abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202600911
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze werkt in het weekend met gehandicapten, dus die kans zit er dan dik in ja.
_O-
pi_202600912
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hmm dat is wel weinig. Nog best druk bij teststraat hier vlakbij. Aantal positieven is ook nog wel hoog
Omdat ze dus dat advies hebben uitgeschreven dat een zelftest 'afdoende' is bij milde klachten. Hierdoor krijg je absurd hoge % positieve meldingen. Daarnaast raak je het zicht op de verspreiding van het virus kwijt door dit beleid, puur en alleen omdat ze het qua capaciteit niet op orde hebben/hadden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 december 2021 @ 16:07:03 #278
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_202600948
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt.
Welke researchers zeggen dat eigenlijk?

Ik volg eigenlijk alleen de WHO , die noemden de opmars van die Omicron variant extreem zorgwekkend.
Ik volg:

https://twitter.com/pieterstreicher Research Associate - IFK - University of Johannesburg
https://twitter.com/BallouxFrancois Director @UGI_at_UCL

en dan kom ik bij die twee voornamelijk door Richard Steenvoorden:

https://twitter.com/Reezyard Bioloog / R&D engineer
pi_202600963
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

^O^ nog geen 50k testen..
Dat positiefpercentage dat maar blijft stijgen geeft je wel te denken.. Zouden andere virussen meer last hebben van de maatregelen dan corona? Dus dat de kans dat luchtwegklachten corona betekenen zo langzamerhand groter wordt?
I'll give you something to do
pi_202600983
Voor de OP straks

Omicron tracker is verplaatst naar:

https://newsnodes.com/omicron_tracker
pi_202601005
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
Dat positiefpercentage dat maar blijft stijgen geeft je wel te denken..
Verandering van testbeleid is daar verantwoordelijk voor. Advies om zelftest te doen bij milde klachten. Is die negatief ga je niet naar de GGD. Dus zie je bij de GGD relatief meer positieven. Niks zorgelijks behalve dat je daarmee één van je indicatoren kwijt bent.
  maandag 13 december 2021 @ 16:12:15 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202601053
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Eind mei pas in Nederland de dominante variant.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten

En deze is bovendien een stuk besmettelijker.
Drie keer volgens de laatst bekende data.
pi_202601118
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daar is geen enkel bewijs voor (ook niet tegen overigens). Tegen griep nemen we ook geen maatregelen en dat stijgt ook niet oneindig door. Waarmee ik niet wil zeggen dat maatregelen zinloos zijn maar ik doe niks anders nu eigenlijk dan voor de maatregelen.
Kan inderdaad net zo goed met de natuurlijke curve van het virus te maken hebben. We gaan er maar vanuit dat de maatregelen resultaat levert; want dan is het logisch dat we een volgende keer ook weer naar maatregelen kunnen grijpen.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:14:56 #284
236264 crew  capricia
pi_202601120
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Eind mei pas in Nederland de dominante variant.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten

En deze is bovendien een stuk besmettelijker.
Ja. Delta hadden we mazzel mee dat het hier een zomer-variant was. Bij Omikron hebben we die mazzel niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202601145
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

Even als voorbeeldje:

[ twitter ]

de verdubbelingstijd van Omikron wordt geschat op 2 - 2,5 dag, dan zit je over 8-10 dagen op bijna de helft Omikron.
Ik zie geen bron, het zal vermoedelijk een schatting betreffen geen vaststelling.

We zullen het zien over 12 dagen.
pi_202601248
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:16 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zie geen bron, het zal vermoedelijk een schatting betreffen geen vaststelling.

We zullen het zien over 12 dagen.
Klik anders even op Emmanuel André.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202601293
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

Vandaag is in België 3% van de besmette mensen besmet met Omicron.

[ twitter ]

België heeft heden totaal 68 vastgestelde Omicron gevallen met 15.000 dagelijkse besmettingen.
pi_202601300
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kan inderdaad net zo goed met de natuurlijke curve van het virus te maken hebben. We gaan er maar vanuit dat de maatregelen resultaat levert; want dan is het logisch dat we een volgende keer ook weer naar maatregelen kunnen grijpen.
Volgens mij hebben we maar een paar keer effect gezien dat één op één terug te leiden was naar maatregelen waarbij ik aan een sterk causaal verband durf te denken. Voorjaar 2020, toen de R abrupt van ~2 naar ~0.6 ging terwijl het grootste deel van de bevolking nog bevattelijk was. En de reactie op dansen-met-Janssen, waar volgens mij @_serial_ ook nog wel zijn twijfels bij heeft.
Maar neem bijvoorbeeld de recente kentering van de cijfers. Sinds 15 november lopen de gemelde besmettingen niet meer op. Nou vertel mij maar eens welke maatregelen dat zijn geweest.
I'll give you something to do
pi_202601303
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

^O^ nog geen 50k testen..
Als je niet test, heb je geen besmettingen.
Als je mensen thuis (met een coronakoffer) laat stikken, heb je geen ziekenhuisopnames.

Gaaf land.
pi_202601307
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 14:48 schreef Momo het volgende:
De Jonge: boosterprikcampagne verder versneld

Het zetten van boosterprikken wordt verder versneld. Dat zegt demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid. Volgens hem werkt een extra prik tegen de omicronvariant van het coronavirus.

"De muur van immuniteit die we hebben opgebouwd lijkt onvoldoende bestand tegen omicron. Maar we zien dat de variant zich wel wat aantrekt van de derde prik", zegt De Jonge, die zich baseert op onderzoek in Groot-Brittannië.

Hóe het vaccinatieprogramma versneld wordt, weet de minister nu nog niet. De Jonge denkt er morgen meer over te kunnen zeggen. "Het RIVM maakt op dit moment een plan van aanpak."
leugens, er is geen personeel!
pi_202601309
quote:
Alsof het niet nog steeds een mildere versie kan zijn; enkel en alleen omdat er nu iemand overleden is aan die specifieke mutatie.
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:25:06 #292
236264 crew  capricia
pi_202601332
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:24 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je niet test, heb je geen besmettingen.
Als je mensen thuis (met een coronakoffer) laat stikken, heb je geen ziekenhuisopnames.

Gaaf land.
Nou nog iets vinden op die oversterfte... :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_202601350
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:22 schreef Jor_Dii het volgende:

Klik anders even op Emmanuel André.
Ga ik straks doen.
Nu even weg.
pi_202601389
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:11 schreef DonDruiper het volgende:
Groeipercentage gaat wel hard! :'(

Of ben ik te vroeg?
hoor dat er een vakantie verbod in de maak is, door die "stealth" omikron
pi_202601436
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:24 schreef galantis het volgende:

[..]
Volgens mij hebben we maar een paar keer effect gezien dat één op één terug te leiden was naar maatregelen waarbij ik aan een sterk causaal verband durf te denken. Voorjaar 2020, toen de R abrupt van ~2 naar ~0.6 ging terwijl het grootste deel van de bevolking nog bevattelijk was. En de reactie op dansen-met-Janssen, waar volgens mij @:_serial_ ook nog wel zijn twijfels bij heeft.
Maar neem bijvoorbeeld de recente kentering van de cijfers. Sinds 15 november lopen de gemelde besmettingen niet meer op. Nou vertel mij maar eens welke maatregelen dat zijn geweest.
Die allereerste lockdown heeft waarschijnlijk wel geholpen ja; al is zelfs dat enigszins onzeker, omdat de cijfers achteraf gezien blijkbaar al langzaam aan het dalen waren op het moment dat de maatregelen ingingen. Die initiële daling was er al te snel na het invoeren van de maatregelen. Ik denk alleen dat het des te sneller is gegaan door die maatregelen toen ja; toen iedereen zich ook echt hield aan de basis maatregelen; mensen namen het serieuzer.
  maandag 13 december 2021 @ 16:34:25 #296
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_202601488
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:24 schreef Confetti het volgende:
:|W
pi_202601526
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]
hoor dat er een vakantie verbod in de maak is, door die "stealth" omikron
Die "stealth" Omicron houdt volgens mij alleen maar in dat je niet makkelijk kunt herkennen dat 't Omicron is, je PCR slaat nog steeds wel positief uit. Je moet (complexer) sequencen om dat te herkennen, maar het is niet alsof je ineens negatief test.
pi_202601532
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
Denk-leider Azarkan ging na positieve coronatest toch naar Kamerdebat

Farid Azarkan, partijleider en fractievoorzitter van Denk, heeft in maart van dit jaar de coronaregels geschonden. Azarkan was positief getest maar ging desondanks naar de installatie van de nieuwe Tweede Kamer. Ook nam hij deel aan het daaropvolgende debat over de positie van demissionair premier Mark Rutte.

Azarkan negeerde daarmee de toen geldende coronaregels, die voorschreven dat hij tien dagen in quarantaine moest of na vijf dagen opnieuw een test moest doen. Hij ging al na drie dagen naar de Kamer.

Dat blijkt uit whatsappgesprekken tussen de fractieleden van Denk en een medewerker, die Nieuwsuur in bezit heeft. Verschillende bronnen bevestigen het. Denk zegt dat de partij "vanwege de privacy en de veiligheid van onze Kamerleden nooit commentaar geeft op medische gegevens". "Wel kunt u ervan verzekerd zijn dat we altijd verantwoord handelen conform consultaties met huisarts en de GGD."

De GGD laat desgevraagd weten dat in die tijd het advies gold om minimaal vijf dagen in quarantaine te gaan, ook als iemand geen klachten had.

Kabinet gaat onverantwoord om met coronaregels.
Whatsapp Farid Azarkan

Afgelopen anderhalf jaar hadden meer politici moeite met het naleven van de coronaregels. Zo moest minister Ferd Grapperhaus (Justitie) excuses aanbieden nadat op zijn huwelijk de anderhalvemeterregel niet altijd was aangehouden. En Forum voor Democratie-fractievoorzitter Thierry Baudet kwam in het nieuws omdat hij coronagerelateerde klachten had, maar zich niet liet testen. Voormalig minister Ank Bijleveld (Defensie) kreeg kritiek omdat zij vorig jaar met Kerst een kerkdienst bezocht, nadat het kabinet had opgeroepen die online te volgen.
Besmettingshaard

Verschillende bronnen bevestigen dat er direct na de verkiezingen van 17 maart binnen Denk een corona-uitbraak was. Nederland zat toen midden in de derde golf van de coronacrisis, met een gedeeltelijke lockdown met een avondklok, gesloten horeca en hoger onderwijs en winkelen alleen op afspraak.

Na de verkiezingen kreeg Denk in de exitpoll in eerste instantie twee zetels, maar de dag na de verkiezingen werden dat er toch drie. De partij vierde dat met een klein feest, waarna veel medewerkers van Denk besmet raakten.

Ik voel me kiplekker. Gisteren getest en positief.
Whatsapp Farid Azarkan

De gekozen Kamerleden Tunahan Kuzu en Stephan van Baarle testen op 21 maart positief, zo blijkt onder meer uit een whatsapp-conversatie tussen de Kamerleden en een medewerker (in het bezit van Nieuwsuur) Zij gaan daarna in quarantaine.

Als verkenner Kajsa Ollongren op 25 maart corona blijkt te hebben, appt Van Baarle: "We kunnen wel mooi het kabinet voor de bus gooien nu". Azarkan antwoordt: "Kabinet gaat onverantwoord om met coronaregels". Maar juist Azarkan zelf lijkt het niet zo nauw te nemen met die regels.
Verbazing

Een aantal dagen later doet Azarkan opnieuw een test. Op 29 maart appt Azarkan: "Ik voel me kiplekker. Gisteren getest en positief." Een medewerker reageert dat hij aan de griffie zal doorgeven dat Azarkan op 31 maart dus niet bij de installatie van de nieuwe Kamer aanwezig kan zijn. Kuzu antwoordt: "Nog niet" en Azarkan direct daarna "Nog niet doen".

En een paar dagen later is Azarkan inderdaad gewoon aanwezig bij zijn installatie en de volgende dag doet hij volop mee aan het debat over de positie van Rutte. Nieuwsuur heeft whatsappjes ingezien van medewerkers die hierover hun verbazing tonen.

Uiteraard heeft Nieuwsuur Azarkan ook persoonlijk geconfronteerd met de bevindingen. De Denk-leider ontkent niet, maar wil ook niet inhoudelijk op de zaak ingaan.
opsluiten die gast
pi_202601554
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou nog iets vinden op die oversterfte... :+
Capaciteit in Duitsland huren, mensen snel overschrijven. Ondersterfte in NL, oversterfte in DE :P
pi_202601569
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die "stealth" Omicron houdt volgens mij alleen maar in dat je niet makkelijk kunt herkennen dat 't Omicron is, je PCR slaat nog steeds wel positief uit. Je moet (complexer) sequencen om dat te herkennen, maar het is niet alsof je ineens negatief test.
Als er een variant zou zijn die een hele berg false negatives oplevert, dan hebben we natuurlijk wel een enorm probleem. Maar de vraag is ook in hoeverre dat dan nog een SARS-CoV-2 virus is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')