Besmettingen worden niet voorkomen, hooguit uitgesteld.quote:Op dinsdag 14 december 2021 00:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Besmettingen voorkomen is evident maar daar kan ik ook wel vanalles voor verzinnen. Als je ziet hoe het advies doorgaans 1 op 1 wordt overgenomen komt het proportionaliteitsvraagstuk de facto bij het OMT te liggen. Kwalijke zaak.
Klopt groepsimmuniteit is van meerdere dingen afhankelijk hoe groot de immuniteit is in de bevolking zodat we het minder snel door geven, seizoen effect en gedrag. Groepsimmuniteit is niet dat een virus verdwijnt maar meer dat het zich langzamer verspreid en eigenlijk dat het voor de zorg behapbaar is. Voor RSV zijn vooral baby's en kleine kinderen de risicogroepen. Baby's hebben normaal gesproken vaak een pakketje anti-stoffen van de moeder gekregen die tijdens de zwangerschap een keer besmet is geraakt wat nu niet gebeurt is. Toen er in de zomer al een enorme piek was met RSV wist je eigenlijk al dat het in de winter erger zou worden. Maar omdat de focus eigenlijk maar op 1 ding gericht is deze crisis lopen steeds meer virussen uit hun groepsimmuniteit en dan heb ik het nog niet eens over alle andere nevenschade.quote:Op maandag 13 december 2021 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
RS was er in de zomer afgelopen jaar ook. Ik kan me herinneren dat @:ipa84 dat wel 's uitgelegd heeft. Kwam er volgens mij op neer dat er altijd nog immuniteit in de samenleving is, maar als er zo lang social distancing is geweest, die immuniteit ook weggaat en je dus eigenlijk overnieuw begint met die virussen.
Wat ik van RS begrepen heb hebben (in dit geval) de moeders het tijdens de zwangerschap niet gehad waardoor ze geen antistoffen doorgeven. Dat zorgt ervoor dat het ziektebeeld veel heftiger is voor de baby.
SARS-Cov-2 is sws niet dodelijk... wat dodelijk is dat het virus bij reeds zieke mensen de cellulaire 'zuurstofbalans' verder verstoort en hun al overwerkte immuunsysteem, de schade van infectie niet kan bolwerken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 00:14 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Volgens de WHO is omikron niet dodelijk. Dusss....
Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:
Interessante cijfers uit Omicron rapportage Denemarken:
[ afbeelding ]
Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.
Dan begrijp ik het boosteren ook wat beter.
Vanaf volgend jaar wordt kinderopvang gratis...... zo begrijp ik.quote:Op dinsdag 14 december 2021 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.
En als het straks misgaat is de burger weer schuld zeker…
Er is geen keuze denk ik.quote:Op dinsdag 14 december 2021 01:13 schreef Vallon het volgende:
Het boosteren heeft vooral zin voor kwetsbare personen om de generieke afweer, te (her)activeren zodat die niet verder afneemt en bij eventuele infectie(s), dan voldoende snel is om tot werking te komen.
Eens het gros gevaccineerd of ongevaccineerd heeft vooralsnog gelukkig milde symptomen.quote:Los daarvan is detectie van een virusvariant met een specifieke PCR test, wat zou duiden op 'besmetting', niet gelijk te stellen aan dus ziek worden of daarvan - ernstige - gevolgen ondervinden.
Vaccinatie zelf, zegt hoegenaamd niets over de mate van bescherming, anders dan dat door activering van de (generieke) afweer; een infectie al wordt bestreden voordat die - m.n. bij kwetsbare personen - kan escaleren tot ziekte/gevolgen.
Weer gefopt, hehe.quote:Op dinsdag 14 december 2021 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weken, weken wordt er al voor gepleit en slaat Hugo het in de wind want een weekje geen school is zo erg. En nu, zes dagen van tevoren doen we het toch. Ongelofelijk. Wanbeleid van ongekende proporties.
We zijn al 2 jaar bezig om de kwetsbare groep te beschermen ten koste van de rest.quote:Op dinsdag 14 december 2021 06:35 schreef Nielsch het volgende:
Ah de 70 plus generatie moet weer eens koste wat het kost beschermd worden dus kinderen mogen niet meer naar school. Man man man.
Ja nu ik dit lees. Krom allemaal zeg.quote:Op maandag 13 december 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar ik me heel erg boos over kan maken is dat daar ook weinig aandacht naar uit gaat: https://www.nu.nl/binnenl(...)op-zich-wachten.html
[..]
Het argument dat de kosten relatief hoog zijn voor de meest kwetsbaren in onze samenleving, maar ondertussen wel willen dat kinderen van 5 tot 11 gevaccineerd worden omdat volwassenen niet willen, ik kan er met mijn pet echt niet bij.
Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.quote:Op dinsdag 14 december 2021 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 14 december 2021 07:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Alsof je tijdens het schijten er achter komt dat het rolletje leeg is omdat Hugo die voor je was het laatste velletjes opgebruikt heeft en de rol niet vervangen.... 'shit'.
Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 00:44 schreef Za het volgende:
Interessante cijfers uit Omicron rapportage Denemarken:
[ afbeelding ]
Omicron wordt significant vaker gezien bij volledig gevaccineerden (84%), bij andere varianten ligt die verdeling op ongeveer 50/50.
Dan begrijp ik het boosteren ook wat beter.
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je toch nog niet voldoende data voor? Net als er niet voldoende data is om te stellen dat ie milder is?
Zolang de beloofde besmettelijkheid maar wordt waargemaakt ben ik tevreden 👍quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Uit die data blijkt ook dat het deze variant niet milder is. Net iets meer ziekenhuisopnames dan bij de vorige varianten.
Zodat je kunt genieten van code zwart in de zorg?quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zolang de beloofde besmettelijkheid maar wordt waargemaakt ben ik tevreden 👍
Waanzin als je hoort dat kinderen naar huis worden gestuurd omdat ze wat aan het hoesten zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:00 schreef DonDruiper het volgende:
Ook fijn dat het RS virus weer de kop op steekt doordat we kinderen bij elkaar weg hebben gehouden voor een voor hun ongevaarlijk virus.
Kinderen horen te snotteren en te proesten bij elkaar. Dat heet natuurlijke immuniteit opbouwen.
Nu heb je een snottebelbeleid.
Groene sliert uit je neus? Levensgevaarlijk! Thuis blijven!
Waar zijn we mee bezig
Zo kun je het bekijken, een golf die je niet kunt tegenhouden, verhoogt de kans op een soort fatalistische acceptatie. Alhoewel het niet voorbij onze (nieuwe) regering is om dan iedereen toch in eigen huis op te sluiten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zolang de beloofde besmettelijkheid maar wordt waargemaakt ben ik tevreden 👍
Dat kun je het ook wat makkelijker dichtgooien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 01:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar wordt kinderopvang gratis...... zo begrijp ik.
Wie waarvan dat gaat/moet betalen, is nog in mist gehuld.
Ah ok, ik snap ‘t. Nouja, we gaan ‘t wel zien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klopt. Ik zeg alleen dat uit die data tot nu toe blijkt dat het niet zo is. Zuid Afrika laat weer een ander beeld zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |