.quote:Op maandag 13 december 2021 15:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Toevallig net toen bekend gemaakt werd dat je ook best thuis kunt testen.
Horeca, stadions en sportclubs zijn open tot 11 ipv 5. Toch wel een groot verschil ja. Verder heeft België op geen enkel vlak zwaardere maatregelen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar je kan er wel nog wel naar de horeca na 17:00 (geloof ik) en ook naar stadions. En nog meer verschillen.
Das wel een dingetje ja.quote:Op maandag 13 december 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben er van het weekend geweest, mijn conclusie (n=1). Dat helpt geen ene zak. Er wordt meer gesproken over controle dan dat het plaats vind.
En dan wel daar met mondkapjes lopen op een kerstmarkt, maar b.v. gisteren bij de F1 zaten al die buitenlandse fans gewoon vrolijk zonder mondkap op een tribune te schreeuwen. En die vliegen een dag later gewoon weer terug naar huis.quote:Op maandag 13 december 2021 15:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben er van het weekend geweest, mijn conclusie (n=1). Dat helpt geen ene zak. Er wordt meer gesproken over controle dan dat het plaats vind.
1700 mensen spelen thuis doktertje ja. Met een 'corona-koffer'.quote:Op maandag 13 december 2021 15:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
En de ziekenhuisopnames? Stijgen die nog steeds of zijn mensen thuis doktertje aan het spelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |