abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:22:46 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202608940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:04 schreef galantis het volgende:

[..]
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
Besmettingen worden niet voorkomen, hooguit uitgesteld.

Het doel van maatregelen komt uit het boekje van de opleiding in 1950 dat zegt dat een epidemie kan worden tegengehouden door mensen thuis te houden. Iets dat geldig is voor virussen die zich niet via e lucht(weg) verspreiden.

Ik blijf mij verbazen over de resulterende stupiditeit op grond van argumentatie die experts uitbrengen. Experts die een resultaat verwachten maar dat verder niet kunnen onderbouwen om van nut te zijn om te dienen als voorspelling. Maar goed, wel vaker gemerkt dat mensen graag onder de bezielende indruk raken van experts... want in het slechtste geval kunnen die verweten worden dat ze ongelijk hadden, zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor de eigen (beleids)beslissingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202608943
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.

Wat ik van RS begrepen heb hebben (in dit geval) de moeders het tijdens de zwangerschap niet gehad waardoor ze geen antistoffen doorgeven. Dat zorgt ervoor dat het ziektebeeld veel heftiger is voor de baby.
Klopt groepsimmuniteit is van meerdere dingen afhankelijk hoe groot de immuniteit is in de bevolking zodat we het minder snel door geven, seizoen effect en gedrag. Groepsimmuniteit is niet dat een virus verdwijnt maar meer dat het zich langzamer verspreid en eigenlijk dat het voor de zorg behapbaar is. Voor RSV zijn vooral baby's en kleine kinderen de risicogroepen. Baby's hebben normaal gesproken vaak een pakketje anti-stoffen van de moeder gekregen die tijdens de zwangerschap een keer besmet is geraakt wat nu niet gebeurt is. Toen er in de zomer al een enorme piek was met RSV wist je eigenlijk al dat het in de winter erger zou worden. Maar omdat de focus eigenlijk maar op 1 ding gericht is deze crisis lopen steeds meer virussen uit hun groepsimmuniteit en dan heb ik het nog niet eens over alle andere nevenschade.
  dinsdag 14 december 2021 @ 00:25:48 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202608947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:14 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss.... :)
SARS-Cov-2 is sws niet dodelijk... wat dodelijk is dat het virus bij reeds zieke mensen de cellulaire 'zuurstofbalans' verder verstoort en hun al overwerkte immuunsysteem, de schade van infectie niet kan bolwerken.
Water is ook niet dodelijk tenzij je verzuipt... wat komt omdat je niet (meer) kan zwemmen om adem te kunnen halen.
pi_202609006
Interessante cijfers uit Omicron rapportage Denemarken:

Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.

Dan begrijp ik het boosteren ook wat beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Za op 14-12-2021 00:49:49 ]
pi_202609008
Pdf bovenstaande rapportage:

https://t.co/ZstMAZZ2bd

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 14-12-2021 00:53:56 ]
pi_202609055
twitter

Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.

En als het straks misgaat is de burger weer schuld zeker…
zie email 27 oktober
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:13:12 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202609070
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.

Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.

Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 01:15:19 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202609075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.

Vanaf volgend jaar wordt kinderopvang gratis...... zo begrijp ik.
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
pi_202609092
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:13 schreef Vallon het volgende:

Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.
Er is geen keuze denk ik.

quote:
Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
Eens het gros gevaccineerd of ongevaccineerd heeft vooralsnog gelukkig milde symptomen.

Dat het aantal besmettingen onder gevaccineerden zoveel hoger ligt is wel opmerkelijk, het wordt ook in de VS waargenomen (80% van de Omicron besmettingen betreft volledig gevaccineerden volgens het CDC) .

Weet jij btw of een volledig gevaccineerden na besmetting met Omicron alsnog natuurlijke mucosale immuniteit kan verkrijgen?
pi_202609409
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
pi_202609426
quote:
[ twitter ]

Weer gefopt, hehe. :') Bedenk wel de volgende 2 weken worden kritisch.
pi_202609455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 06:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
We zijn al 2 jaar bezig om de kwetsbare groep te beschermen ten koste van de rest.
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:04:43 #238
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202609477
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.html
[..]
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.
Ja nu ik dit lees. Krom allemaal zeg.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202609645
quote:
[ twitter ]

Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
  dinsdag 14 december 2021 @ 07:55:49 #240
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202609736
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 07:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
Wat een slechte vergelijking.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:00:07 #241
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202609765
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.

Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.

Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!

Waar zijn we mee bezig :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202609780
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
pi_202609793
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
pi_202609804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
pi_202609810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zolang de beloofde besmettelijkheid maar wordt waargemaakt ben ik tevreden 👍
pi_202609827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zodat je kunt genieten van code zwart in de zorg?
pi_202609840
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:00 schreef DonDruiper het volgende:
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.

Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.

Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!

Waar zijn we mee bezig :'(
Waanzin als je hoort dat kinderen naar huis worden gestuurd omdat ze wat aan het hoesten zijn.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:13:55 #248
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202609855
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zo kun je het bekijken, een golf die je niet kunt tegenhouden, verhoogt de kans op een soort fatalistische acceptatie. Alhoewel het niet voorbij onze (nieuwe) regering is om dan iedereen toch in eigen huis op te sluiten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202609866
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 december 2021 01:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Vanaf volgend jaar wordt kinderopvang gratis...... zo begrijp ik.
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
Dat kun je het ook wat makkelijker dichtgooien.
pi_202609919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 08:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
Ah ok, ik snap ‘t. Nouja, we gaan ‘t wel zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')