abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202378149

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
  zondag 28 november 2021 @ 14:36:30 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202378161
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is vooral verdrietig dat we nu 2 jaar onderweg zijn er komen alleen maar meer regels ipv minder. Het einde van de crisis is ook nog eens volledig uit het zicht geraakt.
Dit is wat de meeste West-Europese regeringen verstaan onder 'leven met het virus'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202378168
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik geloof niet dat die nieuwe strain op natuurlijke wijze 32 mutaties kan bevatten, daar kan ik met mijn hoofd niet bij, tenzij verschillende experts het strak gaan uitleggen.
Nouja, mijn kennis kan tekort schieten (ongetwijfeld), maar dit lijkt wel alsof deze variant de mutatieloterij gewonnen heeft. Sommige mutaties die erin zitten zijn (in Zuid-Afrika) voor zover ik weet ook niet in het wild gevonden. Het kan zijn dat dat de meest aannemelijke mutatie is, maar ik heb in elk geval veel vragen.
pi_202378191
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:30 schreef chratnox het volgende:

Ja dat heb ik gelezen ja. Maar zoveel mutaties tegelijkertijd, met zoveel verschillende, dat lijkt me een vrij kleine kans.
Heb je de veelzeggende afbeelding bekeken?
pi_202378205
Dan maar uit de Duitse kranten.

Omikron-Patienten in Südafrika bislang nicht in Lebensgefahr
Körperschmerzen, extreme Müdigkeit: Das sind die – bisher bekannten – milden Symptome südafrikanischer Omikron-Infizierter. Auch in Europa häufen sich die Fälle der neuen Virusmutante.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202378213

Scientists in South Africa are warning of a new strain of COVID-19. The variant, which is yet to be named, appears to have a high number of mutations, and there's a possibility it could be able to evade our immune response and be even more transmissible.
At first, health officials thought they were seeing a small cluster of outbreaks in South Africa's most populous province. But after examining specimens, they realized they were dealing with something far more serious - a new variant that could be the hardest yet to contain.
Officials are worried that the new variant, known simply as B.1.1.529, could quickly spread through the country and beyond. Only about 35% of adults in South Africa are fully vaccinated, and the rate of vaccination has slowed. And given the findings so far, even current vaccines may not be enough to stop it.
Several countries, including the UK and Germany have announced a ban on flights from South Africa and five neighboring countries as cases of the new variant have already appeared in Botswana and in Hong Kong. No matter where the variant started, it could quickly become a global problem.
  zondag 28 november 2021 @ 14:41:41 #7
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_202378221
Omicron wordt ook weer lekker gehyped. Ben je net klaar met een nieuwsronde van een nieuwe variant, krijgen we dagelijks weer Omicron nieuws.

Hopen dat die weer minder mild is. Virus heeft er tenslotte niets aan om flink (dodelijke) slachtoffers te maken. Dus langzaan laten afschalen is prima (hoeven ze er misschien geen vaccin voor aan te passen?). Mutaties blijven toch wel komen :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_202378231
R30 - 35 dan, eerst zien dan geloven.
pi_202378235
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:39 schreef Za het volgende:

[..]
Heb je de veelzeggende afbeelding bekeken?
Ja, daarom kan ik het ook niet plaatsen. Ik snap niet hoe één variant alle andere mutaties in zich heeft. Je zou verwachten dat Delta Plus, Gamma e.d. dan in elk gevaal daar ook waren. Het splitsen en opnieuw combineren van het RNA is iets wat een coronavirus voor zover ik weet wel kan, maar dit is wel heel veel tegelijk.
pi_202378240
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:
Nouja, dan zijn we voor het nieuwe jaar in ieder geval nog klaar :+
  zondag 28 november 2021 @ 14:43:06 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202378242
500% besmettelijker, erg mooi dan kunnen we alle maatregelen loslaten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202378252
quote:
Een R0 van 30-35 tegenover de R0 van Delta van 7? Daar valt volgens mij niet tegenop te werken met maatregelen?

Belangrijker nog, als die variant al 2 weken rondgaat met een R0 van 30 is ie allang overal.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2021 14:45:07 ]
pi_202378256
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 14:43 schreef MichaelScott het volgende:
Nee, dan is er juist meer nodig he. Heb je niks geleerd tijdens de crisis? :D We moeten het virus eronder krijgen, koste wat kost!
pi_202378264
quote:
Haha, mazelen keihard afgemaakt door Omikron
- verwijderd door admin -
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 14:46:24 #15
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202378269
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 14:43 schreef MichaelScott het volgende:
Dus als iemand in Groningen even stevig hard niest terwijl er een noordenwind staat is de hele Benelux binnen enkele minuten besmet! ^O^

In één keer uitgespeeld :D
  zondag 28 november 2021 @ 14:46:56 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202378273
quote:
Gordon na Afrika-reis zwetend en met verkouden stem in K3-finale

Gordon zat gisteren zwetend en met een verkouden stemgeluid in de finale van K2 Zoekt K3. Hij is net teruggekomen uit Zuid-Afrika, waar de omikronvariant van het coronavirus rondwaart.
Vandaag om 08:50 3991 stemmen
Gordon © SBS 6

Het lijkt erop dat SBS 6 een beetje klaar is met alle coronamaatregelen. De zender heeft er namelijk voor gekozen om Gordon gisteren níet te weren uit de bomvolle studio van K2 Zoekt K3, terwijl hij een paar dagen geleden is teruggekomen uit Zuid-Afrika. Daar heerst nu de zorgwekkende omikronvariant van het coronavirus.
Gordon in bomvolle studio

Zorgminister Hugo de Jonge vraagt iedereen die sinds afgelopen maandag is teruggekomen uit zuidelijk Afrika, waaronder dus Gordon, om thuis te blijven en in quarantaine te gaan. Kennelijk geldt er voor BN’ers een uitzondering, want Gordon is gewoon stug in een bomvolle tv-studio gaan zitten.

Het is waarschijnlijk dat Gordon zich heeft laten testen voor de tv-uitzending, maar er is natuurlijk sprake van een incubatieperiode. Daardoor kan een test negatief uitwijzen, terwijl je toch het coronavirus hebt. Om die reden vraagt Hugo de Jonge ook aan reizigers uit zuidelijk Afrika om even thuis te blijven.
Zwetend en verkouden stem

Gordon leek zich gisteren in de finale van K2 Zoekt K3 ook niet helemaal lekker te voelen, twitteren kijkers van het programma. Hij was flink aan het zweten en had een verkouden stem. “Die Gordon is nu erger verkouden dan aan het begin van het programma”, twittert Samantha. En Willie: “Gordon klinkt verkouden.”

May begrijpt niet waarom SBS 6 hiervoor heeft gekozen. “Not to be rude, maar iedereen hoort toch hoe verkouden Gordon is? Wat doet hij daar?”

En Lisanne: “Ligt het trouwens aan mij of klinkt Gordon verkouden?”
‘Ik snap er niks van!’

Stefan begrijpt niet dat BN’ers kennelijk zijn uitgezonderd van de quarantaineregels. “Gordon klinkt verkouden. Moet die dan niet in quarantaine nadat hij uit Zuid-Afrika kwam? Ik snap er niks van.”

En Bruur: “Gordon heeft hopelijk niet het omikronvirus mee de studio ingenomen uit Zuid-Afrika.”

Televizier-journalist Jef Willemsen vindt het opvallend dat Gordon zoveel aan het zweten was. “Gaat Waterval wellicht over de zweetaanval van Gordon?”

De juryleden zaten volgens Jef bovendien wel heel dicht op elkaar. “In Nederland is de 1.5 meter maatschappij weer terug. De jury van K2 Zoekt K3 heeft de memo gemist. Allemaal getest, I know… Maar iets met voorbeeldfunctie?”
Gordon niet naar Dubai

Waar Gordon zich bij ons zo vrij als een vogel waant, is hij in zijn nieuwe woonplaats Dubai minder welkom. Iedereen die in de laatste 14 dagen in zuidelijk Afrika is geweest, mag niet naar het emiraat vliegen.

Onderdanen mogen wél naar het emiraat vliegen, maar worden dan onderworpen aan een PCR-circus en moeten ook direct in quarantaine. Het lijkt er dus op dat Gordon voorlopig even hier blijft.
Gordon superspreader ;(
  zondag 28 november 2021 @ 14:47:36 #17
335133 MichaelScott
pi_202378279
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nee, dan is er juist meer nodig he. Heb je niks geleerd tijdens de crisis? :D We moeten het virus eronder krijgen, koste wat kost!
Dan is het zo besmettelijk dat zelfs een lockdown tot in de eeuwigheid niet helpt. Of je nu een R van 30 of van 24 hebt maakt niet uit.

Beste wat je dan kan doen is in elk geval je economie overeind houden, dat maakt het opbouwen daarna wat makkelijker.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202378280
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit is wat de meeste West-Europese regeringen verstaan onder 'leven met het virus'.
Ja, daar ziet het wel naar uit momenteel.
  zondag 28 november 2021 @ 14:47:57 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202378282
twitter
pi_202378283
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Dus als iemand in Groningen even stevig hard niest terwijl er een noordenwind staat is de hele Benelux binnen enkele minuten besmet! ^O^

In één keer uitgespeeld :D
Nouja, met een R van 30 besmetten die 13 mensen ~390 mensen, die 11700 mensen besmetten, die weer 351000 mensen besmetten. Dan ben je met 4 verdubbelingen het hele land door in elk geval.
pi_202378288
@Vallon

Trevor Bradford:
The way I read this ‘family tree’ it’s like someone reached all the way back to April 2020, plucked out an existing variant (having only the D614G mutation in common with every other clade & variant) and then somehow, magically, all by itself, came up with not one, not two, not ‘a few,’ but twenty new mutations never before seen in any other variant of concern. YOP

bron: https://twitter.com/trvrb/status/1464353245380243457]twitter
pi_202378289
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Gordon superspreader ;(
Dat nieuwe K3 meisje is net zo leuk ;(
pi_202378292
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 14:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dan is het zo besmettelijk dat zelfs een lockdown tot in de eeuwigheid niet helpt. Of je nu een R van 30 of van 24 hebt maakt niet uit.

Beste wat je dan kan doen is in elk geval je economie overeind houden, dat maakt het opbouwen daarna wat makkelijker.
Ik ben het eens met je, maar ik denk dat de regering enkel harder en harder zal ingrijpen. ''Want anders zal het allemaal nog erger zijn''.
pi_202378311
'This is Covid-21,' Belgium PM declares as Omicron variant hits Europe

.
https://www.rt.com/news/541454-belgium-covid19-virus-variants/
pi_202378317
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Gordon superspreader ;(
Als zo'n basale maatregel als thuisblijven bij klachten opvolgen al zo lastig blijkt (hij geldt al onafgebroken sinds maart 2020 en is al een goede tienduizend keer vermeld) vind ik het eigenlijk nog een wonder dat Rutte nog niet verordend heeft dat bij iedereen maar de voordeur dicht gelast moet worden.
pi_202378323
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:51 schreef THEFXR het volgende:
'This is Covid-21,' Belgium PM declares as Omicron variant hits Europe

.
https://www.rt.com/news/541454-belgium-covid19-virus-variants/
Dit soort populisme is toch doodvermoeiend.
pi_202378324
Wel heel knap dat ze nu al 13 omicron besmettingen op die vluchten hebben kunnen vaststellen. Ik herinner me dat vorig jaar met de opkomende Britse variant het aardig wat tijd in het laboratorium heeft gekost om monsters nader te onderzoeken.
  Redactie Games zondag 28 november 2021 @ 14:52:35 #28
181272 crew  Noppie2000
pi_202378325
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat nieuwe K3 meisje is net zo leuk ;(
Julia O+
pi_202378326
quote:
9s.gif Op zondag 28 november 2021 14:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als zo'n basale maatregel als thuisblijven bij klachten opvolgen al zo lastig blijkt (hij geldt al onafgebroken sinds maart 2020 en is al een goede tienduizend keer vermeld) vind ik het eigenlijk nog een wonder dat Rutte nog niet verordend heeft dat bij iedereen maar de voordeur dicht gelast moet worden.
Breng hem nou niet op ideeën
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202378340
quote:

[..]
De grap is dat Gordon al zo vaak in het nieuws is geweest dat hij iedereen en zijn moeder veroordeeld omdat ze zich niet aan de maatregelen houden. Omdat hij immuunonderdrukkers slikte enzo.
pi_202378348
Ineens maakt de hele wereld zich druk om de nieuwe variant, terwijl in zuid afrika echt amper wat aan de hand is. Wat een hype weer dit. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 14:56:16 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202378354
quote:

[..]
Maar dan kan Rutte niet meer naar de Catshuis overleggen. :o
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202378358
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
De grap is dat Gordon al zo vaak in het nieuws is geweest dat hij iedereen en zijn moeder veroordeeld omdat ze zich niet aan de maatregelen houden. Omdat hij immuunonderdrukkers slikte enzo.
Prioriteiten stellen he?! :{w
Het gaat hier wel om een nieuw K3-meisje... :')
pi_202378360
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
Ineens maakt de hele wereld zich druk om de nieuwe variant, terwijl in zuid afrika echt amper wat aan de hand is. Wat een hype weer dit. :')
Ramaphosa gaat ook die land toespreek: https://maroelamedia.co.z(...)weer-die-land-toe-2/
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 14:58:27 #35
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202378373
quote:
Vermoeiend vooral, dit gaat op deze manier nog jaren door, alle landen hebben straks een eigen variant :')
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202378381
Coetzee adds a caveat, though. The patients she’s aware of are mostly healthy men. She believes that as the variant spreads to older, unvaccinated people, “we are going to see many people with. . .severe [symptoms].” But as long as the severe symptoms are largely confined to old folks who are unvaccinated, there is a solution — vaccinating those among the elderly who don’t want to assume the risk posed by the variant.

Much of the panic about the new variant stems from the fact that it has spread very quickly in Southern Africa. However, this might be because only about one-quarter of the population there has been vaccinated. We’re only speculating about this, though, because we don’t yet have much information on the vaccination status of those in South Africa who have caught the variant virus.

The bottom line, I think, is that we don’t really know how worried to be about the new variant, but we shouldn’t be panicked about it.

https://www.powerlineblog(...)onavirus-variant.php
pi_202378383
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 14:58 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Vermoeiend vooral, dit gaat op deze manier nog jaren door, alle landen hebben straks een eigen variant :')
Nederlandse variant is dan van alles een beetje, maar allemaal net niet lekker werkend.
  zondag 28 november 2021 @ 15:00:38 #38
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202378392
Als die nieuwe variant nu eens een besmettelijk, maar ongevaarlijk, soort-van verkoudheidje blijkt te zijn, dan zou dat prettig zijn.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 15:00:39 #39
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202378393
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:59 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Nederlandse variant is dan van alles een beetje, maar allemaal net niet lekker werkend.
Poldervariant _O_
~FEYENOORD~
pi_202378398
quote:

[..]
En als laatste uiteraard. :)
pi_202378403
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]
En als laatste uiteraard. :)
Zorgvuldig!
  zondag 28 november 2021 @ 15:02:30 #42
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202378409
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:00 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Poldervariant _O_
Zo gaan we hem noemen!
  zondag 28 november 2021 @ 15:03:14 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202378414
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:00 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Poldervariant _O_
Houdt ook de nullijn aan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202378423
"Mogelijk een van de meest besmettelijke virussen ooit” en “andere symptomen”: dit is wat we al weten over de nieuwe coronavariant omikron

https://www.hln.be/wetens(...)t-omikron~a7d0dbd79/
pi_202378425
quote:

[..]
Heeft een theoretische R0 van 30, wat in de praktijk neerkomt op 0,1. Daarnaast is de implementatie van het binden aan de ACE2 receptoren verkeerd geïmplementeerd waardoor de variant alleen voor lichte symptomen zorgt. Dat is niet hoe het bedacht is, maar de implementatie is na de 7e revisie van de requirements aangepast om te voldoen aan nieuwe regels.

Dan hebben de Nederlanders de wereld toch weer even gered.
pi_202378453
quote:
Omdat in ZA 15% (?) van de bevolking 50+ is tegenover 50% hier misschien.
pi_202378472
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:04 schreef THEFXR het volgende:
"Mogelijk een van de meest besmettelijke virussen ooit” en “andere symptomen”: dit is wat we al weten over de nieuwe coronavariant omikron

"mogelijk"
"niet genoeg gegevens beschikbaar"
"nog niet met zekerheid"

etc, etc

Zullen we de harde feiten afwachten voordat we helemaal vol in de paniekmodus gaan? Zo'n schreeuwende kop gebaseerd op mitsen en maren had ook wel wat minder gemogen.
  zondag 28 november 2021 @ 15:10:17 #48
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202378478
quote:

Ik weet niet of ik het wil lezen... Het zal wel allemaal ellende zijn.
pi_202378491
Zo, Wirelessmouse is weer terug van de teststraat.

Het was de "hall from hell". 40 minuten buiten in de regen wachten, overal huilende en bibberende kinderen. Binnen paar terechtwijzingen gehad omdat ik blijkbaar geen afstand hield. Waarschuwing omdat ik mijn zakdoekje in het testhokje in de prullenbak gooide.

Oftewel, kans is dik aanwezig dat dit de tweede en laatste keer was.
pi_202378500
quote:
South African doctors seeing younger COVID-19 patients with more severe disease
As the world grapples with the emergence of the new variant of COVID-19, scientists in South Africa ⤔ where omicron was first identified ⤔ are scrambling to combat its spread across the country.

“Young people, in their 20s to just over their late 30s, are coming in with moderate to severe disease, some needing intensive care. About 65% are not vaccinated and most of the rest are only half-vaccinated,” said Mathivha. “I'm worried that as the numbers go up, the public health care facilities will become overwhelmed.”
https://www.cp24.com/worl(...)re-disease-1.5684008
pi_202378504
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
"mogelijk"
"niet genoeg gegevens beschikbaar"
"nog niet met zekerheid"

etc, etc

Zullen we de harde feiten afwachten voordat we helemaal vol in de paniekmodus gaan? Zo'n schreeuwende kop gebaseerd op mitsen en maren had ook wel wat minder gemogen.
je weet hoe de media is, van Ranst is wat terughoudender.
pi_202378506
quote:
"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Wirelessmouse.
pi_202378509
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

Het was de "hall from hell". 40 minuten buiten in de regen wachten, overal huilende en bibberende kinderen. Binnen paar terechtwijzigen gehad omdat ik blijkbaar geen afstand hield. Waarschuwing omdat ik mijn zakdoekje in het testhokje in de prullenbak gooide.

Klap in het gezicht van de experts en anderen die verdienen aan al die PCR/Antigeen tests.
pi_202378512
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:10 schreef Celestien het volgende:

[..]
Het zal wel allemaal ellende zijn.
Mogelijk. Ik heb het artikel niet gelezen, heb dus nog niet voldoende gegevens beschikbaar om jouw stelling te kunnen bevestigen en kan derhalve nog niet met zekerheid zeggen dat het allemaal wel ellende zal zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_202378523
quote:

Ja maar :
quote:
“De patiënten klagen het meest over een pijnlijk lichaam en vermoeidheid, extreme vermoeidheid”, zei ze. “We zien het bij de jongere generatie, niet bij oudere mensen.” Het zou niet gaan om patiënten die onmiddellijk in het ziekenhuis worden opgenomen.

Ze laat ook weten dat ze meteen dacht aan een variant van het coronavirus, omdat de eerste symptomen anders waren. De patiënten waren erg vermoeid, maar niemand had klachten over smaak- of reukverlies. “Hun symptomen waren zo anders en milder dan bij die mensen die ik eerder had behandeld.”
Dus dat is goed dan toch.

Dit is dan weer minder vind ik:
quote:
Moderna liet vrijdag al weten een boostervaccin te ontwikkelen dat specifiek gericht is op de omikronvariant. Ook het Duitse biotechbedrijf BioNTech, dat samen met de Amerikaanse farmareus Pfizer een coronavaccin ontwikkelde, zegt dat het omikron momenteel bestudeert. Het verwacht “ten laatste over twee weken” de eerste studieresultaten, die zouden moeten uitwijzen of de huidige vaccins voldoende bescherming bieden.

“Pfizer en BioNTech hebben zich maanden geleden al voorbereid om het vaccin aan te passen op minder dan zes weken tijd en de eerste dosissen te leveren binnen de honderd dagen indien een variant opduikt die resistent zou zijn", aldus een woordvoerder.
Dus eerst maar even nog de oude boosters opmaken en door naar de volgende.
Want lijkt me maf als de oude ineens weggegooid worden.(zeker doneren naar afrika ofzo)
pi_202378524
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:12 schreef Za het volgende:

[..]
As the world grapples with the emergence of the new variant of COVID-19, scientists in South Africa ⤔ where omicron was first identified ⤔ are scrambling to combat its spread across the country.

“Young people, in their 20s to just over their late 30s, are coming in with moderate to severe disease, some needing intensive care. About 65% are not vaccinated and most of the rest are only half-vaccinated,” said Mathivha. “I'm worried that as the numbers go up, the public health care facilities will become overwhelmed.”
Ik dacht al, Za zal wel ergens op internet wat doemverhalen op weten te vissen. De vorige Zuid Afrikaanse variant zou toch ook vooral jongeren flink treffen?
pi_202378526
quote:

Het was de "hall from hell". 40 minuten buiten in de regen wachten, overal huilende en bibberende kinderen. Binnen paar terechtwijzigen gehad omdat ik blijkbaar geen afstand hield. Waarschuwing omdat ik mijn zakdoekje in het testhokje in de prullenbak gooide.

waar moet je anders dat zakdoekje weggooien, daar zijn prullenbakken toch voor, stelletjes zeikerds daar, de vekeerde scheld ze verrot of erger.
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 15:16:13 #60
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202378533
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202378537
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2021 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik verwacht die toename niet, die is er al.
Waar dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202378538
URKED 22.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 28 november 2021 @ 15:16:54 #63
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_202378546
Helaas :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_202378547
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

Ik dacht al, Za zal wel ergens op internet wat doemverhalen op weten te vissen. De vorige Zuid Afrikaanse variant zou toch ook vooral jongeren flink treffen?
Het is gewoon een AP artikel.
pi_202378553
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:14 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Sinds wanneer is Gommers viroloog?
ja, hij zit al langer met verschillende petten op in de media.
pi_202378557
quote:

Het was de "hall from hell". 40 minuten buiten in de regen wachten, overal huilende en bibberende kinderen. Binnen paar terechtwijzingen gehad omdat ik blijkbaar geen afstand hield. Waarschuwing omdat ik mijn zakdoekje in het testhokje in de prullenbak gooide.

Conclusie: Als iedereen die daar getest wilde worden geen corona heeft zijn ze nu wel strontverkouden? :o
pi_202378560
twitter

twitter
pi_202378562
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Daling op de IC is ingezet. We kunnen weer naar de kroeg :P
pi_202378564
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
waar moet je anders dat zakdoekje weggooien, daar zijn prullenbakken toch voor, stelletjes zeikerds daar, de vekeerde scheld ze verrot of erger.
Ik moest hem in de prullenbak bij de uitgang gooien... gelijk met ontsmettingsmiddel in die prullenbak spuiten ook nog, ik moest keihard lachen want ik dacht dat het een geintje was. Ik kwam bedrogen uit.
  zondag 28 november 2021 @ 15:19:13 #70
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_202378568
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:14 schreef Salina het volgende:

[..]
Mogelijk. Ik heb het artikel niet gelezen, heb dus nog niet voldoende gegevens beschikbaar om jouw stelling te kunnen bevestigen en kan derhalve nog niet met zekerheid zeggen dat het allemaal wel ellende zal zijn.
Iedereen die het woord 'derhalve' gebruikt O+
pi_202378571
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Conclusie: Als iedereen die daar getest wilde worden geen corona heeft zijn ze nu wel strontverkouden? :o
Dat zeker, 5 graden, ijzige wind en lekker regentje er bij.
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 15:20:15 #72
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202378575
+84 Moerdijk

Wat :{
_____
pi_202378577
quote:

Grappig, onze ervaring was juist exact het tegenovergestelde. Dochter moest getest worden, konden zo doorlopen. Nergens staan wachten. Vriendelijk geholpen, werd gevraagd of we het zakdoekje in de prullenbak in het hokje wilden gooien.
Zelfs m'n dochter zei dat ze het zo nog een keer zou doen als het moet ( ze is 6).
pi_202378578
even lekker angst aanjagen, de betere virusfilms van de afgelopen 20 jaar.

:
Twelve Monkeys (1995)
28 Days Later … (2002)
The Andromeda Strain (1971)
Panic in the Streets (1950)
The Thing (1982)
Outbreak (1995)
I Am Legend (2007)
Con Air (1997)
Children Of Men (2006)
Contagion (2011)
World War Z (2013)
Dawn Of The Dead (2004)
Bird Box (2018)
Zombieland (2009)
Blindness (2008)
28 Days Later (2002)
And The Band Played On (1993)
Longtime Companion (1989)
The Crazies (2010)
Inferno (2016)
Mayhem (2017)
Mimic (1997)
Cargo (2017)
Pandemic (2020) Netflix docu
The Cassandra Crossing (1976)
The Bay (2012)
Carriers (2009)
Pontypool (2009
pi_202378581
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
Prima cijfers weer, de weg naar beneden is ingezet.
pi_202378586
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:18 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Daling op de IC is ingezet. We kunnen weer naar de kroeg :P
Er lijkt de afgelopen dagen wel een plateau te zitten op de opnames. Als de uitstroom een hoog tempo houdt kan dat weleens minder negatief zijn dan eerder gedacht.
pi_202378599
pi_202378600
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:20 schreef THEFXR het volgende:

:
Twelve Monkeys (1995)
28 Days Later … (2002)
The Thing (1982)
Outbreak (1995)
I Am Legend (2007)
Con Air (1997)
Children Of Men (2006)
Contagion (2011)
World War Z (2013)
Dawn Of The Dead (2004)
Bird Box (2018)
Zombieland (2009)
Blindness (2008)
28 Days Later (2002)
The Crazies (2010)
Inferno (2016)
Mayhem (2017)
Mimic (1997)
Cargo (2017)
The Bay (2012)
Carriers (2009)
Pontypool (2009
Ik mis Doomsday in dit lijstje
Doomsday (2008) - IMDb
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_202378602
pi_202378607
pi_202378608
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er lijkt de afgelopen dagen wel een plateau te zitten op de opnames. Als de uitstroom een hoog tempo houdt kan dat weleens minder negatief zijn dan eerder gedacht.
Zoals elke keer als we afstevenen op code zwart. Wat niet wil zeggen dat we de komende weken niet alsnog ons de tyfus moeten werken op de IC. ;(
Maar wel prettig als we geen oorlogstoestanden op de SEH gaan krijgen.
pi_202378610
pi_202378611
pi_202378613
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 15:23:19 #85
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202378617
+48 hier, dat is wel extreem hoor _O-
~FEYENOORD~
pi_202378618
quote:

:
Twelve Monkeys (1995)
28 Days Later … (2002)
The Thing (1982)
Outbreak (1995)
I Am Legend (2007)
Con Air (1997)
Children Of Men (2006)
Contagion (2011)
World War Z (2013)
Dawn Of The Dead (2004)
Bird Box (2018)
Zombieland (2009)
Blindness (2008)
28 Days Later (2002)
The Crazies (2010)
Inferno (2016)
Mayhem (2017)
Mimic (1997)
Cargo (2017)
The Bay (2012)
Carriers (2009)
Pontypool (2009
Zo'n lijstje zou ik ook wel in de OP willen zien :) 28 days later staat er twee keer in, maar dat is niet erg, want het is een goede film.
World War Z staat er ook te vaak in :P
pi_202378620
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:17 schreef Za het volgende:

[..]
Het is gewoon een AP artikel.
Zal best, ik snap alleen je fixatie op het negatieve niet zo, vaccins zorgen voor ellende, over omicron gelijk weer een doemartikel terwijl je ook artikelen kan vinden dat de symptomen minder zijn.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
  zondag 28 november 2021 @ 15:23:45 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378622
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:22 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Zoals elke keer als we afstevenen op code zwart. Wat niet wil zeggen dat we de komende weken niet alsnog ons de tyfus moeten werken op de IC. ;(
Maar wel prettig als we geen oorlogstoestanden op de SEH gaan krijgen.
De norm om te bepalen wie er wordt opgenomen en wie er naar huis mag zal wel een beetje anders dan normaal zijn, of niet?
pi_202378623
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Thuis, als het goed is krijg je er zelfs een platic zakje voor.,
pi_202378633
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Doomsday (2008) - IMDb
Resident Evil ;(

Zeker aangezien er eerst een hardnekkige complottheorie was dat dit virus het eerst gevonden was in een lab met het logo van Umbrella Corp.
pi_202378635
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:20 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Grappig, onze ervaring was juist exact het tegenovergestelde. Dochter moest getest worden, konden zo doorlopen. Nergens staan wachten. Vriendelijk geholpen, werd gevraagd of we het zakdoekje in de prullenbak in het hokje wilden gooien.
Zelfs m'n dochter zei dat ze het zo nog een keer zou doen als het moet ( ze is 6).
Tot 1.5 week geleden was dat zo ja, vorige week dinsdag geweest en nu vandaag. Twee keer Judgement Day.
pi_202378636
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:23 schreef R-woud93 het volgende:
+48 hier, dat is wel extreem hoor _O-
Ooststellingwerfed.
pi_202378637
Morgenmiddag testen, gisteren langdurig bij iemand in de buurt geweest die vanmorgen positief bleek :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202378638
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:20 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
op die leeftijd, vinden ze het reuze spannend
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 15:25:38 #95
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202378642
quote:
quote:

[..]
Doomsday (2008) - IMDb
Tijd om mijn topic weer eens nieuwe leven in te blazen denk ik :+ F&S / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
_____
pi_202378643
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe kan dat toch, het zou toch onverminderd weken blijven stijgen? Aldus sommigen hier. Waarschijnlijk dezelfden die boven in de markt kopen en onder in de markt verkopen :+
I'll give you something to do
pi_202378646
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgenmiddag testen, gisteren langdurig bij iemand in de buurt geweest die vanmorgen positief bleek :{
Hopelijk valt het mee!
  zondag 28 november 2021 @ 15:26:11 #98
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378649
quote:
Voor het eerst? :o
pi_202378653
quote:
5s.gif Op zondag 28 november 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
De norm om te bepalen wie er wordt opgenomen en wie er naar huis mag zal wel een beetje anders dan normaal zijn, of niet?
Zeker voor de Covid bedden op IC wordt gekeken of er wel kans is op herstel. Je zal er niet zo snel meer een 80 jarige vinden. Op de gewone afdeling is het al iets minder streng qua beleid.
Vorige week lag er nog een 100 jarige.....
Maar in principe zijn ze in Nederland toch al wel redelijk selectief in wie ze opnemen. Bij voorbaat kansloze casussen worden al niet snel meer op de IC opgenomen (ook non-covid).
  zondag 28 november 2021 @ 15:26:40 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378655
quote:

[..]
Doomsday (2008) - IMDb
goede toevoeging _O_
pi_202378656
quote:
Dan ga je wel uit van een korte incubatietijd. :)
pi_202378657
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:25 schreef galantis het volgende:

[..]
Hoe kan dat toch, het zou toch onverminderd weken blijven stijgen? Aldus sommigen hier. Waarschijnlijk dezelfden die boven in de markt kopen en onder in de markt verkopen :+
Ik heb vorige week getwijfeld mn aandelen Pfizer te verkopen, gelukkig toch maar niet gedaan :P
pi_202378659
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ja Omicron hè, dan heb je al symptomen voor je in de buurt bent geweest van iemand die positief is.
pi_202378664
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Tot 1.5 week geleden was dat zo ja, vorige week dinsdag geweest en nu vandaag. Twee keer Judgement Day.
Dit was 2 uur geleden, dus in Rijswijk is het prima te doen.

quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]
op die leeftijd, vinden ze het reuze spannend
Ze had het begin dit jaar ook al eens moeten doen ivm een uitbraak op school. Blijft inderdaad een dingetje voor ze, maar het scheelt dat het stokje in de neus niet meer zo diep moet bij kinderen. Was in maart nog wel. Dus het viel eigenlijk reuze mee dit keer.
pi_202378668
quote:
Maak je niet druk Jor_Dii, hele week met een positief zoontje in huis gezeten die ook nog om mijn nek hing.

Niks van gemerkt ^O^
pi_202378677
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:25 schreef galantis het volgende:

[..]
We kunnen er pas echt iets van zeggen als ze er ook de testcapaciteit bij gaan vernoemen. Anders kan het net zo goed daar aan liggen.
Maar laten we hopen op een plateau.
pi_202378681
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:27 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Dit was 2 uur geleden, dus in Rijswijk is het prima te doen.
[..]

De Broodfabriek wil toch niemand komen :P
  zondag 28 november 2021 @ 15:29:54 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378683
goede omroep van een vrouw die 150 kilo weegt.

pi_202378685
quote:

[..]
Ja zit wat in, die test is zinloos. Of je het nu wel of niet hebt, je moet toch 5 dagen in quarantaine. Ik heb het ook niet gedaan met de positivo hier in huis, pas nu na 5 dagen.
pi_202378688
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:29 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
We kunnen er pas echt iets van zeggen als ze er ook de testcapaciteit bij gaan vernoemen. Anders kan het net zo goed daar aan liggen.
Het enige wat je nu kan zeggen is iets op basis van percentage positief.
pi_202378692
quote:
11s.gif Op zondag 28 november 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:

[..]
Voor het eerst? :o
Nee niet voor het eerst testen.. maar wel voor het eerst vanwege deze situatie
pi_202378701
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:29 schreef THEFXR het volgende:

[ afbeelding ]
Hoho dat is gewoon haar bouw! Kan ze niets aan doen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_202378703
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:29 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Ja eens, maar ik bedoelde dan ook dat de instroom in ziekenhuizen een plateau lijkt te hebben de afgelopen dagen. Dat staat los van de besmettingscijfers, kan juist indicatief zijn of er veel gemist wordt of niet.
pi_202378705
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
De Broodfabriek wil toch niemand komen :P
Ha, daar dacht ik ook heen te moeten. Maar het was bij Sportvereniging De Brug.

Bij de broodfabriek mocht je tenminste nog in de auto blijven zitten. (En laat ik daar op gekleed zijn :P :P ). Was een mooie verassing ;( :D
pi_202378706
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja Omicron hè, dan heb je al symptomen voor je in de buurt bent geweest van iemand die positief is.
Omicron is een virus met toekomstvisie.
pi_202378709
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Haha wel een gevalletje van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
  zondag 28 november 2021 @ 15:31:45 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378710
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 15:31 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Hoho dat is gewoon haar bouw! Kan ze niets aan doen
nog ff geüpdatet.
pi_202378713
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maak je niet druk Jor_Dii, hele week met een positief zoontje in huis gezeten die ook nog om mijn nek hing.

Niks van gemerkt ^O^
Psies.
Ik schijn een man te hebben die positief is.
Hele week al niets van vernomen. :N :+
  zondag 28 november 2021 @ 15:32:02 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378715
Ik zit naar de leeftijdsverdeling van de positieve tests te kijken, waarin je ziet dat het minder hard gaat onder ouderen. Blijkbaar zijn ze toch aardig voorzichtig over het algemeen.

pi_202378717
quote:

[..]
Is ook, maar doe het toch maar..
  zondag 28 november 2021 @ 15:32:32 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378720
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja eens, maar ik bedoelde dan ook dat de instroom in ziekenhuizen een plateau lijkt te hebben de afgelopen dagen. Dat staat los van de besmettingscijfers, kan juist indicatief zijn of er veel gemist wordt of niet.
dus de instroom cijfers zijn niet betrouwbaar?
pi_202378721
Weer ruim 22.000 nieuwe corona besmettingen gemeld tot 10.00u vanmorgen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 28 november 2021 @ 15:32:57 #123
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378724
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee niet voor het eerst testen.. maar wel voor het eerst vanwege deze situatie
Sterkte, hopelijk valt het mee. Als-ie negatief is, zou ik over een paar dagen nog een zelftest doen. Als je daarna verder geen klachten ontwikkelt zal het wel goed zijn?
pi_202378725
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar zijn ze toch aardig voorzichtig over het algemeen.

Of dood.
  zondag 28 november 2021 @ 15:33:28 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378729
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Haha wel een gevalletje van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
zeg dat :D
pi_202378733
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Psies.
Hè, niet zo negatief.
  zondag 28 november 2021 @ 15:34:03 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378735
quote:
9s.gif Op zondag 28 november 2021 15:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Of dood.
Daarom is er ook dit handige grafiekje waarin de cijfers per capita staan B-)

zondag 28 november 2021 @ 15:34:05 #128
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202378736
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die Asha is zo'n typisch hypocriet figuur de constant loopt te janken over anderen maar als je een keer een kritische opmerking maakt tegen haar dan blokkeert ze je op twitter _O-
pi_202378740
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dus de instroom cijfers zijn niet betrouwbaar?
Nee, ik bedoel de positieve tests die ten grondslag liggen aan een bepaalde hoeveelheid ziekenhuisopnames :)
pi_202378746
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hè, niet zo negatief.
Ik onderga het asymptomatisch... O+
pi_202378747
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is ook, maar doe het toch maar..
Ik zou het gewoon na 5 dagen doen, deze test biedt toch geen uitsluitsel. Of ga je als hij negatief is gewoon naar je werk?
pi_202378751
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 15:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Die Asha is zo'n typisch hypocriet figuur de constant loopt te janken over anderen maar als je een keer een kritische opmerking maakt tegen haar dan blokkeert ze je op twitter _O-
Asha: Ik ben het aan niemand verplicht dun te zijn, ook niet om gezond te zijn.
Ook Asha: Je bent het aan mij verplicht gezond te zijn.

Dit is wel een goede opsomming van Nederland anno 2021.
pi_202378755
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:

[..]
Sterkte, hopelijk valt het mee. Als-ie negatief is, zou ik over een paar dagen nog een zelftest doen. Als je daarna verder geen klachten ontwikkelt zal het wel goed zijn?
Dat is het plan ja
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 november 2021 @ 15:35:39 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202378757
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
We gaan weer een kleine moeite met enorm groot resultaat vergelijken met jaren aan verandering van levensstijl ja?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202378765
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

ik snap alleen je fixatie op het negatieve niet zo
Ik heb van meet af aan meermaals gepost dat het hier volgens lokale experts mogelijk een milde variant betreft, dat ze ter plekke alleen extreem milde gevallen zien.

Wanneer ik een tegengeluid zie post ik dat ook.

Beter opletten aub.
pi_202378766
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ik onderga het asymptomatisch... O+
Zolang het maar niet presymptomatisch wordt :*
pi_202378773
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is het plan ja
Andersom zou handiger zijn dan, nu een zelftest en over 5 dagen een "echte".
  zondag 28 november 2021 @ 15:36:49 #138
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202378774
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Weer ruim 22.000 nieuwe corona besmettingen gemeld tot 10.00u vanmorgen.
No shit
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 28 november 2021 @ 15:37:14 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378778
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:36 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb van meet af aan meermaals gepost dat het hier volgens lokale experts mogelijk een milde variant betreft, dat ze ter plekke alleen extreem milde gevallen zien.

Beter opletten aub.
Waarbij wel de slag om de arm gehouden moet worden dat de bevolking van Zuid-Afrika vrij jong is.
  zondag 28 november 2021 @ 15:38:54 #140
445514 DonDruiper
pi_202378790
Het zou een godswonder zijn als deze variant alleen een snotneus veroorzaakt
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202378793
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:36 schreef Za het volgende:

[..]

Beter opletten aub.
Mijn excuses dan, maar ik moet bekennen dat ik niet alles teruglees als ik eens een halve dag niet op Fok! ben geweest.
  zondag 28 november 2021 @ 15:39:04 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202378795
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tijd voor een alcoholverkoopverbod na 18u!!
  zondag 28 november 2021 @ 15:39:25 #143
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378796
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toch bijzonder dat mensen dik zijn met een vaccinatie vergelijken.

Bij mijn weten is dik zijn namelijk niet besmettelijk voor anderen, en kun je dik zijn niet voorkomen met 2 gratis vaccinaties.
pi_202378802
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:38 schreef DonDruiper het volgende:
*gooit mondkapje weg en gaat condooms dragen...
pi_202378805
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:39 schreef Elvi het volgende:

[..]

Bij mijn weten is dik zijn namelijk niet besmettelijk voor anderen, en kun je dik zijn niet voorkomen met 2 gratis vaccinaties.
Dit, word ook nogal moe van "en de dikke mensen dan!!!!" Argumenten
Twiddel
pi_202378806
quote:

[..]

En als dat al mogelijk zou zijn kan ik me echt niet voorstellen dat een goede 15% van de mensen met overgewicht dat niet op die wijze zou willen oplossen.
pi_202378807
De Jonge 'nu geen extra maatregelen voor reizigers vanuit Zuid-Afrika'

Nee, het virus moet zich eerst hier lekker verder verspreiden

fucking faalhaas :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 november 2021 @ 15:40:39 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202378808
quote:

[..]

Die mensen snappen tenminste dat wat ze doen minstens even schadelijk is als ongezond dik zijn :')
Al ontkennen ze dat graag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 november 2021 @ 15:41:35 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202378818
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef TLC het volgende:

Gelukkig kunnen we nu niet meer in teamverband trainen, maar nog wel wedstrijden spelen tegen ploegen uit andere regio's _O_

Tenzij je net als ik een sport beoefent waar de wedstrijden zelden voor 17:00 zijn afgelopen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 28 november 2021 @ 15:41:40 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378819
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 15:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
ah, je bent geblokt, die mensen kunnen niks incasseren.
pi_202378822
quote:

[..]

Het gaat dan ook niet om de vaccinatie. Asha heeft het eerder anderen verweten dat ze opmerkingen hadden dat ze ongezond was (tegen een cardioloog nota bene) en zegt dat zij het aan niemand verplicht is gezond te zijn. Tegelijkertijd wil ze wel anderen verplichten gezond te zijn (door zich te laten vaccineren).

Even los van de hoeveelheid moeite afvallen kost en hoe makkelijk het is je te laten vaccineren, het is bijzonder hypocriet.
  zondag 28 november 2021 @ 15:41:52 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202378824
quote:

[..]

Die dikke loopt wel veel meer kans om voor wat voor reden dan ook in het ziekenhuis te belanden. En dat met code zwart in het vooruitzicht!

Als vaccinaties verplicht worden, dikke mensen verplicht laten afvallen tot een normaal BMI. Vuurwerk verbieden maar onbeperkt ongezond vreten/leven moet wel kunnen...

Klap in het gezicht van de zorg dit.
  zondag 28 november 2021 @ 15:42:08 #153
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378827
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die mensen snappen tenminste dat wat ze doen minstens even schadelijk is als ongezond dik zijn :')
Al ontkennen ze dat graag.
Roken ook. Alcohol drinken ook. Al die blessures van het sporten. De wielrenners die ongelukken veroorzaken. Drugs. De lachgas ballonnen.

Zo kunnen we natuurlijk wel even doorgaan.
pi_202378833
quote:

[..]

Zou waarschijnlijk wel een prima vaccinatiegraad opleveren. :)
pi_202378840
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gelukkig kunnen we nu niet meer in teamverband trainen, maar nog wel wedstrijden spelen tegen ploegen uit andere regio's _O_

Tenzij je net als ik een sport beoefent waar de wedstrijden zelden voor 17:00 zijn afgelopen :')
Ik snap niet waarom alles dicht moet als je andere lekken wagenwijd open laat

Hugo de Jonge is incompetent aan het worden, net als Rutte, tijd voor een vervroegd pensioen
  zondag 28 november 2021 @ 15:42:55 #156
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378841
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Die dikke loopt wel veel meer kans om voor wat voor reden dan ook in het ziekenhuis te belanden. En dat met code zwart!

Als vaccinaties verplicht worden, dikke mensen verplicht laten afvallen tot een normaal BMI.

Klap in het gezicht van de zorg dit.
Dit is al jaren aan de gang hoor _O- Je kunt geen medische behandeling krijgen voordat je afvalt.
pi_202378843
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:

Waarbij wel de slag om de arm gehouden moet worden dat de bevolking van Zuid-Afrika vrij jong is.
Desondanks hadden ze 6000 ziekenhuisopnames in juli, alleen al in Gauteng.

https://www.covid19sa.org/gautenghospitalisation
  zondag 28 november 2021 @ 15:43:50 #158
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202378851
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Asha: Ik ben het aan niemand verplicht dun te zijn, ook niet om gezond te zijn.
Ook Asha: Je bent het aan mij verplicht gezond te zijn.

Dit is wel een goede opsomming van Nederland anno 2021.
Echt he, en dan volgen enorm veel mensen ook nog eens dat soort lui.

quote:

[..]

Je kan wel gaan sporten om te zorgen dat je niet een verhoogd risico loopt om de zorg te belasten. Dus het gaat weldegelijk op, net zoals roken, drink, etc.
pi_202378859
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Zou waarschijnlijk wel een prima vaccinatiegraad opleveren. :)
Vaccineren individualiseren.

Ben je 60+ krijg je er wat blauwe pilletjes van Pfizer bij. Heb je overgewicht krijg je een cadeaubon liposuctie en 6 maanden gratis Weight Watchers. 18+ half uurtje op de wallen, 13+ 6 maanden gratis PlayStation Plus (Of Xbox Live, wat je wil).
  zondag 28 november 2021 @ 15:44:43 #160
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202378863
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Je kan wel gaan sporten om te zorgen dat je niet een verhoogd risico loopt om de zorg te belasten.
Als je niet oppast, kom je daardoor juist in het ziekenhuis :+
  zondag 28 november 2021 @ 15:44:53 #161
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202378864
Met de lage vaccinatiegraad en het hoge aantal HIV gevallen in Afrika was het te verwachten dat nieuwe varianten daar zouden ontstaan. HIV veroorzaakt immmuundeficientie, en in immuundeficiente personen kan het virus maandenlang aanwezig blijven en muteren. Wat de kans verhoogt op een combinatie van meerdere mutaties die het virus een voordeel opleveren.

Vergelijk het met een computerprogramma: als je dat verbetert door 10 lijnen toe te voegen, wil niet dat zeggen dat elke lijn afzonderlijk het programma verbetert. Waarschijnlijk werkt het programma zelfs helemaal niet wanneer één of meer lijnen ontbreken.
Op dezelfde manier kan een combinatie van meerdere mutaties een voordeel opleveren, maar nadelig zijn zolang één ervan ontbreekt. Nadelig betekent niet fataal (een virus dat niet meer besmettelijk is kan zich bvb nog steeds vermenigvuldigen in de cel waar het zich bevindt), maar nadelige mutaties maken veel minder kans om aan een nieuwe host doorgegeven te worden (ander zou het niet nadelig zijn).
Zo'n variant kan dus niet ontstaan door mutaties in opeenvolgende hosts, alle mutaties moeten in dezelfde prsoon plaatsvinden. En dat risico bestaat voooral bij personen die maandenlang het virus met zich medragen.
are we infinite or am I alone
pi_202378865
quote:

Die maatregelen zijn er toch al? Ze moeten verplicht 10 dagen (oid) in quarantaine en testen. Wat had je nog meer gewild dan?
  zondag 28 november 2021 @ 15:45:28 #163
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378872
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef S95Sedan het volgende:

Je kan wel gaan sporten om te zorgen dat je niet een verhoogd risico loopt om de zorg te belasten. Dus het gaat weldegelijk op, net zoals roken, drink, etc.
Maar soms is het niet zo simpel als 'sporten en minder eten'. Er spelen meer dingen mee. Zo heeft Asha bijvoorbeeld een ziekte waardoor zij niet keihard kan sporten en die bijdraagt aan haar overgewicht.
pi_202378883
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Die maatregelen zijn er toch al? Ze moeten verplicht 10 dagen (oid) in quarantaine en testen. Wat had je nog meer gewild dan?
Net wat andere landen doen, de grenzen dicht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 november 2021 @ 15:46:24 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202378885
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef crystal_meth het volgende:
en in immuundeficiente personen kan het virus maandenlang aanwezig blijven en muteren
Je kan me niet wijs maken dat een gastheer nog 4 maanden blijft leven met onbehandeld HIV en Corona.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 28 november 2021 @ 15:46:24 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202378886
Mooie cijfers
pi_202378887
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:45 schreef Elvi het volgende:

[..]
Maar soms is het niet zo simpel als 'sporten en minder eten'. Er spelen meer dingen mee. Zo heeft Asha bijvoorbeeld een ziekte waardoor zij niet keihard kan sporten en die bijdraagt aan haar overgewicht.
Zoals je zegt, soms. 1 op de 100 ofzo (positief ingeschat).
pi_202378896
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-moet-nog-blijken

De Jonge sluit nieuwe maatregelen voor de Kerst niet uit: 'Hoe groot de zorgen zijn, moet nog blijken.'
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 november 2021 @ 15:46:58 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202378898
quote:

[..]
Wappies hebben ook een ziekte. Een hersenziekte waardoor ze extra gevoelig zijn voor complotten en dus geen vaccin kunnen nemen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 28 november 2021 @ 15:47:01 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202378899
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:42 schreef Elvi het volgende:

[..]
Dit is al jaren aan de gang hoor _O- Je kunt geen medische behandeling krijgen voordat je afvalt.
Wat een onzin, maar dat weet je zelf ook wel. Als dikkie word je gewoon behandeld wanneer je ziek bent.
pi_202378902
quote:

[..]
Ik begrijp echt volledig dat niet iedereen zomaar kan afvallen. Het punt is dan ook niet dat Asha overgewicht heeft, om wat voor reden ook.

In een interview met een cardioloog was Asha er nogal stellig in dat niemand haar kon verplichten gezond te zijn, dat dat haar eigen keuze was. Dat zij ervoor koos deze lichaamsbouw te hebben.

Op het moment dat je dat roept moet je je realiseren dat anderen veroordelene om hun eigen keuze hypocriet is.
pi_202378903
We zitten op de piek van besmettingscijfers. YaaY
Zonder wrijving geen glans
  zondag 28 november 2021 @ 15:47:23 #173
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378908
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zoals je zegt, soms. 1 op de 100 ofzo (positief ingeschat).
Nergens op gebaseerd dus, behalve je eigen vooroordelen.
  zondag 28 november 2021 @ 15:47:44 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378911
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:42 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom alles dicht moet als je andere lekken wagenwijd open laat

Hugo de Jonge is incompetent aan het worden, net als Rutte, tijd voor een vervroegd pensioen
fopmaatregelen, OMT had niks over sporten gezegd, maar het clownsduo draaide toch aan de knoppen. virusfabrieken moesten 2 weken extra dicht, clownsduo heeft dat niet opgevolgd.
  zondag 28 november 2021 @ 15:47:50 #175
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378913
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Wat een onzin, maar dat weet je zelf ook wel. Als dikkie word je gewoon behandeld wanneer je ziek bent.
Nope. Helaas.
pi_202378916
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vaccineren individualiseren.

Ben je 60+ krijg je er wat blauwe pilletjes van Pfizer bij. Heb je overgewicht krijg je een cadeaubon liposuctie en 6 maanden gratis Weight Watchers. 18+ half uurtje op de wallen, 13+ 6 maanden gratis PlayStation Plus (Of Xbox Live, wat je wil).
Ik zie nog geen voordeeltje voor me. :{
Waar blijft mijn bezoek van Magic Mike? :{
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 15:48:06 #177
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202378919
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Nekschot?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 28 november 2021 @ 15:48:32 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202378924
quote:

[..]
Ja uitzonderingen hou je altijd. En als je niet kunt sporten kun je altijd nog gezond eten en bewegen. Wedden dat je geen 150 kg hoeft te wegen zonder te sporten?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 15:48:38 #179
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202378926
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-moet-nog-blijken

De Jonge sluit nieuwe maatregelen voor de Kerst niet uit: 'Hoe groot de zorgen zijn, moet nog blijken.'
Niks nieuws onder de zon dus.
  zondag 28 november 2021 @ 15:48:56 #180
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202378930
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ah, je bent geblokt, die mensen kunnen niks incasseren.
Volgens mij kan zij veel dingen prima incasseren

SPOILER
pi_202378932
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Nekschot?
Mjah, om TLC nou om een opmerking op een forum zomaar af te maken gaat ook wel ver he?
Of bedoelde je hem/haar niet?
pi_202378933
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef crystal_meth het volgende:
Met de lage vaccinatiegraad en het hoge aantal HIV gevallen in Afrika was het te verwachten dat nieuwe varianten daar zouden ontstaan. HIV veroorzaakt immmuundeficientie, en in immuundeficiente personen kan het virus maandenlang aanwezig blijven en muteren. Wat de kans verhoogt op een combinatie van meerdere mutaties die het virus een voordeel opleveren.

Vergelijk het met een computerprogramma: als je dat verbetert door 10 lijnen toe te voegen, wil niet dat zeggen dat elke lijn afzonderlijk het programma verbetert. Waarschijnlijk werkt het programma zelfs helemaal niet wanneer één of meer lijnen ontbreken.
Op dezelfde manier kan een combinatie van meerdere mutaties een voordeel opleveren, maar nadelig zijn zolang één ervan ontbreekt. Nadelig betekent niet fataal (een virus dat niet meer besmettelijk is kan zich bvb nog steeds vermenigvuldigen in de cel waar het zich bevindt), maar nadelige mutaties maken veel minder kans om aan een nieuwe host doorgegeven te worden (ander zou het niet nadelig zijn).
Zo'n variant kan dus niet ontstaan door mutaties in opeenvolgende hosts, alle mutaties moeten in dezelfde prsoon plaatsvinden. En dat risico bestaat voooral bij personen die maandenlang het virus met zich medragen.
Koopmans zei eerder vandaag dat deze variant waarschijnlijk in een ander land is ontstaan. Toch begrijp ik het dan niet. Hoe kan het zo zijn dat er mutaties in zitten die niet in de Alpha/Delta variant zaten maar alleen in de originele Wuhanvariant. Dan zou deze variant ontstaan moeten zijn vanuit het originele virus.
  zondag 28 november 2021 @ 15:49:29 #183
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378938
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik begrijp echt volledig dat niet iedereen zomaar kan afvallen. Het punt is dan ook niet dat Asha overgewicht heeft, om wat voor reden ook.

In een interview met een cardioloog was Asha er nogal stellig in dat niemand haar kon verplichten gezond te zijn, dat dat haar eigen keuze was. Dat zij ervoor koos deze lichaamsbouw te hebben.

Op het moment dat je dat roept moet je je realiseren dat anderen veroordelene om hun eigen keuze hypocriet is.
Dat interview heb ik ook gelezen en ik was het met beide oneens _O-

Ik geloof er namelijk geen hol van dat er ook maar iemand is die ervoor kiest om dik te zijn. De vooroordelen, de beperkingen... als er een pil of vaccin ertegen zou zijn zou er een veel hogere vaccinatiegraad zijn.
pi_202378943
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ik zie nog geen voordeeltje voor me. :{
Waar blijft mijn bezoek van Magic Mike? :{
Zetten we op de lijst. Bij het volgende Catshuisberaad van het FOK!OMT zal het besproken worden.
  zondag 28 november 2021 @ 15:49:57 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202378944
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef Elvi het volgende:

[..]
Nope. Helaas.
Zeker wel. Maar laat maar zien dan :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 15:50:28 #186
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202378950
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]
fopmaatregelen, OMT had niks over sporten gezegd, maar het clownsduo draaide toch aan de knoppen. virusfabrieken moesten 2 weken extra dicht, clownsduo heeft dat niet opgevolgd.
Waarom moet mijn dochter verplicht thuis zitten terwijl deze zorginfarct word veroorzaakt door de antivax idioten?
Waarom moet mijn dochter lijden onder die idioten?
Waarom worden die idioten niet opgesloten?
  zondag 28 november 2021 @ 15:51:31 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202378962
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik geloof er namelijk geen hol van dat er ook maar iemand is die ervoor kiest om dik te zijn. De vooroordelen, de beperkingen... als er een pil of vaccin ertegen zou zijn zou er een veel hogere vaccinatiegraad zijn.
Ik krijg het idee dat je zelf wat last van overgewicht hebt, is het niet? :D

Waarom ben je zo hard dikkies aan het verdedigen :') _O-
pi_202378971
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zetten we op de lijst. Bij het volgende Catshuisberaad van het FOK!OMT zal het besproken worden.
Ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwe advies... :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 15:52:03 #189
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202378973
quote:

[..]

Helaas.
https://blogs.scientifica(...)-off-by-getting-fat/
  zondag 28 november 2021 @ 15:52:15 #190
47102 Elvi
miemkwien
pi_202378974
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Zeker wel. Maar laat maar zien dan :)
:')

Kijk anders even in de protocollen. Sinds 10 jaar (gokje, kan ook langer zijn) zijn artsen verplicht om het gewicht ter sprake te brengen en mogen zij behandelingen uitstellen totdat het gewicht is verminderd.
  zondag 28 november 2021 @ 15:52:32 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202378977
quote:

[..]

Nee precies. Obesitas is ook niet simpelweg een kwestie van ophouden met vreten, zit een hele psychische maar ook hormonale component aan plus andere energiehuishouding-dingen.
pi_202378980
quote:

[..]

Nee uiteraard, ik geloof dat ook niet. Maar dat is mijn punt dan ook. Zij geeft aan dat het haar eigen keuze is en dat niemand haar erop aan mag spreken. Maar tegelijkertijd spreekt ze anderen wel aan op hun eigen keuze.

Een gezond lichaamsgewicht krijgen als je te zwaar bent geweest is ontzettend moeilijk, zeker om dat vast te houden. Ik heb meer respect voor iemand die van een BMI van 30 terug naar een BMI van 20 gaat dan iemand die die BMI van 20 vast weet te houden.

Maargoed, ik ben sowieso niet zo'n fan van Asha ten Broeke. Alles wordt teruggevoerd naar fatshaming en verongelijkte reacties, dat ze het slachtoffer is.
  zondag 28 november 2021 @ 15:53:22 #193
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202378984
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Waarom moet mijn dochter verplicht thuis zitten terwijl deze zorginfarct word veroorzaakt door de antivax idioten?
Waarom moet mijn dochter lijden onder die idioten?
Waarom worden die idioten niet opgesloten?
omdat NL een bananenland is!
pi_202378988
quote:

Als die lul nou gewoon zei: er zijn economische belangen en het heeft totaal geen zin had ik respect voor hem gehad. Nu draait ie weer om de hete brij heen.
  zondag 28 november 2021 @ 15:54:35 #195
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202378993
quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:

[..]
Als je niet oppast, kom je daardoor juist in het ziekenhuis :+
Volgens mij zijn het voornamelijk mensen met overgewicht+covid die op de ic belanden, dus sporten zal daar in vergelijking vast in meevallen ;)

quote:

[..]
Sorry hoor, maar dat vind ik echt een non-argument, helemaal van iemand die het blijkbaar wel normaal vind om op te roepen dat ik maar onder dwang een prik moet krijgen.

Ze hoeft verder niet keihard te sporten maar ze doet niet eens moeite, dit is iemand die daarnaast ook nog eens loopt te verkondigen dat dik zijn normaal/gezond is. Wat compleet debiel is.
  zondag 28 november 2021 @ 15:55:25 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202379006
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:52 schreef Elvi het volgende:

[..]

Kijk anders even in de protocollen. Sinds 10 jaar (gokje, kan ook langer zijn) zijn artsen verplicht om het gewicht ter sprake te brengen en mogen zij behandelingen uitstellen totdat het gewicht is verminderd.
Ja hallo, jij beweert iets...
Maar goed we wisten al dat het onzin was. Dikkies worden gewoon geholpen als ze ziek zijn.
  zondag 28 november 2021 @ 15:55:33 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202379009
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:52 schreef Elvi het volgende:

[..]

Klopt. Mijn vriend ging drie jaar geleden voor een bronchitis en kwam uit de behandelkamer met een hele rits afspraken. Is inmiddels met belachelijk veel moeite 17-18 kilo kwijt van de 130 .

Hij vond het zelf prima trouwens hoe het opgepakt werd.
pi_202379024
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]
*gooit mondkapje weg en gaat condooms dragen...
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mond :D :+

quote:
2s.gif Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
Ik zit naar de leeftijdsverdeling van de positieve tests te kijken, waarin je ziet dat het minder hard gaat onder ouderen. Blijkbaar zijn ze toch aardig voorzichtig over het algemeen.

[ afbeelding ]
Vooral bij de kinderen zit de groei er in zie ik. Maar we doen verder niks met die conclusie :+
  zondag 28 november 2021 @ 15:57:01 #199
47102 Elvi
miemkwien
pi_202379028
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee uiteraard, ik geloof dat ook niet. Maar dat is mijn punt dan ook. Zij geeft aan dat het haar eigen keuze is en dat niemand haar erop aan mag spreken. Maar tegelijkertijd spreekt ze anderen wel aan op hun eigen keuze.

Een gezond lichaamsgewicht krijgen als je te zwaar bent geweest is ontzettend moeilijk, zeker om dat vast te houden. Ik heb meer respect voor iemand die van een BMI van 30 terug naar een BMI van 20 gaat dan iemand die die BMI van 20 vast weet te houden.

Maargoed, ik ben sowieso niet zo'n fan van Asha ten Broeke. Alles wordt teruggevoerd naar fatshaming en verongelijkte reacties, dat ze het slachtoffer is.
Ik ben ook geen fan van haar hoor. Maar dat heeft meer met haar meningen dan haar uiterlijk te maken.

Ik vind echter nog steeds dat je geen vergelijking kunt maken. Het 1 is zeer complex en als het niet zo was dan had niemand overgewicht want de meeste mensen vinden het toch echt superkut om dik te zijn. Het ander is een gratis vaccin wat je kunt nemen zodat de IC niet massaal vollopt met superbesmettelijke patiënten.
pi_202379036
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ja hallo, jij beweert iets...
Maar goed we wisten al dat het onzin was. Dikkies worden gewoon geholpen als ze ziek zijn.
Het hangt af van de klachten. Als jij klachten hebt die kunnen komen door je gewicht willen ze dat je daar eerst iets aan doet, maar er wordt je geen zorg ontzegd voor zover ik weet.

Heb je veel last van snurken? Eerst afvallen, dan verder kijken. Heb je veel last van je longen bij inspanning? Eerst afvallen, dan verder onderzoeken, etc.
pi_202379044
quote:

[..]

Dik zijn kan je heel makkelijk voorkomen door niet te eten. Is ook gratis en hoef je verder geen extra dingen voor te doen.
Wat is meer moeite. Iets doen (vaccinaties halen, waar je misschien wel reiskosten aan kwijt ben) of iets niet doen.
  zondag 28 november 2021 @ 15:58:41 #202
445514 DonDruiper
pi_202379058
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mond :D :+
[..]
Vooral bij de kinderen zit de groei er in zie ik. Maar we doen verder niks met die conclusie :+
XL condooms? Ja? :D

Sowieso condooms.. :') dan maar geen sex.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202379059
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, dom... Ik hield ff geen rekening met de gemiddelde FOK!ker.. ;)
pi_202379060
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 15:54 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Volgens mij zijn het voornamelijk mensen met overgewicht+covid die op de ic belanden, dus sporten zal daar in vergelijking vast in meevallen ;)
[..]
Sorry hoor, maar dat vind ik echt een non-argument, helemaal van iemand die het blijkbaar wel normaal vind om op te roepen dat ik maar onder dwang een prik moet krijgen.

Ze hoeft verder niet keihard te sporten maar ze doet niet eens moeite, dit is iemand die daarnaast ook nog eens loopt te verkondigen dat dik zijn normaal/gezond is. Wat compleet debiel is.
Tsja, het blijft natuurlijk een afweging tussen hoe groot de inbreuk op iemands rechten is en wat het uiteindelijke resultaat is. En die balans pakt een stuk positiever uit bij een vaccinatieplicht. Het is een kleinere inbreuk op iemands rechten dan de noodzakelijke maatregelen om iemand af te laten vallen (zeker binnen een kort tijdsbestek) en het heeft een veel grotere impact op de kans om in het ziekenhuis of de IC te komen met covid.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 15:59:37 #205
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379068
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:57 schreef opreis het volgende:

[..]
Dik zijn kan je heel makkelijk voorkomen door niet te eten. Is ook gratis en hoef je verder geen extra dingen voor te doen.

Tijd geleden dat ik zo'n onzinpost voorbij heb zien komen. :')
pi_202379077
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
XL condooms? Ja? :D

Sowieso condooms.. :') dan maar geen sex.
Ik ben een FOK! user he. Je bent XL of je bent het niet. :@
pi_202379082
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:57 schreef Elvi het volgende:

[..]
Ik ben ook geen fan van haar hoor. Maar dat heeft meer met haar meningen dan haar uiterlijk te maken.

Ik vind echter nog steeds dat je geen vergelijking kunt maken. Het 1 is zeer complex en als het niet zo was dan had niemand overgewicht want de meeste mensen vinden het toch echt superkut om dik te zijn. Het ander is een gratis vaccin wat je kunt nemen zodat de IC niet massaal vollopt met superbesmettelijke patiënten.
Ik maak dan ook geen vergelijking tussen vaccineren en overgewicht, ik maak een vergelijking tussen je beroepen op "MIJN VRIJHEID!" als het gaat om je "keuze" je overgewicht te accepteren en je te beroepen op het inperken van de vrijheid van een anders als diegene zich niet aan de keuzes van ten Broeke houdt.

Ik zou ook voor vaccineren kiezen, maar ik heb wat moeite met de argumenten die zij aandraagt, zeker aangezien ze die argumenten wanneer het haar uitkomt links laat liggen.

Maargoed, ten Broeke kan vinden wat ze wil, ik ben er over 't algemeen best gelukkig mee dat ik 'r niet op Twitter voorbij zie komen :P
  zondag 28 november 2021 @ 16:02:27 #208
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202379093
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, het blijft natuurlijk een afweging tussen hoe groot de inbreuk op iemands rechten is en wat het uiteindelijke resultaat is. En die balans pakt een stuk positiever uit bij een vaccinatieplicht. Het is een kleinere inbreuk op iemands rechten dan de noodzakelijke maatregelen om iemand af te laten vallen (zeker binnen een kort tijdsbestek) en het heeft een veel grotere impact op de kans om in het ziekenhuis of de IC te komen met covid.
Elke vorm van dwang is gewoon debiel, of dat nu over een vaccinatie gaat of iemand verplicht laten afvallen.
Als we die lijn passeren is het einde namelijk zoek.
  zondag 28 november 2021 @ 16:02:27 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202379094
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan me niet wijs maken dat een gastheer nog 4 maanden blijft leven met onbehandeld HIV en Corona.
Waarom onbehandeld? Eens ze ziek worden belanden ze in het ziekenhuis. Maar dan kan het nog maanden duren voor ze virus-vrij zijn of overlijden.
Al die superbacteriën die tegen de meeste antibiotica resistent zijn (MRSA etc) ontstaan ook in ziekenhuizen.
pi_202379135
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Waarom onbehandeld? Eens ze ziek worden belanden ze in het ziekenhuis. Maar dan kan het nog maanden duren voor ze virus-vrij zijn of overlijden.
Al die superbacteriën die tegen de meeste antibiotica resistent zijn (MRSA etc) ontstaan ook in ziekenhuizen.
Maar ze gaan dan toch pas naar huis als ze hersteld zijn? En tijdens behandeling liggen ze (neem ik aan) geïsoleerd in het ziekenhuis. Dan is het toch niet logisch dat het daar vandaan komt?
pi_202379146
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat er veel meer gedaan kan worden om mensen te helpen met afvallen, maar dat is een hele andere discussie :)
pi_202379171
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat er veel meer gedaan kan worden om mensen te helpen met afvallen, maar dat is een hele andere discussie :)
Volgens mij wordt daar al best veel aan gedaan toch?
In mijn omgeving vlogen voor de crisis de GBP's als warme broodjes over de toonbank.
pi_202379186
Asha zal door haar 'stofwisselingsziekte' vast ook heel wat druk op de zorgbedden creëren.
pi_202379190
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Volgens mij wordt daar al best veel aan gedaan toch?
In mijn omgeving vlogen de GBP's als warme broodjes over de toonbank.
In het kader van preventie. Groente/fruit BTW-vrij maken, sporten/personal trainers etc onderdeel van ziektekosten om mensen te helpen.

Uiteindelijk wil je naar een scenario dat je een GBP voorkomt lijkt me.
pi_202379208
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
In het kader van preventie. Groente/fruit BTW-vrij maken, sporten/personal trainers etc onderdeel van ziektekosten om mensen te helpen.

Eens. :Y
Heb me ook wel eens afgevraagd wat het voortraject van zo'n (best zware) ingreep is.
pi_202379212
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:12 schreef Za het volgende:

[..]

En ergens anders vind je weer dat het milder is en wordt het tegengesproken. Er wordt zo veel over geluld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 28 november 2021 @ 16:12:19 #217
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_202379214
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Koopmans zei eerder vandaag dat deze variant waarschijnlijk in een ander land is ontstaan. Toch begrijp ik het dan niet. Hoe kan het zo zijn dat er mutaties in zitten die niet in de Alpha/Delta variant zaten maar alleen in de originele Wuhanvariant. Dan zou deze variant ontstaan moeten zijn vanuit het originele virus.
Ander land dan Zuid-Afrika, of dan Botswana (waar het eerste geval gevonden werd)?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:12:55 #218
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379217
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Heb me ook wel eens afgevraagd wat het voortraject van zo'n (best zware) ingreep is.
https://www.mmc.nl/obesitascentrum/voortraject-en-screening/
  zondag 28 november 2021 @ 16:13:03 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202379219
quote:
Den Bosch en Oss beginnen immuun te worden?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 28 november 2021 @ 16:13:03 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202379220
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:09 schreef Vasilevski het volgende:
Asha zal door haar 'stofwisselingsziekte' vast ook heel wat druk op de zorgbedden creëren.
Ja die kan er schijnbaar helemaal niets aan doen dat ze 150 kilo weegt.
pi_202379223
quote:

[..]
Een vriendin van me heeft het pas gedaan. Die moest 10 kilo afvallen voor ze de operatie wilden doen. Sowieso is het best wel een dingetje, als die operatie eenmaal gedaan is moet je je porties echt aanpassen, anders ga je stuk van de pijn.

Ze is wel flink veel afgevallen inmiddels, het heeft wel echt geholpen.
pi_202379226
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Kan je vinden. Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Voor sommige mensen is een vacccinatie een principieel iets of waarvan ze geloven dat dat echt niet goed is. Dan kan je die mensen dom of wappie noemen maar zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen die maatschappelijk geaccepteerd worden. Neem bijvoorbeeld religies waarbij men het normaal vind om een stukje van de piemel van een kind af te snijden.
Nogal hypocriet om te stellen dat de 1 maar een vaccinatie moet halen omdat het zo makkelijk/gratis is alsof dat de reden is om het niet te doen en alsof een gezond gewicht hebben kei veel moeite is.
Overigens heb ik een gezond gewicht en ben ik gevaccineerd.
pi_202379230
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ander land dan Zuid-Afrika, of dan Botswana (waar het eerste geval gevonden werd)?
Ik weet niet, daar had Koopmans het over in elk geval. Niet helemaal meegekregen.
pi_202379232
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:57 schreef Elvi het volgende:

[..]

Quick-fix om later toch nog in te stromen met een hartaanval. :X
  zondag 28 november 2021 @ 16:14:22 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202379238
quote:

[..]
Is een topic over in LIF.
En @Molo heeft zoiets gedaan en kan je er vast meer over vertellen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202379268
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 16:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is een topic over in LIF.
En @:Molo heeft zoiets gedaan en kan je er vast meer over vertellen.
Het was maar heel kort afvragen hoor... :@
Op eigen kracht lijkt me hoe dan ook nog steeds een stuk beter. ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:17:28 #227
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379276
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:13 schreef opreis het volgende:

[..]
Kan je vinden. Maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Voor sommige mensen is een vacccinatie een principieel iets of waarvan ze geloven dat dat echt niet goed is. Dan kan je die mensen dom of wappie noemen maar zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen die maatschappelijk geaccepteerd worden. Neem bijvoorbeeld religies waarbij men het normaal vind om een stukje van de piemel van een kind af te snijden.
Nogal hypocriet om te stellen dat de 1 maar een vaccinatie moet halen omdat het zo makkelijk/gratis is alsof dat de reden is om het niet te doen en alsof een gezond gewicht hebben kei veel moeite is.
Overigens heb ik een gezond gewicht en ben ik gevaccineerd.
Voor sommige mensen is zwaar overgewicht ook iets waar ze niks aan kunnen doen. Door bijvoorbeeld medicijnen. Prednison is de bekendste.
Dus misschien moet je vooral niks zeggen als je niet weet waarom diegene overgewicht heeft.
pi_202379282
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Het was maar heel kort afvragen hoor... :@
Op eigen kracht lijkt me hoe dan ook nog steeds een stuk beter. ;)
Wat ik ervan begrepen heb is 't met vet net als met spieren. De vetcellen blijven bestaan, ze zijn alleen inactief. Op het moment dat je weer meer gaat eten om wat voor reden ook kom je dus sneller aan dan, net als je spieropbouw sneller gaat als je al eerder die bouw gehad hebt.
pi_202379290
quote:

[..]

Overgewicht zal deels wel te wijten zijn aan onwetendheid en misinformatie over calorien, energiehuishouden, etc, maar ik denk dat je eetverslavingen veel beter bij de kern aanpakt door psychologen op die mensen af te sturen ipv diëtisten.
Heb wel eens gehoord dat afvallen net zo moeilijk is als afkicken van heroïne. Wordt tijd dat we er anders naar gaan kijken.
I'll give you something to do
  zondag 28 november 2021 @ 16:18:54 #230
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202379293
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Voor sommige mensen is zwaar overgewicht ook iets waar ze niks aan kunnen doen. Door bijvoorbeeld medicijnen. Prednison is de bekendste.
Dus misschien moet je vooral niks zeggen als je niet weet waarom diegene overgewicht heeft.
Alleen is het in dit geval echt wel compleet anders.
pi_202379296
quote:

[..]
Van geen calorieën val je af. Simpeler kun je het niet uitleggen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202379297
quote:

[..]

Groente en fruit kan je vanuit de wetgeving niet zo maar btw vrij maken. Daar is een wetswijziging voor nodig.

Maar verlagen tot het minimale tarief zou al een eerste stap zijn.
pi_202379299
quote:

[..]
Ik begon niet de discussie om af te geven tegen mensen die er voor kiezen om zich niet te vaccineren. Nogmaals, als je de bal kaatst kan je hem terug verwachten. En mocht je daar niet tegen kunnen dan kan jij beter je mond houden.
pi_202379312
Verder is zo'n Asha natuurlijk ook gewoon een stuk rood vlees dat in de politieke arena wordt geslingerd (in haar geval met een katapult) om mensen kwaad te maken. Je moet er op een gegeven moment maar gewoon om lachen. Dat zo iemand zo'n openlijk egoïstisch standpunt inneemt. Dat andere mensen die niemand een vlieg kwaad doen, maar in hun vrijheid beperkt moeten worden om haar te 'beschermen'.

Ik ken ook wel zo'n gast die ook tonnetje rond is, en daarnaast ontzettend veel rookt en zuipt. Wil zelf niks doen om te stoppen met roken, vindt dat zijn verslaving een 'ziekte' is en dat de overheid meer geld moet investeren om hem daarmee te helpen. Gaat op een gegeven moment ook vanzelf 'druk op de zorg' leveren. Misschien moet hij ook maar in columns optreden als moreel geweten van Nederland, want hij past wel helemaal in de tijdsgeest van 2021.

Asha heeft ook met vaccin vermoedelijk meer kans om met corona in het ziekenhuis te geraken dan een ongevaccineerde van haar leeftijd met normaal gewicht en geen andere ziekten. Een vaccinatieplicht zou alleen maar maken dat Asha zich onterecht veilig waant, besmet raakt en zo alsnog een gewichtige druk op de ziekenhuisbedden legt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:20:49 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379317
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 16:19 schreef halfway het volgende:

[..]
Van geen calorieën val je af. Simpeler kun je het niet uitleggen.
En als je dood bent val je ook snel af.

Nog een open deur die ik nog verder open kan trappen?
  zondag 28 november 2021 @ 16:21:19 #236
445514 DonDruiper
pi_202379328
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Groente en fruit kan je vanuit de wetgeving niet zo maar btw vrij maken. Daar is een wetswijziging voor nodig.
Daar doen we niet meer zo moeilijk over tegenwoordig
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 28 november 2021 @ 16:21:45 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202379335
quote:

[..]
Nou ik kan je anders uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat uitstekend werkt. Hou je ook langer vol dan shaken, excessief sporten, geheelonthouding etc.
pi_202379345
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:18 schreef galantis het volgende:
de kern aanpakt door psychologen op die mensen af te sturen ipv diëtisten.
Heb wel eens gehoord dat afvallen net zo moeilijk is als afkicken va
Vooral verslaving en hoe ons moderne maatschappij er op inspeelt. Alles aanlengen met extra suiker en zout, standaard porties elk jaar groter, etc. De onzekere tijden maken het er niet beter op, mensen blijven nog meer thuis zitten en vreten meer door angst/stressgevoelens.
pi_202379346
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Daar doen we niet meer zo moeilijk over tegenwoordig
Mwoah ze zijn er mijn inziens erg subjectief in.

Iets met prioriteiten ..

Wel de verkeerde als je het mij braagt maar da's een andere discussie .
  zondag 28 november 2021 @ 16:24:37 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202379383
twitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:25:24 #241
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379400
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Nou ik kan je anders uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat uitstekend werkt. Hou je ook langer vol dan shaken, excessief sporten, geheelonthouding etc.
Door niks meer te eten ga je jojoën met je gewicht als een ADHD jojo.
Een diëtiste icm een trainer werkt vele malen beter dan zelf gaan zitten hobbyen.
pi_202379414
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Psies.
Al een Amber alert gedaan?
Go hard or go home
pi_202379430
Kantoor blijft open

Erg mooi @Lenny_Leonard @fetX
pi_202379432
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:26 schreef Noek het volgende:

[..]
Al een Amber alert gedaan?
Zeker niet. :N ;)
Zeker met de mededeling: "Benader deze man niet zelf, maar bel gelijk 112 de GGD." ;)
pi_202379440
quote:
Het perfecte Sinterklaaskado O+
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 16:29:02 #246
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202379445
quote:
Bij het RIVM werden 45 overleden covid-patiënten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 50 doden per dag, tegen 33 doden per dag een week eerder.
Dit begint langzaamaan wel steeds harder te stijgen heb ik het idee :{
_____
  zondag 28 november 2021 @ 16:29:10 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202379449
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:25 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Een diëtiste icm een trainer werkt vele malen beter dan zelf gaan zitten hobbyen.
Je moet ook niet niks eten maar minder en gezonder. Heb je geen diëtiste voor nodig.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:30:17 #248
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379460
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Mag van mij wel wat hoger dat getal per dag. :7
  zondag 28 november 2021 @ 16:31:01 #249
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202379470
quote:

[..]
ken iemand die in een 2 jaar lifestyle change traject zit. met diëtiste en lifestyle coach.
is wat serieuzer, dan diëtiste alleen.
pi_202379471
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Intermittent fasting, dus gewoon een maaltijd eruit slopen. Ben persoonlijk in de coronatijd flink wat kilo's kwijtgeraakt. Thuiswerken, dus dan heb je ook niet zo'n last van als je met honger 's ochtends vroeg naar je werk moet of zo. Is één van vele manieren waarop je het zou kunnen doen.

Al zou ik in Asha's geval wel met kleine stapjes beginnen. Ik wil niet beweren dat zij daarbij gebaat zou zijn of dat zij er zelf voor kiest om zo dik te zijn. Maar zij kiest er wel zelf voor om haar gewicht in de schaal te leggen in het publieke debat. Niet alleen omtrent corona, maar doorlopend. Het is haar verdienmodel. Zij stelt zich openlijk op het standpunt dat het haar God gegeven recht is om 150kg te wegen en dat de hele maatschappij zich aan haar moet aanpassen. Dus ja dan kun je alle flauwe grapjes krijgen ook.
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 16:31:08 #251
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202379472
quote:

[..]
Belangrijkste is vooral je tijd nemen, als je gaat pushen in een maand 10 kilo kwijt te zijn komt het daarna net zo hard weer terug. Gewoon constant blijven afbouwen met bijvoorbeeld een kilo per maand werkt veel beter op de lange termijn omdat je lichaam zich dan veel geleidelijker kan aanpassen :Y
_____
pi_202379485
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Je moet ook niet niks eten maar minder en gezonder. Heb je geen diëtiste voor nodig.
Ja maar alleen een diëtist kan je vertellen dat een appel gezonder is dan een zakje paprika chips natuurlijk.
  zondag 28 november 2021 @ 16:32:25 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202379492
quote:
idd, wat dat gaat niet gebeuren door dit supervirus.
pi_202379504
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Zodra we code zwarte krijgen, zal dit verveelvoudigen natuurlijk.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:33:46 #255
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379513
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Niet perse minder, maar meer verdeeld over de dag. Zodat je lichaam bezig blijft met verbranden.
Lege koolhydraten zijn ook goed, bijvoorbeeld pasta's.
  zondag 28 november 2021 @ 16:33:50 #256
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202379514
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Intermittent fasting, dus gewoon een maaltijd eruit slopen. Ben persoonlijk in de coronatijd flink wat kilo's kwijtgeraakt. Thuiswerken, dus dan heb je ook niet zo'n last van als je met honger 's ochtends vroeg naar je werk moet of zo. Is één van vele manieren waarop je het zou kunnen doen.

Al zou ik in Asha's geval wel met kleine stapjes beginnen. Ik wil niet beweren dat zij daarbij gebaat zou zijn of dat zij er zelf voor kiest om zo dik te zijn. Maar zij kiest er wel zelf voor om haar gewicht in de schaal te leggen in het publieke debat. Niet alleen omtrent corona, maar doorlopend. Het is haar verdienmodel. Zij stelt zich openlijk op het standpunt dat het haar God gegeven recht is om 150kg te wegen en dat de hele maatschappij zich aan haar moet aanpassen. Dus ja dan kun je alle flauwe grapjes krijgen ook.
Maar dat is het toch ook gewoon, als zij zou afvallen dan zou niemand ook maar naar haar omkijken want dan kan ze niet shockeren met haar domme uitspraken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:34:39 #257
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379523
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:31 schreef opreis het volgende:

[..]
Ja maar alleen een diëtist kan je vertellen dat een appel gezonder is dan een zakje paprika chips natuurlijk.
Nee, maar kan wel als stok achter de deur werken. Daarbij worden diëtisten vaak vergoed door verzekeringen.
pi_202379554
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Niet perse minder, maar meer verdeeld over de dag. Zodat je lichaam bezig blijft met verbranden.
Dit is niet waar. Verdeeld over een dag eten heeft geen voordelen tov 2/3 maaltijden op een dag. Is een kwestie van voorkeur. Je lijf verbrandt toch wel, of niet. Ligt aan je activiteiten.
Go hard or go home
pi_202379583
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Alsjeblieft zeg. Die achterhaalde Voedingscentrumwijsheidjes zijn inmiddels wel erg achterhaald hoor.
pi_202379590
Ik zou niet graag mensen willen trainen die het vergoedt krijgen trouwens.
Heb wel vaak mensen getraind die het bijv konden aftrekken vd belasting of hun werkgever vergoedde het. Die doen het dus maar omdat het kan. Amper intrisieke motivatie. Zeggen vaak af, willen voedingsplannen waar ze niks mee doen. Als coach de minst leuke mensen om mee te werken. Laat mensen betalen en dan heb je al winst in motivatie.
- er zijn altijd uitzonderingen maar dit is mijn ervaring en die van mijn collega's
Go hard or go home
pi_202379591
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 15:26 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Zeker voor de Covid bedden op IC wordt gekeken of er wel kans is op herstel. Je zal er niet zo snel meer een 80 jarige vinden. Op de gewone afdeling is het al iets minder streng qua beleid.
Vorige week lag er nog een 100 jarige.....
Maar in principe zijn ze in Nederland toch al wel redelijk selectief in wie ze opnemen. Bij voorbaat kansloze casussen worden al niet snel meer op de IC opgenomen (ook non-covid).
Als ik op het corona dashbord kijk naar de intensive care bezetting dan is de grootste groep 70-79, dat is eigenlijk altijd zo als ik er kijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202379598
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:37 schreef Noek het volgende:

[..]
Dit is niet waar. Verdeeld over een dag eten heeft geen voordelen tov 2/3 maaltijden op een dag. Is een kwestie van voorkeur. Je lijf verbrandt toch wel, of niet. Ligt aan je activiteiten.
Misschien zelfs het tegendeel zou ik haast zeggen, om je (afhankelijk van je maaltijd) je insulinespiegel vaker omhoog brengt.
pi_202379606
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:18 schreef galantis het volgende:

[..]
Overgewicht zal deels wel te wijten zijn aan onwetendheid en misinformatie over calorien, energiehuishouden, etc, maar ik denk dat je eetverslavingen veel beter bij de kern aanpakt door psychologen op die mensen af te sturen ipv diëtisten.
Heb wel eens gehoord dat afvallen net zo moeilijk is als afkicken van heroïne. Wordt tijd dat we er anders naar gaan kijken.
Een ex-collega is samen met haar partner voor zo'n maagband gegaan, maar dat lijkt me ook echt niet prettig wanneer je alleen maar kleine porties kunt eten (zeker ook omdat die partner een beer van een vent is).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 28 november 2021 @ 16:44:03 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202379614
Twee aanhoudingen in Nijmegen bij controles op overtreding noodverordening

De politie heeft op een invalsweg in Nijmegen iemand aangehouden die verf bij zich had. Hij wordt ervan verdacht dat hij op weg was naar een verboden demonstratie van de actiegroep Nederland in Verzet. Ook in het centrum van Nijmegen is iemand aangehouden. Een groep van 25 mensen werd gevraagd de Grote Markt te verlaten, schrijft Omroep Gelderland.

De gemeente Nijmegen heeft een demonstratie van tegenstanders van het coronabeleid verboden, vanwege "ernstig risico op verstoring van de openbare orde en veiligheid en het niet kunnen handhaven van de coronamaatregelen". Uit vrees voor rellen kondigde de gemeente ook een noodverordening af. Personen en groepen kunnen door politie en ME staande worden gehouden en gefouilleerd.

Burgemeester Bruls zei dat mensen die klagen dat hen de mond is gesnoerd omdat ze niet mogen demonstreren, moeten klagen bij "relzoekers en hooligans". "Die hebben de demonstratie gekaapt. Als je als organisatie van een demonstratie rellende krachten aantrekt, dan moet je bij jezelf te rade gaan of je het nog wel zo wilt doen."
pi_202379618
https://www.telegraaf.nl/(...)iers-uit-zuid-afrika

Premium maar 85% steekt de middelvinger op tegen het vrijwillige en vrijblijvende beleid van Hugo en testen niet bij aankomst.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:44:21 #266
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379619
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:37 schreef Noek het volgende:

[..]
https://www.optimalegezon(...)-eet-kleine-porties/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:44:56 #267
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379629
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:40 schreef Galvez het volgende:

[..]
Alsjeblieft zeg. Die achterhaalde Voedingscentrumwijsheidjes zijn inmiddels wel erg achterhaald hoor.
Doe eens een degelijke bron dan?
pi_202379650
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:40 schreef Galvez het volgende:

[..]
Vraag me af of Asha ten Broeke ook al haar hele leven meer granen eet dan een paard, en is opgegroeid met 'gezonde' margarine, slaolie, soja, noem het allemaal maar op.

Minder/geen BTW op groenten en fruit is op zich geen slecht idee, maar het is ook niet alsof dat spul nu onbetaalbaar is of zo. Het is niet alsof een dikzak ineens afvalt als hij er nog een berg konijnenvoer naast eet. Lagere BTW op runderlever en biefstuk! :Y)
pi_202379665
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:44 schreef THEFXR het volgende:
Twee aanhoudingen in Nijmegen bij controles op overtreding noodverordening

De politie heeft op een invalsweg in Nijmegen iemand aangehouden die verf bij zich had. Hij wordt ervan verdacht dat hij op weg was naar een verboden demonstratie van de actiegroep Nederland in Verzet. Ook in het centrum van Nijmegen is iemand aangehouden. Een groep van 25 mensen werd gevraagd de Grote Markt te verlaten, schrijft Omroep Gelderland.

De gemeente Nijmegen heeft een demonstratie van tegenstanders van het coronabeleid verboden, vanwege "ernstig risico op verstoring van de openbare orde en veiligheid en het niet kunnen handhaven van de coronamaatregelen". Uit vrees voor rellen kondigde de gemeente ook een noodverordening af. Personen en groepen kunnen door politie en ME staande worden gehouden en gefouilleerd.

Burgemeester Bruls zei dat mensen die klagen dat hen de mond is gesnoerd omdat ze niet mogen demonstreren, moeten klagen bij "relzoekers en hooligans". "Die hebben de demonstratie gekaapt. Als je als organisatie van een demonstratie rellende krachten aantrekt, dan moet je bij jezelf te rade gaan of je het nog wel zo wilt doen."
Ik heb ook wel eens verf bij me gehad, komt wel dichtbij zo.
pi_202379667
Hoe zou het met "taartmevrouw" gaan?
pi_202379668
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:42 schreef Galvez het volgende:

[..]
Misschien zelfs het tegendeel zou ik haast zeggen, om je (afhankelijk van je maaltijd) je insulinespiegel vaker omhoog brengt.
Een gezond en goed werkend lichaam kan altijd de insuline wel reguleren.

Wat minder en gezond eten gaat voor een obees persoon niet meer op. Dat lijf is inmiddels ontregeld en ziekgemaakt en daar moet je echt medisch op in gaan grijpen vaak. Wanneer je tegen een obees persoon gaat zeggen dat ze maar eens wat minder moeten chappen, sta je echt te blaffen tegen de verkeerde boom want Korsakov los je ook niet meer op wanneer de persoon ophoudt met drinken.
Obesitas is een ziekte. Punt. Het stadium van gezond en minder ligt al verder achter hen.
Go hard or go home
pi_202379674
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:12 schreef Discombobulate het volgende:

En ergens anders vind je weer dat het milder is en wordt het tegengesproken. Er wordt zo veel over geluld.
Nee hoor ik vind niks, ik heb er geen zicht op. Ik deel slechts de berichtgeving over deze variant, en sommige daarvan is optimistisch, andere staat er haaks op.

Het is onmogelijk voor wie dan ook hier, alsmede vanavond bij willekeurig welk programma, er een mening over te hebben die hout snijdt vooralsnog.
pi_202379676
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Een ex-collega is samen met haar partner voor zo'n maagband gegaan, maar dat lijkt me ook echt niet prettig wanneer je alleen maar kleine porties kunt eten (zeker ook omdat die partner een beer van een vent is).
Het is enorm beperkend en ook absoluut niet makkelijk.
Go hard or go home
pi_202379708
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Doe eens een degelijke bron dan?
Google even naar klinische studies met betrekking intermittent fasting bijvoorbeeld. Autophagozytose nog even buiten beschouwing gelaten is er veel onderzoek waaruit blijkt dat onderzochte personen die in een gereduceerd tijdvenster aten meer gewicht verloren dan de controlegroep bij een gelijke calorische inname.
pi_202379724
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Vraag me af of Asha ten Broeke ook al haar hele leven meer granen eet dan een paard, en is opgegroeid met 'gezonde' margarine, slaolie, soja, noem het allemaal maar op.

Minder/geen BTW op groenten en fruit is op zich geen slecht idee, maar het is ook niet alsof dat spul nu onbetaalbaar is of zo. Het is niet alsof een dikzak ineens afvalt als hij er nog een berg konijnenvoer naast eet. Lagere BTW op runderlever en biefstuk! :Y)
Groente en fruit op de markt zijn echt spotgoedkoop.
Veel mensen willen het gewoon niet eten. Dat het duur is, is gewoon niet heel erg waar.

Vlees zouden ze onbetaalbaar moeten maken zodat die dieren eens een normaal leefbaar leven zouden hebben en fatsoenlijk geslacht worden ipv martelend tot je dood worden gebracht.
Go hard or go home
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 16:52:10 #276
Dick Laurent Is Dead
pi_202379740
Ik heb net godnondeju 5 kilometer bergop gelopen. Ben kapot. Zo maar even een lading caloriën naar binnen werken zodat ik niet afval :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 28 november 2021 @ 16:52:22 #277
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202379747
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:51 schreef Noek het volgende:

[..]
Groente en fruit op de markt zijn echt spotgoedkoop.
Veel mensen willen het gewoon niet eten. Dat het duur is, is gewoon niet heel erg waar.

Vlees zouden ze onbetaalbaar moeten maken zodat die dieren eens een normaal leefbaar leven zouden hebben en fatsoenlijk geslacht worden ipv martelend tot je dood worden gebracht.
Vlees is net zo belangrijk in een fatsoenlijk dieet.
pi_202379754
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:46 schreef Noek het volgende:

[..]
Een gezond en goed werkend lichaam kan altijd de insuline wel reguleren.

Wat minder en gezond eten gaat voor een obees persoon niet meer op. Dat lijf is inmiddels ontregeld en ziekgemaakt en daar moet je echt medisch op in gaan grijpen vaak. Wanneer je tegen een obees persoon gaat zeggen dat ze maar eens wat minder moeten chappen, sta je echt te blaffen tegen de verkeerde boom want Korsakov los je ook niet meer op wanneer de persoon ophoudt met drinken.
Obesitas is een ziekte. Punt. Het stadium van gezond en minder ligt al verder achter hen.
Wat bedoel je te zeggen? Dat er obesitas irreversible is? Dat lijkt me niet. Wel klopt het dat je naarmate je vetlijviger wordt, je meer vetcellen aanmaakt. Die vetcellen an sich gaan nooit meer weg, maar de hoeveelheid vetcellen is toch geen graadmeter voor obesitas?
pi_202379766
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb net godnondeju 5 kilometer bergop gelopen. Ben kapot. Zo maar even een lading caloriën naar binnen werken zodat ik niet afval :D
Potverdomme. En dan vragen ze zich hier ook nog af hoe het met de taartmevrouw gaat! }:|
Maar niet ff aan onze taartenman denken! :( ;)
  zondag 28 november 2021 @ 16:53:48 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202379772
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2021 16:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik heb ook wel eens verf bij me gehad, komt wel dichtbij zo.
Bruls is daar burgemeester, dan weet je genoeg.
pi_202379783
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Vlees is net zo belangrijk in een fatsoenlijk dieet.
De vegans is die ik ken zijn anders allemaal mager tot op het bot, dus zonder gaat misschien sneller.
pi_202379785
https://www.telegraaf.nl/(...)iers-uit-zuid-afrika

Kijk nou joh. Hugo de Jonge die halve waarheden spreekt.
zie email 27 oktober
pi_202379794
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Potverdomme. En dan vragen ze zich hier ook nog af hoe het met de taartmevrouw gaat! }:|
Sommige dachten dat het een man was, moeilijk te zien, dacht zelf ook dat het een man was. :X

zondag 28 november 2021 @ 16:55:46 #284
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202379797
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De vegans is die ik ken zijn anders allemaal mager tot op het bot, dus zonder gaat misschien sneller.
zien er ook wit uit.
pi_202379800
quote:

[..]
Ik ken vegans die ook nog biologisch eten.
Eén blik op ze en je weet dat het niet goed kan zijn. :')
  zondag 28 november 2021 @ 16:56:23 #286
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_202379808
FEAR,FEAR!

.
Omikronvariant verdringt waarschijnlijk de deltavariant

Het RIVM verwacht dat de omikronvariant van het coronavirus na verloop van tijd de deltavariant verdringt, omdat het erop lijkt dat hij besmettelijker is. Dat hoeft niet nadelig te zijn, zegt viroloog Chantal Reusken van het RIVM. Er zijn signalen dat de omikronvariant een milder ziektebeeld oplevert, maar het is te vroeg om daar al iets over te zeggen.

Hetzelfde geldt voor het effect van de omikronvariant op de werking van vaccins. Er zijn aanwijzingen dat vaccins minder effectief zijn tegen deze variant dan tegen de deltavariant. Of dat zo is, moet uit veldonderzoek blijken.

Reusken vindt de situatie sowieso zorgelijk. Als de omikronvariant besmettelijker is, geeft dat extra druk op de zorg die toch al overbelast is.
  zondag 28 november 2021 @ 16:56:41 #287
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202379812
quote:

[..]
Plus allerlei tekorten.
pi_202379817
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 16:56 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Plus allerlei tekorten.
Bleekjes vaak en fragiel, vooral de dames.
pi_202379852
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als ik op het corona dashbord kijk naar de intensive care bezetting dan is de grootste groep 70-79, dat is eigenlijk altijd zo als ik er kijk.
Ik spreek alleen uit eigen ervaring in ons ziekenhuis. Op het moment liggen er vooral pt. tussen de 40 en 70. Waarbij de jongste 39 is en de oudste 76.
pi_202379867
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:52 schreef Galvez het volgende:

[..]
Wat bedoel je te zeggen? Dat er obesitas irreversible is? Dat lijkt me niet. Wel klopt het dat je naarmate je vetlijviger wordt, je meer vetcellen aanmaakt. Die vetcellen an sich gaan nooit meer weg, maar de hoeveelheid vetcellen is toch geen graadmeter voor obesitas?
Ja en nee.
Je kunt het proces omkeren door mensen te laten afvallen maar een obees persoon kan niet zomaar meer afvallen door alleen maar minder en gezonder te eten. Daarom kan voor velen een operatie wel helpen. Niet alleen omdat je dan minder moet eten en niet een beetje ook maar een operatie verandert ook hormonale processen die in de obese fase compleet overhoop zijn gegooid. Dat is ook het stadium waarop mensen amper nog kunnen afvallen omdat leptine en ghreline niet meer werken zoals ze zouden moeten. Wanneer die uit balans zijn, krijg je dat niet zomaar meer goed. Dmv een operatie wel, ook al kan dit ook een tijdelijke fix zijn. :'(
Maar wanneer die hormonen ontregeld zijn en je gaat dan dus minder en gezond eten dan ben je wel fucked, vooral mentaal want altijd gierende honger en nooit verzadigd zijn maar wel op een dieet zitten van 1700 kcal wat sommige diëtisten kunnen voorschrijven. Dat is geen leven want je lichaam is ziek en werkt niet zoals het zou moeten. Ik heb het hier niet over overgewicht hè, dit gaat over obesitas.

Back to Covid en de nieuwe variant. Misschien valt die alle skinny bitches wel aan.
Go hard or go home
pi_202379868
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:46 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Minder/lagere BTW gaat lastig. Tenzij je een nieuw BTW percentage wilt gaan verzinnen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202379879
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]
zien er ook wit uit.
Go hard or go home
pi_202379881
quote:

[..]
Ik vind dit altijd zo'n makkelijk argument. Uiteindelijk is het probleem meer erin dan eruit. Ik gebruik zelf ook medicijnen waarvan een gemiddeld iemand 10-20kg zou aankomen. Toen ik er mee ben gestart sportfiets gekocht, autoverzekeringskilometers naar beneden gezet en elke dag 40km gaan fietsen naar werk. Resultaat 5kg eraf ipv 20kg erbij.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 17:02:42 #294
Dick Laurent Is Dead
pi_202379885
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Taartman is naar de zon gevlucht.

Ik begrijp dat dat gevolgen heeft voor zijn populariteit hier. :P
pi_202379895
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Bleekjes vaak en fragiel, vooral de dames.
Go hard or go home
pi_202379901
17:00 geweest.

ALLES DICHT.
  zondag 28 november 2021 @ 17:04:37 #297
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202379914
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:03 schreef Zipportal het volgende:
17:00 geweest.

ALLES DICHT.
Virus werkt tegenwoordig van 9 tot 5 8-)
pi_202379927
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 17:04 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Virus werkt tegenwoordig van 9 tot 5 8-)
dat is de ambtenarenvariant, die is minder besmettelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202379958
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2021 17:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Taartman is naar de zon gevlucht.

Ik begrijp dat dat gevolgen heeft voor zijn populariteit hier. :P
Deserteur! ;)
  zondag 28 november 2021 @ 17:07:58 #300
335133 MichaelScott
pi_202379964
quote: