SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Sorry Galantis voor de kaap, het duurde mij te lang.wees niet boos op mij hiervoor.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Ze hadden gewoon moeten aankondigen dat ze het niet gaat doen ipv allemaal onzin te verkopen. Of een stukje eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. Ik kan wel allerlei argumentatie hier zetten maar als het kabinet een stuk onbenullen zijn met allerlei kul argumenten kan ik volstaan met het argument dat het een stel onbetrouwbare kneuzen zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende: Maar dit hadden ze gewoon twee weken terug moeten aankondigen. Die kinderen overleven wel een weekje extra vakantie, maar om het zo kort van te voren te droppen (als het door gaat) is voornamelijk onhandig voor de ouders.
![]()
Of……quote:Op maandag 13 december 2021 19:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Na al 20 maanden deze drek aan te horen zou nu toch iedereen wel met een-gezicht voor RTL zitten.
Je kijkt gewoon niet meer naar dat soort drek. Geen aandacht geven aan de fearmongers.
Fuck em.
Life’s too short.![]()
![]()
De exacte context weet ik niet.quote:
Ze vond het wel lekker om even te benoemen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hopelijk herinneren mensen zich dit als ze weer op de VVD willen stemmen.quote:Op maandag 13 december 2021 19:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik het lastige eraan. Er wordt alles aan gedaan om kerst voor de ene groep ‘leuk’ te laten zijn, door kerst voor de andere groep effectief te cancelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hetgene wat ik het slechtst kan verkroppen is dat dit nergens voor nodig was geweest als die boostercampagne een beetje peper in de billen had. Dan waren alle opa’s en oma’s allang geweest voor de booster.![]()
Fijn hoor die omicron(voor pfizer dan iig)
En booster samen met pil en dan ook eerder de 4e
En dan herziening voor nieuw vaccin
Dat wordt een lang feest
https://www.independent.c(...)micron-b1972621.htmlquote:“A third dose will give very good protection I believe,” Mr Bourla said, adding that treatments such as Pfizer’s oral antiviral pill Paxlovid will help prevent hospitalisations and control Covid during winter.
He had said even earlier that a fourth shot may be needed, but estimated that it would be required only around a year after the third dose. But now, he said that it could be needed sooner.
“With omicron, we need to wait and see because we have very little information. We may need it faster,” he said.
Mr Bourla added that the company was evaluating whether any adjustments were needed to the current vaccine to provide better protection against the omicron variant or other future variants, or whether an entirely different vaccine would be needed to target it.![]()
![]()
De spreiding van patienten lijkt niet geheel ''eerlijk'' te verlopen door het LCPS. Regio Brabant heeft 53 patiënten teveel in de ziekenhuizen liggen, terwijl Regio Oost nog ruimte heeft voor 52 patiënten.
@Lenny_Leonard
weet jij wie deze interne cijfers heeft kunnen lekken? En het lijkt mij een duidelijke zaak dat het FOK! OMT dit eventjes wereldkundig maakt![]()
![]()
Nee juist dankbaar! Ik klikte hem per ongeluk weg dus was hem kwijt en dacht dat ik het halve forum had gesloopt.quote:Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef PinkLow het volgende:
Sorry Galantis voor de kaap, het duurde mij te lang.wees niet boos op mij hiervoor.
I'll give you something to do![]()
Mijn kind groeit op met het idee dat een mondkapje normaal is. Bah.quote:Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef Emmerdeur het volgende:
Dat wordt een lang feest
[..]
https://www.independent.c(...)micron-b1972621.htmlJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Laat ik het erop houden dat ik het zwaar vervelend vind voor de ouders die nu zo kort van te voren alsnog verrast worden. Terwijl dat ook twee weken terug gedaan had kunnen worden. Maar de schoolsluiting (van een weekje) op zich snap ik wel als ze zich zorgen maken om het oplaaien van een nieuwe variant; helemaal met kerst in het vizier.quote:Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon moeten aankondigen dat ze het niet gaat doen ipv allemaal onzin te verkopen. Of een stukje eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. Ik kan wel allerlei argumentatie hier zetten maar als het kabinet een stuk onbenullen zijn met allerlei kul argumenten kan ik volstaan met het argument dat het een stel onbetrouwbare kneuzen zijn.![]()
Lief! Maar ik heb liever dat corona sloopt ipv het forumquote:Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee juist dankbaar! Ik klikte hem per ongeluk weg dus was hem kwijt en dacht dat ik het halve forum had gesloopt.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Ja, maar je mag kerst maar met plus 4 vieren. Dus aan de opa's en oma's geldt vast het dringende verzoek om het dit jaar over te slaan.quote:Op maandag 13 december 2021 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat ik het erop houden dat ik het zwaar vervelend vind voor de ouders die nu zo kort van te voren alsnog verrast worden. Terwijl dat ook twee weken terug gedaan had kunnen worden. Maar de schoolsluiting (van een weekje) op zich snap ik wel als ze zich zorgen maken om het oplaaien van een nieuwe variant; helemaal met kerst in het vizier.
Maar wie weet is dit wel hun laatste kerst. Denk trouwens dat veel mensen toch gewoon kerst vieren zoals ze dit voor corona deden.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Als het over corona gaat zap ik hem steevast weg hoor. Beter voor mijn bloeddruk. Dat dogmatische gelul in de ruimtequote:Op maandag 13 december 2021 19:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of……
Je kijkt gewoon niet meer naar dat soort drek. Geen aandacht geven aan de fearmongers.
Fuck em.
Life’s too short.Hier op COR heb je tenminste een common sense dat meegroeit.
I'll give you something to do![]()
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
En net op dit moment, nu men de scholen graag wat eerder wil sluiten enzo. Wat puur toevallig..quote:Op maandag 13 december 2021 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De exacte context weet ik niet.
Ze vond het wel lekker om even te benoemen.![]()
Bron?quote:Op maandag 13 december 2021 20:07 schreef Complotwappie het volgende:
[ afbeelding ]
@:tijger_m @:trein2000zie email 27 oktober![]()
En daar ligt het probleem. Die kinderen worden er zelf niet heel ziek van, maar nemen het wel mee. En opa en oma komen wel gewoon rustig langs (niet elke opa en oma FYI - ik weet dat er ook een hoop zijn die wel hun verantwoordelijkheid pakken) ondanks de recente persconferentie. Wordt ook niet altijd een zelftest gedaan. Overheid weet prima dat dat gebeurd en dat ze daar niks aan kunnen veranderen. Dus dan maar ingrijpen bij de kinderen.quote:Op maandag 13 december 2021 20:04 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ja, maar je mag kerst maar met plus 4 vieren. Dus aan de opa's en oma's geldt vast het dringende verzoek om het dit jaar over te slaan.
Maar wie weet is dit wel hun laatste kerst. Denk trouwens dat veel mensen toch gewoon kerst vieren zoals ze dit voor corona deden.![]()
De Andere Krantquote:(zie ik nu - wist niet dat die geprinte uitgave hebben), maar lees nu ook hier:
https://www.vanityfair.co(...)us-research-in-wuhan
https://nypost.com/2021/1(...)is-repeated-denials/
Al van even terug overigens“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Maar er kan toch niemand verbaasd zijn over de zoveelste draai in Den Haag? Dit ad hoc beleid zien we nu al 22 maanden, elke keer weer is men 'overvallen' door de ontwikkelingen, zelfs als die met 200 per uur, neonlichten en getelefoneerd onze kant op komen.![]()
Martijn Bloem?quote:
De Andere Krant.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zie dus helemaal niets in die preventieve maatregelen. Wat hoopt men daarmee te bereiken? De boel vertragen met welgeteld 1 dag ofzo? Nu zou omikron reden zijn om scholen te sluiten, terwijl ze in januari gewoon weer open zijn? Ik volg dit niet. Als omikron een echt gevaar is dan slaat dit nog geen deuk in een pakje boter. En als het dat niet is dan is een sluiting ook nergens voor nodig.quote:Op maandag 13 december 2021 20:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat ik het erop houden dat ik het zwaar vervelend vind voor de ouders die nu zo kort van te voren alsnog verrast worden. Terwijl dat ook twee weken terug gedaan had kunnen worden. Maar de schoolsluiting (van een weekje) op zich snap ik wel als ze zich zorgen maken om het oplaaien van een nieuwe variant; helemaal met kerst in het vizier.I'll give you something to do![]()
Totaal niet, neemt niet weg dat het wel weer enorm ergeniswekkend is.quote:Op maandag 13 december 2021 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar er kan toch niemand verbaasd zijn over de zoveelste draai in Den Haag? Dit ad hoc beleid zien we nu al 22 maanden, elke keer weer is men 'overvallen' door de ontwikkelingen, zelfs als die met 200 per uur, neonlichten en getelefoneerd onze kant op komen.![]()
Wij van WC eend...quote:Op maandag 13 december 2021 20:00 schreef Emmerdeur het volgende:
Dat wordt een lang feest
[..]
https://www.independent.c(...)micron-b1972621.html
Voor jonge gezonde mensen is het echt wel klaar na een eventuele booster. Wat maakt het uit als je wat ziek wordt en niet in het ziekenhuis komt?
Het moet straks gewoon net zoals de griepprik, maar ga niet voor ieder individu het zo doen. En bovendien daar repressief mee gaan doen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En de pleuris is nog niet uitgebroken en fauci zit nog op post. Ook weer klaar.quote:Op maandag 13 december 2021 20:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De Andere Krant(zie ik nu - wist niet dat die geprinte uitgave hebben), maar lees nu ook hier:
https://www.vanityfair.co(...)us-research-in-wuhan
https://nypost.com/2021/1(...)is-repeated-denials/
Al van even terug overigenszie email 27 oktober![]()
"Een weekje eerder dicht" wordt natuurlijk weer langzaam opgerekt naar "we houden ze met deze stijgende/te hoge/niet ver genoeg gedaalde cijfers toch nog even twee weekjes langer dicht", en dan nog iets langer, en uiteindelijk missen kinderen weer maanden school.quote:Op maandag 13 december 2021 20:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Nu zou omikron reden zijn om scholen te sluiten, terwijl ze in januari gewoon weer open zijn?![]()
Na 0 prikken was het eigenlijk al klaar voor 'jonge gezonde mensen'. Door de overheidspropaganda, de leugens van Pfizer en vele witte jassen is hun wijs gemaakt dat ze het voor 'anderen' moeten doen.quote:Op maandag 13 december 2021 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij van WC eend...
Voor jonge gezonde mensen is het echt wel klaar na een eventuele booster. Wat maakt het uit als je wat ziek wordt en niet in het ziekenhuis komt?
Het moet straks gewoon net zoals de griepprik, maar ga niet voor ieder individu het zo doen. En bovendien daar repressief mee gaan doen.
Nu blijkt dat die vaccins geen ene bal of verwaarloosbaar verschil uitmaken voor de verspreiding. Maar de Staat blijft je in een hoek duwen met einddata voor QR-codes. Ook als je 20 bent.
Pure kwaadaardigheid.![]()
Ja, daar heb je ook gelijk in, al had dat wel iets meer damage gegeven. Maar het idee van vier of vijf of zes boosters voor jan en alleman is echt totale onzin.quote:Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Na 0 prikken was het eigenlijk al klaar voor 'jonge gezonde mensen'. Door de overheidspropaganda, de leugens van Pfizer en vele witte jassen is hun wijs gemaakt dat ze het voor 'anderen' moeten doen.
Nu blijkt dat die vaccins geen ene bal of verwaarloosbaar verschil uitmaken voor de verspreiding. Maar de Staat blijft je in een hoek duwen met einddata voor QR-codes. Ook als je 20 bent.
Pure kwaadaardigheid.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Denk je echt? Thuisonderwijs is dan de uitkomst. Maar liever fysiek onderwijs.quote:Op maandag 13 december 2021 20:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
"Een weekje eerder dicht" wordt natuurlijk weer langzaam opgerekt naar "we houden ze met deze stijgende/te hoge/niet ver genoeg gedaalde cijfers toch nog even twee weekjes langer dicht", en dan nog iets langer, en uiteindelijk missen kinderen weer maanden school.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Het geforceerde "we doen het met zijn allen" is wel een enorme irritatie geworden ja als blijkt dat het gros van de maatregelen de pijn bij de niet risicogroep legt. Vanmiddag zag ik op de matrix borden ook al weer de "Blijf zoveel mogelijk thuis, samen tegen corona" mededeling, om te kotsen.quote:Op maandag 13 december 2021 20:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Na 0 prikken was het eigenlijk al klaar voor 'jonge gezonde mensen'. Door de overheidspropaganda, de leugens van Pfizer en vele witte jassen is hun wijs gemaakt dat ze het voor 'anderen' moeten doen.
Pure kwaadaardigheid.
Begin eerst eens met een vaccinatieplicht voor 50+ als je wat wil bereiken.![]()
Thuisonderwijs is een aanfluiting voor het basisonderwijs.quote:Op maandag 13 december 2021 20:22 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Denk je echt? Thuisonderwijs is dan de uitkomst. Maar liever fysiek onderwijs.![]()
Een ‘boosterprik’ is toch gewoon een normale vaccinatie met een andere naam? Ipv sluiten kunnen ze daar ook die boosterprik gaan aanbieden, blijkbaar is er veel vraag naar?quote:![]()
Alleen administratief.quote:Op maandag 13 december 2021 20:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzonder. Is een boosterdosis anders dan een 1e of 2e prik?![]()
Dit gebeurt er als je een land laat besturen door bureaucraten.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Maar dat geldt natuurlijk voor de gehele maatschappij; alle maatregelen eigenlijk.quote:Op maandag 13 december 2021 20:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie dus helemaal niets in die preventieve maatregelen. Wat hoopt men daarmee te bereiken? De boel vertragen met welgeteld 1 dag ofzo? Nu zou omikron reden zijn om scholen te sluiten, terwijl ze in januari gewoon weer open zijn? Ik volg dit niet. Als omikron een echt gevaar is dan slaat dit nog geen deuk in een pakje boter. En als het dat niet is dan is een sluiting ook nergens voor nodig.![]()
Dat lijkt me niet heel zorgvuldig.quote:Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een ‘boosterprik’ is toch gewoon een normale vaccinatie met een andere naam? Ipv sluiten kunnen ze daar ook die boosterprik gaan aanbieden, blijkbaar is er veel vraag naar?![]()
Je zou bijna denken van wel. Echt een gevalletje "computer says no" dit. Altijd in Nederland.quote:Op maandag 13 december 2021 20:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Bijzonder. Is een boosterdosis anders dan een 1e of 2e prik?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Je schrijft ‘bezigheidstherapie’ verkeerd.quote:Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Thuisonderwijs is een aanfluiting voor het basisonderwijs.zie email 27 oktober![]()
Zeg, dat is niet zorgvuldig hè? En bovendien not invented here.quote:Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een ‘boosterprik’ is toch gewoon een normale vaccinatie met een andere naam? Ipv sluiten kunnen ze daar ook die boosterprik gaan aanbieden, blijkbaar is er veel vraag naar?zie email 27 oktober![]()
Nee, dat kan niet. En nu weer doorlopen graag.quote:Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een ‘boosterprik’ is toch gewoon een normale vaccinatie met een andere naam? Ipv sluiten kunnen ze daar ook die boosterprik gaan aanbieden, blijkbaar is er veel vraag naar?![]()
Oh sorry, ik ga mn hoek wel inquote:Op maandag 13 december 2021 20:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. En nu weer doorlopen graag.![]()
![]()
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op maandag 13 december 2021 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij van WC eend...
Het moet straks gewoon net zoals de griepprik, maar ga niet voor ieder individu het zo doen. En bovendien daar repressief mee gaan doen.![]()
![]()
Snap niet zo goed wat jouw probleem is.. Marc van Ranst post het ook vanavond dat België inmiddels 3% Omicron detecteert en het zeer snel groeiende is (10 dagen geleden nog maar 0,3%). Heb je nog meer bronnen nodig die binnen je straatje passen?quote:Op maandag 13 december 2021 20:35 schreef Za het volgende:
[..]
Done. Aan wat precies wat hij schrijft hecht je waarde?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ligt helemaal aan de docent en de groep. Een groep 8 is makkelijker online les te geven dan een 3quote:Op maandag 13 december 2021 20:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Thuisonderwijs is een aanfluiting voor het basisonderwijs.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Dit dus.quote:Corona blijft, nu is het tijd voor het echte debat
Burgers en bedrijven moeten er serieus rekening mee houden dat corona voor langere tijd het leven blijft beheersen. Het is aan de politiek om te komen met een plan voor de lange termijn dat de moeilijke vragen niet uit de weg gaat. 'Het is een maatschappelijke crisis met een gezondheidscomponent, en niet andersom.'
Van de vijf scenario's voor het verdere verloop van de coronapandemie, die wetenschappers van de WRR en de KNAW in september nog presenteerden, kan het kabinet er één alvast wegstrepen: dat op korte termijn het virus wordt uitgebannen en de samenleving terugkeert naar normaal.
Dat besef is inmiddels ook neergedaald in Den Haag. Dinsdag komt demissionair zorgminister Hugo de Jonge met een brief aan de Tweede Kamer over de aanpak van de coronacrisis komende winter én daarna. Ondertussen praten de sociale partners met het kabinet over virusbeheersing zonder lockdowns.
Dat werd eens tijd, vinden critici binnen én buiten de Kamer. Al sinds vorig voorjaar klinkt de roep om een visie voor de lange termijn. Bijna twintig maanden slingert Nederland tussen versoepeling en lockdown en steeds zou de regering zich weer hebben laten verrassen door het virus.https://fd.nl/politiek/14(...)t-komen-uml1cahSFojVSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Groep 8 zal wel een tikkie beter gaan dan de lagere groepen. Het blijft echter een slap aftreksel van fysiek onderwijs.quote:Op maandag 13 december 2021 20:41 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de docent en de groep. Een groep 8 is makkelijker online les te geven dan een 3![]()
Afgehaakt bij camera’s met gezichtsherkenning.quote:Op maandag 13 december 2021 20:47 schreef nostra het volgende:
Dit dus.
[..]
https://fd.nl/politiek/14(...)t-komen-uml1cahSFojV
zie email 27 oktober![]()
Nope, doei.quote:En dat mag van de Maastrichtse hoogleraar best ver gaan. Bijvoorbeeld door camera's met gezichtsherkenning op te hangen in uitgaansgelegenheden, die bij een uitbraak worden uitgelezen om aanwezigen te kunnen opgespoord en hen te manen zich te laten testen of isoleren. Groot: 'Uiteraard met allerlei waarborgen voor de privacy. Maar uiteindelijk zullen zulke ingrepen nodig zijn om het virus onder controle te krijgen en de impact op de samenleving zo klein mogelijk te houden.'![]()
Ik krijg echt de rillingen over mijn rug van dit soort teksten:quote:Op maandag 13 december 2021 20:47 schreef nostra het volgende:
Dit dus.
[..]
https://fd.nl/politiek/14(...)t-komen-uml1cahSFojVquote:En dat mag van de Maastrichtse hoogleraar best ver gaan. Bijvoorbeeld door camera's met gezichtsherkenning op te hangen in uitgaansgelegenheden, die bij een uitbraak worden uitgelezen om aanwezigen te kunnen opgespoord en hen te manen zich te laten testen of isoleren. Groot: 'Uiteraard met allerlei waarborgen voor de privacy. Maar uiteindelijk zullen zulke ingrepen nodig zijn om het virus onder controle te krijgen en de impact op de samenleving zo klein mogelijk te houden.'![]()
Dat klopt, ze citeren een hele waaier van meningen en aangedragen oplossingen; daar lijkt me niet zoveel mis mee. Dat die denkrichting überhaupt bestaat vind ik tegelijkertijd verschrikkelijk eng.quote:Op maandag 13 december 2021 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afgehaakt bij camera’s met gezichtsherkenning.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
In mijn geval (even opscheppen haha) ging het heel goed, deden de kinderen het fantastisch (op een enkeling na, maar die deed in de klas ook niet goed mee) en waren de ouders ook enthousiast. Sommige werden echt beter. Was een drukke klas en nu had iedereen de rust. (Was inderdaad een hogere groep) maar dit zal absoluut niet overal zo zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Groep 8 zal wel een tikkie beter gaan dan de lagere groepen. Het blijft echter een slap aftreksel van fysiek onderwijs.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Hier ook hoor.quote:Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef PinkLow het volgende:
[..]
In mijn geval (even opscheppen haha) ging het heel goed, deden de kinderen het fantastisch (op een enkeling na, maar die deed in de klas ook niet goed mee) en waren de ouders ook enthousiast. Sommige werden echt beter. Was een drukke klas en nu had iedereen de rust. (Was inderdaad een hogere groep) maar dit zal absoluut niet overal zo zijn.
Alles is omhoog gegaan tijdens de vorige schoolsluiting."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar diegene die niet goed meededen, zakte wel heel snel en hard in niveau. Bij jullie ook?quote:Op maandag 13 december 2021 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier ook hoor.
Alles is omhoog gegaan tijdens de vorige schoolsluiting.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
quote:Op maandag 13 december 2021 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afgehaakt bij camera’s met gezichtsherkenning.quote:Drie keer is scheepsrechtquote:Op maandag 13 december 2021 20:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg echt de rillingen over mijn rug van dit soort teksten:
[..]
zie email 27 oktober![]()
De 1500 pop was op, die moest weer bijgevuld wordenquote:Op maandag 13 december 2021 19:47 schreef DonDruiper het volgende:
Koopmans heeft het over long covid en ernstige complicaties bij jonge kinderen op RTL nieuws.
Wanneer. Stopt. De. Fearporn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zeker als je het gaat combineren. eID voor je vaccinatiebewijs, QR code automatisch onbruikbaar maken en hop, kan niets anders meer dan testen.quote:Op maandag 13 december 2021 20:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, ze citeren een hele waaier van meningen en aangedragen oplossingen; daar lijkt me niet zoveel mis mee. Dat die denkrichting überhaupt bestaat vind ik tegelijkertijd verschrikkelijk eng.
Dan ga je ‘s avonds stappen, volgende dag blijf je thuis en kom je bij, ga ja naar je werk en doet je QR code het niet meer.
Tel daarbij op dat gezichtsherkenning racistisch is (onbedoeld, maar het herkend mensen met een donkere huid veel slechter). Gezichtsherkenning klinkt heel hip, maar het staat echt nog in de kinderschoenen. Ik mis AI, Machine Learning, NLP en Big Data nog als onderdeel van de voorstellen om de pandemie te bestrijden.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2021 20:57:22 ]![]()
Oke fijne avond nog, ik duik mijn bed in. Wekker gaat om 0600 (zucht).Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
quote:Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker als je het gaat combineren. eID voor je vaccinatiebewijs, QR code automatisch onbruikbaar maken en hop, kan niets anders meer dan testen.
Dan ga je ‘s avonds stappen, volgende dag blijf je thuis en kom je bij, ga ja naar je werk en doet je QR code het niet meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die zijn vaker naar school geroepen en hebben ook online extra ondersteuning gekregen.quote:Op maandag 13 december 2021 20:54 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Maar diegene die niet goed meededen, zakte wel heel snel en hard in niveau. Bij jullie ook?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Precies dat. Ik ben echt heel benieuwd naar de discussie die onvermijdelijk volgen gaat en welke beleidskeuzes er, nu er ook eindelijk een kabinet is, gemaakt gaan worden. Benieuwd, maar ergens ook gewoon bang.quote:Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker als je het gaat combineren. eID voor je vaccinatiebewijs, QR code automatisch onbruikbaar maken en hop, kan niets anders meer dan testen.
Dan ga je ‘s avonds stappen, volgende dag blijf je thuis en kom je bij, ga ja naar je werk en doet je QR code het niet meer.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Toen volgde ik het ook niet meer. Uitgaansgelegenheden? Wat zijn dat?quote:Op maandag 13 december 2021 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Afgehaakt bij camera’s met gezichtsherkenning.I'll give you something to do![]()
Slaap goed!quote:Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef PinkLow het volgende:
Oke fijne avond nog, ik duik mijn bed in. Wekker gaat om 0600 (zucht)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Truste! Zes uur opstaan in deze periode is geen pretje!quote:Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef PinkLow het volgende:
Oke fijne avond nog, ik duik mijn bed in. Wekker gaat om 0600 (zucht).When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Zo'n hele opgetuigde infrastructuur krijgt je ook amper meer weg als het er eenmaal is, ook een kwestie van tijd dan tot een Ivo of Ferd-achtige op Justitie z'n kans grijpt om (al dan niet heimelijk) de technologie voor andere zaken te gebruiken. Nooit aan beginnen.quote:Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tel daarbij op dat gezichtsherkenning racistisch is (onbedoeld, maar het herkend mensen met een donkere huid veel slechter). Gezichtsherkenning klinkt heel hip, maar het staat echt nog in de kinderschoenen. Ik mis AI, Machine Learning, NLP en Big Data nog als onderdeel van de voorstellen om de pandemie te bestrijden.![]()
Sterkte!quote:Op maandag 13 december 2021 20:55 schreef PinkLow het volgende:
Oke fijne avond nog, ik duik mijn bed in. Wekker gaat om 0600 (zucht).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar u bent toch ook voor het aanpakken van kinderverkrachters en terroristen?quote:Op maandag 13 december 2021 21:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zo'n hele opgetuigde infrastructuur krijgt je ook amper meer weg als het er eenmaal is, ook een kwestie van tijd dan tot een Ivo of Ferd-achtige op Justitie z'n kans grijpt om (al dan niet heimelijk) de technologie voor andere zaken te gebruiken. Nooit aan beginnen.
Of de belastingdienst, ANPR zegt u niets?zie email 27 oktober![]()
Dat is een prima voorbeeld inderdaad.quote:Op maandag 13 december 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of de belastingdienst, ANPR zegt u niets?
"de camera's worden niet voor andere doeleinden gebruikt"
"haha, doen we toch"![]()
Maar u bent toch ook voor aanpak van belastingfraude?quote:Op maandag 13 december 2021 21:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is een prima voorbeeld inderdaad.
"de camera's worden niet voor andere doeleinden gebruikt"
"haha, doen we toch"zie email 27 oktober![]()
Ik heb geen probleem.quote:Op maandag 13 december 2021 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap niet zo goed wat jouw probleem is.. Marc van Ranst post het ook vanavond dat België inmiddels 3% Omicron detecteert en het zeer snel groeiende is (10 dagen geleden nog maar 0,3%). Heb je nog meer bronnen nodig die binnen je straatje passen?
Dat verhaal klopt gewoon niet, dat zijn speculaties en gewoonweg ONMOGELIJK wanneer je nagaat hoeveel Delta er nog rondgaat.
Wat moet ik met al deze fantasten?
Omicron dominant met kerst, no way, see you in 12 dagen.![]()
Dat hebben we gezien hoe goed dat werkte met de toeslagenaffaire. Vroeg of laat gaat het mis met dit soort dingen en dan heb je een berg shit waar je u tegen zegt. Dit is gewoon wind in de zeilen voor de populistische partijen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar u bent toch ook voor aanpak van belastingfraude?![]()
Maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat geldt trouwens ook voor corona.quote:Op maandag 13 december 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar u bent toch ook voor aanpak van belastingfraude?![]()
Het klopt niet dat Omicron 3% van de besmettingen is in België momenteel? En in Denemarken klopt het ook niet dat het deze week dominant wordt? Allemaal gestoeld op onderbuikgevoel en gespeculeer?quote:Op maandag 13 december 2021 21:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem.
Dat verhaal klopt gewoon niet, dat zijn speculaties en gewoonweg ONMOGELIJK wanneer je nagaat hoeveel Delta er nog rondgaat.
Omicron dominant met kerst, no way, see you in 12 dagen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Andersom hè.quote:Op maandag 13 december 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar u bent toch ook voor het aanpakken van kinderverkrachters en terroristen?
Of de belastingdienst, ANPR zegt u niets?
Oh je bent er geen voorstander van? Bent u een sympathisant van terroristen? Bent u er zelf één? Maar even goed in de gaten houden!![]()
Kun je eigenlijk door Delta en Omikron tegelijkertijd besmet worden?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee.quote:Op maandag 13 december 2021 21:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Het klopt niet dat Omicron 3% van de besmettingen is in België momenteel?Nee klopt ook niet.quote:En in Denemarken klopt het ook niet dat het deze week dominant wordt?Gewoon BS zou ik zeggen.quote:Allemaal gestoeld op onderbuikgevoel en gespeculeer?![]()
In theorie mischien wel, in de praktijk lijkt mij dat extreem onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 13 december 2021 21:12 schreef capricia het volgende:
Kun je eigenlijk door Delta en Omikron tegelijkertijd besmet worden?![]()
Die kans is zeer gering, zo goed als 0.quote:Op maandag 13 december 2021 21:12 schreef capricia het volgende:
Kun je eigenlijk door Delta en Omikron tegelijkertijd besmet worden?![]()
Is perfect!quote:Op maandag 13 december 2021 20:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Truste! Zes uur opstaan in deze periode is geen pretje!
De dag stopt toch praktisch om 17:00u
De overheid zorgt goed voor u.Go hard or go home![]()
https://www.trouw.nl/opin(...)&utm_source=facebook
Lees dit eens voordat je je “oppepprikje” gaat halen.![]()
Ah. U sympathiseert met fraudeurs! Dus u bent fraudeur!quote:Op maandag 13 december 2021 21:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar het doel heiligt niet alle middelen. En dat geldt trouwens ook voor corona.
Mvg,
Ferdzie email 27 oktober![]()
Kom je over 12 dagen wel rapport uitbrengen?quote:Op maandag 13 december 2021 21:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem.
Wat moet ik met al deze fantasten?
Omicron dominant met kerst, no way, see you in 12 dagen.Go hard or go home![]()
Ja daag.quote:Op maandag 13 december 2021 21:18 schreef quirina het volgende:
Lees dit eens voordat je je “oppepprikje” gaat halen.
Ik moet wel op wintersport kunnen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het begint me te duizelen allemaal, maar het lijkt me dat gevaccineerden geen natuurlijke immuniteit kunnen opbouwen wanneer besmet door de milde Omicron variant, en dat is zonde.quote:Op maandag 13 december 2021 21:18 schreef quirina het volgende:
Lees dit eens voordat je je “oppepprikje” gaat halen.![]()
GGD-GHOR benadrukt dat de selectie zorgvuldig moet gebeuren, vanwege wet- en regelgeving. "Je moet wel kijken of mensen bevoegd en bekwaam zijn om aan de slag te gaan", zegt een woordvoerder.
"Het gaat om medische handelingen, maar daarnaast om privacygevoelige gegevens. Daar moet je voorzichtig mee zijn." Bovendien moeten de vraag en het aanbod in de verschillende regio's met elkaar overeenkomen. Daarom worden nu gesprekken gevoerd tussen lokale en regionale organisaties en de regionale GGD's.
Alleen deze tekst al over het inzetten van alle vrijwilligers die willen meeprikken met de boosters. Eerst gaan allerlei organisaties met elkaar in gesprek over de inzet en worden alle mensen geselecteerd, en in maart kunnen ze eens aan de slag??Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
De krantenkoppen 'Omicron nu dominant in Nederland!!!' zullen we vanzelf tegemoet zien over 12 dagen als ik Jor_Dii moet geloven.quote:Op maandag 13 december 2021 21:19 schreef Noek het volgende:
Kom je over 12 dagen wel rapport uitbrengen?
Dus daar hoef ik geen rapport over uit te brengen (logisch gezien is het onmogelijk Noek).![]()
De vraag is of het wat betekent als Omikron dominant is. Als heel veel mensen Corona hebben maar het aantal zieken niet navenant toeneemt... is er niks aan het handje.quote:Op maandag 13 december 2021 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
De krantenkoppen 'Omicron nu dominant in Nederland!!!' zullen we vanzelf tegemoet zien over 12 dagen als ik Jor_Dii moet geloven.
Dus daar hoef ik geen rapport over uit te brengen (logisch gezien is het onmogelijk Noek).Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
We hadden het over België en Denemarkenquote:Op maandag 13 december 2021 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
De krantenkoppen 'Omicron nu dominant in Nederland!!!' zullen we vanzelf tegemoet zien over 12 dagen als ik Jor_Dii moet geloven.
Dus daar hoef ik geen rapport over uit te brengen (logisch gezien is het onmogelijk Noek).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee dat hadden we niet.quote:Op maandag 13 december 2021 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:
We hadden het over België en Denemarken[/url]
[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 13-12-2021 21:46:46 ]![]()
Je haalt vanalles door elkaar. Het ging om de berichtgeving over België die 3% Omicron melden waarvan jij zegt dat het onmogelijk waar kan zijn. Het is me wel duidelijk wat je probeert te doen.quote:Op maandag 13 december 2021 21:41 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat hadden we niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De discussie ging over Omicron die hier dominant zou zijn met Kerstmis.quote:Op maandag 13 december 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Je haalt vanalles door elkaar. Het ging om de berichtgeving over België die 3% Omicron melden waarvan jij zegt dat het onmogelijk waar kan zijn. Het is me wel duidelijk wat je probeert te doen.
Ik zei eerder medio-eind januari.
Toen kwam jij met: Waarom zouden wij sterk afwijken van Denemarken en de UK?
Vervolgens haal je België erbij, een grote warboel van deflectie van je eerste uitspraak.
Al je posts zijn nog na te lezen.
Wat is nu eigenlijk je standpunt, en over welk land precies?![]()
Keep the fear running.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: