Zou waarschijnlijk wel een prima vaccinatiegraad opleveren.quote:Op zondag 28 november 2021 15:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat mensen dik zijn met een vaccinatie vergelijken.
Bij mijn weten is dik zijn namelijk niet besmettelijk voor anderen, en kun je dik zijn niet voorkomen met 2 gratis vaccinaties.
Ik snap niet waarom alles dicht moet als je andere lekken wagenwijd open laatquote:Op zondag 28 november 2021 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we nu niet meer in teamverband trainen, maar nog wel wedstrijden spelen tegen ploegen uit andere regio's
Tenzij je net als ik een sport beoefent waar de wedstrijden zelden voor 17:00 zijn afgelopen
Dit is al jaren aan de gang hoorquote:Op zondag 28 november 2021 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die dikke loopt wel veel meer kans om voor wat voor reden dan ook in het ziekenhuis te belanden. En dat met code zwart!
Als vaccinaties verplicht worden, dikke mensen verplicht laten afvallen tot een normaal BMI.
Klap in het gezicht van de zorg dit.
Desondanks hadden ze 6000 ziekenhuisopnames in juli, alleen al in Gauteng.quote:Op zondag 28 november 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
Waarbij wel de slag om de arm gehouden moet worden dat de bevolking van Zuid-Afrika vrij jong is.
Echt he, en dan volgen enorm veel mensen ook nog eens dat soort lui.quote:Op zondag 28 november 2021 15:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Asha: Ik ben het aan niemand verplicht dun te zijn, ook niet om gezond te zijn.
Ook Asha: Je bent het aan mij verplicht gezond te zijn.
Dit is wel een goede opsomming van Nederland anno 2021.
Je kan wel gaan sporten om te zorgen dat je niet een verhoogd risico loopt om de zorg te belasten. Dus het gaat weldegelijk op, net zoals roken, drink, etc.quote:Op zondag 28 november 2021 15:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Bij mijn weten is dik zijn namelijk niet besmettelijk voor anderen, en kun je dik zijn niet voorkomen met 2 gratis vaccinaties.
Vaccineren individualiseren.quote:Op zondag 28 november 2021 15:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou waarschijnlijk wel een prima vaccinatiegraad opleveren.
Als je niet oppast, kom je daardoor juist in het ziekenhuisquote:Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je kan wel gaan sporten om te zorgen dat je niet een verhoogd risico loopt om de zorg te belasten.
Die maatregelen zijn er toch al? Ze moeten verplicht 10 dagen (oid) in quarantaine en testen. Wat had je nog meer gewild dan?quote:Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef TLC het volgende:
De Jonge 'nu geen extra maatregelen voor reizigers vanuit Zuid-Afrika'
Nee, het virus moet zich eerst hier lekker verder verspreiden
fucking faalhaas
Maar soms is het niet zo simpel als 'sporten en minder eten'. Er spelen meer dingen mee. Zo heeft Asha bijvoorbeeld een ziekte waardoor zij niet keihard kan sporten en die bijdraagt aan haar overgewicht.quote:Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan wel gaan sporten om te zorgen dat je niet een verhoogd risico loopt om de zorg te belasten. Dus het gaat weldegelijk op, net zoals roken, drink, etc.
Net wat andere landen doen, de grenzen dicht.quote:Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die maatregelen zijn er toch al? Ze moeten verplicht 10 dagen (oid) in quarantaine en testen. Wat had je nog meer gewild dan?
Je kan me niet wijs maken dat een gastheer nog 4 maanden blijft leven met onbehandeld HIV en Corona.quote:Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef crystal_meth het volgende:
en in immuundeficiente personen kan het virus maandenlang aanwezig blijven en muteren
Zoals je zegt, soms. 1 op de 100 ofzo (positief ingeschat).quote:Op zondag 28 november 2021 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar soms is het niet zo simpel als 'sporten en minder eten'. Er spelen meer dingen mee. Zo heeft Asha bijvoorbeeld een ziekte waardoor zij niet keihard kan sporten en die bijdraagt aan haar overgewicht.
Wappies hebben ook een ziekte. Een hersenziekte waardoor ze extra gevoelig zijn voor complotten en dus geen vaccin kunnen nemenquote:Op zondag 28 november 2021 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar soms is het niet zo simpel als 'sporten en minder eten'. Er spelen meer dingen mee. Zo heeft Asha bijvoorbeeld een ziekte waardoor zij niet keihard kan sporten en die bijdraagt aan haar overgewicht.
Wat een onzin, maar dat weet je zelf ook wel. Als dikkie word je gewoon behandeld wanneer je ziek bent.quote:Op zondag 28 november 2021 15:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dit is al jaren aan de gang hoorJe kunt geen medische behandeling krijgen voordat je afvalt.
Ik begrijp echt volledig dat niet iedereen zomaar kan afvallen. Het punt is dan ook niet dat Asha overgewicht heeft, om wat voor reden ook.quote:Op zondag 28 november 2021 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nergens op gebaseerd dus, behalve je eigen vooroordelen.quote:Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals je zegt, soms. 1 op de 100 ofzo (positief ingeschat).
fopmaatregelen, OMT had niks over sporten gezegd, maar het clownsduo draaide toch aan de knoppen. virusfabrieken moesten 2 weken extra dicht, clownsduo heeft dat niet opgevolgd.quote:Op zondag 28 november 2021 15:42 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom alles dicht moet als je andere lekken wagenwijd open laat
Hugo de Jonge is incompetent aan het worden, net als Rutte, tijd voor een vervroegd pensioen
Nope. Helaas.quote:Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een onzin, maar dat weet je zelf ook wel. Als dikkie word je gewoon behandeld wanneer je ziek bent.
Ik zie nog geen voordeeltje voor me.quote:Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccineren individualiseren.
Ben je 60+ krijg je er wat blauwe pilletjes van Pfizer bij. Heb je overgewicht krijg je een cadeaubon liposuctie en 6 maanden gratis Weight Watchers. 18+ half uurtje op de wallen, 13+ 6 maanden gratis PlayStation Plus (Of Xbox Live, wat je wil).
Nekschot?quote:Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die maatregelen zijn er toch al? Ze moeten verplicht 10 dagen (oid) in quarantaine en testen. Wat had je nog meer gewild dan?
Ja uitzonderingen hou je altijd. En als je niet kunt sporten kun je altijd nog gezond eten en bewegen. Wedden dat je geen 150 kg hoeft te wegen zonder te sporten?quote:Op zondag 28 november 2021 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Niks nieuws onder de zon dus.quote:Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijn-moet-nog-blijken
De Jonge sluit nieuwe maatregelen voor de Kerst niet uit: 'Hoe groot de zorgen zijn, moet nog blijken.'
Volgens mij kan zij veel dingen prima incasserenquote:Op zondag 28 november 2021 15:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ah, je bent geblokt, die mensen kunnen niks incasseren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mjah, om TLC nou om een opmerking op een forum zomaar af te maken gaat ook wel ver he?quote:
Koopmans zei eerder vandaag dat deze variant waarschijnlijk in een ander land is ontstaan. Toch begrijp ik het dan niet. Hoe kan het zo zijn dat er mutaties in zitten die niet in de Alpha/Delta variant zaten maar alleen in de originele Wuhanvariant. Dan zou deze variant ontstaan moeten zijn vanuit het originele virus.quote:Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef crystal_meth het volgende:
Met de lage vaccinatiegraad en het hoge aantal HIV gevallen in Afrika was het te verwachten dat nieuwe varianten daar zouden ontstaan. HIV veroorzaakt immmuundeficientie, en in immuundeficiente personen kan het virus maandenlang aanwezig blijven en muteren. Wat de kans verhoogt op een combinatie van meerdere mutaties die het virus een voordeel opleveren.
Vergelijk het met een computerprogramma: als je dat verbetert door 10 lijnen toe te voegen, wil niet dat zeggen dat elke lijn afzonderlijk het programma verbetert. Waarschijnlijk werkt het programma zelfs helemaal niet wanneer één of meer lijnen ontbreken.
Op dezelfde manier kan een combinatie van meerdere mutaties een voordeel opleveren, maar nadelig zijn zolang één ervan ontbreekt. Nadelig betekent niet fataal (een virus dat niet meer besmettelijk is kan zich bvb nog steeds vermenigvuldigen in de cel waar het zich bevindt), maar nadelige mutaties maken veel minder kans om aan een nieuwe host doorgegeven te worden (ander zou het niet nadelig zijn).
Zo'n variant kan dus niet ontstaan door mutaties in opeenvolgende hosts, alle mutaties moeten in dezelfde prsoon plaatsvinden. En dat risico bestaat voooral bij personen die maandenlang het virus met zich medragen.
Dat interview heb ik ook gelezen en ik was het met beide oneensquote:Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp echt volledig dat niet iedereen zomaar kan afvallen. Het punt is dan ook niet dat Asha overgewicht heeft, om wat voor reden ook.
In een interview met een cardioloog was Asha er nogal stellig in dat niemand haar kon verplichten gezond te zijn, dat dat haar eigen keuze was. Dat zij ervoor koos deze lichaamsbouw te hebben.
Op het moment dat je dat roept moet je je realiseren dat anderen veroordelene om hun eigen keuze hypocriet is.
Zetten we op de lijst. Bij het volgende Catshuisberaad van het FOK!OMT zal het besproken worden.quote:Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie nog geen voordeeltje voor me.![]()
Waar blijft mijn bezoek van Magic Mike?
Waarom moet mijn dochter verplicht thuis zitten terwijl deze zorginfarct word veroorzaakt door de antivax idioten?quote:Op zondag 28 november 2021 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
fopmaatregelen, OMT had niks over sporten gezegd, maar het clownsduo draaide toch aan de knoppen. virusfabrieken moesten 2 weken extra dicht, clownsduo heeft dat niet opgevolgd.
Ik krijg het idee dat je zelf wat last van overgewicht hebt, is het niet?quote:Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dat interview heb ik ook gelezen en ik was het met beide oneens
Ik geloof er namelijk geen hol van dat er ook maar iemand is die ervoor kiest om dik te zijn. De vooroordelen, de beperkingen... als er een pil of vaccin ertegen zou zijn zou er een veel hogere vaccinatiegraad zijn.
Ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwe advies...quote:Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zetten we op de lijst. Bij het volgende Catshuisberaad van het FOK!OMT zal het besproken worden.
Helaas.quote:Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik geloof er namelijk geen hol van dat er ook maar iemand is die ervoor kiest om dik te zijn. De vooroordelen, de beperkingen... als er een pil of vaccin ertegen zou zijn zou er een veel hogere vaccinatiegraad zijn.
quote:Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar laat maar zien dan
Nee precies. Obesitas is ook niet simpelweg een kwestie van ophouden met vreten, zit een hele psychische maar ook hormonale component aan plus andere energiehuishouding-dingen.quote:Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee uiteraard, ik geloof dat ook niet. Maar dat is mijn punt dan ook. Zij geeft aan dat het haar eigen keuze is en dat niemand haar erop aan mag spreken. Maar tegelijkertijd spreekt ze anderen wel aan op hun eigen keuze.quote:Op zondag 28 november 2021 15:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
omdat NL een bananenland is!quote:Op zondag 28 november 2021 15:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet mijn dochter verplicht thuis zitten terwijl deze zorginfarct word veroorzaakt door de antivax idioten?
Waarom moet mijn dochter lijden onder die idioten?
Waarom worden die idioten niet opgesloten?
Als die lul nou gewoon zei: er zijn economische belangen en het heeft totaal geen zin had ik respect voor hem gehad. Nu draait ie weer om de hete brij heen.quote:Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef TLC het volgende:
De Jonge 'nu geen extra maatregelen voor reizigers vanuit Zuid-Afrika'
Nee, het virus moet zich eerst hier lekker verder verspreiden
fucking faalhaas
Volgens mij zijn het voornamelijk mensen met overgewicht+covid die op de ic belanden, dus sporten zal daar in vergelijking vast in meevallenquote:Op zondag 28 november 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet oppast, kom je daardoor juist in het ziekenhuis
Sorry hoor, maar dat vind ik echt een non-argument, helemaal van iemand die het blijkbaar wel normaal vind om op te roepen dat ik maar onder dwang een prik moet krijgen.quote:Op zondag 28 november 2021 15:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja hallo, jij beweert iets...quote:Op zondag 28 november 2021 15:52 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Kijk anders even in de protocollen. Sinds 10 jaar (gokje, kan ook langer zijn) zijn artsen verplicht om het gewicht ter sprake te brengen en mogen zij behandelingen uitstellen totdat het gewicht is verminderd.
Klopt. Mijn vriend ging drie jaar geleden voor een bronchitis en kwam uit de behandelkamer met een hele rits afspraken. Is inmiddels met belachelijk veel moeite 17-18 kilo kwijt van de 130 .quote:Op zondag 28 november 2021 15:52 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Kijk anders even in de protocollen. Sinds 10 jaar (gokje, kan ook langer zijn) zijn artsen verplicht om het gewicht ter sprake te brengen en mogen zij behandelingen uitstellen totdat het gewicht is verminderd.
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mondquote:Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
*gooit mondkapje weg en gaat condooms dragen...
Vooral bij de kinderen zit de groei er in zie ik. Maar we doen verder niks met die conclusiequote:Op zondag 28 november 2021 15:32 schreef Tijn het volgende:
Ik zit naar de leeftijdsverdeling van de positieve tests te kijken, waarin je ziet dat het minder hard gaat onder ouderen. Blijkbaar zijn ze toch aardig voorzichtig over het algemeen.
[ afbeelding ]
Ik ben ook geen fan van haar hoor. Maar dat heeft meer met haar meningen dan haar uiterlijk te maken.quote:Op zondag 28 november 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee uiteraard, ik geloof dat ook niet. Maar dat is mijn punt dan ook. Zij geeft aan dat het haar eigen keuze is en dat niemand haar erop aan mag spreken. Maar tegelijkertijd spreekt ze anderen wel aan op hun eigen keuze.
Een gezond lichaamsgewicht krijgen als je te zwaar bent geweest is ontzettend moeilijk, zeker om dat vast te houden. Ik heb meer respect voor iemand die van een BMI van 30 terug naar een BMI van 20 gaat dan iemand die die BMI van 20 vast weet te houden.
Maargoed, ik ben sowieso niet zo'n fan van Asha ten Broeke. Alles wordt teruggevoerd naar fatshaming en verongelijkte reacties, dat ze het slachtoffer is.
Het hangt af van de klachten. Als jij klachten hebt die kunnen komen door je gewicht willen ze dat je daar eerst iets aan doet, maar er wordt je geen zorg ontzegd voor zover ik weet.quote:Op zondag 28 november 2021 15:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja hallo, jij beweert iets...
Maar goed we wisten al dat het onzin was. Dikkies worden gewoon geholpen als ze ziek zijn.
Dik zijn kan je heel makkelijk voorkomen door niet te eten. Is ook gratis en hoef je verder geen extra dingen voor te doen.quote:Op zondag 28 november 2021 15:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
XL condooms? Ja?quote:Op zondag 28 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mond![]()
[..]
Vooral bij de kinderen zit de groei er in zie ik. Maar we doen verder niks met die conclusie
Ja, dom... Ik hield ff geen rekening met de gemiddelde FOK!ker..quote:Op zondag 28 november 2021 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan liever mondkapjes, die XL condooms die we hier hebben liggen zijn te groot voor m'n neus en mond![]()
Tsja, het blijft natuurlijk een afweging tussen hoe groot de inbreuk op iemands rechten is en wat het uiteindelijke resultaat is. En die balans pakt een stuk positiever uit bij een vaccinatieplicht. Het is een kleinere inbreuk op iemands rechten dan de noodzakelijke maatregelen om iemand af te laten vallen (zeker binnen een kort tijdsbestek) en het heeft een veel grotere impact op de kans om in het ziekenhuis of de IC te komen met covid.quote:Op zondag 28 november 2021 15:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het voornamelijk mensen met overgewicht+covid die op de ic belanden, dus sporten zal daar in vergelijking vast in meevallen
[..]
Sorry hoor, maar dat vind ik echt een non-argument, helemaal van iemand die het blijkbaar wel normaal vind om op te roepen dat ik maar onder dwang een prik moet krijgen.
Ze hoeft verder niet keihard te sporten maar ze doet niet eens moeite, dit is iemand die daarnaast ook nog eens loopt te verkondigen dat dik zijn normaal/gezond is. Wat compleet debiel is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |